Revista Presei – 31 decembrie.”Am scazut dramatic numarul de teste, am manipulat indicatorii si i-am ignorat cand nu i-am putut manipula.””Vaccinul e gratuit; semnătura nu.”
31/12/2020 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de joi, 31 decembrie! Joi, temperaturile maxime pe regiuni vor arăta astfel: 13 grade în Moldova și Transilvania, 11 în Maramureș, 10 în Crișana, 11 în Banat, 16 în Muntenia, 12 în Oltenia și 17 în Dobrogea. Temperaturile rămân ridicate în ultimele două zile din an și plouă în cea mai mare parte a țării. Va fi soare în Dobrogea și Moldova, dar, în același timp, va fi în vigoare un cod galben de intensificări ale vântului. În ultima zi din an va ploua în aproape toată tara, exceptând Moldova unde va fi doar ceață și Dobrogea care rămâne însorită. În Capitală cerul va fi mai mult noros, cu ceață și o maximă de 15 grade.
Medicul Octavian Jurma: In Romania pana si epidemia de COVID-19 si-a luat aparent vacanta. Marul este frumos si dulce dar este otravit ….Mesajul transmis de Octavian Jurma Azi, 29.12.2020, la nivel national in Romania avem o veste buna. Incidenta cazurilor de COVID-19 Romania a coborat pentru prima data sub 3 la mie. Doar 6 judete mai au o incidenta de peste 3 la mie. Un adevarat miracol de Craciun! Aceasta imagine oficiala foarte buna justifica si faptul ca am fost si suntem printre cele mai relaxate tari din Europa in al doilea val. Coborarea abrupta a numarului de cazuri din luna decembrie este un cadou de Craciun care alimenteaza efervescenta vizitelor si vacantelor din aceasta perioada. In Romania pana si epidemia de COVID-19 si-a luat aparent vacanta! Asa cum am promis este o veste buna. Pacat ca nu este adevarata. Marul este frumos si dulce dar este otravit… Scaderea aparent miraculoasa a fost obtinuta cu un pret enorm pe care o sa il platim anul viitor incepand cu mijlocul lunii ianuarie. Am scazut dramatic numarul de teste, am manipulat indicatorii si i-am ignorat cand nu i-am putut manipula. In cele din urma am modificat si semaforul pentru ca sa trecem in scenariul verde la 1.5 in loc de 1 cum a fost stabilit in vara. Prin urmare acesta minciuna institutionalizata face ca cel mai frecvent cadou pe care il facem in aceste zile cand vizitam pe cineva fara masca sa fie boala COVID-19. Poti alege evident liber o minciuna frumoasa in dauna unui adevar urat. Sa nu uitam insa ca miniciuna otraveste indiferent cat este de placuta, in vreme ce adevarul vindeca indiferent cat este de dureros. Daca vei alege lumina adevarului in aceste sarbatori luminate, vei ramane in casa si te vei feri sa raspandesti boala chiar daca nu iti este personal teama de boala. Adevarul cadou de sarbatori vine dinspre Uniunea Europeana si este vaccinul anti-COVID-19 prin zidul de protectie pe care il produce in corpul nostru cu o simpla intepatura. Ce folos ca in curand vaccinul iti va putea salva viata daca virusul va ajunge la tine si cei dragi inaintea vaccinului. Acum mai mult ca oricand expresia “mori ca prostul” are un sens concret. Stai in casa pana la vaccin, poarta masca pana suntem toti vaccinati, mareste distanta pana putem fi iarasi aproape. Renunta la o petrecere vinovata si crispata anul acesta ca sa te bucuri de multe petreceri binemeritate in anii care vin. Integral: https://ziare.com
Vaccinul contra COVID a împărțit Europa în două: vesticii nu lasă bătrânii în urmă, țările estice imunizează întâi sistemul medical O trecere în revistă a strategiilor oficiale ale unui număr de 17 țări europene arată o diferență de filozofie socială între vestul și estul continentului. De pildă, Anglia îi tratează egal pe vârstnicii 80+ și pe medici, Irlanda a început cu vârstnicii, în timp ce România, Ungaria și Polonia au început doar cu sistemul medical (unele au adăugat casele de bătrâni), lăsând populația în vârstă în etapele următoare, deși, în România de pildă, 85% dintre cei care murit de Covid au peste 60 de ani, potrivit datelor oficiale ale Institutului Național de Sănătate Publică. Concepția de vaccinare care are în centru ideea de a nu-i lăsa pe vârstnici să aștepte, căci sunt cei mai expuși formelor grave ale noului coronavirus, este preferata țărilor vestice. Majoritatea țărilor din Occident analizate de Libertatea au împărțit, cu egală urgență, primele valuri de doze de vaccin între personalul medical și bătrânii care sunt la risc să-și piardă viața în cazul unei infecții. Unele dintre țările vestice chiar au prioritizat bătrânii de peste 80 de ani și abia apoi personalul din spitale. Țările estice au adoptat, în general, o altă strategie. Și-au propus să vaccinze întâi întregul personal medical, inclusiv pe cei care nu au de-a face cu pacienții COVID. Criterul de vârstă ridiată apare abia în etapele următoare ale imunizării. Este strategia națională îmbrățișată de România, Ungaria, Bulgaria și Polonia. Marea Britanie: prioritate egală pentru cei din spitale și vârstnicii de peste 80 de ani … Britanicii au pornit campania de vaccinare cu 800.000 de doze de la Pfizer-BioNTech, care vor fi administrate cu prioritate personalului medical, lucrătorilor din centrele de îngrijire și vârstnicilor de peste 80 de ani. Irlanda: vârstnicii, chiar și înaintea personalului medical Deși primele 10.000 de doze de vaccin Pfizer-BioNTech au ajuns pe 26 decembrie, campania de vaccinare a început abia marți, pe 29 decembrie. Prima persoană vaccinată a fost o femeie de 79 de ani. Vor urma rezidenții din aziluri și centre de îngrijire a vârstnicilor, autoritățile irlandeze se vor concentra exclusiv asupra acestora în primele trei săptămâni ale campaniei, potrivit Irish Times. De asemenea, strategia guvernamentală de vaccinare arată că prioritari sunt rezidenții de peste 65 de ani din aziluri și centre de îngrijire. Următorii sunt lucrătorii sanitari din prima linie, care iau contact direct cu pacienții, și vârstnicii (peste 70 de ani). Statele Unite ale Americii: recomandare egală între personal medical și vârstnici din centre …. Franța: vârstnicii și medicii cu comorbidități, primii Campania de vaccinare a debutat în două centre de îngrijire medicală pe termen lung a bătrânilor din departamentele Seine-Saint-Denis și Côte-d’Or, ambele puternic lovite de pandemia de COVID-19. Belgia: ordinea este „vârstnici, bolnavi cronici și angajați din sistemul sanitar” …. Eficiența acestui vaccin este peste așteptări în cazul vârstnicilor. De aceea, recomandăm rezervarea unui număr cât mai mare din acest vaccin pentru această categorie de vârstă și începerea campaniei de vaccinare cu bătrânii. Integral: https://www.libertatea.ro
Ce contine vaccinul anti-COVID-19 si cum explica specialistii tehnologia folosita de companiile producatoare Specialistii in vaccinologie vin cu lamuriri referitoare la ce contine vaccinul anti-COVID-19, bazat pe tehnologia ARN mesager. Acestia dau asigurari ca intre componentele vaccinului dezvoltat de Pfizer si BioNtech, deja aprobat si cel al Moderna, aflat in curs de aprobare, nu se regasesc niciun fel de elemente de natura sa ingrijoreze populatia.”Acest vaccin e mai curat decat orice a existat pana in prezent”, a declarat pentru Ziare.com doctorul Gindrovel Dumitra, coordonatorul Grupului de Vaccinologie din cadrul Societatii Nationale de Medicina Familiei (SNMF). Stabilizatorii din vaccin – elemente naturale “Ceea ce vedem in prospectul acestui nou vaccin, pe langa ARN-ul mesager, sunt cativa stabilizatori. Atat. In rest, nimic altceva. Iar printre acei stabilizatori se numara sucroza sau colesterolul, adica elemente cat se poate de naturale. ALC-0315, ALC-0159, DSPC sunt stabilizatori sintetici, la fel cum este si ARN-ul mesager, care este obtinut sintetic si nu in mod natural. Este pur si simplu crosetat astfel incat sa fie intregita formula care se gaseste in genomul virusului SARS-COV-2”, a explicat medicul, facand referire la componentele vaccinului produs de Pfizer si BioNtech. Pentru a tine sub control evolutia acestei epidemii, vaccinarea este o masura necesara, circulatia virusului fiind influentata de masa de persoane receptive dintr-o comunitate. “In momentul in care se face vaccinarea, aceste persoane dobandesc imunitate prin mecanismul de raspuns imun al sistemului nostru imunitar, prin creare de anticorpi”, noteaza specialistii. Cum functioneaza ARN-ul mesager “Sunt ani de zile de cand se cerceteaza aceasta metoda, respectiv utilizarea ARN-ului mesager. ARN-ul mesager este o particula ce inglobeaza o informatie pe care o transmite organismului in momentul in care este administrat preparatul vaccinal pentru ca sa fie creata structura specifica proteinei Spike, insa fara sa produca imbolnavirea”, explica profesorul Doina Azoicai, presedintele Societatii Romane de Epidemiologie. In momentul in care, in organism, informatia este decodata si se creaza proteina Spike, sistemul imun actioneaza prin producerea de anticorpi protectori. “Deci, propriu zis, aceasta structura de ARN mesager nu este o structura care sa fie nociva organismului. Nu are nicio interactiune si nu are niciun raspuns la nivelul organelor, ci pur si simplu decodifica informatia vis-a-vis de proteina Spike”, a completat sefa Societatii Romane de Epidemiologie. Vaccin lipsit de adjuvanti Nici excipientii din vaccinul Pfizer/BioNtech, printre care se mai regasesc si clorura de potasiu, dihidrogenofosfatul de potasiu, clorura de sodiu sau apa pentru preparate injectabile nu sunt substante care sa dauneze in vreun fel organismului, dau asigurari expertii. “Concret, acest ARN mesager despre care vorbim este inglobat intr-o structura lipidica si, practic, excipientii amintiti reprezinta, in fapt, structura lipidica in care este inglobat ARN-ul mesager, fara sa existe insa alte componente, cum se intampla in cazul altor vaccinuri unde regasim si adjuvanti”, a mai spus profesorul Doina Azoicai. Prospectul vaccinului Moderna, aproape identic Diferente din punct de vedere al compozitiei nu prea exista intre vaccinul produs de Pfizer si BioNtech si serul produs de compania Moderna, inca neaprobat la nivelul Uniunii Europene. Insa, aprobarea ar putea veni, cel mai devreme la inceput de 2021, urmand a fi purtate discutii in acest sens la nivelul Agentiei Europene a Medicamentului. “Vaccinurile sunt aproape identice. Singura diferenta este ca serul de la Moderna foloseste un alt sistem de transport si de livrare”, a declarat medicul Gindrovel Dumitra. Integral: https://ziare.com
Afacerea de milioane de euro pe site-ul oficial al vaccinării Covid: doar o mână de firme dau semnătura electronică Site-ul Programare.vaccinare-covid.gov.ro, dezvoltat de STS, cere persoanelor juridice (acum spitalelor, cabinetelor medicale, firmelor care au oameni din primul val) semnătură electronică din cea pe care o poți obține doar contra cost și lucrează doar cu un mic număr de firme preferate. Între ele, companii ale unor foști generali SRI, secretari de stat PSD și antreprenori trimiși în judecată pentru corupție. Vaccinarea pentru coronavirus este gratuită, dar cei care încearcă să se programeze o pot face doar prin intermediul spitalelor unde lucrează sau a instituțiilor medicale de care aparțin și care au nevoie să achite sume de ordinul sutelor de lei pentru o semnătură digitală furnizată cu ajutorul câtorva firme favorite, indicate pe platforma Guvernului. Deși în regulament scrie că regula semnăturii electronice se aplică doar celor care se înrolează la persoane juridice, mai multe încercări ale utilizatorilor persoană fizică se încheie în momentul în care se solicită semnătura electronică. Deocamdată, au spus autoritățile, personalul medical nu se poate înscrie individual, ci prin intermediul persoanelor juridice, spitale, clinici, cabinete, companii, deci rezultă că acestea plătesc firmelor de pe listă semnătura electronică. Conform regulamentului, nu va fi nevoie de semnătură digitală și la persoane fizice, deci această barieră va dispărea la programare. Incepând de luni, 28 decembrie, România a lansat platforma pentru vaccinarea anti-COVID19, programare.vaccinare-covid.gov.ro, care permite programarea la imunizare. Platforma dezvoltată de către Serviciul de Telecomunicații Speciale solicită utilizatorilor să încarce documente semnate electronic cu un certificat digital furnizat, contra cost, de o serie de firme. Vaccinul e gratuit; semnătura, nu Oamenii au remarcat imediat că „Programarea se poate face doar cu semnătură digitală, care poate fi emisă doar de câteva firme menționate acolo. Costă 175 de lei și necesită aptitudini tehnice”. …. Certificatele digitale pentru semnătură electronică sunt cele emise de către prestatori calificați de servicii de încredere. Lista prestatorilor calificați de servicii de încredere în România: Alfa Trust Certification S.A., Centrul de Calcul S.A, CertSign S.A., DigiSign S.A., Trans Sped SRL, Namirial SRL, Serviciul de Telecomunicații Speciale.” Prin regulament se stabilește că această semnătură electronică este proprie celor înscriși pe conturile persoanelor juridice, dar procesul de înscriere a persoanelor fizice, care vor să încarce documentele, le cere și persoanelor fizice semnătura electronică. Prețurile, de ordinul sutelor de lei O vizită pe site-ul firmei Alfa Trust Certification S.A. ne indică și prețul la care putem obține un astfel de certificat: 35 de euro, adică 175 de lei, pentru un kit de semnătură electronică ce include: un stick, un certificat digital și o aplicație de semnare.Integral: https://www.libertatea.ro
Pensiile speciale ale magistraților, singurele exceptate de la ”îngheț” de frica CCR Prima Ordonanță de Urgență a cabinetului Florin Cîțu, care modifică nu mai puțin de 20 de acte normative, a generat deja scandal nu doar pe scena publică, ci chiar în interiorul PNL. Dacă sindicaliștii au protestat față de înghețarea salariilor bugetarilor, iar primarii față de suspendarea cu 1 an a aplicării pensiilor speciale pentru aleșii locali, nimeni nu a scos vreun cuvânt față de o excepție care a devenit deja regulă: pensiile speciale ale magistraților sunt singurele care nu vor fi înghețate. Astfel, la articolul 8 al proiectului de OUG se spune că nu vor fi actualizate cu rata medie anuală a inflației toate pensiile speciale- de la cele ale aviatorilor, parlamentarilor, corpului diplomatic și consular, funcționarilor Curții de Conturi, personalului auxiliar din instanțele judecătorești și parhete și pensiile militarilor. Din listă lipsesc magistrații, ale căror pensii speciale vor rămâne neatinse în 2021. Art. 8 ( al 2) ”Prin derogare de la alin. (10) al art. 68^5 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea şi al personalului care funcţionează în Institutul Naţional de Expertize Criminalistice, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2021 pensiile de serviciu stabilite în condiţiile legii nu se actualizează cu rata medie anuală a inflaţiei”. Excepția nu este rezultatul vreunei omisiuni sau erori, ci a temerii că magistrații ar fi atacat din nou la Curtea Constituțională această prevedere, așa cum s-a mai întâmplat cu toate cele care se atingeau de veniturile lor. De altfel, în 5 decembrie, CCR a decis cu unanimitate de voturi că proiectul de lege care prevedea impozitarea cu 85% a pensiilor speciale de peste 7.000 de lei și cu 10% a celor între 2000 și 7000 de lei este neconstituțional. Decizia CCR spune că se pot modifica toate pensiile mai puțin cele ale magistraților. Este doar una din lungul șir de decizii ale CCR prin care pensiile speciale ale magistraților sunt protejate, devenind intangibile. Analistul politic Cristian Pîrvulescu spune pentru Europa Liberă că, probabil, guvernului Cîțu i-a fost teamă că s-ar fi declanșat un tăvălug al constestărilor la CCR prin care ar fi fost aruncată în aer înghețarea tuturor pensiilor speciale și, implicit, bugetul. ”Nu vor să se confrunte cu o nouă decizie a Curții Constituționale care să le spună că nu au voie să facă chestia asta. Riscul era ca să se facă o sesizare generală la Curtea Constituțională și să fie totul considerat neconstituțional și să se arunce în aer bugetul. S-au făcut acum niște calcule și s-a ajuns la concluzia că se face o economie bugetară de 1- 2 miliarde dacă se îngheață pensiile speciale și salariile, ca să se poată mări puțin alocațiile și salariul minim. Dacă erau declarate neconstituționale toate, era un dezastru bugetar și atunci guvernul a fost cumpătat”. Cristian Pîrvulescu susține că ”trebuie așteptat 2022 ca să se schimbe raportul de forțe în interiorul CCR, când vor intra trei judecători noi. Cred că scăpăm atunci și de Dorneanu, care își termină cei nouă anișori”. Proiectul de OUG a venit de la Ministerul Finanțelor fără prevederea referitoare la înghețarea pensiilor magistraților, explică pentru Europa Liberă noul ministrul al Justiției, Stelian Ion. ”Nu am solicitat eu în mod expres ca magistrații să fie introduși”, spune ministrul explicând și motivele. Integral: https://romania.europalibera.org
Încă o amputare pregătită Președintelui. Justiția, între populism, generalități și mari absențe După anul 2020, preponderent de creare/menținere a unor echilibre de sistem foarte fragile astfel încât să fie evitat blocajul total, alegerile au adus o majoritate parlamentară, teoretic pro-justiție, care are, tot teoretic, cale liberă pentru reparații și reforme absolut necesare. Capitolul dedicat Justiției din programul coaliției este, însă, mai degrabă o colecție de generalități bine intenționate, populisme pe alocuri redundante și într-un loc chiar periculoase. Reforma constituțională Primul punct al programului este dedicat reformei constituționale, cu trei piloni: Fără penali în funcții publice, transpunerea Referendumului din 2019 și reforma CCR. Mult nu e de analizat cât timp modificarea Constituției presupune o majoritate de 2/3 din Parlament, imposibilă fără susținerea PSD sau folosirea traseiștilor. Ar fi de menționat, totuși, câteva aspecte:- este prevazută transpunerea în Constituție a interzicerii amnistiei și grațierii pentru fapte de corupție, conform Referendumului din 2019, deși CCR a stabilit în unanimitate că o asemenea prevedere este neconstituțională.- transpunerea interzicerii OUG în domeniul infracțiunilor, pedepselor și al organizării judiciare, conform aceluiași Referendum, arată că USR-PLUS admite, implicit, pentru prima oară că o OUG pentru desființarea SIIJ ar fi neconstituțională. – orice reformă constituțională trebuie să fie avizată de CCR, iar în actuala componență este practic imposibil ca CCR să avizeze propria reformare. A trimite proiectul de revizuire la CCR la finalul primului an de guvernare, adică înainte de o împrospătare a CCR cu 3 judecători în 2022, după cum își propune programul, este inutil. Justiție – chestiuni spinoase În zona de justiție propriu-zisa a programului, la capitolul obiective pe termen scurt, primul punct prevede că: „Ministerul Justiţiei vă elabora și depune în cel mai scut timp un proiect de lege privind desființarea Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție”. Ar fi al treilea proiect pe această temă: primul a fost trimis din februarie la CSM, care nu îl avizează de atunci. Din septembrie sunt în dezbatere publică proiectele de modificare/reparare a celor trei legi ale justiției, proiecte care includ desființarea SIIJ și revenirea la competența anterioară. Chiar punctul 9 din capitolul Justiție, obiective pe termen scurt, trimite la aceste proiecte. În aceste condiții, reluarea procedurii cu un al treilea proiect pentru SIIJ nu este decât un populism care întârzie desființarea. Aceeași este situația și cu alte prevederi din program, adică renunțarea la pensionarea anticipată (punctul 3), reforma Inspecției Judiciare (punctul 5), revenirea competențelor DNA privind corupția în Justiție, cuprinse în proiectele aflate în dezbatere publică din septembrie.Ministerul ar trebui să ia la mână miile de contribuții formulate la aceste proiecte de asociațiile de magistrați și persoane fizice, să ajungă la forma asumată de Guvern pe care să o trimită la CSM pentru avizare, să se lupte pentru avizare pentru a trimite apoi proiectele în dezbaterea Parlamentului. Din program nu rezultă că pentru actuala coaliție ar fi o prioritate și reforma profundă a CSM, inclusă în proiectele aflate în dezbatere publică, o reformă care să transforme instituția ultrabugetofagă de acum, ocupată mai mult cu jocuri de culise și cabale. Potrivit programului de guvernare, la numirea procurorilor șefi avizul Secției pentru procurori a CSM urmează să devină conform, adică beneficiarul avizului să nu poată decide contrar conținutului avizului. Pentru scăderea puterilor ministrului, a spus la audieri actualul deținător al protofoliului, Stelian Ion. Să nu știe dl Ion că ministrul nu are nicio legătură cu avizul? Circuitul numirii este următorul: ministrul face propunerea, o trimite la CSM, și conform art 40, al 2 lit a,b, c L 317/2004, secția CSM avizează într-un fel sau altul și tot ea trimite mai departe propunerea împreună cu avizul la președinte, care ia decizia cu amândouă în fața lui. Că e negativ sau pozitiv, avizul vine după ce ministrul a acționat deja. Coaliția de guvernare își propune așadar o nouă reducere a prerogativelor președintelui. Președintele are în spate legitimitatea a 5-6 milioane de voturi și răspunde politic pentru acțiunile sale, fie electoral, fie prin posibilitatea suspendării care să îl ducă din nou la votul poporului. CSM este un organism de breaslă, ales strict de breaslă, în general pe criterii care țin de popularitate, promisiuni salariale sau de protecție în caz de acțiuni disciplinare sau penale, ai cărui membri sunt practic imposibil de revocat și nu dau nicio socoteală nimănui. Nimeni nu are nicio pârghie asupra CSM, ai cărui membri nu au niciun fel de răspundere, nici individuală, nici colectivă, pentru deciziile pe care le iau și care adesea au fost contradictorii. De exemplu, aceeași secție pentru procurori care în 2020 a avizat-o negativ pe dna Hosu pentru șefia DIICOT in 2018 a avizat-o pozitiv, pe aceleași criterii și cu argumentele inverse, la propunerea lui Tudorel Toader, pentru poziția de șefa adjunctă tot a DIICOT. În 2018, aceeași secție CSM spunea despre aceeași dna Hosu că are o viziune clară și întrunește condițiile funcției atât din punctul de vedere al proiectului de management, cât și al structurii de personalitate. Aceeași secție care în 2020 i-a dat lui Bogdan Licu aviz negativ pentru poziția de prim adjunct al procurorui general îl punea pe același Bogdan Licu procuror general interimar în 2019. Integral: https://spotmedia.ro
Despăgubiri – record de 34 de milioane de euro pentru proprietarii de imobile naționalizate în dosarele de la CEDO în 2020, mai mari decât în ultimii zece ani la un loc …..De ce au fost anul acesta despăgubiri mai mari decât în anii anteriori? După ce a pronunțat o hotărâre pilot împotriva României, în anul 2010, CEDO a așteptat măsurile legislative din țara noastră, apreciind că situația proprietarilor de imobile naționalizate se va rezolva pe plan intern. Multe dintre dosarele aflate la CEDO au fost suspendate, dar în România, în ultimii zece ani, nu s-au soluționat aceste probleme. Prin urmare, instanța europeană a trecut la analizarea dosarelor și a stabilit că proprietarii ale căror imobile au fost înstrăinate chiriașilor și nu mai puteau fi restituite în natură trebuie să primească despăgubiri la valoarea actuală. În România, ei ar fi primit despăgubiri mai mici, în funcție de anumite grile notariale, în 5 tranșe anuale și cu multe diminuări aplicate de funcționarii Autorității Naționale pentru Restituirea Proprietăților (ANRP). Într-un studiu realizat de Asociația pentru Proprietate Privată (APP România) se evidențiază cauzele CEDO în care nerespectarea dreptului de proprietate a dus la condamnarea țării noastre, iar raportat la cuantumul total al despăgubirilor din anul 2020, peste 97% au fost sume atribuite în astfel de dosare. Astfel, din 34.700.924 de euro (despăgubiri pe care România le are de plătit din condamnările de anul acesta), 33.874.800 de euro reprezintă sume stabilite în 10 hotărâri pronunțate de CEDO pentru nerespectarea dreptului de proprietate în România. Aceste dosare nu ar fi ajuns la CEDO dacă nu ar fi parcurs mai întâi toate căile de atac interne. Dacă judecătorii români ar fi aplicat în mod corect prevederile Convenției europene a drepturilor omului, acești proprietari nu ar mai fi fost nevoiți să apeleze la instanța europeană, arată Călin Ispravnic, președinte APP România. Statul român nu ar mai fi plătit acum despăgubiri dacă autoritățile administrative ar fi soluționat la timp dosarele de despăgubiri, însă acestea nu au respectat nici termenele stabilite prin legea elaborată chiar de funcționarii ANRP. ANRP ar fi trebuit să soluționeze până la 20 mai 2018 toate dosarele constituite în temeiul Legii nr. 10 din 2001 pe care le avea înregistrate la data apariției Legii nr. 165/2013, dar până la acea dată soluționase doar 52% dintre acestea, arată președintele APP, care spune că primăria București ar fi trebuit să soluționeze toate notificările in temeiul Legii nr. 10/2001 până în ianuarie 2016. În 18 ani, această instituție a rezolvat doar 51% dintre dosare. Mai sunt peste 20.000 de notificări (din aproximativ 42600) care încă așteaptă la rând. Comisiile locale de fond funciar din cadrul primăriilor de sector din Municipiul București nu au finalizat inventarierea terenurilor agricole neputându-se astfel continua procesul de acordare de despăgubiri deoarece potrivit art. 21 alin. (2) din Legea nr. 165 din 2013 acestea nu pot propune acordarea de despăgubiri dacă nu fac dovada ca nu pot oferi în compensare -fie și parțială- alte imobile. Integral: https://www.g4media.ro
Proiect PNL: Curtea Constituțională să decidă asupra constituţionalităţii legilor înainte de promulgare, în termen de 45 de zile de la primirea cererii Deputatul PNL Alexandru Kocsis a depus la Parlament o iniţiativă legislativă potrivit căreia Curtea Constituţională trebuie să decidă asupra constituţionalităţii legilor în termen de 45 de zile de la primirea cererii. „Curtea Constituţională decide asupra constituţionalităţii legilor înainte de promulgarea acestora, la sesizarea preşedintelui României, a unuia dintre preşedinţii celor două Camere, a Guvernului, a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a Avocatului Poporului, a unui număr de cel puţin 50 de deputaţi sau de cel puţin 25 de senatori, în termen de 45 de zile de la primirea cererii. În termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii, preşedintele Curţii Constituţionale stabileşte termenul pentru dezbateri. Pentru respectarea termenului, dezbaterile vor avea loc la data stabilită de preşedintele CCR, chiar dacă nu s-au primit toate punctele de vedere. În cazul în care CCR rămâne în pronunţare, preşedintele anunţă ziua stabilită pentru aceasta. Pronunţarea poate fi amânată pentru un termen care nu poate depăşi 30 de zile, cu respectarea termenului stabilit de 45 de zile. În condica de şedinţă se va trece în momentul pronunţării şi termenul la care au avut loc dezbaterile”, prevede proiectul. Potrivit iniţiatorului, „scopul actului normativ este de a conduce la soluţionarea cu celeritate a cauzelor având ca obiect controlul de constituţionalitate a priori exercitat de către CCR, în sensul stabilirii unor termene maxime pentru fixarea primului termen de judecată şi pronunţării soluţiei”. Iniţiatorul arată că Legea 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale conţine prevederi care pot duce la amânarea la nesfârşit a pronunţării în privinţa proiectelor de lege aprobate de Parlament, susţinând că „articolul 16 al 2 al legii nu prevede niciun termen pentru programarea dezbaterilor care vizează proiectele de lege”. El menţionează ca exemplu cazul legii pentru modificarea şi completarea legii privind Codul fiscal, care avea ca obiect eliminarea pensiilor speciale, adăugând că „lipsa celerităţii în soluţionarea obiecţiei de neconstituţionalitate de către Curtea Constituţională nu a creat numai incertitudine şi insecuritate juridică, dar a impietat şi asupra procesului de elaborare a proiecţiilor bugetare asupra exerciţiului financiar următor”. Deputatul a susţinut că această conduită a CCR nu este lipsită de precedent. Integral: https://www.g4media.ro
Laurențiu Cazan, coordonatorul intervenției violente a jandarmilor la protestul Diasporei din 10 august 2018, a fost numit șeful Jandarmeriei Prahova Laurențiu Cazan, coordonatorul intervenției violente a jandarmilor la mitingul Diasporei din 10 august 2018, a fost numit inspector șef al Inspectoratului de Jandarmi Județean Prahova (IJJ Prahova), transmite Ziarul Incomod. Informația a fost confirmată pentru G4Media.ro de purtătorul de cuvânt al Jandarmeriei Române, colonelul Sorin Despina. Până la această numire, Cazan era adjunctul șefului Jandarmeriei București. ”Laurențiu Cazan a fost împuternicit (șef interimar – n.red.) pentru 6 luni în această funcție de către inspectorul general al Jandarmeriei (Alin Mastan – n.red.). Ordinul a fost semnat pe 28 decembrie”, a declarat Sorin Despina pentru G4Media.ro. Întrebat de reporterul G4Media.ro cum a fost numit Cazan, dat fiind că este urmărit penal în dosarul DIICOT, purtătorul de cuvânt al Jandarmeriei Române a spus: ”Nu există nici un temei legal să nu fie numit. Acuzațiile la adresa lui au fost clasate, șeful DIICOT a infirmat soluția, iar ordonanța de infirmare se judecă acum la Înalta Curte. Ca atare, el poate fi numit la conducerea unui inspectorat județean”. Întrebat de reporterul G4Media.ro în ce mod va afecta imaginea Jandarmeriei și încrederea populației în această instituție, purtătorul de cuvânt al Jandarmeriei Române a spus: ”Nu am mandat să răspund la această întrebare”. Integral: https://www.g4media.ro
Control la autoritatea care reglementează operațiunile petroliere din Marea Neagră: Nu este interesată de aplicarea legislației europene, iar tarifele pe care le percepe nu sunt fundamentate Tarifele percepute titularilor de acorduri petroliere din Marea Neagră de către Autoritatea Competentă de Reglementare a Operațiunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră (ACROPO) nu sunt fundamentate și nu țin cont de complexitatea și specificitatea unor servicii, se arată într-un document al Corpului de control al prim-ministrului. Acesta a verificat activitatea ACROPO, fiind vizată perioada iulie 2016 până în prezent, adică de la înființarea instituției până acum. Documentul Corpului de control al premierului mai arată că ACROPO nu se implică în rezolvarea problemelor legate de aplicarea legislației europene privind siguranța operațiunilor petroliere și gaziere offshore. Precizăm că șeful ACROPO este Constantin Gheorghe, un apropiat al omului de afaceri Gabriel Comănescu, care controlează Grup Servicii Petroliere (GSP) Ce a descoperit corpul de control despre modul de stabilire a tarifelor Tariful pentru lucrările şi serviciile efectuate în favoarea titularilor de acord petrolier, operatorilor şi proprietarilor a fost stabilit la 165 euro/oră*om, fiind aprobat în data de 08.09.2018 prin Ordinul președintelui ACROPO 34/2018, cu doi ani întârziere. Tarifele trebuiau reglementate prin legislația secundară emisă de ACROPO în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a Legii 165/2016, adică până la data de 30.09.2016. Tariful unic de 165 de euro/oră*om a fost stabilit fără a avea la bază o Metodologie de calcul transparentă și fără a ține seama de solicitarea inițială a membrilor CA ACROPO, consemnată în cadrul ședinței din data de 13.06.2018, cu privire la prezentarea unei astfel de metodologii. La nivelul ACROPO s-a stabilit un tarif unic, de 165 de euro/oră*om perceput titularilor de acord petrolier, operatorilor şi proprietarilor, fără a ține cont de complexitatea și specificitatea lucrărilor şi serviciilor efectuate de către ACROPO. Lucrările și serviciile desfășurate de către evaluatori și inspectori presupun costuri asociate diferențiate pe tipuri de activități (evaluări, inspecții ori activități desfășurate în vederea efectuării investigațiilor), acestea implicând riscuri mai mari sau mai mici, aspecte neluate în considerare printr-o metodologie de calcul care ar presupune în acest caz, aplicarea unor tarife diferențiate în funcție de lucrările/serviciile prestate. Referitor la modul de fundamentare a tarifelor la nivelul ACROPO, din verificările efectuate de Corpul de control al premierului s-a constatat că nu există documente din care să rezulte că la fundamentarea tarifului de 165 Euro/om*/oră au fost consultate și implicate direcțiile și/compartimente din cadrul entității controlate cu atribuții în acest sens, respectiv Direcția control, inspecții și verificări (DCIV) și Direcția sisteme de management, inginerie sonde, Integritate structurală și situații de urgență (DSMISISSU). Tariful perceput titularilor acordurilor petroliere,care desfășoară operațiuni petroliere în zonele din Marea Neagră, aflate sub jurisdicția României, nu a fost actualizat, acesta rămânând în cuantum de 165 Euro/om*oră, astfel cum a fost stabilit prin Ordinul 34/2018 emis de președintele ACROPO. Integral: https://economie.hotnews.ro
Îmi schimb furnizorul de energie, ce am de făcut? ….Consumatorul casnic trebuie să știe că cel mai avantajos este să încheie, cât mai curând, un contract pe piața liberă, dacă acum se află în regim reglementat, și să nu se lase momit de furnizorii de ultimă instanță cu “oferte” de serviciu universal. Noul contract poate fi încheiat chiar cu acești furnizori, care au, pe lângă serviciu univeral, și oferte în regim concurențial, la prețuri mult mai mici. Dacă nu închei niciun contract, adică dacă nu faci absolut nimic, rămâi în regim de serviciu universal, însă la preț mai mare. Unii dintre marii furnizori, care sunt și furnizori de ultimă instanță (Enel, CEZ, Electrica, E.ON), au interesul să te țină cât mai mult timp în regim de serviciu universal, dacă ești unul dintre clienții care nu au încheiat un contract pe piața liberă. De ce? Prețurile de serviciu universal cresc de la 1 ianuarie și sunt mult mai mari chiar decât propriile oferte de pe piața liberă. Cu până la 26% mai mari. …. Furnizorii de ultimă instanță ar trebui să fie o excepție, nu regulă. Adică, să primești energie de la un furnizor de ultimă instanță doar în situații excepționale, de exemplu atunci când furnizorul tău intră brusc în faliment și tu nu ai apucat să te muți la altă companie. De aceea și prețul pentru serviciul universal poate fi mai mare, însă acesta nu ar trebui acceptat pe o perioadă prea mare. Adică mai mare de o lună, de exemplu. …. Ce pași ai de făcut pentru a încheia un contract pe piața liberă Dacă vrei să plătești mai puțin, alege să închei rapid un contract pe piața liberă, ori cu acest furnizor care încearcă să-ți “vândă” în primul rând serviciul universal, ori cu altul. Sunt zeci la alegere. În primul rând, intră pe comparatorul de prețuri de pe site-ul www.anre.ro, selectează ce ți se potrivește și apoi analizează fiecare ofertă. Important de precizat, nu toți furnizorii au oferte cu preț fix. Adică, dacă ai selectat varianta “preț fix” și nu găsești furnizorul la care te gândeai, este posibil să-l găsești la opțiunea “preț variabil”. Situația 1. Vrei să rămâi la actualul furnizor.- Completezi cererea de contract pe care ți-o pune la dispoziție. – Apoi o trimiți la adresa de e-mail a furnizorului, atașând și copii după documentele cerute. În general, copiile cerute sunt cam acestea: – Actul de identitate al solicitantului; Actul de proprietate sau alt document care să ateste dreptul de folosință asupra spațiului care face obiectul locului de consum respectiv Situația 2. Vrei să schimbi furnizorul. – În acest caz, în primul rând, trebuie să știi că ai dreptul de a denunța unilateral contractul de furnizare actual. Prin intermediul furnizorului nou ales transmiți o notificare vechiului furnizor.- Completezi o cerere de încheiere a unui contract cu un nou furnizor, dar și o notificare privind schimbarea furnizorului. Notificarea este transmisă către noul furnizor, care are obligația să o trimită mai departe celui la care tu renunți. Atât cererea de încheiere a unui nou contract, cât și notificarea sunt puse la dispoziție de fiecare furnizor, când selectezi să vezi ofertele prezentate pe comparatorul de prețuri.- Trimiți cererea și notificarea pe adresa de e-mail a noului furnizor, împreună cu copiile după documentele cerute, în primul rând: copie după actul de identitate, copie după actul de proprietate și copie după ultima factură de energie electrică. Noul contract intră în vigoare imediat după ce încetează contractul cu vechiulfurnizor. Noul furnizor este obligat să notifice vechiul furnizor pentru încetarea vechiului contract, cu 21 de zile înainte.Integral: https://economie.hotnews.ro
Scandalul facturilor la energie- dezinteres sau premeditare din partea ANRE Foarte mulți consumatori de energie au aflat abia acum, în ultimele zile din an, că piața se va liberaliza de la 1 ianuarie, iar cei care nu încheie contracte pe piața liberă riscă să plătească următoarea factură cu până la 26% mai mult. Mulți alții, mai ales cei din zona rurală, nici măcar acum nu au aflat, și se vor trezi, brusc, la anul, cu facturi mult peste cât și-au făcut socoteala. Responsabil de această situație este Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), o instituție profund politizată, cu un președinte care este plătit cu peste 56 mii lei/lună, iar beneficiarii sunt marii furnizori, care au și statut de furnizor de ultimă instanță, precum ENEL, CEZ, Electrica sau E.ON. Liberalizarea pieței energiei este un eveniment foarte important, iar ANRE era obligată să se implice activ pentru informarea cetățenilor. Ar fi trebuit să fie actorul central în acest proces, mai ales că prin lege, ANRE are și rol de informare și protecție a consumatorilor. Nu s-a întâmplat acest lucru. Dimpotrivă, a refuzat până în ultimele zile să comunice pe acest subiect. Ba, mai mult, a favorizat marii furnizori prin faptul că nu le-a impus să informeze eficient clienții că urmează să aibă loc o liberalizare, iar că cei care nu încheie contracte pe piața liberă vor rămâne în regim de serviciu universal, la prețuri mult mai mari decât cele din zona concurențială. Consumatorii care se află acum în regim reglementat nu au fost anunțați că vor trece automat în regim de serviciu universal, la prețuri cu până la 26% mai mari față de decembrie, dacă nu se duc pe piața liberă. Cele mai dezavantajate de această situație sunt persoanele care nu au acces la informațiile din presa online care a atras atenția, în ultima perioadă, asupra neregulilor legate de liberalizare. Aceste persoane sunt, în general, cele mai vulnerabile, cu venituri mici. Cu doar câteva zile înainte de liberalizare, explodează informația că de la 1 ianuarie urmează să crească masiv prețurile pentru serviciul universal, oferit de furnizorii de ultimă instanță, adică ENEL, CEZ, Electrica, E.ON, iar cei care nu au apucat să încheie contracte pe piața liberă vor plăti facturi mult mai mari. Bineînțeles, ANRE nu a transmis nicio informație legată de majorarea prețurilor la serviciul universal. Nu a atenționat în niciun fel consumatorii că vor plăti facturi umflate din ianuarie dacă nu vor semna rapid un contract pe piața liberă. ANRE se comportă, pur și simplu, de parcă nu ar avea nicio atribuție legată de consumatori, lucrând doar în beneficiul marilor furnizori. Singurul comunicat despre liberalizare, transmis în ultima perioadă de către ANRE, este din ajunul Crăciunului. Și nici acesta nu este pentru o informare eficientă a consumatorului. Dimpotrivă, avantajează furnizorul. Prin acel comunicat din ajunul Crăciunului, ANRE anunță că furnizorii de ultimă instanță, adică cei pe care îi protejează sârguincios, au obligația “de a transmite clienților casnici odată cu oferta pentru serviciul universal și cel puțin o ofertă concurențială, atât în cursul lunii decembrie 2020, cât și în luna ianuarie 2021”. Imediat după Crăciun, acești furnizori au început să trimită către clienți oferte pentru servicii universale, punând abia pe ultimul loc varianta încheierii unui contract în regim concurențial. În loc să fie obligați să trimită clienților oferte concurențiale și odată cu acestea și prețurile pentru serviciul universal, furnizorii fac invers: trimit oferte pentru serviciul universal, adică preț mare, și odată cu acestea oferte pe piața liberă, la prețuri concurențiale. Probabil, mulți clienți casnici au primit deja aceste oferte. Cum arată? Sunt scoase în față și puse pe primul loc prețurile pentru servicii universale, îți lasă chiar și opțiunea de a alege alt furnizor de ultimă instanță pentru servicii universale. Abia la urmă amintesc de ofertele concurențiale……ANRE- instituție condusă de un fost sindicalist care controla afaceri cu contoare ANRE are o conducere complet politizată, fapt care ar putea fi explicația ineficienței sale. Actualul președinte, Dumitru Chiriță, nu s-a remarcat cu nimic deosebit în timpul mandatului său, pe care îl deține din octombrie 2017. Acum, în mandatul său, un eveniment deosebit cum este liberalizarea este gestionat dezastruos. Dumitru Chiriță este plătit pentru efortul de a fi președinte al ANRE cu oeste 56 mii lei/ lună, unul dintre cele mai mari salarii din România. Înainte de a ajunge pe această funcție a fost deputat PSD. Era deja la al patrulea mandat. Chiriță și-a început cariera în 1981 ca electrician. Înainte de a ajunge deputat, a fost vicepreședintele Blocului Național Sindical. În perioada 1990-2000 a fost președintele Federației Nationale a Sindicatelor din Electricitate “Univers”, iar în perioada 1990-2011 președintele Sindicatului Liber Independent “Energia”. Integral: https://economie.hotnews.ro
Coadă la Institutul Măgurele. Mii de români vin cu porcul să-l pârlească la laser Înghesuială mare la Măgurele, unde mii de familii stau la coadă să pârlească porcul de Crăciun cu cel mai mare laser din lume. Oamenii spun că așteptarea merită, pentru că în 2-3 secunde porcul e pârlit și nu mai trebuie să consume o butelie întreagă. Este prima utilizare practică a laserului de la Măgurele, un proiect de câteva miliarde de euro, iar oamenii spun că ”se merită, domne”. Avantajul cu laserul e că porcul iese foarte neted și șoriciul nu se rupe deloc, deci poți scoate o singură slănină uriașă, dar și gustul e mult mai bun. Fluxul de neutrini de la Măgurele este legendar și cu noul laser carnea nu mai trebuie ținută 3 zile la fum, spun cei veniți la Institut. Familiile spun că laserul îi ajută să evite și certurile ocazionate de împărțirea porcului. ”Cu laserul îl tăiem pe din două la miime de milimetru, nu se mai supără nimeni”, spune un român. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Un an nou fericit, plin de iubire, in liniste si pace, alaturi de cei dragi! Multa sanatate si dorinte indeplinite! @Desy si @Cetatean
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Mulțumesc pentru selecția de azi, ca de obicei consistentă, deși știrile nu sunt bune… 😅 An Nou Fericit echipei Politeia și comunității ei 🎄🍾🎉 Sănătate tuturor!
Un An Nou bun, cum multa sanatate!
Buna ziua
165 euro /om/ ora e ceva ce bate oricare tarif.
Lăsând deoparte faptul că autoritatea asta e o forma fara fond cu răspundere zero dar ” drepturi” cît casa , la 140 ore normale lunar , tariful duce la 23.100 euro brut / lunar.
O tâmpenie bugetară . Pomana legalizata clientelei parașutate in post cald , fara răspundere, dar cu venit mai ceva că în vest.
Nici aia care chiar lucrează pe platformele din Marea de Nord ( cu vânt constant , frig , mare mereu agitata ) nu ajung la așa performanțe. Mai sunt și privați , nu bugetari.
Basca au impozit progresiv pe venituri.
Romania tara minunilor. Unii la stat câștigă mai bine decit aia de la Rolls Royce și masa prostimii sta la 5 lei lunar pensie de urmaș. Și cu buda in gradina , curte.
Evident neimportant pentru vechiul și actualul guvern.
Că doar PSD = PNL.
Iar jandarmul promovat e dovada că Sica Mandolina a fost și este ce a fost și tacsu. Pui de securist abil la îmbogățire și bătut cu cărămidă in piept.
An Nou Fericit. ( speram )
Buna dimineata all 🙂
De citit apropos de imunizare si transmitere:
https://www.mediafax.ro/editorialistii/comentariu-crenguta-nicolae-deci-cum-spuneati-ca-ne-protejeaza-vaccinul-contra-covid-19837349
Bună ziua!
Un An Nou mai bun, cu sănătate maximă și un strop de normalitate! 🎉🎄
Mulțumesc Comunității Politeia pentru deschiderea, toleranța și schimbul de idei, care au fost și sunt puncte de echilibru în momentele tensionate pe care societatea noastră le parcurge, pentru spațiul de normalitate creat și menținut!🙏
Mar! 🙂
Cu tot dragul. 🙂
Cei care doresc si pot , rubrica dreapta sus asteapta…ca si noi suntem oameni. Fara pensie speciala. Cu catel numai. 🙂
“Stelian Ion, ministrul Justiției: Am trimis la CSM proiectul de lege pentru desființarea Secției speciale / Vom propune creșterea vârstei de pensionare a magistraților ….El a spus că a eliminat din proiectul de lege realizat de predecesorul său partea cu ”super-imunitățile” pentru magistrați.
Stelian Ion a mai spus că va discuta cu omologul său italian despre posibila extrădare a unor condamnați români care au primit decizii favorabile în instanțele italiene. ”Au existat probleme punctuale, deci nu e o problemă care să țină de sistem”, a spus Stelian Ion.
”Sunt îngrijorat de numărul mare de cereri de pensionare. Vom propune creșterea vârstei de pensionare, astfel ca un magistrat să nu mai poată ieși la pensie la 48 de ani”, a mai spus Stelian Ion.
”Avem o problemă mare pe corupție, a expirat strategia națională. Vom face o evaluare și va trebui să adoptăm o nouă strategie anti-corupție”, a mai spus ministrul Justiției….”
https://www.g4media.ro/stelian-ion-ministrul-justitiei-am-trimis-la-csm-proiectul-de-lege-pentru-desfiintarea-sectiei-speciale-din-justitie.html
“Cum spune Comitetul de vaccinare că se pot înscrie românii de peste 65 de ani și de ce ezită medicii de familie Vârstnicii de peste 65 de ani, categoria cea mai vulnerabilă la efectele COVID-19, au, teoretic, numeroase opțiuni pentru a se înscrie la vaccinare, se arată într-un comunicat dat marți seara de către Comitetul interministerial privind vaccinarea. La o privire mai atentă însă, puține dintre aceste opțiuni stau în picioare…..”
https://www.libertatea.ro/stiri/comitet-vaccinare-inscriere-romanii-peste-65-de-ani-3356643
Bună ziua!
Un An Nou Fericit, cu sănătate și bucurii, tuturor! LA MULȚI ANI! 🙂
La Mulţi Ani cu bucurie, sănătate şi multe împliniri, tuturor!
La mulţi ani 2021!
Buna seara!
An nou mai bun decat cel care pleaca, sanatate, viata fara pericole suplimentare, tihnita, sa ne putem vedea de ale noastre. Nu cred ca cerem prea mult.
La Multi Ani dragilor @Desy si @cetatean, dragilor politeieni cu care am trecut mai usor prin acest an infernal, simtindu-va aproape.
Un an nou cu sănătate și…normal!
Multi si sanatosi ani tuturor, dragii nostri prieteni 🙂
Un editorial la trecerea dintre ani!
https://politeia.org.ro/editoriale/31-decembrie-2020-1-ianuarie-2021-urari-adresate-comunitatii-politeia/65847/