Ziarul de Duminică – 7 Aprilie 2013
07/04/2013 | Autor theophyle Categorii: Ziarul de Duminica |
Ziarul de Duminica propune cititorilor Politeia cele mai bune articole publicate in cursul saptamani in media on-line. Articolele nu sunt mentionate intr-o ordine anume.
Politicstand. Misiune imposibilă. Dan Popica
Comentatorii şi analiştii politici sunt o specie de ziarişti a căror preocupare de bază constă în despicarea firului în mult mai multe părţi decât clasicele patru. În toate spaţiile publice ce caracterizează astăzi media, în mod constant se emit mesaje ca urmare a tot felul de ediţii speciale, emisiuni şi talk show-uri, ediţii on-line sau simple postări şi comentarii pe FB, în care aproape orice problemă aflată în atenţia opiniei publice este disecată şi întoarsă pe toate feţele.
În latura comentariilor de tip “limbaj de lemn”, subiectele şi direcţia sunt practic aceleaşi, înglobate într-o monotonie ce are rolul unei picături chinezeşti menite să vâre în capul consumatorilor în mod constant aproape aceeaşi idee, multiplicată în tot soiul de aşa zise dezbateri, unde eventual mai apar şi variaţii de tipul penelor înfipte în dosul unui celebru isteric emiţător autorizat de astfel de mesaje. Aici totul se rezumă la denigrare, dezinformare şi aţâţare, mergându-se în multe cazuri până la linşaje publice în direct. Sunt lucruri şi mesaje a căror simplitate este inteligent şi diabolic gândită tocmai pentru a fi recepţionată cu uşurinţă.
În partea socotită mai doctă şi de la o bună bucată de vreme “băsistă” lucrurile sunt mult mai complicate, analizele mergând mult în detaliu, perfecţiunea fiind practic un deziderat de neatins şi mai ales de neacceptat. Pentru că această perfecţiune ar trebui să satisfacă suma părerilor în acest sens emise de toţi analiştii şi comentatorii implicaţi, absolut imposibil din moment ce nimeni şi nicio formaţiune politică sau apolitică nu poate întruni o “majoritate”. Integral in PoliticStand.
Dan Badea. Trocul dintre Ponta și Băsescu, pentru sacrificarea lui Morar, este o mârșăvie politică și un grav atentat la independența Justiției
Trocul dintre președintele Traian Băsescu și premierul Victor Ponta, privind numirea la conducerea Parchetului General și a DNA a unor procurori total nepotriviți pentru aceste funcții, ba chiar contraindicați a le ocupa, este mai mult decât o gafă monumentală a lui Traian Băsescu, este dovada că președintele a abandonat principiile pe care, timp de opt ani, le-a susținut.
Nici măcar scoaterea din joc a lui Antonescu n-ar putea justifica o asemenea înțelegere!
Să accepți, chiar și de principiu, nominalizarea în fruntea Parchetului de pe lângă ÎCCJ a unui procuror neprofesionist, care n-a finalizat, conform CSM, nici măcar ”un singur dosar important” și nu s-a evidențiat prin nicio ”acțiune de anvergură de-a lungul carierei de procuror”, ba chiar, dimpotrivă, așa cum voi arăta mai jos, a mușamalizat, cu aprobarea lui Koveși, un dosar ce viza uciderea a mai multor persoane, fiind el însuși un posibil suspect de crimă, este o faptă incalificabilă – în cazul în care o va face! – pentru cel care a pretins că este un luptător pentru independența Justiției. Integral Dan Badea blog
EVZ. Seceră cuvântul sălbatic!. Florin Toma
Face ravagii. Pustieşte şi devastează tot în calea sa, face praf tot ceea ce se chinuie să se nască, tot ceea ce vieţuieşte cât de cât, ba chiar şi tot ceea ce moare (ca, de pildă, speranţa!), nu moare decât într-un singur fel: sălbatic!
Absolut tot ceea ce se petrece, în aceste zile, în România, frizează modul primitiv al oricărei priceperi. Sălbatic. Cel mai sălbatic mod cu putinţă. Totul este fără noimă. Fără de nicio logică. Fără înţeles. Fără sens. Fără nici cea mai mică dovadă că realitatea noastră – aşa defazată şi fistichie cum e – ar putea fi, totuşi, măcar îmblânzită un pic (dacă nu pusă odată şi-odată pe făgaşul atât de dorit al unei normalităţi acceptabile, cum sunt altele!).
Este o situaţie fără ieşire care l-a adus la exasperare până şi pe răbduriul Mugur Ciuvică (cunoscut ca un om semi-tare, cvasi-sincer şi demi-natural, dar în al cărui cap, folosit neîntrerupt, timp de 24 de de ore din 24 şi 7 zile din 7, într-unul şi acelaşi loc – beciurile Securităţii Antenei 3 şi în scop unic-omogen – demantelarea regimului Băsescu şi demascarea tuturor duşmanilor lui Voiculescu, ei bine, în garsoniera craniană confort I a lui Ciuvică, cele câteva adevăruri se izbesc într-o veselie unele de altele; dar atât de tare se bălăngăne, încât ajung să-i stârcească, la fel ca pe o râmă, putinţa lui cefalopodă de a pricepe!). Într-o clipă, monumentul de piatră cubică al gândirii ciuviciene a devenit o movilă de nisip. Grandiosul său sistem filosofic talmeş-balmeşian a plesnit ca un elastic de la chiloţi şi şuvoaiele pestifere de concepte şi noţiuni au deversat vijelioase…În fine! Integral in EVZ
Romania Libera. Marea conspiraţie împotriva DNA. Cristian Campeanu
Nu există nici un motiv pentru care Traian Băsescu şi Victor Ponta să ignore procedura de nominalizare a procurorilor-şefi ai DNA şi Parchetului General convenită şi asumată cu Uniunea Europeană. Mesajul potrivit căruia prin asumarea de către premier a nominalizărilor s-ar debloca dialogul cu Bruxelles-ul s-a dovedit o minciună şi o intoxicare. În realitate, este vorba despre un acord pentru anihilarea DNA.
„Sunt sau bou, sau prost. Dacă nu înţeleg ce se întâmplă. Nimic.“ Aşa afirma Mugur Ciuvică la Antena 3, referitor la decizia lui Victor Ponta de a nominaliza şase procurori la conducerea DNA, Parchetului General şi DIICOT. O rază de lumină care să liniştească tulburarea sufletească a domnului Ciuvică ar fi putut fi aruncată de doamna Alina Mungiu Pippidi la TVR, care l-a întrebat pe Ponta dacă nu cumva „poate, în acest moment, domnul Morar are o partidă a lui, care nu mai e partida domnului Traian Băsescu, partidă care nu e lipsită de influenţă la Bruxelles“. „Cred că ipoteza enunţată de dumneavoastră este extrem, extrem, extrem de plauzibilă şi mai mult nu îmi pot permite să spun“, a răspuns Ponta.
Ceea ce este „extrem, extrem, extrem de plauzibil“ în acest moment este că Uniunea Europeană îi susţine cu toată forţa ei considerabilă pe Daniel Morar şi DNA şi respinge înţelegerea Băsescu-Ponta, indiferent cum au încercat cei doi să o „vândă“ publicului. Şi această susţinere vine împotriva declaraţiilor lui Ponta că ar fi luat decizia pentru a „sparge monopolul pe care îl are Morar asupra procurorilor“. Ponta ne-a obişnuit deja că minte cum respiră, iar faptul că îşi învăluie minciunile în minciuna prezidenţială nu îi face minciunile acceptabile. Faptul că el afirmă că „am discutat cu preşedintele Băsescu dacă agreează această procedură prevăzută de lege, iar preşedintele mi-a confirmat faptul că da, agreează această procedură: ministrul propune, CSM avizează şi preşedintele numeşte“ nu face decizia sa mai acceptabilă. Nu face decât să decredibilizeze poziţia preşedintelui. Integral in Romania Libera
Dilema Veche. Copiii lui Zaica. Andrei Pleşu
Am mai dat şi cu alt prilej citate din miraculoasele antologii publicate de profesorul Zaica, în urma unor „chestionare“ adresate elevilor din primii ani de şcoală. Recidivez pentru a-mi oferi, mie şi cititorilor, un scurt intermezzo de inocenţă în atmosfera de grosolănie, nervozitate, breaking news şi scandal ieftin în care respirăm de dimineaţa pînă seara. În plus, fiind vorba de copii „educaţi“ înainte de 1989, avem de-a face cu efecte ale vieţii şi ale „educaţiei“ socialiste, despre care, astăzi, noile generaţii nu mai ştiu nimic, şi pe care generaţiile mai vechi, spălate pe creier de nostalgii roz, par să le fi uitat. Aşadar, să ne amintim:
Ce este luxul? „Lux înseamnă cînd cumperi un scaun şi cumperi şi un fotoliu şi poate vrei să cumperi şi un studeu (sic!).“ – 7 ani
Ce este un ministru? „Ministru e un om care stă pe scaun şi le spune la alţii să facă cerere.“ – 7 ani
Ce este acela un testament? „Testament este cînd la capitalişti moare unul şi lasă averea la copii. La noi nu e testament, pentru că nu are ce să lase omul.“ – 11 ani
Ce este setea? „Setea înseamnă cînd tu vezi cico în oraş şi vrei să bei şi mama nu-ţi dă, că după aia nu are bani de mîncare.“ – 7 ani. Integral in Dilema Veche
Contributors. Băsescu e cu Ei. Otilia Nutu
Pentru USLiști: nu simt nevoia să explic de ce am fost “băsistă”.
Pentru “băsiști”: nu simt nevoia să explic de ce sunt contra lui Băsescu acum.
Explic doar pentru oamenii normali la cap.
Astă-vară nu mi-am permis vacanță. Am scris zi și noapte articole, plângeri către UE, plângeri la ziare străine, mesaje către toți oamenii pe care îi cunosc din Comisia Europeană, FMI, Banca Mondială, am ieșit în fiecare seară timp de vreo două luni în Piață (Victoriei), am strâns semnături, am făcut tot ce m-a dus capul, atâta cât m-a dus. Nu pentru că eram cu Băsescu, ci pentru că eram contra loviturii de stat dată de penalii care vor să scape de justiție, eram contra celor care voiau să desființeze instituțiile statului de drept. Contra celor care vor să ne scoată din UE.
Conjunctural, m-am nimerit să fiu de aceeași parte cu Băsescu. Ba chiar am fost cu Băsescu tocmai împotriva lui și a prostiilor din capul lui: am încercat să-l conving (prin cine s-a nimerit sau întrebându-l direct la GDS) că la referendum nu era vorba de el, ci de statul de drept și că dacă nu vrea să zboare din funcția de președinte, pentru binele lui și al nostru, să stea naibii acasă și să boicoteze referendumul.
Astă-primăvară m-am nimerit să fiu de partea Alinei Ghica și a lui Cristi Dănileț când s-a întâmplat al doilea puci al lui Voiculescu – Pivniceru, cel de la CSM. Nu pentru că-i cunosc pe cei doi, chiar nu-i cunosc; ci pentru că sunt de partea regulilor și a statului de drept, iar revocarea lor a fost ilegală. Nu pentru că-s “judecători băsiști” (nici n-am auzit să-l fi judecat oamenii ăștia vreodată pe Băsescu și să-l fi făcut scăpat sau mai știu eu ce), ci pentru că legea se respectă într-un stat de drept. Iar revocarea s-a dovedit, ieri, ilegală, după o decizie a unei instituții din statul de drept. Integral la Contributors.
Riscograma. Farsa mondială a dosarului offshore. Lucian Davidescu
Doar au “speriat vânatul”
Un ciorchine de căpuşe din lumea a treia au început să horcăie la scurt timp după ce un hard-disk plin cu date din mai multe offshore-uri a fost dat presei, analizat şi publicat. Lucru care merită salutat. Înfierarea proletară care să justifice scurgerea în sine era inutilă şi pe alocuri caraghioasă.
Transferurile de bani în străinătate, legale sau ilegale, personale sau ale firmelor, pot distruge economii și pot asmuți națiuni unele împotriva altora
Adică nu guvernele incompetente şi iresponsabile ar fi de vină pentru toate nenorocirile ăstea, ca de fiecare dată în istorie!
Iar în datele devenite publice, nici o vorbă despre ce bani prin offshore-uri au căpuşele cu vocaţie de slugă aflate la vârful politicii româneşti. S-ar părea că în offshore via România ascund bani doar oligarhii ruşi (nu e bine, domnu’ Cipru!). Şi în fine, nici o vorbuliţă despre ză mazăr anză fazăr of şor – Delaware.
În schimb, deşi lipsesc multe jurisdicţii întunecoase, apar pe listă Cipru şi Elveţia, care sunt mai cooperante decât Germania, Olanda sau SUA. În cazul Ciprului e de-a dreptul ironic. Ciprioţii care stau cu conturile sugrumate în aşteptarea confiscării îşi doresc acum să fi ţinut banii într-un offshore adevărat. Cât despre Elveţia, e semn că-i printre următoarele în domino.
După cum arată lucrurile, datele publicate acum sunt cel mai probabil remise voluntar de statele respective pentru a se conforma regulilor OECD de transparenţă, caz în care conformarea va scădea. Dar nu poate fi exclusă nici varianta că au fost colectate sistematic de vreun serviciu secret prin uneltele clasice ale spionajului – agenţi infiltraţi, informatori plătiţi şi interceptare de date. Integral la Riscograma
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
buna dimineata ! de citit si recitit postarea lui Dan Badea. pentru cine mai avea dubii.
Buna Ziggy,
Da, Dan Badea nu poate fi acuzat de rea credinta!
omul a platit si cu jobul pentru sustinerea sa , a fost interzis prin toate redactiile , haituit si i-au inchis inclusiv blogul.
Buna dimineata 🙂
Buna Dimineata mar 🙂
Se pare ca suntem cam multi revoltati, asta ar tb sa dea de gandit si sa se traga concluziile necesare,nu cred ca se mai poate vorbi de rea credintza/schimbare de opinie 🙁
Parere personala, s-a stricat cam tot ce s-a construit si cu un sacrificiu imens ptr. toata lumea 🙁
Credeti-ma ca am facut totul ca sa prezint si articole care sustineau masurile luate de Basescu in dreapta (asa cum este ea) si in stnga infatuata. Nu am gasit! Dl Presedinte are zic eu o problema 🙁
anturajul… matraguna aia il plimba pe la scoala de vara de TSD de mult.
Salut 🙂
Uite ca mai sunt. Poate si-o fi impuscat Turturica bunica, dar trebuie judecat pe puncte pe ce spune acolo. Pt mine e judicios http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/de-ce-a-renuntat-traian-basescu-la-daniel-morar-298380.html
Turturica e un baiat bu si nu o spun cu cinsim. Cu un ghiocel nu se face primavara si in nici un caz nu este la nivelul lui Cristian Campeanu sau Dan Badea!
Demolati-l nene punct cu punct.
Nu dupa cit de inalt e Campeanu sau Badea. Credeam ca nu ai citit articolul……
Veti observa un Basescu care judeca global situatia
Daca judeca cum a judecat din ianuarie 2012 pana astazi se duce dracu tara asta cu stanga la guvernare inca 50 de ani.
Face cineva o analiza pe puncte: unde greseste Turturica ?
Matematic …. nu visceral
Eu beau lapte sau mananc smantana / iaurt nu prea le am cu laptele batut. Turturica citeaza o parte din greselile lui, dar incearca sa le gaseasca niste cauze destul de neghioabe. Intr-un cuvand nici prea-prea si nici foarte-foarte. Turturica stie ceea ce stiu si eu si multi altii care nu gandesc cu ochelari de cal. Basescu este extrem de singur si cine este cu el o face din interes pur. Basescu a pierdut pe parcurs pe toti cei care il sprijneau ideologic si aveau o anumita valoare civica.
E singur TDS si isi pregateste retragerea , vrei nu vrei Traian Basescu a predat puterea.
Normal 🙂 ca preda puterea… cind are 70% usl impotriva. Vrei sa faca greva regala ? O preda minimizand pierderile si controlandu-le. E o arta intreaga asta.
a predat puterea de mult.nici nu iti imaginezi cam de cand.
Si apropo de stanga la guvernare 50 ani. Va trebui sa ii multumim lui Basescu ca nu am avut stanga la guvernare 58 ani .
In ce ma priveste, eu ii sunt recunoscator pentru ce a facut in cei 8 ani, Am scris asta pe toate blogurile de dreapta sau “asa zise de dreapta”
Dar majoritatea covarsitoare crede ca Basescu le e dator .
Eu m-am convins ca are o inteligenta superioara si ii bate la puncte pe politicieni si ziaristi. Asa ca astept sa greseasca grav inca de 9 ori ca sa zic ca intradevar …. ….
TDS,
ego-ul l-a omorat! asta este, faptul ca si-a luat consilieri de mana a 4-a si ca cei care erau mai buni au fugit de a rupt pamantu si faptul ca a confundat obidienta cu loialitate i-a fost fatidica. Punct.
Apreciez sincer parerile si adeziunea pe care o simti. Eu din nefericire nu mai gandesc asa. Am adus 2aricole scrise la aproape 2 ani diferenta ca sa arat ca din punctul meu de vedere am stiut cum stau treburile de mult!
OK eu sunt ca reptilele uriase si ierbivore din cuaternar . Ma schimb mai greu. Poate il supraapreciez pe Basescu, dar majoritatea sigur il subapreciaza. Mai vorbim la anul,
Sa ne dea Dumnezeu santate la toti si sa discutam si la anul !
RO nu are nici stanga nici dreapta.are doar fesenism care ofera 2 false alternative – asa zis stanga si asa zis dreapta. sa asteptam pozitia ppe dupa ce au vazut circul de la congresul pdl .ca o sa vina curand .
Salut, tinere!
Turturică omite esenţialul: aşa cum tonta a spus NU hotărît lui Morar, şi preşedintele ar fi trebuit să spună ferm NU, lui Niţu. Ai citit articolul lui Dan Badea? Dacă da, atunci chiar NU te mai înţeleg. Ori ricanezi numai aşa, de dragul de-a fi gică-contra, ori nu pricepi ce pericol ne paşte cu un astfel de PG.
Eu cred ce spune Turturel, ca daca spunea un da hotarit lui Morar, dadea drumul la Antonescu presedinte in vara asta.
Asta nu ii convine nici lui Neamtu, nici lui Blaga, ca ar trece mosu la construit Miscarea Populara…
……..
Sunt gica contra aici , in masura in care tu esti gica contra pe acelasi subiect la Copac (cu exceptia lui Clemy)
…
Las tibi, ca pun niste muzica diseara sa comentam alte chestii 🙂
Aştept muzica dar, iar te faci că nu înţelegi?
Tinereeeeeeeeeeee. 🙂
Niţu este un pericol mortal pentru Ro din funcţia de PG, aşa cum Morar a fost periculos pentru penali. Despre asta este vorba, de fapt.
Inteleg asa: Poate Basescu sa il aprobe si pe Francisc I, Daca vine Antonescu presedinte tot un Qiuariu pune in locul lui Francisc…. si nimeni nu va cirii
Pentru interesati – Barbarii (6) “Germanicii 5” – Bastarni
Asta s-a tampit de tot!
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-14572505-mircea-geoana-sunt-probabil-cel-mai-potrivit-fie-presedintele-romaniei-pentru-psd-candidatul-oficial-crin-antonescu.htm
Buna ziua,
Ioana Ene face o caracterizare excelenta lui Victor Ponta:
“Dincolo de ele, de medaliile cucerite de altii pentru pieptul lui, Victor Ponta este inca un politician marunt. Fara viziune, fara proiect, fara mari batalii, fara mari cicatrici, fara mari victorii, acuzat de plagiat, deci santajabil, dual, apt sa rosteasca orice minciuna, in functie de auditoriu si interlocutor, apt de orice pirueta fara sa ameteasca, senin, fara dubii.”
Tot articolul este foarte bun:
http://www.ziare.com/victor-ponta/premier/masura-lui-victor-ponta-1228666
asa este , un individ marunt plin de ifose si santajabil la orice ora din zi.insa grupul de putere din spatele lui tonta e puternic.domina Ro de 23 ani si ofera cetatenilor un serial misto: “jocul de-a alternanta la putere”. cand apare un om care inspira incredere populatiei -mai mult decat e voie- pac, se unesc toti si il darama ( cazul MRU e caz de manual pentru studiul fesenismului din Ro).
In completare: e de studiat conformarea fesenista de alternanta in 1996 (pt accederea in NATO) urmata de 2000 😉
da , iar prin 2001 in timp ce “puterea” de la bucuresti clama faptul ca vrea in nato .. un domn vice pe la academia romana incerca sa recruteze in sua un roman care sa spioneze pentru Romania.
toate epitetele din partea a doua incepand cu dual, contracareaza perfect partea 1. Daca va fi presedintele Romaniei va sta minim un mandat.
Ziua bună, tuturor! 🙂
Salut tibi 🙂
Inca o dovada, daca mai era necesar, a intelegerii transpartinice 🙁 Sa te duci in locul unde duhneste si s- a aruncat cu tone de dejectii spre tine ani in sir, este mult …..foarte mult peste tot ce se poate sustine dpdv al comunicarii si poate explica oamenilor normali la cap.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/liderii-pdl-reevalueaza-relatia-cu-antena-3-democrat-liberalii-au-inceput-sa-fie-prezenti-din.html
Asta mai lipsea – “Dragoş Rusu, fostul comisar general adjunct al Gărzii Financiare, este acuzat de autorități că a vândut informaţii economice unor străini și că ar fi derulat operaţiuni economice sub coordonarea altui stat.”
http://www.evz.ro/detalii/stiri/spionaj-economic-un-fost-comisar-de-la-garda-financiara-acuzat-ca-a-vandut-informatii-ec-10316.html
nu le a cerut de aiurea MRU magarilor din subordinea lui blejnar sa adune 2 miliarde la bugetul de stat. tii minte cum o facea blejnar pe prostul si zicea ca el a inteles ca trebuie sa adune suma intr un an nu in 2 luni? apoi au pus baietii “mana de la mana” si-au aranjat niste transferuri de parlamentari ca sa voteze motiunea contra guvernului MRU sa nu mai aiba cine sa le strice ploile .
bunä,
chiar dacä nu convine multora, nu se putea sustzine starea de conflict,
desigur multzi ar fii dorit sä fie altfel, dar ce ar fii castigat romania si
romanii din circul si scandalul ce il fäceau uslinosii si antenele lor.
pt. afarä, pt. UE, vinovat ar fi fost tot Bäsescu , pt. rea vointzä si necolaborare.
cand e vorba de o tzarä intreagä, esti obligat sä te sacrifici, asa cum a fäcut
presedintele, cu sigurantzä dacä ar fii avut majoritatea , fäcea altfel.
eu gandesc altfel, pt. cä asta este conjunctura in romania.
il vetzi regreta amarnic pe Presedintele Bäsescu.
‘neata buna (pe ora normala)
Ziua buna (pe ora de vara)
In sinteza sintezei din aceasta saptamana Traian si-a pus in cap cam toata ziaristica. Atat cat mai este. Inca. Mult mai abitir decat cand cu suvita. Ca si-o fi negociat retragerea pe pozitii strategice ori ca s-a predat neconditionat sau ca n-a avut alta solutie… poate ca istoria ne va limpezi. Vreodata. Intre cauzele deja mentionate subscriu 101% celei despre confuzia dintre obedienta si loialitate (poate sunt subiectiv datorita unei recente experiente)… si chiar a ramas dator 🙁
… cat de multe flaskback-uri mi-a produs A.Plesu 😀
L.Davidescu nu face altceva decat sa reconfirme desfasurarea noilor World Wars 😉
Buna 🙂
Foarte buna culegerea, un strop de normalitate intr-o perioada/lume nebuna. –
„Bancurile le face statul.“ – dureros de adevarat 😆
La stat sînt mai rele, că statul mai stă, mai se culcă, mai vine cîteodată şi după aia iar mai stă… si dup-aia iar se culca. cacarelu… desi vrea sa faca pe desteptu-n fata poporului 😛
s-a autocaracterizat, gura pacatosului 😛 – mai se culcă, mai vine cîteodată şi după aia iar mai stă… si dup-aia iar se culca 😆
si uite asa au trecut 20 si de ani in Parlamentul Romaniei si mai vrea si o tura la Cotroceni. Acolo va fi jale, ptr. ca vor canta pasarelele, vegetatie multa…..numai bine sa-ti intanzi hamacul/sezlongul si sa te culci/dormi 😛
Mi-e imposibil sa aleg dintre cacarelu si jioala
Si mie 🙁 Sper sa nu ajungem la aceasta imposibilitate !
Cred ca aceasta situatie, particulara, e doar ipotetica.
Pe de alta parte, ti-as reaminti al doilea tur din 2000 (scuze).
De ce scuze? Sper sa nu fim in situatia de atunci 🙁 de fapt daca lucrurile vor sta rau nu am sa merg la vot 🙁 Am ajuns la concluzia ca nu merita/nu mai merita sa te lupti cu morile de vant. Pur si simplu am obosit, nu mai supot mizeria zilnica, datul la gioale si politica “sa moara capra aia ca asa vreau eu” 🙁
Clar. Votul trebuie sa fie pentru (ceva bun). Nicidecum impotriva unui rau (mai mare) 😉
Scuzele erau pt senzatiile provocate de remember 🙂
mar,
DA, si pt. asta trebuie sä rämanä la controceni Bäsescu.
dacä vine paiatza Crin, isi pune oamenii lui, si vinde tzara oficial.
un lucru este sigur, Presedintele Bäsescu; este un bun roman.
Salut theo,
Este, si noi nu suntem buni romani?
Salutare tuturor,
Tiberiu Orasanu, spunetiin comentariu de la ora 12.32 “Niţu este un pericol mortal pentru Ro din funcţia de PG, aşa cum Morar a fost periculos pentru penali”
Si totusi de ce USA, GB,CE(e adevarat acum doar la nivel de purtator de cuvant)l-au preferat pe Nitu si nu pe Morar?
Eu zic ca ar trebui sa fim mai calmi si sa asteptam pasul facut de CSM. Pana una alta doar Tonta si-a indeplinit partea sa din procedura legala a art.54 alin 1 din legea 303/2004.
Ion
Am spus de ce cred (eu) că Niţu este un pericol mortal, pe baza articolului lui Dan Badea. Cît despre marile puteri, nu cred că-l preferă pe Niţu ci, n-ai chef de un scandal în Ro în timp ce în Coreea se prefigurează o criză majoră, situaţie coroboratcu falimentul sistemului bancar atît în Ro cît şi în zona Euro.
Buna ziua
De acord cu ce spune Lastnightmusic si Turturica…..compromisul nu-l include doar pe Ponta,îl include si pe Pirat….nici unul dintre noi nu este acolo ,in locul lui TB ,ca sa vedem si amanuntele si global ….Morar nu este pierdut,a fost numit la CCR …..Kovesi este totuși o garantie pentru UE ….va rog sa priviti in ansamblu care sunt castigurile ……de pe margine e ușor de criticat ,când nu trebuie sa iei tu decizii care privesc o tara întreaga sau determina cursul spre vest.
Piratul a luat decizii care privesc interesul national si care au girul UE si SUA…..din ce se vede UE si SUA nu sunt așa de critice ca voi si-l susțin pe TB in continuare.
Ce s-a negociat au fost posturi cheie si nu oameni ……Daniel Morar nu este pierdut ….el este la CCR unde are un rol important ……eu cred ca DM stia de acest compromis ,?…ca l-a înfruntat pe TB este doar un joc de imagine si cred ca DM o sa joace un rol foarte importat pe scena noastră politica si in viitoarea dreapta
daca poti explica si mie in cu ce a contribuit la interesul national faptul ca revolotionarul nitu a fost prim adjunct aproape 4 ani de zile .
DM l-a înfruntat pe TB tocmai pentru a da un impact mai mare pentru gruparea varanului la ce-a fost nevoit Piratul sa renunte…..din acest motiv PNL nu a mai avut pretenții la ministerul Justiției
Salut amice,
aici bati campii intr-o mare veselie! Sau nu intelegi ce se intampla sau cineva te-a spalat la creier. Omule DM a facut la curatenia morala a Romaniei mai mult decat oricine altcineva in acesti 7 ani. Deci te rog fara prosti de genul de mai sus!
Pai ,cine a zis ceva de DM??? …eu am afirmat doar ca s-au negociat posturi si nu oameni…
Chiar, tu ce-ai fi făcut Theophyle ,in situatia lui TB ???! …..ca așa e ușor sa nu fim de acord….cum vezi tu acordul ala de coabitare??!? Si deocamdată Piratul n-a semnat nimic….
Mingea din terenul CSM
citeste calm treaba asta : http://www.danbadea.net/2013/04/06/trocul-dintre-ponta-si-basescu-un-atac-marsav-asupra-justitiei/ si apoi pune-ti urmatoarea intrebare : exista vreo legatura intre faptul ca revolotionarul nitu a fost prim adjunct aproape 4 ani de zile si faptul ca usl vrea sa-l propuna si mai sus , direct procuror general ? raspunsul e simplu.
Ok…..din punctul tau de vedere ce trebuia sa facă TB????
sa nu fi acceptat niciodata ca alde nitu si kovesi sa ajunga sa conduca parchetul general . e simplu.din trecut vine tot raul nu de la faptul ca acum are puteri limitate. raul in Romania e starnit si intretinut de gasca bolsevicilor lui ilici nu? cine putea sa bage cu legea in mana aceasta gasca in anchete ? nitu ( care se dovedeste acum ca e omul usl) sau kovesi care e fata prietenului lui ilici ?
Iar nominalizare lui Nitu e problema USL …..Ponta răspunde pentru el …
Din cite vad eu cred ca era mai bine daca era si Irimie nominalizat ….ne stiam într-o treaba si justiția era pe mana penalilor
Cum era treaba atunci ….mai aveati ceva de criticat??!
Pana acum Kovesi era buna si acum ați descoperit subit ca nu mai corespunde
scuze , dar nu esti bine informat. nu are sens sa continuam dialogul.ca sa vrei sa darami sistemul bolsevic al lui ilici trebuie sa iti numesti oameni capabili in functii cheie.tot respectul pentru numirea si activitatea dl Daniel Morar. pentru numirea si activitatea doamnei Kovesi si a lui nitu citeste sesizarile facute de dl Maries- nu cred ca il poti banui de reavointa.
Daca Kovesi e nominalizare lui TB iar Nitu al USL …din punctul meu de vedere cu TB nu-i nici o problema ….doarUSL are o problema cu Nitu
Deci???….si ce poate face TB ???? ….Sa tot refuze sa semneze..nu???….asta-i soluția ta din cite vad…..
Unde duce asta ???! ….nu la o noua criza si suspendare???!
Suspendarea ca suspendarea ,nu cred ca ii pasa prea mult Piratului asta ….cred ca s-a saturat pana peste cap
Dar,România mai face fata unei crize ,de data ast fără susținerea UE si SUA ,fiindcă TB era cel care încalca acordul????….asta va întreb
Da! Un an de decizii proaste urmate de alte multe alte decizii proaste!
Salut si azi! 🙂
Se amesteca nepermis argumentele juridice cu cele politice atunci cand se discuta de procurori si de relatia Basescu-Ponta.
Asa ca fac urmatoarele precizari:
1. Nimeni nu ii reproseaza (din ce am citit eu) lui TB ca a “numit” procurori sau ca a respecta legea. Nu. Pana acum, procedura s-a desfasurat legal. MJ a propus procurori iar CSM va da un aviz, pe urma Presedintele va numi sau va respinge.
2. Cei care cer o “procedura transparenta” nu vor ca procurorii sa fie propusi/numiti de CSM si nici nu vor sa rapeasca Presedintelui prerogativa numirii, cum tuna si fulgera Basescu. NU. Cei care cereau o “procedura transparenta” care sa permita celor mai bunu procurori sa participe (cerinta MCV) voiau ca propunerile lui Ponta sa nu fie facute discretionar (cum vor muschii lui). Nu spune nimeni ca Ponta nu trbuia sa propuna, insa una e sa propui “uite-asa!” si alta e sa dai dovada ca intr-aevar vrei cei mai buni procurori si faci, cu ca MJ, o procedura transparenta (care nu incalca legea, cata vreme legea nu interzice).
3. Problema lui TB la acest nivel e una pur politica. Nu ca a negociat cu Ponta (nimeni nu il acuza ca a negociat), ci semnalul transmis public si in sistemul judiciar, anume ca este capabil sa se inteaga cu Ponta in mod netransparent si ca de dragul unei victorii mici (Kovesi la DNA) este capabil sa sacrifice independenta procurorilor.
4. Una e sa spui, de pilda “MJ a propus, voi vedea ce fac cu propunerile”, alta e sa spui “Morar nu are dreptate, CSM-ul actioneaza la limita legii, propunerile lui Ponta ma fac sa cred ca nu va fi afectata independenta Justitiei, etc”.
Problema lui TB nu e ca negociaza, sau ca incearca sa obtina ce se mai poate obtine, sau ca face un troc tactic, etc.
Problema lui e ca a facut tot ce poate pentru a arata ca el cautioneaza politic propunerile opace ale lui Ponta, mai precis Nitu, Licu, Hosu si Bica (procurori-botosei serviti la plic de PSD), ca este capabil sa traga cateva dosuri de palma lui Morar si CSM-ului pentru ca acestia sa nu ii strice minunatia de “compromis” cu Ponta. Bref, ca deja independenta Justitiei e o vorba in vant, daca i se propune un troc “bun” (Kovesi la DNA si de restul are grija PSD-ul).
Oricat de buna ar fi Kovesi la DA, politic nu se face asa ceva. Semnalul transmis in societate si in sistemul judiciar e catastrofal: Basescu a actionat ca un om politic de duzina, care negociaza si vinde orice, pe un pret “bun”. Cand esti Presedintele Romanie, nu iti poti permite gesturi care coboara mize inalte (independenta Justitiei) la nivel de trocuri marunte (X la DNA si in rest nu imi pasa)
TB are ocazia sa isi recapete capitalul politic pierdut daca va cumpani bine cand va trebui sa semneze numirile. Insa aceea e alta etapa. Deocamdata, politic, a gresit.
atunci cum vezi tu politic acordul de coabitare ….cam ce-ar trebui sa facă Ponta si ce-ar trebui sa faca Basescu?????…ce trebuie sa sacrifice cei 2 din punctul tau de vedere????.
De ce cereti sacrificiu doar din parte unuia care are 70% din Parlament si poate sa facă ce vrea muschiul lui iar ,cel care n-are nimic trebuie musai sa câștige .?????
Acordl de coabitare e una, mesajul politic al Presedintelui de la conferinta de presa e alta.
Hai sa iti spun cum cred eu ca se putea face (fara a avea pretentia sa dau lectii Presedintelui), ca sa nu zici ca vorbesc in vant.
1. Comunicat de presa sec. Presedintele ia nota de propunerile avansate de Victor Ponta, declara ca asteapta avizul consultativ al CSM iar apoi isi va exercita prerogativa constitutionala a numirii. In situatia respingerii, motivele respingerii (respingerilor) vor fi facute publice. Punct.
2. Conferinta de presa. Presedintele ia nota de propunerie avansate. Declara ca a fost in prealabil informat de Victor Ponta asupra numelor propuse si ca in acest moment nu se exprima asupra lor. Deplange faptul ca tergiversarea politica a Monei Pivniceru ne-a adus in situatia ca cele 2 prelungiri prin delegare acordate lui Daniel Morar (2*6 luni) sa fi expirat fara ca Romania sa aiba un PG numit prin decret dupa un an. Reaminteste ca nu va negocia cu nimeni independenta Justitiei, si ca propunerile vor fi examinate individual, nu “la pachet”. Punct.
Nu era necesara nici cautionarea lui Ponta, nici confirmarea “negocierii” (chiar daca e reala), nici palma catre Morar, nici piciorul catre CSM.
Te-ai gândit si ca Ponta ar avea nevoie de mai multă susținere in fata tavalugului USL care poate sa-l ejecteze din scaunul de PM si atunci tot acordul cade si USL poate sa facă ce vrea si cum vrea ???!….si atunci justiția nu va fi nici un obstacol in calea penalilor????
Deocamdată mingea este in terenul CSM ….trebuie sa recunoastem ca independența justiției sta doar in citiva oameni din CSM ,in TB si jumătate in Ponta
Asta am avut de zis. Imi mentin pozitia exprimata initial in seara conferintei lui TB:
http://politeia.org.ro/editoriale/justitia-iubareata/9592/#comment-29756
(cele 5 motive pentru care eu cred ca TB a gresit politic).
Nu vad de ce trebuie amestecate argumente juridice cu politice. La acest nivel, nu e cazul (cata vreme Presedintele nu a semnat nici o numire iar CSM-ul nu i-a raspuns cererii din 4 ianuarie, de care a amintit @ion ieri). La acest nivel politic, numai un incepator poate rata semnalul transmis de TB.
Salut, Citi!
Mie mi se pare destul de limpede. Mai clar de atît nu poate fi explicat. Dacă aceia care cred că preşedintele are întotdeauna un as în mînecă nu vor să vadă adevărul gol-goluţ, n-ai ce să le mai faci.
Zice cineva ca are presedintele un as in maneca? Nu ! Zicem doar ca el stie mai bine ce carti are in mina…. o pereche de 2oiari sau are o chinta sparta si cere carti poate cine stie…. sau va zice pas.
Chiar voi fi curios tinere, să văd ce veţi mai spune dacă piratul îl va numi pe revoluţionarul lui peşte-mpuţit ca PG. Foarte curios voi fi să văd cum o să “argumentaţi”. Mă umflă rîsul de pe acum 😀
Cine, noi ? Eu si soacra mea ? Sau noi: asociatia secreta Broscoiul ? Nu stiu ce voi spune. Depinde ce voi gandi atunci. Ce gindesc acum am spus. Spor la ris. Vezi ca si Neamtu si Blaga rid la fel ca tine zilele astea.
Tinere, nu mă pune pe mine lîngă bleaga că nu merge.
Night, eu n-am votat un pirat care să cedeze uslinoşimii.
Dacă de dragul liniştii sacrificăm justiţia şi abandonăm ţara în mîna penalilor, atunci chiar ne merităm soarta. Dar. La aşa ceva, eu nu pot fi părtaş. Nu pot aplauda o astfel de coabitare
Simplu?
Nu ne intelegem de loc. Asta e simplu !
Nu-i obligatoriu.
Degeaba îl votam pe Pirat,daca nu-i dam si corabia si tunurile …..Piratul asta este singur cu un USL de 70% ….cam ce-ai vrea tu sa facă ????? ….sunt tare curios….
cel mai bine cred ca ar fi sa-si dea demisia si sa se spele pe mâini…..fiindcă ce face vad ca nu va place si tot criticati si chibitati de pe margine…..ce mai are Piratul la îndemână si pe ce se mai poate baza???
Nu este problema mea să-l sfătuiesc. Are un aparat întreg la dispoziţie pentru aceasta. Treaba mea este să-l susţin cînd acţiunile sale sunt în concordanţă cu ideile mele şi să-l critic atunci cînd cred că greşeşte. Am dreptul la opinie iar yesman nu voi fi niciodată. Aşa cum l-am criticat şi pe pirat şi pe TRU cînd au trîmbiţat voctorioşi alianţa la guvernare cu psd (mai ştii ce dezastru a produs înghiţirea broscoiului?) aşa îl critic şi acum cînd face troc cu penalii lui Felix. Chestia cu răul cel mai mic nu mai ţine la mine. Ori, ori. Măcar să nu mai lungim boala degeaba. Vrea poporul să fie condus de hoţi? Aşa să fie!!!
Deocamdată poporul asta nu iese la vot ,fiindcă nu are ce sa aleaga si cei care ies sunt spalati pe creier
Deci,poziția ta transanta si ireconciliabila ar tine pentru un popor educat politic si nemanipulat
Este exact motivul pentru care am ajuns la concluzia lui Ţuţea: dacă românii luaţi individual sunt străluciţi, împreună sunt o catastrofă. Nu mă mai iluzionez degeaba. Ce au scris Caragiale şi Eminescu la vremea lor se potriveşte EXACT şi în zilele noastre. NIMIC nu s-a clintit. Am avut încredere în proiectul domnului preşedinte şi l-am susşinut. Dacă acum dumnealui face compromis cu ticăloşii care-au tras astă vară, ţara în noroi, nu mai am cum să-l aplaud. Am trăit şi pe vremea lui Dej, şi a lui Ceauşescu, etc. N-o să mă las speriat de un Căcărău tălîmb. Asta vrea poporul, asta să aibă. Mă felicit că fiul meu a părăsit ţara şi mă gîndesc că n-ar fi rău dacă aş face la fel, chiar şi la vîrsta mea.
Nu trebuie nimeni sa argumenteze nimic o numire făcută de USL si indreptatita fiindcă ei sunt la putere….cum poți contracara o numire făcută de putere ???!….doar sa nu semnezi si atunci tot acordul de coabitare cade si genereze o alta criza si suspendare ….
Rezista România la o alt criza si de data asta fără susținerea UE ,fiindcă acordul a fost încălcat de TB???
Vad ca uitati cine-i la putere si cu ce scor
Tiberiu Orasanu
Norocul nostru este ca Basescu nu gândește ca si tine ,altfel eram demult mancati si cu fatza spre Rusia
Poziția ta era de înțeles daca ARD ar fi câștigat alegerile sau măcar erau aproape de un 30-35% …..in condițiile de fata Piratul cit de bun este ,cind e singur ,nu prea are loc de întors ,.iar ultima soluție ar fi sa se spele pe mâini si sa -si dea demisia
Buna Citi,
Spui ca semnalul transmis “in sistemul judiciar e catastrofal”. Ma faci sa rad nu e nici pe de o parte asa. Nici macar in sanul structurilor teritoriale ale DNA-ului nu exista o parere unitara.
Cat despre cum a gresit politic Piratul, ar trebui sa citim in alta cheie interviul dat de el EVZ. din data de 3.12.2012.
Ai aici un exemplu
‘Cum vedeţi colaborarea cu liderii USL în următoarea perioadă?
Traian Băsescu: Problema colaborării cu domnii Victor Ponta şi Crin Antonescu este extrem de delicată. Rezolvarea problemei este la ei, nu la mine. În orice caz, şi domnul Antonescu şi domnul Ponta trebuie să înţelegă că, într-o Europă ce îşi accelerează procesele de integrare, naţionalismul nu poate fi un substitut pentru patriotism.
Şi aş vrea să se mai priceapă un lucru: condiţiile lor actuale pentru o bună înţelegere- aşa cum ei le definesc, prin atacurile zilnice la instituţiile statului-, sunt inadmisibile pentru mine, dar şi pentru România. Dacă aş fi preţuit mai mult liniştea şi siguranţa funcţiei mele, decât independenta instituţiilor statului, m-aş fi înţeles demult cu domnii Voiculescu, Antonescu şi Ponta. În mod categoric, independenţa instituţiilor statului faţă de partide nu este negociabilă, indiferent care sunt costurile.
Şi, până la urmă, care ar fi drama pentru domnul Antonescu şi domnul doctor Ponta dacă ar veni alături de mine în susţinerea consolidării independenţei şi funcţionării unor instituţii ca DNA, Parchetul General, CSM, CCR, ICCJ sau ANI? Vă asigur că, pentru România, ar fi mult mai bine. Am arăta că, în privinţa $funcţionarii statului de drept, nu avem disponibilitatea de a face paşi înapoi, oricât ne-ar toca domnul Voiculescu cu Antenele sale.
Credeţi că-i atât de greu sau credeţi că nu merită costul de imagine? Eu, ca om care şi-a asumat acest cost, vă asigur că merită, pentru că ai conştiinţa că ai făcut ceva pentru ţara ta.”
Salut, ion! 🙂
Vorbe frumoase, insa uita-te la reactiile starnite de conferinta de presa. Cand se starnesc astfel de reactii, nu poti sa spui ca toti s-au ticnit si ca numai Piratul are dreptate. Cum am inteles eu, la fel au inteles si altii semnalul politic. Daca Presedintele avea altceva in vedere, te asigur ca a iesit extrem de prost, cel putin in ochii mei, si nu sunt o persoana care sa fie impulsiva si sa judece umoral semnalele.
Salut, tibi! Mai are un as in maneca, insa e un as de “recuperare”: sa numeasca pe cine trebuie si sa respinga pe cine trebuie. Sper ca macar acolo sa nu mai “negocieze”, desi semnalul trasmis vineri nu prea e incurajator.
Să sperăm că timpul, îi va fi sfetnic bun.
sal`tare tutulor,
necaz mare si singura solutie pare a fi demolarea si minimalizarea lui Basescu.
Parerea mea: urit.
Sigur, Turturica ori D. Popica nu sint agreiati, pot fi usor trecuti cu vederea in masa marilor analisti care ne sint pe plac pentru a-i mai aplica o copita piratului.
@ Cetatean,
spui tu:
“1. Nimeni nu ii reproseaza (din ce am citit eu) lui TB ca a “numit” procurori sau ca a respecta legea. Nu. Pana acum, procedura s-a desfasurat legal. MJ a propus procurori iar CSM va da un aviz, pe urma Presedintele va numi sau va respinge.”
Pentru mine este halucinant; voiai o lovitura de stat? (desi te prefaci ca nu ai citit si reprosuri de genul pe care le negi).
In vara trecuta cind uslamistii au pornit cu hei-rup la demolarea legilor eram scandalizati.
Acum, daca piratul ar fi incalcat “un pic” legea, ne-ar fi ostoit orgoliile.
USL-ul are 70% in Parlament; va faceti ca uitati.
“Pana acum, procedura s-a desfasurat legal.”
Dar nu strica sa-i dam copite dictatorului 😛
te faci ca uiti ca predoiu la propus pe nitu adjunct si Basescu l-a numit! iar dupa aproape 4 ani csm descopera ca individul revolotionar nitu nu rezista la stres si a stat in parchet sa frece menta nelucrand niciun dosar. iar acum nu ti se pare deloc intamplator ca pe acelasi nitu il vor uslinosii la sefia parchetului general.
Salut, victor!
Uite cum se putea face (nu dau lectii, repet, prezint doua variante de actiune):
http://politeia.org.ro/ziarul-de-duminica/ziarul-de-duminica-7-aprilie-2013/9765/#comment-30231
Faptul ca procedura s-a desfasurat pana acum legal nu inseamna ca TB a transmis cel mai potrivit mesaj politic (in opinia mea argumentata mai sus, in care spuneam ca nu trebuie amestecat aspectul juridic cu cel politic).
Discutie inchisa, pentru mine. Daca mai continui, risc sa plicitisesc explicand ce am mai explicat si vineri si sambata. Nu am pretentia sa conving pe ne-convinsi, insa nici nu pot accepta interpretarea ca TB merita aplauze sau macar ferit de critici pentru conferinta de vineri. Imi asum critica la adresa Presedintelui, am explicat de ce, si mai ales atrag atentia asupra unui fapt: vremurile cand TB avea spatiu de manevra si isi permite sa mai si greseasca s-au dus.
O dupa amiaza linistita tuturor! 🙂
Mai multe nu mai zic, cred ca am fost suficient de explicit.
Mi-as fi dorit sa traim in vremurile in care Presedintele nu emitea mesaje echivoce sau proaste la nivel politic, din pacate nu le mai traim. Cu cat Presedintele va avea un feed-back onest (chiar daca foarte critic), cu atat posibilitatea de a recidiva cu astfel de mesaje politice ar trebui sa scada. Cel putin asa se intimpla cu oamenii de stat care invata din greseli (cum a facut-o de multe ori pana acum TB).
Si noi ne-am fi dorit. Atunci Presedintele era in pozitie de forta, avea o majoritate (cu solutia imorala, apoi cu Izmana) ori acum are un moloh de 70% impotriva, si nici pe pdl nu poate conta. Joaca la milimetru.
Cetatean,
nici eu nu vreau sa spun mai multe, dar cu asertiuni de genul “Pana acum, procedura s-a desfasurat legal”, dar mie nu-mi place. Iar ca sa spui ca Basescu are o problema politica tu facindu-te ca uiti de cei 70% din Parlament, e un gest tare nelalocul lui, a unuia scandalizat de hei-rup-ul din vara trecuta, dar care ar fi vrut ceva asemanator acum din partea piratului.
In fotbalul romanesc orice infringere este aruncata in spatele arbitrului.
Ale cui reactii? Ale Latrinei 3 si acolitilor sai nu merita sa le iau in considerare. Ale catorva jurnalisti, unul idealist, ceilalti vorba lui Theophyle:”Cand lucrurile ajung ca un cacacios ca Tapalaga face istorie in fata lui Lucian Boia nu trebuie sa fim surprinsi ca Romania a ajuns unde a ajuns! Presa? Care presa? Jurnalisti? Care jurnalisti? Ego de sferto-docti”.
Cat despre parerile bizonului acesta le aud aproape zilnic cand fac naveta serviciu-home, si crede-ma se rezuma la faptul ca preturile cresc si pensia/ salariu nu le mai ajunga.
PS:
Si ce vei zice Citi daca CSM le da aviz pozitiv la toti? Poate ar trebui si asa sa citim iesirea Piratului de alaltaieri.
Eu atat pot sa spun.Daca MRU ( imi place mult ) , Daniel Morar ( si mai mult) , si altii la fel de drepti, dotati, chiar charismatici in felul lor (mai ales Daniel Morar) , imi garanteaza ca pe mana lor nu cadem pe mana dusmanilor eu merg cu ei pana la capat. Garantati ? Eu sunt gata.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14572498-gheorghe-muscalu-csm-sectia-pentru-procurori-poate-decida-eventuala-scurtare-termenelor-pentru-evaluarea-candidatilor-sefia-parchetelor.htm
Vara trecuta cind uslamistii au facut ce stim, am spus in gluma ca as fi vrut ca Basescu sa dea o contralovitura de stat; atunci as fi fost de acord cu incalcarea legilor.
Dar se pare ca multi au uitat cu ce era tapetat garajul: o carticica numita Constitutie. Se pare ca Basescu avea o premonitie: nu mai avea alta solutie decit sa respecte legile.
Si daca a procedat legal (de fapt si fortat de situatie, pe care multi o eludeaza doar ca sa le iasa speculatiile avocatesti), cum mama legilor sa-l umpli cu scuipatii dispretului?
Ramine de constatat: Basescu nu ne merita sau noi nu il meritam.
Salutare !
Mi-am luat destule castane (inca de cand postam la Patrasconiu) incercand sa-l trag de maneca pe pirat cand o lua pe aratura.
Consider, deci, ca o opinie in plus nu mai conteaza
Nu pot sa nu savurez, insa, faptul ca multi din cei care s-au repezit atunci sa-mi indese pumni in cap pt. observatiile mele (bine intentionate) au ajuns, dupa ani, la aceleasi concluzii. 🙂
Din nefericire, se vede ca inca n-am gasit omul care sa puna interesul tarii mai presus de interesul personal.
Mai sapam, cine stie.
PS 1
Cum am mai spus, romanii pur si simplu isi iubesc alesii.
Cu pasiune, fiind in stare sa le ierte tot.
Cand nu-i vor mai judeca cu inima, o sa renasca si speranta.
Pana atunci, mai va.
PS 2
Pt. ca am un moment numai al meu/de relaxare si pt. ca deja am aflat ca sunt “expirat”/”fitilist” etc., ii rog pe “amicii” mei sa nu se supere daca nu raspund imprecatiilor.
Odihna placuta !
Salutare Tzepelica.
Foarte buna precizarea din ps1. Pasiunea e una, sustinerea e alta. E cam ca diferenta dintre dorinta si dragoste 😛
victor L,
si eu gandesc ca tine.
mare päcat, sä vezi cä tzine la milimetrii pt. o cauzä,
iar asa zisii fani, sä se aläture haitei uslinoase, ce se bucurä.
mare päcat.
Cine este Adrian Nastase ? Va spune un copil de 4ani nespalat pe creier
http://www.youtube.com/watch?v=OVGBvNiSPYQ
buna ziua;
nu stiu cine are dreptate dar stiu un lucru:
cei care sustin ca romania inca nu e stat de drept au dreptate;
intr-un stat de drept ,se respecta regulile,si se aplica
in romania regulile sunt interpretate de diversi indivizi ajunsi in diverese pozitii, incepand cu cel care matura strada si terminand cu cel care acum e la cotroceni
intr-un stat de drept ar trebui sa ne fie indiferent ca x sau y este procurorul general;
pana una alta ,in pozitii ” de decizie” am cunostinta de patru-numai 4-oameni care au respectat in totalitate regulile:monica macovei,mihai razavan ungureanu,daniel morar si-nu dati cu piatra- ioan rus;
restul,inclusiv multi din noi suntem inca dependenti de ” cum se interpreteaza regulile”/ne convin,sunt bune,nu ne convin sunt rele;
Buna ziua,
total de acord.
daca doar 4 (patru) insi din Romania ar fi respectat “regulile”, tara ar fi fost un haos total de mult timp.
Exista unii, mult mai multi, care sint mai putin vizibili si nu vrem sa-i vedem sau pur si simplu nu stim de existenta lor, dar exista.
Fara sa arunc piatra, doar ca fapt divers: Rus a respectat regulile si cind a spus ca de la Platon si Aristotel toata lumea plagiaza? 😉
Rus “a respectat” regulile pen`ca nu voia sa ajunga la puscarie; era prea evidenta porcaria care i se cerea s-o faca.
ca un fapt divers : exista unii foarte putin vizibil care , da, au respectat regulile si au purtat Ro catre un drum euroatlantic iar azi se intreaba nedumeriti- niciun buget pentru ore de zbor , pentru antrenamentul pilotilor? chiar asa nu exista fonduri pentru acest domeniu iar politrucii din tara asta arunca sute de milioane de euro pe borduri si pe panselute? Doamne Fereste de o revolta a procurorilor cinstiti si a celor care sunt mai putin vizibil Victore!
Salut pe toata lumea,
Postare noua – Politică de weekend – învinşi de patronat
Incerc sa ma dumiresc CINE sau CUM ar fi facut altfel,in locul presedintelui.SA NU UITATI ca Traian Basescu este omul cel mai bine informat asupra tuturor situatiilor delicate privind activitatea politica si decizionala.Situatia Puterii de azi a fost plimbata prin toata lumea,odata cu lovitura de stat din vara anului trecut,a pus in pericol relatiile cu Uniunea Europeana si cu parteneriatul SUA.Politica dimboviteana nu vede mai mult decit limita gardului dintre un partid sau altul..raportarea actiunilor presedintelui se face in functie de umori sau afinitati,de modul in care un formator de opinie isi exprima exclusivitatea gindirii,dupa care turma pleaca la vale…
Desigur refuzul lui Traian Basescu pentru un procuror respins prima data ar fi insemnat CLAR INCALCAREA constitutiei,daca s-ar fi repetat.Si de aici,o multime de proceduri cu termene,cu implicari politice,cu numiri poate de acelas calibru…
Presedintele,din punctul meu de vedere a procedat RATIONAL, si LEGAL.Dar si tactic.Ce ar fi insemnat daca nu proceda asa?O imensa frina in buna functionare a celor doua institutii.In al doilea rind,iar s-ar fi creiat O FALIE intre procurori,si in final,dupa toata tevatura ,USL si-ar fi impus oamenii la AMBELE institutii.
Procedind astfel,Traian Basescu NU A FACUT UN TROC,a acceptat un compromis,ca asa merge politica,in toata lumea..un compromis care inclina net favorabil catre Presedinte…
A primit-o pe Kovesi la DNA ,acceptind OBLIGAT de prevederi legale, pe nominalizatul lui Ponta(care daca va proceda ilegal la depasirea atributiilor sigur va fi debarcat) dar a si contribuit la adincirea fracturii dintre aliatii USL,..
DE CE criticii cei mai vehementi nu au facut nici o referire la TURBAREA lui Voiculescu pentru acest compromis???Lovitura data lui Felix si largirea prapastiei dintre PSD si PNL sunt,indubitabil de preferat oricarei alte actiuni a Presedintelui…la acest moment.Cit il priveste pe NITU am certitudinea ca nu va sta prea mult in aceasta functie…
Sa dam Cezarului ce este al Cezarului…