Revista Presei – 5 martie.”…Ce simulacru de justiție! Ce bâlci trist. Ce moarte lentă a speranțelor românilor într-un stat cu adevărat european, care să nu mai vitregească orice urmă de dreptate…”
05/03/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de vineri, 5 martie! Cerul va fi variabil spre mai mult senin, cu înnorări spre sfârșitul intervalului în regiunile nordice, unde pe arii restrânse vor fi ploi slabe, iar în zona montană aferentă, precipitații mixte. Vântul va sufla slab și moderat, cu intensificări temporare la munte, îndeosebi în zona înaltă, iar trecător și cu viteze mai mici, ziua, în sud-estul teritoriului. Temperaturile maxime se vor situa, în general, între 10 și 19 grade, iar cele minime între -6 și 6 grade. In Bucuresti cerul va fi mai mult senin, iar vântul va sufla slab și moderat, cu ușoare intensificări pe parcursul zilei. Temperatura maximă va fi de 17 grade, iar cea minimă de 3 grade, mai scăzută în zona preorășenească până spre -1…0 grade. Dimineața și noaptea vor fi condiții de ceață.
OMS avertizează aeroporturile să nu impună călătorilor să fie vaccinați împotriva COVID De Ramona Ciobanu, Miercuri, 03 martie 2021, 16:21. Ultimul update Miercuri, 03 martie 2021, 16:49 Organizația Mondială a Sănătății a insistat, în raportul său epidemiologic săptămânal asupra pandemiei, că vaccinurile anti-COVID-19 nu pot fi o cerinţă pentru a călători, întrucât nu se știe încă dacă persoanele vaccinate reduc riscul răspândirii virusului, cât timp au imunitate sau dacă vaccinul protejează împotriva formelor uşoare ale bolii, potrivit Efe, citată de Agerpres. Organizația Națiunilor Unite a precizat că „a acorda prioritate acestor călători ar putea avea drept consecinţă administrarea neadecvată de doze categoriilor de risc ce pot contracta forme grave de COVID-19”. De asemenea, organizația a mai subliniat că utilizarea „certificatelor de imunitate” de către călătorii internaţionali (indiferent dacă s-au vaccinat sau dacă au anticorpi după ce au depăşit boala) nu este recomandabilă şi nici „nu este susţinută de evidenţe ştiinţifice”. OMS a repetat în raportul său faptul că persoanele care călătoresc internațional „nu trebuie consideraţi prin natura lor cazuri suspecte de COVID-19”. Integral: https://www.libertatea.ro
Raportul Curtii de Conturi: Statul gestioneaza atat de prost banii incat se cearta singur pentru ei Statul demonstreaza de la un an la altul cat de “bun gestionar” al banilor si patrimoniului este. Astfel ca, in cazul Ministerului Sporturilor si Tineretului nu exista evidente pe 20 de ani ai patrimoniului sportiv, la Ministerul Culturii, fie ca esti angajat part-time sau nu, primesti sporul de hrana la fel ca restul, iar daca ai plecat din minister tot primesti vouchere de vacanta. SGG da sute de mii de lei pe un sistem informatic pe care nu l-a folosit, iar Compania Nationala de Investitii ia bani de la stat pe care nu-i foloseste dar nici nu-i returneaza, potrivit ultimul raport al Curtii de Conturi. Politia trage cu gloante oarbe In cazul Inspectoratului General al Politiei Romane nu s-a urmarit derularea unui contract subsecvent de achizitie publica de munitie sub aspectul constituirii garantiei de buna executie si inregistrarii in evidentele contabile si nu s-a asigurat livrarea intregii cantitati de catre operatorul economic care nu si-a respectat obligatiile potrivit comenzilor ferme, determinand astfel dezangajarea fondurilor publice aferente obligatiei de furnizare. SGG si-a luat sistem informatic pe care nu-l foloseste In cazul Secretariatului General al Guvernului a fost identificata achizitia in anul 2019 a unui sistem informatic de urmarire si management a mijloacelor fixe, pentru care a fost achitata suma de 565.000 lei, sistem care la data efectuarii auditului financiar (august 2020) nu era utilizat. Tot aici s-a mai constatat faptul ca preluarea de catre SGG a Ministerului pentru Romanii de Pretutindeni, entitate care a fost desfiintata incepand cu data de 6.11.2019, s-a realizat fara efectuarea inventarierii patrimoniului acestui minister. CNI nu mai vrea sa dea banii inapoi la stat Primariile beneficiare ale fondurilor publice alocate in anul 2019 de MLPDA au calcat si ele stramb. Astfel ca s-au constatat cazuri de utilizare eronata a fondurilor. Din centralizarea datelor prezentate de camerele de conturi teritoriale au rezultat sume cheltuite eronat, in valoare de 10,236 milioane lei. …Pe afara e vopsit gardul, in Curte te mananca palma si primesti bani In raport se mai consemneaza ca, Curtea de Apel Oradea a efectuat in luna decembrie 2019 plati nelegale in suma de 9,927 milioane lei, reprezentand diferente de drepturi salariale aferente perioadei ianuarie 2010 – martie 2015, ca urmare a lamuririi intinderii si intelesului dispozitivului unor titluri executorii, pronuntate in anul 2008, executate integral in perioada 2012-2015. …Vouchere de vacanta pentru oameni care nu mai lucrau La Ministerul Culturii, nu au fost respectate prevederile legale privind plata indemnizatiei de hrana pentru personalul angajat cu contract de munca cu timp partial (2/4/6 ore/zi), intrucat indemnizatia de hrana platita acestuia a fost acordata similar cu cea platita unui angajat cu norma intreaga, respectiv, ca suma reprezentand a douasprezecea parte din doua salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata (2.080 lei*2/12 = 347 lei/luna). Nu au fost respectate prevederile legale privind recuperarea voucherelor de vacanta acordate necuvenit unui numar de 20 de salariati, care si-au incetat raporturile de munca pe parcursul anului 2019 si care au primit vouchere de vacanta. ….Patrimoniul sportiv pe 20 de ani, in zona crepusculara In urma controalelor efectuate la Ministerul Sportului si Tineretului, au fost identificate documente privind inventarierea patrimoniului aferenta anului 1990 doar la 18,3% dintre entitatile auditate subordonate MTS, iar la restul de 81,7% dintre entitati nu au fost identificate documente, principalul motiv al lipsei acestora fiind prevederile legislative cu privire la termenul de pastrare (cinci ani). Pentru majoritatea entitatilor nu a putut fi stabilita situatia reala a patrimoniului sportiv, respectiv a bazelor sportive aflate in administrare la nivelul anului 1990….. La ANL s-a construit… partial In perioada 2017-2019, in cazul Agentiei Nationale a Locuintelor, pentru 12 amplasamente au fost angajate sume in valoare de 63,557 milioane lei in scopul executiei de lucrari, la care s-a renuntat ulterior, acestea reprezentand 35,23% din numarul unitatilor locative care ar fi trebuit sa se realizeze in cadrul proiectului. Integral: https://ziare.com
Uniți în cuget și-n buget….Prezentat ca reformator („cine nu se reformează va fi reformat prin buget, dispar sporurile nesimțite” amenințase Cîțu), bugetul a ajuns conservator: „Nimeni nu e dat afară, toată lumea primește aceleași salarii și sporuri” a anunțat (presat de Orban) același Cîțu. Prin urmare, cum nimic nu se taie totul se conservă – nu e vorba de un buget de austeritate cum pretinde PSD – pe care Cîțu l-a trimis la școală: „Dragi PSDiști puneți mâna pe carte”. Aș! Partidele preferă să pună mâna pe putere. Apoi primesc cartea acasă. Bugetul a trecut însă prin comisiile permanente și cele „aleatoare” (cum le zice Orban) depășind miile de amendamente ale PSD pe care coaliția unită le-a respins fără milă. Exact cum pățeau amendamentele PNL la bugetele PSD. Firea a avut și ea un amendament privind creșterea alocațiilor – pentru care a cerut susținerea online a „copiilor care știu să scrie”. Faptul că Firea cheamă copiii la luptă politică e dezgustător. Dar nu surprinzător. În această privință Firea e recidivistă. Dar nici miniștrii nu sunt negustori cinstiți. Năsui (Economie) și-a cedat aproape toate atribuțiile către trei secretari de stat. Și-a subcontractat lucrările, cum se obișnuiește. Și Vlad Voiculescu a procedat la fel păstrându-și doar vedetismele. Vicepremierul Barna nu concepe însă ca premierul să remanieze vreun ministru USRist fără voia sa – altfel „se remaniază toată coaliția”. Adică plecăm acasă la mama și la tata. Cîțu anunțase clar (de obicei vorbește indescifrabil) evaluarea miniștrilor cu mandatele pe masă: „Vreau performanță și eficiență”. Păi, nu se mai găsește. Poate doar aroganță. În întâmpinarea bugetului (cu huiduieli) Cîțu a fost convocat în parlament spre a fi contestat: „Uite cine mă contestă pe mine (s-a mirat premierul), Ciolacu, Grindeanu, Tudose, slugile lui Dragnea și Vâlcov”. Ei, să te ferească Dumnezeu de slugile ajunse stăpâni. Ioan Niculae, de pildă, sluga Securității lui Ceașcă, a primit pe tavă toată industria chimică pe care a făcut-o zob. Acum a intrat (după ani de procese) la pârnaie. În schimb, un bărbat care a furat un pachet de cafea a fost arestat imediat. Se vede că e mai rentabil să furi un bou decât un ou. Așa că au ieșit la proteste și polițiștii (leafă bună, pensionare timpurie) întrucât, după opinia unui june lider sindical, „România nu mai e stat de drept”. Atunci, ce caută în poliție? Să fi rămas fecior la plug, să fi rămas la coasă…….”. Dosar penibil: Ponta s-a lăudat că lucrează în străinătate. E șef de țucal la sultan. Respectiv consilier la tiranul Erdogan. Cum striga patriotul Ponta pe stadion când era premier? „Aicea este țara mea, aicea vreau eu să trăiesc”. Aicea și în Turcia – unde (potrivit lui Rizea) Ponta are casă și bani în bancă (din Kazahstan). Aicea e mai greu: exasperat de traficul de pe Valea Prahovei, ministrul Drulă „se-njură singur”. La anul o să se bată singur strigând cu jale: greu la deal cu boii mici, dar și mai rău la vale. Și astfel trecu primul an de COVID. Întotdeauna primul an e mai greu. Al doilea e mai dificil. Integral: https://revista22.ro
Valentin Lazea / O analiză: Repetabila povară (a consolidării fiscale) Avem, în sfârșit, Buget. Haideți să vedem ce putem face cu el. În anul 2020, aproape unul din patru lei cheltuiți de statul român a provenit din datorie (internă și externă), purtătoare de dobândă și care va trebui plătită în viitor. Asta înseamnă, pe scurt, un deficit bugetar de aproape 10 la sută din PIB, față de cheltuieli bugetare de circa 40 la sută din PIB (cifrele exacte sunt 9,8 la sută, respectiv 40,8 la sută din PIB). Este ca și cum o familie ar avea venituri proprii numai nouă luni dintr-un an, iar celelalte trei luni ar trăi pe datorie, care se acumulează și va trebui plătită. Această situație este în mod clar nesustenabilă și nu s-ar mira nimeni dacă creditorii acelui stat ar refuza să îl mai crediteze. Soluția, pentru statul respectiv (ca și pentru familia respectivă) ar fi să își crească veniturile proprii și să își diminueze cheltuielile, astfel încât să ajungă la situația în care cel mult unul din doisprezece lei cheltuiți să provină din datorie (adică un deficit de maximum 3 procente din PIB la cheltuieli bugetare de 36 procente din PIB). Cam așa trebuie citită ajustarea fiscal-bugetară care stă în sarcina statului român în perioada 2021-2024…..Prima problemă majoră este că în România, spre deosebire de celelalte state europene, cea mai mare parte a deficitului bugetar este structurală și datează dinaintea izbucnirii pandemiei Covid19…..Mai mult, respectiva deteriorare a avut loc în România în condițiile unei creșteri economice peste potențial, care ar fi trebuit să ducă la reducerea deficitului bugetar (și la transformarea sa în excedent), nicidecum la creșterea lui. Așa se explică faptul că România a întâmpinat pandemia Covid-19 cu un spațiu fiscal inexistent și că numai suspendarea de către Comisia Europeană a Pactului de Stabilitate și Creștere a permis ca România, singurul stat sub Procedura de deficit Excesiv, să nu fie penalizată. Așa se explică și faptul că, o dată cu restrângerea măsurilor fiscale excepționale legate de combaterea pandemiei, României îi va fi mult mai greu să revină la niveluri „normale” ale deficitului bugetar, spre deosebire de alte state europene, așa cum se vede din Tabelul următor:…. A doua problemă majoră este că România trece acum printr-o a doua consolidare fiscal-bugetară majoră, după cea din 2010-2015, fără să pară a fi învățat nimic din acea experiență. Într-adevăr, întrucât cauzele dezechilibrelor bugetare generate în perioada 2007-2009 nu au fost niciodată discutate deschis, ci au fost ocultate sub explicații politicianiste, publicul larg nu a înțeles niciodată de ce a fost necesară consolidarea bugetară din 2010-2015, nici cât de importantă a fost atingerea echilibrelor macroeconomice din 2015, când România îndeplinea toate cele cinci Criterii de la Maastricht și 13 din 14 indicatori ai Tabloului de bord din Pactul de Stabilitate și Creștere. Pentru că aceste lucruri nu au fost discutate, nici înțelese, ele au fost abandonate fără vreun regret în perioada 2015-2019, de dragul unor câștiguri individuale mici, dar cu sacrificarea interesului general. Desigur, nouă, ca macroeconomiști, ne este mai ușor să înțelegem aceste lucruri, deoarece prin natura profesiei suntem obligați să gândim pe termen lung (peste 5 ani) și să avem ca prim obiectiv menținerea solvenței (bonității) țării, în fața creditorilor interni și externi. Dar să ne gândim că lucrurile nu stau la fel pentru marea majoritate a concetățenilor noștri:….. Dar până când toate categoriile sociale nu vor învăța să privească puțin și dincolo de interesul personal și de orizontul de timp scurt, vom fi condamnați la repetabila povară a consolidărilor bugetare, din care nimeni nu învață nimic. A treia problemă majoră (și cea mai presantă, din punctul nostru de vedere) este modalitatea concretă prin care se propune a se face consolidarea bugetară în cadrul Strategiei fiscal-bugetare 2021-2023. După cum se observă din Tabelul de mai jos, întreaga consolidare bugetară, de circa 7 procente din PIB este prevăzută a se realiza prin ținerea sub control strict a cheltuielilor bugetare și deloc prin creșterea veniturilor bugetare….. Or, este greu de crezut că timp de patru ani consecutiv cheltuielile cu salariile și cu pensiile vor putea fi ținute foarte strâns, știut fiind că în anii electorali (iar anul 2024 este un astfel de an) tendința este de le lăsa să crească, în scopul acumulării de capital politic. De aceea, cel puțin 2,5 până la 3 procente din PIB ar trebui să provină, realist vorbind, din creșterea veniturilor bugetare. Teoretic, creșterea veniturilor bugetare se poate realiza pe trei căi distincte: – prin combaterea evaziunii fiscale și a economiei „la negru”….. – prin închiderea a cât mai multe portițe legale („loopholes”) generate de nenumăratele exceptări și scutiri de la plata impozitelor și taxelor și care au proliferat în Codul Fiscal începând din 2015. Se estimează că toate aceste portițe legale reprezintă venituri bugetare neîncasate de circa 4,5 procente din PIB (cu reducerile de TVA reprezentând circa o treime, iar reducerile de CAS o altă treime din acest total). – prin creșterea anumitor rate de impozitare. Înțelegem că acesta este un subiect tabu, pe care guvernul nu îl ia în considerare, atât din rațiuni ideologice, cât și economice (persistența pandemiei Covid-19). Totuși, mai devreme sau mai târziu, astfel de creșteri vor trebui avute în vedere, fie că vor fi impuse de Comisia Europeană (taxe ecologice, pe emisiile de carbon etc.), fie de realitățile economice interne (impozite pe proprietate). Integral: https://cursdeguvernare.ro
Renate Weber: Toate pensiile speciale pot fi desființate, cu excepția celor ale magistraților Avocatul Poporului, Renate Weber, a declarat, miercuri, la TVR, că pot fi desființate toate pensiile speciale, cu excepția celor ale magistraților, informează Mediafax. Renate Weber a precizat că, dacă parlamentarii vor, pot da „mâine” o lege pentru desființarea tuturor pensiilor speciale de care beneficiază celelalte categorii. „Am o decizie a CCR care spune foarte frumos că o singură categorie profesională, cea a magistraților, are suport constituțional pentru acest tip de pensie de serviciu”, a declarat Renate Weber. „Deci, au început cu parlamentarii. Dacă mâine vor, mâine pot să dea legi pentru fiecare celelalte categorii”, a spus Renate Weber. Avocatul Poporului a afirmat că la desființarea pensiilor speciale ale parlamentarilor a primit multe telefoane de la liberali să atace actul normativ. „Vai de mine! Mi-au înroșit telefonul. Niciodată… Eu, de când sunt în funcția asta, niciodată nu am primit atâtea telefoane câte telefoane am primit pentru pensiile parlamentarilor. Cei mai mulți erau din PNL. În toată perioada asta (m-au sunat – n.r.) să atac la CCR. Cei care m-au sunat nu mai erau parlamentari”, a dezvăluit Renate Weber. „În loc să se ducă să facă lobby la colegii lor de partid, făceau la mine, să atac, când o să fie votată. La un moment dat chiar așa mi s-a spus: ce mai ai de pierdut, oricum te revocă. Cam ăsta e caracterul oamenilor care nu vor să înțeleagă că nu am motiv de neconstituționalitate”, a adăugat Renate Weber. Integral: https://www.libertatea.ro
Jandarmii abuzivi de la 10 august 2018 și democrația în România Tribunalul i-a făcut scăpați pe jandarmii abuzivi de la 10 august. România nu e, deci, o democrație funcțională. Și nici n-are șanse de a deveni, dacă nu poate depolitiza și pedepsi derapajele instituțiilor ei de forță. Într-un stat de drept ca Franța n-a arendat nimeni imunitatea în fața legii. Nimeni nu se bucură de impunitate, nici măcar foști șefi de stat ca Nicolas Sarkozy, cel condamnat recent la închisoare pentru corupție. Altfel stau lucrurile în tiranii. …. Prigoana de la 10 august Hotărâtă să se mențină la butoane și să continue să se chivernisească pe spinarea cetățenilor, în pofida voinței românilor, mafia politică pesedistă, aflată la putere sub regimul Dragnea, a dezlănțuit o represiune brutală împotriva joncțiunii, efectuate la 10 august 2018, dintre protestatarii bucureșteni și aliații lor din țară și din diaspora. Am fost în acele zile fierbinți la fața locului, unde am filmat și de unde am relatat live. I-am văzut, prin urmare, la lucru pe jandarmii înarmați până în dinți și asmuțiți de conducerea politică a României, în frunte cu Liviu Dragnea, Carmen Dan și restul camarilei, împotriva unei mase de oameni esențialmente pașnice. Le-am înghițit gazele. Am scăpat ca prin minune, plecând la timp din linia întâi, de bâtele jandarminerești abăutate năprasnic peste capetele, fețele, umerii, șalele și picioarele unor oameni pașnici, stând jos ori fugind de represiune, în plin centrul Bucureștilor. Am avut senzația că se actualizează pogromuri precum cele de acum opt decenii, de la București și Iași. Dar, deși public de ani de zile aceaste informații, nimeni n-a cerut audierea mea ca martor. Deși e clar că știu despre ce vorbesc. Vorbesc despre evidențe. Vorbesc despre brutalități de ordinul mineriadelor din anii 90. Vorbesc de faptul că jandarmii au acționat vădit neprovocați de cetățenii maltratați. Vorbesc de militari care și-au dezonorat uniforma, comportându-se evident abuziv din ordin politic. Și mai vorbesc de nepedepsirea vinovaților. Dar trebuiau pedepsiți ei și comanditarii politici ai abuzurilor? Bineînțeles. De ce era imperativ ca justiția să-și facă datoria Trebuiau pedepsiți nu doar pentru că așa ar fi fost just și drept. Nu doar pentru că trebuia dată satisfacție victimelor lor. Nu doar pentru ca jandarmii și alte instituții de forță să învețe ce se poate și ce nu și să nu se mai repete barbara maltratare a unor oameni cinstiți, violarea drepturilor și demnității cetățenilor, prigonirea poporului suveran și reprimarea unor manifestații pașnice. Ci și pentru a se impune democrația reală și statul de drept, subminate de istoria prea îndelungată a impunității crimelor politice românești, de la ale lui Zelinski Codreanu și ale cuziștilor, la ale jandarmilor lui Antonescu, de la ale comuniștilor sub Dej și Pauker, la ale securiștilor ceaușiști și iliesciști, ori ale jandarmilor lui Dragnea et comp. Or, în pofida evidențelor, Tribunalul București a hotărât, nu mi-e clar de ce, printr-o hotărâre, vai, definitivă, să respingă ”cererea DIICOT de confirmare a redeschiderii urmăririi penale în dosarul 2122/DP/2019”. Asta, în condițiile în care probele strânse nu au fost administrate și readministrate corect şi nu s-au audiat ori reaudiat suspecţii, victimele şi martorii. Anterior, cartoful fierbinte zis ”dosarul 10 august” se pasase de la Ana la Caiafa. De la procurori incompetenți la procurori și mai incompetenți. De la instanțe militare la altele, civile, de la Curtea de Apel, la Tribunalul București, de la slugi vădite ale sistemului securisto-mafiot, la alte lichele și lachei mai puțin vădiți și mai eficient mascați ale aceluiași. Magistrații și instanțele realmente competente au fost plasate pe tușă. Între sinistrele manevre de materializare a impunității se înscrie și clasarea dosarului de către un procuror ”dadarist” pe nume Doru Stoica. În loc să-și facă datoria, acest magistrat se contrazicea singur, flagrant, în iunie trecut, atribuind credibilitate manipulativei acuze hilare a tentativei de ”lovitură de stat”, vehiculate conspiraționist, spre a scăpa de răspundere, de către politicienii vinovați și de către agitpropul lor. Tot el invoca în plus, nu mai puțin ilogic, dezinformator și whataboutist, o presupusă ”vină” a maltrataților. Victimele bastonadei și jandarmineriadei n-ar fi fost, pasămite, ”inocente”, căci nu s-ar fi ”delimitat” de demonstranții violenți aflați la 10 august în Piața Victoriei (inși puțini și provocatori, lesne de scos de către jandarmi din mijlocul masei celor peste o sută de mii de protestatari pașnici). Acum, ilegala clasare din iunie 2020 a dosarului ”10 august 2018” s-a văzut validată la judecata Tribunalului București. Ce simulacru de justiție! Ce bâlci trist. Ce moarte lentă a speranțelor românilor într-un stat cu adevărat european, care să nu mai vitregească orice urmă de dreptate. A învins România asiatică? Cui să i se omologheze acest ”succes”? Au învins colonelul Sindile, ex-şef al Jandarmeriei Române, Gheorghe Sebastian Cucoş, ex-viceșeful ei, maiorul Laurenţiu Cazan, fostul ei director general al Direcţiei Generale a Municipiului Bucureşti, colonelul Paraschiv şi alți militari și comisari de poliţie. Au biruit impunitatea și ingerința politică în treburile instituțiilor de forță. Au învins Dragnea, Carmen Dan și Dan Chirică, subalternul ei, ca secretar de stat la interne, căruia nu-i mai ajungeau atacurile nejustificate cu gaze lacrimogene și pare să fi exercitat presiuni asupra prefectului Capitalei spre a declanșa represiunea cu ore înaintea bastonadei propriu-zise. La ordinul cui o fi făcut Chirică toate acestea, dacă nu la ale pupilei lui Dragnea, Carmen Dan? A cui este victoria și ce-ar mai fi de făcut Au triumfat, pe scurt, brutalitatea și incompetența, mojicia, nesimțirea, tirania, manipularea, ipocrizia și demagogia. Și fărădelegea, nu doar imoralitatea. Politic, s-au impus pesediștii lui Dragnea în plină guvernare liberalo-useristă. Sigur, justiția se cheamă că e independentă. Dar, ce straniu. Pare că-și dovedește mai abitir ”independența” când e vorba ca nedreptatea să câștige, decât în audieri interminabile, amânate la calendele grecești. Integral: https://www.dw.com
Raluca Pruna, fost ministru al Justitiei, despre clasarea dosarului 10 august: “Nu impiedica o curatenie in Jandarmerie si nici plangeri penale noi” ….Dupa socul de ieri al clasarii definitive a dosarului 10 august 2018 cu privire la sefii Jandarmeriei, cred ca nimic nu impiedica, ci dimpotriva totul obliga actualul ministru de interne sa dispuna un control la Jandarmerie. Si sa comunice public raspunsul la intrebari esentiale: 1. Pe ce s-a bazat decizia Jandarmeriei de a face plangere la DIICOT pe motiv de lovitura de stat iminenta? 2. Cine a decis ca jandarmii scosi pe teren sa aiba numarul de identificare obturat cu banda adeziva si de ce? Asta va face dificila identificarea celor care au agresat bestial victime pasnice. 3. Cine a dat ordin sa fie utilizate gaze in cantitati disproportionate cu ore bune inainte de atacul in forta? 4. Cine a anuntat jandarmii din teren ca o colega de-a lor a fost (aproape) ucisa? Caci asta ni s-a spus ca a justificat violenta jandarmilor. In fine controlul trebuie sa spuna daca Jandarmeria care nu e in stare sa extraga dintr-o multime pasnica un grup violent este capabila sa isi exercite competentele legale. Decizia definitiva a clasarii dosarului 10 august nu impiedica o curatenie in Jandarmerie si nici plangeri penale noi daca un control intern bine facut constata ilegalitati in ordinea de comanda. Probe noi permit plangeri penale noi, dincolo de balbe de procedura dintr-o perioada la DIICOT la fel de tulbure ca guvernarea din 2018. Acesta este un test politic elementar. Inactiunea guvernamentala in aceasta afacere nu este o optiune daca acest guvern chiar vrea sa faca ceva. Si pentru ca premierul s-a exprimat public deja, poate trimite propriul sau corp de control la Jandarmerie”, a scris Raluca Pruna pe pagina ei de Facebook. Integral: https://ziare.com
10 august 2018: capăt de drum Clasarea definitivă a dosarului 10 august 2018 este un capăt de drum şi o hârtie de turnesol. Un capăt de drum, de vreme ce, din punct de vedere juridic, nu mai există cale de atac împotriva acestei decizii decât eventual la nivel european, prin intermediul CEDO. O hârtie de turnesol, pentru că gestul instanţelor autohtone este proba , lipsită de echivoc, a protecţiei de care se bucură şi de care se vor bucura, mereu, în România, cei care exercită forţa arbitrară a statului, spre a apăra privilegiile şi spre a intimida pe cetăţenii ce nu mai vor să fie simpli supuşi. Cazul 10 august 2018 este, aşadar, o fotografie în care se poate examina starea statului de drept, la aproape doi ani de la condamnarea definitivă a lui Liviu Dragnea. Iar în această fotografie se pot observa, cu precizie, reţelele de complicităţi fără de care Liviu Dragnea nu ar fi ajuns niciodată atât de departe, în timp atât de scurt. Căci Liviu Dragnea poate că nu mai este politic activ, dar moştenirea pe care o lasă României este întreagă şi cât se poate de importantă: un segment influent de la nivelul magistraturii a fost, pe toată durata mandatului lui Dragnea, după cum este şi acum, solidar cu intenţia de a domestici justiţia independentă. Cazul 10 august 2018 , cu a sa recentă soluţionare, este semnificativ şi pentru dinamica statului român însuşi. Exonerarea de răspundere a factorilor responsabili de la nivelul jandarmeriei este o formă de impunitate şi de imunitate oferită de autorităţi celor care au misiunea de a proteja nu ordinea de drept, ci ordinea ce îi favorizează pe politicieni. Transformaţi în pretorieni de către Liviu Dragnea, jandarmii au redescoperit, pe 10 august 2018, gustul familiar al represiunii de tip miliţienesc şi securistic. Violenţa cu care s-au îndreptat împotriva cetăţenilor paşnici, ca şi recursul la montări şi înscenări, era modul în care acest trecut al comunismului şi al anilor nouăzeci era retrezit. Pretorienii domnului Dragnea, organizatorii unei mobilizări de tip autocratic împotriva românilor, sunt recompensaţi, acum, prin decizia justiţiei noastre. Această recompensă este un mesaj pe care statul îl trimite celor care au avut naivitatea de a apăra domnia legii, în lunile care au urmat adoptării OUG 13: între represiune şi idealuri civice, alegerea este cât se poate de clară. Cetăţenia rămâne un deziderat, realitatea este aceea a omnipotenţei statului rapace, inept şi prădător. La căpătul unui an în care starea de urgenţă şi de alertă au întărit, constant, latura intruzivă şi autoritară a statului, în numele protejării siguranţei sanitare, închiderea definitivă a dosarului 10 august clarifică modul în care statul se raportează la propriile sale abuzuri. Inegalitatea în faţa legii este reafirmată, spre a nu mai exista nici o indoială. Integral: https://www.marginaliaetc.ro
Minerit, cinism și minciuni….Televiziunile „de știri” au mediatizat show-ul senatoarei Șoșoacă în Valea Jiului și nu s-au obosit să-i demonteze minciunile rostite cu cinism. Poate pentru că această operațiune ar fi necesitat prezentarea unor adevăruri incomode pentru toți guvernanții, și anume că doar prim-vicepreședintele Comisiei Europene, Frans Timmermans, le-a spus minerilor că nu există viitor pentru cărbune în UE și că nimeni la București nu s-a gândit la o alternativă viabilă pentru Valea Jiului. Deveniți aproape dependenți de minciuni după treizeci de ani de dominație PSD, minerii s-au lăsat cu ușurință mințiți din nou de Diana Șoșoacă, aceasta spunându-le că în UE se redeschid minele și acuzând guvernul că distruge poporul. Lăudată de Sputnik pentru „curajul” ei, senatoarea fostă AUR are și ea nevoie de minciuni pentru a crea haos și a se promova….. Și totuși, în UE, minele de cărbuni se închid: în Spania au dispărut aproape complet; Grecia se pregătește să închidă minele de lignit; iar Germania are un plan de renunțare la cărbuni până în 2038. Doar la noi, ministrul energiei, Virgil Popescu, la fel ca Ludovic Orban, evită orice afirmație tranșantă în acest sens și povestește basme despre companii „viabile”, care vor funcționa cu gaze naturale, deși nu s-a construit nicio centrală nouă pe gaze. Ei uită să spună însă că și acestea sunt doar o soluție de tranziție, pentru că România a aderat la programul UE de eliminare a mineritului pe cărbuni până în 2030 și a centralelor pe gaze naturale până în 2050. Totuși, niciun guvern nu a făcut nimic pentru a pregăti tranziția. Orban și Popescu spun că se lucrează la un astfel de plan, deși PNL se află la guvernare din octombrie 2019. Ministrul Popescu laudă, în schimb, performanțele Complexului Energetic Oltenia (CEO) , împreună cu Dan Vâlceanu, deputat PNL de Gorj cu interese economice legate de CEO. Doar profesorul Petrișor Peiu atrage atenția că ajutorul de stat acordat de guvern CEO are toate șansele să fie declarat și el ilegal, exact ca ajutorul acordat de guvernul PSD către Complexul Energetic Hunedoara. Și nimeni nu îl întreabă cât de realistă este promisiunea înființării unei noi companii „mai curate și mai uscate”, deși modelul a eșuat la Complexul Energetic Hunedoara, care și-a lăsat miliardele de lei datorie în grija defunctei Companii Naționale a Huilei doar pentru a acumula propriile datorii de două miliarde de lei la toate fondurile de stat, ajungând să nu-și mai poată plăti angajații. Superficialitatea și lașitatea actualilor guvernanți riscă să agraveze problemele structurale vechi, tipice pentru un fief al PSD și al PRM (partid căruia i-a aparținut și Miron Cozma), folosit de cele mai retrograde forțe din politica românească, succesoare ale detașamentelor de securiști implantate acolo după protestele minerilor din 1977. Minerii au fost folosiți pe post de trupe de șoc trimise la București împotriva celor care voiau o schimbare autentică după 1989; ca electorat captiv; și ca spațiu de sifonare a banului public, prin subvenții și ajutoare care ajungeau în buzunarele clientelei mafiote. Incapabile să disloce PSD și PRM din Valea Jiului, guvernele CDR, PDL sau PNL s-au ținut la distanță. Și-au însușit însă strategia PSD de a aproba tot ce a cerut Bruxelles-ul și de a face acasă cu totul altceva: psd-iștii au pompat bani, fie și ilegal, iar pnl-iștii au ignorat problemele, văzându-și de interesele proprii din Gorj, de pildă….. Rectorul Universității din Petroșani chiar crede că Valea Jiului poate deveni o nouă Silicon Valley! Dar cine cunoaște Gorjul și Hunedoara, județe „roșii”, subdezvoltate, subeducate și izolate, rămâne sceptic cu privire la aceste promisiuni fantasmagorice. Primarul din Petroșani, Tiberiu Iacob Ridzi, care s-a dus la Bruxelles și a semnat planul verde al UE, dă un exemplu încurajator. O mână de primari luminați nu vor schimba însă țara. În concluzie, drama Văii Jiului este rezultatul dominației psd-iste, care a adus sărăcie și lipsă de perspective din Teleorman până în Vaslui, izgonindu-i pe tinerii care știu și vor să muncească inteligent și profitabil, doar pentru a lăsa mână liberă rețelelor politico-mafiote dependente de corupție și înapoiere. Din păcate, PNL, nici singur la guvernare, nici în coaliție, nu pare capabil să desființeze moștenirea psd-istă din economie și din administrație. Evită subiectele dificile, ocolește adevărul, cum o face și în cazul salarizării bugetarilor și al pensiilor, și este prea profund legat de propria clientelă pentru a lansa reforme de fond. Integral: https://revista22.ro
Dacă într-o zi va fi mai mult decât un pensionar cu un cuțit? Statul în genunchi Cazul de la Onești care zguduie România ar fi trebuit să fie, într-un stat funcțional cu forțe de ordine antrenate și dotate, unul de gravitate cel mult medie. Până la urmă, vorbim despre un atacator de peste 60 de ani, nu vreun fost sportiv de performanță, înarmat cu un cuțit, având cel mult un complice, pe nevasta în aceeași categorie de vârstă. Dl ministru Bode a găsit vinovații la Poliția Onești și IPJ Bacău, care nu au informat și nu au cerut la IGPR ce le trebuia, și a stabilit că Poliția avea tot ce îi trebuia. S-a rezolvat! Nimic despre șeful IGPR, Eduard Mirițescu. Nimic despre marele șef peste toată această impotență a Poliției Române, secretarul de stat Bogdan Despescu, care numai ce a fost făcut în decembrie chestor general, adică cel mai mare grad posibil în Poliție. Ca recompensă pentru această stare a Poliției și pentru cazul Pian, desigur. Care a fost grija dlui Despescu un an de zile? Să anihileze ministrul de Interne, să anihileze orice opoziție profesionistă, chiar încălcând legea, să-și planteze toți incompetenții obedienți în poziții cheie de unde să-și îndeplinească neabătut vrerea. Dl Despescu probabil că va pleca până la urmă. Dar cine vine? Postul său de secretar de stat a fost tras din căciulă, că așa se împarte competența în acest guvern, de noul dealer de putere din PNL, Iulian Dumitrescu, pentru unul dintre fidelii sai, Gigi Giurcan. Ce calificare și experiență are omul? A fost șef la “2 și-un sfert” în Călărași. Ce șanse sunt să fie altfel decât Despescu? Dacă tot nu mai este prefect, de ce nu ar fi dl Berbeceanu în locul lui Bogdan Despescu? Pentru că nu l-a tras Iulian Dumitrescu din căciulă. Și dacă statul român așa cum îl vedem s-ar confrunta cu o criza majoră de securitate? Dacă în locul unui pensionar cu un cuțit care urlă de ani de zile că va trece la fapte, am avea un autentic act terorist, cu plan complex de acțiune, cu mai mulți atacatori antrenați, cu arme, oare ce ar ieși? Nu vine nimeni la noi? N-aș spune asta nici măcar în glumă. Se vine unde se găsește fisura. Iar ce arată statul român nu e fisură, e canion, e groapa Marianelor. Felul în care reacționează statul român este o invitație pentru toți cei care vor să facă demonstrații de forță. Și pot fi teroriști, da, e bine să fim conștienți de acest lucru, după cum pot fi și alți derapați precum Moroșanu, care numai ce au obținut un model de reușită, adică celebritate, recunoaștere și răzbunare. Junaliști și avocați iresponsabili îl declară pe Gh. Moroșanu o victimă a Justiției, care l-ar fi adus la disperare. Care e dovada, măcar indiciul că a fost victima unui abuz? Și câți ar putea fi tentați să fie declarați victime și ei?….. Cum am ajuns aici? Pe de-o parte, din cauza incompetenților puși în poziții de putere, precum Despescu și Mirițescu în acest caz. Ca un detaliu, înțeleg că în urma cu câteva zile, dl Mirițiescu a tăiat fondurile pentru antrenarea de alpiniști în cadrul SAS. Cei care ar fi trebuit să coboare pe frânghii în balconul lui Moroșanu. Incompetenții și-au plantat la rândul lor incompetenți obedienți și lanțul neștiinței a fost creat. În locul cui? Fie în locul celor hărțuiți, fie în locul celor pensionați. Pensionările anticipate au golit instituțiile de forță exact de oamenii care nu doar știu cum se face, ci și cum trebuie asumat actul de comandă. Dl Bode avea șansa să dea semnalul unei schimbări reale. Avea ocazia să rupă șirul despeștilor, mirițeștilor, berecheților, brăcilor nu doar pentru a readuce competența, ci și pentru a reda moralul și demnitatea Poliției Române. Integral: https://spotmedia.ro
Timișoara va avea primul magazin IKAE, după ce au montat greșit literele din siglă Banatul chiar e fruncea! Lângă Timișoara va fi deschis primul magazin IKAE din lume, după ce echipa de muncitori a montat greșit cele patru litere ale brandului suedez. Muncitorii dau vina pe manualul cu instrucțiuni de ansamblare, despre care spun că ar fi extrem de complicat și contraintuitiv. Muncitorii spun c-au trudit deja mai bine de 12 ore pentru montarea celor patru litere și că varianta de acum, IKAE, este cea mai reușită. „Ne-a ieșit ba KIA, că n-am pus E-ul, ba IEAK, ba KEAI“, spun unul dintre muncitori. „Așa că acum c-a ieșit IKAE, eu zic să-l păstrăm așa, că cine știe ce prostie ne mai iese.“ „În plus“, a adăugat muncitorul, „ne-au și rămas o grămadă de șuruburi, pe care le putem folosi la altceva. Și am rămas și fără imbusul gigantic cu care am montat, că l-am lăsat în câmp peste noapte și dimineața nu mai era acolo. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Rețeta de chifteluțe de la Ikea a fost oferită de Ambasada Suediei: Integral: https://stirimondene.fanatik.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua
https://ieefa.org/poland-planning-almost-1-billion-hydrogen-investment-to-spur-green-energy-transition/
Polonia lasa in urma carbunele si investeste in hidrogen pentru energie.
Destepti.
Toyota a si sarit sa-i ajute.
https://fuelcellsworks.com/news/toyota-and-pgnig-set-to-jointly-advance-hydrogen-technology-in-poland/
Pe noi de duc capetele sau ramanem cu scroafa shoshoaca la discurs national si mase de mineri decazuti? [doar retoric…]
Buna ziua
Criminalul a ieșit pe balcon cu o victimă și cu cuțitul în mână.
In Franța, Italia , RFG, in secunda următoare primea un glonț de lunetist în cap.
Bine , la ăștia nu se pensionează nimeni la 42 de ani.
Și nici nu patrulează forțele cu arme cu bile de plastic.
Ce vor face cînd grupurile criminale vor evolua la nivelul superior , dovedit, confirmat și inevitabil ? Adică cînd în loc de cuțite , săbii , se vor folosii arme de foc?
Vor ieșii și ei să urle ” să vina UE să ne apere ” ?
1- pestele se impute de la cap.
2- habarnism și diletantism confirmat.
Cît privește clasarea dosarului 10 august.
Mister Iohannis , vezi cine a făcut numirile la DIICOT și cine a semnat.
Matale la propunerea ” expertului ” Predoiu și cu avizul negativ a CSM.
Ce culegi , strângi.
“De ce a refuzat CSM cererea lui Stelian Ion de apărare a independenței sistemului judiciar în fața percepției privind lipsa unei anchete efective în dosarul 10 august: O cerere haotică / Ministrului i s-a reproșat că a reacționat după comunicatul USR PLUS și afirmațiile premierului Cîțu privind găsirea unei soluții pentru continuarea dosarului
Consiliul Superior al Magistraturii a respins joi, cu majoritate de voturi, solicitarea ministrului Justiției, Stelian Ion, de apărare a independenței sistemului judiciar față de percepția publică vizând lipsa unei anchete efective în dosarul 10 august, respectiv a unor audieri efective în fața procurorilor și judecătorilor, la capătul unei ședințe în care ministrului i s-a reproșat că a formulat „o cerere haotică” și, mai ales, că aceasta a venit după ce USR PLUS a criticat într-un comunicat de presă decizia de clasare definitivă a dosarului și după afirmațiile premierului Florin Cîțu. Victor Alistar, reprezentant al societății civile în CSM, a intervenit pentru a-i cere ministrului să indice temeiul unei astfel de solicitări, considerând că nu este clar dacă solicită „un raport de control” sau „un raport de apărare a independenței”.
Șeful CSM, Bogdan Mateescu, a spus și el că are „o părere nuanțată” față de motivele indicate de ministrul Stelian Ion în cererea sa de apărare a independenței sistemului judiciar care vizau „existența unei anchete efective” în dosarul 10 august.
„Mi-ar fi fost mai de folos ca această solicitare să fi fost formulată în scris și să faceți referire, cu precizie, la criteriile pe acre CEDO le-a formulat în legătură cu carcterul efectiv al unei anchete”, a spus și judecătoarea Mariana Ghena.
Judecătoarea i-a reproșat, de asemenea, că cererea a apărut după ce a fost transmis comunicatul USR PLUS.
Judecătoarea Evelina Oprina a susținut că cererea lui Stelian Ion este „un melanj” și a fost „deliberat formulată în acest fel”….”
https://www.g4media.ro/de-ce-a-refuzat-csm-cererea-lui-stelian-ion-de-aparare-a-independentei-sistemului-judiciar-in-fata-perceptiei-privind-lipsa-unei-anchete-efective-in-dosarul-10-august-o-cerere-haotica-ministrului-i.html
Justiția în RO e aia care e.
Faptul că încă MCV e pe capul României explică tot.
Teoretic justiția e independenta.
Practic politicul intervine de fiecare dată cînd ” sistemul” corup e periclitat.
Decembrie 1989
Mineriade
Colectiv
Udrea &Băsescu
Iohannis 6 case
10 August
Toate cazuri de manual unde interesul ocult de mușamalizate a fost aplicat în practică.
Suplimentar
Să vedem dacă MApN va executa sentința judecatoreasca prin care trebuie să publice avansările la grad de general datorita “doctoratelor”. O victorie a doamnei Șercan.
Și aici sunt sigur că Ciuca va trage de timp. Leafa merge ( cumulată cu pensia) , noi cu drag muncim.
“cerere haotica” pe naiba… minciuna si ipocrizie maxima la toti judecatorii vorbitori… pana cand unii din astia nu vor fi dati cu capetele de niste zabrele de celula, asa ramane justitia romaneasca: o mare minciuna
“Primele două cazuri de infectare cu tulpina sud-africană de coronavirus, confirmate în România
Primele două cazuri de infectare cu tulpina sud-africană de coronavirus au fost confirmate în România, secvențierea fiind făcută în laboratoarele MedLife. Tulpina sud-africană, mai puțin sensibilă la vaccinurile împotriva COVID-19 aprobate, este pentru prima dată detectată în țara noastră. MedLife anunță că dintr-un lot de 93 de probe analizate, două conțin tulpina din Africa de Sud și 72 conțin tulpina britanică. Infectarea cu tulpina sud-africană a fost confirmată la un pacient din București și la unul din Pitești rimul caz confirmat cu tulpina sud-africană este o persoană de sex feminin București, care provine dintr-un focar familial cu 3 cazuri de COVID-19, din care unul (cazul la care facem referire) a fost confirmat cu B.1.351.
Al doilea caz este un bărbat de cetățenie turcă, având județ de infectare Argeș, asimptomatic, testat la cerere în vederea plecării în Turcia, fără istoric de călătorie, fără contact cu caz confirmat. Sursa nu poate fi precizată, precizează Institutul Național de Sănătate Publică.
În ceea ce privește tulpina britanică, mult mai transmisibilă decât vechile variante, ea a devenit dominantă în acest moment pe teritoriul României. …”
https://m.hotnews.ro/stire/24645110
“De ce mai tine Jandarmeria dosarele fostei Securitati. Explicatiile absurde ale institutiei in privinta documentelor care ar trebui predate la CNSAS
Intr-un raspuns oficial pentru Ziare.com, Jandarmeria Romana declara ca dosarele fostei Securitati pe care le detine nu sunt dosare de “politie politica”. De la ultima “vizita” a CNSAS in 2001, dosarele de la Jandarmerie continua sa fie tinute in depozitele institutiei, desi, potrivit legii, toate dosarele fostei Securitatii trebuie sa ajunga in custodia CNSAS.
Istoria ultimilor 31 de ani se poate caracteriza printr-o sistematica ascundere a adevarului, in speta a dosarelor fostei Securitati. Motivul pentru care dosarele fostei Securitati continua sa fie tinute ilegal de catre insitutii este cel relevat de jurnalisti, istorici si cercetatori, si anume: fostii executanti continua sa se afle in structurile actuale ale institutiilor de stat, ori sa aiba legaturi cu sistemul de putere. Tergiversarea aflarii adevarului si a vinovatiilor este politica ultimilor 31 de ani. Complicitatile sunt extinse si puternice.
Sistemul opresiv de dinainte de 1989 era construit pentru o supraveghere totala a populatiei. Toate structurile institutiilor de forta lucrau intr-o stransa colaborare, totul pentru “prevenirea” oricarei forme de protest, iar vigilenta era maxima. Supravegherea “starii de spirit” a populatiei era in fisa postului tuturor celor care lucrau in sistemul de Securitate. Toate institutiile de forta aveau departamente de Securitate, toate rapoartele privind munca de Securitate ajungeau la Departamentul de Securitate al Statului (DSS)……Jandarmeria declara ca nu a predat arhiva catre CNSAS
Intr-un raspuns oficial al Jandarmeriei Romane, ca urmare a unei solicitari din partea Ziare.com, in baza Legii 544/2001 privind accesul la informatiile de interes public, institutia precizeaza ca “in urma verificarilor efectuate a reiesit ca in depozitele de Arhiva ale Jandarmerie Romane nu a fost arhivat niciun fond apartinand fostei Securitati”. Mai mult, desi potrivit legii toate documentele fostei Securitati se predau CNSAS, exceptie facand cele de siguranta nationala, cu toate acestea Jandarmeria precizeaza in raspunsul oficial ca “totodata, din depozitul de arhiva al Inspectoratului General al Jandarmeriei Romane nu au fost predate documente catre C.N.S.A.S.”.
Cat priveste dosarele pe care totusi institutia le are in custodia sa, din raspunsul oficial aflam ca “documentele create de Comandamentul Trupelor de Securitate pana in anul 1989 au fost studiate de catre o comisie din partea C.N.S.A.S. la sediul arhivei din incinta U.M. 0865 Campina, in perioada 18.06.2001 – 30.10.2001. Dosarele au fost studiate in baza adresei Ministerului de Interne – Secretariatul General nr. 5329 din 11.06.2001.”.
Doar paza si ordine publica
Ziare.com a considerat ca raspunsul instituiei nu a clarificat situatia dosarelor pe care Jandarmeria le detine, astfel ca la intrebarea noastra legata de dosarele pe care totusi le detin, in raspunsul oficial se precizeaza ca institutia a “preluat arhiva Trupelor de securitate, componenta a Departamentului Securitatii Statului din perioada regimului comunist. Aceasta arhiva contine, in exclusivitate, documentele referitoare la organizarea si desfasurarea misiunilor (e.g. de paza si protectie obiective, ordine publica si asigurarea securitatii traseelor de deplasare a demnitarilor, etc.), precum si cele de recrutare a militarilor in termen si cele de asigurare logistica”.
Potrivit adevarului istoric, a documentelor publice aflate la CNSAS, misiunile pe care Jandarmeria le invoca erau misiuni care se desfasurau sub atenta supraveghere a Securitatii, folosind mijloacele de Securitate care excedau cadrul activitatilor simple de “paza si protectie”. Trupele de Securitate nu faceau exceptie, foloseau acelasi metode securiste.
Nu exista dosare de “politie politica” si dosare de “nepolitie politica”…”
https://ziare.com/nicolae-ceausescu/comunism/jandarmeria-romana-dosare-fosta-securitate-politie-politica-cnsas-sistemul-opresiv-1665551
Este una dintre instituțiile care nu vor sa își înțeleagă rolul in societatea actuală, preferând sa își păstreze privilegiile moștenite (sub eticheta noua) … abuziv … pentru ca pot ! Primatul “organului legii” fata de lege și de cetățeni e esenta dictaturii de sorginte stalinista ! D-aia sunt “esentiali” …
“Judecata de Joi, cu Cristian Tudor Popescu: Maigret, Mascaronul și Frăția Organelor
Ce înțeleg, atât cât mă ajută capul, din declarațiile comisarului-șef de poliție Maigret Gheorghe și șefului de mascați, mascaronul Scurtu:
– Vinovat pentru crimele de la Onești este unul dintre morți, care a dat cu picioarele în agresor și l-a supărat. Prin urmare, familia muncitorului ucis va trebui să plătească despăgubiri pentru lovirea și stresarea ucigașului aflat în execițiul funcțiunii.
– Care ucigaș, a fost foarte cooperant, cooperarea mergea strună de câteva ore și ar fi mers tot așa, dacă nu își băga picioarele victima. După ce se va vindeca, măcelarul și polițiștii vor fi premiați pentru asta într-un cadru festiv.
– Mascații nu au putut să treacă de ușa apartamentului pentru că era încuiată. Și, pe deasupra, caz grav, mai era și o scară proptită în ea. Mascaronul Scurtu zice că „3 oameni solizi n-au putut s-o dea jos”. Poate era bine să cheme vreo 20 de oameni solizi, să pună umărul. Căci, știm bine că, în localitatea Onești, din considerente de poluare fonică, sunt interzise miniîncărcăturile explozive pentru aruncat în aer uși.
– Despre folosirea unui lunetist, Scurtu zice că a fost unul, plasat în blocul de vizavi, dar n-a văzut bine în apartament, din cauza unui copac. Firește, nu-i putem cere omului cu pușca să caute alt unghi de tragere, dar, uăă, nu s-ar fi putut tăia copacul? Și când agresorul a ieșit pe balcon cu victimele, agitând cuțitul și amenințând, ce bârnă mai avea în ochi lunetistul?
– Faptul că Poliția și mascații au reușit doi morți, deși n-au avut la dispoziție decât un bătrân înarmat până-n dinți cu un cuțit, e fără îndoială un succes. Dar organele noastre de intervenție așteaptă o ocazie mai deosebită, vreo sută de oameni ținuți ostatici de un comando terorist, ca să ne arate cu adevărat ce pot.
Premierul Cîțu, nu știu ce l-o fi apucat, vorbește de „eșecul operațiunii de la Onești” și de „pedepsirea rapidă a vinovaților”. Hai s-o vedem și p-asta. Deocamdată, alți forțoși ai legii, conducătorii represiunii din 10 august 2018, adică numiții Cucoș, Sindile și Chirică, au fost puși la scuteală de către Tribunalul București, prin închiderea pur și simplu a dosarului. Acest gest de solidaritate a puterii judecătorești cu Jandarmeria care, din ordin politic, a atacat violent manifestanții pașnici, arată persistența Frăției Organelor, datând din ceaușism, îndreptată împotriva cetățenilor nevinovați. …”
https://www.europafm.ro/judecata-de-joi-cu-cristian-tudor-popescu-maigret-mascaronul-si-fratia-organelor/
E nevoie de un critic de film pt decriptarea metodelor specifice ale organelor… a căror frăție datează din perioada stalinista când s-au născut în forma actuala și s-a consolidat sub ceausism, ca reacție de conservare în fata agresiunii politice de clan !
“Raed Arafat, despre cât de pregătită este România pentru un cutremur major: „A făcut un pas major de dotare”
…. Acum avem containere de căutare-salvare, câte două în fiecare județ, cu o echipă, carotele care taie în beton pentru căutarea oamenilor, senzori pentru depistarea persoanelor aflate sub dărâmături, echipamente grele – s-au cumpărat buldozere pentru prima fază a intervenției, s-a dotat Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și pe linie medicală, cu ambulanțe Raed Arafat: Secretarul de stat în MAI s-a referit și la spitale, care, în cazul unui cutremur major, ar putea fi afectate nu numai la nivelul structurii de rezistență, ci și în ceea ce privește alimentarea cu apă sau cu energie electrică. „Există spitale care au fost reabilitate, altele, nu. Problema spitalelor în zona calamitată nu este doar structura clădirii, ci inclusiv partea de energie – după un cutremur, depinde cum vor funcționa generatoarele electrice, apa, partea de echipamente”, a precizat Raed Arafat….”
https://www.libertatea.ro/stiri/raed-arafat-despre-cat-de-pregatita-este-romania-pentru-un-cutremur-major-a-facut-un-pas-major-de-dotare-3436807
Foarte bun articol. E o problema de sistem și de mediu toxic… generalizate… moștenirea “culturala” a societății “funcționale ” schizofrenic înainte de ’90 . Nu se schimba nimic. 🙁
La dotari sa mai achizitioneze si niste cimitire… multe cimitire mari si noi. Pentru cand vine cutremurul.
Au luat elicoptere 🙁
🙂
Elicopterele astea noi , pot zbura noaptea ?
Sau o sa fie surprinși că data trecută că elicopterele SMURD pot zbura doar ziua , cu soare și căldură, fără vânt. 😀😀😀
Daca bate vantul din spate merg mai repede…oricum sunt pentru VIP-uri…
😀😀😀😀😀
Buna ziua
Calafat asta se crede mahommed …”un pas major”
Ferească Dumnezeu de cutremur major….cum mama masii își baga el “mașinile “prin moloz?
asta putea măcar sa vadă la teveuri-daca n a trait 77- ca salvarea celor îngropați și încă vii se face cu mâinile nu cu “utilaje”…
cu elicopterul poate sa transmită in direct la teveuri
Capitaliștii ?
Fix pix.
600.000 lei / an și din mai multe venituri. Toate , absolut toate din firme de stat.
https://m.adevarul.ro/news/politica/viata-debugetar-fosta-sefa-cabinet-emil-boc-prezent-secretar-general-maivenituri-lunare-50000-lei-2020-1_6041fbff5163ec427197dad6/index.html?utm_source=recomandari_articol&utm_medium=Direct&utm_campaign=recomandari
Și tot impozitat cu colosalul 10 %. Enorm nu ?
Cu ăștia vreți reforme , schimbări radicale , eficienta ?
Pai fug că dracu de impozit progresiv ” că omoară economia” cum zice marioneta Citu.
Just . Daca crezi că economia e egală cu propriul portofel , card, cont bancar. ☹️☹️☹️
Cred că sunt cu grămada in sistemul bugetar persoane cu venituri peste echivalentul a 100.000 euro / an.
Inconfesabil , secret de stat.
Grecia a fost exact , identic in aceiași situație ante 2009. ( cînd a dat faliment oficial ) .
Buna seara!
Daca v-o mai amintiti pe stirista Liana Alexandru de la Realitatea si digi, persoana foarte serioasa, va rog cititi articolul din care va lamuriti despre debandada din DSP, ISU etc in legatura cu infectiile covid.E in cunostinta de cauza, a lucrat ca voluntar iar acum e infectata cu virusul Sud African:
https://ziare.com/stiri/eveniment/unul-dintre-cei-doi-romani-infectati-cu-tulpina-africana-mi-am-dorit-mai-mult-decat-orice-sa-ma-vaccinez-1665710
Restul ce spun Arafat si altii, sunt palavre!
Absolut ingrozitor…. daca nu ar fi fost voluntara sa fie cunoscuta de cei din sistem, nu ajungea la rezultat. Traiasca Arafat si Gheorghita, plus Voiculescu!
@cedric buna seara
E îngrozitor câta lipsa de empatie poate exista…
Mai e totuși o explicație …”procedurile”….de peste 20 ani se lucrează cu “proceduri” așa cere ISO..și toate companiile se lauda ca sunt certificate ISO …când lucram bine nteles ca a trebuit sa scriu” proceduri” problema e ca poate doar Dumnezeu poate prevedea toate situațiile ….îmi întrebam subalternii “ce faceți daca aveți o situație care nu e prevăzută in “proceduri”…ridicau din umeri….aproape unanimitate din angajații de azi nu mai gândesc….au “proceduri”… daca e o situație care nu e in proceduri ei sunt “acoperiți”….nimeni nu și asuma nimic….poate ca d aia s a întâmplat ce s a întâmplat și la Caracal și la Onești -una din cauze- au “proceduri”,eu știu “sa vina procurorul” “ sa aprobe șeful” sau mai știu eu ce…
trăim dun ce in ce mai mult intr o societate disptopica…”procedurile e totul”…
Buna seara, @Desy, @intamplator!
Este ingrozitor ce se intampla, aveti dreptate, dar pe mine ma ingrozeste lipsa de profesionalism in toate domeniile si lipsa celor mai elementare comportari umane (lipsite de empatie, cum bine zice @intamplator).
Din nenorocire, depindem inclusiv cu viata de astfel de “specialisti”.
Totusi , mai exista insule de comportare normala acolo unde nu te astepti.
Saptamana asta, am reusit sa ma vaccinez intr-un centru de vaccinare dintr-un oras mic din provincia provinciei in care locuiesc (daca pot sa ma exprim astfel!)
M-am dus cu inima stransa, dar alta sansa nu aveam: in capitala de judet in care locuiesc, nici o sansa sa prind un loc la unicul centru infiintat de DSP.
Am avut o surpriza la care n-as fi visat: un centru organizat impecabil la Casa de cultura, disciplina, personal profesionist si extrem de amabil si civilizat. Si lipsa aglomeratiei.
Deci se poate si asa, depinde de oameni. Din pacate, reprezinta exceptia si nu regula!
Un articol-sinteza a mizeriilor care caracterizeaza poltia romana:
https://newsweek.ro/opinii/militia-romana-anul-2021-sadism-coruptie-si-obraznicie-plus-pensii-speciale
Cindva exista ” epoca fanariotă”
Venea ăla din Fanar ( după ce plătea bine sultanul turc) ca domnitor , aducea gașca de ” pretini” cu el și devalizau tot furând ca în codru. Tara mereu săracă . Și mai săracă. Coruptă la toate nivelurile.
Cite unu din domnitorii ăștia mai termina decapitat dar venea repede altul . Și mai flamand de bani.
Acum nu mai vin domnitori din Fanar dar rotația partidelor , a aleantelor la guvernare fac exact același lucru. Devalizare totala a bugetului. Corupție galopantă și peste tot.
Asemănările de acum cu atunci , extraordinare.
Sărăcia perpetuată. Moartea la ordinea zilei. In spital , pe strada , pe balcon , in casa.
De aia nu vin teroriștii musulmani aici. Înspăimântați de ce au văzut , auzit în RO unii colegi ai lor. 😀
Complectare la ce am scris ieri legat de cele 250.000 doze AstraZeneca blocate de Italia.
Confiscate.
AstraZeneca are contract de producție vaccin cu multe firme.
Printre ele și americana Catalent Pharma Solutions.
Care firma americana are o fabrică de producție vaccinuri , produse medicale injectabile, etc in Italia. Localitate Anagni in provincia ( județ) Frosinone , regiunea Lazio.
Acolo a fost produs lotul de vaccin confiscat.
Cică acum se uita și alții ( francezii) în propria ograda să vadă cine produce vaccinuri Covid și pentru cine. Pentru o eventuala confiscare in caz de reduceri de livrări.
Situația e chiar mai crunta decit credeam.
Închei ziua în veselie.
Am găsit ce lipsea politicii. Oficial nu șoptit pe la colțuri.
https://m.hotnews.ro/stire/24646683
😀😀😀😀😀😀😀