Revista Presei – 29 aprilie.”Suntem, e drept, în criză şi este esenţial să scăpăm din ea. Dar de ce Bulgaria strânge mai mulţi bani la buget ca România? De ce Franţa, Germania sau Austria stâng la buget cu 60% mai mult decât strânge România (% PIB)?”
29/04/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de joi, 29 aprilie! Vremea va fi rece pentru această dată. Temperaturile maxime se vor încadra între 8 și 16 grade, iar cele minime vor fi cuprinse, în general, între 2 și 9 grade. Cerul va fi mai mult noros și va ploua pe arii extinse în jumătatea de sud a țării și local în rest. După-amiaza se vor semnala descărcări electrice în regiunile sudice, unde și cantitățile de apă vor depăși pe alocuri 15…20 l/mp. La munte, mai ales pe crestele înalte ale Carpaților Meridionali și Orientali, vor mai fi precipitații mixte. Îndeosebi în prima parte a zilei, vor fi unele intensificări ale vântului la munte, precum și, local şi temporar, în restul teritoriului, cu precădere în sud-vest, sud şi est. În București, vremea va continua să se răcească, astfel încât temperatura maximă se va situa în jurul valorii de 13 grade, iar cea minimă va fi de 6…7 grade. Cerul va fi mai mult noros și, mai ales pe parcursul zilei, temporar va ploua, iar vântul va prezenta unele intensificări.
O doză de vaccin anti-Covid-19 reduce cu circa 50% transmiterea în interiorul unei familii, arată un studiu al agenției engleze de sănătate publică …. Persoanele infectate cu virusul la trei săptămâni după administrarea unei doze de vaccin sunt cu 38% până la 49% mai puţin susceptibile să transmită virusul membrilor familiei lor decât cele care nu au fost vaccinate, a subliniat Public Health England (PHE) într-un comunicat. Acest nivel de protecţie, observat în jurul celei de-a paisprezecea zi după vaccinare, este similar indiferent de vârsta persoanei vaccinate sau a membrilor familiei. „Este o veste fantastică. Ştiam deja că vaccinurile salvează vieţi şi acest studiu, cel mai complet efectuat în condiţii reale, arată, de asemenea, că reduc transmiterea acestui virus mortal”, şi-a exprimat satisfacţia ministrul britanic al sănătăţii, Matt Hancock. Acest studiu a urmărit 57.000 de persoane din 24.000 de familii în care o persoană vaccinată a fost testată pozitiv şi le-a comparat cu aproape un milion de contacte de persoane nevaccinate. Familiile sunt considerate a fi locuri cu „risc ridicat” în ceea ce priveşte transmiterea şi „rezultate similare ar putea fi observate în locuri cu riscuri similare de transmitere, cum ar fi locuinţele comune şi închisorile”, a subliniat PHE. Agenţia a subliniat că o doză de vaccin permite, de asemenea, după patru săptămâni, reducerea cu 60 până la 65% a riscului de a dezvolta simptome. Studii anterioare ale PHE au arătat că vaccinurile Pfizer şi AstraZeneca au prevenit 10.400 de decese la persoanele cu vârsta peste 60 de ani la sfârşitul lunii martie. Integral: https://www.g4media.ro
Studiu: COVID-19 nu va dispărea nici după apariția vaccinurilor. Ar putea deveni o boală endemică, ținută sub control COVID-19 nu va dispărea odată cu vaccinurile, potrivit unui studiu al Universității Oxford În schimb, poate deveni o boală endemică, ținută sub control. Cercetător: Rezultatele studiului Oxford privind Covid-19 ne dau o idee despre cum va arăta viitorul pandemiei. Un studiu al Universității Oxford arată că maladia COVID-19 ar putea deveni o boală endemică, mulţumită vaccinurilor, şi, astfel, va putea fi controlată, potrivit explica.co. Un articol pe această temă a fost publicat de dr. Elmer Huerta, după ce a analizat concluziile. „Covid-19 ar putea să devină o boală endemică mulţumită vaccinurilor. Asta înseamnă că nu o să dispară în întregime, dar va fi controlabilă. Rezultatele studiului Oxford privind Covid-19 ne dau o idee despre cum va arăta viitorul pandemiei”, se arată în articolul cercetătorului. Dr. Huerta a mai notat că „o epidemie este, evident, o gravă problemă de sănătate publică. O cauză epidemică nu reprezintă neapărat o boală contagioasă. De exemplu, creşterea rapidă a ratei obezităţii şi a consumului de tutun sunt considerate de asemenea epidemii. Pandemia, pe de altă parte, înseamnă că o boală infecţioasă s-a răspândit în lumea întreagă, descoperindu-se cazuri în fiecare ţară”. Puțin peste 1,6 milioane de probe moleculare PCR, analizate Cercetătorul-șef în studiul Universității Oxford, Sarah Walker, a explicat, pentru CNN, că, având în vedere că vaccinurile nu sunt 100% eficiente, infecţia nu va fi redusă la zero, însă ele pot face ca boala cauzată de noul coronavirus să devină una endemică. Studiul Oxford a analizat peste 1,6 milioane de probe moleculare PCR pe un eşantion reprezentativ din Marea Britanie, compus din 373.402 participanţi cu vârste de peste 16 ani, între 1 decembrie 2020 şi 3 aprilie 2021. Cercetarea s-a bazat pe următoarele elemente: numărul probelor moleculare pozitive, pentru a vedea câte infecţii s-au dezvoltat după vaccinare; numărul persoanelor care au informat că au avut anumite simptome, pentru a şti câte cazuri simptomatice ale bolii au apărut după vaccinare; încărcătura virală din probe, pentru a cunoaşte cantitatea de virus şi capacitatea de contagiere a persoanelor infectate; şi o analiză genomică a virusului izolat, pentru a cunoaşte efectul protector al vaccinului privind variantele noului coronavirus. Vaccinurile anti-COVID au acţionat şi în cazul variantei B.117 Integral: https://alephnews.ro
Criză și pedeapsă Hai, c-a trecut prima criză politică a coaliției din primele 4 luni de guvernare. O fi avut colici. Să vedem cât durează până la a doua…. Pentru a închide criza prin numirea dr. Ioana Mihăilă (secretar de stat) ca ministru, coaliția a avut întâi o ședință de „terapie pozițională” (cum i-a zis Barna) unde părțile și-au menținut pozițiile indecente și abia apoi (într-o zi cu record de decese COVID) l-au reacceptat pe Cîțu premier după ce l-au dat prin sare și piper – interzicându-i să mai revoce vreun ministru fără aprobare de la partid. În opinia lui Barna, coaliția a depășit astfel „o situație delicată”. Delicată pe naiba. A fost vulgară. VV avea tupeul să se ceară înapoi la minister, ca ministru, secretar de stat sau consilier. Eventual, recepționer. Mai ales că a umblat cu documente și cifre false. Totuși Ioana Mihăilă a anunțat „continuarea proiectelor lui Vlad”. E vorba de criza de citostatice? Iohannis care altădată ieșea seara la portiță pentru o șuetă cu cetățenii, a tăcut mâlc toată săptămâna crizei pentru a constata la sfârșit că s-a încheiat „un moment dificil” și ne întoarcem la vaccinare. La rându-i Orban a considerat că noul acord (restricțiile impuse lui Cîțu) „va crește încrederea între parteneri”. Absolut. Cum să n-ai încredere, ca premier, într-un ministru care te face „zombie politic”? Dimpotrivă, ai toată încrederea că altă dată o s-o facă și mai lată. Și chiar au făcut-o lată la Iași unde conflictul dintre PNL și USR, respectiv primarul Chirică și Chichirău, s-a soldat cu respingerea bugetului primăriei prin votul USR și PSD. Chichirău a zis că „a blocat astfel mafia imobiliară” din Iași. Și nu putea s-o denunțe la DNA în loc să blocheze bugetul? Chirică-Chichirău, chichirez gâlceavă. Chiparoși, vorba lui Orlando. Bulai pretinde însă că „noi USR suntem forța reformatoare, noi suntem motorul reformelor”. Când Bulă-i deputat ori senator se crede motor. Vorba poetului Ursachi: „Un om din Tecuci avea un motor dar asta nu i–a folosit la nimic”. Și Cîțu se lăuda ca a reformat ministerul de finanțe („am redus numărul de directori cu 20%”) dar a venit Nazare și au apărut 300 de posturi noi (direcții, consilieri, secretari de stat). Reformă în stil mare: face fiecare ce i se năzare. Ciolacu a ironizat „șleahta de iresponsabili” care face „terapie pe ciolan”. Amnezie pe Ciolacu: a uitat că PSD deși era singurel la guvernare și-a dărâmat în 8 luni propriile guverne Grindeanu și Tudose? Acum Ciolacu pretinde că riscăm să pierdem cele 30 mld. de euro de la CE fiindcă „PNRR e varză și a fost respins la Bruxelles”. Ciolacu e varză de Bruxelles, PNRR n-a fost respins ci se lucrează pe manuscris: „Ministrul de resort s-a întors cu observații, vom corecta, lucrăm la ele până va fi bine, nu e nicio catastrofă“ – ne-a asigurat Iohannis. Corect. Era catastrofă dacă Dăncilă pățea așa ceva. Ministrul de resort adică Ghinea a zis și el că „ajustăm și negociem unele componente, mai avem timp”. Ăsta nu-i Ghinea, e Ghinion! Integral: https://revista22.ro
Hotărâre istorică privind statul de drept la Curtea de Justiție a UE O nouă interpretare a Tratelor Uniunii Europene a fost elaborată într-o hotărâre recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Într-o speță benignă despre o situație care privea numirile judecătorilor în Malta, Curtea consacră principiul non-regresiei legislației privind statul de drept. Cu alte cuvinte, dreptul european se opune ca un stat membru au UE să slăbească protejarea valorilor consființite în Articolul 2 TUE față de cea asigurată la momentul aderării. Pentru persoanele din mediul juridic sau persoanele care urmăresc în general reformele Justiției, această hotărâre este un precedent important care nu trebuie să treacă neobservat. Hotărârea pronunțată pe 20 Aprilie 2021 Reppublika vs. Premierul Maltei, de către CJUE cu privire la sistemul de numiri judiciare în Malta va putea fi utilizată ca un important precedent pentru toate viitoarele spețe care privesc subminarea sau tentativele de a aduce atingere principiilor statului de drept. Marea Cameră a Curții de Justitie a UE, cea mai înaltă formațiune a instanței care este rezervată pentru cele mai importante dosare a pronunțat o hotărâre care confirmă faptul că legile care reglementează numirile judecatorilor utilizate de Malta în 2019 nu au încălcat legislația UE. CJUE a fost rugată să stabilească dacă noul cadru legislativ al Maltei pentru numirea judecătorilor și magistraților și faptul că premierul maltez a avut ultimul cuvânt cu privire la numire, încalcă legislația UE sau nu. În aceasta speță, instanța de la Luxemburg, după analiza argumentelor a considerat că metoda de numire nu este contrară legislației europene, dat fiind faptul că primului ministru i se cerea să acționeze la sfatul unui organism independent. Dincolo de faptele din speță, judecătorul european de la Luxembourg a explicitat obligațiile care revin statelor membre odată ce au aderat la valorile Uniunii. Curtea face referire foarte clar la dreptul european care obligă Statele membre să se abțină de la adoptarea unor norme care ar submina independența sistemului judiciar, consacrând printr-un obiter dictum un nou principiu al non-regresiei legislației privind respectarea statului de drept. În construcția concluziilor, judecatorul se folosește de această etapă pentru a realiza noi interpretări pe care le va putea folosi în viitor. Curtea concluzionează foarte explicit silogismul prin care ajunge la consacrarea acestui principiu, și anume „că respectarea de către un stat membru a valorilor consacrate la articolul 2 TUE constituie o condiție pentru a beneficia de toate drepturile care decurg din aplicarea tratatelor în privința acestui stat membru. Prin urmare, un stat membru nu își poate modifica legislația astfel încât să determine o reducere a protecției valorii statului de drept, valoare care este concretizată printre altele de articolul 19 TUE”…..CJUE a început această pregătire și înarmare cu noi principii în 2018, imediat după prima activare a articolului 7 TUE. Prima hotărâre de acest tip este cea din 27 februarie 2018 Asociația sindicală a judecătorilor din Portugalia, CJUE se dotează cu noi competențe pe sine prin interpretarea extensivă a articolelor 2 și 19 TUE. Începând cu aceasta hotărâre, CJUE vă putea să decidă dacă o legislație care privește independența justiției naționale este conformă sau nu cu dreptul UE. Integral: https://www.hotnews.ro
România are cele mai mici venituri la buget, ca procent din PIB, dintre tările Uniunii Europene. De unde bani atunci pentru atâtea nevoi? Datele Eurostat arată că România a avut, în 2020, venituri la buget, ca procent din PIB, de 31,1% (cu excepţia Irlandei care este o ciudăţenie statistică). Este cel mai mic procent de colectare din Uniunea Europeană (minus Irlanda). În aceste condiţii şi puterea statului de a susţine serviciile generale – învăţământ, sănătate – este la limită şi, de aceea, ce se vede strâns în visteria statului merge, în proporţie de 85%, doar spre salarii şi pensii. Între ţările din regiune, Bulgaria a strâns la buget, anul trecut, 39,3% din PIB, Cehia 41,3% din PIB, Polonia 42,8% din PIB şi Ungaria, 43,5% din PIB. În condiţiile în care nivelul taxelor din aceste ţări, împreună, variază foarte puţin. Tările din vestul continentului stau mult mai bine decât media UE de 46,8% din PIB. Germania a adus la buget, în 2020, 45,2% din PIB, Belgia 50,6%, Danemarca, 49,2%, Franţa, 52,9%. România? 31,1%! La astfel de sume colectate la buget şi puterea de a ajuta economia în criză a fost pe măsură. De aici discuţiile şi furiile că banii promişi de guvernul român nu au ajuns la ţintă, în vreme ce, în alte ţări, economiile sunt inundate cu bani – din buget şi din împrumuturi. Criza şi slaba colectare au crescut, într-un singur an, datoria publică a României cu 12 puncte procentale din PIB, până la 48%. Este un salt enorm, niciodată întâlnit în ultimii 30 de ani. Deficitul bugetar de anul trecut, de 102 miliarde de lei (21 mld. euro) este mai mare, în euro, decât împrumutul făcut, în criza trecută de România de la FMI, UE şi Banca Mondială – împrumut de 20 mld. euro. Iar povara publică va creşte pentru că statul va face, în acest an, încă o datorie de cel puţin 70 de miliarde de lei. Este adevărat că multe cheltuieli sunt făcute pentru combaterea pandemiei – cel puţin 50 de miliarde de lei, în 2020, spune Ministerul Finanţelor. Povestea este că noi nu ştim cât vor dura anii “vacilor slabe”. Nu am economisit în anii “vacilor grase” şi acum trăim din împrumuturi. Când 85% din veniturile curente ale statului merg în pensii şi salarii, statul nu este altceva decât un cerşetor în praful drumului. Este careva să-i dea un ban, poate să-şi cumpere o pâine. Nu-i dă? Vai viaţa lui! Povestea complicată pentru stat este că şi bănuţul strâns din cerşeală se adaugă la datoria publică şi, la un moment dat, şira spinării statului s-ar putea rupe de atâta povară. Suntem, e drept, în criză şi este esenţial să scăpăm din ea. Dar de ce Bulgaria strânge mai mulţi bani la buget ca România? De ce Franţa, Germania sau Austria stâng la buget cu 60% mai mult decât strânge România (% PIB)? Integral: https://www.zf.ro
Energia romanească și linia de înaltă tensiune Ucraina – Rusia Zilele acestea CSAT-ul se va întruni pentru a discuta și despre evoluțiile din regiunea Mării Negre. În mai multe articole am tras atras atenția că Federația Rusă poate reaprinde oricând unul din conflictele înghețate din jurul Mării Negre. Tensiunile recente de la granița comună cu Ucraina, reîncălzirea conflictului din Dombas și exercițiile navale pe o treime din Marea Neagră au făcut ca NATO, UE și statele membre să traseze mai clar liniile roșii privitoare la politica de forță dusă de Kremlin. Mai adăugăm și valul de expulzări ale diplomaților ruși din multe țări europene. Teoria mea este că aceste conflicte au fost amorsate și apoi înghețate pentru a stopa orice tentativă de exploatare de resurse energetice sau construire de trasee energetice independente de voința Kremlinului. Am tras un alt semnal de alarmă privind resursele de gaze off shore (inclusiv cele românești) după ocuparea peninsulei Crimeea. Amintesc de câte ori pot de ce se spune în strategia energetică rusească din 2012 (încă în vigoare) și în “Doctrina Gherasimov”:
- țările Uniunii Europene să devină cât mai dependente de gazul rusesc,
- Federația Rusă să facă investiții gigant în conducte,
- mărirea capacităților de transport din țările fostei URSS: Turkmenistan, Kazakstan, Uzbekistan și Azerbaijan către Occident, deci mărirea monopolului rusesc,
- crearea de firme intermediare în țările occidentale care să se ocupe de importurile de gaze,
- asocierea Gazprom cu “vechii parteneri de afaceri” ai acestuia în diverse firme,
- intrarea în acționariatul a cât mai multor firme de producție și distribuție de gaze sau producători de material rulant pentru industria extracției și transportului de gaze din Occident,
- achiziționarea companiilor naționale de transport și distribuție de gaze din cât mai multe țări europene,
- achiziționarea sau asocierea cu cât mai multe firme de infrastructură din țările europene (comunicații, transport feroviar, etc) la schimb cu un preț mai mic al gazelor. (Analiza facuta in 2012, la pagina 100, aici)
Cleștele energetic rusesc poate acționa oricând asupra Europei ca parte a războiului hibrid și asimetric, producând schimbări fundamentale în relaționarea economică a statelor Uniunii, între ele sau cu vecinii non-UE. România are o graniță de 700 de kilometri cu Ucraina. O Ucraină destabilizată va schimba relaționarea sa cu vecinii și a vecinilor între ei în funcție de interese. Semnele sunt clare: de câteva luni nu mai trece nici o moleculă de gaz rusesc prin conducta Rusia – Ucraina – România – Bulgaria, care traversează de la nord la sud Dobrogea, Turk Stream funcționeaza la capacitate maximă preluand fluxul sudic de aprovizionare a Europei, “portavionul Crimeea” alarmează țările NATO cu armele de acolo, cei 100.000 de soldați comasați lângă Dombas s-ar fi retras dar și-au lăsat armamentul greu pe poziții (ne spune Iulian Fota aici, adăugând: “nu cred că oamenii politici de la noi conștientizează sau trimit către popor mesajul că am intrat într-o epocă mult mai tensionată, și că trebuie să ne schimbăm atitudinea.”) Declanșarea unui conflict regional schimbă fundamental relaționarea statelor NATO și UE cu Rusia. Avem o serie de sancțiuni aplicate Rusiei. Acestea se pot înmulți. În contrapondere, Moscova poate închide oricând robinetele (sudic și nordic) de gaze. Atunci, interesele fiecărui stat se schimbă fundamental. Interesele economice se pot reorienta către producția de apărare, însemnând o creștere a consumului de energie, energie furnizata (în mare parte) de Rusia. România se poate trezi în imposibilitatea de a-și asigura energia necesară existenței sale ca stat. Din 2019 suntem importatori de energie electrică, anul trecut am importat 2,75 TWh, ceea ce reprezintă cam 5% din total consum. Importul de energie electrică din Ungaria – Slovacia – Cehia nu este altceva decât import mascat de gaz rusesc. Este energie electrică importata din țările amintite care nu au resurse energetice, altele decat gazul rusesc, sau mai au, eventual, cărbune local….. Cum ne-am putea apară? Nu putem pune bază pe energia regenerabilă, deci investițiile prioritare se vor îndrepta către energia securitară. O investiție în noi capacități nucleare durează enorm de mulți ani. Cărbunele românesc are putere calorifică mică (deci centralele au randament scăzut) și poluează. Singura soluție este dată de gaz. Pe lângă faptul că investiția per MW este destul de mică (luând în considerație și factorul de capacitate), adică între 500.000 și 750.000 euro / MW în funcție de cât de mare este centrala, avem și gazele necesare care pot acoperi necesarul pentru o perioadă acceptabilă care ar fi de minim 10 ani. Noile tehnologii (mă refer la ciclul combinat) au randamente bune și pot funcționa fără probleme cele 8000 de ore anual. Mai adăugăm și timpul mic de punere în funcțiune al unei astfel de instalații: minim un an fără perioadele de făcut hârtii sau licitații. Integral: https://www.contributors.ro
MApN cumpără de la americani rachete anti-navă, care vor păzi coasta Mării Negre. Costă peste 300 de milioane de dolari Ministerul Apărării Naţionale (MApN) a semnat un acord cu Statele Unite ale Americii în legătură cu programul de înzestrare „Sistem de instalaţii mobile de lansare rachete antinavă” (SIML). Costurile sunt estimate la 286 de milioane de dolari, fără TVA, urmând ca valoarea exactă să fie stabilită în urma derulării procedurii de achiziţie. Mai exact, prin semnarea acestui document, a fost atribuit Guvernului SUA un contract prin care vor fi livrate primele sisteme mobile cu rachete anti-navă care vor păzi coasta Mării Negre. Derularea contractului va avea loc în perioada 2021-2024, iar Sistemul de instalaţii mobile de lansare rachete antinavă va fi livrat în trimestrul IV al anului 2024. SIML reprezintă produsul militar destinat pentru apărarea zonelor costiere şi de litoral împotriva ameninţărilor navelor de suprafaţă. Sistemul de instalaţii mobile de lansare rachete antinavă include: patru instalaţii mobile de lansare, platforme de comandă-control-comunicaţii, platforme de transport şi încărcare-descărcare, senzori, suport logistic iniţial, mentenanţă şi echipamente de testare, echipamente criptografice şi cu regim special, asistenţă de specialitate, instruirea personalului la toate nivelurile necesare, inclusiv folosirea în luptă, echipamente de instruire, precum şi baze de date specifice SIML. Integral: https://spotmedia.ro
Școlile ar putea avea înca un director. Cîmpeanu: Ne gândim la un director administrativ pentru proiectele finanțate prin PNRR ….” Ne gândim, de asemenea, ca această poziţie de director educaţional plus director adjunct să fie dublată de un director administrativ, care să poată să pună în aplicare acele proiecte pe care le vom finanţa prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, care în momentul de faţă se află în negocieri cu Comisia Europeană. Ministerul Educaţiei este printre puţinele ministere care au răspuns în două rânduri la solicitările de clarificare venite din partea Comisiei Europene, spre deosebire de alte domenii care sunt în prima etapă. Am identificat soluţii pentru a susţine cererile noastre care totalizează 4,4 miliarde de euro pentru susţinerea proiectului ‘România Educată’, este vorba de investiţii în infrastructură, dotări, digitalizare, reducerea abandonului şcolar, partea de învăţământ profesional, mai ales învăţământ dual, şi partea de educaţie timpurie – creşe”, a declarat ministrul. Cîmpeanu a repetat faptul că prima proba a examenului național pentru ocuparea posturilor de directori de școli va avea loc pe 27 iulie….. “Este nevoie să organizăm măcar această primă etapă, urmată de interviuri pentru cei care promovează prima etapă. Foarte probabil nota minimă va fi 7. Toţi aceia care vor promova această primă etapă se vor putea înscrie în septembrie şi octombrie la concursurile care se vor susţine în fiecare şcoală”, a mai spus el, citat de Agerpres. El a amintit că pe 5 august vor expira toate mandatele conducerii şcolilor din România. Integral: https://www.hotnews.ro
Vom putea afla cine, ce și cum construiește în București. Fiecare autorizație va fi publicată pe site-ul PMB Consiliul General a decis ca toate autorizațiile de construire pentru imobilele care se ridică pe teritoriul Capitalei să fie publicate pe site-ul Primăriei Municipiului București (PMB). În plus, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a proiectului de hotărâre, urmează să se publice pe site-ul Primăriei Capitalei, într-o secțiune distinctă, și autorizațiile de construire emise din 2018 până astăzi. Iar în acest fel fiecare bucureștean va putea afla cine, cum și în baza căror documente a construit în ultima perioadă sau urmează să construiască, în Capitală….. Administrația Firea – în timpul căreia Marius Pavel a fost tot consilier general – a invocat în repetate rânduri astfel de motive pentru a refuza presei accesul la documentația de urbanism. De această dată, în ciuda argumentelor PSD, majoritatea formată din consilierii PNL și USR PLUS a votat pentru adoptarea proiectului. Integral: https://spotmedia.ro
BNR deschide conceptual piaţa de 2 trilioane de dolari a criptomonedelor: Nu interzicem tranzacţiile cu Bitcoin (de exemplu, n.r.), dar dacă pierdeţi, să nu spuneţi că nu v-am avertizat; nu interzicem băncilor să deschidă conturi exchange-urilor, care însă trebuie să se autorizeze la BNR şi Ministerul Finanţelor, ci doar să-şi cunoască clienţii, ca să nu spele bani În timp ce PNL şi USR/PLUS îşi împart pumni şi picioare din punct de vedere politic în direct, în văzul lumii, ca să ştie electoratul şi să-şi confirme încă o dată că nu au ce să caute împreună, lumea merge înainte cu problemele ei. Coincidenţă sau nu, odată cu listarea la bursa americană (NASDAQ) a Coinbase, cea mai importantă platformă de tranzacţionare de criptomonede din lume, ceea ce reprezintă în esenţă o confirmare şi o validare oficială a criptomonedelor de către lumea financiară mondială, la Bucureşti BNR a ieşit cu un comunicat oficial, care aduce câteva clarificări în privinţa investiţiilor şi tranzacţionării criptomonedelor. “Banca Naţională a României constată menţinerea tendinţei de creştere a interesului publicului faţă de monedele virtuale1 (denumite şi cripto-active) şi atrage atenţia că, în opinia sa, acestea continuă să reprezinte active speculative, foarte volatile şi extrem de riscante, ce au un potenţial ridicat de a genera pierderi financiare la nivelul investitorilor, aşa cum s-a menţionat în comunicatele emise în data de 11.03.20152 şi în data de 6.02.20183. Deşi, potrivit opiniilor Autorităţii Bancare Europene, riscul de utilizare ilicită a monedelor virtuale se menţine ridicat, au fost create premise pentru administrarea acestuia. Astfel, furnizorii de servicii de schimb între monede virtuale şi monede fiduciare şi furnizorii de portofele digitale sunt obligaţi, începând cu 15 iulie 2020, să se conformeze prevederilor Legii nr.129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv în ceea ce priveşte cerinţa de a fi autorizaţi sau înregistraţi de Ministerul Finanţelor, prin Comisia de autorizare a activităţii de schimb valutar. Totodată, la nivel european, a fost demarat procesul de reglementare a monedelor virtuale şi a furnizorilor de servicii în legătură cu acestea, iar în prezent au loc negocieri între statele membre pe baza propunerii de Regulament elaborate de Comisia Europeană privind piaţa cripto-activelor4. Reglementările administrate de Banca Naţională a României nu conţin prevederi care să interzică instituţiilor de credit să ofere servicii de cont furnizorilor de servicii de schimb între monede virtuale şi monede fiduciare şi furnizorilor de portofele digitale. Instituţiile de credit au obligaţia de a se conforma prevederilor Legii nr.129/2019, respectiv de a aplica măsurile de cunoaştere a clientelei şi de administrare a riscurilor în domeniul spălării banilor şi finanţării terorismului şi ţinând cont de riscurile la care se expun ca urmare a prestării de servicii de cont de plăţi pentru aceste entităţi, prin adaptarea politicilor interne de risc şi a capacităţii de administrare a riscurilor pe baze obiective şi proporţionale….. De asemenea, BNR precizează că reglementările date de Banca Naţională nu interzic băncilor să deschidă conturi platformelor de tranzacţionare şi de exchange şi furnizorilor de portofolii digitale. Băncile însă trebuie să-şi cunoască clienţii, să vadă mişcările din conturi, astfel încât aceştia să nu spele banii sau să finanţeze terorismul prin criptomonede. BNR vine cu această precizare extrem de importantă pentru că, în ultimii ani, băncile din România au închis treptat conturile celor care tranzacţionau criptomonede, sau nu primeau banii din afară din tranzacţiile cu criptomonede ale clienţilor din România. Integral: https://www.zf.ro
Românii vând masiv Bitcoin, ca să facă bani pentru cireșele de mai Mișcări importante pe principalele piețe de capital ale lumii. Românii continuă să vândă Bitcoin și reinvestesc sumele în producția de cireșe de mai, fructe care urmează să apară din moment în moment. Se pariază deja că primul kg de cireșe de mai se va vinde cu peste 50.000 de euro, surclasând orice altă criptomonetă. Românii sunt disperați să adune cât mai mulți bani, pentru că că fiecare speră la șansa de a fi primul care pune poza cu castronul de cireșe pe Instagram. Probabil după Paști vom vedea articolele cu ”Uită de Dines și UiPath! Cine e misteriosul investitor care a rupt bursele cu cireșele de mai”, spune analistul financiar-fructifer Decebal Popescu. ”Doar fraierii mai bagă bani în Bitcoin, când urmează să apară cireșele de mai!”, confirmă analistul Decebal Popescu. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
https://newsweek.ro/sanatate/procurorii-parizieni-ancheteaza-omor-involuntar-in-cazuri-de-moarte-dupa-vccinare-cu-astrazeneca
Era autorizat de EMA … ce sa ancheteze… dacă seringa era ambalata steril ? 🙁
Buna ziua
Cazul Astra Zeneca trebuie privit în ansamblu.
Adică:
– număr total doze injectate raportat la efecte nedorite.
– contrele UE – Anglia și efectele asupra vaccinării cu englezul vaccin AZ.
– procesul intentat de UE firmei pentru nerespectarea contractului.
Toate acestea impreuna dau și un efect mediatic amplificat de ” presa independenta”.
Care de cît e de independență nu vede cît de prost a fost negociat contractul.
NU exista absolut nici o penalizare financiara in caz de livrare a dozelor sub nivelul contractat, semnat.
Tăcere mormântală și dai cu efectele nefaste.
Doar că la proces aceste efecte dăunătoare/ fatale NU vor cântării nimic.
Acolo se va stabili dacă AZ nu a respectat contractul și ce despăgubiri sunt de platit.
Atît.
Pe partea de răspundere privind efectele colaterale, e EMA responsabila ca instituție UE care a dat aprobările necesare.
Și aici intra în jocul juridic multe chestii inconfesabile.
Ca scutirea producătorilor de vaccinuri de oricare răspundere civilă sau penala prezenta sau viitoare.
—————————————————————————————————————————————————————-
Oricare ageamiu de avocat Spiru Haret pricepe greutatea juridică a unui astfel de paragraf existent în TOATE contractele UE cu producătorii de vaccinuri.
La nivel de comisie europeană au îmbrățișat metoda românească.
Vina e mereu a altora.
Salutare tuturor! O mica atentie de la iepuras e pe drum pentru cei care lucreaza pe acest blog pentru noi toti! Vine prin butonul din dreapta sus! 😉
Livio! 🙂
Multumim din suflet si mai asteptam si alti prieteni! 🙂
Buna ziua
Mulți bătuți in cap in lumea asta….când in India este ce este,legăturile aeriene nu sunt întrerupte la Roma 10% din pasagerii unei curse aeriene venite din India,confirmați pozitivi la aeroport…mama proștilor e mereu gravida
Buna ziua
Vreo 160.000 indieni in Italia. Cu domiciliu legal.
E o comunitate foarte strânsă între ei.
Foarte religioși .
Ca curiozitate :
In Italia , indienii sikh au derogare la purtat casca de protecție pe motoreta/ motocicleta. Că poartă parul foarte lung acoperit de un turban. Se da jos turbanul din cap doar noaptea.
PS
Am privit ceva canale indiene.
La sărbătoarea aia cu purificare in Gange , erau grămezi de sute de mii. Unii mulți chiar goi pușcă.
Un puhoi de oameni de toate extracțile.
Guru, sărăntoci , ( ăștia de regulă goi pușcă dar cu margele) clasa medie , bogați cu bodyguard. Toți grămadă să facă baie in Gange .
Care fluviu actualmente e o latrina la cer deschis.
Uluitoare tara asta cu bomba atomica , super miliardari în dolari , Bollywood dar și cu caste , vaca sacra și morții de foame pe strada.
Mega cartiere de bogați cu toată infrastructura occidentală lipite de super aglomerații de săraci leșinați.
Granita intre ele , nici 50 de metri. Dar cu ziduri și garduri + paza armata.
Pare viitorul ? ☹️☹️☹️☹️☹️
Ce ai urlau sindicatele”dascălilor” ca pe membrii lor nu i vaccinează ….acum vaccinul e “la liber” și doar jumătate din “dascăli” s au vaccinat…restul? Poate daca le mărește salariile…și ne miram ca jumătate din Adulți nu vor sa se vaccineze
“Comisia juridică a Senatului a majorat la 120 de zile termenul maxim în care instanța trebuie să pronunțe decizia într-un proces penal după încheierea dezbaterilor. Propunerea inițială era de 90 de zile, dar judecătorii au cerut un termen mai mare, de până la cinci luni
…Judecătorii au avertizat însă că termenul de 90 de zile este unul mult prea strâns, cerând o perioadă mai mare, de până la cinci luni, pentru pronunțarea deciziei din momentul încheierii dezbaterilor în proces.
Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a venit însă cu o soluție de mijloc, cea de 120 de zile, care a fost însusșită de comisia juridică a Senatului.
Raportul de admitere a inițiativei legislative a fost adoptat aproape cu unanimitate de voturi, fiind o singură abținere de la AUR….”
https://www.g4media.ro/comisia-juridica-a-senatului-a-majorat-la-120-de-zile-termenul-maxim-in-care-instanta-trebuie-sa-se-pronunte-intr-un-proces-penal-dupa-incheierea-dezbaterilor-propunerea-initiala-era-de-90-de-zile.html
Eu am fost informat oficial că nu sunt inca programat la vaccinare. Azi dimineață la ora 7 și 30. 😀 Am întrebat aseară la 22 și 10 pe site vaccinări / regiune/ Italia.
Deoarece nu au ajuns ( încă) la vaccinarea celor din fâșia mea de vârstă.
Optimist am primit asigurare că nu durează mai mult de ceva săptămâni ( 2 dau 20 ? Nespecificat. 😀 ).
Ma cheamă în baza fluxului de vaccinuri. 😀😀
Răbdare și tutun.
Esti prea tinerel! 🙂 🙂
Bănuiam.
Abia uscata cerneală pe carnetul de conducere. 😀😀😀😀😀.
Ca fapt divers :
https://m.hotnews.ro/stire/24769490
În sfârșit ceva util și necesar.
Mai bine mai târziu decât niciodată.