Revista Presei – 27 martie.”Degringolada pensiilor speciale. Între “depopulare” și imperative”
27/03/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de luni, 27 martie! De luni, ora 06.00 până miercuri, ora 21.00 vor fi semnalate intensificări ale vântului, precipitaţii moderate cantitativ, răcire accentuată – îngheţ la sol şi brumă, iar precipitaţiile se vor extinde treptat dinspre vest şi vor cuprinde cea mai mare parte a ţării. Vor fi ploi, iar din a doua parte a nopţii de luni spre marţi (27/28 martie) îndeosebi în jumătatea de nord se vor semnala precipitaţii mixte (măzăriche, lapoviţă şi ninsoare), iar la munte vor predomina ninsorile şi local se va depune strat nou de zăpadă. De asemenea, ANM a emis o avertizare cod galben de intensificare a vântului în Banat, Crişana, vestul Transilvaniei, Dobrogea şi în estul Munteniei, valabilă până la ora 23.00. Bucuresti: 20/5 gr.C., seara ploua.
“Dr. Beatrice Mahler: Din păcate, decesul din cauza tuberculozei începe să fie o realitate tristă .… „Din păcate, decesul din cauza tuberculozei începe să fie o realitate tristă, o realitate pe care am trăit-o mai puțin înainte de 2019. Suntem țara cu cel mai mare număr de cazuri de tuberculoză din Uniunea Europeană. Sunt peste 8.800 de cazuri diagnosticate în România în anul 2022”, a spus la RFI, Beatrice Mahler. Managerul Spitalului „Marius Nasta” a mai explicat că România oferă tratament și diagnostic gratuit pacienților cu tuberculoză, indiferent dacă sunt sau nu sunt asigurați. „Pacientul devine automat asigurat în momentul în care devine bolnav și este diagnosticat cu tuberculoză și beneficiază de suport social, de o sumă de bani care, practic, ajută pacientul să depășească nevoile suplimentare de alimentație din perioada de apoi”, spune ea. În plus, mai atrage atenția că de cele mai multe ori „avem o simptomatologie nespecifică aparatului respirator. De ce spun de cele mai multe ori? Pentru că în ultima perioadă vedem cazuri care nu sunt localizate doar la nivelul aparatului respirator și sunt tot mai multe, din păcate, comparativ cu anii precedenți. Adică vorbim de o creștere a cazurilor și în zona de tuberculoză extrapulmonară”. ….” Integral: https://www.rfi.ro
“Analiştii financiari membri ai CFA România anticipează o inflaţie medie de 8,62% în următoarele 12 luni şi un curs de 5,0390 lei/euro. ”Un impact al scăderii preţurilor energiei este reducerea anticipaţiilor inflaţioniste la minimul ultimelor 10 luni” …. În cazul orizontului de 6 luni, majoritatea analiştilor (81%) se aşteaptă la un curs sub 5 lei/euro, valorea medie a anticipaţiilor fiind de 4,9815 lei pentru un euro. Indicatorul de Incredere Macroeconomica al CFA Romania, calculate lunar, a crescut în luna februarie (cu 9,9 puncte) la valoarea de 53,2 puncte, susţinut atât de majorarea cu 9,1 puncte a componentei de condiţii curente, cât şi cu 10,2 puncte a componentei de anticipaţii. “Pe fondul stirilor pozitive de reducere a preturilor diverselor tipuri de energie, si revizuirea in sens crescator a proiectiilor de crestere economica atat in economiile dezvoltate cat si in tarile emergente, Indicatorul de Incredere al CFA Romania si-a continut cresterea. In luna februarie, Indicatorul a marcat o crestere semnificativa a ambelor sale componente. Un alt impact al scaderii preturilor energiei este reducerea anticipatiilor inflationiste la minimul ultimelor 10 luni.”, a declarat Adrian Codirlaşu, CFA Vicepreşedinte al Asociatiei. În ceea ce priveste evoluţia preţurilor proprietăţilor rezidenţiale în orase, 52% dintre participanţii la sondajul CFA anticipează o stabilitate a acestora, în timp ce 43% văd o scadere în următoarele 12 luni. De asemenea, 62% consideră că preturile actuale sunt supraevaluate, iar o treime cred că sunt corect evaluate. Deficitul bugetului de stat anticipat pentru acest an este de 5,1%. ….” Integral: https://www.zf.ro
“Crâmpeie din povestea fără de sfârșit a siluirii populiste a resurselor publice „În toată Europa s-a spus: companiile astea din energie au beneficiat… nu e vina lor, dar nu e nici meritul lor că au aceste profituri, că au crescut mult prețurile în energie, și atunci e cumva incorect să le rămână lor profiturile, pentru că au rezultat din invazia rusească, nu dintr-o performanță managerială deosebită a lor. Și atunci nu e corect să le rămână lor profiturile astea foarte mari, trebuia să ia și statul o parte, mai ales că statul, undeva, trebuia să îi ajute pe cei care sunt afectați de creșterea asta mare de prețuri. (…) Și a venit statul nostru cu această ordonanță. Deci, logic ar fi să plătească, că ăsta a fost sensul. Da, Petrom e clar că a beneficiat de creșterea prețului.”[1] Bogdan Chirițoiu, Consiliul Concurenței….De ce este nevoie ca textul ordonanței să fie modificat în Parlament? Pentru că OMV Petrom a anunțat din start că nu va plăti respectiva contribuție de solidaritate dat fiind că, în conformitate cu structura veniturilor realizate din afacerile companiei, legea nu i se aplică. …. Înainte de a prelua în legislația locală regulamentul european, România avea deja o serie de suprataxe aplicate firmelor din sectorul energetic – constată RFI[4]. Companiile din domeniul gazelor naturale plătesc deja un impozit de 80% din veniturile suplimentare obținute ca urmare a procesului de liberalizare a pieței și un impozit asupra veniturilor suplimentare offshore. Producătorii de energie electrică plătesc o contribuție la fondul de tranziție energetică, respectiv sută la sută din veniturile obținute peste tariful de vânzare de 450 lei pe MWh. Firmele care fac comerț cu energie electrică și gaze naturale sunt obligate prin lege să plătească toate veniturile care depășesc costul de achiziție plus o marjă de profit de 2%. Banii se duc la fondul de tranziție energetică. Dacă Bucureștiul nu ar fi instituit această contribuție de solidaritate sau dacă ar fi fixat-o la 33% ori la 20% ar fi fost la fel de bine, doar că foamea de venituri la bugetul statului este foarte mare. De altfel, anterior aprobării ordonanței 186 ministrul de finanțe Adrian Câciu anunțase că pentru a deconta facturile furnizorilor care suportă plata plafonată a prețurilor de care beneficiază consumatorii se folosesc banii din fondul pentru tranziția energetică; acum ar trebui ca în același scop să fie folosită și contribuția de solidaritate. Conform unui comunicat transmis de OMV Petrom către Bursa de Valori București, compania a virat în 2022 la bugetul de stat 20 de miliarde de lei, din care impozitul pe profit a fost de 2,2 miliarde de lei.[5] Pentru 2023 compania are un plan de investiții de 6 miliarde de lei, iar în centrul planului său stă proiectul de exploatare offshore a gazelor din Marea Neagră (zăcământul „Neptun Deep”). …. OMV Petrom, liderul pieței, care operează benzinăriile „Petrom” și „OMV”, a anunțat că măsura de a reduce benevol prețurile la carburanți a avut un impact asupra bugetului companiei de 470 de milioane de lei, circa 100 de milioane de dolari. Se poate deci extrapola că, în total, companiile petroliere care operează benzinării au contribuit probabil cu circa 200 de milioane de dolari la protecția consumatorilor români. Deși Guvernul a avut un parteneriat cu companiile petroliere prin care a scăzut prețurile la pompă cu 50 de bani per litru, nu a comunicat public valoarea contribuției acestora la protecția consumatorilor în anul 2022, ceea ce nu onorează Palatul Victoria. …. Ce aș vrea eu să înțelegem de aici, este că OMV Petrom, Romgaz și BSOG sunt cele trei companii de la care așteptăm să vină în următorii ani cu un surplus de gaze naturale extrase din Marea Neagră, care să sprijine România nu doar să nu mai depindă de importuri, ci și să facă export, contribuind activ la asigurarea securității energetice a regiunii. Dacă acesta este obiectivul cu adevărat important, atunci merită să mulgem acum aceste companii de ultimul bănuț, pentru ca apoi să aruncăm acești bani în consum și să ni se scurgă printre degete fără mare rezultat? Ori este de preferat să schimbăm cu adevărat textul ordonanței și să venim cu un text de lege din care să aibă toată lumea de câștigat, așa cum sugera și Dumitru Chisăliță? Sigur, întrebările sunt retorice, pentru că în coaliția de guvernare zarurile cam par aruncate. ….” Integral: https://www.contributors.ro
“Degringolada pensiilor speciale. Între “depopulare” și imperative …. Premise: 1.Trebuie înțeles că reforma pensiilor, inclusiv a celor speciale, nu este o corvoadă impusă de Bruxelles, nu este o cazna suferită pentru moftul cuiva, din țară sau din afara ei. Reforma trebuie să o facem pentru noi, pentru ca sistemul de pensii să nu sucombe, pentru a nu ne împrumuta ca să plătim pensii speciale. Anul trecut dobânzile au fost 2% din PIB, iar pensiile speciale 0,85%, a arătat la B1TV prof. Bogdan Glăvan. Însumate reprezintă procentul din deficit pe care nu ar trebui să-l depășim. Persoana supraponderală, diabetică și hipertensivă trebuie să slăbească nu pentru că o obligă cineva, ci pentru propria ei sănătate și viață. Sigur că 3 miliarde de euro sunt bani mulți, de care România are mare nevoie. Dar, repet, nu ei sunt principala miză. Ci însănătoșirea fără de care la un moment dat sistemul de pensii se va prăbuși. … 2. Pensiile speciale nu au apărut ieri și nici nu au fost secrete până ieri. Cele militare au fost mereu, cele din justiție au apărut în guvernarea CDR din motive corecte. Și nimeni nu a avut obiecții majore. Ceea ce a înfuriat recent sunt în principal două aspecte: a.Pensiile speciale s-au înmulțit spectaculos, cu mult dincolo de cei în cazul cărora chiar există o justificare pentru ele. Politicul a făcut din ele o recompensă pe bani publici pentru tot soiul de categorii funcționărești și tot felul de asimilați care nu îndeplinesc rațiunile pentru care au apărut aceste pensii. b.Serviciile prestate societății de cei care beneficiază de aceste pensii sunt tot mai proaste și cetățenii sunt tot mai nemulțumiți de ele. Cu alte cuvinte, plătitorii pensiilor consideră că nu primesc ceea ce ar trebui în schimbul banilor, iar aceste pensii nu sunt recompense corecte pentru serviciul adus societății, ci simple privilegii. c. Au apărut tot felul de excese și în ceea ce privește vârsta de pensionare, și în ceea ce privește modul de calcul și cuantumul pensiilor speciale, care au ajuns, în multe cazuri, să fie, de neimaginat, mai mari decât ultimele salarii ale titularilor. Această situație nu mai poate continua pentru că societatea nici nu și-o mai permite financiar, nici nu o mai suportă moral. …. Deci soluțiile ar trebui să vină pe trei paliere: 1.Pensiile magistraților nu pot fi major afectate pentru că au garanții constituționale, de la CEDO și din tratate internaționale la care România e parte și pe care CCR își și bazează deciziile în materie. Este inadmisibil să fie însă atât de mari, chiar mai mari decât salariul, raportate la cele mai mari venituri din carieră și la vârste prea scăzute. Și trebuie respinsă acea aberație care adaugă o categorie de și mai speciali, adică pensionare la orice vechime a membrilor CSM și șefilor ÎCCJ, PÎCCJ, DNA și DIICOT. 2.Ar trebui făcută o diferențiere clară, inclusiv la pensie, între cei care au făcut meseria cu riscuri reale, în teatre de război, trecând prin sită fosa septică a lui Dincă la Caracal, și cei care mută hârtii, sprijină pereți și birouri, sunt asimilați autenticilor magistrați. ….. Polițiști și jandarmi mai bine pregătiți, promovare meritocratică, magistrați care să lucreze în condiții mai bune și mai puțin încărcați cu dosare, justiție digitalizată. …..” Integral: https://spotmedia.ro
“Roboți sau mașinării îi vor înlocui pe oameni. Afacerile nu sunt scheme sociale. Oamenii trebuie rapid să se specializeze și să se educe, nu să caute politicieni cu soluții otrăvite După coada de la spălătoriile cu autoservire și după dinamica acestei activități în ultima vreme (am văzut linii de spălare și cu 20-30 de posturi), chiar nu înțeleg înverșunarea pe automatizarea caselor în magazinele mari sau mici. Mereu am spus, creșterea otova a salariului minim va duce urgent la automatizarea și digitalizarea multor procese marginale pentru valoarea adăugată. …. Dispariția acestor meserii nu este deloc vina operatorilor privați. Dimpotrivă, ei acționează pentru a proteja interesele românilor de aberațiile și incompetența politicienilor. A politicilor lor falimentare aplicate cu ochii închiși și cu cerbicie. A salariului minim în acest caz. România are cea mai mare dinamică a salariului minim din UE pe termen lung și foarte lung. De 3-4 ori mai mare ca media UE. Politicienii s-au grăbit să asigure „bunăstare” unora care nu prea știu să facă mare lucru, alimentând pasivitatea lor în materie de specializare și educație. …. Multe meserii dispar, pentru că roboți sau mașinării cu productivitate orară extrem de mare îi vor înlocui pe oameni. Oamenii aceia vor rămâne într-o primă fază fără locuri de muncă, așa e. Dar afacerea nu e o schemă socială. Ei trebuie rapid să facă ceea ce trebuiau să facă demult: să se specializeze și să se educe. Nu să caute politicieni care le suflă în urechi partea comodă pentru ei. Care le sar în apărare, oferindu-le mereu non-soluții sau soluții otrăvite. Măcar de ar începe să înțeleagă: statul și politicianul îi trimit acasă pe oameni, și nu privatul sau multinaționala! ….” Integral: https://republica.ro
“Când cheltuiești oricum prea mult cu vacanțele bugetarilor, te gândești să le plătești și pe cele ale privaților Un proiect de lege aflat pe traseul parlamentar ar trebui să aducă o egalitate de tratament între sectorul public și cel privat. Nu este vorba despre un avantaj al mediului privat, cum poate ați fi tentați să credeți. Nu. Proiectul de lege ar urma să acorde tichete de vacanță, plătite de la buget, și pentru angajații din sectorul privat. De câțiva ani buni, salariații din sectorul bugetar primesc tichete de vacanță. Astfel, un voucher de vacanță în valoare de 1.450 lei acordat pentru 1,2 milioane de angajați din sectorul public reprezintă un efort bugetar de aproximativ 350 milioane de euro anual. Trebuie să fim realiști. Pentru unele familii de bugetari, în care ambii soți lucrează la stat, tichetele au ajuns să ofere un fel de vacanțe de mâna a doua. Adică, prima opțiune este o vacanță peste hotare, pe bani, urmată de o vacanță în țară, pe gratis, pentru a folosi tichetele oferite de stat. Chiar dacă suma unui tichet nu pare mare, pandemia, respectiv reportarea voucherelor pentru anul următor, și numeroasele familii de bugetari au făcut ca, în multe situații, voucherele de vacanță să fie chiar în exces. Este momentul ca tichetele de vacanță să fie extinse și pentru sectorul privat? Răspunsul este nu. Argumentul important este acela că voucherele ar costa prea mult, respectiv de aproape patru ori mai mult decât cele pentru bugetari, ceea ce ar însemna 1,4 miliarde de euro pe an, adică, între șase și șapte miliarde de lei. Sincer, este de neimaginat ca un buget care trebuie să își reducă deficitul, în virtutea procedurii de deficit excesiv sub care se află, să găsească surse pentru cheltuieli suplimentare de șase-șapte miliarde de lei pentru vacanțe. Mai ales că, în acest moment, sectorul privat poate acorda tichete de vacanță, în limita a șase salarii minime, dar din bugetul companiei și cu deductibilități fiscale prevăzute de legislație. Din cauză că indiferent de facilități, tichetele sunt totuși suportate din bugetul companiei, voucherele de vacanță nu au avut o prea mare priză în sectorul privat. Mai exact, nu există o statistică oficială care să arate câte companii private oferă tichete de vacanță. Este, însă, ușor de bănuit că voucherele au fost înglobate în pachetul salarial acordat de unele companii cu capital privat. Marea schimbare pe care o prevede proiectul de lege este că bugetul de stat ar plăti vacanțele în țară și pentru salariații din sectorul privat, nu doar pentru cei de la stat. În aparență, ar fi un binevenit tratament egal. În realitate, însă, costurile ar fi insuportabile. În plus, totul ar deveni de domeniul absurdului. În condițiile în care sectorul de hoteluri și restaurante (HORECA) are deja o piață anuală de 1,8 miliarde de lei, valoarea tichetelor consumate în țară, dacă s-ar mai adăuga încă șase-șapte miliarde de lei (voucherele din sectorul privat), HORECA ar trebui să nu mai facă nicio investiție, nicio campanie de marketing, ci ar aștepta să vină turiștii cu bonuri. Adică, cererea de consum ar fi absurd de mare încât sectorul HORECA ar vinde stând cu mâinile în sân. ….” Integral:https://www.rfi.ro
“Ministerul Justiţiei: Politica penală a statului se află la o răscruce / Fenomenul criminologic a evoluat / Grup de lucru inter-instituţional pentru revizuirea noilor Coduri Penale şi a legislaţiei penale speciale de bază Ministerul Justiţiei a transmis, vineri, decizia de înfiinţare a unui grup de lucru inter-instituţional care, până cel târziu la finalul anului 2024, să realizeze noua politică penală a statului. Acest lcuru presupune revizuirea noilor Coduri Penale şi a legislaţiei penale speciale de bază, întrucât oficialii ministerului apreciază că ”politica penală a statului se află la o răscruce”, iar fenomenul criminologic a evoluat. …. Potrivit instituţiei, în Parlament sunt în prezent peste 50 de propuneri legislative de modificare şi/sau completare a celor două coduri penale, ”aspect care confirmă preocuparea Parlamentului şi, implicit, a cetăţenilor, cu privire la adaptarea politicilor penale la noile riscuri şi ameninţări”. ”Dar aceste propuneri sunt departe de a fi corelate şi integrate într-o concepţie unitară, motiv pentru care adoptarea acestora în mod disparat nu ar face decât să ”topească” şi ceea ce a mai rămas din coerenţa legislativă şi funcţionalitatea în sine a acestor coduri. Această fluctuaţie legislativă, care uneori a fost incoerentă, a afectat inevitabil eficienţa parchetelor, a poliţiei şi caracterul unitar al jurisprudenţei, conducând nu de puţine ori la soluţii diferite în cazuri similare, conducând inclusiv la o potenţială aplicare neunitară a legii penale şi vulnerabilităţi sub aspectul respectării jurisprudenţei CEDO. …. Tot din această perspectivă, se va evalua, cu onestitate, modul în care funcţionează sistemul de competenţe privind efectuarea urmăririi penale instituit prin desfiinţarea Secţiei pentru Investigarea Infracţiunilor din Justiţie (SIIJ) din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de casaţie şi Justiţie”, se mai arată în comunicat. ….” Integral: https://www.news.ro
“Egoiștii: Viitorul acestei țări nu are nicio șansă cu această generație a mea Am tot mai des convingerea că fac parte dintr-o generație de hămesiți, de bărbați și femei obsedați să aibă, să mănânce, să acumuleze hulpav, nu care cumva să nu le ajungă. Noi cei aflați la 40-60 de ani suntem cu adevărat prima generație care nu a suferit de foame. Până la noi, toate generațiile părinților și bunicilor noștri au cunoscut perioade de foamete, de lipsuri materiale majore, de privațiuni de tot felul. În anii 80, în orașele românești lipsea aproape totul: mâncare, apă caldă, curent, servicii medicale, benzină etc. Iar ei, părinții și bunicii noștri, au învățat să trăiască atât cât se putea de senin cu asta, chiar dacă și pe ei i-au schimonosit adeseori lipsurile. Dar pe noi ne-au crescut în așa fel încât să nu ne lipsească nimic, să nu simțim greul. …. Această generație de egoiști și-a dorit case și a putut să aibă câte case a vrut, uneori și șase laolaltă. Această generație de egoiști și-a dorit mașini scumpe, uneori cu antemergător, care, chiar dacă moare ca un câine într-o groapă, mă face pe mine să mă simt împlinit. Această generație, pentru că s-a „realizat”, crede că i se cuvine totul, mai ales prada supremă, femeia, pe care o tratează ca pe „ființa cea mai de încredere” și jucăria sa de lux. Această generație a vrut să trăiască opulent, să le demonstreze părinților că s-a realizat: de aceea își construiește care supradimensionate, decorate kitschos, de aceea își face poze cu mâncarea multă pe care și-o permite pe unde ajunge prin lume, mai ales la all inclusive, de aceea se plimbă cu cel mai scump avion din lume și trece pe la nevastă pe acasă să le arate vecinilor ce avion și-a tras băiatul. Această generație de egoiști și-a dorit mandate fără număr: mandate de primar, de parlamentar, de rector, orice, numai șef să fie și dacă se poate pe viață. Legea Deca ne răsplătește reprezentanții academici cei mai nesătui cu încă zece ani de ședere pe fotoliile de piele. Această generație acumulează salarii, funcții, prime, reprezentări în CA, posturi în diplomație și la ICR și oriunde sunt bani publici, pentru că vrea și poate în sfârșit să trăiască pe picior mare. Această generație de egoiști a adunat și titluri simbolice fără număr. Căci de ce și-ar dori cineva zece titluri de Doctor Honoris Causa de la tot felul de universități, care nu au nicio valoare, dacă nu pentru a-și satisface niște frustrări din copilărie? Această generație a vrut să trăiască opulent, să le demonstreze părinților că s-a realizat: de aceea își construiește care supradimensionate, decorate kitschos, de aceea își face poze cu mâncarea multă pe care și-o permite pe unde ajunge prin lume, mai ales la all inclusive, de aceea se plimbă cu cel mai scump avion din lume și trece pe la nevastă pe acasă să le arate vecinilor ce avion și-a tras băiatul. În același timp, pe această generație o doare fix în cot că femeile continuă să fie bătute și traficate sau că milioane de copii trebuie să se trezească la 5 dimineața ca să ajungă la școală, pentru că nu sunt bani pentru microbuze școlare, căci toți banii se duc pe mașinile lor la Senat și pe mobila lor de lux din birouri. 40 de limuzine de lux la Senat, 0 microbuze noi pentru copiii din satele care au de făcut zece kilometri ca să ajungă la școală. …” Integral: https://republica.ro
“Doar șapte țări NATO au cheltuit 2% pentru apărare în 2022. Care sunt acestea …. Potrivit tabelelor incluse în raportul anual al NATO, cele şapte state sunt SUA (3,46% din PIB pentru apărare), Regatul Unit (2,16% din PIB pentru apărare), Estonia (2,12%), Letonia (2,07%), Lituania (2,47%), Polonia (2,42%) şi Grecia (3,54%). Conform aceleiaşi surse, România a alocat pentru apărare 1,75% din PIB anul trecut, 1,86% din PIB în 2021, 2,01% din PIB în 2020 şi 1,84% din PIB în 2019. …. La nivelul NATO, valoarea indicatorului în 2022 a fost de 2,58% din PIB, iar la nivelul statelor europene din NATO şi al Canadei de 1,65% din PIB, ceea ce înseamnă că SUA au o contribuţie considerabilă la bugetul Alianţei. …. Jens Stoltenberg le-a cerut statelor aliate să îşi suplimenteze mai rapid cheltuielile militare. „Nu există niciun dubiu că trebuie să facem mai mult şi trebuie să facem asta mai rapid. Ritmul pe care îl avem atunci când este vorba despre creşterea cheltuielilor pentru apărare nu este suficient de ridicat. Într-o lume tot mai periculoasă, noi trebuie să investim mai mult în apărare”, a afirmat secretarul general al NATO. ….„Nu am văzut vreo dovadă conform căreia China îi livrează arme letale Rusiei, dar am văzut unele semne că a existat o cerere în acest sens din partea Rusiei şi aceasta este o chestiune care este luată în considerare la Beijing de către autorităţile chineze. China nu ar trebui să furnizeze ajutor letal Rusiei, aceasta ar însemna sprijin pentru un război ilegal”, a accentuat șeful NATO. ….” Integral: https://www.hotnews.ro
“Relația China-Rusia. La rece …. Categoric, Războiul lui Putin împotriva înaintării democratice a Occidentului (mai precis a Statelor Unite ale Americii) spre Estul post-sovietic al Europei a propulsat China în poziția de mare putere globală, așteptată să aibă un cuvânt decisiv în finalizarea războiului. …. Peste noapte, China a încetat să mai fie doar fabrica de textile a lumii, pe care europenii o priveau cu relativă indiferență politică (fiind departe de noi și părând pașnică și inofensivă pentru continentul nostru), devenind dintr-odată un actor gigantic al sistemului relațiilor internaționale, ale cărui strategie, interese, miză și discurs sunt urmărite cu răsuflarea tăiată, cuvânt cu cuvânt. S-au așteptat SUA la acest efect? Probabil că da. Pe de altă parte, Washington nu avea alternativă demnă la a ajuta serios și la a se implica militar de partea Ucrainei. Orice altceva ar fi făcut SUA în acest război, ar fi pierdut simpatia și credibilitatea nu doar în Europa de Est și Flancul Estic al NATO, ci din partea tuturor europenilor, alimentând și mai mult discursul antiamerican cu privire la declinul puterii americane în lume, stimulat oricum de retragerea din Afganistan. Președintele Biden a decis așadar și a acționat corect, implicându-se substanțial în sprijinul pentru Ucraina, chiar dacă miza rivalității cu China pentru supremație globală va rămâne pe termen lung tema nr. 1 a grand strategy a SUA. …. Xi Jinping și China sunt marii câștigători ai acestui război, cel puțin până în acest moment. Influența Chinei pe scena mondială a crescut substanțial. Fără invazia rusească în Ucraina de anul trecut, China nu ar fi fost astăzi un mare jucător politic în Europa de Est, în Europa în general, ci ar fi rămas doar o mare putere economică și comercială pe plan global, cu mici, timide și eșuate încercări de a capitaliza influență strategică în regiune (a se vedea muribundul format 17+1 al Chinei în Europa Centrală și de Est, pe care SUA reușise în mare parte să-l anihileze). Astăzi în schimb, președintele Zelenski umblă cu nerăbdare după marele conducător Xi Jinping și îi transmite pe toate canalele că îl roagă să vorbească cu el. …. Prăbușirea Rusiei ca mare putere mondială și totodată ca „challenger al SUA” în sistemul relațiilor internaționale a lăsat un loc liber, ocupat imediat. Moscova, iată, nu reușește să se impună nici măcar în fața unei țări postsovietice de nivel mediu precum Ucraina, presupus rusofilă din punct de vedere cultural, după mai bine de un de la invazie. Ba mai mult, Rusia se vede sancționată economic, izolată de lumea occidentală și fără acces la tehnologie avansată, cu mari pierderi militare și economice. Disperatul lider de la Kremlin, căzut în groapa pe care singur a săpat-o Occidentului, întinde mâinile spre China și cere ajutor. Când o mare putere face așa ceva, rolul ei pe scena globală s-a cam încheiat. …. Dorește China ca Rusia să piardă sau să câștige războiul din Ucraina? Aceasta este întrebarea esențială care trebuie adresată inițial, pentru a construi tabloul viitoarelor relații bilaterale sino-ruse. Nici una, nici alta, în opinia mea. China nu va ajuta Rusia la nivelul la care Rusia ar putea să-și atingă pe deplin obiectivele strategice în Ucraina, dar o va ajuta la nivelul la care Rusia și orientarea antiamericană a Moscovei să rămână în picioare. O Rusie slăbită și dependentă de China, dar care să-și mențină linia antiamericană și să nu facă implozie, deschizând astfel calea unor reforme democratice și a apropierii de Occident, este tot ce-și poate dori Partidul Comunist Chinez de la acest război. Lecția încheierii Războiului Rece prin implozia URSS, în 1991, este piatra de temelie pentru a înțelege viziunea Chinei comuniste. O înfrângere totală a Uniunii Sovietice, umilitoare, urmată de dezintegrarea ei, a născut o Federație Rusă debusolată a lui Boris Elțîn, care ajunsese să ceară apropierea de SUA și de Occident, să intre în formatul G7 (devenit temporar G8) și chiar în Consiliul Nord-Atlantic al NATO, ca observator. Nu ar fi așadar bine, pentru China, ca o Rusie învinsă să se întoarcă cu fața spre Vest. ….Rusia are resurse imense pe care le poate vinde ieftin, o piață relativ mare și accesibilă chinezăriilor și trebuie să rămână un partener centralizat, un interlocutor cu care se poate discuta ușor și care să ia decizii unipersonale rapide, în varianta despotică asiatică, nu în cea complicată occidentală. Chinezii au o inteligență strategică profundă, înțeleg perfect ce le trebuie și ce trebuie să evite. …. În acest moment, China dorește să amâne pentru câțiva ani (dar nu foarte mulți) tranșarea chestiunii Taiwanului, de aceea, dorește liniște în Asia, pentru a-și continua strategia de coalizare a unui bloc antiamerican. Oricare din evoluțiile de mai sus ar putea bloca strategia Chinei în Războiul lui Putin. Nimic nu este decis în acest moment dar știm că, într-o evoluție previzibilă, fără „lebede negre”, lumea se îndreaptă spre o ordine bipolară SUA-China (fiecare înconjurată de un bloc strategic) și spre un nou Război (doar Rece, să sperăm). ….” Integral: https://spotmedia.ro
“Petre Daea și negocierea. Cartofii de 4 lei kilu el îi ia cu 10 lei bucata …. „Mie nu poți să-mi ceri 4 lei pe un kilogram de cartofi, că sunt ministrul Agriculturii și știu cum merg treburile cu cartofii. Nu mă păcălești tu pe mine!“, i-ar fi spus Petre Daea unui vânzător. „Îți dau 10 lei pe un cartof, că eu prefer să iau la bucată, dar mai mult nu primești. Asta-i tot!“ Bineînțeles, vânzătorii din piață acceptă oferta lui petre Daea, ba mai mult se bat care să-i vândă cartofi ministrului Agriculturii. Mai ales că Petre Daea are obsesia să facă el și calculele de bani când vine vorba de rest. „Dacă îți dă o bancnotă de 100 de lei și ia un singur cartof, nu acceptă decât o singură bancnotă drept rest, că zice că așa e corect. Așa ajunge să ne dea uneori și 90 de lei pe un cartof“, a povestit un vânzător din piață. …” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Riscul exercițiului de ură
….Apropo, și cei care l-au băgat pe Dragnea la pușcărie aveau pensii speciale, vor avea și magistrații care stăteau pe scări la Bruxelles într-un protest fără precedent. Nu am auzit pe nimeni spunând atunci că nu le merită….În primul rând, există o singură categorie de pensii garantată constituțional, de CEDO și prin tratate internaționale – cele ale magistraților, care, potrivit tuturor celor de mai sus, trebuie să fie la un nivel apropiat de veniturile din carieră.
Nu însă mai mult decât în carieră, un prim aspect care trebuie corectat după multe aberații din ultimii ani. Aici ar fi inclusă și permanenta indexare automată a pensiei magistratului în funcție de coeficienții aplicabili magistraților activi. Apoi, nu există nicio garanție pentru vechimea minimă de pensionare a magistratului. ….Soluția cea mai eficientă ar fi să-i motivezi să stea cât mai mult. Cum? Prin condiții decente de muncă: clădiri adecvate, în care spațiul fiecăruia în birou să nu fie, ca acum adesea, mai mic decât al unui deținut în celulă, autentica digitalizare, stabilitate legislativă, scăderea încărcării cu dosare, uriașă în raport cu media europeană…..Foarte important, de pensie specială ar trebui să beneficieze numai magistratul care practică efectiv meseria, nu și tot felul de asimilați care stau prin tot felul de instituții – Ministerul Justiţiei, Ministerul Public, CSM, Institutul Naţional de Criminologie, Institutul Naţional de Expertize Criminalistice, Institutul Naţional al Magistraturii – și care fac o muncă de funcționar. Foarte importantă, dar nu de magistrat.
Spre exemplu, numai în MJ sunt în total 155 de asimilați. În sume nete ei au încasat în total: 2.406.555 de lei în august, 2.442.878 de lei în septembrie și 2.353.188 de lei în octombrie anul trecut. Deci o medie de 15.526 de lei net/lunar/angajat asimilat. La aceste venituri se vor raporta și pensiile lor speciale.
În privința pensiilor militare, mi se pare în regulă ca persoane care îndeplinesc efectiv un număr de ani neîntrerupt o activitate cu mare risc să beneficieze de o recompensă specială din partea societății. Este vorba strict despre acel tip de activități pe care nu le poți face până la 65 de ani nici fizic, nici psihic. Spre exemplu, cei care se duc în teatre de operațiuni, lucrează sub acoperire în diferite misiuni prin rețele mafiote, spioni etc. Așadar, meserii extrem de riscante care pun în discuție în permanență riscuri letale. Ele pot să fie foarte bine definite, iar perioadele cât au fost exercitate pot primi un coeficient și pentru valoarea pensiei și pentru vârsta de pensionare. Dar nu există niciun motiv pentru ca persoane care toată viața lor au păzit un birou și au riscat doar să fie loviți de mașină în drum spre serviciu să primească pensie specială și anticipată față de vârsta general valabilă…..”
https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/riscul-exercitiului-de-ura
Buna ziua
Masa celor cu pensi speciale/ de servici , obțin pensia conform metodologiei ” pensia anticipata”.
Care forma de pensionare asigura vârstă mai scăzută de pensionare și NICI UN FEL DE REDUCERE A PENSIEI.
ASA au obținut pensia magistrații la 52 de ani și generalii la 45 de ani ( Coldea) dar și restul celor in uniforma.
A doua formă de pensionare timpurie e ” pensia anticipata partial” .
Unde vârstă e si mai scăzută dar te penalizează la valoarea pensiei. E extrem de puțin folosită tocmai pentru faptul că te arde la valoarea pensiei.
Ar fi suficientă eliminarea acestor două forme de pensionare anticipata si ar dispărea tot scandalul cu pensile speciale / de servici.
Magistrații ar obține doar pensia ” pentru limita de vârstă” la 65 de ani și generalii la 62 de ani.
NU SE DORESTE ASA CEVA și ca atare se manipulează din greu cu tot felul de chestii absurde.
Ce NU E inclus in aceasta manipularepolitica și mediatica, nu se vorbește de milițienii la care școala de miliție a fost echivalată cu facultatea de drept și nici de securiștii care au obținut aceiași echivalenta.
De la Iliescu Ion prin decret prezidențial.
In rest , stați liniștiți .
Oricare ipotetica reforma va menține cele 3 privilegii care ne diferențiază de alții. ( și crează problemele cunoscute)
– vârstă scăzută de pensionare.
– nici un fel de penalizare la valoarea pensiei.
– ” dreptul” de a te reangaja imediat la stat și din ziua pensionarii. ( model Ciuca)
“105 ani de la Unirea Basarabiei cu România. Sfatul Ţării, Chişinău: “Se uneşte cu mama sa, România”
….Seclarația Sfatului Țării a menționat:
„Republica Democratică Moldovenească (Basarabia), în hotarele ei dintre Prut, Nistru, Marea Neagră și vechile granițe cu Austria, ruptă de Rusia acum o sută și mai bine de ani din trupul vechii Moldove, în puterea dreptului istoric și dreptului de neam, pe baza principiului că noroadele singure să-și hotărască soarta lor, de azi înainte și pentru totdeauna SE UNEȘTE CU MAMA SA, ROMÂNIA”…..„Trăiască unirea Basarabiei cu România de-a pururea și totdeauna!”. Pentru Unirea Basarabiei cu România au votat 86 membri ai Sfatului Țării, au fost 3 voturi contra și 36 abțineri.
În numele Sfatului Țării, Declarația Unirii a fost semnată de Ion Inculeț, președinte, Pan Halippa, vicepreședinte, și Ion Buzdugan, secretarul Sfatului Țării…..”
https://newsweek.ro/politica/105-ani-de-la-unirea-basarabiei-cu-romania
Lasă că a depus Sosoanca un proiect de lege sa ne luam înapoi Basarabia, Bucovina și Moldova. 😀😀
Poate nu știți, cucoana era cineva in anturajul lui Năstase.
Ăla care a “privatizat” mult din industria militara și duală ( civil- militară) către “prietenii” ruși.
Asta că să știți cam cine sta in spatele grasunei naționale trimisa și ajunsă deputat.
Si avocata preferata a Arhiepiscopului Teodosie 🙁
👍
“Bilanț catastrofal al lui Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor: Serie nesfârșită de accidente pe calea ferată și autostrăzi cu morți și răniți / Companiile de stat, politizate la maximum / Grindeanu tace pe tema accidentelor, dar e vocal pe subiectul sensibil al Canalului Bîstroe
Într-un an și jumătate de mandat la Ministerul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD) are un bilanț negru al companiilor din subordine: accidente lunare pe căile ferate cu victime, moartea unui om pe autostradă din cauza lipsei grătarelor de protecție, întârzieri sau chiar ratări ale unor proiecte majore de infrastructură. Toate – pe fondul politizării masive a companiilor strategice din subordinea sa. De remarcat că Grindeanu beneficiază de un tratament mediatic extrem de blând din partea presei care primește lunar bani de la PSD prin schema de finanțare cu fonduri de la bugetul de stat. Criticile la adresa lui Grideanu sunt sporadice la televiziunile și site-urile deținute de mogulii media, cu rare excepții. În schimb, Grideanu s-a remarcat prin poziții extrem de dure la adresa Ucrainei pe tema extrem de sensibilă a adâncirii Canalului Bîstroe.
CFR-urile, conduse de politruci
Compania CFR Călători este condusă de Traian Preoteasa, fost director general al CFR Marfă. Traian Preoteasa a absolvit studii de apărare şi securitate naţională la Colegiul Național de Apărare în 2005, iar de numele lui sunt legate mandate slabe la CFR Călători, CFR SA și CFR Marfă. El a mai făcut parte și din consiliul de administrație al unor companii de stat, precum Tarom.
Din CA-ul CFR Călători mai face parte Sorin Flutur, membru PNL, și el cu diferite funcții de conducere în companiile feroviare de stat. Rela-Nicoleta Ștefănescu este și ea administrator al CFR Călători, deși nu are nici o legătură cu domeniul. Ea este secretar general adjunct în Ministerul Finanțelor, în trecut ocupând diferite funcții la Ministerul Agriculturii, Ministerul Culturii ori Ministerul mediului. Și ea a absolvit un curs la Colegiul Naţional de Apărare.
CFR SA, și ea în subordinea lui Grindeanu, îl are în fruntea Consiliului de Administrație pe un fost polițist, apropiat al lui Sorin Grindeanu. E vorba despre Ion Damian, actualmente secretarul general adjunct al Ministerului Transporturilor, fost comisar-șef de poliție în cadrul Brigăzii de Combatere a Crimei Organizate Timișoara și la Direcția Generală Anticorupție Timiș. Ulterior, a lucrat la ANAF.
Tot la CFR SA face parte din Consiliul de Administrație Ionel Sabin Emil Bociu, supranumit ”veterinarul lui Grindeanu”, după cum scrie Club Feroviar. El a fost primar al comunei Jebel din județul Timiș. Este medic veterinar la cabinetul Jebel Vet SRL …..”
https://www.g4media.ro/bilant-catastrofal-al-lui-sorin-grindeanu-la-ministerul-transporturilor-serie-nesfarsita-de-accidente-pe-calea-ferata-si-autostrazi-cu-morti-si-raniti-companiile-de-stat-politizate-la-maximum-gr.html
Referitor la ““Relația China-Rusia. La rece…”:
https://edition.cnn.com/videos/world/2023/03/26/putin-xi-meeting-analysis-fareeds-take-gps-vpx.cnn
Cam asta incearca sa faca orcii internationali, in esenta, folosind invadarea criminala a Ucrainei.
Buna ziua.
Buna ziua, postare noua!
https://politeia.org.ro/editoriale/pensii-speciale-pentru-criminali-si-violatori/70846/