Revista Presei – 8 octombrie.”România în Schengen. Când războaiele altora fac ce nu pot politicienii români. ….Vorba ceea, țara care are atâta noroc că nu mai are nevoie de politicieni.”
08/10/2022 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de sambata, 8 octombrie! Cerul va fi variabil, cu înnorări temporare pe parcursul zilei în sud și sud-est, iar spre sfârșitul intervalului în extremitatea de nord-vest. Vântul va sufla slab și moderat, trecător cu unele intensificări în prima parte a intervalului în sudul Banatului. Temperaturile maxime se vor încadra între 17 și 24 de gr, iar cele minime între 5 şi 13 gr, mai scăzute în depresiunile din estul Transilvaniei până spre 1…2 grade. In Bucuresti cerul va fi variabil, cu înnorări temporare pe parcursul zilei. Temperaturi: 21 /8…9 gr.
“Nu există niciun plan de urgență pentru alimentarea cu gaze la iarnă / Singurul contract de import este cu Rusia Mai sunt trei săptămâni până începe sezonul rece din punctul de vedere al alimentării cu gaze (1 noiembrie – 31 martie), iar autorităţile române nu au încă un plan pentru situaţii de urgenţă. În plus, ţara noastră nu a încheiat un contract de import gaze din altă ţară în afară de Rusia şi nu se ştie ce vom face la iarnă fără livrările de la Gazprom. În fiecare an, la finalul verii, Ministerul Energiei elabora un plan pentru situaţii de urgenţă în aprovizionarea cu gaze, unde scria negru pe alb ce măsuri se iau în cazul unui deficit. Anul acesta, am ajuns în octombrie şi autorităţile încă vorbesc că analizează diverse scenarii. “Analizăm scenarii care ne vor ajuta să facem faţă provocărilor care ar putea apărea în cursul acestei ierni. Sunt diverse scenarii. Când acest plan va fi definitivat, el va fi aprobat prin hotărâre de Guvern. Cu siguranţă va cuprinde date despre consumatorii care vor fi întreruptibili”, a afirmat Dan Drăgan, secretar de stat în Ministerul Energiei, într-o conferinţă organizată la începutul acestei săptămâni de Profit.ro. ….Scenariile se referă la situaţia în care ne putem trezi cu un consum foarte mare sau cu un deficit de gaze: temperaturi foarte scăzute, sistarea sau reducerea importurilor, reducerea producţiei interne ca urmare a unor accidente sau imposibilitatea de a extrage gaze din depozite. Consumatorii întreruptibili sunt cei care pot fi deconectaţi de la reţeaua de gaze pentru ca populaţia şi instituţiile sociale să nu aibă de suferit. În planurile aprobate în trecut se preciza exact care sunt aceşti consumatori, care erau şi cei mai mari consumatori de gaze din ţară, cât se poate lua de la fiecare şi în ce ordine. Aceşti consumatori aveau de la începutul anului un statut special şi tarife mai mici de transport gaze tocmai pentru că puteau fi deconectaţi în caz de urgenţă. Anul acesta nu a existat aşa ceva, deci nu avem niciun consumator care să aibă acest statut de “întreruptibil”. În plus, consumatorii întreruptibili de anii trecuţi sunt închişi sau funcţionează la o capacitate foarte redusă, precum Azomureş sau Interagro. …. De ce are România nevoie de importuri de gaze în timpul iernii Peste tot auzim declaraţii ale oficialilor români care ne spun că vom trece iarna cu bine, că avem depozitele de gaze pline. Însă degeaba le avem pline, dacă nu avem capacitate de extracţie mai mare. Tehnic, putem extrage din depozite doar 31-32 milioane de metri cubi pe zi, spune Ion Sterian, directorul general al Transgaz. Producţia internă de gaze poate ajunge la 30 de milioane de metri cubi pe zi, cu tot cu noile gaze din Marea Neagră. Anii trecuţi, în perioadele geroase din ianuarie şi februarie, consumul de gaze al ţării a depăşit 70 milioane de metri cubi pe zi, recordul fiind de 73 milioane de metri cubi. Prin urmare, chiar şi cu depozitele pline-ochi, matematic tot nu ne asigurăm consumul în perioadele de vârf din iarnă şi trebuie să importăm gaze. ….Surse din sectorul energetic spun că Turcia este cea care a făcut imposibil un contract concret de import gaze din Azerbaidjan în România, pentru că a cerut tarife foarte mari de tranzit…..” Integral: https://economie.hotnews.ro
“România şi Kazahstan au bătut palma pentru securizarea aprovizonării cu petrol România şi Kazahstanul au semnat documentele prin care au căzut de acord asupra colaborării în domeniul energiei, iar ţara noastră a primit asigurări că va avea parte de tot sprijinul pentru securizarea aprovizionării cu petrol şi produse derivate. …. Ministrul Energiei Virgil Popescu a avut o întâlnire de lucru cu Magzum Mirzagaliev, preşedintele CN „KazMunayGas” (KMG) şi alţi membri din conducere. „Este vorba despre compania naţională care prin KMG International are grupul Rompetrol, care deţine şi operează cea mai mare rafinărie din România şi staţii de combustibili. Am discutat despre investiţiile viitoare pe care le vor face în România, inclusiv cele asumate prin Fondul de Investiţii în Energie, despre intensificarea relaţiilor comerciale şi alte aspecte tehnice, inclusiv cele legate de securitatea aprovizionării cu petrol şi produse derivate, foarte importante în această perioadă. Prin cooperare vom reuşi să asigurăm securitatea energetică”, a spus Popescu. ….” Integral: https://www.zf.ro
“Banca Mondială: Scumpirile și împuținarea banilor trimiși din străinătate îi afectează puternic pe românii cu venituri mici / Absorbția fondurilor europene va fi esențială Creșterea prețurilor la alimente și energie și scăderea banilor trimiși din străinătate remitențelor îi afectează puternic pe românii din categoriile vulnerabile. Un război prelungit în Ucraina poate slăbi semnificativ creșterea economică și poate duce la o creștere a sărăciei pe termen scurt, arată un raport al Băncii Mondiale. Perspectivele economiei românești depind de evoluția războiului din Ucraina și de impactul acestuia asupra economiei europene. Se preconizează că gradul de sărăcie va scădea la 11,7% în 2022. ….Familiile sărace și vulnerabile au fost afectate în mod disproporționat de creșterea prețurilor la alimente și energie, în ciuda plafonării prețurilor la gaz și electricitate. Recuperarea economică a contribuit la reducerea ponderii populației care trăiește cu mai puțin de 6,85 USD pe zi la prețurile PPP din 2017 la 11,7% în 2022 de la 12,1% în 2021. …. Creșterea prețurilor la alimente și la energie a epuizat puterea reală de cumpărare a gospodăriilor, în special în rândurile celor săraci și vulnerabili. Aproape 90 la sută dintre gospodăriile cu venituri mici au spus că trebuie să sacrifice alte cheltuieli pentru a face față inflației la alimente și energie. Războiul din Ucraina și perturbările din aprovizionare vor continua să afecteze economiile țărilor în care au plecat să lucreze românii, aceștia reducându-și remitențele. Astfel, în ciuda redresării economice și a ocupării forței de muncă, sărăcia a scăzut într-un ritm modest. …Pe termen mediu, deficitele fiscale vor rămâne ridicate. Eforturile de consolidare fiscală rămân esențiale și ar trebui să abordeze deficitul structural mare, care necesită reforme în vederea creșterii eficienței cheltuielilor….” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Creșterea ratelor și stagnarea veniturilor, rețeta sigură pentru „falimentul personal” …..Mircea Coșea: Ajungem într-un stadiu în care ne putem apropia de așa numitul faliment personal. Ratele au crescut atât de mult la o anumită situație de venit blocat, pentru că în România veniturile s-au blocat, nu au crescut. Singurele creșteri de venituri crescut sunt la sectorul public și acolo doar la anumite categorii. Restul veniturilor nu au crescut. La venituri stabile, creșterea acestui ROBOR, care până la urmă înseamnă o rată mai mare, poate să fie atât de mare încât să nu mai poată să fie acoperită de individ. ….Guvernul trebuie să meargă pe cele două linii principale ale creșterii inflației în România acum. Prima este energia. La acest capitol Guvernul nu a făcut nimic. Plafonarea care s-a făcut inițial s-a făcut la un nivel de patru ori mai mare decât prețul de producție. Oricum nu a fost ceea ce trebuia să fie. Iar toate aceste ordonanțe sau aceste măsuri care s-au luat una după alta fiind corectate în permanență, nu pot să aducă niciun fel de schimbare pentru că există o contradicție în România între ideea măsurii, teoria măsurii și aplicarea ei. Noi nu putem să aplicăm aceste măsuri pentru că aceste măsuri cer o bază logistică, de calcul, de statistică, de informatică pe care noi nu o avem. Gândiți-vă că cel care primește o factură greșită trebuie să se adreseze cuiva. Nu știe cum, nu poate. Poate nu are capacitatea să se deplaseze din cine știe ce colț al țării la cel care îi livrează energia. Alt exemplu care este aproape comic este acesta cu trei copii. Trebuie să umbli ca să iei tot felul de adeverințe ca să arate că ai trei copii. Dar, la urma urmei, dacă ai trei copii și ai o leafă foarte mare de ce te-ar subvenționa statul? Sunt lucruri care nu sunt puse cap la cap. E un haos general în ceea ce face Guvernul cu energia. Al doilea element pe care Guvernul trebuia să îl manevreze este inflația, care afectează enorm, într-o manieră aproape letală prețurile alimentelor. Inflația despre care vorbim nu este cea oficială a INS de 15% – 15.8%. Asta e o inflație de medie. Noi discutăm despre inflația la produsele de bază pe care le consumă populația României în fiecare zi, la alimentele de bază. La aceste alimente de bază inflația a ajuns la 35% – 38%. Gândiți-vă cât costă un litru de ulei. ….Cred că în momentul de față nu se mai poate face nimic, cel puțin până la sfârșitul acestui an. E prea târziu. Măsurile nu s-au luat. Efectul lor nu vine imediat. Pe termen mediu se poate face. Guvernul trebuie să stimuleze producția agricolă internă pentru a aduce pe piață mărfuri românești într-o cantitate care să reducă importul. Importul aduce odată cu marfa și inflație sub influența crizei alimentare globale. Poate să facă, dar deocamdată, în momentul de față, singurul lucru pe care poate să îl facă Guvernul este să dea niște ajutoare sociale. Mărirea pensiilor cu 11% nu este o mărire a pensiei în funcție de inflație. Este un ajutor social. În funcție de inflație pensia ar fi trebuit să fie mărită cu cel puțin 20%. Nu se poate face lucrul ăsta. Guvernul va continua să dea unor categorii defavorizate niște plăți sociale, fie vouchere, fie bani care s-au dat, care sunt promiși că se vor mai da, ca să facă în așa fel încât o parte importantă a populației total defavorizate să poată să treacă această iarnă. …” Integral: https://www.rfi.ro
“Șefa FMI, Kristalina Georgieva, a avertizat că lumea intră într-o eră a instabilității climatice, diplomatice și economice Lumea se confruntă cu riscuri tot mai mari de recesiune și cu o „trecere fundamentală” de la o stabilitate relativă la o epocă de ruptură a relațiilor internaționale și a dezastrelor naturale, a avertizat șefa Fondului Monetar Internațional, potrivit The Guardian. Kristalina Georgieva, directorul general al Fondului Monetar Internațional, a declarat că o succesiune de șocuri economice a declanșat o inflație constant ridicată, declanșând o criză a costurilor de trai în întreaga lume. Aceasta a spus că abordarea impactului Covid-19, războiului Rusiei în Ucraina și dezastrelor climatice a fost îngreunată de fragmentarea geopolitică. Avertizând că FMI va face retrogradări ale previziunilor sale de creștere economică pentru anul viitor, Georgieva a spus: „Ne confruntăm cu o schimbare fundamentală în economia globală”. Lumea trece de la o perioadă de „predictibilitate relativă, cu un cadru bazat pe reguli pentru cooperarea economică internațională, rate scăzute ale dobânzilor și inflație scăzută”, într-o nouă eră de fragilitate economică crescută. Asta înseamnă „o mai mare incertitudine, volatilitate economică mai mare, confruntări geopolitice și dezastre naturale mai frecvente și devastatoare – o lume în care orice țară poate deraia de la parcursul său mai ușor și mai des”. ….” Integral: https://www.libertatea.ro
“Universitatea București ia poziţie în scandalul mandatelor de rector Limitarea mandatelor rectorilor la două mandate, însumând maximum 8 ani, este stipulată în Carta Universității din București, iar instituția cere decidenților să aplice acest principiu, după ce Guvernul a avizat negativ propunerea legislativă inițiată în acest sens de USR. Orice universitate publică modernă trebuie să fie organizată și să funcționeze ca o democrație a egalilor, în care puterea este administrată colectiv și nu poate fi confiscată de o singură persoană, căreia i-a fost încredințată conducerea doar temporar de către comunitatea academică. Ca atare, Universitatea din București a stipulat clar, fără echivoc, în propria Cartă, că “o persoană nu poate fi rector mai mult de 8 ani, indiferent de perioada în care s-au derulat mandatele, de întreruperile acestora și de circumstanțele în care s-au produs aceste întreruperi”, a transmis conducerea instituției, într-un comunicat remis SpotMedia.ro. “Considerăm că, atâta timp cât rectorii sunt votați prin vot universal, așa cum se întâmplă și cu președintele României, numărul de mandate al rectorilor trebuie să fie limitat. De asemenea, exemplul președintelui Academiei Române, care la rândul său nu poate avea mai mult de două mandate, este și el foarte relevant pentru modelul ce trebuie adoptat de către universități”, se arată în comunicat. …. “Modelele autoritare și discreționare de control al votului, al reprezentanților la congrese de alegeri și foruri de conducere și decizie, iar în final al partidelor politice, au fost prea vizibile social în ultimele decenii pentru a nu crea reala îngrijorare că pot fi preluate din politică și în universitățile din România“, se arată în comunicat. Conducerea universității atrage atenția că unul dintre subterfugiile folosite de cei care încearcă acum să se permanentizeze pe funcțiile de rector este acela că legea nu decide pentru trecut, ci pentru viitor, deci numărul de mandate, chiar dacă va fi limitat, va trebui numărat de la zero, odată cu adoptarea noilor Legi ale Educației. “Considerăm că Legea Învățământului Superior trebuie să precizeze clar, așa cum a făcut-o și Universitatea din București în propria Cartă, că se stabilește o limită de 8 ani în funcție, indiferent de perioada în care s-au derulat mandatele, de întreruperile acestora și de circumstanțele în care s-au produs aceste întreruperi“, precizează Universitatea din București. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“România în Schengen. Când războaiele altora fac ce nu pot politicienii români Estimarea mea este că România va intra în Schengen tura asta. Ceea ce este foarte bine, mai ales pentru economie, că trece mai ușor marfa spre Vest și se reduc costurile și timpii de așteptare. Evident, iar se vor băga în poză o grămadă de politicieni care nu au nici un merit pentru asta, cum văd că se obișnuiește de ceva vreme să taie o amărâtă de panglică câte 10 persoane deodată. Doar că actuala coaliție de guvernare nu are nici un merit, oricât se dau cocoși liderii ei. Dacă ar fi fost așa buni negociatori politicienii români, eram în Schengen de ani buni. Însă ei știu doar să fie populiști și să amenințe Europa cu „crize alimentare”, ca Putin. „Meritul” este, din nou, al contextului zonal complicat, dar care este favorabil României. Fără războiul din Ucraina și fără sacrificiul ucrainenilor acum noi continuam să ne scuzăm cu minciuna că portul Rotterdam se teme de pontoanele de la Constanța. Vorba ceea, țara care are atâta noroc că nu mai are nevoie de politicieni. Căci, dincolo de o decizie politică, România nu și-a rezolvat marile probleme care sperie Europa: – este sursa numărul 1 pentru trafic de persoane în UE acum, când are control la graniță; vă dați seama ce va fi după ce nu va mai exista nici măcar acest filtru? – tranzitul de droguri este bine mersi, că sistemele de monitorizare, de tipul SCOMAR, pică exact când vin traficanții cu barca. – avioanele trec viitoarea graniță Schengen cu mii de pachete de țigări fără ca Poliția Română să se prindă, noroc cu grănicerii moldoveni și ucraineni. ….” Integral: https://presshub.ro
“Cum a dat MApN peste 130 de milioane de euro pe kerosenul care a stricat MIG-urile. Furnizorul a prosperat după contractele cu Armata Firma Jetfly Hub SRL, care a livrat kerosenul de proastă calitate ce au avariat avioanele Armatei Române, a încasat sume uriașe din partea MapN. ….S-a menționat că Ministerul Apărării Naționale a încheiat un contract pe patru ani cu Jetfly Hub SRL, în februarie 2018, prin care firma urma să livreze combustibil turboreactor de aviație pentru opt unități militare. ….Informațiile, dezvăluite de gandul.ro, se regăsesc în motivațiile judecătorilor de la Curtea de Apel Ploiești, care au judecat procesul intentat firmei de MApN. Prejudiciul a fost estimat la 6,5 milioane de euro, după ce s-a constatat că mai multe avioane de vânătoare MIG 21 Lancer s-au stricat din cauza kerosenului, având nevoie de reparații la Aerostar Bacău. ….Magistrații au precizat că avioanele MApN au suferit degradări importante. Fiind considerate bunuri de interes strategic, s-a considerat că avarierea aparatelor de zbor a constituit o amenințare la adresa securității naționale și capacității de apărare a țării, în condițiile în care România trebuie să apere flancul estic al NATO. În dosar apar numele lui Cristian Berendel, administrator unic al Jetfly Hub SRL, considerat liderul grupării, și al fratelui său, Dan Berendel, administrator al aceleiași firme. Conform informațiilor de pe platforma de achiziții publice SICAP, consultate de FANATIK, lui Jetfly Hub SRL i s-au atribuit, prin licitație deschisă, două contracte de furnizare de kerosen de avion. ….Practic, prin doar două contracte, MApN a direcționat 132.157.011 euro către Jetfly Hub SRL, firma implicată acum în procesul în care ministerul consideră că este prejudiciat cu doar 6,5 milioane de euro. Jetfly Hub SRL este o firmă înființată în 2012, înregistrată în Ploiești, al cărei domeniu de activitate este „comerț cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi și gazoși și al produselor derivate”. ….” Integral: https://www.fanatik.ro
“Ce nu a spus urmașul lui Brătianu despre afacerea BMW. Unul la 3 km Pentru că pe imacularea centrului apăruse pata model Bavaria, dl Bode (urmașul direct al lui Brătianu, după cum se vede cu ochiul liber) a sărit cu o operațiune de spălare, folosind însă un detergent extrem de prost. Ministrul de Interne a trântit pe masa presei un vraf de documente din care ar rezulta că achiziționarea celor 300-600 de mașini BMW, dotate cu cutie de viteză automată cu 8+1 trepte, de 32 de mii euro bucata fără TVA, a fost o afacere legală, binecuvântată de ANF, fostul ministru Drulă, ANAP, BEI și, dacă stăm bine să ne gândim, chiar Dumnezeu tatăl. Tot ce a reușit dl Bode să producă însă este o documentație din care rezultă existența unui proiect cu finanțare europeană destinat sporirii siguranței rutiere, care prevedea o serie de achiziții: 250 de aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor, 4.000 de dispozitive mobile, 1.400 de imprimante mobile termice, 44 de sisteme electronice mobile de depistare a substanțelor stupefiante în salivă, un sistem de colectare a datelor pentru siguranţa în trafic și 300 de autospeciale de poliţie. Niciunde însă în acest program nu este menționată vreo caracteristică tehnică a mașinilor, cu atât mai puțin o marcă anume. Cine a semnat caracteristicile tehnice care făceau eligibile pentru licitație numai mașini de clasa BMW, Mercedes, Jaguar? Cumva dnii Brăcea și Mirițescu, după cum afirmă surse din IGPR? Asta dl Bode nu a mai simțit nevoia să precizeze. Așa cum nu a explicat cum de cele 300 de mașini prevăzute în proiect au ajuns 600. Nu a explicat nici ce s-a întâmplat cu restul achizițiilor prevăzute în proiect. A cumpărat și radarele, aparatele pentru depistarea drogurilor? Nu, se pare. Să trecem peste ironia că vorbește de siguranța rutieră demnitarul al cărui SPP-ist alerga ca un bezmetic pe șosele, motiv din care a și provocat un accident rutier destul de serios. Alerga de capul lui în timp ce dl Bode dormea ca un pui pe bancheta din spate, a susținut cu mare curaj dl ministru pentru fraierii care cred că vreun SPP-ist în misiune e de capul lui. …. Sigur că România, țara în care se moare pe capete pe șosele, are nevoie ca de aer de măsuri care să disciplineze traficul rutier. E o junglă. De exemplu, joi pe la prânz, două camioane mari croșetau în trafic nederanjate printre autoturisme, între Buftea și Tărtășești. Pentru ele are nevoie Poliția Rutieră de cel puțin 300 de BMW-uri 8+1, mașini cu asemenea caracteristici tehnice de top? Ce să facă cu ele? Ni s-a spus că sunt pentru autostrăzi, să prindă vitezomanii. România are în total cam 1.000 de km de autostradă și drumuri expres. Dacă împărțim 1.000 de km la 300 de BMW-uri, ar însemna 3,33. Dacă împărțim 1.000 de km la 600 de BMW-uri, ar însemna 1,6. În mintea dlui Bode, dacă pui un BMW la 3 km sau 1,6 km de autostradă rezolvi traficul? Câți vitezomani au fost fugăriți pe autostradă în ultimul an? …. A socotit cineva cât ar costa anual întreținerea și asigurarea RCA și CASCO pentru fiecare dintre aceste mașini de lux? Nu spune dl Bode. Câți dintre polițiștii români au cursuri de șofat în condiții speciale? Nu spune dl Bode. Pentru ca nu există asemenea cursuri? Câte dintre mașinile Logan noi au fost avariate în primele luni de la cumpărare din cauza lipsei acestor cursuri? Nu spune dl Bode. Vrea urmașul lui Brătianu să întărească siguranță rutieră? Să împânzească țara nu cu radare mobile, ci fixe, nu la ciupeală, ci la vedere, anunțate din vreme, tocmai pentru a inhiba cheful de viteză. …. Ai nevoie de hărți de risc, care să îți identifice zonele cu multe accidente și pentru care să iei măsurile cele mai potrivite în funcție de ceea ce constați. Ai nevoie de aparate Drugtest, pentru că mai mult decât alcoolul, drogurile fac ravagii pe străzi. Erau de altfel incluse și în proiectul din fonduri europene, dar prioritate au BMW-urile 8+1. Și ai nevoie de polițiști mai mulți și cu mult mai bine pregătiți, apți să facă față cu succes situațiilor de reală criză. Și pentru asta trebuie să-i școlarizezi, să-i perfecționezi și periodic să-i reinstruiești. Altfel vor păți cu noile mașini BMW 8+1 cum au pățit cu pistoalele Beretta: s-au împușcat între ei. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“74 de proceduri judiciare deschise României de către Comisia Europeană .... Comisia Europeană a deschis aceste acțiuni împotriva României la Curtea de Justiție care, în anumite cazuri, poate impune sancțiuni financiare. …. „Am atras astăzi atenția în plen că este inacceptabil ca România să se afle într-o situație atât de gravă, iar prea înceata coaliție de la guvernare să nu fie în stare să stingă focurile pe care ni le arată cei de la Bruxelles. O alegere trebuie făcută, fie calea europeană, fie guvernanții din executiv continuă să asiste pasivi cum numărul procedurilor de infringement la adresa României cresc sub ochii lor, iar discursul public este împins spre alternative extremiste”, a menționat Dragoș Popescu. …. Infringement pentru lipsa strategiei anti-poluare Cea mai recentă astfel de acțiune a fost deschisă de Comisia Europeană săptămâna trecută, pe 29 septembrie, pentru că România nu a notificat strategia naţională pe termen lung privind guvernanţa uniunii energetice şi a acţiunilor climatice. ….În iulie, Comisia Europeană a transmis 4 scrisori României pentru neîndeplinirea obligațiilor în cadrul unor proceduri de infringement deschise împotriva țării noastre pe mai multe domenii, de la justiție la economie. Scrisori similare au fost transmise și altor state membre UE, vizate de aceste proceduri. ….” Integral: https://presshub.ro
“Ce înseamnă pentru UE „prietenia indestructibilă” dintre Modi și Putin Cum economia indiană tocmai a depășit-o pe cea britanică, ajungând pe locul cinci în lume, și se prognozează că va redeveni economia mare cu cea mai puternică creștere în 2022 (7,4%), firmele europene sunt tot mai interesate de această ultimă piață enormă încă neexploatată, scrie analistul Patryk Kugiel înEUObserver, citat de Rador. Concomitent, cum relațiile UE-China devin tot mai tensionate, India a câștigat importanță în calitate de partener geopolitic al UE în regiunea indo-pacifică și Asia. În consecință, UE a renunțat să mai critice India și a acceptat atât neutralitatea țării în războiul rus din Ucraina cât și comportamentul nedemocratic al premierului Narendra Modi, inclusiv discriminarea minorităților. În ultimul lui Raport asupra Democrației din 2022 privind „Natura schimbătoare a autocratizării”, Institutul V-Dem al Universității din Gothenberg (Suedia) a clasificat India drept autocrație electorală, printre primele 10 țări din lume în curs de a deveni autocrație. …. Pe scurt, India cere dialog și armistițiu fără a clarifica cine e agresorul și cine victima. Execută deliberat o echilibristică atentă în încercarea de a nu irita Rusia, vechea ei prietenă, dar nici Occidentul, noul ei partener. „Prietenia indestructibilă” dintre Delhi și Moscova În consecință, în loc să participe la izolarea politică a Rusiei, India continuă dialogul diplomatic cu ea la toate nivelurile și în toate formatele, inclusiv prin participarea la recentele exerciții militare comune Vostok 2022. Ce s-a sesizat mai puțin la Samarkand a fost faptul că Modi l-a reasigurat pe Putin de a lor „prietenie indestructibilă” – similară cu parteneriatul sino-rus „fără limite”. Departe de a se alătura regimului de sancțiuni, India și-a multiplicat importurile de țiței, devenind al doilea client pentru petrolul rusesc după China, și intenționează să-și mărească și importurile de gaz și cărbune. Deși UE, care continuă să importe resurse energetice rusești, nu-și poate permite să critice India pe această temă, ministrul ucrainean de externe Dmitri Kuleba observa în august că „fiecare baril de țiței rusesc primit de India conține o porție apreciabilă de sânge ucrainean”, cerând din partea Indiei un „sprijin mai practic”. Dacă UE își condiționează relațiile cu China de poziția acesteia în privința războiului și critică puternic violarea drepturilor omului de către Beijing, acceptarea de către ea fără rezerve a politicii indiene față de Rusia și refuzul ei de a critica fățiș regresul democratic al Indiei, mai ales în privința drepturilor minorităților, favorizează acuzația de dublu standard și subminează poziția UE în relațiile cu alte state. ….Iar dacă axa Rusia-China se va consolida, India nu va avea în cele din urmă încotro în afară de a apela la democrațiile occidentale. Înfrângerea Rusiei în Ucraina ar putea apropia acel moment. …. Dacă India lui Modi și-a asigurat unele beneficii pe termen scurt de pe urma relației sale strânse cu Rusia, ea a pierdut pe termen lung ceva mult mai important – credibilitatea în calitate de mare putere. Dacă o țară nu e capabilă să condamne cea mai flagrantă violare a Cartei ONU, acest fapt îi subminează aspirațiile de a deveni membru al Consiliului de Securitate ONU. ….Experiențele neplăcute din ultimele două decenii legate de relațiile UE cu Rusia și China clarifică faptul că în actuala eră geopolitică naivitatea nu e un sfetnic bun, scrie EUObserver, (preluare Rador).” Integral: https://www.hotnews.ro
“După ce și-au mărit salariile, senatorii au votat și reducerea prețurilor la cantina Parlamentului …. Ca să nu piardă timp, reprezentanții românilor în Parlament au votat și reducerea prețurilor de la cantina parlamentului. Motivația a fost dat de un parlamentar care a explicat că în Europa demnitarii au salarii de 6 ori mai mari, iar mărirea cu 500% a salariilor acestora nu ar fi posibilă acum, că poate o parte din alegătorii care continuă să o ardă cu Ucraina și cât de periculos e partidul AUR se trezesc la realitate și-și dau seama că singurul lucru adevărat este furatul. Vestea a fost primită cu seriozitate de către prim-ministrul Marian Ciucă care a promis că va inspecta personal mii de chiftele de un leu bucata de la cantină pentru a afla dacă prețurile sunt conforme cu standardele NATO, UE și cu ce îi dă voie președintele Iohannis să zică despre ele.” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna dimineata!
Iar au fumat rusii langa combustibil inflamabil 😀 😀 😀
https://www.hotnews.ro/stiri-razboi_ucraina-25833780-video-foto-incendiu-masiv-podul-kerci-din-crimeea-presa-ucraineana-spune-fost-explozie-rusii-anunta-vagoane-cisterna-luat-foc.htm
De data asta in zona nasoala, pe podul Kerci din Crimeea.
In scurtul clip se vede si o sectiune rutiera a podului prabusita, deci e clar ca cineva fuma si pe partea de carosabil, nu doar langa vagoane 😀
Cred ca a luat foc un cartus de tigari de contrabanda care era un cadou pentru Putin si nu a mai ajuns curierul de ziua lui la timp…
Buna ziua.
Numărul extrem de mare de proceduri UE deschise la adresa României , are o singura explicație.
– Nu sunt in stare parlamentarii și în primul rând guvernul, să implementeze directivele UE în legislația națională.
Prea multi ” doctori” in toate cele, prea mult jaf legalizat și foarte putina materie cenușie in bostanele numite capete.
PS.
Dezastru pe podul rus care leagă Crimea cu Rusia.
Ard vagoane cisterna.
Așa e când fumezi unde nu trebuie.😀😀
Dar partea rutiera a podului e și ea prăbușită pe un tronson.
Acolo cine a fumat ? Ceva rachete de precizie venite din neant ? 😀😀😀
Rușii bat câmpii in o veselie.
Cică a fost un camion bomba.
Da cat de mare trebuia să fie camionul ca sa provoace prăbușirea părții rutiere și schijele sa incendieze niste vagoane cisterna ?
Că între podul rutier și cel feroviar e distanta buna. Nu sunt lipite.
A doua putere militară a lumii. 🖕🖕🖕🖕
E sigur că nu e condusă armata asta (care folosește încă cârpe pe post de ciorapi) , deci condusă de generali tip Oprea, Dobritoiu sau Neculai Onţanu( ăla făcut din fruntaș general, pensionat tinără și ajuns primar) ?
PS
Să vă ( re) delectați cu ” esențialii” statului român :
https://image.epochtimes-romania.com/2016/04/2016_04_06_ontanu_rsz_crp.jpg
– Nu este un stat major.
– Este conducerea unei primării din capitală. ( In uniformă dar rezerviști absolut toți)
Nici poveste că e dictatura soft in uniformă.
Credeți tot ce va zic ăștia și nu cercetați. 😀😀
Stef, exclus sa fie un camion-bomba, asta suna ai degraba a scuza de felul “nu putem preveni asa ceva”. Ma intreb, oare ucrainienii au antrenament pentru innot subacvatic pe distante mari, pe o perioada mare de timp? 😀
Stef, salut! 🙂
Au fumat atat de tarem incat DOUA sectiuni rutiere sunt prabusite. RIA zice ca “a fost aruncat in aer un camion, ceea ce a provocat aprinderea trenului cu combustibil”.
Al naibii sincronizare intre tigara, camion, vagoane-cisterna si ziua de dupa ziua lui Putin….
Schengen, un cadou otrăvit
https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/schengen-un-cadou-otravit
Sarut mana!
Eu inca nu sunt sigur ca Olanda va inchina steagul, desi e posibil sa o faca, la presiunile celorlalte tari. Insa vedem la votul final, caci nimic nu e inca jucat.
Ca sa tragi niste rachete inspre un tren cu cisterne exact cand trece ala pe pod, asta da lucrare de precizie. Pe de alta parte, trenul e pe sectiunea feroviara, care e intacta, in timp ce doua bucati din sectiunea rutiera sunt prabusite. Nu pare sa fie lucratura da racheta.
https://tinyurl.com/252b9ybv
“Joe Biden a semnat un ordin privind transferul de date personale din Uniunea Europeană către SUA ….”
https://www.hotnews.ro/stiri-international-25833185-joe-biden-semnat-ordin-privind-transferul-date-personale-din-uniunea-europeana-catre-sua.htm
Imagini video din momentul exploziei:
https://ziare.com/crimeea/momentul-in-care-podul-dintre-crimeea-si-kerci-sare-in-aer-rusia-1765293
“Generalul australian Mick Ryan a realizat o analiză a implicațiilor adânci ale evenimentului:”Este prea devreme pentru a stabili metoda de atac și gama de implicații ale acestui atac asupra Podului Kerci. Este cu siguranță un pumn în față pentru Putin de ziua lui.Mai întâi, felul în care a colapsat indică faptul că trebuie mult „buc” (explozivi) și un plan bun de demolare. Ca genist, planificăm astfel de lucruri tot timpul. Cele mai greu poduri de aruncat în aer sunt cele din beton armat.Cantitatea de exploziv necesară ar fi mai mare decât ar putea transporta câțiva membri ai echipei de demolare. Câteva camioane cu explozibili sau rachete/bombe ar face treaba, dacă ar fi îndreptate către punctele potrivite ale podului” (ziare.com)
In presa italiană era ieri un articol.
In care americanii ziceau că NU e nevoie de rachete americane ATACMS ( raza 300km) pentru a lovi Crimea.
” Ucraina are cu ce lovi Crimea și fără ATACMS”.
Astăzi văd că au dreptate. 😀😀
Putin doarme liniștit ?
Daca ajunge și în Piața Roșie un camion ” de înaltă precizie” 😀 , pe cine da vina ?
Se apropie, se apropie 😀 Piata Rosie uite-o colea!
https://www.aktual24.ro/lovitura-pe-teritoriul-rusiei-ucraina-a-distrus-doua-bombardiere-tu-22-la-peste-200-km-de-granita-cu-o-drona-kamikaze/
Am văzut video făcut de ruși cu podul.
1- podul rutier are doua tronsoane prăbușite. Pe același sens de circulație
Cam la 100 – 150 metri unu de altul.
2- vagoanele cisterna arse sunt exact între aceste două segmente.
Pe podul feroviar care e mult mai înalt decât cel rutier.
E evident că două rachete au lovit podul rutier.
In secventa foarte strânsa. ( 2- 3 secunde maxim)
Prima lovitură a pulverizat un camion care trecea pe acolo. Carcasa acestuia sau bucăți din el au lovit cisternele care au luat foc.
Putin ia masiv pastile antidepresive. 😀😀😀
Stef, cred ca ia si niste pastila anti-diareice 😀
Două rachete ATACMS.
Plus inca una care a pocnit un tren de marfa in Rusia lîngă Donetsk. Explozia inițială a fost urmată de alta și mai groasa.
( poate purta muniție trenul )
Ghiciți care tara are DEJA rachete ATACMS și e cu granita comuna cu Ucraina. 😀😀
No, pe bune?! 😀 Asa de tare au ratat tinta la “exercitii”, de au zburat alea pana in Crimeea?!
Trebuiau să plătească ucrainilor gazul importat.
Cum nu au bani decat pentru pensii speciale și măriri de salarii guvernamentale, a zis Ciuca :
Na mă niste rachete americane și suntem chit.
😀😀
Umbla o vorba:
https://www.hotnews.ro/stiri-razboi_ucraina-25834192-lovitura-asupra-podului-kerci-operatiune-speciala-sbu-surse-cum-confirma-indirect-informatia-serviciul-securitate-ucrainei.htm
“„Răsare soarele
Podul arde frumos
Privighetoarea din Crimeea
se întâlnește cu SBU”
Stef, s-au gasit imagini video de la bordul camionului care a explodat pe pod 😀
https://twitter.com/i/status/1578666330160439297
😀😀😀😀😀😀😀😀
Să îl văd pe Putin șofer prin Siberia.
Cu restul găștii la căutat ciuperci sa nu moara de foame.
Unde dai si unde crapa.
https://ziare.com/podul-kerci/cozi-benzinarii-crimeea-locuitori-panica-explozie-podul-kerci-1765305
“Cel mai probabil, mesajul subliminal, acela că rezerva este suficientă pentru 15 zile, i-a determinat pe locuitori să răspândească zvonul că benzina și motorina sunt pe terminate“.
Efectele nedorite ale propagandei: oamenii destepti citesc mereu printre randuri ca sa intelega ceea ce trebuie. Cei prosti, de rusine sau din mimetism, se iau dupa ei. Panicarzii citesc exact pe dos ce vine de sus, ca sa fie siguri ca desteptii si prostii nu le-o iau inainte!
Inca o lovitura, un tren cu munitii si combustibil lovit de HIMARS.
https://www.aktual24.ro/nu-numai-crimeea-inca-o-explozie-puternica-ucraina-a-aruncat-in-aer-azi-noapte-un-tren-cu-armament-in-donetk/
https://twitter.com/kyivpost/status/1578767903662706689?s=12&t=1Wvk_6XpCgtQ2pDgWdtWrA
S-ar putea sa fie doar bs, dar daca nu este….
Posibila dejucarea unei iminente lovituri de stat.
Vom vedea.
AP News: Sabotage hits trains in north Germany, forcing 3-hour halt
https://apnews.com/article/business-germany-amsterdam-cologne-a54c3b5a62d4801ad7ae49c7dc6430d0