Revista Presei – 28 aprilie.”Mihai Aniței, CICh Năvodari: Suntem ca o țară bananieră, exportăm materie primă și apoi importăm produs finit.”
28/04/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de vineri, 28 aprilie! Meteorologii au emis o avertizare de vreme rece și intensificări ale vântului, valabilă pentru aproape întreaga țară până sâmbătă, 29 aprilie, la ora 10.00. Potrivit ANM, până sâmbătă, vremea va fi rece pentru această perioadă din an. Local se va produce brumă și vor fi temperaturi minime în general între -4 și 0 grade, în noaptea de joi spre vineri în regiunile intracarpatice, în nordul Olteniei și al Munteniei și izolat în rest, iar în noaptea de vineri spre sâmbătă îndeosebi în zonele depresionare din centru și nord-est. Bucuresti: 16/5 gr., partial innorat.
“Arcturus, cea mai nouă variantă de COVID-19: „O chestiune de timp până când vom avea cazuri și în România. Aș vorbi în primul rând de contagiozitate, nu despre agresivitate” …. Este însă o chestiune de timp până când vom avea cazuri de infectare, spune medicul, adaugând că „eu cred că nu vom vorbi de agresivitate, vom discuta despre contagiozitate, care, de altfel, e o caracteristică a pandemiei în momentul de față – să avem variante virale care să transmite extrem de ușor, cu apariție de focare, cu transmiterea în colectivități și nu numai, însă nu și virulență sporită.” …. În ultima lună am avut, în România, destul de multe cazuri de SARS-CoV2. Practic, un mini-val de COVID, spune Adrian Marinescu. În cazul unui virus precum SARS-CoV2, care se află de mult timp în circulație și nu este sezonier, este firesc să apară mutații și noi variante în orice moment, precum și fluctuații ale numărului de cazuri, explică Adrian Marinescu. Pe de altă parte, nu toate aceste mutații sunt semnificative, iar unele trec neobservate. …. Directorul medical al Institutului Matei Balș spune însă că, în cazul Arcturus, ar vorbi mai degrabă despre contagiozitate decât despre agresivitate, „care este, de altfel, o caracteristică a pandemiei în momentul de față – să avem variante virale care să transmit extrem de ușor, cu apariție de focare, cu transmiterea în colectivități și nu numai, însă nu și cu virulență sporită”. ….” Integral: https://www.hotnews.ro
“Firma unei inculpate DNA, condamnată în primă instanță pentru fraudare de fonduri europene, oferă consultanță Administrației Spitalelor București pentru gestionarea proiectelor de digitalizare prin PNRR O societate înființată în luna mai 2022 și deținută de o inculpată DNA oferă unor spitale administrate de Primăria Generală a Municipiului București consultanță în vederea obținerii de finanțări PNRR pentru digitalizarea serviciilor medicale. Firma se numește Holobiont SRL și a fost fondată la cinci luni după ce patroana Anca Elena Ștefan a fost condamnată, în primă instanță, la 9 luni de închisoare, cu suspendare, într-un dosar de fraude cu fonduri europene în derularea unui proiect POSDRU intitulat ”Anotimpuri la borcan”. La momentul trimiterii în judecată, Ștefan ocupa postul de manager al Institutului Naţional de Gerontologie şi Geriatrie ”Ana Aslan”. În lunile septembrie 2022 și martie 2023, Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București (ASSMB) a atribuit direct firmei Holobiont SRL, cu sediul tot în Capitală, două contracte de câte 45.000 de lei pentru ”Servicii de consultanță privind gestionarea proiectelor de digitalizare în domeniul medical”. În contul acestor bani, Holobiont SRL, societate înființată în mai 2022, trebuie să presteze mai multe servicii, printre care consultanță pentru conceperea unor proiecte cu impact major în îmbunătățirea stării de sănătate a pacienților deserviți, consultanță privind realizarea caietului de sarcini pentru diverse proiecte ce implică tehnologie medicală, punerea la dispoziție a unui expert cooptat în cadrul procesului de evaluare a ofertelor în cadrul proceselor de licitație publică, consultanță pe tot parcursul procesului de evaluare a ofertelor, consultanță pe tot parcursul de implementare a proiectelor și management de proiect. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“EXCLUSIV Un raport al Băncii Mondiale finanțat din PNRR pentru Guvern recomandă introducerea cotei progresive de impozitare, eliminarea scutirilor pentru IT-iști și construcții, creșterea impozitului pe dividende, creșterea impozitelor pe proprietate, creșterea impozitării microîntreprinderilor …. În primul rând, echipa de experți recomandă trecerea la impozitarea progresivă a salariaților și renunțarea la scutirea de impozit pe venit pentru angajații din IT, construcții și agricultură. Documentul elaborat de experții Băncii Mondiale mai propune creșterea impozitului pe dividende la 10% (de la 8% în acest moment), creșterea impozitelor pe proprietate și creșterea impozitării microîntreprinderilor, despre care susțin că distorsionează mediul economic. Raportul arată că nici una dintre reformele fiscale propuse nu poate fi realizată însă fără reforma și digitalizarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Principalele recomandări și informații din raport: La 26,3% din PIB (inclusiv contribuțiile la asigurările sociale), veniturile fiscale din România sunt pe locul al doilea de la coadă în Uniunea Europeană (UE). Regimurile fiscale preferențiale extinse și scutirile extinse pentru diferite categorii de forță de muncă și microîntreprinderi, cotele reduse ale taxei pe valoarea adăugată (TVA) pentru o gamă largă de bunuri și servicii, alături de o cotă unică foarte scăzută a impozitului pe venitul personal de 10% (care a fost redusă de la 16% în 2018), au diminuat baza de impozitare, au introdus distorsiuni considerabile și au afectat negativ echitatea sistemului fiscal. Prin urmare, există posibilități semnificative de creștere a veniturilor fiscale prin modificări ale politicii fiscale, sporind în același timp atât eficiența, cât și echitatea sistemului fiscal. …. Reformarea impozitării veniturilor din muncă: – Reevaluarea meritelor structurii actuale a ratei impozitului pe venitul persoanelor fizice (PIT) și luarea în considerare a introducerii unei rate progresive a impozitului pe venitul personal pentru veniturile din muncă (și pentru veniturile întreprinderilor personale neîncorporate). ….” Integral: https://economedia.ro
“Moartea caprei vecinului nu va salva bugetul …. Toată dezbaterea privind o problemă foarte serioasă, aceea a necesității de a acoperi un minus de venituri consistent, generat de o bugetare să-i zicem elegant imprudentă, se învârte astăzi în jurul salariului prezidențial, sau a cumulării de venituri salariu și pensie de la stat. Aceasta este o formulă nefericită de mascare a adevăratelor reforme de care are nevoie urgent politica fiscală, sub ideea superpopulistă că un venit de peste 5000 de euro brut (adică circa 3000 de euro net) al unui șef de stat ar fi ceva maximal și că, pe cale de consecință, niciun truditor plătit de la buget n-ar trebui să depășească acest prag fără a fi suprataxat. Deși moartea caprei vecinului dă aproape întotdeauna satisfacție, o evaluare de impact asupra reducerii deficitului ar fi dezamăgitoare Se aplică oare chestiunea și profesorilor universitari sau medicilor sau magistraților și ei plătiți de la bugetul statului, care urmare a wage-led-growth sau/și a legii salarizării depășesc lejer zisul prag? Nu se precizează încă, cum, ca de obicei, nici ponderea în PIB a economiilor făcute în acest fel nu se cunoaște. În opinia mea, asta se-ntâmplă pentru că, deși moartea caprei vecinului dă aproape întotdeauna satisfacție într-un grad înalt, o evaluare de impact asupra reducerii deficitului ar fi puțin spus dezamăgitoare. Nu mai vorbim despre aspectele legate de constituționalitatea impozitării diferențiate a angajaților la stat, versus restul lumii că atunci putem arunca la coș întreaga daravelă. Dar, poate, ăsta este primul pas pentru impozitarea progresivă a tuturor veniturilor pentru toată lumea, deși responsabilii politici neagă vehement, iar venitul de 3000 de euro net al președintelui va fi suma maximă lunară ce se poate câștiga lunar fără să te ardă fiscul. Tot ce se poate și atunci putem spera în glumă ca funcția prezidențială să fie mult mai generos răsplătită, cum ar fi și normal după părerea mea. Revenirea la impozitarea progresivă nu ar aduce rezultate în timp util Dar revenirea la impozitarea progresivă, chiar dacă s-ar aplica de mâine, treabă imposibilă legal vorbind, nu ar aduce rezultate în timp util atât din motive tehnice că trebuie reconfigurat întregul sistem de la ANAF șamd, iar cheltuielile de administrare e posibil să depășească serios veniturile obținute suplimentar pentru o bună perioadă de timp. Nu știm nici cât ar însemna în termeni de procente în PIB întoarcerea la impozitarea progresivă, desi unii specialiști vorbesc de 1 la sută sau așa ceva. …. În fapt, ceea ce pătim acum este rezultatul unui mix, ca să nu-i zicem chisăliță de politici fiscal și de venituri neghioabe perpetuate ani de zile și care nu poate fi corectat pe repede înainte. …. Statul colectează la fel de slab și cu TVA mic și cu TVA mare, și cu cotă unică și cu cote progresive tot în zona 27-32 la sută ne-am scăldat. Nu la structura taxelor și impozitelor este buba, ci la administrarea politicii fiscale în sine. Ca amară dovadă, corecțiile deficitelor au avut loc, aproape fără excepții sub constrângerea unor acorduri cu Fondul, deci decizia a fost cumva externalizată unora care se pricep. În al treilea rând, pentru ca un deficit fiscal odată corectat prin măsuri disperate și dureroase în ultimul moment să nu scape din nou de sub control, este necesar ca deciziile de politică economică să fie cât mai puțin influențate de ciclul electoral. … Era evident de la bun început că o pseudoteorie precum wage-led-growth care umfla cheltuielile statului aplicată cu sîrg și simultan cu reducerea impozitului pe venit și zeci de exceptări de la plată, unele de a dreptul scandalos de nepotrivite va conduce la ce vedem azi, deficit public și de cont curent care se stimulează reciproc, datorie publică în creștere explozivă, inflație. Toate acestea subordonate unor interese politice pe termen scurt. ….” Integral: https://www.hotnews.ro
“Mihai Aniței, CICh Năvodari: Suntem ca o țară bananieră, exportăm materie primă și apoi importăm produs finit …. Cât privește obiectul de activitate al CICh Năvodari, Mihai Aniței a explicat pentru wall-street.ro faptul că, în 1990, spre exemplu, România consuma în jur de 3 milioane de tone de îngrășăminte, în vreme ce astăzi consumul țării noastre se situează undeva la 2300-2500 de tone. Astfel, acesta apreciază că agricultura autohtonă s-a fragmentat foarte mult, România având cel mai mare număr de fermieri din Uniunea Europeană, dar asta în contextul în care vorbim despre ferme cu dimensiuni de un hectar-două hectare, în medie. ….Prin urmare, crede Mihai Aniței, până ce aceste ferme nu vor fi comasate, va fi foarte greu să se facă agricultură eficientă, iar un pas important pe care autoritățile ar trebui să-l facă în acest sens este digitalizarea intabulării. …. Mai mult, Mihai Aniței a afirmat că dacă el, personal, ar fi ministrul Agriculturii, ar împinge foarte mult finanțările pe procesarea internă, cel mai elocvent exemplu în acest sens fiind grâul. Astfel, conform acestuia, România produce aproximativ 9-10 milioane de tone de grâu pe an, dar utilizează, efectiv, numai 3 dintre acestea. Dacă măcar 80% din acest grâu ar fi folosit în România, n-ar mai fi nici presiunea pe export, pentru că am da valoare adăugată în țară. Cu alte cuvinte, în loc să importăm pâine congelată, am produce din grâu românesc, dar noi nu avem procesatori, aceasta este problema. Nu avem mori, lipsește absolut tot sistemul de procesare a cerealelor. …. Cu alte cuvinte, explică directorul general CICh Năvodari, în acest moment România este ca o țară bananieră, exportând materie primă și importând apoi produs finit. Acesta a arătat de asemenea și cum ar funcționa în realitate un astfel de circuit, spunând că România exportă grâul, spre exemplu, în Franța, acolo transformându-se în pâine congelată și fiind trimis înapoi în supermarketuri. Din acest punct de vedere, prin urmare, executivul se întreabă de ce trebuie să cheltuie țara noastră banii pe transport, în condițiile în care, având procesarea internă asigurată, acest aspect nu ar fi necesar. Nu în ultimul rând, Mihai Aniței s-a referit și la subiectul rezervelor de stat, explicând că România a rămas singura țară cu rezerve de acest fel, având o infrastructură și un aparat administrativ foarte puternice, pe care ar trebui să le folosească pentru a cumpăra stocurile nevândute ale fermierilor. ….” Integral: https://www.wall-street.ro
“Ţara lui “Nu Ştiu”. Vrem schimbări, dar nu ştim cum ne ajută, putem doar presupune. Trei luni de la implementarea legii bacşişului, dar încă nu se cunoaşte impactul ….De la 1 ianuarie 2023 a intrat în vigoare legea bacşişului prin care tipsul este introdus pe bon şi poate fi plătit şi cu cardul. …. Angajaţii din HoReCa au printre cele mai mici salarii medii nete din piaţă. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, angajaţii din hoteluri şi restaurante aveau în luna februarie a acestui an un salariu mediu net de 2.355 lei. Asociaţiile patronale din industria HoReCa nu ştiu, la trei luni de la implementarea legii, care sunt toate problemele cu care se confruntă operatorii din piaţă, care este nivelul bacşişului lăsat, care este impactul acestei legi. Asociaţiile ne spun că vom afla în 2024, când vor depune companiile bilanţurile pe 2023, până atunci nu se ştie. Asociaţiile patronale sunt organizaţii în care se înscriu membri ce plătesc anual o cotizaţie, nu pot avea o imagine clară asupra pieţei, dar pot face un efort să cunoască situaţia măcar în rândul membrilor lor. …. Nu doar patronatele nu ştiu, dar nici reprezentanţii ANAF, deşi au menţionat că se fac controale în piaţă pentru a se verifica dacă legea este sau nu respectată, instituţia nu ştie câţi operatori au fost verificaţi, câţi operatori au fost sancţionaţi şi nici zonele sau oraşele în care au fost găsite cele mai multe nereguli. …. Trei luni au trecut, iar asociaţiile patronale abia de acum au de gând să discute cu membrii lor să vadă care sunt problemele cu care se confruntă, cum pot fi rezolvate, care este impactul legii. ….” Integral: https://www.zf.ro
“OP ED / Ștefan Pălărie: Marele blat al PSD pe legile Educației …. Vom vedea astăzi, într-o dezbatere fulger, o listă lungă de solicitări scandaloase pe care e probabil că le va obține prin BLATUL DECA și PNL la învățământul universitar. 1) Va obține mandate pe viață ale rectorilor. Sunt nenumărate amendamente PSD pentru asta. 2) Va obține acoperirea plagiatelor (boala de care suferă mulți politicieni PSD și PNL deopotrivă) – să nu uităm că suntem încă conduși de guvernul cu cele mai multe scandaluri de plagiat – Ciuca, Bode, Cimpeanu, Roman și lista continuă la nesfârșit în rândul parlamentarilor celor două partide istorice odată, astăzi doar cucerite de plagiatori și impostori. 3) Va obține probabil privatizarea ”for-profit” a învățământului superior privat. Pe surse am aflat că e posibil ca mâine să ni se expună o pledoarie uriașă care să ne explice de ce nu e bine ca universitățile particulare să fie fundații. Și că trebuie să fie firme. SRL-uri. Cu profit. Vom asista astăzi la spectacol. 4) Va obține ascunderea utilizării banilor publici din universitar. PSD va cere cu insistență ca toate veniturile universităților să fie reîncadrate juridic (și în felul ăsta să fie opacizate) la venituri proprii. Vor obține astfel pierderea urmei modului în care au fost utilizați bani publici. În loc de burse, ei se vor putea duce către achiziții, contracte de servicii. Marile imperii universitare vor putea deveni VATICAN-uri în România. Nimeni nu le va mai putea atinge. Și lista nu e completă. Am luat doar cele mai suculente amendamente PSD! E mult, e puțin? Voi judecați! În concluzie…. Iohannis, Deca și PNL si-au obținut trecerea unor reforme absurde (examen paralel la licee și o structura instituțională care dublează funcțiile județene în preuniversitar – fără ABSOLUT nici o garanție că educația va fi mai bună) în schimbul dării pe tavă către PSD a învățământului superior – ajuns stat în stat, protector de plagiatori și fabrica de făcut bani – atât din bani privați cât și din bani publici. Iohannis și PNL obțin amăgirea că au încheiat în mod stupid farsa cu panglică aurită numită ”România educată” în care nu mai crede nimeni. Dragă PNL, îți spun eu dacă era nevoie, PSD te-a mai “făcut” încă o data! ….” Integral: https://www.edupedu.ro
“Cât costă și unde își ține România deșeurile radioactive .… Pentru că marea problemă a celor mai radioactive și periculoase deșeuri este chiar aceasta: deși nu există în cantități mari (reprezintă cam 5% din volumul tuturor deșeurilor radioactive produse la nivel global, conform Agenției Internaționale pentru Energie Atomică), ele nu pot fi eliminate definitiv, oricât de procesate ar fi, ci doar stocate undeva departe. Sau adânc, pentru că aceasta e soluția agreată de experții din toată lumea: cele mai radioactive deșeuri și ce rămâne neprocesat din combustibilul nuclear ars de reactoare vor fi depozitate la sute de metri adâncime, în formațiuni geologice dure și izolate, unde oamenii le pot considera eliminate, în siguranță, pentru sute de ani de acum încolo. România nu face excepție. Își stochează în depozite intermediare deșeurile radioactive produse și are în plan construirea unui depozit de mare adâncime, pentru stocarea definitivă a deșeurilor înalt radioactive și a combustibilului nuclear ars, plus un depozit definitiv de suprafață, pentru deșeuri cu nivel jos și mediu de radioactivitate. Cu alte cuvinte, deșeurile radioactive din România sunt stocate provizoriu în depozite special amenajate, la Cernavodă sau, unele dintre ele, în fosta mină de uraniu de la Băița Bihor, din munții Apuseni, până când vor fi realizate capacități de depozitare definitivă, care echivalează cu eliminarea deșeurilor. Ca și în alte țări active nuclear, înfăptuirea acestor planuri riscă însă să nu ne mai prindă în viață pe mulți dintre noi: depozitul geologic de mare adâncime din România, unde cele mai periculoase deșeuri radioactive ar trebui să își găsească sfârșitul, ar urma să fie gata tocmai în anul 2055. Lor li se adaugă însă combustibilul nuclear ars de cele două reactoare, un tip de deșeu radioactiv care peste tot în lume este cel mai problematic de depozitat, din cauza elementelor înalt radioactive pe care le conține. România, cu cele două reactoare nucleare de la Cernavodă, produce în fiecare an circa 180 de tone de combustibil nuclear uzat, care conține uraniu. Depozitarea lui se face timp de 6 ani sub formă lichidă, în bazinele reactoarelor, apoi pentru 50 de ani poate fi depozitat în formă solidă, în depozitul intermediar de deșeuri radioactive de la Cernavodă. Destinația sa finală, acolo unde am putea spune că „am scăpat definitiv de el”, ar urma să fie însă tot în depozitul geologic de mare adâncime, care e planificat să apară tocmai în 2055. Cantitățile de deșeuri radioactive despre care vorbim urmează, însă, cel puțin să se dubleze în următorii ani. Operaționalizarea a încă două reactoare nucleare la centrala de la Cernavodă, plus planul ambițios de a adopta și cumpăra din SUA tehnologia pentru o centrală cu reactoare modulare mici (așa-numitele mini-reactoare nucleare), de la compania NuScale Power, ar duce automat la creșterea cantității de deșeuri nucleare produse în România. …. România cheltuiește anual în jur de 130 de milioane de euro pentru gestionarea acestor deșeuri periculoase, conform Strategiei Naționale de gestionare a deșeurilor radioactive. Nu doar centrala de la Cernavodă produce deșeuri radioactive în România, ci și instalația nucleară de cercetare tip TRIGA de la Institutul de Cercetări Nucleare de la Pitești sau ce a mai rămas din dezmembrarea instalațiilor radiologice de la Institutul de Cercetare Nucleară de la Măgurele (reactorul rusesc care funcționa a fost dezafectat, iar combustibilul nuclear ars a fost trimis în Rusia). Plus diverși operatori privați sau instituții publice care mai lucrează cu instalații care produc radiații. Doar pentru construirea de depozite definitive pentru toate aceste deșeuri radioactive, care echivalează cu „eliminarea” lor, România are în plan să cheltuiască aproape 2,9 miliarde de euro. ….” Integral: https://panorama.ro
“Câți bani înghit stadioanele din România și de ce nu știe statul să facă profit din ele Într-o țară în care infrastructura de orice fel e cârpită, lipsește sau se dezvoltă în ritm de melc, există un capitol în care România produce „inflație”. E vorba de stadioane. Giganți de beton, pe care primarii marilor orașe îi vor pentru atragerea de voturi, dar care ajung să fie o adevărată pacoste financiară pentru administrația publică. În ultimii ani, sute de milioane de euro au fost investite în stadioane de fotbal. Însă aceste cheltuieli sunt acum urmate de pierderile pe care le suferă primăriile (sau ministerele), din cauza cheltuielilor masive cu întreținerea acestor arene sportive, care pe nicăieri în România nu sunt acoperite cu veniturile obținute, după cum o arată datele culese de Panorama. …. În 2022, de exemplu, Primăria Capitalei a încasat prin Arena Națională aproximativ de trei ori mai puțini bani decât a cheltuit: la venituri de aproximativ 1,2 milioane de euro, a avut cheltuieli de aproape 3,5 milioane de euro. Al doilea stadion de fotbal renovat în Capitală a fost cel al Rapidului. Noul Giulești a fost inaugurat în luna martie 2022, la trei ani după ce fusese demolat stadionul vechi și cu un an mai târziu decât ar fi trebuit să fie gata, pentru meciurile la Euro 2020+1. Și aici, situația este asemănătoare cu Arena Națională, cu un raport venituri/cheltuieli de 1 la 3. La 585.000 de euro venituri, cheltuielile au fost de circa 1,59 milioane de euro. Nu în ultimul rând, în 2021 s-a ridicat și noul stadion Steaua. Cu o capacitate de peste 31.000 de locuri, Ghencea este a doua cea mai mare arenă din țară și a costat aproximativ 95 milioane de euro. Administratorul stadionului, Ministerul Apărării Naționale, a refuzat însă să ne ofere cifrele cu privire la venituri și cheltuieli. ….„În acest moment, avem patru stadioane noi, toate faine din punct de vedere al evenimentului sportiv. Dar pe organizații, toate sunt în competiție: unul e al PMB, altul MApN, altul la Transporturi, iar Arcul de Triumf la Tineret și Sport. Niciunul nu are echipă de organizat evenimente. Care oricum au unde să fie organizate: hoteluri, săli de conferință și așa mai departe”. …. Nu doar Capitala a avut parte de arene noi de fotbal. În mai multe zone ale României au fost construite stadioane noi în ultimul deceniu, iar în următorii ani mai sunt așteptate și altele. Astfel, în 2011 au fost inaugurate Cluj Arena și noul „Ilie Oană” de la Ploiești, în 2017 își deschidea porțile noul stadion din Craiova, în 2019 noul stadion din Târgu Jiu, în 2020 noua arenă din Arad, în 2021 cel din Sfântu Gheorghe, iar în 2022 stadionul municipal din Sibiu. Costul total al acestor arene a depășit 600 de milioane de euro, potrivit unei analize făcute de Gazeta Sporturilor. În plan, pe lângă stadionul Dinamo, mai sunt șase alte arene care sunt în proiectare și ar urma să se construiască în acest deceniu. E vorba de noi baze sportive în orașe precum Hunedoara, Târgoviște, Pitești, Oradea, Constanța și Timișoara. Ce au în comun toate aceste arene este faptul că sunt pe minus financiar, după cum arată datele culese de parlamentarul Brian Cristian, cel care a inițiat o lege prin care s-a transparentizat modul în care se pot închiria bazele sportive din patrimoniul statului român. Toate marile stadioane din țară sunt ținute în funcțiune de stat, cu pierderi la buget. ….” Integral: https://panorama.ro
“Care este interesul Rusiei în Marea Nordului? Experții deslușesc coșmarul „Lacului NATO” și teama lui Vladimir Putin de Finlanda și de Suedia Potrivit experților în securitate, interesul Rusiei în Marea Nordului este justificat de intrarea Finlandei în NATO și de faptul că Suedia va urma aceeași cale. Potrivit BBC, Rusia plănuiește tăierea cablurilor de comunicații din Marea Nordului și sabotarea parcurilor eoliene. Potrivit sursei citate, dar și unor posturi din Norvegia (NRK), Suedia (SVT) și Danemarca (DR), Vladimir Putin deține o flotă de nave „deghizate” în vase de pescuit sau de cercetare, care, de fapt, operează în Marea Nordului în scopul unor acte de sabotaj. Motivul pentru care această zonă este atât de importantă pentru Moscova reprezintă o cheie în privința înclinării balanței de putere, nu doar în contextul războiului din Ucraina. Alexandru Georgescu, expert în protecția infrastructurilor critice și în securitate internațională, cu grad de cercetător științific, a explicat că „după intrarea Finlandei în NATO (n.r la 4 aprilie) și în perspectiva ca Suedia să urmeze, în curând, același drum, Marea Baltică va deveni un Lac NATO. Din acest motiv, Rusia va avea probleme în a susține operațiuni în Marea Nordului”. …. În apropierea țărmului rusesc al Golfului Finlandei se află al doilea cel mai important oraș al Rusiei și fosta capitală imperială, Sankt Petersburg. În această zonă este concentrată o mare parte din puterea financiară, industrială și tehnologică a Rusiei, precum și o bună parte din elita sa. Tot de aici plecau gazoductele care alimentau Germania și pornesc, în continuare, transporturile de gaz natural lichefiat care alimentează Europa, dublat anul trecut și care continuă să crească. Din toate aceste motive, zona este una de interes maxim pentru Rusia. …. Acesta a amintit că, în Marea Neagră, Rusia a investit resurse considerabile, însă această zonă nu mai este un lac rusesc, precum în perioada URSS. Practic, Tratatul de la Montreux constrânge nu doar puterile vestice, ci și pe cele de la Marea Neagră, iar strâmtorile sunt un punct slab al menținerii prezenței rusești în Mediterana de Est. „Rusia continuă să fie dominantă în Marea Caspică, însă flotila sa este limitată de accesul prin Canalul Volga, chiar dacă noua tehnologie le-a permis rușilor să bombardeze ținte în Siria, din Marea Caspică”, a completat expertul. Revenind la situația din Marea Nordului, Alexandru Georgescu a adăugat că, nu în ultimul rând, flota principală a Armatei Roșii se află în zona nordică și „este responsabilă pentru toată zona arctică rusească, un areal imens, din ce în ce mai disputat cu Canada și cu SUA și care, în ciuda schimbărilor climatice care fac posibil comerțul maritim pe rute nordice, rămâne în continuare o zonă cu perioade lungi de îngheț, care limitează mobilitatea forțelor maritime, dependente de spărgătoare de gheață, inclusiv de unele civile”. Prin urmare, zona Mării Baltice și a Nordului este o zonă de importanță strategică și care oferă acces la punctele nevralgice ale Rusiei și permite desfășurarea cu ușurință a forțelor Moscovei. ….” Integral: https://www.fanatik.ro
“Înmatricularea se va face online. Românii vor merge la ghișeu cu un laptop Digitalizarea României continuă.…. Tot ce trebuie să faci, ca posesor de autoturism, este să mergi la ghișeu cu un laptop cu bateria încărcată, să te loghezi la wirelessul Serviciului Permise și Înmatriculări, folosind Tokenul Unic care se obține după ce depui o cerere la Biroul 12 de la etajul 3, după care completezi online formularele de înmatriculare, depui copii după actele solicitate și tragi un bilet de ordine, după care aștepți frumos ca ofițerul să-ți proceseze dosarul. Polițiștii de la Înmatriculări îi sfătuiesc pe cei care apelează la înmatriculările online să vină cu cablu de alimentare de acasă, pentru că ei nu au disponibile pe toate modelele. ….” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Cristian Rizea a fost extrădat din Republica Moldova și adus în România, unde are o condamnare de 4 ani și 8 luni de închisoare
Fostul deputat PSD Cristian Rizea a fost declarat de către Inspectoratul General pentru Migrație persoană indezirabilă în Republica Moldova pe un termen de 15 ani și a fost îndepărtat sub escortă de pe teritoriul țării, transmite instituția într-un comunicat de presă. El a fost preluat de Poliția de Frontieră română, urmând să fie transferat într-un penitenciar…..”
https://www.libertatea.ro/stiri/cristian-rizea-declarat-indezirabil-si-extradat-moldova-4527110
Republica Moldova este mai prompta la capturarea si predarea talharilor romani decat protectoarele lor Grecia, Serbia, Italia si care vor mai fi.
Buna ziua.
Buna ziua.
1- Cam târziu se trezesc unii.
Republica bananiera o scriu eu de ani de zile.
Citind definiția din Wiki. ( In special cea in italiană) se potrivește ca o mănușă României. La toate caracteristicile.
2- Legat de haosul cu deficitul bugetar , citiți pe Daianu.
https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-26233533-daianu-nivel-impozitare-din-romania-este-printre-cele-mai-reduse-suntem-aici-pentru-produs-erori-monumentale.htm
Citeva erori care DOAR IN RO exista.
1- scutirea unor contribuabili de impozit. ( IT, HORECA, construcții, etc)
2- discriminarea fiscală între pensionați și restul lumii.
Daca exceptezi la pensie primii 2.000 lei de impozit , o aplici și celor care lucrează.
Altfel e discriminare fiscală clientelară interzisă de UE.
3- Să anulezi contribuția pentru sănătate la pensionarii cu venitul mai mare de 4.000 lei/ lunar, e clientelism mafios.
Acești pensionari, nu merg la medici de stat și spitale publice ? Sau merg exclusiv la privat, pe banii lor ? Merge Ciuca la clinica privata sau la spitalul militar ? ( care e de stat )
4- impozit regresiv. Datorita punctului 2 , Dorneanul ca exemplu , e impozitat la peste 200.000 euro / an cu mizerabilul procent de 9 virgula ceva %. ( In USA ar fi impozitat cu 35%. In Franța, RFG, Italia, Spania, țările nordice, cu minim 45 %)
Astfel de aberații fiscale nici în clasicele republici bananiere nu exista.
Deci suntem undeva mai jos.
La statul eșuat.
Vorba indiferentului Iohannis.
Salutare 🙂
Stef, ma bag si eu si spun ca cel tarziu toamna vine FMI in vizita prieteneasca sa ne intrebe de sanatate bugetara.
Si nu stiu de cam impresia ca de indata ce ajunge Ciolacu la sefia Guvernului (daca mai ajunge si daca nu “renunta” in ultima clipa ca sa il lase pe Ionel sa incaseze castanele economice), in secunda doi modifica Codul fiscal prin OUG si baga impozite masive. Nu se atinge de speciali, insa mareste impozitele.
Urmeaza blamarea USR non-stop, pentru ca a negociat un PNNR “contra Romaniei”.
Plus circ pe paine, ca sa ascunda dezastrul.
Salut city.
Un exemplu italian de ieri.
Guvernul a prezentat în parlament un document de programare finanțe bugetare.
Doreau să mărească deficitul cu 3,5 miliarde în acest an și 4 miliarde anul următor.
RESPINS . NU AU OBTINUT VOTURILE NECESARE. Le lipseau 6 voturi. 😀😀
Opoziția a șters cu ei pe jos.
” vreți deficit mai mare când UE ne va obliga sa reducem datoria monstru IN CIFRE ABSOLUTE ? ( așa va cere UE )
In procente PIB e apa de ploaie.
Că acolo au și ei ” expertii” lor ca românii la INS.
Și UE a început să priceapă. 😀😀