Revista Presei – 21 iulie. “Dezvoltarea” lui Ponta, ingroparea tarii !
21/07/2015 | Autor Cetatean Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de marti, 21 iulie. Deşi valorile termice vor marca o scădere, vremea va rămâne caniculară, marţi, local în Oltenia şi pe arii mai restrânse în Banat şi în Muntenia, unde şi indicele temperatură-umezeală se va situa în jurul pragului critic de 80. Temperaturile maxime se vor încadra între 27…28 de grade în nordul Moldovei şi pe litoral şi 37 de grade în extremitatea de sud-vest a Olteniei, informează Administraţia Naţională de Meteorologie. Cerul va fi variabil, cu înnorări temporar accentuate, mai ales ziua şi la începutul nopţii, când se vor semnala averse şi descărcări electrice, local în zonele montane şi pe arii mai restrânse în centru, sud şi sud-est. Izolat cantităţile de apă vor fi mai însemnate şi este posibil să cadă grindină. În prima parte a intervalului, vântul va avea unele intensificări în jumătatea de sud-est, dar şi de scurtă durată în timpul ploilor. Minimele termice se vor situa între 12 şi 22 de grade, uşor mai scăzute în depresiuni, spre 8…10 grade. In Bucuresti deşi regimul termic va marca o uşoară scădere faţă de zilele precedente, vremea se va menţine călduroasă, cu o temperatură maximă ce se va situa în jurul valorii de 34 de grade, iar indicele temperatură-umezeală este posibil să mai atingă pragul critic de 80. Cerul va fi variabil, cu înnorări trecătoare ziua, când vor fi condiţii pentru averse şi descărcări electrice. Vântul va sufla slab şi moderat. Temperatura minimă va fi de 18…20 de grade.
Cursul valutar oficial al BNR il aflati aici
Cum a băgat Dan Şova PSD în încurcătură, iar Ponta l-a scos în afara Statutului. Demisia lui Victor Ponta din fruntea PSD a declanşat un lanţ de improvizaţii în partid, în condiţiile în care funcţia de preşedinte interimar vânată de pesedişti nici nu există în Statutul formaţiunii. Mai mult, forul care ar trebui să aleagă urmaşul lui Ponta, Comitetul Executiv Naţional, nu are nicio atribuţie în acest sens. Retragerea lui Victor Ponta din funcţia de preşedinte al PSD i-a pus pe social-democraţi în faţa unei situaţii inedite: în absenţa organizării unui Congres pentru alegerea unui nou preşedinte, partidul rămâne decapitat. Astfel, Statutul formaţiunii nu include nicio referire la alegerea unui preşedinte interimar, ba mai mult, nici măcar nu prevede calea de urmat în cazul unei demisii a şefului PSD. Faptul că, potrivit Statutului, demisia preşedintelui partidului este imposibil de imaginat, iar Victor Ponta nu poate fi înlocuit decât printr-un Congres nu este deloc întâmplător: prevederile care îl înzestrează pe premier cu o putere absolută au fost adoptate exact după ce acesta a câştigat prima dată şefia partidului, în 2010. Artizanul acestor modificări a fost, la acea dată, chiar prietenul lui Ponta, senatorul PSD Dan Şova. Improvizaţia lui Ponta La scurt timp după ce Victor Ponta a demisionat, printr-un anunţ pe Facebook, din funcţia de preşedinte al PSD, în partid a început lupta pentru postul eliberat de premier. Teoretic, în aceste condiţii, al doilea om în partid ar fi fost preşedintele executiv al formaţiunii, dar acest post a rămas vacant după demisia lui Liviu Dragnea. O altă variantă ar fi fost şefa Consiliului Naţional al PSD, Rovana Plumb, situată pe cea de-a treia poziţie în partid, dar singura situaţie în care ea ar fi putut conduce partidul ar fi fost cu delegare de la un preşedinte încă în funcţie, însă care nu îşi poate exercita atribuţiile. Or, Ponta a vorbit despre o demisie în toată regula, şi nu despre o prelungire a interimatului său. Integral pe Adevarul
Pericol ecologic în Oradea. Ruskii Aluminium a lăsat în urmă halde pline cu deșeuri toxice. Pericol pentru localnicii din Oradea. Tone de sodă caustică zac de peste 13 ani în haldele contaminate ale fostei fabrici Alumina, unul dintre puţinele combinate din lume care avea contracte cu Agenţia Spaţială Americană. Statul a vândut fabrica ruşilor, dar contractul scuteşte investitorul de ecologizare în caz de faliment. Asta deşi legea mediului prevede măsuri clare de intervenţie în astfel de cazuri. În anul 2000, statul român, prin Fondul Proprietăţii de Stat, vindea combinatul Alumina ruşilor de la Ruskii Aluminium. Privatizarea s-a făcut pe genunchi, spun specialiştii care au văzut contractul. Iar efectele se văd şi astăzi. Pe terenurile de la ieşirea din Oradea spre vama Borş, patru halde cu aproape şase milioane de tone de deşeuri toxice stau mărturie că statul român a vrut să scape cu orice preţ de mamutul industrial. Sanda Mercea, directorul APM Bihor: „Din punctul meu de vedere, privatizarea s-a făcut la momentul respectiv prin încălcarea prevederilor legii mediului și a legii privatizării”. Mai exact, în contract se stipula că ruşii nu sunt obligaţi să ecologizeze haldele, în caz de faliment, ceea ce s-a şi întâmplat la doar doi ani după vânzare. Asta chiar dacă legea spune clar altceva. „Cumpărătorul nu preia nicio responsabilitate sau obligație de reparare a eventualelor daune produse mediului înconjurător de către vânzător”, se arată în contractul de privatizare a combinatului Alumina. Integral pe Digi24
DNA a ajuns și contractele lui Ghiţă cu MAE și STS. Printre contractele anchetate de procurori în dosarele penale ale lui Sebastian Ghiţă se numără şi unele încheiate cu STS şi MAE. De asemenea, înregistrările realizate de un consilier local din Ploieşti arată că presiunile pentru încheierea contractului de la Comarnic cu firma cumnatului lui Ponta ar fi provenit, prin intermediul lui Ghiţă, chiar de la premier. Procurorii DN îl acuză pe Sebastian Ghiță că a constituit un grup în care erau implicate 53 de firme și 24 de persoane de maximă încredere – rude și prieteni – prin intermediul cărora a rulat sume imense de bani și a prejudiciat statul român. Potrivit procurorilor, mama deputatului, Ghiță Maria, era împuternicită pentru compania Asesoft Internațional, iar cumnatul său Anăstăsescu Cristian era acționar majoritar la aceeași companie. De asemenea, în această rețea se aflau numeroși colegi de liceu ai lui Sebastian Ghiță, dar și rude ale soției acestuia. Timp de patru ani, între 2010 și 2014, firmele controlate de Ghiță au facturat către unități bugetare suma de peste 86 de milioane de lei, fără TVA. De asemenea, între 2012 și 2014, companiile controlate de Ghiță au facturat către compania SIVECO – beneficiara, la rândul ei, a unui număr mare de contracte cu instituții ale statului – suma de 83 de milioane lei. Procurorii DNA susțin că firmele controlate de Ghiță au constituit un grup care a acționat pentru prejudicierea fondurilor publice folosind diverse metode cum ar fi: „obținerea de documente care au justificat prețuri majorate artificial pentru bunuri și servicii livrate către unități bugetare, îngreunarea stabilirii modalității de utilizare a sumelor încasate de la unități bugetare, dar și din fonduri europene prin intermediul unei rețele de împrumuturi”, dar și plimbarea sumelor de bani proveniți din plăți de la buget prin paradisuri fiscale. Integral pe Romania Libera
Un curvar pesedist! EVZ EXCLUSIV. Cine este femeia pentru care primarul amorezat Nichita și-a înșelat și soția, și amanta. Atât amanta cât și soția primarului suspendat Gheorghe Nichita au fost geloase de-a lungul timpului pe această femeie. Tot Iașiul o cunoaște sub numele de „Prințesa edilului”. În momentul în care relația amoroasă dintre Gheorghe Nichita și Adina Samson a ieșit în spațiul public, toți apropiații s-au mirat pentru că știau că edilul era apropiat mai tare de o altă femeie. Denisa Ionașcu, cea despre care s-a discutat ani de zile că ar fi amanta oficială a primarului Nichita, ar fi primit de la acesta mult mai multe lucruri decât amanta care l-a băgat în pușcărie și l-a suspendat din funcție. Reporterii EVZ prezintă astăzi, în exlusivitate, povestea necenzurată a celei mai puternice femei din viața edilului de la Iași. Apropiații lui Gheorge Nichita ne-au dezvăluit că acesta obișnuia să cheltuiască sume exorbitante pe excursii exotice, ori pe cadouri extravagante. Obsesia sa pentru Adina Samson l-a costat funcția și chiar libertatea. Pentru o altă femeie însă, Nichita ar fi făcut mult mai mult. I-ar fi pus la dispoziție casă, mașini și, cel mai mult, i-ar fi încredințat ceea ce avea el mai de preț: aproape întreaga putere din Primăria municipiului Iași ar fi încăput pe mâinile Denisei Ionașcu, o tânară ce i-a căzut cu tronc primarului Gheorghe Nichita și care, în numai câțiva ani, a escaladat ierarhia primăriei până la vârf. Nichita ar fi fost alături de Denisa Ionașcu la fiecare pas pe care l-a făcut în cariera sa. Astfel, aceasta a promovat de la simplu jurist, la șef al Serviciului Juridic, poziție pe care a părăsito (sic!) pentru a urca pe scaunul de secretar al Consiliului Local. Nici un document important din Primăria Iași nu iese fără aprobarea acestei femei. Denisa Ionașcu s-ar fi bucurat de privilegii deosebite din partea primăriei, la care alți funcționari nici măcar nu îndrăznesc sa viseze. [Nota Politeia: in redactia EVZ nu se pune cratima!]. Integral pe EVZ
Ponta – out, Iohannis – in. Ignorați propaganda rudimentară a celor plătiți din contractele pe care premierul le dirijează către anumite televiziuni de știri și ziare! Semnificațiile gestului președintelui de a retrimite în Parlament noul Cod Fiscal și ale reacției PSD sunt exact opuse celor pe care le trâmbițează cei care au pariat pe Ponta-președinte și care încă mai speră la o răsturnare miraculoasă a situației consfințite de votul din noiembrie 2014. Klaus Iohannis nu doar că nu pierde nimic prin decizia sa de a bloca, temporar cel puțin, asaltul populist al guvernului PSD. Din contră, are de câștigat. Curajul de a trage un semnal de alarmă asupra unui pachet de schimbări fiscale care amestecă măsurile benefice cu cele populiste, riscante, este prima demonstrație că președintele a devenit conștient, în sfârșit, de misiunea pe care o are de îndeplinit. Iar acest lucru nu va trece neobservat, indiferent câtă ceață bagă și câte diversiuni aruncă pe piață profesioniștii manipulării – de la vestimentația primei doamne la prețul renovării vilei în care va locui. Pentru că este primul semn consistent că Iohannis a înțeles că funcția care i-a fost încredințată de milioane de români presupune obligația de a fi ultima redută de conștiință, responsabilitate și înțelepciune a statului. Iar faptul că a ales să-și exercite dreptul de veto într-un context în care inclusiv el și partidul care l-a ajutat să ajungă la Cotroceni ies șifonați este cu atât mai relevant pentru forța mesajului transmis prin decizia finală de a nu promulga Codul Fiscal. Era mai bine ca PNL să-și fi exprimat mai înainte rezervele față de capacitatea statului și a economiei de a compensa toate scăderile de taxe?Evident. Era mai bine ca președintele să fi transmis un avertisment asupra riscurilor pe care le presupun anumite măsuri din noul Cod Fiscal imediat după adoptarea sa de către Parlament? Sigur. Era mai bine ca poziția sa prudentă să se fi manifestat și în cazurile măririlor de pensii și salarii, inclusiv al său? În mod cert. Integral pe Romania Libera
Oprea, după ce a băut un pahar de vin rece cu Dragnea: Liderul Coaliţiei este Rovana Plumb, Victor Ponta e acum doar prim-ministru. Vicepremierul Gabriel Oprea a declarat, luni, că Victor Ponta nu mai este liderul acestei structuri, ci Rovana Plumb, el adăugând că nu ştie dacă Liviu Dragnea va candida la şefia interimară a PSD, deşi a băut un pahar de vin rece cu acesta, la finalul şedinţei Coaliţiei. ”Doamna Rovana Plumb este purtătorul, este preşedinte interimar al PSD, este de fapt liderul acestei coaliţii, PSD fiind cel mai important partid. Spun că este liderul Coaliţiei, iar PSD (…) este principalul partid al Coaliţiei şi este corect ca liderul acestei coaliţii, înainte era domnul Ponta, Victor Ponta este acum doar prim-ministru şi liderul acestei coaliţiei este doamna Rovana Plumb, preşedinte interimar al PSD. Şi nu vă mai spun nimic”, a comentat Oprea, la sediul UNPR. El a mai spus că a băut un pahar de vin rece cu Dragnea şi a susţinut că nu a discutat cu acesta despre intenţia sa de a candida la şefia interimară a PSD, la Comitetul Executiv Naţional al PSD, care va avea loc miercuri. “Domnul Dragnea este prietenul nostru. Am vorbit pentru că Victor Ponta nu a fost la coaliţie, dacă aţi observat şi una din teme de care şi dumneavoastră m-aţi întrebat a fost legată de Codul Fiscal. Am stabilit în coaliţie, în mod înţelept, această coaliţie trebuie să îi întărească autoritatea lui Victor Ponta şi este corect ca primul-ministru să vă răspundă dumneavoastră despre Codul Fiscal. Nu ştiu dacă v-a spus Rovana treaba asta, pentru că am rugat-o eu să vă spună asta, Victor Ponta ca prim-ministru al României trebuie să vă facă o declaraţie despre Codul Fiscal, iar Coaliţia politică care susţine guvernarea o susţine total. Asta am discutat printre altele şi cu Liviu Dragnea”, a mai spus Oprea. Stirea, pe Mediafax
Gata cu “reforma”, se inchide cercul! Iohannis a promulgat legea privind alegerile parlamentare. Legea privind alegerea Camerei Deputatilor si Senatului, care prevede revenirea la votul pe lista de partid, a fost promulgata luni de presedintele Klaus Iohannis. Proiectul de lege privind alegerile parlamentare prevede ca alegerile vor fi pe liste parlamentare, cu prag electoral de 5%, iar norma de reprezentare sa fie un deputat la 73.000 locuitori si un senator la 168.000 locuitori. Potrivit acestei norme de reprezentare, ar urma sa fie 308 deputati, carora li se adauga cei 18 deputati ai minoritatilor, 134 de senatori si doar 6 parlamentari de diaspora (2 senatori si 4 deputati, mentinandu-se numarul actual al celor care ii reprezinta pe romanii din strainatate). La ultimele alegeri parlamentare, din 2012, au fost alesi 412 deputati si 176 de senatori, insa acestia au fost alesi in baza votului uninominal prin compensare, introdus in 2008, sistem care prevede ca intra direct in Parlament candidatul care a castigat 50% plus unu din voturile exprimate in colegiu, la care se adauga un sistem de redistribuire a mandatelor, in functie de procentele obtinute de partide la nivel national. Prin intrarea in vigoare a legii promulgate de Iohannis, se revine practic la sistemul electoral practicat pana in 2008. Parlamentul a modificat si legea alegerilor locale, astfel incat, in 2016, presedintii de consilii judetene nu vor mai fi alesi nici ei prin vot direct, uninominal, ci prin votul secret al majoritatii consilierilor, iar primarii vor fi alesi intr-un singur tur de scrutin. Stirea, pe Ziare.com. Exista o palida consolare pentru diaspora.
Interviu cu ministrul finanţelor Eugen Teodorovici: „De ce să fim noi campioni la austeritate când alţii cheltuiesc şi astfel se dezvoltă?“. Reducerile de taxe trebuie să provoace un şoc economiei. Este o filosofie şi este o abordare îndrăzneaţă, ce nu are de-a face cu calculele strict contabile, susţine ministrul finanţelor Eugen Teodorovici, în replică la retrimiterea de către preşedintele Klaus Iohannis a codului fiscal în Parlament pentru reexaminare. „De ce 1,2% din PIB deficit bugetar în 2016? De ce ne raportăm la acest 1,2%? Guvernul nu poate sta în acest deficit. Eu nu spun că trebuie să creştem pe datorie, dar trebuie să fim mai pozitivi. De ce să fim noi campioni la MTO (Medium Term Obligation – n.red.) când alţii cheltuiesc şi astfel se dezvoltă?“, susţine ministrul finanţelor. Decizia de reducere a taxelor nu este una contabilă, este una politică, subliniază el. Prin urmare, abordările strict contabile nu-şi au rostul în această discuţie. „O administraţie trebuie să-şi asume o politică anume. Prin decizia de retrimitere a Codului fiscal în Parlament preşedintele Klaus Iohannis a creat o breşă. Există această tripletă guvern – Parlament – preşedinte. Dacă preşedintele nu ar fi retrimis proiectul Parlamentului exista un consens. Aşa ai creat o breşă în faţa pieţelor. Laşi sentimentul că, dacă vine un alt guvern nu va pune în practică măsurile adoptate“, spune ministrul finanţelor. Faptul că şi guvernatorul Mugur Isărescu a avut obiecţii faţă de nivelul major al relaxării fiscale este firesc, din punctul de vedere al ministrului, care punctează însă că o astfel de abordare este „conservatoare“. „Trebuie să avem (guvernul – n.red.) o abordare mai îndrăzneaţă. Eu sunt un ministru probusiness. Schimb abordarea conform căreia dincolo de cifre nu există nimic.“ România a avut în 2014 un deficit bugetar de 1,9%, sub ţinta stabilită de legea bugetului. Însă România şi-a asumat în faţa UE o ţintă de deficit bugetar de 1,2% în 2016, astfel încât să se încadreze în ţinta de deficit structural de 1% din PIB stabilită prin MTO (obiectivele pe termen mediu) constrângătoarea directivă de rigoare bugetară a UE pe care România a inclus-o în legislaţia internă în 2012, în timpul guvernului Ungureanu. Integral pe Zf.ro
Astia nu ne lasa se ne dezvoltam. Conspiratia strainilor loveste din nou. Respingerea Codului Fiscal dezgroapa retorica insidioasa de tip conspirationist si anti-european, ultimul lucru de care Romania are astazi nevoie. Premierul Ponta sau ministrii sai acuza Bruxelles-ul sau “marile puteri” ca nu lasa Romania sa se dezvolte in cel mai fast moment al sau de dupa 89, impunandu-i conditii economice mai severe decat s-ar justifica. Aceasta teorie, predicata public sau in discutii particulare, mascheaza in realitate incapacitatea Guvernului de a convinge ca poate adopta toate masurile de relaxare fiscala in paralel cu noua lege a salarizarii, care prevede o majorare in medie cu 71% a lefurilor, avand surse din care sa umple un gol bugetar de cateva miliarde bune. De pilda, intrebat fiind de unde iau bani pentru a acoperi golul de 14 miliarde, cat costa doar majorarea salariilor, un alt oficial al Guvernului a raspuns: “Acum facem calculele”. Or, daca asta le-au spus si oficialilor europeni, nu e de mirare ca au primit doar indemnuri la prudenta. Guvernul Ponta se bazeaza pe un singur fapt cat de cat masurabil: o mai buna colectare a taxelor, dar asta nu acopera gaura uriasa la buget data de Codul Fiscal la pachet cu noua lege a salarizarii. In rest, Guvernul vinde blana ursului din padure: crestere economica de 4% anul viitor, taierea risipei din cheltuirea banilor publici prin infiintarea unui asa numit “Spendig Review” care sa centralizeze achizitiile la nivel central. Nu lipsesc din inventarul banilor virtuali care se vor pravali peste noi eternele investitii straine plus o noua promisiune seducatoare: Romania va deveni in curand un paradis fiscal cum n-a vazut Europa pentru oricine va face investitii noi si va crea locuri de munca. Guvernul Ponta conteaza puternic insa pe depasirea asumata a tinelor de deficit, adica pe marirea gradului de indatorare. Pentru acuratete, Guvernul Ponta pretinde ca nu are nevoie de imprumuturi deoarece se bazeaza pe cateva miliarde puse deoparte, un buffer la care va apela daca e cazul, fara costuri suplimentare. Integral pe Hotnews
Va urez o zi buna!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Neata’! City, saptamana viitoare ma intorc din concediu. Daca e nevoie de un om la depanare ma bag.
City, care este calea legala pentru a ataca la CC legea electorala tocmai promulgata? Pe motivele binecunoscute de nerespectare a referendumului. Hai sa o facem!
salut! o lege deja promulgata nu mai poate fi atacata decat daca intr-un proces civil, una din parti ridica o obiectie si instanta decide ca aceasta poate fi trimisa la CCR. Din pacate, nu este cazul pentru aceasta lege.
Buna dimineatasi aici!
Donu’ Fonta nu-i deloc atent! probleme cu terenu’ !
”Insa, terenul de pe Bulevardul Expozitiei 22-30 din Sectorul 1, evaluat la circa 4.000.000 de euro, dat gratis de catre Guvern pentru Muftiatului Cultului Musulman din România este unul cu probleme.Cu circa trei luni de zile inainte de emiterea acestei hotarari de catre Victor Ponta, mai exact pe 19 februarie 2015, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat pe acest amplasament construirea unui hotel de zece etaje cu o suprafata construibila de circa 2.800 mp pentru un apropiat a lui Adriean Videanu (vezi documentele).Este surprinzator faptul ca certificatul de urbanism pentru construirea acestui hotel a fost dat in luna mai 2008, adica in urma cu aproape cinci ani.”http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/consilierii-generali-de-la-capitala-au-aprobat-construirea-unui-hotel-de-zece-etaje-pe-amplasamentul-viitoarei-moschei-259397
Buna dimineata,
revoltator :Justitia noastra cea “independenta”!
http://www.stiripesurse.ro/judecatori-care-fac-rau-justi-iei-cine-sunt-cei-doi-magistra-i-care-au-pus-in-libertate-7-violatori_962015.html
o zi buna tuturor.
Ce lipsa de viziune la don’ Dinescu! Cum sa-l ignore total pe justitiarul Zgonea? 😛
”Uite-așa, fără prea multe farafastîcuri și izmeneli ideologice, se va reface vechiul USL și, pentru că trăim la porțile Orientului, însuși Klaus Iohannis le va pune pirostriile celor doi îndrăgostiți. Că lucru așa bine făcut, cu mire socialist și mireasă liberală, de mult nu s-a mai văzut pe aceste meleaguri, unde toată lumea rîde, cîntă și dansează, în afara celor doi castraveciori liberali – Crin Antonescu și Călin Popescu Tăriceanu – care, după principiul diversității în unitate, se acresc în borcane diferite.”
http://www.catavencii.ro/editorial/nikita-mihalkov-reface-usl-ul/
Buna ziua 🙂
Pun si aici postul de pe FB:
Campania asta pe net, cu cei sapte violatori pusi in “libertate” a inceput sa ma enerveze.
O multime de iubitori de dreptate, protesteaza impotriva acestei eliberari:
Faptele:
1. Indivizii au stat la popreala 5 luni.
2. Indivizii sunt deja trimisi in judecata. Procesul e in curs.
3. Doar trei din ei au recunoscut fapta (primul pas spre cainta).
4. Cei trei NU au fost eliberati, ci arestati la domiciliu.
Argumente aduse impotriva eliberarii (de fapt nu e eliberare ci doar o indulcire a regimului de incarcerare):
1. Fapta e oribila.
2. Fata e amenintata.
3. Comunitatea locala o considera vinovata pe victima.
Raspunsul la punctul 1: Procesul e pe rol. Vinovatii vor primi ce merita. Modul cum sunt ei popriti in timpul procesului nu are relevanta. Decat eventual cei judecati in arest, vor executa mai putin din pedeapsa.
La punctul 2: nici unul din “indignati” nu spune daca:
– amenintarile au aparut inainte sau dupa ne(eliberarea) celor trei?
– amenintarile sunt din partea celor trei (sau instigate de cei trei) ?
– amenintarile aparute au fost sau sunt anchetate de catre organele in drept?
Concluzie: Daca intre incarcerearea lor si amenintari nu exista legatura directa, ce conteaza arestul sau arestul la domiciliu?
La punctul 3: de mentalitatile comunitatii nu sunt vinovati judecatorii/procurorii. Ci primarul, preotul, invatatorul, batranii satului …
Concluzie: schimbarea starii celor 3 indivizi nu modifica mentalitatile din comunitate.
Dar in opinia “justitiarilor” judecatorii/procurorii, etc sunt vinovati.
Opinia mea: fapta e oribila, cei sapte indivizi trebuie sa primeasca pedeapsa (fiecare dupa vina lui) cu celeritate, dar doar in urma unui proces corect.
Ce e mai rau, este ca cei ce duc aceasta campanie impotriva judecatorilor, au exact aceiasi mentalitate ca cei care o condamna pe victima. Mentalitate de ev mediu. Unii cer pedepsirea (fara judecata) a victimei ceilalti cer pedepsirea (fara judecata) a suspectilor. Comun in mentalitatea lor de ev mediu este: fara judecata.
pentru @cedric..
stiripesurse trebuie citit cu muuulta lamaie si foarte putina incredere.
În referatul procurorului din 10 iulie 2015 sunt anunţat că s-a început urmărirea penală împotriva celor doi domni.
cum asa pana si D-nul Stoica ar avea dosar? Nu se poate! 😛
”După un control atent, Ministerul de Justiţie, prin Corpul de control, a stabilit că dosarul meu a dispărut din arhiva Ministerului de Justiţie. A mai constatat că au dispărut încă 16 dosare ale foştilor miniştri, ale unor judecători, al domnului Valeriu Stoica… Atunci am aflat cu stupoare, în urma cercetărilor Corpului de control, că cel care a luat dosarele din Ministerul de Justiţie este Muraru Alexandru, fratele geamăn al lui Andrei Muraru, actualul consilier al preşedintelui. Ce a făcut cu ele? I le-a dat fratelui să şantajeze. A rezultat că până la urmă, dumnealui a vrut să-şi introducă fratele la CNSAS, care întâmplător atunci nu mai avea loc pe nicăieri. I-am acţionat în judecată şi suntem în curs de cercetare. Pentru unul pentru sustragere de documente din arhiva Ministerului de Justiţie, pentru celălalt se face pentru două infracţiuni asimilate infracţiunilor de corupţie: şantaj pentru a mă determina să eliberez locul în favoarea fratelui, şi folosirea şi darea publicităţii de documente la care nu are acces publicul. În referatul procurorului din 10 iulie 2015 sunt anunţat că s-a început urmărirea penală împotriva celor doi domni. E o complicitate la folosirea documentelor.”
http://corneliuturianu.blogspot.ro/2015/07/sfatuitorul-lui-iohannis-ancheta-penala.html
Sa nu mire pe nimeni aceasta luare de pozitie! 😉
“Consiliul Investitorilor Străini (FIC) susţine proiectul noului Cod Fiscal în varianta aprobată de Parlament şi precizează că multe din prevederile noului Cod Fiscal reprezintă un important pas înainte în zona de modernizare şi clarificare a cadrului fiscal românesc.”
numai IMM si PFA-urile sunt mute, pentru ca vor fi usor ingropate! 🙂 Cam 600 sute de mii!
Taxarea microîntreprinderilor
Propunerea guvernului de a taxa veniturile microîntreprinderilor în funcţie de numărul salariaţilor cu 1% pentru cele cu peste doi salariaţi, 3% pentru cele cu un salariat şi 3% plus 1.530 lei pentru cele fără salariaţi a fost eliminată de Parlament. Grila diferenţiată ar fi dus, în condiţiile obligaţiei de a plăti cel puţin un salariu minim, la o rată efectivă de taxare de 4-5% pentru microîntreprinderi.
În schimb, Parlamentul a introdus o excepție. Astfel, microîntreprinderile nou înfiinţate vor plăti, pentru primii doi ani de la data înregistrării, 1% dacă au cel puțin un salariat, iar acționarii/asociații nu au deținut titluri de participare la alte persoane juridice. Salariatul este persoana angajată cu normă întreagă cu contract individual de muncă, potrivit Codului Muncii. Condiția privind salariatul se consideră îndeplinită și dacă microintreprinderea are persoane angajate cu contract individual de muncă cu timp parțial, iar fracțiunile de normă prevăzute în acestea, însumate, reprezintă echivalentul unei norme întregi sau are încheiate contracte de administrare sau mandate remunerate cel puțin la nivelul salariului minim.
Contribuţii obligatorii pentru PFA
Contribuțiile de asigurări devin obligatorii pentru toate veniturile persoanelor care desfășoară activități independente sau au drepturi de autor, chiar dacă obțin și salarii. Baza de calcul pentru contribuții, atât de sănătate, cât și de pensii, va fi plafonată la nivelul a cinci salarii medii pe economie lunare. Impozitul pentru dividende va fi redus de la 16% la 5%, dar contribuția de sănătate de 10,5% devine obligatorie și pentru aceste venituri.
În ceea ce privește impozitarea veniturilor din chirii, noul Cod Fiscal majorează cota de cheltuieli forfetare care pot fi deduse la calcularea impozitului, de la 25% la 40%. Însă, baza de calcul la care se va aplică contribuția la sănătate va fi de cinci câștiguri salariale medii brute lunare, în loc de cinci câştiguri medii anuale. În aceste condiții, majorarea cotei forfetare este însoţită de o bază de calcul mai mare.
Impozitul pe clădiri
Noul Cod fiscal introduce un nou sistem de calcul al taxelor locale pe clădiri, în funcție de destinație – rezidențiale, nerezidențiale sau mixte -, în locul actualului sistem care stabileşte cotele de impozit în funcţie de proprietar: persoană juridică sau fizică. Astfel, cotele de impozit pentru clădiri rezidențiale vor fi între 0,08 % şi 0,2%, față de cota actuală de 0,1 %, iar pentru cele nerezidențiale între 0,2% şi1,3%.
Baza de impozitare a clădirilor nerezidenţiale va fi valoarea de piaţă aşa cum reiese dintr-un raport de evaluare. Persoanele fizice vor fi obligate să facă evaluarea cladirilor nerezidenţiale la cinci ani, în caz contrar cota de impozit fiind 2%.
În aceste condiţii, persoanele fizice care deţin clădiri nerezidenţiale vor plăti aceleaşi impozite locale ca firmele, însemnând cel puţin dublarea sau creşterea de câteva ori a impozitului, în funcţie de deciziile consiliilor locale, care vor alege cota de impozit.
Pe de altă parte, se va renunța la creșterea progresivă a taxei locale pentru persoanele fizice care au mai multe proprietăţi. Acum, impozitul este majorat cu 65% pentru a doua clădire, 150% pentru a treia, 300% pentru a patra şi următoarele.
Noul Cod Fiscal mai prevede eliminarea taxei pe construcţiile speciale, majorarea deducerii personale de bază pentru salariaţii care au venituri de până la 1.500 lei, taxarea inversă în scop de TVA pentru livrarea de clădiri, părţi din clădiri şi terenuri de orice fel.(sursa:capital)
postare noua! 🙂
http://politeia.org.ro/editoriale/cele-10-porunci-nerespectate-de-guvernele-romaniei-2/39485/