Revista Presei – 28 iulie.”Banca Mondială: Neîncrederea în Stat stă la baza implicării civice scăzute în România / Doar jumătate dintre români percep judecătorii ca fiind independenți / 10 diagnostice esențiale”
28/07/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata inr-o zi de vineri, 28 iulie! Vremea se va răci și în regiunile sudice, centrale și estice, astfel că la nivelul întregii țări temperaturile maxime se vor situa între 19 și 30 de grade, iar cele minime între 8 și 18 grade, mai scăzute în depresiunile intramontane. Cerul va fi variabil, cu înnorări temporar accentuate, averse și descărcări electrice în regiunile sud-estice și la munte, local în est și cu totul izolat în rest. Astfel de fenomene vor fi mai frecvente pe parcursul zilei, iar pe alocuri vor fi cantități de apă mai însemnate. Bucuresti: 30/16 gr.C.
“România are cea mai mare rată a mortalității infantile din Europa: 91% dintre secțiile de neonatologie nu sunt dotate adecvat pentru îngrijirea tuturor nou-născuților. „Transportul unui nou-născut este o loterie”, Angela Galeța, directoarea Fundației Vodafone România România are cea mai mare rată a mortalității infantile din Europa: 91% dintre secțiile de neonatologie nu sunt dotate pentru îngrijirea tuturor nou-născuților. Potrivit statisticilor actuale, mortalitatea infantilă în țară este de 5,6 la 1000, o rată aproape dublă față de media europeană de 3,4 (conform Eurostat). Aceste cifre alarmante subliniază o problemă majoră în sistemul românesc de sănătate, necesitând măsuri urgente pentru a aborda această situație critică. …. Din cele 224 de unități, compartimente și secții de neonatologie existente în România, doar 9% sunt de nivel 3, adică acele locuri dotate cu toate echipamentele necesare pentru a îngriji un nou-născut cu probleme sau un nou-născut prematur. Aceste unități reprezintă singurele locuri în care se pot îngriji cu succes copiii născuți sub greutatea de 1500 de grame sau cu vârsta sub 32 de săptămâni. În contrast, nou-născuții vin pe lume în toate celelalte unități din țară, răspândite pe întreg teritoriul național. „Unitățile de nivel 1 nu au nici măcar linie de gardă, nu au medic de gardă. Rolul lor este de a transfera imediat nou-născutul. Cele de nivel 2 au dreptul de a îngriji nou-născuți, dar peste 32 de săptămâni, peste 1500g. Dacă se nasc sub, trebuie să îi transfere la unitățile de nivel 3. Vă dați seama care este ponderea: 9% versus 91%. Unde să îi transferi? Chiar dacă găsești un loc liber, este important și să îl stabiliezi. Și dacă nu ai echipamentele necesare, nu ai cum să faci asta, nu ai cum să îl salvezi. Copilul, moare, din păcate.”, a adăgat Angela Galeța. Ce se întâmplă cu un nou-născut care se naște într-o unitate de nivel 1 sau 2 și are nevoie de echipamentele dintr-una de nivel 3 „Îmi pare rău să spun, dar transferul unui nou-născut este pur și simplu o loterie. Atunci când o unitate de nivel 1 sau 2 are nevoie să transfere un bebeluș, fie pentru că are probleme grave sănătate, fie pentru că nu are voie să îl îngrijească, medicul din secția respectivă începe și sună la secțiile de nivel 3 și întreabă: „Aveți locuri libere?” În cazul fericit în care sunt locuri libere, este nevoie de o unitate specială pentru transport, nu poți să transporți bebelușul în orice mașină, ci ai nevoie de incubator de transport, din nou vorbim de o nevoie de echipamente medicale. Este deci o loterie pentru că uneori nu sunt locuri libere, alteori sunt locuri libere, dar nu există unitate de transport disponibilă. Chiar recent am aflat de o situație în care s-au născut doi gemeni, s-a cerut transferul lor, unitatea de transfer permite transportul unui singur bebeluș, astfel unul a fost transferat, s-a găsit un loc liber în 8 ore și a supraviețuit. La celălalt, unitatea de transfer a venit după mai mult timp, după aproximativ 18 ore, și din păcate nu a supraviețuit. Deci este pur și simplu o loterie, iar noi credem că nu este corectă. Un copil ar trebui să aibă aceeași șansă la viață indiferent de locul în care se naște în această țară. Și rolul nostru și responsabilitatea fiecăruia dintre noi, nu doar a societății civile sau a statului, rolul nostru al fiecăruia este să avem grijă de acești copii. Ei sunt viitorul nostru.” ….” Integral: https://www.g4media.ro
“EXCLUSIV LISTĂ – Eliminarea a 200.000 posturi vacante nu aduce mari economii, angajările ar continua. Tăiate 50.000 posturi în spitale, 58.600 la primării, 20.000 în educație, 22.600 la Armată, 14.500 la Poliție .. La nivelul lunii aprilie, potrivit datelor Profit.ro, erau neocupate 204.468 de posturi, față de 1.279.314 ocupate. Aceste posturi, așa cum este practica în Ministerul Finanțelor, au fost prinse doar în cazuri excepționale la construcția bugetului pe 2023, astfel că eliminarea lor de pe hârtie nu ar aduce economii directe la buget. Un alt obiectiv al desființării acestor posturi ar fi, pe cale de consecință, eliminarea unor posturi de șefi, deci economii la buget, caz în care sunt vizați însă șefii mici, de birou sau de serviciu, foarte mulți delegați pe posturi și cu salariu mai mare, de șef, doar 6 luni din 12. …. Eliminarea posturilor vacante nu ar echivala cu oprirea angajărilor în cazul acelei instituții, ci intenția ar fi să fie controlate de la nivel central. În acest caz ar fi avantajate instituțiile mari și primăriile influente, în timp ce în cazul celor mai mici ar fi mai dificil să obțină aprobarea. …. Totodată, sunt dese situațiile, mai ales în țară, în care posturile acestea sunt ocupate prin delegare, caz în care, chiar dacă persoana exercită funcția 12 luni, este plătită cu salariu mărit 6 luni, iar restul de 6 luni cu salariul de la postul de bază. În cazul în care un post de conducere ar fi desființat, economia rezultată la buget ar fi în cazul ANAF, de exemplu, de 12.000 de lei pe an pentru un șef de birou sau de 24.000 de lei pentru un șef de serviciu, iar dacă posturile erau deja vacante și ocupate prin delegare, economia la buget ar fi la jumătate față de aceste sume. ….” Integral: https://www.profit.ro
“BREAKING În paralel cu negocierile pentru noi taxe și impozite pentru mediul privat, Guvernul înființează super-agenția AMEPIP cu bugetari plătiți cu spor de 50%. Agenția va colecta 0,1% din veniturile companiilor de stat, va avea aproape 100 de angajați și 8 mașini Guvernul Ciolacu are pe agenda ședinței de joi o hotărâre de guvern privind organizarea și funcționarea Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP), super-agenția care gestionează companiile de stat. Proiectul de hotărâre de guvern arată că veniturile AMEPIP vor fi uriașe: un tarif de monitorizare de până la 0,1% din veniturile totale ale companiilor de stat, plus 30% din amenzile aplicate companiilor de stat care nu îndeplinesc diferite condiții. Înființarea AMEPIP, cu super-bugetari plătiți cu 50% în plus față de salariul normal, vine pe fondul discuțiilor aprinse din coaliție pe tema măsurilor de austeritate necesare pentru a diminua deficitul bugetar. Liderii PSD și PNL negociază introducerea unor taxe și impozite noi și majorarea unora deja existente. Proiectul de hotărâre mai arată că numărul maxim de posturi al AMEPIP este de 88, la care se adaugă un președinte și doi vicepreședinți – fiecare cu cabinet propriu, plus un secretar general. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Austeritatea PSD-PNL, doar pentru privați. Statul obez e protejat, noile taxe și impozite pregătesc recesiunea Când președintele Iohannis a binecuvântat coaliția dintre PSD și PNL a promis stabilitate și reforme. A omis să spună că stabilitatea e doar pentru pilele și amantele plasate la stat. Acum vine decontul pentru doi ani de crescut statul (curat liberal) și mimat reforme. Doar că Iohannis, Ciolacu și Ciucă vor să pună toată povara austerității exclusiv pe mediul privat și să protejeze armatele de partid și bugetarii de orice impact. E drumul cel mai rapid către recesiune. Dezmățul bugetar e în toi, risipa banilor publici e la ordinea zilei, după cum arată o analiză Economedia. Transgaz are șef plătit cu 2 milioane de lei. Numărul bugetarilor crește constant. Lunar apare o nouă instituție, cum e cazul viitoarei agenții care va controla toate firmele de stat. Subvențiile de la stat pentru zeci de programe economice cresc rapid pe măsură ce ne apropiem de alegeri. Zero reformă a administrației, zero studii de impact despre subvențiile care ajung la clienții de partid și familiile politicienilor. Cifrele arată că suntem, iar, pe marginea prăpastiei bugetare. În locul unui deficit asumat de 4,4% din PIB ne îndreptăm spre 6%. Inacceptabil pentru cei care împrumută statul, inacceptabil pentru Comisia Europeană cu regulile ei stricte și sănătoase. Dar, mai presus de orice, ar trebui să fie inacceptabil pentru români, care văd cum statul cheltuie pe datorie, mult peste ce încasează din taxe, fără a da înapoi populației serviciile cuvenite: sănătate, educație, infrastructură. Chiar și în ceasul al 12-lea, cu securea tăierii fondurilor europene deasupra capului, PSD și PNL pregătesc un plan fiscal care pune toată austeritatea în sarcina cetățenilor și a mediului privat. Nici un sacrificiu, cât de mic, pentru statul pe care-l păstoresc. E inadmisibil ca din pachetul de circa 30 de miliarde de lei să lipsească o minimă reformă a sistemului bugetar. Soluțiile pe care le propun acum PSD și PNL drept reduceri de cheltuieli sunt o minciună. Să tai 200.000 de posturi vacante e o glumă. Sunt bani bugetați, dar care oricum nu s-ar fi cheltuit și se întorceau la buget la finalul anului. Sigur că vor dispărea natural și câteva zeci/sute de posturi de șefi de rang inferior, poate și mașinile și telefoanele aferente, dar la scara bugetului României e insignifiant. Propunerile făcute de liberali sunt și mai ridicole: să se taie pe ici pe colo din cheltuielile cu mobila și încălzirea de prin ministere. Dacă se poate, nu obligatoriu. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Banca Mondială: Neîncrederea în Stat stă la baza implicării civice scăzute în România / Doar jumătate dintre români percep judecătorii ca fiind independenți / 10 diagnostice esențiale …. 10 concluzii ale Raportului Băncii Mondiale: 1. Percepția persistentă privind corupția larg răspândită a golit de sens contractul social al României, problema devenind din ce în ce mai acută ca urmare a pandemiei; doar jumătate dintre români percep instanțele și judecătorii ca fiind independenți de interesele economice, de guvern și de politicieni, arată documentul. 2. Lipsa de încredere duce la eșecul campaniilor publice în situații de urgență, după cum a dovedit-o rata scăzută de vaccinare a românilor împotriva COVID-19. În ciuda eforturilor agresive ale guvernului de a face vaccinurile ușor accesibile și a campaniilor permanente de informare a publicului cu privire la eficacitatea și siguranța lor, în România, acoperirea vaccinală este una dintre cele mai scăzute din UE (42,4 % din populație a efectuat schema de vaccinare primară), în anumite părți ale țării fiind vaccinați mai puțin de 5 % dintre adulți. 3. Lipsa unui angajament credibil al sectorului public față de reformele pe termen lung este parțial responsabilă pentru încrederea civică scăzută. Remanierile guvernamentale frecvente afectează planurile pe termen lung de consolidare a instituțiilor publice, încurajând în același timp apelarea excesivă la ordonanțe de urgență. 4. Sprijinul politic acordat reformelor necesare tinde să fie unul nesusținut, cu toate că este nevoie de un sprijin politic puternic până la finalizarea lor și ulterior. Astfel, guvernul este reticent în a se angaja în politici fiscale anticiclice, ceea ce reduce marja de manevră bugetară disponibilă pentru a reacționa la șocurile economice. În plus, conform Indicatorilor privind Guvernanța Durabilă 2022 (Sustainable Governance Indicators: SGI 2022), calitatea procesului electoral și a statului de drept este mai slabă decât în alte State Membre UE, deși consolidarea acestora reprezintă de mult timp o prioritate a guvernului. 5. Slaba capacitate instituțională și managementul deficitar al resurselor umane din instituțiile publice reprezintă o provocare suplimentară în realizarea reformelor. Administrația publică întâmpină dificultăți în atragerea, păstrarea și plasarea de funcționari publici talentați la toate nivelurile de guvernare. Practicile de MRU în funcția publică din România rămân puternic fragmentate și inconsecvente de la o instituție la alta. În plus, clientelismul și patronajul subminează capacitatea sectorului public. 6. Potrivit Indicatorilor privind Guvernanța Durabilă 2022 elaborați de Bertelsmann Stiftung, eficacitatea guvernanței în România se menține sub nivelul optim și cu mult sub media Uniunii Europene. În plus, coordonarea interministerială și capacitatea de implementare s-au deteriorat ușor în ultimii ani, evidențiind două provocări cu care se confruntă administrația publică: capacitatea de a pune în aplicare politicile și funcționarea ca o unitate. 7. În România activează 1.400 de întreprinderi cu capital de stat (ICS) cel mai mare număr din UE. ….8. Furnizarea de servicii de infrastructură publică de înaltă calitate — apă potabilă, salubritate, energie — rămâne la un nivel scăzut, în special pentru locuitorii săraci și cei din mediul rural. …..9. Rezultatele României în ceea ce privește capitalul uman se află cu mult în urma celorlalte țări ale UE, din cauza cheltuielilor insuficiente și a serviciilor de sănătate și educație inadecvate. …..10. În plus,rata de participare a copiilor români cu vârsta de cel puțin trei ani la activitățile de dezvoltare timpurie — piatra de temelie a capacității de învățare și un factor care favorizează participarea femeilor la forța de muncă — este de 78%, una dintre cele mai mici din UE, și a scăzut constant începând din 2015…..” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Cazul Gheorghe Ursu. Cum să înțelegem uluitoarea conivența a unor magistrați din România cu foștii ofițeri de securitate? Discutasem recent procesul torționarilor lui Gheorghe Ursu accentuând asupra a ce am numit, fără reținere, „Decizia înspăimântătoare a judecătoarei Mihaela Niță”. Însă cazul Ursu ridică în plină lumină ceva mai mult decât derutanta gândire a unui magistrat sau altul. El a devenit un rechizitoriu al justiției românești în ansamblul ei. Demersul împotriva responsabililor crimei politice căreia i-a cazut victimă Ursu a fost inițiat acum 33 de ani. A fost blocat, a fost oprit, a fost reluat, deviat și salvat mai mereu „în ultimă instanță”. Doar tenacitatea neverosimilă a fiului celui ucis, Andrei Ursu, a făcut posibilă ducerea procesului până la acest punct, al pronunțării unei hotărâri finale – după o primă amânare, a fost anunțată pentru 27 iulie a.c. Nu pot fi acceptați ca martori ai torționarilor lui Gheorghe Ursu foști ofițeri de Securitate Una dintre întrebările pe care le ridică procesul este apariția, pe scenă, ca martori ai inculpaților Vasile Hodiș și Marin Pîrvulescu, a unor foști colegi de instituție. Și nu oricare, ofițeri cu poziții de putere în Securitate: Aurel Rogojan, fost șef de cabinet al lui Iulian Vlad, Vasile Mălureanu, fost ofițer cu rang înalt în Direcția de Informații Interne, responsabil cu urmărirea scriitorilor, Filip Teodorescu, implicat în represiunea din Timișoara din decembrie 1989. Conform bunului simț și legii, nu pot fi acceptate ca martore persoane „aflate în duşmănie sau în legături de interese cu vreuna dintre părţi” (art. 315, Codul de procedură penală). Prin însăși natura lor, securiștii erau adversarii lui Gheorghe Ursu, iar el dușmanul lor. Fiind șeful de cabinet al lui Iulian Vlad, cel fără al cărui ordin nu putea avea loc torturarea lui Ursu, Aurel Rogojan se afla undeva în umbra asasinatului. Filip Teodorescu a avut competențe în urmărirea postului de radio Europa Liberă. Activitatea lui era continuată de acte represive împotriva oamenilor care se adresau postului, în cazurile considerate mai grave, prin Direcția de Cercetări Penale a Securității (exact cum s-a întâmplat cu Gheorghe Ursu). Și oamenii identificați și cercetați de Mălureanu luau tot drumul Direcției unde erau preluați de Hodiș și Pîrvulescu când „vinovăția” era trecută la propagandă împotriva orânduirii socialiste. Toți acești oameni au fost legați între ei în logica sistemului opresiv și toți erau adversarii concreți sau potențiali ai victimei. Toți au interesul ca activitatea lor criminală de dinainte de revoluție să nu fie cunoscută, să nu fie publicitată, ci să fie interpretată sub eticheta falsificfatoare a patriotismului. Sinceritatea martorului constituie un criteriu cheie a cărei apreciere revine judecătorilor. Membrii Securității au fost dintotdeauna profesioniști ai nesincerității, ai dezinfomării și ai intoxicării. Să accepți foști angajați ai Securității ca martori în procese ce țin de actele criminale ale altor foști angajați este și antietic, și antiprofesional. Într-un comentariu la articolul pe care l-am invocat în primul paragraf, doamna Simona Deleanu, bună cunoscătoare a cazului Gheorghe Ursu a susținut că, „oricât de imoral ni s-ar părea și oricât de imoral au decurs depozițiile martorilor provenind din fosta Securitate, nu cred că o instanță ar fi putut să nu îi admită ca martori”. Opinia cercetătoarei exprimă neînțelegerea rolului pe care îl au martorii în actul de justiție. Nu există un drept „de a fi acceptat ca martor”, și nici unul, al inculpaților, de „a îi avea ca martori pe cei ce îi propun”. …. Care este explicația conivenței unor magistrați cu foștii securiști? Probabil, explicațiile țin de la caz la caz. Nu îmi permit decât să aduc în fața cititorului observațiile lui Tiberiu Lovin din articolul său, „Biografiile judecătorilor CC care au decapitat CNSAS”, publicat în luna iunie 2008. Ziaristul susţinea că nouă dintre judecătorii Curţii Constituţionale care au decis în acel an că legea privind deconspirarea Securității este în totalitate neconstituțională avuseseră relaţii cu fostul sistem. Articolul a dispărut de pe site, însă l-am conspectat la vremea respectivă. Îl citez pe Tiberiu Lovin: – Ion Vida, fost activist comunist, lector la Academia “Ștefan Gheorghiu”, un apropiat al lui Ion Iliescu, a fost expert în întocmirea Constituţiei din 1991, membru marcant al Consiliului Frontului Salvării Naţionale – Petre Ninosu, absolvent al şcolii de Securitate de la Băneasa, fost consilier al lui Ion Iliescu, fost ministru al Justiţiei în Guvernul Văcăroiu – Ion Predescu, un apropiat al lui Ion Iliescu şi Nicolae Vacaroiu, un duşman declarat al reformelor din justiţie, solicitate de UE – Nicolae Cochinescu, procuror timp de 23 de ani la Procuratura Generală a Republicii Socialiste România, fost procuror general al regimului Iliescu …. = Augustin Zegrean, avocat pe vremea regimului comunist, a fost senator FSN, între 1990 şi 1992 …. Vasile Manea Drăgulin, care a mușamalizat în anul 1985 asasinarea lui Gheorghe Ursu, a devenit procuror general al României între 1993 și 1996. Rodica Stănoiu, ministră a Justiției între 2000 și 2004, informatoare din 1963 până în 1987, a pus în fruntea unui Serviciu sensibil al ministerului pe fostul ofițer de Securitate Marian Ureche. ….” Integral: https://www.contributors.ro
“SURSE: DNA va face recurs în casație în cazul Ioana Băsescu – Elena Udrea, cale extraordinară de atac după decizia Curții de Justiție UE legată de prescripție …. În acest caz, fiica fostului președinte al României, Ioana Băsescu, și favorita lui, Elena Udrea, au primit, în primă instanță, 5 ani, respectiv 8 ani de detenție cu executare pentru corupție. Decizia fost luată după ce procurorii DNA au ajuns la concluzia că hotărârea CJUE – care permite magistraților români să nu țină cont de deciziile CCR și ÎCCJ privind prescripția și să nu mai închidă dosarele penale – se aplică și în cazurile de corupție, nu doar în cele de fraudă cu fonduri europene, evaziune și contrabandă. G4Media a scris că în mediile juridice, opiniile sunt împărțite privind impactul deciziei CJUE. Unii magistrați consultați consideră că decizia CJUE se aplică strict în procesele de fraudă cu fonduri europene, evaziune fiscală și contrabandă din moment ce CJUE a analizat o sesizare a Curții de Apel Brașov într-un dosar care vizează aceste infracțiuni. Alți magistrați susțin că, dimpotrivă, decizia CJUE vizează inclusiv dosarele de corupție în condițiile în care hotărârea vorbește de riscul de impunitate în fața legii prin aplicarea hotărârilor CCR și ÎCCJ, iar prin Tratatul de aderare la UE (TUE), România s-a angajat să combată și corupția, nu doar frauda cu fonduri europene. În plus – au explicat magistrați pentru G4Media.ro – decizia CJUE a înlăturat interpretarea Înaltei Curți potrivit căreia deciziile CCR privind prescripția reprezintă lege penală mai favorabilă și retroactivează până la 1 februarie 2014, data intrării în vigoare a noului Cod penal. Iar argumentația CJUE este valabilă și în cazul dosarelor de corupție, nu doar al celor de fraudă cu fonduri europene. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Opinie Iulian Anghel, editor politic ZF: Mânca-v-ar păduchii şi ploşniţele! Biblioteca Naţională, de pe Cheiul Dâmboviţei, a fost închisă din cauza ploşniţelor. Pentru cine n-a trecut prin oroarea asta, dau un sfat: aruncati-vă mobila din casa. Toată. Nu încercaţi remedii de mii de lei, nu ţine. În special aduci acasă ploşniţe de prin hoteluri pentru că acolo, în afara de a schimba lenjeria de pat şi a da cu aspitatorul, angajaţii nu fac nimic în plus. Ploşniţele sunt fiinţe mici, aproape ca nu le vezi, şi se pot ascunde în haine sau în genţi. Şi trăiesc în ţesătura paturilor. Iar noaptea ies şi te papa de ti-e groază să mai închizi ochii. Dar la Biblioteca Naţională nu sunt paturi. Nu sunt canapele. De unde atunci, în această clădire nouă, ploşniţe şi câte, de vreme ce trebuie să închizi o clădire mamut, de 60.000 de metri pătraţi? Păi înseamnă că mizeria este cât casa, daca ploşniţele de pat s-au adaptat la mobilierul dintr-o sală de lectură sau dintr-o sală de conferinţe. Având în vedere că o ploşniţă depune, în medie, şase ouă pe zi să se socotească câte ploşniţe sunt în clădirea de 60.000 de metri pătraţi a Bibliotecii Naţionale şi câţi amărâţi se luptă acum în propriile lor case cu ploşniţele doar pentru că s-au dus să împrumute o carte sau că citească 40-50 de pagini în sala de lectură a Bibliotecii Naţionale. …..Hotnews.ro scrie azi că primarul sectorului 3, Robert Negoiţă, a amenajat, pe un teren gol de zeci de ani – un teren de 11 hectare din inima Bucureştilor, invadat de mărăcini, cunoscut drept “Esplanada” – un parc şi terenuri de tenis. Doar că, deşi este în Sectorul 3, terenul Esplanada dintre cheiul Dâmboviţei şi Bulevardul Unirii nu este al primăriei, ci al Ministerului Dezvoltării. Iar, spune Hotnews.ro, Ministerul Dezvoltării cere acum ca spaţiul să fie adus la „starea iniţială”. Păi starea iniţială este cea de paragină. …. Vis-a-vis de Esplanada, peste Bulevardul Unirii, este Curtea Suprema de Justiţie. Cu mulţi ani în urmă, a apărut ideea ca Esplanada să devină „Cartierul Justiţiei”…..” Integral: https://www.zf.ro
“Banca austriacă Raiffeisen Bank International nu a părăsit nici acum Rusia În ianuarie 2023, a doua mare bancă austriacă, Raiffeisen Bank International, a publicat un profit record de 3,6 miliarde de euro pentru anul 2022. Dar 60% din aceste profituri provin de la filiala sa din Rusia, care are două milioane de clienți și a cărei conducere a declarat că „ia în considerare toate opțiunile” de la începutul războiului, inclusiv o vânzare, dar până acum nu a luat nicio decizie, scrie Le Monde. La un an și jumătate de la începutul războiului din Ucraina, Raiffeisen Bank nu pare să fie pe cale să părăsească Rusia, în pofida presiunilor exercitate de Banca Centrală Europeană (BCE) și de Oficiul pentru controlul activelor străine (Office of Foreign Assets Control – OFAC), un organism de reglementare financiară din SUA, relatează Meduza, un site în limba rusă cu sediul în Letonia, într-un articol publicat joi. Raiffeisen Bank a acumulat aproximativ 4 miliarde de euro în Rusia. „Dar restricțiile privind circulația capitalului, introduse de autoritățile ruse ca răspuns la sancțiunile occidentale, fac dificilă retragerea profiturilor băncii fără pierderi majore”, subliniază Meduza. Raiffeisen Bank nu este singura bancă occidentală care continuă să facă afaceri în Rusia. Acesta este și cazul, de exemplu, al UniCredit din Italia. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Cine este Pionierul, noul comandant al trupelor Wagner din Belarus. E născut la Cernăuți și are un trecut tenebros (Foto & Video) În urmă cu o săptămână, pe 19 iulie, Evgheni Prigojin s-a reunit cu mercenarii Wagner lângă Osipovici, în Belarus. În timpul acestei întâlniri, a discutat despre viitorul grupării paramilitare și, într-un gest simbolic, i-a înmânat un steag cu emblema Wagner unui bărbat cunoscut, despre care a spus că este din acel moment liderul „grupării bieloruse”. Nu se știa despre el decât că i se spune „Pionierul”, astfel că jurnaliștii au început să sape să afle mai multe informații, iar cei de la proiectul „Toți Ochii pe Wagner” și de la publicația bielorusă Nașa Niva i-au aflat adevărata identitate. Astfel, se pare că numele său este Serghei Ciubko, are 47 de ani și este la origini ucrainean. S-a născut în Cernăuți, iar apoi părinții săi au emigrat în Rusia, la începutul anilor 1990, potrivit Kiev Post. Între 1994 și 2002, a fost membru al Forțelor Aeriene ale Rusiei. Nașa Niva scrie că Ciubko a luptat în Cecenia, în conflictul din 1994. După ce a ieșit din armată, în 2003, chiar dacă nimic din CV-ul său nu-l recomanda, neavând niciun fel de studii superioare, Ciubko a fost numit în fruntea administrației locale a Novorossisk, iar în 2005 a devenit adjunct în cadrul aceleiași administrații. Abia în ianuarie 2017 el s-a întors la cariera militară și s-a alăturat Grupului Wagner, participând la mai multe misiuni în Siria. Și aici a avansat rapid. După doar un an, a fost numit șeful operațiunii Wagner în Ghouta de Est (o zonă rurală din sud-vestul Siriei care înconjoară orașul Damasc – n.red.). În 2019, a fost relocat în Libia, ca șef al forțelor Wagner în regiune. S-a întors în Rusia în 2020, după ce mercenarii au început să fie atacați de aviația americană în țara din nordul Africii, dar în iunie 2021 Ciubko s-a dus în Siria, pentru ca o lună mai târziu să fie trimis să conducă forțele Wagner din Republica Central Africană. …. Rămâne de văzut care este misiunea sa din Belarus. Amintim că președintele Alexandr Lukașenko a fost la finalul săptămânii trecute în Rusia și, într-o întâlnire cu Vladimir Putin, a provocat zâmbetul acestuia după ce i-a spus că mercenarii Wagner își doresc mult „să viziteze” Polonia. Astfel de declarații au determinat Varșovia să întărească securitatea la granița cu Belarusul și să înceapă pregătirile unui batalion special, a cărui sarcina va fi să lupte cu mercenarii Wagner, dacă se va ajunge în acest punct. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“PSD şi PNL mai inaugurează o dată podul de la Brăila ca să abată atenţia de la azilele groazei …. La inaugurare vor participa clovni, saltimbanci, cel mai mare sobor de preoţi din estul ţării şi mai bine de 20 de food truckuri, iar Marcel Pavel va susţine un recital „epic, mai ceva ca legendarul festival IntenCity de la Craiova™”, asigură reprezentanţii PSD şi PNL. „Vă garantăm că nimeni nu a mai văzut aşa o inaugurare de pod, şi nici n-o să mai avem vreodată ocazia, aşa că hai să fim cu toţii foarte atenţi la ea.” „Un moment istoric, pentru că vorbim despre cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România şi al treilea din Europa”, a declarat premierul Ciolacu, întrebat despre condiţiile inumane din azilele de bătrâni. ….” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Cazul Gheorghe Ursu. Criminalii și Judecătorii. Fabula României și mafioată și analfabetă funcțional ….”
https://www.hotnews.ro/stiri-perspektiva-26425329-cazul-gheorghe-ursu-criminalii-judecatorii-fabula-romaniei-mafioata-analfabeta-functional.htm
“Cine sunt judecătorii care i-au achitat definitiv pe securiștii lui Gheorghe Ursu/ Doi l-au achitat și pe Gabriel Oprea, în dosarul Audi/ Al treilea, promovat de CSM dominat de Lia Savonea, l-a achitat definitiv pe Piedone …”
https://www.g4media.ro/cine-sunt-judecatorii-care-i-au-achitat-definitiv-pe-securistii-lui-gheorghe-ursu-doi-l-au-achitat-si-pe-gabriel-oprea-in-dosarul-audi-al-treilea-promovat-de-csm-dominat-de-lia-savonea-l-a-achita.html