Revista Presei – 24 iulie.”USR-PLUS și cu slănina în pod, și cu sufletul în rai.”
24/07/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de sambata, 24 iulie! Vremea va fi foarte frumoasă, perfectă pentru plajă în weekend pe litoral. Maximele vor fi de 27…28 de grade C, iar cerul va fi însorit, cu unele înnorări temporare. Duminică temperaturile vor fi aproape de pragul de caniculă. În Timișoara sâmbătă va fi o maximă de 31 de grade C, în timp ce duminică mercurul termometrelor ajunge până la 33 de grade C. La fel vor fi temperaturile și în Arad. În Turnu Măgurele vor fi 31 de grade sâmbătă și 33 duminică, în Zimnicea vor fi 31 sâmbătă și 32 duminică, iar în Roșiori de Vede maxima va fi 30 de grade sâmbătă și 32 duminică. Sâmbătă va ploua în Brașov, însă aversele nu vor avea aspect torențial. Temperatura maximă va fi 25 de grade C., în timp ce minima va fi 13 grade. Duminică maxima va fi 27 de grade C. Minima va fi 14 grade. Duminică nu va ploua în Brașov, cerul fiind însă înnorat. Vremea va fi frumoasă în weekend în Iași. Sâmbătă maxima va fi 26 de grade C, iar duminică se vor înregistra 28 de grade C.. In București. sâmbătă temperatura va fi intre 30/16 grade C. Duminică maxima va fi 31 de grade C, iar minima 17 grade. Canicula revine în București de la începutul săptămânii viitoare. Miercurea și joia viitoare maxima va atinge 37 de grade C.
Experți: COVID-19 nu o să dispară vreodată, trebuie să învățăm să trăim cu boala / Când estimează că vom reveni la normalitate COVID-19 nu o să dispară vreodată şi că într-un an sau doi este posibil ca omenirea să revină la o viaţă pe cât posibil de apropiată de cea dinainte de 2020, avertizează experți din Marea Britanie și Franța, citați de presa locală și News.ro. Jeremy Farrar, consilier ştiinţific al Guvernului britanic, a spus că boala cauzată de coronavirus este o infecţie endemică acum şi crede că „nu va dispărea vreodată”. Farrar, membri al Scientific Advisory Group for Emergencies (Sage) şi director al Wellcome Trust, a declarat pentru BBC 4 că oamenii „trebuie să înveţe să trăiască cu ea” şi că nivelul transmiterii şi perturbarea învăţământului nu trebuie să continue. El a spus că Marea Britanie „rămâne foarte vulnerabilă” în faţa variantelor din alte părţi ale lumii, care pot cauza probleme la fel ca Delta. Revenire la normalitate de abia din 2023? Profesorul Jean-François Delfraissy, consilier ştiinţific al Guvernului francez, a spus că viaţa normală de dinainte de pandemie nu va putea fi reluată până anul viitor sau până în 2023. El a declarat vineri pentru BFM TV că Franţa ar putea ajunge la circa 50.000 de cazuri zilnice până la începutul lunii viitoare. Comentariile lui vin după ce joi a declarat că al patrulea val de infecţii în Franţa este aşteptat să afecteze spitalele în a doua parte a lunii august. Franţa a înregistrat aproximativ 6 milioane de cazuri de Covid-19, de la începutul pandemiei, şi mai mult de 111.700 de decese asociate. De cealaltă parte, bilanţul în Marea Britanie a depăşit pragul de 5,6 milioane de contaminări şi 129.000 de decese asociate. La nivel mondial, de la descoperirea noului coronavirus în Wuhan (China), la finalul anului 2019, au fost înregistrate mai mult de 192 de milioane de cazuri de infectare şi peste 4,1 milioane de decese.Integral: https://www.hotnews.ro
Energie și Geopolitica – Pe unde este România în relațiile energetice cu Moldova și Ucraina? …. Uniunea Europeană s-a lăsat păcălită prin creșterea dependenței energetice față de Gazprom prin punerea în funcțiune a „cleștelui energetic” (North Stream I și II – pe latura nordică și Blue Stream și Turk Stream – fost South Stream, pe latura sudică). Mărirea dependenței energetice a Ucrainei față de Rusia o face mult mai vulnerabilă la posibilitatea de control politic al Kievului exercitat de Kremlin. La toate acestea, nediscutarea ocupării Crimeii și implicit a trasării de noi granițe maritime și de noua împărțire a platoului continental din Marea Neagra îngheață speranța Ucrainei de a beneficia de rezervele de gaze off shore care i-ar reveni. Am găsit o harta sugestivă aici, care arată cam care ar fi situația pretențiilor Federației Ruse….. Din rezultantele acestor stări defapt punem spune că România are două oportunități. Prima este legată de Republica Moldova ce nu se supune normelor de mediu ale Uniunii Europene, deci producătorii de energie electrică nu sunt obligați să achiziționeze certificatele de CO2. România poate să construiască câteva capacități de producție de energie electrică în Republica Moldova din gazul pe care putem să-l furnizăm fără probleme. O parte din energie va fi consumat loco și restul poate fi importat și ar acoperi sărăcia de energie din Moldova noastră. Prețul ar fi competitiv și ar reprezenta o soluție rentabilă și acceptabilă ambelor părți, mai ales că UE dorește (suicidal) să măreasca taxele pentru energia presupus poluantă și să impună producția de energie regenerabilă despre care am arătat că are un randament extrem de mic ceea ce va duce la o scumpire exagerată a energiei pentru consumatori despre care am vorbit aici. A doua ar fi concesionarea de către România a rezervelor de gaze din Marea Neagra ce se află pe partea de platou continental ce revine Ucrainei. România este țară NATO, deci în teorie este ferită de o agresiune armată a Federației Ruse. Știu că este nerealist ce propun deoarece România nu este în stare nici măcar să-și extragă gazele ei deoarece nu a reușit să îndepărteze de la butoanele energeticii românești „omuleții verzi invizibili” și „gulerele albe” despre care am scris aici și aici. Trebuie sa atrag atenția și asupra unui fapt despre care scriam în cartea Romania – Energie și Geopolitică din 2018: dacă Rusia dorește influență politică într-o țară, atunci va scade prețul gazelor. Scăderea prețurilor de import, concomitent cu creșterea importurilor de gaze de la Gazprom, ne face să ne punem întrebările: cine sunt oamenii Kremlinului, cum vor fi manevrați și în ce scop? Bonus geopolitic: Hop și China Compania ce produce echipamente de telecomunicații Huawei a lansat o campanie de promovare a energiei verzi în România. Cu puțin timp înainte de a apare FIT for 55, programul UE de reducere a emisiilor de gaze poluante, Huawei amorsează viitoarele importuri de chinezării destinate regenerabilelor UE. Trebuie repetat de câte ori se poate: politicile UE de reducere a emisiilor nu fac alceva decât mărirea emisiilor gazelor cu efect de seră în China, o serioasă transfuzie de capital în econonia chineză, acești bani provenind din banii contribuabililor Uniunii. Cu alte cuvinte politicile Bruxelului vor ajuta China să devină cea mai mare putere economică mondială, neîntrebându-se nimeni care este pericolul cel mai mare: cleștele energetic rusesc sau regenerabilele chinezești?….Semnal de alarmă! Este strigător la cer ceea ce a putut face Parlamentul zilele trecute! Minerii și energeticienii pot ieși la pensie dupa 25 de ani de activitate. Stau și mă întreb dacă vreun legislator a întrebat vreodată pe cineva din energie dacă este bine sau rău. Este inacceptabil! Legea aceasta distruge sistemul energetic național! Dupa 30 de ani de subfinanțare industria energetică românească mai rămâne și fără meseriași. Cunosc cel puțin trei companii mari care vor rămâne fără 25% din muncitori în următorii trei ani și fără 50% din forța de muncă în următorii 5 ani din cauza pensionărilor. Și asta pe vechea lege. Probabil cu legea nouă, toți angajații din companiile de stat vor ieși la pensie! Oameni buni, producția se face doar în companiile de stat mari (72% – anul trecut) și transportul se face cu 100% , adică cele doua Trans-uri. Întreb: cu cine se va mai produce energie electrică? Integral: https://www.contributors.ro
BNR: În continuare sunt incertitudini mari privind absorbția fondurilor europene prin PNRR ….. “Incertitudini mari continuă să fie asociate gradului de absorbție a fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de Redresare și Reziliență, precum și a celor aferente noului Cadru financiar multianual 2021-2027, au susținut mai mulți membri ai Consiliului, evocând amânarea finalizării și, implicit, a aprobării de către CE a Planului național de redresare și reziliență, precum și capacitatea instituțională și istoricul realizărilor în domeniu ale României”, arată minuta ședinței de politică monetară a Consiliului de administrație al BNR din 7 iulie, publicată marți. Conform documentului, o sursă de incertitudini și riscuri rămâne și conduita politicii fiscale, “date fiind necunoscutele privind amploarea, viteza și instrumentele consolidării bugetare prezumate a se realiza gradual pe termen mediu – proces esențial pentru necesara corecție a dezechilibrului extern și cu implicații favorabile asupra primei de risc suveran și a costurilor de finanțare, au subliniat mai mulți membri ai Consiliului”. „S-a arătat că incertitudinile sunt alimentate de constrângerile venite din volumul ridicat al cheltuielilor permanente și din scumpirea recentă a unor materii prime, precum și de impactul pozitiv exercitat asupra dinamicii veniturilor bugetare de o multitudine de factori, inclusiv de creșterea PIB nominal mult peste ipoteza din construcția bugetară, care explică, de altfel, în bună măsură rezultatul execuției bugetare din primele cinci luni ale anului. În același timp, însă, recomandările emise recent de instituțiile europene în contextul procedurii de deficit excesiv prevăd o anumită dinamică a consolidării bugetare în intervalul 2021-2024, au observat unii membri ai Consiliului, precum și un anumit tratament al veniturilor neanticipate, solicitând, de asemenea, implementarea de măsuri corective suplimentare….. În ceea ce privește evoluțiile viitoare, membrii Consiliului au arătat că, potrivit celor mai recente informații și analize, rata anuală a inflației va crește probabil mai pronunțat pe orizontul apropiat de timp decât s-a anticipat anterior, în condițiile în care prognoza pe termen mediu publicată în Raportul asupra inflației din mai 2021 indica un vârf de 4,1 la sută în septembrie-decembrie 2021 și valori de circa 3 la sută pe parcursul anului 2022. S-a observat că și această nouă creștere mai accentuată a ratei anuale a inflației are un caracter preponderent temporar, similar ascensiunii sale din semestrul I, ea fiind atribuibilă, aproape integral, acțiunii factorilor pe partea ofertei, de natură să genereze efecte de bază dezinflaționiste considerabile pe parcursul anului următor. Determinante sunt majorările mai ample anticipate a fi consemnate de prețurile gazelor naturale și ale energiei electrice în luna iulie 2021, cărora li se alătură scumpirea mai consistentă a combustibililor, în corelație cu ascensiunea cotației petrolului. Efecte inflaționiste ceva mai intense decât cele previzionate anterior sunt probabile și în cazul segmentului LFO, inclusiv în contextul tendinței de refacere a cererii venite din partea unor sectoare, pe fondul relaxării măsurilor restrictive. Impactul inflaționist al factorilor pe partea ofertei ar putea fi însă mai intens și mai de durată, implicit de natură a afecta anticipațiile inflaționiste pe termen mediu, au atenționat unii membri ai Consiliului, evocând posibile scumpiri mai mari ale prețurilor energiei, precum și creșterile sincronizate ale cotațiilor multor materii prime, alături de blocajele în lanțurile de producție și aprovizionare, ce alimentează inflația pe plan mondial. A fost semnalată și posibila creștere a gradului de transferare în prețuri a costurilor crescute, inclusiv în contextul unor pierderi suferite anterior de firmele din anumite sectoare, precum și pe fondul cererii reprimate ce se manifestă pe măsura ridicării restricțiilor. O creștere mai amplă a ratei inflației ar fi însă de natură să erodeze mai puternic venitul disponibil real al populației, implicit să exercite efecte adverse mai mari asupra cererii de consum și a celei agregate pe un orizont considerabil de timp, au subliniat mai mulți membri ai Consiliului. Integral: https://www.digi24.ro
Reglementarea crypto-activelor are o miză uriașă pentru guverne și băncile centrale Crypto-activele (active digitale ce utlizează tehnologia blockchain), între care Bitcoin și Ethereum sunt de mare notorietate, au cunoscut o creștere explozivă după izbucnirea crizei financiare din 2008; numărul lor este de cca. 11.000 în prezent, scrie profesorul Daniel Dăianu, pe OpiniiBNR.ro. Digitalizarea a favorizat acest fenomen. Orientări libertariene, de respingere a guvernelor/ autorităților publice (bănci centrale) echivalează crypto-activele (numite, consider incorect, crypto-monede) cu o descentralizare a sistemului financiar, care să asigure anonimitate în tranzacții, să transgreseze reglementări și granițe, riscuri legate de cursuri de schimb, etc. Dar nu filosofia politică a unor grupuri contează în primul rand, ci fenomenul în sine. Fiindca volatilitatea crypto-activelor este extrema (vezi Bitcoin) au aparut stablecoins, care se bizuie pe monede emise de banci centrale si active financiare percepute ca relativ stabile (inclusiv efecte comerciale); stablecoins pot fi considerate variante sintetice ale crypto-activelor, care urmaresc o stabilizare a cotatiilor lor. Ironia este ca activele financiare dorite ca alternative la monedele emise de banci centrale se raporteaza valoric tot la dolar, la euro! Crypto-activele, ce au o natura speculativa pronuntata, au creat o problema majora pentru bancile centrale prin formarea de circuite tranzactionale paralele. Nu putine banci centrale au in vedere emiterea de monede digitale (central bank digital currency/CBDC). Banca Reglementelor Internationale (BIS) a infiintat un hub de inovatie in domeniul monedelor digitale, al digitalizarii sistemului financiar; numeroase banci centrale studiaza problematica monedelor/activelor digitale. Dar aici nu este vorba in principal de o competitie intre monede digitale emise de bancile centrale (drept bani publici ce ofera siguranta) si crypto active. Miza este mult mai adanca, mai mare, si priveste chestiunea transmisiei monetare in economie ca si cea a stabilitatii financiare (ultima vazuta si din perspectiva atacurilor informatice). Transmisia monetară Crypto-activele pot fi vazute ca o expansiune a “sectorului financiar umbra” (shadow), care scapa de reglementari si supraveghere , cel putin pana acum. De ani buni autoritatile monetare se caznesc sa faca fata la extinderea sectorului bancar umbra (shadow banking), ce este reprezentat de entitati nebancare (ex: fonduri de investitii, gigantii in domeniul high-tech –sa amintim proiectul Libra al Facebook) care ofera servicii bancare si alte servicii financiare. Problema este legata nu numai de o reglementare precara a sectorului umbra, ci si de eficienta politicii monetare: de legatura intre baza monetara (Mo) emisa de o banca centrala si cantitatea de moneda (ce are drept contraparte volum de credit, de alte servicii financiare) care circula in sistem. Se stie ca baza monetara emisa de o banca centrala este multiplicata de banci comerciale, care mentin rezerve obligatorii la banca centrala in moneda locala si valuta. In masura in care crypto-activele sunt percepute ca mijloc de plata si chiar de tezaurizare (unii privesc crypto-activele drept un “alt aur”), se poate vorbi de o expansiune a tranzactiiilor care nu mai este mijlocita de masa monetara propriu-zisa, ci de mijloace de plata impropriu numite cvasimonede. Este afectat in mod inerent procesul de transmisie monetara, puterea de control a bancii centrale, prin creatia de moneda de baza (outside money) si regimul de politica monetara, asupra procesului monetar in economie. …. Banii emiși de băncile centrale sunt baza sistemului! Morala este ca, in cele din urma, emisiunea monetara a bancii centrale (Fed, BCE, BoJ, BoE, etc) este vitala, este cea care garanteaza sprijinul credibil in momente de mare ananghie. Asa s-a intamplat in toate crizele financiare din tarile dezvoltate. Se intampla si in momente de stres pe pietele de capital, cum a fost in martie 2020 in SUA, ca si in septembrie 2019. Numai moneda de baza (outside money) a bancii centrale poate asigura functia de imprumutator de ultima instanta (lender of last resort), fara de care nu poate functiona un sistem financiar viabil, credibil. Dovada cea mai clara este ca in timpul crizelor, bancile comerciale nu pot emite ele moneda de baza pentru a salva sistemul, ci tot banca centrala trebuie sa stea in spate, sa coordoneze operatiuni de salvgardare. Integral: https://economie.hotnews.ro
Singur pe Zoom. USR-PLUS și cu slănina în pod, și cu sufletul în rai Noua propunere a ministrului Justiției pentru desființarea SIIJ este ceea ce dl ministru trebuia să facă de la început, dacă obiectivul principal ar fi fost eliminarea tumorei din sistem în contextul dat deloc prielnic. Stelian Ion propune posibilitatea ca un magistrat anchetat de un anumit parchet să poată cere un fel de strămutare a anchetei la un parchet învecinat. Deci, de exemplu, dacă e anchetat de DNA Pitești, să poată cere procurorului șef DNA strămutarea dosarului la o unitate DNA învecinată. Este una dintre soluțiile posibile de a debloca o situație care curge în favoarea SIIJ, prelungindu-i viața și efectele extrem de toxice în sistemul judicar. Poate că propunerea MJ ar fi fost mai solidă dacă strămutarea de anchetă ar fi fost pe calea instanței, așa cum e în cazul strămutării proceselor. Deci după 7 luni pierdute complet, în care a forțat idealul evident imposibil, adică revenirea la situația anterioară SIIJ, dl Ion admite implicit că a mers până acum pe o cale greșită. Că e nevoie de o altă abordare. În plus, mie mi se pare că dl ministru încalcă opinia Comisiei de la Veneția, cerut exact de domnia sa, și care spune că magistrații nu trebuie să aibă niciun fel de garanție suplimentară față de restul justițiabililor. Adică traseul a fost așa: dl Ion nu a vrut garanții pentru magistrați și a sesizat Comisia de la Veneția. După ce Comisia de la Veneția i-a spus că nu trebuie garanții, a venit cu o propunere de garanție. Din păcate însă dl ministru a înțeles că e nevoie de o soluție negociată abia după ce a închis toate canalele de negociere. Deci nu mai dau mari șanse de reușită proiectului domniei sale. Când ai nevoie să pici la înțelegere cu cineva, nu începi prin a-i trage doi pumni. Declarația lui Stelian Ion care sugerează interesul Ungariei de a nu ne primi în Spațiul Schengen a fost o greșeală tactică majoră. A omorât discuția înainte de a o începe. A fost și o prostie pe fond, pentru că Ungaria nu s-a opus niciodată intrării României în Schengen, ba are tot interesul să nu mai fie granița Spațiului de liberă circulație. După ce o ții numai în declarații contondente, nu te mira că stai singur pe Zoom. Măcar ne-am lămurit cu UDMR, se spune. Dar a crezut cineva contrariul? Cine a crezut că UDMR reprezintă o forță projustitie? A avut cineva o amenzie în privința pozițiilor UDMR? Și nici în privința PNL nu erau mari iluzii….. Unde e surpriza? Unde era speranța? Programul de guvernare nu prevede decât desființarea SIIJ, nu și soluția ulterioară. Iar cu desființarea e toată lumea de acord în coaliție. Toți vor să scape de cartoful fierbinte, disputa este continuarea. Deci singura șansă era găsirea unei soluții acceptabile, iar cheia ar fi fost un aviz pozitiv la limită al CSM pe proiectul de desființare. Și spațiu de manevră inteligentă, de discuții, exista. Dacă studia harta CSM, dl Ion știa cu cine și ce putea discuta. Putea să știe că o poziție cheie e a președintei ICCJ, care a și avut un discurs extrem de nuanțat în ședința Consiliului dedicată acestui proiect. Și cu un aviz pozitiv CSM, cu discursul potrivit, cu moneda de schimb potrivită în raport cu UDMR (OUG privind urșii avea nevoie de avizul MJ, de exemplu), cu pingelele tocite de atâtea drumuri între lideri de partide și instituții cheie, dl Ion putea să fi obținut deja ceea ce acum are șanse minime să mai obțină. USR-PLUS decontează două lucruri. În primul rând, că a acceptat să intre într-o combinație politică fără ca exact cele mai importante aspecte să fie prevăzute și clar definite. Unele lipsesc cu desăvârșire din programul asumat: primari în două tururi, spre exemplu. Unele sunt doar bifate, cum e desființarea SIIJ, fără esențiala definire a soluției concrete. S-au năpustit cu toate puterile pe funcții și împărțeli, care, ne amintim, au durat luni de zile, și au trecut peste chestiunile de fond. Tot ce a fost în dispută, esențialul adică, a fost băgat sub preș. A doua eroare a fost că au mușcat mai mult decât puteau mesteca. Adică au preluat pe lângă ministere pentru care aveau omul potrivit, de exemplu Transporturi – Drulă, și ministere pentru care nu aveau om potrivit, așa cum e Justiția. Pentru USR-PLUS, esențial ar fi fost să condiționeze intrarea la guvernare de niște chestiuni esențiale precum primari în două tururi sau desființarea SIIJ cu revenire la situația anterioară. Și să ia doar ministere unde să facă performanță, să arate diferență calitativă. Au intrat în capcană și nu văd cum pot să mai iasă din ea. Integral: https://spotmedia.ro
234 de dosare de fraude cu fonduri UE, din România, au ajuns deja pe mâna Codruței Kovesi, la Parchetul European ….. Într-o declarație acordată publicației Epoch Times România, Crin Bologa a dezvăluit: „Am trimis către EPPO un număr de 234 de dosare. Acum, ce obiect au aceste dosare, ce persoane sunt implicate, cred că trebuie să-i întrebați pe ei (Parchetul European – n.red.)“. Aceasta este, probabil, cea mai proastă veste posibilă pentru mafia din România, care se temea de momentul activării EPPO încă de acum doi ani, de când Laura Codruța Kovesi, executată ilegal din fruntea DNA de Dragnea, Tudorel Toader și Curtea Constituțională, a anunțat că va candida pentru șefia Parchetului European. Ani de eforturi făcute de oligarhii români și de PSD s-au dus pe apa Sâmbetei. Sute de anchete privind fraude intră iar pe mâna unui Parchet condus de Kovesi Guvernul României, condus oficial de Viorica Dăncilă și din umbră de Dragnea, a făcut tot ce i-a stat în putință pentru a o compromite sau bloca pe Kovesi. Aceasta a fost însă votată de ceilalți membri UE, a trecut examenele și toate etapele, fiind investită în funcție. Pentru mafia din România, se văd astfel duse pe apa sâmbetei eforturi susținute care durează încă din 2014. Oligarhii Dan Voiculescu și Sebastian Ghiță au cheltuit resurse uriașe pentru a o compromite pe procuroare. PSD și-a pus în cap toată Europa și și-a erodat imaginea angajându-se într-o luptă pe viață și pe moarte cu DNA-ul lui Kovesi. Miza era una a subzistenței pentru social-democrați, a căror structură, ca partid, este fundamental bazată pe grupuri organizare care jefuiesc banul public, dar și banii europeni. Conform noii organizări a activității, DNA rămâne cu atribuții privind corupția internă. EPPO preia corupția care vizează banii UE. Integral: https://ziaristii.com
DOCUMENT DNA Culisele grevei de la metrou. Cu cine a discutat Rădoi şi la cine a încercat să intervină pentru “a scăpa de ministrul Drulă” Liderul de sindicat de la metrou Ion Rădoi ar fi încercat să intervină la liderul PNL Ludovic Orban şi la preşedintele PNL Bucureşti, Violeta Alexandru, pentru “a scăpa de ministrul Drulă”, potrivit ordonanţei DNA de inculpare a lui Rădoi consultate de G4media.ro. Orban s-a întâlnit cu Rădoi, iar Violeta Alexandru cu un trimis al lui, însă „potrivit declaraţiei ministrului Cătălin Drulă (la DNA – n.r.), nici Violeta Alexandru şi nici Ludovic Orban nu au intervenit la el pentru a-i cere stoparea acţiunilor de demolare”, se arată în documentul citat. <<Pe fondul afectării propriilor interese legate de desfiinţarea spaţiilor comerciale de la metrou pe care Minea Elena Claudiu (partenera lui Ion Rădoi – n.r.) le controla în fapt, Minea Claudia şi Rădoi Ion au reuşit să obţină programarea unei întâlniri cu Violeta Alexandru, preşedintele PNL Bucureşti, în scopul de a expune problemele Asociaţiei legate de desfiinţarea spaţiilor comerciale şi pentru “a scăpa de ministrul Drulă”. Pentru a nu se expune în mod direct, Minea Elena Claudia l-a convins pe Victor Guşatu (un alt sindicalist – n.r.) să se prezinte el la întâlnirea cu Violeta Alexandru, preşedinta PNL Bucureşti, din 07 mai 2021 ora 16.00, ce urma să aibă loc la sediul partidului din Bucureşti, str. Modrogan nr. 1. Scopul unei asemenea întâlniri era acela de a interveni prin şefa PNL Bucureşti Violeta Alexandru, ca Ludovic Orban “să-l oprească pe ministrul Cătălin Drulă” din demersurile privind desfiinţarea spaţiilor comerciale de la Metrou; De asemenea, aceştia au încercat să o convingă pe Violeta Alexandru să intervină la consilierii PNL de la nivelul primăriilor de sector pentru a stopa acţiunile de desfiinţare a spaţiilor. Din supravegherea tehnică efectuată a rezultat că la data de 07 mai 2021 ora 16,00, această întâlnire a avut loc, având parţial efectul scontat, Violeta Alexandru postând pe FCBK un mesaj de susţinere a Comercianţilor de la Metrou, după cum reiese din procesul verbal de investigaţie. Minea Claudia nu a fost mulţumită de rezultatul acestei întâlniri, întrucât reprezentanta partidului Violeta Alexandru i-a sfătuit să urmeze calea legală, în justiţie pentru rezolvarea problemelor juridice cu Metrorex legate de spaţiile comerciale de la Metrou. Integral: https://www.g4media.ro
The rule of rău* Comisia Europeana a publicat raportul despre statul de drept pe 2021. Domnia legii sau domnia răului. De doi ani, Comisia Europeană a început să publice rapoarte anuale asupra stării „statului de drept” în statele membre ale UE. Primul „Rule of Law Report” (Raport asupra Domniei Legii – literar – sau Raport asupra Statului de Drept) a fost publicat în 2020, iar pe 20 iulie 2021 au apărut primele documente legate de raportul din 2021. …. În ziua în care în presa românească apăreau primele articole despre raportul CE referitor la România, în însăși România apăreau dovezile unei acțiuni administrative care, în trecut, a dus la condamnarea penală a unii lider politic. Dragnea condamnat, Cîțu a făcut același lucru Paralela este la îndemâna oricui. Liviu Dragnea fost condamnat la închisoare cu executare și a și executat doi ani și două luni din pedeapsă pentru că ar fi angajat două persoane care să lucreze la Direcția pentru Protecția Copilului Teleorman, pe când era președinte al CJ Teleorman, deși persoanele respective nu au lucrat în realitate la Direcția respectivă, ci au lucrat pentru PSD. Nu discutăm aici despre procese, despre probe, despre actul de justiție, ci despre faptă. Din materialele de presă și nu numai, reiese că Florin Cîțu a făcut exact același lucru: a angajat la Cancelaria primului ministru cel puțin două persoane care nu lucrează, în fapt, pentru Guvernul României. …. Aceste persoane se ocupă, sub antetul Guvernului României, de campania internă din PNL a lui Florin Cîțu. Precedentul fiind creat cu Liviu Dragnea, drumul bătătorit, așteptam ca din clipă în clipă la Palatul Victoria să năvălească procurorii DNA, mascații și alte forțe legitime ale statului de drept și să ia în stăpânire dovezile care pot duce la pedepse de până la 3 ani și șase luni de închisoare. Nu s-a întâmplat. Statul de drept din România tocmai sărbătorea, cel mai probabil printr-o vilă conspirativă, efuziunile lascive ale Comisiei Europene. Comisie Europeană care are mari probleme în a accepta adevărul din teren. …. Raportul nu amintește despre schimbarea Avocatului Poporului Printre sursele de informare ale Comisiei Europene în întocmirea cestui raport se află și două ONG-uri românești, care-și asumă rapoartele trimise: APADOR-CH și Funky Citizens. Ambele ONG-uri semnalează drept o posibilă anomalie condamnarea la închisoare a avocatului Robert Roșu, care i-a apărat pe unii dintre acuzații din dosarul „Pădurea Băneasa”. Aceste caz nu apare menționat absolut deloc în raportul CE. Atât APADOR-CH cât și Funky Citizens (asociație pe care nu o putem în niciun caz bănui de pesedism) remarcă în rapoartele lor nenumăratele încălcări ale Constituției din partea guvernelor PNL și, mai ales, remarcă rolul benefic al Avocatului Poporului în temperarea exceselor guvernamentale. Ei, bine, raportul CE nu scoate o vorbă despre încălcările repetate ale Constituției de către guvernele PNL în contextul pandemic, de parcă ar fi absolut normal ca un guvern și un președinte să încalce Constituția, asta nefiind amenințare la statul de drept, la domnia legii. În raport sunt menționate diverse atacuri, chiar minore, la adresa judecătorilor și a procurorilor, dar sunt ignorate complet atacurile concentrate la adresa Curții Constituționale, atacuri care vin din partea actualei puteri. De asemenea, în raportul Comisiei Europene asupra statului de drept din România nu este menționat absolut deloc demersul profund neconstituțional și ilegal al revocării Avocatului Poporului, demers condamnat și de Comisia de la Veneția. …. O realizare execrabilă În ceea ce privește presa și libertatea presei în România, raportul CE semnalează problemele avute de ziariștii Libertatea cu primarul Băluță și cu deciziile aberante ale justiției în acest caz, dar nu suflă o vorbă despre faptul că majoritatea parlamentară a încercat să acapareze radioul și televiziunea publice în mod ilegal și neconstituțional. Comisia Europeană este dominată, ca și Parlamentul European, de Partidul Popular European (EPP), din care fac parte atât PNL cât și UDMR și PMP. Asta nu înseamnă că rapoartele despre țările membre trebui să ignore ilegalitățile comise de partidele guvernante care sunt membre ale EPP. Iar aici nu vorbim despre închipuiri, ci despre ilegalități și neconstituționalități dovedite. Integral: https://www.libertatea.ro
Departamentul de stat al SUA atrage atenția că Secția specială, care pare să acționeze „doar în cazuri motivate politic”, continuă să funcționeze …. „Parchetul special înființat de guvernul anterior pentru investigarea și urmărirea penală a judecătorilor și procurorilor, care pare să întreprindă doar cazuri motivate politic, continuă să funcționeze”, se arată în document. Departamentul de stat menționează că actualul guvern a reluat eforturile pentru ca Secția specială să fie desființată. Este pentru prima dată când autoritățile americane atrag atenția asupra Secției speciale. În plus, Departamentul de stat notează că eșecul în corectarea legislației, după deciziile Curții Constituționale, a afectat negativ activitatea DNA în anul 2020….. Departamentul de stat notează că eforturile guvernării anterioare de a submina procurorii și de a slăbi independența judiciară au zdruncinat încrederea investitorilor în eforturile anticorupție. Retorica politică luase un ton din ce în ce mai naționalist, unii lideri politici acuzând ocazional companiile străine că nu plăteau impozite, că profitau de lucrători și resurse și că sponsorizau proteste anti-guvernamentale. Președintele Iohannis a fost reales în noiembrie 2019 cu o atitudine pro-business. Alegerile parlamentare din decembrie 2020 au avut ca rezultat un guvern de coaliție de centru-dreapta pro-investiții cu majoritate parlamentară, oferind o stabilitate politică sporită. Coaliția și-a exprimat în repetate rânduri sprijinul pentru statul de drept și reformă. Menționând climatul general bun pentru investitori, documentul menționează însă că nu există instanțe specializate în litigii comerciale, iar judecătorii au în general o experiență limitată cu privire la funcționarea economiei de piață, a afacerilor internaționale, a drepturilor de proprietate intelectuală sau a aplicării legilor comerciale din România. „Inconsecvența și lipsa predictibilității în jurisprudența instanțelor sau în interpretarea legilor rămân o preocupare majoră pentru investitorii străini și interni și pentru societatea mai largă”, subliniază Departamentul de stat, care reclamă și durata mare a proceselor, cu posibilități de contestare a hotărârilor care prelungesc aplicarea unei decizii. Integral: https://www.g4media.ro
E bună „România Educată”, dar nici „România Vaccinată” nu ne-ar strica La câțiva ani buni după ce a fost inițiat de președintele țării (mai exact, cinci ani), programul „România Educată” a ajuns aprobat de către Guvern săptămâna trecută, printr-un memorandum și după o vastă dezbatere la nivel național. OK! Mă întreb, însă, ca omul simplu și neștiutor, dacă pentru dezbatere, pentru memorandum și pentru aprobare, a trebuit o jumătate de deceniu, câte jumătăți de secol vor mai trebui de acum încolo, pentru ca românii să devină gentlemeni ca britanicii, educați ca francezii, harnici ca nemții și cinstiți ca nordicii, adică mai mult europeni decât balcanici? Îmi vine greu să înțeleg cum de au ajuns europenii așa departe, iar noi am bătut pasul tot pe loc. Au pornit ei cumva mai din timp cu programe de tipul „Franța Educată”, „Germania Educată” sau „Suedia Educată”? Au făcut mai multe dezbateri? Au scris memorandumuri? Ce altceva au făcut, de au ajuns mai demult la succesul tânjit de noi abia astăzi? Nu vreau să minimalizez o inițiativă lăudabilă dar, cu gândul la înaintași, parcă aș zice că, de educația lor, s-au ocupat cândva personalități de înaltă clasă, oameni al căror exemplu personal a însemnat pentru alții lege, cutumă și bună rânduială. Unde sunt astăzi acei oameni de legedă, care i-au conectat cândva pe înaintașii noștri la izvoarele de cultură ale Europei? Unde este un Gheorghe Lazăr, un Spiru Haret, Titu Maiorescu, Al. Odobescu? Fiecare a mai așezat o cărămidă la temelia învățământului și educației românești, iar posteritatea i-a ridicat fiecăruia o statuie. Nu prevăd nicăieri în viitor vreun soclu, ceva, pe care să scrie cu litere de aur Liviu Pop-Genunche, Valentin Popa-Pamblică sau pur și simplu Anisie, o doamnă simpatică, dar care s-a așezat întâmplător pe scaunul glorios al lui Spiru Haret, fără să lase însă nicio urmă că ar fi trecut pe acolo. Ar fi fost normal ca fiecare să se constituie în simbol de neclintit pentru educarea noii generații, căreia i-a consacrat profesia și cariera vieții sale, dar fiecare și-a făcut plinul și a plecat: après moi, le déluge”. Mă tem că, de la ministru în jos, până la cel modest învățător de școală elementară, nobila misiune de educator este încredințată unor funcționari fără altă chemare pentru profesia lor decât cea a registratorului pus la ghișeu să primească hârtia, s-o ștampileze și s-o trimită mai departe. Dacă le-a ștampilat pe toate și le-a trimis înseamnă că și-a făcut datoria către cel care l-a angajat și chiar către țară. Situația este însă mult mai complicată decât pare. Căci răspunzător de educația noii generații nu se face numai dascălul profesionist și, eventual, șefii lui ierarhici……De unde să apară educație într-o societate unde micii găinari sunt judecați fără milă, conform legii, iar marii șpăgari și corupți sunt atât de apărați cu imunitatea parlamentară, încât brațul lung al legii nici nu se poate atinge de ei?….. Nu pare exemplu de urmat nici domnul Cîțu, premierul care în loc să stea neîntrerupt la butoanele guvernării, atunci când țara este lovită de inundații, cotropită de arșiță sau în așteptarea valului patru COVID, aleargă tot de colo-colo, doar-doar ar ajunge mai șef decât așa cum este el acum. Mi-e jenă să mai amintesc și de un cugeamitea deputatul din Parlamentul României, care se proptise în Vama Leușeni, de dincolo de Prut, ca să forțeze prin tupeu trecerea frontierei, pretinzând că el e mai cu moț și că ar trebui tratat altfel decât cetățeanul de rând, atunci când are o interdicție….. În aceste momente, valul patru al pandemiei COVID se arată și la porțile României. Văzând cum crește incidența îmbolnăvirilor, cunoscutul profesor Răzvan Cherecheș de la Universitatea Babel-Bolyai din Cluj afirma marți într-un dialog cu SpotMedia.ro că insuccesul vaccinărlor din ultima vreme “…are legătură și cu nivelul scăzut de educație al populației. Acest lucru face ca un procent important dintre oameni să nu înțeleagă cum funcționează virusurile, să nu înțeleagă cum funcționează protecția față de virusuri (…) În ultimă instanță, tot autoritățile sunt de vină pentru că populația nu e educată”. Într-adevăr, vaccinarea s-a desfășurat admirabil în prima etapă, când era solicitată populația din aglomerările urbane, din centrele industriale, școli, universități, alte instituții, unde nivelul educației este mai ridicat. Acum, a rămas nevaccinată mai mult populația din mediul rural, au rămas nevaccinați cei cu clase puține și încrezători doar în antivaccinista notorie Șoșoacă, în Gică-Contra sau în antivaccinistul IPS Teodosie, omul care nu pierde prilejul să le transmită și altora câte ceva din bogata sa ignoranță doctă. Integral: https://spotmedia.ro
Florin Cîțu și-a lansat autobiografia: „Cel mai wow dintre pământeni“ Totul pentru victorie! Ca să-și crească șansele la șefia PNL, Florin Cîțu a surprins azi pe toată lumea cu o lansare de carte. Intitulată „Cel mai wow dintre pământeni“, cartea este un veritabil maraton de pupincurism, autorul Florin Cîțu elogiindu-l deșănțat pe premierul Florin Cîțu. „Este cea mai wow carte care s-a scrie vreodată, despre cel mai wow om care a existat vreodată“, a spus autorul Florin Cîțu la lansare. „Românii vor fi surprinși big time să afle cât de multe fapte wow a reușit premierul Florin Cîțu într-un timp extrem de scurt.“ „Singurul lucru care nu este wow la această carte este prețul“, a adăugat Florin Cîțu. „Costă doar 2 lei, dar nu pentru că cartea nu este wow, ci pentru că este subvenționată prin PNRR. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna dimineața.
La mare . Cu umbrela , pat pliabil dar și certificat verde in ghiozdan și masca. 😀😀
Neata Stefan! 🙂
Masca la mare?????
Bineînțeles.
Deoarece “piața’ de sâmbătă dimineață e la 5 minute de mers pe jos.
Piata săptămânală. Sâmbătă doar. De vânzare ” de toate”.
Cratițe, farfurii, tacâmuri , haine , încălțăminte , pielărie , lenjerie , prosoape . Inclus ace , bice și carice.
Nu e banc. E ” piata” clasica italiană pe care o găsești în fiecare oraș, comuna , sat.
O fata la săptămâna. Fiecare primărie stabilește ziua pieței.
Și la piata asta se merge cu masca.
Care masca e obligatorie si la barul de pe plaja.
Italienii mai prosti. 😀😀😀
Spuneai cu masca la mare. Era misto bronzul. La piata e normal cu masca. Si la noi oamenii poarta masti in piete. 🙂
“VIDEO Un clip cu hoți care jefuiesc nestingheriți un magazin din Los Angeles, considerat reprezentativ pentru situația criminalității din SUA: Infractorii au câștigat!
Un clip video devenit viral, care înfățișează doi hoți ieșind dintr-un magazin TJ Maxx din Los Angeles cu marfa furată în mâini, în miezul zilei, fără să fie opriți de către angajați, este considerat ilustrarea perfectă a situației actuale a criminalității din Statele Unite, unde infractorii au devenit tot mai îndrăzneți și sfidează forțele de poliție. Multe orașe americane au înregistrat în ultima perioadă o creștere semnificativă a infracțiunilor, multe dintre ele violente, pusă de unii analiști pe atitudinea anti-poliție adoptată de activiștii radicali și pe eforturilor intense ale stângii politice de scădere a bugetelor forțelor de ordine. Filmul video poate fi vizualizat aici…..Filmarea se termină cu cei doi bărbați plecând cu mașina din parcarea magazinului, având la ei marfa furată.
Incidente cu repetiție
Sergentul Jaretta Sandoz, de la Departamentul de Poliție din Los Angeles, a declarat într-un interviu pentru CBS că incidentul filmat are cel mai probabil drept cauză așa-numita Proposition 47, care a micșorat pedepsele criminale pentru furturi de bunuri cu valoare mai mică de 950 de dolari. Suspecții prinși furând bunuri cu o valoare mai mică de acestă sumă primesc acum doar o contravenție. „Dacă (hoții) sunt prinși, probabil vor primi echivalentul unei amenzi de circulație,” a spus Sandoz. „Deci nu iau problema la modul serios.”
Referindu-se la furtul din magazinul din Granada Hill, sergentul Sandoz a afimat: „(Hoții) nici măcar nu au fugit, au ieșit din magazin, iar acest lucru transmite un mesaj… că infractorii au câștigat.”…Într-o scenă similară petrecută luna trecută, un hoț pe o bicicletă a ieșit dintr-un magazin Walgreens din San Francisco, cu un sac de gunoi plină cu marfa furată. Agentul de securitate a filmat incidentul cu telefonul mobil, însă nu a intervenit, iar hoțul a ieșit din magazin fără probleme.
De asemenea, la începutul lunii iulie, un grup de hoți au fost filmați în timp jefuiau un magazin Neiman Marcus din metropola californiană. Polițiștii au precizat că cel puțin nouă persoane au spart vitrinele magazinului, au înhățat poșete și genți de designer, după care au ieșit pe ușă fără să fie opriți de angajați sau agenți de pază.
O înregistrate făcută cu un telefon mobil a surprins momentul în care hoții fugeau din magazin cu brațele pline cu bunurile furate înainte de a se urca într-o mașină care-i aștepta afară.
Independent a scris, citând o statistică a USA Today, că furturile par să fie în creștere în întreaga Californie de la introducerea Proposition 47, cu 75% dintre magazine de retail raportând o creștere a furturilor în 2020. Walgreens a închis 17 magazine în zona San Francisco în ultimii cinci ani din cauza furturilor repetate, în timp ce Target a anunțat recent că va limita orele de lucru ale magazinelor sale tot din cauza creșterii numărului de furturi….”
https://www.g4media.ro/video-un-clip-cu-hoti-care-jefuiesc-nestingheriti-un-magazin-din-los-angeles-considerat-reprezentativ-pentru-situatia-criminalitatii-din-sua-infractorii-au-castigat.html
“Domnul Cîțu are curajul să ne sfideze pentru că ascensiunea sa a fost scoasă din burta sistemului #echipasfidătoare, #echipamistificatoare, #româniitrebuiesăștie. În spatele acestor tag-uri stă o guvernare bazată pe un lider scornit.
….Atunci când Florin Cîțu a ajuns parlamentar din partea Partidului Național Liberal și, mai apoi, membru, pentru a-și finaliza mandatul ca președinte, al Comisiei Economice din Senat, ar fi trebuit să se ridice mai multe voci care să semnaleze anomalia, nepotrivirea. Un bancher care încercase un atac speculativ ce ar fi dus la prăbușirea monedei naționale nu avea ce căuta într-un partid „național”. Dar cum partenera de viață a unuia dintre cei doi complici ai săi era chiar președinta partidului n-a fost o problemă. Un astfel de bancher n-ar fi avut ce căuta într-o comisie parlamentară care ia decizii ce influențează economia României, economie care, dacă lui Florin Cîțu îi ieșea manevra, ar fi avut mult de suferit.
Citeşte întreaga ştire: Domnul Cîțu are curajul să ne sfideze pentru că ascensiunea sa a fost scoasă din burta sistemului În fine, un individ care a riscat enorm în acțiunea sa speculativă, dar care a fost foarte ușor pus cu botul pe labe de către Banca Națională nu ar fi trebuit creditat cu prea multă pricepere economică ori speculativă. Nici cu prea multă inteligență. Ascensiunea pe repede înainte a domnului Cîțu În loc însă ca și cineva să sesizeze ce se întâmplă și să vorbească despre incompatibilitatea dintre statutul de reprezentant al cetățenilor României și postura de om care a vrut să-i afecteze economia pentru a câștiga niște bani, Florin Cîțu s-a cățărat pe propria-i agresivitate, pe sprijinul prietenilor și pe ce s-o mai fi cățărat el și a urcat rapid.
În trei ani de la intrarea în politică ajunsese deja ministru de finanțe, deși partidul din care face parte nu câștigase alegerile parlamentare, dar forma guvernul. Culmea, un an mai târziu, PNL tot nu câștigase alegerile parlamentare, dar Florin Cîțu urcase și mai mult: ajunsese prim-ministru! Acum, după șapte luni de când conduce guvernul, ar fi poate momentul să ne întrebăm dacă funcția de premier n-ar trebui cumva să fie apogeul carierei politice a domnului Cîțu, să ne punem serios problema dacă ascensiunea lui Florin Cîțu poate fi stopată sau dacă ea trebuie încurajată în continuare.
….Arturo Ui, personajul, împrumută și ceva din trăsăturile lui Al Capone, căci alegoria lui Brecht se petrece în Chicago. Florin Cîțu, premierul încolțit de presă, are și el ceva din comportamentul unui mafiot care o face pe prostul în fața anchetatorilor. Confruntat cu registrele contabile duble, cele care arată cu adevărat dimensiunea ilegală a afacerilor sale, Florin Ui se apără stupid: „Ce-mi arătați mie astea? Ce treabă am eu cu ele? Nu sunt niște registre contabile oficiale, nu sunt înregistrate, nu au semnături și ștampile, nu au trecut prin proceduri!”.
….În aceeași conferință de presă, Florin Cîțu este întrebat care este planul guvernului pentru a reduce ponderea datoriei publice din PIB, conform legii. În loc să ne spună dacă guvernul a luat în calcul acest moment sau nu, domnul Cîțu continuă să mâne caii verzi pe pereți: „Reporter: Domnule premier, datoria publică a ajuns la 49,7% din PIB. La 50%, salariile ar trebui îngheţate, aşa spune legea. Cum veţi proceda? Florin Cîţu: (…) este o recomandare, nu este o lege; vom vedea ce se va întâmpla atunci (…)” Ei bine, este îngrijorător. Ceea ce Florin Cîțu numește aproape disprețuitor „o recomandare” este, de fapt, din 16 aprilie 2010, ditamai legea: Legea nr. 69/16.04.2010 a responsabilității fiscal bugetare.
Ce ne spune legea că se poate întâmpla în august În această lege, care nu este o recomandare, la articolul 13 se spune foarte clar ce trebuie să facă guvernul atunci când se depășesc anumite niveluri ale datoriei publice. În momentul în care datoria publică depășește 50% din produsul intern brut (PIB), „Guvernul prezintă public şi aplică în cel mai scurt timp un program pentru reducerea ponderii datoriei publice în produsul intern brut (…). Programul (…) cuprinde, fără a se limita la acestea, şi măsuri care determină îngheţarea cheltuielilor totale privind salariile din sectorul public”. Foarte important: „măsurile cuprinse în program (…) se aplică prin aprobarea unui act normativ la nivel de lege, astfel încât să se asigure aplicabilitatea măsurilor într-un termen cât mai scurt, cel mai târziu în semestrul următor celui în care s-a constatat depăşirea procentului de datorie publică”.
….Adică, dacă în august datoria publică va depăși 50% din PIB, va trebui convocat Parlamentul în sesiune extraordinară, Guvernul își prezintă programul de reducere a datoriei, se votează o lege bazată pe acest program, astfel încât la 1 septembrie legea să fie deja promulgată, publicată în Monitorul Oficial și în vigoare
…..Și, pentru că tot vorbim despre datoria publică, să mai spunem câteva lucruri: în momentul în care PNL a preluat guvernarea, în noiembrie 2019, datoria publică a României reprezenta 35% din PIB. În doar un an și opt luni, datoria publică a României a ajuns la 49,7% din PIB. E adevărat că a fost anul cu pandemie, când costurile au crescut neprevăzut. Guvernul vrea să împrumute de la UE 15 miliarde de euro, prin PNRR, reprezentând aproximativ 6-7% din PIB. Încă 3-4% din PIB se mai strâng ușor cu împrumuturi pentru diverse cheltuieli curente și, iată, ajungem rapid la 60% din PIB. Știe oare domnul Cîțu ce spune Legea 69/2010 la articolul 9? Spune, într-o română categorică și simplă: „Datoria publică, conform metodologiei Uniunii Europene, nu va depăşi 60% din produsul intern brut”…..”
https://www.libertatea.ro/opinii/domnul-citu-are-curajul-sa-ne-sfideze-pentru-ca-ascensiunea-sa-a-fost-scoasa-din-burta-sistemului-3661370
Multe voci critice in presa de astazi si toate se considera bine intentionate si au point, nu? Dna Dogioiu isi plima obsesia de atotstiutoare ciocanind la sarmanul Stelian de parca ar fi cel putin expert in strategii complexe, dnul Hillerin stie macroeconomie de premiul Nobel si toti mai primesc niste sponsorizari mici asa de subzidenta. Deranjant sa vezi cat de mult conteaza frica de schimbare si cutiuta zilnica de whiskas. Ca sa ma simt si eu putin Cassandra in aceste vremuri tulburi ma incumet sa -mi prezint profetia. PNL sub Orban se va reforma incetul cu incetul adica asa cum suntem obisnuiti de 30 de ani. Cu alte cuvinte, niciodata. Regula pentru el a fost editata acum 30 de ani. PNL sub Catu va fi probabil mai vital, cu afaceri mai banoase dar si cu pierderi in randul boierilor vechi si noi care mai sar prin balta fara voie. Precum PNListul actionar la Romprest. In situatia actuala cu toata frica de imprumut de tara mare, as merge pe mana lui Catu daca as fi membru in acest partid. Decat o betie fara sfarsit si drumul spre cimitirul papuselor de ceara, mai bine un viitor nesigur dar interesant.
Buna seara, Mona!
Hillerrin ala e un angajat al Varanului, iar Dogioiu a fost consiliera lui Predoiu acum cativa ani. Foarte impartiali amandoi fata de Stelian Ion….
Multumesc, se pare ca mai am de invatat. Jenant totusi sa renunti la profesionalism sau sa-l imbraci cu haina manipularii.
Ana Birchall
·
Sa ai in sistemul judiciar peste 900 de procurori care detin grade profesionale de parchet de pe langa Curte de Apel si de pe langa Inalta Curte plus inca cel putin 1.400 de procurori cu peste 10 ani vechime ( care potrivit legii actuale, in acest moment, ar putea sa fie numiti la DNA si DIICOT) si sa NU doreasca sa promoveze si astfel sa isi desfasoare activitatea la DNA si DIICOT este o intrebare la care domnul Stelian Ion ar trebui sa raspunda.
Adevarul este ca in loc sa se vaicareasca aratandu-si neputinta si confirmand nestiinta de carte, domnul ministru Stelian Ion ar trebui sa se intrebe in fiecare zi de ce nu se inghesuie prea multi procurori din cei 900 + 1400 (procurori care AZI indeplinesc conditiile) sa activeze la DNA si DIICOT!
De ce nu doresc procurorii sa lucreze la DNA si DIICOT, domnule ministru? Sa fie oare tergiversarea modificarilor legislative care se impun si pe care dvs. le “initiati” si “adoptati” DOAR in declaratii publice si exercitii de PR personal sau le trimiteti la CSM ca nici dupa 2 saptamani sa fiti obligat sa le retrageti pentru ca le-ati trimis FARA sa stiti si sa respectati legea, domnule ministru? Eu cred ca da!
Sa fie oare si faptul ca dvs. domnule ministru, in loc sa initiati si sa adoptati proiecte de legi care sa incurajeze procurorii cu experienta sa promoveze si sa activeze la DNA si DIICOT (de exemplu salarizarea procurorilor sa aiba in vedere locul in care acestia isi desfasoara activitatea si nu gradul profesional obtinut in urma examenelor de promovare pe loc, acesta din urma oferind doar o vocatie la promovare; sau o alta modificare legislativa in sensul unificarii si simplificarii procedurii de numire la DNA si DIICOT) pare ca urmariti sa aduceti in structurile specializate procurori fara experiența profesionala, eventual usor de manipulat dar care nu vor reusi sa instrumenteze dosare complexe privind infracțiuni grave pentru ca nu au expertiza necesara, care aduc prejudicii grave societatii in general si cetatenilor in special!? Ce veti face maine, domnule ministru, daca CCR va admite sesizarea formulata de TOTI judecatorii de la Inalta Curte??
Constat o ofensiva ciudata domnule ministru!
Ați constatat ca nu ați făcut nimic in mai mult de 6 luni de zile? Sau încep șobolanii sa părăsească nava și v-ați prins? Aia, sfătuitorii, intelectualii justiției, “reformatorii”!
https://www.facebook.com/birchallana/
Tanti Birchall cauta slujba? Avocatul Poporului monitorizeaza spitalele romanesti, locuri de tortura? Cam acelasi nivel si aceiasi scoala .”Prin urmare, tariful real, all-inclusive, pe tonă la Romprest ar fi undeva la peste 800 de lei, fără TVA, spre deosebire de tariful de 629 de lei, tot fără TVA, la Brai-Cata.”https://www.g4media.ro/totul-despre-firma-pe-care-primarul-clotilde-armand-a-adus-o-in-locul-romprest-dupa-decretarea-starii-de-alerta-in-sectorul-1-ce-tarife-are-brai-cata.html
Doamna Birchall nu este subiect de mass-media si este bine pregatita.Este deputat independent, avocat, doctor în drept, specialist în reorganizări, restructurări financiare și insolvență. V-as propune sa-mi trimiteti 8-9 link-uri pentru o Revista a presei cu articole pe care Dvs le vedeti interesante , din orice domeniu privind Romania, intrucat vad ca sunteti carcotasa la cele pe care le aduc eu in discutie dupa multe cautari si timp indelungat. Pe mail
Nu sunt carcotasa deloc. Din contra va citesc cu cel mai mare drag si atentie. Sunt plictisita de Birchall? Am vazut-o dand cu barda politicianului in balta de la inceput in ceea ce o priveste pe Armand? anu este la primul comentariu. A comentat cu mandrie proletara cat de urat arata sectorul ei, sectorul 1, fara sa stie ca nu plateste salubrizarea de ex. Ca sa nu mai vorbesc ca nu incercase ca profesionist ce este sa inteleaga nebunia din jurul acestei situatii. Doar instinct de politician si m-a dezamagit. Ma asteptam la mai mult de la d-ei. Chiar daca nu mi-as dori sa o am in casa din pricina culorii timbrale.
Si nu am ce sa va trimit pe mail sunteti singura sursa in care am incredere. Mai accesez din cand in cand adevarul si g4 media.
Seara buna
Franțuzoaică e mai cu ștaif. A publicat pe fb preturile.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=363982205093111&id=100044440029298
Rompres factura la 4. 796 lei / tona . ( in factura socoteau la metru patrat )
Deci g4 e dezinformată.
Eu apreciez doamna. Cu cît ai mai mulți pe cap , cu atît e mai clar că lovește din greu sugătorii de bani de la buget.
Care buget ( central, local ) e o vaca de muls de foarte multi ani.
Mulgătorii sunt clientela politică. Care au un singur client. Statul central și local.
De aia exista groase probleme de poluare in București .
Dar și în alte localități unde mândrii primari hrănesc doar clientela și nu rezolva nimic. ( Poluare , deșeuri , calitatea vieții)
Că comparație , cînd madam Virginia Raggi a ajuns primar la Roma , de 5 ani e atacată zilnic. Pentru oricare problema ereditata. Plus pus bete in roate sa nu poată rezolva gravele probleme.
Destul de menționat că atunci cînd a schimbat firma care repara străzile , au sărit toți sugătorii in sus.
Normal. Astupau 150 de gauri și facturau comunei 1.500.
Erau în pericol însăși fotoliile unor nulități cu pile dar și ” donațiile voluntare” către partide și politicieni.
Acum nu se mai candidează doamna.
Foamea e mare, flamanzii multi , nu o mai susține nimeni. Toți vor un nou primar . Mai maleabil. 😀
Dap, Stefan, ai mare dreptate. E prea cinstita. 🙂 Sper sa reziste.
Perfecta sigur nu e. A găsit și o primărie coruptă pina în măduva oaselor.
Eu personal vad in doamna asta franțuzoaică stofa educației primite pe alte meleaguri.
Logica , planificare și orgoliu. Uman și profesional.
Adică văd că are morală dar si principii.
Mulți români redobândesc astea doar după ce emigrează.
Exact ce lipsește la majoritatea politicienilor români. Crescuți ca slugi , lingatori de clanțe , parveniți cu diplome inventate și/sau doctorate plagiate.
Oricum o distrug ăștia. Sufletește și propagandistic. Deja o grămadă de spălați pe creier urla
pe fb. că a băgat o alta firma cu preturi duble, triple ca la ” cinstita” Rompres.
Care Rompres , daca era în Italia , avea deja toti șefii după gratii și beneficiau de condițiile articolului 41 bis.
Inclus Firea care a semnat documente și contracte.
41 bis e articolul ala privind pușcăria grea , în izolament și fără posibilitate de ieșire anticipata. Averea confiscată in totalitate. Dedicat mafiosilor.
Se pricepe de ce clasa politică românească refuza o legislație dedicata împotriva criminalității organizate ?
Cumva e complice ? Mai mult că sigur.
Cristi Danileţ
5 iulie la 15:59 ·
Până acum, de trei ori a spus Comisia de la Veneţia că lucrurile nu sunt în regulă cu organizarea şi funcţionarea Secţiei speciale.
“….Comisia de la Veneţia a avizat pozitiv proiectul de lege care desfiinţează Secţia Specială. Câteva observaţii formulate de asociaţia VeDem Just:
– Avizul aparţine unui organism de la nivelul Consiliului Europei, considerat plin de specialişti în dreptul constituţional, al reformelor justiţiei şi al domeniului electoral;
– din partea României, un membru este Toader Tudorel, fostul ministru al justiţiei în timpul căreia a fost creată secţia specială şi pe care el a operaţionalizat-o. Dacă până şi el a zis că SIIJ e în neregulă, trebuie să îl credem;
– în anul 2018 şi 2019 deja Comisia de la Veneţia a zis de două ori că sunt probleme în organizarea SIIJ. Pe atunci domnul Toader era ministru. Dar el nu a băgat în seamă Comisia din care el însuşi făcea parte;
– la pct. 23 CSM este prins cu ocaua mică: într-un punct de vedere a răstălmăcit avizul oficial al Comisiei de la Veneţia din 2018;
– la pct. 32 Comisia de la Veneţia salută proiectul de lege pentru desfiinţarea SIIJ. O spune clar şi răspicat;
– la pct. 42 Comisia arată că procurorii de la SIIJ şi cazurile acestora vor fi transferate la celelalte parchete, astfel că anchetele nu vor fi afectate. Deci proiectul poate fi dus mai departe;- la pct. 52 Comisia arată că magistraţii trebuie să aibă imununitate funcţională numai pentru actele comise cu bună credinţă. La pct 56 arată că magistraţii nu au nevoie de un mecanism de ridicare de către CSM a imunităţii, ca la politicieni, în cazul în care sunt urmăriţi penal. La pct. 58 se arată că CSM nu poate să intervină într-un proces penal să decidă el ce magistraţi să fie sau să nu fie cercetaţi pentru corupţie. Astfel că se dă o palmă grea peste obrazul gros al CSM care dorea să controleze dosarele DNA cu privire la magistraţi.”
https://vedemjust.ro/cven-siij/?fbclid=IwAR2mjtoEBBckH3Dn38jKDVoh4sCejxGDIMtqou_mk77Hfa0uJvSD2hwXjAA