Revista Presei – 29 iunie.”Suveranitatea mediatică şi politica abjecţiei.”
29/06/2020 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de luni. 29 iunie! Luni o să avem vreme foarte caldă şi chiar caniculă prin sudul ţării. Creşte şi disconfortul termic, iar pe la amiază, atmosfera devine sufocantă în zone de câmpie. Ploile apar local pe la deal şi pe la munte, iar seara o să plouă în nord-vestul şi centrul ţării. Vor fi averse zdravene, cu tunete, fulgere şi vânt puternic, iar într-un timp foarte scurt, s-ar putea să cadă 40 de litri de apă pe metru pătrat. În rest avem mult soare, ploile apar întâmplător, iar în sudul Olteniei şi prin Muntenia se ating 35 de grade, la umbră. Ziua de marţi ne-aduce caniculă şi atmosferă înăbuşitoare în ţinuturile sudice. Căldura se mai domoleşte în celelalte zone, iar prin nord, centru, în est şi la munte vor fi perioade cu ploi torenţiale şi multă instabilitate. În sudul Olteniei şi al Munteniei se ating 36 de grade, la umbră. Miercuri, vremea călduroasă cuprinde majoritatea zonelor. În sud şi sud-est avem din nou caniculă şi multă zăpuşeală, iar pe la munte mai vin ceva averse în a doua parte a zilei. Bucuresti: 33/20 gr.C., soare.
Coronavirus și CCR. Până la apariția unei legi, oamenii pot fi puși în carantină sau izolare doar cu acordul lor Judecătorii constituționali au stabilit că instituirea, prin ordin al ministrului Sănătății, a carantinei pentru persoanele care intră pe teritoriul României din zonele afectate este neconstituțională. Consecința acestei decizii, potrivit constituționaliștilor consultați de Europa liberă, este că, după publicarea ei în Monitorul Oficial, în lipsa unei legi, va urma o perioadă în care persoanele nu vor mai putea fi obligate să intre în carantină sau izolare, fiind necesar acordul lor. În schimb, premierul Ludovic Orban susține că decizia CCR se referă la ordinele de ministru din perioada stării de urgență, după aceea existând Legea 55, votată de parlament. Ideea centrală a deciziei CCR, care a dat curs contestației Avocatului Poporului, este că nu se pot restricționa drepturi fundamentale decât prin lege. Una din întrebările care se ridică este ce se va întâmpla până când parlamentul va vota o lege prin care, în anumite condiții, introducerea persoanelor în carantină, izolare, sau chiar internarea lor în spital să fie reglementată în acord cu hotărârea CCR. Altă necunoscută este dacă izolarea sau carantina pot fi contestate în justiție de cei nemulțumiți, așa cum s-a întâmplat în cazul amenzilor, și ele declarate neconstituționale. Claudiu Dinu, fost consilier la Departamentul Constituțional Legislativ al Președinției, explică pentru Europa liberă că până la publicarea deciziei Curții Constituționale în Monitorul Oficial există temei legal pentru a interzice persoanelor să plece din carantină sau izolare. ”Pot să-i aducă cu poliția și să le facă dosar penal pentru că e infracțiune. După ce va fi publicată în Monitorul Oficial va fi obligatoriu acordul persoanei, ca la orice boală. Toate, internarea asimptomaticilor, carantina, izolarea restrâng libertatea, deci va fi nevoie de acordul persoanelor”. Oricum ar fi, că e vorba de stare de alertă sau de urgență, pentru restrângerea unor libertăți este nevoie de lege, potrivit articolului 53 din Constituție, punctează Claudiu Dinu, care atrage însă atenția că trebuie văzută și motivarea deciziei Curții. De aceeași opinie este și fostul judector la CCR, Augustin Zegrean, care susține că ”Dacă voia să meargă mai departe cu starea aceasta de alertă, Parlamentul trebuia acolo în lege să scrie ce măsuri se iau și erau lucrurile clare, dar nu s-au scris”. Integral: https://romania.europalibera.org
Nu, nu plătim prețul relaxării! Plătim prețul lipsei de educație Acum se vede, mai bine ca oricând, ce însemnă să funcționezi într-o țară cu un procent înfiorător de mare de analfabeți. De oameni care nu știu să scrie, dar care se consideră experți în politică mondială, în medicină sau cred că suntem conduși de reptilieni. Trăim într-o țară în care cuvântul “reguli” provoacă repulsie sau reacții fizice de genul “mă p… pe ele!” Că așa sunt smecherii! Se p… pe ele! Sunt șmecheri pentru că ei știu exact cum aduc rușii ploaia. Cum a negociat masoneria COVID-ul ăsta. Cum a fost ofertat unul (care îl știe pe unul, care a auzit de la unul, care era prieten cu unul) cu bani mulți să scrie ca a murit mă-sa mare de COVID. “An Romania e multe minciuni!” Plătim un psihic national de rahat……în care – pentru că nu-ți convin tie consecințele unei pandemii – alegi să crezi și să susții că nu există boala. Pentru că existența ei, te obligă la niste conditii si sacrificii. Iar românul nu este dispus sa accepte nimic . El s-a nascut liber. Liber să scuipe seminte. Liber să nu poarte mască atunci când este obligatorie. Liber să stea ciorchine la scara blocului. Liber să umble de nebun prin supermarketuri și să bălească peste lăzile de roșii, fără să cumpere una. Că doar nu și-o pierde timpul ăla cu o carte în mână! Liber să îmbolnăvească pe alții pentru ce el oricum nu este interesat decât de el! Plătim prețul individualismului, sărăciei, răutății, lipsei de civism Să moară mă-sa! Când timp nu e mama, nu contează. Ce dacă eu îmbolnăvesc pe altul? Ce mă interesează pe mine de altul? Eu urlu prin spitale când nu mă primesc două ore la Urgență pe motiv că mă doare ficatul de bautură, dar sunt fix în pix detașat de efortul uriaș al medicilor de a salva sute de oameni cu plămânii făcuți praf zilnic! Ce mă interesează pe mine de ei? D-aia îi plătesc! Pentru că știm bine… românul îi plătește pe toți! Pentru câteva milioane de lei vechi achitate anual pe taxe și impozite, toți, dar toți – de la premier la polițist, de la primar la medic – trebuie să îi spele lui picioarele! Plătim lăcomia. Lăcomia ălora făcuți patroni peste noapte. Aia care și-au dat oamenii afară în prima zi a crizei medicale. Ăia care nu concep, azi, ture mai scurte ca să poată purta si amarâta aia de vânzătoare masca tot timpul. Ăia care o pun pe ea să cumpere masca! Integral: https://sursata.ro
Banii n-au culoare politică. Adrian Ionel, Unifarm, pe drumul întortocheat de la “privatizarea” sângelui la afacerile cu măști din timpul epidemiei Compania Națională Unifarm, condusă de Adrian Ionel din anul 2012, pus sub acuzare de DNA pentru o mită de 760.000 de euro, se află în subordinea Ministerului Sănătății. Această companie are ca obiect principal de activitate livrarea către rețeaua națională de sănătate a medicamentelor din programele naționale de sănătate și a vaccinurilor. Adrian Ionel a fost o figură centrală în timpul stării de urgență, Unifarm fiind compania care a făcut, din bani publici, achizițiile pentru măști chirurgicale, medicamente și echipamente de protecție necesare pentru funcționarea sistemului de sănătate. Directorul Unifarm a primit un cec în alb de la Guvern pentru a asigura produse medicale pentru salvarea a cât mai multe vieți, iar acesta, conform procurorilor DNA, a sacrificat nevoile celor afectați în interes personal….. Înainte cu câteva săptămâni de declanșarea stării de urgență, perioadă în care Adrian Ionel s-ar fi putut ocupa de achiziții de echipamente medicale pentru a nu rămâne descoperiți în timpul epidemiei, Unifarm avea un alt obiectiv pe agendă, modificarea legislației pentru a fi permisă “comercializarea sângelui” colectat pe teritoriul României. Acest lucru este interzis de legislația aflată în vigoare. În noiembrie 2019, în ultima ședință a Guvernului PSD înainte să părăsească Palatul Victoria în urma demiterii prin moțiune de cenzură, Viorica Dăncilă a adoptat o hotărâre de guvern prin care aprobă “Studiul de fundamentare pentru construirea și operarea unei bănci naționale de sânge, plasmă umană și celule stem prin intermediul unui parteneriat public-privat”. Acest studiu a fost publicat în Monitorul Oficial în data de 6 noiembrie 2019. El se află încă în dezbatere publică pe site-ul Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză. Obiectivul acestui studiu este acela de a crea o justificare pentru modificarea legislației actuale din domeniul donării, stocării și prelucrării sângelui, pentru a permite investiții private în acest domeniu și comercializarea acestuia. “… plasma umană colectată de la donatori români, de pe teritoriul României, să poată fi prelucrată în fabrici pe teritoriul Uniunii Europene (adică să fie vândută, exportată – n.red.)… De asemenea, pentru a putea fi prelucrată într-o țară anume, plasma colectată trebuie să respecte cerințele prevăzute în legislația unde se face prelucrarea”, se arată în documentul adoptat de guvernul PSD. Acest studiu este asumat și de Unifarm, iar Adrian Ionel, directorul instituției, implică în acest proiect și noul guvern PNL….În data de 15 ianuarie 2020, la Palatul Parlamentului, Unifarm, Ministerul Sănătății, condus de Victor Costache, și Parlamentul României organizează o dezbatere cu tema: “Reorganizarea Sistemului Național de Transfuzie Sanguină – Realități naționale și standarde europene”….. Antoneta Bugner, președintele Fundației Donatorilor de Sânge, a participat și ea la evenimentul organizat de Unifarm la Parlamentul României în data de 15 ianuarie. Ea a declarat pentru SpotMedia.ro că un astfel de proiect are un impact negativ asupra sistemului de colectare a sângelui și a plasmei. “Colectarea de sânge și de plasmă trebuie să rămână benevole. În cazul în care ar fi plătite, așa cum prevede acest document guvernamental, s-ar crea dependența unor cetățeni de veniturile realizate din donarea de sânge și plasmă, care ar duce la îmbolnăvirea lor, dar și la o colectare a unui material de calitate inferioară din cauza frecvenței recoltărilor”, a declarat Antoneta Bugner…. S-a spus la această dezbatere că dacă noi facem o fabrică de plasmă, n-or să mai fie niciodată probleme cu imunoglobulina. Acest enunț este fals pentru că, dacă se face această fabrică de plasmă, imunoglobulina va fi vândută la același preț cu care se vinde în Anglia, în Franța sau în Germania. Criza de imunoglobulină nu va fi rezolvată. La prețurile din Anglia, oamenii pot cumpăra și acum imunoglobulină”, a declarat doamna Bugner, în exclusivitate, pentru SpotMedia.ro. Dacă vreți, în cazul imunoglobulinei se întâmplă același lucru care se întâmplă și în cazul celebrului Euthyrox. Din cauza plafonării prețurilor din România, rețelele de distribuție exportă Euthyrox-ul în Marea Britanie, Italia, Franța, Germania, unde e vândut mult mai scump în comparație cu prețul reglementat din România, cu toate că producătorul medicamentului e obligat să repartizeze în România, conform deciziei Comisiei Europene, o cantitate “îndestulătoare” de medicamente. Firmele de distribuție ridică medicamentul de la producător și, în loc să-l distribuie în farmaciile din România, îl exportă pe alte piețe pentru a maximiza profitul, în detrimentul bolnavilor. …. În momentul în care se modifică legea și se ridică interdicția de a comercializa produsele din sânge, atunci donarea de sânge și plasmă se transformă într-o activitate comercială. Această transformare ar genera o goană după donatori, iar sănătatea populației ar fi pusă în pericol. “Se poate efectua maximum o donare de sânge, în cantitate de cel mult 500 de mililitri, la fiecare șase săptămâni”, se arată în studiul adoptat de Guvernul României. Asta înseamnă că un donator român poate dona sânge de 9 ori pe an, în timp ce, de exemplu, în Franța, o femeie poate dona de doar trei ori pe an, iar un bărbat de patru ori. Integral: https://spotmedia.ro
Mariana Moț, judecătorul politic Mai multe voci din magistratură susțin că judecătoarea Mariana Moț, fostul secretar de stat în ministerul Justiției în timpul lui Tudorel Toader, se află în incompatibilitate după ce a fost votată de Parlament în funcția de președinte al Secției de drept public din cadrul Consiliului Legislativ. Problema care se ridică este dacă aceasta avea dreptul, ca judecător în funcție, să meargă în Parlament pentru a fi votată de politicieni. Statutul magistraților interzice unui judecător sau procuror să desfăşoare orice activitate cu caracter politic, să-şi exprime sau să-şi manifeste, în orice mod, concepţiile politice cu prilejul exercitării atribuţiilor de serviciu. Or Moț a fost votată de Parlament, după ce a fost susținută de PSD, pentru a ocupa funcția de președinte al Secției de drept public din cadrul Consiliului Legislativ în timp ce era judecătoare. CCR: Magistrații n-au ce căuta în politică În sprijinul ideii de incompatibilitate vine și o decizie a Curții Constituționale din 2018. Astfel, CCR arată că funcționarii publici care fac parte din Consiliul Legislativ nu au cum să fie și magistrați în același timp. „Este de principiu că funcțiile de demnitate publică alese (Președintele României, deputați, senatori, cele din cadrul autorităților administrației publice locale) sau numite (funcțiile calificate ca atare de lege din cadrul unor instituții/autorități publice, precum Guvernul (cu toată structura sa, inclusiv funcțiile de prim-ministru, viceprim-ministru, ministru, ministru delegat, secretar de stat, subsecretar de stat), Academia Română, Consiliul Legislativ, Avocatul Poporului, Curtea de Conturi, Secretariatul General al Guvernului, etc , (…), au, prin natura lor, fie o pronunțată componentă politică, fie o componentă administrativă, care nu are nicio legătură cu activitatea pe care judecătorul sau procurorul o exercită”, se arată în decizia 45 din 2008 a CCR. Curtea mai arată că „funcțiile de demnitate publică anterior enumerate nu au nicio legătură cu magistratura, drept care legiuitorul constituant a realizat această demarcare foarte clară între autoritatea judecătorească, pe de o parte, care cuprinde instanțele judecătorești, Ministerul Public și Consiliul Superior al Magistraturii, și celelalte două autorități ale statului – executivă și legislativă”…. In aceeași hotărâre se precizează negru pe alb că „atât timp cât persoana deține calitatea de judecător sau procuror nu poate exercita decât activitățile specifice acestor funcții. Numirea sau detașarea acestora în funcții de demnitate publică, indiferent de denumirea pe care acestea o poartă, nu poate fi acceptată prin prisma exigențelor Constituției, întrucât se produce, în mod inevitabil, o modificare a felului muncii pe care aceștia o prestează, care, în realitate, justifică drepturile și obligațiile aferente statutului lor”. Față de acest caz, Inspecția Judiciară condusă de Lucian Netejoru, tace. Am întrebat IJ dacă se autosesizează în această speță, însă până la publicarea materialului nu am primit un răspuns. Integral: https://romania.europalibera.org
Bambilici la și cu fonduri europene …. Mai deunăzi, la ultima ședința de guvern, Ministerul Fondurilor Europene a promovat un act prin care se dorește ”Stadiul pregătirii Acordului de Parteneriat pentru perioada 2021-2027 și a Programelor Operaționale finanțate din Politica de Coeziune 2021-2027”. Stați, nu vă speriați, că nu intrăm într-o dezbatere tehnică, pentru că nici politicienii care au promovat acest act nu au luat în considerare exigențele profesionale în domeniu când au purces pe această cale. Pe scurt, prin Acordul de Parteneriat se definește cadrul formal prin care România va absorbi fondurile europene puse la dispoziție de UE pentru perioada 2021 – 2027. Iar pentru elaborarea acestui acord, de o importanță crucială pentru următorii cel puțin 7 ani, se duc o serie de runde de negocieri cu cei de la Comisia Europeană, astfel încât să beneficiem cât mai consistent de acest suport financiar nerambursabil pentru acoperirea unor nevoi fundamentale la nivel de țară. Dacă aveți curiozitatea să citiți documentul, vă cruciți. Dacă nu, vă fac eu un rezumat. După mai bine de 3 ani de negocieri, pe o schemă concepută de PSD pe vremea când Daddy era la butoane și Rovana pe scenă, Guvernul României, prin deținătorul portofoliului Fondurilor Europene, Marcel Boloș, la a 7 rundă de nogocieri și doar cu câteva luni înainte de operaționalizarea noului cadru financiar multianual 2021 – 2027, vine cu o schemă de bambilici. În loc să aibă o formă finală de document strategic pe care să o putem analiza, aruncă și negocierile, și logica în aer și detonează absurdul: schimbă numele programelor operaționale prin care se vor derula aceste fonduri. Nici mai mult, nici mai puțin, ”Programul Operațional pentru Tranziție Echitabilă” a fost redenumit în ce credeți…? Hai, folosiți tehnica bambilici! Deci, se va numi ”Programul Operațional pentru Tranziție Justă”. Ne ducem la dicționar și rămânem siderați de frustețea adevărului pe care îl descoperim, dar la fel de bine, pe care îl știam cu toții: echitabil = just. Mergem mai departe și citim în document: ”Programul Operațional Incluziune Socială și Dezvoltare Teritorială Integrată” se va numi pur și simplu ”Programul Operațional Incluziune și Demnitate Socială”. Observăm că dezvoltarea teritorială integrată s-a pierdut în tranziție, iar incluziunea socială a devenit și demnă. Ei bine, la asta nu mă așteptăm! Cu voia dumneavoastră, următorul este ”Programul Operațional Creștere Inteligentă și Digitalizare” care capătă o extensie lovită ca nuca în perete și se va numi ”Programul Operațional Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare”. În loc de un milion de cuvinte pompoase care nu înseamnă nimic, era mult mai simplu ca programele să fie denumite simplu, în funcție de obiectiv: Programul Oameni, Programul Competitivitate, Programul Infrastructură, Programul Bunăstare etc. În acest fel, înțelegem cu toții despre ce este vorba, guvernanții nu se mai îneacă în înșiruiri fără rost, iar documentele vor fi mult mai ușor de completat. Dincolo de stupiditatea și absurdul formulărilor, important este că guvernul a eșuat în aceste negocieri, ca de fiecare dată la cele două exerciții financiare precedente. În loc să umble la substanța strategică a acestor documente (astfel încât să scadă birocrația, să se fluidizeze mecanismul, să se simplifice procedurile, iar banii să ajungă cât mai natural posibil la drumuri, școli, spitale), în ceasul al doisprezecelea al negocierilor, Guvernul României aruncă toată logică în aer și dă drumul la un bambilici cu Comisia Europeană, de mai mare splendoarea. Numai că acum e de râs, dar incapacitatea de a elabora un Acord de Parteneriat cu adevărat funcțional ne va atârna că o piatră de moară de picior în următorii 10 ani, și ne vom târî că râmele mâncând pământ și poticnindu-ne în propriile cacofonii de logică și de formulare a unor politici coerente într-un document cadru. De ce vă zic asta? Pentru că acum chiar asta facem referitor la exercițiul în derulare, 2014 – 2020. Pentru că în 2013 nu am fost în stare să elaborăm și să negociem un Acord de Parteneriat robust (cine ghicește cine era la guvernare atunci, are dreptul de a zice primul numărul la bambilici!), acum nădușim de mama focului și căutăm titirezul logic care să dejoace bambiliciul jucat pe atunci. Iar pentru asta, ce s-a gândit Guvernul României? În aceeași ședința de săptămâna asta, tot la inițiativa eminențelor cenușii de la Ministerul Fondurilor Europene, a fost promovată o ”Ordonanță de Urgență privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanțare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020”. Da, ați citit bine, iar acum gluma se îngroașă: ”evitarea riscului de dezangajare”. Cu alte cuvinte, mai sunt doar 6 luni până la încheierea exercițiului 2014 – 2020 și România nu a fost în stare să folosească fondurile alocate, iar acum guvernanții iau părțile de proiecte care trebuiau să fie finanțate din bugetul de stat și le aruncă cu lopata în zona de finanțări europene, doar, doar, prin acest artificiu de tip bambilici, se vor închide cifrele tanda pe manda. Numai că, ceea ce vrea să fie raportat ca un succes de fapt este o pierdere pentru țară, deoarece părțile de proiecte finanțate din fonduri naționale trebuiau realizate separat de cele finanțate din fonduri europene. Prin nefinalizarea obiectivelor respective, asumate prin programele de guvernare și acum închise din pix prin mutarea lor dintr-o parte în alta, se înregistrează un deficit de drumuri, de rețele de canalizare, de conducte de gaze etc. Integral: https://spotmedia.ro
Daniel P. Funeriu: Mulți oameni care au avut funcții înalte suferă o dramă când le pierd, mai ales dacă acea funcție e singurul lucru remarcabil din viața lor. Unii sunt atât de obsedați încât aplică strategii transparente de rămânere în atenția publică. În ultima vreme cazul școală ca reprezentant al acestui sindrom este doamna Ana Birchall: e limpede că își caută un partid care să o recicleze pe un loc eligibil pentru parlamentare. Să se hotărască odată partidele dacă e vreunul care o reciclează sau nu, că altfel o să avem parte de ”dezvăluiri” și autojustificări obositoare toată vara. În general cred că e igienic ca uneori să stai pe tușă o legislatură sau două. E un test sănătos: dacă după o legislatură de stat pe tușă nimeni nu își mai amintește de tine înseamnă că e mai bine să stai definitiv pe tușă, înseamnă că nu ai reprezentat nimic semnificativ pentru țara asta. Dar, da, sunt de acord că e nevoie de un caracter foarte puternic ca să nu te lași parazitat de microbul puterii, odată ce l-ai luat. Așa se văd însă și caracterele adevărate care au fost în viața publică pentru a face ceva, nu pentru a umple un gol interior sau vreo dorință bolnavă de putere: liniștea cu care accepți că timpul tău a trecut. Iar valoarea ta ca om se vede în ușurința cu care, odată ieșit de pe statul de plată al… statului, poți să îți (re)faci o viață faină. Sursa: https://www.facebook.com
Suveranitatea mediatică şi politica abjecţiei În clipa în care o televiziune de ştiri devine portavocea unui infractor de drept comun, al cărui monolog este transformat în manifestul politic al unui persecutat politic, al unui prizonier de conştiinţă, ideea de decenţă publică este contrazisă, dramatic, iar o întreagă ordine a firescului public este pusă în cauză, înlocuită fiind cu domnia suverană a abjecţiei complice. A comenta despre viaţa publică din România este, din ce în ce mai mult, inutil şi irelevant, de vreme ce spaţiul de dezbatere este reprezentat de simulacrul grotesc al televiziunii de ştiri sau al reţelelor sociale. A comenta despre viaţa publică în România, evitând lătratul vulgar sau mesianismul de carton, este un act de franctiror, pierdut în noianul de zgomot al unei ere a dezordinii şi vulgarităţii. Şi dacă facebook oferă platforma pentru defularea abjecţiei anonime, revărsate prin denunţuri şi raportări de cont, televiziunea de ştiri este templul mediatic în care rapacitatea, manipularea şi complicitatea capătă aerul de respectabilitate al faptului cotidian. Ceea ce platoul de televiziune propune, în regim de prime-time, este etalarea incompetenţei polivalente. Limba însăşi este sufocată de clişee şi de locuri comune -sărăcită şi mutilată, ea a devenit guturală şi ininteligibilă. Moderatorul este preotul acestei noi religii publice. Misiunea lui nu este de a media, de a stabili regulile jocului, ci de a interveni direct şi obscen, spre a promova agenda celor care îi dictează replicile şoptite în tăcerea căştii sale. O reprezentaţie grotescă, oferită unei naţiuni pe cale de a fi anesteziate. Împotriva abjecţiei ridicate la rangul de politică editorială singura armă a decenţei este refuzul. Refuzul de a urmări, refuzul de a participa, refuzul de a gira un sistem care nu are altă menire decât pervertirea dezbaterii publice. Abjecţia televizată există doar în măsura în publicul o contemplă. Golul creat în jurul ei îi poate fi fatal. Televiziunea a impus, în România, nu doar un tipar al politicii, dar şi un stil al prostiei contagioase. Abjecţia are drept pandant vulgaritatea. Aventurile sordide ale unor personaje oarecare sunt expuse, seară de seară, în foileton. Privirea este saturată de un urât intens, ce se hrăneşte din atracţia pe care o naşte la nivelul unei audienţe captive. În cele din urmă, ieşirea din acest cerc al condiţionării mediatice este alternativa la adâncirea în marasm. Gestul retragerii complete, al ignorării, al despărţirii definitive mi se pare expresia unei elementare onestităţi. Integral: https://www.marginaliaetc.ro
Români fără privilegii. Circa un milion de pensionari trăiesc din pensia minimă Aproximativ un milion de pensionari erau, în luna mai, beneficiari ai indemnizației sociale, care întregește veniturile mici ale acestei categorii până la suma de 704 lei, adică 146 de euro. Șansele ca acești pensionari să primească semnificativ mai mulți bani sunt reduse, crede analistul economic Aurelian Dochia, mai ales în contextul în care întreg sistemul de pensii stă sub semnul deficitului. Din totalul beneficiarilor de indemnizație specială sau pensie minimă înregistraţi în mai, peste 800.000 erau pensionari din sistemul public şi aproape 155.000 pensionari agricultori, arată datele centralizate de Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP). Potrivit acestora circa 1,9 milioane de pensionari aveau pensii de cel mult 1.000 de lei, aceștia reprezentând 40% din totalul pensionarilor din România. La polul opus, există 26.000 de pensionari din sistemul public de pensii care încasează pensii de peste 5.000 de lei. Toate acestea, în condițiile în care, coșul minim de consum pentru un trai decent era, în 2019, de 2.684 de lei (560 de euro) pentru o persoană adultă singură, potrivit unui studiu al Fundației Friedrich Ebert. Mai mult, datele biroului de statistică al UE, Eurostat, arată că unu din patru români de peste 65 de ani este în pragul sărăciei. Un procent mai mare se întâlnește în Bulgaria, unde raportul este de unu din trei. Pe lângă aceștia, mai există circa 9.300 de pensii de serviciu, nivelul cel mai ridicat fiind în rândul judecătorilor și al procurorilor a căror pensie medie depășește 19.000 de lei, arată datele CNPP. În cazul acestora, aproape toată suma este suportată din bugetul de stat, nu din cel al asigurărilor sociale. Aceștia sunt doar cei ale căror pensii țin de bugetul Casei Naționale de Pensii, căci mai sunt și pensiile speciale ale cultelor, avocaților, personalului MAI și MApN sau ale serviciilor secrete, care nu țin de Casa Națională de Pensii, fiecare categorie de personal având propria casă de pensii. Datele Institutului Național de Statistică arată că, în România, sunt peste 5,1 milioane de pensionari, iar pensia medie lunară este de 1.335 de lei, în timp ce pensia minimă este de 704 lei. Integral: https://romania.europalibera.org
Nicusor Dan sustine ca Gabriela Firea minte cand afirma ca bugetul Capitalei este de doar 600 de milioane de euro. Care ar fi cifrele reale Candidatul dreptei la Primaria Capitalei Nicusor Dan, sustine ca primarul orasului Bucuresti, Gabriela Firea, ar fi mintit intr-un interviu cand a afirmat ca bugetul anual al Primariei Capitalei este de 600 milioane euro pe an. Nicusor Dan precizeaza ca cifrele sunt multe mai mari si dezvaluie ca edilul s-ar fi angajat, prin bugetul votat de Consiliul General, sa aiba, in 2020, venituri de 1,519 miliarde euro. “In realitate, conform executiei bugetare, bugetul Primariei Capitalei a fost: – 827 milioane euro in 2016; – 844 milioane euro in 2017; – 900 milioane euro in 2018; – 854 milioane euro in 2019. Primarul PSD, Firea, mai trebuie sa explice bucurestenilor de ce, daca ea stie ca bugetul este de 600 milioane de euro, s-a angajat prin bugetul votat de Consiliul General ca va avea venituri de: – 1,227 miliarde euro in 2018;- 1,431 miliarde euro in 2019; – 1,519 miliarde euro in 2020.”…. “Nu trece zi fara ca tandemul toxic Firea-PSD sa nu ne ofere o mostra de ceea ce stie sa faca cel mai bine: minciuna, abuz, incompetenta, coruptie. Sunt optimist ca bucurestenii vor sti sa vada diferenta dintre adevar si minciuna,” declara Nicusor Dan. Integral: https://ziare.com
Melania Cincea. SRI, sub controlul parlamentar al lui Mitică “Cias” Deputatul PSD Mitică Mărgărit „Cias” este noul membru al Comisiei parlamentare de control al SRI. Un politician multicalificat; în politică externă şi diplomaţie, în management strategic al afacerilor, dar şi în informaţii şi securitate naţională. Un fost subsecretar de stat în Ministerul Transporturilor, propulsat acolo de PSD, menţiona, agramat, în declaraţia de avere că are “ciasuri” de 12.000 de euro. O astfel de exprimare spune cam tot despre pregătirea şi educaţia unui om. E imposibil de imaginat că pe un fundament cu asemenea carenţe de limbă română, deci carenţe de educaţie şcolară elementară, poate fi clădită o carieră bazată pe studii universitare şi post-universitare. Dar iată că unii, nu puţini – exemple sunt sumedenie –, pot. Aşa că, între timp, omul cu “ciasurile”, Mitică Mărgărit (intrat în politică la UNPR în perioada în care partidul era condus de Gabriel Oprea, partid abandonat rapid pentru PSD, conform relatărilor presei) a fost ales, în 2016, deputat în Parlamentul României pe listele PSD Galaţi, iar zilele trecute, tot cu girul partidului, a ajuns membru în Comisia comună permanentă pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activităţii SRI. O comisie cu statut special ai cărei membri, se presupune, cunosc foarte bine şi legislaţia care stă la baza activităţii SRI, şi activitatea instituţiei – pentru a putea exercita controlul parlamentar şi cere îndreptarea unor derapaje de la lege ori sancţionarea unor abuzuri – şi, se mai presupune, nu trebuie să fie în relaţie de dependenţă cu instituţia pe care, declarativ, legal, o controlează. Domnul cu “ciasurile” este şi multicalificat. În politică externă şi diplomaţie, în management strategic al afacerilor, dar şi în informaţii şi securitate naţională. Conform CV-ului, a absolvit un masterat în Managementul informatiilor de securitate naţională, la Academia Naţională de Informaţii a SRI (2012-2013), iar concomitent, într-un singur an, 2012, a făcut trei cursuri postuniversitare: Politică externă şi diplomaţie, la Institutul Diplomatic Român din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, Problemele actuale ale securităţii naţionale, la Colegiul Naţional de Apărare din cadrul Universităţii Naţionale de Apărare “Carol I”, şi Managementul strategic al afacerilor, la Colegiul Naţional de Afaceri Interne din cadrul Academiei de Poliţie. În 2014 s-a înscris la un doctorat în domeniul Informaţii şi Securitate Naţională, la Academia Naţională de Informaţii; era perioada în care instituţia dădea diplome de doctorat unei liote de plagiatori, la concurenţă cu Academia de Poliţie. Orice om cu raţiunea nealterată se întreabă cum a obţinut aceste diplome. Şi se mai întreabă câţi “mărgăriţi” de acelaşi calibru intelectual au trecut prin şcolile acestor instituţii de politică externă, de siguranţă şi ordine publică, de apărare şi de securitate ale României şi cum se face acolo admiterea. Integral: https://www.marginaliaetc.ro
Opinie Dragoş Damian, CEO Terapia Cluj: Oare astăzi îi curge prin vene vreunui industriaş sânge de Constantin Stroe? Pentru cei care vorbesc despre criza din prezent care trebuie vazuta ca oportunitate de dezvoltare prin inovare, crezand ca inovatia este sa comande online, comunice prin GoToMeeting si Zoom sau sa fabrice intr-un nou ambalaj. Pentru cei care au impresia ca drumurile, scolile si spitalele se pot construi prin digitalizare masiva, si nu cu muncitori si echipamente. Pentru cei care cred cu naivitate ca IT-ul si BPO-ul vor ramane in Romania pentru totdeauna, cand cresterea costurilor de personal din tara si Asia emergenta sunt pericole imediate (India produce 5 milioane de IT-isti anual)….. Pentru toti comentatorii, analistii si lobby-istii care fac cercetari savante si comenteaza de pe margine PIB-uri imaginare, dar nu au pus piciorul in viata lor intr-o fabrica sa vada cu ce calificare si echipamente se lucreaza astazi..…Pentru parintii si bunicii nostri care mai traiesc, pensionari acum, care isi amintesc cu nostalgie cum au lucrat in fabrici si ca intr-un fel, era bine. Pentru toti primarii care sunt pe pozitie de 2-3 mandate, dar n-au fost niciodata in vizita in fabrica din orasul sau satul lor. Pentru noua generatie de rectori din universitati, care realizeaza cu ingrijorare ca produc creiere pentru export sau analfabeti functionali si ca multe catedre sunt sinecuri inutile, fara nici o legatura cu piata muncii. Pentru directorii de fabrici, indiferent de capital, care orbiti de orgoliile pozitiilor se izoleaza in 1000 de asociatii, patronate, camere de comert, coalitii, forumuri, samd, in loc sa se puna de acord si sa formuleze o foaie de parcurs pentru industrializare pana in 2030. Tuturor le reamintesc ca in spatele automotive, cel mai mare contributor la PIB, a stat un singur om pasionat, care s-a batut 20 de ani pentru ca industria de manufactura sa ramana in tara. Daca doresc sa lase ceva in urma pana in 2030, industriasii din fabrici si uzine trebuie sa se gandeasca la aceasta mostenire, sa profite cu adevarat de oportunitatea crizei si sa se bata pentru a pune pe masa politicienilor unor plan strategic care sa faca din Romania un hub industrial in urmatorii 10 ani. Integral: https://www.zf.ro
Cum a ajuns România oaia neagră a Europei pe harta traficului de persoane România și Irlanda sunt singurele state UE care nu fac eforturi suficiente pentru a combate traficul de persoane. România este una dintre principalele surse de oameni traficați pentru sex sau muncă în Europa, arată un raport al Departamentului de Stat al SUA. Pentru al doilea an la rând, România rămâne un punct nevralgic al Europei – principală sursă de export de persoane traficate în scopuri sexuale sau pentru a fi exploatate la muncă, arată raportul privind traficul de persoane în 2020, al Departamentului de Stat al SUA. În întreaga Europă, mai sunt doar câteva state în situația României. Din Uniunea Europeană, doar Irlanda stă alături de România în această categorie de state aflate pe lista de supraveghere a Departamentului de Stat american, iar din afara UE, se mai află pe listă doar Bosnia-Herțegovina, Armenia și Azerbaidjan. În rest, în această categorie de state se mai află doar țări din Africa și câteva din Asia și America de Sud. Este vorba despre țări care fac eforturi să combată traficul de persoane, dar numărul victimelor este semnificativ sau în creștere, iar eforturile statului sunt prea mici – prea puține anchete și condamnări în rândul traficanților de persoane, o asistență prea slabă pentru victime. „Experții raportează o creștere a cazurilor de românce recrutate pentru căsătorii false în Europa de Vest; după ce se mărită, traficanții le forțează să se prostitueze sau să muncească”, arată raportul Departamentului de Stat, care mai avertizează că aproape jumătate din victimele traficanților de persoane sunt minori, provenind inclusiv din orfelinate sau centre de plasament….. Guvernul nu face destule eforturi pentru a proteja victimele traficului de persoane, mai arată raportul. Au fost aproape 700 de victime ale traficanților de persoane identificate în 2019 (518, pentru sex, 138 pentru muncă, cerșetorie sau furt, și 42 de persoane care au fost supuse unor tentative de trafic). Dintre ele, 327 au fost minori. Dintre aceste victime, doar 49% au primit sprijin din partea instituțiilor de stat sau a ONG-urilor. Integral: https://romania.europalibera.org
Guvernul amenință: ”Dacă nu stați în case, dăm drumul la nunți!” Înmulțirea cazurilor de Covid i-a determinat pe guvernanți să intervină cu un avertisment deosebit de sever: ”Dacă nu vă potoliți, o să deschidem restaurantele și o să dăm drumul la nunți și vă băgăm în sărăcie lucie!”, a amenințat premierul Ludovic Orban. Și, într-adevăr, cu greu se poate imagina o amenințare mai odioasă. Pentru că nimeni, dar absolut nimeni nu e pregătit în perioada asta să meargă la nunți. Cum ar fi să stai 8-10 ore cu mască pe față și cu manelele la maxim, și la final să mai dai și 300-500 de euro pe masă. ”Vreți distracție fără distanțare? Atunci înseamnă că vreți și dansul pinguinului și asta veți primi”, a continuat să amenințe premierul. ”Și o să mă asigur că restaurantele vor organiza nunți în fiecare zi a săptămânii, nu doar în weekend. Iar terasele și cluburile le voi închide, să fie nunta singura opțiune pentru ieșit din casă.”….Rareș Bogdan l-a rugat, de fapt, să redeschidă sezonul nunților, că a acceptat să fie naș la câteva zeci de nunți și și-a cumpărat deja costumele și batistuțele pentru fiecare eveniment în parte. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Bună dimineața!
Revista Presei – de la excelentă în sus! 🙂
Să mai spun și eu, foarte „pe scurt”, câte ceva:
1. Da, nu de „relaxare” în exces e vorba, ci de (ne)educație!…
2. Din nou, Funeriu – magistral!…
3. Foarte bună și reacția lui Dragoș Damian
Și un editorial al lui Alexandru Lăzescu, despre „studiile de gen”:
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/studiile-de-gen-si-politia-gandirii–257020.html
„Ceea ce vedem acum în Occident, această ofensivă oarbă împotriva tuturor valorilor fundamentale care constituie ancorele sociale vitale, este rezultatul abandonării sistemului instituţional din educaţie, de la şcoli la universităţi, al cărui control a fost preluat treptat de personaje radicalizate, care se prezintă drept agenţi ai „justiţiei sociale”, singuri depozitari ai adevărului, exponenţi ai clarităţii morale, care au înlocuit gândirea critică cu propaganda ideologică. Ştiu, se spune că noi nu suntem în aceeaşi situaţie, că la noi e altfel. Că lucrurile nu suportă comparaţie. Ceea ce este în principiu corect. Aşa e. Dar acelaşi gen de avertismente erau formulate la mijlocul anilor ’90 şi în universităţile americane. „Încă din 1994, Daphne Patai şi Noretta Koertge, ambele ferme avocate ale drepturilor femeilor, avertizau asupra presiunilor tot mai mari din departamentele de studii ale femeilor din Statele Unite pentru a se conforma la anumite puncte de vedere ideologice fixe”, menţionează Ayan Hirsi Ali. După cum spun chinezii, o călătorie de o mie de mile începe cu primul pas.”
Azi sunt prăznuiți Sfinții Apostoli Petru și Pavel:
https://www.crestinortodox.ro/sarbatori/sfintii-apostoli-petru-pavel/
LA MULȚI ANI! tuturor sărbătoriților! 🙂
https://www.g4media.ro/coruptia-provoaca-inundatii-digul-rupt-de-pe-raul-timis-a-fost-construit-de-o-firma-care-a-dat-spaga-23-milioane-de-lei-si-un-teren-ca-sa-primeasca-bani-europeni-pentru-lucrare-afacerea-ducea-la-f.html
Buna ziua,
Sa stie si prostalaii si prostovanele prea multi si perversi, cu casele pline de namol si apa, de ce le-a venit.
De ce se plang cretinii si cretinele cu casele inundate din Valea Jiului, cand ei voteaza trei (3) generatii in sir de Resmerita pesede care doar prada pentru ei din fonduri pentru infrastructura si nu repara sau construiesc nimic?
De ce se plang?
Romania cretinilor perversi mult prea multi moare la colectiv, s-a dus perioada de moarte la individual.
Buna ziua!
O adunatura de cretini periculosi, publica o asa zisa carte stiintifica, subventionata de MEC, zice-se:
https://www.g4media.ro/prima-carte-despre-pandemie-o-colectie-de-texte-conspirationiste-si-propagandiste-dan-puric-si-trei-preoti-sunt-trecuti-la-categoria-experti-iar-ioan-aurel-pop-patriarhul-daniel.html
Ce sa ma mai mir ca vecina mea, pensionara, fosta asistenta medicala la viata ei, ma apostrofeaza de cate ori ma vede:
“iar pusasi botnita (adica masca), o sa traiesti 100 de ani”!
Macar asta se hraneste doar cu Antena 3.
Autorii cartii nu stiu de unde se inspira, sau cred ca stiu dar mi-e mie rusine de rusinea lor!
Buna ziua all 🙂
Analiza Ziare.com. Doina Azoicai, epidemiolog: cand vom iesi din primul val al Covid-19 si ce presupune, pe cifre, acest lucru
….”Din punct de vedere epidemiologic, nu am epuizat primul val, trebuia sa ajungem la sub 100 de cazuri si 0 decese. Lucrul acesta nu s-a intamplat. Am inregistrat o crestere a numarului de cazuri pentru ca masurile de relaxare au fost interpretate de o parte a populatiei ca fiind o relaxare toala”, a declarat Doina Azoicai.
Blocarea completa nu este o solutie Epidemiologul este de parere ca nu putem sta blocati, relaxarea treptata a masurilor fiind necesara: “Masurile de relaxare au fost luate corect si erau absolut necesare”. Nu putem sta intr-o blocare completa”, spune Doina Azoicai.
Romania, printre tarile cu o crestere accelerata a cazurilor dupa relaxare “Era de asteptat. In toate tarile, dupa relaxarea masurilor, cazurile au crescut, dar la noi aceasta crestere este una dintre cele mai mari din tarile din Europa care au aplicat masurile de relaxare”, declara Doina Azoicai.
Epidemiologul atrage atentia asupra faptului ca masurile trebuie sa fie respectate in continuare si daca vom fi de partea descendenta a evolutiei pandemiei: evitarea aglomeratiilor, purtarea corecta a mastii ori de cate ori este nevoie, dar mai ales in spatiile inchise, igiena generala si in special spalarea mainilor cu apa si sapun.
Crestere semnificativa a cazurilor: focare active si transmitere comunitara Doina Azoicai sustine ca aceasta crestere a cazurilor este cauzata de aparitia unor focare si de existenta transmiterii comunitare….”
https://ziare.com/stiri/coronavirus/analiza-ziare-com-doina-azoicai-epidemiolog-cand-vom-iesi-din-primul-val-al-covid-19-si-ce-presupune-pe-cifre-acest-lucru-1617084
https://ziare.com/nelu-tataru/stiri-nelu-tataru/ministrul-nelu-tataru-s-a-decis-sa-amanam-masurile-de-relaxare-stabilite-pentru-1-iulie-1617143?utm_source=ZiareCom-https%3A%2F%2Fziare.com%2F&utm_medium=BN-NW-1617143-Ministrul+Nelu+Tataru%3A+S-a+decis+sa+amanam+masurile+de+relaxare+stabilite+pentru+1+iulie&utm_campaign=BN-NW-ZiareCom-2020-06-29
Nelutu ar bate campii cu gratie, dar il inteleg cumva… nu ai cum sa le vorbesti in clar, adevar direct, la tembeli foarte multi. Sau daca o faci, vorbesti degeaba.
La sfarsit de iulie va fi mult mai rau la numere (infectati, morti/ora, capacitate de raspuns a spitalelor) decat acum.
La sfarsit de iulie s-ar putea cu buna probabilitate sa fie cum zicea Calafat in spitale: pe ATI sa trebuiasca sa decida doctorii cine moare si cine traieste.
Motivul este simplu, majoritatea populara romaneasca este iresponsabila si cretina. Nu din alte motive.
Mai vin si vesti adevarate de la CNN 🙂 degeaba tot zice Trump ca doar fake news…
https://www.msn.com/en-us/health/wellness/moderate-drinking-may-improve-cognitive-health-for-older-adults-study-says/ar-BB166QRd?ocid=msedgntp
eu as zice “moderate-strong drinking may improve… etc…” dupa unii experti
Bună seara!
De salutat – și de „udat” – asemenea vești! Mai ales pentru cei care „se încadrează” în(tre) limitele de vârstă! 🙂
Bună seara!
https://www.hotnews.ro/stiri-educatie-24142907-suntem-mijlocul-unui-cataclism-educational-solutiile-fostului-ministru-daniel-funeriu.htm
Daniel Funeriu:
„Soluțiile menționate de Funeriu:
„ultracentralizarea cu ultraduritate a controalelor și inspecțiilor pentru a asigura disciplina profesorilor, directorilor și părinților
obligativitatea profesorilor ”buni” să formeze profesori din rural
acționat necruțător cu părinții care își deșcolarizează copiii (aș face ca în Germania, pedeapsă inclusiv cu închisoarea pentru cazurile grave (nu-mi veniți cu ”oooh, dar asta e cultura unora”)). Trecerea clasei a IX-a la ciclul gimnazial și prelungirea anului școlar cu o lună. Nu mai vreau să văd prima și ultima săptămână pierdute cu bla-blauri.
sancționarea foarte dură a primarilor care nu asigură un minim din punct de vedere al infrastructurii în rural. Nu mai cred în măsuri ”sociale” pentru ”defavorizați”. E momentul să tragem linie și să constatăm eșecul acestor măsuri. Aș menține doar acordarea de hrană și rechizite”.”
Are dreptate, 1 milion la sută, dar – cine să-l asculte și să aplice așa ceva???