Ziarul de Duminica – 29 aprilie
29/04/2018 | Autor Cetatean Categorii: Stiri / Revista Presei |
Hristos a inviat! Astazi este duminica, 29 aprilie. Ziarul de Duminica propune cititorilor Politeia cele mai bune articole publicate in cursul saptamanii in media on-line. Articolele nu sunt mentionate intr-o ordine anume.
Rasvan Cristian Stoica. Contributors. O zi din viata unui medic internist la spitalul orășenesc din Hârlău
O ZI ȘI TOATE SUNT LA FEL. Dimineață. Doctorul de gardă a fost un pediatru. A plecat. Camera de gardă se golește câteva minute. Apoi, apare o ambulanță cu o femeie dulce, cu glicemia de 500, cu acidoză lactică și diselectrolitemie. O băbuță se plânge de dureri în epigastru și are enzimele cardiace crescute. ECG-ul spune și nu spune mare lucru. Până la ora două nu mai e nimeni de gardă. Sunt eu. Las saloanele, amân vizita, poate nici nu mai am timp să o fac. Vorbesc la Iași, în UPU, pentru diabet și pentru băbuță. Rezidenta ascultă și tace. Întreabă din când în când câte ceva. Sunt mulțumit că te înțelege. Apoi, brusc, spune: am să transmit medicului șef. Dacă am noroc, șeful îmi dă aprobarea fără să-i mai repet ce-am spus rezidentei, dacă nu, nu. Eu am avut. Doctorul D e un băiat de nota zece. Sugerează că va fi nevoie de o ambulanță cu medic, pot apărea tulburări respiratorii grave, pe drum. Între noi și Iași sunt peste 70 de kilometri. Ies în curte și dau telefon la 112. Găsesc copacul potrivit, unde știu că am semnalul bun de mobil și cer ambulanța. Mă bucur că nu plouă. E înnorat și bate vântul. De la București îmi dau legătura la Iași. Sunt amabile și au multă răbdare, chiar dacă semnalul e fragmentat. La ambulanța din iași, îi comunic unei voci masculine ce nevoie am, cine mi-a dat aprobarea și ce boli cred că au bolnavele. El nu poate lua o decizie, pe loc. Trebuie să sune la dispecera lui, care e o doctoriță și e dumnezeul hotărârilor temeinice. Mă sună o voce. E ea. Vrea să știe de ce am nevoie de medic, de ce nu-i pun eu diabeticei bicarbonat și de ce nu se aude telefonul. Îi explic că n-am nimerit castanul potrivit. Apoi, brusc, ea decide că nu e nevoie de medic, că e destul o asistentă. Între timp apare un băiat galben ca șofranul. Băutor și cirotic cunoscut. Examene de laborator de urgență. Ambulanța nu apare. Integral pe Contributors
Cristian Campeanu. Revista 22. Războiul Iohannis-Dragnea se poartă în câmp deschis
Președintele Iohannis a aprins conflictul înghețat pe care îl are cu PSD în general și cu Liviu Dragnea în particular încă din decembrie 2016 când PSD a câștigat alegerile. A ieșit la atac ca urmare a gesturilor ostentative de sfidare venite dinspre Dragnea pe filiera Viorica Dăncilă. Iohannis a ieșit la câteva minute după ce prim-ministrul Viorica Dăncilă a anunțat că nu va merge la întâlnirea de la Cotroceni pe tema BNR și a conflictului declanșat de anunțul mutării ambasadei României la Ierusalim, cerând răspicat demisia premierului. Președintele a fost dur, spunând că „Doamna Dăncilă a preferat să execute ordinele venite de la partid” și că „doamna Dăncilă nu face faţă poziţiei de premier şi transformă Guvernul într-o vulnerabilitate a României. Solicit public demisia doamnei Dăncilă din funcţia de prim-ministru al României.” Argumentele lui Iohannis s-au referit la intenția transparentă a PSD de a pune BNR sub control politic și la nevoia de a menține independența Băncii Centrale. În mod evident însă principalul argument a fost cel legat de memorandumul secret de mutare a ambasadei României la Ierusalim „S-a discutat un document secret pe politică externă. Asta a fost o greşeală. Trebuia să fie consultat preşedintele, lucru care nu s-a întâmplat. În Constituţie şi în practica politică din România se statuează că e nevoie de o consultare instituţională între premier şi preşedinte. E nevoie în interesul României, nu altcuiva, ca autorităţile publice să colaboreze loial”. Riposta președintelui vine după un șir de acțiuni politice interne și externe menite să-l minimizeze atât personal cât și instituțional, care nu pot fi caracterizate decât ca un șir de provocări și umilințe prin care PSD a forțat, după toate probabilitățile, în mod deliberat una din două reacții. 1. Fie Iohnnis ar fi înghițit umilința și și-ar fi petrecut restul mandatului în irelevanță lăsând țara la cheremul lui Dragnea (pentru că nu trebuie să ne imaginăm nici o clipă că Dăncilă face altceva decât să execute obedient vrerea lui Dragnea). 2. Fie ar fi decis în sfârșit să țină piept asaltului lui Dragnea și să iasă la luptă deschisă. Integral pe Revista 22
Sebastian Burduja. Adevarul. Careul de aşi din mâneca Preşedintelui. All in pentru România
La finalul anului trecut, întrebat despre adoptarea legilor justiţiei în Parlament, Preşedintele Klaus Iohannis a spus: „Referendumul nu este ultimul as pe care îl am”. Acum, cu imaginea ţării făcută ţăndări pe scena internaţională şi într-o situaţie explozivă la nivel intern în contextul continuării luptei cu justiţia, efectelor legii salarizării aşa-zis unitare şi distrugerii sistematice a economiei româneşti, preşedintele trebuie să joace tare. All in. Miza este viitorul instituţiei prezidenţiale în România, al democraţiei româneşti per ansamblu şi al nostru, al tuturor. Din fericire, Preşedintele Iohannis are un careu de aşi în mânecă. Primul as este cel anunţat deja de anul trecut: „Preşedintele României, după consultarea Parlamentului, poate cere poporului să-si exprime, prin referendum, voinţa cu privire la probleme de interes naţional” (Constituţia României, art. 90). Plus decizia CCR 567/2006, unde scrie negru pe alb: „Numai Preşedintele României are dreptul de a decide care sunt problemele de interes naţional şi, în cadrul acestora, de a stabili, prin decret, problema concretă ce se supune referendumului şi data desfăşurării acestuia.”. Plus Art. 2 din Constituţia României, care spune la fel de clar că „suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, … inclusiv prin referendum”. Altfel spus, rezultatele unui referendum sunt obligatorii pentru toate instituţiile statului, inclusiv Guvern şi Parlament. Teme de interes naţional ar fi destule în această perioadă tulbure. De la mutarea ambasadei la Ierusalim până la continuarea guvernării PSD. Sau, mai direct: „Ar trebui să îşi prezinte demisia Premierul Vasilica Viorica Dăncilă?” Vi se pare prea mult? În vreme de criză să impun soluţii de criză. Al doilea as din mâneca preşedintelui este posibilitatea sesizării CCR privind conflictul juridic de natură constituţională dintre două autorităţi publice: Preşedinţia şi Guvernul României. Art. 146 (e) din Constituţie: „Curtea Constituţională a României soluţionează conflictele juridice de natură constituţională dintre autorităţile publice, la cererea Preşedintelui României,…”. Ar trebui clarificate mai multe aspecte importante în raportul dintre preşedinţie şi guvern, călcâiul lui Ahile al Constituţiei României. În contextul în care actuala putere face tot posibilul să limiteze rolului Preşedintelui la unul simbolic şi să-l elimine din cât mai multe proceduri, o astfel de dezbatere şi decizie în cadrul CCR este cu atât mai importantă şi mai oportună. Integral si poate putin cam prea optimist, pe Adevarul
Ioana Ene Dogioiu. Ziare.com. Cade Dancila? Are presedintele pasul al doilea?
Declaratia in care presedintele Iohannis a cerut demisia premierului Dancila ar fi trebuit sa inceapa cu scuze. Scuze fata de acest popor caruia i-a desemnat la inceputul anului un premier despre care numai domnia sa nu intelesese sau se facea ca nu intelesese ca este complet inadecvat, ca sa folosesc cea mai blanda formulare cu putinta. Am fost multi atunci cei care i-am semnalat presedinelui ca dna Dancila este ceea ce domnia sa a constatat public abia acum ca este si chiar mai rau decat atat. Dar presedintele a dat fara sa cracneasca inca o sansa PSD. Adica in loc sa-l sanctioneze politic pe Liviu Dragnea cand acesta era intr-un moment foarte dificil, cu al doilea premier schimbat, cu un inceput de contestare in partid, nu doar ca i-a aruncat colacul de salvare, dar i-a oferit premisele revenirii. Si Liviu Dragnea si-a revenit. Si-a instalat premierul preferat, a distrus orice opozitie interna in PSD, a accelerat epurarea si capturarea institutiilor si s-a suit pe cai si mai mari. Daca dl presedinte avea intuitie si intelegere politice, putea sa stie inca din ianuarie ca aici va ajunge. Pe cine nu lasi sa moara politic, sigur nu te va lasa sa traiesti, mai ales daca se numeste Dragnea si e in ajun de an electoral. Iertati-ma! Asa ar fi trebuit sa sune primele cuvinte ale dlui Iohannis. Dar, cu sau fara scuze, aici suntem, cu acest guvern inept pe cap, cu o putere care distruge Romania bucata cu bucata. Intrebarea nu e cine poarta vina, ci ce e de facut. Si, din acest punct de vedere, solicitarea presedintelui e legitima. Dar cand pornesti in felul acesta la atac, e de preferat sa ai pregatit si pasul al doilea, o miscare in plus. Pentru ca, daca din aceasta confruntare victorios va iesi Liviu Dragnea, efectul, cel putin de imagine, va fi devastator. Nu servesti pe tava un exercitiu de forta. Deci tot ce pot spera e ca presedintele are o strategie bine calculata. Integral pe Ziare.com
Dan Turturica. Digi24. Mutarea ambasadei la Ierusalim ne-ar putea costa miliarde de euro
Dacă Liviu Dragnea ar reuși să-și impună voința și să mute ambasada României în Israel la Ierusalim, unul dintre efectele negative majore ar putea fi pierderea a câteva miliarde de euro. Cum? Prin reducerea substanțială a fondurilor structurale ce ne vor fi alocate de Uniunea Europeană în perioada 2021 – 2027, dar și prin accesarea mai dificilă a banilor pe care îi vom primi. Decizia șefului PSD de a sfida consensul european pe această temă a picat cât se poate de prost. Pentru că exact în aceste zile se poartă ultimele discuții asupra proiectului de buget al UE pentru următorul exercițiu financiar. Prima propunere de împărțire a fondurilor de coeziune, în valoare de 350 de miliarde de euro – menite să ajute țările și regiunile mai puțin dezvoltate ale Uniunii – va fi făcută săptămâna viitoare, iar previziunile arată prost pentru multe țări din Europa Centrală și de Est. Pentru perioada în care ne aflăm acum, începută 2014 și care se va termina în 2020, Polonia a primit aproximativ 77 miliarde de euro din fondurile de coeziune, Ungaria 22 miliarde și Slovacia 14 miliarde. Potrivit unei schițe de buget obținute de Financial Times zilele trecute, cele trei țări, dar nu numai, ar putea primit considerabil mai puțin în următorul ciclu de finanțare. Zeci de miliarde de euro ar putea fi redirecționați dinspre Europa Centrală și de Est spre vestul continentului, ca urmare a unei schimbări radicale a criteriilor după care sunt acordați banii. Concret, dacă până acum alocările erau stabilite doar în funcție de Produsul Intern Brut, pentru perioada 2021 – 2027 se vor lua în considerare și criterii noi, precum rata şomajului în rândul tinerilor, starea educaţiei, situaţia mediului, numărul de imigranţi extracomunitari şi dezvoltarea inovaţiilor. De aceea, este așteptat ca zecile de miliarde de euro luați de la Polonia, Ungaria, Cehia și Slovacia, dar și de la țările baltice, să ajungă la țări precum Italia, Grecia și Spania și chiar unele regiuni din Franța, potrivit Financial Times. Nu este exclus ca Germania și Suedia să primească la rândul lor mai multe fonduri, având în vedere că au preluat un număr mare de refugiați. Integral pe Digi24
Liviu Avram. Adevarul. Curtea Constituţională meştereşte cărămizi pentru propriul cavou
Un murmur apăsat străbate întreaga Europă: Curtea Constituţională a României a decretat recent că infracţiunile de corupţie „nu vor putea fi calificate drept ameninţări la securitatea naţională”. Cum deciziile CCR sunt definitive şi – cum le place ‘mnealor să zică – obligatorii „erga omnes”, adică pentru toată lumea, s-au semnalat deja accese de panică tocmai la Bruxelles. „Weissembacher, câtamai legislaţie avem de modificat” – a strigat imprudent un funcţionar european de expresie româno-germană, de s-a ruşinat un pic până şi Manneken Pis. În primul rând, ar trebui modificat Tratatul de Funcţionare al Uniunii Europene. Acolo, la articolul 83, corupţia este menţionată printre infracţiunile deosebit de grave, pentru combaterea cărora Parlamentul şi Consiliul European trebuie să adopte standarde pan-europene de definire şi sancţionare. Apoi ar trebui abrogată şi directiva din 2017 care a implementat prevederea din Tratat, unde în preambul se arată: „Corupţia constituie o ameninţare deosebit de gravă pentru interesele financiare ale Uniunii” – şi apoi detaliază standarde comune pentru toate ţările membre. În sfârşit, trebuie serios amendată şi Strategia de Securitate Internă a UE, unde corupţia este menţionată explicit – ce să vezi? – ca „ameninţare la adresa securităţii interne Uniunii Europene”. Acum lăsăm gluma la o parte, căci o decizie CCR nu poate depăşi graniţele ţării, dar întrebarea totuşi rămâne: care să fie raţiunea pentru care ceea ce merge în Europa n-ar trebui să meargă şi în România? Domnii judecători n-au mai catadicsit să răspundă. Poate că răspunsul lor n-ar fi neaparant relevant dacă nu s-ar fi întâmplat un lucru care deocamdată pare doar o coincidenţă: decizia a fost publicată exact în perioada în care Parlamentul s-a apucat de modificarea legilor securităţii naţionale. Lucrările sunt abia la început, dar închipuiţi-vă că vine cineva şi propune definirea prin lege – nu prin decizie a CSAT, ca până acum – a corupţiei ca ameninţare la adresa securităţii naţionale. Negreşit vor sări alde Nicolicea sau Florin Iordache să spună: „Nu ne dă voie Curtea Constituţională”. Cu alte cuvinte, CCR a devenit nu doar legiuitor pozitiv, adică spune ce trebuie şi ce nu trebuie prins în lege, dar a devenit şi legiuitor preventiv – impune o interdicţie înainte ca legea să fie scrisă. Integral pe Adevarul
Magda Gradinaru. Ziare.com. Forumul Judecatorilor desfiinteaza modificarile dorite de PSD la Codurile Penale: Plaseaza inculpatul, nu victima, intr-o pozitie privilegiata
Modificarile pe care majoritatea politica PSD/ALDE le propune la Codurile Penale vor cauza o involutie a sistemului de justitie si, mai mult decat atat, vor crea o paradigma in care nu victima, ci inculpatul este cel protejat, denunta, intr-o analiza complexa, Forumul Judecatorilor din Romania.Asociatia profesionala Forumul Judecatorilor din Romania isi exprima astfel dezacordul si profunda ingrijorare in legatura cu proiectul legislativ aflat in dezbatere publica, al carui continut reprezinta o “denaturare a scopului procesului penal si a politicii penale a statului, fiind evidenta schimbarea de paradigma de la o justitie penala care protejeaza victimele infractiunii la un nou concept care plaseaza inculpatul intr-o pozitie privilegiata”, spun magistratii, intr-o ampla analiza transmisa Ziare.com. Judecatorii constata ca, desi initiatorii isi aroga premisa bunei-credinte si, declarativ, sustin ca doar transpun in legislatia interna directivele europene, multe dintre modificarile preconizate prin proiectul legislativ aflat in dezbatere publica nu au nicio legatura cu acest scop. b”Atragem atentia ca cele mai multe dintre modificarile propuse reprezinta solutii menite a ingreuna activitatea instantelor si parchetelor (…) si duc la slabirea ireversibila a statului de drept”, se arata in document. Principalele probleme pe care le denunta Forumul Judecatorilor
* Este nejustificata abrogarea art.175 alin.2 Cod Penal, cu privire la calitatea de functionar public, aduce atingere Directivei europene 1371/2017 privind combaterea fraudelor indreptate impotriva intereselor financiare ale Uniunii prin mijloace de drept penal
* Abrogarea infractiunii de neglijenta in serviciu duce la disparitia oricarei responsabilizari din partea acestor functionari in indeplinirea indatoririlor lor. Argumentul utilizat pentru justificarea abrogarii este unul incorect, prin suprapunerea infractiunii de neglijenta in serviciu peste textul legal ce incrimineaza abuzul in serviciu.
* Introducerea unui nou caz de incompatibilitate cum este cel al judecatorului de camera preliminara va duce la un blocaj in activitatea sectiilor penale si la o impovarare excesiva a judecatorilor specializati. Integral pe Ziare.com
TNR. 10 lucruri despre amenda imensă dată de CNCD unui site de umor
• Surpriză plăcută când am venit la birou în Victoriei. 8000 de sindicalişti Sanitas protestau în faţa Guvernului faţă de acest abuz;
• Premieră! Nea Costel, drojdier, este rezervat faţă de decizia CNCD;
• Nu ştim dacă amenda va fi plătită, pentru că dl George Soros are telefonul închis;
• Ăsta e doar începutul. Ni s-a transmis neoficial că în curând ne aşteaptă o invitaţie la nunta unui mare pesedist; Integral pe TNR
Va urez o duminica placuta!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua!
un fel de TNR:
https://www.comisarul.ro/articol/oana-pellea-atrage-atentia-asupra-unei-noi-imbecil_943409.html
Salutare
https://www.agerpres.ro/documentare/2018/04/29/ziua-veteranilor-de-razboi–98710
Respect .
PS- din pacate , in regimul iudeo-bolsevic , memoria Veteranilor de Razboi este batjocorita zilnic !
Cam asta-i viata in colonia anexata : http://www.buletindecarei.ro/2018/04/nu-provocati-maghiarii-spune-primarul-kovacs-ca-motivatie-la-refuzul-amplasarii-unui-catarg-romanesc-in-carei-presedintele-psd-carei-vrea-sa-isi-insuseasca-initiativa-astra-carei.html/comment-page-1#comment-56894
Happy Sunday !
Vesti “bune” : http://www.ziare.com/donald-trump/presedinte-sua/trump-atac-la-adresa-uniunii-europene-a-fost-creata-pentru-a-profita-de-pe-urma-sua-1511664
Probabil e discursul lui Jared , ala “marele negociator” jucat pe degete de famiglia Steinmetz , pentru ca nu cred ca Presedintele SUA – Comandantul Suprem al Armatei SUA – ar face astfel de declaratii , spre deliciul rusiei, la adresa unui aliat /UE / mai ales ca are trupe in Uniunea Europeana .
Histos a inviat!
Revista Presei, in zi relaxata 🙂
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei-30-aprilie-ziua-infanteriei-romane/58152/