Revista Presei – 23 mai.”„Dacă țara este condusă greșit, toți oamenii deștepți pleacă din ea””
23/05/2022 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de luni, 23 mai! Valorile termice vor scãdea în cea mai mare parte a ţãrii şi se vor situa în jurul celor normale la aceastã datã, vremea menţinându-se totuşi caldã în sud şi sud-vest. Cerul va fi variabil în regiunile vestice şi sud-vestice, iar in jumătatea de est a ţării, vor fi înnorări temporare şi mai ales pe parcursul zilei, pe arii restrânse, vor fi ploi de scurtă durată. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 16 gr în nordul Moldovei şi 28 de gr în sudul Olteniei și sud-vestul Munteniei, iar cele minime se vor situa între 3 și 13 gr. . Bucuresti: 24/11 gr.C. Cerul va fi variabil, temporar cu unele înnorări mai ales după-amiază și seara când vor fi condiții pentru averse slabe.
“Minuta discuțiilor de la vârful BNR. Cuvântul ”incertitudine”, utilizat mai mult decât ”risc”. Cele 9 mesaje ale membrilor boardului Băncii Naționale.… Ce mai arată discuțiile celor 9 membri din boardul BNR: – Pe orizontul mai îndepărtat de timp, incertitudini rămân însă asociate capacității unor firme de a se menține viabile odată cu sistarea sprijinului guvernamental, precum și în condițiile costurilor ridicate cu energia și cu alte materii prime, dar și ale nevoii de tehnologizare, ce ar putea conduce la restructurări sau falimente de firme. Importante din perspectiva situației viitoare a pieței muncii sunt și implicațiile tendințelor de extindere a automatizării și digitalizării, precum și ale creșterii recursului la muncitori extracomunitari. – Efectivul salariaților din economie și-a prelungit ascensiunea ușoară în primele două luni din 2022, dar în contextul unor mișcări neuniforme la nivel sectorial, în timp ce rata șomajului BIM a rămas constantă în trimestrul I, la 5,7%, vizibil peste valorile pre-pandemice și semnificativ deasupra minimului istoric consemnat în august 2019. – Rata medie a dobânzii la depozitele noi la termen și-a accelerat considerabil ascensiunea în martie și mult mai pronunțat decât ratele dobânzilor la principalele categorii de credite noi. Au fost reliefate și nivelurile reale semnificativ negative ale acestora. – În același timp, s-a sesizat că activitatea de creditare s-a intensificat puternic în ultima lună din trimestrul I, fluxuri record fiind consemnate în cazul creditelor în lei acordate societăților nefinanciare și în cel al împrumuturilor pentru locuințe, inclusiv cu o susținere sporită, dar relativ modestă, din partea programelor guvernamentale. – Evaluările actualizate ale BNR arată o nouă deteriorare considerabilă a perspectivei inflației pe întregul orizont de prognoză. Astfel, rata anuală a inflației este așteptată să își accentueze creșterea în trimestrul II 2022 – până la 14,2% în iunie, față de 11,2% în proiecția precedentă –, și să descrească doar ușor în următoarele patru trimestre, ajungând la 12,5% în decembrie 2022 și la 12,4% în iunie 2023, mult peste nivelurile de 9,6%, respectiv 5,0% prognozate anterior. Totodată, după o ajustare descendentă relativ abruptă probabil consemnată ulterior pe fondul unor ample efecte de bază, ea este așteptată să se reducă treptat și să rămână la finele orizontului prognozei la 6,2%, semnificativ deasupra intervalului țintei, precum și a valorii previzionate în februarie, de 3,2%….- De asemenea, aceștia sunt preocupați de perspectiva absorbției fondurilor europene, mai ales a celor aferente programului Next Generation EU, care este condiționată de îndeplinirea unor ținte și jaloane stricte, însă este esențială pentru accelerarea reformelor structurale precum și al consolidării fiscale…..” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Printr-un vot în parlament, politicul consideră că vom deveni independenți energetic. Experții se tem însă că repetăm erorile Germaniei ….Eroarea Germaniei constă în faptul că a ajuns – prin promovarea filozofiei cultivării dependenței economice și comerciale reciproce ca fiind calea potrivită către pace între Europa și Rusia, pe de o parte, respectiv a sporirii producției energetice din surse regenerabile, pe de altă parte – aproape total dependentă de livrările de hidrocarburi din Federația Rusă, deși ar fi putut găsi din timp și foarte ușor alte soluții….. Privind graficul publicat de “Energy Policy Group” (EPG), bazat pe datele furnizate de INS, observăm că producția internă de gaze naturale a României a scăzut continuu după 1990, iar după anul 2018 am intrat în teritoriul producției de sub 100 TWh, adică undeva la 40% din producția anului 1992. După anul 2017 importurile de gaze naturale din Federația Rusă au început să crească spre 30 TWh, ajungând în anul 2021 la un sfert din ceea ce consuma România; cu alte cuvinte, deja am început să o luăm pe urmele Germaniei. Cu toate acestea, guvernanții noștri au promovat două decizii care ridică mari semne de întrebare pentru viitor, și anume: (a) În anul 2018 a fost aprobată în Parlament și promulgată Legea nr.256, prin care operatorii care se pregăteau să ia decizii (comerciale) de trecere la exploatarea gazelor naturale din Marea Neagră au fost descurajați să o facă; (b) S-au aprobat foarte multe proiecte prin care tranziția de la producția de energie electrică în termocentrale bazate pe lignit și huilă către energiile curate să se facă prin capacități termoenergetice alimentate cu gaze naturale. În plus, guvernanții au decis (și au inclus în PNRR) că este necesară și extinderea rețelelor de alimentare cu gaze naturale a localităților din România. Scopul acestei analize este de a înțelege ce anume aveau în vedere guvernanții atunci când au promovat deciziile de mai sus, care transformă România într-un stat dependent de importuri, în cazul în care nu va reuși, până în orizontul anilor 2026 – 2027, să-și crească producția de gaze spre 150 TWh (14,2 – 14,3 miliarde de mc.). Simpla adoptare a unor modificări la legea 256 din 2018 (legea offshore) nu aduce nicio garanție că scenariul creșterii dependenței de importurile de gaze va fi evitat….. Dumitru Chisăliță, de la “Energia Inteligentă”, a analizat prevederile din textul proiectului de lege la care m-am referit, înainte ca asociația să organizeze dezbaterea cu pricina, și a postat pe pagina de Internet a asociației concluziile sale, dintre care spicuiesc câteva: (a) “… am fost surprins să constat că supraimpozitarea prețului gazelor naturale prezintă același grafic, ca în legea offshore realizată în anul 2018. Astăzi prețul gazelor naturale tranzacționate pe BRM a fost de 542 lei/MWh, iar prețul mediu al gazelor din producția internă este de cca 254 lei/MWh. Previziunile arată că la fiecare deceniu prețurile cel puțin se vor dubla. Și atunci de ce să pui într-o lege prețuri la gaze de la 85 – 145 lei/MWh, prețuri care probabil nu vor mai exista niciodată în România?”; (b) “A doua surpriză a fost legată de divergența între marea dorință a României de reducere a dependenței de importuri și faptul că <Limita maximă a deducerii investițiilor în segmentul upstream nu poate depăși 40% din totalul impozitului pe veniturile suplimentare.> Reducerea dependenței se face prin creșterea investițiilor în noi capacități de producție și nu prin blocarea acestora prin impunerea de limite”; (c) “A treia surpriză a fost faptul că <sumele datorate de titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetrele offshore și onshore de adâncime ca impozit asupra veniturilor suplimentare> se vor folosi pentru finanțarea <înființării și extinderii rețelelor de distribuție a gazelor naturale și a racordurilor la sistemul național de transport gaze naturale>. Adică nici măcar să finanțăm rețele inteligente de distribuție gaze. Pur și simplu construim rețele de gaze ca cele din anul 1914 (…), construim niște conducte. …..Producția de gaze naturale al României, onshore și offshore, este în scădere: aceasta este singura certitudine pe care o avem la acest moment. Toate celelalte afirmații, în general optimiste, privind proiectele prin care producția de gaze naturale urmează să crească începând cu anul 2022, se referă de fapt la deziderate mai degrabă decât la circumstanțe pe care să ne putem baza în iarna 2022 – 2023. ” Integral: https://www.hotnews.ro
“România riscă să întârzie prima cerere de plată prin PNRR. Problemele reclamate de Comisia Europeană Autoritățile au anunțat în mai multe rânduri că prima cerere de plată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) va fi depusă în luna mai a acestui an, însă există mai multe probleme cu jaloanele și țintele din 2021, scrie Economedia, care citează un document guvernamental. …. Executivul european este îngrijorat că la legea de aprobare a ordonanței privind cadrul instituțional și financiar al PNRR au fost acceptate peste 200 de amendamente. „Diversitatea amendamentelor aprobate prezintă riscul de a deroga de la cadrul instituțional prezentat in PNRR și care a fost evaluat și aprobat de CE (…) în 27.09.2021 și riscul de a determina întârzieri în procesul de aprobare de către CE a primei cereri de plată ce va fi transmisă până la finalul semestrului I 2022”, se arată în document. Acestea trebuie trimise Comisiei Europene. Lipsesc detalii esențiale În alte cazuri e necesară finalizarea unor detalii. Spre exemplu, la jalonul care impune adoptarea strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare nu apar o serie intervenții finanțate prin PNRR. Lipsesc reînoirile de pe liniile București – Pitești și Reșița – Voiteni, lucrările de centralizare electronică prevăzute în PNRR, stația de alimentare cu hidrogen a trenurilor cu hidrogen și conversia a 20 de locomotive diesel de manevră în locomotive electrice pe baterii. În alt caz, este nevoie de angajarea a 17 specialiști pentru monitorizarea reformelor și investițiilor din infrastructura digitală. Comisia Europeană cere trimiterea contractelor lor de muncă, conform sursei citate. Un alt jalon citat este legat de reforma pensiilor. Mai exact, Ministerul Muncii a semnat un contract de asistență cu Banca Mondială, însă nu a publicat termenii de referință. ….” Integral: https://www.libertatea.ro
“Cât ne costă lunar parlamentarii. Aleșii neamului, gratuități cu duiumul, bonusuri, decontări și pensii speciale România plătește o căruță de bani lunar pentru parlamentari. Aleșii neamului se bucură de gratuități cu duiumul, au bonusuri, tot felul de decontări și pensii speciale…… În plină criză financiară și cu o populație sufocată de explozia prețurilor, deputații și senatorii nu își fac prea multe griji. Salariul lor este unul bun chiar și pentru țări puternic dezvoltate din Uniunea Europeană. Culmea, mulți dintre ei nu au ezitat o clipă și s-au plâns de banii încasați. Unii au transmis că n-au suficient pentru costume, alții că nu e normal să facă economie și că nici nu este firesc să vină îmbrăcați cu haine care nu sunt de firmă. Se întâmplă lucrul acesta într-o țară în care ieșitul la cumpărături a devenit o aventură. Oamenii spun că au fost nevoiți să taie serios din lista de achiziții pentru a putea să-și plătească facturile. Astfel, calitatea a dispărut de pe masa românilor și mulți abia de mai reușesc să pună ceva în farfurii în ultima perioadă. Vă readucem aminte că salariul minim pe economie a fost majorat la data de 1 ianuarie 2022 cu 10,9% față de cel de anul trecut, astfel că, românii încasează în acest moment un salariu minim brut în valoare de 2.550 lei pe lună. Încasează este însă prea mult spus pentru că după plata taxelor către stat, angajatul plătit astfel va avea în mână numai 1.524 lei. Bani din care trebuie să-și achite utilitățile, apoi de ce mai rămâne să încerce să și mănânce. Un parlamentar primește în mână la sfârșitul lunii 12.168 de lei, adică undeva peste 2000 euro. George Simion, liderul AUR a fost cel care și-a arătat fluturașul chiar la începutul anului…. Câți parlamentari are România Parlamentul României este bicameral, iar norma de reprezentare prevede un post de deputat la 73.000 de oameni și unul de senator la 168.000 de oameni. Ceea ce înseamnă că, România are în prezent 329 de deputați și 136 de senatori. La o populație de aproximativ 19.000.000 de locuitori, există un parlamentar la fiecare 40.000 de români. Pe lângă salariul de bază, adică cei peste 120 de milioane de lei, bani vechi pe care îi ridică lunar parlamentarii, cei care sunt în Biroul Permanent sau conduc comisii parlamentare permanente mai primesc în plus 1.000 de lei față de suma de bază. Nu se termină aici pentru că, Iulian Bulai de la USR a transmis că pe lângă salariul net de bază se adaugă suma forfetară sau diurna pentru ședere în București pe zi de 260 de lei pentru zilele de lucru în Parlament. Apoi, apare o sumă forfetară pentru cazarea în București dacă acesta nu are o proprietate în Capitală. Așadar, cine nu este înregistrat cu acte ca posesor al unei locuințe, casă, apartament primește alți 4.400 de lei pentru chirie, adică aproape 900 de euro pentru că, nu-i așa, obrazul subțire se ține cu o cheltuială mai aparte. La toți acești bani se adaugă o sumă forfetară pentru deplasarea lunară în circumscripția electorală de 1.400 de lei….. Câți bani decontează lunar un parlamentar Cine s-a plictisit de calcule trebuie să înțeleagă că abia acum au nevoie de o matematică solidă. Parlamentarii au voie să ceară cel puțin o indemnizație și jumătate brută lunară, adică peste 25.000 de lei, însă cei mai mulți nu se limitează la această sumă. Fac lucrul acesta pentru cabinetul parlamentar…..Concret, la un calcul pe repede înainte, parlamentarii români decontează și 40.000 lei pe lună pentru cabinetele lor. Ceea ce face să ajungem la peste 12 milioane de lei, adică 2,4 milioane de euro lunar. …. Și să nu uităm. La finalul „carierei”, toți parlamentarii au parte și de pensii speciale.” Integral: https://www.fanatik.ro
“„Dacă țara este condusă greșit, toți oamenii deștepți pleacă din ea”. Partidul, cea mai mare agenție de plasare a forței de muncă din România Culmea ghinionului: „Să ai primar cu studii la Herculane (te duci turist, te întorci jurist), să ai de-a face cu un polițist cu studii la Caracal și să fii judecat de un «haretist».” Ceea ce părea cândva o glumă sinistră, această culme a ghinionului este probabil prezentă în viața noastră de zi cu zi. Recentele desemnări de judecători pentru Curtea Constituțională nu fac decât să confirme că în România nu se vrea construirea normalului, ci se continuă același pattern al hrănirii anormalului. Cu războiul în imediata vecinătate, România trebuie să-și ducă propriul război – cel cu promovarea incompetenței. Este o fractură de logică să ai atât de mulți profesori universitari specializați în drept constituțional, iar tu să numești persoane a căror singură calitate este apartenența la partid. Dozajul absolvenților de facultăți particulare din administrația publică a atins nivelul critic, fapt evidențiat de slaba calitate a actului administrativ și de neîncrederea cetățenilor în instituțiile publice. Poate cel mai grav lucru este reprezentat de faptul că, odată ce unul dintre acești absolvenți ocupă un „cap de pod”, devine combinator redutabil (având IQ de descurcăreț) și îi trage și pe ceilalți, făcuți după chipul și asemănarea sa, în jurul său. Toate partidele au un dispreț feroce față de competență și meritocrație. Incompetența full option a devenit un modus vivendi, iar competența și educația au suferit un block. Trivializarea funcțiilor publice este pe val. ….Soluțiile vor veni „servite” direct de la partid. Curtea Constituțională, locul unde ar trebui sa lucreze înțelepții țării, devine fără doar și poate o curte de partid, o extensie a acestuia. Sau așa a fost dintotdeauna…..Dar ce este și mai grav este faptul că partidele, care sunt și incubatoare de diletantism, se suprapun structurilor statului. Apartenența la partid a creat elite false. Instituțiile sunt partajate (lotizate) pe sistemul: aici e fieful partidului „X”, acolo e fieful partidului „Y”. Aceasta este varianta soft de imixtiune în treburile statului. Forma hard este atunci când statul este organizat pe rente, pentru diverse grupuri de interese. ….După alegeri, fiecare partid, cu falanga de paleo-loialiști, își intabulează sferele de influență. Administrația publică este parazitată de aceiași oameni de peste 30 de ani. Șeful de partid a împărțit tot timpul cărți bune membrilor (a se citi joburi dotate cu un perpetuum mobile salarial, din bani publici), deși aceștia în condiții de competiție reală nu s-ar fi calificat niciodată….. Și iată cum Sfânta Trinitate: facultate particulară-sprijin politic- tupeu fără limite poate trimite România direct în scaunul cu rotile. Alternanța la guvernare a distrus corpul de profesioniști din administrația publică. S-a ajuns în situația hilară ca oameni fără legitimitate intelectuală și profesională să decidă pentru noi. Viața noastră stă în pixul unui șmecheraș de partid. Și ar mai fi ceva de adăugat. O țară administrată catastrofal, de personaje cu Alumni dubios, devine nu numai vulnerabilă, dar și cu o dorință scăzută a propriilor cetățeni de a rămâne acasă. „Dacă țara este condusă greșit, toți oamenii deștepți pleacă din ea”, afirma Lee Kuan Yew, fost prim-ministru al Republicii Singapore, fondatorul statului modern Singapore….. Cât va mai accepta populația să fie condusă de insurgenții de partid, personaje teribile ale administrației publice decerebrate, cu diplome cumpărate de la chioșc?” Integral: https://republica.ro
“Ceremoniile realității: Duminica Orbului, manipulare și ură de clasă „Noi muncim, nu gândim“, „IMGB face ordine“, „Intelectualii afară din țară“ și toată recuzita unei populații neinstruite și revanșarde au însemnat mașina de voturi pentru Iliescu și FSN. În urmă cu 32 de ani, la 20 mai, românii au sărbătorit prin vot Duminica Orbului. Au fost primele alegeri nelibere postdecembriste, care le-au urmat cu entuziasm popular pe cele din regimul comunist. Singura deosebire este că, dacă Ceaușescu îi ducea pe oameni cu forța să-l voteze, Iliescu a îndreptat mulțimea la vot prin manipulare și demagogie, prin resentimente, prin ura de clasă, tot acest instrumentar securistic fiind piatra de temelie a construcției unei societăți ieșite bolnave din regimul totalitar. Alegerile din 20 mai au fost câștigate de FSN cu 67%, iar Ion Iliescu a fost ales președinte cu 85% din voturi, la o prezență la urne de 86%. O prezență uriașă în contul promisiunii unei democrații despre care mulți români nu știau la vremea aceea că nu vine din cer, ci că trebuie câștigată. Iliescu și FSN au mințit cu nerușinare că nu vor participa la alegerile din 20 mai, pentru ca la mijlocul lui aprilie să-și anunțe desantul la urne…… Eșalonul doi din PCR și-a pregătit venirea la putere cu instrumentele învățate pe de rost în anii comunismului. În decembrie ’89 FSN a anunțat că Securitatea a fost desființată. Era nevoie așadar de un eveniment bine ticluit pentru a o repune în drepturi. Astfel a fost pusă la cale diversiunea că Transilvania va fi preluată de Ungaria, ducând la confruntările sângeroase dintre români și etnicii maghiari din Târgu Mureș între 19 și 21 martie 1990. Au murit cinci oameni și câteva sute au fost răniți. Acesta a fost prețul pentru ca fosta Securitate să fie reactivată sub numele de Serviciul Român de Informații care avea să „apere unitatea națională a statului“….. Golaniada a strâns laolaltă bucureșteni și oameni veniți din alte orașe care nu au putut fi prostiți de „democrația originală“ propovăduită de Iliescu și ai lui. Printre miile de manifestanți, securiștii infiltrați au provocat deseori incidente. Dar oamenii au rămas uniți. O comuniune care nu a mai fost repetată de atunci. O pagină de istorie personală pe care fiecare o păstrăm în ființa noastră. Din păcate, manifestația din Piața Universității a fost și o sursă de profit electoral pentru escadrila propagandistică a lui Iliescu. Televiziunea publică, vândută puterii politice, a fost o inepuizabilă sursă de manipulare a populației prin zvonistică și minciuni sfruntate. Printre cele mai crase „informații verificate“ oamenii erau avertizați că în mijlocul manifestanților se aflau drogați, agenți străini, oameni înarmați, vânzători de țară….. Mineriada din 13-15 iunie a fost și aceasta o desfășurare de forțe brute a noii puteri politice și a fostei Securități. Atrocitățile minerilor din Valea Jiului conduși de securiști au arătat întregii lumi că România este o țară în care domnește puterea bastoanelor de cauciuc, o țară nefrecventabilă pentru investitorii străini. Scopul puterii oculte a fost acela ca România să rămână o țară izolată pentru a putea fi jefuită, bucată cu bucată, de către „noi ai noștri“. Duminica Orbului a deschis calea jafului și hoției autohtone și a amanetat România interlopilor politici pentru o perioadă greu de estimat.” Integral: https://www.dw.com
“„Produsele de calitate” și patrimonializarea gustului în România Începând din anii 2000, interesul pentru mâncărurile „locale”, „tradiționale” și/sau „ecologice” de pe piața din România a crescut accelerat. Pornind de la o analiză a produselor alimentare prezente pe piață autohtonă și promovate publicitar, precum și de la observații realizate la târguri ale micilor producători, în restaurante cu specific tradițional și în supermarketuri, textul de față își propune să explice patrimonializarea gustului în România. De unde goana după produse tradiționale și locale? Căror nevoi îi răspunde? De ce sunt considerate produsele de acest gen mai „de calitate”? Cine – și cum – vinde românilor „tradiția” gastronomică și alimentară?*….. Autohtonismul culinar s-a lăsat așteptat. La finalul anilor ‘90, Radu Anton Roman cunoaște o influență de excepție, celebrul scriitor gurmand realizând și o emisiune foarte populară despre gastronomia românească. În sate începe să se dezvolte agroturismul, care însoțește timid cazarea rurală cu alimentație locală. În oraș apar primele lanțuri de restaurante „cu specific românesc”, de genul La mama sau Burebista. În piețe, țăranii încep să facă reclamă la produse „garantat” autohtone, care, spre deosebire de produsele similare de import, „au gust”: merele de Domnești și Voinești, telemeaua de Sibiu, cașcavalul de Rucăr etc.Schimbarea de curent vine însă din sfera pieței, odată cu diferitele „crize” care afectează piața mondială. Alimentele cu gusturi și arome sintetice se generalizează agresiv și nasc reticențe. Mondializarea își arată și cealaltă față, pe care consumatorii români o neglijaseră frenetic până atunci. Preocuparea pentru sănătate ca responsabilitate personală se face tot mai simțită….. Publicitatea exacerbează noua tentație a gustului: o sumedenie de reclame plasează o diversitate de produse într-un imaginar nostalgic al mâncărurilor „adevărate”, opuse celor „fără niciun gust” din supermarketuri. Micii producători rurali prind din zbor oportunitatea și încep să-și vândă marfa veche în ambalaje noi, dar și să inventeze rapid „produse tradiționale”. Autoritățile locale îi sprijină pentru participarea la târgurile locale, aducătoare de profit și imagine. Autoritățile naționale, ca de obicei, sunt în întârziere. Abia în 2007, ministrul agriculturii Dacian Cioloș impune două hotărâri de guvern dedicate „produselor de calitate”, care stabilesc sistemul de protecție pentru indicațiile geografice și denumirile de origine, respectiv pentru specialitățile tradiționale garantate. Criteriul în acest din urmă caz devine unul sec, administrativ. „Tradiționalismul original” și improvizațiile sale anterioare par să fie astfel îngrădite, piața românească urmând să se alinieze condițiilor generale ale pieței europene. În aprilie 2008 este înființat Oficiul Național al Produselor Tradiționale și Ecologice. Ceea ce ar fi trebuit încheiat de mult pare abia să fi început…..Raționalizate, eficientizate, standardizate, alimentele ne sunt prezentate ca liste de ingrediente și calorii, pierzându-și aproape orice fel de referent simbolic. De-localizate și a-temporale, aceste alimente contribuie la o angoasantă de-personalizare. Reacția la această alienare apare ca o căutare de reancorare în timp și spațiu, de repersonalizare a produselor alimentare. Piața produselor tradiționale/locale se vrea un soi de „comerț cu față umană”…..Primii pași spre exploatarea tradițiilor culinare în publicitatea autohtonă s-au făcut prin utilizarea etichetelor de-acum banale: rustic, țărănesc, tradițional. Primul personaj memorabil – Bunica (generică) din Untdelemn de la Bunica – a apărut la sfârșitul anilor ’90 pe eșafodajul construit de aceste adjectivări. Notorietatea brandului a fost susținută de emisiuni TV și de sponsorizarea unui volum de povestiri despre bunici. O serie de producători din provincie, seduși probabil de succesul acestui brand, au înregistrat la Ministerul Agriculturii „pâine de la bunica” dar și „pâine de casă”, „lapte bătut ca la mama acasă”, „oloi de casă” etc…..Referința la „de casă” și „făcut cu mâinile noastre” este echivalată uneori cu „tradițional”, chiar dacă este vorba, în mod explicit, de inovații recente, inspirate din alte țări sau alți producători: „Le-am văzut la târgurile din străinătate, însă le facem după rețeta noastră și tot experimentăm: ultima noastră invenție este brânza cu chimen și busuioc”, explică o familie de mici producători de „produse tradiționale românești”…..Miroase a sarmale peste Munții Carpați! – exclamă poetul. În prezent, acest local este pe cale de a se diferenția din nou din masa națională și de a se reinventa: acum, fiecare local vrea să „miroasă” altfel! Iar conștiința acestei descentralizării trece în mare măsură prin patriotismul renăscut al gustului local.” Integral: https://antropedia.com
“Test ucrainean. Sau cum se distruge imaginea unui lider și a unei țări Klaus Iohannis și politicienii români ar face bine să ia aminte la Gerhard Schröder. Căruia Bundestagul i-a șters o parte din privilegiile de ex-cancelar. Ucraina e un test nu doar pentru militarii care se confruntă în Donbas, ci și pentru politicienii europeni. Dintre care puțini realizează cât de ușor se pierd, din inadecvare la interesele națiunii, propriul statut, rangul și panașul, că de noblețe azi parcă nu mai poate fi vorba decât la Kiev. Poate și la Londra. Căci răbdarea popoarelor cu liderii care le-au băgat în bucluc sau își bat joc ani la rând de prestigiul și de nevoile lor reale nu e chiar nelimitată. Deocamdată scapă de furia germanilor Angela Merkel. Un pic mai prost stau lucrurile cu foarte înstăritul ei predecesor. Lui Gerhard Schröder Comisia bugetară a Bundestagului german i-a lichidat o parte a privilegiilor pecuniare. Actualul oligarh putinist nu va mai beneficia de birou cu subalterni în Bundestag. Își va păstra în schimb pensia și protecția personală de VIP, cu bodyguarzi. Comisia urmează să reformeze și legea reglementând veniturile și privilegiile foștilor cancelari. Care-și vor păstra privilegiile doar în măsura în care îndeplinesc sarcini compatibile cu funcția….. Atâta doar că, dacă decizia Comisiei Bundestagului rezistă în justiție, Schröder nu-și va mai dijmui compatrioții germani cu alocațiile pentru colaboratori și birou de fost cancelar în Bundestag, un aranjament care ar putea face mulți sinecuriști să pălească de invidie. Or, toate aceste privilegii erau de mult nejustificate și trebuiau anulate de mult….. Cum se pulverizează o imagine de om și de țară Crescând fără tată, un vagabond și un hoț recidivist care și-a dat duhul pe front, în România, în războiul lui Hitler, micul Gerhard a urcat, abil ca un alpinist, scările ierarhiei germane, înainte ca, arghirofil cât cuprinde, să se prefacă în lacheul unui dictator genocidar cu teșchereaua plină ochi. După ce i-a golit lui Putin portofelul simțitor, (care se reumple însă lesne, grație hidrocarburilor exportate în continuare de Rusia în Europa), cancelarul-pensionar a început să se dedea la stricăciuni. Imaginea proprie și-a făcut-o ferfeniță mai întâi. De o bună bucată de vreme nimicește sistematic și prestigiul foștilor săi tovarăși, care încă îl mai tolerează într-un partid de stânga oricum doldora de păcate politice. Mai grav, ”Gerd”, cum îl alintă amicii, vătămează ireparabil și optica Republicii Federale, care numai de un astfel de fost cancelar n-avea nevoie….. Efectele scârbei parlamentare În reacție, deputații germani s-au arătat sătui până peste cap de slugoiul german al dictatorului rus. Iar cei europeni au propus Comisiei Europene plasarea sa pe lista de sancțiuni, împreună cu colega lui austriacă, Karin Kneissl. Fosta șefă a diplomației austriece, faimoasa parteneră de dans a lui Putin, care-i făcea țarului mafiot reverențe până la pământ la nunta ei din 2018, e, de anul trecut, în consiliul de administrație al concernului petrolier Rosneft. Consiliu condus de Gerhard Schröder…… Relevanțe românești…. Nici defecta democrație a României cleptocrate nu e la adăpost de specia semeață de politician bine căptușită de la buget, căreia nici cu prăjina nu-i ajungi la ficus. La atari politicieni, distanța de la pretențiile uriașe la realizările lor reale pentru țară e ca de la cer la pământ. La Cotroceni, Klaus Iohannis, care pare a dedica net mai mult timp, energie, elan și pasiune golfului, schiului și aruncatului de haine pe mașini, decât serviciului public, ar face bine să conștientizeze lecția lui Schröder. Potrivit ei, ulciorul nu merge de multe ori la apă nici măcar pentru cei mai norocoși dintre demnitari. Sau pentru cei mai intriganți.” Integral: https://www.dw.com
“Obiectivul lui Putin? O Ucraină fărâmițată, căzută in semi-anarhie–interviu cu Jack Snyder (II)….. În anii ce au urmat, s-a produs în Ucraina o schimbare frapantă, parțial datorită venirii la putere a președintelui Zelensky dar și din cauză că Rusia a început să fie văzută ca ineficientă, iliberală, coercitivă, coruptă. Ucrainienii au decis că reformele trebuie luate mult mai în serios, fiind singura cale de a se alătur Vestului, singura opțiune pentru a-și proteja societatea de presiunea rusească și efectul coroziv al corupției interne. Reformele au fost derulate mult mai rapid decât ne așteptam eu și colegii mei în timpul călătoriei din 2015. Reporter: Mai e posibilă o rezolvare pașnică a conflictului, când lideri americani, și alții din tabăra vechilor democrații, vorbesc despre “ajutorarea Ucrainei până la victoria finală”? Ce ar fi necesar, ce convergență de factori? Jack Snyder: Un sfârșit negociat e fără îndoială posibil. Este perfect imaginabil un scenariu în care Rusia are efective pe poziții consolidate în Crimea, Donbas, poate Kherson în sud, dar suferă din cauza sancțiunilor, are pierderi umane foarte mari, în vreme ce Ucraina repurteaza succese tactice. Ar fi o conjunctură care l-ar putea convinge pe Putin că în interesul stabilității și economiei țării sale trebuie să negocieze o înțelegere care să pună capăt luptelor și să fie acceptabilă pentru Ucraina. Reporter: Ce ar putea accepta Ucraina? Jack Snyder: Acceptabil pentru Ucraina ar putea fi un plebiscit în Donețk, Luhansk, poate chiar Crimea, unde Rusia ar avea toate șansele să câștige. Rusia ar putea accepta observatori ONU la un astfel de referendum, pentru a garanta ucrainienilor că votul este liber și corect. Ar putea fi un acord bun pentru ambele părți, just și corect procedural, în conformitate cu principiile auto-determinării naționale. Reporter: Ce-i rezervă viitorul Ucrainei martirizate? Ce va însemna această experiență tragică? Jack Snyder: Dacă-i pace și Ukraina își păstrează suveranitatea deplină asupra unei vaste majorități a teritoriului său, cred că va fi impulsul decisiv în direcția reformelor și a unei economii orientate hotărât către Vest. Dacă însă deznodământul militar nu-i suficient de clar ci amestecat, cu unele zone sub control rusesc, altele sub controlul unor grupări locale sprijinite de Rusia, iar economia țării continuă să fie obstrucționată de pildă pentru că Rusia menține blocada coastei sudice, atunci ar crește riscul ca Ucraina să cadă într-o stare de semi-anarhie. Ar fi, pentru Putin, deznodământul ideal: o Ucraină instabilă și neatrăgătoare ca parteneră pentru NATO și Uniunea Europeană….” Integral: https://www.rfi.ro
“Ca și intrați în UE! Macron a acceptat de la Maia Sandu găina, ouăle și vinul.…. Deși surprins în primă fază de cadoul Maiei Sandu, Macron nu doar că l-a acceptat în cele din urmă, ci s-a și pozat zâmbitor alături de găină, damigeană și Maia. Analiștii politici spun că acceptarea cadoului de către Macron e un semnal puternic că Franța nu doar va susține integrarea Republicii Moldova în UE, ci va și insista pentru ca ea să se întâmple. „Sunt mult prea tânără ca să-l impresionez cu simpla mea prezență, așa că a trebui să improvizez“, a spus cu modestia Maia Sandu. „Am avut însă ajutor și de la consilierii mei, fără de care nu aș fi reușit. Că eu, de exemplu, voiam să-i dau un cocoș, dar consilierii mi-au spus că președintele francez preferă găinile bătrâne, așa că asta i-am oferit.“” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Raport Oxfam: Averile miliardarilor din industria alimentară şi energetică au crescut cu 453 de miliarde de dolari în ultimii doi ani, pe fondul pandemiei de COVID-19 şi războiului din Ucraina …”
https://www.g4media.ro/raport-oxfam-averile-miliardarilor-din-industria-alimentara-si-energetica-au-crescut-cu-453-de-miliarde-de-dolari-in-ultimii-doi-ani-pe-fondul-pandemiei-de-covid-19-si-razboiului-din-ucraina.html
Interesant.
https://www.g4media.ro/video-de-ce-amplaseaza-franta-un-sistem-de-aparare-mamba-in-romania.html
Buna ziua.
Buna ziua
Cel mai vulnerabil punct militar românesc este aeroportul Kogălniceanu.
E baza militara romaneasca- NATO care e cel mai aproape de Crimea.
Practic în raza de acțiune a rachetelor ruse din Crimea.
Că atare, apărarea AA a ei e absolut de importanta majoră.
Mare bucurie la guvern.
Comisia europeană prelungește suspendarea pactului de stabilitate UE( ăla care pune limita deficitelor bugetare naționale ) pe tot anul 2023.
FMI mai poate aștepta. 😀😀