Revista Presei – 26 februarie.”Vaccinarea din România e o anomalie etică. După ce criterii și cum se fac programările în statele occidentale.”
26/02/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de vineri, 26 februarie! Valorile termice diurne vor creste fata de intervalul anterior in vest, centru si nord, astfel incat vremea va fi mult mai calda decat in mod normal pentru sfarsitul lunii februarie, la nivelul intregii tari. Temperaturile maxime vor fi cuprinse intre 8 si 18 grade, iar cele minime se vor situa intre 0 si 6 grade, mai scazute in depresiuni, spre -5 grade. Cerul va fi temporar noros si pe arii restranse va ploua slab, ziua in regiunile nord-vestice, iar in partea a doua a intervalului in sud si sud-vest. In zona montana inalta precipitatiile vor fi mixte. Vantul va sufla slab si moderat. Dimineata si noaptea, in zonele joase, local va fi ceata. In Bucuresti vremea va fi deosebit de calda. Cerul va fi variabil, cu innorari pe parcursul noptii cand trecator va ploua slab. Temperatura maxima va fi de 14…16 grade, iar cea minima de 4…5 grade.
Vaccinarea din România e o anomalie etică. După ce criterii și cum se fac programările în statele occidentale În Canada, vaccinarea se face în baza unui cod strict care enumeră categoriile de vârstă care se pot programa și în ce perioadă.- Un sfert din vaccinurile administrate până acum a ajuns la persoanele de peste 65 de ani; În primele două luni de campanie, peste 170.000 de “esențiali” au fost imunizați; România are cea mai mare pondere din UE de persoane vaccinate care nu îndeplinesc criteriile legate de vârstă (peste 65 de ani) sau de boală cronică; Care sunt condițiile pentru vaccinare și cum se fac programările în mai multe state occidentale; În Elveția, toate persoanele de peste 75 de ani au fost imunizate; Autoritățile din România se laudă de câte ori au ocazia cu succesul campaniei de vaccinare, anunțând pe ce locuri fruntașe se află țara noastră în competiția globală pentru imunizarea populației împotriva Covid-19. Realitatea e un pic diferită. Campania de vaccinare a început în data de 27 decembrie 2020, iar până în ziua de 24 februarie fuseseră vaccinate 855.097 de persoane. Din acest total, doar 223.427 de persoane cu vârsta peste 65 de ani au primit cel puțin o doză de vaccin, deși mortalitatea celor infectați este de 84% exact în această categorie de vârstă. Există multă nemulțumire în rândul opiniei publice cu privire la modul în care se fac programările și la faptul că se vaccinează pe “pile”. Din 15 ianuarie și până acum au fost vaccinate pe post de “lucrători esențiali” 178.225 de persoane, a declarat medicul Valeriu Gheorghiță. Aici intră angajați ai Guvernului și ai agențiilor guvernamentale, parlamentari, membrii ai administrației locale, șefi de instituții publice, dar și mulți funcționari care în perioada pandemiei au lucrat de acasă. De asemenea, mulți “piloși” au fost vaccinați ca “bolnavi cronici”, pentru că nu există criterii clare în ce privește programarea pentru această categorie, ajungându-se în situația ca multe persoane cu adevărat bolnave cronic, care fac parte din programele naționale de medicație și tratament, să nu se poată programa și vaccina. Pentru a arăta cât de relativ e procesul de vaccinare din România, e important să fie prezentate câteva modalități de vaccinare din alte state. În cele mai multe state civilizate, vaccinarea se face exclusiv pe criteriul de vârstă și de persoane care au afecțiuni cronice. Nu există prevederi legate de angajații guvernamentali, iar atunci când e vorba de lucrători esențiali, există o listă clară cu profesiile care se califică în această categorie. Șefii de instituții sau administratorii companiilor nu pot face programări în masă și, în general, reprezentanții guvernului anunță cetățenii prin email, sms sau scrisori clasice în care e trecută data și centrul la care sunt programați pentru vaccinare. România este țara din Uniunea Europeană care are cea mai mare pondere de persoane vaccinate care nu fac parte din categoria persoanelor în vârstă sau nu sunt bolnavi cronici. Suntem pe locul 6 în Uniunea Europeană la număr de vaccinuri inoculate, dar în niciunul din statele aflate în fața noastră nu a început vaccinarea “angajaților esențiali”….In Geneva, Elveția, primele persoane vaccinate sunt cele cu vârsta peste 75 de ani O altă categorie de persoane vaccinate în prima etapă este cea a “adulților cu grad înalt de vulnerabilitate a stării de sănătate, indiferent de vârstă”. Afecțiunile sunt listate într-un document al Biroului Federal pentru Sănătate Publică, iar persoana respectivă trebuie să obțină un “certificat pentru vaccinare” eliberat de un medic specialist. “Acest certificat este obligatoriu și poate fi obținut fără programare, prin simpla anunțare telefonică a medicului. Poate fi predat unei rude sau trimis direct persoanei în cauză, prin poștă sau e-mail. Persoanele care se înregistrează pentru vaccinare trebuie să aibă acest certificat și să îl prezinte la centrul de vaccinare”, se arată în procedura autorităților elvețiene. A treia categorie de persoane vaccinate în prima etapă este cea a personalului medical care vine în contact cu persoanele “cu mare risc de infectare”. În faza a doua de vaccinare, regulamentul prevede imunizarea persoanelor peste 65 de ani și a întregului personal sanitar. Niciun cuvânt despre “speciali” și “esențiali”…. Suedia În această țară nordică, vaccinarea se face tot pe criterii de vârstă și vulnerabilitate provocată de boli cronice…. Marea Britanie În Marea Britanie, au fost vaccinate peste 17 milioane de persoane până acum. Procesul de vaccinare are trei faze bazate, la fel, pe criterii de vârstă și de afecțiuni cronice. În prima fază au fost vaccinate persoanele peste 70 de ani, personalul medical și bolnavii cronici sub 70 de ani. În a doua fază de vaccinare, sunt imunizate persoanele cu vârsta între 50 și 69 de ani, iar în ultima, restul populației….. În toate țările din Uniunea Europeană, în Canada și în Marea Britanie e criză de vaccin, dar sunt puține țări în care persoanele în vârstă și bolnavii cronici să fi fost sacrificați în favoarea celor din sistemul birocratic. Aceasta e o mare nemulțumire despre care reprezentanții Executivului și coordonatorii campaniei de vaccinare evită să vorbească. Integral: https://spotmedia.ro
Definiţiile de caz pentru COVID-19 au fost actualizate / Ce înseamnă caz posibil, caz probabil, caz confirmat…. Potrivit INSP, caz posibil este orice persoană care întruneşte criteriile clinice. Caz probabil este orice persoană care întruneşte criteriile clinice şi care are legătură epidemiologică cu un caz confirmat sau orice persoană care întruneşte criteriile de diagnostic imagistic. Caz confirmat este orice persoană care întruneşte criteriile de laborator. „Testarea pentru SARS-CoV-2 este obligatorie pentru toate cazurile posibile”, precizează INSP, conform Agerpres. Contactul direct este definit ca: persoană care locuieşte în aceeaşi gospodărie cu un pacient cu COVID-19; persoană care a avut contact fizic direct cu un caz (ex. strângere de mână fără igiena ulterioară a mâinilor); persoană care a avut contact direct neprotejat cu secreţii infecţioase ale unui caz (ex. în timpul tusei, atingerea unor batiste cu mâna neprotejată de mănuşă); persoană care a avut contact cu un bolnav la o distanţă mai mică de 2 m şi cu o durată de minimum 15 minute; persoană care s-a aflat în aceeaşi încăpere (ex. sala de clasă, sală de şedinţe, sală de aşteptare din spital) cu un caz de COVID-19, timp de minimum 15 minute şi la o distanţă mai mică de 2 m; persoană din rândul personalului medico-sanitar sau altă persoană care acordă îngrijire directă unui pacient care are virus sau o persoană din rândul personalului de laborator care manipulează probe recoltate de la un pacient, fără portul corect al echipamentului de protecţie. Conform INSP, orice persoană care a purtat masca/echipamentul de protecţie corespunzător şi a respectat distanţarea fizică nu este considerată contact direct. Definiţiile de caz COVID-19 asociat asistenţei medicale (IAAM) trebuie să ţină cont de perioadele de incubaţie cunoscute la acest moment, respectiv numărul de zile până la debutul simptomelor, sau până la testul de laborator pozitiv (indiferent care este primul), după admiterea într-o unitate sanitară (în ziua 1), evaluarea sursei, prevalenţa COVID-19 în instituţie/secţie, contactul cu cazuri cunoscute din comunitate sau din unitatea medicală, precum şi orice alte date care indică în mod plauzibil sursa infecţiei. În acest sens, pot fi întâlnite următoarele situaţii:* Caz COVID-19 internat, cu sursă în comunitate: simptomele prezente la internare sau cu debut în ziua 1 sau 2 după admitere; debutul simptomelor în zilele 3-7 şi o suspiciune puternică de transmitere în comunitate;* Caz COVID-19 internat, cu sursă nedeterminată: debutul simptomelor în ziua 3-7 după admitere, cu informaţii insuficiente cu privire la sursa de virus pentru a-l aloca la o altă categorie;* Caz COVID-19 internat, cu sursă probabilă în spital: debutul simptomelor începând cu a 8-a -14-a zi de la internare, debutul simptomelor în ziua 3-7 şi o suspiciune puternică de transmitere a virusului prin asistenţa medicala acordată;* Caz COVID-19 internat în spital, cu sursă în spital: debutul simptomelor în ziua mai mare sau egală cu ziua a 14-a după internare. „Există şi situaţia în care apar simptome caracteristice COVID-19 care debutează într-un interval de 14 zile de la externarea dintr-o unitate sanitară (de exemplu, reinternare), situaţie în care sursa de virus poate fi comunitară sau nedeterminată. În această situaţie evaluarea finală trebuie să ţină cont de paticularităţile cazului. Integral: https://www.hotnews.ro
Un om ferm, dar cam zdruncinat. Premierul Cîțu scumpește pâinea, dar ieftinește circul După ce a promis că este liderul unui guvern al investițiilor, prim-ministrul României a anunțat că taie 200 de milioane de la investiții. Nu e mult, dar e un început promițător. Deasupra Palatului Victoria, sediul Guvernului României, plutesc norișori albi, pufoși, simpatici și delicioși. Mai sus chiar, deasupra norișorilor, plutește Florin Cîțu, premierul, înconjurat de o grămadă de îngerași aleși pe criterii de competență. Ei sunt fie veri, frați, surori, fini sau nași ai unor fruntași ai partidului, fie au lipit afișe online în campaniile electorale ale PNL din ultimii doi ani și ceva. Premierul stă tolănit pe cel mai pufos dintre norișori și-și alege din garderobă tricourile cu trupe care urmează să-i dea pe spate fanii, în timp ce îngerașii cântă la harpă un cover după „Nothing else matters” al celor de la Metallica. E atât de plăcut acolo, e atâta candoare, atâta pace și liniște, încât realitatea se îndepărtează încet, dar sigur. Din când în când, norii sunt sparți de capul câte unui curier obraznic: „Aloo, care-i șeful pe aici, că trebuie să-i las un colet?”. „Eu, eu! Eu sunt șeful, cel mai mare șef sunt eu!”, se smulge din reverie Florin Cîțu, trimițând câte un serafim, un heruvim sau un arhanghel, cei pică la mână, să preia coletul, așa cum alți favorizați ai sorții își trimit slugile să le culeagă ochelarii de pe jos. Da, Florin Cîțu este șeful. Cel mai mare șef, aproape unicul, supremul, necontestatul. Nu, nu, ne pripim. Nu este necontestat. Iar asta îl supără, îl irită, iar uneori îl enervează de-a dreptul. Cum PNL nu poate guverna singur, că încă nu a apărut partidul acela care să-și impună guvernul, programul și obsesiile cu doar un sfert din voturile alegătorilor, Florin Cîțu are infiltrați printre îngerașii ăia și câțiva răuvoitori de la celelalte partide din coaliția de guvernare. Mai pricepuți, mai neîndemânatici, după posibilități. Iar infiltrații ăia vor să împartă puterea cu Florin Cîțu. Ceea ce, să recunoaștem, este aproape o neobrăzare, dacă, totuși, nu așa merg lucrurile într-o coaliție. Când ești suficient de slab și-ți lipsește legitimitatea pentru a forma singur un guvern, n-ai încotro și împarți funcții, bugete, influență. N-a zis nimeni că viața de partid clasat al doilea în alegeri este ușoară. S-a întâmplat ca Dan Barna, vertical ca orice om care nu trebuie să se aplece după propriii ochelari, să tulbure serenitatea premierului, anunțând public faptul că domnul Cîțu nu prea poate face remanieri de capul domniei sale, că nu poate schimba un ministru al USR-PLUS fără acordul celor din USR-PLUS. … S-au rupt norișorii pufoși sub premier, s-a întrerupt muzica îngerașilor, s-a stricat feng-shui-ul. Premierul a ieșit din starea de contemplare a propriei măreții și a redevenit omul acela ferm care trebuie să fie un prim-ministru. Nu este adevărat ce spune Barna. Este un Fake news. Românii trebuie să știe că el, numai el, premierul, face remanieri. El, el, el. Nici o coaliție, nici un parteneriat. Dacă vrea El, premierul, gata, orice ministru zboară. Ferm om. Hotărât. Păcat însă că nu-l ajută conjunctura. Căci la fel de ferm este domnul Cîțu de fiecare dată când vorbește despre buget, numindu-l „un buget al investițiilor”. Și tot așa ne spune că nu se va renunța la investițiile prevăzute în buget pentru nimic în lume. Doar că nici măcar nu fusese trimis bugetul în Parlament, că s-au și tăiat de la investiții 200 de milioane. Nu-i mult, căci cică ar fi bani, dar, să recunoaștem, este un început promițător. … Nici măcar miniștri de la PNL nu va putea Florin Cîțu să schimbe de capul lui. Închipuiți-vă, doar, că ar dori să o schimbe din funcție pe Raluca Turcan, probabil cel mai nepotrivit ministru al muncii din ultimele decenii. Nici măcar această decizie n-o va putea lua el, el însuși, fără să cadă de acord înainte cu familia doamnei. Căci odată mi ți-l tăvălește Valeriu Turcan de toți pereții Facebook-ului, așa cum a făcut și cu cei care au îndrăznit, în presă, să nu fie de acord cu teoriile doamnei. Integral: https://www.libertatea.ro
Hainele cele noi ale premierului PNL și UDMR sunt la unison cu PSD în politica de protejare a noii nomenclaturi, care se lăfăie de treizeci de ani prin instituțiile, agențiile și companiile de stat. Ca împăratul din poveste, premierul Florin Cîțu a fost lăsat de colegii săi de coaliție și guvern în pielea goală, la figurat, în fața imperativelor unui buget dificil și a unei opinii publice care aștepta alte soluții pentru reducerea deficitului decât cele anunțate. Lipsa sa de experiență politică și absența sprijinului din partea unui partid important și-au spus cuvântul, iar resursele personale ale domnului Cîțu au avut rezultate comunicaționale îndoielnice. Este greu de înțeles de ce premierul a creat inițial așteptări privind tăierea sporurilor nejustificate ale bugetarilor, pentru ca apoi să anunțe că ele vor fi plătite și anul acesta, urmând a fi desființate nu prin OUG, ci printr-o lege adoptată de parlament. Ce sens are să detaliezi sporurile care „nu sunt date pe criterii de performanță” și înghit 24% din anvelopa salarială, pentru ca apoi să plasezi povara reducerii deficitului pe umerii pensionarilor, care nu vor vedea nici măcar o indexare cu rata inflației. Până la urmă – strige HoReCa ce o vrea să strige – sistarea emiterii de vouchere de vacanță este singura măsură care a eliminat un avantaj nejustificat acordat bugetarilor pe seama celorlalți contribuabili. Dacă este adevărat ceea ce scrie presa: că PNL și UDMR nu au agreat tăierea sporurilor aberante prin OUG și au preferat să temporizeze eliminarea lor, poate chiar până la Sfântul Așteaptă, patron al politicienilor din România, atunci putem presupune că premierul a încercat inițial să pună presiune pe partenerii săi politici, iar apoi, ca să-și mascheze eșecul, s-a lansat într-un discurs agresiv, jucând rolul de muschetar neînfricat care se luptă nu numai cu PSD, al cărui „dezmăț” bugetar se angajează să-l „repare”, ci și cu propriii miniștri pe care îi amenință cu revocarea dacă nu vor reduce cheltuielile ministerelor pe care le conduc. Citim în această agresivitate frustrarea neputinței, dar și precaritatea domnului Cîțu ca personaj politic, căci modul în care a înțeles să-l apostrofeze pe liderul PSD, Marcel Ciolacu – „tovarășe Ciolacu, când ai timp, dă-mi un telefon” –, coboară și mai mult ștacheta discursului public, situată deja destul de jos. Totodată, Florin Cîțu promite cu emfază reforme – salarizarea personalului bugetar, pensii, educație, administrare fiscală – dar fără măcar o schiță de principii, fără termene și, mai ales, fără garanția unui sprijin politic. Poate că a dorit să pună în evidență tocmai lipsa de apetit pentru reforme manifestată de PNL și UDMR, marii temporizatori ai eliminării sporurilor. Ludovic Orban, pe care domnul Cîțu pare că va dori să-l înlocuiască în funcția de lider al PNL la viitorul congres, are evident altă agendă, în perspectiva aceluiași eveniment, și anume protejarea clientelei și mulțumirea șefilor de filiale care o patronează. El se declară pentru menținerea unor sporuri „justificate”, dar nu poate spune care sunt acelea („refuz să vă dau o declarație clară”), iar ministrul muncii, Raluca Turcan, plânge de milă bugetarilor care nu și-ar putea plăti ratele dacă ar pierde sporurile. Să fie vorba și de „bieții” traducători de la Metrorex, cu salarii de 6.000 de lei, care primesc „spor de tunel”? Dar despre dezmățul de la Metrorex ar trebui întrebat alt penelist, Lucian Bode, astăzi ministru de interne, care a fost ministrul transporturilor anul trecut, exact când angajații Metrorex primeau, în plină pandemie și criză financiară, măriri salariale de 18%. Dubla măsură a liderilor PNL, cu Orban și Turcan în frunte, este evidentă, pentru că pensionarii de rând nu au beneficiat de aceeași compasiune, „pensionarii speciali” nu au fost deranjați în nici un fel, iar tema salariilor astronomice din ministere, companii și agenții de stat nici nu este atinsă. Pe scurt, PNL și UDMR sunt la unison cu PSD în politica de protejare a noii nomenclaturi, care se lăfăie de treizeci de ani prin instituțiile, agențiile și companiile de stat. Între discursul lor și realitatea financiară cu care se confruntă țara s-a creat o falie, care se lărgește în momentul în care introducem în ecuație risipa banilor publici scoasă la iveală de presă în fiecare zi prin enumerarea contractelor cu ramificații politice mirosind pestilențial a corupție….Deși vorbește frumos despre eliminarea pensiilor speciale pentru parlamentari și primari, USR PLUS s-a pliat pe discursul penelist al eliminării sporurilor în parlament, deși problema se putea rezolva prin OUG, așa cum s-a rezolvat cea a completelor de trei judecători, urmând ca legislația să fie schimbată în Parlament în regim de urgență, înainte ca CCR să fi avut timp să soluționeze o eventuală contestație. Integral: https://revista22.ro
Sporuri triplate în Parlament: secretar, de la 1.200 la 3.000 lei/lună; director, de la 770 la 2.300 Sporuri triplate pentru angajații din Camera Deputaților și din Senat, din 2017 până în 2020, deși locul și condițiile de muncă nu s-au schimbat. Creșterea enormă a sporurilor a fost decisă de către majoritatea parlamentară a PSD, prin Legea salarizării și unele regulamente…. Sporuri triplate în Parlament cu voie de la Olguța Vasilescu Secretar General: Spor condiții vătămătoare în anul 2017: 1.155 lei, Spor condiții vătămătoare în anul 2020: 3029 lei/lună. Șef Departament: Spor condiții vătămătoare 2017: 775 lei, Spor condiții vătămătoare 2020: 2.315 lei /lună. Director General: Spor condiții vătămătoare 2017: 775 lei, Spor condiții vătămătoare 2020: 2.315 lei /lună. Șef Birou: Spor condiții vătămătoare 2017: 572 lei, Spor condiții vătămătoare 2020: 1.574 lei /lună. Consilier Parlamentar: Spor condiții vătămătoare 2017: 458 lei, Spor condiții vătămătoare 2020: 1.414 lei/lună….Bucătar: Spor condiții vătămătoare 2017: 184 Spor condiții vătămătoare 2020: 631 lei /lună. Sporurile au crescut fără nicio discriminare, la toată lumea. În anii de guvernare ai PSD, sporurile pentru condiții de muncă (vătămătoare) au crescut enorm. Explicația există. Salariile bugetarilor au fost indexate constant, iar sporurile au crescut direct proporțional cu venitul. Dacă în 2017, sporul pentru condiții de muncă vătămătoar era de 10% din salariul brut, acum a ajuns la 15%…. Se moare pe capete în Parlament pentru atribuirea sporurilor? La stabilirea, de la caz la caz, a cuantumului sporului pentru condiții periculoase sau vătămătoare de muncă se au în vedere următorii factori de risc: a) existența factorilor nocivi și mecanismul de acțiune a acestora asupra organismului; b) intensitatea de acțiune a factorilor nocivi sau asocierea acestor factori; c) durata de expunere la acțiunea factorilor nocivi; d) existența unor condiții de muncă ce implică o suprasolicitare nervoasă, care determină un risc de îmbolnăvire sau de accidentare; e) structura și nivelul morbidității în raport cu specificul locului de muncă. Integral: https://newsweek.ro
Valeriu Nicolae: Pe domnul Dimitrescu Florin l-a dat domnul Cătălin Drulă afară (bravo, domnule!) acum o lună de la CNAB (Aeroporturi București), unde era Director General pe incredibil de mulți bani. Presa noastră cea bună și deloc dependentă de banii PNL (omul a fost numirea PNL), desigur, a sărit la beregata ministrului USR fără să se uite atent la geniul liberalo-psd-ist numit de domnul Orban. A terminat o universitate privată foarte scumpă în Texas, ca orice copil normal, a cărui familie își permite să plătească vreo 80.000 de USD pe an în SUA. Vine înapoi în țară și, la 22 de ani, în 2002, este deja Consilierul Personal pe problematica NATO al unui ministru secret care lucra la Secretariatul General al Guvernului (la SGG lucrează prim-ministrul). Problematică pe care se va specializa un an mai târziu, căci doar așa merge treaba cu foști consilieri ai lui Năstase ajunși mari liberali. Între 2003 și 2004 face un masterat la Centrul de Studii Nato în București și cursurile de Administrație Publică ale Universității din Oradea, asta în timp ce era și consilier la PSD. Se schimbă regimul, așa că între 2004 și 2005 face facultatea de Drept la Spiru Haret, în BUcurești, pe care, minune absolută, o termină în 21 de luni, în timp ce continuă să studieze la Oradea și muncește direct ca Director General (la 23-24 de ani) la unul dintre cele mai importante servicii de aeroport (700 de avioane deservite pe teritoriul României). Între 2005 și 2006, pe lângă slujba de Director General, este și reprezentantul pentru Clean Earth Solutions (unde, conform CV-ului, rupe lumea în două) asta în timp ce studiază turbo Dreptul la Spiru Haret și face și un Master la o facultate privată pe Servicii Aeroportuare (pe care îl începe la aproape un an după ce a fost numit Director General în domeniu). CV-ul domnului Dimitrescu pute grav și a impostură și a băieți foarte deștepți. Salariul lui de la stat în timpul guvernelor Dragnea era de 33.827 pe an. În timpul liberalilor omul a dat lovitura a trecut la 421.440 RON adică o creștere de 12.45 de ori sau 7.500 de EUR pe lună. Sursa: https://www.facebook.com
Proiect legislativ: Reglementarea în lege a principiului de interpretare în favoarea contribuabilului a prevederilor legale neclare Autorităţile vor ca legislatia fiscală, in principal codul fiscal (Legea nr. 227/2015) şi cel de procedură fiscală (Legea nr. 207/2015), să enunţe clar obligaţia de aplicare principiului în “dubio contra fiscum”, însemnând interpretarea prevederilor ambigue în favoarea contribuabilului, conform unui proiect de lege înregistrat la Senat în această săptămână. Marţi, 23 februarie 2021, a fost înregistrată la Senat propunerea legislativă nr. B50/2021 pentru completarea art.3 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal şi modificarea art.13 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală. Proiectul prevede reglementarea în lege a principiului de interpretare în favoarea contribuabilului a prevederilor legale neclare ar putea reaşeza relaţia dintre organele fiscale şi plătitori pe o bază nouă, astfel ca în timp contribuabilii să capete încredere în buna-credinţă şi profesionalismul organelor fiscale, aşa cum prevede expunerea de motive la iniţiativa legislativă. Legislaţia fiscală, în principal codul fiscal (Legea nr. 227/2015) şi cel de procedură fiscală (Legea nr. 207/2015), indiferent de modificările pe care le-au suferit de la intrarea lor în vigoare, a evitat să enunţe clar obligaţia autorităţilor să aplice principiul în dubio contra fiscum, însemnând interpretarea prevederilor ambigue în favoarea contribuabilului…..Astfel, proiectul prevede ca după litera a) a articolului 3 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal introducerea unei noi litere cu următorul cuprins: ”a’) in dubio contrafiscum prin interpretarea prevederilor neclare în favoarea contribuabilului;” Integral: https://www.zf.ro
Deputatul Iulian Bulai nu se lasă și depune un nou proiect pentru desființarea Institutului Levantului: Ce argumente are și care e diferența majoră față de SUA Deputatul Iulian Bulai anunță că parlamentarii USR-PLUS vor depune în următoarele săptămâni o nouă inițiativă legislativă care vizează desființarea sau măcar tăierea finanțării de la bugetul de stat a Institutului de Studii Avansate pentru Cultură şi Civilizaţia Levantului, înființat la propunerea lui Călin Popescu Tăriceanu, condus de Emil Constantinescu și subordonat Senatului, nu Academiei Române, așa cum ar fi firesc. Institutul Levantului se află pe lista instituțiilor patronate de fosta putere PSD-ALDE și care au generat scandaluri publice, alături de controversata Academie a Oamenilor de Știință, care a primit buget zero de la actualul Guvern, sau de Institutul Revoluției Române, în cazul căruia Parlamentul a votat recent desființarea, însă PSD a contraatacat sesizând Curtea Constituțională…. Considerat de mulți o sinecură atribuită fostului președinte al României Emil Constantinescu, Institutul Levantului a fost contestat încă de la început (2016 – vezi AICI parcursul proiectului în Parlament) . Guvernul s-a opus, Academia Română s-a opus, președintele Iohannis s-a opus, întorcând legea în Parlament, și totuși institutul lui Emil Constantinescu (ISACCL) a prins viață, sub aripa ocrotitoare a Senatului României, controlat pe atunci de PSD și ALDE. În timpul dezbaterilor din Parlament, fostul senator USR Vlad Alexandrescu a propus ca institutul să fie măcar creat în subordinea Academiei Române, argumentand că Senatul nu are mijloacele necesare pentru a superviza acest tip de activitate, însă Emil Constantinescu a replicat că această subordonare va aduce noii instituții „grandoare” și ”va face cinste” camerei superioare a Parlamentului. În activitate din 2017, Institutul Levantului are 36 de angajați (ale căror salarii sunt demne de invidiat pentru omul de rând) și o contribuție mai mult decât modestă la cultura și cercetarea românească (asta ca să nu spunem greu de identificat). Spre exemplu, directorul general avea în septembrie anul trecut un venit salarial lunar brut de 9.534 de lei, un director – 10.030 lei, iar contabilul șef – 9.489 lei…..Conform declarației de avere datată 30.07.2020, președintele instituției, Emil Constantinescu, și-a suplimentat astfel veniturile anuale cu 16.775 de lei net, bani care s-au adăugat pensiei de 50.228 de lei și indemnizației de fost președinte al României, în valoare de 202.176 de lei…. ”În 2 ani de activitate, această instituţie a avut alocat câte un milion de euro pe an. Deci două milioane de euro. Nu-i mult, nu-i puţin. Ştiţi câţi bani au mers pe proiecte, din aceste două milioane de euro? Ştiţi? Vă spun eu. 80.000 de lei. Atât au mers pe proiecte în anul 2019. 80.000 de lei, din două milioane de euro! Vi se pare normal? Mie nu. Aceşti bani au mers pe salarii foarte mari, pe deplasări, pe diurne, pe sindrofii, pe tot felul de activităţi care nu au niciun obiect de activitate şi nicio legătură cu ideea de Levant. În aceşti ani, această instituţie a avut doar 20.000 de lei venituri proprii. Această instituţie reprezintă un institut luat pe persoană fizică de către o personalitate care a reprezentat speranţa României, acum 20 de ani. Ştiţi ce este trist? Este trist faptul că salariaţii din această instituţie câştigă fără să facă nimic concret pentru cercetare în chestiuni de istorie, şi de relaţii internaţionale, şi de interes pentru Levant – pentru că aşa se cheamă instituţia -, mai mult decât cercetătorii de la Academia Română. Un referent de la această instituţie moartă din naştere câştigă mai mult decât un cercetător de la Academie. Nu este corect.(…)”….CCR a declarat neconstituţională Legea de înfiinţare a acestei instituţii. CCR a declarat că există elemente de neconstituţionalitate şi în legea de aprobare a OUG care transformă această instituţie într-o instituţie de utilitate publică şi creează o poziţie de secretar de stat (…)”, sublinia, după acel vot, Claudiu Năsui, deputat USR, în prezent ministru al Economiei….. Patru: Există niște disonanțe de comportament. Acum doi ani, noi, ca stat, ne-am ostilizat total țările arabe care fac parte din fostul spațiu al Levantului, dar și din Orientul Mijlociu (și nu numai) printr-o decizie greșită, cea privind mutarea ambasadei din Israel de la Tel Aviv la Ierusalim”. Un institut al Levantului, dacă tot cercetează spațiul respectiv, politic, geografic și cultural, ar fi trebuit să trimită un punct de vedere cu privire la cât de inoportună este mișcarea respectivă și ce ar însemna ostilizarea a zeci de state arabe și musulmane. Nu s-a făcut asta!….”Contrargumentul este că și în America președinții pot să aibă biblioteci, ONG-uri, institute de cercetare, pentru o anumită cauză care a marcat identitatea guvernării respective. Total de acord! Dar nu statul american finanțează asemenea instituții, ci președintele sau fundația sau trust-ul care dorește înființarea unui asemenea for de decizie, prin prisma identității de think-thank, nicidecum de instituție a unui stat”, a explicat acesta. Integral: https://spotmedia.ro
Teste și proteste Mare victorie mare a parlamentului asupra lui însuși. PNL, USR, PSD și AUR au pus mână de la mână și au eliminat pensiile speciale ale parlamentarilor ca să vadă lumea cum renunță ei la privilegii. UDMR însă n-a votat: “ori le eliminăm pe toate ori ne batem joc de noi înșine” a explicat Kelemen acuzând “populismul și ipocrizia” cu care s-a eliminat doar “1,3% din pensiile speciale”. Asta-i politica: 1% populism, 99% cinism. Aplicându-se retroactiv, legea are vulnerabilități constituționale – dar nu are cine s-o conteste. Renate Weber e și ea în curs de revocare deși se consideră irevocabilă: “revocarea Avocatului Poporului se poate face numai dacă a încălcat Constituția”. Ce spui tu, copilă? Nici președintele țării (votat de milioane de oameni și nu pus cu furca precum Renate) nu poate fi revocat decât dacă a încălcat grav Constituția și totuși am avut două referendumuri în acest sens. Totul e să existe rea voință politică. Pentru eliminarea sporurilor însă “trebuie să facem un inventar” a anunțat Kelemen estimând că “nu vor fi modificate în 2021”. Normal, în 2021 de-abia se numără. Și oricum se muncește fără spor. Drept care Rareș Bogdan i-a sugerat lui Cîțu “să taiem veniturile nesimțite de la ASF, Termoelectrica, Nuclearelectrica, Transgaz”. Aș! Pericol de explozie. La Transgaz sunt cazați foști ofițeri SRI cu rudele și acoperiții lor. La ASF e cam la fel. Iar la CEZ până și magazionerul câștigă peste 4.000 de lei. O fi având doctorat la Academia SRI. Sigur, sunt și parlamentari care nu fac doi bani: Radu Cristescu (PSD) n-are decât o casă în America Centrală (a și uitat unde) iar în țară n-are bani, n-are casă. Doarme pe la televiziuni unde se trezește vorbind. Alții preferă restaurantele – unde, dacă intri cu Vâlceanu (PNL) ieși consilier, precum Mara Mareș. Vai, a zis Alina Gorghiu “dar nu cafeaua în oraș a promovat-o”. Poate cafeaua de acasă. La PSD petrecerile sunt mai periculoase. Deputata Elena Dinu a închis două licee din Giurgiu serbând majoratul fiului cu 150 de invitați și mai multe cazuri de COVID iar la aniversarea unui primar din Vrancea, secretara Halici (nevasta șefului PSD județean) s-a repezit asupra funcționarei care filma bairamul umflându-i ochii. Ca dovadă de ce suferi stă-n piepții unei rochii. În Parlament a avut loc și căderea moțiunii simple a PSD împotriva ministrului Sănătății (pancarde, huiduieli, urlete). A reieșit că Sănatatea nu e nici a guvernului și nici a populației – ci a mafiei de specialitate. O comorbiditate. De câteva zile însă minerii din Valea Jiului care protestează (inclusiv în subteran) din motive salariale și din cauza condițiilor grele de lucru, au creat condiții grele de viață locuitorilor din Deva lăsați fără căldură în plină iarnă întrucât termocentrala Midia s-a închis din lipsă de cărbune. Integral: https://revista22.ro
Cum se fura în anii 80, 90, 2000, 2010… Istoria furtului din România contemporană, pe decade Hoți sunt dintotdeauna. De când există dreptul de proprietate, de atunci există și hoții. Toate religiile au interzis furtul și toate regimurile laice au încercat, măcar aparent, să-l suprime. Însă hoția a continuat să existe pretutindeni. Iar metodele hoților au evoluat și s-au adaptat corespunzător, în toate formele de orânduire socială. …. Anii 80, furtul cauzat de disperare În anii 80, când am deschis ochii, în jurul meu furtul era la ordinea zilei. Una dintre primele mele lecții serioase de viață a fost despre securizarea bunurilor personale, în orice context. Pe atunci, furtul mărunt, din buzunare, prin tamvaie, era atribuit în totalitate țiganilor. Se furau valizele din gări sau din trenuri, se fura de pe tarabe, în piețe, și se spărgeau apartamente. Grilajele de fier, cu gratii, la ferestre, mai ales la parter, erau decorul obișnuit. Pierderea cheii de la gâtul copilului genera panică în familie, pentru că echivala cu o expunere îngrozitoare în fata hoților care ar fi putut goli oricând apartamentul. Însă furtul cel mare se desfășura chiar din avutul obștesc. În anii 80, incompetența comuniștilor de la putere de a asigura nevoile populației a creat premisele unei delapidări generalizate a bugetului statului și a avuției naționale, de către propriii cetățeni și angajați. Oamenii furau de la stat, convinși fiind că astfel vor echilibra parțial furtul pe care statul îl desfășura asupra lor. În replică, conducătorii incapabili ai statului comunist se străduiau, prin serviciile secrete, să fure secrete industriale și tehnologii din Occident….În anii 80, încă se mai foloseau metode arhaice de furt, precum fundul dublu al paharelor de semințe, pe care vânzătoarele cu fuste colorate le comercializau ilegal, în toate zonele cu trafic intens. Vânzătorul de la Aprozar, care vindea pui vii, îi uda dimineața cu furtunul și arunca câteva găleți de nisip peste ei, să se mai „îngrașe” cu câteva sute de grame. Gogoșereasa înmuia gogoșile pe o singură parte și astfel putea să fure câte un kilogram de zahăr pe zi, pe care să-l schimbe pe ciorapi de nylon cu vecina care lucra și fura de la mercerie sau pe bomboane cubaneze, cu cumnatul care lucra la Casa de Comenzi…. Anii 90, furtul cauzat de anarhia post-revoluționară În anii 90, atât hoții, cât și metodele lor au evoluat, adaptându-se noilor valori, nevoi și posibilități, oferite de noua societate democratică. Autoritatea statului s-a relaxat, aproape total, după revoluție, iar furtul a devenit mult mai răspândit, mai divers și mai acceptat. Ingeniozitatea metodelor de a fura, inventate de hoți, stârnea uneori admirația, chiar simpatia publicului. Uneori era blamat mai degrabă prostul care fusese păcălit, decât hoțul care îl înșelase, că într-un joc de copii, fără reguli etice. Primele furturi prezentate public în decembrie 1989, la televizor, au fost cele ale revoluționarilor. S-au furat în zilele alea tablouri din muzee, arme din unități militare și hainele de blană ale Elenei Ceaușescu, din palatele asaltate de revoluționarii puși pe prăduială. Unii dintre acești revoluționari au furat mai târziu dreptul de a deține „certificat de revoluționar” și beneficiile aferente. Imediat după Revoluție, s-a dat iama în „ajutoare”. Mai multe rânduri de „organizatori” triau în favoarea lor bunurile trimise poporului român din toată Europa. Toate împărțelile de produse gratuite se soldau inevitabil cu îmbrânceli și bătăi, iar majoritatea lucrurilor „bune” erau furate, până la limita superioară a posibilităților de transport ale hoțului. În anii 90 se spărgeau mașini, din care se furau casetofoane și boxe auto, baterii și roți de rezervă, sau se furau mașini cu totul…..Însă în anii 90 se fura și „pe față”. Uneori, hoțul nici nu se mai ascundea, ba chiar râdea de victima: „Și ce-o să-mi faci?”. Slăbirea autorității centrale a favorizat apariția unei forme locale, tribaliste, de autoritate, în localități mici sau în cartiere: șmecherul. Șmecherul era, în fond, un substitut al autorității oficiale (de multe ori un bun amic al polițiștilor), un lider absolut, dar fără legitimitate, care stabilea reguli proprii de organizare în comunitate, și colecta taxele de protecție de la afacerile din zonă. Pentru că poziția lui se baza pe forță și pe intimidare, șmecherul putea aplica unilateral dobânzi de întârziere, pe care le putea dubla, tot unilateral, peste noapte….Prima preocupare a primilor politicieni ai democrației a fost să fure și să distrugă propriile dosarele pe care le aveau la Securitate, pentru a-și curăța trecutul și a-și netezi viitorul politic. A doua preocupare a fost să fure sau, mai bine zis, să prăduiască averea națională, pe care comuniștii o lăsaseră moștenire. Atunci s-au furat fabricile și uzinele, majoritatea mergând către cea mai ieftină formă de monetizare: depozitul de fier vechi. Apoi s-au furat banii din bănci, prin credite niciodată returnate de beneficiarii tranziției către economia de piață. Multiple bănci și fonduri de investiții au furat banii agonisiți de oameni într-o viață, dispărând în tenebrele falimentului, fără a plăti despăgubiri…..Caritas a fost o schemă piramidală care a furat, în total, un procent relevant (între 10% și 20%, după majoritatea estimărilor) din masa monetară națională. Bancorex, FNI și celelalte tunuri celebre din anii 90 au completat dezastrul. În a doua jumătate a anilor 90, veniturile reale ale oamenilor au fost permanent furate, prin devalorizare, cauzată de inflație. Astfel, de la începutul lunii și până la încasare, salariul lunar se devaloriza, iar oamenii ajungeau să încaseze mai puțină valoare, lună de lună. Prețul unei pâini a crescut de la 2-3 lei la 10,000-20,000 lei într-o decadă. Toate prețurile se calculau în valute străine, întrucât leul românesc nu mai avea nicio credibilitate…. Anii 2000, hoții devin mai „spălați” Hoția din România a evoluat vizibil în noul mileniu. Spărgătorii de case și de mașini plecaseră deja catre vest, iar integrarea României în UE a definitivat transferul acestora în diaspora….. În anii 2000 s-a furat mult cu privatizări. Ultimele întreprinderi, cele supraviețuitoare și încă performante, în pofida tuturor căpușărilor din anii 90, au fost privatizate. Altfel spus, au fost vândute de stat la niște prețuri derizorii, către niște beneficiari interesați de profituri rapide, fără productivitate, adică obținute din pix, doar prin ștergeri de datorii sau subvenții. În anii 2000 s-a furat cu terenuri și retrocedări. S-au întocmit acte false prin care s-au furat terenuri, imobile, plaje și păduri, toate aparțînând încă statului, adică oamenilor. În principiu, în anii 2000 hoția s-a legalizat. Hoții din Parlament și-au dat legi discreționare care le avantantajau direct afacerile personale sau le asigurau veniturile pe viață, prin pensii speciale. Complicii lor și-au angajat avocați și au mituit funcționari pentru a putea fura liniștiți, în deplină legalitate. S-a furat folosindu-se companii offshore, înființate în paradisuri fiscale, și s-a profitat de înapoierea sistemului fiscal românesc, incapabil să-și controleze eficient contribuabilii. În anii 2000 s-a furat organizat, printr-o rețea locală de administratori feudali, numiți baroni locali…. În anii 2000 s-au furat bani pentru care s-au plătit spăgi constând în valize de bani. Comisioanele, numite și parandărăt, erau costuri știute, ale oricărui proiect. Banii circulau încă în numerar, iar unul dintre scandalurile celebre s-a numit „cazul Valiza”. A fost epoca cash-ului, în care averea se măsura în cărămizi de bani, cu multe zerouri, mutate de la un proprietar la altul. Toate afacerile care încasau mulți bani cash, cluburile, cazinourile sau restaurantele, erau bănuite că „spală bani”. Evaziunea fiscală era generalizată în anii 2000. Salariații erau plătiți „la negru” sau „la gri” (adică salariul minim pe cartea de muncă, iar restul „în mână”). Facturi „în alb” și alte documente fiscale înseriate și ștampilate, dar necompletate, se vindeau pe marginea drumului, la intrarea în complexul comercial Dragonul Roșu….În a doua jumătate a anilor 2000, statul a început să funcționeze, cât de cât, iar datorită reformei fiscale a reușit, în sfârșit, să colecteze banii cei mulți din taxe și impozite. Pentru a fura sau pentru a beneficia de cât mai mulți dintre acești bani, mulți pretendenți s-au năpustit să se angajeze la stat. A fi de partea statului începea să însemne să fii de partea celor puternici, acolo unde furturile se mușamalizează și toți angajații se acoperă între ei, la fel ca într-un clan….. Anii 2010, furtul legal Schimbările legislative impuse de UE au complicat mult viața hoților, în ultimul deceniu. Nu mai era deloc simplu să furi. Acum era nevoie să te acoperi cu documente, să faci lucrurile „ca la carte”. Au apărut cerințe noi, declarații de avere, transparență bancară, și alte proceduri care au complicat și mai mult viata hoților. Pentru a-și putea conserva poziția de influență și pentru a putea continua să fure, a devenit esențial ca dosarul unui hoț să fie curat…. Pentru a accede la funcții confortabile în sistemul de stat s-au furat diplome, licențe, doctorate și atestate, s-au falsificat hârtii și s-au inventat studii sau calificări. Unele instituții de stat au devenit găuri negre, adică organizații care nu fac absolut nimic, însă costă o grămadă de bani, din bugetul statului. Mai târziu, pentru angajații de la stat au apărut sporuri pentru cele mai banale activități, cum sunt sporul de antenă sau cel pentru operarea unui calculator. În anii 2010 s-au furat fonduri europene, s-au produs paleți de hârtii care justificau activități inexistente, s-au desfășurat evenimente fără participanți și spectacole fără public. S-a furat cu diurne, cu cheltuieli curente, cu angajați fictivi și chiar și cu proiecte fictive cu totul. Marile inginerii financiare au devenit apanajul Baieților deștepți, care i-au înlocuit treptat pe rudimentarii lor predecesori, în pozițiile cheie…. Foarte comentate au fost știrile care au dezvăluit furturile de amploare, desfășurate în formă continuată, asupra pădurilor din România. Am aflat că mii de camioane cu lemn furat circulă anual pe șoselele patriei noastre. Mult mai sensibil a fost subiectul copiilor furați și traficați în Occident. Am devenit conștienți de faptul că, de la Țăndărei la Caracal, copiii români sunt furați și vânduți rețelelor românești de carne vie. Acum, știm cu toții că acestea sunt activități vechi, care se desfășoară neîntrerupt, de 30 de ani. Integral: https://republica.ro
Mașina lui Tiger Woods e deja pe Olx. „Unic proprietar, km reali, ușoare zgârieturi” Accidentul rutier groaznic în care a fost implicat azi Tiger Woods a fost deja fructificat de un român întreprinzător, care a pus Bentley-ul la vânzare pe Olx. Mașina e descrisă drept ”aspect 9 din 10, km reali, unic proprietar” și vânzătorul acceptă orice test, dar la un service ales de el, pentru că nu vrea să-i dea cineva kilometrajul înainte la mașină ca să-i scadă valoarea. Vânzătorul precizează că mașina e ca nouă și i-a aparținut bunicii lui Tiger Woods, care se plimba cu ea doar duminica, până în apropiere, să-l vadă pe nepot cum joacă golf. Sunt deja foarte mulți interesați de mașină, că românii știu că Tiger Woods e expert în golf și bănuiesc că și-a luat tot Golf, dar i-a pus siglă de Bentley. Contactat telefonic, vânzătorul mașinii spune că autoturismul ”Nu bate, nu troncăne, are ușoare zgârieturi care ies la un poliș profesionist” și cere un avans de 2500 euro pentru câteva formalități vamale, ca să fie și el sigur că nu se răzgândește clientul. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua
https://www.kmkz.ro/de-ras/sa-te-dai-cu-pnl-ul-si-sa-crezi-ca-pnl-ul-va-lupta-alaturi-de-tine-impotriva-mafiei
Buna ziua
Duduia aia pensionata la 42 de ani cu 13.000 lei pensie lunară , a găsit în sfârșit un post bugetar in MI.
Secretar de stat. Salariu gras, cumulat cu pensia specială care a crescut constant din 2016 încoace. USR , PLUS și Citu au aprobat numirea.
https://m.hotnews.ro/stire/24629954
Deci nici o schimbare in mentalitatea guvernării.
Pilele , cunoștințele , amantele ,mereu aceleași prioritati.
Și voi votați ca fraierii. 😀
Sistemul e putred. De sus pină jos.
Blaga recompensat cu mandat de europarlamentar vă este recunoscător. Pupila a primit post și voi sa vă descurcați.
Atenție că ANAF și MI au plan de amenzi.
Cu atîtea guri de hrănit de la aceiași sursa ( pensie + salariu , toate din același buget de stat ) mai visați reforme, investitii , justiție ?
Citu recita partitura pusă în fața. Ca restul marionetelor politice.
Voi naivi pina in panzele albe.
https://bestlifeonline.com/pfizer-ceo-covid-vaccine-news/
[…] “Every year, you need to go to get your flu vaccine,” Bourla said. “It’s going to be the same with COVID. In a year, you will have to go and get your annual shot for COVID to be protected.” […]
“GRAFIC Al treilea val? Analiză comparativă pe zile: Numărul cazurilor de COVID-19 a crescut în această săptămână cu 22,93% față de săptămâna precedentă. Peste 3.000 de infectări în plus au fost confirmate …”
https://www.g4media.ro/grafic-al-treilea-val-analiza-comparativa-pe-zile-numarul-cazurilor-de-covid-19-a-crescut-in-aceasta-saptamana-cu-2293-fata-de-saptamana-precedenta-peste-3-000-de-infectari-in-plus-au-fost-confirm.html
Începând de azi se schimbă modul de calcul al ratei de infectare. Vor fi incluse și cazurile din focare
https://m.hotnews.ro/stire/24629867
Buna ziua.
Locuiesc in Canada, zona Toronto: sfatul meu ar fi sa nu luati de buna barba de la spotmedia. Guvernul federal s-a calicit la bani si desi tara G7, Canada e la coada livrarilor de vaccin. Iar totalurile de vaccinari in Canada sant absolut ridicole. Plus, guvernul federal liberal (care e de stanga) a luat niste masuri mai putin destepte: colaborare/cercetare numai cu… China, nimic serios de cercetare si productie in domeniul medical pe teritoriul Canadei, planuri de vaccinare incoerente de la provincie la provincie, shortcuts (merg si 6 doze dintr-un flacon, nu neaparat 5; merge si numai o vaccinare, nu neaparat 2). Canada e poate exemplu de asa-nu. Un fel de “iata ce inseamna guvern imbecil si complet nepregatit pt o problema asa de mare precum Covidul”.
Imi pare rau ….Spot media si-a adunat probabil informatiile din datele oficiale ale respectivelor state. Oricum, la noi esentialii primeaza, nu cei in varsta… mananca pensia de pomana cei peste 65 de ani. E mai bine sa manance pensia cei peste 40, oricum au pensie mai mare.
“Agenția Europeană pentru Medicamente a aprobat tratamentul anti-Covid dezvoltat de Regeneron
…„Agenția a concluzionat că respectiva combinație cunoscută sub denumirea REGN-COV2 poate fi folosită pentru tratarea pacienților confirmați cu COVID-19 care nu au nevoie de oxigenare suplimentară și care sunt în pericol să dezvolte forme severe ale COVID-19”, a anunțat EMA într-un comunicat.
Agenția a afirmat de asemenea că recomandarea poate fi folosită ca un ghid în țările Uniunii Europene până la emiterea unei autorizații de piață. EMA afirmă că decizia a fost luată în urma evaluării datelor privind combinația de medicamente casirivimab și imdevimab și că rezultatele preliminare arată că aceasta reduce încărcătura virală (cantitatea de virus din țesuturi) și că a dus la mai puține vizite medicale legate de COVID-19.
În ceea ce privește efectele secundare majoritatea acestora au fost ușoare sau moderate, afirmă agenția.
EMA a mai anunțat că tratamentul va fi primi autorizare pentru piață după finalizarea evaluării continue („rolling review”) demarate la 1 februarie.
Cocktailul de casirivimab și imdevimab dezvoltat de Regeneron a fost autorizat pentru folosirea de urgență în SUA în noiembrie și a fost administrat fostului președinte american Donald Trump.”
https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-24630874-agentia-europeana-medicamente-aprobat-folosirea-tratament-anti-covid-regeneron.htm
https://www.kmkz.ro/de-ras/cat-de-prosti-si-de-inapoiati-sunt-nemtii-i-au-ridicat-instantaneu-imunitatea-unui
Bună seara!
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/andrei-caramitru-explica-de-ce-nu-este-posibila-eliminarea-sporurilor-sau-a-pensiilor-speciale–280486.html
„In România – puterea nu e la voi, nu e la multinaţionale sau mediul de business. Nu e nici măcar la Presedinte, Prim Ministru sau partide. Puterea o au funcţionarii publici şi structurile de forţă interne (MAI, servicii, magistrati). Se vede clar la cum sunt alocaţii banii : pensii speciale, salarii uriaşe şi sporuri acolo merg şi doar acolo. NIMENI nu le poate tăia, oricât de mult ar încerca. Putem vota pe oricine, face oricât scandal – e degeaba. Pentru că ei ţin puterea în mână. Şi atenţie – nu partidele îi controlează ci e invers – ei controlează partidele. Mediul de business nu e relevant (pot urla oricât multinaţionalele ca e degeaba; Daniel Dines cel mai bogat român de departe nu are absolut nici o influenţă). Singura şansa pentru reformă este presiunea EXTERNĂ de la centre de putere mai mari – SUA, UE şi pieţele financiare (ca dacă nu mai primesti bani dai faliment şi e mai rău). Atât. Noi putem urla oricât pe aici, Citu poate spune orice, e degeaba.”
Alexandru Călinescu (din nou) „pune degetul pe rană”:
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/mituri-si-inertii–280428.html
„Despre mitul Securităţii patriotice nu cred că merită să vorbim prea mult. El are mare trecere la adepţii teoriilor conspiraţioniste, care socotesc că Securitatea a dejucat planuri diabolice urzite de duşmanii patriei noastre. Această imagine pozitivă a fost întreţinută, fireşte, chiar de securiştii înşişi, atât înainte, cât şi (retroactiv) după 1989. Aş vrea să relatez o amintire personală ce mi se pare semnificativă în acest sens. Era pe la mijlocul anilor ’80 şi participam, alături de alte cadre didactice, la o întâlnire de zece ani de la terminarea studiilor a unei promoţii de la secţia de Franceză a Universităţii ieşene. Aşa cum se obişnuieşte în astfel de cazuri, ne-am adunat într-un amfiteatru şi fiecare dintre foştii studenţi (dintre fostele studente, mai bine zis, fetele fiind net majoritare la Litere) a povestit ce a făcut în perioada de după terminarea studiilor. S-a întâmplat că trei dintre ele (studente cu note bune, de altfel) fuseseră recrutate de Securitate la absolvire, cunoaşterea limbii franceze (şi eventual, ca limbi secundare, a englezei sau a germanei) fiind indubitabil un argument în plus pentru astfel de angajări. Întâi m-am mirat că Securitatea reuşise să obţină, la acea promoţie, o „recoltă” atât de bogată. Dar mirarea s-a transformat în stupefacţie când una dintre cele trei a vorbit, cu vocea gâtuită de emoţie (netrucată), despre şansa extraordinară care i s-a oferit şi despre cum de atunci înainte viaţa ei a căpătat, cu adevărat, un sens. Şi încă un amănunt: în recenta sa carte (pe care am comentat-o aici acum trei săptămâni), Ovidiu Nimigean reproduce la un moment dat câteva pagini din dosarul său de la Securitate. Nu mică mi-a fost surpriza să recunosc în tovarăşa locotenent-major care îl supraveghea pe Nimigean pe una din cele trei absolvente „convertite” la securism, nu aceea mândră de realizările ei, ci una dintre colege, care îşi făcea şi ea cu devotament datoria faţă de patrie şi mai ales faţă de Partid.”