Revista Presei – 23 ianuarie.”Trimestre, semestre sau module? Daniel Funeriu: Este irelevant. Singurul lucru care ar produce un efect ar fi să prelungim anul școlar. Nu poți să ai 3 luni de vacanță de vară și să fii tot așa de bine pregătit ca unul care are o singură lună”
23/01/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de luni, 23 ianuarie! Temperaturile încep să scadă în regiunile extra-carpatice. Astfel, vor fi maxime de 6-7 grade pe Litoral. De asemenea, temperaturi mai ridicate se vor menţine în vestul, nord-vestul şi centrul teritoriului, în jurul valorii de 12-13 grade, cel mult 14 grade în partea de vest. Ca precipitaţii, în general, acestea vor fi în sud-vestul teritoriului, predominant sub formă de ploaie, iar pe parcursul nopţii vor fi atât lapoviţă, cât şi ninsoare. În rest, doar izolat, se vor semnala precipitaţii mixte. Bucuresti: 5/1 gr.C.
“Pericolele dietei detoxifiante: un dietetician dezvăluie adevărul din spatele acestei metode controversate de a curăța organismul …. Dietele de detoxifiere sunt adesea prezentate ca o modalitate de a curăța organismul după excesul de alimente și băuturi care vin odată cu sărbătorile. Aceste diete promit rezultate rapide și pot atrage în special oamenii în preajma sărbătorilor, tind să pună din nou accentul pe sănătate și pe obiceiurile de viață. Există câteva tipuri diferite de diete de detoxifiere: curățarea prin sucuri, consumul doar a anumitor alimente, utilizarea suplimentelor alimentare de detoxifiere din comerț sau „curățarea” colonului cu clisme sau laxative. Cele mai multe dintre aceste diete au câteva lucruri în comun: sunt pe termen scurt și au ca scop eliminarea substanțelor presupus toxice din organism. De obicei, aceste diete includ o perioadă de post urmată de o dietă extrem de restrictivă timp de câteva zile. În calitate de dietetician înregistrat Taylor Grasso de la Universitatea din Colorado Anschutz Medical Campus, a văzut clienți care au încercat diete de detoxifiere și au experimentat o mulțime de efecte secundare negative, inclusiv dezvoltarea unei relații negative cu mâncarea. Cercetările arată că există puține dovezi care să susțină utilizarea dietelor de detoxifiere și că acestea nu sunt oricum necesare. Organismul este bine echipat pentru a elimina substanțele nedorite pe cont propriu, fără suplimente scumpe și potențial dăunătoare vândute de industria de nutriție și wellness. …. Noxele potențiale ale dietelor de detoxifiere Prin publicitatea lucioasă și omniprezentă, dietele de detoxifiere perpetuează o mentalitate de remediere rapidă în ceea ce privește greutatea și imaginea corporală, mai degrabă decât să promoveze schimbări ale stilului de viață care sunt durabile pentru o viață întreagă. Deși susținătorii spun că dietele de detoxifiere și curățările cu sucuri duc la pierderea în greutate, la îmbunătățirea funcției ficatului și la o sănătate mai bună în general, dar cercetările arată că acestea au un efect redus sau chiar nul. Mai mult, acestea pot duce la efecte secundare, inclusiv dureri de cap, oboseală, slăbiciune, leșin și iritabilitate. …. De fapt, unele suplimente comerciale au ridicat atât de multe probleme de sănătate și siguranță încât FDA și Comisia Federală pentru Comerț au întreprins acțiuni legale împotriva companiilor care le fabrică pentru a le retrage produsele de pe piață. Unele diete și programe de detoxifiere pot avea efecte secundare grave, în special cele care includ laxative sau clisme, sau cele care restricționează consumul de alimente solide. Aceste abordări pot duce la deshidratare, deficiențe nutritive și dezechilibre electrolitice. În plus, dietele care restricționează drastic anumite alimente sau grupuri de alimente nu duc, de obicei, la o pierdere în greutate de durată. În schimb, aceste tipuri de diete pun adesea organismul în „modul de înfometare”. Asta înseamnă că, în loc să ardă caloriile, corpul le reține pentru a le folosi ca energie. …” Integral: https://alephnews.ro
“Când, în urma controlului, statul nu descoperă o escrocherie, cum sunt cele de pe piața RCA, de fapt, o legitimează În toate statele de drept, când se depistează o mare fraudă financiară, de sute de milioane de euro, administratori și directorii firmei implicate sunt ridicați pe loc, sediul e sigilat și încep cercetările. La noi, nu se întâmplă nimic. După consultarea jurnalistică și publicarea datelor din sute și sute de pagini de documente, în legătură cu care sursele susțin că atât responsabilii din ASF, cât și procurorii DIICOT sunt nervoși, pentru că nu ar fi vrut să ajungă publice, poate că cel mai șocant în cazul fraudei City Insurance e următoarea constatare. ASF a controlat City în 2017. Era în pragul insolvenței. A prezentat extrase de cont false. A inventat un cont fals, în care a pretins că are 50 de milioane de euro. Nimeni nu a verificat cum se cade acest cont. Nici ASF, nici auditorii, care erau unii din Big Four, nimeni. Rezultatul a fost că City a devenit mai puternic: când nu găsește frauda, statul o încurajează. În 2017, ASF a scos City din procedura de monitorizare. Când controlul se termină bine, oamenii consideră că o companie e curată și solvabilă. Iar schema piramidală se relansează și-și crește dimensiunile. În ciuda faptului că legea o obligă să facă „supraveghere și control”, ASF nu doar că n-a descoperit frauda, ci a legitimat escrocheria, pentru că City a putut să se prezinte drept o firmă de încredere. Într-un an, City și-a dublat cota de piață pe RCA. În trei ani și-a triplat-o. Frauda s-a umflat și, de aceea, căderea sa din 2021 a depășit deja costul 120 de milioane de euro și va crește an de an. La aproape doi ani după ce, primăvara lui 2021, statul a descoperit frauda, DIICOT nu spune publicului ce face. ASF declară că nu are nicio vină. Iar statul a făcut un provizion de aproape 400 de milioane de euro, așteptând ca banii cetățenilor să acopere gaura. ….” Integral: https://www.libertatea.ro
“Auditorii Publici Externi din România critică noul regulament al Curții de Conturi: Ar putea fi considerat un posibil atac la siguranța națională. Se dorește o slăbire substanțială a rolului, puterii și a atribuțiilor Curții de Conturi …. „Dorim să subliniem faptul că, prin acest nou Regulament, în afara faptului că se încalcă prevederile constituționale, se dorește și o slăbire substanțială a rolului, puterii și a atribuțiilor Curții de Conturi, în condițiile în care, după cum bine știm, în țara noastră auditul intern și controlul intern managerial din cadrul instituțiilor publice ale statului nu funcționează, întotdeauna, în mod corespunzător”, arată sindicatul. Acesta arată că, prin metamorfoza Curții de Conturi a României, dintr-o instituție cu atribuții de control într-o instituție cu rol de îndrumare, consiliere și consultanță, precum și prin încălcarea independenței auditorului public extern din cadrul CCR se va da, practic, „liber la furat”. Sindicatul susține că modificarea principalelor atribuții ale Curții de Conturi prin acte administrative infra legale (Hotărâri ale Plenului CCR), contravine prevederilor Constituționale. Principalele probleme semnalate de sindicat:
- Pentru remedierea abaterilor de la principiile legalităţii, regularităţii, economicităţii, eficienţei şi eficacităţii, CCR va formula RECOMANDĂRI;
- Curtea de Conturi va putea să stabilească limitele valorice minime de la care conturile prevăzute la art. 26 din lege sunt supuse auditului său în fiecare exerciţiu bugetar;
- Rapoartele de Audit ale Curții de Conturi nu vor mai constitui ACTE ADMINISTRATIVE în înţelesul revederilor art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi complet;
- Plenul Curții de Conturi va aproba propunerile auditorilor privind sesizarea organelor de urmărire penală……” Integral: https://economedia.ro
“EXCLUSIV Secretarii generali ai Guvernului României încasează lunar mii de euro de la banca de stat EximBank, cu sau fără experiență de lucru în domeniul bancar În declarațiile de avere ale secretarilor generali ai Guvernului României apare invariabil o secțiune legată de banca de stat Eximbank, unde sunt trecute venituri de peste 3-4.000 de euro lunar, bani pe care aceștia îi încasează din poziția de „membri CIFGA”. Acesta este un comitet al EximBank, care are 15 membri, printre care se numără o serie de reprezentați ai Executivului – după președinte și vicepreședinți, lista de membri se deschide chiar cu Secretarul General al Guvernului, oricare ar fi el, conform unei hotărâri de guvern din 2007. Analizând experiența profesională și declarațiile de avere, se poate constata că, dintre cei câțiva recenți SGG care au încasat mii de euro de la banca de stat, ca membri de comitet, unul singur are experiență directă în sistemul bancar, iar aceasta este legată de două bănci cu falimente răsunătoare. …. Marian Neacșu, actualul secretar general al Guvernului, a încasat de la Eximbank 21.493 de lei (aprox. 4.370 euro), conform declarației de avere pentru 2021, completată în 2022. Aceasta în condițiile în care acesta a fost numit oficial în funcția de secretar general al Guvernului abia în decembrie 2021, deci în acel an ocupase funcția în CIFGA o singură lună. …. Neacșu are un trecut politic complex, cu opriri în diverse funcții publice, fiind inclusiv consilier onorific al Prim-Ministrului în perioada 2017-2019 (cu premieri PSD). Exclus din PSD după ce l-a contestat pe fostul lider Liviu Dragnea, trecut o perioadă la Pro România și apoi revenit în PSD, Neacșu a fost numit în iunie 2019 la șefia Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), conform Europa Liberă. Publicația notează că, înainte de a fi exclus din PSD, Neacșu a fost mâna dreaptă a liderului PSD Liviu Dragnea, fiind cel care a dat citire, în noiembrie 2017, la Herculane, documentului despre așa-zisul stat paralel și ilegitim, în care explica faptul că programul de guvernare al PSD nu a putut fi îndeplinit din cauza opoziției unor „personaje” membre ale unui așa-zis stat paralel și ilegitim „care încearcă să preia controlul asupra puterii politice legitim constituite”. Neacșu a fost condamnat cu suspendare, în 2016, de Curtea Supremă pentru conflict de interese pentru că și-a angajat ilegal fiica la biroul său de parlamentar. Neacșu este licențiat în Științe Economice, dar are un Masterat în domeniul „Studii de Securitate și Apărare” la Universitatea Creștina Dimitrie Cantemir, București. Conform CV-ului său e doctor în știinte economice la Universitatea Valahia, Târgoviște. A început cariera de economist la IAS Slobozia și a deținut câteva funcții la Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), cea mai recentă funcție fiind de Membru în Comitetul de Reglementare. A condus Morăritul SA și Europro Invest și a administrat firma Estrella Imex (din sectorul cultivării cerealelor). Nu am găsit în CV-ul lui Marian Neacșu nicio funcție care să aibă legătură cu sectorul bancar. ….” Integral: https://economedia.ro
“Inginerii și universitarii. O scurtă lecție de aritmetică despre transporturile electrice …. Inginerii nu contestă adevărul universitarilor teoreticieni. Ei trebuie să găsească soluțiile practice necesare pentru ca transporturile terestre, aeriene și navale din următorii câțiva ani să folosească electricitate în loc de benzină, motorină, kerosen sau păcură ca sursă de energie. Și aici apare o problemă pe care o voi exemplifica folosind date publicate din SUA. În măsura în care și în România există date comparabile, rezolvarea problemei poate fi abordată și acolo. Electrificarea transporturilor este văzută de universitarii americani ca o avalanșă universală și imperioasă pentru reducerea emisiilor de CO2. Dar, dacă convertim întregul parc auto în mașini electrice, de unde va veni energia electrică necesară? That is the question. În 2022, conform agenției Reuters, vehiculele electrice din America reprezentau o fracțiune infimă – mai puțin de 1% din totalul celor 250 milioane automobile, SUV-uri și camionete. Dar situația se va schimba radical, dacă este să credem ce a publicat The Wall Street Journal pe 1 ianuarie 2023: Trecerea la vehiculele electrice declanșează cel mai mare boom al construcțiilor de fabrici auto din ultimele decenii: Până în noiembrie, aproximativ $33 miliarde au fost promise în SUA pentru noi investiții în fabrici de automobile, inclusiv bani pentru construcția de noi uzine de asamblare și facilități de fabricare a bateriilor, potrivit Center for Automotive Research, o organizație non-profit cu sediul în Michigan.…. Am pus „verde” și „regenerabilă” între ghilimele pentru că nici energia solară și nici energia eoliană nu sunt în realitate verzi și regenerabile. Combustibilul pe care îl utilizează, soarele și vântul, este verde și regenerabil, dar sistemele solare și eoliene în totalitatea construcției lor și a impactului asupra mediului înconjurător nu sunt nici verzi și nici regenerabile. Să lăsăm deoparte problema bateriilor (sute de milioane!) care vor trebui fabricate pentru EV-urile „viitorului fără emisii” și să încercăm să estimăm cantitatea de electricitate „verde” necesară pentru a propulsa acele mașini. …. Concluzii Universitarii sunt acei vizionari care au tendința de a considera clima în schimbare drept o amenințare existențială pe care ar putea-o elimina decarbonizarea rapidă a economiilor mondiale. Este principala soluție teoretică pe care ei o oferă, la pachet cu recomandări „verzi” precum renunțarea la consumul de carne roșie, dușuri foarte rapide sau la comun etc. Problemele practice ale tranziției la economii net zero sunt rareori discutate plenar, atunci când nu sunt pur și simplu minimalizate. Universitarii vizionari sunt idealiștii care cred că munca lor este necesară pentru salvarea întregii planete, iar tranziția către energii „verzi” este dominată de îndemnul să pornim odată acest lucru și apoi vom înțelege totul, după care beneficiile vor fi enorme. Acei universitari încurajează de regulă o decarbonizare rapidă prin tranziția la energii „verzi”, ca și cum concentrația de CO2 ar fi butonul magic, care, odată rotit către valori mai mici, va înțepeni temperatura globală la o valoare propusă de ei. Acei universitari discută cel mai adesea despre speranțe (wishful thinking) relativ îndepărtate, ignorând obstacolele uriașe și costurile enorme asociate tranziției. Aceste discuții sunt despre posibilități, nu despre probabilități. Inginerii sunt cei care rezolvă problemele practice. Când vine vorba de schimbarea climei, ei sunt în mare parte muți. În ceea ce privește tranziția energetică net zero, sunt la fel de tăcuți. Pe ei îi interesează ce factori concură pentru ca un sistem energetic național să fie puternic, robust și fiabil. Cum se poate asigura stabilitatea sistemului atunci când generatoarele sincrone convenționale (cărbuni, gaze naturale, energie nucleară, energie hidro), care furnizează servicii esențiale de fiabilitate (controlul tensiunii, controlul frecvenței și serviciile de echilibrare) vor fi înlocuite total sau parțial cu generatoare asincrone solare și eoliene? Inginerii mai atrag atenția că proiectarea sistemelor energetice complexe și de mari dimensiuni implică provocări majore și costuri uluitoare. Între ceea ce se publică în revistele academice și ceea ce funcționează în realitate pot apărea diferențe uriașe. Am menționat deja într-un articol anterior (Trilema tranziției energetice – sustenabilitate, accesibilitate, siguranță) că până în prezent nu există nicăieri în lume nici măcar un singur proiect pilot funcțional pe o perioadă de timp satisfăcătoare, să zicem 5 – 10 ani, în care o economie de orice dimensiune să funcționeze numai cu surse care nu emit dioxid de carbon (eoliană, solară, hidro) și fără să folosească vreo sursă de combustibili fosili. La exemplele de proiecte eșuate date în acel articol, mai adaug două, în care speranțele „verzi” au fost înșelate de realitate. …. La sfârșitul zilei, mi se pare tot mai clar că electrificarea totală a parcului auto din America (probabil și din alte țări), cu toate costurile și problemele asociate, este elefantul din sufragerie despre care bunii noștri prieteni de stânga nu vorbesc niciodată. ….” Integral: https://www.contributors.ro
“Trimestre, semestre sau module? Daniel Funeriu: Este irelevant. Singurul lucru care ar produce un efect ar fi să prelungim anul școlar. Nu poți să ai 3 luni de vacanță de vară și să fii tot așa de bine pregătit ca unul care are o singură lună …. Daniel Funeriu: Este irelevant. Singurul lucru care ar produce un efect pentru copii ar fi să prelungim anul școlar. România are cel mai scurt an școlar, cel mai mic număr de ore pe care copiii îl petrec în școală. Un elev german care termină 12 clase va fi petrecut în școală 2 ani și jumătate mai mult decât un copil român care termină 12 clase și de aici vine impresia tuturor părinților că programa este încărcată. Nu, oameni buni, programa nu este încărcată. E mai lejeră ca în Germania. Credeți-mă, că am copii acolo la școală. Doar că ei au 20% mai mult timp școlar decât avem noi. Și atunci evident că în România se creează această impresie a unei permanente alergări după programă. Dacă am avea 20% timp mai mult pentru a o preda, atunci sigur că lucrurile ar fi mult îmbunătățite. Sunt studii foarte serioase care demonstrează acest lucru. Dacă vrem să reducem inechitatea din sistem, prelungiți anul școlar, toate studiile arată că aceasta este principala măsură. Nu s-a inventat încă metoda să înveți mai puțin și să știi mai mult. Nu poți să ai 3 luni de vacanță de vară și să fii tot așa de bine pregătit ca unul care are o singură lună de vacanță de vară. Acestea sunt realități. Atunci când tu te afunzi în fiecare zi în scandaluri de corupție, de plagiat, e limpede că nu creezi decât pierderea încrederii în sistemul de educație și dacă este ceva grav pentru România este faptul că românii și-au pierdut încrederea în sistemul de educație”. ….” Integral: https://www.edupedu.ro
“Expertiză: Pasajul Unirii, în pericol major de prăbușire. Întreaga Piață stă pe un postament de beton neîntreținut de 80 de ani – Buletin de București …. Planșeul de ciment de la Unirii, construit în anii 1940, „dirijează” Dâmbovița pe sub pământ din fața Hanului lui Manuc, pe diagonala parcului și se oprește în peretele pasajului subteran rutier. De acolo, râul trece pe sub pasaj și iese din nou la suprafața lângă Magazinul Unirii. Construcţia din beton acoperă râul Dâmboviţa pe lăţimea de 32 de metri şi pe lungimea de 360 de metri, de la strada Căldărari până la pasajul subteran Unirii. Planșeul desparte râul de suprafață, peste el trece pasajul rutier, iar, sub el și sub Dâmbovița, sunt stațiile de metrou Unirii 1 și Unirii 2 și pasajul dintre acestea. …. Structura inițială a suferit modificări în timpul lucrărilor la magistrala de metrou din anii 80 când au fost demolate bucata din aval de podul Șerban Vodă și porțiunea dintre str. Pictor Tonitza și Căldărari. Raportul întocmit de experți semnalează probleme grave ale structurii Ca urmare a imposibilității accesului la principalele elemente ale planşeului pentru inspectii, intreținere şi reparații, lipsa totală a lucrărilor de întreținere a planşeului, umiditate extremă dată de ridicarea permanentă a nivelului apei pånă la nivelul suprastructurii, absența unor curenți de aer pe direcție longitudinalā (constructia este complet închisă la capătul aval) au condus la o multitudine de degradări:
- armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor;
- grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;
- grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistențā puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;
- beton exfoliat, armături corodate și infiltrați locale in placa de beton a planşeului; defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător efectuate cu ocazia diverselor intervenți la planșeu
degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete.
Partea carosabilă a străzilor din zona planşeului peste Dâmbovita prezintă degradări de tipul gropilor, faianțărilor precum şi de tipul făgaşelor. Probleme ale căii se regăsesc în zona gurilor de scurgere, a căminelor de utilităti. Cele mai multe guri de scurgere din pasaj funcționează greu, din cauza înfundării lor cu pământ sau nisip precum şi din cauza amplasării lor incorecte. …. Concluzia expertizei e foarte clară. Rezistența structurii e depășită de eforturile la care e supusă în prezent. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Veriga lipsă a României: o autostradă care să lege estul de vest. Analiză Emerging Europe …. Apartenența la Schengen a fost dintotdeauna doar o parte a soluției pentru ameliorarea problemelor de infrastructură din România și Bulgaria. România, în special, are nevoie de mai multe autostrăzi. Chiar și o foarte scurtă privire aruncată pe o hartă a Europei trădează faptul că lungimea rețelei de autostrăzi cu care o țară se poate mândri se diminuează pe măsură ce înaintezi către est. Cehia are conexiuni mai slabe decât Austria; Slovacia și mai slabe decât Cehia. Rețeaua de autostrăzi a Poloniei pare ponosită când o pui alături de sistemul autobahn al Germaniei, în vreme ce și mai departe spre est, în Belarus și Ucraina, există puține autostrăzi, dacă există vreuna, demne de a fi pomenite. …. România, și într-o mai mică măsură Bulgaria, sunt cele două excepții. Ambelor țări le lipsește o rețea de autostrăzi continuă, acoperind întregul teritoriu, care să unească regiunile una cu alta (indiferent că vorbim de nord-sud ori est-vest). În România există o breșă carpatică – absența unei autostrăzi care să străbată Munții Carpați, legând Bucureștii de Transilvania – care îngreunează comerțul transeuropean, întrucât camioanele se blochează pe șoselele cu sensuri nedespărțite care șerpuiesc în prezent pe văile Oltului și Prahovei. …. Atunci când vor intra în cele din urmă în Schengen, ambele țări vor avea nevoie de autostrăzi pentru a profita pe deplin de acesl statut. Construcția unei autostrăzi peste Carpați e un vechi obiectiv al guvernelor care s-au succedat la București: ideea precede chiar revoluția din 1989. Una dintre actualele autostrăzi ale țării, A1, de la București la Pitești, la poalele Carpaților, a fost finalizată în anii ’70. Ea a rămas unica autostradă a țării până în 1987, când a fost inaugurată o mică porțiune din A2, care leagă Bucureștii de portul Constanța. La peste cinci decenii de la inaugurarea primei porțiuni din A1, autostrada se termină și acum abrupt la Pitești – literalmente chiar, după cum poate atesta orice șofer român, sub forma unei curbe dificile spre stânga. Pornește iarăși din Sibiu, de unde merge aproape continuu (mai există o breșă mică între Deva și Lugoj) până în Ungaria și mai departe. …. Una dintre problemele României este aceea că vreme de decenii diverse guverne au avut preferințe diferite în privința rutei pentru traversarea Carpaților. Deși ruta care include A1 (pe Valea Oltului) a fost mereu favorita UE și face parte din rețeaua ei de transport paneuropeană, România a irosit ani întregi încercând să convingă Bruxelles-ul că A3, care ar urma Valea Prahovei și Pasul Predeal, ar trebui să fie varianta preferată. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Mașina din accidentul de la Cariera Jilț aparține firmei afaceristului gorjean Nicolae Sarcină, un apropiat al fostului ministru Dan Vîlceanu / Contracte pentru închiriere autovehicule cu CEO de milioane de lei, realizate printr-o firmă a unui fost angajat al lui Sarcină / Autoutilitara are 42 de ani ….Vehiculul este înmatriculat pe societatea Succes Nic SRL care aparține omului de afaceri gorjean, Nicolae Sarcină. Mașina este veche de 41 de ani, potrivit informațiilor G4Media. Nicolae Sarcină este cunoscut în media după ce a fost acuzat de spălare de bani, într-un dosar închis de DIICOT, de evaziune fiscală, într-un dosar soluționat după 6 ani cu trimiterea în judecată și de dare de mită într-un dosar închis după ce s-a prescris fapta. Sunt de notorietate imaginile PRO TV din urmă cu 11 ani, când Sarcină a părut să negocieze minute în șir cu un polițist pentru a nu-i da amendă…..Prin compania Succes Nic Com, omul de afaceri deține lanțul de supermaketuri Succes, dar și mai multe benzinării….. Potrivit presei locale, Sarcină mai deține exploatări forestiere, brutării, carmangerii, trust de presă (ziarul Impact, postul local de televiziune Acces Tv, radio Omega), şcoală auto, firme având ca obiect de activitate comerţul cu produse alimentare, servicii de pază, reparaţii utilaje miniere, producţie publicitară și construcţii. În acest caz, societatea Succes Nic a închiriat mașini către Uzina Rominex SRL care a semnat mai multe contracte cu CEO Oltenia. Potrivit ziarului Gorjeanul, Societatea Uzina Rominex SRL București a încheiat, anul trecut, patru contracte cu compania energetică pentru închirierea de autovehicule pentru UMC Jilț. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Descoperire șocantă făcută de autorități. Peste jumătate de milion de români nu au o adresă completă Peste jumătate de milion de români nu au o adresă completă – asta au descoperit autoritățile recent, când au început să facă liste pentru ajutoare de la Comisia Europeană. …. Vina este a primarilor, spun autoritățile de la București, care îi pun acum pe oameni să facă declarații pe propria răspundere pentru a primi ajutoare financiare. În satul Cernu, din județul Bacău, 1.280 de oameni par că locuiesc la aceeași adresă. Și aceea incompletă. Oamenii au propriile case, separate, dar oficial – pe buletine – au trecute doar satul și comuna, fără stradă și număr. Asta le-a adus numai probleme. …. În total, sunt 550 de mii de români în situația de a fi fără adrese complete. În județele din Oltenia și Moldva sunt cele mai multe cazuri. În Iași, sunt peste 44 de mii, în Vaslui – 40 de mii, la fel și în Teleorman. Lipsa nomenclatoarelor a fost sesizată abia de curând, când autoritățile din București au început să facă listele celor ce beneficiaza de ajutoare pentru încălzire. Vina este la primari, spune Guvernul. Nici de la nivel județean nu se poate face ceva. Constantin Rădulescu, președintele CJ Vâlcea: „Nu are ce să facă niciun consiliu județean din România legat de nomenclatorul stradal. E atributul legal al Primăriei, al primarului, cel care stabilește, vine și propune adoptarea de hotărâri”. 1.400 de lei este ajutorul pentru încălzire, acordat în două tranșe egale, sub forma unui card, tipărit pe hârtie și trimis prin poștă. …”Integral: https://stirileprotv.ro
“Expert constructor: Băluță trebuie zidit în Pasajul Unirii, ca să nu mai fie accidente .…. ”Evident, nu trebuie repetate greșelile din trecut. Sub nicio formă nu putem permite ca meșterii care îl zidesc pe Băluță să rămână fără scări, deasupra pasajului, ca să le fie imposibil să coboare. Nu dorim încă un accident la pasaj”, explică inginerul Decebal Popescu. Până acum câteva mii de meșteri s-au oferit să-l zidească pe primar în Pasajul Unirii, inclusiv unii care nu sunt constructori de meserie: ”Cât de greu să fie? Mă uit un pic pe Youtube, așez cărămizile pe mortar și pe urmă pun plasă de Buzău, încarc cu ciment, pun polistirenul și-i dau un lavabil. Și nu că aș lucra gratis! Aș da și bani ca să-l zidesc pe Băluță în pasaj”, spune un meșter. ….” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“INVESTIGAȚIE. Societatea civilă de partid și de stat. Cum și-a tras ministrul Bode oamenii în funcții la stat
Lucian Bode are un profil mai puțin cunoscut. Acela de ONG-ist. El a fondat două organizații non-guvernamentale…..”
https://www.libertatea.ro/stiri/investigatie-societatea-civila-de-partid-si-de-stat-cum-si-a-tras-ministrul-bode-oamenii-in-functii-la-stat-4420459
“Este oficial: Statele Unite aprobă proiectul reactorului nuclear modular de mici dimensiuni NuScale
Autoritatea de reglementare în domeniul energiei nucleare din SUA a certificat proiectul pentru reactorul modular de mici dimensiuni al NuScale Power Corp (SMR.N), prima aprobare de acest fel din ţară pentru tehnologia de ultimă generaţie, scrie Reuters. Aprobarea Comisiei de Reglementare Nucleară, publicată în Registrul Federal, elimină un obstacol pentru NuScale. Compania plănuieşte să construiască o centrală electrică demonstrativă cu reactor modular de mici dimensiuni (SMR) la Laboratorul Naţional din Idaho. NuScale spune că proiectul Carbon Free Power Project, cu şase reactoare şi 462 de megawaţi, va fi complet funcţional în 2030.
Există întrebări semnificative cu privire la costurile în creştere ale centralei demonstrative, care ar trebui să furnizeze energie electrică pentru Utah Associated Municipal Power Systems (UAMPS). NuScale a declarat în această lună că preţul ţintă pentru energia produsă de centrală este de 89 de dolari pe megawatt oră, în creştere cu 53% faţă de estimarea anterioară de 58 de dolari pe MWh.
Susţinătorii reactoarelor de generaţie următoare, inclusiv administraţia preşedintelui Joe Biden şi mulţi parlamentari republicani, spun că acestea sunt esenţiale pentru a limita schimbările climatice. NuScale susţine că acestea vor fi mai sigure decât reactoarele convenţionale actuale, mult mai mari, dar se aşteaptă ca reactoarele, la fel ca şi centralele nucleare convenţionale, să producă deşeuri foarte toxice, pentru care nu a fost dezvoltată nicio soluţie permanentă. Departamentul Energiei din SUA a oferit peste 600 de milioane de dolari din 2014 pentru a sprijini proiectarea, autorizarea şi amplasarea centralei NuScale şi a altor reactoare modulare mici. ….”
https://www.zf.ro/companii/energie/este-oficial-statele-unite-aproba-proiectul-reactorului-nuclear-21530366
Buna ziua
Reactorul asta experimental ( de montat in Romania ) funcționează cu un amestec de uraniu îmbogățit la 5 % și plutoniu.
Ambele vor fi importante periodic ( pe dolari) că nu există nici o șansă să primim tehnologia de îmbogățit uraniu și plutoniu nu producem. Că nu avem unde și cu ce, din ce.
Afacerea va fi excelentă 😀😀 . ( pentru americani )
La reactoarele actuale CANDU ( functionante in RO ) nu importam combustibilul. Că funcționează cu uraniu natural și avem fabrica de bare , basca apa grea e produsa tot în țară.
Trebuie eliminata aceasta problema tovarăși. 🖕🖕
https://www.g4media.ro/fostul-ministru-al-justitiei-stelian-ion-pentru-faz-comisia-europeana-poate-lua-masuri-impotriva-statelor-membre-care-incalca-in-mod-constant-valorile-europene-fundamentale-situatia-din-romania-es.html
Stelica Ion 👍