Sfârşit de săptămână: 6 Aprilie / Daniel Morar !
06/04/2013 | Autor theophyle Categorii: Stiri / Revista Presei |
Bună dimineata intr-o zi de sâmbata, sfârsit de săptămâna. Sâmbătă, în vestul, centrul şi nordul ţării valorile termice vor fi în scădere, vremea devenind mai rece decât în mod obişnuit la începutul lunii aprilie, cerul va fi mai mult noros şi pe arii relativ extinse va ploua. In nordul Carpaţilor Orientali, iar noaptea posibil şi în nordul extrem al Moldovei, precipitaţiile vor fi şi sub formă de lapoviţă sau ninsoare. În celelalte regiuni vremea va fi caldă, cerul va fi variabil, cu unele înnorări mai ales după-amiaza şi seara şi ploile, mai ales averse însoţite şi de descărcări electrice, se vor semnala local în Moldova şi izolat în rest. Vântul va prezenta intensificări temporare în centrul, sudul şi estul teritoriului, precum şi la munte. Temperaturile maxime vor fi de la 7…8 grade în nordul extrem al Moldovei şi în Maramureş până la 22…23 de grade în Muntenia şi Dobrogea, iar cele minime se vor situa, în general, între 1 şi 9 grade.
În Bucureşti, vremea va deveni caldă. Cerul va fi variabil, iar vântul va sufla în general moderat. Temperatura maximă va fi de 21…22 de grade, iar cea minimă de 6…8 grade.
Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 4211 RON; 1 USD = 3. 4215 RON; 1 EURO = 1. 2922 USD; Francul elvetian 3. 6374 RON. Gramul de aur 170.7624 RON. Evolutia saptamanala o puteti citi aici.
Cu cât s-au scumpit benzina şi motorina de la începutul anului. În primul trimestru al anului carburanţii au continuat să se scumpească la pompele marilor distribuitori de produse petroliere, deşi estimările făcute de companiile de profil la începutul lui 2012 arătau că cel mai optimist scenariu privind consumul era stagnarea după scăderea de 2-3% din 2012. Chiar şi în acest context, preţul mediu al benzinei în primul trimestru al anului a fost cu 5,6% mai mare decât cel înregistrat anul trecut, în timp ce motorina a fost cu aproape 4% mai scumpă în intervalul de timp analizat, preţul mediu pentru acest tip de carburant fiind de peste 6 lei pe litru, potrivit calculelor ZF. Un litru de benzină era la finele lunii trecute vândut la peste 5,9 lei. “În perioada ianuarie – martie 2013, comparat cu perioada similară a anului trecut, preţul mediu al benzinei standard a crescut cu 5%, iar preţul mediu al motorinei standard a crescut cu 4%. Pentru aceeaşi perioadă (T1 2013 vs. T1 2012), componenta fiscală din preţ a crescut cu 5% în cazul benzinei şi cu 10% în cazul motorinei. Fiscalitatea reprezintă aproximativ jumătate din preţul carburanţilor în România”, au explicat reprezentanţii Petrom, cea mai mare companie petrolieră locală. Ziarul Financiar
Borcea, Vîntu şi Baaklini, implicaţi în scandalul OffshoreLeaks. Scandalul OffshoreLeaks ia amploare. În ancheta evaziunii fiscale la nivel mondial, sub paravanul unor off-shore-uri, apar şi numele unor personaje celebre din România. Fostul mogul media Sorin Ovidiu Vîntu, omul de afaceri Said Baaklini şi fostul preşedinte al clubului Dinamo, Cristi Borcea, sunt doar câţiva din cei implicaţi în acest scandal. Ancheta la care colaborează peste 80 de jurnalişti din 46 de ţări a scos la iveală afacerile secrete a sute de mii de persoane publice, inclusiv din România, care vizau, in principal, infiintarea si realizarea tranzactiilor prin intermediul unor off-shore-uri. Documentele dezvăluie numele din spatele unor firme şi fonduri private din Insulele Virgine Britanice, Insulele Cook, precum şi alte paradisuri fiscale, toate grupate în proiectul numit OffshoreLeaks. Potrivit Centrului Român pentru Jurnalism de Investigaţie (CRJI), mai mulţi oameni de afaceri din ţara noastră deţin firme secrete în Insulele Virgine Britanice, înfiinţate de acelaşi agent de înregistrări, Commonwealth Trust Limited (CTL). Această societate acţionează ca paravan pentru operaţiuni de spălare de bani şi de evaziune fiscală. Cei implicaţi în aceste afaceri au în comun faptul că sunt anchetaţi sau trimişi în judecată în România pentru spălare de bani şi evaziune fiscală. Legăturile de afaceri despre care doar se bănuia că există, sunt acum dezvăluite de documente şi e-mail-uri interne ale CTL, la care Centrul Român pentru Jurnalism de Investigaţie a avut acces. Integral in Adevarul
PDL îşi stabileşte noua conducere în epoca Vasile Blaga II. Democrat-liberalii îşi aleg azi Biroul Permanent. Susţinătorii lui Blaga candidează unii împotriva celorlalţi. Vasile Blaga a afi rmat că își dorește ca două dintre cele patru funcții de prim-vicepreședinte să fi e ocupate de femei. PDL îşi alege astăzi Biroul Permanent Naţional. 123 de candidaţi s-au înscris în cursa pentru ocuparea celor 54 de funcţii de conducere. În comparaţie cu alegerea preşedintelui PDL, de acum două săptămâni însă, când aproximativ 5000 de democrat-liberali şi-au exprimat votul, azi doar vor vota doar 619 delegaţi. Pentru cele 4 funcţii de prim-vicepreşedinte ale PDL s-au înscris şase candidaţi: Anca Boagiu, Andreea Paul, Ion Ariton, Dorin Florea, Liviu Negoiţă şi Theodor Paleologu. Înscrierea în cursă a fostului primar al Sectorului 3 reprezintă o surpriză, după ce acesta a fost acuzat în partid de blat cu adversarii săi politici şi în condiţiile în care, în ultimele luni, s-a retras din viaţa politică. Singurul care nu are candidat este Gheorghe Flutur, ce doreşte să rămână în funcţia de secretar general al partidului. Susţinătorii lui Vasile Blaga au lăsat deoparte faptul că au făcut parte din aceeaşi tabără şi au decis să candideze unii împotriva celorlalţi. Sulfina Barbu, Radu Alexandru, Cezar Preda, Mircea Hava, Ioan Bălan, Raluca Turcan, Alexandru Nazare şi europarlamentarul PDL Petru Luhan s-au înscris în cursa pentru un post de vicepreşedinte al partidului. Integral in EVZ
Episcopul vicar de Timişoara, PS Paisie Lugojanu, a binecuvântat alegerile de la PSD Timiş. PS Paisie Lugojanu, episcop vicar de Timişoara, le-a dat binecuvântarea celor aproximativ o mie de persoane care au participat, vineri, la conferinţa de alegeri a PSD Timiş, între invitaţii la eveniment fiind primarul municipiului, Nicolae Robu (PNL), parlamentari USL şi rectori.Aproximativ o mie de persoane au participat, vineri după-amiază, la conferinţa de alegeri a PSD Timiş, care s-a desfăşurat la Expovest, o sală de evenimente situată la ieşirea din Timişoara spre Lugoj. Întrucât parcarea s-a dovedit neîncăpătoare pentru social-democraţii prezenţi la eveniment, aceştia au parcat pe marginea drumului, pe o distanţă de aproximativ un kilometru. Deşi Poliţia Rutieră a dirijat traficul timp de mai multe ore, pe durata conferinţei, maşinile participanţilor au blocat una din cele două benzi de circulaţie pe sensul spre Lugoj. Printre invitaţii PSD Timiş la acest eveniment s-a numărat şi PS Paisie Lugojanu, episcop vicar al Arhiepiscopiei Timişoara, care a ţinut, în discursul său de la tribuna social-democraţilor, să le dea acestora binecuvântarea. “Vă dorim să aveti spor şi binecuvântare de la Dumnezeu ca hotărârile să fie spre folosul oamenilor”, le-a transmis PS Paisie Lugojanu social-democraţilor, nu înainte de a-l saluta pe Francisc Boldea, primarul PSD al municipiului Lugoj. Episcopul vicar a spus că “nu este importantă culoarea politică, ci important este ca lucrurile să meargă bine în România şi să fim uniţi”. Integral in Gandul
Bogdan Licu, numit de Ponta la Parchetul General, apare în rechizitoriul de trimitere în judecată a procurorilor Bălan şi Sâmpetru. Bogdan Licu, propus de premierul Victor Ponta, interimar la Justiţie, pentru postul de prim-adjunct al procurorului general al Parchetului General, apare în rechizitoriul de trimitere în judecată a procurorilor CSM George Bălan şi Marcel Sâmpetru, care trăgeau sforile pentru a obţine funcţiile de procuror general şi de şef DNA, cu ajutorul lui Crin Antonescu şi Victor Ponta, dar şi cu sprijinul informaţiilor secrete obţinute de la şeful serviciului secret al Internelor de la Ilfov. În rechizitoriul obţinut de România liberă, Bogdan Licu apare în calitate de martor şi mărturiseşte că a discutat cu procurorii George Bălan şi Marcel Sâmpetru “în repetate rânduri” despre situaţia profesională a şefului SIPI Ilfov, Mihai Vlad. Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) care au întocmit rechizitoriul concluzionează că şeful serviciului secret al Internelor de la Ilfov, Mihai Vlad, “a urmărit şi a reuşit să formeze convingerea altor persoane cu privire la existenţa unei relaţii apropiate cu inculpatul Bălan George, încercând să profite de pe urma acestui fapt, având acordul implicit al celui din urmă”. Integral in Romania Libera
Omul lui Voiculescu, numit Nr. 2 in Loteria Romana. Actualul sef al Directiei Comerciale a companiei a lucrat pentru Dan Voiculescu la GRIVCO si la cabinetul senatorial al acestuia. Noul director general al Loteriei Romane, Adrian Misu Manolache, a luat in ultimele zile o serie de decizii care scot la iveala ce sustinere politica a avut pentru a fi numit in aceasta functie. Zilele trecute, l-a reactivat in unul din cele mai importante posturi din cadrul companiei pe fostul sfatuitor al senatorului Dan Voiculescu. Concret, Cristian Stanculescu, noul sef al Directiei Comerciale a Loteriei Romane, a fost consilier la cabinetul parlamentar al mogulului. In 2007, Stanculescu a lucrat si la grupul de firme GRIVCO, Dan Voiculescu. Omul mogulului a ajuns in Loterie in martie 2008, fiind angajat de catre Liliana Minca (Ghervasuc), care fusese numita la conducerea companiei din partea Partidului Conservator, formatiune politica controlata de mogul si unde aceasta era vicepresedinte. Acuzat de Curtea de Conturi, promovat de Mişu. În 2008, pe când era şef al Departamentului Vânzări şi Marketing, Cristian Stănculescu s-a ocupat de afacerea cu cartele Pelegrin. Potrivit unui raport al inspectorilor Curţii de Conturi, Loteria a cumpărat cartele telefonice în valoare de 31,8 milioane de lei de la SC Form Trade SRL, firmă care s-a rezumat doar la această afacere. „Prin modul defectuos de administrare al acestui contract, respectiv prin modificarea clauzelor contractuale stabilite iniţial, a scopului şi a naturii juridice a contractului, prin utilizarea şi justificarea unor documente ce nu puteau produce efecte juridice şi care au generat în final plăţi necuvenite, CNLR a fost prejudiciată cu suma de 25.151.189 de lei”, spun inspectorii Curţii de Conturi în raportul lor. Integral in EVZ
“Dosarul Transferurilor” Probele procurorilor care au cerut interdictia de a parasi tara pentru cei opt grei ai fotbalului se bazau pe materiale de presa. Instanta suprema, care a respins, la 19 februarie, cererea procurorilor ca cei implicati in dosarul transferurilor sa nu paraseasca tara, si-a motivat astazi decizia, aratand ca probele procurorilor anticoruptie se bazau doar pe materiale de presa. Judecatorii Inaltei Curti au demontat pe rand argumentele aduse de procurorii anticoruptie pentru impunerea interdictiei de a parasi tara celor opt persoane cercetate in “Dosarul Transferurilor”: Gheorghe Copos, Jean Padureanu, Mihai Stoica, Cristian Borcea, Ioan Becali, Victor Becali, Gheorghe Popescu si Gheorghe Netoiu. “In primul rand, se constata ca parchetul a inteles sa-si sustina toate argumentele invocate prin diverse titluri de articole din presa sau emisiuni TV, indicand mai multe site-uri web unde acestea ar putea fi consultate de Inalta Curte, fara a verifica in niciun fel veridicitatea informatiilor pe care aceste materiale le contin”, se arata in motivare. Astfel, Completul de cinci judecători ai Înaltei Curţi nu a luat în calcul niciunul dintre aceste materiale, judecând cererea exclusiv pe baza actelor aflate în dosar, arătând că niciuna dintre acuzaţiile aduse de procurori inculpaţilor nu susţine cererea de a li se interzice acestora să părăsească ţara. De asemenea, judecătorii au respins argumentul procurorilor că lui Gheorghe Popescu şi Mihai Stoice ar trebui să li se interzică să părăsească ţara pentru că au mijloacele financiare de a o face. „Existenţa mijloacelor financiare care să le permită părăsirea teritoriului ţării nu poate constitui un argument pentru luarea unei măsuri restrictive de libertate”, au explicat judecătorii. Mai mult, judecătorii instanţei supreme au respins argumentul adus de procurori cum că acestora ar trebui să li se interzică să plece din ţară pentru că şi-ar fi exprimat public nemulţumirea faţă de soluţia de condamnare a acestora şi, deci, acesta ar putea fi un indiciu că se vor sustrage de la judecarea cauzei. În plus, mai spun judecătorii, în actualul stadiu al dosarului nu e nevoie neapărată de prezenţa acuzaţilor pentru ca procesul să se desfăşoare normal. Integral in Adevarul
Daniel Morar: Am decis sa pun capat carierei mele in fruntea Ministerului Public/ Cand presedintele si premierul iti spun ca esti o problema pentru sistem, trebuie sa pleci. Daniel Morar a anuntat vineri, la centrul de presa din sediul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, ca renunta la functia de prim-adjunct al procurorului general si in acest sens va cere Consiliului Superior al Magistraturii sa revoce detasarea sa in aceasta functie. “Nu am nici o indoiala cu privire la procedura de detasare a mea in fruntea Ministerului Public. Insa in momentul in care presedintele si premierul iti spun ca e o mare problema de constitutionalitate sau ca esti o problema pentru sistem, trebuie sa pleci,” a spus Morar.[…] ot zilele trecute, inclusiv aseara, am aflat ca sint pe cale sa generez o problema constitutionala, sa declansez un conflict intre puterile statului. Pare un lucru serios si nu vreau sa fac asta. Acesta este motivul pentru care am decis sa pun capat carierei mele in fruntea Ministerului Public, nu inainte de a va spune ca ceea ce au facut procurorii DNA in aceasta perioada a fost un lucru extraordinar, ca ceea ce au facut judecatorii care au instrumentat dosarele noastre a fost de asemenea extraordinar, pentru care eu le sunt profund recunoscator. Le cer acestor magistrati sa-si pastreze aceeasi atitudine, in masura in care pot, va cer dvs sa-i ajutati cand si cum puteti si cer Comisiei Europene sa manifeste aceleasi standarde de exigenta, aceleasi criterii de apreciere a justitiei romane ca si pana acum. Nu am nici o indoiala cu privire la legalitatea procedurii de detasare a mea in fruntea Ministerului Public. Exista o lege, exista un text expres si foarte clar, exista o procedura validata, verificata si folosita si pana acum. Insa in momentul in care cei mai importanti oameni din stat – atat presedintele cat si premierul – iti spun ca este o problema mare de constitutionalitate, si iti spun tie Morar ca, ramanand acolo, impiedici numirile in Ministerul Public sau ca esti o problema pentru sistem, trebuie sa pleci. Eu am venit aici sa rezolv probleme si nu sa creez unele. Integral in HotNews
Va urez o zi buna!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Neata! 🙂
Bogdam Licu, si el un “botosel”. Legatura lui cu Balan-Sampetru spune tot.
O stire-zvon (neverificata) spune ca cel care a negociat cu Kovesi la Bx est securistul Ioan Rus.
Deci avem propusi 3 botosei (Licu, Hosu, Bica), plus negociatorul securist Rus in schema. E clar: epoca Iliescu-Nastase-Botos in procuratura e pe cale sa se reintoarca. Lui Ponta i-au fost date numele in plc, de catre partid, iar cei care vorbesc de necesitatea compromisului lui TB cu Ponta habar nu au de increngaturile din spatele procurorilor propusi.
Deocamdata procurorii nu sunt numiti, insa daca vor fi numiti, nici dracu’ nu va putea explica modul cum procuratura va fi independenta sub conducerea botoseilor.
Pe alte site-uri “de dreapta” se voteaza in sondaje fictive intre Traian Basescu (al treilea mandat, fortarea Constitutiei) si Antonescu (alegeri libere, respectarea Constitutiei). Un comentator ne explica doct de ce a votat cu Antonescu (pentru respectarea regulilor “statului de drept”). Comentatorul confunda simpla existenta a normei juridice cu spiritul ei, si considera ca respectarea oarba a unei legi este o dovada indubitabila a respectarii statului de drept.
Oameni de felul acesta ar fi in stare sa sustina ca trebuia respectata si Constitutia RSR, sub care au murit oameni la Canal si cetatenii nu aveau nici o protectia in fata puterii comuniste. Ca doar respectul legii e dovada respectarii “statului de drept”. Si in Coreea de Nord s-ar sustine la fel.
(remarca despre sondajul de pe alte site-uri nu e doar, insa este mai ales pentru TDS, fan al coagularii “dreptei” internautice).
Si eu as vota cu Antonescu – respectarea constitutiei – decit cu Basescu – nerespectarea ei. Am cautat si eu site ul asa zis si autointitulat cu de la sine putere “de dreapta” si la a doua incercare, – nu sunt decit vreo 4 in toata Romania – am dat de Blogary. M-am bucurat ca macar 43% au votat pt Antonescu. Mai sunt sanse in tara asta.
…
————————-MODERAT——————————
TDS, am scris-o ieri, si sunt nevoit sa o repet astazi
Dragul meu,
Inteleg cele 7 puncte, si inteleg ca ele au aparut si in urma discutiilor anterioare.
Fii atent ca Cetatean spune ca : Daca legea nu ma avantajeaza pe mine si grupul meu eu pot sa nu o respect . deci inchid ochii si il pot pun pe Basescu pe viata pentru ca ma avantajeaza.
2
Am toata stima pentru Cetatean. Dar ati vazut amandoi filmul Babe ?
Cetatean are un viitor inainte. El trebuie sa fie precaut cu acest capital pe care il are. E sfatul oii batrine catre purcelusul Babe.
Internetul nu este de dreapta sau stanga, inteligent sau prost, constitutional sau neconstitutional. Daca ar fi fost in vreun fel era de mult acaparat de acele persoane care corespundeau respectivei tipologii.
Internetul este democratic. Muult mai democratic decat poate vreodata sa fie o adunare de mai mult de 50 de persoane condusa de la un prezidiu (acea adunare se va comporta ca o turma urmand magarul de la prezidiu). De aceea nu este (inca) folosit in acest fel de organizatiile politice. Prea multa democratie strica in primul rand celor care prezideaza.
Un om politic decis sa coaguleze o miscare politica pe internet trebuie sa priveasca la 2 lucruri:
a) caracteristicile persoanelor care folosesc internetul. (varsta, stare sociala, nivel de inteligenta, distributie geografica)
b) caracteristicile organizarii pe aceasta cale, comunicatii, sistem de vot, drepturile utilizatorilor, moderare, securitate, mecanismele de acordare si transfer al responsabilitatilor administratorilor care nu sunt si nu trebuie sa fie si lideri ai organizatiei sau influentati de acestia. (statutul administratorului este prin definitie unul de “dumnezeu”, in contradictie cu intentia de a crea si mentine un mecanism democratic)
daca la pct a raspunsurile pot fi gasite printr-o cercetare sociologica clasica, la punctul b este o problema: Organizarea trebui definita, intarita printr-un act formal care sa clarifice toate acele reguli si sa le faca suficient de rigide pentru a putea fi aplicate oricand, trecand peste “dumnezeul platformei”. Acel act formal care defineste regulile si mecanismele platformei nu a fost inventat inca, este inca in faza de “trial and error” cu diferite abordari: http://www.metagovernment.org/wiki/Active_projects.
Raman la convingerea ca Romania are nevoie de o miscare bazata pe instrumentele oferite de internet si ca o astfel de miscare poate obtine mai mult de 10% la urmatorul scrutin. Daca legislatia ar permite votul la distanta, 15% din voturi este un obiectiv realist din cauza diasporei. 4 milioane de romani de afara ar avea posibilitate de vot si o mare parte din ei ar fi mai mult decat incantati sa poata participa activ la luarea deciziilor.
Buna dimineata 🙂
daca stai la distantza de informatii/stiri un numar de ore, nu vorbesc de zile, ai senzatia ca vine apocalipsa, ca tara a fost lovita de “ceva nevazut dar stiut” si nu mai sunt sperantze 🙁
Nu mai vorbesc de faptul ca exista un decalaj fantastic intre lumea reala, care se lupta ptr. problemele cotidiene, incearca sa tina “barca” pe linia de plutire, si lumea politica. Au ajuns la o asa “performantza “, ca daca nu se intampla ceva care sa reseteze nebunia pana in toamna ne vom bloca total.
Parere personala, este mai rau ca in anii 90 🙁
toti oamenii resimt lovitura in bugetul personal. NUmai u ncretin sau un imbogatit politic poate nega.
Iar la TV Ponta explica doct cum se rupe el in munca la Guvern in timp ce TB tuna si fulgera impotirva celor care chipurile ar vrea sa ii fure prerogativa numirii procurorilor in functie de conducere.
Stati linsitit, domnule Presedinte, nu va fura nimeni prerogativa numirii. Doar v-o “incadreaza” bine, cu propuneri una si una! Ce au facut pentru Sandeii la la ICCJ fac acuma pentru botoseii de la Procuratura: propunerile unice pentru fiecare numire, bine filtrate de partid, si asezonate cu ranjetul viclean: “nu-i asa ca vrei un compromis in inetresul tarii? unul mie, unul tie!”.
Legea nu spune ca pentru un post trebuie avansat un singur nume drept propunere. Insa cine sa mai vada asta, cand Presedintele e ocupat sa il critice pe Morar si sa il laude pe Ponta ca isi “asuma”?
salut City, apropo de bugetul personal .. tii minte cand dl Boc renuntat si a preluat guvernarea MRU , dl Presedinte a spus la instalarea guvernului ca doreste ca acest guvern -MRU , sa aiba in atentie cresterea nivelului de trai a populatiei deoarece poporul a dus criza economica pe umeri si odata stabilizata macro economia e timpul ca guvernantii sa se preocupe de acest aspect. sunt curios cand ii va cere acelasi lucru tovarasului ponta asta daca nu cumva incalca pactul de coabitare .
Buna dimineata tuturor 🙂
Partea proasta la noi e ca “democratia” se face cu niste maimutzoi cu drept de vot si ca “legea” e la discretia unor ticalosi.
Dupa primul razboi mondial, draga Diana s-a trecut de la votul cenzitar la cel universal, cea mai mare eroare a democratiei. De atunci a inflorit populismul, caruia i-a fost usor sa atraga toti dobitocii majoritari sa voteze contra celor ce gindesc un pic – minoritari
Just.
Salutare tuturor
Citi,
referitor la cine a vorbit cu Kovesi stirea data de tine e falsa. Nu a fost un el ci o EA (nu face parte din nici un partid din RO). Sunt mult mai complicate lucrurile in sistem. Vedem miscarea CSM-ului. Oricum de subliniat ca anuntul Piratului a fost facut dupa ce CCR i-a repus intr-un fel pe cei doi revocati.
Salutare !
Jos palaria, Daniel Morar !
Morar, Ciolos, Funeriu, MRU…
Putini, prea putini.
Si dispersati.
Unde sunt ceilalti ?
ceilalti “coaguleaza” dreapta cu adrian radulescu.
In cortul lui Radulescu ? 🙂
Salut,
@Tepe, toti cei enumerati de tine au fost promovati de Presedinte. Din pacate, in vremuri de mult apuse si mult prea putini, dupa cum spui. In conferinta buclucasa a spus cu subiect si predicat ca ar fi fost o catastrofa sa fi propus Ponta pe cineva de prin provincie, necunoscut. Oare cum se vor fi simtit procurorii onesti de prin provincie. @Ion, daca s-ar fi facut o selectie in domeniul tau de activitate, intrai si tu in categoria nesemnificativilor din provincie. Multumit ?
Da, numai ca presedintele i-a promovat mai mult pt. vitrina.
Totusi, nu pot sa uit cum, la alegerile pt. Parlamentul European, Funeriu a fost pus pe locul 17 pe lista (neeligibil), in vreme ce EBA a fost plantata pe locul 3.
Da. si imi aduc aminte ce impresie a facut Funeriu in campanie, desi era un necunoscut. Parea din alta liga.
Buna elablue , mare adevar. Au fost toti promovati de Traian Basescu. Altminteri ar fi fost toti in alte parti”: Morar intr-o provincie amarita, MRU profesor la Iasi, Ciolos si el pe undeva – imi amintesc cum s-a luptat Basescu pentru numirea lui…. etc. Dar noi suntem nerecunoscatori ca asa am fost invatati
Bai, EBA nu a candidat separat?
Buna,
adevarat, sunt extrem de putini 🙁 Care sunt ceilalti………….Blaga,Varanul demodecic, DD etc.
Pana una alta constatam ca cine are “coloana vertebrala”, cine doreste altceva…..vrea normalitate, este sacrificat de sistem in secunda doi, eventual prin “promovare”.
cine nu e din gruparea transpartinica de dupa 89 zboara in secunda 2 si isi mai ia si vreo “urekeala” in public ca indraznit sa si dea cu parerea . multi omit faptul ca Daniel Morar la interviul cu Sorina Matei pur si simplu si-a exprimat o parere cand a fost intrebat cine ar trebui sa conduca DNA. o parere personala , nu a dat vreun decret , nu s a amestecat intre puterile statului etc.nu m-as mira ca la urmatoarea declaratie impotriva lui ponta, de ex , sa-i retraga si mandatul de la CCR si apoi sa descopere EVZ sau vreo televiziune ca Daniel Morar manca zilnic heringi adusi direct ( la comanda) din scheveningen , de la restaurantul simonis .
Buna Tzepelica,
Pai primii trei au fost trimisi sa faca ceea ce stiu mai bine de catre Pirat. Sper ca Funeriu va primi si el un post afara, pentru ca indiferent cine va veni la guvernare in 2016 sistemul academic nu-l va dori sa fie recomandat chiar de Merkel. Nici acum nu s-au stins furiile cadrelor didactice, ale parintilor si copiilor lor fata de acest Om. Ti-o spune cineva din sistem.
Cel putin pre-universitarii nu au avut niciodata nici cal mai mic chef sa se schimbe in bine. Prin anii ’90 nu numai ca practicau in continuare proastele obiceiuri, dar si recrutau tineri dispusi sa se adapteze. Nu am rezistat decat un amarat de trimestru in “sistem”.
Salut !
Nimic nu-i impiedica sa se alieze politic/militant.
Ar constitui un nucleu-model excelent pt. cei de varsta lor.
Cat priveste academicii nostri, ma apuca sila… 🙁
Tocmai de aia l-am iubit pe Presedinte ca s-a pozitionat contra sistemului. Daca ii trimitem pe toti afara si aici promovam numai oameni care merg cu sistemul cum naiba mai schimbam ceva aici.
Buna Dimineata,
Pentru interesati – Europa: 6 Aprilie 2013 / “Prima Pagină”
buna dimineata !
@Ion – e mult prea complicat pentru mine sa vad cum aparent (???) i se tine isonul lui Copy.
Da Diana ai spus bine aparent. Te intreb de ce CSM-ul nu a dat un raspuns pana acum la “rugamintea” Piratului in ceea ce priveste constitutionalitatea art 54 alin 1 din legea 303/2004 coroborat cel putin cu art 134 din Constitutie. Intr-un stat de drept daca vrei sa mentii Justitia independenta atunci mentineo cu ajutorul argumentelor juridice. Uitati ce spunea Piratul la aceea intalnire cu ilustrii nosstri magistrati din CSM:
“• Am venit pregatit sa ridic problema asta. Avem un articol – 134 in Constitutia Romaniei: CSM face presedintelui propunerile pentru functiile de procurori sefi. Acest articol, in opinia mea de inginer, spune clar ca CSM face propunerile. Nu ma voi grabi cu cele doua propuneri. Eu nu am un termen in care sa decid asupra celor doua propuneri.
• Deci propunerea, conform Constituiei, trebuie sa vina de la CSM. Aceasta prevedere nu a fost atacata la CCR pana acum.
• Astept un punct de vedere al CSM despre cum cititi acest articol de Constitutie.
• Nu am in Constitutie o prevedere expresa ca ministrul Justitiei face propunerile, ci ca CSM face propunerile.
• Va rog sa nu o considerati sarcina de serviciu, dar dati-mi si mie o parere, cum citesc articolul 134.’
Asa cum n-ai primit tu nici o stire despre raspunsul CSM-ului, asa n-a primit nici Piratul. In schimb la nici o zi Piratul ca si noi a primit un raspuns juridic de la Ministrul justitiei Mona Pivniceru.
Hei, da. Si o tactica geniala presupunea ca actiune de etapa , chiar prin septembrie, sa “aranjeze” cu pdl-ul sa atace la CCR articolul respectiv, nu sa arunce pisica in curtea CCR, unde pozitionarile sunt nesigure
as muri de ras ca dupa ce presedintele numeste pe cine a propus ( si isi asuma ) ponta sa se supere bleaga si sa atace la ccr modalitatea de numire :)) .si sa mai si castige .
Poate asta e planul Presedintelui :):)
Elablue, domeniul meu de activitate e invatamantul universitar daca vreau o functie de conducere atunci aplic la universitatea unde sunt angajat nu la alta universitate, in schimb pe cercetare am aplicat har domnului proiecte si granturi si din cand in cand am mai si castigat. Deci ce vrei eu ca si cadru universitar la o universitate din provincie sa aplic pentru Univ. Bucuresti?. Imi pare rau dar nu-mi permite LEN
Dragule, ma refeream la functie “propusa”, de ex. prin minister, sau pe la Cotroceni, UE
Buna Zigzag, Morar nu putea sa-si exprime o parere personala despre un candidat pentru ca facea parte din Sectia de Procurori cre urma sa emita avizul consultativ. Nicaieri nu se face asa ceva. Si eu am facut parte din comisii de promovare pe post si ca membru trebuie sa te abtii public sa-ti dai cu parerea chit ca iti place sau nu candidatul. Cel putin la noi se stipuleaza in codul de etica universitara.
Corect, daca Presedintele ar fi spus ca Morar s-a antepronuntat. Dar dupa cum am mai spus Presedintele a fost mult prea nervos si n-a avut nici cuvintele si nici ideile la el
Era oare nervos ca D.M. i-ar fi dat peste cap vreun plan de-al lui, prin abuzul antepronuntarii (fie si cu bunacredinta)?
Salutare tuturor.
Elablue, cred ca n-ai inteles. Legea e din 2005. PD-L, si Piratul nu o mai pot ataca acum puteau sa o faca apriori inainte de promulgare. Dar atunci la ambii le-a convenit pentru ca Ministrul de Justitie era Monica Macovei. De altfel Piratul a semnat decretele lui Moraer si Kovesi cu aviz negativ dat de CSM-ul de atunci. Acum doar CSM-ul o mai poate face, iar in cazul cand s-ar fi mers pe selectie pe o procedura initiata de MJ, candidatii respinsi puteau sa invoce exceptia de neconstitutionalitate. De aceea Mona printre altele nu a transformat procedura in ordin de ministru.
OK, nu stiam. M-am bucurat degeaba la ideea lui @Tepe
salut Ion. O lege poate fi atacata ORICAND la CCR. Nu depinde de vechimea ei. Aia “a lui Danilet”e din 2004.
Ela, dar functiile de procuror general, sef la DNA,etc, nu au nici o treaba cu functii de prin minister, Cotroceni, adica de inalti functionari publici. La noi echivalente ar fi sef de departament, prodecan, decan, prorector, rector.
Amelia new: Băsescu s-a dat cu Voiculescu, în timp ce Morar a făcut un gest de demnitate nemaiîntîlnit în România.
Muona și-a dat demisia imediat ce a fost numită la CCR. Ăsta ce gest mai e?
Elablue, EucuMine, asta ar mai fi trebuit sa spuna Piratul ca s-a antepronuntat, ca in secunda 2 era mancat de AMR si alte asociatii ale magistratilor. Vedeti ce a patit Danilet pe motiv ca se conversa pe facebook Cred ca si la ei exista asa ceva in codul deontologic. Daca la noi se lasa cu sanctiuni pentru antepronuntare.
Pai normal ca n-a spus-o, ca doar nu-i tzacanit sa-l arda pe rug tocmai pe D.M. A dat-o cotita, ca sa nu iasa macel. Dar bine sigur nu i-a picat toata afacerea, i-a cam scufundat cateva corabioare.
@TDS – la noi votul universal e o problema din cauza lipsei generale de educatie si a faptului ca punem prea mare pret pe siguranta vietii. E de ajuns sa vina orice terchea-berchea si sa promita “siguranta”, “liniste” si alte asemenea ca astia pun botul imediat. Pe aici nu se invata nici la scoala nici acasa ca “there is no free lunch” – poate ca asta e intentia lor cand schilodesc tot ce inseamna educatie. Deci nu se vor intreba cat ar trebuii sa plateasca pentru “siguranta” si la mana cui vor fi.
In State cred ca mai e o oarecare speranta in partea asta, cu toata porcaria obamista.
buna diana. Eu o vad altfel: avem peste 40% “drogati ai statului” (adica DEPENDENTI de alocatii, subventii, sporuri, prime, salarii, ajutoare, scutiri de taxe etc). Nu trebuie sa-si iubeasca furnizorul de drog, dar -prin similitudine- sunt gata sa minta, sa fure sa ucida pt. el. ERGO, daca nu micsoram numarul de drogati nu avem sanse. Coincidenta? [cat a fost participarea la vot in dec.2012 si cati au votat pt. USL].
Vesti proaste. S-a scumpit “marfa”. Si nu prea mai sunt locuri de unde se poate fura “decent”.
sigur. Dar cand primarul ameninta cu taierea alocatiei, subventiei (stie el de ce si e si perfect legal) ce face asistatul? bate calcaiele, zice “sa traiti” si voteaza cum zice seful, mai ales ca nu se stie cine supravegheaza si se afla [desi, de fapt, ajunge doar perceptia ca n-a urmat ordinele si e ras de pe lista]. Valabil si pt. directorul de scoala care-si incoloneaza profi la vot.
EucuMine, nu i-a scufundat nici un fel de corabioare. DM stia de Kovesi si te rog sa citesti ce i-am raspuns lui Citi la 9.27. A sperat pana in ultima clipa ca va obtine postul de PG.,au incercat si el si Piratul sa adoarma PSD-ul cu semnarea atat de reapid a decretului de judecator la CCR. Sti care a fost greseala lui DM ca a fortat nota si a accepta detasarea pana in 8 iunie. Nu ma crezi pe mine intreaba orice avocat. Puteau sa pacaleasca USL daca risca un pic si mergea frumusel la Parchetul de pe langa Curtea de apel Cluj. Poate atunci Tonta cadea in plasa de a merge pe procedura transparenta de selectie. Dar asa cand a vazut ca se agata de acea detasare, pana si C/P si-a dat seama de joc. De aceea spun ca a fost onorabil ca si-a dat demisia.
Salut Cinic,
Poate ai inteles gresit dar eu nu m-am referit la vechime ci am raspuns la ceea ce a spus Elablue cum ca PDL ca grup parlamentar va ataca legea la CCR. De altfel si in textul meu am amintit ca eventualii candidati respinsi pot sa ridice exceptiile de constitutionalitate. Ar fi fost o solutie mult mai buna, si cred ca asta a sugerat si piratul ca CSM sa invoce un conflict juridic de natura constitutionala intre CSM si puterea executiva, recte Ministrul Justitiei pe seama art 54. Nu s-a dorit nu s-a pputut de catre CSM, asta e alta mancare de peste.
pe pipaite. Asa cum Danilet -ca parte vatamata- a ajuns la CCR, nu cumva un procuror poate si el ajunge la CCR?
@TDS, la comentariul tau de la 11:16:
Nu intelegi. Nu am spus deloc ca daca legea nu ma avantajeaza pe mine nu trebuie sa o respect (cum zici tu: “Fii atent ca Cetatean spune ca : Daca legea nu ma avantajeaza pe mine si grupul meu eu pot sa nu o respect . deci inchid ochii si il pot pun pe Basescu pe viata pentru ca ma avantajeaza”).
Te grabesti ca totdeauna, sari pe problema in viteza ca sa arati ca nu ti-a scapat, insa ratezi exact esentialul.
Aici se atinge o limita pe care toti cei intitulati de dreapta strict liberala (taxe mici, stat minimal etc) sau libertariana pura nu o vor percepe decat cu greu (sau nicioata); limita pe care numai abordarea de tip conservator [-liberala] o exhiba: problema valorilor care stau in spatele sau la baza (cum vrei) democratiei si a statului de drept.
De aia am si scris :
“Comentatorul confunda simpla existenta a normei juridice cu spiritul ei, si considera ca respectarea oarba a unei legi este o dovada indubitabila a respectarii “statului de drept”.
Orice comentator de pe orice blog este repectabil si onorabil pana in momentul cand fetisizeaza ceva fara a-si da seama de consecinta logica si juridica a actiunii sale. Bunaoara, ideea de “domnie a legii” fara a gandi ca legea are o litera si un spirit, o forma juridica si o intentie implicita.
De aceea am dat exemplu cu RSR si Coreea pentru a arata ca stricta respectare a legii (fara interogarea spiritului ei si a valorilor pe care ea le pune in joc) nu e destul pentru a afirma credinta intr-un “stat de drept”. Nu e de ajuns sa respecti legea pentru a te considera aparator al statului de drept. Daca ar fi asa, nu ar exista nici o diferenta fata de legalitatea si domnia legii din Coreea de Nord.
Eu am vrut sa semnalez cat de necritic folosesc unele bloguri zise de dreapta concepte respectabile, si in ce absurditati logico-juridice baga oamenii, numai pentru a arata ca doar X sau Y intelege ce e ala “stat de drept”. Forma nu e totuna co continutul, si stat de drept nu inseamna doar sa respecti regulile stabilite de autoritatea investita legal (Parlament, Guvern samd).
Deci, te rog, drga TDS, nu imi da sfaturi despre capitalul pe care il am sau nu, caci eu nu mi-l tranzactionez pe bani, functii sau trafic pe blog. Si de aceea nu sunt obligat deloc sa aplaud orice pare “de dreapta”. Poate e o nuanta, insa exact in chestiunea respectiva (Basescu al treilea mandat vs Antonescu ales legal) blogul respectiv are pretentia de a testa nuantele cititorilor (si eventual de a le da lectii ulterior, cum face de obicei).
Ei bine, in opinia mea, multi de acolo au esuat exact la testul pe care vor sa ii supuna ei pe altii. In rest, fiecare cu calea si atasamentele lui.
@ion, era un zvon ale despre Rus care negociaza cu Kovesi. L-am relatat ca zvon, nu ca stire.
A propos de cererea Piratului catre CSM. E mai adanca decat pare si cred ca e asa de adanca, incat nici CSM nu a avut curajul sa se bage. Si cred ca revocarea lui Ghica-Danilet a avut legatura si cu aceasta problema. Cred, nu sunt sigur.
Cetatean,
De ce nu ai intrat sa imi raspunzi acolo unde m-a moderat Theophyle. ? Vii aici ca si cind nu s-a intimplat nimic ?
Scrii prea mult si esti prolix asa ca nu voi raspunde in stilul tau.
-Blogul nostru este de dreapta sau este ” auto zis de dreapta ” ?
-E cineva aici care isi tranzactioneaza pe bani capitalul moral ?
-Exemplul negativ de la Blogary nu il vad negativ. Este simplu pt Moldoveanul sa puna pool-uri si surveyuri pe blog pentru a vedea opiniile acestei comunitati Politeia in chestiuni care ne pun semne de intrebare. Evident ca acolo vei vota cu un singur vot, nu cu 20 .
– Faci ce vrei cu capitalul moral. Vei vedea singur peste 5 ani sau vom discuta poate peste 5 ani daca valorile de azi au ramas in picioare
– Despre subiectul principal acela cu democratia, si respectarea statului de drept , cred ca orice om cu valori europene citeste postarea ta, de sus isi pune intrebari serioase in privinta optiunii tale. Mai mult nu zic.
TDS, scriu unde vreau eu. Fac asta dintotdeauna. Scriu sau la ultimul comentariul sau la comentariul respectiv, e decizia mea si nu mi-o golesti tu de substanta.
– Daca scriu prea mult nu ma citi.
– Eu consider acest blog de dreapta, insa nu am pretentia ca toti care comenteaza sa fie de dreapta, ci sa isi argumenteze pozitiile. Oricum, nu sunt eu stapanul blogului.
– Aici nu exista, dupa stinta mea, cineva care isi tranzactioneaza pe bani capitalul moral. Despre alte bloguri (de stanga si dreapta) nu pot afirma asta, insa exista puternice indicii ale acestei conjecturi. Indicii, nu dovezi. Daca eram de fata la tranzactionare, spuneam ca exista dovezi.
– Ar fi bine sa mai comentez pe blog si dupa 5 ani, insa la cum actioneaza Presedintele, ma tem ca nu voi mai avea de ce comenta.
– Despre subiectul cu democratia si statul de drept, am explicat cred ca foarte detaliat. Mai multe nu zic, ca vad ca e inutil. Eu nu mi-am exprimat optiunea pentru una din cele 2 alternative, tocmai pentru ca am spus clar: “…si in ce absurditati logico-juridice baga oamenii”. Unele probleme trebuie vazute de sus (prin raportare nu doar la litera legii, ci si la spiritul lor), asta daca nu vrei sa fii cobai la experimente contrafactuale tampite facute de persoanr pentru care nu trebuie sa bagi mana in foc, oricat ai vrea sa “coagulezi dreapta’
Necazul cetatean in discutia asta este ca , daca in analize vorbesti exact ca un jurist foarte documentat , in comentarii vorbesti ca un avocat ce trebuie sa cistige cu orice pret.
De aceea e complicat sa raspund cu multe vorbe. Ce era de spus s-a spus, iar finii vizitatori ai blogului inteleg. A bon entendeur salut.
TDS,
ceea ce faci tu este demagogie. Le invarti si le invarti fara sa dai un raspuns pe care nu cred ca il gasesti. Nu-i iau partea lui Citi, pentru ca chiar nu cred ca este nevoie. Te asigur ca majoritatea interventiilor lui sunt 100%. Pentru informatia ta personala (si nu prea) ajutorul lui @Citi a adus la castigasea a doua spete la Curtea Constitutionala, despre care poate vom mai vorbi in curand. Deci cum zici tu – ciocul mic!
Tot respectul ptr. C, asta da victorie 😀
Theophyle atac la persoana ? demagog, invartitor, raspuns pe care nu il gasesc ? 🙂 🙂
ajunge sa arunci o privire si intelegi totul fara sa mai dai drumul la sonor. Nu e deloc demagogie.
Bravo lui City ii urez sa cistige la Curtea constitutionala zeci de spete si sa devina viitorul parinte al constitutiei din 2019. Era vorba doar de apucaturile de avocat nu de cele de analist.
Intrucit e specialist – recunoscut – si dimineata ii ataca pe blogaristi pentru un survey – care ar fi bun si la noi, sa raspunda la articolul lor aparut acum o ora -daca tot i-a introdus pe blogul nostru – care spune cam exact pe dos . E un exercitiu bun in aflarea adevarului
Articolul se cheama Justitiarii si Basescu.
Constat ca nu pricepi ca rolul de “Gica contra” nu face bine, ca ataci unul din oamenii care chiar au facut ceva ptr. acesta tara si accepta sa fie anonim. Chiar nu te inteleg 🙁
Renuntza la aceasta atitudine ca faci mult rau, ataca pe oricine de aici dar nu pe C.
Pai hai sa incerc sa explic mai bine, ca sa intelegi.
Mar sunt Gica Contra pt citeva din opiniile tale. Si mai exista gica contra ca mine pe blogul asta slava Domnului.
Nu il atac pe Cetatean. Nu sunt de acord cu unele din opiniile sale in comentarii – nu in analize – si mi le exprim civilizat. ..
Personal, i-am dat sfatul pe care batrina oaie Maa l-a dat purcelusului Babe in filmul Babe. Putea sa il inteleaga sau sa il ignore. In rest e OK.
Despre ce cred eu si tu ca face rau si ce nu face rau , este o discutie mai lunga si destul de contradictorie. Si nu are locul aici. momental
Ma doare in pix de altii care fac blogging pe bani si iau si din stanga si din dreapta. Cel putin aici oamenii nu sunt platiti de nimeni. Te rog mult fara exmple, chiar nu ma intereseaza. Te rog pentru ultima data nu-mi da lectii de ce inseamna dreapta si nici ce cred si STIU eu ce se intampla. Stiu si pe cine vor sa destructureze si stiu si de ce, si mai stiu cine este varful de lancie politic in acest efort.
TDS, ce pot eu sa-ti spun, mai mult decat ti-am spus in particular, asta este. Vrei sa mananci gogosi si sa “adori” un demiurg mort de un an si ceva este dreptul tau. Destuctrurarea dreptei care se doreste NU o sa inceapa de aici. Oamenii au invatat din lectia PL-D si din lectia guvernului MRU, nu mai servesc gogosi expirate in ambalaj etatist.
Stiu ca stii multe, dar pe bune , faptul ca amicul Cetatean este la originea a doua spete de succes la CC ar fi trebuit sa le spui aici, Si asa avem prea putine succese in dreapta.
….
Eu nu iti dau lectii privind dreapta. Eu sunt ingrozit de molohul de 70% care ne-a jucat in saptamana trecuta cu uitePonta/nu e Ponta de am ramas busbei cu totii rotind din cap.
Pe mine ma ingrozeste sectarismul asta. Si daramarea inainte de a construi. Am zis-o si cind Mihai Neamtu darima inainte de asi construi propriul cotet. Si acum e tot cu fundul gol.
Pe mine ma ingrozeste cind doctorul Irinel Popescu de la partidul Varanului va castiga cu 70% alegerile din sectorul 4 in timp ce Craciun al nostru va lua 10% iar Neamtu 5 %. Atunci nimeni nu va mai zice despre dreapta cea buna si dreapta cea rea. Toti vor spune: pigmeii aia….
bunä,
dragä ion,
sunt intru- totul de acord cu viziunea ta, despre cum procedeazä presedintele,
existä un “substrat” mai adanc de cat se vede, si ponta este deranjat cä il laudä bäsescu,
si zice cä o face sä-i atragä ura celorlaltzi si sä provoace discutzii in USL. !?!?!
IMI PARE F: RÄU, multzi gandesc simplist si pe moment, si nu este bine . sä tabere pe
presedinte.morar si-a dat demisia,bine, dar sä o tzinem langa si sä-l ingropäm pe
presedinte in reprosuri, nu e cazul. eu cred cä este sfätuit de oameni f.f. desteptzi.
plecarea lui inainte de sfarsitul anului viitor, ar fii o catastrofä pt. romania, romanii incä
cred in minciunile USL, iar cäcäräu ar distruge cu mafiotzi si securistii toatä romania.
trebuie sustzinut presedintele, timp in care MRU, s-au altul care vrea, sä prindä puteri.
asta nu intzeleg prietenii nostrii.
säracul presedinte, inghite mizerii dela uslinosi si mai dä in el si ai nostrii, päcat.
@ Cetatean, postarea 06/04/2013 at 9:07 am,
cu ultima parte a postarii dai dovada ca nu ai invatat bine de la Bascaliosul.
Pai, tu ne prezinti texte de lege, bune rele, ca sa ne demonstrezi cite ceva si ii consideri prosti pe cei ce respecta legea?!
Ca tara NATO si UE, tu ne propui o democratie originala? a mai propus cineva.
“Oameni de felul acesta ar fi in stare sa sustina ca trebuia respectata si Constitutia RSR”
Dezlinate vorbe. In `89 a fost o rasturnare violenta de regim; asta trebuie facut la fiecare ciclu electoral cind nu ne convine ceva? asa propui?
Theophyle,
nu cred ca imi vei modera comentariul; prin ce am scris vreau sa-l cunosc mai bine pe un om pentru care aveam respect pentru cunoasterea legilor. Dar se pare ca el vrea legi doar pentru “noi”.
salut, cred ca interpretezi cu rea vointa ceea ce a scris City. legea e lege , se respecta si aplica.iar aplicarea legii se aplica in spiritul legii. reciteste atent si fara dusmanie : ” Comentatorul confunda simpla existenta a normei juridice cu spiritul ei, si considera ca respectarea oarba a unei legi este o dovada indubitabila a respectarii statului de drept.”
reciteste tu si fara acuze de rautate.
am citit si recitit.
Victor,
cu o mare durere, cred ca ati ajuns o parte dintre voi la momentul in care ati devenit o secta care l-ati transformat pe Basescu un demiurg care poate si drege totul fara gresala. Victore omul asta face de un an si jumatate greseli care demoleaza tot ceea ce a construit pana acum. Voi va atarnati de orice cuvant sau fir de conversatii pentru a combate pe toti cei care gandesc diferit.
Din nefericire, pentru mine s-a umplut ciubarul amaraciunilor. Acest ego enorm care se numeste T.B demoleaza cat a mai ramas din sperantele unei drepte functionale.
Ok, dar ce spui despre opinia lui Cetatean la care se refera Victor L ?
Cei care il criticati pe Cetatean cand spune ca nu trebuie respectata orbeste litera legii ci spiritul legii ar trebui sa faceti un efort si sa cititi articolul asta .
http://www.alt-market.com/articles/670-understanding-the-slave-mentality
In definitiv nazistii care au omorat milioane in lagare respectau legea , nu ?
Un citat pun , ca multi nu o sa de click pe link :
“The Obsession With The Law: The slave mentality, though illogical and psychotic, still requires a certain foundation to hold it together. The laws of governments tend to suffice. These laws may go completely against the force of inherent conscience, but because the slave has already abandoned listening to his inner voice of reason, this does not bother him much. If you have ever wondered why modern tyrannies always feel the need to put their horrific enforcements in writing first, THIS is why. Oligarchs understand that the law provides the slave with a means to rationalize his participation in the crimes of the state. After all, if some gut-bloated bloodthirsty elitists in government etch their mad inbred ramblings into law, then we have no choice but to follow them, right? “
am o mare satisfactzie, cä ghica si däniletz , au castigat la CCR
cucuveaua de pivnicera, a fost si este un monstru de om, o consomolistä
ce a fäcut numai nenorociri.dacä aduce ponta tot asa un animal, trebuie
sä nu fie acceptat.barsan in nici un caz, este tot o fosilä comunistä.
Buna Citi,
Nu stiu cat de adanca e traba cu art. 54 din 303/2004 dar citeste cu atentie decizia 375 a CCR din 2005. Tot o EA mi-a atras atentia. De aceea spun sa asteptam raspunsul CSM desi cred ca e cam tarziu de mers pe acest drum. Au pierdut pur si simplu o ocazie mare de a castiga independenta Justitiei. In schimb au mers pe smecherii de tipul detasari, lungit termene, etc. E trist ca nici ei magistratii nu au iesit din pestera. Piratul le-a dat de doua ori sansa odata prin discursul din 4 ian., iar apoi prin grabirea decretului lui DM ca hudecator la CCR. Ce a fost in capul lui Haineala cu detasarea?
O stiu aproape pe dinafara in chestiunile esentiale ale Justitiei. E prima decizie a CCR pe care am stat serios cu burta ca sa inteleg cum gandea CCR.
CCR de atunci a aparat Sandeii de la instante si a cedat in chestiune procurorilor intr-o maniera pe care azi nu ar mai sti sa o explice. Formularea referitoare la procurori e asa de ciudata, incat zici ca ori erau prosti, ori s-au facut ca nu vad. E “cotita” rau si fiecare intelege ce vrea de acolo.
CSM nu percepe mize sau nu poate lua o decizie din cauza Fratiei, ar pica la vot orice pare “propunere basista”.
Victor, daca am invatat sau nu bine la la @Bascaliosul, numai el o poate spune. Am afirmat ori de cate ori am avut ocazia ca tot ce stiu bun, de la el stiu, si ca nu ma tem decat de un singur lucru: sa nu il dezamagesc cand scriu ceva despre Justitie.
Insa da-mi vi sa iti spun ceva. Cand, la ora 9:20 am comentat (“Stati linsitit, domnule Presedinte, nu va fura nimeni prerogativa numirii. Doar v-o “incadreaza” bine, cu propuneri una si una! Ce au facut pentru Sandeii la la ICCJ fac acuma pentru botoseii de la Procuratura: propunerile unice pentru fiecare numire, bine filtrate de partid, si asezonate cu ranjetul viclean: “nu-i asa ca vrei un compromis in inetresul tarii? unul mie, unul tie!”. Legea nu spune ca pentru un post trebuie avansat un singur nume drept propunere. Insa cine sa mai vada asta, cand Presedintele e ocupat sa il critice pe Morar si sa il laude pe Ponta ca isi “asuma”?), am avut in vedere exact episodul VI din Sandeii mamii lor, unde @Bascaliosul explica faptul ca CSM-ul a golit de substanta prerogativa prezidentiala a numirii prin servirea cu un SINGUR candidat propus spre numire (e vorba de sandei, acuma e vorba de procurori).
Mister B., a scris asa: “21.3. Din ce motive CSM se opune înaintării mai multor propuneri simultan?….CSM procedează la obstrucţionare (prin aceeaşi scamatorie ieftină, din jobenul cu iepuraşi obedienţi), nicidecum preşedintele Romaniei, când ar numi una din mai multe persoane corespunzătoare după cerinţele legii. Egalitatea candidaţilor în faţa legii, din moment ce îndeplinesc condiţiile, ar presupune ca toţi să beneficieze de aceleaşi şanse, nu de excuderi obscure, şi să fie recunoscuţi de CSM ca apţi pentru a fi propuşi în vederea numirii de către preşedinte”.
Deci, ca sa fiu explicit: pe cat de obstructionisti au fost Sandeii cand ii pripuneau Presedintelui doar UN judecator spre a fi numit Presedinte la ICCJ, pe atat de obstructionist e MInistrul Jusitiei (acum, Ponta), cand filtreaza procurorii si propune pentru sefia parchetelor cate UN OM pe functie, desi legea nu prevede ca Ministrul Justitiei sa propuna un om per functie. Daca leega nu spune, inseamna ca si Sandeii de la CSM (2004-2010) si MJ acum intepreteaza prerogativa lor de “propunere” drept o prerogativa de filtrare a candidatilor. Mister B. a explicat in ep. VI de ce e gresita si perversa aceasta interpretare.
TB ar fi trebuit sa isi dea seama de asta. Ma rog, de ce nu a facut ceva pana acum (sau de ce nu a actionat pana acum, desi poate si-a dat seama) , tine de calculele sale si de configuratia CCR.
Despre comentariul tau cu privire la respectarea legii, am acelasi raspuns ca cel adresat lui TDS la ora 11:48. Nu e destul sa ai o lege, trebuie sa vezi si spiritul ei. Ce ti-am scris mai sus este despre spritul legii 303/2004 si al Constitutiei, care nu prevede dreptul autoritatii care “propune” numirile sa si “filtreze”. Asta e miza adevarata, nu cat de mult si-a “asumat” Ponta numirile. Si Sandeii si-*au “asumat” obstructia Presedintelui ani de zile, asta nu ii face respectabili, mai ales cand scoteau ei interpretatile lor perverse la lege.
INTREBARE!!!!! Daca MJ propune cate 2-3 pt. fiecare post, cine defineste modul in care se face departajarea? Cred ca se introduce un punct de decizie unde orice interpretare devine posibila. Iar o ordonare a candidatilor per post presupune o justificare care evident devine contestabila.
Zigzag, atata timp cat art 54 din 303/2004 e constitutional Piratul l-a aplicat in ambele sensuri. Nu avem ce discuta aici. Gasiti-l vinovat de altceva dar nu de faptul ca vezi doamne a tradat principiile de independenta a justitiei prin aplicarea legii si constitutiei.
A tradat CSM-ul mai mult aceste principii cand a cedat presiunii turbatilor de la AMR si Co cand au votat cu 14 la 4 revocarea lui Danilet. Macar CCR s-a tinut mai tare in vara lui 2012 cand avea 7.4 mil de turbati simplii
@Ion eu nu-i caut nicio vina presedintelui si nici nu sunt in masura sa-l gasesc vinovat de ceva anume. pe mine ma lasa rece cine va fi procuror general sau nu va fi. daca presedintele , in perioada cand avea puterea , a considerat de cuviinta sa-l accepte pe nitu adjunct sau pe kovesi procuror general e problema dansului.sper ca si-i asuma si la finalul celor 2 mandate sa putem trage linie : cati bolsevici au fost anchetati , cati dintre cei vinovati de mortii de la revolutie au fost anchetati , cati dintre vinovatii de la mineriade au fost anchetati. toata lumea ar trebui sa se intrebe cum au fost rezolvate aceste cazuri dintr un simplu motiv : CEDO obliga statul roman sa plateasca victimilor despagubiri: aceste despagubiri se platesc din bani publici si nu din buzunarul lui iliescu , kovesi , nitu sau petre roman.atat timp cat un copil in Ro are o alocatie de 9 euro eu nu sunt de acord ca statul roman sa plateasca din bani publici aventurile bolsevicilor pe teritoriul Romaniei.sper ca acum m-ai inteles,
@City – noi vorbim despre “respectarea legii”, dar daca legile ajung pe mana unor ticalosi???
Daca ticalosii “sunt ai nostri” se poate….. Asa inteleg ce a zis City …. si nu a infirmat in nici un fel
Daca imi arati unde am scris asta, imi ridic palaria. Daca nu poti, te-as ruga sa o lasi mai moale cu interpretarile pe langa subiect. Este o limita in toate, si te asigur ca ai depasit-o de mult, insa pana acm am sperat sa o fi remarcat singur.
As vrea sa te gandesti mai mult la urmatoarul aspect cand mai sari cu “Asta inteleg din ce a zis City”.
Daca ai dubii de interpretare, ma intrebi (cand sunt pe blog). Daca nu iti convine interpretarea mea, citeste argumentele, sa incerci sa o intelegi. Iar daca nici astea nu iti convin, ataca-le cu alte argumente, nu cu o parere pripita.
Imi pare rau ca nu ma ridic la inaltimea “standardelor” setate de bloguri unde 4-5 oameni nu au fost in stare sa se inteleaga care e mai “de dreapta” si au plecat care incotro ca taunul cu paiul, fiecare din cauza orgoliului personal.
Vad ca insisti mon ami . Pai reciteste @ Cetatean, postarea 06/04/2013 at 9:07 am,
Iar ce spun eu a remarcat si Victor L 11.58 caruia nu i-ai raspuns inca (i-a raspuns Theophyle) ca sa dau un singur exemplu.
Gata, am incheiat discutia. Ce am avut de zis, am zis.
Pana acum ne-am inteles in mai toate chestiile, si nu merita sa deschid ostilitatile pentru o problema pe care tu nu vrei sa o intelegi sau nu poti sa o intelegi. As da foc la blogul asta respectabil pentru ca tu nu intelegi ca unii intitulati de “dreapta” joaca jocuri politice in care ei trebuie sa iasa cei mai ortomani. Viata va alege.
E intelept asa. Viata va alege. Mai curand decit ne asteptam
La care vot al CCR? Te inseli. In 4 ianuarie au primit semnalul nu l-au inteles sa fie sanatosi. Ceea ce avem acum e un amalgam de juric si politic. Oricum acum cand stiu mai mult din bucataria interna, sunt multumit ca nu m-am luat dus de val. Ce sa-i faci e bine sa ai deasupra ta un cer instelat cu Jupiter in Gemeni si un Saturn in Scorpion
La votul din 2005 din CCR.
Nu vreau sa discut acum despre ce le-a cerut Piratul pe 4 ianuarie, e sambata si fac activitati casnice, daca as incepe sa scriu, as sta toata ziua pe blog.
Salutari,
@catatean, dar daca se fac mai multe numiri, nu se cheama ca ajungem oarecum la concurs? pe ce principiu presedintele ar trebui sa aleaga unul din cei propusi? interviu? concurs? afinitati?
in plus ponta poate sa-i faca 5 propuneri gen nitu. practic base nu mai are posibilitatea sa refuze si tot acolo se ajunge.
nu stiu, nu ma pricep foarte mult in zona asta, dar nu-mi pare fiabila solutia cu mai multe propuneri…
Vezi aici ce scria Mister B despre judecatori, eu consider ca se aplica le fel si la procurori:
http://theophylepoliteia.wordpress.com/2010/07/08/sandeii-mamii-lor-vi-final/
Mai ales cele scrise de el:
“Modificarile esenţiale privind modul de promovare, operate prin revizuirea constituţiei şi implicit prin legile organice noi, sunt tocmai eliminarea recomandărilor ministrului de justiţie (atunci scotea din joben iepuraşi-Săndei preferaţi) şi permiterea candidaturiilor directe ale judecătorilor pentru funcţiile de conducere, potrivit actului lor de voinţă, în condiţiile inamovibilităţii (conferite de constituţie prin art. 125 alin 1) şi ale legii.
Permiterea candidaturilor directe, pentru a evita jobeniada cand propunatorul “filtreaza” candidatii si ii alege pe cei mai… de incredere.
Buna Laur,
Articolul de lege e clar “la propunerea ministrului justitiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, dintre procurorii care au o vechime minimă de 10 ani în funcŃia de judecător sau procuror, pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată.” Deci nu scrie la ‘propunerile”
“la propunerea” nu inseamna ca e o propunere per functie. E descris mecaismul general.
Dupa cum “numirea” de la art. 134, al. 1 din Constitutie inseamna ca Presedntele semneaza un singur decret pentru toti judecatorii si procurorii din tara (“(1) Consiliul Superior al Magistraturii propune Preşedintelui României “numirea” în funcţie a judecătorilor şi a procurorilor, cu excepţia celor stagiari, în condiţiile legii), ci descrie prerogativa Presedintelui.
Zigzag, imi pare rau dar si Statul german a platit compensatii victimelor holocaustului tot din bani publici aventurile nazistilor. Statul German plateste tot din banii publici aventurile STASI din fosta RDG. Nu am auzit sa fi platit un Honecker si comp.
Si vezi exemplele din Argentina, Chile, Peru etc
plateste statul respesctiv iar vinovatii pentru victime au fost anchetati si trimisi in judecata. pentru holocaust ii cauta si azi sa i trimita dupa gratii.sau gresesc si aici?iar pentru crime impotriva umanitatii se fac dosare penale.
Daca ma insel, imi asum, insa eu opinez ca si pentru procurori e exact a fel ca si pentru judecatori: pentru ca “numirea ” (act substantial de vointa a Presedintelui, garantata de Constitutie) devine o prerogativa exercitata mecanic, intrucat autoritatea cu “propunerile” (CSM sau MJ) ii serveste exact pe cine are chef, intrucat a filtrat candidatii iar Presedintele nu are decat doua optiuni: sa semneze ca primarul sau sa respinga.
Vom mai discuta, poate.
ce am intzeles eu dela Cetätzean, este necesitatea schimbärii legilor,
altfel , fiecare trage dreptatea de partea lui. oricum cred cä presedintele trebuia
si a fost “sfätuit ” sä actzioneze asa.eu ii acord toatä increderea presedintelui.
Hai ca ies, ne citim mai incolo.
Giurgea a innebunit? Sau are dreptate si atunci ne-am dus mai repede decat vom putea sa reactionam: http://capitalismpepaine.ro/2013/04/06/dezastrul-de-la-raiffeisen/
1 Daca are dreptate cu FMI, ca nu vor mai incheia un nou acord, din toamna bugetarii si pensionarii vor incepe sa vada intarzieri la bani, din primavara viitoare nu-i vor mai vedea deloc. Aduceti-va aminte de Moldova in ’90 cu intarzieri de salarii de 3-6 luni?
2 Daca o banca de marimea Raiffeisen pica, dezastrul creat de panica deponentilor poate aduce orice alta banca sau chiar pe toate odata in aceeasi pozitie.
O fi Giurgea alarmist dar cele 2 scenarii nu sunt direct dependente unul de celalalt si oricare dintre ele este catastrofal.
:dunno:
Stiu doar ca RF a cumparat recent operatiunile Citibank din Romania. S-ar putea sa fie doar o chestie temporara interpretata gresit. In general, o banca nu face asta daca intentioneaza ea insasi sa paraseasca o zona.
RF ar putea face prin SRL-ul asta blobbing cu toate activele RF Romania si Citi, din care apoi sa-si aleaga pe spranceana chestiile cele mai zemoase, iar pe restul sa le trimita la buda. Un fel de pseudo-faliment. Metoda e verificata.
Salut, absolut adevarat.
Daca eram BNR revocam licienta lui CITI-bank de mult. Trebuie sa fi idiot sa lucrezi cu ei in Romania.
eu nu intzeleg ,dece escrocul securist SORIN ROSCA STÄNESCU, nu este aruncat
afarä din parlament, cum se intamplä si in alte tzäri, exp. frantza.
arata-mi unde PARLAMENTARI din franta sunt aruncati afara din parlament? nu din guvern, din PARLAMENT! te implor, te rog!
Zigzag,
daunele platite de stat sunt de natura civila. Cat despre condamnarile penale ale criminalilor, la noi Magistratii (judecatori, procurori) au reusit doar sa-i condamne pe Chitac si Stanculescu. Aici nu are nici o vina Piratul. Uita-te si tu la exemplu pus de Theophyle din Adevarul, ce motive au gasit sa invoce procurorii pentru interdictia Smenarilor de la Transferurile din fotbal de a parasi tara. Pai doamne apara-ma dar ne intoarcem in anii ’50.
“Viorică” s-a tinut deoparte la alegerile din PDL (sa nu supere pe nimeni) iar acum se declara dispus sa se sacrifice la prezidentiale : 🙂
“Adriean Videanu vrea să intre în cursa alegerilor prezidenţiale. Democrat-liberalul a declarat, pentru Realitatea Tv, că este dispus să intre în competiţia internă din partid pentru desemnarea candidatului la alegerile prezidenţiale din 2014.”
Garantat Bombo ! 😆
http://www.evz.ro/detalii/stiri/adriean-videanu-s-ar-vedea-la-cotroceni-1031488.html#ixzz2PgBRarEL
EVZ.ro “
Theophyle,
(am lipsit un timp si nu voi putea raspunde cum trebuie tuturor.)
Dar tu, Theophyle, ma tot acuzi de pacate inchipuite (am destule, dar nu sint prost sa le recunosc 😉 ): unde ma refeream eu la Basescu? ca sa imi spui ca am devenit o secta in ajutorul sau?
Am o prostie inoculata in ratiunea mea:
– nu incalc legea chiar daca nu imi place;
– lupt pentru schimbarea legii, nu pentru incalcarea ei.
Asta ii scriam lui @ Cetatean. Si de unde categorisirea de secta in apararea piratului?
Acceptati, oameni buni, nasterea Miscarii Populare, a nascut isterie, si nu e bine. Deodata Basescu a devenit dusmanul nr unu (uite ca l-am adus in discutie).
Pe cei implicati politic, membrii activ,i simpatizanti declarati, ii inteleg, dar nu inteleg pe cei ce se vor impartiali si lovesc doar intr-o directie.
Stiu ca m-am ales cu un val de ura, imi masor cuvintele, din partea unora de pe acest blog, care nu stiu sa spuna decit da-da, exceptional.
Am curajul la opinii, chiar diferite.
Da-da si ura am strigat in copilarie, la manifestatii; intre timp am crescut, si cine a condamnat comunismul ca ideologie criminala are respectul meu.
Victor,
Hai sa terminam topicul, pentru ca personal nu mai sunt interesant de el in weekendul asta. Nu stiu cat conteaza, Basescu a mai pierdut si un sustinator si un blog care l-a sustinut. De acum incolo la obiect cu subiect si predicat. Nu stiu cat de mult Politeia conteaza, poate insa ca aceasta pierdere nu este semnificativa (nici nu-mi fac iluzii ca este) este totusi o pierdere.
Lui Basescu ii plac oamenii cu caciula in mana, noi nu suntem oameni cu caciula in mana. In razboiul lui cu MRU poti fi sigur ca nu are sanse sa castige. Poate momentan el se razbuna pentru faptul ca MRU nu a vrut sa intre in PDL si si-a facut partid, desi el nu a vrut. Nu poti dadacii oameni ca MRU si nici oamenii care il sustin astazi. Restul il vom vedea. Pregateste-te de o cura serioasa de dezintoxicare, ea o sa vina mai devreme sau mai tarziu.
Buna @tds, at 10:07 am,
Asta cu nerecunostiinta fata de Presedinte o exprimi de mai multa vreme pe blog. Dar, eu nu am o relatie personala cu conducerea acestei tari (indiferent cine o fi ) astfel incat sa fie loc de recunostiinta din partea mea. Ba din contra, astept recunostiinta din partea lor pentru ca i-am crezut pe cuvant si le-am acordat votul meu. Recunostiinta care astept sa se manifeste prin indeplinirea promisiunilor facute in campanie. Asa ca, nu ii cer Presedintelui sa-mi indeplineasca visele mele erotice (asa poate aveam de ce sa ii fiu recunoscatoare), ci ii cer sa lupte pentru asigurarea independentei si competentei institutiilor statului , dupa cum ne-a promis.
Corect elablue.
Tot ce zic este sa il lasi pe presedinte sa se tina de promisiuni si sa nu il taxam la fiecare pas pe care il face. Trebuie sa puna si sare in ciorba, desi sarea ucide. Sa il acuzam la 1 an dupa pasul respectiv si nu la fiece ora, pt ca ne aranjeaza pe noi chestia asta. Presedintele tau si al meu are o sarcina extrem de complexa, si are o ierarhie a lor pe care nu ne-o spune intotdeauna.
Am spus simplu: Astept sa greseasca de 10 ori consecutiv ca sa incep sa nu-l mai consider presedintele meu. Iarta-ma dar aversiunea pe presedinte in problema Morar o vad la fel ca si cea cu Arafat. Adica sa asteptam o vreme sa vedem cine e in mod real omul rau. Tot asa cu Boc cind si-a dat demisia de la conducerea PDL. A fost aplaudat atunci ca a iesit din pantofii lui Basescu… dar pe termen lung am pierdut enorm. Uite unde a dus Blaga partidul.
Sa nu ne grabim in aprecieri. Morile Domnului macina incet.
hai ca nu sunt singurul nebun! Domnul Prezident isi primeste aplauzele bine meritate!
http://ampress.ro/stiri/basescu-contestat-dur-de-ziaristii-care-l-au-sustinut-la-referendum-basescu-a-intrat-in-tabara-celor-care-ne-vor-afara-din-ue/
buna ziua. daca prin vazduh nu se poate incercam prin subterane http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-14567369-oprescu-vrea-reconditioneze-tunelurile-sub-centrul-istoric-introduca-circuitul-turistic.htm 🙂
Mie Imi place ce bronz de Dubai are Viorica. Poate daca Min. Costoiu da drumul la finantarea granturilor de cercetare voi putea sa ajung si eu prin septembrie la Nice
Intre doua cursuri de cromatografie poate prind si o zbenguiala in mare.
Elablue,
e foarte frumos ce spui legat de asigurarea competentei institutiilor, dar atunci ar trebui sa inceapa cu procurorii care au adus argumentul că inculpatilor din dosarul Transferurilor “ar trebui să li se interzică să plece din ţară pentru că şi-ar fi exprimat public nemulţumirea faţă de soluţia de condamnare a acestora şi, deci, acesta ar putea fi un indiciu că se vor sustrage de la judecarea cauzei”
Ca vad ca independenta au avut gramada de au putut sa ceara a$semenea bazaconii.
Si iti mai recomand legat de competenta sa te uiti si in rechizitoriul procurorilor care au instrumentat dosarul Matusa Tamara’. Nu ca nu ar fi de coma si motivarea judecatorului care au facut opinie separata la condamnarea lui Bombo in dosarul Zambacian. Si astea sunt doar varful, ca doar vorbim de creme a la creme. Nu mai vorbesc la instantele inferioare. De fapt avem un exmplu concludent in cazul Tov.Jud Neacsucare ne-a cam explicat cum e cu justitia.
tot pe tema Morar: http://www.emilstoica.ro/alien-vs-predator.html
Postare noua – Geopolitica: Pacientul Coreean (2) Dinastia Kim
Theophyle, ok,
chiar voiam sa nu mai sriu .
Dar imi raspunzi de ma furnica buricele degetelor 😛
Cele bune.
Buna Cinic,
Poti sa fi un pic mai explicit ca nu inteleg sensul frazei “pe pipaite. Asa cum Danilet -ca parte vatamata- a ajuns la CCR, nu cumva un procuror poate si el ajunge la CCR?’
Ziua bună! 🙂
Are şi Dan Badea un punct de vedere:
http://www.danbadea.net/2013/04/06/trocul-dintre-ponta-si-basescu-un-atac-marsav-asupra-justitiei/
“Să accepți, chiar și de principiu, nominalizarea în fruntea Parchetului de pe lângă ÎCCJ a unui procuror neprofesionist, care n-a finalizat, conform CSM, nici măcar ”un singur dosar important” și nu s-a evidențiat prin nicio ”acțiune de anvergură de-a lungul carierei de procuror”, ba chiar, dimpotrivă, așa cum voi arăta mai jos, a mușamalizat, cu aprobarea lui Koveși, un dosar ce viza uciderea a mai multor persoane, fiind el însuși un posibil suspect de crimă, este o faptă incalificabilă – în cazul în care o va face! – pentru cel care a pretins că este un luptător pentru independența Justiției.” — salut Tibi.
Salut, zighi 🙂
Fapte documentate, nu vorbe-n vînt. Nu sentimentalisme ci, cruda realitate.
Exact si ce e mai trist e ca o spune un om precum Dan Badea care a platit pentru faptul ca a indraznit sa il sustina pe presedinte.inca odata a demonstrat ca e un om de o calitate extraordinara. tot respectul pentru dl Badea si multumesc ca ai pus linkul sa-l citesc si eu .
Atunci cînd BSpot i-a suspendat blogul am reacţionat cu furie. De atunci, urmăresc noul său blog, în mod constant. Postarea sa este proaspătă şi era normal să o aduc şi aici, nu?
Cred că acum, domnul preşedinte Băsescu dă semne de oboseală şi probabil că situaţia internaţională (criza coreeană) îl face să dorească încheierea unor dispute interne, mai ales pe fondul gravei crize din sistemul bancar, nu numai local. Ne aşteaptă vremuri extrem de complicate pentru că eu cred că nu este prea departe perspectiva unui WW III. Inclusiv Rusia este preocupată de acest subiect aşa că… În fine; vom mai vedea.
sara buna oameni buni,
Aprinsa seara 🙂
Apropos de ziaristii care l-au sustinut…
Eu pe Sorina M, nu as pune-o la aia care l-au sustinut pe TB.
La Mircea Marian, care personal imi place faptul ca propune renuntarea la ccr a lui DMorar, si sa intre in politica, avocatura si altele, mi se pare un pic exagerat,de aceea am indoieli asupra inteligentei sale emotionale. Oare ccr este cea mai rusinoasa pozitie pentru un magistrat?
Cati dintre ei au zis atunci, la ziar si tv cu subiect si predicat ca este o lovitura de stat? sa ne aducem aminte, putini.
Deci ziaristii au sustinut statul de drept, atat cat l-au sustinut, si cer, in cor,recunostinta lui TB?
Politeia a sustinut, argumentat, statul de drept dar nu a cerut recunostinta lui TB.
Este drept eu sunt un hard-core TB, dar sunt la fel un hard-core MRU. Eu nu vad nimic conflictual, mutual exclusiv intre cei doi. Poate o nepotrivire de metode si caracter dar atat si asta este normal intre doua personalitati atat de diferite. Pozitionarea PFC in acest scandal, mi se pare pana acum revelanta si care tine de spiritul diplomatic a lui MRU.
PS. M-am continuat si am citit editorialu’ lui L.Avramescu de pe amress, am impresia ca el nu a fost printre ziarizdele care l-au sustinut pe TB. http://ampress.ro/editoriale/pierdut-parlament-majoritar-usl-gasitorului-recompensa/
Buna seara
Tot ce va rog este sa nu-l criticati prea tare pe Pirat ….lucrează cu ce are la indemana si nu cred ca vrea sa genereze o noua criza
http://m.romanialibera.ro/opinii/comentarii/de-ce-basescu-si-ponta-nu-sunt-singuri-298349.html
Iar Daniel Morar mai avea de stat 2-3 luni …..nu stiu citi s-ar fi descurcat așa ,daca ar fi fost in locul Piratului
nightmare salut,
chiar nu mai vreau sa discut despre chestiunea asta. E weekend, e frumos afara, sa ne ocupam si de altele. Problema nu este numai Morar, problema este dl Presdinte. o sa fie bine o sa-l sustinem, nu? Atunci o sa-l criticam. Simplu. In cazul de fata nu merita nici un gram de sustinere.
Sincer, articolul mi se pare cam de cacat.
Este 🙂
de ce?
Eu cand am spus ca ampress este o platforma in care sa nu ai incredere devreme ce accepta editorialisti care scriu “…..Marele Licurici, relaxat după o nouă felație……” prin care nu a vrut sa spuna nimic doar ca i-a placut cum suna si ca poate zice ceva rau de TB, am argumentat de ce .
PS sper ca editorialistul nu este printre cei care l-au sustinut pe TB si T ii este dator. 🙂
Ok …eu sper sa vedem si rezultatele cit de curand….