Revista Presei – 23 octombrie.„PNRR trebuia să fie steroidul economic al României. În realitate, e mai degrabă ca o mașină sport blocată în traficul bucureștean”
23/10/2024 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de miercuri, 23 octombrie! Cerul va fi variabil, local şi temporar cu nebulozitate joasã stratiformã, posibil asociatã cu burniţã sau ploaie slabã, în prima parte a zilei în nord-vestul teritoriului, iar noaptea şi în est şi în sud-est. Se va semnala ceaţã, dimineaţa, local în Transilvania şi Moldova şi pe arii restrânse în regiunile sudice şi sud-estice, iar noaptea, îndeosebi în depresiuni, în vest şi centru. Vântul va sufla slab pânã la moderat, cu uşoare intensificãri mai ales seara şi noaptea în estul şi sud-estul ţãrii. Temperaturile maxime se vor încadra între 16 şi 23 gr, iar cele minime vor fi cuprinse între 2 şi 10 gr, cu valori uşor mai ridicate pe litoral şi în deltã. Bucuresti: 21/8 gr.C.
“PNRR trebuia să fie steroidul economic al României. În realitate, e mai degrabă ca o mașină sport blocată în traficul bucureștean …. Câteva observații la cald: 1. Ceasul ticăie. 2026 se apropie cu viteză, iar noi încă ne împiedicăm de jaloane basic (cei mai mulți bani s-au suspendat pentru că lucruri de bun simț, gen numiri obiective la companiile de stat sunt evitate, și nu i pentru că avem nu știu ce investiție majoră întârziată. 2. Transparența? Un cuvânt străin pentru guvernanți. Nici Comisia Europeană nu excelează aici, dar la nivel guvernamental, în România, suntem în orb. Fără informații clare, societatea civilă sau presa sunt ca un câine de pază legat la ochi. Ne trezim direct când aflăm de suspendarea plăților. …. 4. Banii stau, proiectele așteaptă, oportunități se pierd. E ca și cum am avea un cec în valoare de miliarde și l-am folosi pe post de semn de carte. Absorbția la nivel european, se apropie de 40%, iar unele state membre sunt la cincea cerere de plată. România abia aflat că e parțial blocată cea de-a treia. 5. La conferința de ieri, am subliniat că doar 12% din societatea civilă e mulțumită de implicarea în PNRR. Restul de 88% probabil că acum își confirmă temerile. Ce-i de făcut? Guvernul trebuie să dea cărțile pe față. Urgent. Să explice unde suntem cu adevărat cu PNRR, ce merge și ce nu. Avem nevoie urgentă de transparență. Guvernul trebuie să prezinte o situație clară a stadiului real al PNRR în România. Nu avem nevoie de comunicare politică, ci de date concrete – unde suntem cu investițiile? Care e planul pentru jaloanele legate de reforme? Avem vreo șansă să ne ținem de calendar? Care sunt zonele în care sunt blocate lucrurile și de ce? .…” Integral: https://republica.ro/
“Cum pierdem zi de zi războiul de independență energetică Mai întîi, pierdem 500 de milioane de euro din PNRR, anulați de Comisia Europeană din a treia tranșă, de 2,7 miliarde, fiindcă Guvernul păstrează în conducerea companiilor de stat aceeași turmă de netoți, nepoți, clienți, amante, politruci, pile și protejați. Reforma privind managementul companiilor de stat e o condiție pe care UE o pune atît pentru eliberarea economiei de povara proștilor puși pe furat, cît și pentru eliberarea banilor europeni cuveniți. Loazele politice despre care vorbim sînt răspîndite ca ciuma bubonică în toate companiile de stat, dar mai cu seamă în companiile mari ca Transelectrica, Romgaz, Hidroelectrica și Nuclearelectrica. De aici începe, de fapt, pierderea războiului de independență energetică. Semnalul înfrîngerii e dat, bineînțeles, de la Guvern, de la prim-ministru și de la ministerele Energiei și Finanțelor, care iau banii acestor companii pentru nevoi politice și electorale, și le blochează dezvoltarea. În rezonanță cu aceste acțiuni, conducerile companiilor fac pe dracu-n patru să ignore orice plan de creștere și expansiune, permițînd companiilor străine să facă legea în piața românească și est-europeană. De pildă, odată cu retragerea E.ON de pe piața de furnizare, nici o companie românească n-a preluat acest sector vital, iar cei 3,4 milioane de consumatori români vînduți de E.ON au ajuns clienții unei companii maghiare, MVM, cu cifră de afaceri și valoare de piață ridicolă față de marile companii românești. Guvernul se dă de ceasul morții să extindă investițiile și puterea companiei austriece OMV, în loc să împingă spre dezvoltare companiile românești, deși doar Hidroelectrica, de exemplu, e mai mare și mai valoroasă decît OMV. ….Rînd pe rînd, corporațiile cu adevărat mari și strategice ca Shell, Exxon, Chevron, ENEL și, mai nou, E.ON au plecat din România și și-au mutat investițiile în țări ca Ungaria, Bulgaria, Cehia, Slovacia, Polonia, Serbia, Slovenia, Croația. În locul lor au intrat companii minore, în special din Ungaria și Austria, cunoscute pentru relațiile strînse cu Rusia. Atît OMV, cît și MVM au legături comerciale și patrimoniale, ascunse prin companii-paravan, cu Gazprom. …..” Integral: https://www.catavencii.ro/
“De ce se cere cu insistență ca BNR să reducă rata dobânzii de politică monetară. Și până la ce nivel ar trebui ea redusă? „Nu relaxarea politicii monetare constituie mijlocul prin care pot fi corectate procesele negative din economie: încetinirea creșterii economice, amplificarea deficitelor gemene, lipsa de acces la credit a numeroase firme cu capital românesc, subfinanțarea investițiilor, explică profesorul Silviu Cerna într-un text de opinie în Contributors.ro. Dorința de a reveni la perioada de dobânzi reale negative din deceniul de după căderea comunismului este periculoasă, mai adaugă el. …. De fapt, inflația subiacentă și faptul că este provocată în principal de politica fiscală populistă a guvernelor din ultima perioadă, constituie motive suficiente pentru a justifica recentele decizii prudente ale BNR. Ambele fenomene creează incertitudini și riscuri mari, chiar dacă guvernul urmează să transmită Comisiei Europene în toamna acestui an un plan fiscal pe termen mediu, care să corecteze dezechilibrele produse de această politică. Surse de incertitudini și riscuri rămân, de asemenea, situația pieței muncii și dinamica salariilor din economie. În fine, incertitudini însemnate continuă să fie provocate de evoluția prețurilor energiei și alimentelor, precum și de traiectoria viitoare a cotației țițeiului, pe fondul tensiunilor geopolitice. O reducere cu 25 sau 50 puncte procentuale a ratei dobânzii de politică monetară, așa cum s-a sugerat, nu poate corecta această traiectorie îngrijorătoare a economiei României. Se pune atunci întrebarea de ce se cere totuși atât de insistent ca BNR să reducă rata dobânzii de politică monetară. Și până la ce nivel ar trebui ea redusă? Iar, în definitiv, politica monetară actuală este chiar atât de restrictivă? ….Înseamnă că nu relaxarea politicii monetare constituie mijlocul prin care pot fi corectate procesele negative din economia României: încetinirea creșterii economice, amplificarea deficitelor gemene (deficitul bugetar și cel al balanței de plăți), lipsa de acces la credit a numeroase întreprinderi cu capital românesc, subfinanțarea investițiilor necesare pentru creșterea economică pe termen lung etc. Dorința de a reveni la perioada de dobânzi reale negative din deceniul de după căderea comunismului este periculoasă. Iar aceasta, nu doar pentru că dobânzile negative determină ineficiența deciziilor de investiții și favorizează supraviețuirea întreprinderilor „zombi”; ci și pentru că formarea și mobilizarea economiilor interne necesită remunerarea lor corespunzătoare, astfel încât România să nu mai depindă atât de mult de capitalul străin. …..” Integral: https://hotnews.ro/
“Greșeala UE care ne face să pierdem competiția cu SUA și China. Economist: „când se distribuie banul public gratis, nu există nicio presiune pe eficiență” ….Raportul Draghi, care face o radiografie rece a economiei europene, trage un semnal de alarmă, aratând că UE nu reuşeşte să convertească ideile inovatoare în produse comerciale, iar multe startup-uri europene migrează către pieţele din SUA pentru oportunităţi mai bune de finanţare. Asta cu toate că în SUA nu există fonduri publice pentru inovare și nici nu există tot felul de programe și strategii de finanare pentru cercetarte și start-up-uri. Astfel, raportul Draghi arată că blocul celor 27 de state este amenințat să rămână în urma SUA și a Chinei, la capitolele centrate pe competitivitate, care dau măsura puterii și influenței în lumea de mâine. El propune alocarea a 800 de miliarde de euro pe an pentru inovație până în 2030. …. Radu Nechita. Draghi trage niște semnale de alarmă. El punctează faptul că foarte mulți dintre antreprenorii care inovează în Europa, cei care reușesc să breveteze câte o idee cu potențial comercial, pleacă, foarte rapid, din Europa. La început și până la un anumit nivel, aceștia reușesc să se descurce aici, după care pleacă. Unde? Unde nu este Ministerul Inovării mai dezvoltat și cu mai mulți bani? Nu. Unde există legea inovației sau programul 2050 de inovare sau planul cincinal? Nu se duc în China, se duc în America. De ce? Nu pentru că America este paradisul libertății economice și că la ei totul e perfect. Pentru că la ei este un pic mai multă libertate pe piața de capital și se duc acolo pentru că, cel puțin la nivel ideologic, momentan, încă nu este o hăituire a capitalului și o suspiciune bolnăvicioasă cu privire la bogăție, cum este cea din Europa. …. Păi, stai un pic, de unde vin banii pentru fondul acela de inovare? Păi ori vin din impozite – deci înseamnă că vor rămâne mai puțini bani pe mâna oamenilor. Deci, nu oamenii vor decide, vor decide politicienii – ori vin din împrumuturi. Alea de unde se iau? Păi de pe piața de capital. Deci acele 800 de miliarde despre care povestește domnul Draghi că trebuie băgați în investiții, vor veni de pe piața de capital, deci practic este un transfer. Băncile vor subscrie obligațiuni europene sau obligațiuni emise de state sau de Banca Europeană de Investiții, n-are importanță. Deci economiile oamenilor depuse la bănci vor fi canalizate către aceste obligațiuni și practic va rămâne mai puțin capital disponibil pentru investitorii privați. Și acele 800 de miliarde vor fi investite în programele alese de politicieni. …. Care sunt criteriile după care vor alege politicienii să distribuie aceste fonduri? Păi, vor fi criterii politico-ideologice, nu neapărat criterii de eficiență. Când pui tehnocratul preferat al politicianului de stânga sau de dreapta să aleagă, el va alege ce crede el sau ce i-a spus direct cel care l-a numit. …. Unii, înțelegeau foarte bine că n-are cum să fie o firmă viabilă, și, dacă discutăm de start-up-uri, concepeau din start toată povestea respectivă în așa fel încât să poată sifona, să poată deturna banii respectivi către membri ai familiei sau prieteni ș.a.m.d. Deci când se distribuie banul public gratis, nu există nicio presiune pe eficiență. De asemenea, se plânge lumea că băncile nu finanțează start-up-uri prin obligațiuni. Nici nu trebuie să le finanțeze, pentru că start-up-urile sunt firme care au risc ridicat de a pierde tot și probabilitate relativ mică, foarte mică de a reuși enorm, de avea creștere extraordinară. Banca, atunci când îți dă bani împrumut, câștigul ei este plafonat practic la dobânda pe care o poate extrage de la tine prin contract. …..” Integral: https://adevarul.ro/
“Aproape 14.000 de euro brut, cea mai mare pensie de serviciu lunară plătită de Casa de Pensii. Câți pensionari „speciali” sunt Cel mai bine plătit pensionar „special” este un fost magistrat care luna trecută a încasat o pensie de serviciu de 69.343 de lei brut, echivalentul a aproximativ 14.000 de euro, potrivit datelor transmise la solicitarea HotNews.ro de Casa națională de Pensii Publice. Dincolo de cei peste 211.000 pensionari militari, care sunt plătiți de Casele sectoriale de pensii ale MApN, MAI și SRI, în România mai există alte șase categorii de pensionari, care încasează pensii de serviciu de la Casa Națională de Pensii Publice tot în baza unor legi speciale. Acești pensionari sunt foști: diplomați, funcționari publici parlamentari, procurori și judecători, angajați de specialitate din instanțe, angajați din domeniul aeronautic civil și angajați ai Curții de Conturi. Peste 11.700 de români au pensii de serviciu. Aproape jumătate sunt procurori și judecători …. „Plata pensiilor de serviciu se suportă atât din Bugetul asigurărilor sociale de stat (BASS), cât și din Bugetul de stat (BS), astfel: pentru partea din pensie aferentă sistemului contributiv (calculată pe baza punctajului mediu anual) plata se realizează din Bugetul asigurărilor sociale de stat, iar diferența dintre pensia de serviciu (stabilită în conformitate cu legea specială) și pensia aferentă din sistemul public de pensii se realizează din Bugetul de stat”, au precizat pentru HotNews.ro oficialii Casei de pensii. Pensia medie brută a foștilor procurori și judecători depășește 5.000 de euro Cei mai mulți beneficiari de pensii de serviciu sunt foști procurori și judecători, respectiv 5.665 de persoane, plătite în baza legii 303/2022. Pensia medie de serviciu în rândul acestora a fost luna trecută de 25.166 de lei (peste 5.000 de euro), din care suma de 21.896 de lei a fost suportată din bugetul de stat, iar 7.272 de lei din bugetul asigurărilor sociale de stat. Pe locul secund ca număr de beneficiari de pensii de serviciu se află foștii angajați din personalul auxiliar de specialitate din instanțe, respectiv 2.317 persoane în luna septembrie din acest an. Pensia medie de serviciu a acestora a fost de 6.706 de lei (peste 1.300 euro). Peste 4.400 de lei din această sumă a fost asigurată din bugetul asigurărilor sociale de stat, iar restul de la bugetul de stat. …..” Integral: https://hotnews.ro/
“Augustin Zegrean, despre referendumul din Capitală: Se poate organiza simultan cu alegerile, dar nu în aceleaşi secţii de votare .…Fostul preşedinte al CCR Augustin Zegrean a declarat pentru News.ro că, potrivit legislaţiei în vigoare, referendumul local poate fi organizat în aceeaşi zi cu primul tur al alegerilor prezidenţiale, însă nu în aceleaşi secţii de votare. „Acest lucru este însă foarte dificil, de aceea se luptă ei acum să modifice legea”, a explicat Zegrean. Întrebat dacă se poate modifica legea în sensul dorit, fostul preşedinte CCR a spus: „La noi e posibil orice, inclusiv modificarea legii înainte sau chiar în ziua alegerilor. Încă n-am reuşit performanţa să modificăm legea după alegeri, dar…” Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, declara, vineri, că este absolut legal să avem referendum local simultan cu alegeri prezidenţiale, iar singura chestiune este una tehnică ce poate fi rezolvată prin proiectul de lege iniţiat de PNL …..” Integral: https://www.news.ro/
“Ruperea oricărei legături între oameni și politică poate fi seducătoare, dar este foarte periculoasă. Cetățenii trebuie să ceară respectarea contractului social ….În contextul acesta, poate părea tentant să o lăsăm baltă cu totul. Să spunem că oamenii serioși nu fac politică, noi suntem neutri, nu avem păreri, mergem la vot mai pe jumătate informați, știm să nu votăm cu extremiștii, dar în rest stăm cuminți. Când apare un scandal imens de corupție ne enervăm și ieșim în stradă, nu avem încredere nici în partide, pentru că sunt corupte, nici în media, pentru că e aservită, nici în politicieni, pentru că au interese. Practic păstrăm accesoriile sistemului democratic, dar doar accesoriile, baza lipsește. Să comparăm România cu Franța, Germania, Marea Britania și chiar SUA pentru a vedea diferențele dintre mișcările sociale și un vot de complezență. Această atitudine există din cauza dezamăgirilor constante și a sentimentului că oricum cetățeanul nu poate schimba nimic, tot „cum vor ei fac”. …. Foarte des, la noi s-a pus problema OAMENILOR. Mergând pe cutumele ceaușismului, în anii 1990 și 2000 am căutat mai mereu un tătuc. Fie că a fost Iliescu cel stabil, Vadim cel diliu sau Constantinescu cel intelectual, concentrarea opiniei publice a fost pe a alege un Om Mare, un Om de Stat, care să fie virtuos și să facă ce știe el mai bine. S-a pus foarte mult accent pe persoana și caracterul președintelui, chiar dacă, conform Constituției, puterea președintelui este limitată. Cele mai importante atribuții ale președintelui sunt să medieze între puterile statului și să reprezinte România în relațiile internaționale. Cu alte cuvinte, lucruri legate mai puțin de stabilirea impozitelor și mai mult de dialog. Și totuși, principalele discuții nu au fost legate de alegerile parlamentare, ci de cele prezidențiale, chiar dacă au mult mai puțin impact în viața de zi cu zi. Pornind de la ideea alegerii unui mare om, cu mare caracter am dorit să vină Băsescu să curețe el guvernul de corupție după Năstase, să facă Constantinescu privatizare și să normalizeze Iohannis țara. La prezidențialele din acest an, nu aud un singur candidat să vorbească despre diplomație, dialog sau reprezentativitate. Ciolacu și Ciucă arată vag spre o stabilitate din virtutea celui dintâi ca premier și celui de-al doilea ca general, deci caracter personal. „Planul” Simion este atât de haotic și neclar încât abia dacă poate fi luat în serios. Poate asta sună ca o politică publică, și e adevărat că există o motivație economică pentru care oamenii votează cu el. Totuși, aspectul relevant este că nu AUR promite, ci Simion. Nu e „planul pentru o țară de AUR”, e planul Simion. Cu alte cuvinte, ia de la Simion, marele om. De SOS nu mai spunem, pentru că acel partid stă doar în Șoșoacă. Mircea Geoană face afirmații contradictorii și gesticulează și el către lucruri care nu sunt posibile pentru un președinte. Cu atât mai mult cu cât a fost la NATO, deci ar trebui să fie perfect conștient că aburește. Lasconi e mai neclară, dar un punct de faimă pentru ea este treaba pe care ea, singură, a făcut-o la Câmpulung, deși a fi primar e foarte diferit de a fi președinte. ….Realist vorbind, nu avem o persoană perfectă pe care să o alegem și ar trebui să recunoaștem că pe oricine punem ștampila de vot, nu vom fi cu adevărat mulțumiți. Însă ce putem face, ce ține de noi este să le reamintim politicienilor dorințele noastre și în afara anilor electorali. Dacă avem oameni imperfecți în funcții de putere, ne putem asigura măcar că ei știu că vrem și altceva în afară de anti-corupție și oameni buni. Iar asta o putem face prin implicare în societatea civilă; în loc să cerem oameni, să cerem legi. …..” Integral: https://republica.ro/
“Istoricul Armand Goșu: Dacă Rusia câștigă, va urma Occidentul. E pe tavă. Putin știe lucrul ăsta și va veni să-l pape …..El a avertizat că războiul din Ucraina nu se va încheia prea curând și că o eventuală pace negociată în viitorul imediat nu va face decât să-i dea lui Vladimir Putin “o pauză de respirație”, pentru a-și relua ofensiva. ….Pe de altă parte, el a mărturisit că “nu și-ar smulge părul din cap” dacă Donald Trump va redeveni președinte, amintind că, în precedentul său mandat, a luat decizii mult mai dure în favoarea Ucrainei decât actualul președinte, Joe Biden…..Armand Goșu: “Dacă Occidentul nu-și schimbă politica, cu siguranță asta se va întâmpla. Dar nu v-o spun eu, uitați-vă la analiștii serviciilor germane și britanice. Ei spun că trebuie să ne pregătim de război. Mai avem foarte puțin timp ca Occidentul să se pregătească de un război mare cu Rusia. Deci nu e imaginația mea bolnavă aici…… Nu, nu se termină războiul! Rusia nu se mulțumește cu 20% din teritoriul Ucrainei sau 18%, cât a ocupat acum. Rusia vrea întreaga Ucraina. Rusia vrea să țină Ucraina prizonieră în zona ei de influență. Cum își închipuie cineva că Putin se poate întoarce către populație după ce are, practic, sute de mii de victime, morți, schilodiți, ciungi și să spună “păi, gata, ne-am atins obiectivele”? Poți manipula, cu propagandă, dar sunt niște limite.” ….“Rusia, dacă vă uitați pe statistici, câștigă astăzi mai mult din exportul petrolului decât câștiga înainte de sancțiuni, ceea ce este, totuși, scandalos. Ce ar fi putut să facă Occidentul? Un lucru elementar, de care a amintit Trump în campania electorală: să discute cu saudiții și cu alții, să inunde piața cu petrol, să scadă barilul de petrol sub 50 de dolari. 60 de dolari e minimul la care e calculat bugetul Rusiei (n.r -pentru ca statul să poată funcționa). Scade-l și tu, cum s-a întâmplat în anii 80 în Afganistan. Amintiți-vă, în momentul invaziei sovietice în Afganistan, în decembrie ’79, prețul barilului de petrol era de 170-180 de dolari. În câțiva ani, prețul barilului la petrol era de 20 și ceva – 30 și ceva de dolari barilul. Chiar nu poate Europa, Occidentul să facă ceva? Chiar atât de tare ne-am ideologizat cu ecologismul ăsta? (…) Pentru că, dacă Rusia câștigă, nu e doar o înfrângere a Ucrainei, e înfrângere a Occidentului, mai mult decât a Ucrainei. Iar Occidentul va urma, e pe tavă. Și Putin știe lucrul ăsta și va veni să-l pape.” ….” Integral”https://stirileprotv.ro/
“Ce este THAAD și de ce amplasează SUA un astfel de sistem în Israel? Statele Unite desfășoară un sistem antirachetă avansat și aproximativ 100 de soldați pentru a-l opera în Israel, un aliat-cheie. Sistemul Terminal High Altitude Area Defense (THAAD) va consolida apărarea aeriană deja formidabilă a Israelului. Nu este clar când sistemul și soldații americani vor ajunge în Israel. …. În acest moment, Israelul folosește mai multe sisteme dezvoltate împreună cu SUA – Iron Dome, David’s Sling și Arrow – pentru a intercepta rachete și drone de la diferite altitudini și distanțe. Sistemul THAAD are un radar avansat, care detectează proiectile de la distanțe foarte mari. Interceptorii sistemului au, de asemenea, o rază mai lungă de acțiune. „Este un sistem antirachetă net superior”, a declarat Hossein Aryan, un expert în apărare stabilit în Marea Britanie. „Raza sa de acțiune este mult [mai] extinsă”, în comparație cu sistemele de apărare aeriană ale Israelului. ….De ce trimit Statele Unite un sistem THAAD către Israel? Decizia Statelor Unite a venit după ce, pe 1 octombrie, Iranul a lansat aproximativ 180 de rachete balistice către Israel, un atac despre care unii experți spun că a arătat vulnerabilitățile apărării israeliene. ….Israelul a minimalizat pagubele provocate de atacul iranian. Dar imaginile din satelit par să arate că aproximativ 30 de rachete balistice au aterizat în interiorul și în jurul bazei aeriene Nevatim din sudul Israelului. Imaginile arată avarii la clădiri și cratere pe pista de aterizare a bazei. La baza Nevatim sunt avioane de luptă de fabricație americană F-35. Experții cred că rachetele iraniene au ratat la limită unele dintre avioanele staționate la bază. Iar o rachetă a ajuns în apropierea sediului Mossad (agenția israelienă de spionaj) de la Tel Aviv, unde a produs un crater adânc. …. Shahank Johsi, cercetător asociat la King’s College din Londra, afirmă că Washingtonul trimite sistemul THAAD deoarece „anticipează că răspunsul Israelului la recentul atac iranian cu rachete va fi un atac mare și semnificativ”. Ceea ce va provoca „cel mai probabil o altă lovitură iraniană”, spune el. …..” Integral: https://romania.europalibera.org/
“Majorat. Cartierul Greenfield aniversează 18 ani de stat la coadă să intre în DN1 Cartierul Greenfield Băneasa se apropie de pragul majoratului, marcând o evoluție semnificativă în peisajul urban al Bucureștiului. Într-un oraș în continuă expansiune, GREENFIELD Băneasa, cartierul îmbrățișat de pădure, se remarcă nu doar prin arhitectura sa modernă și bine gândită, ci și printr-un set complet de facilități și servicii care îl transformă într-un model de comunitate urbană. ….Proximitatea lui DN1 denotă o elită a bucureștenilor, care așteaptă acum să intre în capitală pe cea mai importantă arteră a țării, o adevărată coloană vertebrală a României. ….Este un loc unde locuitorii nu doar trăiesc, ci și contribuie activ la construirea unui mediu de viață sustenabil și armonios, un loc în care eventual să și lucreze, ca să nu mai trebuiască să iasă vreodată de acolo. …..” Integral: https://www.timesnewroman.ro/
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Partidele, afacerea cu cea mai mare creștere din România. Finanțarea lor a crescut de 26 de ori în opt ani și a ajuns să coste aproape 380 de milioane de lei pe an. Ce a făcut recent Guvernul….”
https://hotnews.ro/partidele-afacerea-cu-cea-mai-mare-crestere-din-romania-finantarea-lor-a-crescut-de-26-de-ori-in-opt-ani-si-a-ajuns-sa-coste-aproape-380-de-milioane-de-lei-pe-an-ce-a-facut-recent-guvernul-1818761
“Mulți romani se pregatesc sa vanda – țara. Lui Putin”, apropos de ce zicea un mare intelept nervos al neamului prost despre moldoveni in zilele trecute…
https://ziare.com/alegeri-parlamentare-2024/polul-suveranist-extremist-aur-sos-pncr-1901708
Plus gunoaiele astea 3…
https://www.g4media.ro/george-becali-eu-am-vorbit-si-cu-hrebenciuc-si-mi-a-zis-mai-nea-gigi-haide-sa-il-bagam-pe-simion-in-turul-doi-am-zis-bine-hai-sa-il-bagam-becali-candideaza-la-ca.html
“Cel puțin 10.000 de voturi au dispărut din documentele oficiale la alegerile locale și nici până acum nu există o explicație….
Cel puțin 10.000 de voturi de la alegerile locale din iunie au dispărut din documentele oficiale, doar în București. La jumătatea lui octombrie, toate procesele legate de aceste dispariții fuseseră respinse ca inadmisibile, nefondate sau după analiza pe fond. Și nu există o explicație legată de dispariția a peste 10.000 de voturi, scrie Europa Liberă.
Din procesele verbale de la Secţia 282 Şcoala Gimnazială, Tunari, jud. Ilfov, au dispărut peste 100 de voturi ale partidului REPER, partid în dreptul căruia au fost trecute zero voturi, deși era secția unde votaseră deputata REPER, Oana Cambera, și familia ei…..”
https://hotnews.ro/cel-putin-10-000-de-voturi-au-disparut-din-documentele-oficiale-la-alegerile-locale-si-nici-pana-acum-nu-exista-o-explicatie-1819387
REPER a disparut de peste tot 🙁
https://www.g4media.ro/marea-vulnerabilitate-a-lui-ciolacu-combinatia-dintre-politica-si-afaceri.html
Buna ziua
După rezultatele ” pe muchie de cuțit” din Moldova , e extraordinar cum se tace , schimba subiectul în democrația de carton românească.
Citeam anterior alegerilor și referendumului, articole mărețe , patriotice de sublimi idioți utili naționali care habar nu au despre realitatea moldovenească in general și condițiile democratice a unei uniri.
De ani de zile mase de ” inteligenți ” cu computer vor unire unidirecțional. Doar din partea noastră. Adică viol.
Să nu înveți nimic atâția ani e dovada că prostia e in floare. Și de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere.
In Italia, bugetul de stat pe anul 2025 a fost ” văzut” de președintele republicii.
Luni va ajunge în parlament. Unde capitol pe capitol, va fi analizat , dezbătut sau modificat ( după caz) cu votul final pe la sfârșitul anului.
Romania ? Pe drumuri.
Nu se știe când e prezentat bugetul.
Oricum , identic ca pe vremea socialismului , in o săptămână Marea Adunare Națională, pardon parlamentul și senatul , vor analiza și aprobă ( nu modifica nimic ) bugetul de stat.
Un progres extraordinar din 1989 încoace. Practic zero.
👍