Revista Presei – 29 septembrie.„Încălzirea populației – marea problemă a guvernului pentru iernile ce vin.”
29/09/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de miercuri, 29 septembrie! Va ploua în vestul, sud-vestul și centrul țării, în zona montană și pe arii mult mai restrânse în rest. Ploile vor avea și caracter de aversă, izolat vor fi posibile descărcări electrice. Vântul va sufla slab şi moderat, cu ușoare intensificări în zonele de munte, precum și în sudul și sud-vestul teritoriului. Temperaturile maxime se vor încadra în general între 13 și 20 de grade, iar cele minime vor fi cuprinse între 5 și 15 grade. In Bucuresti trecător, vor fi posibile ploi slabe, îndeosebi pe parcursul zilei, iar vântul va sufla în general moderat. Temperatura maximă va fi de 17…19 grade, iar cea minimă de 8 grade.
Medicul Virgil Musta: Suntem din nou în al 12-lea ceas. Cele două motive care ne-au adus aici / Cum recunoaștem simptomele COVID cu tulpina Delta …. Medicul spune că, din cauza contagiozităţii mari a tulpini Delta, creşterea numărului de cazuri de COVID-19 este mult mai rapidă faţă de celelalte trei valuri ale pandemiei: – ”În decurs de mai puţin de o lună de zile, secţiile de terapie intensivă şi secţiile Covid din spitale s-au umplut. – Din observaţiile noastre concrete de până acum, persoanele vaccinate fac foarte rar forme severe sau critice de boală, care să necesite internare în secţiile de terapie intensivă şi mai ales în situaţia unei patologii importante asociate. Persoanele nevaccinate fac mult mai frecvent forme severe de boală. – Din cauza ritmului mult mai mare de infectare decât în celelalte valuri pandemice şi a formelor mai grave, nu putem externa pacienţii atât de repede pe cât ne vin alte noi cazuri”. În Spitalul de Boli Infecţioase Victor Babeş Timişoara, la terapie intensivă sunt internaţi numai pacienţi nevaccinaţi, iar în sectii 95% sunt pacienţi nevaccinaţi. El avertizează că în Italia, în urmă cu un an şi jumătate, în momentul când sistemul sanitar a fost copleşit şi nu au mai avut capacitate de internare, mortalitatea prin această boală a crescut de la 3-4% cât era, în medie, în acea perioadă, la peste 13%. Conform statisticilor internaţionale, din ţările cu rata mică de vaccinare – cum este România – , se poate ajunge ca 10% din cazuri să evolueze sever şi peste 3% să decedeze. – “Aceasta înseamnă că, la un număr zilnic de peste 7.000 de cazuri la nivel naţional, putem avea zilnic un număr de 700 cazuri care pot evolua sever şi care ar necesita internare în secţii specializate.- Dacă nu facem ceva concret, pe ritmul actual de creştere, evaluările specialiştilor epidemiologi arată că putem atinge destul de repede 15.000 de noi cazuri pe zi. – Unde vor intra toţi acei pacienţi cu forme severe şi critice?”, afirmă medicul timișorean, care atrage atenția că, oricât se încearcă creșterea numărului de paturi, se vor epuiza şi acestea foarte repede. Motivele pentru care s-a ajuns aici… 1. Rata de vaccinare Din toate statisticile internaţionale, în ţările cu un procent mare de vaccinare (peste 60%), în special în rândul persoanelor vulnerabile, chiar dacă numărul de cazuri noi a fost (sau încă este) în creştere şi acolo din cauza tupinii Delta, numărul de pacienţi cu forme severe sau critice este mult mai mic comparativ cu valurile anterioare, cât şi numărul de persoane decedate. 2. Măsurile de protecţie Faptul că avem încă mult prea puţine persoane protejate (prin vaccin sau boală şi vaccin), în special în rândul bătrânilor sau al persoanelor cu factori de risc, suprapus cu renunţarea la aproape orice măsură de protecţie peste vară (distanţare, mască, dezinfectare etc) a reprezentat un teren mai mult decât favorabil pentru circulaţia foarte rapidă a variantei Delta la noi, cu un număr din ce în ce mai mare de cazuri, spune medicul.- ”Din datele de până acum, cei mai protejaţi sau dovedit a fi pacienţii trecuţi prin boală şi vaccinaţi, cât şi cei netrecuţi prin boală, dar vaccinaţi cu schemă completă, în sensul în care foarte rar fac forme severe şi au risc foarte mic de deces. – În aceste cazuri menţionate mai sus, vă spun clar şi răspicat: aveţi RISC FOARTE MIC SĂ FACEŢI FORMĂ SEVERĂ DE BOALĂ sau DE DECES. Acesta este marele avantaj si cheia în această boală, poate fi diferenţa între viaţă şi moarte! – Nu înseamnă că persoanele vaccinate sau trecute prin boală nu mai pot contracta din nou virusul sau că nu pot transmite virusul (chiar dacă în măsură mai redusă). – În acest caz, aşa cum explicam, pentru ei riscul unei forme grave este foarte mic, dar să nu uităm că dacă au în preajmă persoane nevaccinate (familie, prieteni, colegi de serviciu etc) cărora le transmit boala, pentru acestea riscul poate fi major”, a mai scris Virgil Musta. El spune că inclusiv persoanele trecute prin boală şi/sau vaccinate trebuie să respecte măsurile de protecţie (distanţare, mască) pentru a diminua circulaţia virusului şi transmiterea lui, în special către cei nevaccinaţi. O listă de măsuri pentru reducerea răspândirii virusului: – evitaţi întâlnirile care nu sunt neapărat necesare, evitaţi locurile aglomerate de interior sau de exterior. – purtaţi mască în toate locurile închise (aerisiţi-le frecvent), cât şi în cele deschise mai aglomerate şi păstraţi o distanţă ce cca 2 metri faţă de alte persoane. – spălaţi-vă pe mâini şi dezinfectaţi suprafeţele la care au avut acces şi alte persoane. – dacă aveţi simptome, cu atât mai important este să nu mergeţi în comunitate, să vă testaţi, iar dacă testul este pozitiv pentru covid-19, să luaţi imediat legătura cu medicul d-voastră de familie. – vaccinaţi-vă, dacă nu aţi făcut-o până acum, este cea mai puternică armă pe care deja o avem la dispoziţie, chiar dacă obţinerea imunităţii după vaccinare începe să se formeze după 14 zile de la prima doza şi devine protectoare după 1-2 săptămâni de la a doua doză. Cu cât mai repede, cu atât mai important pentru evitarea unor posibile forme grave ulterioare. Recunoașterea simptomelor COVID De asemenea, medicul afirmă că este important să se recunoască simptomele, iar cei care le au să se testeze: – Durere în gât la înghiţire, dureri de cap, de muşchi, de torace, febră sau subfebrilităţi, – Oboseală, tuse seacă, scaune diareice, vărsături. Integral: https://www.hotnews.ro
Da, ne mint în față! Pentru că le permitem. Iohannis și Cîțu vor să arunce vina pe alții în privința vaccinării Când cifrele neadevărate se întorc și sădesc neîncrederea oamenilor, președintele și premierul ridică mâinile în sus și strigă: „Cine, noi?”. Da, voi. De fiecare dată, în ultimii aproape doi ani, când s-au exprimat îndoieli asupra corectitudinii informațiilor furnizate de Guvernul României despre evoluția pandemiei, un vast și insidios aparat de propagandă a sărit în apărarea echipelor conduse de Orban sau de Cîțu și mângâiate pe creștet de Iohannis. Oricine încerca să obțină informații cât mai precise, oricine semnala că multe lucruri nu sunt în regulă în statisticile oficiale era și este taxat drept adept al teoriilor conspiraționiste, dușman al poporului și al înțelepților care-l conduc. Așa s-a ajuns ca lucrurile comunicate oficial să nu se prea potrivească nici între ele și nici cu realitatea. Vlad Voiculescu a avut dreptate Demis din funcție, Vlad Voiculescu a vorbit când încă mai era ministru al sănătății despre morții de COVID nedeclarați ca atare pentru a nu pune în pericol alegerile parlamentare pe care PNL spera să le câștige. S-a dovedit, în cele din urmă, că a avut dreptate: statul român a ascuns numărul real al morților de COVID, mai ales în lunile octombrie, noiembrie și decembrie 2020, perioadă în care s-au desfășurat campania electorală și alegerile. Tot Vlad Voiculescu a fost cel care a vorbit, acum, despre numărul de infectați care a fost pus cumva la dos, ascunzându-se numărul real al infectaților din București pentru ca PNL să-și poată ține congresul. Și din nou Vlad Voiculescu a avut dreptate. După ce a trecut marele congres, infectații au început să aibă o casă. Deloc întâmplător, aceasta este Bucureștiul. Dacă ar fi fost comunicat și luat în calcul numărul real al infectărilor din București, probabil că orașul ar fi depășit incidența de 6 la mie, iar Florin Cîțu și președintele Iohannis ar fi trebuit să-și găsească un alt loc în care să-și pună în scenă triumful. Nicio teorie a conspirației, aranjamente directe Nici așa nu se poate spune că respectivul congres s-a desfășurat respectându-se prevederile legale impuse chiar de ultimele două guverne. Dar cine mai poate sau cine mai are curajul să taxeze aberațiile și încălcările grosolane ale legii care vin din partea #echipeicâștigătoare? Ideea e că nu mai avem de-a face cu teorii ale conspirației, ci cu conspirații puse în practică fără jenă. Nu contează cum se întâmplă lucrurile. Nu contează dacă ordinul mânăririi statisticilor oficiale este dat de sus sau dacă executanții sunt proactivi și acționează la gândul că fac un bine partidului. Contează doar că lucrurile se întâmplă și că nici nu le mai pasă dacă sunt prinși cu minciuna. …. Când minți, neadevărul se face neîncredere și ne lezează pe toți De când a intrat în politică Florin Cîțu procedează în același mod: aruncă pe piață informații complet false, care-i servesc interesele în timp ce bate câmpii cu temeinicie despre spionii ruși și alte entități de basm care-i pun lui bețe în roate. I s-a permis să facă asta, ba chiar a fost încurajat și aplaudat, deși era evident că minte. … Iohannis și Cîțu vor să se extragă Eșecul acesteia este cauzat, în primul rând, de lipsa de credibilitate a unor politicieni precum Cîțu sau Iohannis, care s-au pus în fruntea acestei campanii atunci când avea premisele să meargă bine. Acum, când merge extrem de prost, cei doi încearcă să se retragă și să dea vina pe alții. Pe cine? Cine altcineva a cosmetizat cifrele pandemiei pentru a ajunge la putere? Cine a mințit fără jenă pentru a-și putea vedea visul cu ochii? Am făcut-o cumva noi? Nu, pentru că nu ne stătea în putere. Integral: https://www.libertatea.ro
Încălzirea populației – marea problemă a guvernului pentru iernile ce vin Scumpirea energiei este tratată superficial de către autorități și de către presă. La ANRE există o direcție care se ocupă de mai multe probleme: energie regenerabilă, cogenerare și printre altele și de energia termică … La Ministerul Energiei nu există nimeni care să gestioneze politicile referitoare la încălzire sau măcar la energia termică, adică nu interesează pe nimeni. Pentru a vă convinge accesați acest link, de unde veți constata că nici măcar site-ul ministerului nu reprezintă o problemă de actualitate. Cu încălzirea populației, România încă se află în evul mediu, existând studii care arată că un procent care depășește 50% din energia primară se consumă pentru încălzire, adică gospodăriile și instituțiile publice se încălzesc ineficient. Asta ca să nu vorbim de poluarea generată de arderea lemnului sau a cine știe cărui deșeu municipal. Probabil dacă nu vor mai fi aceste pierderi energetice prin eficiența scăzută a sectorului de încălzire, am avea o securitate energetică (și la nivel de gospodărie și la nivel de țară) mult întărită, nu am mai avea nevoie de acele importuri de gaze (de la ruși), nu am mai avea probleme cu poluarea în marile aglomerări urbane. Să începem cu cifrele (de la INS) Știm din cifrele mixului primar că există foarte multe gospodării care se încălzesc cu lemne de foc, mix primar care spune că 17% din energia totală consumată în România este reprezentată de acest combustibil. Avem 7,6 milioane de gospodarii în România. 3,5 milioane, adică 45,71% se încălzesc cu lemne de foc. Din acestea 2,773 milioane sunt în mediul rural. Alte gospodării sunt dotare cu instalații proprii de încălzire și apă caldă, adică cu minicetrale de apartament (care sunt montate și la case). Acestea, în marea lor majoritate se alimentează cu gaz natural. Numărul total al gospodăriilor care dețin instalații de încălzire și apă caldă este de 3.929.617. Din acestea 1.116.000 sunt legate la unul din cele 47 sisteme de alimentare centralizată de alimentare cu energie termică (SACET). Iar din acestea aproximativ jumătate sunt în București (565.000). Surpriza tot INS-ul o furnizează: peste 50% din aceste gospodării nu au fost în stare să-și plătească la timp datoriile către întreținerea locuinței (apă, gaz, căldură) și energie electrică. Marea problemă este că în mediul urban: 65% din cei care locuiesc au probleme cu plata întreținerii locuinței ….. Vai de cei care au centrale de apartament! Un alt combustibil folosit este gazul. După închiderea sistemelor de aprovizionare cu agent termic din orașele mari și medii, soluția adoptată a fost ca fiecare familie să-și monteze o centrală individuală pe gaz. Dacă ne uităm pe ofertele furnizorilor (acei brokeri de care am mai discutat) constatăm că factura le va expoda imediat după ce o vor citi. Centralele individuale au randamente mici. Nu punem la socoteală că furnizează numai energie termică, că peste cîțiva ani, acestea nu se vor mai produce, că UE va introduce taze de poluare pentru cei care le vor folosi. Singura soluție: SACET-ul Termocetralele au două produse complementare: energia electrică este legată de producția de energie termică….. Cererea de energie electrică a scăzut în perioada 1990 – 2005 prin închiderea a mai multor platforme industriale. Astfel mai multe capacități de producție de energie electrică au fost închise, cele mai multe fiind termocentrale pe gaz și cărbune. Cum producția de energie termică a fost considerată un produs secundar, odată cu închiderea platformelor industriale, scăderea cererii de energie electrică și termică, în special abur tehnologic, a dus la închiderea termocentralelor ce deserveau aceste platforme. Astfel produsul secundar „agent termic”, ce ajungea și la populație a încetat să se mai producă. Sistemele de transport și distribuție de agent termic au fost transferate municipalităților. Municipalitățile nedispunând de profesioniști cu viziune, nu au știut cum să exploateze eficient aceste sisteme și le-au inchis, municipalitățile ajungând sa subvenționeze achiziția și montajul centralelor individuale pe gaz. O altă greșeală a fost menținerea divizării dintre producție de transport și distribuție. În acest moment în România mai funcționează 47 de sisteme de alimentare centralizată cu energie termică (SACET). Din acestea doar 15 dețin instalații în cogenerare, alte 16 se aprovizionează de la producători ce reprezintă alte sociatăți comerciale deținătoare de instalații în cogenerare. O mare parte din societățile ce intră în componența a diverselor SACET-uri se află în procedură de insolvență, din diferite motive. Cunoscând că SACET-urile realizează un serviciu social, că sistemele de producție în cogenerare (31 de entități) conduc la decarbonarea industriei energetice, cerință a Green Deal, rezultă că autoritățile statului trebuie să acorde o importanță mai mare producerii acestui tip de de energie. De asemenea știm că sunt peste 1.116.000 gospodării (peste 3.000.000 persoane), peste 12.000 agenți economici și peste 2300 instituții publice (școli, spitale, etc) ce beneficiază de încălzire prin SACET-urile care încă mai funcționeză….. Formarea prețului energiei termice Avem niște producători. Prețurile energiei termice sunt reglementate de ANRE. ANRE reglementează și contribuția de cogenerare de înaltă eficiență care reprezintă 1,83% din factura de energie electrică către consumatorul final. Această contribuție este plătită de toată lumea și ajunge numai la termocentralele cu cogenerare de înaltă eficiență. (acestă contribuție trebuie să fie subiectul unui articol viitor) Creșterea prețului la gaze va face ca în acest an să crească foarte mult prețul de producție a energiei termice. Prețul de producție variază de la o centrală la alta, în funcție de parametrii fiecăreia. Cu cât este mai mare, cu atât este mai rentabilă. Cu cât este mai modulară cu atat randamentul este mai bun. O centrală cu cogenerare de înaltă eficiență are un randament mult mai mare decât o centrală care doar încâlzește apa caldă. Problema este că majoritatea instalațiilor au ori durata de viață depășită, ori urmează ca în nu mai mult de 3 ani să fie depășită, adică au un grad avansat de uzură fizică și morală, deci au un randament mic. Trebuie menționat că investițiile și modernizările sunt puține iar la unele capacități inexistente….. Funcția de transport și distribuție de agent termic este realizată de instalații proiectate și construite în anii ’70, deci din punct de vedere tehnic sunt uzate fizic și moral, având o eficiență scăzută prin soluțiile tehnice depășite. Și aceste instalații nu au fost modernizate, nu au beneficiat de o reproiectare și investitii în funcție de noile cerințe termice și tehnice. Astăzi aceste instalatii sunt corodate și înregistrează multe pierderi de agent termic în care sunt înglobate cheltuieli de aducțiune și preparare a apei, de încălzire a acesteia, precum și de transport și distribuție. Altfel spus, sistemele de transport și de distribuție înregistrează pierderi mari. Aceste pierderi se transformă în datorii înregistrate de SACET sau de transportator – distribuitor. Un caz special este Bucureștiul… care are 565.000 de locuințe racordate la sistemul centralizat, ceea ce reprezintă aproape 50% din tolatul național de gospodării racordate la SACET-uri. Cele 565.000 de apartamente reprezintă aproximativ 80% din gospodăriile din București….. Până în 2019 serviciul de transport și distribuție era realizat de RADET RA, care a intrat în faliment. Problemele financiare ale RADET au generat intrarea în insolvență (procedură de reorganizare) a ELCEN SA. Sistemul de transport și distribuție a CM Termoenergetica SA este imens. Are aproape 1000 km de conducte de reţea primară de transport apă fierbinte, din care peste 65% cu vechime mai mare de 25 ani, aproape 3000 de km de reţea secundară (de distribuţie a apei calde de consum şi a agentului termic de încălzire) cu vechime de peste 25 ani, peste 1000 de puncte și module termice. Toate acestea alimentează aproape 8100 de blocuri, abonații casnici reprezentând peste 92% din consumatorii de energie termică din București. Mai sunt și 515 instituții publice, 3820 agenți economici și 10 sere. În ultimii 31 de ani CM Temoenergetica nu a beneficiat de reproiectare, retehnologizare sau investiții majore…..În București, CM Termoenergetica SA cumpără agent termic de la ELCEN SA cu prețul de 491 lei / gigacalorie. Trebuie spus că o mare parte din preț este subvenționat, o familie plătind pe gigacalirie doar 163 de lei. Mai specific: calculele sunt realizate neținând seama de scumpirile din ultimile săptămâni. Integral: https://www.contributors.ro
Semnal de alarmă pentru jumătate de ţară: lemnul de foc s-a scumpit cu 30% în cea mai complicată iarnă energetică a României. În unele zone, cantităţile nu ajung. „Intrăm în criză. Preţurile sunt la cer“ ….. Scumpirea lemnului de foc vine în contextul în care facturile la energie au crescut cu 30% iar cele de gaze aproape se dublează, factori care creează contextul celei mai complicate ierni din punct de vedere energetic prin care va trece România. Din cele circa 8,5 milioane de locuinţe, din care sunt ocupate aproximativ 7,5 milioane, circa 3,5 milioane sunt dependente de lemn de foc pentru a se încălzi. Doar jumătate de ţară este conectată la reţeaua de gaze naturale, deşi România este al doilea cel mai producător din UE. Mai departe, în timp ce agenda preşedintelui Klaus Iohannis abundă de proiecte de reformă educaţională, cum este cazul programului România Educată, un sfert din şcolile ţării se încălzesc tot cu lemne. „Faţă de anul trecut, preţul lemnului de foc a crescut cu cel puţin 20-30%“, spune Cătălin Tobescu, preşedintele Asociaţiei Industriei Lemnului Prolemn şi membru al Fordaq, platformă online de tranzacţionare pentru produse din lemn şi cherestea. Preţul lemnului de foc pe metru cub variază mult pe piaţă, aşa cum arată ofertele marilor jucători din zona bricolajului sau platforma OLX. „Mătuşa mea, din Vultureşti, Olt, foloseşte circa 3-5 metri cubi de lemn de foc pe iarnă“, spune Florentina, o tânără din Bucureşti. De exemplu, la Brico Depot, un palet de lemn de fag, de 0,9 metri cubi, costă 865 lei. Pe platforma OLX, ofertele variază între 400 şi 850 de lei pe metrul cub, dar din nou diferenţele sunt foarte mari în funcţie de esenţă sau de zona de livrare…. De ce se scumpeşte lemnul? Unul dintre motivele care au dus la această scădere a ofertei de lemn este introducerea de la începutul acestui an a Sistemului de Urmărire a Materialului Lemnos (SUMAL) 2.0. Principalul obiectiv al aplicaţiei este reducerea furtului din pădurile României. Potrivit unul articol disponibil pe site-ul Greenpeace, din februarie anul acesta, SUMAL ar trebui să facă imposibilă ascunderea şi punerea pe piaţă a lemnului tăiat ilegal printr-o aplicaţie complet digitalizată care implică urmărirea prin GPS a camioanelor, imagini satelitare de înaltă rezoluţie şi camere de supraveghere la ieşirea din principalele bazine forestiere. Tobescu spune că unul dintre efectele sistemului este şi complicarea punerii pe piaţă a masei lemnoase, mai ales pentru administratorii mici de păduri. „Avem 800.000 de mici proprietari de păduri, oameni care depindeau de lemnul din pădurea lor pentru încălzire, dar care acum nu mai pot lua acel lemn decât după îndeplinirea unor proceduri.“ Modificări legislative şi un infringement Mai departe, modificarea Codului silvic din 2020 a dus, de asemenea, la anumite blocaje în ceea ce priveşte exploatarea pădurilor, mai spune Tobescu. Una dintre probleme sunt neclarităţile din elaborarea amenajamentelor silvice, baza prin care se face inventarierea pădurilor şi se desfăşoară lucrările de curăţare sau defrişare. De altfel, unul dintre punctele procedurii de infringement deschise de Comisia Europeană împotriva României se referă la aplicarea amenajamentelor silvice fără parcurgerea unei evaluări adecvate de mediu. Astfel, odată cu modificarea Codului silvic, recoltarea masei lemnoase se poate face după emiterea actului administrativ de mediu. Înainte, amenajamentele puteau fi aplicate fără a se mai urmări parcurgerea evaluării de mediu, lucru care astfel lăsa loc la abuzuri. Integral: https://www.zf.ro
Deputatul USR PLUS Teodor Lazăr îi cere premierului Cîțu o anchetă asupra lobby-ului Gazprom în România ….„Zeci de europarlamentari au solicitat Comisiei Europene să investigheze modul în care Gazprom s-a implicat, în ultimele săptămâni, în manipularea prețului la gaze naturale, ceea ce a dus la dezastrul de astăzi de pe piața energetică europeană. În acest context, cred că este timpul ca România să-și facă propria sa investigație, și de aceea îi solicit premierul Florin Cîțu să solicite o anchetă care să analizeze modul în care lobby-ul rusesc a acționat în România pentru a bloca dezvoltarea sistemului energetic național în beneficiul furnizorilor ruși”, spune deputatul USR Teodor Lazăr, potrivit unui comunicat de presă…. „În ultimii ani, senatorul și acum premierul Florin Cîțu a vorbit despre lobby-ul rusesc din România, despre acțiunile de propagandă și de război informațional ale Moscovei și chiar a nominalizat politicieni care ar fi în slujba intereselor Moscovei. Cred că a venit timpul să mergem mai departe și să vedem, în urma unei anchete la care să participe toate instituțiile statului, care a fost implicarea Federației Ruse în ultimii ani în România în evenimente precum protestele anti-occidentale organizate la Pungești dar și modului în care s-a ajuns la adoptarea celebrei OUG 114 de către fostele guverne PSD”, spune Lazăr. El a declarat că PSD a blocat dezvoltarea sistemului energetic național și că pachetul legislativ cuprins în OUG 114 a permis rușilor de la Gazprom să ocupe o poziție mai puternică pe piața românească: „Ordonanța de Urgență 114/2018 a condus la schimbarea radicală a structurii aprovizionării cu gaze a României, la reducerea producției interne, la majorarea importurilor din Federația Rusă, la creșterea prețurilor și a tarifelor de interconectare și la scăderea producției de electricitate. Ca urmare a acestei Ordonanțe, România a devenit din importator net un exportator net de energie. În plus, OUG 114 a alungat companiile americane care doreau să înceapă exploatarea gazelor naturale din Marea Neagră, gaze ce ar fi asigurat necesarul pentru economia românească dar și pentru consumatorii casnici”, amintește Lazăr O analiză a MEKH, ANRE-ul maghiar, realizată anul trecut, arăta că în 2019 capacitatea de interconectare a fost utilizată în proporție de aproape 100%. Asta demonstrează că România a ajuns să cumpere gaze naturale din Ungaria, un stat care nu este producător. „Astfel de politici criminale au făcut ca gazele naturale să fie mai scumpe în România decât în Ungaria, cu toate că noi, spre deosebire de maghiari, exploatăm această resursă. Integral: https://www.g4media.ro
Avertisment de la Bruxelles pentru PNRR: Sperăm să fie instalat un guvern stabil în România pentru a aplica planul de 29 de miliarde de euro ….Chiar dacă, la Bruxelles, Comisia Europeană a aprobat Planul Național de Redresare și Reziliență, guvernanții din România nu trebuie să creadă că sunt cu sacii în căruță. Mai întîi de toate, Planul României mai trebuie aprobat și de statele membre (miniștrii de Finanțe), în Consiliul UE. Această aprobare se face în cel mult 4 săptămâni, iar până la finalul anului 2021 România va semna cu CE un acord de finanțare și va primi un avans de 3,8 miliarde de euro. Această prefinanțare reprezintă 13% din suma totală alocată țării, jumătate fiind fonduri nerambursabile și jumătate împrumuturi care vor trebui returnate de către România la bugetul UE, pe termen lung. ….„Planul abordează cele mai mari provocări ale României: finanțe publice, piața muncii, energie, mediu, educație, sănătate, administrație publică, justiție. (…) Dacă proiectele nu vor fi finalizte la timp, în baza țintelor și bornelor, banii nu vor fi plătiți României. Având în vedere calendarul general, totul trebuie realizat până în vara anului 2026, pentru a putea vira tranșa finală până la sfârșitul anului 2026. Nu este prevăzută nicio prelungire. Am recomandat României să nu concentreze pe foarte multe ținte și borne către final, pentru a nu rămâne cu ele neterminate la timp. Regulamentul prevede că aceste reforme nu vor fi anulate după implementarea planului și de aceea va exista și o monitorizare a implementării reformelor” – a spus unul dintre oficialii europeni. ….„Noi sperăm că va fi instalat un guvern stabil cât mai repede posibil. Atât timp cât România își îndeplinește angajamentele, în termeni de borne și ținte de investiții și reforme, nu există un impact imediat asupra PNRR. Acestea fiind spuse, va fi probabil dificil de pevăzut cum vor fi realizate acestea dacă nu există un guvern cu o majoritate (parlamentară n.r.) care să promoveze mai ales reforme, dar și investiții care au fost incluse în plan. V-am explicat cât de ambițios este acest plan și necesită evident un guvern funcțional, care să fie capabil să promoveze reforme. Dar, dacă bornele și țintele vor fi implementate, (lipsa unui guvern stabil – n.r.) nu va avea niciun impact imediat, dar în realitate va crea probleme. Comisia este mereu gata să ofere susținere și asistență tehnică” – a spus oficialul UE. „Sperăm ca instituțiile care vor fi învestite să implementeze acest plan sunt, în mare, aceleași care implementează și fondurile structurale europene, pentru a avea cunoștințele necesare, să nu fie ceva nou pentru ele modul în care se gestionează aceste proiecte. Sperăm ca această situație să se rezolve cât mai repede posibil, pentru a nu apărea repercusiuni asupra implementării planului” – a mai afirmat înaltul oficial european…… De asemenea, României i-au fost aprobate și proiecte energetice, de alimentare cu gaze, în ciuda politicii UE de a renunța treptat la combustibilii fosili. Una dintre investițiile aprobate se referă la o rețea de transport și distribuție de gaz în regiunea Olteniei. „Aceată rețea va trebui să crească ponderea energiei regenerabile pe bază de hidrogen de la 20% la 100% și de aceea am aprobat această investiție” – a explicat unul dintre oficialii UE. O altă investiție în gaz urmărește încetarea folosirii cărbunelui în termocentralele din Româna. „România s-a angajat să-și închidă mare parte din capacitatea termocentralelor bazate pe lignit, care sunt foarte poluante. Va fi imposibil pentru România să treacă imediat de la cărbune la energie regenerabilă, înlocuind capacitatea de producție de energie termică și electricitate cu surse regenerabile. De aceea, am prevăzut să înlocuim aceste sisteme vechi cu unele bazate pe gaz, însoțite de energie solară și eoliană” – a mai explicat oficialul UE. Integral: https://economie.hotnews.ro
EXCLUSIV. DLAF anunță că a sesizat DNA și în privința proiectului pe fonduri europene care a avut ca beneficiar firma lui Dan Barna DLAF susține că după verificările sale „au rezultat indicii privind posibila săvârșire a unor fapte de natură penală” în privința derulării proiectului „Biblioteca bunelor practici. Concept inovator de dezvoltare a mediului rural” Beneficiar al proiectului a fost firma S.C. Grupul de Consultanță pentru Dezvoltare DCG SRL, care i-a aparținut lui Dan Barna, co-președinte al USR PLUS, și soției sale, Olga Totolici, care a fost administrator al firmei DLAF anunță că a sesizat în acest sens Secția a II-a a DNA Departamentul de Luptă Antifraudă anunță, într-un răspuns la o solicitare Mediafax și Aleph News că inspectorii săi au sesizat Secția a II-a a DNA și cu privire la proiectul „Biblioteca bunelor practici. Concept inovator de dezvoltare a mediului rural”, care are ca beneficiar S.C. Grupul de Consultanță pentru Dezvoltare DCG SRL, care i-a aparținut lui Dan Barna și soției sale, Olga Totolici, pentru că în urma verificărilor „au rezultat indicii privind posibila săvârșire a unor fapte de natură penală”. Integral: https://alephnews.ro
Portretul robot al viitorului premier Principalul obstacol pentru recrearea unei majorități clar este Florin Cîţu personal. El ține România în loc. Premise: 1.România are PNRR aprobat, ceea ce înseamnă că din decembrie vom putea primi eșalonat 30 de miliarde de euro. 3,6 miliarde ar reprezenta prefinanţare care va sosi în decembrie. Președintele Iohannis a definit aceste resurse ca o oportunitate extraordinară, o șansă pe care nu o putem rata. Și, probabil, ultima șansă a președintelui Iohannis de a lăsa totuși ceva în urmă. Ea este însă condiționată de realizarea reformelor asumate în cadrul Planului. O singură ratare într-un jalon blochează întregul PNRR, iar evaluarea se face la 6 luni. Klaus Iohannis a cerut ca reformele din PNRR să fie prioritate absolută…..2.După o campanie ucigătoare și un congres teribil, PNL este un butoi de pulbere. Echipa câștigătoare, cu mult prea preocupată să împartă prada până la ultima fărâmă, nu a avut grijă să ofere un tribut și învinșilor, câteva posturi de vicepreședinți (și așa prea mulți ca să mai conteze), care să îi implice…..3.USR PLUS dă toate semnalele că nu îl mai accepta pe Cîţu. Să se răzgândească, indiferent de argument, ar arunca partidul într-un ridicol atât de mare încât l-ar proiecta probabil în zona pragului electoral. Și asta indiferent dacă va câștiga Cioloș sau Barna. Pe de altă parte, USR PLUS lăsat în Opoziție, pe care știe să o facă mai bine decât guvernarea în anumite domenii, va avea un uriaș spațiu de creștere, mai ales dacă Guvernul va fi ținut în brațe de PSD. 4. Pentru PSD, Florin Cîţu este cel mai bun agent electoral, spunea Vasile Dîncu. Cu condiția să nu fie menținut în funcție pe voturile PSD, caz în care social democrații ar deveni părtași la guvernare, în primul rând, la efectele iernii și ale pandemiei. Dl Ciolacu este deja suspectat, inclusiv în PSD, că joacă după cum cântă președintele Iohannis…..În aceste condiții consecințele ar fi: .Moțiunea de cenzură este inevitabilă. Cu amânarea deciziei privind moțiunea USRPLUS-AUR, CCR îi poate câștiga lui Florin Cîţu ceva timp, dar nu la infinit….2.Reunificarea PNL este un deziderat de care depinde, până la urmă, însăși guvernarea. Aripa Orban nu mai are multe de pierdut după congres. …. 3.Principalul obstacol pentru recrearea unei majorități clar este Florin Cîţu personal. El ține România în loc. În aceste condiții soluția pare una singură: un nou premier pentru refacerea PNL și a coaliției, premier care trebuie să întrunească o serie de condiții: 1.Este firesc, în logica politică, să fie din PNL, dar trebuie să fie un “independent” din PNL. Adică independent de ambele tabere, să nu fi avut o poziție în bătălia ultimei perioade, astfel încât niciuna dintre aripi să poată revendica victoria. 2.Să fie apropiat de președintele Iohannis, din două motive:- în mod real, dl Iohannis este de sâmbăta președintele PNL, cu el trebuie să fie parteneriatul politic al premierului. Dl Cîţu nu prea va mai conta. -schimbând un apropiat cu un alt apropiat, președintele nu își poate asuma să pară învins de USR PLUS. 3.Să fie acceptat de USR PLUS și UDMR, dar mai ales să fie un bun negociator, fără smuceli și țâfne, pentru că și refăcută, mai ales după criza de acum, coaliția va fi extrem de dificilă. 4.Să nu aibă cine știe ce ambiții politice personale sau ele să nu fie mai importante decât obiectivele posibil impopulare pe care le presupune reformarea României. Integral: https://spotmedia.ro
Puneți-vă centurile, pilotează PNL …. Urmează trei ani de crize. Dar pentru a le înțelege trebuie să vedem problema istorică a guvernării actuale, adică terenul pe care aceste crize vor rodi furie și apoi ură. PNL a ratat un moment crucial din existența României În 2015 țara părea a se îndrepta spre un sistem bipartit: pe de o parte PSD, pe de altă parte entitatea rezultată din fuziunea PNL cu PDL, entitate impulsionată de victoria la prezidențiale a lui Klaus Iohannis. (Restul scenei politice se lupta cu pragul electoral). Divizarea părea fundamentală: Vechiul Regat sărac, rural, prudent, vârstnic, naționalist, tradiționalist, oricând dispus să împartă tărie cu popa, iar pe de altă parte orașele mari, Transilvania, clasa de mijloc, [inimioară] Uniunea Europeană, optimism, trafic rutier intens, card bancar, Internet, pizza și prosecco…. Cu adaptările de rigoare, e aproape aceeași împărțire ca în antebelic, când și-o asumau conservatorii și liberalii. Sau ca în interbelic: țărăniștii versus liberalii. Sau ca în primul deceniu de după Revoluție: FDSN contra partidelor istorice, devenite apoi CDR. Era linia naturală a societății românești. Dar, datorită integrării în UE și schimbărilor demografice, exista o dinamică favorabilă taberei sincroniste, modernizatoare, în funcție de context – chiar progresistă. Pe această tabără, întotdeauna în istoria țării, o reprezentase PNL. Dar în acel vital an 2015, la liberali a existat un deficit de viziune. Unirea PDL cu PNL era lentă….. Cum lanterna națională a scăpat din mâinile PNL Primul semnal a fost la mijlocul anului 2016, când Nicușor Dan a depășit candidatul PNL în cursa pentru primăria capitalei; de atunci PNL a pierdut capitala pentru totdeauna. La finele anului 2016 USR a intrat în parlament. Simultan, un imens vad de resurse umane a întors spatele PNL. Când te uiți și te vei uita la PNL, întrebându-te cum de oameni atât de incapabili ajung să ia decizii în domenii-cheie și cum de au ajuns atât de sus în partid, răspunsul e în 2015-2016. Mii de persoane performante nu sunt în PNL tocmai pentru că s-au dus în USR sau PLUS. (Așa se face că actualul secretar general al PNL e fostul președinte al organizației de tineret a PSD din filiala Gorj)….. Acea clasă de mijloc ratată de PNL sugrumă PNL și-l afundă în mormânt – încet, dar sigur. La locale, după cataclismul de la București din 2016 au urmat în 2020 înfrângerile liberale din Brașov, Alba Iulia și Timișoara. USR-ul de 9% (parlamentarele din 2016) a devenit USRPLUS-ul de 16% (parlamentarele din 2020). PNL-ul cu peste o mie de primari s-a pomenit, la cele mai recente europarlamentare, egalul unei formațiuni politice de hipsteri și amatori inimoși. Și acum, PNL așteaptă să vină cineva să-i spună ce să facă Pe o logică socio-politică simplă, bazată pe realitatea pre-2015 și pe traseul istoric chintesențial al României, USRPLUS n-ar fi trebuit să existe. Voturile USRPLUS, liderii USRPLUS, emoțiile USRPLUS trebuiau să fie la PNL, trup din trupul PNL, împingând PNL înainte. Dar nu sunt. Iar PNL plătește pentru indolența sa din 2015-16 cu lacrimi, bani și răgete în microfon. La cele mai recente două alegeri parlamentare, PNL a luat aproape la fel de multe voturi (1,4 milioane respectiv 1,5 milioane) ca în 2008, când Călin Popescu-Tăriceanu conducea un partid micuț și fără pretenții de talie mare (1,3 milioane). E ca și când fuziunea cu PDL n-a existat. Mai mult, e ca și când Iohannis n-ar fi fost PNL-ist, mărind deci susținerea populară pentru PNL, ci candidatul altui partid la prezidențiale….. Partidul are primari foarte capabili, care pot câștiga alegeri și din coșciug, a avut un candidat la prezidențiale foarte performant în Klaus Iohannis, dar PNL însuși e slab. De aceea, PNL-ului poți să-i dictezi ce lider să aibă. Poți să fii președinte de țară la ultimul mandat, deci irelevant în plan electoral, chiar dependent de PNL (pentru că alt partener politic nu ai, după ce ai dat cu USRPLUS de toți pereții) și totuși să te comporți ca un bo$$. Iar majoritatea liderilor locali îți vor pupa fericiți mâna în care ții crosa de golf. Nu au altă opțiune.În această clipă PNL este un cui, iar România e un ciocan A guverna România e dificil. Partidul Național Liberal dă nas în nas cu probleme pe care le-au înfruntat și CDR sau PDL în deceniile anterioare….Din nefericire pentru PNL, vine o perioadă fără supape. Următoarele alegeri sunt abia peste doi ani și jumătate. Nu cred că va exista „o” criză, un moment precum ianuarie 2017, deși iluzii în acest sens își vor face apariția…..Premierul de după Cîțu va încerca, probabil, să realizeze câteva schimbări autentice. În acest caz, în partid va exista un referendum arzător și ad-hoc. Pentru fiecare Flutur, care la congres declama un real program de guvernare ignorat de cam toți observatorii, se va descoperi câți fluturi flămânzi, fără poftă de muncă, dar cu multe complicități, vulnerabilități, încuscriri și încrengături vinovate, există în PNL….Se vor număra Bolojanii care înțeleg administrație și bolovanii care prin „administrație” înțeleg „ultima mea șansă la căpătuială”. Cu această ocazie, liniile de demarcare uzuale din politică pot deveni sinuoase, iar disputele interne acerbe….. Ce înseamnă asta pentru mine? Dacă ești membru PNL, nu candida la prezidențiale. Minte că există filmări BDSM cu tine, că ești agent al serviciilor secrete albaneze, că ești ateu, orice ca să scapi. Nu are sens să fii scuipat luni și luni de zile de o țară întreagă pur și simplu pentru că pe tine a căzut măgăreața. Nu fi Dăncila al PNL-ului din 2024. Dacă nu ești membru PNL, înarmează-te cu un pic de răbdare în plus, când și dacă depinzi de instituții ale statului….. PNL este – nu uita – un partid slab, deci n-o să aibă curajul să acționeze chiar ca FSN/PSD, dar temporar s-ar putea să aibă accese uluitoare de testosteron tocmai pentru a-și compensa slăbiciunea inerentă și strategică (Cîțu e poster boy pentru așa ceva prin stilul lui de comunicare, wow!). Cine-și amintește protestele din ianuarie 2012 va avea un deja vu din acest punct de vedere, și PDL-ul era atunci slab cam ca PNL acum și în anii următori. Întotdeauna (!) cine folosește violența pierde, dacă nu pe termen scurt, atunci pe termen lung. Deci chill. Nu pierde speranța în ceea ce privește denunțarea activităților de corupție. Cu fiecare moment, susținerea instituțiilor statului pentru PNL e un pic mai slabă. Ca și Ceaușescu, CDR, PDL și PSDragnea, la un moment dat PNL va descoperi cu stupefacție că nu le mai are în barcă. Mulți decidenți nesimțiți în 2021 vor fi mielușei în 2023…..Nu migra din cauza politicii. Există motive autentice, de la om la om, pentru a lua în calcul plecarea din țară. Printre aceste motive autentice *nu* se numără niște politicieni ale căror nume nu le va mai ști nimeni peste 6 ani. Integral: https://pressone.ro
Vizita Ursulei, șefa UE, umbrită de gafa Ro-Alert, care a dat: URSULA, BĂĂĂ!……Din păcate însă, alerta trimisă de STS a picat ca o glumă proastă, numeroși bucureșteni și nu numai primind mesajul „Ursulaa, băăă!”. „Prezența a fost semnalată pe strada Stejerișului, dacă aia poate fi numită stradă în ruina asta de București. Animalul politic este considerat periculos. Nu încercați să vă apropiați de el sau să îl hrăniți. Evitați deplasarea în zonă dacă nu este absolut necesară”, se arată în continuarea mesajului transmis de ISU. Premierul Florin Cîțu a încercat să se scuze spunând că totul a fost doar o glumă proastă dar Ursula von der Leyen a înțeles greșit și l-a întrebat dacă și el o consideră proastă. Nu de altceva, dar cam toată Europa știe că e un pulifrici rupt în cur și a venit doar să-i spună ce are de făcut pentru următorii ani dacă vrea să mai fie băgat în seamă când apare la Bruxelles cu cerșeala. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
https://www.timesnewroman.ro/politic/citu-se-lauda-ca-va-dubla-locurile-la-ati-bagam-pacienti-si-sub-pat/
[…] „Vreau ca românii să se imunizeze big time, iar creșterea cazurilor de infectați înseamnă fix asta, că tot mai mulți români se imunizează prin boală. Avem cea mai mare rată de imunizare naturală din UE, încă o dovadă clară că sunt un premier wow“ […]
Buna ziua 🙁
https://www.g4media.ro/the-good-lobby-profs-o-echipa-cu-peste-60-de-profesori-universitari-din-30-de-tari-in-sprijinul-judecatorului-costin-andrei-stancu-de-la-curtea-de-apel-pitesti-este-victima-abuzurilor-insp.html
Porcii si scroafele de la ss si “inspectia judiciara” isi vad netulburati de crimele judiciare fiindca stiu de acum ca plavanul plus cecere-pesede-penele-udemere le canta in struna in continuare.
Sursa la toata criza si isteria este mentinerea unui DNA impotent si blocarea procurorilor si judecatorilor independenti anti-coruptie in legatura cu jafurille masive ce vor sa fie.
Nu este nimic mai mult. Sau, restul este doar fum.
Spitalele Victor Babeș și Sf. Ioan din București au refuzat TIR-urile ATI pentru COVID. „Nu sunt fezabile pe perioade mai mari”
https://www.libertatea.ro/stiri/spitalele-victor-babes-si-sf-ioan-din-bucuresti-au-refuzat-tirurile-ati-pentru-covid-nu-sunt-fezabile-pe-perioade-mai-mari-3757744
ZF Health & Pharma Summit 2021. Sistemul medical românesc are nevoie de continuitate la conducerea Ministerului Sănătăţii pentru a dezvolta proiecte de reformă. Cu patru miniştri schimbaţi într-un an, sistemul public de sănătate nu a învăţat nimic din lecţia pandemiei
https://m.zf.ro/special/zf-health-pharma-summit-2021-sistemul-medical-romanesc-nevoie-20276748
“Analiză Associated Press: Două Europe – Ratele scăzute de vaccinare din Est duc la o copleşire a secţiilor de terapie intensivă / Bulgaria și România au rămas dramatic în urmă
….Stella Kyriakides, comisarul UE pentru sănătate, a declarat că „discrepanţa îngrijorătoare” privind vaccinările trebuie rezolvată urgent. Slovacia, Croația și Letonia au vaccinat aproximativ 50% din toată populaţia lor adultă. Însă administrarea vaccinurilor în multe țări din Europa Centrală și de Est a rămas slabă sau este în scădere.
În Norvegia, care a vaccinat aproximativ 70% din populaţie, autoritățile au ridicat sâmbătă restricțiile pe care premierul Erna Holberg le-a numit „cele mai stricte măsuri din timp de pace”. Vecina sa nordică, Danemarca, a ridicat restricțiile anticoronavirus în data de 10 septembrie, în timp ce Marea Britanie a abandonat, de asemenea, majoritatea restricțiilor pandemice ca urmare a ratelor ridicate de vaccinare.
În schimb, la Institutul de Pneumologie Marius Nasta din București, medicul șef al ATI, Genoveva Cadar, spune că paturile secţiei sunt ocupate 100% și că aproximativ 98% din toți pacienții cu virus sunt nevaccinați. „În comparație cu valurile anterioare, oamenii sosesc cu forme mai grave” ale bolii, a spus ea, adăugând că mulți pacienți în acest ultim val sunt mai tineri decât în valurile anterioare. „Foarte repede ajung să fie intubaţi – iar prognosticul este extrem de sumbru”.
Noile infectări cu coronavirus anunţate zilnic în România, o țară de 19 milioane de locuitori, au crescut exponențial în ultima lună, în timp ce ritmul de vaccinare a scăzut la niveluri îngrijorătoare. Datele guvernului arată că 91,5% din decesele provocate de COVID-19 în România, în perioada 18-23 septembrie erau persoane care nu fuseseră vaccinate….Vlad Mixich, un specialist român în sănătate publică, a declarat pentru AP că o „neîncredere istorică față de autorități”, împreună cu o campanie de vaccinare guvernamentală foarte slabă, cum o numeşte el, a contribuit la administrarea redusă a vaccinului în rândul conaționalilor săi. „În timpul campaniei de vaccinare, din păcate, politicienii au fost principalii comunicatori”, a spus el, adăugând că o schimbare frecventă a miniștrilor sănătății în țară a avut un impact puternic asupra eforturilor pentru vaccinarea românilor.
În Bulgaria vecină, o cotă alarmantă de 23% din populaţie a declarat că nu vrea să se vaccineze, comparativ cu doar 9% la nivelul întregului bloc comunitar, potrivit unui sondaj Eurobarometru.
Sabila Marinova, managerul ATI al unui spital din Veliko Tarnovo, în nordul Bulgariei, spune că niciunul dintre pacienții săi COVID-19 nu este vaccinat…..”
https://www.g4media.ro/analiza-associated-press-doua-europe-ratele-scazute-de-vaccinare-din-est-duc-la-o-coplesire-a-sectiilor-de-terapie-intensiva-bulgaria-si-romania-au-ramas-dramatic-in-urma.html
Buna ziua
Chiar daca nu există o rată ridicată de vaccinare in RO, dezastrul actual are alte doua mari rădăcini.
1- plafonarea de peste un an de zile la maxim 30.000 teste PCR zilnic. NU e o problema de bani. Deficitul bugetar confirma. E problema grava de organizare .
Efectul , NU se descoperă cazurile de Covid in faza incipienta / inițială când se poate intervenii mai ușor. Ca urmare sistemul sanitar e copleșit ( din nou) de cazuri grave.
Au priceput toți în vest asta. De aia numărul de teste PCR zilnice au crescut ( la ăștia) chiar la 10.000 %
2- măsuri de preventie absolut haotice.
De la purtarea măștii, asigurarea dezinfectării mâinilor peste tot și carantină , blocarea accesului în masă în spații închise, ridicolă .
Oricare tara are un comitet științific ( medici ) care analizează evoluția pandemiei și oferă politicii soluții , măsuri de adoptat.
Romania cred că e singura țara cu un comitet strategic de comunicare. Care e clar inutil , clientelar și militarizat.
Dumnezeu cu mila.
Gazul metan pe piata internațională europeană a ajuns la 1.032 dolar USA / 1.000 metri cubi. Cu livrare in octombrie.
Ceva ce nu a existat NICIODATA.
IN 10 septembrie , pretul ” spot” era de ” doar” 710 dolari / 1.000 metri cubi.
Anul trecut , 300 dolari pe mia de metri cubi.
Ceva nu e in regula. Și nu intra doar Gazprom.
Tot eu. 😀
“In effetti, l’aspetto del prezzo della transizione energetica è stato tenuto fuori dai radar del pubblico da funzionari governativi e organizzazioni ambientaliste che hanno lavorato duramente per martellare l’idea di un calo dei costi per le turbine eoliche e i pannelli solari.”
Tradus :
Aspectul privind costul tranziției energetice ( verde) a fost ținut în afara informării publicului . De funcționari guvernării și organizații ambientaliste care au lucrat din greu gătind toba pe scăderea prețului energiei eolice și fotovoltaice. ”
De aici :
https://energiaoltre.it/ecco-di-chi-e-la-colpa-dei-prezzi-del-gas-in-aumento-in-europa/
QED.
Ce vă scriam . UE a ascuns la insistența verzilor , vânduților, prețul colosal al trecerii rapide la energia verde.
Vor apărea groase probleme cît de curind.
Atît la nivel de individ cat și la nivel de bugete naționale.
Ursula și gașca ei din UE se confirma o banda de habarniști dar bine plătită și susținută .
Au bătut toba. Nu gătit toba. 😀😀
Misto gauri…
https://www.vice.com/en/article/wx5mmq/the-ground-is-literally-exploding-due-to-climate-change-in-siberia-and-its-going-to-get-worse
Buna ziua
probabil ca cel mai mare risc al topirii permafrostului îl constituie “activarea” virușilor aflați in acest strat;
Oricum numai cantitățile imense de metan degajate sunt deja un pericol imens….o fi încălzirea,o fi altceva nu prea se știe…pot fi și cauze naturale
https://www.timesnewroman.ro/politic/rares-bogdan-surprins-negociind-cu-tir-istii-care-protestau-in-fata-guvernului/
“BREAKING Pragul de închidere a școlilor la 6 la mie, rata de infectare, a fost desființat de Grupul de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României, anunță ministrul Educației
Pragul de închidere a școlilor la 6 la mie rata de infectare a fost desființat de Grupul de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României, potrivit unei declarații de presă făcută de ministrul Sorin Cîmpeanu, scrie Edupedu.ro.
După aceasta prima etapa urmează adoptarea unei Hotărâri CNSU, apoi validarea prin Hotărâre de Guvern si abilitarea miniștrilor educatiei si sanatatii in vederea modificării ordinului comun in concordanța cu hotărârile adoptate.
Tot acest proces se va finaliza pana vineri, 1 oct., in vederea stabilirii modului de funcționare al școlilor începând cu ziua de luni, 4 oct. 2021.”
https://www.g4media.ro/breaking-pragul-de-inchidere-a-scolilor-la-6-la-mie-rata-de-infectare-a-fost-desfiintat-de-grupul-de-suport-tehnico-stiintific-privind-gestionarea-bolilor-inalt-contagioase-pe-teritoriul-romaniei-a.html
“Pe cine a delegat Florin Cîțu să negocieze formarea unei noi majorități în parlament: „PNL și-a asumat guvernarea într-un moment dificil și nu dă înapoi”
…Camera Deputaților: Lucian Bode, Raluca Turcan, Dan Vîlceanu, Florin Roman, Virgil Popescu și Gigel Știrbu
Senat: Alina Gorghiu, Daniel Fenechiu, Marcel Vela, Monica Anisie și Nicolae Ciucă…”
https://ziare.com/pnl/stiri-pnl/echipa-negociere-florin-citu-formare-majoritate-parlament-motiune-cenzura-1702458
Buna ziua!
Trei curve juridice care cred ca hartia igienica a lui Dorneanu este deasupra Tratatelor Uniunii Europene.
https://www.g4media.ro/document-inalta-curte-in-procesul-fostilor-procurori-dna-onea-si-portocala-sectia-speciala-e-legala-intrucat-se-aplica-decizia-ccr-nu-decizia-curtii-de-justitie-a-ue.html
Ha, stiti ce e frumos in decizia CJUE din 18 mai? Ca ea da posibilitatea oricarui judecator, chiar si celui mai mic in grad, sa aplice direct decizia CJUE si sa arunce la WC maculatura CCR 😀
Deci, ceea ce au facut cele 3 curve juridice nu are nici o valoare.
https://politeia.org.ro/editoriale/balsam-european-pe-ranile-justitiei/66754/
Sictir, ICCJ!
Bonus: daca nu aplica deciziile CJUE, Comisia poate impune amenda Romaniei. Sa o plateasca toti judecatorii care stau la … lui Dorneanu.
Cele 3 parasute juridice au mai scris:
ce zicea CJUE?
Deci si ICCJ, ca reprezentant al puterii judecatoresti.
Niste parasute, cum spuneam
.
Momentul boarfelor juridice nu pare intamplator.
“Banii europeni sunt pentru ei: O firmă fondată de un secretar de stat PNL a atribuit contracte de 580.000 de lei unor colegi de partid
Două contracte în valoare totală de aproape 580.000 de lei, din fonduri europene, atribuite de firma Softtehnica SRL Târgu Jiu, au ajuns la societăți patronate de liberali din Organizația Județeană Gorj condusă de actualul ministru de Finanțe, Dan Vîlceanu. Softtehnica SRL a fost înființată de frații Vasile Iulian și Alin Mihai Popescu. Primul este membru PNL, calitate în care a candidat, în 2020, la președinția Consiliului Județean Gorj, fiind numit, apoi, consilier la Cancelaria Primului-Ministru și, de săptămâna trecută, secretar de stat în Ministerul Cercetării, Digitalizării și Inovării. Vasile Iulian Popescu neagă orice favoritisme în atribuirea procedurilor și afirmă că, în Târgu Jiu, ”lumea e mică, inclusiv în mediul de afaceri” .,,,Derulat în cadrul Programului Operațional Capital Uman, proiectul are o valoare totală de aproape 4,8 milioane de lei, obiectivul fiind ”creșterea nivelului de competență și a gradului de angajabilitate a studenților, în special în sectoarele economice cu potențial competitiv, prin crearea și consolidarea parteneriatelor cu sectorul privat precum și prin participarea studenților la stagii de practică şi la activități integrate de adaptare la piața muncii.”
Până în prezent, în cadrul acestui proiect au fost semnate trei contracte, două ajungând la colegi ai lui Popescu din filiala Gorj a PNL.
Primul, în valoare de 534.464 lei, pentru ”servicii consiliere și orientare profesională”, a fost atribuit pe data de 28 decembrie 2020 firmei Head Office SRL Târgu Jiu, unic asociat Costinel Nicolae State. La acel moment, Popescu era și administrator al firmei Softtehnica.
Cu 13 zile înainte de lansarea licitației, Head Office SRL și-a suplimentat activitatea secundară a firmei cu codul CAEN – 7810 “Activități ale agențiilor de plasare a forței de muncă” și imediat a introdus-o ca obiect principal de activitate, acest cod CAEN fiind necesar pentru prestarea de servicii de consiliere și orientare profesională.
Conform datelor oficiale, în 2020, Head Office SRL a avut o cifră de afaceri de doar 25.000 de lei. State a intrat în PNL Târgu Jiu în 2017, fiind ales, apoi, vicepreședinte al Organizației Municipale. Liderul PNL Târgu Jiu, Marcel Romanescu, a declarat pentru G4Media că, spre sfârșitul mandatului, activitatea lui State s-a mutat la Organizația Județeană Gorj condusă de Dan Vîlceanu.”
https://www.g4media.ro/banii-europeni-sunt-pentru-ei-o-firma-fondata-de-un-secretar-de-stat-pnl-a-atribuit-contracte-de-580-000-de-lei-unor-colegi-de-partid.html
Buna seara!
Asta sa fie planul castigator?
https://www.aktual24.ro/cum-poate-scapa-citu-de-motiunea-de-cenzura-scenariu-pe-culoarele-puterii-citu-demisioneaza-luni-motiunea-ramane-fara-obiect-apoi-iohannis-il-poate-desemna-din-nou-pe-citu/