Buna dimineata intr-o zi de vineri, 7 mai! În sudul şi sud-estul ţãrii vremea va deveni caldã pentru aceastã datã, în timp ce în rest gradul de instabilitate atmosfericã va fi în creştere. Înnorãrile se vor accentua în special dupã orele prânzului şi se vor semnala averse în Maramureş, Crişana, Transilvania, local în Banat şi în Moldova, precum şi în zonele de munte. În restul teritoriului astfel de fenomene îşi vor face apariţia doar pe arii restrânse. Trecãtor se vor semnala descãrcãri electrice şi vor fi condiţii de grindinã, iar mai ales în nord-vest, cantitãţile de apã vor depãşi 15…20 l/mp. Temporar vântul se va intensifica în majoritatea regiunilor, cu viteze mai mari pe crestele montane, unde rafalele vor depãşi 70…90 km/h. Temperaturile maxime se vor situa, în general, între 18 şi 28 de grade, cu cele mai ridicate valori în Câmpia Românã, iar cele minime vor fi cuprinse între 6 şi 14 gr. În București, temperatura maximã va fi de 27…28 gr, iar cea minimã de 11…13 gr.
Eșec | România a vaccinat doar 26% din populația peste 65 de ani Optimismul autorităților în ce privește mersul campaniei de vaccinare ar trebui să fie temperat de o realitate mai puțin plăcută: până în 5 mai numărul persoanelor de peste 65 de ani vaccinate cu cel puțin o doză este 960.847. Ceea ce înseamnă un procent de 26,2% din totalul persoanelor de peste 65 de ani, potrivit anunțului făcut de Valetin Gheorghiță și datelor Institutului Național de Statistică (INS). În ce privește populația de peste 60 de ani, lucrurile stau și mai prost. La începutul lunii mai erau vaccinați cu ambele doze doar 17,18% din totalul populației de această vârstă, potrivit datelor oferite de site-ul guvernului. Numărul celor care au făcut doar prima doză era de 417.472, adică 8,4%. Astfel, până la începutul acestei luni, se vaccinaseră cu una sau două doze 1.269.568 de persoane (25,17%) la categoria de vârstă de peste 60 de ani. Nici celelalte date privind vaccinarea generală a populației nu ar fi chiar un motiv de încântare pentru autorități. De exemplu, din populația eligibilă pentru vaccinare, adică 16.091,562 de persoane peste 16 ani, doar 12,61% au schema completă de două doze, 8,9% au făcut prima doză, deci în total 3.378.699 de persoane (20,99%) au făcut măcar o doză de vaccin. Partea goală a paharului este că aproximativ 79 % din populație este nevaccinată. Numărul celor cu boli cronice nu apare în nicio statistică oficială, deci singurele cifre cunoscute acum sunt cele anunțate de colonelul Gheorghiță, dar care nu conțin și baza de raportare. De altfel, aceasta a fost o problemă de comunicare de la bun început. Coordonatorul campaniei de vaccinare, Valeriu Gheorghiță, anunță în conferințele de presă doar date privind procentul persoanelor vulnerabile vaccinate din totalul celor vaccinați și nu raportat la populație. Rezultatul: cifrele arată mai bine dar camuflează realitatea. De exemplu, marți, 5 mai, colonelul Gheorghiță spunea că au fost vaccinate „în total aproape 1,5 milioane de persoane vulnerabile, ceea ce înseamnă 77,2% din numărul total al persoanelor vaccinate în etapa a doua și restul fiind persoane care deservesc activități esențiale, ceea ce reprezintă 22,8%”. Cifra sună bine, dar realitatea este că în loc de 77 de procente sunt vaccinate doar 26 de procente. Raportat la populație, desigur. Esențialii și vulnerabilii în aceeași oală Slaba vaccinare a persoanelor vulnerabile poate fi urmare a faptului că etapa a doua de vaccinare nu a fost dedicată exclusiv acestora, ci și așa-numiților „esențiali”, persoane din Armată, Poliție, servicii secrete și diverse alte instituții, a căror „abilitate” de a se programa pe platforma de vaccinare este superioară persoanelor vârstnice. Decizia guvernului de a pune în aceeași oală vulnerabili cu esențialii e parte a problemei. Capacitățile tehnice ale acestor persoane, multe din mediul rural, sunt destul de reduse, spune pentru Europa Liberă fostul Liviu Iolu (coordonator pentru politici și comunicare al europarlamentarilor USR PLUS), cel care a atras primul atenția asupra slabei vaccinări a populației vulnerabile. „Dacă ne uităm la clasamentul României la educație digitală este jos, pe penultimul loc în Europa, deci s-a făcut o platfomă digitală, dar ai abilități digitale minime. În multe țări, medicii de familie își sună pacienții pentru că omul care are ezitări are și întrebări. Dacă nu sună medicul nu are cum să pună întrebări și nu o să se ducă să se vaccineze. Din păcate, la noi există o reticență din partea medicilor de familie, doar 30% au acceptat să se implice în campania de vaccinare, eventual, să meargă prin sate și să vaccineze”. Caravanele în mediul rural anunțate de guvern sunt deocamdată sporadice sau rezultatul unor inițiative particulare. Accentul a căzut, ca și până acum, pe zonele urbane, unde maratoanele de vaccinare s-au dovedit un succes. Ca dovadă, Bucureștiul are o rată de vaccinare de 31%, Cluj de 28%, Timis de 22% Brașov 22%, Sibiu 21%, Constanța 21%. Nici implicarea medicilor de familie nu este o reușită, 3 mii de medici de familie din cei peste 10 mii au optat pentru a participa la campania de vaccinare prin intermediul cabinetelor proprii. Adică aproximativ 30%. Campania de vaccinare prin medicii de familie ar trebui să înceapă în luna mai. A existat și un program pilot, la Timișoara, dar care s-a dovedit a fi un eșec: 50 de medici de familie au vaccinat zece pacienți într-un interval de trei zile. Cheia succesului în Marea Britanie: vaccinarea persoanelor vulnerabile Marea Britanie înregistrează cele mai puține decese și noi infecții cu COVID-19, urmare a unei campanii de succes de vaccinare. Până la jumătatea lui aprilie, după un lockdown de 3 luni, toate persoanele de peste 50 de ani primiseră cel puțin o doză de vaccin. Obiectivul de a administra cel puţin o primă doză de vaccin tuturor celor peste 50 de ani, celor mai vulnerabili sau mai expuşi riscurilor, a fost îndeplinit, a anunţat Downing Street. Aceasta înseamnă că 32 de milioane de persoane au primit cel puţin o doză de vaccin, aproape 60% din populaţia adultă a ţării care numără 66 de milioane de locuitori. Integral: https://romania.europalibera.org
Cel mai mare studiu realizat in conditii reale confirma eficacitatea vaccinului Pfizer ….Publicat in revista medicala The Lancet, acest studiu a evidentiat “beneficiile pentru sanatatea publica ale unui program national de vaccinare”, conform autorilor sai, cercetatori de la Pfizer si reprezentanti ai guvernului israelian. Autorii studiului au dezvaluit ca in Israel, campioana tarilor care deruleaza campanii de vaccinare, acest program de imunizare “a fost motorul principal al declinului infectiilor de COVID-19”. Totusi, specialistii prefera sa ramana prudenti in ceea ce priveste generalizarea acestor concluzii pentru alte natiuni, deoarece viteza campaniilor de vaccinare si evolutia pandemiei difera de la o tara la alta, au avertizat autorii studiului. Studiul reprezinta o versiune publicata si examinata de alti oameni de stiinta independenti ale primelor rezultate dezvaluite in luna martie de compania Pfizer si de Ministerul Sanatatii din Israel. Cercetarea s-a bazat pe datele medicale colectate intre 24 ianuarie si 3 aprilie, perioada in care 72% dintre israelienii de peste 16 ani (aproape 5 milioane de persoane) si 90% dintre persoanele de peste 65 de ani din Israel au primit ambele doze ale vaccinului Pfizer-BioNTech. Analiza a vizat in principal eficacitatea vaccinului impotriva variantei britanice (denumita B.1.1.7), devenita dominanta in aceasta tara. Studiul arata ca vaccinul Pfizer are “o eficacitate inalta” la persoanele de peste 16 ani dupa sapte zile de la administrarea celei de-a doua doze: el asigura o protectie de 95,3% impotriva infectiilor, de 97,2% impotriva spitalizarilor si de 96,7% impotriva deceselor. Aceste niveluri de protectie raman similare si la persoanele de peste 85 de ani. Insa ele scad semnificativ atunci cand persoanele vaccinate primesc doar prima dintre cele doua doze ale serului: protectie de 57,7% impotriva infectiilor, de 75,7% impotriva spitalizarilor si de 77% impotriva deceselor in randul persoanelor de peste 16 ani. Acest studiu “demonstreaza importanta unei vaccinari complete in randul adultilor”, cu doua doze, considera autorii cercetarii. Potrivit lor, o doza unica ar putea sa ofere o protectie mai putin indelungata, in special din cauza aparitiei unor variante virale mai rezistente la vaccin. In timpul perioadei de analiza, au existat 232.268 de infectii confirmate de COVID-19 in Israel (cu 4.481 de infectii severe si 1.113 decese) si aproape 95% dintre esantioanele testate aveau la baza varianta britanica. Cercetatorii au subliniat ca analiza lor nu le-a permis sa studieze eficacitatea vaccinului impotriva variantei sud-africane, aflata si ea in circulatie in Israel. In februarie, un prim studiu de mare amploare (1,2 milioane de persoane) realizat in Israel si publicat in revista NEJM a ajuns la concluzii similare. Integral: https://ziare.com
De ce si-au pierdut romanii increderea in clasa politica: “Vorbim de o societate mult mai polarizata decat a fost inainte de pandemie” ….”Coruptia generalizata pe care o vedem, faptul ca cine imparte parte isi face, senzatia ca politicianul guverneaza pentru binele propriu si nu pentru binele cetateanului, toate acestea aduc lehamitea aceasta fata de zona politica”, a declarat sociologul. Potrivit lui Gelu Duminica, increderea tot mai scazuta a romanilor in politicieni a dus la aparitia formatiunilor politice extremiste “care nu vin decat cu mesaje care hranesc temerile, angoasele, fricile pe care ceilalti le au”. “Cauzele scaderii increderii in politicieni sunt vechi. Vorbim de un trend. Institutiile in care exista cea mai putina incredere sunt cele care sunt populate de politicieni, respectiv Parlamentul, Guvernul. Perceptia este ca partidul X, partidul Y e aceeasi mizerie si ca politicienii gandesc pentru ei, nu si pentru popor. Este o chestiune destul de veche. Din pacate, de prin anii ’90 e un trend descendent al increderii romanilor in politicieni. Aceasta slaba incredere in politicienii traditionali face posibila inclusiv aparitia unor noi politicieni de tipul extremistilor pe care ii avem in Parlament in momentul de fata, care nu vin decat cu mesaje care hranesc temerile, angoasele, fricile pe care ceilalti le au. Nu uitati, suntem tara care si-a ales primarii si parlamentarii cu vreo 30 si ceva la suta participare la vot, iar trendul este descendent“, a explicat Gelu Duminica pentru Ziare.com….. “Nu uitati ca vorbim de o societate mult mai polarizata decat a fost inainte de pandemie. Plus ca pandemia aceasta a scos la suprafata si ce a fost mai bun, dar si ce a fost mai rau din societatea romaneasca. In acelasi timp, am avut si zone din populatie care au fost uitate de masurile guvernamentale in aceasta perioada de criza, vorbim despre populatie care s-a simtit abandonata. De cealalta parte, am avut si un discurs nationalist extremist din partea altor lideri, si toata dezbaterea si nebunia din jurul vaccinarii. Nu in ultimul rand, reprezentantii statului, indiferent care sunt ei, intotdeauna pierd din credibilitate in perioadele de criza pentru ca aici se vede cat de slab a fost statul in general…… Dan Jurcan, director de cercetare la Institutul Roman de Evaluare si Strategie (IRES), a dezvaluit zilele trecute pentru Ziare.com faptul ca politicienii au pierdut foarte mult in incredere de la inceputul pandemiei. Acesta a explicat ca Raed Arafat ramane in continuare personalitatea publica in care au incredere romanii, insa acesta a pierdut aproape 30 de procente, ajungand la 38-40%. Si increderea in presedintele Klaus Iohannis s-a diminuat, potrivit sociologului. Seful statului a pierdut, asadar, 15-20 de procente in ultimul an. Integral: https://ziare.com
Peste 14.000 de cazuri de abuz, neglijare şi exploatare a copiilor au fost înregistrate de autorități anul trecut Un număr 14.170 de cazuri de abuz, neglijare şi exploatare a copilului au fost înregistrate în 2020, din care 6.462 în mediul urban şi 7.708 în rural, conform statisticilor Autorităţii Naţionale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii (ANDPDCA), relatează Agerpres. Cele mai multe cazuri au fost de neglijare – 9.679, din care 5.301 în mediul rural. În 2020, au fost închise 7.113 cazuri, iar în 125 de situaţii s-a iniţiat urmărirea penală a celor responsabili. În perioada menţionată au fost înregistrate 1.236 de cazuri de abuz fizic, 1.860 de abuz emoţional şi 1.045 de abuz sexual. La acestea se adaugă 220 de cazuri de exploatare prin muncă, 34 cazuri de exploatare sexuală şi 96 de exploatare pentru comitere de infracţiuni…..În total, în 1.439 de cazuri s-a iniţiat urmărirea penală a agresorului, din care în 375 de cazuri pentru abuz fizic, în 86 de cazuri pentru abuz emoţional, în 773 de cazuri pentru abuz sexual, 125 de cazuri pentru neglijare, 13 pentru exploatare prin muncă, 19 cazuri pentru exploatare sexuală şi 48 cazuri pentru exploatare în vederea comiterii de infracţiuni. Integral: https://www.g4media.ro
Semnal de alarma tras de judecatorii din doua asociatii importante. “Ultimul Raport GRECO confirma necesitatea unor reforme reale si rapide in justitie”…….Judecatorii atrag atentia si ca GRECO a retinut “cu ingrijorare ca nu pare sa fie avuta in vedere acordarea CSM a unui rol sporit” in procesul de numire a procurorilor in functiile de top management. “La fel ca inainte, Sectia pentru procurori a CSM poate doar sa emita un aviz consultativ cu privire la propunerea Ministrului Justitiei. Mai mult decat atat, comisia de selectie prevazuta in proiectul de lege va avea in componenta doar un procuror din cei sapte membri”, fiind criticat sever, sub acest aspect, proiectul propus de fostul ministru al justitiei la 30 septembrie 2020. Nu in ultimul rand, GRECO a constatat ca “detasarea ofiterilor de politie judiciara (de catre Ministerul de Interne) la SIIJ pentru a realiza investigatiile in cauze impotriva procurorilor si judecatorilor a creat un risc suplimentar pentru independenta functionala a sistemului judiciar”. Potrivit sursei citate, GRECO vegheaza la punerea in practica a angajamentelor statelor membre de a-si uni eforturile, de a-si impartasi experientele si de a actiona impreuna in acest domeniu, prin intermediul unui proces dinamic de evaluare si presiune. Rapoartele de evaluare trebuie privite ca fiind rezultatul unei analize obiective, realizate de un observator extern si neutru, concluziile lor trebuie apreciate la nivelul unui inalt standard de profesionalism si respectate intocmai de statele membre, in cadrul cooperarii loiale si al evaluarii reciproce dintre acestea. In opinia lor, cel putin urmatoarele reforme sunt necesare urgent, preferabil prin proiecte de lege punctuale, mai simplu de adoptat: 1. Reglementari legislative pentru admiterea in magistratura, delegarea, detasarea si transferul magistratilor; renuntarea la dispozitiile care prevad dublarea perioadei de pregatire in cadrul Institutului National al Magistraturii; 2. Desfiintarea neconditionata a sectiei de parchet separate, creata pentru investigarea infractiunilor comise de judecatori si procurori; 3. Abrogarea limitarilor cu privire la libertatea de exprimare, materializate in obligatia de abtinere a magistratilor de la “manifestarea sau exprimarea defaimatoare in raport cu celelalte puteri ale statului”; 4. Reinstaurarea meritocratiei in magistratura; reglementarea unor examene meritocratice de promovare, inclusiv si mai ales la Inalta Curte de Casatie si Justitie 5. Revizuirea sistemului de numire si revocare a procurorilor-sefi si limitarea rolului ministrului justitiei in aceste proceduri, simultan cu cresterea atributiilor Consiliului Superior al Magistraturii; intarirea independentei procurorului si reglementarea clara si restrictiva a notiunii de procuror ierarhic superior; 6. Respectarea rolului si a atributiilor stabilite de Constitutie pentru Consiliul Superior al Magistraturii, ca organism colegial, prin inlaturarea transferarii arbitrare a unor atributii ale Plenului catre sectii sau catre anumiti judecatori, in functie de gradul profesional detinut, de natura a deturna functionarea colegiala; revizuirea dispozitiilor privind alegerea si revocarea membrilor CSM, in sensul instituirii unui vot universal, respectiv a unei proceduri flexibile si accesibile; 7. Reorganizarea Inspectiei Judiciare, reconsiderarea rolului si a atributiilor inspectorului-sef; reglementarea unor examene meritocratice pentru selectarea inspectorilor judiciari si functiile de conducere din cadrul Inspectiei Judiciare; abrogarea OUG nr.77/2018; 8. Abrogarea dispozitiilor introduse in anii 2018-2019 de natura a incarca nejustificat volumul de munca al instantelor si parchetelor; 9. Revizuirea normelor privind raspunderea materiala a magistratilor, cat timp acestea ignora independenta justitiei; 10. Ratificarea de Parlamentul Romaniei a Protocolului nr. 16 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, al carui text a fost adoptat de Comitetul Ministrilor la data de 10 iulie 2013 si care a fost deschis spre semnare la 2 octombrie 2013, la Strasbourg. Integral: https://ziare.com
Uciderea ursului Arthur. Gabriel Păun, președintele Agent Green: Derogarea a fost o acoperire Gabriel Păun, președintele Agent Green, și consilier onorific al premierului Florin Cîțu, spune că în cazul uciderii ursului Arthur, derogarea „a fost doar o acoperire”. În plus, pentru „extragerea” unui animal, Păun spune că important este ADN-ul, lucru care în România nu este luat în considerare. „Aici e deja o problemă de Comisia Europeană, de infrigement, pentru că ei nu ne lasă să dăm cote de prevenție. Ei acceptă derogări de la caz la caz, care sunt dovedite cu probe de ADN” subliniază președintele Agent Green.….Nimeni din oamenii pe care îi cunosc, fie ei vânători, biologi, ecologi, sau oameni care au avut treabă cu pădurea nu au mai văzut un exemplar atât de mare. Discuția nu este dacă era cel mai mare. Avea 593 de puncte din 600. Important este că venirea prințului în România nu a rezolvat problema reală a localnicilor din Ojdula…..Am fost acolo, l-am întrebat pe localnicul care a reclamat problemele cu urșii, fără să-i spun că știam că a fost omorât Arthur: „Au mai fost probleme?”. „Da! A venit și azi noapte”. „Cine vine?”. „O ursoaică cu pui, roșcată, care vine mereu”. Deci, problema continuă, prințul nu a rezolvat-o. El doar și-a luat trofeul….. Gabriel Păun: Trebuie să ne uităm în media, în politic, să transformăm ursul din nou în simbol național, pentru că, momentan, cred că este o problemă națională. Derogarea (pentru uciderea ursului – n.red.), potrivit directivei europene, este excepția și nu regula. Se dă în cazuri extreme, când cazul a fost foarte, foarte bine documentat, și inclusiv cu probe ADN. Abia atunci trebuie mers către soluția letală. „Nu a existat intenția de relocare. A existat cererea de trofeu” Aici nu a existat intenția de relocare. Nu! A existat cererea de trofeu. A venit, l-a împușcat, l-a luat. Problema nu s-a rezolvat. Din discuțiile și cu ceilalți săteni și cu primarul din Ojdula, și cu șeful asociației de vânătoare Botoș, care a organizat partida de vânătoare respectivă a reieșit 100% că problemele au fost cauzate de trei ursoaice cu pui. Oricum, e o problemă aici. Că pagubele sunt din vară și plângerea, cererea de împușcare a fost din ianuarie. Deci au trecut 6 luni. Arthur putea să meargă până în Ucraina, Slovacia și înapoi, de trei ori. Este foarte greu să scoți la lumină că un prinț a venit și a împușcat un urs mare. Se vorbea demult, dar este prima oară că am scos la lumină exact cum funcționează treaba. Trebuie să așteptăm rezultatul anchetei, dar sincer m-am cam săturat de anchete, poate un dosar la DNA, sau mai știu eu ce….. Avem scrisoarea de la fermierul Bersan Gheorghe, de la care a pornit derogarea. I-am pus scrisoarea în față și l-am întrebat dacă e scrisul domniei sale. „Da, pare că da”. „Puteți să ne citiți, vă rugăm!”. Nu a putut să-și citească propria scrisoare. Nu a putut! Asta m-a speriat foarte tare. Acolo, de două ori scrie „ursoaică agresivă”. Derogarea a fost dată pentru un exemplar din specia urs. Fără sex. Cred că este o problemă, pentru că arată că nu a fost specific și că derogarea nu s-a făcut cu celeritate…… Teoretic, prințul s-a dus singur în pădure, pe 12 nu a împușcat nimic, iar pe 13 îl împușcă exact pe Arthur, cel mai mare urs din România. Ciudat, ciudat! Și mai ciudat este că motivul „recoltării” este pentru „prevenirea producerii unor daune importante”. Gabriel Păun: Nu se poate așa ceva. Aici e deja o problemă de Comisia Europeană, de infrigement, pentru că ei nu ne lasă să dăm cote de prevenție. Ei acceptă derogări de la caz la caz, care sunt dovedite cu probe de ADN. În vară când s-ar presupune că Arthur a fost acolo, ar fi trebuit să lase salivă, excremente, păr, toate astea conțin ADN. Nu s-a făcut treaba asta, nu s-au luat probe de ADN. „Este exclus să plătești 7.000 de euro pentru un urs de 593 de puncte” În cazul lui Arthur, este exclus, nu poți să plătești 7.000 de euro pentru un urs de 593 de puncte. Asta costă cel puțin 20.000 de euro….. Cel care a organizat vânătoarea, ne spune 7 ani, 7.000 de euro. În realitate sunt 17 ani la vârsta animalului. În cazul ăsta, înseamnă că și poza cu animalul mort este una trucată. Ce mi s-a părut ciudat, e că și poza cu animalul mort e una trucată, că în poză se văd așa, pe fundal, niște căsuțe, ca și cum ursul a fost împușcat lângă o zonă locuită. Lucrurile nu merg așa în pădure, mai ales că Arthur nu venea lângă sat, decât dacă-i punea-i un cal mort acolo. „Aici, deja lucrurile sunt suspecte. Sunt multe lucruri care necesită explicații” Se practică treaba asta. Îl pune în bena camionetei cu care merg în pădure, îl dau jos cu macaraua, îi fac o poză la marginea satului și pleacă mai departe. Dacă au alte dovezi, să ne demonstreze arătând filmul cum l-au împușcat pe Arthur și cum și unde l-au adus din pădure. Noi suspectăm că nu s-a respectat derogarea. Scurt și la obiect.Integral: https://www.digi24.ro
Cazul Arthur. Ministrul Mediului urăște urșii. Tanczos Barna militează din 2015 pentru uciderea lor ….. Actualul ministru al Mediului, Tanczos Barna, este un vechi militant pentru uciderea cât mai multor urși din Munții Carpați. Primele sale intervenții în favoarea vânătorii intensive a acestor animale protejate datează din 2015. Pe vremea când era parlamentar al UDMR, actualul ministru al Mediului a declarat că România ar trebui să ucidă peste 4.000 de urși, întrucât populația acestor carnivore mari a devenit prea numeroasă. „Nu ne putem permite să transformăm România în grădina zoologică a Europei. Populația de urși crește, depășind deja 10.000 de exemplare”, afirma Barna Tanczos în 2015, într-o conferință de presă. Un an mai târziu, intra în vigoare Legea Vânătorii care interzicea vânarea carnivorelor mari, cum ar fi lupi, râși și urși. Dar politicianul de la UDMR nu a încetat să militeze pentru ca autoritățile să dea cât mai multe derogări anuale de ucidere….. În 2017, pe atunci senatorul UDMR Tánczos Barna declara că în acel an nu vor exista cote de vânătoare la urşi sau cote pentru trofee, ci doar cotă de intervenţie pentru situaţii speciale, când urşii atacă oameni, animale şi produc stricăciuni în gospodării sau culturi agricole. Dar se arăta nemulțumit că autoritățile „nu intervin” mai mult. „A nu interveni şi a lăsa lucrurile să se întâmple la nimereală, la întâmplare şi de a nu controla efectivul de urşi din România este o iresponsabilitate uriaşă. Vorbim de un carnivor care nu are duşmani în pădure, de un animal sălbatic aflat la vârful lanţului trofic, singurul duşman, care în mod corect echitabil, de protejare a animalului trebuie să se ocupe şi să regleze populaţia de urşi este omul. Şi ministerul de resort, cei care sunt responsabili trebuie să găsească soluţii, metode şi să intervină’, declara senatorul UDMR. Tánczos Barna cataloga că decizia ministrului Mediului de a emite ordin privind cota de intervenţie pentru 175 de urşi este un act de curaj. În 2019, Senatul a adoptat o modificare a Legii vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic prin care ursul a fost inclus, pentru o perioadă de 5 ani, pe lista animalelor sălbatice pentru care vânarea este permisă în anumite perioade ale anului. Senatorul care e azi ministru al Mediului aplauda inițiativa. ….. Faptul că a devenit ministru al Mediului nu l-a oprit pe Tanczos Barna. Din contră, intervențiile pentru derogări la vânarea de urși s-au înmulțit. A avut declarații și în februarie și în martie anul acesta. „Există la nivelul ministerului de câţiva ani un plan de management care propune mai multe soluţii şi, da, printre altele, şi soluţia acestor cote de intervenţie şi de prevenţie”, a declarat ministrul Mediului în februarie. „România a luat o decizie total eronată în 2016 când a decis să nu mai intervină deloc în populaţia de urşi. Integral: https://newsweek.ro
Diriguitorii industriei energetice și politicienii au citit Biblia? ….. Un prieten, căruia i-am destăinuit întrebarea, și-a imaginat ce-ar fi făcut Iisus dacă ar intra în Ministerul Energiei, dându-mi răspunsul prompt: ar fi dărâmat toate tarabele! Plecând de la pilda spălării picioarelor (Matei 20) sau de la “care va vrea să fie întâi între voi, să fie tuturor slugă” (Marcu 10), constatăm că menirea diriguitorului ar fi fost de a servi aproapelui său, comunității și nu a se îmbogăți. Eu cred că responsabilii din ministerul energiei și cei din consiliile de administrație sau de supraveghere și directorate ar trebui să (re)citească măcar Decalogul. Admit că sunt persoane necredincioase dar pot spune că dintre acestea sunt mulți care respectă poruncile “lumești”: să nu ucizi, să nu desfrânezi, să nu furi, să nu minti și să nu poftești la averea altuia (să nu lăcomești). Pentru necredincioși putem da o interpretare și primelor cinci: să nu ai alți dumnezei, să nu ai idoli și să te închini lor. Le-am putea tălmăci: cei care au ca scop în viață doar banii, ar fi bine să se mai gândească, deoarece pot avea mari neplăceri…..Am un cunoscut care a muncit ca un rob pentru firma sa peste 25 de ani. Azi a vândut, are o sumă frumoasă în cont, are un viloi într-o zonă exclusivistă, dar stă în casă de un an deoarece îi este frică sa nu ia Covid deoarece are multe comorbidități (probleme cu inima, cu glicemia, cu greutatea) … Ce folos? Să ne uităm la cei pe care îi vedem la televizor! Vi se par oameni întregi la minte? Nu dau nume, dar mă gândesc la o persoană din afacerile din sport, la alta care din politica de sus a ajuns în pușcărie, la alta căreia femeile i-au mâncat banii, la alta căreia jocurile de noroc l-au băgat și pe el în pușcărie …Problema actuală este că după ce și-au cumpărat (unii chiar falsificat) diplomele, având proptele politice sau “merite” precum lipitul de afișe, pupatul ghiulului sau “au uns acolo unde trebuie” au fost puși în diverse funcții și acum au și “cv” imbatabil. Nimeni nu mai are loc de acești analfabeți funcționali ce impart furturile cu cei care i-au numit….. Suntem conștienți că lucrurile nu pot rămâne așa deoarece țara asta va crăpa … și va începe cu industria energetică! Profesioniștii încep să se frământe și să-si pună problema să se strângă pentru a trage semnalele de alarmă. Cunosc și cățiva parlamentari bine intenționați care și ei doresc să se organizeze cumva pentru a stopa degringolada din ultimii ani. Sunt convins că o vor face deoarece oportunitatea post Covid nu trebuie pierdută și actualii “în afara de Halânga și conducte de gaz cu puțin hidrogen, nu știu altceva”, cum zicea un cunoscut pus pe glume. Problema este că “se așteaptă” alegerile. Și liberalii și USR-Plus își vor alege presedinții la toamnă. Până atunci nimeni nu va face nimic și “Dumnezeu cu mila!”, adică toată lumea speră să nu crape ceva, să nu moară careva, să nu sară în aer cine știe ce instalație, să nu cadă vreun stâlp de pe linia de alimentare din import, să nu înceapă cine știe ce război … Ce le rămâne profesioniștilor de făcut? Să se roage: “Să nu pierzi cu cei necredincioşi sufletul meu şi cu vărsătorii de sânge viaţa mea, Întru ale căror mâini sunt fărădelegi şi dreapta cărora e plină de daruri.” (Ps 25) Ei speră că va veni momentul adevărului: “Cei ce seamănă cu lacrimi, cu bucurie vor secera.” (Ps 125) Adică vor lucra cu niște profesioniști și nu se vor mai trezi în fruntea companiilor sau a ministerului cu niște șpăgari habarniști. Integral: https://www.contributors.ro
PNRR: Eșecul din spatele unui succes cosmetizat Pe măsură ce se devoalează noi informații din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), se poate observa că acest plan este departe de a fi un proiect de țară. Construit superficial (lipsa de corelare a reformelor cu investițiile, comasarea investițiilor în sectorul feroviar cu cele de la metrou, doar pentru a masca dezechilibrul investițional raportat la infrastructura rutieră), cu grave carențe structurale (fără o linie clară de demarcație față de programele operaționale), rupt de realități și de nevoile comunităților locale, pe componenta investițiilor publice, PNRR, atât în versiunea inițială (decembrie 2020), cât și în versiunile 2.0 (martie 2021) și 2.1 (aprilie 2021), este departe de a genera acel avantaj competitiv de care România are atâta nevoie. După modul în care este conceput, pe componenta investițiilor publice, PNRR este departe de a crea cadrul reducerii decalajelor de dezvoltare față de statele Uniunii Europene. Deficiențele structurale sunt evidențiate de modul triumfalist, în care este prezentat succesul acordului primit de la Comisia Europeană asupra componentei I.5 – Valul renovării – Fondul pentru reabilitarea verde și seismică. Deși planul recunoaște că, din perspectiva atingerii obiectivelor de climă și energie, conform strategiei UE „Valul Renovării”, clădirile sunt responsabile pentru aproximativ 40% din consumul total de energie al UEși respectivpentru 36% din gazele sale cu efect de seră, măsurile propuse, deși necesare nu aduc îmbunătățiri semnificative. Eșecul major al PNRR 2.0 și 2.1, lipsa de realism și reforme este evidențiată de faptul că nu există nicio corelare (nici măcar la nivelul propunerilor de prioritizare) între îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor și racordarea, în primul rând, la sistemele de încălzire bazate pe energie electrică și apoi la sistemele de centralizate de încălzire. Practic, un program de relansare și reziliență realist și ancorat în obiectivele europene de reducere a gazelor cu efect de seră ar impune finanțarea cu prioritate a reabilitării termice a clădirilor publice și rezidențiale multifamiliale care renunță la sistemele clasice de încălzire (inclusiv debranșare) și își convertesc sistemele de încălzire la cele bazate pe utilizarea energiei electrice….. În ceea ce privește infrastructura de transport a Capitalei, PNRR, atât versiunea 2.0 (martie 2021), cât și 2.1 (aprilie 2021), prezintă o situație atipică, nefiind prezentate explicit și detaliat investițiile în dezvoltarea rețelei de metrou (despre trenul metropolitan al Capitalei, discuțiile nu au sens, fiind exclus din PNRR). Nu se prezintă ce magistrală va fi finanțată prin PNRR….. Având în vedere constrângerile impuse de Mecanismul de Redresare și Reziliență, de finalizare a investițiilor și reformelor aferente până la 31 august 2026, fără posibilitatea de fazare, există un risc sporit de pierdere a fondurilor alocate construcției de noi magistrale de metrou în București, atât timp cât nu se cunoaște exact proiectul care va fi finanțat. În ceea ce privește investițiile pentru reabilitarea termică a clădirilor, din experiența fondurilor europene cu aceeași destinație, ele vor fi gestionate de primăriile de sector. Și dacă vor fi gestionate responsabil, aceste investiții pot fi realizate și finalizate în termen, în timp ce acele investiții aferente activităților gestionate de municipalitate și Ministerul Transporturilor sunt incerte. Indiferent de opinii, de apartenența politică și de animozități personale trebuie să conștientizăm că aceste fonduri alocate prin PNRR sunt pentru dezvoltarea și modernizarea României și că ele trebuie să producă efecte și după ce o persoană sau alta nu va mai ocupa o funcție. Integral: https://www.contributors.ro
Statul la stat. Carnet de partid și relații potrivite, două lucruri necesare pentru a ajunge șeful unei instituții publice Ce îți trebuie pentru a ajunge șeful unei instituții publice? Simplu: carnet de partid și relațiile potrivite. Rămas fără mandat, Gabriel Botnariu, un fost senator PSD, apropiat al familiei Pandele-Firea, a fost numit președintele Consiliului de Monitorizare. O instituție aflată în subordinea Senatului, care trebuie să verifice dacă sunt respectate drepturile persoanelor cu dizabilități. A fost pus în funcție tocmai de senatorii care până mai ieri i-au fost colegi. Contestatarii săi spun că instituția a fost transformată într-o sinecură, un loc călduț pentru politicienii rămași fără slujbă. ….Consilier al primarului din Voluntari Florentin Pandele. Șef al Direcției de Asistență Medicala și Educațională aflată în subordinea Consiliului Local Voluntari. Director interimar al Administrația Spitalelor București, numit de Gabriela Firea. Senator PSD de Ilfov până anul trecut…..Cu acest CV într-o mână și cu carnetul de partid în cealaltă, Gabriel Botnariu s-a hotărât să intre în cursa pentru șefia Consiliului de Monitorizare. O instituție importantă aflată în subordinea Senatului care trebuie să verifice respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi în toate centrele de stat sau private din țară. …..În cursă au intrat cinci candidați. Dintre ei, doar Gabriel Botnariu a avut carnet de partid. Primul pas a fost audierea în comisia pentru drepturile omului a Senatului. Exact comisia din care a făcut parte și domnia sa cît timp a fost senator…..Și, cum era de așteptat, minunea s-a întâmplat. Foștii colegi senatori ai lui Gabriel Botnariu au stabilit că tocmai dânsul este cel mai potrivit să conducă Consiliul. Au urmat dezbaterile în plenul Senatului unde liderii PNL și USR au acuzat că, totul este doar un vot politic și alți candidați ar fi mult mai competenți decât fostul senator…..Funcția de președinte al Consiliului de Monitorizare este asimilată celei de secretar de stat și este remunerată cu 16.640 de lei brut. Acum Gabriel Botnariu își dă rezidențiatul pentru a doua specializare. Spune că dacă se va simiți prea obosit și nu va face față, o să renunțe ori la rezidențiat, ori la șefia Consiliului. Integral: https://www.digi24.ro
Cîțu: ”Dacă vaccinăm 5 milioane, de la 1 iulie ținem masca doar pe o ureche!” Premierul Florin Cîțu a prezentat planul eliminării restricțiilor Covid în România. Cîțu este adeptul eliminării treptate, în mai mulți pași, și va lega acești pași de rata de vaccinare. De la 1 iulie, dacă atingem ținta de 5 milioane de vaccinați, vom purta masca doar pe o ureche și abia de la 1 noiembrie, dacă trecem de 12 milioane de vaccinați, vom putea renunța complet la măști în spații publice…. Și amenzile vor scădea, de exemplu dacă ești prins fără mască pe ureche iei 250 de lei amendă, nu 500, cum e acum, când masca trebuie purtată pe ambele urechi”, a precizat Cîțu. Până la 1 iulie, persoanele vaccinate vor beneficia de anumite avantaje, pentru a-i ambiționa și pe ceilalți români să-și facă vaccinul. Vaccinații au voie să poarte masca doar pe gură, nu și pe nas. Premierul promite că vom avea voie să circulăm și noaptea, dar doar cu o taxă de 5 euro, care va putea fi achitată cu un simplu SMS. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Like this:
Like Loading...
Buna ziua
Azi noapte mare surpriza.
Șmecherul de telefon a instalat Android 11.
In loc de tanti chineză in telefon , am găsit o italianca care scrie și românește.
Devastat total. Ce zic nevestei ? 😀😀😀😀
Buna dimineața
Vaccinarea in România
Și totuși cine ii împiedica pe cei peste 65 ani sa se vaccineze?vaccinarea e -practic-“la liber”
tot se “încălzește ciorba” cu “speciali”….ok a fost in neregula…dar acum ce scuza mai au?pfizer și j&j sunt disponibile oricui…ah,e o “explicație”: nu vin ăștia cu vaccinul la scara blocului sau la cârciuma din colț
Buna dimineata! 🙂
De-abia de astazi este la liber.
“Maratonul de vaccinare din Bucuresti incepe astazi. Unde se pot imuniza oamenii fara programare, cu serul Pfizer
Maratonul de Vaccinare – Editia de Bucuresti incepe astazi dupa-amiaza, la Biblioteca Nationala si la Sala Palatului, fiind organizate 50 de fluxuri unde doritorii vor putea primi serul Pfizer, fara programare. In cadrul maratonului, care se va incheia luni dimineata, va avea loc si un program artistic. Pe durata maratonului, autobuzele de pe liniile 104, 117, 178, 300, 313 si 368 vor circula si noaptea.
“Incepand de vineri (7 mai), ora 16:00, si pana luni (10 mai), ora 08:00, la Biblioteca Nationala din Bucuresti are loc Maratonul de Vaccinare – Editia Bucuresti, organizat de Universitatea de Medicina si Farmacie “Carol Davila”. Cele 10 cabinete de vaccinare pot primi toate persoanele doritoare, indiferent daca sunt din Bucuresti sau alte localitati, doar cu buletinul, fara a fi nevoie de programare”, a transmis Ministerul Culturii.
Maratonul bucurestean include si Sala Palatului si cuprinde 50 de cabinete de vaccinare, in care se vor folosi doar doze Pfizer/BioNTech. La eveniment participa 1.200 de voluntari, pentru a oferi oportunitatea unui numar crescut de persoane sa se vaccineze….”
https://ziare.com/social/vaccin-covid/maraton-de-vaccinare-bucuresti-1677407
https://m.adevarul.ro/news/bucuresti/bugetul-capitalei-redus-miliard-nicusor-dan-e-pasul-necesar-corect-viceprimar-usr-plus-nu-e-inca-realist-1_6094df795163ec4271c87d5c/index.html
Să înțeleg că bugetul inițial era fantezist , scos din burta ? Tăierea unui miliard , mai aproape de realitatea contabila ?
Și atunci mă întreb , pe de baze e făcut un buget ?
Necesarul clientelei sau date reale de încasări bănești ?
Pai e tot Firea primar general ?
Sau Nicușor incepe și el să se dea pe brazda ? Că prima varianta de buget pare că era ” da la toți să ajungă”.
Raman oricum uluit cum se fac , desfac bugete din pix.
Da un contabil , economist care știe matematica elementară , au sau nu ?
Daca un buget al capitalei se face , reface , taie , îngrașă prin ” tratative” și IN LUNA MAI CIND ANUL INCEPE IN IANUARIE :
– ce haos e in bugetele altor orașe, comune ?
– cine certifica in tara asta că un buget local e realist și credibil ? Cumva nimeni nu verifică nimic ?
Ce credibilitate poți să ai că instituție a statului cînd în MAI ești încă fara buget ?
E o harababura totala la absolut toate nivelurile.
Hristos a înviat!
Ce iese dacă „amesteci” puțină istorie cu o țâră de statistică?
https://paganelis.wordpress.com/2021/05/07/ce-oras-a-fost-este-cel-mai-lung-interval-de-timp-capitala-in-spatiul-romanesc/
https://www.kmkz.ro/de-ras/va-dati-seama-ca-daca-manca-dragnea-o-lebada-viena-ne-dadeau-afara-din-ue
Au dreptate si astia… cand au halit “bombardierele” lebedele la Viena nici tranzit nu mai putea face prin Austria cu pasaport romanesc, dar sa mai deschizi gura ca vrei in UE… Acum cum este?
Si-aici au dreptate… https://www.kmkz.ro/de-ras/teodosie-daca-femeia-nu-pacatuia-altfel-se-inmultea-neamul-omenesc-pentru-ceva-asemanator
Suparare romaneasca mare cu ursul…
https://www.timesnewroman.ro/monden/respect-un-roman-s-a-cacat-langa-zidul-castelului-printului-de-liechtenstein/
https://www.timesnewroman.ro/life-death/teodosie-despre-rolul-femeii-in-biserica-suntem-homosexuali-ce-sa-facem-cu-ea/