Revista Presei – 24 februarie.”Când nerozia internă devine marfă de export”
24/02/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de vineri, 24 februarie! Vineri, Moldova nu reușește să urce mai sus de un –1 spre 1 gr., în timp ce Banatul și Crișana merg spre minime de 5- 7 gr. În restul țării vor fi 2 – 4 gr., cu –1, –3 gr. la munte (-5 spre –6 pe creste). Avem maxime care, vineri, pleacă de la 2 – 3 gr. prin zonele montane, nordul Munteniei, zona de Curbură, 6 – 8 gr. prin Moldova, Dobrogea, mare parte din Muntenia, Oltenia, Transilvania, Crișana. Cel mai cald va fi prin Banat, sudul Olteniei, sudul și sud-estul Munteniei, cu 11 – 13 gr.. Bucuresti: 10/2 gr.C.
“Cât de etică, sigură și legală este refolosirea unor dispozitive medicale luate de la pacienți decedați / Este de datoria legislatorului să definească dacă este necesară crearea unui program pentru persoanele nevoiașe .… În primul rând se vehiculează ideea că medicii respectivi ar fi dat medicamente bradicardizante, care scad frecvența cardiacă, cu scopul de a simula necesitatea pentru pacient a implantării unui stimulator cardiac. Ancheta este în curs și va determina dacă aceste acuzații sunt reale. Dacă faptele sunt confirmate, ar fi o încălcare gravă a jurământului lui Hipocrate și un caz penal, bineînțeles. În al doilea rând, aceste dispozitive ar fi fost decontate de casa de asigurări, deși nu este vorba de dispozitive noi, ci de unele refolosite. Dacă faptele se adeveresc, există o suspiciune de fraudă dar și un deficit eventual de trasabilitate și control în cadrul casei de asigurări. Din nou, este o problemă penală, nu medicală, care va fi tranșată de tribunal. In al treilea rând vorbim de posibilitatea reimplantării de stimulatoare cardiace si defibrilatoare care sunt recuperate de la pacienți decedați. Această problemă ar trebui deconectată de restul, fiind o problemă etică, financiară si o decizie care ar trebui luată la nivel de sistem sanitar. În Franța se implantează anual 50 de mii de stimulatoare cardiace fabricate de 5 firme internaționale (MEDTRONIC, ABOTT, BOSTON, SORIN, BIOTRONIK). Aceste dispozitive sunt considerate de unică folosință si au o dată de valabilitate (trei ani in Franța si 5 ani in SUA). Prin analogie, nevoile in Romania ar fi de 10-13000 de stimulatoare cardiace si defibrilatoare, cu un cost unitar între 3000 și 6000 de euro (până la 15000 de euro pentru un defibrilator implantabil), la care se adaugă costul procedurii. În Franța costul unui astfel de dispozitiv este acoperit ÎN TOTALITATE de casa de asigurări. În cele mai multe cazuri, casa de asigurări acoperă si 100% din costul procedurii in spitalele de stat, iar in cele private casa de asigurări acoperă o mare parte din cost, doar o mică parte este plătită de asigurarea suplimentară privată sau de pacient dacă nu are o astfel de asigurare. Întrebarea firească este cea a costului pentru un pacient în Romania și accesul la astfel de dispozitive. …. Și in fine ce spune legea in Romania? In Ordonanța de urgentă Nr 46 din 9 iunie 2021 este scris clar: “Art. 4 – (1) Este interzisă reprelucrarea în vederea reutilizării în instituţiile sanitare publice şi private a dispozitivelor şi materialelor de unică folosinţă. (2) Este interzisă utilizarea în instituţiile sanitare publice şi private a dispozitivelor medicale de unică folosinţă, reprelucrate” Deci reimplantarea de stimulatoare cardiace după data de 9 iunie 2021 e ilegală în România. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Viitorul energetic al României. ”Este modelul nostru de 30 de ani în care veșnic oamenii sunt datori și săraci” …. Expertul a subliniat că în ”lipsa unor politici care să te ducă spre acea zonă de echilibru în care investiția pe care o faci să fie recuperată în timpul în care se preconizează că se va recupera, românii nu vor ajunge la o eficiență energetică convenabilă prea curând”. …. Dar atunci am putea să discutăm de o conversie masivă a încălzirii, preparării apei calde, preparării hranei pe energie electrică, dar trebuie să ne imaginăm că această conversie este una de foarte, foarte, foarte mare, adică noi în momentul de față nu reușim să ne asigurăm energie electrică pentru a aprinde becul ca să gândim că în 25 de ani vom avea poate de 10 ori mai multă capacitate de producere a energiei electrice. Mi se pare nerealistă această abordate și atunci, din punctul meu de vedere, ne rămâne o singură variantă: redezvoltarea sau dezvoltarea sistemelor de producere a energiei termice. Este nevoie de un sistem de distribuție pe orizontală a energiei termice. Adică nu acele țevi care trec din apartament în apartament cum există în momentul de față, ci un sistem care practic să circule pe casa scării și de acolo racordare orizontală la fiecare apartament în parte. Iar agentul de producere a energiei termice din punctul meu de vedere va fi predominant sau ar trebui să fie predominant ținând seama de aceste restricții vizavi de energia poluantă, gazul natural și sau SMR-ul. Deci, nu văd altă alternativă”, a spus expertul în energie. ….” Integral: https://ziare.com
“Denunț public al unui oficial guvernamental, despre cum s-au „reevaluat” școli care erau în risc seismic I, în pericol de prăbușire, ca să poată lua bani din PNRR. Vicepremierul Kelemen Hunor: Au făcut o reevaluare și au fost trecute în categoria de risc seismic II …. „Anul trecut a mai fost o ordonanță de urgență de la Ministerul Dezvoltării prin care au fost reglementate anumite probleme legate de riscul seismic la clădiri. Și noi am avut lista asta cu 118 clădiri. Între timp, am aflat că au mai fost niște reevaluări, fiindcă în PNRR și în celelalte fonduri nu puteai să intri cu clădiri care aveau un grad de risc seismic numărul I, nu puteai să intri în fondul local și nu putea să intri în celelalte fonduri din PNRR. Și atunci au făcut o reevaluare și au fost trecute în categoria de risc seismic II, câteva clădiri, plus au fost niște erori, care pe mine nu mă privesc, fiindcă erorile s-au întâmplat într-o altă instituție, la Ministerul Educației. Deci cam asta a fost lista”, a declarat Kelemen Hunor. Prin urmare, în școli care sunt în risc seismic I, elevii și profesorii merg azi fără să știe că există risc de prăbușire a clădirilor și autoritățile nu se grăbesc să le reabiliteze, deoarece acestea nu vor intra în programul național pentru școlile cu risc seismic I, anunțat de Guvern în ședința de miercuri. Reamintim că după ceea ce putea fi considerată o bâlbă a autorităților, Ministerul Educației a publicat marți o listă pe care au pus 39 de clădiri cu risc seismic I în toată România, dar din care doar 21 erau cu școli și dintre acestea, de fapt în 15 se desfășurau și activități cu elevii. Asta deși Guvernul, prin premier, ministrul Dezvoltării și mai apoi și purtătorul de cuvânt al instituției, spunea săptămâna trecută că sunt 118 clădiri. Ministra Educației. Ligia Deca, a prezentat informații neadevărate atât în public cât și în Guvern, potrivit comunicatului instituției. „De la ultima actualizare a informațiilor în SIIR, din luna septembrie a anului 2022, din cele 118 clădiri declarate de conducerile unităților de învățământ ca fiind încadrate în RSI, unele au urmat programe de consolidare, iar altele sunt, în prezent, în conservare, nefiind folosite,” scria în comunicatul comitetului pentru risc seismic, explicație oferită de Ligia Deca și în persoană, pe 20 februarie, când spunea reporterilor că lista cu 118 clădiri „nu mai este de actualitate”. ….” Integral: https://www.edupedu.ro
“Guvernul a adoptat ordonanța care îi permite să înființeze noi companii de stat, sub pretextul războiului din Ucraina / Proiectul a fost inițiat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și de ministrul Economiei, Florin Spătaru Executivul va putea înfiinţa, în numele statului, societăţi cu capital de stat, în România şi în străinătate, cu respectarea prevederilor legislative în domeniul ajutorului de stat, la propunerea ministerelor de resort în al căror domeniu de specialitate se încadrează obiectul principal de activitate al societăţii sau sub a căror autoritate funcţionează regia autonomă. …. În urmă cu o săptămână, când voia inițial guvernul să adopte ordonanța, deputatul USR Claudiu Năsui a spus că noile companii vor fi înființate noi companii de stat pentru „şmecherii sistemului”. „După scandalul Romarm al fabricii de măşti din pandemie, Guvernul vrea noi companii de stat pentru şmecherii sistemului. Azi, Guvernul pregăteşte terenul înfiinţării companiilor de stat la propunerea oricăror ministere. Culmea, înfiinţarea noilor companii se va face în baza unei ordonanţe dată în 2014 pentru… eficientizarea activităţii de privatizare a companiilor de stat. De ce? Pentru că după afacerea Romarm, în care unii şmecheri s-au îmbogăţit în timpul pandemiei, Guvernul zice că e nevoie de şi mai multe companii de stat”, scrie fostul ministru al Economiei pe Facebook. El a arătat că statul român are peste 1.400 de companii, cu peste 266.000 de angajaţi. Năsui estimează la 5.000-7.000 numărul membrilor din consiliile de administraţie. „De ce spune Guvernul că e nevoie de mai multe companii de stat? Oficial – ca să facă ‘investiţii’. Investiţii în buzunarele şmecherilor din sistem, de fapt. Trebuie să facă loc pentru noi abonaţi la banii publici, cu cele 1.400 de companii existente nu se descurcau. Asta în timp ce trecem prin inflaţie record, când avem cel mai umflat guvern din ultimii 10 ani şi traversăm o criză economică. Pentru ei se găsesc bani mereu, banii pe care vi-i iau dumneavoastră din buzunare prin taxe şi prin inflaţie”, a mai spus Năsui, vicepreşedinte al USR. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Peste 65% din populația unui județ din România nu are loc de muncă: ”Țigara și băutura sunt la putere” Situație îngrijorătoare într-un județ din România. Peste 65% din populație nu are un loc de muncă, statul fiind principala sursă de venit. …. În acest caz nu foarte plăcut se află Botoșaniul. Datele ultimului recensământ arată că județul din Moldova are o populație de aproximativ 360.000 de locuitori. Apți de muncă ar fi doar 107.000, adică mai puțin de jumătate din populație. Majoritatea cetățenilor sunt pensionari….. În ceea ce-i privește pe cei care ar putea munci, peste 40.000, conform statisticilor oficiale, nu au un job. Ceea ce este la fel de grav e faptul că toți acești 40.000 de oameni nici măcar nu și-au depus dosar de șomaj. În plus, nici nu iau parte la vreun curs de calificare, arată Adevărul.ro. Botoșani, unul dintre cele mai sărace județe din România, are peste 3.000 de asistați social. Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) plasează regiunea din nordul Moldovei pe penultimul loc în țară la gradul de ocupare al forței de muncă. Sărăcia domină acest județ pentru că mulți localnici nu muncesc, nu beneficiază de venituri constante, și nici nu sunt contribuabili la bugetul statului român. ….Statisticile spun că doar 8% din populația județului are studii superioare. O treime din locuitori, în special cei de la sate, nu au nici măcar 10 clase, adică minimul necesar pentru a se califica într-o meserie. … Trist este faptul că, deși în ultimii ani s-au făcut adevărate burse ale locurilor de muncă pentru a le găsi serviciu sătenilor, puțini au fost interesați. ”Am stat acasă, nu-mi bat capul pe trei lei. Salarii mici, umblătură. Aici mai găsesc eu ceva”, mărturisește un sătean din Dângeni, notează sursa citată. ….” Integral: https://www.fanatik.ro
“Sindicatul Europol, despre jandarmii care au zgâriat intenționat mașina unui șofer: „S-au comportat ca în afara serviciului: frustrați” „Este jungla din București. Iar asta e o pată pe imaginea instituției Jandarmeriei”, a declarat pentru Libertatea Cosmin Andreica, șeful Sindicatului Polițiștilor Europol. Reacția sa vine după ce Libertatea a publicat imagini cu un echipaj de jandarmi care zgârie intenționat mașina unui șofer pe o stradă din București. Șoferul respectiv și-a lăsat mașina pe avarii pe un loc nepermis. În filmare se vede cum jandarmul dă cu spatele, apoi se apropie mai mult de mașină, scoate mâna pe geam și îi zgârie portiera. Echipajul este de la Jandarmeria București. …. Ca pedeapsă instituțională, dacă jandarmul va fi găsit vinovat de distrugere, va primi „cel mai probabil” o mustrare scrisă și o scădere de salariu, afirmă Cosmin Andreica. … Șoferul a cărui mașină a fost avariată a spus că va face plângere penală. ….” Integral: https://www.libertatea.ro
“Victor Ponta folosește decizia Curții Constituționale privind plagiatul pentru a-și recâștiga titlul de doctor: „S-a comis o ilegalitate” / Cronica celui mai mare scandal de plagiat din România Victor Ponta – primul premier din istoria recentă a României acuzat că și-a plagiat teza de doctorat – apelează la o cale extraordinară de atac pentru a-și recăpăta titlul de doctor care i-a fost retras în 2016 printr-o decizie a ministrului de atunci ai Educației Mircea Dumitru. Cu două procese pierdute în instanţă în care ceruse suspendarea, respectiv anularea ordinului, Victor Ponta merge din nou în instanță și invocă acum decizia pronunțată în 2022 de Curtea Constituțională conform căreia titlul de doctor poate fi anulat doar dacă „a intrat în circuitul civil și a produs efecte juridice” și doar de o instanță judecătorească. …. Profitând de o decizie a Curții Constituționale, fostul premier a formulat însă o cerere de revizuire a deciziei ICCJ, acțiunea fiind deschisă la finalul anului trecut la Secția de contencios administrativ și fiscal a Înaltei Curți de Casație și Justiție. Conform portalului instanțelor, termenul de judecată este stabilit pentru 5 aprilie. „O ilegalitate împotriva mea” Contactat de HotNews.ro, Victor Ponta a spus că își bazează noua acțiune în instanță împotriva Ministerului Educației pe decizia prin care Curtea Constituțională a stabilit în vara anului trecut că ministrul Educației nu va mai putea retrage titlurile de doctor obținute prin plagiat, ci va trebui să meargă în instanță pentru a dovedi frauda. …. Decizia invocată de fostul premier Victor Ponta pentru a-și recâștiga titlul de doctor a fost pronunțată de Curtea Constituțională în iunie 2022 și prevede că titlul de doctor poate fi retras de Ministerul Educației doar în cazul în care „nu a intrat în circuitul civil și nu a produs efecte juridice”. Jurnalista Emilia Șercan, care a dezvăluit numeroase cazuri de plagiat la nivel înalt, spunea atunci că CCR „tocmai a amnistiat în masă toți plagiatorii din România cărora de acum înainte nu li se va mai putea retrage titlul de doctor pentru plagiat” ….. ” Integral: https://www.hotnews.ro
“Cum a „măcelărit” România Delta Dunării înainte să apară pericolul Bîstroe. 1.753 km de canale noi În aproape un secol, România a construit peste 1.700 de km de canale artificiale în Delta Dunării, care au avut un impact negativ semnificativ asupra biosferei. Acest lucru este relevat de un raport din 2008 realizat la cererea WWF de către compania olandeză de consultanţă DHV B.V. şi elaborat de echipe de experţi în navigaţie atât din partea Ucrainei, cât şi a României. Raportul prezintă soluţiile alternative la Canalul Bâstroe pentru navigaţia în partea ucraineană a Deltei Dunării. „Amenințări pentru Delta Dunării O amenințare reală o constituie modificările survenite în amonte (retenția nutrienților, creşterea poluării), cât şi în interiorul deltei. Una dintre cele mai semnificative modificări a fost extinderea rețelei de canale artificiale din interiorul deltei”, se precizează în raport. Lungimea canalelor s-a dublat din 1910 până în 1990, însumând astăzi 3 400 km, dintre care 1.753 km sunt canale artificiale. Documentul punctează că „zonele umede au fost transformate în terenuri agricole şi bazine piscicole” și „în consecință, s-a produs un declin semnificativ al pescăriilor din deltă, iar aluviunile bogate în nutrienți sunt dirijate direct spre Marea Neagră, prin canalele artificiale nou create, contribuind astfel la fenomenul de eutrofizare.” „Canalele artificiale din deltă măsoară 1753 km. Noile canale create pentru transport, precum canalul Crişan – Caraorman şi Mila 35, au schimbat echilibrul ecologic al ecosistemelor deltaice. Astfel de canale au schimbat circulația naturală a apelor, influențând dramatic procesele de eroziune şi sedimentare. În anii 1990, o pătrime din Delta Dunării (974 km2) a fost îndiguită, inclusiv 400 km2 în scopuri agricole. Pe toată lungimea lui, brațul Tulcea-Sulina (81 km.) a fost regularizat , fostele meandre şi brațe laterale fiind deconectate de la sistemul natural. Lungimea brațului a fost redusă de la 85 la 62 km. Canalul navigabil lat de 80 de metri trebuie dragat în mod constant, pentru a asigura adâncimea de 7.3 m. Brațul sudic Sfântu Gheorghe (109 km) nu este navigabil, dar şi meandrele sale au fost tăiate în anii 1960 (s-au pierdut aproximativ 50 km în lungime). În zona de coastă Razim-Sinoe au fost îndiguite 23.500 hectare. Separarea cursului principal de zona inundabilă a avut ca efect pierderea unor habitate valoroase, ceea ce a afectat flora şi fauna din zona, în egală măsură. ….” Integral: https://newsweek.ro
“În timp ce România este foarte secretoasă cu sprijinul acordat Ucrainei, este dornică să comunice foarte tare toate conflictele pe care le are cu Ucraina. De ce? Interviu cu istoricul Cosmin Popa …. Practic, România construiește premisele pentru conflictul politic de viitor cu Ucraina democratică, ceea ce pune mari semne de întrebare cu privire la convingerile politice democratice ale politicienilor români. Nu sunt convins deloc de faptul că politicienii români au capacitatea conceptuală de a înțelege situația în care se află Europa și cu atât mai mult situația României. Cred că este un lucru foarte grav faptul că ei tratează războiul din Ucraina într-o cheie electorală internă, ceea ce este absolut inacceptabil, este incalificabil pentru orice politician care susține că reprezintă, promovează și apără interesele naționale. Principalele declarații:
- Practic, Ucraina s-a transformat acum pentru Statele Unite ale Americii și sper că prin aceasta, pentru întreg Occidentul, în ceea ce a fost Turcia în prima etapă a Războiului Rece. Este, dacă vreți, granița peste care Rusia nu va putea trece.
- Este și un mesaj de apel la susținere pentru vecinii Ucrainei, pentru țările europene, astfel încât efortul de război al acestor țări să continue.
- …. Se așteaptă foarte multă lume la alipirea Abhaziei și a Oseției de Sud și, desigur, oferirea unor perspective similare Transnistriei.
- Să susții sus și tare că pericolele ecologice la adresa Deltei vin doar de pe canalul Bîstroe este pur și simplu neadevărat. Sigur că se putea aborda problema pe canale diplomatice, dar în timp ce România este foarte secretoasă cu sprijinul acordat Ucrainei, văd că este dornică să comunice foarte tare toate conflictele pe care le are cu Ucraina.
- Cum cred politicienii români că își pot construi o relație armonioasă cu unul dintre vecinii importanți ai țării, dacă nu se manifestă ca atare într-o perioadă de restriște pentru existența Ucrainei? Cum îți poți proteja minoritățile de acolo, dacă tu nu ai un dialog constructiv cu autoritățile acestei țări? Și cum poți conlucra pentru salvgardarea ecologică a graniței, dacă tu nu ai un dialog politic? Practic, România astăzi construiește premisele pentru conflictul politic de viitor cu Ucraina democratică, ceea ce pune mari semne de întrebare cu privire la convingerile politice democratice ale politicienilor români. ….
…. Știm că propaganda regimului de la Kremlin, presa rusă vorbesc din ce în ce mai des în ultima vreme despre prefigurarea unei alianțe maghiaro-române în privința atitudinii față de războiul din Ucraina. Sesizarea Comisiei de la Veneția și conflictul legat de Bîstroe au fost foarte gustate și comentate favorabil de aceste medii. ….Acest lucru arată că fie politicienii români duc țara în această chestiune într-o direcție greșită, cu bună știință, fie sunt atât de incompetenți încât nu sesizează efectele pe termen scurt și mediu pe care acest lucru le poate avea asupra României. ….. Politicienii români poate că nu știu, pentru că, în general, sistemul instituțional românesc este incapabil să absoarbă expertiză, în orice formă ar fi ea, că până în 2014 când s-au confruntat contondent cu politica de rapt tradițională a Rusiei pe care a avut-o această țară față de toți vecinii europeni, atunci când Crimeea a fost ocupată, ucrainenii nu au știut prea bine cine sunt și încotro vor să meargă. Acest lucru a făcut ca de multe ori propaganda rusă sau propaganda pro-rusă în Ucraina să alimenteze sentimentele naționale ucrainene pe seama minorității românești, minorității maghiare și pe seama tot ceea ce ține de apartenența occidentală a unora dintre teritoriile ucrainene, pentru a consolida această orientare vestică, civilizațională și culturală a Ucrainei. …. Cum îți poți proteja minoritățile de acolo, dacă tu nu ai un dialog constructiv cu autoritățile acestei țări? Și cum poți conlucra pentru salvgardarea ecologică a graniței, dacă tu nu ai un dialog politic? .… Acum, România pare a face ceea ce multă vreme a făcut, poate cu excepția unor perioade complicate din istoria ei, și anume încearcă să se situeze, dacă vreți, sub radar, dar în speranța că inconsistențele sale nu vor fi sesizate sau că nu vor avea efecte asupra poziției internaționale a țării. Este o iluzie tipică a intelectelor limitate și a fracturilor de moralitate care străbat întreg mediul politic românesc, de la un cap la altul, din păcate…..” Integral: https://spotmedia.ro
“Când nerozia internă devine marfă de export În primii ani de după prăbușirea regimului comunist, România a bâjbâit atât în privința politicii interne, cât și a celei externe. Asta în timp ce Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și statele baltice, care fuseseră la fel multă vreme în țarcul sovietic, făceau pași hotărâți spre Vest. În cele din urmă, românii au ales și ei calea spre NATO, unde au intrat în 2004, și în Uniunea Europeană, unde au fost primiți în 2007. …. România a părut în primele șapte-opt luni ale agresiunii Rusiei contra Ucrainei că mai de voie, mai constrânsă de cluburile de valori în care este membră – NATO și UE – face ceea ce trebuie. În realitate, mai degrabă decidenții români nu au făcut chiar tot ce trebuie sau, altfel spus, au făcut doar în parte ce se aștepta de la ei. Sprijinul militar acordat Ucrainei nu a fost nici prea consistent, nici asumat pe față. S-a tot spus pe canale oficiale interne că facem mult, dar ne-a lovit brusc înțelepciunea: „să nu știe stânga ce face dreapta”. Ne apucă depresia națională când ne comparăm cu alții din partea noastră de Europă. Ne înfuriem că nu ne sunt recunoscute meritele. Dacă acestea există și le ținem ascunse, de unde vrem să le știe alții și să vorbească admirativ despre ele? Dar dacă ele sunt prea mici în comparație cu ceea ce fac alții, inclusiv unii care au posibilități mult, mult mai reduse decât ale noastre, de ce ar trebui să vorbească despre ceea ce credem noi că este o mare realizare? Cum vrem să fim luați în seamă dacă responsabilii români inventează sau amplifică nonteme de politică externă doar pentru a le servi în politica internă? Cum vrem să fim luați în seamă dacă nu jucăm inteligent, predictibil și curajos pe scena politica regională, central-est-europeană/sud-est-europeană (depinde cum definim macroregiunile)? Cei care au luat în stăpânire palatele puterii autohtone cred că sunt lumini, dar camuflează bine lumânarea sau becul, pentru că li se pare mai important să rămână cu propriile iluzii decât să se confrunte cu o realitate dură, în care statul român este în competiție cu unii sau în confruntare cu alții. Iar uneori îi confundă pe prieteni cu adversarii sau nu vor să reseteze relațiile cu cei cu care putem și ar trebui să facem așa ceva. Și dacă vrem să avem securitatea asigurată în viitor, și dacă vrem să contăm într-un joc mai mare. Însă politicienii noștri politici înoată pe lângă țărm, au alergie la delfini, dar ar vrea să-i mângâie pe burtă pe rechini. …. Politicienii noștri stau cu ochii doar pe televiziunile de știri, pe sondaje, miza lor principală fiind prezervarea puterii, de unde izvorăsc privilegii de tip medieval. Acești politicieni știu că în ultimul deceniu a crescut (și) în România un curent care susține că suntem „colonie” a Occidentului, de parcă nu am fi devenit parte a acestui spațiu în care ne-am cam vrut în ultimele două secole, care flutură steagul „suveranismului”, uitând cum era pe timpul lui Ceaușescu. Sunt ventilate diverse teme ale propagandei putiniste, care au drept țintă segmente importante ale populației, lăsate la cheremul manipulatorilor cu ascultări diferite. În loc să ia atitudine și să contracareze credibil aceste subiecte, politicienii mainstream preferă să le încalece, să se ia la întrecere cu extremiștii pentru un segment electoral care este antieuropean și antipatriotic, chiar dacă se bate cu cărămida naționalismului în chept. Acești oameni ar face orice pentru a obține un avantaj electoral. Au apucături de politruci, le lipsește stofa de lideri politici. Nu este un secret pentru nimeni că avem o politică externă modestă. Cum nu mai este un secret că aceasta este strâns legată de politica internă proastă. Contraselecția din partide și din instituții nu face decât să propulseze în prim-plan preponderent inși mediocri, în cel mai bun caz cu o spoială de educație, mereu atenți la interesele lor personale, alocând timp și energie în primul rând pentru jocurile de culise din propriul cerc, lipsiți de curaj, neasumând vreodată poziții care i-ar putea deranja pe cei de care cred că depind carierele lor, patroni sau electorat, deopotrivă. ….” Integral: https://www.contributors.ro
“Iată cum ar putea China să „rearanjeze cărţile” în războiul din Ucraina Dacă China ar decide să furnizeze arme Rusiei, ea ar putea da o nouă dinamică conflictului, dar cu repercusiuni importante asupra relaţiilor ei cu Occidentul, scrie La Libre, citat de Rador. …. Statele Unite au acuzat în această săptămână China că intenţionează să furnizeze arme Rusiei pentru a sprijini ofensiva ei în Ucraina, ceea ce Beijingul neagă. Dacă aşa ar sta lucrurile, asta „ar schimba situaţia” în acest conflict care durează de un an, estimează mai mulţi experţi. … De la începutul războiului, China i-a oferit preşedintelui rus, Vladimir Putin, sprijin financiar şi diplomatic, evitând să trimită arme sau orice altă implicare militară evidentă. Firme chineze controlate de stat au vândut drone şi alte echipamente Rusiei şi Ucrainei, dar Moscova a trebuit să se orienteze spre Iran pentru a obţine arme indispensabile ca dronele de luptă. Potrivit Washingtonului, şi Coreea de Nord a furnizat Rusiei rachete şi obuze de artilerie. Şi Statele Unite se tem acum ca Beijingul să nu facă la fel. Secretarul de stat american, Antony Blinken, şi-a reiterat avertismentul, după ce a avertizat duminică în legătură cu intenţia Chinei de a furniza arme Rusiei, după o întâlnire cu omologul său chinez, Wang Yi, la Munchen, în marja Conferinţei de securitate. …. „Faptul că dl Blinken a ales să facă publice aceste îngrijorări sugerează că Statele Unite dispun de informaţii solide”, estimează Richard McGregor, cercetător specializat în Asia de Est la Institutul Lowy din Sydney. …. Un aflux de arme provenind din China „ar rearanja cărţile” în conflictul din Ucraina, a arătat pentru AFP Mick Ryan, fost strateg şi general al armatei australiene, astăzi în retragere. „Este un război de sisteme industriale. Pentru moment, Rusia este în urmă faţă de Occident. Dacă se implică China, orice avantaj pe care îl avea Ucraina graţie capacităţii industriale a Occidentului dispare instantaneu”, a spus el. Muniţiile chinezeşti ar face viaţa ucrainenilor foarte grea, fie că este vorba de muniţii de artilerie, de muniţii de precizie sau de arme de luptă cu rază mai lungă de care Rusia duce lipsă. …. Dar perspectiva de a vedea Rusia pierzând îngrijorează Beijingul, potrivit dlui Muraviev. În acest caz, „China s-ar regăsi singură”, a analizat el. „Rusia este singura mare putere care susţine China”. Invers, o victorie rusă ar însemna „o înfrângere strategică pentru Statele Unite” şi astfel ar contribui la alimentarea spuselor preşedintelui Xi Jinping potrivit cărora Occidentul este în declin – o idee în prezent pusă în dificultate de împotmolirea Rusiei în Ucraina. Potrivit profesorului, China ar încerca sa facă echilibristică în acest conflict, găsind calea de mijloc între risc şi recompensă: să furnizeze arme prin intermediul unor companii controlate de stat, al Coreei de Nord sau al grupului Wagner mai curând decât direct militarilor ruşi. ….” Integral: https://www.hotnews.ro
“Inspirat de Biden, Iohannis și-a luat propriul tren ca să călătorească mai mult Faptul că Joe Biden a călătorit cu trenul în vizita surpriză la Kiev nu i-a scăpat președintelui Klaus Iohannis, care a decis să achiziționeze un tren propriu, cu care să întreprindă mai multe călătorii. Iohannis a realizat că pe rutele interne ar fi mult mai avantajos un tren, în care pot încăpea zecile de consilieri prezidențiali și sutele de lingăi care îl însoțesc permanent. Președintele și-a dat seama că atunci când merge la Sibiu va putea porni girofarul de pe tren, iar celelalte trenuri se vor da la o parte și așa va ajunge la destinație mult mai rapid decât cu coloana oficială, care uneori se oprește din cauza stâncilor căzute pe Valea Oltului. Trenul cumpărat de Administrația Prezidențială nu va respecta restricțiile de viteză de pe rutele interne, care sunt ”pentru săraci”, conform președintelui. Trenul este dotat cu o platformă deschisă, unde președintele poate exersa loviturile de golf încercând să nimerească parbrizele mașinilor pe lângă care trece. ….” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“PLANUL DE PACE AL CHINEI. Cele 12 cerințe înaintate de Beijing pentru soluţionarea crizei din Ucraina: de la oprirea extinderii NATO la ridicarea sancţiunilor
….1. Respectarea suveranităţii tuturor ţărilor. Dreptul internaţional universal recunoscut, inclusiv scopurile şi principiile Cartei Naţiunilor Unite, trebuie respectate cu stricteţe. Suveranitatea, independenţa şi integritatea teritorială a tuturor ţărilor trebuie menţinute în mod eficient. Toate ţările, mari sau mici, puternice sau slabe, bogate sau sărace, sunt membri egali ai comunităţii internaţionale. Toate părţile ar trebui să susţină împreună normele de bază care guvernează relaţiile internaţionale şi să apere corectitudinea şi justiţia internaţională. Ar trebui promovată aplicarea egală şi uniformă a dreptului internaţional, în timp ce standardele duble trebuie respinse.
2. Abandonarea mentalităţii Războiului Rece. Securitatea unei ţări nu trebuie urmărită în detrimentul altora. ….3. Încetarea ostilităţilor. Conflictul şi războiul nu beneficiază nimănui. Toate părţile trebuie să rămână raţionale şi să dea dovadă de reţinere, să evite agravarea tensiunilor şi să prevină deteriorarea situației. Toate părţile ar trebui să sprijine Rusia şi Ucraina să lucreze în aceeaşi direcţie şi să reia dialogul direct cât mai repede posibil, pentru a detensiona treptat situaţia şi, în cele din urmă, a ajunge la o încetare a focului cuprinzătoare.
4. Reluarea discuţiilor de pace…..5. Rezolvarea crizei umanitare. Toate măsurile care să conducă la atenuarea crizei umanitare trebuie încurajate şi sprijinite…..7. Menţinerea în siguranţă a centralelor nucleare. China se opune atacurilor armate împotriva centralelor nucleare sau a altor instalaţii nucleare civile şi solicită tuturor părţilor să respecte dreptul internaţional, inclusiv Convenţia privind Securitatea Nucleară (CNS) şi să evite cu hotărâre accidentele nucleare provocate de om. China sprijină Agenţia Internaţională pentru Energie Atomică (AIEA) în a juca un rol constructiv în promovarea siguranţei şi securităţii instalaţiilor nucleare paşnice.
8. Reducerea riscurilor strategice. Nu trebuie folosite armele nucleare şi nu trebuie purtate războaie nucleare. ….9. Facilitarea exporturilor de cereale. Toate părţile trebuie să pună în aplicare iniţiativa pentru cereale la Marea Neagră semnată de Rusia, Turcia, Ucraina şi ONU pe deplin şi eficient într-un mod echilibrat şi să sprijine ONU în a juca un rol important în acest sens. Iniţiativa de cooperare privind securitatea alimentară globală propusă de China oferă o soluţie fezabilă la criza alimentară globală.
10. Oprirea sancţiunilor unilaterale. …..”
https://alephnews.ro/guvern/planul-de-pace-al-chinei-pozitia-chinei-cu-privire-la-solutionarea-politica-a-crizei-din-ucraina/
https://www.axios.com/2023/02/24/russia-ukraine-war-china-cease-fire
“…Between the lines: The Chinese government’s proposal takes a clear anti-Western position, calling for the end of Western-led sanctions, which Beijing has long opposed. But it also implicitly criticizes some of the Russian army’s tactics, such as blocking grain exports from Ukraine and endangering nuclear plants.
Given Beijing’s close relationship with Moscow and tense relationship with the West, it’s hard to imagine that China’s leaders would try to push any real concessions on Putin. That means Western leaders are likely to be skeptical of Beijing’s efforts to broker a peace…”
https://ziare.com/razboi-ucraina/avertisment-consilier-zelenski-actuni-rusia-romania-1790748
S-a observat ca proxies romanesti ai orcilor criminali kremlinezi care sunt mediatizati masiv de televiziuni din Romania, il urasc cu totii pe Podoliak, inca de prima data cand acesta a indicat potentialele asasinate si bande criminale organizate pe teritoriile romanesti.
https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-february-23-2023
https://www.g4media.ro/video-uriasul-depozit-rusesc-de-munitie-din-cobasna-marea-miza-militara-din-transnistria-ce-contine-depozitul.html
Ooops…