Revista Presei – 29 august. “Scenariile de lucru în criza politică.”
29/08/2019 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de joi, 29 august! Vremea va fi caldă în toată țara, iar vântul va sufla slab până la moderat. Temperaturile vor fi cuprinse între 28 și 34 de grade Celsius, în timpul zilei, iar minimele vor coborî, până la 13-14 grade Celsius. Ploile stau departe de ziua de joi, însă nu peste tot. La deal și la munte pot apărea averse torențiale însoțite de căderi de grindină. În Capitală, maxima zilei de mâine va fi de 33 de grade. Cerul va fi senin toată ziua, iar disconfortul termic se va mai reduce puțin. Minima atinsă în miezul nopții va fi de aproximativ 17-18 grade Celsius.
Camera Deputatilor a respins definitiv amnistia si gratierea. PSD a amanat o decizie pe recursul compensatoriu Camera Deputatilor a respins, miercuri, in calitate de for decizional, proiectul legislativ privind amnistia si gratierea. Initiativa a fost respinsa cu 176 de voturi “pentru”, doua abtineri si un vot impotriva, a transmis pe Facebook deputatul Iulian Bulai.”Votat pentru. Vrem normalitate. Am convins PSD ca locul criminalilor si coruptilor este in puscarie, nu in libertate. Mergem spre victorie!”, a scris Bulai. Bulai a precizat pe Facebook ca, miercuri, deputatii ALDE nu s-au prezentat la munca. “ALDE a iesit de la guvernare. Se pare ca a iesit si din Parlament. Astazi niciun deputat ALDE nu s-a prezentat la munca. Lipsa lor anticipeaza moartea politica a acestui partid la fel de vinovat ca si PSD. Sper sa nu se mai reinventeze in alta pacaleala pentru romanii de buna credinta”, a spus el. Amintim ca marti legea amnistiei si gratierii, depusa din 2017 in Parlament, a fost respinsa cu un vot in unanimitate de Comisia Juridica a Camerei Deputatilor. Proiectul prevede ca se gratiaza in intregime pedepsele cu inchisoare de pana la 5 ani. Proiectul a fost initiat de Guvernul Grindeanu in 2017 si adoptat in acelasi an de Senat. Recursul compensatoriu a fost amanat din voia PSD. Pe de alta parte, proiectul de lege privind recursul compensatoriu va fi dezbatut in plenul Camerei Deputatilor saptamana viitoare, dupa cum au decis deputatii juristi. Integral: http://www.ziare.com
Avocatul Poporului critica intentia Vioricai Dancila de a da OUG pe Codul Penal Avocatul Poporului, Renate Weber, sustine ca modificarea Codului Penal trebuie facuta prin lege, nu prin ordonanta de urgenta, asa cum vrea premierul Viorica Dancila, deoarece romanii s-au pronuntat in acest sens in cadrul referendumului consultativ pe tema justitiei din 26 mai. Asta dupa ce Guvernul a discutat in prima lectura, in sedinta de marti, noua ordonanta de urgenta de modificare a Codurilor Penale.“Eu cred sincer ca nu va fi o OUG, adica eu am inteles ca a fost o discutie, dar o discutie pentru un proiect de act normativ, sa fie trimis in Parlament. Pentru ca, intr-adevar, la referendum asa s-a votat. Este un referendum validat. Este adevarat ca el nu este obligatoriu, este o optiune, sa spunem asa, dupa aceea, dar asa este firesc,” explica Weber. “Eu sper in continuare ca nu va fi prin OUG, ci va fi printr-un act normativ. Mai ales ca o OUG nu mai are cum sa afecteze trecutul (modificarile legislative se aplica pentru viitor- n.red.) “, spune Weber. Este o optiune politica. Renate Weber a mai spus ca nu Avocatul Poporului se pronunta pe optiunile privind cuantumul pedepselor, dar ca, in activitatea sa in cadrul societatii civile, a constatat de multe ori ca exista in Romania o optiune a politicienilor privind majorarea pedepselor. Integral: http://www.ziare.com
Scenariile de lucru în criza politică. Cine va deconta dezastrul produs de PSD și ALDE Separeurile din restaurantele de lux și sediile partidelor sunt scena negocierilor febrile dintre politicieni după criza guvernamentală declanșată de ALDE. Ieșirea lui Tăriceanu din guvern și întărirea poziției de jucător a lui Ponta schimbă datele jocului politic și deschid multiple opțiuni pentru toate partidele. În prag de prezidențiale, Iohannis, PNL, USR și PLUS au o dilemă majoră: cum să scape România de guvernarea PSD, dar să nu-și compromită șansele la cele trei alegeri decisive din 2019 și 2020. Ce urmează? După ieșirea ALDE din guvern, PSD e obligat să meargă în următoarele 45 de zile în Parlament pentru votul de încredere cerut de articolul 85 din Constituție în situația schimbării compoziției politice. Ce efecte are o eventuală pierdere a votului de încredere? Victor Ponta a declarat că situația ar duce automat la demiterea guvernului, dar Ludovic Orban l-a contrazis. Într-adevăr, Constituția nu prevede demiterea automată a guvernului. În acest scenariu, Opoziția ar putea sesiza CCR, ceea ce ar prelungi criza politica. O altă opțiune e moțiunea de cenzură, promisă apăsat de PNL chiar în ziua ieșirii ALDE de la guvernare. PNL a reacționat rapid atunci pentru a respinge orice acuzație de înțelegere (tacită sau nu) cu PSD. Din momentul declanșării procedurilor pentru depunerea moțiunii de cenzură apar următoarele opțiuni:1. Alegeri anticipate (cerute apăsat de USR și PLUS, dorite și de PNL și Iohannis)….2. Viorica Dăncilă renunță la candidatura la prezidențiale și PSD îl susține pe Mircea Diaconu, pentru ca ALDE și Pro România să refuze votarea moțiunii de cenzură inițiate de PNL și USR. Greu de realizat, Dăncilă și baronii PSD vor o candidatură proprie a partidului. …3. Moțiunea de cenzură trece și se formează o majoritate guvernamentală în jurul PNL, cu Pro România, UDMR, ALDE. Ar fi un risc major pentru PNL în cele două luni rămase până la prezendențiale: partidul ar prelua o moștenire catastrofală de la PSD, iar cu Ponta și Tăriceanu în guvern nu ar putea trece aproape nicio măsură cerută de electoratul anti-PSD. ….4. Moțiunea de cenzură trece și PNL formează singur guvernul, cu sprijin parlamentar de la restul forțelor non-PSD. Greu de crezut că Ponta și Tăriceanu ar accepta un asemenea scenariu, din care nu ar avea nimic de câștigat….5. Moțiunea de cenzură trece și se formează o nouă majoritate pe stânga: PSD (fără Dăncilă în guvern) – Pro România și ALDE. E ceea ce își doresc cel mai mult Ponta și Tăriceanu, iar baronii PSD ar putea fi și ei convinși că e soluția cea mai bună pentru a nu fi decuplați de la resurse. …6. Moțiunea de cenzură trece, dar calendarul politic (desemnarea unui nou premier) va fi împins până după alegerile prezidențiale. În acest caz, opțiunile se schimbă radical. Nu este exclusă însă o altă dezvoltare a situației politice: fie apariția unei lebede negre, un eveniment neașteptat cu impact social major, fie o soluție de compromis între principalii jucători politici. Integral: https://www.g4media.ro
“Amprentele” ALDE asupra guvernelor epocii Dragnea Ministrii ALDE (cu exceptia notabila a Ramonei Manescu, de la Externe) au demisionat marti din guvernul Vioricai Dancila, punand in practica decizia de luni a partidului de a rupe coalitia de guvernare cu PSD. O coalitie care a guvernat Romania doi ani si jumatate, incepand cu ianuarie 2017. O coalitie in care ALDE a jucat in permanenta rolul partenerului “junior” care a acceptat, prin vot, toate fanteziile politice ale lui Liviu Dragnea. La care a adaugat propriile fantezii – ne amintim atacul la adresa bancilor si a guvernatorului Mugur Isarescu purtat vehement de fostul senator ALDE Daniel Zamfir. In momente-cheie ale guvernarilor PSD-ALDE, cand ar fi putut sa spuna lucrurile pe care le-a spus acum, Calin Popescu Tariceanu, in cel mai bun caz, a tacut. A inceput sa critice abia dupa disparitia din viata publica a partenerului Liviu Dragnea si dupa ce a vazut ca pretentiile ii sunt refuzate de Viorica Dancila. Plecarea ministrilor ALDE din Guvern este un bun prilej sa amintim contributia acestui partid la actul guvernarii. Rectificarea bugetara a fost adoptata in Guvern pe 12 august 2019. Ministrii ALDE n-au avut nicio obiectie, dar o ora mai tarziu, partidul constata: “Rezultatele exercitiului bugetar dovedesc incapacitatea administrativa de a pune in aplicare marile proiecte de investitii stabilite”.”Nu putem merge mai departe cu constructii bugetare care constatam dupa jumatate de an ca nu se pot derula asa cum ne-am imaginat”, spunea luni Calin Popescu Tariceanu. Asta dupa ce, in februarie, atunci cand analiza cu Liviu Dragnea, Darius Valcov si Eugen Teodorovici proiectul de buget 2019, singura obiectie a presedintelui ALDE era legata de nivelul bugetelor alocate serviciilor secrete. Liderul ALDE a sustinut in prima faza chiar si OUG 114, adoptata de Guvern in decemrie 2018, in ultima zi de lucru inainte de Craciun. “Masurile fiscale vor conduce la cresterea puterii de cumparare fara a reduce competitivitatea economiei”, justifica Tariceanu adoptarea ordonantei care a introdus celebra “taxa pe lacomie”. Legislatie FFW pentru Fondul suveran si Banca de Dezvoltare. Integral: http://www.ziare.com
Cioloș: Suntem gata să ne asumăm guvernarea. Guvernul acesta trebuie să cadă Dacian Cioloș, a declarat, miercuri, că Alianța USR -PLUS este pregătită să-și asume guvenarea, dar lucrurile trebuie luate pe rând, primul pas fiind demiterea Executivului Dăncilă. ”Noi suntem gata să ne asumăm guvernarea pentru a pune România pe o direcție sănătoasă”, a spus liderul PLUS la Digi 24. Declarația sa vine după ce, marți, liderul USR, Dan Barna, a spus că formațiunea sa va intra în guvern doar după alegeri, anticipate sau la termen. În ce privește eventuale negocieri cu PNL, acesta a spus că o ”să vină momentul în care să ne așezăm la masă pentru a discuta detaliile”, dar lucrurile trebuie făcute pe rând: ”Guvernul acesta trebuie să cadă”. “După ce acest guvern va pica sunt multiple soluții. Suntem gata să contribuim la o soluție pozitivă care să scoată România din acest impas care se numește PSD”, a adăugat Cioloș. Întrebat despre partidul de la guvernare, liderul PLUS a răspuns: ”Nu mai avem ce să discutăm cu PSD, asta ne spun alegătorii, PSD a demonstrat deja ce poate sau, mai degrabă, ce nu poate. Ei fac orice să rămână la guvenare. Ei trebuie să fie la putere pentru a canaliza bani spre baronatele locale pentru ca banii să ajungă la partid”. Integral: https://www.hotnews.ro
PSD trebuie lăsat să își trăiască până la capăt agonia La 6 februarie 1990, măștile cădeau definitiv. Ion Iliescu, Silviu Brucan, Virgil Măgureanu au socotit că înscenarea lor perversă reușise așa că au decis să dea cărțile pe față. Au terminat cu minciuna mare cu casa care susținea că FSN ar fi emanația Revoluției, că e total lipsit de orice fel ambiții politice și și-au metamorfozat ticăloșia în partid. De atunci, dincolo de schimbările de nume succesive, ba FSN, ba FDSN, ba PDSR, ba PSD, partidul a trecut prin multe crize. Le-a depășit, adesea spre surprinderea multora, pe toate. Așa s-a făcut, de pildă, că gonit la sfârșitul anului 2015 de la guvernare, 13 luni mai târziu PSD câștiga cu un scor impresionant alegerile parlamentare. În martie 2018, președintele de atunci, Liviu Nicolae Dragnea, astăzi beneficiarul unei binemeritate trimiteri după gratii, se folosea de tribuna Congresului spre a acredita în mintea românilor ideea că PSD ar fi făcut un pact cu veșnicia. Că nimeni și nimic nu îl va mai înlătura vreodată de la putere. Astăzi, lucrurile dau semne că ar sta cu totul altfel. PSD pare să fie condamnat la dispariție. Nu mai are aliați, i s-au evaporat toți prieteni politici, nimeni nu riscă să mai facă cu el vreo alianță. Nimeni nu îi promite că îi va da mult așteptatul sprijin, acum că se află la ananghie. Este mai vulnerabil decât oricând în fața unei moțiuni de cenzură. Totul e ca cineva să vrea să o depună și, mai ales, să treacă. Rămânerea doamnei V.V. Dăncilă și a echipei domniei-sale la Palatul Victoria pare să fie o chestiune de luni. Domnul Kelemen Hunor, președintele UDMR, i-a transmis luni doamnei Dăncilă că ar face mult mai bine să demisioneze înainte de a fi supusă umilinței reușitei unei moțiuni de cenzură. Sunt voci chiar din interiorul partidului care susțin că retragerea de la guvernare s-ar impune cu maximă urgență. Operațiunea ar fi trebuit făcută încă din 27 mai, a doua zi după confirmarea oficială a nenorocirii de la Europarlamentare fiindcă mai mult ca sigur costurile ar fi fost mai mici. Dar mai bine mai târziu decât niciodată. Speră că istoria se repetă și că în 2020 se va mai petrece o dată minunea din decembrie 2016. Doamna Dăncilă și CExN sunt deocamdată de altă părere. Luni au decis să meargă mai departe. Să își asume riscul guvernării minoritare. Doamna Dăncilă nici măcar nu are altă soluție. Condiția ei de prim-ministru este singura care îi garantează supraviețuirea politică. Cel puțin până în decembrie, atunci când eșecul mai mult ca sigur de la Prezidențiale o va trimite exact acolo unde îi este locul. La Videle. Doamna Dăncilă știe că baronii partidului nu i-ar ierta vreodată gestul demisiei.Integral: http://www.contributors.ro
Directorul Direcției de Stabilitate din BNR: Suntem într-o situație extrem de dificilă, politic și economic. Nu cred că avem resurse că să mai rezistăm încă un an și jumătate ”Suntem într-o situație extrem de dificilă, politic și economic. Nu cred că avem resurse că să mai rezistăm încă un an și jumătate, până ce un nou guvern, rezultat din alegeri la termen, să poată începe să repare ce este acum stricat rău de tot”, scrie Eugen Rădulescu, directorul Direcţiei de Stabilitate Financiară din Banca Centrală, într-o postare apărută în cadrul unui grup specializat de pe Facebook. ”Chiar dacă actualul guvern nu va mai putea promova cine știe ce legi toxice, cum a făcut în ultimii aproape 3 ani, schimbarea lui în cadrul constituțional actual depinde de cât de mult vor acționă în această direcție parlamentării ieșiți (formal) din majoritate”, mai notează Eugen Rădulescu. Eu am mari îndoieli că se va putea ajunge la un vot care să dea jos guvernul actual, oricât de toxică este continuarea funcționării lui, mai scrie directorul Direcției de Stabilitate. ”Dacă totuși se va ajunge acolo, eu aș spera să se poată contura următorul scenariu: Un nou guvern, condus de PNL, dar format din oameni cu adevărat pricepuți, eventual din mai multe sau chiar toate partidele parlamentare și PLUS, să preia conducerea. Primul pas ar trebui să fie asumarea răspunderii pentru o lege care să abroge toate porcăriile promovate din ianuarie 2016 : în primul rând, cele din justiție și alinierea riguroasă la recomandările Comisiei de la Veneția ; cele care au ciuntit cu nerușinare puterile președintelui ; cele economice, care au permis jefuirea banului public. Asumarea răspunderii pe o asemenea lege pune la zid pe cei care ar dori să se modifice, dar să nu se schimbe nimic : dacă votează împotrivă și guvernul cade, jocul poate fi repetat de trei ori, până se declanșează alegeri anticipate, undeva în iarnă. Dacă nu se ajunge aici, măcar legislația devine mai puțin toxică, deși problema imensă a deficitului bugetar rămâne”, consideră Rădulescu. Integral: https://economie.hotnews.ro
Op-ed: Economia României în lumina curbei randamentelor din SUA …..Cu această concluzie în minte mă voi referi la economia noastră. Spre deosebire de perioada premergătoare crizei din 2008, când economia înregistra două boomuri, unul în piața imobiliară și unul în consum, alimentate de creșterea salariilor și a creditului, acum avem doar boomul consumului, alimentat de creșterea salariilor. Evoluția ponderii salariilor din sectorul public și a cheltuielilor sociale ca procent din PIB în România față de media din Uniunea Europeană (EU) este prezentată în Fig. 7- Fig. 9. Se vede volatilitatea mai mare în cazul României. Ca și înainte de anul 2009, politica fiscală contribuie la supraînălzirea economiei și intrările de capitaluri sunt mari. Rezultatele sunt similare cu cele înregistrate înainte de 2009: avem dezechilibre fiscale structurale nesustenabile, dezechilibre externe relativ mari (al doilea cel mai mare deficit de cont curent din UE) și o datorie externă de 103,7 miliarde euro (iunie 2019). Contextul mondial este oarecum schimbat. Se mențin dezechilibrele globale, dar zona euro este acum, în medie, o zonă cu excedent de cont curent. Majoritatea țărilor din UE au surplusuri de cont curent sau deficite relativ mici. Economia SUA continuă să aibă cel mai mare deficit de cont curent din lume și rămâne împrumutătorul (borrower) de ultimă instanță. Ca și în 2008, în SUA se află în plină desfășurare o serie de boomuri alimetate de ratele mici ale dobânzilor. În acest context, parte din scenariul pe care l-am prezentat mai sus pentru România este deja în curs de materializare. Din cauza politicii fiscale, ratele dobânzii sunt suficient de mari pentru a continua să atragă intrări de capitaluri care finanțează un deficit de cont curent din ce în ce mai mare. O reducere a ratei dobânzii care să contribuie la temperarea acestor intrări nu este posibilă fără a deteriora anticipațiile inflaționiste, care pentru anul acesta depășesc 4 la sută. Dacă recesiunea va apărea într-un viitor relativ apropiat de anul 2019, un sudden stop nu poate fi exclus, ceea ce va duce la deprecierea monedei și la imposibilitatea de a reduce rata dobânzii foarte mult fără a alimenta deprecierea, care ar deteriora bilanțurile celor cu datorii, încetinind creșterea economică. Din acest motiv am spus mai sus că, în condițiile menționate, spațiul de manevră al politicii monetare nu poate fi utilizat pe deplin în recesiune. Date fiind ratele mici ale dobânzilor din țările dezvoltate, politica fiscală ar fi trebuit să opereze cu un deficit egal cu zero sau chiar cu un surplus, pentru a ajuta politica monetară să reducă ratele dobânzilor fără a crea anticipații inflaționiste…. Dacă o recesiune de aceeași dimensiune ar interveni în 2020 și ponderea în sarcina fiscală a cheltuielilor sociale și a celor cu salariile ajustate pentru cheltuielile imputabile ar fi în 2019 la nivelul din 2018, atunci înseamnă că cele două tipuri de cheltuielil luate împreună ar ajunge în 2020 la aproximativ 94,3 la sută din sarcina fiscală. Acest nivel nu ar mai lăsa suficient loc pentru alte cheltuieli curente și de investiții, forțând soluții dureroase. Experiența ne arată că, în România, partidele forțate să aplice soluțiile dureroase sunt mereu altele, pentru că după ce le aplică sunt scoase de votanți de pe scena politică, comparativ cu invariant același partid care generază problemele în fazele ascendente ale economiei prin promovarea politicilor fiscale prociclice. În consecință, politica fiscală prociclică are consecințe negative nu numai pentru economie, ci și pentru democrație și calitatea mediului politic. Să presupunem însă că realitatea ne va contrazice, ca în multe alte ocazii în trecut, și recesiunea va întârzia câțiva ani, dându-ne timpul să facem corecțiile necesare în mod gradual. Va fi utilizat acest timp pentru corecții graduale? Greu de crezut! Politologul și jurnalistul Erik Maria Ritter von Kuehnelt-Leddihn spunea că partidele „Strânge Cureaua” doar în rare ocazii au curajul să ia înapoi ceea ce au dat partidele „Moș Crăciun”, căci vor pierde votanți, chiar dacă măsura este economic corectă. Integral: https://www.g4media.ro
AEP: Pentru prima dată la un scrutin prezidenţial, campania electorală va fi finanţată de la bugetul de stat. Noutățile alegerilor din noiembrie Autoritatea Electorală Permanentă anunţă că astăzi a început perioada electorală pentru alegerile prezidenţiale din acest an şi precizează că, pentru prima dată la un scrutin prezidenţial, campania electorală va fi finanţată de la bugetul de stat, transmite News.ro La alegerile prezidenţiale din acest an, programate în data de 10 noiembrie 2019 (primul tur) şi 24 noiembrie (turul al doilea), se vor aplica, în premieră, o serie de modificări legislative menite să faciliteze exercitarea dreptului de vot de către cetăţenii români din străinătate şi să confere procesului electoral mai multă transparenţă şi acurateţe. Astfel, pentru cetăţenii români din străinătate, legislaţia electorală care reglementează alegerile prezidenţiale din acest an a introdus următoarele facilităţi:…. O altă noutate introdusă la alegerile prezidenţiale din acest an o constituie utilizarea, în toate secţiile de votare din ţară şi din străinătate, a Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal (SIMPV), care constituie o garanţie a corectitudinii şi transparenţei procesului electoral, precizează AEP. „În ceea ce priveşte campania electorală, menţionăm că, pentru prima dată la un scrutin prezidenţial, aceasta va fi finanţată de la bugetul de stat, controlul şi rambursarea cheltuielilor fiind efectuate de Autoritatea Electorală Permanentă în baza Legii nr. 334/2006 privind finanţarea partidelor şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”, se mai arată în comunicat. Integral: https://www.g4media.ro
Avocatul Poporului, dupa verificarile in cazul Sorina: Evaluarile psihologice facute sunt un fel de copy-paste, dintr-un an in altul Avocatul Poporului, Renate Weber, anunta ca, in urma verificarilor facute in cazul Sorinei, fetita luata cu forta din casa asistentului maternal care a crescut-o si dusa in familia care a adoptat-o, s-a constatat ca evaluarile psihologice facute la Directia pentru Protectia Copilului au fost “un fel de copy-paste”. Weber spune ca trebuie sa existe un mecanism care sa verifice daca copiilor adoptati le este bine in noua familie. “Cred ca o concluzie pe care putem sa o tragem se refera la felul in care evaluarile psihologice pe care trebuie sa le faca acestor copii, evaluari care sunt cuprinse in fisa lor la aceste Directii pentru Protectia Copilului sunt serioase sau sunt de forma. Pentru ca ceea ce am constatat noi a fost intr-adevar ca ele sunt in mai multe cazuri, nu numai in cest caz, sunt un fel de copy-paste dintr-un an in altul, nu sunt lucruri facute asa cum ar trebui si in sensul acesta am trimis unele recomandari”, a spus Renate Weber, miercuri, intr-o conferinta de presa. Aceasta a precizat ca institutia pe care o reprezinta nu are competente privind adoptia in sine.”Noi am sesizat inclusiv CSM-ul la data aceea, dar avem limitele noastre, nu avem cum sa intram intr-o instanta de judecata sau sa ne substituim lor in ceea ce s-a intamplat concret acolo cu adoptia”, a spus Avocatul Poporului…..Avocatul Poporului a aratat ca in cursul anchetei privind adoptia Sorinei a discutat cu autoritatile, iar asistenta maternala a Sorinei a refuzat sa discute cu reprezentantii institutiei, la indicatiile aparatorului sau. Integral: http://www.ziare.com
ANRE: Exista riscul ca, la iarna, sa nu poata fi alimentati cu gaze toti consumatorii din Romania Autoritatea Nationala de Reglementare in Energie (ANRE) atrage atentia, intr-un document, ca exista riscul ca, la iarna, sa nu poate fi alimentati toti consumatorii de gaze din Romania, avand in vedere ca exista “suspiciuni rezonabile” ca fluxul de gaze din import prin Ucraina sa fie redus.”Avand in vedere ca pentru iarna 2019-2020 sunt suspiciuni rezonabile ca furnizarea gazelor naturale pe directia Ucraina sa fie redusa, exista riscul neasigurarii cu gaze naturale pentru toti consumatorii, motivat de asemenea de capacitatea redusa a celorlalte puncte de interconectare. In aceste conditii, ar putea fi necesara intreruperea unor categorii de consumatori si trecerea unor grupuri termoenergetice la functionarea pe pacura”, se arata intr-un document postat pe site-ul ANRE. Aceasta este pentru prima data cand autoritatile din Romania vorbesc de pericolul ca importurile de gaze sa fie periclitate de faptul ca acordurile intre Rusia si Ucraina pentru tranzitul de gaze inceteaza la 31 decembrie 2019. Pana acum, Transgaz afirma, in documentele publice, ca partea romana nu a primit nicio informare cu privire la fluxul de gaze din Rusia via Ucraina. Informatia privind acest risc apare in nota explicativa a unui proiect de ordin prin care ANRE vrea sa modifice metodologia de stocare a gazelor pentru iarna. “In cazul aparitiei unei asemenea situatii intreruperea furnizarii gazelor naturale din directia Ucraina va afecta intreaga regiune, atat Ungaria cat si Bulgaria fiind nevoite sa declanseze mecanismele de securitate pentru a-s proteja proprii consumatori. Ca urmare nu vor mai fi disponibile gaze naturale pe punctele de interconectare cu cele doua tari”, se mai arata in documentul citat. Integral: http://www.ziare.com
Pro Infrastructura: CNAIR a reziliat contractul lotului 3 din A1 Lugoj-Deva, sosea care e 99% gata. Statul va pierde definitiv garantia Asociatia Pro Infrastructura anunta ca a fost reziliat contractul lotului 3 al autostrazii A1 Lugoj-Deva.”La 16 zile de cand tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat in trafic, ministrul Cuc si executantii lui din CNAIR au persistat in santajarea constructorului si obligarea acestuia de a accepta o extindere a garantiei tuturor lucrarilor de la 4 la 10 ani, neluand in calcul in niciun moment deschiderea autostrazii. Imaginati-va rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesionistii din domeniul infrastructurii de transport asa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premiera la nivel mondial”, arata asociatia intr-o postare pe Facebook. Potrivit sursei citate, nodul Holdea (parte a altui contract cu acelasi antreprenor) nu este reziliat, iar unul dintre cele doua ecoducte construite nu a fost inclus si nici platit in contractul reziliat astazi.”In concluzie, INAUGURAREA CELOR 21 DE KM DEVINE INCERTA. Singurul lucru sigur este ca statul roman VA PIERDE DEFINITIV GARANTIA DE 4 ANI si ca VOM AVEA MULTI ANI DE PROCESE in urma carora riscam sa platim tot noi, contribuabilii romani, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, conchide postarea. Integral: http://www.ziare.com
Primăria a ridicat maşinile parcate aiurea şi acum Ştefan cel Mare are 12 benzi pe sens În sfârşit, şoseaua Ştefan cel Mare din Capitală are 12 benzi pe sens, aşa cum a fost proiectată! Miracolul a avut loc după ce, în această dimineaţă, cele 10 rânduri de maşini care ocupau carosabilul de ani de zile au fost, în sfârşit, ridicate. “Primele 7 benzi erau ocupate de maşini parcate, iar pe încă trei erau opriţi tot felul de boşi pe avarii. Am ridicat tot ce am putut, acum să vedem ce facem cu toate maşinile astea. Am identificat un teren de 300 de hectare în Bărăgan unde ar putea fi depozitat primul lot de maşini”, spune Aurel Ţoncu, angajat al Companiei Municipale Ridicări şi Deportări Vehicule. “Wow, nu mi-am imaginat că Ştefan cel Mare e aşa lat. Durează 10 minute numai să-l traversezi. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna dimineata all 🙂
“…„Un magistrat care demisionează este eliberat din funcţie de Preşedintele României prin Decret care trebuie publicat în Monitorul Oficial. Pana la emiterea Decretului demisia se poate retrage. Cu alte cuvinte răsalaltaieri erai magistrat şi spuneai ca vrei separare de politic, alaltaieri se dovedeşte ca negociai chiar tu un post politic, ieri demisionezi din magistratura, dar Preşedintele ţării încă nu apuca sa emită decretul de eliberare din funcţie sau acesta încă nu e publicat în M.Of, azi nu eşti numit în acea funcţie politica aşa că revii asupra demisiei, mâine redevii magistrat independent la fel ca înainte şi preşedinte la asociaţia cu 10 membri pentru care televiziunile condamnaţilor politic ţi se adresează cu ‘şefa judecatorilor’. Cred ca este un curent dâmboviţean numit «independenta justiţiei de tip nou»”, a scris Dănileţ miercuri seara pe Facebook. Dana Gîrbovan, anunţa în urmă cu câteva ore că îşi retrage demisia din magistratură după ce preşedintele Klaus Iohannis declara într-o conferinţă de presă că refuză să o numească în postul de ministru al Justiţiei….”
https://adevarul.ro/news/eveniment/cristi-danilet-ironic-dana-girbovan-anuntat-ca-si-retrage-demisia-magistratura-independenta-justitiei-tip-nou-1_5d66c84d892c0bb0c60ec5d9/index.html
“….Președintele nu avea altă soluție decât să facă trimitere la articolul 85 din Constituție, alineatul 3, spune Augustin Zegrean. Guvernul, prin această propunere de remaniere, își schimbă compoziția politică. În situația aceasta, președintele poate să semneze decretul de remaniere doar în baza aprobării date de Parlament, aprobare solicitată de primul ministru. „Dacă Parlamentul nu aprobă remanierea, rămânem cu ce avem, adică rămân miniștrii în funcție – cei care sunt în funcție, nu cei care au plecat, acolo avem o problemă, acolo vor fi niște interimari”, a spus Zegrean.
Fostul președinte al Curții Constituționale a subliniat însă că această procedură nu este echivalentă cu o moțiune de cenzură. Primul ministru își pierde funcția de prim-ministru doar prin retragerea încrederii, or retragerea încrederii se face numai prin moțiune de cenzură. Aici suntem în altă situație: articolul 85, alineatul 3 spune că președintele poate să semneze remanierea numai după aprobarea Parlamentului. Neacordarea acestei aprobări nu duce automat la demiterea Guvernului, iar primul ministru nu-și pierde în acest fel funcția. Articolul 107 din Constituție stipulează în ce situații premierul își pierde funcția – fie prin retragerea încrederii prin moțiune de cenzură, fie prin incapacitate, deces etc. Nu suntem acolo, a punctat Augustin Zegrean….”
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/gestul-vioricai-dancila-de-a-merge-cu-guvernul-la-aprobare-in-parlament-este-lipsit-de-riscuri-explicatiile-lui-augustin-zegrean-1179801
Bună dimineața!
Oare cât o fi comisionul pentru o astfel de investiție și cum se va prădui? Pentru că propunerea este de noaptea minți, similară autobuzelor turcoaz achiziționate de clanul Pandele Firea.
Ok, este o soluție un astfel de incinerator, dar în oraș și nu pe repede înainte. Oare a existat o etapă de consultare a publicului interesat/a cetățenilor legat de o astfel de investiție? Este cert că reprezintă tunul înainte de plecarea de la butoane și o confirmare a faptului că această catastrofă este conștientă că nu mai prinde un mandat.
https://www.g4media.ro/pro-si-contra-incineratorului-de-deseuri-aprobat-de-primaria-bucuresti-in-sectorul-4-ce-spun-expertii-si-ce-metropole-europene-au-solutii-similare.html
Din ciclul ”România stat mafiot, România stat eșuat” – ”apar date potrivit cărora anchetatorii au suspiciuni că liderii grupului infracţional şi-ar fi asigurat complicitatea unor persoane care fac parte din diferite autorităţi locale (poliţie, primărie, asistenţă socială) care le-ar fi dat informaţii în legătură cu controalele şi verificările efectuate periodic de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Maramureş, au explicat surse judiciare pentru G4Media.ro.”
https://www.g4media.ro/liderii-gruparii-din-maramures-acuzate-ca-exploata-copii-ar-fi-avut-complici-oameni-din-primarie-si-politie-cinci-arestari-preventive-in-dosar-surse.html
Prieteni șitu/au bănuit că nu va fi….. oare nu este ilegală această decizie? În plus, demisia este un act de voință unilateral și o comunicare de încetare a unui contract. – ”Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), Lia Savonea, nu a trimis la Palatul Cotroceni decizia Secţiei pentru Judecători a Consiliului care a votat în unanimitate plecarea din magistratură a judecătoarei Dana Girbovan, propunerea PSD pentru ministrul Justiţiei.”
https://romania.europalibera.org/a/lia-savonea-nu-trimisese-la-cotroceni-decizia-csm-de-acceptare-a-demisiei-danei-g%C3%AErbovan-din-magistratur%C4%83-/30134020.html
Buna ziua. Era asigurata si reasigurata, madam savonea s-a ”facut” ca a uitat sa trimita decizia CSM, daca Iohanis o cerea si apoi semna iesirea ei din magistratura, psd are Monitorul Oficial unde nu publicau demisia pana nu aveau numirea de ministru si probabil le tipareau unul dupa altul. Ar fi interesanta o plangere sau sesizare abuz/neglijenta in serviciu impotriva tartorei de la CSM
Buna ziua.
Pentru porcaria asta ambele scroafe criminale “judecatorese” savonea si girbovan trebuie date afara definitiv din magistratura. Asa se face oriunde in locuri normale.
postare noua, salut!
http://politeia.org.ro/editoriale/barbut-la-csm-asta-are-asta-n-are-care-e-castigatoare-savonea/62277/