Revista Presei – 7 martie.”Şeful Medicilor din Ambulator: Spitalele ar trebui rase toate pentru că sunt extrem de vechi”
07/03/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de marti, 7 martie! Marți avem parte de minime de la –1 spre 1 grad, iar nordul Banatului, Crișana, și nordul Dobrogei se vor bucura de 2 – 4 grade. Primăvara decide să se instaleze bine prin Muntenia, Oltenia, Banat, sudul Moldovei, Dobrogea, unde avem parte de valori de 15 – 17 grade, în timp ce prin nordul Moldovei, sudul Transilvaniei, sudul Crișanei vor fi 10 – 11 grade. Cel mai rece va rămâne în nordul Transilvaniei, Maramureș, zonele montane, centrul Crișanei, cu ale lor 4 – 6 grade. Bucuresti: 16/3 gr.C.
“Spitalele, obligate să dea informații familiei pacientului în cel mult 2 ore de la internare Ministerul Sănătății a elaborat un proiect de hotărâre de guvern prin care se introduc noi sancţiuni pentru spitale şi managerii lor. Astfel, vor exista amenzi substanţiale pentru spitale dacă nu anunță familiile pacienților în cel mult 2 ore de la internare sau nu respectă dreptul rudelor la vizite şi la acces la date de starea de sănătate a celor bolnavi. MS a pus în dezbatere publică proiectul care completează o HG din anul 2011, unde amenzile sunt depăşite, iar unele abateri nu sunt sancţionate. …. Iată în ce cazuri se poate aplica amendă de la 2.000 la 3.500 lei pentru persoanele fizice (managerul), respectiv de la 5.000 la 7.000 lei pentru persoanele juridice (spitalul):
- Spitalul NU are un sistem pus la punct prin care se comunică aparţinătorilor în cel mult două ore de la internarea pacientului (telefonic/prin sms) următoarele informaţii: secţia/ compartimentul unde este internat, numărul salonului, etajul, numele medicului curant şi numărul de telefon apelabil pentru informaţii despre starea de sănătate a pacientului, cu respectarea drepturilor pacientului;
- Secţia din spital nu îşi respectă obligaţia de a informa telefonic zilnic aparţinătorii, prin medicul curant/medicul de gardă/ personalul desemnat, despre starea şi evoluţia pacientului, în situaţia în care programul de vizită este suspendat ori starea de sănătate a pacientului nu permite vizitarea.
- Spitalul nu afişează, la loc vizibil, la intrare, programul zilnic de lucru al medicilor curanţi, pentru ca aparţinătorii să poată discuta cu doctorul rudei bolnave
- Spitalul nu respectă legislaţia privind programul de vizite
- Spitalul nu respectă legislaţia privind afişarea programului de vizite la toate intrările, în mod vizibil şi accesibil vizitatorilor, precum şi pe site-ul unităţii sanitare
- Spitalul nu asigură pentru vizitatori, în mod gratuit, echipament de protecţie adaptat în funcţie de gradul de risc al secţiei. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“Şeful Medicilor din Ambulator: Spitalele ar trebui rase toate pentru că sunt extrem de vechi Preşedintele Asociaţiei Profesionale a Medicilor din Ambulator, Cosmin Alexandrescu, a declarat luni, 6 martie, la Prima TV, că spitalele ar trebui dărâmate deoarece sunt extrem de vechi, cu circuite complet depăşite. El a menționat că trebuie făcute spitale noi, dar pe amplasamentul celor actuale. …. „Planul de paturi şi spitalele din România au fost făcute în anii 70, când aveam cu totul altă populaţie, 22 de milioane în creştere, ajunseserăm la 23 de milioane imediat după Revoluţie, cu o altă demografie. Numărul tinerilor era mult mai mare ca în prezent deoarece tinerii de astăzi sunt plecaţi peste hotare”, a declarat Cosmin Alexandrescu, potrivit news.ro. …. „Noi în realitate avem o populaţie de aproximativ 16 milioane de locuitori, o natalitate în prăbuşire, iar spitalele pe care le avem, în realitate, ar trebui rase toate pentru că sunt extrem de vechi, cu circuite complet depăşite”. „Trebuie făcute spitale, dar în locul celor care există şi readuse ţinând seama de modificările demografice care există. Sunt zone întregi din ţară care au fost depopulate”, a adăugat el. Afirmațiile au venit după ce Curtea de Conturi a publicat un raport de audit făcut anul trecut care arată că peste 50% dintre cele 58 de spitale aflate în subordinea Ministerului Sănătăţii sunt mai vechi de 60 de ani, unele chiar și de 100 de ani, dar în ultimul deceniu instituția a alocat majoritatea banilor spre aparatura medicală, nu către reabilitarea imobilelor. ….” Integral: https://www.libertatea.ro
“Țară în service | Blocuri renovate de mântuială, care riscă să pice la cutremur. Expertiza costă mult, locatarii trăiesc în incertitudine Ultima expertiză și verificare tehnică națională a structurii de rezistență a clădirilor cu apartamente a fost realizată în perioada 1994-1995. După aderarea României la Uniunea Europeană, autoritățile au început să investească masiv în refacerea fațadelor blocurilor vechi, pentru a le eficientiza energetic, conform standardelor comunitare. Au uitat însă să verifice dacă structura blocurilor nu s-a degradat și dacă acestea ar face față unui cutremur puternic. …. Atitudinea celor care stau în locuințe în care riscă să moară în cazul unui cutremur major este indusă de politicile publice ale autorităților, spune avocatul Paul Dumbrăvanu, specializat în domeniul imobiliar, în verificarea calității clădirilor rezidențiale vechi și noi. „Oamenii nu sunt învățați. Ei nu pot lua credite, fonduri europene ca să refacă tot blocul. De asta nu vor să se mute. Ignoră pericolul, pentru că și statul îl ignoră”, spune acesta. Guvernul și primăriile au evitat, după aderarea la Uniunea Europeană din anul 2007, să controleze cât de sigure sunt clădirile rezidențiale în care au investit 2,3 miliarde de euro pentru refacerea fațadelor și eficientizare energetică. „Autoritățile locale ar trebui să aibă fonduri pentru a ajuta asociațiile, așa cum o fac pentru celebrele îmbunătățiri termice ale blocurilor. Multe dintre acestea au fost făcute cu fonduri europene, pentru blocuri care au deja probleme și nu au fost expertizate. Acele expertize sunt din anii 1994-1995, iar acum, cel puțin jumătate din blocurile expertizate atunci, sunt mult mai rău din punct de vedere structural”, ne spune Paul Dumbrăvanu. …. S-a investit peste 2,3 miliarde de euro în refacerea fațadelor și eficientizarea energetică a aproape 17.000 de blocuri, dintre care peste jumătate au fost în București. Datele provin de la Ministerul Dezvoltării și de la primăriile de sector. După 15 ani de astfel de programe de refacere a aspectului estetic al blocurilor, cutremurul din Turcia și Siria a fost momentul în care autoritățile centrale și locale și-au dat seama că au uitat de aspectul poate cel mai important în cazul acestor blocuri tot mai vechi – riscul de prăbușire la seism. ….Cât despre numărul blocurilor cu risc seismic, cifra nu este cunoscută pentru că analizele Inspectoratului de Stat în Construcții – instituție din subordinea ministerului de resort – a ținut cont doar de situația clădirilor cu probleme, nu și a destinației acestora (dacă sunt școli, spitale sau blocuri).…….” Integral: https://romania.europalibera.org
“Procurorul militar Bogdan Pîrlog: Parlamentarii și președintele Iohannis au adoptat legi fără să le înțeleagă efectele …. Copreședintele Asociației Inițiativa pentru Justiție, procurorul militar Bogdan Pîrlog, spune în interviul pentru Europa Liberă că una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă procurorii este insistența Ministerului de Interne de a controla anchetele penale, prin polițiștii judiciari detașați la parchete sau prin faptul că nu detașează toți polițiștii pe care procurorii îi cer. Este o problemă rămasă din mandatul fostului procuror general al României, Gabriela Scutea, care și-a încheiat mandatul pe 20 februarie, susține procurorul Bogdan Pîrlog. „Faptul că Ministerul Public n-a avut nicio poziție cu privire la abrogarea tuturor dispozițiilor privind Poliția Judiciară din Legea de Organizare (n.r. Legea privind Organizarea Judiciară) reprezintă cea mai mare lovitură pe care a primit-o Ministerul Public după 1989”, acuză copreședintele Asociației Inițiativa pentru Justiție. Mai mult, magistratul o acuză pe fosta șefă a Ministerului Public, Gabriela Scutea, că la revizuirea legilor Justiției, în Parlament, la finalul anului trecut, nu ar fi apărat interesele procurorilor în ceea ce privește posibilitatea alegerii polițiștilor judiciari pe care și-i doresc în echipele comune de anchetă. „Să nu uităm că atitudinea serviabilă în fața nucleului dur din Ministerul de Interne, pe care această persoană a avut-o, a dus la o răsturnare a valorilor normale în societatea și în modul în care a fost gândit sistemul judiciar românesc, în care, deși, potrivit Constituției și legislației, Parchetul conducea activitatea de urmărire penală – cercetare penală a Poliției Judiciare – în realitate, Ministerul de Interne a ajuns să aibă un control tot mai mare asupra acestor activități”, acuză procurorul militar Bogdan Pîrlog. Procurorul Bogdan Pîrlog mai acuză parlamentarii care au dat forma finală a legii privind Organizarea Judiciară și pe președintele țării, Klaus Iohannis, pe care nu îl nominalizează însă explicit, că au dat undă verde unei legi care nu spune clar cum trebuie să arate relația procurori-polițiști judiciari. Acesta dă exemplul Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT) care, potrivit legii, trebuia să aibă 250 de polițiști detașați. „De ani de zile, de când s-a introdus, încă nu vedem decât o fracție minoră prezentă acolo”, spune el. …. Copreședintele Asociației Inițiativa pentru Justiție, Bogdan Pîrlog, acuză că unii procurori desemnați să preia atribuțiile și anchetele defunctei Secții pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ), cunoscute ca Secția Specială ar face presiuni asupra unor colegi, uzând de această nouă calitate, de anchetatori ai magistraților din România. ....” Integral: https://romania.europalibera.org
“Numărătoare inversă pentru finalizarea vânzării ENEL România, evaluată la 1,3 miliarde euro, de către compania greacă PPC Finalizarea evaluării activelor (due diligence) și semnarea unui acord (SPA- Share Purchase Agreement) între compania elenă de electricitate PPC și compania italiană Enel pentru achiziția Enel România este o chestiune de zile, anunță publicația elenă MONO NEWS, citată de Rador. Negocierea vizează achiziția a 100% din activele controlate de Enel în România, în rețele de distribuție, furnizare și producție SRE, în activități la care Enel România participă cu procente de 51% până la 100%. În toate aceste activități PPC va prelua și managementul. Potrivit ultimelor informații, Enel România este evaluată cu o Enterprise Value de 1,9 miliarde de euro și o equity value de 1,3 miliarde de euro. Pentru finanțarea achiziției, PPC a început discuții cu băncile sistemice autohtone (Eurobank, Alpha Bank, Piraeus, NBG), pentru o eventuală contractare a unui împrumut sindicalizat pe termen lung, în valoare de aproximativ 800 de milioane de euro. Adică, PPC va finanța prețul de 1,3 miliarde de euro prin împrumuturi de 800 de milioane de euro și capitaluri proprii de 500 de milioane de euro și va prelua împrumuturi ale activității ENEL în România în valoare de aproximativ 550-600 de milioane de euro. …. Ce înseamnă pentru PPC? Prin achiziționarea Enel România, PPC va atinge foarte repede, dintr-o singură mișcare, ținta de 1 GW de proiecte de surse regenerabile și va dobândi un rol de lider pe piața energetică din România, dezvoltând economii de scară și sinergii semnificative. Pe noua piață a energiei, după această mișcare, PPC va deveni un jucător de frunte în Grecia și o putere regională pe piața din Balcani, acesta fiind unul dintre obiectivele administrației conduse de Giorgos Stassis. În același timp, își va crește potențialul de surse regenerabile cu 623 MW, dar va câștiga și o cotă semnificativă pe piața de furnizare a energiei din România. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“De la salariul minim garantat la venitul european adecvat România mai are de trecut un hop european și anume până anul viitor va trebui să introducă așa-numitul venit european adecvat sau salariul minim corect, cum mai este folosit acest indicator. Directiva europeană cu privire la salariul minim adecvat a fost adoptată anul trecut de Parlamentul European, iar statele membre vor trebui să transpună, până în octombrie 2024, legislația europeană în cea națională. O analiză a EY România identifică problemele care vor putea apărea o dată cu preluarea în legislația autohtonă a directivei privitoare la salariul minim adecvat. Sunt state europene care nu vor fi influențate de noile prevederi dintr-un motiv simplu și anume pentru că au salarii minime suficient de mari încât noile norme europene să nu schimbe situația. Nu este cazul României care are unul dintre cele mai mici salarii minime reglementate din Uniunea Europeană, aproximativ 600 euro, sumă brută. Mai jos sunt doar Bulgaria, cu 400 de euro, și Ungaria. De pe această poziție din subsolul clasamentului salariilor minime la nivel european, România va avea multe complicații pentru implementarea unui venit minim european adecvat. Trebuie să remarcăm și limbajul european care trece de la denumirea națională de salariu minim garantat la terminologia europeană care introduce termenul „adecvat”. Ideea de „adecvat” aduce în calcularea salariului un element extrem de complicat și anume asigurarea unui trai decent. Aici avem două probleme. Pe de o parte, este evident că diferite persoane au păreri diferite despre ceea ce reprezintă un trai decent. Nevoia de consum a unei familii sau a unei persoane poate fi subiectivă. Pe de altă parte, este cel puțin discutabil dacă o firmă poate fi obligată de către stat să plătească salarii adecvate unui trai decent. …. Indicatorul cel mai complex este cel privitor la coșul minim de consum pentru un trai decent pentru o persoană adultă. Avem cifre diferite. Una este suma calculată de un institut de cercetări cu vederi puternic sindicale, alta este valoarea cuprinsă în legislația adoptată cu mulți ani în urmă, în vreme ce statistica oficială nu ne oferă niciun reper. Studiul companiei de consultanță citează un raport al Avocatului Poporului care fixează suma necesară pentru un trai decent la 2.708 lei pe lună. Chiar dacă aceste valori sunt în mișcare, la fel ca economia, totuși se poate face un calcul al aplicării directivei europene în legislația națională. Ideea este că normele europene oferă multă flexibilitate decidenților locali încurajând luarea unei decizii în funcție de condițiile sociale, economice și evoluția indicatorilor macroeconomici. Concret, dacă venitul minim adecvat ar fi de 50% din salariul minim brut ar trebui să crească la 3.500 lei. Dacă se ia în calcul coșul de consum pentru un trai decent, salariul minim net ar trebui să crească cu 800 lei. Dar, în orice variantă, la sfârșitul anului viitor, salariul minim pe economie ar trebui să crească din nou. ….” Integral: https://www.rfi.ro
“Analiză ZF. Jumătate din terenurile agricole din România sunt arendate, proprietarii încasează în medie 100 euro/ha, dar în Italia şi Olanda arenda este de 800 de euro/ha. Veniturile nete din arendă sunt estimate la aproape 2 mld. lei pentru 2022 de ANAF …. Circa 4,4 milioane de hectare de teren sunt date în arendă, adică jumătate din terenurile agricole din România, iar proprietarii încasează în medie 100 euro/ha, dar în Italia sau Olanda arenda medie este de 800 de euro/ha, conform ultimelor date de la Eurostat. „În România, suprafaţa arendată este jumătate din suprafaţa agricolă. Cuantumul arendei a crescut şi în România de-a lungul anilor la o medie de 100 euro/ha, conform statisticilor Eurostat, dar rămânem în continuare la coada clasamentului. Astfel, la o medie de 100 euro/ha, luând în calcul veniturile brute din contractele de arendă de la ANAF, avem 4,37 milioane de hectare date în arendă”, spune Ioana Arsenie, strateg fianciar în cadrul Trusted Advisor. Veniturile brute din contractele de arendă pentru primele 11 luni din 2022 oferite de ANAF sunt de 2,16 miliarde de lei, iar veniturile nete din contractele de arendă au fost de 1,96 de miliarde de lei de la începutul anului trecut până în luna noiembrie, inclusiv, conform datelor oferite la solicitarea ZF de ANAF. La nivelul anului 2021, veniturile nete din contractele de arendă au fost de 1,8 miliarde de lei, astfel că a fost înregistrată o creştere de 10% anul trecut. ….” Integral: https://www.zf.ro
“Mircea Miclea: O scurtă analiză a legilor emanate Proiectele celor două legi referitoare la învățământul preuniversitar și învățământul superior sunt, ca să folosesc o expresie dragă dlui Iliescu, emanația, după 8 ani, a proiectului prezidențial „România educată”. Emanația s-a realizat în două versiuni: 1.0, a dlui Câmpeanu (2022) și 2.0, a dnei Deca (2023). Cu referire la această ultimă versiune, îmi permit o modestă analiză a consistenței interne a propunerii legislative. Mai precis, o să analizez în ce măsură legea este în concordanță cu principiile pe care ea însăși le enunță. În articolul 3, sunt enunțate mai multe principii care vor guverna învățământul preuniversitar; le menționez pe primele patru: principiul nediscriminării, al calității, al eficienței și al relevanței. Nediscriminarea se referă la faptul că accesul și participarea la o educație de calitate se realizează echitabil, fără discriminarea unui grup în raport cu altul. În baza acestui principiu, se înființează o comisie – Comisia Națională de Desegregare – și se definesc patru niveluri de sprijin pentru copiii cu deficiențe de învățare, pentru care fiecare unitate de învățământ va amenaja și dota o încăpere specială, destinată asistenței psiho-educaționale. Greu de crezut că acest lucru se va putea realiza din amărâtul buget al educației, dar poate vor fi utilizați banii miraculoși din PNRR. Ceea ce însă contrazice total acest principiu este modul de organizare a admiterii la liceu. Liceele cu un număr mai mare de candidați decât numărul de locuri vor putea organiza examen pentru 60% dintre locuri, la două materii, după Evaluarea națională. Așadar, la aceste licee vom avea două categorii de elevi: unii care au fost admiși doar pe baza evaluării naționale (40%), alții care au fost admiși pe baza evaluării naționale plus notele la cele două examene, ceea ce înseamnă discriminare, de oriunde te-ai uita. În plus, așa cum s-a remarcat, această abordare va duce la explozia industriei meditațiilor, prin urmare vor pierde tot cei dezavantajați socio-economic. Șansa ca un elev de la țară să ajungă la un liceu de top e cvasi-nulă, ceea ce va adânci și mai mult inechitatea educațională rural-urban. Calitatea educației e un concept multicriterial. Simplificând analiza, ea presupune patru dimensiuni esențiale: calitatea profesorilor, a curriculumului, a managementului și finanțarea. Cum sunt ele adresate de proiectele de legi? Pentru calitatea profesorilor se propune generalizarea masteratului didactic. E bine, doar că această măsură era prevăzută în Legea 1/2011 (vezi art. 236-238). Să sperăm că reluând o prevedere existentă de 12 ani, ea va fi aplicată măcar acum. Din păcate, legea nu face alți doi pași necesari: salarizarea profesorilor în funcție de performanță și excluderea celor incompetenți. ….Al treilea principiu, cel al eficienței, se referă la modul în care se cheltuiesc resursele (în special banii publici) pentru a obține efectele dorite. Propunerea legislativă creează un păienjeniș instituțional, mai mult decât baroc, gongoric. Inspectoratele școlare se desființează și, în locul lor, se înființează Direcțiile Județene de Învățământ Preuniversitar, fără noimă. ARACIP se desființează și se înființează ARACIIP care preia de la inspectorate inspecția generală și tematică. Noua instituție are birouri județene, o Comisie Națională de Inspecție Școlară și un aparat administrativ propriu, cu departamente, servicii, birouri și compartimente proprii (vezi art. 112). Nu mai număr puzderia de centre naționale, comitete și comiții, plătite din bani publici. Adică, banii puțini ai educației se vor duce, în mare măsură, nu către elev și profesor, ci către un aparat birocratic hipertrofiat. …. Vor trece aceste legi prin Parlament, cu toate hibele lor? Desigur, și încă repede. Există cel puțin două motive. Întâi, pentru că șeful „statului eșuat” dorește asta. În al doilea rând, pentru că legile propuse sunt construite într-o cheie politicianistă. Ele au fost scrise în așa fel încât să satisfacă interesele actorilor relevanți, care vor susține deschis sau vor tăcea complice. Rectorii și universitarii își primesc tainul: pot să confere titluri de profesor și de doctor în deplină autonomie, pot sta la butoane până la 70 de ani și nimeni nu-i va mai bate la cap cu competitivitatea (ierarhizarea programelor de studiu, pe care Daniel Funeriu a avut curajul să o facă, cu scopul de a-i stimula pe cei competenți și de a scăpa de incompetenți a dispărut din lege!). ….” Integral: https://www.edupedu.ro
“Fii cuminte, zboară pe sub radar, învață repede dedesubturile companiei. 5 „sfaturi” ca să devii rege pe piața muncii …. Așadar, ești tânăr, absolvent de ceva, fără nici o legătură cu ceea ce cer angajatorii. Ești plin de energie și idei însă nu simți chemarea muncii. Și, din păcate, ești nevoit să te întreții. Asta pentru că rudele fie nu sunt angajați la stat să-ți dea un job călduț – există un risc aici, și la stat încep să crească exigențele – fie nu au propria firmă unde să te angajaze – alt risc, vei fi nevoit să muncești din greu să dovedești că le poți calca pe urme. Sau, de fapt, nu trebuie să te întreții, dau părinții bani, dar trebuie să lași impresia că ești un element folositor societății. Dar nu uita că ai leverage, ești rege, ieși pe piață muncii în mod ceremonios. Iată 5 sfaturi care circulă prin piața muncii, nu trebuie să le ignori. 1. Crede orbește în ceea ce îți spun târgurile de cariere, firmele de recrutare, platformele de căutare de locuri de muncă. Ele știu ce poți să faci, unde vrei să ajungi, ce pasiuni și speranțe ai și te ajuta necondiționat să devii cea mai bună versiune a ta. 2. Notează câteva domenii de care trebuie să te ferești. Industria de prelucrare (fabricile), construcțiile, agricultura, HORECA și curieratul. Aici se lucrează, frate. Nebunii ăia se scoală la 5 dimineața, fac muncă fizică grea, cad de oboseală seara când ajung acasă. Nu, absolut NU. 3. Schimbă între 5 și 10 locuri de muncă pe an. Știi bla-bla-ul ăla cu “adaptabilitate la schimbare”, “deschidere către noi oportunități”, “creștere și dezvoltare profesionale” – dacă povestești la interviu despre astea și le spui cât de slab este actualul angajator și cât de bun este cel care este în fața ta ești ca și angajat Nu te feri să știe toți de la job că ești în căutare de alt loc de muncă, nu te vor da afară, îi costă salariul tău pe 6 luni să găsească pe altcineva. Este foarte probabil că îți vor da o creștere de salariu doar ca se te facă să te răzgândești. 4. Nu căuta să faci carieră. Chiar daca asta înseamnă o creștere de salariu, eforturile, responsabilitățile și riscurile chiar nu merita. Fii cuminte, zboară pe sub radar, învață repede dedesubturile companiei, apropie-te de liderii informali din organizație. Când creste riscul da a ți se oferi o promovare, începe să cauți alti loc de munca. 5. Când iți dai demisia, fă-o cu mare clasă. Așa se și spune, fiecare plecare este o sărbătoare. Fă drift-uri în fața colegei care a rămas, fraiera, să dea cu mătura și pentru tine; aruncă-ți casca peste colegii care muncesc să rezolve probleme; spune-le tuturor ce salariu gigantic ai primit. Desigur, foarte important, nu uita să-ți faci de ocară fostul șef peste tot unde te duci. Un aforism atribuit lui Wolfgang Goethe (neconfirmat) spune că “Notorietatea este trudă și sacrificiu, mediocritatea fericire!” ….” Integral: https://republica.ro
“Ce model politic şi economic preferaţi? Cel al lui Viktor Orban din Ungaria, cu retorica lui naţionalistă, împotriva Bruxelles-ului şi remaghiarizarea economiei, sau modelul românesc, cu Iohannis absent, cu cumetria politică de la noi, cu guvernele de la Palatul Victoria fără nicio strategie? Nu de puţine ori, în discuţiile/disputele economice, politice, geopolitice pe care le am sau la care asist este invocat Viktor Orban, premierul Ungariei, ca fiind un lider adevărat, un adevărat lider de stat, care apără interesele ţării, care are curajul să se ridice împotriva Bruxellesului şi, mai nou, împotriva sancţiunilor americanilor la adresa Rusiei din cauza invadării Ucrainei. Această admiraţie vine în opoziţie cu preşedintele Klaus Iohannis care nu vorbeşte deloc, care tot timpul este absent din spaţiul public şi din temele majore cu care se confruntă România, care nu are păreri şi care tot timpul pare că este în concediu. Ca să nu mai vorbim de faptul că Orban este liderul guvernului, faţă de premierii noştri, care sunt vai de mama lor (vezi Viorica Dăncilă, de care îşi amintesc toţi). Partenerii mei de discuţie cred că Viktor Orban are o strategie pentru ţara lui, faţă de liderii noştri politici care nu au nimic, care ascultă ordinele care vin de la Bruxelles şi, mai nou, din cauza războiului, de la americani. …. Ca să nu mai vorbim de cei din administraţia publică aproape de pensie, care sunt fanii lui Viktor Orban şi a modelului lui, în care statul, deci instituţiile de stat, deci cei care lucrează la stat conduc tot. Modelul lor de business este capitalismul de stat, un amestec între modelul lui Viktor Orban, modelul chinezesc şi chiar rusesc. Pentru oamenii de afaceri din prima generaţie, care au privatizat întreprinderile de stat, modelul lor ideal se bazează pe comenzile de stat, pe influenţa statului în economie, adică statul să le deschidă uşile în economia capitalistă, să le dea contractele, dar banii să rămână la ei. Şi dacă s-ar putea, capitalismul de stat să fie fără concurenţă. Uniunea Europeană, cu Bruxellesul, îi încurcă. Dacă te uiţi puţin în ADN-ul lor, unii chiar sunt admiratorii modelului lui Putin sau cel puţin erau, până la izbucnirea războiului din Ucraina. …. Ce spun datele statistice? Din 2010, de când a preluat puterea în Ungaria, în al doilea mandat, fără să aibă deloc opoziţie, Orban a condus Ungaria cu o mână de fier. În comparaţie, în România puterea politică a trecut de la unii la alţii, dând senzaţia că România se îndreaptă într-o direcţie greşită, că românii sărăcesc, în timp ce ungurii se îmbogăţesc. Conform datelor de pe platformele economice – countryeconomy.com –, în 2010 PIB-ul Ungariei era de 131,9 miliarde de dolari, cu un PIB/capita de 13.173 de dolari. România avea un PIB de 166 de miliarde de dolari, cu un PIB/capita de 8.195 dolari. Salariul mediu brut era în Ungaria în 2010 de 724 de euro, în timp ce în România era de 452 de euro. În 2022, deci după 12 ani de conducere economică politică neîntreruptă şi, repet, fără opoziţie, atât politică cât şi civică, a lui Viktor Orban, PIB-ul Ungariei a ajuns la 182 de miliarde de dolari, deci o creştere de 37,8%. PIB/capita a ajuns la 18.732 de dolari, deci o creştere de 42%. România a ajuns la un PIB de 304 miliarde de dolari, deci o creştere de 83%. PIB/capita a ajuns la 15.751 de dolari, înregistrând o creştere de 92%. Dacă ne uităm la salariul mediu brut, Ungaria a ajuns la 1.686 de euro, o creştere de 132% faţă de 2010. România a ajuns la un salariu mediu brut de 1.440 de euro, deci am avut o creştere de 218%. …. Inflaţia este în Ungaria de 25,7% – ianuarie 2023, în timp ce noi avem o inflaţie de 15,07%. Cum de nu a putut Viktor Orban, care conduce cu o mână forte ţara, să stopeze creşterea preţurilor, aşa cum se cere în România de la guvern şi de la Isărescu? ….” Integral: https://www.zf.ro
“Cercetătorii clujeni au inventat dieta ardelenească, cu care slăbești 5 kile în 10 ani Principala recomandare pentru dieta ardelenească este s-o începi de tânăr, ca să nu mori până obţii rezultatele dorite. Aceasta presupune să reduci treptat consumul de slană, de la 1 kg pe zi la jumătate de kilogram, în 10 ani. Ajută și să-ţi toceşti brişca, sau să n-o ascuţi niciodată, ca să poţi să tai slana mai greu. În timp ce mănânci, încearcă să faci conversaţie cu un ardelean. După un timp pofta de mâncare dispare. …. O variantă a acestei diete este să iei masa cu un ungur preocupat de nutriția alternativă. În timp ce el îţi explică salatele, veganismul şi raw-paleo, tu poţi să dai Furdui Iancu mai tare la casetofon. ….” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
https://www.g4media.ro/exclusiv-document-lia-savonea-candidatul-pentru-inalta-curte-care-a-emis-o-sentinta-de-8-luni-de-inchisoare-cu-suspendare-pentru-act-sexual-cu-un-minor-justificand-ca-fetita-si-a-dat-consimtamantul.html
Criminalii de la justitie se promoveaza unii pe altii.
Buna ziua 🙂
“Gabriel Oprea, achitat în dosarul privind moartea polițistului Gigină. Decizia, la aproape 8 ani de la producerea accidentului …”
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26124049-gabriel-oprea-achitat-dosarul-privind-moartea-politistului-gigina-decizia-8-ani-producerea-accidentului.htm
Buna ziua
Iohannis, vine concurenta cu pile mari. 😀😀
Președintele Biden susține candidata Ursula Gertrud von der Leyen ( șefa comisiei UE ) pentru funcția de secretar general al NATO.
https://www.repubblica.it/esteri/2023/03/07/news/nato_von_der_leyen_possibile_successore_stoltenberg-390822687/?ref=RHVS-BG-I383319435-P1-S1-T1
” săracul” Iohannis.
Nu a cumpărat la timp tancurile americane, 😀 va ajunge cel mult europarlamentar. Ca Băsescu.
Chiar daca pentru ambii ( și ce dezastru financiar au lăsat în România ) și fotoliu de eurodeputat e prea mult.