Revista Presei – 29 decembrie.”Opinie Dragoş Damian, CEO Terapia: Domnule Adrian Câciu, iata de ce romanii nu au medicamente iar industria din tara este necompetitiva. Va rog sa nu va suparati pe mine ca deranjez in zi de sarbatoare, dar poate asa va tine minte coalitia de guvernare sa faca ceva in acest domeniu”
29/12/2022 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de joi, 29 decembrie! Vremea se va răci prin comparaţie cu ziua precedentă, dar valorile termice se vor situa în continuare peste mediile multianuale. Cerul va fi variabil, cu unele înnorãri în Carpaţii Orientali, unde izolat va fulgui. În zonele joase de relief se va semnala ceaţã, pe suprafeţe mici dimineaţa, iar noaptea local în sud, în est, în centru şi cu totul izolat şi în rest. Temperaturile maxime vor fi cuprinse în general între 3 şi 10 gr, iar cele minime între -9 gr în depresiunile Carpaţilor Orientali şi 3 gr. pe litoral şi în Dealurile de Vest. Bucuresti: 9/-1 gr.C.
“Boala care face ravagii printre copii în această perioadă. Avertismentul medicului Mihai Craiu pentru părinți: “Nu se tratează cu antibiotice” …. ”Probabil cea mai frecventă boală care ar putea să vă îngrijoreze zilele acestea, astfel încât să mergeți la spital cu un sugar, este bronșiolita acută. Ce este bronșiolita? Este o infecție respiratorie care afectează mai ales căile aeriene mici și mijlocii, numite bronșiole. Ca toate celelalte infecții respiratorii ale copilului, musafirul nedorit (de obicei un virus, cel mai frecvent VSR virusul sincițial respirator) intră în corpul copilului prin infectarea mucoasei nasului și gâtului. Adică este normal ca un sugar cu bronșiolită să pară “doar” puțin răcit la începutul bolii. NU ESTE de vină medicul ce a consultat inițial copilul dvs! În primele zile nu se aude wheezingul și agravarea face parte din evoluția normală a bolii”, a explicat medicul Mihai Craiu. Așadar, părinții trebuie să fie atenți la ”wheezing” sau pe românește la șuierat. Mai mult, părinții nu trebuie să dispere și trebuie să știe că pot ajuta mai mult copilul dacă rămân calmi. Mai mult, părinții trebuie să știe că această boală nu se tratează cu antibiotice, deci nu ar trebui administrate antibiotice sub nicio formă. …. Cum putem ajuta un copil cu bronșiolită? Doar “desfundând” căile aeriene: aspiram secrețiile din nas și umezim secrețiile din bronșiole, astfel încât acestea să poată fi “aruncate” afară de către tusea sugarului. In cazuri grave în care sugarul nu poate suge și respiră foarte greu trebuie să mergeți la spital. Acolo copilul va primi oxigen și o perfuzie de hidratare. În cazuri FOARTE grave va primi medicamente pe cale inhalatorie. Dacă este o formă medie de boală o să vi se pară că “stați degeaba” la spital, doar cu oxigen, monitorizare, perfuzie și, poate, nebulizări cu ser. NU VA PRIMI un astfel de copil nici antibiotice și nici medicamente destinate pacientului cu astm (Ventolin, Flixotide sau alt cortizon intravenos). ….” Integral: https://www.fanatik.ro
“Opinie Dragoş Damian, CEO Terapia: Domnule Adrian Câciu, iata de ce romanii nu au medicamente iar industria din tara este necompetitiva. Va rog sa nu va suparati pe mine ca deranjez in zi de sarbatoare, dar poate asa va tine minte coalitia de guvernare sa faca ceva in acest domeniu Stire de sambata, 24 decembrie, din Reuters: Ungaria, o piata farmaceutica de aproape 6 miliarde Euro – la o populatie de 10 milioane, asadar 600 Euro / locuitor – cu producatori locali extrem de puternici, introduce pentru 2022 (retroactiv) si pentru 2023 o taxa exceptionala (windfall) progresiva pe veniturile nete ale producatorilor de medicamente. Acest tip de taxa este aplicata si in cazul altor industrii – banci, energie, asigurari, aviatie – pentru a suplimenta veniturile necesare repararii recesiunii din tara vecina. Taxa aplicata productiei de medicamente va avea trei trepte, 1% la o cifra de afaceri de sub 50 miliarde forinti (circa 125 milioane Euro), 3% la venituri intre 50 si 150 miliarde forinti (125- 375 milioane Euro), ajungand la maximum 8% pe an in cazul celor cu cifre de afaceri de peste 150 miliarde forinti (aproximativ 375 milioane Euro). Romania, o piata farmaceutica de circa 5 miliarde Euro – la o populatie de 20 milioane, asadar 250 Euro / locuitor – are o taxa exceptionala (clawback) care se aplica producatorilor de medicamente inca din 2011 si care a fost modificata in 2018 la 3 trepte, 15%, 20%, 25%, in functie de tipul de medicamente vandute (fabricate local, generice sau inovative) si indiferent de cifra de afaceri. Insa, taxa fiind aplicata la pretul de raft, nu la cel de producator, fabricantii de medicamente din tara ajung sa plateasca si cu peste 5 puncte procentuale mai mult decat nivelul real, cel de 15%. …. In Ungaria, taxa “windfall” pe care va fi obligata sa o plateasca in cei doi ani va fi de 2 milioane Euro, pe treapta de 1%. In Romania, taxa “clawback” pe care va fi obligata sa o plateasca in cei doi ani va fi de 30 milioane Euro, pe treapta de 15%. Asadar, foarte simplu pus, compania din Ungaria va avea in urmatorii doi ani 28 milioane Euro in plus la dispozitie fata de cea din Romania pentru dezvoltare de produse noi, automatizare, tehnologizare, cresterea capabilitatilor de export (inclusiv catre Romania). De fapt, suma este mai mare decat cea care i-a trebuit companiei de stat Antibiotice pentru a face chiar o fabrica noua. De aceea nu avem o gama mai mare de medicamente fabricate in Romania, lipsuri cronice de preparate uzuale si nici o fabrica noua in functiune, nu pentru ca Ministerul Sanatatii n-ar face nimic. .…” Integral: https://www.zf.ro
“celui mai recent raport World Vision. Aproape jumătate dintre copii (43%) sunt expuși riscului de sărăcie accentuată. Cu aceste statistici în față, lipsa hranei devine una dintre problemele care au nevoie de soluții urgente. Este, în același timp, și una dintre marile provocări din viitorul foarte apropiat, arată documentul citat. Situația e gravă mai ales în mediul rural, unde aceeași fundație arată că mai mult de jumătate dintre părinţii de la sate își planificaseră să cumpere cadouri care să acopere nevoi de bază, începând cu alimente. …. Un colac de salvare pentru cei lipsiți de posibilități îl reprezintă băncile pentru alimente, organizații neguvernamentale care își desfășoară activitatea în 30 de state europene, între care și în România. La noi, bazele asociației au fost puse în 2016 de Gabriel Sescu, asistent social și absolvent de teologie. Acum, președintele Băncii pentru Alimente spune că trăiește o premieră în ultimii șase ani: este copleșit de solicitări prin care i se solicită sprijinul. Fie că e vorba de organizații neguvernamentale care lucrează cu copii, bătrâni sau cu persoane aflate la limita sărăciei, toate au mare nevoie de alimente aflate în prag de expirare, cum sunt cele care ajung în depozitele băncilor, pentru a-și derula programele sociale. …. Aflat într-o poziție ingrată, asistentul social a trebuit să facă o listă de așteptare. La fel au procedat și colegi de-ai lui din străinătate. Liste de așteptare există, de pildă, și în Spania, Letonia, Germania sau Bulgaria. „Nu suntem o excepție”, atrage atenția Gabriel Sescu într-un interviu pentru Panorama. Și România trece prin aceeași criză energetică și a inflației ca aceste țări. …. Concret, o bancă pentru alimente preia produse aflate în stare optimă, dar cu termen scurt de valabilitate, de la retaileri, importatori sau distribuitori cu care a încheiat parteneriate. Pe urmă, le depozitează pentru o perioadă scurtă de timp și le oferă, gratuit, organizațiilor neguvernamentale partenere, pentru ca acestea să-și poată derula fără discontinuități programele sociale. Practic, băncile pentru alimente fac intermedierea dintre cei care pot dona alimente și cei care le pot da mai departe oamenilor. Conceptul Băncii pentru Alimente a apărut inițial în Statele Unite ale Americii în 1967 și a fost împrumutat, ulterior, și în Europa. Rețeaua băncii pentru alimente de la nivel european s-a extins în ultimii 40 de ani și a sprijinit, doar în 2021, 11,8 milioane de europeni, conform unui raport publicat recent. …. „În general, nu e de dorit să iei bani de la stat. Dacă statul îți dă 10% din banii de funcționare, te verifică și pentru ceilalți 90% pe care nu ți i-a dat. Nu avem nimic de ascuns, dar la noi statul stă cu mâna întinsă, să cerșească de la client, după ce deja l-a taxat și l-a impozitat. Așa ceva nu vezi în Occident”, punctează președintele Băncii pentru Alimente. Spune că statul l-ar încurca și pentru că ar putea da peste cap activitatea organizației pe care o conduce, care lucrează cu termene foarte scurte de valabilitate. „Totul trebuie să meargă ceas”, arată Sescu. …. Salvați Copiii, Asociația Carusel, Asociația Help Autism sau SOS Satele Copiilor sunt doar câteva dintre organizațiile care au primit produse prin intermediul Băncii pentru Alimente din România. ….” Integral: https://panorama.ro
Cei pentru care inflația înseamnă foame …. Mai bine de o treime (38%) dintre adulții români care muncesc sunt săraci, potrivit“Peste 12.000 de copii români au ambii părinți plecați în străinătate Numărul total al copiilor din România care aveau ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate era, la finele lunii iunie 2022, de 12.706, cu 760 mai mulţi comparativ cu situaţia din martie, conform datelor centralizate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie (ANPDCA). De asemenea, numărul copiilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate a urcat la 75.769 la finele lunii iunie (mai mult cu 1.420 copii comparativ cu 30 martie 2022). Dintre copiii cu ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate, 11.870 se aflau în îngrijirea rudelor de până la gradul IV, fără măsuri de protecţie, restul fiind plasaţi la un asistent maternal, centre de plasament sau alte familii ori persoane. Conform sursei citate, un număr de 53.743 de copii aveau un părinte plecat la muncă în străinătate, iar dintre aceştia 51.560 de copii erau în grija rudelor până la gradul IV, fără măsură de protecţie. În acelaşi timp, 1.282 de copii se aflau în sistemul de protecţie specială, cum ar fi în grija unui asistent maternal, în centre de plasament sau la alte familii/persoane. Totodată, 9.320 copii proveneau din familii în care părintele unic susţinător era plecat la muncă în străinătate. ….” Integral: https://www.digi24.ro
“Modificarea Codurilor penale: Decizia de supraveghere tehnică poate fi contestată și pot fi cerute despăgubiri Persoanele în cazul cărora s-a dispus sau confirmat o măsură de supraveghere tehnică și care nu au dobândit în acea cauză calitatea de parte, cât și inculpatul față de care s-a dispus clasarea sau renunțarea la urmărirea penală pot contesta decizia de supraveghere, iar judecătorul poate dispune distrugerea datelor și a înregistrărilor rezultate din activitățile de supraveghere tehnică nelegal efectuate. Astfel, trebuie să aibă dreptul de a formula plângere orice persoană care după data de 6 iulie 2017 a fost vizată de o măsură de supraveghere tehnică, dacă măsura nu a făcut deja obiectul unei hotărâri judecătorești definitive în ceea ce privește legalitatea sa, conform modificărilor propuse de guvern la Codul de procedură penală. …. – Astfel, față de efectul obligatoriu pentru viitor al Deciziei nr. 244/2017, orice persoană care după data de 6 iulie 2017, data publicării în Monitorul Oficial al României a acestei decizii, a fost vizată de o măsură de supraveghere tehnică trebuie să aibă dreptul de a formula plângere împotriva acesteia, dacă măsura nu a făcut deja obiectul unei hotărâri judecătorești definitive în ceea ce privește legalitatea sa. – De asemenea, orice persoană vizată de o astfel de măsură, care anterior intrării în vigoare a legii a obținut o hotărâre judecătorească definitivă privind nelegalitatea acesteia trebuie să poată exercita acțiunea în despăgubiri ( De asemenea, va fi introdus un nou articol care dă posibilitatea acordării de despăgubiri în cazul măsurilor de supraveghere tehnică dispuse nelegal: „Art. 539 indice 1 – Dreptul la repararea pagubei în cazul măsurilor de supraveghere tehnică dispuse nelegal”: (1) Persoana față de care s-a dispus, confirmat, prelungit ori, după caz, s-a pus în executare în mod nelegal o măsură de supraveghere tehnică are dreptul la despăgubiri pentru prejudiciul produs prin această măsură. (2) Caracterul nelegal al măsurii de supraveghere tehnică se stabilește prin încheierea prevăzută la art. 1451 alin. (8) lit. b) sau, după caz, prin încheierea definitivă a judecătorului de cameră preliminară pronunțată în temeiul art. 341 alin. (7) pct. 2 sau al art. 345 alin. (2). Potrivit propunerii, va beneficia de acest drept orice persoană față de care s-a dispus, confirmat, prelungit ori, după caz, s-a pus în executare în mod nelegal o măsură de supraveghere tehnică, (indiferent dacă a avut sau nu calitatea de parte sau subiect procesual în cauza în care s-a dispus respectiva măsură). Control judiciar și arest preventiv Noile modificări vizează și condițiile în care pot fi contestate controlul judiciar, dar și condițiile în care se dispune arestarea preventivă, tot în baza unor decizii ale Curții Constituționale: ….” Integral: https://www.hotnews.ro
“Avocatul Poporului contestă la CCR legea privind securitatea cibernetică: Extinde neclar puterile SRI. Orice persoană poate fi acuzată de amenințare la adresa securității naționale În sesizarea trimisă miercuri către CCR, Renate Weber susține că legea este neclară, nu oferă garanții suficiente în fața riscurilor unor abuzuri din partea autorităților și în plus lasă la latitudinea SRI sau a Guvernului să decidă ce înseamnă „campanii de propagandă sau dezinformare”. Avocatul Poporului, Renate Weber, a sesizat marți Curtea Constituțională cu privire la legea privind securitatea cibernetică, care a primit pe 21 decembrie votului Senatului, în calitate de cameră decizională. În aceeași zi, directorul executiv al Asociației pentru Tehnologie și Internet, Bogdan Manolea, atrăgea atenția într-un text publicat de Libertatea, că noua lege îl obligă pe un furnizor privat, care are o relație de confidențialitate cu clientul său, „să toarne informații legate de incidente, amenințări, vulnerabilități de securitate către diverse instituții”. Legea era criticată și de organizația APADOR-CH, care acţionează pentru protecţia drepturilor omului. Aceasta invoca că legea „militarizează întregul spațiu virtual românesc”, dar și faptul că mulți termeni folosiți în lege sunt „neclari”, ceea ce lasă loc „arbitrariului” în aplicare. …. În document, Avocatul Poporului (AV) critică faptul că „legiuitorul (…) nu a identificat în mod riguros subiecții vizați prin reglementările în cauză”, domeniul de aplicare al actului normativ fiind, potrivit textului legii, inclusiv „persoane fizice și juridice care furnizează servicii publice ori de interes public”. În acest caz, nu există o identificare clară a acestor persoane, astfel încât nu este clar cui se adresează legea, susține AV. Din acest motiv, mai susține instituția, destinatarii legii ar urma să fie stabiliți de Guvern, ceea ce ar permite abuzuri: …. „Totodată, limitarea exercițiului unor drepturi ale persoanelor fizice și juridice vizate de actul normativ criticat în considerarea unor drepturi colective și interese publice, ce vizează siguranța națională, rupe justul echilibru care ar trebui să existe între interesele și drepturile individuale, pe de o parte, și cele ale societății pe de altă parte, legea criticată nereglementând garanții suficiente care să permită asigurarea unei protecții eficiente față de riscurile de abuz.” ….” Integral: https://www.libertatea.ro
“Cum a ajuns funcția de membru în CSM din partea societății civile o sinecură plătită cu milioane de lei Calitatea de membru al Consiliului Superior al Magistraturii din partea societății civile este o adevărată afacere. Reprezentanții societății civile au primit câte două milioane de lei în acest mandat, reprezentând indemnizația și diurna de detașare. Pentru 20 de ședințe pe an în plenul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), cei doi reprezentanți din partea societății civile primesc salarii consistente, au la dispoziție patru posturi de consilieri la cabinet, statut de demnitar, șofer și mașină la dispoziție. În schimb, responsabilitatea este minimă. „Societatea civilă” din CSM a votat în ultimii șase ani împotriva oricărei încercări de reformare a sistemului judiciar, fiind parte din majoritatea care a luat o serie de decizii extrem de controversate. Cei doi reprezentanți în CSM, aleși politic, prin vot al Senatului, au adunat în ultimii cinci ani și jumătate sume impresionante. Cât costă transparența Victor Alistar, în prezent vicepreședinte al Asociației Române pentru Transparență și membru în Asociația Centrul de Excelență Academică a încasat în ultimii cinci ani și jumătate, în mandatul actualului Consiliu, suma de 2.093.000 de lei. Banii reprezintă indemnizații, diurne și detașări încasate de Alistar de la CSM. În plus, în 2021, asociația lui Alistar a semnat două contracte cu instituții publice. Potrivit declarației de interese pe anul trecut, primul este unul de consultanță, cu Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și este în valoare de 472.000 de lei, pentru o perioadă de 11 luni. Al doilea, în valoare de 2,4 milioane de lei, a fost semnat cu Autoritatea de Management a Programului Operațional Capacitate Administrativă (AM POCA) și are o valabilitate de 18 luni. Venituri de 11 ori mai mari de la stat Alt membru al CSM din partea societății civile este Romeu Chelariu, reprezentantul unei asociații din Iași. În 2017, la momentul preluării mandatului, Chelariu avea un venit de 45.000 de lei pe an din activitatea de mediator, adică 3.700 de lei pe lună. La finalul celor 6 ani, Chelariu câștiga 43.000 de lei pe lună. După mandatul CSM, Chelariu a câștigat în total din indemnizație, diurnă detașare și chirie pentru locuință suma de 2.381.000 de lei. În aproape 6 ani de mandat, Chalariu nu a luat cuvântul în plenul CSM. ….” Integral: https://romania.europalibera.org
“USR susține că pe masa guvernului se împinge o „ordonanță secretă”, „scrisă de un grup secret”. Ghinea: „OUG-ul va provoca probleme uriașe” USR susține că ministrul Fondurilor Europene, liberalul Marcel Boloș, vrea să adopte în ultima ședință de guvern din acest an „o ordonanță de urgență elaborată în secret, care ar trebui să reglementeze domeniul fondurilor europene 2021 – 2027, câteva zeci de miliarde de euro”. …. „Ordonanța secretă de la Fonduri va provoca probleme uriașe. În loc să simplifice și să descentralizeze fondurile europene regionale, Boloș vine cu o ordonanță care dictează la nivel de lege cum arată formularele, cum sunt ghidurile, ce culoare să aibă hârtia igienică și cât să fie dantela de la perdea la fiecare agenție de dezvoltare independentă. De fapt, lui Marcel Boloș îi este frică să semneze ordine de ministru pentru a rezolva problemele și atunci emite OUG-uri pe bandă rulantă, pentru că așa nu răspunde pentru nimic”, susține Cristian Ghinea, coordonatorul Departamentului de Politici Publice al USR și fost ministru MIPE. Potrivit acestuia, una dintre probleme este că pein OUG-ul inițiat de ministerul lui Boloș se stabilesc toate modele de declarații, contracte de finanțare, ghiduri, etc, ceea ce va necesita modificări și corecturi prin alte ordonanțe de urgență, iar în lipsa unor consultări cu oamenii implicați în implementarea proiectelor cu fonduri europene acest lucru se va întâmpla cu siguranță. „O altă problemă este că OUG-ul secret preia texte din Regulamentele europene și le bagă în lege românească. Total inutil pentru că regulamentul este text aplicabil direct. Marcel Boloș nu face diferența între Regulament european (lege europeană care se aplică direct și în România) și directivă (lege europeană care trebuie transpusă prin legislație românească și nu e traducere, ci adaptare)”, precizează sursa citată. Fostul ministru Cristian Ghinea susține că ideea unor reglementări unitare e una bună, dar nu prin ordonanță de urgență și în nici un caz secret, între Crăciun și Revelion, dacă nu ai apucat să vorbești cu nimeni să vezi dacă ce legiferezi tu funcționează. ….” Integral: https://www.hotnews.ro
“Premieră: SUA vor avea o strategie de lucru cu Aliaţii la Marea Neagră Administraţia americană va avea, pentru prima dată, o strategie de lucru cu Aliaţii privind regiunea Mării Negre, potrivit Legii Omnibus, adoptată de Congresul SUA și care conţine această prevedere, odată cu alocările bugetare aferente anului fiscal 2023. Legislativul american a decis astfel ca, în 6 luni de la promulgarea legii, secretarul de stat al SUA, împreună cu şefii altor agenţii federale relevante, să prezinte Congresului o strategie de lucru cu aliaţii NATO din regiunea Mării Negre, pentru aprofundarea relaţiilor economice, consolidarea asistenţei economice şi de securitate pentru statele din regiune, inclusiv prin sprijinirea eforturilor pentru creşterea rezilienţei democratice”m spune un comunicat al ambasadei României la Washington, citat de Agerpres. Prevederea legislativă este rezultatul unei iniţiative introduse de un grup bipartizan de membri marcanţi ai Congresului american precum senatorii Jeanne Shaheen, preşedinta Subcomisiei pentru Europa şi cooperare regională de securitate din Comisia de relaţii externe a Senatului SUA (democrată), Mitt Romney, membru al Comisiei de relaţii externe a Senatului SUA (republican), dar şi membri ai Camerei Reprezentanţilor precum Mike Turner şi William Keating. ….” Integral: https://cursdeguvernare.ro
“Kissinger consideră că avem o penurie globală de conducători -WSJ …. Kissinger crede că în oricare moment doar o mână de oameni e capabilă să înțeleagă arhitectura complicată a unei ordini mondiale viabile, iar un număr chiar și mai mic e înzestrat cu talentul conducerii necesar pentru a crea, proteja și reforma delicatul cadru internațional care face posibilă pacea, fie ea și parțială. Mai grav este că nu e suficient ca un lider eficient să înțeleagă sistemul internațional, scrie .Walter Russell Mead pe WSJ. Kissinger consideră că există o prăpastie imensă între acel gen de lume pe care cetățenii unei țări oarecare și-ar dori să o vadă și acel gen de lume care este posibil în realitate. Lumea nu poate fi atât de sinocentrică pe cât și-ar dori opinia publică chineză, nici atât de democratică sau woke pe cât și-ar dori mulți americani, atât de islamică pe cât și-ar dori mulți musulmani, atât de receptivă la problemele de dezvoltare pe cât și-ar dori unele state africane și latino- americane, nici atât de fascinată de grandoarea franceză ori atât de impresionată de exemplul moral britanic pe cât și-ar dori popoarele respectivelor țări. Marii conducători trebuie să construiască punți între opinia publică din propria țară și compromisurile inerente diplomației internaționale. Ei trebuie să vadă lumea suficient de limpede pentru a pricepe ce e posibil și sustenabil și trebuie totodată să fie capabili să-și convingă concetățenii să accepte finalități care adesea sunt în mod inevitabil dezamăgitoare. Paradoxal, se întâmplă frecvent ca acestă sarcină să fie mai dificilă în state puternice precum America, care sunt adesea în măsură să obțină de la lume o mare parte din ceea ce-și doresc. Țările mici și slabe înțeleg necesitatea compromisului; cele puternice și influente cred adesea că pot obține orice Acest gen de conducere presupune o combinație dificil de găsit de capacitate intelectuală, educație aprofundată și acel tip de înțelegere intuitivă a politicii cu care doar puțini sunt înzestrați. Cea mai recentă carte a lui Kissinger, „Leadership: Six Studies in World Strategy” [„Conducere: Șase studii de strategie mondială”], selectează șase conducători care au realizat lucruri remarcabile pe plan intern și extern (Konrad Adenauer din Germania, Charles de Gaulle din Franța, Richard Nixon din SUA, Anwar Sadat din Egipt, Margaret Thatcher din Regatul Unit și Lee Kuan Yew din Singapore). Însă cartea privește spre viitor, nu spre trecut. …. Toți cei șase lideri analizați de Kissinger s-au născut în afara elitei sociale. Toți provin din familii obișnuite din clasa de mijloc. Faptul că au provenit din acel mediu le-a conferit capacitatea de a înțelege cum văd lumea concetățenii lor. Selecționați în cadrul unor instituții de învățământ meritocratice, ei au primit o educație caracterizată de disciplină și exigență care i-a pregătit din punct de vedere psihologic, intelectual și cultural pentru a opera cu eficiență la cele mai înalte niveluri ale vieții naționale și internaționale. Kissinger avertizează că problema ordinii mondiale devine acum tot mai dificilă O întrebare care nu-i dă pace lui Kissinger este dacă nu cumva acest proces se dezintegrează – dacă nu cumva instituțiile de elită nu mai oferă acum acea rigoare și disciplină și dacă nu cumva cultura „alfabetizării profunde”, după cum o numește el, nu s-a erodat până la punctul în care societatea nu mai deține înțelepciunea necesară pentru a pregăti noi generații pentru funcția de conducător. Aici nu e vorba doar de aspecte simple, cum ar fi profesori universitari woke care compromit procesul educațional ori ideologi superficiali de stânga care elimină ideile complexe și subtile din ceea ce predau la facultate. E vorba dacă profunzimea și rigoarea educației clasice pot ține piept provocărilor ridicate de o cultură mai vizuală și timpilor reduși de atenție promovați de media electronică. ….” Integral: https://revistapresei.hotnews.ro
“Țiriac a vizitat un orfelinat de sărbători și le-a recomandat copiilor să nu mai fie săraci …. ”Eu n-aș fi ajuns atât de bogat dacă eram sărac. Trebuie să renunțați la mentalitatea asta de învinși. Faptul că nu aveți părinți, bani, sprijin, astea sunt detalii. Trebuie să vedeți ce oportunități există și mai ales să faceți afaceri cu statul”, le-a spus Ion Țiriac copiilor orfani. Țiriac nu a adoptat niciun copil din orfelinat, spunând că deja are un copil, cu care cheltuie prea mulți bani: ”N-am nevoie de încă un plod cu care să se bată Ion Ion pe cocaină, ar fi absurd”, a declarat Țiriac. Când copiii au vrut să-l sorcovească, Țiriac a avut brusc o stare de leșin și s-a scuzat, apoi a părăsit rapid orfelinatul, spunându-i șoferului său: ”Să nu mă mai aduci niciodată în acest loc îngrozitor, n-ai văzut că au încercat să mă jefuiască?”. ….” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
https://twitter.com/rag05675074/status/1607348146107039745?s=46&t=qMvbt4TWIPnZ7ZUoTc_q6g
Seful NATO, foarte clar in propriile expresii si inductii despre viitor.
Buna ziua.
“Avalanșă de legi-surpriză adoptate de Guvern. „Tot așa guverna și Dragnea, și Ponta, călcând în picioare orice norme”
Analiștii politici critică modul în care Guvernul a adoptat, în ultimele zile din an, fără dezbatere publică, mai multe proiecte legislative esențiale
Suprataxarea companiilor din industria energetică, dar și reforma pensiilor speciale sau modificarea codurilor penale au intrat pe masa guvernului miercuri, pe multe dintre aceste legi neexistând aproape niciun fel de dezbatere publică….”
https://www.fanatik.ro/avalansa-de-legi-surpriza-adoptate-de-guvern-tot-asa-guverna-si-dragnea-si-ponta-calcand-in-picioare-orice-norme-20271932
“Peste 150.000 de euro, costul mediu al unei vizite în străinătate a președintelui Iohannis. Peste 15 milioane de lei cheltuiți pe deplasări
Administrația prezidențială a cheltuit peste trei milioane de euro pentru cele 21 de deplasări în străinătate ale președintelui Iohannis….”
https://www.fanatik.ro/peste-150-000-de-euro-costul-mediu-al-unei-vizite-in-strainatate-a-presedintelui-iohannis-peste-15-milioane-de-lei-cheltuiti-pe-deplasari-20272263
“De ce sunt vitale numirile de procurori șefi la DNA, Parchetul General și DIICOT. Ce fel de oameni vor pune ministrul Predoiu și președintele Iohannis?
….De ce și-ar bate Klaus Iohannis singur un cui în talpă numind procurori-șefi care, eventual, să-l ia la întrebări la ieșirea din mandat pentru afacerea BMW sau pentru afacerea vaccinurilor Covid donate? Nimeni nu-și dorește revenirea la epoca Băsescu, atunci când însăși familia șefului statului a sfârșit prin a fi anchetată.
Numai că situația este mai complicată decât pare la prima vedere. În primul rând, liberalii vor trebui să predea șefia guvernului lui Marcel Ciolacu peste șase luni. Potrivit înțelegerii din coaliție, PSD va avea poziția de premier din mai 2023. Va conduce țara un an și jumătate, va împărți resursele publice, contractele mari și funcțiile importante. PSD va organiza alegerile din 2024, dacă protocolul va fi respectat. Își permit liberalii și Klaus Iohannis să le lase spațiu de joc pe tot terenul fără ca pesediștii se teamă de vreo instituție?
Poate că liberalii și șeful statului nu au realizat că, deja, PSD a colonizat zone esențiale din justiție, pe care le controlează în forță: CSM și Înalta Curte, unde taie și spânzură Lia Savonea. ….Aruncați o privire pe CV-ul omului susținut de PSD pentru a reprezenta societatea civilă în CSM, un procuror comunist de 70 de ani, sinecurist sadea. Veți realiza că partidul lui Ciolacu nu și-a schimbat foarte mult adevăratele intenții față de justiție. Și le-a ascuns mai bine, poate, dar nu a renunțat nici un moment la planul de a pune sub control justiția penală.
Inspecția Judiciară din CSM, condusă de soția unui fost prefect pesedist, exclude mai departe în mod exemplar judecători din magistratură pentru curajul de a fi condamnat la închisoare politicieni corupți. Metodele de intimidare a magistraților de pe vremea lui Dragnea sunt folosite mai departe, numai că azi nu mai iese nimeni în stradă să apere justiția.
Așadar, PSD a pus deja mâna pe CSM și Înalta Curte, capătul tunelului judiciar. Realizează ministrul Predoiu și președintele Iohannis cât de importante au devenit, în context, numirile de noi procurori șefi?
Colonizarea în forță a instituțiilor cheie din stat de către PSD nu se manifestă doar în justiție, ci sunt vizate și alte organisme de control, cum ar fi Consiliul Concurenței. Or toate acestea se întâmplă deja, când PSD nu are încă funcția de premier și nici toată puterea în stat.
Mai adăugați la tabloul de mai sus încă o realitate: sistemul de justiție se golește în mare viteză de cei mai bun profesioniști. Procurori și judecători cu experiență se pensionează în valuri, pentru a beneficia de pensiile speciale la cuantumul de azi. Chiar dacă sunt protejați de deciziile CCR iar modificarea legii pensiilor speciale nu-i afectează direct, nimeni nu riscă. Cei mai mulți preferă să iasă in sistem dacă au 25 de ani vechime. ….”
https://www.g4media.ro/de-ce-sunt-vitale-numirile-de-procurori-sefi-la-dna-parchetul-general-si-diicot-ce-fel-de-oameni-vor-pune-ministrul-predoiu-si-presedintele-iohannis.html
Multumim celor doua persoane care s-au gandit la noi de Sarbatori -coltul dreapta/sus. 🙂