Revista Presei – 26 iulie.”Curtea de Justiție a UE desființează deciziile privind prescripția, care au închis mii de dosare și au adus achitări celebre”
26/07/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de miercuri, 26 iulie! ANM a emis și pentru ziua de miercuri o avertizare Cod Roșu de caniculă pentru județele Teleorman, Giurgiu, Ilfov, Călărași, Ialomița, Brăila, Galați, vestul județului Constanța și municipiul București. Vor fi temperaturi maxime extreme de 40-42 gr, iar disconfortul termic va fi deosebit de accentuat. Pentru restul țării meteorologii au emis și un Cod Portocaliu de caniculă și disconfort termic accentuat, în sudul Olteniei, nordul Munteniei, nord-vestul Dobrogei și în centrul și sud-vestul Moldovei. Se vor înregistra temperaturi maxime de 37-39 gr.. Indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăși pragul critic de 80 de unități. Bucuresti: 40/18 gr.C.
“Manager de spital, despre exodul medicilor: ”În fiecare lună, medicii rezidenți primesc între 6.000 și 9.000 – 10.000 lei. Nu învață gratis, ca în facultate. Primesc bani pentru că se pregătesc să devină medici primari, specialiști. Acești bani nu pică din cer. Ar fi normal să dea ceva înapoi statului” Managerul Spitalului „Sfântul Sava” din Pantelimon, Alina Ion, cere, în contextul în care tot mai mulți medici aleg să profeseze în străinătate, ca absolvenții de medicină să fie obligați să profeseze în România, după terminarea studiilor, o perioadă minimă egală cu durata rezidențiatului, a specializării pe care a efectuat-o pe bani publici. De asemenea, solicită ca aceștia să primească certificatul de bune practici în vederea practicării profesiei de medic în afara țării doar după ce achită statului român cheltuielile cu școlarizarea pe durata rezidențiatului. ”Sute de milioane de euro cheltuiește statul român cu școlarizarea medicilor. Dacă în 1990, în România profesau în jur de 39.000 de medici, în ultimii zece ani, țara noastră a pierdut 40.000 de medici, care au ales să plece în străinătate, după ce și-au încheiat studiile de specialitate. Susțin întrutotul libertatea, deci și libertatea de mișcare a medicilor. Însă, la fel de ferm, susțin și că românii merită să fie tratați bine, în conformitate cu eforturile financiare pe care le fac pentru a pregăti specialiști. Studiile de specialitate în medicină comportă cheltuieli mari din partea statului, în primul rând cu salariile pe care le plătește lunar medicilor rezidenți. În fiecare lună, medicii rezidenți primesc între 6.000 și 9.000 – 10.000 lei. Deci, primesc salarii atât de mari, în timp ce se pregătesc, în timp ce nu au responsabilitate pentru viața bolnavilor, în timp ce învață meserie de la medicii specialiști. Nu învață gratis, ca în facultate. Primesc bani pentru că se pregătesc să devină medici primari, specialiști. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Banca Mondială: Povestea celor două Românii / Contractul social al României e sub tensiune din cauza sentimentului de sărăcie / Cele 9 priorități Dezvoltarea socioeconomică a României din ultima perioadă ilustrează aceeași „poveste a celor două Românii”: una urbană, dinamică și integrată în UE, o alta rurală, săracă și izolată, arată o analiză a Băncii Mondiale (Diagnosticul sistematic de țară, ediția din acest an). …. – Pentru a elimina decalajul de învățare față de colegii lor din București-Ilfov, elevii din restul țării ar avea nevoie, în medie, de peste doi ani de școlarizare suplimentară. – Contractul social al României se află sub tensiune din cauza sentimentului tot mai acut de sărăcie. – România este singura țară din UE care nu avea acces universal la apă curentă. – Inegalitățile uriașe legate de furnizarea serviciilor au generat decalaje la nivelul dezvoltării umane. – 15% din populația țării nu are asigurare de sănătate. – Probabilitatea de hipertensiune arterială este de aproape două ori mai mare în rândul persoanelor cele mai sărace decât în rândul celor cu un nivel de trai mai ridicat România se află pe locul patru în UE ca nivel al inegalității veniturilor, după Bulgaria, Lituania și Letonia …. Inegalitatea veniturilor între grupurile de populație este de asemenea ridicată: șomerii, lucrătorii independenți și vârstnicii care trăiesc singuri sunt semnificativ mai expuși sărăciei. Contractul social al României se află sub tensiune din cauza sentimentului tot mai acut de sărăcie și inegalitate larg răspândite: 76% dintre români consideră că lipsa drepturilor sociale este o problemă gravă, iar 59% consideră că îmbunătățirea nivelului de trai este cel mai important element pentru realizarea dezvoltării sociale și economice în UE. Sărăcia este concentrată puternic în zonele rurale, unde trăiesc aproximativ 70% dintre persoanele sărace din România. În zonele rurale, ratele naționale ale riscului de sărăcie sunt de aproape șase ori mai mari decât în orașe. Diferențele în ceea ce privește nivelul de trai sunt mari: în orașe, venitul mediu pe cap de locuitor e cu peste 60% mai mare decât în zonele rurale — un decalaj accentuat care a rămas aproape nemodificat în ultimul deceniu. ….” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Profesor de economie: Îți trebuie vreo 2-3 salarii medii pentru un sejur de o săptămână la Sinaia. După creșterea TVA în HORECA, cele mai fericite vor fi supermarketurile Economistul Cristian Păun, profesor universitar la ASE, critică preţurile exorbitante tarifele practicate pe Valea Prahovei şi spune că, pentru o vacanță, o familie cu doi copii va cheltui până la 3 salarii medii pe economie. Cristian Păun consideră că, în acest context, cea mai proastă idee este să crești TVA pentru HORECA și salariul minim, măsuri discutate la nivelul coaliţiei pentru a aduna bani la buget. “O urcare la Babele dus-întors cu telecabina a ajuns 190 de lei/persoană. O familie cu doi adulți și doi copii scoate din buzunar 600 de lei pentru o plimbare la Babele. Anul trecut era cam 60 lei / persoană. O apă la restaurant 15 lei. O supă de roșii 20 de lei. O bere la sticlă de 330 ml 12-15 lei. Mâncarea mai scumpă cu minim 20% ca în Centrul Vechi din București. Prețurile sunt din Sinaia. Cazarea, la fel, mai scumpă cu 20%. Foarte scump dacă le aduni pe fiecare. Îți trebuie vreo 2-3 salarii medii pentru un sejur de doi adulți și doi copii de o săptămână. Minim. Cea mai proastă idee este, într-un astfel de context, să crești TVA pentru HORECA și salariul minim. Care mai este logica să dai vouchere de vacanță și să supraimpozitezi sectorul? Plimbi bani ca să spui că faci lucruri pentru popor. Politici publice care se anulează reciproc. Te țin pe loc, nu te împing în față… Cele mai fericite vor fi supermarketurile din stațiuni!” scrie pe Facebook Cristian Păun. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“Coaliția discută creșterea de taxe, mediul de afaceri avertizează ca „măsurile fiscale disperate” vor avea efect de bumerang .… „Modificarea sistemului de taxe, un subiect care recent a luat amploare în spaţiul public, este inevitabilă pe fondul unei tot mai probabile depăşiri a ţintei de deficit bugetar pentru acest an, situaţie care ar putea duce la pierderea unor fonduri europene şi la creşterea costului de împrumut pentru stat. Reducerea surselor de finanţare ar avea impact imediat în creşterea economică. Însă situaţia actuală are rădăcini adânci într-o perioadă lungă în care schimbările de taxe şi impozite s-au făcut ad hoc, fără analize, fără studii de impact şi, practic, au subţiat baza de impozitare, afectând echitatea fiscală. Cu alte cuvinte avem o problemă sistemică ce nu poate fi rezolvată cu câteva reglaje, ci printr-o abordare diferită care să vizeze atât sistemul de taxare, cât şi administrarea fiscală, politica bugetară, salarizarea în sectorul public, pensiile, modul în care sunt cheltuiţi banii publici, pentru că în caz contrar, ne vom confrunta din nou cu aceleaşi probleme ca cele care trebuie rezolvate astăzi”, consideră Daniel Anghel, liderul serviciilor fiscale şi juridice PwC România. Potrivit acestuia, situaţia finanţelor publice este bine cunoscută, de aici şi obiectivele asumate prin PNRR la capitolul reforma fiscală, care au scopul de a remedia problemele actuale. În acest context, reprezentantul PwC aminteşte că Banca Mondială (BM) a livrat un raport de analiză a sistemului fiscal la finalul anului trecut, care ar fi trebuit să fie publicat şi pus în dezbatere publică la acel moment. La rândul său, Andreea Negru, preşedinta Asociaţiei pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton (ADAA), atrage atenția că eventuale taxe şi impozite noi ar trebui introduse de anul viitor şi corelate cu reduceri de cheltuieli bugetare. În caz contrar, spune ea, „măsurile fiscale disperate vor crea o prăpastie între mediul de afaceri şi stat”. …..” Integral: https://spotmedia.ro
“Dependența economică europeană Pandemia și războiul din Ucraina au lansat acut tema deglobalizării, adică orientarea fluxurilor de aprovizionare între blocuri comerciale cu orientări democratice. Recent, Comisia Europeană a realizat o analiză completă cu privire la nivelul de dependență economică pe care îl au statele membre și, invers, gradul de dependență al altor țări terțe de mărfurile din Uniunea Europeană. Astfel, Uniunea Europeană este dependentă de 137 de produse care vin din import din state terțe. Aceste produse reprezintă 6% din totalul importurilor. Economiile din care vin cele mai multe produse de care Europa este dependentă, peste jumătate din total, sunt China, Brazilia și Vietnam. În ceea ce privește etapele de prelucrare, 16% sunt materii prime, 57% sunt bunuri intermediare și 27% sunt produse finale. Comisia Europeană precizează în studiul realizat că după constatarea primului cerc de dependențe ar trebui analizate separat, cu statele membre și cu companiile, așa-numitele dependențe strategice. De exemplu, există 99 de produse legate de materii prime sau prelucrate și de substanțe chimice, precum cobalt, litiu, aluminiu, crom, nichel plus alte 40 de produse chimice. Un alt grup de dependențe al Uniunii Europene este legat de sistemul de sănătate. Astfel, 14 produse sunt dependente de importul de mărfuri din state din afara Uniunii Europene, așa cum se întâmplă, de exemplu, cu articolele de îmbrăcăminte de protecție, fapt care în perioada pandemiei a devenit atât de clar. Totodată, există și o dependență de antibiotice, vitamine sau hormoni care sunt concentrate în câteva state de import. De asemenea, Uniunea Europeană are o dependență și față de produsele industriei de energie regenerabilă și în domeniile digitale și electronice. În acest sens, sunt câteva produse vulnerabile, precum magneți permanenți, acumulatori, motoare electrice, radio receptoare, laptopuri sau telefoane mobile. De exemplu, mai multe tehnologii legate de hidrogen, de la care europenii au așteptări mari pentru viitorul apropiat, depind de importurile de electrolizoare și pile de combustibil. De asemenea, un domeniu deja cunoscut este cel al semiconductorilor. Mai există două sectoare în care dependențele europene față de terți sunt prezente, apărare și aerospațial, dar, studiul Comisiei Europene nu a identificat date relevante din motive de confidențialitate. Multe companii care activează în aceste industrii preferă să rămână discrete față de gradul de dependență de materii prime sau semifabricate venite din import. Europa nu este singura care se ocupă de dependența economică. SUA și China fac și ele analize pe această temă. Statele Unite ale Americii, de exemplu, se preocupă de diversificarea surselor de aprovizionare și de consolidarea lanțurilor de furnizori. China a inclus în planul cincinal un obiectiv legat de reducerea dependențelor externe. ….” Integral: https://www.rfi.ro
“Zeci de centre din București au fost suspendate sau închise. Unele sunt deținute de firme în top 10 cifră de afaceri pe domeniul lor de activitate La finalul săptămânii trecute s-a încheiat prima parte a verificării centrelor rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor adulte cu dizabilități și celor destinate copiilor din București, anunță Prefectura Capitalei. Din cele 69 de centre suspendate sau închise, unele sunt cu cifre de afaceri de ordinul milioanelor de lei. Au fost controlate cele 201 centre licențiate existente în București, conform unui comunicat al Prefecturii Capitalei trimis luni, 24 iulie. Dintre cele licențiate, 104 sunt centre pentru copii, 75 pentru persoane vârstnice, 21 pentru persoane cu dizabilități și un centru pentru persoane dependente. …. Valoarea totală a amenzilor date se ridică la 8,8 milioane lei. Au fost instrumentate 5 dosare penale. Au fost identificate 6 centre clandestine. Au fost descoperite societăți/asociații care au obținut acreditarea, dar nu s-au licențiat. În total, 150 de astfel de cazuri. Dintre acestea, aproximativ 50 figurează cu personal de specialitate încadrat, mai arată Prefectura Capitalei. …. Dintre cele 69 de centre pentru care s-au dispus măsuri de închidere/suspendare, 20 sunt de stat. Restul de 49 sunt deținute de firme private sau de către fundații și asociații. În lista aceasta apar și centre deținute de firme aflate în top 10 companii la nivel național, clasament realizat pe baza cifrei de afaceri pe 2022. …. De exemplu, Direcția de Sănătate Publică București a dispus suspendarea activității pentru „Cămin pentru persoane vârstnice AFFINITY POLIZU”, începând cu data de 20.07.2023, deținut de firma AFFINITY LIFE CARE SRL. Aceasta a avut o cifră de afaceri de 8,8 milioane lei și o pierdere de 421.532 lei în 2022. A fost pe locul întâi la nivel național, raportat la cifra de afacere, pe grupa CAEN 879 (Alte activități de asistență socială, cu cazare) în 2022, conform Termene.ro. …. În cazul Căminului privat pentru bătrâni Sf Cuvioasă Parascheva, deținut de firma SC Corsica Obiect SRL, autoritățile au cerut „oprirea temporară prestare servicii” în trei corpuri ale azilului. SC Corsica Obiect SRL a fost pe locul 2 la nivel național, pe baza cifrei de afacere de anul trecut, pentru obiectul de activitate 873 „Activități ale căminelor de bătrâni și ale căminelor pentru persoane aflate în incapacitate de a se îngriji singure”, conform Termene.ro. ….” Integral: https://www.libertatea.ro
“Curtea de Justiție a UE desființează deciziile privind prescripția, care au închis mii de dosare și au adus achitări celebre Curtea Europeană de Justiție s-a pronunţat în cazul proceselor penale care s-au închis în România ca urmare a deciziilor CCR privind prescripția. Instanţa de la Luxemburg arată că încetarea proceselor din acest motiv e contrară dreptului european, iar instanțele din România nu mai trebuie să aplice deciziile CCR și ÎCCJ privind prescripția. Amintim că în România s-au închis vreo 5.000 de dosare (inclusiv cu politicieni inculpaţi) după două decizii ale Curții Constituționale din 2018 și 2022. Este vorba despre un articol din Codul Penal, care le permitea procurorilor să obțină întreruperea termenului de prescripţie a răspunderii penale şi care a fost declarat neconstituţional. Aşa că cei care au comis fapte penale au ajuns mai repede la termenul la care puteau invoca prescrierea faptelor şi au scăpat astfel de răspundere. Acum Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a anunţat o decizie, după ce a fost interpelată de Curtea de Apel Brașov, relatează luni Press Hub. Hotărârea CJUE arată că „rezultă dintr‑o jurisprudență constantă că principiul supremației dreptului Uniunii impune instanței naționale (…) lăsând neaplicată, dacă este necesar, din oficiu, orice reglementare sau practică națională, chiar și ulterioară, care este contrară unei dispoziții de drept al Uniunii care are efect direct, fără a trebui să solicite sau să aștepte eliminarea prealabilă a acestei reglementări sau practici naționale pe cale legislativă sau prin orice alt procedeu constituțional”. În consecință, “revine, în principiu, instanțelor naționale sarcina (…) de a lăsa neaplicate dispozițiile interne care, în cadrul unei proceduri care privește fraude grave care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii, împiedică aplicarea unor sancțiuni efective și disuasive pentru a combate astfel de infracțiuni”, adaugă hotărârea citată. “Dreptul Uniunii impune statelor membre să combată frauda și orice altă activitate ilegală care aduce atingere intereselor financiare ale Uniunii prin măsuri disuasive și efective. Ca atare, Curtea arată că aceste state trebuie să se asigure că normele privind prescripția prevăzute de dreptul național permit o reprimare efectivă a infracțiunilor legate de astfel de fraude. Or, soluțiile jurisprudențiale adoptate în România, din care rezultă că, timp de aproape patru ani, dreptul român nu a prevăzut nicio cauză de întrerupere a termenului de prescripție a răspunderii penale, ar genera un risc sistemic de impunitate pentru infracțiunile în discuție care nu este compatibil cu cerințele dreptului Uniunii. Acest risc este accentuat de o eventuală aplicare retroactivă a acestei lipse de cauze de întrerupere unei perioade anterioare, în temeiul principiului legii penale mai favorabile (lex mitior)”, mai scrie CJUE în hotărârea citată de Biziday. Aşa că instanţa UE recomandă României să reglementeze întreruperea cursului prescripției. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“Ședință decisivă la DNA pentru interpretarea deciziei CJUE privind prescripția / Se aplică și în dosarele de corupție? / Miza: Vor declara procurorii recurs în casație în cazul Ioana Băsescu – Elena Udrea? …. Procurorii vor analiza dacă hotărârea CJUE – care permite magistraților români să nu țină cont de deciziile CCR și ÎCCJ privind prescripția și să nu mai închidă dosarele penale – se aplică și în cazurile de corupție, nu doar în cele de fraudă cu fonduri europene, evaziune și contrabandă. În mediile juridice, opiniile sunt împărțite privind impactul deciziei CJUE. Unii magistrați consultați de G4Media.ro consideră că decizia CJUE se aplică strict în procesele de fraudă cu fonduri europene, evaziune fiscală și contrabandă din moment ce CJUE a analizat o sesizare a Curții de Apel Brașov într-un dosar care vizează aceste infracțiuni. Alți magistrați susțin că, dimpotrivă, decizia CJUE vizează inclusiv dosarele de corupție în condițiile în care hotărârea vorbește de riscul de impunitate în fața legii prin aplicarea hotărârilor CCR și ÎCCJ, iar prin Tratatul de aderare la UE (TUE), România s-a angajat să combată și corupția, nu doar frauda cu fonduri europene. În plus – au explicat magistrați pentru G4Media.ro – decizia CJUE a înlăturat interpretarea Înaltei Curți potrivit căreia deciziile CCR privind prescripția reprezintă lege penală mai favorabilă și retroactivează până la 1 februarie 2014, data intrării în vigoare a noului Cod penal. Iar argumentația CJUE este valabilă și în cazul dosarelor de corupție, nu doar al celor de fraudă cu fonduri europene. Cert este că pe rolul CJUE există cel puțin trei cauze similare – C-74/23, C-75/23 și C-131/23 – în care a fost întrebată, tot de CA Brașov, dacă poate să nu aplice deciziile CCR și ÎCCJ privind prescripția și în dosarele de corupție. Vezi detalii aici. …. Context. Peste 5.000 de dosare – unele cu inculpați celebri, unii dintre ei având decizii de condamnare de ani grei de închisoare în primă instanță, cazuri cu fapte grave și prejudicii mari – s-au închis pentru că faptele s-ar fi prescris ca urmare a aplicării de către instanțele naționale a deciziilor CCR și ÎCCJ privind prescripția. Ca urmare a deciziilor suveraniste ale CCR și ÎCCJ, faptele penale se prescriu mult mai repede în perioada 2014 – 2022. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Umilirea MAE …. Prim-ministrul României, fudul, îl primeşte pe Prim-ministrul Ungariei, în biroul său de la Palatul Victoria. În spate, rafturile goale ale bibliotecii. Vi se pare că, în afară de cărţi, mai lipsea cineva din fotografie? Exact. Ministrul de Externe. Nu este normal ca la o vizită de un asemenea nivel ministrul de Externe să fie ţinut la uşă. (Vorba vine: actualul ministru de Externe nici nu a ajuns până acolo). Episodul este doar unul dintr-un serial care continuă de ceva vreme. Se numeşte “Umilirea Ministerului de Externe al României”. Are foarte puţini spectatori. În parte, pentru că actorii distribuiţi în aceste roluri sunt figuranţi mărunţi. Publicul habar nu are nici sunt şi nici nu ar avea de ce. Fac un test chiar acum. Spuneţi repede numele individului care ocupă acum scaunul pe care a stat, cândva, un Titulescu sau un Pleşu. Tăcere?… Exactly my point. Erau vremuri când cuvântul României mai conta pe scena internaţională. S-au dus. Acum reprezentanţii României au ajuns clovnii scenei diplomatice. Alt episod: ambasadorul României din Kenya. Omul a comparat un grup de diplomaţi africani cu o ceată de maimuţe. Firesc, aceia s-au indignat. MAE a fost nevoit să îşi recheme angajatul. Marea problemă este alta. Dincolo de gafele de stil, de protocol, există o lipsă de credibilitate în chestiuni importante, chiar vitale. Luaţi, spre exemplu, chestiunea extrădărilor. Am lucrat pentru un Preşedinte în al cărui mandat au fost aduşi pe sus, legaţi, infractori care fugiseră în lumea largă. Unul prin Indonezia, altul în Madagascar, altul în Kenya, altul prin Statele Unite. Sub actualul Preşedinte, se vede treaba că este imposibil să aduci pe cineva din Serbia. Sau, mai îngrijorător, chiar din Uniunea Europeană. Internetul este plin de borfaşi care fac streaming live din vilele lor de lux din Italia sau din Grecia. Desigur, implicat în acest fiasco este şi ministrul Justiţiei, nu doar cel de Externe. Ca să apreciaţi până unde a scăzut Ministerul de Externe, este suficient să vizitaţi site-ul acestuia. Arată exact la fel cum arăta pe vremea când eram eu ambasador: acum mai bine de zece ani. În fine, poate că au un design de excepţie, cine ştie. Dar conţinutul? De pe prima pagină aflăm, cu poză, că actualul ministru s-a întâlnit cu… ambasadoarea Republicii Tunisiene în vizită de rămas-bun. Asta a fost important în relaţiile externe ale României? Sau pe scena internaţională? Să facem o comparaţie rapidă. Pe prima pagină a MAE al Finlandei este ceva despre “agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei”. Pe prima pagină a MAE al Greciei, despre declaraţiile ministrului grec de resort la Consiliul pentru Afaceri Externe al UE. La MAE al Poloniei, despre convocarea ambasadorului Federaţiei Ruse la Varşovia, unde respectivul a fost servit cu un protest dur faţă de punerea în discuţie a graniţelor poloneze. Nimeni nu îi obligă pe angajaţii din MAE al României să se pună în posturi atât de ridicole. O fac singuri. Atâta ştiu, atâta pot. Cel mai recent episod este cel în care protagonistul principal este Viktor Orban, actualul Prim-ministru al Ungariei. Personajul este un provocator de profesie. L-a păcălit întâi pe actualul Prim-ministru al României care s-a afişat, naiv, cu el la Bucureşti, declarând că avem de-a face cu “începutul unei frumoase prietenii”. Are Marcel Ciolacu consilieri de politică externă? (Pe hârtie, se pare că da). Citeşte presa? (Judecând după semne, nu). Ar fi trebuit să ştie că Viktor Orban este un populist rusofil pus pe scandal. Care, predictibil, a făcut declaraţii scandaloase la adresa României îndată ce a ajuns la Tuşnad, de la Bucureşti. Şi la adresa Uniunii Europene, despre care a spus că “se face de râs singură”. Însă cea mai mare eroare a comis-o MAE de la Bucureşti. După ce a fost exclus de la discuţia dintre Ciolacu şi Orban, normal ar fi fost ca ministrul de Externe, dacă ar fi făcut un calcul rapid, să îl lase pe primul să deconteze dezastrul de imagine. ….” Integral: https://www.bursa.ro
“Viață de nabab. 9.200 de euro, remunerația lunară a sindicalistului Anton Hadăr … Anton Hadăr, liderul Federației Naționale Sindicate Alma Mater și totodată vicepreședinte la Cartel Alfa, este și vicepreședinte al Senatului de la Universitatea Politehnica din București (UPB), dar pe lângă jobul de la UPB mai are încă 12 sinecuri de stat de unde „dacă nu curge, pică”. Astfel, potrivit declarației de avere de anul trecut, Anton Hadăr a încasat de la UPB în 2021 suma de 436.178 de lei, adică 36.348 de lei pe lună, ceea ce a reprezentat circa 7.500 de euro (vezi documentul în facsimil). Pe lângă jobul de la UPB, în conturile sindicalistului au mai intrat bani din încă vreo 12 sinecuri de stat. Astfel, Anton Hadăr a încasat în 2021 suma totală de 541.509 de lei, adică 45.123 de lei/lună, ceea ce ar reprezentat un venit lunar de 9.200 de euro. De asemenea, el mai are în patru conturi bancare 717.058 de lei, adică circa 145.000 de euro, plus hârtii de valoare- titluri de stat, certificate, obligațiuni etc de încă 1.267.066 de lei. La acești bani se mai adaugă remunerația lunară a soției, Maria, care este șef serviciu la UPB, de vreo 2.000 de euro. Astfel, lunar, în conturile familiei Hadăr au intrat doar vreo 11.200 de euro, adică cam de trei ori mai mult decât primește președintele Klaus Iohannis. ….Dar din declarație de avere mai reiese că sindicalistul Anton Hadăr are și o zestre imobiliară de invidiat. El împreună cu soția dețin trei case- Telești-Dâmbovița, Costești-Buzău și Chiajna, dar și un apartament în București. De asemenea, familia Hadăr mai deține șapte terenuri, dintre care trei agricole la Costești-Buzău în suprafață totală de 60.669 mp, plus încă 2.500 mp de pădure. Așadar, sindicalistul Anton Hadăr, cel care pozează la televizor în apărătorul profesorilor, este și latifundiar. ….” Integral: https://www.puterea.ro
“După șase luni de învățat de la oameni, ChatGPT a devenit uluitor de prost …. Această binevenită temperare a avântului pe care îl luase inițial ChatGPT n-ar fi fost însă posibilă fără ajutorul decisiv al românilor. Fiind țara în care proștii au parte de acces facil la internet, România l-a ajutat enorm pe ChatGPT să ajungă uluitor de prost. „ChatGPT a fost gândit să evolueze folosindu-se de interacțiunile cu oamenii, dar când interacțiunile acestea sunt cu niște proști, normal că și ChatGPT devine încet-încet unul”, a explicat Pierre de Cebal, expert internațional în inteligență artificială. „Românii l-au stricat de tot. Dacă îi ceri o muzică bună, îți pune manele sau Smiley, iar de politică nu mai zic, e fan PSD.” ….” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Comisia Europeană transmite că ajută România să-și păstreze accesul la fondurile europene
Așa se explică de ce guvernanții de la București s-au apucat acum, disperați, să modifice iarăși Codul fiscal, la un an de la precedenta schimbare de taxe prin Ordonanța 16/2022, care a dat peste cap microîntreprinderi, afaceri HoReCa și activități independente din toată România.
Principala cifră care nu este în regulă acum este cea legată de deficitul bugetar al României. În Programul lor de Convergență depus de fostul Guvern Ciucă în luna mai 2023, guvernanții noștri susțineau că vor ajunge la un deficit bugetar de 4,4% din produsul intern brut (PIB) pe anul 2023, așa cum prevede și legea bugetului de stat pe anul 2023. Problema este că previziunile economice emise de Comisia Europeană, tot în luna mai 2023, au arătat că deficitul va fi mai mare, și anume 4,7% din PIB.
Așa se face că noul Guvern Ciolacu trebuie acum să ia măsuri de reducere a deficitului bugetar. Printre măsurile vehiculate din surse politice, șefii din PSD și PNL ar vrea să elimine cota redusă de TVA de 5% și să crească astfel acest impozit la 9% (sau la 19%) pentru acele bunuri și servicii cărora li se aplică TVA de 5% (locuințe, panouri solare, medicamente, cărți etc.). S-a vorbit și de scăderea pragului de încadrare la impozitul pe venitul microîntreprinderii, de contribuțiile sociale la lucrtării din construcții și agricultură și altele…..”
https://www.startupcafe.ro/fonduri-europene/comisia-europeana-romania-acces-fonduri-europene.htm