Revista Presei – 4 octombrie. „Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice.”- Esop
04/10/2019 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de vineri, 4 octombrie! Temperaturile scad în toată țara în zilele ce urmează. Dacă ziua de vineri, 4 octombrie, va fi una răcoroasă, la același lucru putem să ne așteptăm și pentru weekend. Din cursul zilei de vineri, mercurul va începe să scadă drastic în termometre, devenind cu mult mai rece decât media climatologică a perioadei în toate zonele țării. Precipitațiile vor veni sub formă de ploaie în Oltenia, Muntenia, Dobrogea și în sud-estul Transilvaniei. De asemenea, sunt așteptate și în zonele subcarpatice și la munte. Temperaturile zilei urcă în jurul orelor de prânz spre 10-15 grade Celsius în Transilvania și Maramureș, între 13-18 grade în Banat și Crișana și 15-20 de grade Celsius în Oltenia. De asemenea, se anunță între 11-16 grade Celsius în Muntenia, Moldova și Drobrogea. In Bucuresti maxima zilei va fi de doar 14 grade Celsius, alături de un cer predominant noros. Vânturi vin din zona de est-sud-est a teritoriului cu 15 km/h și cu rafale de 22 de km/h. Minimele idică 9 grade Celsius, alături și de câteva averse.
Doua asociatii de magistrati contesta modificarile pe care Lia Savonea le cere la legea ANI, dupa ce s-a aflat ca institutia ii verifica averea Asociatiile “Forumul Judecatorilor din Romania” si “Initiativa pentru Justitie” cer demisia presedintelui CSM, Lia Savonea, si solicita CSM sa publice rapid propunerile de modificari la legea ANI, care ar face mai dificila verificarea averii magistratilor. Comunicatul remis joi de cele doua asociatii vine in contextul in care sefa CSM, Lia Savonea, a inaintat Comisiei Juridice a Senatului o propunere de modificare a Legii 176/2010 privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice si completarea legii de functionare a ANI. Initial, informatia a aparut pe surse, dar a fost confirmata ulterior de un comunicat de presa al Consiliului Superior al Magistraturii. Cele doua asociatii de magistrati sustin ca nu a existat o consultare publica referitoare la aceste modificari si acuza caracterul “secret” al acestor propuneri trimise de Savonea in numele CSM, dar care nu apar pe site-ul institutiei. “Conform informatiilor publicate in presa, confirmate de un comunicat emis de presedintele Consiliului Superior al Magistraturii, la data de 01.10.2019, incepand cu data de 9 mai 2019, CSM ar fi ‘initiat o lucrare avand acest obiect, finalizata la data de 3 iulie 2019, in cadrul Comisiei nr.1 – comuna Legislatie si cooperare interinstitutionala, dupa o ampla consultare a tuturor instantelor si parchetelor’. Precizam ca suntem total straini de o atare ‘ampla consultare’, membrii asociatiilor noastre neprimind o astfel de solicitare, nefiind organizate adunari generale ale instantelor sau parchetelor pentru dezbaterea necesitatii unor astfel de modificari legislative, in conditiile in care Consiliul Superior al Magistraturii nici nu dispune de initiativa legislativa”, precizeaza cele doua organizatii. Cele doua asociatii sustin ca “ampla consultare” despre care se vorbeste in comunicatul CSM putea fi realizata doar in adunarile generale ale judecatorilor, dar nu s-a intamplat asa. “Potrivit art. 51 din Legea nr. 304/2004, republicata, privind organizarea judiciara, adunarile generale ale judecatorilor (si similar si cele ale procurorilor): ‘c) dezbat probleme de drept; d) analizeaza proiecte de acte normative, la solicitarea ministrului justitiei sau a Consiliului Superior al Magistraturii; e) formuleaza puncte de vedere la solicitarea Plenului sau, dupa caz, a sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii;’ Prin urmare, singurul cadru in care a fi putut fi realizata cu deplina legitimitate ‘ampla consultare’ a magistratilor era prin adunarile generale ale instantelor si parchetelor, fapt care a lipsit cu desavarsire in perioada de referinta mai-iulie 2019. Posibilele puncte de vedere emise de unii presedinti de instante (curti de apel si tribunale) nu reprezinta o proba a unei consultari ample a sistemului judiciar, ci opinii individuale”, subliniaza sursa citata. Integral: http://www.ziare.com
DOCUMENT Ana Birchall o acuză pe Lia Savonea de “imixtiune gravă şi inacceptabilă” în activitatea Guvernului Ana Birchall acuză o imixtiune gravă şi inacceptabilă în activitatea Guvernului prin încercarea unor membri ai Consiliului Superior al Magistraturii de a-și aroga un veritabil drept de veto cu privire la acţiunile externe ale ministrului Justiţiei. Birchall i-a trimis Liei Savonea o scrisoare în care vorbește despre o interferare a CSM în activitatea Ministerului Justiţiei și despre încălcarea principiului separației puterilor în stat. Șefa CSM, Lia Savonea, i-a cerut ministrului Justiției, Ana Birchall, în ședința din 17 septembrie a Consiliului, să spună dacă a semnat o foaie de parcurs privind statul de drept cu procurorul general al SUA, William Barr. Birchall a precizat atunci că va răspunde în scris și a acuzat că această solicitare a fost introdusă pe ordinea de zi suplimentară a ședinței, fără ca ea să fie anunțată în prealabil. Savonea a fost susținută în demersul său de judecătoarea Gabriela Baltag și de Victor Alistar. Ministrul Ana Birchall i-a răspuns Liei Savonea printr-o scrisoarea trimisă miercuri acesteia și tuturor membrilor CSM, în care spune că preşedintele CSM nu i-a transmis nici până acum o solicitare în scris, cu atât mai mult cu cât a existat și o discuţie în acest sens în plenul CSM. Birchall spune că, în aceste condiții, se induce ideea că se dorea o cenzură și o interferare a CSM în activitatea Ministerului Justiţiei din punct de vedere al atribuţiilor externe sau al uzanțelor externe. În documentul obținut de HotNews.ro, Birchall mai spune că “încercarea unor membri ai Consiliului Superior al Magistraturii de a-și aroga un veritabil drept de veto cu privire la acţiunile externe ale ministrului justiţiei este o imixtiune gravă şi inacceptabilă în activitatea puterii executive”. Ea afirmă că este de neînțeles atitudinea acestor membri CSM, cu atât mai mult cu cât aceștia pun în discuţie relaţia cu unul dintre partenerii strategici ai României și o propunere vizând consolidarea statului de drept.Ana Birchall îi “invită” pe membrii Consiliului Superior al Magistraturii “să își desfășoare activitatea în limitele misiunii esenţiale pe care acest for o are în arhitectura constituţională a României” și speră “că astfel de conduite nu vor fi perpetuate sau tolerate la nivelul membrilor CSM”. Integral: https://www.hotnews.ro
Presa franceza scrie ca Laura Codruta Kovesi e o veste buna pentru Europa: O incoruptibila, la Bruxelles “Acest magistrat roman va fi seful Parchetului European. O personalitate incontestabila”, incepe jurnalistul Pierre Haski un editorial din revista franceza Le Nouvel Observateur, in care o lauda pe Laura Codruta Kovesi si performanta pe care tocmai a obtinut-o. Jurnalistul scrie ca acesta este epilogul fericit al unei confruntari cum nu a mai vazut Europa pana acum. Pierre Haski aminteste cum Kovesi a fost concediata anul trecut din functia de procuror sef al Directiei Nationale Anticoruptie, dupa o lupta epica care aproape l-a costat functia pe presedintele Romaniei, care o proteja. “Cand numele sau a fost mentionat printre candidatii pentru acest nou post european, guvernul roman a inceput sa ii puna piedici. Au fost deschise anchete ce o vizau si a fost impiedicata sa paraseasca tara”, a amintit jurnalistul francez. Acesta precizeaza ca, in perioada in care a fost in fruntea DNA-ului, Kovesi devenise “teroarea clasei politice”, mentionand ca doar in 2017, cu un an inainte de demiterea sa, romanca a trimis o mie de oameni in instante, printre care trei ministri, cinci deputati si un senator. “Una dintre tintele sale, fostul presedinte al PSD, Liviu Dragnea, executa in prezent o pedeapsa de trei ani si jumatate pentru abuz de putere. A fost nevoie de un referendum si o criza politica in primavara pentru a ajunge acolo, semn ca si in Romania lucrurile se misca”, a mai scris Pierre Haski. Vesti bune pentru Romania. “Guvernul de la Bucuresti a crezut anul trecut ca are hac de cojocul lui Kovesi”, noteaza francezul, amintind ca nu a iesit asa si ca in primavara, dupa audierile din Parlamentul European, au mai ramas doi candidati pentru functia de la Bruxelles: romanca si un francez. El aminteste ca, in vara, Franta a decis sa isi retraga candidatul si ca, prin urmare, drumul a ramas liber pentru Laura Codruta Kovesi, iar saptamana trecuta aceasta a fost votata, doar cinci state opunandu-se. Jurnalistul francez evidentiaza dubla importanta a acestui moment. Pe de-o parte, reprezentantii societatilor civile din Europa Centrala si de Est au salutat esecul statului roman de a impiedica numirea lui Kovesi, excesele de autoritate ale unora dintre membrii UE fiind mai nou taxate in Europa. Al doilea motiv este la fel de important: Laura Kovesi va fi sefa unei noi institutii europeane antifrauda. Integral: http://www.ziare.com
Cum a devenit Romania o veriga slaba in UE si ce putea sa faca presedintele Iohannis pentru a se evita “cazul Plumb” Interviu cu Dacian Ciolos ….Vorbind despre comisarul din partea Romaniei, cum stam in momentul de fata in ceea ce priveste desemnarea unui candidat credibil? Nu am vazut vreun candidat credibil, pentru ca, daca l-am fi vazut, l-am fi sustinut din start. Este exact lucrul pe care i l-am spus doamnei Dancila in luna august, cand stiam ca spre Romania se va indrepta propunerea pentru portofoliul Transporturilor, si i-am sugerat sa vina cu o propunere credibila, pe care sa putem sa o sustinem si noi, si care nu doar sa ne faca noua placere, ci sa fie demna de aceasta institutie, Comisia Europeana. De ce nu v-ati simtit obligat, si va expun aici una din tezele vehiculate in Romania, sa sustineti un candidat comun, oricare ar fi el, pentru ca, nu-i asa, ati sustine astfel Romania? Pentru ca nu poti sustine un candidat roman oricare ar fi el, trebuie sa fie potrivit pentru functia respectiva. Noi am avut aceeasi abordare si in tara, si aici. Candidatii sunt buni daca sunt potriviti pentru functie, pentru ca uitati ce se intampla cand numesti pe cineva doar pe criterii politice. Uitati ce se intampla cu statul roman, cu credibilitatea sa sau cu institutii ale statului, ministere care nu sunt reprezentate cum trebuie. O institutie publica nu-i un loc in care isi gasesc joburi politicienii care ajung la putere. O institutie publica are o responsabilitate fata de cetateni, iar institutia publica numita Comisia Europeana are o responsabilitate pentru toti cetatenii europeni si pentru toate statele membre. In momentul in care ai ajuns comisar european, reprezinti Uniunea Europeana pentru toate statele membre, pe domeniul tau. Nu tara? Nu reprezinti tara, asta spune tratatul european: fiecare stat membru desemneaza un candidat care, dupa ce a trecut prin filtrul de verificare si evaluare, devine comisar european si nu mai este subordonat Guvernului care l-a desemnat. Tocmai pentru a-si putea indeplini atributiile. Ati amintit de discutia cu domna Dancila. La acea discutie ati facut vreo propunere, i-ati dat o idee? I-am spus ca am niste idei legate de portofoliu, dar nu o sa-i spun niciun nume, ca sa nu creada, in cazul in care ar ajunge la aceleasi nume, – daca s-ar gandi asadar la niste oameni foarte buni -, ca am eu vreun interes pentru o persoana sau alta….Guvernul Romaniei sustine ca Parlamentul European a aplicat o dubla masura in ceea ce priveste evaluarea candidatului Romaniei si ca nu a procedat la fel in cazul candidaturii doamnei Kovesi.Ce legatura ar putea avea doamna Kovesi cu postul de comisar european? Doamna Kovesi a candidat ca persona fizica, – nu a fost un candidat din partea Romaniei-, pentru un post scos la concurs la nivel european, a ajuns pe lista scurta si a trecut apoi prin procesul de evaluare si de decizie din Consiliu si din Parlament. Aici vorbim de un candidat pentru postul de comisar european, Romania are dreptul la un comisar european, orice s-ar intampla va fi un comisiar european provenit din Romania, insa noi trebuie sa ne asiguram ca acel cetatean roman are competentele si calitatile necesare pentru a fi membru al Comisiei. Doamna Kovesi trecuse prin filtrul de evaluare inainte de a ajunge la discutia politica de validare, pana la urma, a unui proces bazat strict pe competente profesionale. Postul de comisar este intr-adevar unul politic, dar asta nu inseamna ca nu conteaza competenta, asa cum inteleg gresit, din pacate, unii politicieni de la noi. Si ca sa fii comisar european ai nevoie de compententa, pentru ca altfel nu-ti poti duce la bun sfarsit mandatul….Da, am avut discutii si cu domnul presedinte Iohannis si i-am sugerat sa se implice, deoarece, in opinia mea, cu atributiile constitutionale pe care le are, ar trebui sa aiba un cuvant de spus. Chiar daca, formal, Curtea Constitutionala a spus ca Guvernul Romaniei este cel care semneaza acea scrisoare prin care propune comisarul. Nu am vazut nicaieri sa spuna ca presedintele este exclus din acest proces, date fiind atributiile pe care le are prin Constitutie. S-ar zice ca v-a ascultat, deoarece recent s-a implicat in proces, sunt discutii cu premierul Romaniei in aceste zile. Bine ar fi fost sa fie de la inceput o implicare si un acord guvern-presedinte, pentru ca aici este vorba de comisarul Romaniei, nu al PSD. Dar la noi totul se personalizeaza politic, exact asa cum s-a intamplat si cu Legile Justitiei: PSD-ul, dupa ce are majoritate, nu mai tine cont de nimic din partea Opozitiei. Sunt mari exagerari sa se politizeze totul – chiar daca aceasta pozitie de comisar este una politica, nu inseamna ca trebuie sa fie si politizata. Integral: http://www.ziare.com
Dragoș Tudorache: ”Arhiva DIPI e foarte tentantă, de aceea ma opun reînființării ca serviciu informativ. Nici un politician nu ar trebui să aibă un astfel de acces ca ministru de Interne” Dragoș Tudorache, europarlamentar PLUS și fost ministru de Interne în guvernul Cioloș, explică mizele unei eventuale reînființări a serviciului secret al Ministerului de Interne, fosta DGIPI (cunoscută drept ”Doi și-un sfert), informație vehiculată în ultimele zile în presă. Tudorache, care a reorganizat în 2016 DGIPI, eliminându-i atribuțiile informative, spune că exista riscul politizării activității, pentru că ministrul de Interne avea acces la dosarele Direcției. În plus, el spune că arhiva DIPI ”e foarte tentantă” pentru politicieni. …. Dragoș Tudorache: Postarea a fost o reactie la un proiect de OUG pe care am inteles ca MAI il are in lucru, si care prevede reinfiintarea DIPI cu atributii informative, pe modelul anterior reorganizarii pe care eu am realizat-o in 2016 prin OUG 76, confirmata de Parlament in 2017. Postarea este un semnal de alarmă și un avertisment în același timp. Rămân ferm în ce am spus acum câteva zile. Dacă PSD va reinființa DIPI așa cum se pare că își dorește, noi o vom desființa din nou așa cum am făcut în 2016. Rep: Care sunt motivele pentru care ați luat în 2016 decizia de a desființa Direcția și pentru care doriți să o faceți din nou dacă veți ajunge la guvernare? Dragoș Tudorache: DIPI, in formula anterioara reorganizarii, replica o buna parte din competentele SRI pe strangerea si gestionarea informatiilor. Nu exista nicio justificare pentru acest paralelism de competente. Competenta larga a DIPI ca serviciu de informatii crea un risc de politizare a activitatii DIPI. Ministrul de interne, un om politic, avea un rol in fluxul administrativ si decizional al DIPI, ceea ce eu am considerat a fi un risc de amestec politic in anchetele DIPI, si un risc de folosire in scopuri politice a unor informatii pe care un ministru de interne le-ar obtine in acel cadru. Eu am considerat, si consider in continuare cu toata convingerea, ca niciun politician nu ar trebui sa aiba un astfel de acces. Exista la momentul in care am decis reorganizarea o profunda ruptura de incredere si eficienta in modul de functionare a DIPI, in mare masura cauzata de scopul prea larg al competentei acesteia si al modului de utilizare a fondurilor operative. Am considerat esential sa elimin motivele unor astfel de tensiuni, clarificand atat competentele cat si procedurile si capacitatea de auditare eficienta a cheltuirii fondurilor operative. Am considerat necesar, si legitim, sa supun in mod formal activitatea DIPI controlului parlamentar. Rep: Aveți exemple de momente în care Direcția a fost utilizată politic? Dragoș Tudorache: Am fost ministru de Interne, am văzut ce dosare trec prin cabinetul unui ministru. Știu cât de sensibile pot fi acele informații. Or, nu cred că un om politic trebuie amestecat în astfel de situații și să i se ofere atât de multă putere. Integral: https://www.g4media.ro
Două discursuri electorale prost croite Departe de mine gândul că discursul de luni seara al președintelui Klaus Iohannis, discurs venit ca replică după însăilarea mai degrabă de zoaie decât de vorbe ale contra-candidatei sale la alegerile prezidențiale, d-na Viorica Dăncilă, încă premier al României, ar fi fost o mostră de artă oratorică. Nu a fost nici pe departe. Dl. Iohannis a reacționat târziu și nu tocmai potrivit într-o problemă în care Guvernul, Ministerul de Interne făcut praf de nepriceperea și jocurile de interese, de numirile în funcții pe criterii strict politice și pe criteriul zonei geografice (Teleormanul) de unde provine posibilul nou șef, toate consumate în vremea domniei fostei secretare de școală Carmen Dan, cocoțată de Liviu Dragnea în postul de ministru își dovedesc zilnic crasa incompetență. Viteza de reacție redusă. Dezinteresul. Pentru nici una dintre aceste instituții, pentru angajații lor bine plătiți siguranța cetățeanului nu mai face demult nici măcar două parale. Situație pusă în evidență de tragedia de la Caracal, de cea din Dâmbovița, de agresiunea de dată recentă de la metroul bucureștean, de cursele automobilistice ilegale și de răfuielile între bande rivale, așa cum a fost cele de duminică seara din Centrul civic al Bucureștiului. Reproșurile d-lui Iohannis au vrut să arate că doamna Dăncilă& co nu sunt în stare de nimic, că nu pot duce la îndeplinire hotărâri ale CSAT, că premierul, în loc să se ocupe de problemele reale ale țării, de buna guvernare , de administrarea țării care i-a scăpat total din mână umblă hai-hui prin Lume, pleacă în călătorii lungi și costisitoare doar ca să aibă de unde să revină ori, pur și simplu, doar să facă shopping, Că respectiva insă se milogește prin America de cine știe ce oficialitate de rang secund, dacă nu cumva chiar de mâna a treia, să îi acorde o întrevedere de patru-cinci minute al cărei unic scop este să facă împreună o poză. Dorind să o pună la punct pe nefericita cetățeană din Videle care cu ceva mai mult de o oră înainte a debitat verzi și uscate, a mințit, și-a plâns de milă, s-a prezentat drept salvatoarea României, drept omul potrivit la locul potrivit, deși mai toată lumea o califică drept incapabilă, care și-a ridicat din vorbe goale, fără nici urmă de acoperire în fapte propria statuie, poate și spre a-și mai alina necazul prilejuit de sondajele de opinie care o arată a fi doar pe poziția a patra în preferințele electoratului în perspectiva alegerilor prezidențiale, dl. Iohannis nu a atacat exact acolo unde ar fi trebuit. În zona în care se concentra subiectul de maxim interes al zilei. Și anume rușinoasa afacere Plumb. În pretinsul ei discurs, prost conceput și scris de alții, discurs citit conștiincios de pe hârtie, d-na Dăncilă a dat vina pentru eșecul d-nei Plumb pe partidele de opoziție, pe pretinsele manevre ale d-lui Dacian Cioloș, pe inventatele contre ale președintelui Iohannis, pe Uniunea Europeană și legislația acesteia care, pesemne, ar fi net inferioară celei din România. În loc să-și recunoască crasa ei greșeală Și anume faptul că a perseverat în ea din interese politicianiste și de mega-clan josnice, incalificabile, în loc să își facă mea culpa că a propus și repropus pentru o importantă funcție europeană un personaj submediocru al cărei unic merit este îmbogățirea peste noapte, cu noian de bube în cap, cu probleme de cinste, de moralitate, de integritate care nu au dispărut doar fiindcă a scăpat de ridicarea imunității, d-na Dăncilă a preferat atacul, situarea într-o caraghioasă ofensivă. Cred că dl. Iohannis ar fi câștigat mult mai mult dacă în discursul de luni seara nu s-ar fi ocupat de cazul Caracal și de altele asemănătoare. Integral: http://www.contributors.ro
După treizeci de ani: Ceauşescu, întemeietorul Ambiţia lui Nicolae Ceauşescu a fost una cosmogonică: revoluţionar profesionist şi comunist impenitent, visul său a fost cel de a da naştere naţiunii socialiste şi României care avea să îi fie casă. Ambiţia lui Nicolae Ceauşescu a fost una de demiurg: visul său a fost acela de a sta alături, prin energie şi posteritate, cu domnitorii pe care îi mutila, stângace, pictura delirantă a tablourilor de partid. Ambiţia lui Nicolae Ceauşescu a fost aceea de întemeietor: visul său a fost acela de a grava în corpul simbolic al românilor cuvintele şi himerele sale. Iar această ambiţie, doar în aparenţă nesăbuită, i-a fost îndeplinită de destin . Comunismul românesc, ivit din trauma ocupaţiei sovietice şi din criminalitatea dejistă, a avut în ceauşism momentul său de înflorire şi de maximă expansiune. Ca nici un alt conducător din istoria noastră contemporană, Nicolae Ceauşescu a creat un stat, un popor şi o societate: de la cultură la instituţii şi nostalgia colectivă, nimic din România lăsată în urmă de el, în decembrie 1989, nu poate fi separat de spectrul său. Prin vigoarea cu care a distrus şi prin furia cu care a edificat, Nicolae Ceauşescu este, între-adevăr, Întemeietorul, Prometeul care a eliberat energiile din care s-a hrănit România socialistă. Acolo unde cei treizeci de ani au fost mai îngăduitori cu zidirile sale, umbra sa se întinde, peste lumea pe care a imaginat-o, grandios. Oraşele RSR sunt marcate de atingerea sa. Bulevardele străjuite de blocurile astăzi delabrate, la ale căror parteruri magazinele de amanet evocă pauperizarea şi promiscuitatea înfipte în trupul comunităţii, aceste bulevarde ridicate peste memoria comunitară şi peste amintirea iubirii demolate, aceste bulevarde interşanjabile şi gigantice, aceste bulevarde ce unesc monumentalitatea stalinistă şi hidosul nord- coreean, aceste bulevarde ce duc spre fabricile – laboratoare ale viitorului, aceste bulevarde sunt patria în care a locuit omul nou, constructor devotat şi conştient al societăţii socialiste multilateral dezvoltate. El, omul nou, este creaţia pe care ordinea ceauşistă o lasă, drept cărămidă a viitorului. El, omul nou, mutant crescut din tulpina unei modernizări avortate, el, omul nou, suspendat între lumi şi vidat de memorie, el, omul nou, rod al omogenizării sociale şi al ingineriei demografice, el , omul nou, cel care nu cunoaşte trecutul şi nu are un alt viitor decât mediocritatea teribilă a imposturii, el este fundaţia autentică a acestor treizeci de ani, el populează palierele regimurilor feseniste, el dă societăţii de după comunism rapacitatea destructivă a clientelismului şi complicităţilor, el este Adrian Năstase, el este Liviu Dragnea, el este Viorica Dăncilă, el este în toate şi în tot. Integral: https://www.marginaliaetc.ro
De ce nu vorbesc candidații la prezidențiale despre economie. Au apărut semnalele unei potențiale crize, cât de pregătită e România – analiză Frames Dincolo de creșterea economică din ultimii ani, România este mai vulnerabilă ca oricând în fața unei potențiale crize, cu dezechilibre majore și fără niciun fel de măsuri de protecție, afirmă experții de la compania de consultanță Frames și Agenția de consultanță pentru dezvoltarea afacerilor (ACDA). ,,De ce nu vorbesc candidații la prezidențiale despre economie?’’, se întreabă aceștia, într-o radiografie privind evoluția macroeconomică a României din ultimii ani și perspectivele business-ului în intervalul 2019-2022. Sezonul electoral 2019-2020 a debutat fără niciun fel de discuție despre soarta economiei, despre strategia și bugetul pe 2020, într-o perioadă în care, la nivel internațional, provocările și temerile investitorilor au atins un nivel ridicat. Măsurile protecționiste luate de SUA și China, Brexit-ul, problemele economice din Germania – principalul nostru partener comercial, încetinirea ritmului de creștere al comerțului mondial, provocările din piața resurselor și cea valutară, opiniile investitorilor – toate reprezintă semnalele unei potențiale crize economice. În fața acestor perspective nefavorabile, România se prezintă mai rău ca la precedenta criză, din 2010, cu o economie bazată în principal pe consum, cu dezechilibre majore, cu o datorie externă care crește fulminant, cu firme slab capitalizate și cu un cadru economic lipsit de atractivitate pentru investitorii interesați de business-uri de tip greenfield, cu dezvoltare pe orizontală. În plus, România are o rată de absorbţie a fondurilor UE de 32% în actuala perioadă de programare 2014-2020, ceea ce situează ţara noastră sub media europeană. Potrivit analiștilor, anul electoral 2020 ar putea aduce o accentuare a dezechilibrelor macro-economice. ,,Creșterea salariilor și a pensiilor peste limitele bugetare, împrumuturile fără limite ale statului, distribuirea discreționară a fondurilor în perspectiva alegerilor locale & parlamentare, focusul pe măsurile cu caracter electoral, toate acestea reprezintă măsuri care, dacă vor fi puse în practică, vor accentua și mai mult deficitele statului român, iar efectele se vor resimți în toată economia, și așa extrem de fragilă. O depreciere semnificativă a leului în următoarele luni, însoțită de o scumpire a resurselor, mărfurilor și serviciilor, creșterea inflației – sunt elemente care vor accentua și mai mult dezechilibrele economice. Accentuarea blocajului financiar, limitarea accesului la finanțare, închiderea afacerilor și disponibilizările de personal vor fi în prim-plan. Pentru investitorii străini, România va continua să fie o țară nefrecventabilă’’, arată analiza. Experții susțin că, în aceste condiții, dezbaterea economică, identificarea unor soluții viabile pentru susținerea business-ului trebuie să se afle în prim-plan. Iar primul pas trebuie făcut de acum, de la alegerile prezidențiale.,,Dincolo de justiție, de probleme de corupție, de zgomotul politic electoral, de interesele partidelor, așteptăm să vedem care sunt planurile economice ale prezidențiabililor. Indiferent cine va merge la Cotroceni este necesar să vină cu o viziune concretă privind economia, să ofere soluții pentru eliminarea dezechilibrelor și pentru susținerea mediului de afaceri’’, afirmă Adrian Negrescu, managerul companiei de consultanță Frames. ,,Se împlinesc 30 de ani de capitalism în România și țara noastră continuă să aibă o economie vulnerabilă, bazată pe consum, slab capitalizată, cu un Cod Fiscal care se schimbă mai ceva ca prognozele meteo. Este de datoria politicienilor să vină cu soluții care să pună economia pe făgașul normal, să ofere cadrul investițional propice atragerii de investitori.’’, afirmă acesta. Integral: https://www.g4media.ro
Circul Guvernului PSD nu mai conteaza la Bruxelles ..…In tot acest context usor tensionat la Bruxelles, unde grupul nou condus de Dacian Ciolos a modificat raportul de forte, spargand blocada populari/socialisti, ceea ce face mai dificil drumul spre acorduri politice, si vedem zilele acestea cum lucrurile se ajusteaza, Guvernul Romaniei a ales sa faca circ. Nu a facut inca o propunere ferma de candidat pentru portofoliul alocat Romaniei, din contra, a pus pe agenda doua nume care ar putea fi interpretate la Bruxelles drept o atitudine de fronda, asa cum a fost perceput si gestul Rovanei Plumb de a le inchide gura membrilor JURI, anuntand ca a achitat peste noapte o datorie al carei traseu politic ridica probleme, dar nu cu bani, ci in natura, cu doua apartamente a caror proprietate ridica si ea dubii. Problema Romaniei, asadar, nu mai este doar aceea a unui candidat problematic – candidati problematici au propus si Belgia, si Franta -, ci a unui guvern care se rasteste de la Bucuresti catre Bruxelles, acuzand nedreptati politice, dubla masura si capcane europene. Guvernul Dancila asaza Romania intr-un minorat care incepe deja sa se simta pe holurile Parlamentului European. Romania e tara despre care toata lumea a inteles ca are institutii care nu isi reprezinta cetatenii. Un stat delegitimat, asadar, unde autoritatea este personalizata, corupta, de rea-credinta si de impostura, dar cetatenii pot ocupa, prin concurs, functii europene inalte. Guvernul Romaniei nu e Romania. Asta au spus-o cei care au iesit in strada, la Bucuresti, si asta au tot repetat-o oficialii europeni, de cand Liviu Dragnea a colonizat institutiile cu o retea de interese si recompense subterane. Dar Guvernul Dragnea/Dancila nu are nici macar vocatie malefica, in sens amplu. Nu ameninta Uniunea Europeana cu vreun curent ideologic periculos, ci incearca doar mici subterfugii pentru a-si putea recompensa unii oameni loiali partidului cu o functie europeana. Cand Viorica Dancila acuza dublul standard la Bruxelles, nimeni nu o mai asculta. Nu intra in monitorizarile importante de la nivel european, pentru ca este premierul unui guvern delegitimat, de impostura. Un guvern de minorat. In contextul noii echipe a Comisiei Europene, riscul e ca Romania sa piarda Transporturile si sa primeasca un portofoliu nesemnificativ, spune Dacian Ciolos. Un Guvern abil, crede europarlamentarul Marian Jean Marinescu, ar fi negociat chiar o schimbare de portofolii, astfel incat Romania sa primeasca Vecinatatea, care a revenit Ungariei. Raul pe care guvernarea PSD il face Romaniei, din aceasta perspectiva a prezentei in UE, este registrul mic in care arunca tara. Prin Guvernul Dancila, Romania nu mai exista ca actor credibil, in pofida unor excelenti functionari europeni care provin din Romania. Integral: http://www.ziare.com
USR va avea regulament pentru sustinerea candidatilor independenti, precum Nicusor Dan, la alegeri Biroul National al USR a decis in sedinta de miercuri ca este necesar un regulament pentru sustinerea candidatilor independenti la alegeri, ceea ce va permite unui candidat precum Nicusor Dan sa propuna partidului sa il sprijine in alegerile pentru Primaria Capitalei. “Biroul National al USR a decis in sedinta de miercuri ca este necesar un regulament pentru sustinerea candidatilor independenti la alegeri. In prezent, Statutul USR are doar prevederi legate de alegerea candidatilor partidului dintre membrii USR. In lipsa unui asemenea regulament, deciziile filialelor locale de a sustine candidati care nu sunt membri USR ar putea fi deschise contestarilor din punct de vedere statutar si legal”, anunta USR. Biroul National a decis convocarea Comitetului Politic pentru data de 30 noiembrie pentru discutarea acestui regulament. Comitetul Politic al USR este singurul organism statutar care poate aproba regulamentele de alegeri si care poate decide asupra aliantelor si asocierilor politice si electorale. “Ca urmare a adoptarii acestui regulament, Nicusor Dan, de exemplu, va putea propune USR sa-l sprijine ca independent la alegerile pentru Primaria Bucuresti, iar USR va putea decide in mod statutar daca ii ofera sustinere”, precizeaza ccomunicatul USR. Nicusor Dan a anuntat in 25 septembrie ca 73% dintre membrii USR Bucuresti considera ca este potrivit ca el sa participe la cursa interna pentru desemnarea candidatului la Primaria Capitalei. “Rezultatul consultarii interne din cadrul USR Bucuresti ma onoreaza si ma obliga. 73% dintre membrii care au votat considera potrivit sa particip la competitia interna, prin care sa fiu desemnat drept candidatul USR pentru Primaria Capitalei. Prin votul in favoarea intrarii mele in cursa ca independent, membrii USR Bucuresti respecta principiile fondatoare ale unui partid altfel, care promoveaza competenta si competitia. Integral: http://www.ziare.com
FOTOGALERIE 10 situații recente în care spațiile verzi din București au fost distruse chiar de instituțiile care trebuie să le protejeze În București se înregistrează aproape zilnic depășiri pentru poluarea cu praf (PM10 și PM2,5), iar la orele de vârf, pe arterele principale, aerul este aproape imposibil de respirat. Spațiile verzi joacă un rol vital pentru diminuarea prafului și reducerea poluării. Cu toate acestea, în ultimii ani marile parcuri din București și spațiile verzi dintre blocuri au fost distruse sistematic de administrația locală, cea care trebuia să le protejeze. Fie că s-au făcut parcări, parcuri de distracții și agrement sau vegetația a fost defriștă, iar spațiul verde betonat. Sigur, orașul are nevoie și de parcări și de locuri de agrement, însă ele pot fi făcute în alte locuri, nu în parcuri, care au alt scop. 1. Parcarea din Parcul Tineretului Primăria Sectorului 4 a finalizat în primăvară lucrările la parcarea de 700 locuri din Parcul Tineretului, lângă Palatul Copiilor. Proiectul a stârnit o mulțime de controverse deoarece a fost făcut practic în interiorul Parcul Tineretului, pe un teren dat de Primăria Capitalei pentru a fi amenajat ca parc…. 2. Parcul de distracții din Parcul Tei Primăria Sectorului 2 a inaugurat Parcul de distracții din Parcul Tei în iunie 2016. Acesta se intinde pe o suprafata de 7 hectare si are printre atractii o roata mare de 63 metri inaltime, dotata cu 44 de cabine, un roller coster de 15 metri inaltime, casa groazei, un carusel, masinute electrice, zone cu leagane, tobogane si saltele gonflabile. Pentru amenajarea sa s-au tăiat mai mulți arbori, iar parcul, un loc liniștit înainte, a devenit un bâlci… 3. Aqua parcul din Parcul Pantelimon Primăria Sectorului 3 construiește în Parcul un aqua parc și un parc de distracții, valoarea lucrărilor fiind estimată la circa 112 milioane lei. Proiectul a fost aprobat de Consiliul Local Sector 3 anul trecut….Lucrările au avansat în această vară și au culminat cu un imens scandal, după ce Primăria Sectorului 3, prin societatea Algorithm Construcții S3, a cărat zeci de basculante de pâmânt de la parcarea subterană de pe bd. Decebal și le-a depozitat în Parcul Pantelimon, limita dinspre Gara Cățelu, spre revolta cetățenilor din zonă și a activiștilor de mediu…. 4. Betonarea spațiilor verzi dintre blocurile din Sectorul 3 Primarul sectorului 3, Robert Negoita, a demarat din 2014 o ampla actiune de “reamenajare” a parcurilor si a spatiilor verzi din sector. Prin “amenajare”, Primăria întelege acoperirea cu dale colorate in roz-portocaliu sau cu beton. Mai exact, se iau bucăți din grădinile blocurilor pentru a se amenaja alei, iar pe vechile trotuare se fac locuri de parcare…. 5. Baza sportivă din Parcul Operei În această vară, vegetația de pe circa o treime din Parcul Operei, fâșia neamenajată de 1,6 ha dintre Operă și Casa Radio, a fost defrișată. Spațiul verde a fost concesionat de Guvern, în 2003, pe o perioadă de 49 de ani, Federației Române de Tenis…. 6. Serele din parcul Drumul Taberei Primăria Sectorului 6 a demarat în 2012 lucrările de reamenajare a Parcului Drumul Taberei, un proiect uriaș de 17 milioane de euro finanțat în bună parte cu fonduri europene. Proiectul a stârnit furia locuitorilor din zonă deoarece s-au tăiat 160 de copaci, iar pe spațiul verde s-au construit niște sere uriașe. Parcul a fost inaugurat în mai 2015, însă serele nu sunt gata nici până azi…. 7. Blocurile de pe spațiile verzi din Floreasca Începând cu anii 2000, spațiile verzi dintre blocurile din cartierul Floreasca au fost retrocedate, iar pe o parte dintre ele au apărut deja blocuri. dispozițiile de retrocedare au fost date fie de instanță, fie de Primăria Sectorului 2, care a dat și autorizații de construire. În câteva cazuri, vecinii, nemulțumiți că le-a fost distrus spațiul verde, au atacat autorizațiile în instanță și au obținut anularea lor și oprirea lucrărilor…. 8. Restaurantele și terasele din Parcul Herăstrău În 2016, în Parcul Herastrau erau peste 20 de terase și restaurante și 8 chioscuri, potrivit informatiilor furnizate de Primaria Capitalei la vremea respectivă. O parte dintre acestea sunt facute pe terenuri vandute de Primarie, o alta parte pe terenuri inchiriate de la municipalitate, o alta parte prin privatizare…..9. Construcții pe spațiile verzi din Sectorul 4 Primăria Sectorului 4 a betonat un spațiu verde de pe Șoseaua Olteniței nr. 54, vizavi de Orășelul Copiilor, pentru a construi locuri de parcare….. 10. Toaletările fără cap Mii de arbori din București cad în fiecare primăvară și toamnă victime lucrărilor de toaletare care de fapt sunt lucrări de mutilare a acestora. Din coroana copacului mai rămân doar câteva crengi, iar acesta se usucă în următorii ani. Lucrările sunt făcute atât de Primăria Capitalei cât și de Primăriile de Sector. Integral: https://www.hotnews.ro
Teodorovici are un nou plan! Vrea să-şi facă toţi românii Revolut de pe linkul lui ….Potrivit unui studiu comandat de ministrul Finanţelor, dacă fiecare român şi-ar face card Revolut de pe linkul Guvernului, atât Guvernul, cât şi fiecare român ar câştiga câte 50 de lei. “Poate părea puţin, dar gândiţi-vă, înseamnă aproape un miliard de lei la bugetul de stat, complet gratis, plus un miliard de lei pe care populaţia i-ar putea cheltui pe bunuri şi servicii”, spune Teodorovici, convins că găselniţa sa va scoate ţara din mizerie. Singurii care i-ar putea încurca planurile ministrului, românii care şi-au făcut deja Revolut de pe alt link, ar putea fi obligaţi să presteze muncă în folosul comunităţii pentru a-şi achita datoria de 50 de lei la stat, adaugă surse din Palatul Victoria. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Salutare!
De ce nu vorbesc candidații la prezidențiale despre economie?
Simplu: pt. ca eventualele planuri de redresare ustura.
Ustura al dracu`!
Buna ziua all 🙂
Dancila i-a trimis lui Iohannis noi propuneri de interimari: Les la Interne, Hurduc la Educatie, Suciu la Justitie
http://www.ziare.com/vasilica-viorica-dancila/premier/dancila-i-a-trimis-lui-iohannis-noi-propuneri-de-interimari-les-la-interne-hurduc-la-educatie-suciu-la-justitie-1579951
Badalau ? Foarte bun! 🙂
„În ziua de 13.01.1988, inculpatul Bădălău Niculae, subinginer la ICAPA Giurgiu, profitând de neatenţia muncitorilor din cadrul Bazei de recepţie Malu Spart, care serveau masa de prânz, a sustras patru saci de grâu în greutate de 12 duble dintr-un pătul pe care i-a transportat la locuinţa inculpatului Gheorghe Dumitru cu autoturismul Dacia 1300 nr. 3-B-6440 proprietatea sorei sale, vânzându-l acestuia cu suma de 1.200 lei.”
Si:
“Procurorii DNA dispuneau, în octombrie 2013, începerea urmării penale faţă de senatorul Niculae Bădălău, în sarcina căruia s-a reţinut infracţiunea de trafic de influenţă, raportat la faptul că ar fi apărat interesele unei societăţi comerciale implicate în circuitul financiar fraudulos prin demersuri făcute atât la nivelul conducerii Agenţiei Naţionale pentru Administrare Fiscală (ANAF), cât şi pe lângă persoane cu funcţii în instituţiile de stat din judeţul Giurgiu (prefectură, conducerea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură (APIA). Potrivit procurilor DNA, Niculae Bădălău apăra interesele lui El- Khoury Elias, unul dintre acţionarii Avicola Mihăileşti.
Drept răsplată,la sfârşitul lunii mai 2013, El- Khoury Elias i-ar fi dat plocon, printr-un intermediar, lui Bădălău 200 pulpe de pui, 200 bucăţi piept de pui şi 20 kg ficat de pasăre. Produsele au fost folosite pentru petrecerea electorală organizată de Niculae Bădălău la restaurantul său din oraşul Bolintin Vale. De atunci a fost poreclit Ficățel.”
“Însă în 2012, Bădălău a fost cercetat penal pentru prejudicierea statului cu 500.000 de euro, prin neplata TVA la tranzacţionarea unui teren de 130 de hectare din Giurgiu. În acest caz, instrumentat de DIICOT, Bădălău era urmărit penal încă din 2009, pentru spălare de bani, la sesizarea ANI. Dosarul penal de spălare de bani al lui Niculae Bădălău a fost „plimbat” între DIICOT şi DNA, fiecare declinându-şi competenţa, iar în cele din urmă, DIICOT a decis, în 7 martie 2012, să dispună neînceperea urmăririi penale faţă de Niculae Bădălău, de soţia acestuia Rodica Bădălău şi faţă de Nina Zanfir (fostă Pavel), pentru infracţiunea de spălare de bani, scria „Gândul”.”
https://evz.ro/niculae-ficatel-badalau-ministru.html
Bună ziua!
Sondaj mult mai credibil și care-l poziționează pe actorași la o cotă mai realistă – 12 -13%, cu toate că și aici este umblat. Barna este pe locul 2 și Veiorica pe 3. Sondajul este făcut de PSD.
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23406358-cum-sta-psd-viorica-dancila-primele-sondaje-comandate-partid-surse.htm
Oare i-a sunat ceasul?
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23406453-ion-iliescu-ajuns-spitalul-elias-din-capitala-din-cauza-unor-probleme-cardiace-surse.htm
Buna ziua. Da de unde, Neanelu si cand moare o face ca sa ajute partidul. Deci ori la vara ori inainte de parlamentare. Daca se duce acum sa dea mana cu cel care a intinat noobilele idealuri ale comunismului inseamna ca avem rapid anticipate
Excellent
Buna ziua!
Iohannis nu accepta interimarii:
http://www.ziare.com/klaus-johannis/viorica-dancila/iohannis-il-refuza-pe-hurduc-la-educatie-si-o-someaza-pe-dancila-sa-se-duca-in-parlament-1579971
S-a emotionat oare din cauza lui Orlando?
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/viorica-dancila-a-uitat-sa-trimita-la-iohannis-si-numele-lui-orlando-teodorovici-vicepremier-a-revenit-cu-o-erata-1196369
Buna ziua,
tocmai am primit docs din ro pt votul prin corespondenta. sper ca usr sa dovedeasca ca stiu sa stranga randurile.
Bună seara!
Dacă Sică va continua să vorbească prostii, moțiunea va fi un mare fiasco sau poate că asta dorește. – ”Dacă vom fi chemați să formăm guvernul vom apela la cei mai valoroși membri ai PNL, iar printre aceștia se găsește și Raluca Turcan, care a fost mâna mea dreaptă în negocierile pe care le-am purtat în această perioadă, iar dacă vom reuși, dacă moțiunea va trece, Raluca Turcan are un merit de primă importanță. În ceea ce privește componența viitorului guvern, nu pot să avansez în momentul de față nume, va fi rodul unei analize extrem de exigente”, a mai spus Ludovic Orban.”
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23406962-orban-primul-nume-ministru-unui-guvern-pnl-dupa-motiunea-cenzura-vom-apela-cei-mai-valorosi-membri-pnl-iar-printre-acestia-gaseste-raluca-turcan.htm
Au înnebunit, moțiunea nu a fost votată și visează la posturi de premier. – ”Tudorache a mai spus că președintele PLUS, Dacian Cioloș, este pregătit să-și asume funcția de prim-ministru dacă PLUS și aliații săi din USR vor decide să intre la guvernare.”
https://www.g4media.ro/dragos-tudorache-despre-intrarea-la-guvernare-a-usr-plus-daca-e-sa-participam-mandatul-trebuie-sa-fie-foarte-clar-dacian-ciolos-este-pregatit-sa-si-asume-functia-de-premier.html