România între aşteptări şi realităţi
10/04/2013 | Autor theophyle Categorii: Editoriale, Opinii |
“Inventarul” contextului politic al acestei postari este de fapt o compilatie a catorva texte pe care le-am scris pe Politeia Veche intr-o perioada de aproape trei ani. Faptele descrise in aceasta compilatie sunt 100% adevarate, reale si verificabile. Interpretarile sunt absolut subiective prin prisma opiniilor mele, formate pe baza unor experiente personale in cele 4 decenii ale existentei mele mature (groso-modo). Faptele si opiniile mele din acest articol sunt numai in contextul romanesc, referindu-se la aici si acum, cuprinzand insa si unele fenomene exterioare care influenteaza prezentul si implicit viitorul – de aici si pana…la orizont.
“Politicul” ca aliantă de interese.
România contemporană este un subiect teologic si nu unul sociologic. O parte din romani iti vor descrie tara drept un iad si cealalta parte vor vorbi despre gradina Maicii Domnului. Nimeni insa nu va discuta in termeni de ceea ce avem, ceea ce dorim si ceea ce facem pentru a obtine ceea ce ne dorim. Toata lumea inca vorbeste de “tranzitie.” S-a terminat, nu s-a terminat, cand se va termina? Adevarul este ca tranzitia s-a terminat la sfarsitul mandatului lui Constantinescu, atunci guvernarea Romaniei a trecut de la “partidul unic” printr-o “coalitie de zurbagii” la o “alianta de interese”, care guverneaza bine merci pana in zilele noastre. Politicul se schimba, interesele raman si se dezvolta sau se restrang, depinde de cine guverneaza Romania intr-o perioada anumita de timp. Romania este “administrata” astazi, cel putin din punct de vedere economic, de cateva zeci, hai sa spunem cateva sute de oameni, direct sau prin interpusi, nu exista nici o sansa sa faci vreo afacere mai serioasa fara a da de ei. “Consiliul de administratie” al Romaniei are oameni peste tot: in aparatul birocratic, orice afacere serioasa care este in stadiul incipient va ajunge la ei cu viteza internetului. (integral, aici)
Dictatură, democraţie sau democraţie originală
Nu cred ca exista in toata lumea un singur lider al unei natiuni care ar recunoaste ca este dictator. Ca majoritatea lucrurilor bune, care paveaza drumul spre iad, dictatura a fost un lucru necesar intr-o republica ce aplica cu strictete regulile democratice, asa cum erau ele pe timpul Republicii Romane. Romanii au inteles extrem de repede ca o democratie bazata pe un pluralism politic generator de o multitudine de opinii (majoritar din cauza unor interese de tot soiul) nu poate fi eficienta in perioade de neliniste civica interna sau pericole externe. In toata perioada republicana din istoria Romei,de dictatori (imperium magnum sau magistratus extraordinarius) diferiti, adica in cei 481 de ani (508 – 27 î.Hr), au existat 143 asta inseamna cam unul la 3 ani si 3 luni. Important de mentionat este ca dictatura romana era ancorata intr-o legislatie clara, lex de dictatore creando, din nefericire uitata in timp.
Este dictatura un regim eficient? Bineinteles ca nu! In majoritatea cazurilor eficienta se pierde intr-o perioada extrem de scurta. Limitele pe care le-au impus romanii au fost cu talc. Dictatura poate rezolva probleme acute ale societatii. Prelungirea ei genereaza multe boli, care in majoritatea lor vor distruge societatea respectiva. “Convalescenta” de dupa dictaturi, numita de noi tranzitie, este lunga, dura si de multe ori genereaza unele “democratii originale”, insotite de dorul timpurilor trecute.
Importul modelelor si democraţia originală
Ultimul deceniu Euro-Atlantic si in mare parte mondial a inregistrat o noua maladie a democratiei, caracterizata prin producerea unor anticorpi care o distrug; putem caracteriza aceasta maladie ca pe una imunitara. Democratia a nascut un monstru – populismul democratic. Acest “populism democratic” este reprezentat in lumea occidentala aproape in toate guvernarile actuale. Dupa pacificarea Europei si crearea unei bunastari sociale bazate pe principii sanatoase, nesaţul de mai mult sau mai bine a generat promisiuni politice irealizabile sau realizabile prin rezultatele pe care le vedem si simţim astazi. Daca problemele Romaniei sunt legate de evenimentele de tranzit de la un sistem dictatorial la unul democratic, problemele Occidentului sunt legate de aparitia liderilor carismatici, care au promis mult mai mult decat se putea si care au distrus intentionat sau incompetent echilibrele necesare unui stat de drept, inzestrat cu institutii functionale.
Europa intra intr-o perioada populista de stanga sau dreapta. Totul a mers bine atat timp cat si stanga si dreapta Europeana nu au incercat sa importe / exporte modele, care nu erau bune intr-un stat cu structuri sociale si economice diferite, cu mentalitati incompatibile cu modelele importate. Ce merge in Suedia sau Danemarca nu poate merge in Romania sau Bulgaria. Pentru Romania “statul social” a devenit “statul asistat”. Nu ai nici o sansa sa convingi o populatie de milioane, cu comportament antisocial, ca trebuie sa munceasca pentru a trai. Educatia acestei populatii si a altora necesita generatii. Nu poti rezolva probleme economice prin masuri sociale. Nu ai posibilitatea de a crea locuri de munca, atunci scoate-i la pensie la varste de 45-50 de ani.
In Romania, dupa o lunga perioada de dictatura, s-a creat o “democratie originala.” Schimbarile din ’89 nu ne-au adus nici setul de optiuni corecte, nici mecanismele care sa asigure procesarea feedbackului si tratarea dereglarilor prin ajustare. Democratia este un sistem politic clar, care se bazeaza in primul rand pe respectarea regulilor care au fost acceptate de la instaurarea ei si pana la transformarea lor in altele diferite. Constitutia adoptata la inceputul democratiei romanesti a fost si a ramas deficitara, cu toate ca a fost amendata acum cativa ani. Interpretarile date de Curtea Constitutionala au fost de multe ori contradictorii si de multe ori impotriva spiritului civic necesar unui feedback corect.
Guvernarile romanesti, deficitare de la inceputul lor si pana in ziua de astazi, au constituit un act de guvernare plin de abuzuri nepedepsite. Din nefericire, presiunea creata de greutatile economice recente accentueaza lipsa de concordanta fata de ceea ce fac “alesii” si ceea ce au nevoie cetatenii. Democratia romaneasca a ramas o sintagma teoretica, ce pluteste in aer fara a avea parghiile necesare pentru a se ancora in realitatile statului si viata cetatenilor ei. Daca statul are greutati atunci aceste greutati trebuie impartite corect intre cetatenii statului, privilegiile nu pot fi acceptate si nici privilegiatii. (integral, aici)
Politicianismul feudal şi “meritocraţia” cumetrilor
In Romania putem gasi cele doua extreme ale raiului si ale iadului, premergatorii vietii de apoi. Daca iadul este reprezentat de batranul pensionar care-si cauta leacurile compensate la temperaturi de +40 de grade vara sau la –15 grade iarna, raiul este reprezentat de cateva mii (sau zeci de mii) de privilegiati, care si-au castigat belsugul cu ajutorul unor pile politice de intensitati diferite. Locuitorii raiului romanesc sunt birocratii superiori ai regiilor, agentiilor si societatilor de stat afiliate. Aceste lacasuri de lux ale bunastarii au fost create si conservate in timp de mai toate guvernele, din toate partidele care s-au perindat la conducerea Romaniei, pentru clientelele privilegiate. Vom intalni in aceste institutii toate relatiile familiale posibile sau imposibile, de la nevasta pana la amanta, si de la copii pana la nepoti, fini, nanase – adevarate feude.
In toate tarile democratice, ministrii sunt oaspeti temporari ai ministerelor pe care le conduc, ei sunt oameni politici care pot primi sau pierde ministerul din zeci de motive. Succesul ministrului, al ministerului si al proiectelor sustinute de ministerul respectiv sunt dependente de: puterea politica a ministrului in partidul care l-a numit, de aici si puterea lui politica in guvern; integritatea lui personala si publica; competentele profesionale ale stafului ministerial si eventual al consilierilor lui. Avem ceva din toate acestea? Personal – nu cred! (integral, aici)
România subterană
In fiecare dimineata, cateva milioane de romani se trezesc si se duc sa-si castige painea. O parte dintre ei vor castiga una mai mare si mai alba, altii mai marunta si mai siluita. Toti se vor lupta cu greutatile mai mici sau mai mari ale vietii lor cotidiene. In subteranul Romaniei traiesc alti oameni, complet diferiti. Ei traiesc langa lacuri sau in poieni imprejmuite cu garduri inalte in vile fastuoase. Acesti oameni sau troli sau varcolaci traiesc din nelegiurile pe cale le planuiesc si care cateodata le si infaptuiesc. Romania subterana traieste fara lege si fara frica. Ei se considera atat de puternici ca nici o lege si nici o institutie a statului nu-i poate scoate la suprafata, judeca si eventual pedepsi.
Legile oamenilor obisnuiti nu-i pot ajunge, banii stransi prin inselaciune si santaj le stau ca pavaza si aparare. Ei pot cumpara libertatea si dreptatea, cateodata si a altora. Din cand in cand, ies la lumina zilei pentru a ne explica cum trebuie sa se desfasoare lucrurile si cum arata adevarul inchipuit de ei. Ei predica minciuna in templele neadevarului, care si ele la randul lor sunt proprietati agonisite de alti subterani prin inselaciune si talharie.
Romania subterana acapareaza pe zi ce trece alte si alte centre ale civilizatiei normale, in curand noi nu vom mai avea nimic si ei totul; noi vom fi iobagii lor sau vom pleca de aici in izbeliste”. (integral, aici)
Staţia Pierzaniei
Romania are inca o Justitie in care judecatori ai Curtii Supreme sunt suspectati de grave infractiuni si care considera ca cei mai periculosi si violenti criminali nu sunt pericole sociale. Politia, care chiar cand isi face treaba, nu poate starpi fenomenul din cauza incompetentelor care produc achitari si eliberari in lant. O Politie Comunitara a carei singura asemanare intre ei si munca de politist este uniforma, profund nepregatita si fricoasa. Politicieni, care sunt dependenti de finantarea si voturile produse de aceste clanuri criminale care ii acopera, acordandu-le legitimitatea, ne vor conduce pana la urma spre “Staţia Pierzaniei”, loc in care nu va mai exista reversibilitate.
Putem avea sute de avioane, putem avea scuturi la Deveselul, putem fi membri NATO, nimic nu ne va apara de adevaratele pericole care ne pandesc in urmatorii ani. Droguri, contrabanda, trafic de persoane, infractiuni economice si spalare de bani, mita si contracte paguboase. Aici nici un scut sau alianta militara nu ne va salva. Ne poate salva numai o Justitie corecta si incoruptibila si o Politie profesionista, integra si condusa de oameni cinstiti si patrioti. (integral, aici)
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Salut
Misto articole. Erau vremuri mai linistite iar Theophyle era mai mult analist, istoric, filozof si mai detasat. Nu trebuia toata ziua sa se lupte cu tedeseii.
La categoria paine nu ma potrivesc cu patternul: a mea e una mai alba dar mult mai siluita decit cea a celor cu painea marunta. Nici nu stii la un moment dat care e mai sanatoasa. 🙂
…
Acum mare lucru nu se poate face mai baieti, daca nu tineti seama ca poporul asta oropsit a trecut prin 50 ani de bolsevism, care i-au atrofiat toate energiile pozitive si cei 7 ani de acasa. Reciteam azinoapte despre scriitorul argentinian care spunea ca dictatura a disparut dar oamenii de sub dictatura au supravietuit.
Deasemenea recitind arhipelagul Gulag vezi ca porcariile nu au putut fi posibile daca Stalin nu ar fi avut executanti, iar victimile nu ar fi pactizat cu calaii. A rezultat o masa informa de vinovati amestectati cu nevinovati iar noi cei de aici suntem fii si eventual nepotii lor. Si purtam porcareaua asta in spate. Asa ca sa nu ne asteptam la lucrurile bune estimate mai sus. – .” Ne poate salva numai o Justitie corecta si incoruptibila si o Politie profesionista, integra si condusa de oameni cinstiti si patrioti.” Ca vom avea niste judecatori corecti si citva politisti integri si citiva patrioti fara doar si poate, dar e imposibil sa avem o Justitie si o politie in integralitatea ei corecta si cinstita. Cel putin 10 ani zic eu…
TDS,
cred ca ai cunostinte serioase despre istoria interbelica si ante belica inainte de primul razboi. Am fost exact la fel. Comunismul a accentuat tendintele dar noi am fost la fel aproape din totdeauna
Salutare tuturor,
Vad ca Past primi 3 ani cu executare la fond, vedem la recurs daca-i va creste ucenicia la brutarie.
De asemenea observ ca si CSM intra in jocul coabitarii
“Consiliul Superior al Magistraturii a decis miercuri sa modifice termenele stabilite initial pentru avizarea celor sase procurori propusi de Victor Ponta la conducerea parchetelor. Astfel, CSM a decis ca audierile sa aiba loc la 10 mai si nu la sfarsitul lunii mai, cum era prevazut in calendarul initial, se arata intr-un comunicat al Consiliul”ui, remis Ziare.com
Sectia pentru procurori s-a reunit pentru a analiza documentele transmise de Ponta, in calitate de ministru interimar al Justitiei, care a cerut grabirea audierii magistratilor.
Salut Ion,
pana la urma se vor alinia toti! S-a dat semnalul 🙁
Salutare !
Alegand, in continuare, doar dintre hoti, mincinosi si talhari (unii rai, altii foarte rai), ne afundam in kkt.
Cu viteze diferite dar, cu siguranta, in aceeasi substanta.
Multi asteapta sa vina Nutzi cu reforma, calare pe Miscarea Populara.
Sa “coaguleze” dreapta… 🙁
timi,
majoritatea celor care intra in politica, intra sa se capatuiasca. Cine vrea chiar sa faca o politica curata este mancat de “reptilele de partid” si asta nu ti-o spun din teorii sau din citite pe internet. Asta este situatia la noi!
Stiu.
De aia nici n-o sa scapam usor de ei.
timi,
problema este mult mai mare – de unde luam altii mai buni ????!!!
Exista, trebuie doar convinsi.
Important e sa fie si ei convingatori.
timi,
problema majora pentru un partid este armonizarea agendelor. Fiecare ajunge acolo cu o agenda proprie, fiecare vrea sa devina mascul / femela alfa. Nici macar nu-ti dai seama ce probleme exista intr-un partid, chiar daca partidul este mic / in crestere si toata lumea crede ca stie totul si ca politica nu trebuie invatata. 🙁
Bună !
theophyle, ai dreptate ! Ți-o recunoaște cineva activ mulți ani în partid. 🙁
Din nefericire stiu 🙁 Si compatimesc pe cei care cu inimile curate au dorit / doresc sa faca politica!
Salut! 🙂
Superba radiografie… “Vechile” articole sunt la fel de actuale, din pacate, iar politicienii “noi” sunt la fel de invechiti in zile rele 🙁
salut Citi,
Din nefericire suntem intr-o situatie mizerabila, chiar daca am putea sa-i schimbam pe astia vechi nu am avea cu cine 🙁
buna ziua ;
politica e curva=un adevar stiut de mult;
problema e ca si curvele sunt de mai multe feluri,unele mai curate altele mai putin;in politica romaneasca sunt numai curve care infecteaza pe toti
Buna 🙂
Crede-ma la toate nivelurile si pe toate palierele!
salut! 🙂 Nu avem cu cine, politicienii cei noi sunt mai rai decat cei vechi, pentru ca nu au ce aveau cei vechi: rabdarea si prefacatoria Cei noi vor totul. Imediat si cu tupeu.
ceva nu e ok in felul in care gandesc cetatenii acestei tari 🙁
Nu prea gandesc. 🙁
S-au creat modele de gandire , care au fost preluate si de cei mai buni oameni care chiar vreau sa faca politica:
1. Daca nu esti smecher esti fraier;
2. Nu trebuie sa ai incredere in nimeni pentru ca o sa fi inselat;
3. gargara si papagalul sunt cele mai importante in politica;
4. lasa munca, numai fraierii muncesc./…
Timi pot sa scriu deja o carte 🙁
Astea sunt sabloane vechi, din vremea comunismului.
“Activisme” (PCR), asa le spuneam eu.
Se transmite genetic ? 🙂
“Se transmite” mentalitatea, desigur.
mai, habar nu am. Nu am facut politica “activa” niciodata, acum de cand cu desy am inceput si eu sa vad / aud. Sunt traznit, crede-ma. Si astia sunt chiar oameni buni.
pai, si nu-i asa?
1. unii au muncit ani de zile la un doctorat, altul l-a copiat. La salariu au la fel. In concluzie, cine-i mai castigat? Smecherul sau fraierul?
2. Aici ar trebui sa pierd prea mult timp sa-i enumar pe tradatori, sunt fara numar!
3. Cine a castigat alegerile? Cel ce a venit cu proiecte sau cel ce a venit cu sloganuri? Avem parlament cu peste 70% de guristi.
4. cei de la particular, care chiar muncesc, sunt platiti mai prost decat cei ce plimba un dosar la stat. Si atunci cine-i destept si cine-i fraier?
Modul de a gandi si de a actiona poate fi schimbat, in primul rand de modul de aplicare al legilor, apoi de educatie si de comunitate.
Daca cel ce plagiaza este pedepsit serios si la timp, cel ce chiar munceste nu va mai fi considerat fraier.
Daca inselaciunea ar fi pedepsita, atunci si “inselaciunea principiala” ar fi mai putin tolerata. In mintea oamenilor, inselaciunea, indiferent la ce nivel, tot inselaciune este, deci infractiune.
Daca cei ce promit lapte si miere, iar pe baza acestori promisiuni au castigat, trebuiesc trasi la raspundere foarte aspru daca se constata ca promisiunile nu au suport. (utopie, stiu; dar electoratul chiar trebuie sa se trezeasca)
Atata timp cat nemunca este retribuita si nesanctionata de lege (vezi cacarau, retribuit pe absente)… o sa ne invartim in acelasi cerc.
Toate se invart in jurul aceluiasi organism, justitia. Dar cum justitia este “iubareata”… mai stam p-aci! 🙁
Asa e maya,
avem nevoie de generatii, cel putin doua pana cand intoxicatia asta o sa fie lecuita. Problema ar fi de cand incepem?
cred ca punctul de pornire ar trebui sa inceapa peste doua generatii 😉 , ca sa aiba sanse aceasta schimbare 🙁
imi permit sa adaug opinie: una, doua generatii, cu conditia ca de luni dimineata (adica de lunea viitoare) sa inceapa programul de re/educare.
Buna Seara,
aveti dreptate!
Ce ziceti de “colegul” 🙁 http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/medic-nesimtitule-1_5165982800f5182b85a4d7a0/index.html
salutare lume buna!
@Theophyle, pune niste poze cu acei caisi infloriti, am uitat cum mai arata! 🙂
Eu astept sa-mi infloreasca visinul. Cu mari eforturi am reusit sa-l mentin, e mic si prapadit, dar … am visin 🙂 . Aici visinii sunt foarte rari si aproape ca nimeni nu consuma visine, cel putin la mine is Illinois.
salut maya, sigur ca da 🙂
am sa sa pun maine.
multumesc mult !!!
@theophyle
din ciclul ” sa ma laud”
cand mai spuneam ca pe meleagurile natale fiecare gandeste cum sa fure ceva si azi ,mi se spunea nihilist;
eu tot spun chestia asta din 70,cand am intrat in ” campul muncii” si cand ii intrebam pe muncitori de ce iau” indiferent ce” chiar daca nu le trebuyia si-mi raspundeau” pai cum sa plec cu mana goala de la servoici”
asta nu e in regula;munca este -in toate studiile sociologice serioase -pe ultimele locuri in clasamentul factorilor de succes;intre ” profesiile” care au cel mai bun raport munca/rezultat,este politica
furtul si relatiile pe primele locuri;
discutati cu cei de la firmele de angajari-nu aia care au terminat hr la spiru-si va vor confirma acest lucru!
mai mult,cati parinti isi mai invata copiii ca muncind cinstit au sanse de reusita?
Buna seara tuturor.
Off topic ( sau poate nu ? ):
http://funeriu.blogspot.ro/2013/04/tot-ce-vreti-sa-stiti-despre-miscarea.html
Nu am depus adeziune la MP .
Buna seara,
1. am discutat linkul dimineata,
2. Depunerea adeziunii nu se “contrazice” cu comentariile pe acest blog.
3. Dl Funeriu este un domn respectabil si respectat pe acest blog.
1. Scuze. Eu dimineata eram la “servici” .
2. Nu am reustit sa citesc tot ce a aparut pana acum .
3. Imi cer scuze si promit ” sa nu mai fac”.
nu-i bai,
Ce doriti sa discutati despre ceea ce zice acolo dl Funeriu. Aveti o parere pe care o doriti sa o discutati cu noi?
Da am o parere .
Citez din Funeriu : “Vor fi lideri cei care vor da răspunsuri viabile la problemele reale ale oamenilor reali, cei care vor concepe programe de calitate și cei care își vor convinge colegii de calitea răspunsurilor lor. Vor fi lideri cei capabili să susțină proiecte, cei capabili să genereze dezbatere, cei capabili să strângă oameni de valoare, cei capabili să-i sprijine pe cei din jurul lor, pe scurt, cei capabili să genereze încredere. ”
As dori sa inteleg ce intelege Politea prin “oameni de valoare ” si “cei capabili sa genereze dezbatere ” , dar mai ales despre cine poate participa la o dezbatere generata de cei capabili desigur. Bine dezbatere nu poate genera oricine dar cine poate participa la ea ?
Doina,
cred ca de aproape 5 ani noi scriem despre ceea ce credem noi despre societate, oameni si valori. Chestia cu “programe de calitate” noi auzim din 2006-7 si inca nu m-am dumirit care au fost programele propuse si ce s-a facut cu ele.
Personal am o mare problema cu MP, pe care o vad ca produsul de orgoliu al unui lider infrant. Nu ma deranjeaza existenta sau inexistenta acestei miscari, ma deranjeaza nihilismul exprimat prin faptul ca numai ceea ce fac eu (adica el) are valoare ceea ce fac altii nu face doi bani, altii find toti cei care nu merg cu caciula in mana la Cotroceni.
Noi nu suntem o formatiune politica suntem o comunitate, daca vrei si mai modest, un blog, care are pareri si opinii. Nu impunem nimic nimanui, sustinem ce ne este aproape si combatem pe cei care nu sunt. L-am sustinut pe Basescu in toate luptele pe care le-a avut ca el sa ne faca pana la sfarsit, nevolnici? Fuck off.
Ziua buna oameni buni,
Un articol interesant
http://www.contributors.ro/global-europa/conservatorii-britanici-in-anii-70-intre-esec-si-margaret-thatcher/
“Când dreapta se duce spre stânga, pierde şi votanţi de dreapta şi nici nu convinge votanţi de stânga. La fel, dar în sens invers, a păţit şi stânga britanică. Clonele n-au succes, votanţii vor originalul.
Dacă eşti dreapta şi ratezi agenda publică nu te mai salvează nimic. Nici să zici că eşti de dreapta, nici să propui măsuri de stânga, nici cele două luate combinat.”
Un articol a lui B.Mateescu. care, am impresia, zice ca pozitionarea mai ferma de dreapta nu este o pozitionare lipsita de sanse.
Salut eugeni,
exact ceea ce blogul asta spune de foarte multi ani. Pentru mine nu exista CENTRU-dreapta exista numai DREAPTA!
“centrul” e zona spre care se deplaseaza cei de dreapta de frica sa nu ii acuze stanga de “extremism”. Aceasi stanga care este mereu extrema in radacinile si aspiratiile ei insa care isi ia masca unei compasiuni ca a lupului fata de miel.
noi suntem extremisti si Ilici e moderat, nu?
Am incurcat-o ! 🙂
https://docs.google.com/document/d/1UvZWY7taMApMPA448UNxbXX0QythFLw_THtHf3fvl4w/pub
🙂
vine Sefu 😆
A little old.
There is the new one:
http://fc04.deviantart.net/fs71/f/2012/306/4/4/john_reese_advert_by_janegiraffe-d5jo1d2.jpg
Din stirile date mai jos vedem ca intr-adevar suntem intre asteptare si realitate
Copy/Paste: “Nu mai sunt fonduri pentru Oltchim”
Ministrul poet al Economiei, Varujan Vosganian, sustine ca au fost primite multe oferte din partea unor mari companii din domeniul industriei chimice care doresc sa participe la privatizarea Oltchim. Ministrul mai afirma ca saptamana viitoare incepe chiar si un dialog cu aceste companii. “Dialogul nu va fi facut public”, a adaugat Vosganian in cadrul sedintei Guvernului de miercuri;
Dosarul lui Dan Voiculescu privind privatizarea Institutului de Cercetări Alimentare (ICA) rămâne la Tribunalul Bucureşti, instanţa respingând cererea de retrimitere a cauzei la procurorii DNA, pentru refacerea urmăririi penale.
Sorin Rosca Stanescu a pierdut procesul cu Serviciul Roman de Informatii, dupa ce Curtea de Apel Bucuresti a respins ca “nefondata” actiunea intentata de actualul senator PNL.
ha, ha,
astea sunt partial vesti bune 🙂
as vrea ca asta sa fie clar pentru toti cei care vorbesc despre modalitatile de “convietuire pasnica”
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14594219-mark-gray-purtatorul-cuvint-comisiei-europene-despre-numirile-procurorilor-procedura-care-comisia-europeana-recomandat-nu-fost-urmata-cred-asta-trebuie-spus-clar-cred-trebuie-concentram-pasii-urmatori.htm
so, nu suntem nebuni!!!
:lol:,
probabil ca nu!
Noi nu am fost niciodata nebuni. As vrea sa vad o proba de nebunie pe acest blog la o pozitie importanta dvdp politic sau constitutional.
Te astepti la prea multe daca crezi ca cineva o sa vina si o sa-ti spuna, da voi ati avut dreptate. Un singur lucru ar trebui sa fie clar, chestia cu colaborarea pasnica pe trupul neinsufletit al justitiei nu este vazut prea bine de UE.
nu ma astept 🙂 stiu. Exista compromisuri si comprimisuri, insa unele dintre ele trec linia chiar atunci cand clameaza ca o mentin.
Buna Theophyle,
Nu e vorba de nici o colaborare pasnica pe trupul Justitiei. Mark Grey spune foarte clar, daca dorim sa deschidem ochii: Procedura “recomandata de noi nu a fost urmata”, dar nu mai important pentru noi pentru ca “trebuie sa ne concentram pe pasii urmatori, exista o expresie in engleza – nu trebuie sa plingem dupa laptele varsat (“You should not cry over spilt milk” in original – n.red.). Cred ca asta e important si nu are rost sa ne mai uitam inapoi”, a mai spus Gray….. In cele din urma, e sarcina autoritatilor romane de a lua deciziile si de a decide cum avanseaza”, a adaugat Gray.
Adica si CE spune in limbaj diplomatic “Incepeti sa va asumati fiecare (Min. Justitiei, CSM, Presedinte), odata pentru totdeauna responsabilitatile prevazute in lege”.
Bine Ion,
aplauze 🙂 sa-l vedem pe Nitu procuror general si dupa aia vorbim!
Seara buna.
Radiografia rss ro este mai intunecata decat a plamanilor unui muncitor de la o fabrica de cauciucuri 🙁 Thanks Theophyle 😉
Nu sunt convins ca solutia se regaseste in justitie. Sau nu numai. Asteptarile sunt diferite. Chiar daca ar fi o singura realitate.
salut Ken 🙂
se sa-ti raspund, cu placere? 🙁
Pai… ar insemna ca ai tendinte masochiste 😛 Ceea ce nu e cazu’ 😉
Toti suntem intr-un fel sau altul. Traim aici, nu?
Ok 😀
Reformulez: dincolo de limita maxima admisa 😉
(acum o sa-mi replici ca si acea limita e relativa 😛 )
Surprize, surprize. Sau nu?
Pasaje din proiectul lui Bogdan Licu, propus procuror general adjunct, similare cu proiectul judecatorului Iulian Dragomir de la Inalta Curte, fara nicio citare.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14594462-pasaje-din-proiectul-lui-bogdan-licu-propus-procuror-general-adjunct-similare-proiectul-judecatorului-iulian-dragomir-inalta-curte-fara-nicio-citare.htm
Pe cine sa propuna Ponta? Pe fratele lui mai mic.
Astia nu pot scrie nimic original? Este un defect genetic, o adunare a plagiatorilor sau ce mama dreaq se intampla in tara asta?
Nu-mi pot retine un sincer Huooo. Daca-l numeste Basescu jur sa emigrez si sa ma spal pe maini de Romania.
Nu trebuie sa te mire o asemenea porcarie, Mircea Rusu. Indiferent de nivelul la care activeaza cam toate tristele figuri care populeaza diverse organisme/institutii/firme sunt produsele unui sistem de invatamant axat pe stocare-reproducere. Chiar le jignesti daca le ceri altceva.
Nu ma mira, umple paharul.
Ma miram daca Ponta propunea persoane de inalta integritate morala.
Dar ma gandeam ca din pozitia lui si pentru asa o responsabilitate face si el un efort acolo de ochii lumii, sa compileze ideile altora si sa le prezinte intr-un fel. Nu numai pentru ca este candidat la o asa mare functie, respectul fata de functia pe care o are chiar si in acest moment trebuia sa-l impiedice sa faca asa ceva.
Cand colo, un ordinar copy paste.
UN ORDINAR COPY PASTE!
O dovada de prostie imensa pe langa o nesimtire crasa! Ce isi imagina el? Ca va fi secret proiectul sau? Nu l-a dus capul sa se gandeasca o secunda ca e lumea cu ochii pe el avand in vedere precedentele? Nu este in stare sa vada mai departe de ziua de maine? Un prost!
UN PROST SI UN PLAGIATOR ORDINAR este propus sa fie Procuror General Adjunct al Romaniei!
AJUTOOOOR! Ma aude cineva!?!
Salut Mircea .. atat timp cat PG nu se atinge de niciun tovaras de arme al lui ilici din punctul lor de vedere poate fi numit procuror si nutu camataru.ii doare in cot despre ce spune lumea.
Poate sa para gluma dar… din multe puncte de vedere nu prea este:
Mafiotii in general, camatarii in particular au reguli clare si mult mai transparente decat imbarligaturile “justitiei”. Incerc sa spun ca propunerea ta se poate sa fie cu mult mai potrivita, Ziggy 😉
stiu. n am argumentat la “propunere” insa daca o faceam scriam exact opinia ta 😀
You’re welcome 😉
^^ *devil*
Yheophyle, cazul Nitu e inca un exemplu de unde ne aflam ca popor intre asteptare si realitate.
Am avut curiozitatea sa-i citesc CV acestui procuror http://www.just.ro/LinkClick.aspx?fileticket=4num85PPLrg%3D&tabid=2266
Ce observam la Categoria “Experienta Profesionala:
Perioada octombrie 2011 – prezent
Numele si adresa angajatorului:CSM-INSPECTIA JUDICIARA – (primul semn de intrebare pentru orice observator obiectiv)
Tipul activitatii sau sectorul de activitate: Directia de Inspectie Judiciara pt procurori (al doilea soc pentru mine)
Functia sau postul ocupat: Inspector Judiciar (Cireasa de pe tort)
Concluzia: In care piesa de factura suprarealista jucam noi romanii?
Adica acelasi CSM ne spune noua timp de aproape 2 ani ca acest procuror e un om competent pentru a verifica faptele tuturor procurorilor indiferent de functiile pe care le ocupa acestia, iar brusc acu 6 luni il descopera incompetent. Pai bine CSM de ce nu l-ai dat afara si din functia de inspector judiciar.
buna seara , un raspuns la aceasta intrebare il putem primi si de la cei care l au tinut aproape 4 ani procuror adj la PG. sau un raspuns mai simplu il putem gasi in numarul de dosare instrumentate de PG cu privire la criminalii din decembrie 89, mineriade etc . regia si scenariul poarta aceeasi semnatura de 23 ani.
Buna Kenwood,
Te inseli “sistemul de invatamant axat pe stocare-reproducere”, apartine trecutului acum avem un sistem bazat imi dai ceva (euroi, alimente, excursii, etc), iti dau nota de trecere cat mai apropiata de 10, diploma de licenta, master, doctorat. Uneori, tu student nici nu mai trebuie sa fi prezent fizic. Iti trimitem rezultatele online
Salut ion.
Chiar imi doresc s-apuc ziua-n care acea “filosofie” a educatiei a devenit caduca. Ceea ce pomenesti tu e doar o varianta de manifestare. Chiar nu doresc declansarea unei discutii antagonice dar daca te referi doar “universitati” din gama spiru, comiti o mare eroare.
chestia cu oltchimul e ” emblematica” pentru perfectiunea cu care manipuleaza usl-ul populatia;
ce spune mark gray se va traduce in multe,dar multe, miliarde de euro pierdute de romania;mi-e teama ca s-a ratat si ” ultimul tren” spre iesirea din societatea de tip ” asiatic”= condusa de satrapi sau -modern”-tatuci;
din generatia ” decreteilor” numai specimene gen ponta&sova,udrea etc… si-au asumat responsabilitati si aceasta generatie va plati pentru ca a permis asta;
bunä,
nu emigratul este solutzia, si nici asteptatul sä facä alte generatzii curätzenie.
dragii mei,
in 40 de ani, väd cä democratzia trebuie adaptatä, luptat tot timpul pt. ea
si noi avem tampitzii nostrii. in Romania trebuie fie care generatzie, sä contribuie
cu tot ce poate.
democratzia nu se gäseste de-a gata
un lucru gresesc romanii, cum nu le face unul pe plac, si este obligat la
un compromis, dä cu pietre in el, si däramä tot ce au construit.
cred cä procurorii vor fi numitzi, asta pt. cä este nevoie, dar vai si amar de ei,
de la UE, sunt cu ochii pe ei.
@theo
doamna, UE are probleme mult mai complicate;romania si alte tari vor fi lasate sa se descurce singure;
raman cele 17+ polonia;
restul,Dumnezeu cu mila,vor fi in EU cu numele doar
Buna, Zigzag
Am obosit sa tot aud explicatii sofisticate. Pana nu va constientiza cel putin CSM-ul ca de fapt el raspunde de reputatia sistemului judiciar, vorbim vorbe. Adica ce vrei sa spui Zigzag ca daca mie imi vine o loaza de student, care nu a dat pe la lucrari pracice tot semestrul, cu o motivare medicala parafata de un reputat medic internist pe plan local, eu sa-i refuz recuperarea gratuita pe motiv ca banuiesc ca e un fals. No signor, un astfel de mod de gandire nu exista in nici o societate civilizata. Ii admit gratuitatea dar in schimb sunt necrutator cu el la examen. Daca merita 5 atunci il primeste daca nu nu.
Teoria e buna dar practica ne omoara @Ion. tocmai ce ne a zis un politician de varf ca isi “asuma”.
pe asta l-as tortura cu mana mea!
http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/medic-nesimtitule-1_5165982800f5182b85a4d7a0/index.html
nebuni egoisti lipsiti de orice dram de omenie.sclavii banilor.
Daca tot te-ncalzesti cu “felceru”:
http://adevarul.ro/locale/vaslui/comisar-sef–depistat-alcoolemie-057-mie-sediul-politiei-vaslui-sanctionat-mustrare-scrisa-1_51659cdb00f5182b85a4f0a1/index.html
CU ATAT MAI BINE; ROMANIA TREBUIE SÄ SE DESCURCE; SÄ STEA PE PICIOARELE EI;
NU SÄ INTINDÄ NUMAI MANA: nu se vor mai accepta scuze.
eu i-as lua licentza , unui animal ca cel din Cluj.dar pe veci,
sä facä altä meserie. este ceva de neimaginat.s-au e nebun.
NItu inspector judiciar la CSM.
Multi sunt trimisi inspectori judiciari pentru a li se asigura o sinecura sau pentru a fi indepartati din functiile de decizie. Cred ca e cazul lui Nitu.
http://www.agerpres.ro/media/index.php/justitie/item/188401-Tiberiu-Nitu-propus-procuror-general-vrea-un-act-de-justitie-predictibil-si-o-mai-buna-organizare-a-parchetelor.html are si planuri mari.
Buna Intamplator,
Kepler spune ca Generatia “decreteilor” 67-68 (nr. maxim de nasteri) cu Saturn in Berbec – cu toate ca nu e neaparat planeta de generatie, dar acolo se afla in 67-68, este lipsita de initiative, nici macar nu pot fi rebeli cu Pluton si Uranus in Fecioara si cu Neptun in Scorpion
pe romaneste – sa nu ne punem mari sperante 🙁
Theophyle,
Exceptiile intaresc regula
… si “dotarile” business-ul
http://abcnews.go.com/Business/racy-texas-restaurant-chain-trademarks-term-breastaurant/story?id=18914720#.UWZBRk2y3Gh
Romania e o tara bananiera.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Republic%C4%83_bananier%C4%83
Subliniez din definitie :
“Cel mai adesea, o republică babanieră este o țară care este condusă pentru a funcționa ca o intreprindere comercială privată monopolistă, al cărui unic scop este furnizarea de bunuri materiale și de profituri (sub orice formă) care sunt împărțite între clasa conducătoare politică și cea economică. O astfel de economie extrem de slab diversificată conduce la bugete masiv deficitare, debite publice majore, devalorizarea monedei naționale și o dezvoltare inegală. Republicile bananiere sunt conduse de un lider suprem, care este ajutat de o cleptocrație administrativă și politică (guvern de hoți), al cărei scop este exploatarea funcțiilor publice pentru câștig personal sub orice formă (deturnare de fonduri, furt, mită, înșelăciune, etc.). La operația de extorcare a unei astfel de țări își aduc contribuția masivă diferite corporații internaționale și/sau transnaționale, care nu sunt trase la răspundere pentru modul în care au contribuit la devalizarea națiunii. La rândul său, guvernul cleptocratic amplifică fenomenul de aservire generală, iar – ca atare – funcțiile publice sunt puse la mezat, fiind cumpărate sau tranzacționate prin falsificarea alegerilor. ”
Oricare asemanare e pur intimplatoare .
Seara buna .
Da Ken, mai ales cele date de Mama Natura
Buna seara tuturor 🙂
Ion (9:22 PM) – daca imi placea sa “merg cu valul” nu va citeam pe voi, ci reviste “glossy”. Fac tot ce imi permite sa fac…lipsa mea de personalitate 🙂
Altfel, tot respectul pentru Kepler si salutari 🙂
Hotnews :
“Mai multi procurori DNA au constituit Grupul de Initiativa pentru o Justitie Independenta si au initiat demersuri pentru infiintarea unui asociatii profesionale”.
cititi parerea CEDO despre legea proprietatii prezentata la CEDO pentru aprobare si care s-a aprobat ieri de catre guvern. o cacialma
http://www.coe.int/t/dghl/monitoring/execution/News/H-Exec%282013%291_Strain_fr.pdf
Buna seara 🙂
mentalitate de ev mediu, sper sa nu faca prozelitism 🙁 – “Mi se pare fenomen foarte periculos numit feminism, caci organizatiile feministe care se reclama de la acest curent se lauda cu o pseudo-libertate pentru femei care ar trebui sa se manifeste in primul rand in afara casatoriei si in afara familiei”, afirma Patriarhul Kiril intr-un articol publicat pe site-ul Patriarhiei Ortodoxe Ruse.
http://www.hotnews.ro/stiri-international-14595059-patriarhul-rus-kiril-feminismul-este-foarte-periculos-femeia-trebui-aiba-grija-casa-copii.htm
“Impotriva prostiei pana si zeii lupta in zadar”.
cam asta sustineau si nazistii,si aia erau atei
iata cum se intalnesc ” contrariile”
@ion 9 22
personal nu prea cred in ” astre”(chiar descifrate de kepler)
cred insa in munca,munca,munca si un dram-doarun dram-de noroc de la Dumnezeu
generatia “decreteilor” eu o consider generatia care trebuie sa inlocuiasca generatia mea( place sau nu,e cea care a condus tara asta din 90 pana acum),deci, cei care acum au 35-45 ani=nascuti 1978-1973/
astia,statistic ,trebuie sa fie acum gata sa preia leadership-ul;
“decreteii clasici” au cam pierdut trenul sau sunt deja plecati si s-au realizat aiurea
si apropo de generatia mea,nu pot uita ce ne-a zis bratu( era decan cand am fost student) la o intalnire dupa decenii de la terminare qte ati fost cea mai buna promotie de dupa razboi si nu s-a vazut unqte
corectie ” nascuti 1978-1968″
Buna Dimineata,
Postare noua – Revista Presei – 11 Aprilie / Cine conduce companiile de stat ?