Necesitatea unei desparţiri amiabile
20/12/2012 | Autor theophyle Categorii: Editoriale |
Redactat de @Theophyle si @Cetatean
Moto: Nu cred ca la alegerile din 9 decembrie a fost un vot impotriva dreptei fiindca nu cred ca PDL-ul ca partid a dus o politica de dreapta. « Baza partidului » si grosul conducerii centrale au gandit mereu precum Frunzaverde : « Efectiv nu cred în acest tip de măsuri [de austeritate]. Le-am spus colegilor mei că, în mod normal, ar fi trebuit să alegem varianta FMI şi anume mărirea TVA şi a cotei de impozitare. De pensii, nu trebuia sa ne atingem. Sub nici o formă » (2 iunie 2010).
« Domnul Blaga, [stalpul gaunos al partidului] nu a fost si nu este structural un om de dreapta ci este mai de stanga decat mine » (VeVe Ponta aka Premieru’ aka “poate totul’). In plina perioada politica si economica dificila, Buldogul de carton il ameninta pe fata pe Premierul Emil Boc, seful sau direct pe linie de partid, punandu-i in vedere sa inceteze cu austeritatea, ca altfel « se rupe ata » ; si nu facea referire la populatie, ci la grupul parlamentar al PDL (de unde a plecat finalmente in PNL gruparea Frunzaverde, cu care Blaga facuse echipa unita in fata lui Emil Boc la Conventia Nationala din 2011) : « În primul rând trebuie să susţinem Guvernul nostru, care, după cum spunea domnul prim-ministru, trebuie să se ţină de cuvânt şi să termine cu măsurile dure care trebuiau luate. Avem promisiunea că s-au cam terminat, pentru că nu poţi întinde prea mult aţa, că s-ar putea rupe » (5 februarie 2012). Ata s-a rupt finalmente in timpul Guvernului MRU, vinovat ca nu a dorit sa cumpere la motiunea de cenzura parlamentarii PDL care faceau parte din gruparea Blaga-Frunzaverde si care cereau sute de mii de euro pentru un vot favorabil.
Dupa ce am vizionat fara placere drama “În pat cu dusmanul” si inainte ca Martin sa o rapuna pe Laura, o despartire amiabila intre FC si PDL trebuie sa aiba loc, nu formal, ci public si imediat. Nu cred nici macar in protocolul (astazi anacronic) de coagulare a dreptei, pur si simplu nu poti coagula o dreapta cu oameni care habar nu au cu ce se mananca o politica autentica de dreapta.
Situatia politica de la inceputul anilor ‘90 a franat legislativ si practic prin masuri politice nelegale dezvoltarea unei drepte legitime, paralel cu dezvoltarea unei social-democratii autentice. Minciuna si manipularea electoratului de camarila comunista din jurul lui Iliescu au creat senzatia ca protestele populare impotriva masurilor abuzive ar fi fost ilegale, lucru absolut neadevarat. Au fost folositi civili, transformati in forte paramilitare (minerii si mineriadele) si dirijati de serviciile de securitate confiscate de fosti membrii ai securitatii, deveniti “securisti buni” si total aservite lui Iliescu si FSN. Astazi, aceleasi forte obscure au schimbat macazul folosindu-se de “revolutionarii” lui Maior si “pensionarii” lui Dogaru.
Astazi, cred ca Partidul Forta Civica, devenit partid parlamentar (spre satisfactia celor care au avut incredere si l-au sprijinit pe MRU, care a evitat cu intelepciune capcana unei inscrieri in PDL) trebuie sa conduca procesul de constructie a unei drepte autentice romanesti. Nu dreapta combinatorie a lui Blaga, nici cea amatoare de mujdei de usturoi si de discursuri despre meritocratie, ci dreapta lucida, tenace si naturala, care insoteste o vorba cu 10 fapte (si nu invers, ca pana acum).
Sunt sigur ca Mihai-Razvan Ungureanu poate fi omul care sa conduca aceasta constructie, ca despre reconstructie nici nu poate fi vorba! Nu poti reconstrui ceea ce nu a existat niciodata dupa ’89.
Fara indoiala ca MRU a fost si este considerat un inamic periculos pentru USL si asta ne-au dovedit-o si stenogramele liberale de la referendumul din vara, dar si campania lipsita de adevar si fara rusine, complet mincinoasa dusa de Antena 3 impotriva lui MRU. Erodarea popularitatii lui MRU pusa la cale de USL cu participarea tacita sau activa a “aliatilor” a diminuat intentia de vot a posibilului candidat MRU la prezidentiale (a se vedea taierea repetata a emisiei la B1 atunci cand MRU avea o conferinta de presa sau o interventie). Aceste procente deocamdata pur ipotetice trebuie si pot fi recuperate si augmentate numai daca MRU se va afla in pozitia de lider de facto al dreptei FARA vechea si tradatoarea conducere a PDL. MRU nu are ce face alaturi de oameni ca Vasile Blaga, Cezar Preda si Ion Oltean. Si nici, dati-mi voie sa o spun, alaturi de indivizi care cred ca « merita » ceva la nivel politic pentru ca vorbesc mult si fara rost despre virtutile pe care ei nu le au, dar le pretind in mod somativ altora. Si unii si altii merita cu prisosinta sa li se aplice celebra vorba a lui MRU adresata lui Victor Ponta : « Inapoi la scoala ! »
Constructia dreptei trebuie sa inceapa astazi, nici o zi mai tarziu daca ne dorim un candidat cu potential la prezidentialele din 2014.
Mai mult, candidatura la prezidentiale a lui MRU este doar varful vizibil al aisbergului. Partea « nevazuta » este proiectul pentru Romania al lui MRU, al Partidului Fortei Civice si, de ce nu, al…blogurilor. Caci a venit vremea ca nea’ Vasile sa afle ceea ce se stie de demult in lumea buna : politica adevarata nu doar ca se face, insa a inceput sa se faca si se va face in continuare cu succes pe bloguri, acolo unde oamenii dezbat public, nu in « interiorul Partdului » si, din cand in cand, obtin in mod cinstit victorii politice importante pe care le valorifica in tacere, pe termen lung si fara compromisuri pe sub masa cu adversarul politic : un lucru pe care Buldogul de carton, care nu a castigat niciodata nimic, nu va reusi sa inteleaga decat atunci cand se va inscrie in PNL, convins de prietenul sau Frunzaverde ca un post de masinist la o televiziune a Varanului nu e chiar atat de rau, in definitiv.
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua
Bravo, felicitări pentru articol, îl așteptam de ceva vreme.
Acum MRU nu mai are scuza timpului, are în fata 2 ani în care poate sa construiască un partid de dreapta adevărat. Dacă ar face acum o mișcare brusca poate ar reuși chiar sa atragă și vreo câțiva nemulțumiți din PDL (Macovei, Falca, Funeriu poate și ceva parlamentari) ca sa nu pornească chiar de la zero. Dar pentru asta trebuie sa vrea și el, deocamdată vad ca s-a înscris în grupul parlamentar al PDL ca vice al celebrului respins Radulescu.
HS salut,
Chestia cu grupul parlamentar e una (fara a apartine unui grup parlamentar nu poti face multe in senat si il felicitam pentru asta) si ramanerea in legaturi politice cu PDL-ul lui Blaga este cu totul altceva. PDL este o problema minora fata de problema conduceri lui.
Avea optiunea sa ramana independent, oricum grupul PDL nu prea are nici o putere. Atata timp cat MRU ramane acolo nu poate avea loc “o despartire amiabila intre FC si PDL trebuie sa aiba loc, nu formal, ci public si imediat” dupa cum ati spus voi, tot timpul va fi perceput ca o anexa a PDL si va avea aceasi problema ca Neamtu.
@HS: Da, exact nemultumitul si neprihanitul Falca ar lipsi din constructia dreptei curate si uscate.
Sorin,
ai devenit exact acel gigi contra care imi lipsa pe blog. Protestatarul de meserie. Du-te frate si discuta cu Falca daca vrei. Unde l-ai vazut pe Falca pe blogul asta. Hai pa!
Theophyle ma tem ca te pripesti, tragand concluzii si punand etichete. Asta o fi ideologia pe care se va construi dreapta autentica? Nu l-am vazut pe Falca aici, dar l-am vazut la Arad incadrat de Neamtu si MRU, iar mai apoi pe MRU la Arad pe 10 decembrie 2012 anuntand reconstructia dreptei, secondat si sustinut de Gheorghe Falca. Am avut vedenii sau ar fi trebuit sa vad altceva decat aratau imaginile de la toate posturile?
Buna ziua.
O pozitionare cat se poate de oportuna.
Ruptul pisicii pare mai mult decat necesar.
Sa vedem daca se si intampla, cand/cum se intampla.
La fel de importanta e strategia de aparare.
Ca garda veche nu cred ca va ramane spectatoare. Ma rog, nici pana acum n-a fost simpla spectatoare dar cu atat mai mult dupa despartire………Sau cea mai buna aparare e atacul?
Salut,
Asa e !
Multumesc din tot sufletul,Theo.!
Cu placere Cristi,
noi scriem intotdeauna ceea ce “clientii” doresc! Noi, pana ls urma suntem voi!
Imi place replica ! Il sustin pe Mihai Ungureanu de cand l-am vazut prima data – mi-a cazut cu tronc pentru inteligenta lui , uneori sclipitoare , dar cu atat mai mult cu cat , intr-o emisiune la b1 tv , recent, l-am auzit spunand despre sine ca ar fi un liberal-conservator , ceea ce pentru mine are valoare . L-am banuit ca nu ar fi un liberal clasic sau un libertarian… Ah , cat mi-ar placea si cat de important este sa gaseasca niste iscusiti PR sau marketeri care sa-l vanda bine , sa-l faca vizibil intr-un mod inteligent , caci de restul se poate ocupa el singur , are potential enorm si este credibil , zic eu 🙂 !
Daca voi exprimati aici pozitia lui MRU, nu pot decat sa ma bucur. 🙂
Timi,
noi NU exprimam pozitia lui MRU. Noi exprimam pozita nucleului dur (sper eu) al sustinatorilor lui MRU!
Crezi ca e suficient ?
Sper timi,
sper ca este un inceput! Cifrele au povestit necesitatea. Eu cred in Dumnezeu si in aritmetica!
A apărut programul de guvernare USL cu impozitare progresivă și TVA înapoi la 19%. Ăștia visează cai verzi pe pereți.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/usl-a-finalizat-programul-de-guvernare-2013-2017-1016659.html
Ha, ha 🙂
Astia o sa aiba bani pentru asta numai daca confisca averile lui Felix sau incep sa cultive marihuana sau mai grele! Vezi tu hartia suporta totul!
Acesta este adevarul , curat ca lactima !
Inteleg ca ne suflecam manecile si trecem la treaba, asa cum ne-am dorit de la inceput.
Doamne-ajuta! Sa pasim cu dreptul spre adevarata dreapta.
Acum ceva despre stanga care incepe cu stangul: s-a schimbat modificarea in mai putin de 24 de ore:
http://adevarul.ro/news/politica/trei-ministri-guvernulponta-ramas-portofolii-cabinetul-noua-ministridelegati-1_50d30d00596d7200911cc24c/index.html
Da cedric,
asta noi o face de la inceput si o vom face mai cu sarg si in continuare. Avem si cu ce si cu cine 🙂
Buna ziua si aici 🙂
Crede cineva ca competentele lui Blaga il califica pentru un post de masinist la A3? 👿
P.S. Cacofonia bolduita intentionat 😆
Salu DanSu
Pai poate nu a agonist si el ceva, deci ii aranjam un job la taraba lui Felix
Interesant de citit, nu?
http://www.evz.ro/detalii/stiri/oficial-ponta-premier-de-sacrificiu-urmeaza-apocalipsa-1016556.html
interesant da. pe langa apocalipsa enuntata in articol o sa fie si apocalipsa controlata de creditorii externi .fmi – de ex – nu finanteaza slugile oligarhiei ruse!
Va salut cu drag! Felicitari,felicitari si iar felicitari pentru aceasta postare !
Salut Ziggy,
pentru noi s-a terminat armistitiul cu Blaga!
era si timpul. incepuse sa creada putregaiul ca e stapan de electorat captiv care de “frica” bolsevicilor o sa voteze la nesfarsit cu fsn “aripa reformatoare”.
Din nefericire, Ziggy si noi locuim aici. Sper sa inteleaga tot bibanul cum e cu “geopolitica”
😀
Buna ziua!
Theophyle, ai un mail…
multumesc, am vazut si l-am citit. Raspund mai pe seara 😉
Theophyle, cred ca poti sa ii trimiti tu lui MRU acest link :
http://blog.inmures.ro/2012/12/raport-asupra-sistemului-elvetian-de-asigurari-de-sanatate/
Ajuta pentru a arata ca este de dreapta.
Myltumes San,
o voi face!
Buna ziua 🙂
excelent, total de acord!
Nu poti sa te asociezi cu un trdador/blatist cu dintii de cauciuc ptr. care lasitatea este un stil de viatza.
Salut mar 🙂
Da, cam ne-am saturat. Trei tradari majore intr-un singur an, cred ca este mai mult decat suficient!
in sfarsit
acum ,cel putin din punctul meu de vedere mingea e la mru;
totusi, sa nu se astepte minuni ” romanesti”= darama muntii in 3 zile…
nu,pas cu pas ,in umila mea parere 2014 trebuie sa fie doar un ” scor de etapa”
s-ar putea ca prezidentialele din 2014 sa nu fie un ” must”/depinde de cum va arata noua constitutie si -as ghici-va fi un presedinte cu atributii ” de protocol”
2014 probabil cu un usl ” pe bututci” -e previzibil iar 1016 cert;
inca ceva : mare atentie la pnl,care e ” cameleonic”;sa nu ne trezim ca in anumite laboratoare se vor fabrica si arunca pe piata ” adevaratii oameni de dreapta” gen orban,chiliman,tariceanu,etc..etc..
e greu,fereastra de oportunitate nu e larga
cred cä dl. MRU, cunoaste sistemul de asiguräri german, elvetzian si
francez. orce trebuie adaptat la romania. cred cä are direct contact cu
multzi lideri de dreapta din lume.
el are nevoia NUMAI , de sustzinerea noasträ
el a fost decapitat cu ajutorul unor criminali de dreapta”-fruzä verde”
si altzii. dacä romanii erau corectzi , Ponta trebuia demis demult.
marea gresealä a romanilor
alege pe cineva………………si mingia e la el -sä lupte
NU, vretzi un popor si o tzarä civilizatä? statzi langä el.
cu dl. Presedinte fac la fel romanii, färä el era romania ,stepä ruseascä.
Inainte de a-l arunca din vehicul pe Blaga trebuie sa aflati cine are capacitatea de a pune pe picioare o organizatie nationala care sa treaca pragul televizorului, al sticlei.Fiindca deocamdata acolo e hipermarketul unde se cumpara si se vinde guvernarea.Idei frumoase se spun, fraze inteligente , obiective remarcabile,insa politca se face pe voturi.Ce procent de votanti credeti ca urmaresc blogurile de dreapta ca sa le zic generic?Putina real-politik n-ar strica macar acum ca a trecut tsunamiul si se poate reconstrui ceva de la fundatie nu direct mansarda adaugata pe blocuri comuniste.Altfel iar vorbe si iar vorbe neputincioase…….
Am notat sfaturile,
cat despre politica – sigur ca este pe voturi. Blaga a reusit sa piarda un milion in 5 luni! Deci?
Ce program maretz de guvernare :vor sa actioneze si asupra prognozelor meteo!
http://www.ziare.com/victor-ponta/guvern/obiectiv-in-programul-de-guvernare-imbunatatirea-prognozelor-meteo-1208398
Care o fi avut ideea asta creatza?
Poate se apuca de spiritism si il consulta pe bietul Topor !
Cred ca astai sunt pe etnobotanice, sau au inceput Craciunul mai devreme 🙂
Pai solutia (simpla) era data intr-o gluma:
“Cineva intreaba la serviciul meteo:
– Ce eroare ati avut anul trecut la prognoze?
– Cam 60% din prognoze nu s-au adeverit.
– Pai atunci spuneti invers…”
Buna dimineata!
Bancul este EXCELENT.
Doar ca, in realitate, nu exista doar stanga- dreapta, sus – jos, bine – rau.
PS Cu stanga-dreapta nu ma refer la politica 🙂
Buna seara,
Thephyle, Cetatean, va felicit pentru decizie si sunt total de acord. Este momentul unei hotarari majore. MRU stie ca are sustinere, cel putin din partea noastra, dar sunt convinsa ca si din teritoriu sunt destui care s-au saturat de alba-neagra jucata de pdl. Stiti parerea mea despre Blaga, Udrea, Cezar Preda & co. Exista si oameni de valoare in pdl, dar nu au putut iesi deasupra din cauza blatistilor eterni. De fapt, asa cum sunt ei acum, nimeni, in veci, nu va putea evolua in acest partid. Si-au atins scopurile, se pregatesc pentru auto-suficienta. Eu sunt oricand langa voi daca veti avea nevoie de mine. Mi-a placut atutudinea domnului Ungureanu, a inceput si sunt convinsa ca de ce le-a fost frica tradatorilor nu vor scapa. Mai speram odata, ma bucur ca avem in ce spera.
Salut Giorgia,
Deocamdata speram 🙂
Pentru interesati – Problemele dreptei româneşti (1)
Salut prieteni 🙂
Inteleg – ziceti voi – ca mai exista oameni de valoare in PDL. Puteti sa imi dati 10 exemple. ? ca pina acum aud numai de ticalosii din PDL. Daca nu exista atunci: PDL=Blaga si sa se duca naiba.
Inteleg ca Blaga s-a inselat in privinta blogerimii de dreapta, Ea exista si lupta. Exista 10 bloguri de dreapta de care sa nu ne fie rusine ? Va rog.
Sunt Last, sunt in teritoriu.
dar astia nu vor ajunge niciodata la varf. Pdl a fost ingropat. As spune, cu buna stiinta.
10 exemple va rog , Se poate ?
Si bloguri ?
Draga TDS,
Pentru mine cifrele vorbesc. Personal cred ca Aradul si Clujul sunt foarte de treaba. Restul, pe cifre sunt niste nemernici blatisti. Niciodata insa nu am sa invinovatesc omul de rand, activistul simplu. Intotdeauna pestele se impute de la cap. PDL-ul de astazi este o “armata” de stransura.
TDS, vorbim de pierderea a unui milion de voturi in 5 luni. Jumatate din electorat unde naiba ai auzit asa ceva fara ca sefii de partid sa nu fie demisi, unde?
salut Theophyle .
Inteleg ca Falca si Boc. Mai sunt 8 ?
Saptamana si “surpriza” ! Lucreaza “baietii”, Romania devine interesanta 🙁
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13853505-patru-cetateni-chinezi-declarati-indezirabili-perioada-10-ani-pentru-spionaj.htm
Ce naiba au avut aia sa spioneze in Romania 🙂
sal`tare tutulor,
sper ca MRU sa fie mai rational si sa nu arunce cu apa din copaie si copilul.
Pentru Blaga, Udrea si altii nu poti sa arunci cu noroi in toti.
In plus, a-i cere lui MRU ca impreuna cu 3-4 parlamentari sa porneasca vijelios in politica facindu-si peste tot dusmani nu este deloc benefic.
“Despartirea amiabila” nu cred ca va fi inghitita de buldog cu “amabilitate”.
Victore salut,
am spus acum cateva ore ca eu am incredere in Dumnezeu si aritmetica. Deci daca MRU nu se desparte rapid de Blaga el nu o sa mai aiba electorat. Ti-o spun cu toata responsabilitatea. Ma p_sh pe Blaga, MRU imi este important. Blaga a pierdut un milion de voturi in 5 luni, jumatate din electorat unde naiba ai auzit asa ceva fara ca sefii de partid sa nu fie demisi, unde?
Tot ceea ce stim noi arata ca o continuare cu PDL acum produce lui MRU grave prejudicii de imagine.
MRU a pierdut deja electorat gros tocmai datorita asocierii electorale “pragmatice” ARD. Ca dovada ca si intr-un colegiu servit la cheie de PDL-istul Falca n-a reusit sa faca 50%+1. Ar fi luat un mandat la redistribuire si in orice colegiu din Bucuresti, dar macar ar fi iesit cu aura de luptator care s-a opus tavalugului USL. Ma tem ca va recuceri greu acest electorat dezamagit. Sigur, o preconditie vitala e despartirea fara echivoc de PDL.
Sorin te-as ruga sa nu mai comentezi pe blogul meu, bine?
, victor, FC e partid! adica se schimba regulile, e free for all, si asa tb sa fie! chestie de care m (ne)-am convins cu PLD.
bun articol,cred ca mru deja face ce ati spus voi in acest articol inca de la fiintarea fc,daca face un program curat de dreapta vor veni si aderentii care sunt mai multi decat va asteptati .eu ma bazez foarte mult pe stiinta de bun organizator a lui mru dovedit si la externe dar si la sie.si inca ceva mru a fost un om de dreapta totdeauna ,un liberal adevarat .cred ca prin nefortarea unei rupturi cu pdl ul are de castigat si ma bucur ca nu a ales aceasta cale,trebue sa arate ca dreapta este la el nu la pdl .
Salut Dan,
sper din tot sufletul ca se v-a aranja 🙂
Stire b1: Primul scandal major intre Ponta si Crin. Se pare ca din cauza ministrilor delegati.
Incepe dansul!
Sa vezi ce lupte intre Antena 3 si RTV 😆
Voiculescu-suparat ca Grapini nu e ministru plin!
Pai nu e la IMM-uri?
Tanti aia care, pe vremea guvernului Boc (nu mai stiu care) era speriata ca, prin eventuala crestere a salariului minim, ‘mneaei va da FALIMENT pentru ca nu poate sa concureze cu cei din VEST?
PS Nu am prea vazut prin diverse CV al dansei nimic despre privatizarea unor forme (sau doar una?) pe unde a fost 🙁
E la IMMuri dar azi a facut-o ministru delegat. Ieri era ministru plin!
O sa faca urat rau Felix.
Alta dandana, daca pricep eu bine:
http://adevarul.ro/tech/computer/programul-guvernare-cabinetului-ponta-fost-scris-intr-o-versiune-piratata-microsoft-office-1_50d32efc596d7200911d61c2/index.html
Ha, ha, ha 🙂
Acum ca mi-ai spus m-am uitat. Am Documentul lansat de vuvern. Propietarul versiuni Word este “grizli777” – 100% piratat.
E primul lucru pe care il poti vedea; suficient sa intri pe detaliile documentului 😆
Interesant! ANF sa mai zicem, dar DGIPI si Ordine Publica este mult prea mult, catre ce ne indreptam ? Sper sa nu ajungem ca Argentintina anilor 70 🙁
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-13853726-liberalii-reunit-sedinta-urgenta-antonescu-mandatat-negocieze-atributiile-ministrilor-delegati.htm
Hai ca astia nu au nici o sansa se se impace cu un ciolan atat de mic! Sper ca nu 🙁
Blogary are niste sondaje despre viitorul presedinte
Cine credeti ca va fi in finala prezidentiala
Crin Antonescu – Sorin Oprescu 25%
Sorin Oprescu _MRU 23%
Cine credeți că va fi viitorul președinte al României?
Sorin Oprescu 31%
MRU 24%
Cine v-ați dori să fie viitorul președinte al României?
MRU (39%, 20 Voturi)
Monica Macovei (33%, 17 Voturi)
Deci, oamenii- Blogary – isi doresc ca MRU sa fie viitorul presedinte, dar nu ii dau prima sansa.
Deci atentie!
Blogary nu mizeaza pe MRU. Blogary mizeaza pe Monica Macovei.
Ii urez lui MM si blogary numai bine! Ai auzit ceva despre parerile economice ale lui MM, sau politice? Ar trebui intrebata!
Sunt o armata de descreierati ? Eu vad ca au pareri nuantate.
Oricum pe primul loc la preferinte e MRU in sondajul asta …… dar la concretizare…. mai putin
Hi,hi,hi! pe surse: este posibil ca audierea ministrilor sa nu se mai faca in seara asta!
Se pare ca sunt certuri mari in dosul usilor inchise.
Fenechiu ameninta ca renunta la functie . Dupa mine, paguba-n ciuperci.
Drum bun si-un praz verde. Desi, m-as indoi ca ar renunta
Acu-i acu, cistiga Felix or nu ?
Autostrazile trec la Dan Sova! De asat e suparat Fenechiu, a ramas mofluz.
Oficial: s-au amanat audierile de ministri din seara asta.
S-a dus naiba programul stabilit.
in sfarsit ,au ajuns la guvernare ” prin vot” sa se descurce
vorba celor de la gandul” iesiti manechinelor din televiziuni si guvernati si voi ceva”
cum era chestia aia,” poti minti odata mai multi/poti minti de mai multe ori pe unul/nu-i poti minti pe toti de fiecare data”
sunt curios cum ” gestioneaza ” ” marele shmenar” bogdan teodorescu situatia
aici se vor intelege toti parlamentarii ,fie de ” dreapta” fie de “stanga”
exclud-pana la proba contrarie pe cei alesi prima data
http://www.evz.ro/detalii/stiri/program-de-guvernare-curtea-constitutionala-lezata-printr-un-singur-cuvant-1016692.html
Cati abrambureste :
“O ordonanta de urgenta promovata de ministrul Ecaterina Andronescu in ultimele zile ale mandatului a dat cateva lovituri decisive reformei in invatamant. Guvernul a scos din Legea Educatiei Nationale incompatibilitatile care privesc rectorii-parlamentari. Guvernul a adoptat marti, 18 decembrie, ordonanta de urgenta care prevede ca profesorii universitari pot de acum inainte sa fie rectori si dupa pensionare, rectorii pot fi si parlamentari sau pot avea functii de conducere in partide politice, profesorii universitari pot sa conduca la doctorat cati studenti-doctoranzi aproba senatul universitar.”
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13853798-ultimele-lovituri-date-ecaterina-andronescu-reformei-educatie-dispar-incompatibilitatile-rector-parlamentar-pensionarii-pot-rectori-directori-institutele-cercetare-pot-treaca-subordinea-universitatilo.htm
Nu “abrambureste”… are tinta clara
Se intoarece la UPB in calitate de rector… acum ca l-a pus bine pe Costoiu in fruntea cercetarii… va infiinta institutul de cercetari al politehnicii cu ramasitile altor institute mai mult sau mai putin nationale + absortia centrelor de cercetare din politehnica… si va “trai fericita pana la adanci batraneti”
Cine a poreclit-o Abramburica merita un premiu.
Nu cred;
termenul abramburica, dupa mine, are un iz de INOCENTA; nu cred ca e cazul aici 🙁
Seara buna
In opinia mea, fereastra asta de oportunitate este foarte ingusta si scurta. Planul strategilor USL devine din ce in ce mai vizibil pe zi ce trece: acapararea intregului spectru politic romanesc, prin propulsarea PNL pe o parte dreapta a esichierului ramasa libera si inghitirea PDL-ului condus de Blaga. In aceasta cheie trebuie citite declaratiile despre marea reunificare a dreptei, dar nu cum se credea, dinspre PNL inspre PDL, ci invers.
Eu unul am jurat ca nu voi mai subestima strategii USL niciodata, pentru ca planul este, pe cat de malefic, pe atat de inteligent. Am ajuns la concluzia ca nimic nu a fost intamplator si strategia a fost facuta pe termen lung.
Cooptarea lui MRU ca vicelider de grup nu imi pare decat o capcana, in acest fel ii va fi greu sa plece din grupul ARD. Prioritatea trebuie sa fie necogierea cu alti parlamentari in vederea constituirii unui grup parlamentar propriu si abia apoi ruperea publica de PDL.
va uitati la Turcescu?
Apar o gramada de stiri :PNL cere negocieri de la zero. Mitre si Hrebenciuc mandatati pt o noua majoritate.
Antonescu, Fenechiu , Dragnea si Sova – sedinta separata.
Zgonea s iHrebenciuc- alta sedinta separata.
Cine i-o mai intelege?
Nu miroase a bine toata tarasenia asta. Pe mine unul ma cam sperie.
Un lucru e cert, din momentul trecerii PNL in opozitie, culoarul fortelor de dreapta “reformiste” este aproape inchis!
iaca unde suntem cu ajutorul direct al justitiei, care toti anii astia a reusit cu brio sa ii pastreze pe mai toti penalii curati si uscati.
Nu cred ca trebuie sa scoatem justitia vinovata pentru situatia in care suntem. Vina este impartita in mod egal intre toate palierele societatii romanesti: clasa politica, societate civila, populatie, justitie. Nu cred ca poti absolvi de vina vreuna din cele enumerate.
de acord, dar, daca justitia isi facea treaba cap coada in multele procese in coada de peste si/sau lalaite (ma gindesc la Felix, de ex) cred ca atmosfera (mai ales cea televizuala) era o tzira mai respirabila
Felix a fost si inca e la un pas de streang. Putinica rabdare, va rog. Latul s-a cam strans, desi motanu inca se mai zbate.
asa sa fie
Nu cred ca PNL vrea in opozitie. Pana la urma va inghiti broasca , e mai bine la guvernare.
Turcescu are stirea ca Frunda participa la niste discutii cu PSD. Ponta i-a pastrat aproape.
@eduard
pertinenta analiza
nu trebuie subestimat planul,care de fapt prevede putinizarea romaniei
” stanga”-psd si “dreapta- pnl”/alternanta la putere
planul asta de fapt a fost devoalat in dopua momente:
a: alianta usl pana in 2016
b. precipitat de trecerea lui frunzavesteda la pnl;asta si-a lasat ” cartite” in pdl
Ma amuza cu cata seninatate se vorbeste despre negocierea la sange pe ministerele “cu bani”: transporturi, finante.
Ceea ce inseamna recunoasterea evidenta a faptului ca vor sa fure, nu? Altfel de ce ar fi principalul minister Transporturile si nu Apararea, de exemplu?
Sau invatamantul caruia Androneasca i-a dat o lovitura de gratie in ultimele zile de ministeriat. Diabolica femeie.
Nu cred ca e diabolica, cred ca atit poate ea, trecem peste faptul ca e expirata inca de secolul trecut, de pe vremea lui Ilici. De unde nu-i, nu-i.
Ma intreb insa ce fel de colegi poseda, de-au ales-o rectoreasa
Raman la parerea ca e diabolica, altfel nu tinea mortis sa schimbe legea in ultimul moment. In felul asta se pregateste sa fie si rector si parlamentar iar decizia ANI sa ramana caduca.
Cat despre cei care au ales-o rectoreasa , de ce sa ne miram? sunt aceiasi care l-au ales si pe Costoiu, caractere discutabile desi profesori universitari. Cunosc personal pe unii, fara coloana vertebrala., cu plagiate dovedite la activ. Deci cine se aseamana , se sustine reciproc.
puah
si pare ca-s destul de multi (lipsa de reactii zice mult)
O concluzie importanta, musai de retinut: poti face aproape orice la Putere: sa fii condamnat la puscarie si sa faci parte din Guvern, sa dai legi care interzic toate ziarele care critica cu un singur cuvintel Guvernul sau Parlamentul, sa bagi la puscarie pe oricine ar indrazni sa iasa in strada in semn de protest fata de vreo masura a Puterii, sa il gratiezi pe Nastase, etc. Nu mai am inspiratie, dar puteti completa cu orice. Ei bine, acestea nu vor valora catusi de putin in ochii poporului. Sigur, se vor agita cateva bloguri, cateva ONG-uri, cateva televiziuni, cateva ziare, dar nu vei clinti cu mai mult de 2-3 procente intentia de vot.
Bai, dar pur si simplu n-ai voie sa te atingi de pensii si de salarii. Asa ceva nu se uita. Punct.
Cred ca Gadea va ajunge somer: Acum ii ia un interviu Angelei Gheorghiu , dansul fiind pe post de mare meloman. Nu mai are subiecte politice de atacat.
Sau e semnul ca intr-adevar se intampla ceva. Electoratului captiv trebuie sa ii fie deviata atentia de la problemele din Paradis.
Ai dreptate, sunt probleme grave la care nu se asteptau si nu sunt pregatiti sa le discute la A3.
De aici se vede ca la o zguduire mai serioasa , se duce dracului sandramaua lui Felix oricat ar fi parut de zmei pana acum.
Stai linistit, nu se darama nicio sandrama. Vor negocia la sange, Ponta insa a plusat avand in spate varianta UDMR +PPDD (sau poate UDMR+PDL, cine stie) si sustinerea lui Basescu, PNL va trebui sa accepte deoarece negociaza de pe pozitia mai slaba.
Maine dimineata se pupa pe gingii.
Eu ma refeream la A3, nu credeam sa-i vad vreodata trecand la “teme culturale” la orele lor de varf, cand criticau tot ce le iesea in cale: TB, Boc, PDL, CSM ,DNA, CCR si tot ce le statea in gat. Au fost prinsi pe picior gresit ceea ce arata ca nu fac fata la schimbari de situatie.
Vorba lu iCristoiu: “au disparut toti USListii de pe la televiziuni. Asta seara , nici picior de combatant.”
Draga cedric, fii mai specific, cand spui “sandramaua lui Felix” eu inteleg USL 😀
Hodorkovski iese mai devreme cu 2 ani, in 2014. Pentru mine este o veste buna.
http://www.hotnews.ro/stiri-international-13854585-pedeapsa-lui-mihail-hodorkovski-fost-redusa-doi-ani.htm
am citit cat am reusit ” programul de guvernare”
o cacafonie ;
crestere economica de 3 pct si buget in 2013 cu crestere economica de 1,8 pct…
canal dunare bucuresti in ppp: cine mama ma-sii de privat baga banii in asa ceva?
salariu minim de ron 1200-asta miroase a inflatie de cel putin 10 pct anual;
cred ca aia de la droguri ar trebui sa faca o razie prin ministere;precis au plantatii de canabis pe acolo
@cedric
s-o ” reorienta” a3;devine post de nisha ,ca tot nu mai e tvr cultural;
maine-poimaine o vedem pe eugenia voda in prime time la a3
Ca bine zici! Daca le pleaca analistii, ajung sa concureze Mezzo. Dar sa stii, ca pot sa se transforme si in Trinitas 2 ca tot nu ma uit la ei!
Antena3 ramane post de opozitie. Pai nu se opun ei lui Traian Basescu? Deci cel putin pana in 2014 au “material”.
De pe evz: “Premierul Victor Ponta a declarat, în această seară, la Antena 3, că anul 2013 va fi unul foarte greu, dar mai bun decât 2012, în condiţiile în care există stabilitate politică, iar prognoza meteo arată că nu va mai fi secetă”.
Ha ha ha, a grait adevarul. Programul lor de guvernare se bazeaza de fapt pe prognoza meteo, ca mai mult de atit nu stiu. Sa recapitulam. Pina acum au aratat ca singurul lucru de care sint in stare in programul ala al lor e umflarea bugetului cu posturi pentru politruci. Gramezi de ministere care isi vor justifica existenta prin a cere gramezi de hirtii, vesnicii pensionari cu inca doua trei slujbe la stat, parlamentarii cu 3-4 norme de profesor.
La asta adaugam taierea investitiilor, disparitia subita a fondurilor UE ca doar nu o sa arunce aia cu bani in Dragnea, sutele de firma capusa ale miilor de fini si nepoate si secretare ale uslasilor, si gramada de hoti pomposi numiti ministri si avem imaginea economica din 2013: haos.
@tds
ce naiba e sondajul ala?sper ca nu il iei in serios!
e ca si cum eu si sotia am raspunde la intrebarea ” care sunt cei mai frumosi si deshtepti copii din lume?” si as avea ca variante de raspuns copiii si nepotii
nostri
apropo: alaturarea lui mru cu oprescu e o insulta la adresa primului
Insulta, neinsulta, sa ne rugam la Cel de sus sa fie asta finala prezidentialelor 2014. Caci sunt sanse mari ca cei patru mari candidati din turul I sa fie: Sorin Oprescu, cu sustinerea PSD, Crin Antonescu(PNL + parte din PDL), MRU(FC+parte din PDL), Dan Diaconescu(PPDD). Bataia mare va fi intre Antonescu si MRU pentru intrarea in turul 2, caci nea Sorin are 35% garantate, izvorand din strafundurile istoriei neamului romanesc.
Intimplator te rog citeste atent ce spun eu :
MRU este pe primul loc la : Pe cine as vrea sa fie presedinte. Deci toti sunt pentru MRU
Dar e pe locul 2 cind e vorba de sanse. Asta da de gindit , nu altceva.
Ah da, am uitat, scaderea TVA si scaderea impozitelor cu maximul la 16% si aia mai medii la 12% si trecem de la haos la colaps.
@aha
pana una alta usl a reusit o performanta;
au schimbat zicerea ” politica este arta posibilului” cu ” politica este arta penibilului”;
ca-mi vine in minte un singur ministru de la pdl=ialomitianu;ala singur da clase intreg guvernului usl,si nici macar nu avea masterate,doctorate si jde de cursuri absolvite
@aha
domnule ,nu mai pierdeti timpul sa cititi/am incercat/e pierdere de timp si o insulta la adresa oricarei fiinte umane cu mai mult de 2 neuroni;
repet( eu sunt batran” expirat”)directivele partidului comunist roman erau mai realiste decat aiureala asta insailata si numita program de guvernare
@eduard
antonescu e ” istorie”/s-a consumat partial in 2009 si total in vara asta;
si..orice discutie despre prezidentiale in 2014 e prematura atata rimp cat nu se stie cum va arata constitutia modificata;
@intamplator
Momentan, vorbim despre ceea ce avem. Eu unul nu vad probabila modificarea Constitutiei in 2013 din cateva motive. Notabile ar fi probabilul aviz negativ al CCR daca noua Constitutie nu include Parlament unicameral, si posibilitatea boicotarii referendumului de aprobare de catre electoratul pro-Basescu daca acesta este impotriva noii forme. Singura varianta sa aduci totusi 50%+1 este o noua suspendare, dar cred ca Basescu s-a securizat pe partea asta.
Una peste alta, eu nu cred ca institutia prezidentiala va fi afectata grav in noua versiune de Constitutie. Dar ramane de vazut.
Si nu m-as grabi sa il scot din ecuatie pe Antonescu. Sigur ca in competitie cu un candidat PSD si fara sprijinul total al actualei USL, nu are nicio sansa sa castige, dar este in carti pentru turul II cu siguranta.
Buna seara 🙂
In sfarsit am ajuns la celebra “rupere a pisicii”, pe acre o tot doream din toamna.
Felicitari si sper sa se indeplineasca.. de fapt este singura sansa a lui MRU … hmm…. si a noastra
* care…scuze… ora tarzie din noapte
Buna dimineata,
Postare noua – Revista Presei 21 decembrie / Razboi mare pentru un ciolan mai mic
Forta Civica trebuie sa inceapa constructia dreptei pe baza filialelor care au cel putin 90% din membri care nu au mai facut politica activa ,altfel se v-a dilua in politica damboviteana de pana acum.
P.S. exista potential de oameni cu coloana aprox .40 % din Romania
hehehe 🙂
Ajunge sa vina unul care a facut politica activa si ii face praf pe toti