Revista Presei – 26 februarie.”Contribuabilii, fie că sunt persoane fizice, fie juridice, sunt ”arși” la facturi și pe urmă sunt ”arși” din nou prin bugetul de stat, pentru că plafonările și compensările sunt suportate tot din taxele și impozitele publice, care subvenționează nu pierderi pentru sectoare-cheie, ci profituri dincolo de orice bun-simț rezultate în urma complicității autorităților de supraveghere cu actorii de pe piață”
26/02/2022 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de sambata, 26 februarie! Weekendul începe cu temperaturi normale pentru data din calendar la nivelul întregii țări (7 –9, 10 gr), iar prin sudul Olteniei, Muntenia și sudul Moldovei putem urca spre 11 – 12 gr. La munte avem maxime de 3 – 5 gr, cu –1, –3 gr pe creste. Încheiem săptămâna cu temperaturi maxime în scădere (4 – 6, 7 gr) doar prin Oltenia și SV extrem al Munteniei ne mai apropiem de un 9 – 10 gr. La munte ne așteaptă o vreme rece, cu valori negative, de la –1 spre –3, gr, iar pe creste spre –5, –7 gr. Sâmbătă avem ploi prin nordul Moldovei, ploi, lapoviță și ninsori prin nordul Orientalilor, ninsori prin Meridionali și Apuseni, ploi prin SV Transilvaniei și sudul Banatului. Duminică va fi o zi autentică de iarnă prin Moldova (lapoviță și ninsori, prin nordul Munteniei, zonele montane, Transilvania, Banat, Crișana, unde avem ploi, lapoviță și ninsori, în timp ce în Oltenia, dar mai ales prin Muntenia, Dobrogea și si sudul Moldovei va ploua. In Bucuresti sambata: 12/3 gr.C., duminica: 8/1 gr.C.
OMS şi UNICEF îi acuză pe producătorii de lapte praf că folosesc practici comerciale lipsite de etică …. Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) şi UNICEF au acuzat companiile producătoare de lapte praf că se adresează femeilor însărcinate şi tinerelor mame folosind practici comerciale lipsite de etică, într-un raport publicat miercuri, informează DPA preluată de Agerpres. Mesaje înşelătoare şi fără un fundament ştiinţific sunt utilizate pentru a le convinge pe tinerele mame să ofere bebeluşilor lor lapte praf în locul laptelui matern, potrivit acestui raport. Industria laptelui praf a fost estimată la 55 de miliarde de dolari în 2019. Deşi ratele privind alăptarea au crescut uşor în ultimii 20 de ani, veniturile obţinute de producătorii de lapte praf aproape s-au dublat în acelaşi interval. Pe această piaţă există aproximativ şase producători majori, a declarat Nigel Rollins, care lucrează în departamentul pentru sănătatea maternă şi a copiilor din cadrul OMS….. Raportul de miercuri afirmă că aceşti producători au înfiinţat sau chiar s-au infiltrat în grupurile de mame de pe platformele de socializare pentru a promova formulele lor de lapte praf şi că au oferit angajaţilor din domeniul sănătăţii o serie de informaţii înşelătoare la diverse conferinţe medicale sau broşuri, pe care acei angajaţi le-au oferit apoi tinerelor mame. Printre informaţiile false puse astfel în circulaţie se află afirmaţii conform cărora bebeluşii ar dormi mai mult timp dacă sunt hrăniţi cu lapte praf, laptele matern şi-ar pierde calitatea în timp şi anumite tipuri de lapte praf ar putea să prevină alergiile. Potrivit OMS, alăptarea în primele luni după naştere oferă beneficii pe tot parcursul vieţii, inclusiv reducerea riscului de boli cardiovasculare, obezitate şi diabet în cazul bebeluşilor, precum şi reducerea riscului de cancer mamar în cazul mamelor. Integral: https://www.rfi.ro
Statul dă sub 1% din PIB pentru elevii din școala primară și preșcolari. 1,5%, la gimnaziu și liceu Comisia Europeană a dat publicității modul în care au fost alocați banii pentru educație în funcție de fiecare ciclu de învățare. Este vorba de o analiză de acum doi dar în 2022 lucrurile stau mai prost. PIB-ul pentru educație este mai mic. Analiza este făcută pentru anul 2020 când Comisia susține că România a alocat un PIB de 3,7% pentru educație. Predicțiile inițiale (de la București) au fost mai mici de 3,1% din PIB. Revenind la anul 2020, România a avut una din cele mai mici alocări bugetare pentru educație de 3,7% din PIB, sub țara noastră situându-se doar Irlanda cu 3,1% din PIB. Bulgaria a alocat 4%, Polonia – 5,2%, Ungaria – 4,7%. Comisia a calculat distribuția procentelor în funcție de fiecare ciclu de învățare. Preșecolarii și cei din gimnaziu au avut alocați 0,9% din PIB, Elevii din clasele V – XII au avut alocați 1,5% din PIB, Studenții și elevii din colegiu au avut alocați 0,7%. Restul de 0,3% din PIB s-au alocat pentru diverse compensații sau pentru forme de educație ce nu sunt definite pe baza unui criteriu academic….. O alocare rușinoasă …..”În ciuda solicitărilor studenţilor trimise Guvernului de a organiza dezbatere publică, conform legii, proiectul de buget a fost aprobat după nici o zi lucrătoare de la publicare. Mai mult decât atât, în cadrul întâlnirii din data de 20 decembrie, de la Guvern, nu am primit niciun fel de asigurare de la guvernanţi cum că ar exista vreun minim interes pentru revendicările noastre, chiar dacă acestea sunt asumate prin programul de guvernare. Nu acceptăm ca angajamentele luate să reprezinte o simplă maculatură care să fie complet ignorată atunci când Guvernul este chiar în momentul de a le pune în practică. Procentul de 2,28% din PIB alocat Educaţiei este ruşinos şi reprezintă un mesaj privind importanţa Educaţiei pentru decidenţi”, se arată într-un comunicat al ANOSR. Integral: https://newsweek.ro
Bilanț DNA 2021: Peste 220 de persoane cu funcţii importante au fost trimise în judecată anul trecut Direcția Națională Anticorupție a anunțat, joi, că a trimis în judecată anul trecut peste 220 de persoane cu funcţii importante în statul român, în creştere faţă de anul 2020. Instituția a mai transmis că au fost desfășurate anchete în cauze privind fapte de corupție și asimilate celor de corupție al căror prejudiciu estimat este de 8.164 milioane lei, din care, în cursul anchetei penale, s-a recuperat deja suma de 209 milioane lei. …. Potrivit DNA, s-au înregistrat mai multe dosare și o creștere substanțială a inculpaților trimiși în judecată (730 de inculpați adică o creștere de 44,5% față de anul precedent). De asemenea, mai multe persoane cu funcții de conducere, control și demnități publice trimise în judecată, între care 18 demnitari (șapte parlamentari, din care un președinte al Camerei Deputaților, doi miniștri și un fost prim-ministru, trei secretari și un subsecretar de stat, un prefect, doi președinți și un vicepreședinte de Consiliu Județean). …. S-a înregistrat creșterea numărului de inculpați trimiși în judecată în stare de arest preventiv (40 de inculpați față de 29 de inculpați arestați în anul anterior). Au fost mai multe infracțiuni de luare și dare de mită, abuz în serviciu și infracțiuni împotriva intereselor financiare ale UE pentru care s-a dispus trimiterea în judecată (în cazul infracțiunilor de luare și dare de mită s-a depășit dublul infracțiunilor din anul 2020, iar la cele privind fraudarea fondurilor europene numărul infracțiunilor trimise spre judecare a ajuns la 235) Recuperarea prejudiciului În cursul anului 2021, s-a dispus luarea de măsuri asigurătorii, până la concurența sumei totale de peste 632 milioane lei în cauzele care au fost soluționate prin trimitere în judecată. De asemenea, instanțele de judecată au pronunțat 255 de hotărâri privind 427 inculpați condamnați. Integral: https://www.libertatea.ro
România se laudă cu Internet rapid și ieftin, dar 20% dintre români nu își permit un abonament În urmă cu câţiva ani, România era pe primul loc în topul statelor cu cel mai rapid Internet din lume și continuă să aibă Internet rapid și ieftin. Conform Eurostat, însă, aproape 20% dintre români nu își permit să plătească un abonament lunar. Aproximativ 3,3% din populaţia Uniunii Europene nu îşi permitea în 2020 o conexiune la Internet, în rândul statelor membre România fiind ţara cea mai afectată de această problemă, în condiţiile în care aproape o cincime din întreaga populaţie (19,8%) nu îşi permitea o conexiune la Internet, arată datele publicate de Eurostat. Comparativ, mai puţin de 1% din populaţie nu îşi permite o conexiune la Internet în: Ţările de Jos (0,4%), Suedia şi Luxemburg (ambele cu 0,5%), Finlanda (0,6%), Cipru şi Danemarca (ambele cu 0,7%) şi Austria (0,9%). În cazul persoanelor care sunt în risc de sărăcie, aproximativ o zecime (9,7%) dintre persoanele din UE care sunt în această situaţie au declarat că nu îşi permit o conexiune la Internet. Şi în acest caz, România este pe primul loc în UE, în condiţiile în care 40,9% dintre persoanele în risc de sărăcie declară că nu îşi permit o conexiune la Internet, faţă de 1,1% în cazul Suediei şi 1,3% în Luxemburg şi Ţările de Jos. 14,7% din populaţia României nu îşi permite o masă care să conţină carne, peşte sau echivalentul vegetarian odată la două zile Datele Eurostat mai arată că 8,6% din populaţia UE şi mai mult de o cincime (21,7%) din persoanele în risc de sărăcie din UE nu îşi permiteau o masă care să conţină carne, peşte sau echivalentul vegetarian odată la două zile. Şi în acest caz, România este printre statele membre cele mai afectate…..Accesul la internet şi la o masă care să conţină carne, peşte sau echivalentul vegetarian odată la două zile sunt doi indicatori care sunt utilizaţi pentru a stabili dacă o persoană este în stare de deprivare materială şi socială severă. Integral: https://newsweek.ro
Firmele românești, acces mult mai dificil la finanțare decât media europeană. Gradul de îndatorare e aproape dublu Una din principalele piedici pentru dezvoltarea afacerilor firmelor românești este lipsa accesului la finanțare, se arată într-un document al Băncii Europene de Investiții – BEI. Lipsa sprijinului financiar, în contextul pandemiei de coronavirus, din partea Guvernului, care s-a manifestat preponderent dub formă de garanții și mai puțin prin finanțări nerambursabile sau la costuri mici, a dus la o creștere a gradului de îndatorare, cât și la creșterea infuziilor de capital din partea proprietarilor de firme. Mai mult decât atât, procentul în care firmele românești sunt dependente de finanțarea externă este mai mult decât dublu, în comparație cu media europeană….. Lipsa de de acces la finanțare Lipsa de acces la finanțare se menține, de asemenea, îngrijorătoare. Mai multe firme, în comparație cu cele din Uniunea Europeană, o consideră o piedică, iar 12% dintre ele pot fi considerate dependente de finanțare externă. Procentul este cu mult peste media UE (5%) și indică o tendință de lungă durată, potrivit sursei citate. Ca urmare a pierderilor provocate de pandemie, coroborate cu măsurile de sprijin în forma creditelor garantate, mai mult de un sfert dintre firmele românești și-au crescut gradul de îndatorare (28%; UE: 16%), în timp ce infuzia de capital a fost făcută, în mare parte, de proprietarii companiilor (13%; UE: 5%). ”Într-un astfel de mediu, investițiile publice vor fi cheia pentru a stimula redresarea economică și pentru a cataliza investiții private noi. Utilizarea fondurilor in cadrul Facilității de Redresare și Reziliență al UE va fi esențială pentru a îndruma tranziția către o economie mai digitală și mai verde în România și în întreaga UE….. Impactul schimbărilor climatice Firmele românești simt impactul schimbărilor climatice și majoritatea (72%) raportează că fenomenele meteorologice au un impact asupra afacerii lor, cu mult peste media UE (58%). Astfel, firmele încep să internalizeze riscurile tranziției la zero emisii de carbon. Un procent apropiat față de media UE consideră tranziția la noile standarde climatice mai degrabă ca un risc decât o oportunitate pentru afacerea lor în următorii cinci ani (27% și, respectiv, 20%). Integral: https://ziare.com
Semnal de alarmă tras de un cunoscut analist economic: România se îndreaptă către o criză profundă! …. Îndatorare excesivă și fără rezultate ”România se îndreaptă acum spre o criză profundă: în acest moment inflația reală este de 15-20%, nu cum în mod mincinos declară Guvernul prin Institutul Național de Statistică, iar creșterea economică reală este mai mică pentru 2021, decât datele anunțate oficial. Se dorește ”să se pună capacul” pe faptul că economia încetinește și că măsurile luate în pandemie și după pandemie prin îndatorare excesivă, la cele mai mari dobânzi din Uniunea Europeană, sunt fără efecte. Este revoltător faptul că INS anunță o inflație anuală de 8,4%, adică din ianuarie 2021 și până în ianuarie 2022, zicând că energia termică s-a scumpit doar cu 21%, iar gazele doar cu 60,99%. Iar cea mai mare gogoriță pe care o pretinde INS-ul se referă la faptul energia electrică s-a ieftinit cu 2% în ultimele 12 luni!”, a acuzat Radu Soviani. Falsificarea datelor legate de inflație ”Adică mie îmi vin facturile la curent mai mari cu 200% sau chiar cu 300% în ultimele luni, iar INS (de fapt Guvernul, căci INS este subordonat Secretariatului General al Guvernului) susține că energia electrică s-a ieftinit, deci ceea ce vedem cu toții în facturi de fapt nu este real. Peste tot statisticile sunt mai mult sau mai puțin umflate, dar INS vine cu niște gogorițe de neacceptat – în momentul în care falsifici în asemenea hal rata inflației, care este un element-cheie, un indicator macroeconomic extrem de important, evident că se pune întrebarea dacă nu a fost falsificată și creșterea economică de 5,6%, anunțată pentru anul trecut. De fapt, din acest 5-6%, din punctul meu de vedere aproximativ 3-4% e inflație nedeclarată, iar creșterea economică reală e undeva pe la 2-3%. Or, creștere economică de 2-3%, în condițiile unui deficit bugetar de peste 80 de miliarde de lei (spre 20 de miliarde de euro) și în condițiile în care în decembrie 2021 am avut un deficit bugetar de 4,9 miliarde de euro, cel mai mare consemnat vreodată în istorie, este evident că rezultatele sunt foarte proaste.”, a adăugat analistul economic. Decapitalizarea firmelor și sărăcirea populației ”Economia românească este decapitalizată prin tot ceea ce înseamnă facturi triple la gaz, la energie electrică și la RCA – sunt bani luați din economie, sifonați în afară și rezultatul este o creștere economică debilă de 2-3%. Așa-zisele plafonări sunt fumigene aruncate populației – cum să faci lucurl ăsta fără precedent, să plafonezi la nivel maxim istoric al prețurilor (și RCA și energie) rezultate dintr-o evoluție speculativă și non-piață, adică din eșecul de supraveghere al pieței. Adică vii tu, Statul român și subvenționezi în cazul energiei profituri excepționale, derivate dintr-un eșec de supraveghere? Contribuabilii, fie că sunt persoane fizice, fie juridice, sunt ”arși” la facturi și pe urmă sunt ”arși” din nou prin bugetul de stat, pentru că plafonările și compensările sunt suportate tot din taxele și impozitele publice, care subvenționează nu pierderi pentru sectoare-cheie, ci profituri dincolo de orice bun-simț rezultate în urma complicității autorităților de supraveghere cu actorii de pe piață. Astfel de măsuri au ca rezultat 1. decapitalizarea economiei românești, 2. scăderea puterii de cumpărare a românilor și 3. omorârea și a brumei de industrie care a mai rămas în România. E foarte bine că băncile fac profit, dar totuși, în an de criză să faci cel mai mare profit din istorie? Sistemul bancar din România a avut un profit de peste 8 miliarde de lei într-un singur an de zile.”, a conchis Soviani. Integral: https://ziare.com
ZF Power Summit 2022. Corneliu Bodea, preşedinte, Romanian Energy Center: Noi nu am reuşit să construim aproape nimic în ceea ce înseamnă companiile cu capital majoritar de stat sau în ceea ce priveşte investiţiile private în regenerabile. Ne lipsesc claritatea, coerenţa, viziunea şi capacitate de execuţie …. „În ultimii zece ani, România nu a avut o problemă de bani disponibili, nici pentru energie, nici pentru alte domenii. Dacă ne referim strict la energie, trebuie să ne punem întrebarea dacă am avut fonduri, care a fost problema ce ne-a împiedicat să realizăm ceva până acum. Experienţa ne arată că noi nu am reuşit să construim aproape nimic în ceea ce înseamnă companiile cu capital majoritar de stat, ceva în ceea ce înseamnă investiţiile private în regenerabile. Discuţia este concentrată prea mult pe lipsa de fonduri, dar cred că trebui să ne uităm la ceea ce ne-a împiedicat să facem aceste lucruri. Cred că ne împiedică câteva lucruri: lipsa de claritate, coerenţă şi viziune. Avem o problemă majoră în ceea ce înseamnă procedurile de achiziţie publică. Ne împiedică, de asemenea, lipsa de capacitate de execuţie. Aş face o listă şi mai lungă de probleme care ne împiedică să realizăm ceea ce ne-am propus şi cred cu tărie că trebuie să începem prin a ataca rezolvarea acestora, şi nu discuţia despre bani. Până nu voi auzi discuţia despre de ce nu s-a realizat nimic, voi fi rezervat în legătură cu capacitatea noastră de a realiza 3.000 MW în trei ani de zile”, a declarat acesta. Alte declaraţii: În acest moment, dacă ar fi să suprapunem capacitatea companiilor româneşti de a se implica în proiecte de anvergură, vom vedea că avem o mare problemă. Aceasta este o primă piedică. Nu vom avea capacitatea, know how-ul şi bonitatea companiilor care vor fi chemate să liciteze. Chiar dacă noi am comandat sisteme sau turbine de la marii producători internaţionali, lucrările şi instalarea lor trebuie realizate de companii din România. Ideea că o companie din ţară care produce echipamente electroenergetice va aduce muncitori din Germania sau Franţa pentru a monta aceste mii de MW, nu este o idee corectă. Trebuie să existe capacitate aici, în România. Eu cred că trebuie urgent revizuită legislaţia privind achiziţiile publice şi eficientizată cu acordarea unei libertăţi mai mare de decizie la nivelul contractorilor, introducerea unor criterii tehnice privind achiziţiile publice. Trebuie să rezolvăm problema infrastructurii de transport şi distribuţie a energiei. Integral: https://www.zf.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Analiză Politico: Cum finanțează Europa războiul lui Putin. UE evită sancțiunile energetice, pentru nu vrea să renunțe la importurile uriașe de petrol și gaze din Rusia
https://economedia.ro/analiza-politico-cum-finanteaza-europa-razboiul-lui-putin-ue-evita-sanctiunile-energetice-pentru-nu-vrea-sa-renunte-la-importurile-uriase-de-petrol-si-gaze-din-rusia.html#.Yhmz0-z8u9c
“Donald Tusk: Rușine guvernelor UE care au blocat sancțiunile dure împotriva Rusiei / Care sunt acestea
… “În acest război totul este real: nebunia și cruzimea lui Putin, victimele ucrainene, bombele care cad asupra Kievului”, a scris vineri pe Twitter fostul președinte al Consiliului European.
El reclamă pretinsele sancțiuni luate împotriva Rusiei și spune că s-au făcut de rușine acele guverne UE care au blocat deciziile dure la adresa Rusiei. El nominalizează Germania, Ungaria și Italia….”
https://www.hotnews.ro/stiri-international-25389529-donald-tusk-rusine-guvernelor-care-blocat-sanctiunile-dure-impotriva-rusiei-care-sunt-acestea.htm
Buna dimineața
egoism -cam așa văd eu atitudinea vestului Europei /toți sunt obișnuiți cu bunăstarea…cu liniște și -in lipsa de preocupări reale-o promovează pe “Greta”…la Bruxelles s a limitat circulația in oraș la 30km/h…înainte era 50…daca înainte făceai 25 km in 30 min acum ii faci in 60 min/înainte motorul mașinii consuma combustibil 30 min,acum 60 min…unde naiba e “protejarea mediului”….dar,da bine
creșterea prețului la țiței :Rusia nu a oprit nici o clipa extracția și furnizarea pe piețele internaționale a țițeiului ….de unde “penuria “ …tot se compara cu criza și-n 73….pai atunci opec a stopat livrările ….acum???
As avea și o soluție pentru reducerea importului de gaze=centrale atomice..da,durează 5-7 ani sa le construiesti..gazele,numai in industria chimica
Putin:ca orice dictator vrea numai vesti bune…se pare ca Ucraina opune o rezistența mai mare decât au crezut rușii…nu cred ca are vreunul curaj sa i spună asta lui putin
Asa este partial. Dar chiar si asa Franta trimite arme acum. Suedia este si alaturi cu toate ca nu vrea sa se expuna. Sunt greoi. Dar nu sunt nconstienti. Mai tragic este ce se intampla in Romania. Frica. Jelanie cu toate ca stau la caldura. Prudenta exagerata, oportunism, duplicitate. Rugaciuni pentru ca o duc greu? Brrrr ce caracter. Buna dimineata!
Rușilor l-o se tot spune ca trebuie sa facă sacrificii pentru “maica Rusia”…ar trebui sa le spună cineva ca maica are și un soț azi e Putin,care ii ia banii sa i joace la cazino=războaie sau sa și satisfacă amantele =clica din jurul lui și ca ,de fapt,de asta nu are ce pune pe masa copiilor=poporul
Eu zic sa ne enervam mai putin pe ce vedem la tv, internet, etc. si sa incepem sa ne pregatim sa facem de face eroicul popor ucrainean.
Noi, impreuna cu NATO.
Urmatorii “nazisti” ai dementului de la kremlin s-ar putea sa fie romanii.
Iar dementul kremlinului are in plan sa atace o tara din NATO si sa ameninte in continuare cu arma nucleara. Trebuie oprit acum, indiferent de arme doreste sa utilizeze.
Buna ziua
Granita cu Ucraina e liniștită.
E ora să trimită Romania arme și muniții ucrainilor.
Acum pină nu se vor uita la noi tanchiștii ruși de dincolo de Prut.
Absolut, si la asta imediat ma refeream cu “sa ne pregatim”.
Sa nu ne facem iluzii ca “la noi nu se intampla” tipic cocalutilor majoritari.
Chiar sunt sanse dintre cele mai mari sa se intample chiar cu romanii.
Buna dimineata. mesajul lui Zelensky. ” Vrem arme nu transport”! Au refuzat propunerea americana de a evacua Kiev. Ucrainienii se intorc sa-si apere tara. Se inroleaza. O tara care isi merita onoarea. O tara de oameni curajosi, de eroi. Slava Ucraina!
Si da, ce a spus Kasparov, “Așa au ajuns să răspândească corupția”, este foarte valabil in Romania.
Tocmai pentru ca este o tara extrem de corupta, Romania este una din principalele tinte imediat urmatoare ale dementului kremlinului.
In nord s-ar lovi de stanci nu de mamaligi, asa crede.
Bună ziua!
O… constatare… Pe turci, chiar dacă „ne-au călărit” sute de ani, luându-ne tribut, băieți să-i facă ieniceri, fete pentru harem, teritorii devenite pașalâc (Dobrogea, mare parte din Banat) sau raia (Giurgiu, Turnu, Brăila, Tighina, Hotin), i-am mai și bătut, bine, și nu de puține ori – Rovine, Târgoviște, Podul Înalt, Călugăreni, Plevna… La fel – pe nemți – la Mărăști, Mărășești, Oituz, Oarba de Mureș… Până și pe unguri i-am caftit, fie în Evul Mediu – la Posada sau la Baia, fie mai recent – în 1919, când am ajuns până la Budapesta… Dar… pe ruși i-am bătut vreodată???
Am căutat, dar n-am găsit nimic!… Polonezii, în schimb, se pot lăuda ori cu faptul că, pe la 1610-11 au cucerit Moscova (da, puteți să verificați!), iar, în 1920, s-au apărat foarte bine contra armatei bolșevice, pe Vistula, chiar la „porțile” Varșoviei, urmărindu-i pe ruși, pe urmă, până spre Kiev, de-au cerut chiar rusnacii pacea!…
Campania din 1941 nu se pune, că principala forță ofensivă, la trecerea Prutului au constituit-o nemții!… Și, pe urmă, oricum, s-a terminat prost pentru noi, în august 1944 și, mai ales, după!…
Da, stiu. Daca ne activam cocalautzii si pitzipoancele putem sa luptam ca ucrainienii.
Dar trebuie sa incepem sa ne activam deja si sa nu lasam toata greutatea pe NATO iar noi ca popor sa stam ca betivii satului la crasma privind cum lupta aia.
da, stati linistit. I-am batut pe rusi in 1918, cand le-am trimis detasamentele pachet lui Lenin.
Si in 1877, cand am invins unde ei nu au putut.
Aveam „în memorie” aceste momente, dar, la vremea respectivă, lichidarea oastei rusești bolșevizate se făcea în contra unui „aliat”, care, în perioada septembrie 1916-toamna anului 1917, nu făcuse (mai) nimic în sprijinul Armatei Române, care lupta, deja, pe un front ce reprezenta peste jumătate din lungimea frontului estic! Constantin Kirițescu, în „Istoria Războiului pentru Întregirea României” povestește, cu lux de amănunte, cum a fost „curățată” Moldova (singura regiune liberă a țării) în perioada decembrie 1917-februarie 1918 de milionul de soldați bolșevizați, cu exemple de la Socola-Iași (unde, în decembrie 1917, pregăteau uciderea familiei regale și proclamarea unei „republici bolșevice” în România!), Bârlad, Galați și altele… Doar că, atunci, am considerat că este vorba doar de (auto)apărare față de un aliat-musafir care, nu doar că nu ne mai era aliat, dar nici nu mai voia să plece, și dorea (ca acum în Ucraina) să ne impună ei viitoarea direcție politică!
Au mai fost acțiunile din decembrie 1918-iunie 1919, pe Nistru, în zona Hotinului, la Tighina și în alte puncte, în care bolșevicii și complicii lor au încercat, după un plan coordonat cu bolșevicul de la Budapesta, bela kun, distrugerea (din nou) a României. Și acolo a fost (auto)apărare! A căzut, la datorie, pentru Țară, inclusiv un general (Poetaș), ucis de bolșevici!…
“Ucraina, sfidarea rusă şi tragedia Europei
Vladimir Putin nu este nici un accident al istoriei, după cum nu reprezintă un caz psihiatric. Preşedintele Federaţiei Ruse întruchipează, în toată agresivitatea sa barbară, statul rus: un stat care a cărui unică vocaţie a fost expansiunea teritorială şi împilarea popoarelor aflate sub suveranitatea cnutului său.Acest stat rus de acum duce mai departe ambiţiile de revanşă sovietică şi nostalgia măreţiei ţariste. Modul său de manifestare poate surprinde doar pe cei lipsiţi de o minimă educaţie istorică. Conduita imperiului rus, indiferent de denumirile sale trecătoare, este constantă şi previzibilă: în cele din urmă, puterea armată este singura care contează cu adevărat.
Acest stat rus, ipostaziat de Putin, a trecut prin anii de incertitudine de după 1991 doar spre a regăsi, după un deceniu, resentimentul ca temelie a unei noi politici, interne şi externe, în egală măsură. Stat revizionist şi stat agresor,statul rus nu acceptă dreptul internaţional şi cooperarea internaţională decât ca pe nişte strategii de întărire a propriei sale poziţii hegemonice. Ipocrizia este elementul fără de care diplomaţia Rusiei nu poate funcţiona: moştenirea sovietică este în patrimoniul ei genetic.
Acest stat rus, înarmat graţie sumelor obţinute din exporturile energetice încurajate de complicii săi europeni, atacă Ucraina. Bătălia pentru Kiev este o bătălie pentru Europa centrală şi de est. Tancurile ruse care înaintează acolo pot înainta, în anii de vin, spre Riga sau Chişinău. Armata rusă este pe cale să anihileze statalitatea Ucrainei şi să reducă la starea de sclavie o naţiune a cărei existenţă Rusia nu o recunoaşte.
Agresivitatea Rusiei ar fi fost imposibilă în absenţa solidarităţilor şi complicităţilor. Lista de oficiali europeni afiliaţi companiilor ruse este imaginea legăturilor ce explică, astăzi, timiditatea sancţiunilor. Pentru o parte însemnată a elitei Germaniei, acomodarea cu Putin este o soluţie raţională: cedarea de teritorii este un preţ legitim pentru încheierea acestei tranzacţii.
Vladimir Putin atacă Ucraina acum pentru că slăbiciunea Occidentului îi oferă o ocazie pe care nu o poate rata. Rusia nu a ezitat, niciodată, să lovească atunci când inamicii ei au fost slabi şi dezuniţi. Laşitatea celor antrenaţi în relaţiile economice şi politice cu Rusia a acţionat ca un catalizator.Tragedia Ucrainei evocă tragedia unei Europe centrale şi de est ameninţate, mortal, de imperialismul rus. Catastrofa de acum poate fi ocazia de a reflecta la impasul în care ne aflăm: lichidarea Ucrainei nu va fi decât începutul unui proces de expasiune sovietică. Precedentul de acum este unul dramatic şi neliniştitor. …”
https://www.hotnews.ro/stiri-opinii-25392477-ucraina-sfidarea-rusa-tragedia-europei.htm
Sărut mâinile!
Extrem de adevărat și trist!Vestul, din care și noi facem parte acum, a fost complice și este și azi. Era o știre, dar n-o mai găsesc (s-ar putea să o fi șters chiar eu!), conform căreia, o mulțime de instituții din țară – și cetățeni, din păcate – alimentează de la lukoil!… În mai bine de 10 ani de când sunt șofer, o singură dată, de nevoie, cu mare părere de rău, am oprit la o asemenea benzinărie!
Ieri, peste Prut, a fost închis un site care populariza minciuni rusești. S-a dat și o lege, alaltăieri, de a se limita și eventual chiar interzice, emisia posturilor rusofone din Basarabia, dacă promovează mesajele Kremlinului. Dar, la noi, lobotomizatul cna ce face??? Haznalele și guitză tv trebuiau închise de multă vreme! De ce mai emit încă???
Si da, trebuie sa inceapa de astazi si Romania cu epuizarea mediatica a tradatorilor si cozilor de topor ale dementului de la kremlin:
https://www.g4media.ro/breaking-republica-moldova-blocheaza-site-ul-rus-de-propaganda-sputnik.html
Ce a fost prea mult, este deja mult prea mult.
Pentru ca istoria pe care o stiu eu este in mare parte cea din comunism voi citi mai mult despre Romania Mare. Despre Bucovina de Nord, Herta, Hotin si judetele din sudul Basarabiei. Oricum ar fi , intotdeauna este mai bine sa ai un partener de discutie civilizat si care asculta de legile democratice. Acest argument al Romaniei Mari nu trebuie folosit in scopuri de dezbinare. Asta se incearca si asta va fi leit-motivul folosit de capsalisti, sosocari sau simionisti cat de curand. Sunt convinsa ca sunt multi oameni de bine care vor cadea prada pe moment acestei argumentatii. Si isi vor risipi votul si viitorul. Daca vom cadea in plasa patriotismului ieftin nu vom realiza ceva si dezbinarea si frica va continua si va fi folosita de cei care au interese externe sau meschine. Asa cred eu.
‘Ce poate opri țarul scelerat? Solidaritate fără gaze și carantinarea norodului rus complice
….Ar trebui să fie foarte clar, Europa a plătit cu banii pe gaz și petrol invadarea Ucrainei și continuă să o finanțeze cu scoruri tot mai mari, pe măsura prețurilor care bat record după record.
Am văzut apelurile la solidaritate cu Ucraina, înfierările în cei mai duri termeni la adresa lui Putin, dezamăgirea că NATO nu a intrat în cel de-Al Treilea Război Mondial printr-o intervenție militară efectivă împotriva trupelor rusești.
Dar să rezistăm fără gaz și petrol rusesc cât e nevoie pentru sufocarea economică a Rusiei am fi de acord? Acesta ar fi gestul suprem de solidaritate și el ar începe cu excluderea Rusiei din sistemul SWIFT. Cați europeni înlăcrimați la vederea copiilor terorizați ar strânge din dinți la raționalizări, la un pic de frig, la o problemă la pompă? Cați ar renunța la comoditatea și confortul propriu nu doar pentru un principiu, ci pentru un real imperativ de securitate? Acesta este ascendentul pe care Putin și l-a creat și pe care mizează, cu succes deocamdată.
Europa nu mai poate fi vreodată în siguranță, cât timp este dependentă energetic de el. Indiferent cât de costisitoare, indiferent cât de incomodă, independența Europei de gazele rusești trebuie să devină un obiectiv strategic fundamental rapid. Altfel, Putin rămâne o bombă cu ceas amorsată cu bani europeni. Pe de altă parte, nu este vorba numai despre Putin, mă tem că este vorba și despre poporul rus.
În ziua când Putin invada fără niciun motiv și obiectiv cât de cât legitime o țară pașnică, în ziua când Federația Rusă a devenit un stat terorist, în acest stat au protestat doar câteva mii de oameni. Câteva mii din 144 de milioane, care au rămas în case, deși printre victimele din Ucraina sunt și ruși. Au rămas în case și când imaginile cu protestatari, ruși de ai lor, bătuți sălbatic și arestați de forțele de ordine, au făcut înconjurul Internetului. Înțeleg și frica, înțeleg și legislația draconică, și aparatul represiv teribil al regimului Putin. Dar mai stiu că și împotriva lui Ceaușescu s-a ieșit în stradă. Și mai știu că niște mii de oameni pot fi anihilați. Câteva milioane, e mult mai greu. Multe milioane, e imposibil. Dacă o majoritate a rușilor considera inadmisibil să fie parte a unui stat terorist, ar fi trebuit să o vedem acționând în consecință. Cât timp nu am văzut-o, nu putem trage decât concluzia că, exceptând câteva mii, norodul rus îl susține pe Putin sau, măcar, nu e deranjat insuportabil de acțiunile lui.
Iar nenorocirile din Ucraina nu sunt comise de androizi care primesc ordine de la alți androizi. Sunt comise de ruși care primesc ordine de alți ruși. Cei care trec, la propriu, cu tancul peste civili nu sunt androizi, sunt ruși. În aceste condiții, ar trebui ca cetățenii ruși să sufere restricții om cu om, în rând cu liderii lui. Adică ruşii să fie carantinați în rezervația numită Federația Rusă, până când decid că Putin e insuportabil și trebuie dat jos de la putere. De la copiii oligarhilor ruși care studiază în decadentul Occident până la rușii care călătoresc sau fac afaceri în Occident, cât timp nu se ridica împotriva țarului scelerat ar trebui să fie dați afară din lumea civilizată. Dar sigur că și aici am reveni la chestiunea sacrificiilor pe care sunt dispuși să le facă occidentalii care încasează banii cheltuiți de ruși.
Putin a devenit o problemă intenationala cu complicitatea, cel puțin, dacă nu cu aprobarea propriului popor care, din punctul meu de vedere, a devenit nefrecventabil în rând cu liderul său. Dacă Vladimir Putin va rămâne țarul Rusiei și Occientul va trata acest moment ca pe un accident, o rătăcire, situația se va repeta. Deja amenință fără rezerve Finlanda și Suedia…..Dar după un timp, dacă lucrurile nu se vor schimba radical, o va putea face. Iar dacă următoarea țintă va fi Republica Moldova, țara soră unui stat NATO, ce presiune ar pune atacul pe România și pe Alianță?
Dacă tot am descoperit, în sfârșit, că Putin e capabil literalmente de orice, ar fi o nebunie ca Occidentul să îi permită și pe viitor acest orice care include bomba nucleară.”
https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/ce-poate-opri-tarul-scelerat-solidaritate-fara-gaze-si-carantinarea-norodului-rus-complice
Asa este. Asistam la un viol sangeros . La moarte si la suferinta. Suntem complicii unui criminal. Se pare ca se discuta deja despre posibile actiuni justitiare impotriva acestui criminal. Sper sa fie adevarat. va lua timp dar ssper ca aceste zvonuri sa fie reale.
O situatie la zi din partea unui USRist.
“Am făcut un mic rezumat după noaptea asta. Scuze pentru typos, am dormit 8 ore de când a început războiul:
– Kiev: a rezistat. Lupte in est, vest, nord. Au incercat intrarea pe bdul Victoriei (esentiala ruta) si au fost blocati. Kievul rezista. Presedintele e viu.
– Odessa e sub atac. Rezista.
– Harkov e sub asediu. Rezista.
– 2 IL-76 (transportoare gigant rusesi) doborate de Ukr.
– Luțk si Rivne (vest) sunt survolate de avioane rusesti de recunoastere pentru ca…
– …NATO tocmai a trimis in seara asta armament greu spre ucraina, INCLUSIV armament sofisticat anti-aerian.
– Polonia și-a oferit disponibilitatea pentru a transporta toate astea pe la ei, pentru intrarea în Ukr prin vest.
– Biden a semnat ajutor de 600 mil dolari. 250 in humanitarian aid. 350 mil in armament, inclusiv air defence
– Avioanele de recunoastere NATO s-au apropiat de spatiul Ukr (speculez motivul) pentru a verifica ruta de transport a armamentului care va ajunge azi in Ukr.
– biden a cerut congresului vot de ajutor de 6.4 miliarde de dolari pentru ukr. Asta inseamna tot bugetul armatei ukr pe 1 an de zile.
– Rabinul sef al Ukr a declarat acum 15 min ca sustine efortul de razboi al Ukr. Presupunerea mea e ca Israel se va implica limitat, covert-ops in zona.
– Niciun oras nu a fost castigat inca de rusi. Nici Sumy nu e în totalitate sub control.
– Cernobyl este punct strategic de trecere, deci nu e vorba de a folosi centrala pe post de armă, asta ar afecta Belarus and they don’t want that.
– Italia si Germania au declarat (intr-un final) ca nu se opun scoaterii rusiei din SWIFT, ceea ce ar insemna practic infrangerea economica a rusiei;
– Anonymous a spart ministerul apararii si a dat publicitatii toate documentele. Se gasesc pe mega nz.
– Tot anonymous a inchis site-ul bancii centrale, gazprom si lukoil.
– Rusii au parțial (nu se știe cât) superioritate aeriană, însă sunt departe de supremația aeriană necesară și pe care o așteptau la ora asta.
Russian Hitler, go fuck yourself!”
Demonstratii Cluj – Pta Unirii ora 18:00
Brasov – ora 18:00
Se pare ac si Alba iulia este pe drum?
Capitala freaca tiparul.Iasi-ul la fel.
1 000 000 de oameni au semnat pe AVAAZ impotriva acestui razboi. Se strang semnaturi in continuare.
https://secure.avaaz.org/campaign/ro/stop_the_war_loc/?fiCUFmb&fbogname=Marinela&fbclid=IwAR0kUtrgvsv385oSfOjWm9I1HgGpQ_Rm05M4aGpr3lZrAsEQ1PtLBxvdoFA
Bună ziua!
Mulțumesc! Am semnat!
Și pe mine mă miră „liniștea” de la Iași, în condițiile în care, din ce știu, sunt numeroși ieșeni care au și sărit deja în ajutorul ucrainenilor. Circa 90% din capacitatea de cazare în hoteluri, moteluri, pensiuni etc, este ocupată, mulți ieșeni și-au pus locuințele la dispoziție sau alte spații de cazare pentru refugiați, se oferă ajutoare la vămi (la Sculeni și chiar la Siret, unde este un echipaj de urgență), etc….
Bună ziua!
O analiză americană:
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/ofiterii-americani-analizeaza-situatia-din-ucraina-de-ce-s-a-domolit-ofensiva-rusiei–316005.html
„Principalele concluzii sunt următoarele:
După o primă zi impetuoasă, aplombul ofensiv al armatei Rusiei s-a domolit, dar Vladimir Putin poate suplimenta repede numărul de trupe trimise în luptă
Debutul războiului s-a făcut după manual. Sistemul de apărare antiaeriană a Ucrainei a fost vizat cu rachete lansate din aer, de pe mare sau terestre, în încercarea de a obţine controlul absolut asupra spaţiului aerian. Trupele terestre au fost trimise spre Kiev pentru a înlătura Guvernul
Lucrurile apoi au încetinit. Este una să traversezi graniţa cu trupe sprijinite de protecţia aeriană şi altceva să te angajezi într-un război urban, în care adversarul este bine poziţionat şi cunoaşte locul pe care îl apără
Nici un oraş mare nu a fost capturat şi nici nu a fost obţinută superioritatea aeriană. Acest lucru se datorează faptului că ucrainienii folosesc siteme de apărare mobile, greu de localizat pentru a fi lovite, dar şi faptului că ruşii lovesc locaţii vechi în care erau amplasate armele antiaeriene, ceea ce poate sugera o deficienţă în sistemul lor de informaţii. Capacitatea ucraineană de apărare antiaeriană a fost afectată, dar avioanele proprii zboară, luptă şi pun probleme serioase ruşilor
Suplimentar, observă militarii americani, ruşii au desfăşurat luptele ţintite cu rachete preponderent pe timp de zi, ceea ce poate indica faptul că au o capacitate scăzută pe timp de noapte, un indicator important al performanţei în luptă.”
Revin.
Forțe ruse au plecat din Bielorusia dar au cotit către granita Ucraina- Polonia.
Evident vor sa oprească aprovizionarea cu arme și muniții a ucrainilor .
Doar că la granița sunt și americanii.
Multi si cu multe” scule”.
O mica scânteie poate porni un incendiu catastrofal.
Razboi de duarata anunta Macron. Arme pe drum. Olanda, banui Suedia , UK.
Swift se va taia in cateva ore. a mai ramas doar sluga de Orban. Germania, Italia ok. Elvetia inaspreste sanctiunile.
PPE https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/vladimir-putin-acuzat-de-ppe-de-crime-de-razboi-1851805
Va imbratisez ma duc la familie cateva ore.
Și Ciprul a acceptat ca Rusia să fie scoasă din swift!
https://www.msn.com/en-us/news/world/heroic-ukrainian-soldier-blows-up-bridge-himself-to-halt-russia-advances/ar-AAUjHrj?ocid=msedgntp
Asa trebuie luptat cu armatele care asculta de ordinele dementului de la kremlin.
Altfel: sclavie, saracie si inapoiere perpetue.
Buna ziua tuturor,
Aici ar fi o zi minunata, daca nu ar fi tristetea legata de Ucraina.
O bila alba aici pentru François Hollande (fost presedinte francez) care cere sanctiuni drastice contra Rusiei. A fost invitat la consultari de Macron (in calitate de fost presedinte) si a fost foarte taios in discursul sau. Bravo lui.
Din discutiile cu studentii mei, e greu cu opinia publica care, desi simpatizeaza cu Ucraina, e putin dispusa sa sacrifice confortul pentru o lume libera, pentru drepturi….Fiindca le au, si fiindca epocile trecute cand nu le aveau sunt atat de indepartate, e mai greu sa inteleaga. Va trebui timp, pe care ucrainienii nu il au.
Constat, iarasi, inadecvarea NATO si a tarilor occidentale in a relationa cu Rusia. Liderii europeni sunt definiti printr-un amestec de frica (mama, bubu) si lipsa de creativitate in a riposta. Cum rusii folosesc Belarusul pentru actiuni (stiind ca Ucraina nu poate sa atace fara sa declanseze raboi), putea si Nato sa foloseasca cateva din bazele frontaliere pentru a le pune la dispozitia Ucrainei, de exemplu. Macar pentru a permite unor avioane sa innopteze/realimenteze fara sa fie bombardate de rusi. Protesta Rusia? Atunci i se putea spune sa faca bine sa renunta la a actiona din Belarus.
Se putea organiza o campanie masiva de informare pe retelele sociale rusesti despre ororile lui Putin. Se puteau distribui videori cu apelurile liderilor occidentali la populatia rusa sa iasa in strada. Nimeni nu poate inchide sute de mii de protestatari, orisicat de puternica ar fi represiunea politiei ruse.
Ajutorul trimis e util, desi limitat. Pacat de bietii oameni care mor.
Vom vedea….
@ stefan Doamne fereste! Sper la o fractionare in randul acolitilor lui Putin. Sper sa nu fie disperare de la vestici?
Ungaria a acceptat taierea swift ( the Guardian acum o ora)
Turcia opreste navele rusesti sa intre in Marea Neagra.
https://www.theguardian.com/world/live/2022/feb/26/russia-ukraine-latest-news-fighting-kyiv-zelenskiy-assault-putin-capital
Intr-adevar, e o masura buna, fiindca mai multe nave rusesti navigheaza in Mediterana. Nu stiu daca spre Marea Neagra. Cate ceva aici:
https://www.navalnews.com/naval-news/2022/02/unusual-russian-navy-concentration-seen-in-eastern-mediterranean/
Nu este inca clar? Este declaratia lui Zelensky pe twitter. Rusia a sarit si a spus ca nu are nicio confirmare. Turcia a adaugat adineauri ca au nevoie de timp de gandire. Posibil ca zelensky sa fi incercat sa le forteze mana? Discutii or fi avut dar sa asteptam confirmarea Turciei. Stat NATO.
Încep să vină și vești mai puțin proaste, ca să nu zic bune… Dacă turcii interzic rușilor să intre în Marea Neagră, asta chiar e o veste bună. Mai e și ajutorul Vestului în armament, via Polonia. În ceea ce privește excluderea rusnacilor din swift, văd că doar nemțălăi spun „nein”, sau, mai degrabă „niet”!..
Apoi, constat că planurile propuse de cetățeni – așa cum opina, mai sus @etranger, la orele 15.00 – sunt mult mai aplicate la situația reală decât bâlbele eurocraților și politrucilor occidentali!…
Germania a acceptat taierea din swift ieri noapte. Toti au fost mielusei de dimineata in afara de ungaria care a acceptat acum 2 ore.Au fost primii. Si elvetia se aliaza inasprind masurile de control asupra banilor russti. Turcia a spus ” deocamadata am nevoie de timp”? De gandire.
Atunci să le taie swift-ul rușilor odată!… Ce mai așteaptă? Să ocupe putler toată Ucraina???
Declarații interesante ale unui jurnalist ucrainean, Dmitri Gordon: se pare că fiecare zi de răzbel îi costă scump pe ruși:
https://agora.md/stiri/99160/gordon-rusii-au-pierderi-enorme-razboiul-ii-costa-circa-20-de-miliarde-de-dolari-pe-zi-video
„„Opriți-l pe Putin! (…) Războiul îi costă pe ruși 20 de miliarde de dolari pe zi. Putin a crezut ca va fi o plimbare ușoară. Rachete au rămas puține, le ajung pentru 3-4 zile, motiv pentru care le păstrează. Arme nu mai sunt, fabricile rusești nu pot face față comenzii de arme pentru moment. Nu ajunge armament, termenul real de a-l primi e 3-4 luni. Înainte livrările erau din Slovenia, Finlanda și Germania. acum sunt blocate. Ei spun că dacă Ucraina rezistă 10 zile, vor trebui să se așeze la masa de negocieri pentru că nu le ajunge nici armament, nici bani, nici resurse. Nu le este foarte frică de sancțiuni”, a declarat Gordon.”
Dacă li se taie swift-ul, pot cotraataca ucrainenii și să ocupe ei Moscova!…
Se „mișcă” și lumea culturală și sportivă! Opera din Zagreb a scos, în semn de protest față de invazia rusă în Ucraina, mai multe piese de Ceaikovski din program, iar britanicii au interzis reprezentațiile Baletului Balșoi la Londra!
La fotbal, zilele trecute, uefa s-a făcut de râs, cerând, prin observatorul meciului Napoli-Barcelona din Europa League (un… rus!) să fie eliminat bannerul „Stop War”, afișat de jucătorii ambelor echipe.
Detalii, aici:
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/a-stop-razboiuluia-ca-mesaj-politic–315949.html
Pe de altă parte, după ce Suedia, Cehia și Polonia au anunțat că nu vor să joace meciurile barajului de calificare în Rusia, polonezii au declarat că naționala lor refuză să joace CU Rusia, urmând ca toate cele trei echipe (deci și Cehia și Suedia) să vină cu o poziție comună la fifa, pentru calificarea la (parodia de) mondial din Qatar!
Cam târziu și cam puțin, am mai spus-o – rusnacii trebuiau sancționați de acum 8 ani! – dar e un început!…
Gherghiev dirijorul, amicul lui putin scos de peste tot!
Demonstratie acum in Bucuresti. Din ce in ce mai multi oameni se aduna..
După o „tradiție” de aproape 3 decenii*, ieșenii vor protesta și ei. Mâine!
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/iesenii-se-pregatesc-sa-protesteze-duminica-fata-de-actiunile-lui-putin-din-ucraina–316045.html
*„Tradiția” datează de la greva studențească din toamna anului 1995 (eram în ultimul an de facultate, al cincilea)! Toată țara (centrele universitare) au intrat atunci în grevă luni, liderii studenților de la noi au hotărât să începem marți! Cotidianul local de atunci, „Monitorul” (azi, „Ziarul de Iași), titra: „Pe motiv de ploaie, greva se amână!”… Remarcabilă a fost consecvența duratei grevei: toate celelalte centre studențești au revenit la cursuri de luni, după două săptămâni, ieșenii au protestat și luni și s-au întors la cursuri marți! 🙂
O fi de la caracterul mai „molcom” al moldovenilor? Nu știu! După (mai bine de) 3 decenii de trai în „dulșili târg”, nici eu nu-s prea „lămurit”…
Lista unor cozi de topor internaționale, care refuză să plece de la conducerea companiilor rusești:
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/lista-rusinii-fostii-lideri-europeni-continua-sa-ia-bani-de-la-rusi–316030.html
Unii au plecat din funcțiile deținute, probabil și la presiunea celor de acasă, dar și pentru că, poate, mai au o fărâmă de conștiință! Alții – nu! Să știe ucrainenii și lumea democratică pe cine să arate cu degetul!…
Multumesc. Scarbe nesatule.
Suntem pe 26. Kievul mai are de rezistat inca 2 zile ca sa se implineasca cel 96 de ore date de analistii americani.
Dar se bat bine, iar lumea ii sustine mai bine decat ma asteptam.
Daca scapa astea 2 zile se poate pune problema de victorie.
Am fost curios sa vad ce zic stirile rusesti, sa vad ce malai viseaza Putin. Cica Zelinski a acceptat negocieri. Cica Putin de fapt nu vrea sa ocupe nici un oras ucrainean si n-are nimic cu civilii.
N-am mai vazut pe nimeni sa pedaleze in revers asa de repede.
In curand o sa aflam ca el nici nu stia ca trupe rusesti au intrat pe teritoriul Ucrainei.
Se pare ca au o bresa printre deputati? Doua chiar. Nu vor razboi.
Vor rezista. sper. Arme e drum din Olanda, Germania . Polonezii sunt carausii. SUA supravegheaza cred transportul. Cred ca si Marea Britanie si Suedia au trimis o arma de defensiva care distruge usor tancurile performante rusesti tip T90 si T72. Va trimit un lik sa vedeti minunatie de arma. DEFENSIVA: https://www.google.com/search?q=robot+57&rlz=1C1LJDK_svRO955RO955&sxsrf=APq-WBtfL4z9vSOVofZpoXyuoBYM9QVb0g:1645902220347&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj1zbbJh572AhUDNuwKHWVGDcwQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=856&dpr=1#imgrc=ShXKNfb0OxdMwM
Belarusia trimite armata in sprijinul lui Putin. Spre Kiev.
nu gasesc nicaieri informatia aceasta, aveti o sursa? mi se pare totusi improbabil, fiindca ar putea fi un pretext pentru o interventie internationala. Nu cred ca risca asa ceva. Desi la ce sclav a ajuns Lukashenko, n-ar fi chiar imposibil.
Nu despre Belarusia?. Am cautat, nimic pe net.A fost o discutie acum 30 de minute in care jurnalista a mentionat acest lucru ca noutate pe Digi24. In schimb focoasele nucleare pe care Putin le muta la Moscova , pentru parada militara am revazut stirea. Noutatea a fost repetata cu filmari care provin de la Ministerul Apararii rusesc.
O minunatie implicarea oficialilor polonezi. Au fost / sunt pe toate fronturile, de la cel diplomatic (presiune pe Germania, pe Ungaria sa accepte scoaterea RU din Swift si trimiterea de armament), la cel logistic. Au initiativa. Sunt determinati. Articulati. Solidari cu fapta, nu cu vorba.
A consimtit in sfarsit si Germania sa trimita arme, si chiar destul de multe:
“Chancellor Scholz: The Russian attack marks a turning point. It is our duty to do our best to help Ukraine defend itself against Putin’s invading army. Therefore, we are supplying 1000 anti-tank weapons and 500 Stinger missiles to our friends in Ukraine”
O rusine oficialii romani. O mega rusine. Tac chitic, cred ca nici nu ar sti ce sa faca, ca doar au fost numiti prin concursuri aranjate. Acum ca ma gandesc bine, mai bine sa taca, decat sa spuna prostii sau platitudini.
@paganel: merci de votre appréciation et recevez mes saluations respectueuses. Invat multe de la cei ca dumneavoastra.
Et moi, aussi! Mon profond remercierments et mutuel respect! 🙂
Și eu am învățat multe și cred că mai am de învățat! ȘI mai multe!
@ etranger
In Rusia televiziunea, radio , ziare, internet sunt puternic controlate de regim .
Model cenzura comunistă dar amplificată.
Rusul de rând nu are habar că Rusia a atacat masiv Ucraina.
El e informat doar despre luptele in Donbass unde (cică) ucrainii ataca , omoară femei și copii.
La demonstrația împotriva războiului de ieri , 1.800 manifestanți au fost arestați. In 5 ( sau 9 , nu știu exact ) orașe ruse.
Tinerii de azi de oriunde din democrații, NU au habar ce e aia dictatura și cum se manifesta la nivelul de :
– propaganda
– măsluire a realității
– vânarea opozitorilor
– cenzura
– justiție subordonată total puterii.
Stiu, Stefan, situatia ruseasca. Dar nu e China, inca. Si chiar si acolo, sunt aplicatii de socializare folosite de chinezii de rand.
Revenind la Rusia, trebuiau gasite portitele prin care sa se scurga informatii in masa pe retelele lor, alea care sunt: Anonymous au putut sa pirateze televiziunile si sa afiseze muzica ucraineana pe televizoarele rusilor. N-au statele occidentale capacitati cyber?
Problema e ca pentru moment nu vad nici creativitate, nici mare agilitate. Se misca, da, dar greoi. Ironia e ca idea de agilitate, de raspuns rapid si asimetric vine dint-un document militar francez, sau american, nu mai stiu…
Acu poate ca astept eu prea mult, doar ca vorbim de luni de zile de criza si tot nu suntem pregatiti.
Daca scenariul de mai sus (belarus intervine) e adevarat, atunci e groasa pt ucraina. Stam sa asteptam, sau anuntam clar interventie internationala gen “coalition of the willing” ca sa descurajam posibila actiune?
Rușii au început să cenzureze puternic inclusiv Twitter.
Fac rău imaginile cu ruși prizonieri, tancuri sărite in aer.
Groase probleme de propaganda oficială rusă.
Deci ultimele noutati ciupite de la Digi 24 din dialoguri. Belarusia intra in razboi, Trimite trupe spre Kyiv acum ( scrierea ucrainiana a numelui) si muta focoasele nucleare din est la Moscova.
cred ca e o confuzie, mi se pare ca se refera la noul convoi V plecat intr-adevar din belarus, dar e tot al rusilor. mai e cred eu pana la interventia belarusului, daca o fi. mi se pare prea primejdios, desi inca o data, nu imposibil.
Sursa mea: Ural trucks of the Russian Armed Forces marked with “V” were seen in Yelsk (Gomel region, Belarus) today at around 18:00
Nu vă „luați” după tembeliziunile românești! Mulți gurnaliști de acolo sunt „în război” chiar cu limba română, așa că să nu aveți pretenția de a și relata în cunoștință de cauză! Eu NU mă uit la tembeliziuni, de ani buni!
Rușii au inițiat o petiție pentru demiterea lui putler:
https://www.change.org/p/%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%82%D1%8C-%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D0%B8%D1%87%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0-%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D1%84%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8-%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%B0-%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87%D0%B0-%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0?utm_content=cl_sharecopy_32499956_ru-RU%3A3&recruiter=31981375&recruited_by_id=b09d47f0-fe50-012f-c258-4040af38c10c&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink&utm_campaign=psf_combo_share_message&utm_term=psf_combo_share_initial&share_bandit_exp=message-32499956-ru-RU&pt=AVBldGl0aW9uAPTo7wEAAAAAYhpAqaQoxO45YmY3MmViNA%3D%3D
Iar prietenul Orban a fost refuzat ca gazda a tratativelor diplomatice intre Ucraina si Rusia. De catre zelensky. Hahaha! Ce o fi stiind Zelensky?
Dacă e un președinte cerebral, și-a luat consilieri pregătiți. Unul dintre ei putea să-i spună că, în 2014, la instigarea rusului extremist jirinovsky, ungurii erau pregătiți să „năvălească” în Transcarpatia ucraineană (cum au făcut și-n martie 1939, când au rupt-o din muribunda Cehoslovacie). S-au „potolit” după o „cazma în figură” dată de polonezi, la o reuniune a „Grupului de la Vișegrad”!…
Așa că, putea Zelensky să consimtă să fie „gazda” medierii același ticălos care se pregătea să „reunească” Transcarpatia cu Ungaria???
Opinie personală: dacă este cineva care va salva Ucraina sau va avea, cel puțin, o contribuție decisivă la această salvare, atunci Polonia este aceea!
Prietenul @etranger a „pus” punctul pe i: e mai bine că guviermii noștri tac! Mai bine muți, decât să se umple de… „respect”!… Mai ales că are și cine să (NU) ne reprezinte!…
Salutare tuturor!
Sa nu credeti ca nu sunt aici, insa nu am pur si simplu capacitatea de a comenta, pentru ca citesc aproape din 10 in 10 minute stiri despre razboiul din Ucraina. Ma uit si nu imi vine a crede cum un idiot a declansat un razboi avand un pretext atat de “subtire”, la care si el a renuntat dupa o zi, anume “protejarea” rusilor din cele doua teritorii furate in 2014.
Observati cum nu mai iese nimeni de la Kremlin sa “explice” ceva, caci nu este nimic de explicat. E o agresiune de distrugere a unui stat, si dictatorul a renuntat pana si la cel mai subtire pretext posibil. Nici curcile nu cred ca zice idiotul de lavrov si stapanul sau. Orice locuitor al planetei vede asta.
Fiecare ora (ora, nu zi) in care Ucraina nu se preda il apropie pe putin de ceea ce el nu a putut prevedea, anume coalizarea intregii lumi impotriva sa. Avea nevoie de o victorie in 3 zile, nu o are. Iar daca Ucraina inca rezista (la Kiev sau in zonele neocupate), tot e ca o infrangere pentru el. Fiecare ora ce trece arata oamenilor din intreaga lume adevarata fata a lui Putin.
Europa s-a denazificat dupa razboi, Rusia e comunista si azi si nu se va de-comuniza pana ce lumea nu va intelege azi ca stalinismul nu a murit odata cu stalin. putin este urmasul lui.
“Cetatean, multumesc pentru concluzii. Absolut necesare.
Declaratia Ministerului Apararii Ucrainian asupra pierderilor cauzate Rusiei. Uitati-va la tancuri? Acolo este robotul suedezo-britanic, Arma defensiva. Am incredere in declaratiile ucrainienilor
https://twitter.com/intent/like?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1497672326606950409%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.theguardian.com%2Fworld%2Flive%2F2022%2Ffeb%2F26%2Frussia-ukraine-latest-news-fighting-kyiv-zelenskiy-assault-putin-capital&tweet_id=1497672326606950409
https://www.politico.eu/article/ukraine-russia-war-what-if-putin-attacks-nato-next/
“”Romania, a militarily weak neighbor of Ukraine, will likely soon see Russian forces lined up along its border, in a position to provide support for Serbia and the Republika Srpska.”
Sa nu ziceti ca nu am spus 🙂
https://flipboard.com/article/ukrainian-ambassador-to-the-u-s-markarova-unlike-in-2014-u-s-is-showing-/a-VBXHqRaMR-y4NX5I27vqCQ%3Aa%3A1908448193-05ac7612a0%2Fflipboard.com
“Imagine if Trump was president now. Putin would be getting ready to take over all of Eastern and Central Europe.”
Nu trebuie sa imi imaginez, pentru ca a fost presedinte, si stim ce s-a intamplat: putin nu a indraznit sa atace Ucraina.
Apropo, Ucraina a pierdut Crimeea pe timpul lui Obama, alt mare democrat umflat cu pompa de presa internationala.
Daca isi punea coronita de rege si neamurile puse la Casa Alba ajungeau printi mostenitori asa cum spera, ar fi impartit la o bere cu putin Europa in maniera clasica ,aia pe care o stim cu totii. Cu un zid in mijlocul Europei de Est. Ar fi pastrat doar Slovacia pentru ca sunt fete dragute pe acolo. Si treump si putin sunt din aceiasi radacina. Niste oportunisti cu visuri extreme de maretie.
vorbe multe, fantezii bogate. Dovezi?
Concret, in lumea reala, Ucraina a fost lovita de rusia numai cand erau presedinti Obama si Biden.
“Crimeea pe timpul lui Obama, alt mare democrat umflat cu pompa de presa internationala” – de acord.
Cu partea cealalta, ref dementul orange tradator al USA, sunt de acord numai cu @mona 🙂 :
“..ar fi impartit la o bere cu putin Europa in maniera clasica ,aia pe care o stim cu totii…”
ma bucur ca stiti ce “ar fi facut” Trump. mare lucru sa fii profet.
sper sa aveti intr-o zi mintea suficient de deschisa incat sa analizati ce “a facut” Obama – de data asta fara ghilimele
Pe bune, chiar asa?…
Nu-i vorba de ce ar fi facut dementul, ci de ce chiar a facut
Pe asta din 2016 o mai tineti minte, ca sa incepem char cu debutul dementului?…. lasand la o parte episodul fianl electoral anti-biden in care a trimis clownul rudi sa implice Ukraine in mizerie…
https://www.washingtonpost.com/opinions/global-opinions/trump-campaign-guts-gops-anti-russia-stance-on-ukraine/2016/07/18/98adb3b0-4cf3-11e6-a7d8-13d06b37f256_story.html
Din cate vad Trump a cedat din vorbe si politete, si a obtinut pace 4 ani.
Chestia asta se chema Diplomatie! Chestie in care Obama cica ar fi fost expert.
(sau ma rog, asa il lauda presa).
Imi cer un pic scuze – n-am vazut prima propozitie.
Primul mandat. Asa se procedeaza.
ma refer la faptul ca sunteti de acord cu supraevaluarea lui Obama.
Da, sunt.
https://www.msn.com/en-us/news/world/israel-fails-to-sign-onto-us-text-condemning-russia-at-unsc/ar-AAUlBbf?ocid=msedgntp
Israel: Business as usual with Russia
Bună ziua!
Lobby-ul pro-rus al mulților evrei veniți din urss se vede!
Si asta, dar mai mult este vorba de Palestina si ce fac ei pe-acolo
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60542877
Rusii au intrat in Kharkiv
România se retrage din Banca Internațională de Investiții în care Rusia este principalul acționar
https://www.hotnews.ro/stiri-razboi_ucraina-25393252-romania-retrage-din-banca-internationala-investitii-care-rusia-este-principalul-actionar.htm
România și-a retras toți diplomații de la Kiev / Anunțul Ministerului de Externe
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-25393321-romania-retras-toti-diplomatii-kiev-anuntul-ministerului-externe.htm
Analiză: Ce înseamnă eliminarea băncilor rusești din Swift pentru economia Rusiei
https://www.hotnews.ro/stiri-razboi_ucraina-25394767-analiza-inseamna-eliminarea-bancilor-rusesti-din-swift-pentru-economia-rusiei.htm
“Stelian Ion şi USR Constanţa solicită Patriarhiei să-l înlăture pe ÎPS Teodosie de la conducerea Arhiepiscopiei Tomisului
…Stelian Ion susţine, sâmbătă, într-un mesaj pe Facebook, că orice justificare a culpei regimului Putin nu reprezintă decât un act de complicitate cu un regim criminal şi terorist.
“Orice discurs pro-Putin nu reprezintă altceva decât o apologie a crimei. Orice justificare sau atenuare a culpei regimului Putin nu este altceva decât un act de complicitate cu un regim criminal, terorist, care omoară oameni nevinovaţi, decide fără drept ce state pot exista şi ce state trebuie să dispară de pe faţa pământului, care face liste negre cu cei care au luptat pentru democraţie în propria lor ţară şi pe care îi elimină în cel mai pur stil mafiot. Aprecierile din ultima vreme faţă de Putin, făcute de către arhiepiscopul Tomisului, Teodosie Petrescu, alias Macedon Petrescu pe numele său de mirean, sau Mache, pe numele său de colaborator al fostei Securităţi, sunt ultima picătură din paharul care a dat pe afară”, a afirmat deputatul USR. El susţine că Arhiepiscopul Tomisului aduce grave deservicii Bisericii Ortodoxe.
“Fostul colaborator al Securităţii s-a remarcat de-a lungul anilor prin implicarea sa directă în politică, (inclusiv prin apropierea făţişă de partidul extremist pro rus, AUR) şi prin tot felul de declaraţii aiuritoare. Individul acesta toxic aduce grave deservicii Bisericii Ortodxe Române, îndepărtează credincioşii de biserică, şubrezeşte Statul Român şi, iată, serveşte cauzei Rusiei putiniste.
În calitate de deputat de Constanţa, solicit alături de colegii mei, Patriarhiei Române, să se delimiteze clar de Teodosie şi să îl înlăture de la conducerea Arhiepiscopiei Tomisului”, a transmis Stelian Ion.
De asemenea, USR Constanţa susţine că declaraţiile pro-Putin ale Arhiepiscopului Tomisului reprezintă o pată neagră adusă României….”
https://ziare.com/stelian-ion/stelian-ion-eliminiare-ips-teodosie-patriarhie-constanta-1727448
Rusia suspendă lansările spaţiale din Guyana franceză
https://www.bursa.ro/rusia-suspenda-lansarile-spatiale-din-guyana-franceza-47187542
Rezumat scurt la 01:30 – aceiasi sursa usr-ista
– Breaking News: SUA va anunța în următoarele minute încă câteva sancțiuni economice (probabil înghețarea tuturor activelor ruse).
– Kiev este sub atac puternic. Rezistă. Noaptea asta poate schimba balanța de putere, dacă Kievul rezistă până dimineață. De ce? Urmăriți următoarele:
– ar însemna că blitzkrieg-ul Rusiei practic a eșuat;
– Turcia a trimis o escadrilă de transportoare în Polonia. Presupunerea mea este că erau pline de drone anti-tank. Asta e excepțional, pentru că sunt extrem de capabile și fiind fără pilot, salvează viețile soldaților ucrainieni;
– Estonia a trimis 9 D-30. Astea sunt niște arme de artilerie de origine sovietică de foarte mare putere. Cel mai probabil vor fi folosite în jurul Kiev-ului în noaptea asta pentru apărare;
– Directorul financiar al Gazprom, cea mai mare companie rusă a fost găsit mort în St. Petersburg. Suicidul pare motivul probabil;
– La 2 ore după scoaterea din SWIFT a unor bănci ruse (scoaterea efectivă durează mai mult decât un click, dar aici mă rezum) cererea din ATM-urile din rusia a crescut de 58 de ori!!! Asta era la 2 noaptea Moskov time;
– Rubla, Luni, probabil va fi la un nou istoric low;
– Nu am găsit cât înseamnă asset-urile Băncii Centrale a Rusiei, înghețate de UE, dar am înțeles că este vorba de câteva sute de miliarde de dolari. Rezervele totale erau de aprox 650 miliarde, strânse de Rusia din 2014 încoace, special pentru a se proteja economic. Well, Russian Central Bank, You can go fuck yourself!
– Sumy a fost recâștigat de ucrainieni;
– Un transport cu armament din Franța a ajuns în Polonia mai devreme. Un altul din UK e încă în aer, va ateriza imediat;
– Un convoi în valoare de 10 milioane de dolari din Lituania (armament, muniție, Stinger, Javelin) a ajuns acum aprox. o oră în Ucraina;
– Niciun oraș nu este controlat de ruși, în continuare;
– La fel, în continuare rușii nu au supremație aeriană, iar superioritatea este doar în zone limitate în zona estică;
– Anonymous a hackuit televiziunile rusești și transmit imagini în direct din orașele atacate de ruși pentru ca toată rusia să afle adevărul;
– Sute de mii (după alte surse, milioane) de oameni din toată lumea au protestat în seara asta în sute de orașe de peste tot din lume;
Balanța de putere este în echilibru. Următoarele ore sunt excepțional de importante pentru dezvoltarea ostilităților din zilele ce urmează.
Glorie poporului ucrainean!
Rezumat de dimineata – aceiasi sursa
A mai trecut o noapte grea peste Ucraina. Răsare soarele. Scurt rezumat, unde voi relua și câteva puncte scrise acum 5 ore:
– Kievul a rezistat. Deja este a 3a noapte, însă atacurile rușilor s-au îndreptat spre obiective strategice de interes civil (rezerve de petrol, linii de gaz, electricitate)
– În continuare, niciun oraș important din Ucraina nu este controlat de ruși.
– Se confirmă că nr. 2 din trupele cecene a fost ucis alături de tot regimentul său.
– În continuare spațiul aerian nu este controlat de ruși, ceea ce este practic o umilință
– Zvonurile începute ieri legate de problemele logistice de aprovizionare cu combustibil se dovedesc a fi adevărate. Principalele tancuri rusești (T-80) rămân fără combustibil pentru că mastodonții ăia consumă cam 10 l de combustibil/km și au un range total de 100 km. Însă…
– …convoaiele rusești sunt atacate inclusiv de trupe civile ascunse în punctele vulnerabile: cisternele. Astfel tancurile devin rapid de neutilizat, fiind fără combusitibil.
– Orașul Sumy a fost recapturat de ukr și menținut.
– Foarte mult armament NATO a intrat sau urmează să intre în ukr azi. Ajutorul SUA (350 mil dolari în tehnică militară) ajunge azi în Polonia.
– Reuters confirmă sinuciderea directorului financiar Gazprom
– Luni, rubla nu va mai valora mare lucru în urma scoaterii câtorva bănci ruse din SWIFT și înghețarea asseturilor Băncii Centrale Rusești. Piața de capital rusă va pierde luni până la 90% din capitalizare. Explic mai jos:
– Băncile țintite dețin aprox. 90% din ipotecile din toată rusia și au un maket share de aprox. 50%.
– Din cele 650 miliarde de dolari reservă a Băncii Centrale Ruse, 120 miliarde sunt în aur și se află in Rusia, 80 de miliarde în yuan și se află în China. Restul de 450 de miliarde sunt în euro și dolari. Ăstea ultimele sunt închețate. Astfel, G7 + UE practic vor îngenunchea economia rusă.
– Au fost interceptate comunicații între bombardiere strategice rusești. Cel mai probabil Tu-160, 95. Sper că nu au de gând să folosească carpet bombing, pentru că aia înseamnă genocid.
– Intel, AMD și Taiwan Semiconductors (cel mai mare producător de semiconductori de pe planetă) au anunțat sistarea oricărei livrări se chipuri către Rusia. Russia, welcome to stone age!
– Echipa de fotbal Dinamo Kiev s-a îmbrăcat în uniforme, au luat armele în mână și sunt pregătiți să apere Kiev-ul.
– Lupte grele au fost în continuare în Harkov.
– Ministerul Apărării din Ucraina a deschis o linie telefonică pentru mamele și soțiile soldaților ruși, pentru a putea suna să întrebe dacă printre cei decedați se află rude de ale lor. That is…humanity!
– Astăzi continuă transporturile de armament anti-aerian din partea țărilor NATO (excepție notabilă făcând România, unde leadership-ul îl așteaptă pe Sf. Așteaptă sau ceva).
– Aseară la Brașov am fost 3-4-500 de oameni care și-au arătat solidaritatea față de Ucraina. Sute de mii (milioane după alte surse) de oameni de pe peste tot mapamondul au ieșit în stradă în semn de solidaritate.
– Peste 150.000 de femei și copiii au părasit țara prin vest spre Polonia și sud spre România și Moldova. Organizarea societății civile din România este exemplară. Organizarea societății civile și a autorităților Poloneze și Moldovene, la fel.
—-
Opinie:
Blitzkrieg-ul s-a încheiat. Războiul însă abia a început. Presupun că în cazul reușitei împingerii înapoi a trupelor ruse din zona orașelor mari cu ajutorul armamentului primit zilele astea, Zelenskyy și comunitatea internațională va cere negocieri de incetare a focului, pentru că se vor afla într-o postură favorabilă.
În cazul în care, în schimb, Putin ordonă full out war inclusiv împotriva civililor, lucrurile se complică extrem de mult. Sper ca așa ceva să nu vedem vreodată!
Noapte bună mie. Bună dimineața Ucraina! Glorie ție și poporului tău!
multumesc pentru stiri.
Moartea unui director din Gazprom nu a fost confirmată. Eroarea poliției din Sankt Petersburg
https://ziare.com/moarte/moartea-suspecta-director-gazprom-neconfirmata-1727520
https://twitter.com/joetruzman/status/1497823841120186368?s=12
Russian soldiers reportedly coming under fire in Kharkiv while on patrol.
Pentru rusi nu va fi ca “… de la sanctiuni, doar nu mai mergem la shopping in occident ha, ha, ha…”
https://twitter.com/battleepoch/status/1497828063723364356?s=12
“There seems a clear fear among Russians amid country’s disconnection from SWIFT banking. People have started lining up in queues in Moscow at 5 AM.”
O idee stralucita, luminoasa, iradianta si calduroasa 🙂
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-02-27/japan-should-discuss-nato-like-nuclear-weapons-sharing-abe-says
O sa-i placa mult dementului kremlinului, dar si prietenilor sai.
Salutare!
Mona, multumim pentru stiri, un excelent rezumat incurajator! Faptul ca azi Rusia propune “negocieri” e semn bun. Ieri Bloomberg era clara in ideea ca SUA si aliatii analizeaza, ca masura de ultim resort dar aplicata rapid, blocarea rezervelor internationale ale Rusiei. Cu chestia asta, un viceguvernator al bancii centrale a Rusie spunea ieri ca i-ar ingropa definitiv americanii.
City 🙂
Ce sa caute Zelensky in Belarus la negocieri???? Se trezeste in Siberia.
Sarut mana! Evident ca nu are ce sa caute, si nici nu cred ca rusii credeau ca o delegatie condusa de altcineva ar accepta sa negocieze in Belarus… Au tatonat, ca sa para ca ei au controlul.
Buna ziua
Biden are perfecta dreptate. Ori sancțiuni , ori al treilea război mondial.
Nu exista alta alternativa.
Să dai Ucraina rusului nu rezolva absolut nimic . Pas după pas rusul va pretinde Moldova , țările baltice , Romania , Polonia.
Adică vechea centura militară de protecție a URSS și creata de Stalin .
Ori vine oprit acum rusul , ori războiul mondial devine realitate.
Și un alt război pe planeta asta nu va mai fi veci.
Nu o sa mai fie cineva îl poarte.
Multi romani nu înțeleg miza strategică a Ucrainei. Pentru noi , pentru Europa și restul lumii.
Susținerea ei , in toate modurile posibile cu arme și muniție , blocarea oricărei resurse financiare , economice a Rusiei sunt unica și ultima șansă să oprim nebunul.
Cu cît Putin se înfundă mai mult timp in Ucraina, cu atît baba cu coada se aproprie de el.
Daca miliardarii ruși vin loviți masiv la buzunare și din greu, daca curvele lor nu mai pot face cumpărături în nici un mod .
Daca aceiași se vor chinui cu vizele necesare pe pașapoarte complectând 100 formulare in limba clingherielior din Alfa Centauri 😃 , Putin face exact, identica soarta ca faimosul Beria in 1953.
Împușcat fara mila de colegi și ars.
Coincidenta , Beria și Putin doi securiști .
Da. Nord Coreea a dat o declaratie despre implicarea SUA in afacerile altor tari deja. Iar noi stam pe lista daca nebunul nu este oprit. Cred ca articolul din Politico este corect. Musk ajuta Ucraina cu internet prin satelit.
Buna ziua tuturor,
Bunicel ajutorul anuntat pana acum, si toate masurile economice de sufocare a Rusiei. Problema e ca trebuie timp, ca ajutorul nu ajunge cu viteza luminii, si nici nu se aseaza pe pozitii in minute. Dar asta e.
Acum sa va plictisesc un pic si cu ideile mele de strategie:
Parerea mea e ca liderii ocidentali au gresit cand au anuntat sus si tare ca nu vor interveni. Nu ma intelegeti gresit, e de inteles anuntul, pentru a nu intarata mai mult Rusia (era speranta la acea vreme ca nu ataca), si pentru a nu alarma opiniile nationale.
Doar ca se putea utiliza alta retorica, ca sa creeze dubii / frica Rusiei. Ceva de genul : “nu vom tolera ca civilii sa fie atacati”, sau “nu vom lasa Ucraina sa cada”. Trebuiau sa intretina neclaritatea, care sa le dea posibilitatea sa faca mai mult, fara sa gaseasca explicatii, sa faca piruete, si in acelasi timp sa creeze panica / dubii rusilor.
Se putea in particular transmite Ucrainei ca o interventie directa nu va fi realizata, doar ca asta nu trebuia trambitata public.
Daca ma gandesc acum, amenintarile lui Putin dupa discutia cu Macron, erau de fapt o rezultatul nesigurantei sale (brava armata rusa nu e chiar asa de puternica, si el stie asta, la fel ca situatia economica).
Daca occidentul n-ar fi raspuns clar “nu intervenim” nu sunt asa de sigur ca Rusia ar fi pornit razboiul.
Parerea mea, si stiu ca duba razboi multi vitezi se arata….Scuze daca bat campii.
Au gasit in sfarsit si bravii lideri romani timp sa anunte ceva ajutoras pentru Ucraina.
Daca Ucraina cade, Moldova e in pericol imediat, ca dinamica razboiului cere sa se mearga la maxim, nu la putin. Rusia in cazul asta nu se va opri la Moldova, sa nu ne amagim. Eu sper ca in culise romanii sa faca maxim pentru a ajuta deja Moldova, care nu rezista nici macar o zi.
Tocmai ce ma pregateam cu a 2a idee de strategie si iata un anunt cu potenial mare. Se deschide o portita pentru interventie (aha, deci creativitatea de care vorbeam ieri incepe sa apara…:) :
British Foreign Secretary: I support calls for those who want to fight to go to Ukraine, including the British
https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/ukraine-russia-war-british-troops-fight-b2024286.html
Asta inseamna ca niste soldati occidentali vor putea sa devina “civili” care se vor inscrie in legiunea straina anuntata de Ucraina dimineata.
La asta ma gandeam de ieri: la exemplul brigazilor internationale din razboiul civil spaniol, care e inca foarte popular in Franta.
pentru cine nu stie: https://en.wikipedia.org/wiki/International_Brigades
@Etranger, sunt 200% de acord cu comentariul tau:
“Parerea mea e ca liderii ocidentali au gresit cand au anuntat sus si tare ca nu vor interveni. Nu ma intelegeti gresit, e de inteles anuntul, pentru a nu intarata mai mult Rusia (era speranta la acea vreme ca nu ataca), si pentru a nu alarma opiniile nationale. Doar ca se putea utiliza alta retorica, ca sa creeze dubii / frica Rusiei. Ceva de genul : “nu vom tolera ca civilii sa fie atacati”, sau “nu vom lasa Ucraina sa cada”. Trebuiau sa intretina neclaritatea, care sa le dea posibilitatea sa faca mai mult, fara sa gaseasca explicatii, sa faca piruete, si in acelasi timp sa creeze panica / dubii rusilor. Se putea in particular transmite Ucrainei ca o interventie directa nu va fi realizata, doar ca asta nu trebuia trambitata public”.
Spuneam aseara ca sunt pe blog si pe net, citesc mult, doar ca ma abtin cu greu sa comentez, pentru ca inima grea si imi vajaie capul de nervi.
In zilele si orele premergatoare atacului, citind declaratiile lui Putin, am avut senzatia ca batausul clasei ameninta pe ceilalti elevi inainte sa se ia de cel mai slab pe care l-a ales pentru a da o lectie tuturor. Cand am citit aceasta declaratie, exact asa am avut senzatia, ca un bataus ameninta clasa sa nu se bage cand el il rupe pe cel pe care l-a ales ca victima:
“„Acum câteva cuvinte importante, foarte importante pentru cei care ar putea fi tentaţi să intervină în evenimentele în desfăşurare. Oricine încearcă să ne împiedice, şi cu atât mai mult să creeze ameninţări pentru ţara noastră, pentru poporul nostru, trebuie să ştie că răspunsul Rusiei va fi imediat şi va atrage consecinţe pe care nu le-aţi experimentat niciodată în istoria voastră. Suntem pregătiţi pentru orice evoluţie a evenimentelor. Au fost luate toate deciziile necesare în acest sens. Sper că voi fi auzit”, a spus Putin la finalul discursului său, după ce a acuzat Occidentul de ipocrizie şi de faptul că a ignorat dispreţuitor interesele de securitate ale Rusiei.
Iar Occidentul, da, a gresit, cand s-a grabit sa spuna “da, il vom lasa singur pe cel slabanog, sa fie batut de bataus, dar speram ca totusi batausul se va razgandi”.
Intrucat batausul a amenintat cu impredictibilitatea sa, si Occidentul trebuia sa lase loc la impredictibilitate: “daca dl Putin ataca o tara libera si independenta pentru care Rusia a semnat tratatul din 1994 garantandu-i integritatea teritoriala, inseamna ca Rusia isi incalca angajamentele internationale si deci ne simtim liberi sa actionam in consecinta, iar decizia ne apartine la fel de mult cum si dl putin si-a pregatit, zice el , pentru orice evolutie a evenimentelor. Si noi suntem si o spunem acum”.
Ceva de genul asta: nu anunti ca nu vei interveni, ci anunti ca esti la fel de liber sa intervii sau nu precum e batausul liber sa atace sau nu Ucraina.
Aplici batausului o tehnica de judo, ca sa inteleaga: zici ca esti pregatit? Hai sa vedem, caci noi suntem si mai pregatiti. Te-ai uitat cat cash mai ai prin seifurile tarii? Cam cat timp iti ajung?
In opinia mea, in acest moment, se petrece (si trebuie accelerata) izolarea mondiala a Rusiei de catre lumea civilizata. Nu mai e vorba de interese, ci de libertate. Rusia trebuie izolata si sleita financiar. Pentru ca Putin sa aiba probleme si cu populatia rusa, nu doar cu Occidentul. Sa nu aiba ce salariii si pensii sa le dea, sa nu poata sa aiba cu ce plati importurile, sa se devalorizeze rubla ca marca germana in anii ’30.
Putin a aplicat mereu cu succes jocul de-a nebunul impredictibil. Insa el a fost de fapt foarte predictibil, pentru cine stia sa il citeasca. Acum sa i se intoarca acelasi joc: esti pregatit sa iti duci tara pana in faliment, si asta in cateva zile? Cat aur vei vinde din rezervele bancii centrale, si cui?
Liz Truss spune ca nicio negociere cu pistolul la cap in Ucraina.
” daca rusii sunt seriosi asupra negocierilor atunci sa-si retraga trupele de pe teritoriul Ucrainei”.
Momene grele pentru omenire in urmatoarele 24 de ore. Acum Putin incepe sa inteleaga unde se afla. Moment dificil psihologic cred eu.
Digi 24 declaratie de la Miniosterul Apararii ucrainian. Am respis atacul asupra orasului Harkov. Este al nostru.
Arme termobarice, chimice sau biologice – teama ociidentalilor. Curtea Criminala Internationala se pregateste. Inceputul sfarsitului lui Putin. Declaratie Liz Truss – Ministrul de Externe
https://news.sky.com/story/ukraine-conflict-could-last-years-and-uk-needs-to-be-prepared-for-a-very-long-haul-says-foreign-secretary-liz-truss-12553040
Buna ziua
Daca rușii nu obțin un avans semnificativ in următoarele doua zile ….înseamnă ca au pierdut..problema e nebunia lui putin /este un articol in FT care confirma ca putin e mai paranoic decât Stalin /Stalin nu se mai ducea ka Kremlin dar ținea ședințe in vila lui /Putin nu se mai întâlnește xu grupuri,și,daca se întâlnește,interlocutorii au parte de monologuri lungi și trebuie sa aprobe tot ce spune putin….
Articolul citează interviuri cu mai multe surse
“Când Dumnezeu vrea sa piardă pe cineva,întâi ii ia mințile “
Chiar daca, sa zicem, in final va invinge Ucraina (in conditiile in care “victoria” ar insemna capturarea Kievului), pentru putin va fi o victorie a la Pyrrhus, pentru ca nu va reusi sa impuna o marioneta ca sef al Ucrainei care sa reziste mult timp sau care sa fie considerat si tratat ca sef. Si nici o noua Constiutie ucraineana care sa prevada dreptul de veto al celor doua republici-marioneta in calea aderarii Ucrainei la NATO.
Pur si simplu dementul de la Kremlin nu isi poate permite (economic si politic) sa tina in Ucraina o armata de ocupatie permanenta care sa asigure unei marionete rusofile sustinerea armata pentru a-si castiga calitatea de sef recunoscut si care sa forteze adoptarea unei noi constitutii.
Planul lui era sa faca asta printr-un blitzkrieg. Nu a reusit. Un razboi de uzura nu a luat in calcul, sau a luat in calcul insa nu a calculat costurile reale, dupa sanctiunile aplicate de Occident.
Eu cred că că se caută o soluție . Politica.
Pe ascuns , departe de presă și anumiți politicieni ( din vest și est)
Concesiuni de tratat :
– Ucraina nu intra in NATO.
– Nu se amplasează arme nucleare NATO în fostele țări socialiste.
– Rusia se retrage dar rămâne cu Donbass incorporat in patria mumă.
( Crimea , nu știu cum va evolua soarta ei internațională )
Pentru Putin e de importanta capitală supraviețuirea politica.
Neimportantă opinia internațională.
Contează să se poată prezenta ca salvatorul patriei propriilor iobagi.
Chit că pierde în Ucraina.
Totul depinde de evoluția situației pe front.
Cu cat mai mare rezistenta in Ucraina , cu atât Putin va fi forțat de ” ai lui” să trateze și să facă concesii.
Oricum , daca se ajunge la butonul nuclear , nu câștigă nimeni și noi vom fi morți . Unii în viață dar plini de radiații .
Fara curent , fara apa potabila , fără gaz , căutând niste rămășițe alimentate printre ruine radioactive și lemn în păduri radioactive.
Vrea Putin confruntate nucleară ?
Crăpăm noi dar și Rusia dispare.
Stef, sper sa am dreptate si numai Dumnezeu stie viitorul: Putin nu are nici un interes sa dea cu bombe atomice pe nicaieri si sa distruga vreo tara pentru ca in clipa urmatoare e razboi mondial si omul nu isi mai poate indeplini fantasmele de putere.
In bunkerul lui va fi in siguranta dupa un razboi nuclear, insa nu va mai avea peste cine sa stapaneasca si asta nu e o viata de dus pentru el. Dictatorii nu au ce face cu puterea pura, daca nu au slugi care sa i-o venereze si sa se supune acesteia.
Zelensky in discutie cu Luksatjenko, Putin in contact cu Israel. Acum in presa suedeza.
Stef, foarte posibil ca Ucraina sa nu intre in NATO (in urmatorii 10 ani sau cat Putin va fi la putere), insa nimic nu va impiedica armata Ucraini sa aiba un parteneriat aprofundat cu NATO sau cu armata Poloniei. Si sa adere la NATO dupa ce Putin va crapa.
Arme nucleare in fostele republici socialiste? NATO nu va promite asta, pentru ca ar insemna sa se lege de maini. Vor gasi un text mai lax, care sa fie interpretabil.
Da, Ucraina va ceda faptic cele 2 republici, care oricum erau pierdute, insa nu le va recunoaste statutul oficial de parte a unei federatii. Cel mult va semna ca nu le va ataca.
Crimeea va ramane la rusi, insa fara recunoastere juridica.
https://www.repubblica.it/esteri/2022/02/27/news/ucraina_russia_news_oggi_guerra-339462420/?ref=RHTP-BL-I338475600-P1-S1-T1
Putin a ordonat alarma in sistemul de rachete nucleare ruse.
Un ultim argument al nebunului, ca sa negocieze de pe pozitii de forta.
Vrea sa faca Occidentul sa bata in retragere cu SWIFT-ul. Mizeaza pe “prietenii” din UE, care vor ceda in ultima clipa si isi vor schimba parerea fata de excluderea Rusiei din SWIFT.
Faptul ca face aceste declaratii la TV dovedeste doua lucruri:
– 1. vrea sa arata populatiei ca el e tatucul care ii apara de “dusmanul NATO”.
– 2. ameninta Occidentul, pentru a scapa de sanctiunile economice (cum scriam mai sus).
Teatralizarea este semnul neputintei. O astfel de decizie grava se ia greu si in nici un caz in mod teatru/TV.
Din punctul meu de vedere, Dumnezeu cu mila. Cu o moarte suntem toti datori.
Insa a trai mereu cu spaima de Rusia care face tot ce vrea doar pentru ca ameninta ca, daca nu e lasata sa distruga tari, da cu bomba atomica, nu e o viata demna de trait.
“Insa a trai mereu cu spaima de Rusia care face tot ce vrea doar pentru ca ameninta ca, daca nu e lasata sa distruga tari, da cu bomba atomica, nu e o viata demna de trait.”
Asa vad si ucrainienii lucrurile.
Asa le vad si eu.
Bună ziua!
Subscriu în totalitate!
Da.
Asa este!
Observ ca azi atacurile si luptele au mai scazut in intensitate. E sau un semnal ca diplomatia incepe sa functioneze, sau un pic de timp ca rusii sa-si refaca planurile si lantul logistic de sustinere a trupelor.
Noaptea urmatoare o sa fie la fel de grea, fara nici un dubiu.
Punerea in alerta a nuclearelor nu mi se pare a fi de luat in seama. Au mai fost puse in alerta si altadata, e o procedura militara ca multe altele.
Nu Putin lanseaza nucleara, orisicat vrea el sa dea impresia asta. E o masura de imagine ca multe altele cum zice si @ Cetatean. Trebuie sa apara ca omul puternic, desi si-a cam spart ceva dinti in socul din Ucraina.
Imagini cu cozi la bancomate in Rusia, si proteste destul de mari in Sankt Petersburg.
Vine usor si panica bancara, atunci sa vezi veselie pe regimul putinist. Si daca pun limita/blocheaza retragerile, o sa fie un mesaj direct ca sunt probleme. Nu vor mai putea ascunde.
Viva il nuovo Wehrmacht! 🙂
https://www.msn.com/en-us/news/world/germany-commits-100-billion-euros-to-new-armed-forces-fund/ar-AAUmRRo?ocid=msedgntp
Asta vroiam eu sa zic 🙂
Daca nemtii se inarmeaza, Rusia o sa aiba doi dusmani in loc de unul. Si a naibii, asta e mai aproape.
Toată Ucraina lupta, fiecare cum poate
https://www.hotnews.ro/stiri-razboi_ucraina-25396083-tanc-rusesc-furat-romi-sambata-noapte-sudul-ucrainei.htm
Da, fiecare cum poate…
https://www.timesofisrael.com/ukrainian-forces-destroy-convoy-of-56-chechen-tanks-kill-general-near-kyiv-report/
Ar trebui sa invete si romanii. Fiindca daca “nazistii” ukrainieni sunt tratati atat de violent de catre “fratii” lor rusi, putem sa ne inchipuim cum ar fi tratati la invazie “nazistii” romani – pe care rusii oricum ii urasc in masa by default.
Probleme si in Belarus.
https://www.aktual24.ro/breaking-izbunesc-proteste-si-in-belarusul-lui-lukasenko-glorie-ucrainei-glorie-eroilor-protestatarii-au-inconjurat-statului-major-general/
Deja, din aceste zile, dacă am avea cu cine face aceste schimbări, România ar trebui:
– să taie TOATE pensiile speciale
– să recalculeze TOATE salariile, pe baza nivelului de pregătire școlară, al vechimii și al bunului-simț, în primul rând
– să inventarieze capacitățile industriale câte și care mai există, să le repună în funcțiune pe cele care pot fi redeschise imediat și/sau pe cele care au nevoie de reparații puține, iar celelalte – cele din domenii indispensabile – industrie grea, mai ales – să fie repuse, treptat, în funcțiune
– să deschidă, cu sprijinul firmelor occidentale, pe bază de licitații corecte, exploatarea rezervelor de hidrocarburi de sub platoul continental al Mării Negre
– să cumpere, cu banii eliberați din pensiile speciale și salariile nesimțite, armament de calitate din Vest, sau măcar să dea un avans pentru a achiziționa așa ceva
– să refacă planurile educaționale – mai ales de la nivel de liceu, învățământ universitar – spre a pregăti specialiști în domeniile industriale reactivate, care să poată înlocui pe cei care se vor pensiona sau spre a ocupa locurile de muncă disponibile, apărute în urma reactivării respectivelor unități industriale; se poate apela și la cei emigrați, dacă au lucrat, anterior, în asemenea domenii: după o scurtă perioadă de re-calificare a acestora, ei vor putea reveni în domeniu, poate chiar în fabrica unde au mai lucrat, înainte ca acea fabrică să fi fost „închisă”
Nu știu dacă ideile de mai sus sunt cele mai bune! Sigur nu sunt toate! Se poate veni cu completări/corijări!
P.S. Pe guviermii actuali nu-i iau în calcul nici măcar pentru vreuna dintre ideile de mai sus! Deci, trebuie să-și asume altcineva o asemenea strategie, care poate deveni parte a unui program electoral, pentru viitoarele alegeri!
Macar de ar reusi sa scoata lingaii rusofoni din media. Am inteles ca se retrag din mareata banca a lui Putin. Continuarea nebuniei ceausiste.
Interesanta harta in acest articol! 🙂
https://www.msn.com/en-us/news/world/russian-flights-will-be-banned-from-the-airspace-of-20-european-nations/ar-AAUngrB?ocid=msedgntp
Miting la Iași:
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/video-foto-manifestatie-de-sustinere-a-ucrainei-in-piata-unirii-putin-criminal-slava-ucrainei–316090.html
Puie Mutin – la protestul de la Iași!
Și o poză cu putler, cu mustața lui hitler, „mentorul” lui!…
Suedia trimite arme. ” Faceti ce puteti pentru siguranta Europei!” Magdalena Andersson
Cred ca vor sa-i arate nebunului ca moare si poporul lui daca pune degetul pe butonul rosu. Si ajunge doar o racheta ca Rusia sa dispara.
https://www.facebook.com/sharer/sharer.php?u=https%3A%2F%2Fomni.se%2Fsverige-skickar-militart-stod-till-ukraina-gor-vad-som-kravs-for-eus-sakerhet%2Fa%2FG3g12Q
https://www.cbsnews.com/news/ukraine-russia-european-union-airspace-rt-sputnik/
“The European Union’s chief executive says the 27-nation bloc will close its airspace to Russian airlines, fund supplies of weapons to Ukraine and ban some pro-Kremlin media outlets in response to Russia’s invasion.”
Inseamna ca in Romania trebuie sa dispara romania-tv-ghitza, antenele varanului, etc etc… cam toate televiziunile sau foarte multe emisiuni cu cretini si scule de porci sovietici in ele
Plus criminalii de la cecere, dorneanu & co
Turcia a închis Strâmtorile!
Acum ajunge putler la „strâmtoare”! Sper ca „inteligenții” de lângă el să-l cadă de la etaj, sau să-l invite la un ceai!…
BP vinde partea lui de 20% din Rosneft. Sper sa fie doar inceputul.
https://www.bp.com/en/global/corporate/news-and-insights/press-releases/bp-to-exit-rosneft-shareholding.html
Buna seara
Mult lăudata și super înspăimântătoarea armata rusa după luni de pregătire a dat chix in Ucraina /e destul de clar ca chiar daca se vir impune in final nu vor reuși sa tina țara ocupată ….Și nu pot sa nu mi amintesc cum arătau soldații ruși in 2008 ,când cu Georgia/vai de mama lor,tancuri ruginite…Putin a “realizat “totuși ceva : a făcut o națiune de sine stătătoare din ucrainieni
Ajutoare pentru ucraineni, de la oameni obișnuiți:
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/foto-iesenii-s-au-mobilizat-exemplar-ca-sa-ofere-ajutoare-pentru-cetatenii-din-ucraina–316089.html
Nu știu câți au urmărit discurile din parlamentul german și declarația prim ministrului.
– Germania va investi 100 miliarde euro în noi armamente.
– Se va modifica constituția pentru a putea depăși 2 % PIB în apărare.
– Se vor livra gratuit arme letale Ucrainei. Inclus imediat 200 Stinger din dotarea armatei germane.
Interesant că și opoziția a susținut măsurile propuse.
” Avem nevoie de nave militare care navighează și de avioane militare care zboară”
Suplimentar au hotărît să accelereze integrarea capacității de lansare a armelor nucleare pe Eurofighter Thyphoon și cooperarea cu francezii pentru un nou avion multirolvsi un nou tanc european.
Putin a reușit ce NU a reușit nimeni pină la el. Că compacteze UE, să întărească NATO și să devină rușinea planetei.
Să fie declarat public un sef de stat rus ( și de deputați germani ) ” criminal de război” , nu știu să existe in istorie.
Suplimentar , au decis imediata construcție de terminale GNL pentru a reduce dependenta de Moscova.
PS.
Pentru prima dată în istorie , UE va finanța livrarea de arme. Ucrainei.
Pentru toate acestea , ( lăsând un pic deoparte războiul) e evident că Greta devine istorie și toată goana aia după green economy in UE va avea frana de mana trasa.
Jurnalista de la “Pasaport diplomatic” a relatat acum ca SUA a transmis cetatenilor americani sa paraseasca Rusia.
@stefan, total de acord, mai in gluma, mai in serios, sa-i multumim lui putin pentu prostia facuta care ne-a facut mai solidari si mai intariti si care a bagat rusia in mocirla.
@mona: usa a recomandat asta, pentru 2 motive: din ce in ce mai putine zboruri pleaca din rusia, multe companii anuleaza zboruri. al 2lea motiv e cresterea sentimentului anti american : “the potential for harassment against US citizens, the embassy’s limited ability to assist US citizens in Russia” and “harassment by Russian government security officials”.
Si francezii cer cetatenilor francezi sa paraseasca Rusia. Sursa Digi 24. Cred ca se pregatesc sa-l loveasca. Au inteles ca nu exista posibilitate de dialog.
Nu @Mona, nu asta e motivul, nu e nevoie de atat alarmism! decizia vine din alte motive, aveti aici comunicatul :
https://www.diplomatie.gouv.fr/fr/conseils-aux-voyageurs/conseils-par-pays-destination/russie/
E o decizie normala in contextul in care foarte repede nu vor mai fi zboruri din si spre Rusia. Nimeni nu vrea sa vina cu escala prin Asia sau America Latina, si multi vor incepe sa tipe sa-i repatrieze. Vor crea panica inutil.
Nu ataca nimeni Rusia, nici Rusia occidentul, nu e cazul sa mergem in asa presupuneri.
Buna seara!
Razboi murdar:
https://ziare.com/incercuire/incercuirea-kiev-facknews-distribuit-de-rusi-1727609
M-am mai linistit putin, mai exista sperante pentru Kiev in noaptea asta!
@Cetatean, absolut de acord cu ce ati scris mai sus, la fel si eu, citesc tot, doar ca nu pot comenta atat de des pe cat as dori (ma asteapta o saptamana plina de cursuri).
Ma ingrijoreaza relativul calm din seara asta, domolirea dragonului mie imi pare a refacere de planuri si zvarcoliri puternice pe zilele urmatoare.
Avansul concomitent pe 3 fronturi nu a mers, si asta inseamna ca se vor concentra pe unul principal, tinandu-le pe celelalte la ralenti. Nu stiu care sa fie cel prioritar – cel din belarus, pentru a face kievul se cada, sau cel din est pentru a lua harkovul. as miza pe cel din est care e slabit dupa incercarea de ieri…
Sper sa nu am dreptate si sa fie doar lipsa lor de solutii.
Nebunul are nevoie de o “coronita” pentru fraierii si pacalicii de acasa. Simplist vorbind cred ca are un interes sa arate ca mai poate. Sper sa mai fie oameni cu minte acolo sus . Este posibil sa foloseasca aceste arme ultraperformante. Din interes de supravituire politica. In plus Rusia si-a schimbat directivele de folosire a armelor nucleare;de la situatii existentiale au schimbat paradigmul de folosire , in situatii care le da un avantaj. Banui ca exista posibilitatea sa faca un gest inconstient. Logica imi spune ca el se lupta cu Ucraina in primul rand si asta ar putea fi calcaiul lui Ahile. Cred ca daca incearca sa foloseasca una din maretele lui arme va fi lovit direct de Vest. Noi am cumparat ceva diesel de rezerva. Dar eu sunt o fricoasa deci atat logica cat si adrenalina functioneaza in acest sens.
Un filmulet care sa va dea satisfactie:
https://www.aktual24.ro/video-un-tractorist-din-ucraina-a-furat-un-blindat-rusesc-blindatul-are-celebrul-simbol-z/
Ce fel de armata au rusii?
i-o fi folositor omului in gospodarie; si asa era aruncat de rusia, nu mai bine sa-l ia el? :)))))
cred ca n-am vazut episoade de razboi mai hazlii decat acesta, si cel de ieri cu tancul ramas in pana de motorina si pe care un ucrainian se oferea sa-l tracteze inapoi in rusia….
Добрый вечер
(Dobryy vecher , adica un fel de “seara buna” in noua limba de circulatie mondiala 🙂 )
un clip de cca 30 de min , f. bun si f. interesant , util pt intelegerea importantei imense pe care o are ucraina in strategiile politice , militare , economice si care tin de interesele de securitate ale rusiei asa cum sunt ele intelese de mai marii kremlinului de muulta vreme mai ales dupa 90 incoace (colapsul ussr) si de ce occidentul-nato nu poate accepta o astfel de solutionare.
Din pacate lectia “Georgia” nu a fost invatata la timp de catre occidentali ,fapt ce a permis episodul crimeea in 2014 , si actuala situatie.
Parca acum se misca ceva mai bine si sunt folosite parghii mai eficiente.
Cred ca riscurile sunt in continuare mari si sa ne fereasca cel de sus ca si China sa aplice aceeasi tactica tot acum.( oare ce-or fi discutat cei doi la JO din china ? -inafara de chestiuni “economico -sportive” )
https://www.youtube.com/watch?v=If61baWF4GE
Bună ziua! (într-o limbă de circulație ne-internațională) 🙂
Lecția „Georgia” a fost prima „replică” a rușilor la prostia Occidentului de a recunoaște independența Kosovo! Până atunci, dintre fostele republici „socialiste” ale ex-Cehoslovaciei, ex-Iugoslaviei și/sau ex-URSS, nici o entitate subordonată lor (republică autonomă, provincie autonomă, etc.) NU fusese internațional recunoscută! Kosovo NU a fost republică iugoslavă, ci o provincie autonomă a Serbiei (fostă republică iugoslavă). Așa, ocupând Georgia, la câteva luni după tâmpenia Occidentului, rușii au „creat” Osetia de Sud, republică separatistă ruptă din Georgia, au legalizat „republicile” Abhazia (separată tot din Georgia) și Transnistria (ruptă din R. Moldova), iar în 2014 au „inventat” republicile „populare” Donețk și Luhansk din estul Ucrainei (pe lângă anexarea Crimeei)!…
Mesajul e că nu e suficient să vrei să te „iubească” musulmanii din toată lumea recunoscând ca „independent” un stat albanez kosovar cu peste 90% musulmani, ci trebuie să mai ai și niște consilieri, bine pregătiți pe istoria, cultura și civilizația zonei în cauză și să cunoști și proverbul românesc „Măsoară de zece ori înainte de a tăia o dată!”… Vesticii au „tăiat”, direct (prost) fără să „măsoare” și am ajuns aici, nu neapărat doar din această cauză, dar, totuși, ȘI din asta!…
Buna Paga 🙂
perfect de acord !