Revista Presei – 8 martie.”Lazea, BNR: De ce nu avem un plan de țară: lipsa respectului față de autorități, lipsa empatiei și un context electoral cvasi-permanent”
08/03/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de miercuri, 9 martie! Singurele modificări în distribuția minimelor de miercuri sunt valorile în creștere din Banat, Crișana, sudul Olteniei, nordul Dobrogei, unde se pot atinge și 5 – 6 grade. În restul țării rămânem cu acel regim termic de la –1 spre 1, 2 gr. Odată cu noaptea de miercuri spre joi, un prim val de precipitații pătrunde prin NV țării, aducând ploi prin Crișana, Maramureș, nordul Moldovei, respectiv lapoviță și ninsori prin nordul Orientalilor.Și pe parcursul zilei de miercuri avem temperaturi cu mult peste normalul perioadei, urcând la 15 – 16 gr.. Bucuresti: 18/5 gr.C.
“De câte minute de mișcare ai nevoie zilnic? Mult mai puțin decât recomandările actuale .… Oamenii de știință au ajuns al concluzia că 11 minute de plimbare pe zi previn 1 din 10 decese premature. Și nici nu e vorba despre sport în adevăratul sens al cuvântului, o simplă plimbare, poate mai viguroasă, fiind de ajuns, au anunțat oamenii de știință britanici, conform BBC. Poate fi vorba despre o plimbare, dar la fel de bine poate fi vorba despre mers la cumpărături și cărat sacoșe, mers pe bicicletă, drumeții pe munte, tenis sau dans. Orice îți face plăcere și ți se potrivește. Iar în acest fel, după cum se arată într-un raport publicat de British Journal of Sports Medicine, se reduce țesutul adipos, tensiunea, somnul va fi mai odihnitor, iar inima mai sănătoasă pe termen lung. În plus, sunt prevenite mai multe tipuri de cancer, așa cum sunt cele de cap și gât, cele de sânge, leucemia, dar și cele pulmonare, ale ficatului, de colon sau mamar. Aceasta e concluzia oamenilor de știință de la Universitatea Cambridge, care au revizuit aproape 100 de studii de anvergură, făcute de-a lungul vremii. Concret, spun oamenii de știință, doar cu atâta mișcare se reduce cu 17% riscul de atac cerebral și cu 7% riscul de cancer. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“Lazea, BNR: De ce nu avem un plan de țară: lipsa respectului față de autorități, lipsa empatiei și un context electoral cvasi-permanent „De ce au eșuat programele de țară elaborate de autoritățile române? Primul motiv, pentru că ele conțineau măsuri nebugetate. În 2016, Banca Mondială a descoperit 365 de programe elaborate de autoritățile române zăcând prin diverse sertare, din care două treimi nu aveau prevăzut niciun buget”, a spus marți economistul șef al BNR, Valentin Lazea, la o conferință a Curs de Guvernare. …. Ce a mai spus Valentin Lazea la conferință: – Un al doilea motiv este contextul electoral cvasi-permanent. Dau exemplu strategia România competitivă, elaborată în anul 2016, sub egida Guvernului și a Academiei Române, cu măsuri clar identificate și bugetate, dar rapid abandonată din cauza contextului electoral al acelui an. – Mai mult decât atât, au existat și alte planuri de țară care pe lângă faptul că erau bugetate, nici măcar nu erau adoptate în context electoral, cum a fost Strategia națională de adoptare a monedei euro din 2018-2019, abandonată și ea foarte rapid. – Am o vastă experiență de a fi lucrat în multiple planuri de țară și strategii, o experiență tristă. Începând cu 1998 când s-a făcut planul de țară, prima tentativă a României să adere la OCDE, trecând prin 2016, Strategia România competitivă și 2018-2019, Planul național de adoptare al euro. – Am listat patru cauze, probabil că ele sunt mai multe. O primă cauză ar fi lipsa de respect pentru autorități, lipsă generată și obiectiv și subiectiv. Obiectiv, să zicem pentru că publicul a văzut desele schimbări de priorități, imediat ce se schimbă guvernul se dau la o parte prioritățile vechi, apar altele noi sau chiar în același ciclu electoral, la prima remaniere se schimbă prioritățile. Ce e valabil azi, nu mai e valabil mâine. – Asta nu poate să genereze încredere în autorități. Sau, cazul subiectiv, incompatibilitatea acestor idei sau proiecte avansate de autoritățile de la centru cu interesele locale, mai mult sau mai puțin oculte, care sunt deranjate sau au propria lor agendă și practic sabotează aceste idei venite de la centru. – Un alt motiv pentru care cred că au eșuat aceste programe de țară: lipsa de solidaritata intra și inter instituțională. Aici avem o litanie întreagă de probleme pentru că un plan de țară presupune să ai empatie, empatie pentru instituții cu care nu vei avea niciodată de-a face, cu zone ale țării în care probabil nu vei ajunge, empatie între gulerele albe și gulerele albastre, între transilvăneni și olteni, între tineri și bătrâni și așa mai departe. Or noi în România am pierdut această noțiune de empatie și de solidaritate….. – Al treilea motiv foarte important, desconsiderarea stimulentelor non-materiale. Dacă un proiect nu vine cu punguța de bani atașată nu este interesant. Nimeni nu se gândește că făcându-și treaba bine și nu pentru bani face o economie de timp și de nervi pentru sine și pentru toți concetățenii săi. Occidentalii au ajuns de mult la concluzia asta, că făcându-ți tu treaba, îți economisești timpul și nervii tăi și și pe ai celorlalți care își fac treaba bine. – Al patrulea motiv, viziunea prevalentă pe termen scurt și foarte scurt, în sensul că întotdeauna dintr-un plan de țară se iau prima dată măsurile cele mai ușoare și mai populare, iar cele mai grele și cu efect pe termen lung sunt lăsate pentru mai târziu. – De ce au reușit parțial programele de țară elaborate pentru România de autorități străine, FMI, BM, Comisia Europeană? În primul rând, aceste autorități se bucură de mai mult respect decât autoritățile autohtone. În al doilea rând, îndeplinirea acestor programe vine la pachet cu stimulente de ordin material, vine cu punguța cu bani. – Chiar și aceste programe se lovesc în implementare de lipsa de solidaritate din societatea românească. De exemplu, privilegiile unora în materie de neplată a impozitelor și taxelor sau privilegiile altora în primi beneficii disproporționat de mari în raport cu contribuțiile. Știm discuțiile care au loc despre reforma pensiilor. Europa condiționează banii din PNRR de această reformă. Noi suntem dispuși să punem în pericol respectivii bani. – Și punctul patru, chiar și aceste programe făcute de instituții internaționale se lovesc de atitudinea orientată prevalent pe termen scurt în detrimentul termenului mediu și lung. ….” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Companiile din Energie, sufocate de politruci fără experiență în domeniu. Salariile lor de mii de euro sunt trecute la secret Companiile de stat din Energie, acolo unde salariile sunt de mii de euro lunar, au fost transformate în sinecuri de partid. Aproape în fiecare consiliu de administrație al companiilor de stat două sau chiar trei dintre persoanele numite, sunt venite pe filieră politică, fără o legătură cu domeniul energiei, cel mai adesea pe filieră liberală, însă și oamenii social-democraților au prins posturi. Fondul de Investiții în Energie Kazah-Român Fondul de Investiții în Energie Kazah-Român S.A a fost înființat în anul 2018 prin asocierea dintre KMG International, acționarul majoritar al Rompetrol, și statul român, prin Societatea de Administrare a Participațiilor în Energie (SAPE), cu scopul de a derula proiecte pentru dezvoltarea sectorului energetic din România. Statul român deține 20% din acțiuni, și astfel are dreptul la o serie de numiri în conducerea executivă a FIEKR, dar și a consiliului de administrație. În CA al Fondului de Investiții Kazah-Român statul român i-a numit pe Cătălin Dumitru și pe Irina Mirela Ursu. Dacă primul este un economist, vicepreședinte al grupului Grupului KMG, Irina Mirela Ursu este consiliera ministrului energiei, Virgil Popescu, și membră a PNL Sector 4. Potrivit profilului ei de LinkedIn, aceasta este absolventă de jurnalism, și a lucrat în presă din 2008 până în 2016, la publicații precum Ziare.com, TVR, Context Politic sau Știripesurse.ro. Din 2016 se specializează în consultanță politică, iar din septembrie 2017 este consilier parlamentar, din septembrie 2018 până în decembrie 2020, este consilier la cabinetul vicepreședintelui Camerei Deputaților, fiind, în același timp, din noiembrie 2019 până în decembrie 2020, consilier part-time la cabinetul ministrului economiei, Virgil Popescu. Din 2020 aceasta l-a urmat pe ministrul Virgil Popescu la Ministerul Energiei, unde este consilier part-time, și de unde a încasat anul trecut doar puțin peste 22.000 de lei. De la Camera Deputaților și Ministerul Economiei a încasat aproape 75.00 de lei, însă venitul ei se completează cu cei peste 100.000 de lei încasați de la Fondului de Investiții Kazah-Român. ….În Comitetul Director al FIEKR, statul român i-a numit pe Sorin Neculae, fost director al Corporate Finance al KMG Rompetrol și care lucrează în grupul Rompetrol din 2003, dar și pe Nicolae-Cristian Popovici. Acesta din urmă este absolvent al universității particulare Tibiscus, din Timișoara, unde a obținut licența în Drept, în anul 2005. După terminarea facultății acesta lucrează consilier de vânzări la o firmă de construcții, apoi la un dealer auto, iar în 2008 ajunge dintr-o dată director la Casa de Cultură a Studenților din Timișoara, instituție aflată în subordinea Ministerului Sportului. ….” Integral: https://www.fanatik.ro
“UE îşi va testa luna viitoare puterea colectivă de achiziţie pe piaţa gazelor Uniunea Europeană intenţionează ca luna viitoare să facă primii paşi pe piaţa globală a gazelor naturale sub forma unui grup de cumpărători, în încercarea de a coborî preţurile la energie, transmite Bloomberg, conform Agerpres. Estimările iniţiale evaluează cererea blocului comunitar şi a celor trei state vecine la 24 de miliarde metri cubi pentru următorii trei ani, susţine vicepreşedintele Comisiei Europene, Maros Sefcovic. După ce licitaţia va fi lansată în luna aprilie, UE se aşteaptă ca primele contracte cu furnizorii din SUA, Orientul Mijlociu şi Africa să fie semnate undeva în jurul lunii iunie. Achiziţiile comune de gaze sunt un nou instrument pe care blocul comunitar îl va folosi pentru a limita creşterea costurilor cu energia, declanşată de întreruperea livrărilor ruseşti, după invadarea Ucrainei. Chiar dacă în prezent preţurile de referinţă la gaze sunt cu mult sub valorile record atinse în luna august a anului trecut, ele alimentează totuşi inflaţia şi reduc competitivitatea companiilor europene în cursa cu rivalii din SUA şi China. “În mod clar am reuşit să inversăm tendinţele economice în Europa. Cred că creăm un nou sistem care va creşte competiţia şi va duce noi furnizori care vor duce preţurile la energie în jos. De la începutul acestui exerciţiu, există un interes enorm din partea furnizorilor internaţionali”, a spus Maros Sefcovic într-un interviu pentru Bloomberg. Blocul comunitar a adoptat anul trecut mai multe reglementări în regim de urgenţă pentru a asigura că explozia preţurilor la energie nu se va mai repeta, inclusiv aceea conform căreia ţările UE trebuie să se asigure că firmele lor locale participă la agregarea cererii de gaze cu volume echivalente cu 15% din cantitatea de gaze necesară pentru a umple depozitele de gaze ale unei ţări până la 90% din capacitate. La nivelul întregului bloc comunitar, această cerinţă de 15% ar fi echivalentă cu o cantitate de 13,5 miliarde metri cubi de gaze, adică o mică parte din importurile totale de gaze ale blocului comunitar, care în 2021, potrivit datelor Eurostat, s-au situat la 338 miliarde metri cubi. Sefcovic spune că există interes pentru achiziţii comune de gaze din partea consumatorilor industriali în sectoare precum oţelul, aluminiul, ceramica, sticla şi producţia auto. ….” Integral: https://www.bursa.ro
“Zeci de ONG-uri cer președintelui Klaus Iohannis să nu promulge legea care reduce drastic termenele în care societatea civilă poate ataca în instanță proiectele imobiliare controversate …. ”Legea încalcă flagrant art. 21, art. 30, art. 40 și art. 148, din Constituția României, republicată. De asemenea, nesocotește obligațiile și responsabilitățile României față de Uniunea Europeană (…). Este o lege care forțează stabilirea unor reguli procesual-civile mult mai stricte de contestare a actelor administrative pentru o categorie de persoane juridice, cu încălcarea principiului proporționalității, limitează posibilitatea de exercitare a activității acestor organisme sociale interesate, implicit afectând în substanța sa dreptul la liberă asociere și libertatea de exprimare a acestor entități”, se arată în scrisoarea transmisă de ONG-uri președintelui Klaus Iohannis. …. Ce prevede legea adoptată de Senat? Pe scurt, pentru autorizațiile de construire, termenul pentru introducerea cererilor de anulare, de suspendare, de intervenţie accesorie sau de intervenţie principală, este de 60 de zile din momentul în care informațiile au fost publicate de primării, s-a pus panou de șantier și s-a publicat un anunț într-un ziar. Acum acest termen este de 6 luni/1 an. La documentațiile de urbanism, noul termen propus este de 1 an, față de 5 ani în legislația actuală. În ultimii ani, mai multe ONG-uri din București au anulat în instanță autorizații de construire și planuri de urbanism emise ilegal și au salvat spații verzi sau au ajutat vecinii să oprească construcții care se ridicau ilegal la fereastra lor sau în zone cu clădiri de patrimoniu. Reprezentanții acestor ONG-uri spun că acest proiect de lege este nociv și este în dauna interesului public. ….” Integral: https://www.hotnews.ro
“DNA: 300.000 de euro mită pentru închiderea unui dosar de evaziune fiscală cu cherestea Procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA) au reținut un agent de poliție judiciară pentru că ar fi cerut 300 de mii de euro mită ca să îl scape pe un om de afaceri implicat în comerțul cu produse lemnoase. Acesta era acuzat de delapidare și evaziune fiscală. Anchetatorii spun că Mihai Cătălin Bîzăran, în calitatea de anchetator într-un dosar de evaziunea fiscală, a cerut, între 28 septembrie și 30 decembrie, 300 de euro mită pentru a ajuta la închiderea unui dosar penal. Mai exact, acesta ar fi promis că va face cercetări astfel încât prejudiciul din dosar să fie stabilit într-un cuantum redus și că va interveni pe lângă procurorul de caz astfel încât persoana cercetată în dosar să dispună soluția clasării pentru infracțiunea de evaziune fiscală și să încheie un acord de recunoaștere vizată pentru infracțiunea de delapidare. Banii solicitați ar fi urmat să se împartă între polițist – 200.000 de euro și un intermediar – 100.000 de euro. Surse judiciare au declarat, pentru Europa Liberă, că omul de afaceri căruia i s-ar fi cerut banii este Ionuț Ursu, care este și el, la rândul lui, inculpat în dosar, iar firma cercetată este Saniral SRL, ce are ca obiect de activitate tăierea și rindeluirea lemnului. Firma are sediul în Bogdănești, Suceava, și a avut, în 2021, o cifră de afaceri de 6 milioane de euro, aproape dublu față de anul precedent. Profitul s-a ridicat și el la 1 milion de euro. ….” Integral: https://romania.europalibera.org
“Se închid cercuri în liniște și fără ca cineva să mai protesteze Lia Savonea se pregătește să dea de perete ușa ÎCCJ după un concurs de promovare la instanța supremă organizat cu grijă de pe vremea când era în CSM și care are din ce în ce mai mult aerul unei declarații de forță. A obținut cel mai mare punctaj, cu elogii, la evaluarea hotărârilor judecătorești, în pofida faptului că într-una dintre ele a menținut doar 8 luni de închisoare cu suspendare pentru un bărbat care a întreținut acte sexuale cu nepoata lui de 13 ani, pe motiv că fata și-ar fi dat consimțământul. …. După ce hotărârea a provocat stupoare și „candidatul 1015″ a fost identificat prin chiar elementele din raportul de evaluare (vicepreşedinte al Curţii de Apel 2011-2012, apoi preşedinte al Curţii de Apel 2012-2016), tot dosarul cu lucrări al dnei Savonea a fost retras de pe site. A stat suficient însă pentru a fi descărcat. Urmează interviul pe care îl va susține în fața secției de judecători dominată copios de apropiații săi sau ai aliaților săi din fostul CSM. Cu excepția judecătoarei Milu, nu are cine să se opună promovării domniei sale la secția penală a ÎCCJ. Și, odată ajunsă acolo, „eminența cenușie” a justiției din ultimii 6 ani, când a condus CSM un an de jure și restul de facto, devine doar o chestiune de timp să preia controlul ÎCCJ chiar peste capul actualei președinte la al doilea mandat, Corina Corbu. Apoi peste doi ani, ca președintă a instanței pe care a populat-o deja la concursurile anterioare de promovare cu apropiații săi. Ca președintă ÎCCJ ar fi din nou și membră de drept a CSM pentru două mandate, 6 ani în total, adică și în viitorul CSM. Pas cu pas, mișcare cu mișcare, inclusiv prin amendamentele perfect țintite ale CSM care au mutilat legile justiției, dna Savonea și-a construit o putere imensă, probabil cea mai mare din sistemul judiciar care se pare nu numai că va continua, dar se va și amplifica. Ce mai pâlpâia din DNA se va duce în curând când dl Marius Voineag, salvatorul lui Nicolae Ciucă, se va așeza în fruntea instituției. Propunerea a fost făcută de ministru deși nu a întrunit voturile membrilor comisiei de interviu, dar, după cum spune ministrul Predoiu, de ce să absolutizăm interviul? Trebuie să ne uităm la „nivelul de exigență impus de funcție”. Cum secția de procurori a CSM este cu mult prea dominată de apropiații dlui Licu, puțin probabil să opună măcar rezistența pe care ar putea să o opună la candidatul cu jumătate de milion dar de botez. Procurorul care a decis deschiderea și a repartizat un dosar pentru o faptă prescrisă de 14 ani, dar în care au fost sigilate toate documentele privind doctoratul lui N. Ciucă. De unde imposibilitatea vreunei analize CNATCDU sau a Comisiei de Etică. …. Se închid cercuri în liniște și fără ca cineva să mai protesteze. Da, este multă lehamite și multă oboseală. Există hotărâri care contrariază, chiar înfurie, care lezează simțul dreptății. Dar în multe cazuri ele sunt tocmai efectul unui alt tip de control asupra justiției. Nu cel cu scandal din vremea lui Dragnea, care a scos lumea în stradă. Ci prin pârghii chiar legale de putere care ajung până la ultimul magistrat a cărui independență este pulverizată. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“Rectorii-politicieni care se pregătesc de încă două mandate în fruntea universităților. Marele cadou din legile educației Dacă vor fi adoptate în forma actuală, noile legi ale educației vor permite rectorilor care au avut deja două mandate să mai candideze pentru alte două mandate. …. Dacă în anul 2011, în reforma Miclea-Funeriu a existat prevederea că mandatul unui rector este de patru ani și că o persoană nu poate fi rector al aceleiași instituții „pentru mai mult de 8 ani, indiferent de perioada în care s-au derulat mandatele și de întreruperea acestora”. Această limitare avea să dispară în anul 2014, în urma unei ordonanțe de urgență promovate de către Guvernul Ponta, atunci când ministru era Mihnea Costoiu, prin introducerea termenului de „mandate complete”, cu prevederea că o persoană nu poate ocupa funcția de rector la aceeași instituție de învățământ superior „pentru mai mult de două mandate succesive, complete”. Dacă acest lucru a dus la fenomenul în care rectorii ajungeau să se suspende din funcții în ultima perioadă de mandat pentru a putea candida pentru un nou mandat complet, în prezent actuala coaliție vrea să treacă noile legi ale educației în această sesiune parlamentară. Acest lucru vine în contextul în care în toamna viitoare au loc alegerile pentru noile funcții de rector și astfel, și odată intrate în vigoare noile legi ale educației vor permite actualilor rectori, care au avut deja două mandate, să candideze din nou. Printre acești rectori care vor fi beneficiarii direcți ai acestei prevederi este chiar fostul ministru al educației și cel care a condus elaborarea acestor legi într-o primă versiune, Sorin Cîmpeanu. Forțat să-și dea demisia din funcția de ministru în urma unor acuzații de plagiat, acesta a revenit pe postul de rector al Universității de Agronomie din București. În anul 2016 acesta era ales, cu aproape 92% din voturile exprimate, pentru un al doilea mandat în fruntea USAMV, iar în anul 2018, avea să se suspende pentru o lună din zile din această funcție. Acest lucru avea să-i permită în anul 2020 să candideze cu succes pentru un al treilea mandat. Motivul pentru care acesta și-a suspendat mandatul pentru trei săptămâni în noiembrie 2018 a fost ducerea la îndeplinire a unor delegații universitare. De altfel, Libertatea a scris că în acea perioada nu mai puțin șapte rectori au folosit această metodă, alegând să plece în delegații în mai multe destinații exotice, organizate de către MAE în urma unui protocol semnat cu Consiliului Naţional al Rectorilor (CNR), consiliu condus de același Cîmpeanu. ….” Integral: https://www.fanatik.ro
“Daniel David, UBB: Problema majoră e legată de instituții, nu de oameni /Unele instituții publice se laudă că sunt ca o familie. O instituție privată are voie, dar una publică în niciun caz .… Ce a mai spus Daniel David – Între aceste instituții, una, probabil că cea mai importantă în a transforma acest potențial în performanță este componenta de educație. Acesta a fost primul model discutat și pe care l-am fundamentat cu date empirice. – Nu intru în detalii, datele sunt cunoscute. Ne uităm la câțiva indicatori: stăm foarte prost în ceea ce privește educația timpurie. Avem prea puțini studenți raportat la populația României. Eu aud mereu discuții, oameni care spun în spațiul public: Domnule, terminați cu atâția studenți, Universitățile sunt fabrici de diplome. Studentul înseamnă altceva decât în urmă cu 20 de ani. Eu am făcut 5 ani psihologia, azi se face 3 ani. Specializarea se face la nivel de masterat și doctorat, licența este o introducere în domeniu, o creștere a nivelului cultural. E altceva licența. Noi stăm prost ca număr de studenți raportat la populația generală. Stăm prost la învățare pe parcursul vieții, stăm prost ca analfabetism funcțional… – Și spun mereu: veriga care lipsește între potențialul bun și creativitate și performanțele noastre în competențe și inovație este legată de componenta Educației. Este primul model ce trebuie luat în calcul dacă dorim să facem proiecte mai specifice. – Mai departe. Al doilea model se referă la profilul psiho-cultural de țară. Spun de la început: un profil psiho-cultural nu este bun sau rău, nu este superior sau inferior altor profiluri care le au alte țări. Pur și simplu există. El poate fi însă mai util sau mai puțin util, în funcție de spațiul geopolitic în care se proiectează o țară. Vorbeam cu negociatorul șef de la momentul integrării în UE și spuneam că au fost minunate acele dosare pe educație, pe economie, pe Justiție, dar a lipsit unul fundamental: dosarul de psihologie interculturală. – Românii nu au fost pregătiți să intre în spațiul vestic din punct de vedere psiho-cultural. … – Colectivism și individualism. România este încă o țară cu profil colectivist. Grupurile noastre sunt constituite, inclusiv în instituții, în logica unei familii extinse. În alte țări, grupurile se constituie cu indivizi care nu se cunosc între ei, nu au o logică de familie extinsă, ci oamenii descoperă că au valori comune, le pun împreună și constituie comunități puternice. Oricine este binevenit în comunitate dacă are valorile comunității. În comunități colectiviste trebuie să ai pe cineva, să cunoști pe cineva, altfel nu intri în grup. Este o diferență fundamentală, România are profil colectivist în timp ce țările vestice au alt profil. – Să înțelegeți diferența majoră de perspectivă: îmi amintesc un fost ministru întrebat de jurnaliști de ce și-a angajat fiica a răspuns că nu e treaba unui tată să aibe grije de fiica lui? Cam asta e societatea… – Unele instituții publice, iar asta mie îmi dă fiori, se laudă că sunt ca o familie. O instituție privată poate acționa așa, dar o instituție publică nu are voie. Într-o familie, oamenii au grijă unii de alții, or o instituție publică trebuie să aibe grijă de cetățeni. Nu zic, e bine să avem atmosferă pozițivă, dar nici ca o familie …. – Bun, mai vorbim de indulgență, de modul în care controlăm comportamentul social. Sunt societăți prin care acest comportament se controlează prin stimulente, în altele se controlează prin pedepse, prin vânarea greșelii. Așa este profilul României. – UE e construită pe 2 valori fundamentale: descentralizarea puterii și individul autonom. Toate instituțiile au în background aceste valori. Noi suntem acum obligați să preluăm aceste instituții vestice, construite pe valori nu diferite, ci opuse valorilor noastre. Aceasta este una dintre marile probleme cu care ne confruntăm în acest moment. – Instituțiile nu se respectă între ele. Fiecare vrea să își facă vocea ascultată, toate sunt în fază de emancipare, dar nu știu să colaboreze…….” Integral: https://www.hotnews.ro
“Cristian Diaconescu: Federația Rusă consideră că a veni la gurile Dunării este o chestiune naturală. Mi-a spus-o în față ministrul de Externe Lavrov Federația Rusă consideră că a veni la gurile Dunării este o chestiune naturală. Mi-a spus-o în față ministrul de Externe Lavrov. Un război în Marea Neagră câștigat de Federația Rusă înseamnă nave militare pe Brațul Sulina, ca să știți cum stăm, a spus marți Cristian Diaconescu, diplomat, fost vicepreședinte al Senatului României și fost ministru de externe la o conferință organizată de Curs de Guvernare. …. Ce a mai spus diplomatul român: -…… După 1990, după părerea mea, modelul de proiect de țară legat de politica externă a fost integrarea. Niciunul nu a mai fost atât de semnificativ, cu implicații majore care să conteze pentru fiecare dintre noi. Această integrare a presupus implementarea ideii: dați-mi o politică internă bună ca vă vă dau o politică externă de succes….. – Fără a sublinia un anume tip de frustrare, pot să spun că au fost momente când trebuia negociat o lună doar să te apropii de ușa încăperii în care se vorbea de România. – Ultimele capitole de integrare au fost, ce interesant, Justiția și Concurența. Au fost cele mai greu de digerat din punct de vedere al reperelor Occidentale… Agricultură, economie, mediu, politic – s-au dus între primele.. Refdorma sistemului judiciar și concurența au fost însă până la limită. Am crezut că face AVC Pușcaș în perioada aceea. Nu voia statul, era un soi de rezistență în a dopta niște criterii – Repere importante pentru viitor: În primul rând, interesele fundamentale ale României sunt puse în discuție prin războiul din Ucraina. Ce a vrut Federația Rusă? Două teme esențiale din punctul lor de vedere: să neantizeze Ucraina și să transforme statele care au intrat în NATO după 90 în teritorii pe care, la un moment dat, Alianța își postează armament și scuturi antirachetă. Ideea că nu ești stat ci ești teritoriu este un mental în proximitatea estică pe care îl întâlnești în orice dialog, indiferent de nivel. Retragerea pe aliniamentul din 1997 a NATO, dacă mâine e oferită, probabil că războiul se oprește în Ucraina. O să spuneți: Exclus! Da, și eu sunt de acord. În acest moment procesul este exclus, dar procesul trebuie urmărit cu foarte mare atenție. – Lumea se va reseta la nivel global. Vă garantez, o reașezare se va petrece. Cum, în ce fel, pe ce parametrii, e greu de precizat acum, dar trebuie să fii foarte atent și la acest subiect….. – Dacă te uiți la Bâstroe, fac politică instituții care nu au neapărat ceva în mandatul de activitate. Dacă te uiți la Schengen, dacă te uiți la securitatea României… Politica externă a devenit politică de securitate, iar miniștrii Apărări sunt azi miniștri de Externe în ce privește cooperarea cu Occidentul… – Speranța unui proces de pace nu poate fi decât una etapizată. Nu se poate termina nimic mâine. La masa discuției, la masa oricăror negocieri de principiu trebuie să stabilim agenda, părțile, raportul de compromis și mecanismul de implementare. Eventuali garanți care să acopere un acord bilateral implementabil. – Acestă lume dură va însemna inclusiv schimbarea echilibrului de forțe. Și aici trebuie să te uiți cum stai. Nu doar în raport cu marile puteri, ci și în raport cu zonele în care ai expertiză sau interesele coincid. Este o chestiune de evaluare ce trebuia făcută ieri. Și o chestiune care presupune un demers politic profesionist..…” Integral: https://www.hotnews.ro
“Iohannis a păcălit niște copii în Japonia, le-a dat decorații pe pokemoni …. Aflat în Japonia, într-una din sutele de vizite în străinătate, Klaus Iohannis a înșelat mai mulți copii japonezi, oferindu-le decorații în schimbul unor cartonașe cu pokemoni. Din păcate nimeni nu a fost pe fază să-l oprească pe Iohannis, iar copiii au intrat în posesia unor tinichele lipsite de valoare, dându-i lacomului președinte câteva zeci de cartonașe cu pokemoni rari. Bieții copii naivi n-au realizat că președintele României le oferă niște simboluri complet golite de însemnătate, pe care el le dă zilnic tuturor persoanelor cu care se întâlnește, de la liftieri, oameni de serviciu, până la escroci notorii, inclusiv Arșinel. Împăratul Japoniei a fost indignat când a văzut că Iohannis l-a decorat cu Steaua României, după ce schimbase alte cinci decorații identice pe o figurină cu Bulbasaur. ….” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua și cum se vaccinează .
https://m.ziare.com/vaccin-hpv/pret-vaccin-contra-hpv-1792723
In Italia :
Banca date a ministerului de interne pasează anual ministerului sănătății lista domnișoarelor și doamnelor ( inclus adresa) care au vârsta corelată la riscul cancerului de colon.
Fiecare primește acasă o scrisoare cu descrierea vaccinului, statistica cancerului de colon și modalitatea ( simpla) de prenotare pentru vaccinare .
Care prenotare/ vaccinare e complect GRATUITA.
Că de aia în constituție e scris că : “statul italian asigura asistenta sanitara gratuit tuturor cetățenilor “.
Și în România e scris la articolul 34 din constituție ( comma 1 )
“Dreptul la ocrotirea sănătăţii este garantat.”
Un drept nu poate fi contra cost.
Rafaila sa mai studieze legislația națională.
Sau măcar să priceapă ce implica un drept constituțional garantat.
“România va cumpăra un batalion de tancuri americane Abrams, anunță generalul-locotenent Teodor Incicaș, șeful Direcției Generale pentru Armamente/ Ce materiale și echipamente militare mai sunt achiziționate …”
https://www.g4media.ro/romania-va-cumpara-un-batalion-de-tancuri-abrams-anunta-generalul-locotenent-teodor-incicas-seful-directiei-generale-pentru-armamente-ce-materiale-si-echipamente-militare-mai-sunt-achizitionate.html
Daca ni le livreaza fara ,,armura” din uraniu saracit, mai bine lipsa! Iar tehnologia pt armura e ultrasecreta. Cunoscandu-i pe ai nostri mos teaca, ar vinde-o, tehnologia, rusilor si/sau chinezilor inca din port.
” va cumpăra”.
Nu e specificat nicăieri când. 😀😀
Tancurile nu vin gratis. Trebuie plătite anticipat.
De ceva vreme se manipulează masiv cu achizițiile pentru armata.
-Rachete antinava, se scria din 2019 că le cumpărăm.
Presa toată dădea că sigur contractul .
– Statul român a livrat americanilor prima rata doar la sfârșitul 2022.
( după 3 ani de tromboane)
– Corvetele ( 4) au dispărut complect și banii au fost mutați la Patriot . ( De 4 ani tot mint cu nerușinare că se cumpăra corvetele )
– Acum ne aburesc cu mega contracte pentru submarine franceze, corvete franceze.
Dar cum și când plătesc în rate pentru așa ceva, tăcere pe toată linia.
Eu personal sunt ferm convins că avem o masa de generali incapabili să conducă o armata cu un război la granița.
Cam toți trag de timp, tac chitic, pozitia ghiocel, așteptând pensionarea timpurie și reangajarea imediata la același stat.
Și la NATO știu cum stă treabă cu armata română.
Dar ai doare in basca pe ” ai noștri”.
Ciuca vrea doar pensia mărită, salariul mărit și eventual să îl facă cineva mareșal.
Sau se face singur.
Oprea e un alt ” patriot” care doar a supt bani din armata fara sa realizeze absolut nimic.
Acum vrea restituirea banilor din pensia ciuntită.
Mai sunt multi dar spatiu nu permite lista ” patrioților de carton” care culmea, au și condamnări definitive.
https://dailynewshungary.com/the-united-states-unilaterally-terminated-crucial-treaty-with-hungary/
Orcii horthysti budapestani au incasat o copita de avertisment. Urmeaza si cei transilvani, la prima miscare.
“MOTIVARE De ce a fost achitat Gabriel Oprea, deşi există mărturii că le solicitase în trecut poliţiştilor să circule cu viteză / La momentul producerii accidentului, motociclistul avea 84 km/oră, iar limuzina ministrului, 110 km/oră
Judecătorul Sorin Vasile Ivanciuc de la Tribunalul Bucureşti aduce mai multe argumente pentru a-şi susţine decizia de a-l achita pe fostul ministru de Interne, Gabriel Oprea, pentru acuzaţia de ucidere din culpă în cazul accidentului din seara zilei de 20 octombrie 2015 în urma căruia motociclistul antemergător din coloana oficială a ministrului, Bogdan Gigină, a intrat într-o groapă nesemnalizată corespunzător de pe strada Ştirbei Vodă, în dreptul Casei Radio, potrivit motivării Tribunalului consultate de G4media.ro.
Deşi la dosar există mai multe mărturii ale poliţiştilor, dar şi comunicări radio potrivit cărora ministrul impunea, de regulă, o viteză ridicată de deplasare pentru coloana sa oficială, judecătorul a ajuns la concluzia că procurorul nu ar fi adus probe care să dovedească faptul că ministrul a impus deplasarea cu viteză şi în seara accidentului.
„Întreaga construcţie juridică a Parchetului are la bază în mod determinant depoziţiile unor martori ale căror relatări vizează însoţiri anterioare datei de 20 octombrie 2015, unele efectuate chiar cu luni în urmă, ignorându-se mijloace de probă decisive pentru aflarea adevarului şi justa soluţionare a cauzei (depoziţiile persoanelor ce au făcut parte din dispozitivul de însoţire a inculpatului în seara producerii accidentului, concluziile expertizei criminalistice având ca obiectiv analiza imaginilor video privind deplasarea coloanei oficiale şi comunicările radio realizate prin intermediul staţiilor de emisie -recepţie pe canalul POL-RUT B1).
Tribunalul reţine că acţiunile imputate inculpatului Oprea Gabriel (solicitările repetate de sporire a vitezei de deplasare dincolo de marja de siguranţă), anterioare datei de 20 octombrie 2015, nu pot constitui element material al infracţiunii de ucidere din culpa pentru care s-a dispus trimiterea în judecata, fiind vorba de comportamente care nu au produs un rezultat socialmente periculos. Altfel spus, chiar dacă astfel de acţiuni ar fi putut crea la un moment anterior un pericol relevant pentru valoarea socială ocrotită (viaţa şi integritatea corporală a persoanelor din compunerea coloanei oficiale), acest pericol nu s-a concretizat prin producerea vreunui rezultat, fiind vorba de un risc epuizat.
În realitate, ceea ce este esenţial de dovedit în cauză nu este presupusul comportament, reproşabil inculpatului Oprea Gabriel, din perioada anterioară zilei de 20 octombrie 2015 (data producerii accidentului rutier), ci comportamentul adoptat chiar în seara producerii accidentului, dat fiind că doar acest din urma comportament avea aptitudinea in concreto de a conduce la producerea accidentului rutier şi în final la decesul victimei Gigină Bogdan-Cosmin.
Tribunalul admite că decesul victimei Gigină Bogdan-Cosmin, intervenit în data de 20 octombrie 2015, ar putea fi imputat cu titlu de culpă inculpatului Oprea Gabriel în considerarea unor acţiuni ilicite anterioare acestei date, însă aceasta doar în situaţia în care s-ar proba ca modul de realizare a însoţirii ministrului afacerilor interne din ziua producerii accidentului rutier (considerat periculos în accepţiunea Parchetului) este o consecinţă directă a acelor acţiuni anterioare, ceea ce nu este cazul în speţă…..”
https://www.g4media.ro/motivare-de-ce-a-fost-achitat-gabriel-oprea-desi-exista-marturii-ca-le-solicitase-in-trecut-politistilor-sa-circule-cu-viteza-la-momentul-producerii-accidentului-motociclistul-avea-84-km-ora-iar.html
https://www.g4media.ro/exclusiv-un-tata-si-fiul-sau-licean-au-cerut-infiintarea-partidului-coalitia-pro-legalizarea-marijuanei-cplm-mama-baiatului-acuzat-de-bullying-in-trecut-este-sefa-unei-structuri-din-ministerul-e.html
Educatia autohtona… cocalautzi si pitzipoance…