Revista Presei – 8 septembrie.”…Bieții câini de serviciu și conductorii acestora sunt batjocoriți efectiv de ministerul care ar trebui să fie preocupat de situația lor…”
08/09/2020 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de marti, 8 septembrie! In 8 septembrie, este Sfânta Maria Mică. La Multi ANI tuturor sarbatoritilor! Temperaturile mai scad în nord-vestul țării, unde se vor înregistra cel mult 20-21 de grade Celsius. În restul țării, vremea rămâne caldă, cu maxime de peste 30 de grade. În zilele următoare va mai ploua doar în masivele sudice, iar temperaturile vor fi plăcute în cea mai mare parte a țării. În București nu va mai fi chiar atât de cald, vor fi cel mult 28 de grade. De miercuri se încălzește din nou, iar mijlocul săptămânii aduce maxime de până la 31 de grade Celsius, fără ploi. Vremea rămâne bună și pentru concedii, atât la mare, cât și la munte, cu temperaturi ridicate. La mare, mai ales, urmează zile cu temperaturi ridicate.
Cât durează IMUNITATEA la COVID-19? Răspuns SURPRINZĂTOR Un studiu realizat de oamenii de știință din Islanda pe baza analizelor de sânge de la aproximativ 30.000 de oameni, dintre care 1200 de pacienți vindecați de covid-19, demonstrează că imunitatea la SARS-CoV-2 durează după însănătoșire, cel puțin patru luni. Iar cercetătorii britanici au arătat că anticorpii sunt prezenți și la marea majoritatea a persoanelor foarte în vârstă. Potrivit studiului, circa 90% dintre persoanele vindecate au avut anticorpi împotriva noului virus, iar numărul lor a crescut în primele două luni de la diagnosticare, după care a rămas la nivelul dobândit pe durata a patru luni, cât a durat cercetarea, scrie publicația Nature. Ceea ce înseamnă că imunitatea nu dispare foarte repete, așa cum s-a crezut până acum, ci se păstrează în decurs de mai multe luni. Experții britanici au studiat, la rândul lor, prezența anticorpilor la persoanele cu vârste de peste 80 de ani din casele de bătrâni. S-a dovedit că 82% dintre pacienții care au depășit această etate au format anticorpi de protecție. In cazul tinerilor, anticorpi neutralizanți sunt prezenți în 90% dintre cazuri. Rezultatele au fost obținute la circa cinci săptămâni după apariția primelor focare de covid-19 în casele de bătrâni din Marea Britanie. Integral: https://www.dcbusiness.ro
Tot ce trebuie sa stii despre imunizarea colectiva. Solutia pe care oamenii de stiinta o privesc cu ingrijorare ….Organismul nostru dezvolta imunitate la virus prin producerea de anticorpi. Anticorpii sunt proteine care sunt produse de un tip de celula imuna numita celula B. Daca un virus intra in organism a doua oara, anticorpii neutralizanti prind virusul si il impiedica sa penetreze celulele. Si asta opreste infectia. Exista diferite tipuri de anticorpi. “IgM” este primul care se formeaza si prezenta sa indica o infectie. Pe masura ce infectia se elimina, anticorpii IgM se descompun si nu mai pot fi detectati. Odata ce are loc acest proces, se formeaza anticorpi “IgG” care pot persista in sange luni de zile. Prezenta anticorpilor IgG confirma o infectie anterioara si imunizarea organismului. Celulele B se maturizeaza si formeaza celule plasmatice care locuiesc in maduva osoasa, unde produc anticorpi impotriva infectiilor pe care le-am avut. Aceste celule plasmatice pot persista ani de zile.Imunizarea colectiva se intampla atunci cand suficient de multi oameni au dezvoltat imunitate la o anumita boala infectioasa, astfel incat riscul transmiterii ulterioare in comunitate este fie eliminat, fie redus semnificativ. Acest lucru necesita ca un anumit procent din populatie sa fi fost expus si infectat cu boala – in acest caz, COVID-19 – astfel incat sa dezvolte imunitate impotriva acesteia sub forma de anticorpi. Anticorpii previn reinfectarea pentru o anumita perioada de timp si impiedica transmiterea bolii catre alte persoane. Metoda de calcul Imunizarea colectiva este calculata din asa-numitul numar reproductiv al epidemiei, R0, un indicator al numarului oamenilor la care persoana infectata a raspandit virusul. Un R0 sub 1 sugereaza ca numarul de cazuri este in scadere si este permisa ridicarea restrictiilor. Un R0 peste 1 indica faptul ca numarul de cazuri este in crestere, necesitand probabil prelungirea starii de urgenta sau inasprirea masurilor sanitare. Termenul este imprumutat din studiul demografiei, unde este folosit pentru a indica rata natalitatii. Numarul se calculeaza pe baza caracteristicilor bolii, de exemplu, cat de usor se transmite infectia de la o persoana la alta, impreuna cu elemente ale comportamentului uman care determina cat de des vor intra in contact persoanele bolnave si susceptibile. Numarul rezultat este menit sa ajute la modelarea evolutiei unei epidemii. Daca 1.000 de persoane s-au imbolnavit de gripa sezoniera al carei R0 este estimat la 1,3, este de asteptat ca acestea sa infecteze alti 1.300 de oameni. O lucrare publicata anul trecut in Emerging Infectious Diseases, un jurnal academic, mentioneaza ca indicatorul este important, dar avertizeaza asupra posibilitatii de a fi “interpretat si aplicat gresit”. Nu exista un consens cu privire la modul de masurare a acestuia. O mare parte din calcule se bazeaza pe presupuneri si pe factori umani care se pot schimba in mod imprevizibil. Din acest motiv, cele mai multe boli sunt incadrate intr-un interval numeric si nu sunt reprezentate de o singura cifra. Pentru SARS, acest interval numeric se incadreaza intre 2 si 5, ceea ce este o diferenta foarte mare. Integral: https://ziare.com
Sindicatul polițiștilor Europol: Bode minte cu nerușinare. Șoferul SPP cere acordul demnitarului pentru orice acțiune / După ce ne-ați spus că nu ați auzit sirenele, nu ați văzut manevrele de depășire, ne spuneți și nouă ce fumați? „Ministrul Bode minte cu nerușinare atunci când spune că nu știa ca Touaregul cu care se deplasa avea in funcțiune semnalele acustice și luminoase sau când afirmă că nu el l-a pus pe șoferul SPP să circule cu viteză și să încalce regulile de circulație care au dus la accidentul cu victimă de pe raza jud. Argeș. Vă spunem noi că șoferul SPP cere acordul demnitarului pentru orice acțiune, inclusiv pentru traseul pe care urmează să se deplaseze. Spp-istul este o victimă și va răspunde personal pentru aroganța lui Bode și pentru faptul că a acceptat să încalce legea la solicitarea lui”, se arată într-o postare pe Facebook a Sindicatului. Potrivit sursei citate, cazul Bode are același tipar precum al lui Gabriel Oprea, când polițistul Bogdan Gigină și-a pierdut viața, dechizând coloana fostului vicepremier și ministru de Interne. „ În aceleași condiții a murit și Bogdan Gigină, care a gonit cu viteză pentru a elibera calea ministrului Oprea, nu pentru că i s-a cerut, ci pentru că se plictisea în vreo intersecție. Să fim serioși! Vedem același tipar. Tăcere, tentativă de mușamalizare și la câteva zile, la presiunea opiniei publice, o poveste cusută cu ață albă. Totul pentru a salva aparența unui Guvern “integru” care fumează în Palatul Victoriei, își trimite subordonații să se întâlnească noaptea cu interlopii pentru a negocia legea sau se folosesc de funcție pentru a fi deasupra proștilor care respectă regulile de circulație. Totuși, dl Bode, după ce ne-ați spus că nu ați auzit sirenele Touareg-ului și nici nu ați văzut manevrele de depășire în mare viteză, nu ne spuneți și nouă ce fumați sau ce culoare au pastilele care vă aduc în starea aceasta de Nirvana?”, se mai arată în postare. . „Demnitarul nu are dreptul să-i spună șoferului să meargă mai tare sau mai încet, să folosească sau nu semnalele acustice și luminoase”, a spus Bode, precizând că în momentul accidentului „se odihnea” pe bancheta din spate.Integral: https://www.hotnews.ro
Minunile oamenilor ”curați” ai lui Orban. Doi traseiști și un condamnat penal în Cancelaria prim-ministrului! …. Domnul Vlad Adrian Țone răspunde de Administrația Publică Locală de pe poziția de consilier de stat al prim-ministrului Ludovic Orban, mare liberal și cel mai dur opozant al traseismului și imposturii. Vlad Țone, de la profesor de sport în patru funcții publice În 2016, domnul Țone concura din partea alianței PSD-ALDE la funcția de primar al comunei Afumați. Cu doi ani înainte, în 2014, a susținut Partidul Conservator al lui Dan Voiculescu. Domnul Țone a terminat Facultatea de Educație Fizică și Sport în 2007. Pentru câțiva ani a fost profesor de sport la câteva școli mici. Pentru un an, lucrează ca ”analist de credite” la o bancă, deși nu are nicio calificare pentru asta. Are o carieră scurtă la bancă, de mai puțin de un an, și redevine profesor de sport și apoi este angajat de primărie la un club sportiv cu o echipă în liga a III-a. În următorii trei ani, din 2013 până în 2016, se întâmplă o minune. Devine consilier al secretarului de stat de la Ministerul Sportului, domnul Cristian Cosmin, fost în PC, ALDE și acum în ProRomânia. Apoi, director de cabinet. … În 2017 termină cel mai straniu master pe care l-am întâlnit până acum, cel de Management Educațional la Universitatea Tehnică de Construcții. Nu că Educația nu ar fi o formație serioasă, dar de când s-a specializat în ea Universitatea de Construcții? Mici afaceri cu Băluță În 2019, primarul PSD de la Sectorul 4, domnul Băluță, plătește 20.000 de lei firmei domnului Țone, AT Video Creations SRL. Din 2020, este omul de bază al domnului Orban la Administrație Publică. Virgil Guran: condamnat pentru evaziune fiscală Domnul Virgil Guran a fost ofițer activ până imediat după revoluție. … La un liceu militar care, desigur, nici el nu avea legături cu securitatea, ca orice liceu militar din timpul comuniștilor. Unul dintre absolvenții liceului își amintește că domnul Guran a fost secretar al Uniunii Tineretului Comunist. Devine om de afaceri până în 2012. Implicat în fotbal, afaceri cu alcool și tot felul de lucruri. Își rupe din timp și, la 33 de ani, face și ASE-ul. Reușește să fie condamnat pentru fals și evaziune fiscală, ca orice liberal cinstit. Amână procesul de 22 de ori, își ia și o adeverință că are suferințe psihice și, în final, scapă de pușcărie printr-o prescripție specială. Devine șef al PNL la Câmpina în perioada de glorie 2008, după ce mai face un masterat, la 42 de ani, la Titu Maiorescu – desigur, cu o disertație genială, pe care abia aștept să o citesc. Are mai multe poziții de președinte de tot felul și ajunge în 2012 în Parlament, unde se remarcă prin prezența la Antena 3, România TV și Realitatea TV, bastioanele profesionalismului și nesecurismului românesc. CV-ul domniei sale este o batjocură, căci ignoră o mulțime de firme dubioase pentru care acesta a lucrat. Din 2016 își continuă cariera la televiziuni fără a mai fi în Parlament. Revine din 2019 la ordinea și siguranța cetățeanului, ca mâna dreaptă a domnului Orban. Este și el consilier de stat în Cancelaria prim-ministrului. Soția și sora sa au fost brusc angajate în slujbe foarte bine plătite la Ministerul Dezvoltării, căci liberalism, competență, meritocrație. Clement Negruț, 7 cursuri Domnul Clement Negruț a terminat Institutul Minier la Petroșani, o facultate cotată slab atât în perioada comunismului, cât și acum. Este un inginer la stat până când îl lovește grav duhul politicii. Din anul 2000, cariera lui explodează. La 42 de ani, în timp ce este subprefect de Alba, ”inginer șef de formație” la Distrigaz și Director la Academia Olimpică Română, este bântuit brusc de duhul academic și face șapte cursuri. … În 2015 este secretarul general al PMP, ca orice liberal care se respectă. Din 2016 este consilier pentru PMP în Parlament și este propus, iarăși logic, ca întreaga sa carieră, pentru o sinecură în Colegiul Director al Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, un for extrem de important pentru viața unei comunități democratice. Din 2019 este secretarul de stat al prim-ministrului pentru resursele minerale. Mai primește de la Universitate aproape 48.000 de lei. Soția domniei sale este și ea directoarea la stat, la consiliul județean Alba, unde încasează peste 106.000 de lei anual, conform declarațiilor de avere. Integral: https://www.libertatea.ro
Video Daniel Dăianu: Suntem în război. Să nu lăsăm politica să aducă mare durere acestei țări nu peste mult timp Criza nu se va termina nici în 2021. Suntem în război, iar economia este și ea o victimă, avertizează președintele Consiliului Fiscal, Daniel Dăianu. El spune că toate companiile private mari se vor restructura, vor da afară oameni și există pericolul unei destabilizări sociale de amploare. Statul va trebui să ia decizii foarte chibzuite, să aibă grijă să nu-și crească cheltuielile nepermanente și să aibă un program de consolidare fiscală. …. În acest război, în care este nevoie de o intervenție masivă a statului, România a intrat cu un buget care se baza oricum pe surse de venit firave și care avea deja deficite foarte mari. „Bugetul public este în continuare puternic afectat. Avem distorsiuni nu numai legate de o structură a economiei, avem diferențe mari de competitivitate din diferențe de salarii dintre oameni, dar avem și un regim fiscal profund inechitabil prin faptul că el nu promovează transparența, șansele egale. Sunt contributori care sunt onești, dar sunt și contributori care sunt de cealaltă parte” – a arătat Daniel Dăianu….. Tocmai de aceea, Consiliul Fiscal pledează pentru creșteri de venituri la buget, însă asta nu înseamnă neapărat taxe și impozite. Creșterile de taxe și impozite cu atât mai mult sunt neavenite în condiții de declin al economiei și de fragilitate, care vor continua și în 2021, consideră Daniel Dăianu. „Noi ce vrem este să nu creștem cheltuieli permanente, să nu ne întindem mai mult decât ne este plapuma”, spune Daniel Dăianu. „Nu poți să-ți asumi în mod responsabil o creștere cu 40 la sută a punctului de pensie”, a subliniat el. „Eu sper că nu se va inversa această decizie, care a fost luată cu dificultate, de a crește pensiile cu 14 la sută”, a adăugat Daniel Dăianu, referindu-se la intenția parlamentarilor de a modifica ordonanța de rectificare bugetară și de a reintroduce creșterea pensiilor cu 40 la sută. „Pandemia nu ne vizitează ca unic eveniment extrem. Vor urma poate și altele de aceeași factură. Omenirea este descoperită și nu a învățat suficient. (Poate asiaticii sunt mai experimentați și nu au avut memorie scurtă). Dacă vom fi vizitați și de alte evenimente extreme, ce vom face? Vom rămâne cu aceleași venituri fiscale, care sunt extrem de mici? De aceea ar fi nevoie de creșterea veniturilor fiscale. Cum s-ar putea face asta? De pildă, prin informatizare. La noi nu s-a dorit informatizarea ANAF-ului. De ce s-a putut face în Polonia, în Bulgaria? Ei și-au crescut astfel veniturile la buget cu 2-3 procente. Cu ce atentează la libertate declararea averilor, această transparență care ar trebui să guverneze toate domeniile? Nu există o discuție onestă la noi, pentru că sunt mulți care se simt cu musca pe căciulă, vor să rămână lucrurile așa cum stau” – susține Daniel Dăianu. „Nu suntem insulă în Pacific. Suntem în Uniunea Europeană. Alții au putut să-și crească veniturile prin colectare mai bună”, a adăugat președintele Consiliului Fiscal. Pe de altă parte, este nevoie și de politici industriale din partea statelor, care să încurajeze anumite ramuri. Integral: https://www.digi24.ro
Efectele COVID-19 asupra companiilor si IMM-urilor, pe sectoare de activitate (sondaj BNR) În contextul pandemiei COVID-19, aproape un sfert dintre companii au fost afectate semnificativ de reducerea vânzărilor (o scădere de peste 75 la sută), se arata intr-un sondaj realizat de Banca Nationala a Romanei (BNR) în lunile mai și iunie 2020, pe un esantion de aproximativ 11.000 de companii nefinanciare, dintre care circa 85 la sută sunt IMM, corporațiile fiind incluse exhaustiv. In sondajul BNR se mai arata urmatoarele: Astfel, la nivel agregat, 26 la sută dintre companii au răspuns că cifra de afaceri le-a scăzut cu peste 75 la sută, în timp ce 22 la sută dintre acestea nu au fost afectate deloc de scăderea vânzărilor. Spre deosebire de IMM, care au fost afectate în cea mai mare proporție de scăderea vânzărilor cu peste 75 la sută, majoritatea corporațiilor (61 la sută) au înregistrat reduceri ale cifrei de afaceri mai mici de 25 la sută (Grafic 6). La nivel sectorial, agricultura și construcțiile și imobiliarele au resimțit cel mai puțin efectele pandemiei asupra cifrei de afaceri (34 la sută, respectiv 28 la sută dintre acestea nu au fost deloc afectate), în timp ce la polul opus se află firmele din sectoarele servicii și utilități, în cazul cărora doar 20 la sută nu au resimțit niciun impact în vânzări, iar pentru 32 la sută dintre acestea impactul a fost semnificativ (o scădere cu peste 75 la sută a cifrei de afaceri), evoluția în acest ultim caz fiind determinată în principal de serviciile HoReCa. La nivelul companiilor de comerț exterior, exportatorii au avut mai mult de suferit din cauza pandemiei, mai mult de jumătate dintre aceștia având scăderi de peste 50 la sută în vânzări în perioada stării de urgență (iar în cazul a 12 la sută dintre exportatori scăderea a fost de peste 75 la sută din vânzări). Dintre firmele care importă bunuri, 40 la sută au avut reduceri de peste 50 la sută ale vânzărilor în perioada de vârf a restricțiilor (doar 8 la sută din importatori au avut reduceri de peste 75 la sută a cifrei de afaceri). Conform datelor privind comerțul internațional cu bunuri și servicii, atât scăderea exporturilor, cât și cea a importurilor a avut loc în special ca urmare a reducerii cererii pentru produse din grupa de produse mașini și echipamente de transport, care are cea mai însemnată pondere în structura ambelor fluxuri comerciale….. Așa cum era de așteptat datorită specificului activității, companiile din sectoarele servicii și utilități au apelat într-o mai mare măsură la telemuncă, comparativ cu firmele din restul sectoarelor. De asemenea, aceste sectoare, împreună cu cele din industrie și comerț au avut posibilitatea mai ridicată de intensificare a activității pe canale alternative de deservire a clientelei, spre deosebire de celelalte domenii. Față de celelalte sectoare, firmele din industrie au fost nevoite să recurgă la concedieri într-o proporție mai mare (8 la sută). Totodată, o pondere relativ mai mare a acestora a apelat la procedura insolvenței sau la procedura reorganizării judiciare (2 la sută). Integral: https://www.bancherul.ro
Cum a mers învățământul online în România, în timpul pandemiei. Probleme si soluții …. Pandemia COVID a prins sistemul de stat complet nepregătit. Cel particular, a reacționat și s-a adaptat mai rapid noilor provocări pentru a trece la învățământul online. Sistemul de stat, mai greoi, cu inerție mare la schimbare a preferat inițial să oprească cursurile și apoi le-a cerut profesorilor să le țină online. Din acest moment s-a instaurat haosul: fiecare profesor a făcut cât și cum a putut. Fără protocoale și soluții la nivel național, unii profesori s-au străduit să țină orele online, alții au trimis fișe pentru lucru, dar mulți s-au bucurat de o vacanța neașteptată. In perioada anterioară vacanței de Pasti, organizarea ad-hoc a educației la distanță a presupus în cvasi-totalitate (91% dintre răspunsuri) utilizarea aplicațiilor de transmitere a mesajelor scrise sau a imaginilor (de exemplu – WhatsApp), convorbiri telefonice directe între cadrele didactice și elevi, diferite site-uri cu conținut educațional” [12] Printre problemele majore identificate se numără: Nu au existat protocoale. Profesorii au putut să aleagă dacă să țină sau nu ore, iar această abordare, extrem de permisivă, nu încurajează munca. Profesorii sunt plătiți, ar trebui să susțină orele și să presteze munca pentru care sunt plătiți. Chiar dacă în unele cazuri, în lipsa altor mijloace, munca lor ar fi însemnat doar să trimită fișe și să le verifice. Chiar dacă majoritatea au ținut ore, programul a fost redus la minim: 1-2 ore la ciclul primar. Pregătirea profesorilor și platformele folosite. Mulți profesori nu au mai predat online, nu au știut (și nici acum nu știu) cum să folosească o platformă online. Ministerul învățământului se putea organiza și ar fi putut să aplice următoarele măsuri: 1. să aleagă o platformă pe care să cumpere fiecărui cadru didactic un cont pentru a susține ore online. 2.să inițieze cursuri pentru cadrele didactice prin care să-i învețe cum să folosească o platformă (chiar dacă majoritatea platformelor sunt destul de intuitive). Considerăm că un minim decent de instruire se putea realiza într-un interval de 4 ore, iar rezultatele ar fi fost cu totul altele. Cadrele didactice nu au cunoscut și nu au știut ce platforme pot fi folosite, ca atare, au folosit: de la Microsoft Teams, la Zoom, Google Classroom [3], Skype și chiar WhatsApp (WA) [2]. Rezultatul a fost un amalgam total. 3. Au fost cazuri în care fiecare profesor ținea ora pe altă platformă, cu orar aleator, care se schimba în funcție de disponibilitatea profesorului, diferind de la o săptămâna la alta. Iar temele date au avut și ele un caracter neunitar, au fost trimise fie pe Teams, pe WA, în format docx sau pdf, sau chiar ca o simplă poză capturată cu telefonul în condiții proaste de iluminare și orientare. Infrastructura a fost și este în continuare o problemă majoră. Mulți profesori au acces la internet și un telefon smart care să le permită un nivel de interacțiune de bază cu elevii. Problema pe care au ridicat-o unii este legată de lipsa mijloacelor de lucru – nu toți profesorii beneficiază de un laptop care să îi ajute să își desfășoare orele. Fiecare instituție de învățământ are însă un buget, și există pe piață laptopuri rezonabile la 2000 RON. Cu un management pro activ, se puteau asigura mijloacele necesare desfășurării orelor online pentru majoritatea profesorilor. Similar, nu toți copiii au acces la tablete și la laptopuri, iar telefonul nu e o soluție. Sunt familii cu 2-3 copii care nu au posibilitatea să asigure copiilor un mediu propice învățării. De unde să facă rost de 2 laptopuri? Telefonul nu e o soluție pentru că ecranul e prea mic, copilul își pierde rapid interesul. Cât e de ușor să vadă o fișă sau să urmărească lecția pe un telefon? Acești copii fie vor merge la scoală, fie statul va trebui să le ofere posibilitatea de a urma cursuri online prin achiziția de tablete sau calculatoare. Conectivitate. Trecând peste problemele de organizare a orelor, sunt probleme spinoase legate de accesul la internet……Ascunși în spatele unui ecran, reduși la dimensiunea unui pătrat pe monitor, participanții la o lecție online nu pot percepe limbajul corporal, inflexiunile vocilor, sau zâmbetul de apreciere al unui coleg. Toate aceste mici elemente sunt de fapt esențiale în comunicare, în dezvoltarea unui relații deschise, bazate pe încredere. Există articole care demonstrează că lipsa acestor elemente nonverbale din comunicare mărește sentimentul de oboseală, așa numitul zoomfatigue[6]. Atenția copiilor /elevilor e mai greu de păstrat căci sunt distrași de alte elemente și de faptul că este mult mai greu să intervină atunci când nu înțeleg ceva. Prelegerile și explicațiile clasice care se întind mai mult de 10 minute in mediul online obosesc elevii. Dacă în discuțiile față în față, un profesor poate “preda” o jumătate de oră fără să piardă interesul și atenția elevilor, lucrurile stau diferit în online iar elevii se simt deconectați. Soluția o reprezintă adaptarea tehnicilor de predare la învățământul online, deși, chiar folosirea celor mai moderne metode nu se ridică la nivelul învățământului clasic care presupunea interacțiune față în față.[7]. Nici cele mai moderne tehnici nu pot să suplinească distragerea atenției elevului de la oră și nici tentația de a face altceva. Elevii nu pot fi supravegheați la fel de bine online, comparativ cu supravegherea în sala de clasă, iar lăsarea microfoanelor pornite ca mijloc de supraveghere creează zgomot de fond și microfonie, fiind o soluție cu prea multe neajunsuri pentru a fi fezabilă…..Un avantaj al învățământului online îl reprezintă în schimb transparența: Acum părinții pot vedea cum se desfășoară o oră, pot chiar lua parte la ea, pot vedea care este limbajul folosit de profesor și felul în care gestionează anumite probleme delicate, conflicte apărute între copii. Pot să vadă și să aprecieze care este nivelul copilul lui față de nivelul clasei, pot vedea dacă copilul se confruntă cu probleme la anumite materii sau subiecte, și nu în ultimul rând, pot învăța și ei de la profesori. Integral: https://www.contributors.ro
Tranzacția deceniului în București: SIF Banat a cumpărat fosta platformă industrială IMGB din București. Surse: Pe cele 54 de hectare vor fi dezvoltate proiecte imobiliare rezidențiale, de birouri și de retail SIF Banat-Crişana, o societate de investiții care este succesoare a Fondului Proprietății Private, a cumpărat compania Doosan IMGB, care deține fosta platformă industrială IMGB București de 54 de hectare, potrivit unui comunicat al companiei. Practic, SIF Banat, companie condusă de Bogdan Drăgoi, fost ministru al Finanțelor în guvernul MR Ungureanu, preia o uriașă proprietate imobiliară în sud-estul Bucureștiului în cea mai mare tranzacție de acest tip din ultimul deceniu. Doosan, companie cu capital sud-coreean, încetase aproape complet activitatea industrială pe platforma IMGB. Surse din piață au declarat pentru G4Media.ro că SIF Banat va dezvolta pe locul fostei platforme proiecte imobiliare cu destinație mixtă: atât rezidențiale, cât și de birouri și de retail. Integral: https://www.g4media.ro
FOTO Sindicatul Europol arată starea deplorabilă în care câinii polițiști trăiesc Sindicatul Europol susține că a primit tot mai multe sesizări din partea colegilor din țară care au atras atenția cu privire la starea deplorabilă a câinilor polițiști și a condițiilor improprii în care sunt nevoiți să trăiască și să se hrănească.“În ultima perioadă am constatat o preocupare suspectă a ministrului Vela față de animalele abuzate, acesta ajungând chiar să adopte la sediul MAI, un câine alături de care s-a fotografiat și postat pe pagina de Facebook, anunțând că acesta va crește și va fi iubit alături de profesioniști și de prieteni”, arată Sindicatul Europol într-un comunicat de presă. Mai mult, Sindicatul critică faptul că ministrul Vela a anunțat înființarea „Poliției Animalelor”, “efectuând în acest sens, în mod pompieristic, demersuri pentru modificarea Legii nr. 205/2004 privind protecția animalelor, fără a organiza și o dezbatere publică legată de acest subiect extrem de complex și de sensibil, având în vedere cele două componente ale societății românești, zona urbană și respectiv rurală”. (Detalii aici) De asemenea, polițiștii spun că preocuparea ministrului față de condițiile animalelor din România este una suspectă, întrucât până în prezent nu s-a interesat de situația animalelor de serviciu aflate în propria curte, știți voi, acei câini de serviciu, eroi devotați partenerilor lor, cu care ministrul Marcel Vela se fotografiază ori apare în conferințe de presă pentru a da bine în fața societății. Potrivit Sindicatului Europol, polițiștii vor fi puși în situația de a sancționa deținătorii de animale pentru că nu le asigură condiții prielnice de trai, că nu sunt îngrijiți și nu beneficiază de tratamente medicale corespunzătoare, în timp ce câinii propriei instituții trăiesc în condiții mizere. Astfel, în padocurile pentru câini din majoritatea inspectoratelor de poliție din țară nu s-a investit pentru crearea unor condiții minimale de mai bine de 25 de ani, cuștile confecționate din lemn se află în paragină, acestea sunt reparate după posibilitățile și după priceperea fiecăruia dintre colegii noștri încadrați pe funcții de conductori câini, din buzunarul propriu, deoarece șefii inspectoratelor au ridicat mereu din umeri spunând că nu au bani pentru a investi în repararea padocurilor sau pentru tratamentele medicale complexe ale câinilor. Și dacă în Instrucțiunile MAI cu nr. 636 din 09.05.2005 privind producerea și folosirea animalelor de serviciu în structurile Ministerului Administrației și Internelor sunt prevăzute condiții minimale pentru adăpostirea câinilor de serviciu, respectiv:….. “În aceste condiții în care bieții câini de serviciu și conductorii acestora sunt batjocoriți efectiv de ministerul care ar trebui să fie preocupat de situația lor, nu putem să nu constatăm ipocrizia fățișă prin care ni se arată un interes față de situația animalelor și considerăm aceste demersuri simple strategii de atragere a electoratului, întrucât dacă ar fi existat un interes real pentru această situație, astăzi nu ne-am fi aflat într-un real blocaj față de proiectul privind Poliția Canină, care stagnează de mai bine de 2 ani, deși a primit aprobări de la toate structurile implicate, fiind nevoie doar de o semnătură a ministrului pentru ca acesta să devină operațional”, se mai arată în sursa citată. Sindicaliștii acuză că lipsa de interes pentru operaționalizarea structurii de Poliție Canină care se putea face prin accesarea de fonduri europene nerambursabile, dar și crearea unor padocuri și cuști modulare la standarde calitative așa cum există în cadrul celorlalte poliții din spațiul european, unde animalele de serviciu sunt tratate corespunzător, la propriu, nu doar declarativ. Integral: https://www.euractiv.ro
Noul Sandero are o aripă îndoită, că a venit ministrul Lucian Bode la lansare Probleme la fabrica Dacia, unde noul model Sandero Stepway, proaspăt lansat, a fost avariat grav de ministrul Lucian Bode, prezent la inaugurare. Touaregul cu girofar albastru a pierdut controlul și a intrat în plin în primul exemplar Sandero produs, care abia fusese dat cu ceară pentru prezentare. Ministrul a dat imediat vina pe șoferul de la SPP, spunând că el nu l-a îndemnat să meargă cu 200 la oră prin fabrică, ci i-a zis doar că în 5 minute trebuie să fie la inaugurare, ei fiind la București: ”Eu nu am dreptul să-i spun să accelereze, doar îi dau destinația și ora. E treaba lui cu ce viteză merge”, a spus ministrul. Imediat după accident, șoferul de la SPP a sărit din mașină să scoată plăcuțele cu numerele de înmatriculare, cu toate că existau zeci de martori oculari și totul a fost filmat de presă. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua all
“Ministerul Justiţiei anunţă finalizarea procesului de reorganizare a instituţiei
….”Ministerul Justiţiei anunţă finalizarea procesului de reorganizare a instituţiei conform Hotărârii nr. 466/2020 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei. Procesul, care se regăseşte în noua organigramă a instituţiei, a fost axat pe consolidarea activităţii ministerului pe trei planuri: elaborare legislativă, întărirea funcţiei de control şi integritate, precum şi o mai bună comunicare”, se arată într-un comunicat al MJ.
Conform MJ, principalele reglementări cu privire la modificarea şi completarea HG 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei vizează următoarele domenii:
• Posibilitatea constituirii unor comisii de elaborare a proiectelor de coduri şi de alte acte normative ce interesează domeniul justiţiei, de documentare şi/sau elaborare a studiilor de fundamentare a acestora şi a strategiilor în domeniul justiţiei. În cadrul acestor comisii, vor putea fi folosiţi, în condiţiile legii, şi colaboratori externi – cadre didactice din învăţământul superior juridic, cercetători ştiinţifici, judecători, procurori, membri ai profesiilor juridice reglementate sau alţi specialişti.
• Ministrul poate sesiza Inspecţia Judiciară pentru a se stabili dacă există indiciile săvârşirii unei abateri disciplinare de către procurori.
• Două direcţii din cadrul Ministerului Justiţiei – Direcţia Financiar Contabilă şi Direcţia Investiţii – nu vor mai funcţiona ca structuri distincte, înfiinţându-se Direcţia Economică, prin preluarea atribuţiilor, a activităţii, a posturilor şi a personalului din cadrul celor două direcţii mai sus-menţionate. Direcţia Economică va conduce la realizarea unei structuri flexibile şi adaptată cerinţelor actuale cu o viziune clară în domeniul economic, conform Agerpres.
• Biroul de statistică judiciară va trece ca şi compartiment în cadrul Direcţiei resurse umane, în scopul atingerii, în mod eficient, a obiectivului îndeplinirii atribuţiilor ambelor compartimente în condiţii optime şi într-o unică viziune.
• A fost înfiinţat Compartimentul pentru Comunicare în cadrul Ministerului Justiţiei, având ca atribuţii principale: crearea şi evaluarea imaginii publice a politicii din domeniul justiţiei şi elaborarea recomandărilor în consecinţă; elaborarea strategiilor de comunicare; organizarea activităţilor publice ale Ministrului Justiţiei şi ale altor reprezentanţi ai ministerului; organizarea conferinţelor de presă ale ministerului.
• A fost reorganizat Corpul de control al ministrului la nivel de direcţie. Acest compartiment este o structură de autoritate, care beneficiază de independenţă operaţională, subordonată direct Ministrului Justiţiei….”
https://www.bursa.ro/ministerul-justitiei-anunta-finalizarea-procesului-de-reorganizare-a-institutiei-83845044
Rotirea cadrelor. S-au comasat ca sa dispara posturi, dar s-au infiintat alte posturi pentru noii veniti.
“Cum a trăit o profesoară româncă reluarea școlii în Anglia: Multă teamă și reguli prea generale propuse de autorități, dar școala s-a organizat și și-a făcut propriul sistem
Liceul unde lucrez s-a redeschis din 2 septembrie pentru toți profesorii, iar elevii au venit treptat de pe 4 septembrie (clasele a 7-a și a 11-a) și 5 septembrie (clasele a 8-a și a 9-a). Școala a fost deschisă tot timpul pentru copiii celor din prima linie.
Mă așteptam ca înainte să înceapă școala să fie pus la punct un program clar, prin care atât noi, cât și elevii să fim în siguranță și protejați. Ne era tuturor teamă că putem lua virusul și da mai departe celor care au complicații de sănătate sau celor mai vârstnici, fără să știm, ne era teamă de faptul că elevii nu vor respecta noile reguli și că totul va fi un haos.
Există și acum destul de multă furie la adresa guvernului, care ne-a băgat la înaintare fără un plan bine structurat și pus la punct pentru fiecare materie în parte. Regulile sunt generale și nu există nimic legat de cum să facem cu caietele, când le corectăm, dacă le atingem noi la fiecare oră. Cel mai curios aspect pentru mine este faptul că măștile nu sunt obligatorii pentru nimeni în școală. Eu și încă trei profesori suntem singurii care purtăm constant vizieră sau mască, iar printre elevi, dacă sunt 3-4 într-o clasă…”
https://www.g4media.ro/cum-a-trait-o-profesoara-romanca-reluarea-scolii-in-anglia-multa-teama-si-reguli-prea-generale-propuse-de-autoritati-dar-scoala-s-a-organizat-si-si-a-facut-propriul-sistem.html
Bună ziua!
La mulți ani! tuturor celor ce-și serbează azi ziua onomastică!
Buna ziua
Câțu are “vesti bune”- scăderea economiei in tr 2 e 10,5% fata de tr2/2019…iar câștigul salarial in Iulie 20 e cu 8,1%mai mare decât Iulie 19….băiatul asta era bun in “vremea socialismului” cand aveam producții record de carne sinmagazinele erau goale….l as mai compara și cu căpitanul de pe titanic înainte de scufundare
Vorba ălora de la sindicatul polițiștilor….Dl Câțu , ce fumați?
,
@stefan…buna ziua….chiar cred ca asta “trage pe nas”…dacă pentru el Iulie e in tr 2…
Bună ziua!
Înseamnă că e “botanist” deoarece consuma “ierburi”!
https://m.hotnews.ro/stire/8371729
Asta e trecutul actualului ministru de finanțe.
Dat afara.
Și cum PNL e un PSD mai mic , a făcut ” cariera” în partid.
Ca “profesioniștii” Valcov, Teodorovici, Socol in PSD.
Eu personal sunt ferm convins că cu astfel de oameni , politicieni , vom bate la ușă FMI cît de curind. Că în 2009. Că în anii 90. Că pe vremea lui Ceașcă.
Au priceput și ăia că de unde nu e , nici Dumnezeu nu cere.
Este matematic.
Să reduci un deficit de la 8,6 % ( optimist) la un max 3 % , înseamnă 50 miliarde lei .
Chiar sa o faci eșalonat in ani ( tăieri cheltuieli , măriri încasări ) pe cineva trebuie sa dai vina. FMI, UE , Soros ca sa nu ajungi la Târgoviște.
PS. Citiți pe HotNews ultimul document MFP in care sunt infirmate toate tâmpeniile debitate public de Citu abia instalat pe funcție.
Profesionist că înaintașii ?
Oricum bate oricare record anterior de indatorare publică.
Romania trăiește o perioadă sureala.
PNL urla împotriva traseiștilor. Ca Iohannis. Acum au luat cu sacul din PSD.
Cum urla și PDL , Băsescu cindva dar cînd traseiștii au intrat în PMP, trădarea a devenit patriotism.
Buna seara
Despre cv ul lui Câțu ….nu e deloc rău/de când a devenit economistul nr 1 al PNL (înainte sa fie ministru)am mai întrebat in stânga și n dreapta/concluzie personală:tipul știe carte dar nu are opinie personală/despre “atacul asupra leului”când era la Ing cineva de acolo mi a spus ca voia sa împuște doi iepuri-sa ajungă directorul sucursalei și sa i dea “la gioale” lui Isărescu…visând sa inima locul…..acum e ministru de finanțe ….sa ajungă in locul lui isarescu nu are șanse (isarescu tocmai ce și a mai aranjat un mandat)… ce e rău e ca cei doi “ninse înghit” și tocmai acum e nevoie de lucru in echipa….la Cotroceni ,consilier economic al lui iohannis e c Marinescu /e un tip deștept ….ăștia 3,ne place sau nu decid soarta economică pentru viitor … dacă se armonizează e bine,dacă încep sa se contreze,e rău ….teoretic, niciunul nu ar trebui sa aibă orgolii personale…sa speram ca se vor “armoniza”
@stefan:se pare ca s a aruncat la gunoi orice teorie economică/ bancile centrale tipăresc bani in prostie…hârtiile tipărite de ei se duc la bursa….când s a mai pomenit ca atunci când economia e in colaps bursa sa crească ? fapt e ca nimeni nu știe ce sa facă…”che sera?”… eu știu dar nu spun(g/m)..sa ferească Dumnezeu ca economia mondiala sa ajungă ca cea a Germaniei după primul război mondial….
@stefan
Apropo, s ar putea ca nici lingourile alea din garaj sa fie sigure….vedeți ce a pățit unul numit Midas
Aurul e la stele. Iar lingourile mele sint asigurate 100%.
Cu lingourile din Banca Centrala Italiană.
2.452 tone . Suficient .