Revista Presei – 8 aprilie. “Sfânta Aroganță și prietenele ei, în vremea Coronavirusului.”
08/04/2020 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de miercuri, 8 aprilie! Vremea va fi frumoasă și va continua să se încălzească. Temperaturile maxime vor fi în jurul celor normale în sud şi în sud-est şi se vor situa peste cele caracteristice perioadei în restul ţării, iar la scara întregii țări se vor încadra între 11…14 grade pe litoral şi 21…22 de grade în nord-est. Temperaturile minime vor fi cuprinse între -1 şi 8 grade, mai scăzute în depresiuni, până spre -7 grade în cele din estul Transilvaniei, dar şi mai ridicate în Dealurile de Vest, spre 10 grade. Cerul va fi mai mult senin, iar vântul va sufla slab și moderat, cu intensificări trecătoare în Dobrogea. Noaptea, pe arii restrânse în depresiuni și în zonele deluroase, se va produce brumă. In Bucuresti, vremea va fi frumoasă și va continua să se încălzească uşor, astfel încât temperatura maximă se va situa în jurul valorii de 19 grade, iar cea minimă va fi de 1…3 grade. Cerul va fi mai mult senin, iar vântul va sufla slab și moderat.
Rafila: Vaccinul antigripal va preveni co-infecţia, în toamnă sau în iarnă, cu virusul gripal şi cu noul coronavirus Vaccinul antigripal va preveni co-infecţia, în toamnă sau în iarnă, cu virusul gripal şi cu noul coronavirus, a declarat, marţi, Alexandru Rafila, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie. “Vaccinul care probabil o să fie extrem de solicitat în acest an este vaccinul gripal, care, dincolo de faptul că previne gripa sezonieră, va preveni ceva care este extrem de îngrijorător: co-infecţia, în toamnă sau în iarnă, cu virusul gripal şi cu coronavirus. Nu este o glumă, este o posibilitate şi, din această cauză, cred că ar trebui să acţionăm acum, nu să aşteptăm să ajungem iar în situaţia în care numărul mare de îmbolnăviri de gripă generează un interes pentru vaccin, în momentul în care vaccinul nu mai este disponibil”, a spus Rafila la dezbaterea online “Vaccinarea: ignorată în România, soluţie pentru a lupta cu epidemiile prevenibile”, citat de Agerpres. El a spus că, în contextul pandemiei cu noul coronavirus, este nevoie de o lege a vaccinării. “Acum ne găsim în situaţie foarte dificilă, o urgenţă de sănătate publică majoră – infecţia cu noul coronavirus – şi toate speranţele legate de controlul acestei infecţii din toate ţările se referă la găsirea unui vaccin care să oprească lanţul transmiterii. În acest context, aş vrea să aduc în dezbatere o problemă de sănătate publică care frământă România în subsidiar, se referă la programul naţional de vaccinare, la îmbunătăţirea lui şi la adoptarea unei legi a vaccinării care să ajute la atingerea ţintelor OMS – de 95% acoperire vaccinală pentru principale atingene sau vaccinuri, pentru publicul larg, care sunt incluse în acest program”, a explicat Rafila. Medicul a menţionat că în România, în ultimii 10 ani, a scăzut în mod constant acoperirea vaccinală, adăugând că există pericolul reapariţiei unor boli care erau considerate eliminate, precum difteria, tusea convulsivă sau rubeola. “Dacă va apărea un vaccin care să reuşească să elimine infecţia cu noul coronavirus ca ameninţare la nivel global, cred, sunt convins că foarte multă lume îşi va schimba opinia referitoare la vaccinuri şi oamenii vor fi mult mai deschişi să apeleze la acest serviciu clasic de sănătate publică, care este cel care a dus, până la urmă, la sute de milioane de vieţi economisite şi la creşterea speranţei de viaţă în ultimul secol”, a subliniat Rafila. Integral: https://www.digi24.ro
Sfânta Aroganță și prietenele ei, în vremea Coronavirusului De aproape patru luni de zile majoritatea statelor lumii se confruntă cu o situație pe care, atât autoritățile cât și oamenii obișnuiți, nu o credeau posibilă decât ca pe un scenariu de film. Analizând măsurile prudente sau tardive ale autorităților legate de această criză „Corona“ în toată lumea am ajuns la câteva concluzii. Să le luăm așadar pe rând, dar nu în mod exhaustiv, ele fiind probabil mult mai multe decât în această tentativă de enumerare. Prima dintre aceste caracteristici, este aroganța cu care multe guverne ale unor țări importante(economic) au preîntâmpinat această epidemie/pandemie. Mulți dintre decidenții politici au privit la început cu maximă îngâmfare (Donald Trump, Boris Johnson) sau relaxați (Angela Merkel, Ministrul Sănătății din Germania, ba chiar într-o anumită măsură și Ursula von der Layen), subapreciind inițial atât epidemia în sine, cât și efectele economice ale măsurilor, de așa zisă protecție socială sau economică. Ulterior, au renunțat toți la această atitudine, dar destul de târziu pentru ca situația să mai poată fi controlată, dar și fără a calcula pierderile umane și economice. Această aroganță are drept cauză desigur, superioritatea cu care, mai ales Occidentul, s-a raportat la nimic altceva decât la un pericol iminent, cu potențial ridicat de afectare medicală, cu impact asupra oamenilor, cât și asupra sistemului din sănătate. Occidentul datorează această superioritate, puterii politice și economice pe care o reprezenta și care avea funcția de garanție pentru sistemul capitalist performant, aflat într-o anumită organizare. Alți decidenți politici (Viktor Orban în Ungaria) profită din plin de această pandemie pentru a-și consolida puterea politică. Nici acest personaj politic nu este lipsit de puțină aroganță. Cea de-a doua caracteristică comună în politica majorității statelor este lipsa de transparență și de informare corectă, în timp util a populației, coroborată cu cenzura și îngrădirea dreptului de exprimare (China, Germania, Marea Britanie, Statele Unite). Toate aceste măsuri au fost utilizate la începutul crizei, înainte de introducerea unor interdicții. Aceste măsuri sunt de obicei folosite în societăți ca forme de manipulare, respectiv de control direct, pentru a împiedica reacții extreme ale populației. În plus, guvernele au încercat să câștige timp ca să ascundă lipsa lor de pregătire. Timp a existat, dar nu a luat nimeni în serios recomandările și atenționările din China sau poate au considerat că virusul va fi izolat. Naivitatea cu care Occidentul s-a raportat, în acel timp (ianuarie, februarie) pierdut, la această situație, nu relevă decât lipsa de predictibilitate, de anticipare a celor implicați în procesul decizional al statelor lumii….. Suplimentar lipsei de transparență, statele nu s-au pus de acord cu recomandările Organizației Mondiale a Sănătății, nici măcar cu privire la soluțiile necesare pentru dezinfectarea orașelor, ce să mai vorbim de aplicarea altor sfaturi ale acestei instituții. În același timp, organizațiile mondiale importante ( UE, WTO, ILO) și-au pus greu în mișcare mecanismele de analiză și de cercetare privind efectele colaterale ale viruslui asupra obiectelor de activitate ale acestor organizații. De asemenea, a lipsit solidaritatea și comunicarea între state-atât la nivel european cât și extra-european. A fost, cu alte cuvinte, o concurență între state, concurență legată de măsurile pentru combaterea virusului, mai ales după principiul ”ne asumăm riscurile”, lipsind aproape total solidaritatea în prevenție, așa cum ar fi trebuit ea să existe, imediat după ce s-au publicat știrile din China despre gravitatea situației……In schimb, statele europene, panicate, nu au reușit să se organizeze pentru a lua decizii împreună. Exportul de medicamente și echipamente medicale sau închiderea granițelor au rămas hotărârile exclusive ale fiecărui stat, anulându-se astfel o parte din tratate. Conceptul de ”piață comună” a dispărut de pe o zi pe alta, la fel ca alte reglementări și principii. A lipsit clar o mână forte la conducerea Comisiei Europene. Pe de altă parte, este absolut de neconceput faptul că doamna Ursula von der Leyen, medic de profesie, nu a pus pe primul loc nici oamenii nici prevenția, deși se știa clar (și doamna trebuia și putea să prevadă acest lucru), faptul că virusul este foarte contagios pe cale respiratorie – cel mai rapid și mai greu de controlat mod de răspândire al unui virus agresiv. Lipsa de răspuns imediat a Uniunii Europene s-a datorat în principal absenței unor reglementări din tratatele cu privire la măsurile comune pentru toate statele europene în astfel de situații. Dar, Uniunea Europeană beneficiază de ”instituția” recomandărilor. Ca orice organizație internațională, Uniunea Europeană poate face aceste recomandări statelor membre. UE nu are nici o scuză pentru faptul că nu a făcut recomandări în timp util, măcar din perspectiva drepturilor și libertăților fundamentale, căci dreptul la viață al cetățenilor săi este un drept fundamental, absolut, care are întâietate în fața economiei-cel puțin în teorie……Altă caracteristică comună a procesului de decizie al statelor este aceea că guvernele și autoritățile nu au primit/cerut/ascultat sfaturi de la epidemiologi și specialiști în pandemii în timp util. Bunăoară, Președintele Germaniei(este adevărat că are o funcție aproape decorativă în stat, însă este totuși reprezentantul acestui popor), abia în jurul datei de 12 martie, a cerut să-i fie explicată situația concretă legată de acest virus, în vreme ce alte autorități executive au luat în brațe, cu mare nonșalanță, ideea, potrivit căreia Covid-19 este o gripă sau o răceală, ca orice alta sezonieră, care afectează doar procente minime din cadrul populației. În Germania, de exemplu, însuși Institutul Robert Koch, apreciat cândva pentru competențele sale științifice, a calculat complet greșit multe elemente legate de această epidemie, informațiile pentru public, venite pe calea acestui institut, au fost și continuă să fie inexacte, reformulate complet la intervale scurte de timp, în vreme ce atenționările unor virusologi pesimiști la început, au început să fie apreciate, la două luni de la tragerea semnalului de alarmă de către aceștia ……Altă metodă comună a statelor a fost manipularea la începutul epidemiilor locale, cu care s-au jucat autoritățile, speculând numărul cazurilor infectaților sau al morților în urma infectării cu coronavirusul Sars cov 2 pentru a atenua efectele economice asupra piețelor interne sau pentru a menține o stare de comfort emoțional restului populației, amânând foarte mult, până la limita de sus a gradului de pericol, impunerea măsurilor stricte și necesare ce trebuiau luate. …..Lipsa pregătirii spitalelor pentru o pandemie și lipsa echipamentelor de protecție, dar și criza de personal medical responsabil și pregătit cu care se confruntau multe țări europene înainte de această criză, au lovit puternic sistemele de sănătate de pretutindeni (Italia, Franța, Spania). Epidemia aceasta a arătat practic faptul că nu există sistem medical performant în nici una din țările Occidentale, de asemenea nici în Statele Unite.Toate capacitățile statelor au fost depășite…..O altă măsură luată de autoritățile din întreaga lume a fost, în marea majoritate a cazurilor (și cu precădere în țările dezvoltate) instituirea izolării, dar foarte târziu, atunci când era greu controlabilă epidemia. Izolarea a fost dispusă de mai toate guvernele (cele care au impus desigur această măsură), nu pentru a proteja indivizii, ci pentru a nu duce la colaps sistemul medical din aceste țări sau regiuni, prin controlarea cazurilor și a epidemiei……O altă problemă sunt mult râvnitele teste pentru depistarea virusului. În ciuda recomandărilor Organizației Mondiale a Sănătății, multe țări au restricționat, adesea lipsit de sens, testarea. Evident, majoritatea au motivat prețul foarte scump al acestor teste, preț pe care l-ar fi preluat asigurările și acest lucru ar fi creat presiune în plus pe sistemele de sănătate. Țări precum Germania, deși se laudă cu multe teste realizate zilnic sau cu serviciul ”drive in test” (care nu este deloc ceea ce pare), au limitat de la început testarea (atunci când încă epidemia putea fi controlată și se putea evita și forma aceasta de izolare), condiționând-o (și continuă să o condiționeze) de aprobarea subiectivă a medicului sau a serviciului teritorial de sănătate. Integral: http://www.contributors.ro
Pandemia: starea de urgenţă şi impasul nostru istoric După cum se putea anticipa, Preşedintele Republicii a anunţat că va prelungi starea de urgenţă cu încă o lună. Ne aflăm, din acest moment, în faţa celui mai lung interval pe care România îl traversează sub imperiul stărilor excepţionale în ultimele decenii.Abstracţie făcând de perioada carlisto-antonesciană, ca şi de regimul comunist, durata este una fără precedent în ordinea istoriei recente. Iar această noutate a duratei prelungite impune statului şi cetăţenilor deopotrivă obligaţia de a realiza un examen colectiv, o radiografie a stării de fapt, pentru a putea organiza viitorul care trebuie să urmeze acestei pandemii. Luna în care starea de urgenţă a fost aplicată, deja, a confirmat un fapt dramatic şi banal: statul român este la fel de dezorganizat şi de ineficace indiferent de natura circumstanţelor în care acţionează. Organizarea şi comunicarea în regimul stării de urgenţă au acţionat ca o hârtie de turnesol, aducând la suprafaţă tot ceea ce inerţia minciunii oficiale a ascuns, an după an. Crizele din spitale, contaminările, incoerenţele în administrarea carantinei nu sunt decât reflectarea unui impas istoric despre a cărui existenţă eram cu toţii conştienţi. Nemodernizat şi subminat de cleptocraţie, capturat şi explotat de politicieni ce refuză să acţioneze cu curajul etic al asumării patriotice, statul român se înfăţişează ca un stat slăbit şi impotent, incapabil să ofere speranţa fără de care propriii săi cetăţeni sunt condamnaţi nu doar la izolare, ci şi la anxietate. Starea de urgenţă este privită de statul român ca un alibi pentru inacţiunea ce acoperă inacţiunea vinovată de dinaintea pandemiei. Starea de urgenţă se rezumă la un vast experiment de claustrare, experiment din care orice apel la comunicare autentică este absent. Apariţiile televizate ale triumviratului ce administrează starea de urgenţă sunt cu mult mai numeroase decât ale celor care sunt depozitarii legitimităţii naţionale: Şeful de stat şi Premierul. În aceste momente dramatice, nu prezentarea interdicţiilor cuprinse în actele normative contează cu adevărat, ci capacitatea de a transmite un sentiment al siguranţei democratice şi al solidarităţii civice. Starea de urgenţă nu se poate prelungi pe termen nelimitat şi ea nu poate fi, niciodată, elogiată ca un dar adus de providenţă naţiunii noastre. Apelul la forţele armate, justificat în cazurile de administrare defectuoasă şi de risc de dezordine, nu trebuie să erodeze nici libertăţile şi nici ideea de guvernare civilă. Tăria Armatei Române stă în patriotism şi în devotament: sacrificiile soldaţilor de pe teatrele de luptă sunt blazonul de onoare al ei. Armata este cel din urmă reazem al unui stat: intervenţia ei trebuie cântărită cu prudenţă, spre a-i conserva potenţialul simbolic intact. Starea de urgenţă trebuie utilizată de autorităţi nu doar ca legitimare a menţinerii izolării sociale. Ea implică o activitate de coordonare şi de acţiune strategică în care statul se află în parteneriat cu instituţiile economiei private. Etatismul orb şi inept nu poate conduce decât la paralizie. Starea de urgenţă nu poate salva un stat eşuat: Integral: https://putereaacincea.ro
Renate Weber ii cere lui Marcel Vela o strategie impotriva infractorilor: Primim numeroase sesizari! Avocatul Poporului (AP), Renate Weber, ii solicita ministrului Afacerilor Interne, Marcel Vela, sa-i comunice daca a fost stabilita o strategie de contracarare a fenomenului infractional pentru garantarea sigurantei persoanelor si a bunurilor. “Primim numeroase sesizari, asa cum semnaleaza tot mai des mass-media, in legatura cu cazuri de inmultire a actelor savarsite, unele chiar cu violenta, la adresa persoanelor sau a bunurilor acestora. Avand in vedere ca aplicarea masurilor specifice starii de urgenta presupune concentrarea in aceasta sfera, a prevenirii raspandirii virusului, a activitatii autoritatilor cu atributii in sfera prevenirii fenomenului infractional, ne exprimam ingrijorarea in legatura cu efectul nedorit al cresterii numarului de infractiuni privind bunurile si persoanele in perioada urmatoare. Va solicitam sa ne comunicati daca a fost stabilita deja sau este in curs de elaborare o strategie de contracarare a fenomenului infractional ce se poate manifesta in acest context concret pentru garantarea sigurantei persoanelor si a bunurilor“, se arata in solicitarea AP. Siguranta populatiei, “puternic incercata” Conform solicitarii, Romania trece printr-o situatie exceptionala in contextul pandemiei de COVID-19, care afecteaza populatia la nivel general, instituirea starii de urgenta fiind doar o parte din raspunsul care trebuie oferit societatii romanesti si evolutiei ei viitoare. Avocatul Poporului reafirma rolul sau de garant al drepturilor si libertatilor fundamentale, mai ales intr-o perioada a masurilor exceptionale, cand siguranta populatiei este “puternic incercata” din toate punctele de vedere. “Constatam ca, in acest context exceptional, cadrele Ministerului Afacerilor Interne, Politiei si Jandarmeriei, ale Ministerului Apararii Nationale si ale Politiei Locale exercita in mod prioritar activitati specifice pentru a asigura implementarea masurilor adoptate in baza decretului prezidential nr. 195/2020, prin Ordonantele militare nr. 1, 2, 3, 4, 5 si 6 din 2020“, se mai arata in solicitare. Integral: http://www.ziare.com
DOCUMENT: PSD dă atacul la o instituție-cheie din stat. Șerban Nicolae și Daniel Zamfir vor să-l scoată pe președintele țării din procesul de numire a conducerii la Consiliul Concurenței PSD pregătește schimbări radicale la Consiliul Concurenței, o instituție pe care a încercat constant să și-o subordoneze în ultimii ani. Senatorii Șerban Nicolae și Daniel Zamfir au introdus câteva amendamente de ultim moment la un proiect legislativ care e programat la votul final din Senat mâine, 7 aprilie. Cel mai radical amendament depus de cei doi PSD-iști, care au atacat constant Consiliul Concurenței, este eliminarea președintelui țării din procedura de numire a conducerii instituției. Mai precis, în acest moment plenul Consiliului Concurenței e numit de președintele țării prin decret, pe baza votului dat de Parlament, la propunerea comisiilor juridice ale celor două camere. Or, un amendament propus de Șerban Nicolae prevede ca plenul Consiliului Concurenței să fie numit prin hotărâre adoptată în ședință comună a Camerei Deputaților și Senatului, la propunerea grupurilor parlamentare din cele două camere. PSD vrea să treacă rapid la vot noua componență a conducerii cât timp mai are majoritatea în Parlament. Dacă amendamentul va trece, PSD va avea timp să numească o nouă conducere a Consiliului Concurenței pe care să o controleze pentru un mandat de cinci ani. O altă modificare majoră, propusă tot de Șerban Nicolae, e creșterea de la 7 la 11 a membrilor plenului Consiliului Concurenței. În plină criză economică ar însemna o creștere automată de buget pentru instituție, dat fiind că fiecare membru al plenului are la dispoziție un aparat propriu. În plus, Șerban Nicolae propune și încetarea mandatelor actualilor membri ai conducerii la momentul depunerii jurământului de către viitorii membri, în condițiile în care legislația actuală prevede clar că mandatul nu poate fi scurtat înainte de termenul de 5 ani. ”Această modificare prezintă riscuri serioase de neconstituționalitate, ceea ce vulnerabilizează deciziile în instanță. Astfel, amenzile de zeci de milioane de euro ce vor fi date riscă să fie anulate în instanță dacă CCR va decide că modificarea componenței plenului a fost neconstituțională”, a declarat pentru G4Media.ro un specialist în drept constituțional. Integral: https://www.g4media.ro
Avocatul Poporului contesta Legea Politiei la CCR: Trebuie stabilita durata maxima pentru care o persoana poate fi verificata la sectie Cat timp poate fi tinuta o persoana pentru verificari intr-o sectie de politie, masura administrativa, inainte ca oamenii legii sa decida daca ii dau drumul sau o retin pentru 24 de ore? Legea Politiei Romane foloseste termenul vag “de indata” dupa finalizarea verificarilor, dar Avocatul Poporului cere ca aceasta durata sa fie prevazuta strict in lege. Asa ca Avocatul Poporului (AP) a formulat o exceptie de neconstitutionalitate privind mai multe prevederi ale Legii nr. 218/2002 referitoare la organizarea si functionarea Politiei Romane. Este vorba de articolele din lege care privesc atributiile politistului de a conduce la sectia de politie pentru verificari anumite persoane. Potrivit Legii, verificarea situatiei de fapt si, dupa caz, luarea masurilor legale fata de persoana condusa la sediul politiei “se realizeaza de indata.” “Politistul are obligatia de a permite persoanei sa paraseasca, de indata, sediul politiei dupa finalizarea activitatilor conform alin. (4) (verificarea situatiei- n.red.) sau a masurilor legale care se impun,” se stabileste in actul normativ. Iata prevederile contestate “Art. 31, alin 1, lit b, ce prevede ca, in realizarea atributiilor ce ii revin, potrivit legii, politistul este investit cu exercitiul autoritatii publice si are urmatoarele drepturi si obligatii principale: sa conduca persoane la sediul politiei, ca masura administrativa, in conditiile prezentei legi, art. 36 alin 4 si 5 potrivit carora verificarea situatiei de fapt si, dupa caz, luarea masurilor legale fata de persoana condusa la sediul politiei se realizeaza de indata; Politistul are obligatia de permite persoanei sa paraseasca de indata sediul politiei dupa finalizarea activitatilor conform alin 4 sau a masurilor legale care se impun din Legea 218/2002, republicata, aduc atingere prevederilor art 23, alin 1 si art 1 alin 5 din Constitutie”, se arata in exceptia de neconstitutionalitate, citata de Agerpres Apelul la Constitutie Potrivit Avocatului Poporului, “standardul constitutional de protectie a libertatii individuale impune ca limitarea acesteia sa se realizeze intr-un cadru normativ care sa stabileasca expres durata maxima a limitarii acestei valori constitutionale, iar pe de alta parte sa prevada intr-un mod clar, precis si previzibil durata acestei masuri“. Pasajele din Constitutie la care AP face trimitere sunt cele in care se arata ca: – Libertatea individuala si siguranta persoanei sunt inviolabile; – In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie. Integral: http://www.ziare.com
Cum a preluat PNL o fabrică de sinecuri politice inventată de Liviu Dragnea și Petre Daea. Din opoziție, liberalii cereau desființarea aprozarelor PSD și amenințau cu anchete penale PNL și-a schimbat radical poziția față de Casa de Comerț ”Unirea”, o inițiativă a lui Liviu Dragnea și Petrea Daea prin care au fost reînființate vechile aprozare ce ar fi trebuit alimentate cu producția fermierilor români. Dacă în opoziție, dar și imediat după preluarea guvernării, PNL cerea desființarea firmei de stat, acum liberalii o populează cu propriii protejați politic, scrie AgroIntel.ro. Astfel, șeful pus de PSD la Casa de Comerț ”Unirea”, Adrian Izvoranu (consilier personal al lui Petre Daea), a fost înlocuit de ministrul PNL al Agriculturii, Adrian Oros, cu Ionuț Alexandru Dănilă. Dănilă are studii de veterinar, dar este specialist în cărți de vizită, printare și comunicare, potrivit propriului profil de LinkedIn, citat de AgroIntel. El este acționar și administrator în societatea Valid Intermedia, societate care obiect de activitate tot domeniul publicității. Popularea cu apropiați ai PNL a continuat și la nivelul consiliului de administrație, în care au fost numiți secretarii de stat Emil Dumitru și George Scarlat. Ce a făcut PSD cu Casa de Comerț Unirea Societatea cu capital integral de stat, deținut de Ministerul Agriculturii, a fost folosită de PSD pentru a-și finanța evenimente de partid și pentru afaceri denunțate chiar de PNL ca fiind corupte…..AgroIntel scrie că liberalii s-au decis să păstreze firma la presiunea unor baroni locali, care au văzut potențialul de afaceri al aprozarelor înființate de PSD. Care e pretextul păstrării Casei de Comerț Unirea? Criza COVID-19 a readus în discuție necesitatea sprijinului producătorilor agroalimentari locali, potrivit sursei citate. Integral: https://www.g4media.ro
Despre vindecarea birocrației și urgența digitalizării autorităților statului Autoritățile statului încă bâjbâie prin hățișul inițiativelor, al posibilelor soluții și măsurilor pe care ar trebui să le ia pentru a combate prezenta criză medicală. Având la dispoziție opțiunea reglementării legale speciale dată de starea de urgență instituită în toată țara, autoritățile încă sunt nesigure cu privire la modul în care trebuie să acționeze. Momentan repetă exemplul altor state, inclusiv lipsa de reacție în crearea cadrului necesar preîntâmpinării sau limitării pe cât posibil a impactului răspândirii Covid-19. Măsurile luate (de la instituirea stării de urgență, limitarea deplasării cetățenilor, distanțarea socială etc.) sunt necesare pentru a putea controla răspândirea virusului și, mai ales, gradul de încărcare a sistemului medical. Totuși, pe lângă aceste măsuri similare cu cele luate în restul lumii, autoritățile române mai au responsabilitatea și datoria de a-și aduce propria activitate în secolul XXI, în vederea asigurării implementării măsurilor deja luate. Acest lucru nu poate fi realizat în întregime fără înțelegerea impactului și a consecințelor pe care aceste măsuri le generează….. 1. Implementarea muncii de la domiciliu și a telemuncii pentru sectorul public, cu excepția activității care prin natura sa nu poate fi realizată în acest fel. Având în vedere situația actuală de criză și presiunea la care sunt supuse toate instituțiile statului, precum și companiile care formează mediul economic, este vitală digitalizarea activității autorităților statului ca premisă a posibilității supraviețuirii economiei naționale….. 2. Digitalizare și debirocratizare Digitalizarea cu succes a activității autorităților presupune, pe de o parte, înțelegerea fiecărei funcții din aparatul administrativ al fiecărei autorități și al rolului fiecărui funcționar în parte, precum și a metodelor de lucru a acestora, dar și, pe de altă parte, cunoașterea tehnologiilor moderne existente, capabile să permită transformarea vastului sistem birocratic românesc simultan cu regândirea și implementarea practică a modificărilor care se impun. Cele două procese trebuie să se desfășoare în același timp, având în vedere urgența implementării lor, dar și gradul de atavism tehnologic în care se află în prezent aparatul de stat. Această criză ne arată nu doar faptul că problemele sistemice cu care ne confruntăm de 30 de ani (ineficiența, corupția, birocrația, conflictele de interese sau infracționalitatea) pot ucide, dar și faptul că lipsa implementării tehnologiilor moderne, capabile să înlăture, sau cel puțin să reducă din aceste probleme sistemice, de asemenea, poate ucide. Tehnologia este imparțială la fel după cum și funcționarii publici ar trebui să fie apolitici. Implementarea tehnologiei sau folosind alți termeni, digitalizarea statului, într-un mod strategic, începând cu modul în care răspundem la această criză prin transpunerea online a principalelor fluxuri de lucru, va asigura un cadru instituțional și o comunicare eficientă, sigură, transparentă, cu posibilitate de interferență negativă minimă și care poate fi oricând supusă unui audit obiectiv. Niciun flux de lucru instituțional nu este prea insignifiant încât să nu fie subiectul acestui proces. Digitalizarea autorităților statului activitate cu activitate, acțiune cu acțiune, este singura metodă prin care se poate face acest lucru. Revoluționarea digitală și transformarea generală a tuturor instituțiilor nu este posibilă decât dacă acest proces începe, indiferent de cât de nesemnificativă ar părea activitatea supusă digitalizării. Micile succese de digitalizare vor sta inevitabil la fundația digitalizării statului. În prezent, statul încă lucrează, trăiește și respiră printre hârțoage, offline. Deși acest lucru este tolerabil în viața de zi de zi, după cum o arată și starea societății românești din ultimii ani, în această perioadă de criză internațională, acest lucru nu mai poate fi tolerat. Indiferența cu privire la ceea ce face statul și la modul în care acționează acum, nu este acceptabilă. De acest lucru depinde însăși supraviețuirea noastră ca societate și stat. Chiar și în această perioadă, în loc să regândească modul de intervenție pentru combaterea crizei, autoritățile continuă să creeze birocrație instituind obligația completării unor declarații de deplasare inutile, obligatorii pentru toți, al căror scop practic (în afara de amendarea celor care nu o au) încă nu este clar. Dacă scopul era de a descuraja deplasările personale și de urmări unde se fac acestea atunci același scop legal putea fi atins și printr-o declarație orală, dată în fața agentului de poliție sau al altui funcționar competent. Aceasta ar fi avut același efect juridic. Bineînțeles că nu puteam alege soluția mai simplă și mai eficientă, astfel că, pe lângă declarațiile verbale pe care oricum le dăm, este imperativ necesar pentru siguranța noastră să avem la noi și o declarație scrisă semnată olograf. Dacă analizăm bine situația, singurul lucru bun pe care îl putem identifica în această procedură este că nu avem nevoie și de un dosar cu șină, poză tip buletin, timbru și 2 copii xerox de pe fiecare document. Acestea sunt lucruri inutile făcute de dragul aparențelor și pentru a masca lipsa de pregătire specială pentru acest gen de crize. Nu există o procedură serioasă transparentă după care ar trebuie să se ghideze și să se orienteze autoritățile, iar lipsa oricărei pregătiri a priori este ascunsă prin acțiuni luate fără prea multă analiză de abia după ce evenimentul s-a produs și continuă să producă consecințe grave. Măsurile luate trebuie să prevină și să limiteze răspândirea virusului, iar acest obiectiv trebuie să stea la baza oricărei măsuri se ia în prezent. Din păcate, virusul birocrației este atât de răspândit în cadrul autorităților statului încât nici într-o situație de criză globală acestea nu se pot vindeca de el. Integral: https://www.hotnews.ro
Președintele Consiliului Fiscal: Creșterea pensiilor cu 40 la sută nu trebuie făcută; cheltuielile militare să fie reduse … „Deficitul pe care noi îl prognozasem, de 4%, fără creşterea pensiilor în acest an, nu este un scenariu cu care se mai poate lucra (…) Ceea ce s-a anunţat azi în şedinţa de la Cotroceni arată că se lucrează la o restructurare, nu la o simplă rectificare, a logicii construcţiei bugetului, atât cât se poate. Noi trebuie să regândim construcţia bugetului, să folosim la maximum fonduri europene, să căutăm să obţinem de la Comisie o amânare a cofinanţărilor, astfel încât să nu fie grevat bugetul public, care şi aşa este foarte sărac. Înţelegem că, deşi s-au relaxat regulile fiscale în Uniunea Europeană, aceasta nu înseamnă că poţi să faci orice, să cheltuieşti oricât. Nici nu avem puterea economică, nu avem dimensiunea veniturilor fiscale din alte ţări, astfel încât trebuie să încercăm să controlăm un deficit bugetar care foarte uşor se poate duce dincolo de 7% din Produsul Intern Brut. Deci, România trebuie să-şi menţină accesul la finanţare pe piaţa internă şi pe piaţa externă. Trebuie să recântărim toate cheltuielile, să amânăm din ele, inclusiv cheltuieli militare. În opinia mea, cheltuiala pentru sănătate echivalează cu cheltuiala pentru arsenal militar. Războiul este de altă natură, dar tot război este. Să amânăm din unele investiţii care nu sunt urgente. Trebuie să ne gândim şi la acele cheltuieli rigide, sub nicio formă creşterea pensiilor cu 40%… Nu ştiu, se poate contempla o creştere cu rata inflaţiei şi m-aş adresa numai celor mai mici pensii, nu tuturor pensiilor, între care unele sunt foarte mari”, a afirmat luni Daniel Dăianu, la Digi 24. Dividendele companiilor publice să ajungă la bugetul de stat, să nu mai existe bonusuri „În entităţile publice trebuie ca toate dividendele să meargă la bugetul public, să nu mai existe bonusuri. Toate instituţiile care au utilitate publică ar trebui să renunţe la bonusuri. Am văzut rezistenţa la acea taxă de solidaritate, însă acea taxă de solidaritate are o logică şi are o anumită adâncime a semnificaţiei. Dacă nu vom înţelege că trebuie să ne ajutăm în primul rând noi între noi, va fi greu ca alţii să aibă înţelegere pentru România. Poate că vom reuşi să luăm din acei 100 de miliarde de euro anunţaţi de preşedintele Comisiei Europene, poate 1 miliard de euro. Avem fonduri structurale şi de coeziune din care trebuie să absorbim cât mai mult. Avem o cotă la Fondul Monetar Internaţional pe care o putem utiliza, dar să nu credem că va exista îngăduinţă faţă de noi dacă nu vom căuta să ne ajutăm acasă. Trebuie să existe reguli de frugalitate acasă, care să vizeze pe toată lumea”, a spus Daniel Dăianu. În perioadele de criză, trebuie protejat capitalul uman. Recesiunea va fi severă Acesta a punctat, totodată, faptul că, prin şomajul tehnic, trebuie ajutaţi cei mai vulnerabili, acelaşi exemplu fiind valabil şi în cazul amânării ratelor, pentru care ar fi fost mai bun un termen de 6 luni. „Trebuie să fie ajutaţi cei mai vulnerabili, cei care într-adevăr nu mai pot. Şi şomajul tehnic nu afectează toată populaţia care poate lucra în România. Cei care sunt în şomaj tehnic şi, eventual, nu mai pot să plătească, merită să fie ajutaţi. Această logică este valabilă şi în ceea ce priveşte amânarea ratelor. Integral: https://www.digi24.ro
Achiziții în vremea pandemiei: Primăria Capitalei cere oferte pentru a cumpăra terenul pe care se va construi incineratorul de deșeuri, prețul estimat fiind de circa 5 milioane de euro Primăria Capitalei a deschis procedura de achiziție pentru cumpărarea terenului pe care va construi incineratorul de deșeuri. Municipalitatea dorește un teren cu o suprafață cuprinsă între 10 și 13 hectare, aflat la maxim 30 de km de centrul orașului (KM 0) și este dispusă să plătească până la 21 milioane de lei fără TVA. Reamintim că Primăria Capitalei dorește să construiască un incinerator de deșeuri cu o capacitate de 235.000 de tone pe an, care va arde deșeurile ce ajung acum la groapa de gunoi și va produce energie electrică și termică. Valoarea investiției ar fi de 146 milioane de euro, în total, iar instalaţia de tratare a deșeurilor ar urma să fie funcțională până în 2023 Demararea procedurii a fost anunțată printr-un anunț postat pe site-ul municipalității, iar instituția primește ofertele doar în data de 22.04.2020, în intervalul orar 10.00 – 14.00. Ofertele vor fi deschise pe 23 aprilie, ora 10, la sediul Primăriei. ”Având în vedere obligația respectării masurilor pentru prevenirea si gestionarea infecţiilor cu coronavirus (COVID 19) dispuse la nivel naţional si local, autoritatea contractanta îşi rezervă dreptul de a nu mai organiza o şedinţa publica de deschidere a ofertelor, dar va comunica ofertanţilor, la adresele de email menționate. Contractul de vânzare – cumpărare se atribuie ofertantului care îndeplineşte cerințele din caietul de sarcini și a cărui ofertă a fost stabilită câştigătoare de către comisia de evaluare pe baza criteriului de atribuire precizat în documentația de atribuire. Având in vedere ca atribuirea se face pe baza criteriului de atribuire conform Instrucțiunii, oferta câștigătoare este cea care a întrunit cel mai mare punctaj rezultat ca urmare a aplicării algoritmului de calcul stabilit în documentația de atribuire”, se mai arată în anunț. Prețul terenului are o pondere de 50% în punctajul de atribuire, restul fiind criteriile tehnice. Primesc mai multe puncte terenurile care sunt în intravilan, au drumuri mai late de 7 m, au acces la drum național, au utilitățile aproape. Consiliul General al Municipiului București a aprobat în luna februarie cerea municipalității de a achiziționa un teren pentru construirea incineratorului de deșeuri. Integral: https://www.hotnews.ro
Cine se aseamănă se adună …..Nu pot citi gândurile secrete ale premierului, dar sunt mai mult ca sigur că, la ora actuală, domnia-sa speră ca orice fel de alegeri să se desfășoare cât mai târziu posibil. Nu doar fiindcă se teme de cine știe ce efecte perverse ale noului coronavirus. Dl. Orban a citit ca oricare dintre noi sondajele și a văzut că poziția în opțiunile electoratului a partidului pe care îl conduce e din ce în ce mai proastă. Iar în condițiile războiului cu inamicul invizibil nu prea are cum să se îmbunătățească. Ceea ce s-a întâmplat la Suceava, acolo unde baronul local Gheorghe Flutur a încălcat toate legile posibile, începând cu acelea ale moralei, inițiativele parlamentare iresponsabile ale recidivistei în lupta împotriva partidului Alina Gorghiu, declarațiile fără minte ale miniștrilor Violeta Alexandru și Florin Cîțu care reînvie,populist, de dragul unor câștiguri de imagine facile, lupta de clasă, vorbele de clacă ale numitului Roman Florin care se bagă și el în seamă deși nu i-o cere nimeni, bâlbele cotidiene ale autorităților vor avea prețul lor. Dl. Robert Turcescu, deputat din partea cvasi-inexistentului PMP, fidel pe mai departe catastrofalei doctrine Băsescu a grașilor care trăiesc pe seama slabilor (dl. Băsescu,ca și dl. Turcescu, pozează în amnezic și uită cât de bine le-a mers la vreme de criză economice clienților lui politici, năzbâtioaselor lui fiice și, desigur, lui însuși) strigă, ca din gură de șarpe, că s-ar putea să nu avem nici un fel de alegeri doi ani de acum încolo. Pasărea mălai visează. D-lui Turcescu i-ar conveni nespus asta. Ar mai arde gazul degeaba prin Parlamentul României, ar încasa pe mai departe dividende consistente de la o firmă care nu mai are de multă vreme activitate, ar tot amâna completarea și depunerea declarației de avere și de interese. Și ar face pe populistul cerând plafonarea veniturilor. Că de realegere nici nu poate fi vorba. Un recent sondaj de opinie dat publicității mai-mai că începuse să dea iar speranțe USR. Partidul dădea semne că își revine. Numai că senatorii lui au votat, fără să știe ce fac, cel puțin așa deducem din declarația președintelui Dan Barna, proiectul legislativ al duduii Gorghiu. Demagogii Călin Popescu-Tăriceanu, de la fantomaticul ALDE, și Victor Viorel Ponta de la famelicul Pro România strigă. Se dau de ceasul morții să ne reamintească că încă există. Speră să mai recupereze ceva. Doamne ferește! Octogenarul Teodor Meleșcanu vrea iar să își refacă viața din punct de vedere politic și a dat un nou divorț. Al câtelea? În vremea aceasta, PSD își vede liniștit de treabă. Fructifică avantajul majorității parlamentare, profită de gâlcevile din ipotetica zonă a Dreptei (PNL, USR, Plus), joacă și câștigă pe serviciul neghiobiilor debitate de fruntașii PNL, adoptă în Parlament în devălmășie legi care mai de care mai populiste. Toate fără surse reale de finanțare. PNL amenință că le va ataca necondiționat la Curtea Constituțională? Care CCR? Aceea devenită demult tender al PSD și unde tronează drept fochist dl Valet, scuze!, Valer Dorneanu? Și, uite așa, PSD s-ar putea să se reîntoarcă glorios la guvernare. COVID-ul și prostia adversarilor politici ai liberalilor, dar și greșelile zilnice ale acestora îi favorizează revenirea. Pe principiul cine se aseamănă se adună. Integral: http://www.contributors.ro
Savanții de la Cotroceni au finalizat decorația pentru inventatorul vaccinului anti-Covid Vești extrem de bune din partea administrației prezidențiale, pentru prima oară în această ultima lună ce a părut ca o furtună neagră abătută peste România și lumea întreagă. Colectivul de savanți care lucrrează, constant, în apropierea președintelui României a finalizat decorația ce va fi oferită inventatorului vaccinului anti-Covid. „Nu a fost ceva ușor, dar am reușit. Important a fost ca această decorație să cuprindă toată recunoștința și tot respectul pe care statul român îl poate oferi, respectiv mult nimic cu alamă. Este primul aliaj de alamă care conține 95% nimic, o premieră în domeniu. Astfel de materiale sunt folosite pe stația spațială de obicei”, a declarat Horțiu David, șeful comisiei care a lucrat la realizarea obiectului. Reprezentanții administrației prezidențiale susțin că pot începe deîndată producția de astfel de decorații, astfel încât președintele se poate apuca de treabă încă de mâine dimineață. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Salutare!
Daianu: “Trebuie să recântărim toate cheltuielile”
Domnul Daianu, fost ofiter DIE, ar fi credibil daca nu ar sta – in vremuri de criza – pe un salariu colosal la Consiliul fiscal.
Si daca ar da un exemplu personal, renuntand la o parte din venituri, pe care sa le doneze pt. medicina.
PS
Nu pot sa uit cum acest expert si-a incredintat o suma mare bani unui escroc (Cristian Sima), pt. cumpararea de actiuni care sa-i aduca un profit baban.
Bani pe care nu i-a mai vazut niciodata.
Bună dimineața!
De data asta nu au mai operat noaptea.
https://www.g4media.ro/poluare-langa-bucuresti-ard-resturi-de-la-fosta-ferma-de-porci-din-peris-intrata-in-insolventa-si-care-in-trecut-a-facut-afaceri-cu-firmele-controlate-de-liviu-dragnea.html
Buna ziua.
Exista legatura directa intre poluare si grad sporit de infectare covid-19
https://projects.iq.harvard.edu/covid-pm
[link semnalat ieri de @miki]
Informatia din link a fost observata acum cateva saptamani de cercetatori din Milano si Torino in diverse localitati din Nordul Italiei.
In Romania, Bucuresti este direct si agresiv amenintat de poluare in contextul covid-19.
In Bucuresti ar trebui impusa masca si manusi in toate spatiile publice, in opinia mea, ca sa se limiteze nr. de morti si infectati.
Iar cei care polueaza in contextual acesta, direct la bulau pentru ca savarsesc crima.
Devine obligatorie purtarea mastii si in casa. 🙂 🙂
Am mai aflat una de recomandarile Organizatiei Mondiale a Sanatatii.
Cica au zis la inceput sa nu purtam masti.
Acum cica e obligatoriu.
…probabil intre timp s-a schimbat stiinta…
Am gasit o chestie interesanta care circula si contine o portie buna de adevar despre specie proasta, multa si lacoma:
“O cercetatoare de microbiologie din Spania, intrebata despre un leac impotriva virusului buclucas, raspunde:
“Voi platiti fotbalistii cu un milion de euro lunar, iar pe un cercetator in microbiologie cu 1800.
Acum cautati tratament?
Mergeti la Cristiano Ronaldo sau la Messi si ei va vor gasi leacul”…”
Buna ziua!
cu scuzele de rigoare, aiasta e fake:
https://www.poynter.org/?ifcn_misinformation=a-spanish-biological-researcher-saying-you-give-the-footballer-e1-million-euros-a-month-a-biological-researcher-e1800-per-month-and-you-are-now-looking-for-a-coronavirus-treatment-go-to-cristi&fbclid=IwAR0CbpCUYFYTfYI8y-VRCOIFqQe0HiS8lxdxJz3fsSknNQzraZpAOTcH39Q
cred si eu ca-i fake, dar ideea prinde si-are adevar in ea; ca specie e cam tembela
Reiau un exemplu stralucit si pentru derbedeii de la bor
https://www.g4media.ro/una-dintre-cele-mai-mari-catedrale-gotice-din-lume-a-fost-transformata-in-spital-de-campanie-sistemul-medical-din-new-york-este-coplesit-de-numarul-mare-de-cazuri-cu-covid-19.html
De la 250.000 de euro pe an la de aproape 4 ori mai mult: parlamentul a votat si presedintele a semnat legea care alimenteaza de la bugetul de stat cu mai multi bani schitul romanesc de la muntele Athos.
Ei?
PS
Acolo sunt 25 de calugari.
Cam scumpa “intretinerea”.
Foarte scumpa. N-am inteles nici eu ce se baga Iohanne in toate parangheliile mistice ale astora pe bani care sunt utili altundeva acum si oricand.
Din cate stiu, statul este laic.
Biserica se poate intretine singura, pe baza veniturilor din activitatile proprii (inclusiv economice, donatii, taxe etc.).
Absolut de accord cu asta.
N-am inteles niciodata toate maimutarelile si pretentiile din Romania in legatura cu derbedeii multi bor si inapoierea mentala de masa pe care o propaga, in loc de traditii, etc.
Reiau un link din Canada, cu informatii suplimentare primite de la un Connoisseur Canadian… Poate este utila si aici lectia invatata acolo…
https://www.cbc.ca/news/canada/british-columbia/bc-ontario-quebec-covid-19-1.5524056
In curbele din grafic se vede ca cresterea de morti / infectati in British Columbia este mult mai plat fata curbele din Ontario si Quebec; fiecare din aceste provincii au cate o zona metropolitana mare, cu populatie densa.
Connoisseur spune ca principala diferenta au facut-o diferentele culturale de abordare intre provincii.
In BC, de la primul caz de covid aparut s-a trecut comanda efectiva de decizie de la politicieni la medici.
S-au dat atentionari insistente, zilnice populatiei si s-au anulat toate adunarile, evenimentele, etc cu oameni.
Li s-au spus sa inchida activitiati ne-esentiale si sa stea prin case, ceea ce lumea si business-ul au facut.
Atat in Ontario cat si in Quebec s-a mai tropait politic vreo saptamana pana sa treaca comanda la medici epidemiologi;
Quebec chiar nu a dat al public numere timp de o saptamana, iar apoi le-a dat pe toate deodata (numere deja mari), surprinzand pe toata lumea in Canada.
Deci s-a pierdut doar maxim o saptamana in Ontario si Quebec, iar victimele acolo sunt multe.
Connoisseur, ofticat pe prostiile astea si numar de morti, a aprecit ideea romaneasca cu ordonante militare aplicat aici zicand ca se intreaba daca masuri similare nu ar fi salvat vieti si in provinciile Canadei.
https://twitter.com/zoso/status/1247638672964489217?s=21
Scuze, link-ul acesta e mai precis:
https://m.imgur.com/RBDegca
cool
am incercat chiar acum pe doua modele;
la una n-am stins (albastra / verzuie chirurgicala din farmacie dinainte de covid), la alta am stins bricheta (alba, productie noua adusa dupa aparitia covidului)
Bună ziua!
https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-23802802-antibiotice-iasi-reia-productia-paracetamol-novocalmin-regim-urgenta.htm
„Antibiotice Iaşi a decis să reia în regim de urgență producția de paracetamol şi novocalmin, care vor fi livrate în perioada următoare către farmaciile şi spitalele din România.
Reprezentanţii Antibiotice Iaşi susţin că au reluat fabricarea acestor produse în regim de urgenţă, în contextul în care atât paracetamolul, cât şi metamizolul sodic (medicament care se eliberează pe bază de prescripţie medicală, alternativă terapeutică pentru paracetamol) au fost incluse în cele mai multe din ghidurile naţionale de tratament în UE ca primă opţiune la iniţierea tratamentului febrei sau durerii provocate de infecţia cu COVID-19, potrivit Agerpres.”
Bună ziua!
”„Am instalat manager militar la spitalul din Deva. Nu există circuite, iar cele care există nu sunt respectate. Avem de făcut o muncă, care trebuie să înceapă cu personalul medical”, a spus Tătaru, apreciind că situaţia de la Deva este dificilă, dar nu la fel ca la Suceava.”
https://www.g4media.ro/management-militar-pentru-o-perioada-de-cateva-saptamani-la-spitalul-judetean-din-deva-anuntat-ministrul-sanatatii.html
“…late November…” atunci a inceput lumea larga sa primeasca rapoarte despre evenimente declansate in China la inceputul lunii…
https://www.msn.com/en-us/news/politics/intelligence-report-warned-of-coronavirus-crisis-as-early-as-november-sources/ar-BB12j7DP?ocid=spartanntp
Noi acum suntem cam prin Decembrie 2019 la chinezi… so… rabdare si tutun
Buna ziua all 🙂
AA Asta inseamna ca a inceput de fapt in septembrie-octombrie.
Cam asa ma gandesc si eu.. octombrie cel mai tarziu; iar la noi cam prin februarie
Buna ziua
Era una din Observațiile mele de aseară privind “timing”ul….deci “decidenții” au știut dar erau ocupati cu luminițele de anul nou…ca nu mai e pc sa zici “Crăciun”
Na, c-a anuntat si Iohanne ca anul asta lumina sfanta de Paste vine direct prin Sfantul Duh la bricheta din casa (cu respectarea regulilor de la pompieri.
Doar sa trimita vreun maimutoi tembel ca becali vreo nava privata sa faca circ cu lumina adusa cu avionul, dar atunci jandarmeria trebuie sa confiste si lumina si avionul conform ordonantei militare. Plus sa bage la carantina sau inchisoare pe autori.
https://www.g4media.ro/presedintele-iohannis-indeamna-romanii-sa-stea-acasa-de-paste-o-sa-stau-acasa-impreuna-cu-sotia-mea-carmen-vom-fi-doar-noi-doi.html
Porumbeii 🙂
Da… vorba unui intelept… doi porumbei bronzati pe-o balega (de tara)
Vai mama ei de țară cu o așa gașcă la butoane. – ”Senatoarea USR, Florina Presadă, acuză un fals și un abuz la modul în care se desfăşoară lucrările Comisiei de administraţie publică din Senat”
https://www.g4media.ro/senatoarea-usr-florina-presada-acuza-un-fals-si-un-abuz-la-modul-in-care-se-desfasoara-lucrarile-comisiei-de-administratie-publica-din-senat.html
Comisia este condusă de senatorul PSD Florin Cârciumaru.
Cica se explica de ce a explodat virusul in Lombardia.
Cica Lombardia este epicentrul investitiilor chineze in Italia. Plimbarile necontenite de oameni de afaceri chinezi ar fi provocat izbucnirea. 30% din investitiile din Lombardia sunt chineze.
De aia Lombardia nu Roma a avut probleme.
De noaptea minții…din nou PSD!
https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-23805796-coronavirus-garantia-stat-eliminata-credite-ipotecare.htm
Buna ziua!
Epoch Times a produs primul documentar despre originea coronavirusului: https://youtu.be/Le_rfTdayLs
Prezinta o desfasurare cronologica, completata cu documente publicate si interviuri cu persoane serioase, cercetatori, analisti militari si civili. Informatiile sunt credibile. Se pare ca originea nu este deloc nevinovata, chinezii au avut motive serioase sa ascunda datele.
Nu am inteles insa de ce agentiile de informatii ale statelor occidentale nu au furnizat mai devreme informatii convingatoare conducerilor tarilor respective. Sau au facut-o si respectivii lideri nu le-au crezut?
La unii le vin idei foarte crete, unde / pe cine sa testeze…
https://edition.cnn.com/2020/04/07/africa/french-doctors-africa-covid-19-intl/index.html?utm_term=15863442878847dd44daf1a36&utm_source=Coronavirus+Update+-+April+8%2C+2020&utm_medium=email&utm_campaign=196722_1586344287888&bt_ee=OdbTz54N1t0Q6Mo5ADGs%2BX2iC9ybNpeqz%2BEMnJeBa5zxToI5hOgX3PprhM5Zp69l&bt_ts=1586344287888
Buna ziua
Am atras atentia ca nu exista imunitate naturala . Doar vaccinarea in masa a asigurat imunitate speciei umane.
Acum aveti dovada romaneasca care confirma ce am scris si sustinut mereu.
https://m.hotnews.ro/stire/23806076
Buna ziua all 🙂
“Cum a mințit oficial guvernul francez că măștile de protecție nu folosesc la nimic pentru a acoperi lipsa acestora din spitale
Guvernul francez a susținut săptămâni în șir că măștile de protecție nu folosesc la nimic, ba chiar că ar putea face mai mult rău, însă motivul real pentru care a susținut acest lucru a fost lipsa măștilor din dotarea spitalelor, dezvăluie Frankfurter Allgemeine Zeitung. Mai mult, autoritățile trec acum dintr-o extremă în alta, iar mai multe orașe, printre care Nisa, Cannes și Paris iau în calcul introducerea obligativității purtării măștilor de protecție în spațiile publice. Primarul socialist al Parisului, Anne Hidalgo, a interzis începând de miercuri orice activitate sportivă în aer liber, între orele 10 și 19…..”
https://www.g4media.ro/cum-a-mintit-oficial-guvernul-francez-ca-mastile-de-protectie-nu-folosesc-la-nimic-pentru-a-acoperi-lipsa-acestora-din-spitale.html?fbclid=IwAR0xGFV-akW0okk5CWOxVaw5aeQvAha00uT1SRa8RySR6f7bSGS0KBtBxUU
Multumim celor doua persoane, care din putinul lor s-au gandit si la noi. Rubrica dreapta, sus. 🙂
“Senatul a adoptat cu unanimitate de voturi inițiativa legislativă prin care se acordă o pensie de urmaș copiilor cadrelor medicale decedate din cauza coronavirusului…..Potrivit proiectului pentru recunoaşterea meritelor personalului medical participant la acţiuni medicale împotriva Covid – 19, „la decesul unui cadru medical, Ministerul Sănătăţii acordă familiei acestuia sau persoanei care a suportat cheltuielile ocazionate de deces, după caz, un ajutor suplimentar în cuantum de două salarii medii pe economie”….”
https://www.g4media.ro/senatul-a-adoptat-cu-unanimitate-de-voturi-initiativa-legislativa-prin-care-se-acorda-o-pensie-de-urmas-copiilor-cadrelor-medicale-decedate-din-cauza-coronavirusului.html
“Senatul a adoptat modificările propuse de PSD la legea Consiliului Concurenței: Președintele României a fost eliminat din procedura de numire a conducerii instituției Senatul a adoptat miercuri, cu voturile PSD, ALDE și PMP, modificările propuse de senatorii social-democrați Șerban Nicolae și Daniel Zamfir la legea Consiliului Concurenței, potrivit cărora președintele României a fost eliminat din procedura de numire a conducerii instituției, care urmează să fie numită de partidul sau partidele care dețin majoritatea în Parlament. S-au înregistrat 80 de voturi ”pentru” (PSD, ALDE, PMP) adoptarea legii, 48 de voturi ”împotrivă” (PNL, USR, UDMR) și 2 abțineri.
Liberalii, maghiarii de la UDMR și senatorii USR au criticat dur modificările aduse ”în mod netransparent și fără dialog” actului normativ, atrăgând atenția că instituția trece practic în subordinea Parlamentului, adică va fi subordonată politic.
Senatorii Șerban Nicolae și Daniel Zamfir au introdus câteva amendamente de ultim moment la un proiect legislativ care a fost discutat în comisiile Juridică și Economică în urmă cu doar două zile….”
https://www.g4media.ro/senatul-a-adoptat-modificarile-propuse-de-psd-la-legea-consiliului-concurentei-presedintele-romaniei-a-fost-eliminat-din-procedura-de-numire-a-conducerii-institutiei.html
Asta-i clar din ciclul urmator:
https://www.politico.eu/article/mafia-plots-post-coronavirus-pounce/
Eu tot nu pricep de ce nu merg patrule militare sau mixte sa opreasca satra din sparlament ca sa imprastie covid la toata Romania. Numai porcaria antiromanesti, antiguvern si anti-stat se produc in zilele astea in sparlamentul asta.
La astia nu functioneaza ordonantele militare?
De noaptea minții! Dacă era un prăpădit ajuns în faliment era vai mama lui, așa în 2014 ferma s-a închis. Ferma/terenul a ajuns la un libanez și acum ”cineva” s-a jucat cu focul. – ”Un nemernic a pus focul, să vadă cum arde stuful, să se distreze, cum pun peste tot”, a explicat pentru HotNews.ro primarul din Periș, Albu Anghel.”
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-23806170-incendiu-poluare-bucuresti-ferma-porci-peris-dragnea.htm
Buna ziua!
Dementa, tupeu?
Dar cei care ii accepta revenirea?
https://www.g4media.ro/breaking-sorina-pintea-a-revenit-asupra-demisiei-de-la-sefia-spitalului-judetean-din-baia-mare-si-a-fost-repusa-in-functie-ea-demisionase-la-inceputul-lunii-martie-dupa-ce-a-fost-acuzata-de-dna-ca.html
E sub control judiciar!
Buna ziua tuturor, buna, cedric 🙂
cel care i-a acceptat revenirea e presedintele de CJ Maramures, Gabriel Zetea. Garda dura a PSD.
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/psd-istii-petrec-la-nunta-lui-gabriel-zetea-in-maramures-viorica-dancila-s-a-prins-in-hora-1200297
te mai mira? 🙂
https://www.politico.eu/article/ecj-orders-poland-to-suspend-a-disciplinary-panel-for-judges/
Buna ziua!
Acum stim clar care e soartea SIIJ 😀
Exista o mica diferenta (sectia aia din Polonia era numita de Parlament), anume ca la noi SIIJ este numita de CSM (aparent, independent de politic), insa skepsisul e asta: desi SIIJ este sectie de procurori, conducerea ei este numita majoritar de judecatorii din CSM. Asta contrazice separatia carierelor magistratilor si mai ales ceea ce scrie si in Constitutia Romaniei.
“Consiliul Superior al Magistraturii îndeplineşte rolul de instanţă de judecată, prin secţiile sale, în domeniul răspunderii disciplinare a judecătorilor şi a procurorilor, potrivit procedurii stabilite prin legea sa organică”.
Buna ziua.
Asa m-am gandit si eu 🙂
CEDO si-a suspendat lucrarile, insa CJUE functioneaza. Nu cred ca mai devreme de iunie vom acea o decizie pe SIIJ.
Inca 30 de zile de frontiere interne inchise in UE.
https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-23807463-interdictiile-pentru-calatoriile-neesentiale-prelungite-15-mai.htm
Si vor mai fi inca 30 de zile, pentru unele tari, pana pe 15 iunie. Franta, Italia si Spania nu vor risca. Insa din 15 iunie vor da drumul la turism intra-european, cred eu. Asta daca se mai inghesuie cineva sa faca turism 😀
Bună seara!
Interesant!
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23807971-rise-project-romania-cerut-doua-randuri-200-milioane-euro-banca-mondiala-unde-sunt-banii.htm
Au platit pensile speciale.Alea civile + militare.
Cam asta e valoarea lor lunara. Echivalentul in lei.
O fi ramas si ceva maruntis pentru alte cheltuieli.
51.680 tampoane analizate in Italia in ultimele 24 ore.
E un record. Din acestea doar 7,4 % rezulta pozitive. Numar foarte mic raportat la masa de analize efectuale.
Si numarul de morti este in scadere ( de 5 zile tot scade ). ” doar” 542. Totalul pina acum : 17.669.
Record si de vindecati oficial. + 2.099 in ultimele 24 ore.
Scade si numarul de pacienti in terapie intensiva.
– 99. In terapie intensiva se afla sub 4.000 persoane. Exact 3.693.
A fost depasit ” varful”. Toate datele sint in scadere. Chiar daca numarul de tampoane efectuate a crescut considerabil.
Aprilie toti in casa. Nu se coboara garda.
Vești bune, Doamne ajută!
Poveste lui covid-19 pe scurt si ce urmeaza (?)
https://www.nature.com/articles/s41551-020-0553-6?utm_source=Nature+Briefing&utm_campaign=5907ab71f9-briefing-dy-20200408&utm_medium=email&utm_term=0_c9dfd39373-5907ab71f9-44146089
Lista cu teste covid-19 considerate rezonabile de WHO
“Selected commercial rapid tests for SARS-CoV-2”
“…Rapid POC tests for use at community level were identified by a WHO expert group convened in Geneva last month as the first of eight research priorities…”
https://www.nature.com/articles/d41587-020-00010-2?utm_source=Nature+Briefing&utm_campaign=5907ab71f9-briefing-dy-20200408&utm_medium=email&utm_term=0_c9dfd39373-5907ab71f9-44146089
Bună seara!
Atenție și la acest aspect!
https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-23808939-coronavirus-italia-moare-spitale.htm
„În ciuda ușoarei îmbunătățiri, numărul cazurilor de infectare de la Milano continuă să fie ridicat. Motivul, explică Galli cotidianului Il Messaggero, constă în faptul că „multe persoane au fost blocate în casă cu infecția deja în curs, în fază de incubație, sau la primele manifestări”, fără să fi avut ocazia să fie testate.
Din acest motiv, “în Lombardia, pentru a fi optimiști, avem de 7 până la 10 ori mai multe persoane infectate decât susţin datele oficiale. E clar că distanțarea a fost esențială pentru a face față epidemiei, dar, din păcate, există persoane a căror stare de sănătate poate să se agraveze rămânând acasă”.”
Ev mediu!
https://www.hotnews.ro/stiri-cultura-23808987-patriarhie-voluntarii-vor-duce-lumina-doar-credinciosii-care-asteapta-fata-locuintei.htm