Balsam european pe rănile Justiției. конец фильма, CCR!
18/05/2021 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
Dragi prieteni si membri ai comunitatii Politeia,
La fel cum am asteptat ziua de 5 mai 2020, cand CEDO i-a dat dreptate integral doamnei Codruta Kovesi si a desfiintat in integralitate elucubratiile perverse ale CCR din celebra de trista amintire Decizie nr. 358/2018 (negociata literalmente in WC-ul CCR), la fel am asteptat si decizia de azi a CJUE privind caracterul obligatoriu al MCV-ului pentru Romania.
E putin spus “am asteptat”, caci niciodata in acesti ani nu am stat cu mainile incrucisate. O pot dovedi – desi nu e nevoie – multi oameni care nu ma cunosc personal dar care ma stiu ca de ani de zile sustin cauza Justitiei independente.
O decizie CJUE ca cea de azi (istorică!) este ceea ce am asteptat “activ”, ca sa zic asa, si sunt profund recunoscator acelor magistrati care au sesizat CJUE si care nu s-au dat in laturi sa accepte orice contributie, cat de mica, neintreband de unde vine si cine o scrie. Ii sunt profund recunoscator neobositului Liviu Avram de la Adevarul care a fost primul om ce a exhibat public mizeria pe care o clocea CCR in 2018. Mi-a deschis ochii si mi-a starnit si mai tare spiritul combativ cand a semnalat public mizeria din decizia CCR nr. 104/2018. Eram deja “incalzit” de CCR-ul lui Dorneanu care tocmai o revocase pe LCK. Inca o cauza (pentru CJUE) era si mai motivanta.
Sa mai amintesc ca mereu am scris despre arma CJUE impotriva MCV? Doar cateva articole din tezaurul blogului Politeia.
Am scris in 2013 (ce departe in timp sunt acele vremuri!)
Am scris in 2016 un titlul premonitor: MCV – acum si pururea, si in vecii vecilor!
Am facut apel public in 2018 catre magistrati sa nu le fie frica si sa nu respecte deciziile CCR, in numele principiului suprematiei dreptului european.
Am scris si anul trecut, cand era clar ca se apropie funia CJUE de gatul CCR.
Sunt doar cateva exemple. Sunt mandru ca am putut contribui dupa propria mea putere (nu prea mare).
***
Azi, Curtea de Justitie a Uniunii Europene a turnat balsamul suprematiei dreptului european peste ranile provocate de pumnalele rosii ale CCR.
De azi, pentru totdeauna, nu doar pentru cat timp va tine MCV, judecatorul roman (ca exemple de urmat: Camelia Bogdan, Cristi Danilet, Georgeta Ciungan, Crina Muntean,) hartuit de haita din CSM care se crede la adapost, ascunsa dupa deciziile CCR sau dupa actele ilegale ale Inspectiei Judiciare, poate inlatura/suspenda/ignora/desfiinta orice decizie, inclusiv a CCR, care contravine dreptului european.
Aceasta a fost mereu marea miza a interpretarii MCV-ului: daca este obligatoriu sau nu pentru CCR.
CCR-ul a sustinut, in repetate randuri, ca NU este obligatoriu si ca deciziile CCR-iste negociate in toaleta sunt mai puternice decat dreptul european.
Prin prisma condiționalității cumulative enunțate, rămâne la aprecierea Curții Constituționale aplicarea în cadrul controlului de constituționalitate a hotărârilor Curții de Justiție a Uniunii Europene sau formularea de către ea însăși de întrebări preliminare în vederea stabilirii conținutului normei europene (CCR, Decizia 104/2018)
Numai ca de azi, CJUE a trimis CCR-ul inapoi in toaleta de unde au fost emise motivatiile deciziilor rusinoase din ultimii ani. Fara echivoc, fara ocolisuri, si fara sa se sinchiseasca de capotul stacojiu sau de paltonul lui Dorneanu:
Într-o a cincea etapă, Curtea statuează că principiul supremației dreptului Uniunii se opune unei reglementări naționale de rang constituțional care privează o instanță inferioară de dreptul de a lăsa neaplicată din oficiu o dispoziție națională care intră în domeniul de aplicare al Deciziei 2006/928 și care este contrară dreptului Uniunii. Curtea amintește că, potrivit unei jurisprudențe consacrate, efectele asociate principiului supremației dreptului Uniunii se impun tuturor organelor unui stat membru, fără ca dispozițiile interne aferente repartizării competențelor judiciare, inclusiv de ordin constituțional, să poată împiedica acest lucru. Amintind de asemenea că instanțele naționale sunt obligate, în măsura posibilului, să dea dreptului intern o interpretare conformă cu cerințele dreptului Uniunii sau să lase neaplicată din oficiu orice dispoziție contrară a legislației naționale care nu ar putea face obiectul unei astfel de interpretări conforme, Curtea constată că, în cazul unei încălcări dovedite a Tratatului UE sau a Deciziei 2006/928, principiul supremațieidreptului Uniunii impune instanței de trimitere să lase neaplicate dispozițiile în cauză, indiferent dacă acestea sunt de origine legislativă sau constituțională
Astazi este ziua in care judecatorul roman a devenit cu adevarat independent in fata politicienilor camuflati in judecatori CCR. 18 mai 2021. Acum aproape un an, in data de 5 mai 2020, CEDO a consfintit independenta procurorului roman in fata Ministrului Justitiei si al CCR.
Si profit sa ii multumesc public unui alt neobosit al cauzei Justitiei independente, judecatorul Cristi Danilet, din care voi cita, caci asa se cade in zi de sarbatoare (iar eu voi sublinia ceea ce cred ca merita retinut legat de CCR):
Iată concluziile mele cu privire la aceasta:
– decizia de înfiinţare a MCV şi rapoartele MCV sunt obligatorii pentru România ca urmare a aderării la UE. Aşadar, ele nu sunt simple “recomandări” cum au susţinut în mod repetat nişte asociaţii nereprezentative ale magistraţilor, o parte din politicieni, dar şi Curtea noastră Constituţională;
– Guvernul României a greşit când a numit pe şeful Inspecţiei Judiciare;
– existenţa SIIJ trebuie justificată şi să fie în afara controlului politic, dar cu respectarea obligaţiilor din cadrul MCV. Având în vedere că în Raportul MCV din 2019 se atrăgea atenţia României că trebuie să respecte recomandările din raportul pe anul 2018 şi că în acesta din urmă s-a spus că modificările legilor justiţiei trebuie să ţină seama de cele stabilite de Comisia de la Veneţia şi GRECO care s-au opus SIIJ (considerată drept “anomalie” care afectează statul de drept), rezultă că existenţa SIIJ în afara ordinii europene;
– răspunderea personală a judecătorilor pentru erori judiciare trebuie atent reglementată, legea trebuind a fi clară şi precisă;
– judecătorul român este primul judecător european. El trebuie să interpreteze legislaţia naţională prin prisma dreptului european. Dacă este contradicţie, judecătorul poate înlătura norma legală sau constituţională.Aceasta înseamnă că o instanţă poate înlătura inclusiv o interpretare a CCR care validează o lege a Parlamentului român.
Azi puterea discretionara CCR de a decide mereu in favoarea PSD sau a infractorilor atunci cand “solutioneaza conflicte juridice de natura constitutionala” a intalnit a doua oara scutul european. Insa scutul european a venit insotit si de o sabie imparabilă, daca cea primita de la CEDO anul trecut in speta Kovesi vs Romania inca nu si-a facut efectul.
Dorneanu poate scrie linistit finalul oricarei decizii fraza lui preferata cu “….obligativitatea deciziilor CCR erga omnes“. Mda, si marmota invelea Constitutia cu paltonul….
Ca sa dovedeasca inaltul grad de respect in raport cu obligativitatea “erga omnes” a deciziilor negociate de Dorneanu acolo unde ar fi trebuit sa intre singur (în privată), CJUE i-a scris azi un mesaj (în privat) folosind singura limba straină pe care acesta o stie :
конец фильма, CCR!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Bun
Demisionează Dorneanu, Pivniceru și restul din CCR ?
Sunt convins că NU.
Ăștia mănânca cu polonicul ști bine ce.
Nu sunt singurii. Și Tăriceanu, Melescanu au aceleași afinități culinare.
Iar Dancila ajunsă consilier la BNR , arata că și Isărescu prefera anumite rețete culinare.
Din 2007 și pina azi , 2021 , Romania a fost campioana la manipulat , amânat dosare penale.
Va fi în continuare așa.
Deoarece ” sistemul ticăloșit” nu are frica de lege.
O subjuga după bunul plac.
Și va face la fel în continuare. Tragere de timp.
Statul de drept în RO e inexistent. De aia exista și va exista MCV.
Întreabă pe Citu ca prim ministru al executivului, in baza căreia decizii legale angajează statul în noi împrumuturi UE ( prin PNRR ) SI FĂRĂ aprobarea anticipata ( cu împuternicirea de rigoare aferenta ) a Parlamentului. Adică fără aprobarea legislativului care e unicul să decidă cînd , cu cît ne putem împrumuta. Că de aia bugetul de stat trebuie in prealabil votat de parlament. PNRR trebuia să aibă același traseu.
Statul de drept nu e totuna cu statul drepți.
Daca cele mai înalte funcții încalcă însăși constituția cu zâmbetul pe buze , statul democratic e inexistent.
Dictatura soft = democrația originala a tătucului.
“Statul de drept în RO e inexistent.”
Exact.
Bună ziua!
Care „stat”? Dacă e „stat”, sigur nu e român, iar dacă e „român”, nu e „stat”! Sau e, dar nu „stat de drept”, ci „stat de drepți”, plin de securiști, hoți și profitori, care se „vând” sau „se dau gratis”, chiar unor dictatori de la Răsărit de noi!…
Și repet (scuze!) o vorbă veche: cel mai mare dușman al „statului” român, după 1945, este poporul român!… Consecința? Milioanele de români plecați „afară”, atât înainte de 1989, cât, mai ales, după!
Regret că n-am plecat (și eu) când am avut ocazia!
Tot respectul și aprecierea, ca nespecialist în domeniu, pentru eforturile domnului @Cetatean! Mii și milioane de mulțumiri! 🙂
Doamne ajuta 🙂
In speta CJUE altii sunt eroii, anume judecatorii care s-au luptat ca leii sa trimita la CJUE o cerere preliminara. Eu am ajutat, pe cat am putut, unul dintre judecatorii care au trimis cerere. Nu ma cunoaste, nu il cunosc. Insa cumva soarta a facut sa ii placa ceea ce scriu eu 😀
Doamna judecator Georgeta Ciungan este un erou viu. Si inca nu a fost discutata de CJUE cauza precisa sesizata de ea!
https://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei-18-mai-anul-trecut-un-sfert-din-casele-noi-ridicate-la-tara-erau-fara-canalizare-evident-suntem-pe-ultimul-loc-in-europa-din-acest-punct-de-vedere-potrivit-eurostat-un/66747/#comment-220533
Eu nu-mi pot imagina consecintele pt. Romania daca CJUE ii da dreptate dnei judecatoare si repune in drept probele obtinute de SRI (cu mandat de la judecator!) ….
Atunci va fi plans si scrasnirea dintilor….infractorilor 😀
RESPECT, Cetatene!
Respect judecatorilor care au luptat ca niste lei, haituiti de CCR, de CSM, de IJ si de Antene…. Bravo lor, eu am dat doar o manuta de ajutor unuia dintre ei.
“Dăncilă, monedă de schimb. Isărescu și-a plătit datoria, dar lovește puternic în credibilitatea BNR
Greu poți imagina o numire mai ilegitimă, ridicolă chiar, decât cea a Vioricăi Dăncilă drept consultant la BNR. E evident că numirea nu are nimic de-a face cu competența și profesionalismul, ci este o numire politică 100%. În cei 30 de ani de mandat Mugur Isărescu a făcut jocuri politice mai cu perdea, mai greu de deslușit din prima de către marele public…..Putem doar bănui motivele numirii, vom reveni asupra lor. Foarte probabil că statul român a considerat că Dăncilă trebuia recompensată cumva atât pentru fronda față de aparatul Dragnea, cât și pentru ”curajul” de a intra în cursa prezidențială din 2019 ca victimă sigură a lui Iohannis. Plus, evident, răsplata pentru ajutorul dat direct lui Isărescu pe vremea când Dâncilă era premier.
Problema acestei angajări, acceptată atât de ușor de Mugur Isărescu, e că venirea lui Dăncilă la BNR nu afectează imaginea lui, ci imaginea instituției. Dăncilă și BNR sunt antonime, oximoronul perfect. Cele două pur și simplu nu merg împreună. E ca și cum ai încerca să măsori aria cercului cu litrul…..În schimb, independența, credibilitatea și profesionalismul BNR sunt de neatins. Sunt linii roșii peste care nimeni, nici măcar Isărescu, nu are voie să treacă. Ele sunt esențiale pentru sistemul financiar din România, dar și pentru credibilitatea în sens larg a țării.
O bună parte a societății civile și a lumii politice l-a apărat pe Isărescu sub asaltul dat de Dragnea, Vâlcov & Șerban Nicolae tocmai pentru că apăra, de fapt, principiile de bază, nu o persoană – fie ea și Isărescu.
Or, nimic nu e mai dăunător pentru credibilitatea unei instituții-cheie în stat decât macularea cu personaje precum Dăncilă, care subminează orice pretenție de profesionalism, independență și probitate profesională.
Cu ce e diferită acum BNR de Apele Române – care angajează pilele analfabete ale lui Costel Alexe? Ce diferențiază Banca Centrală de Curtea de Conturi sau ASF, unde s-au strâns toți dinozaurii PSD-iști rămași fără job și rost pe lume?….De ce a făcut-o? Nu e greu de imaginat. Dăncilă l-a ajutat și protejat în momente-cheie ale guvernării PSD. Când Dragnea și Vâlcov voiau să numească un personaj obedient în locul lui Isărescu, Dăncilă l-a promovat tot pe actualul guvernator.
Când Dragnea și grupul de la Scroviștea voia să atenteze la independența băncii și s-o oblige să-și repatrieze rezerva de aur, Dăncilă a cerut acordul Băncii Centrale Europene. Chiar și la infama OUG 114, Dăncilă a fost extrem de rezervată.
Isărescu și statul român nu au uitat cum Dăncilă a încercat să i se opună lui Dragnea. Nu a fost uitat, probabil, nici aportul decisiv al fostei șefe a PSD la realegerea lui Klaus Iohannis ca președinte. Asumându-și o candidatură cu zero șanse de câștig, în ciuda opoziției partidului și aliaților din acea vreme, Dăncilă l-a ajutat pe Iohannis să câștige la pas alegerile, fără să fie măcar nevoit să vină la o dezbatere mediatică…..Parcarea lui Dăncilă la BNR proiectează imaginea unui stat inept, incapabil să înțeleagă impactul public al unei asemenea numiri. ”
https://www.g4media.ro/dancila-moneda-de-schimb-isarescu-si-a-platit-datoria-dar-loveste-puternic-in-credibilitatea-bnr.html
“Reactia asociatiilor de judecatori la decizia Curtii Europene privind Sectia Speciala: “DNA si DIICOT si-au redobandit competenta de a ancheta magistratii”
…Asociatia Forumul Judecatorilor din Romania, Asociatia Miscarea pentru Apararea Statutului Procurorilor si Asociatia Initiativa pentru Justitie saluta hotararea istorica a Marii Camere a Curtii de Justitie a Uniunii Europene pronuntata in cauzele conexate C-83/19, C-127/19, C-195/19, C-291/19, C-355/19 si C-397/19, fiind incununat efortul nostru extraordinar, pe fondul unor piedici si hartuieli interne (in materie disciplinara sau chiar penala) la care au fost expusi membrii asociatiilor sau simplii sustinatori ai demersurilor legale ale acestora, in opozitie cu organismele nationale a caror organizare si/sau functionare este dovedita ca fiind contrara dreptului Uniunii Europene.
Instanta nationala care trebuie sa aplice, in cadrul competentei sale, dispozitiile dreptului Uniunii Europene, are obligatia de a asigura efectul deplin al acestor dispozitii, inlaturand, din oficiu daca este necesar, aplicarea oricarei dispozitii contrare a legislatiei nationale fara a trebui sa solicite sau sa astepte eliminarea prealabila a acestei dispozitii nationale pe cale legislativa sau prin orice alt procedeu constitutional.
Astfel, ca urmare a hotararii pronuntate astazi de Curtea de Justitie a Uniunii Europene, dispozitiile legislative nationale privind Sectia pentru Investigarea Infractiunilor din Justitie (SIIJ) nu se mai pot aplica, din pricina contrarietatii cu dreptul Uniunii Europene. In consecinta, Directia Nationala Anticoruptie si Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si-au redobandit, ca parchete specializate, competenta de a ancheta magistratii, iar SIIJ nu mai poate functiona.
De asemenea, prevederile legislative nationale privind numirea interimara a inspectorului-sef al Inspectiei Judiciare nu se vor mai aplica, din pricina contrarietatii cu dreptul Uniunii Europene. Toate actele emise in perioada interimatului de acest inspector-sef (intre care Regulamentul de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare ori actele de numire in functie a unor inspectori selectati in acest temei, inclusiv inspectorul-sef) sunt nule (principiul dominoului).
Toate Rapoartele MCV vor trebui luate in considerare in mod corespunzator de Romania, tinand seama de cerintele principiului cooperarii loiale prevazut la articolul 4 alineatul (3) din TUE. In acest temei, nu vor mai putea fi ignorate de nicio autoritate publica interna din Romania, nici macar de Curtea Constitutionala…..Prin urmare, hotararea de astazi a CJUE este obligatorie pentru toate cele trei puteri statale, care trebuie sa o aduca la indeplinire. Guvernul Romaniei si Parlamentul Romaniei trebuie sa promoveze, respectiv sa adopte imediat toate modificarile legislative ce rezulta din rapoartele MCV. Consiliul Superior al Magistraturii are obligatia de a garanta in mod real independenta justitiei si de a nu mai permite hartuirea abuziva a magistratilor incomozi.
Nerespectarea unei hotarari pronuntate de Curtea de Justitie a Uniunii Europene poate determina Curtea sa impuna sanctiuni financiare, sub forma unei sume forfetare si/sau a unei plati zilnice. Sanctiunile sunt calculate tinand seama de importanta normelor incalcate si impactul incalcarii asupra intereselor generale si private, perioada in care nu a fost aplicat dreptul UE, capacitatea statului membru de a plati (amenzile trebuie sa aiba un efect disuasiv). Suma este propusa de Comisia Europeana si poate fi modificata de Curtea de Justitie a Uniunii Europene in hotararea sa….”
https://ziare.com/stiri/stiri-juridice/reactia-asociatiilor-de-judecatori-la-decizia-cjue-privind-siij-1679618?utm_source=ZiareCom-https%3A%2F%2Fziare.com%2F&utm_medium=BN-NW-1679618-Reactia+asociatiilor+de+judecatori+la+decizia+Curtii+Europene+privind+Sectia+Speciala%3A+%22DNA+si+DIICOT+si-au+redobandit+competenta+de+a+ancheta+magistratii%22&utm_campaign=BN-NW-ZiareCom-2021-05-18
Numirea Dancila la BNR e n. dovada că în România prostia ca și slugărnicia sunt răsplătite.
Dancila. 😀😀
Doamna care a zis că Pakistan e in UE.
Sau 20 20.
A mai debitat că mutam ambasada din TelAviv la Jerusalem.
Pentru astea toate merita cei 16.000 lei lunar ? Consiliera in grupul pentru strategie adoptare euro.
Mai e o comisie la ministerul finanțelor dar și alta interministerială . Toate cu același obiectiv teoretic.
In realitate forme fără fond dar cu membri foarte bine renumerati ( nivel occidental ) dar absolut nici o răspundere.
E clar că vom adopta euro cînd va zbura porcul .😀😀
PS.
Și madam Socol a știut să se recicleze. Oricum mai bine , mai banos.După aiurelile scrise pe contributors , a fost plasată la ASF. Cu salariu de 5.700 euro / lunar.
Și codoi a fost academician de renume mondial.
Absolut nici o schimbare de atunci încoace.
Sa vina Orban ,Iohannis sa ne explice cum e cu Romania educată și Romania lucrului bine făcut.
Sau Citu sa ne arate cum economisește el banii pentru redus deficitul astronomic.
Găluște de înghițit pentru prostime.
Cea mai buna veste din ultima vreme! Multumim, Politeia! Uite-asa supravietuieste Romania, cu cite o gura masiva de oxigen din cind in cind 🙂
Off topic: cine coodoneaza vaccinarea in Canada acum. Are rost sa comparam CV-uri? 🙂
https://www.cbc.ca/news/politics/dany-fortin-vaccine-krista-brodie-1.6030332
Livio, are rost sa vedem cine e mai pensat dintre cei doi militari? 😀 Si nu e doamna, iti zic din prima!
https://m.hotnews.ro/stire/24805718
Pentru a traduce in un limbaj mai simplu , mister Putin confirma ce va scriu de ani buni. ” bun potențial de cooperare în Marea Neagra” înseamnă :
va extragem noi gazul și petrolul. Voi ne rambursați costurile ( fie și în natură cu cote din extracție ) și cumpărați materia voastră din subsolul vostru la prețul nostru. Pe dolari. 😀
O tempora ! O mores stia Cicero ce stia ca va sa fie dupa mii de ani 🙂
salutare City , salutare all
o zi mare , extraordinara
dar va trece timp mult , si rauri de cerneala… primul pas a fost facut , urmeaza altii , multi
City , daca e ceva ce nu ar trebui ca sa te caracterizeze , atunci acel ceva ar trebui sa se numeasca ..modestia.. stim cu totii eforturile tale … traim cu tine emotiile , dorintele , implinirile , chiar si amaraciunile dar astea din urma nu,in niciun caz, azi
Chapeau !
Multa sanatate batrane 🙂
sanatate tuturor