Revista Presei – 21 decembrie.„Un cvartet de partide politice în căutarea partiturii”
21/12/2024 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de sambata, 21 decembrie! In estul Munteniei, Dobrogea şi sudul Moldovei vor fi ninsori şi lapoviţă. Izolat se va forma polei şi gheţuş. În sudul Moldovei, jumătatea estică a Munteniei şi în Dobrogea, vântul va avea intensificări cu viteze în general de 55…70 km/h. În noaptea de sâmbătă spre duminică (21/22 decembrie) în judeţele Tulcea şi Constanţa, şi în jumătatea estică a judeţelor Ialomiţa şi Călăraşi temporar va ninge viscolit şi se va forma polei şi gheţuş. Bucuresti: 6/3 gr.C., ploi.
“Dăianu: Deficitul bugetar este estimat la 8,6%. Bugetul pe 2025 trebuie construit pe premise reale Consiliul Fiscal a revizuit prognoza pentru deficitul bugetar al României, la 8,58% din PIB, ceea ce echivalează practic cu o nouă rectificare bugetară. …..În Opinia sa cu privire la proiectul de rectificare din septembrie 2024, Consiliul Fiscal (CF) a apreciat că „ținta de deficit bugetar, de 6,94% din PIB, era una optimistă, fiind fundamentată pe ipoteze care supradimensionau veniturile bugetare, respectiv subdimensionau cheltuielile bugetare”. Astfel, CF a apreciat drept plauzibil un deficit bugetar cash în jur de 8% din PIB în 2024, semnalând și riscul depășirii semnificative a acestui nivel în situația unei creșteri rapide a cheltuielilor. …. „Începând cu anul 2025, este nevoie ca bugetul general consolidat să fie construit plecând de la premise care să respecte regulile fiscale și, mai ales, să înceapă consolidarea fiscal-bugetară în mod credibil. Odată cu adoptarea noului cadru de guvernanță al Uniunii Europene, bugetul general consolidat trebuie să aibă în vedere principiile și regulile stabilite de acest cadru, transpunerea acestora la nivel național fiind realizată prin planul bugetar-structural pe termen mediu (PBSTM)”, se precizează în documentul citat. În 26 noiembrie 2024, Comisia Europeană a aprobat PBSTM transmis de România. Prin acesta, țara noastră își asumă o serie de angajamente cu privire la ponderea veniturilor și cheltuielilor bugetare în PIB, în următorii 7 ani, cu scopul de a reduce deficitul bugetar sub 3% din PIB, respectiv de a asigura o traiectorie descendentă a ponderii datoriei publice în PIB la sfârșitul perioadei de ajustare. ….Potrivit art. 13 din Legea responsabilității fiscal-bugetare nr. 69/2010, Guvernul este obligat la adoptarea de măsuri specifice având în vedere nivelul datoriei publice actuale și al celui probabil. Pentru 2025, PBSTM (care a fost convenit cu CE) prevede un deficit bugetar de 7% din PIB. ….” Integral: https://adevarul.ro/
“Un cvartet de partide politice în căutarea partiturii Noua realitate economică are următoarele caracteristici principale: incertitudinile sporite cu privire la evoluţia economiei europene-cu Germania, aflată în stagnare, care este cea mai mare piaţă de export a produselor şi serviciilor româneşti; cerinţa de majorare a cheltuielilor pentru securitate naţională, ca urmare a amplificării tensiunilor geopolitice. Se discută tot mai mult de noul standard NATO pentru cheltuielile de apărare, de 3% din PIB; reducerea ritmului de creştere economică a României, respectiv 2,4% în anul 2023, 1,4% în 2024 şi 2,5% pentru 2025 (ultima prognoză a UE ), având din ce în ce mai mult cauze structurale – micşorarea ponderii industriei în PIB, agricultura afectată de schimbările climatice, dezvoltarea inteligenţei artificiale şi reducerea comenzilor pentru activităţile IT de bază, întârzierea reformelor; România se află în plin efort de absorbţie a fondurilor europene, din programul financiar multianual european 2021-2027 şi din PNRR, folosite îndeosebi pentru finanţarea marilor proiecte de infrastructură, dar care necesită şi o cofinanţare consistentă din bugetele publice (de pildă, la proiectele de investiţii în transporturile rutiere, cofinanţarea din resurse proprii depăşeşte 50%); traiectoria ne-sustenabilă a deficitului bugetar şi a datoriei publice – este suficient să arătăm că, în perioada 2019-2024, PIB a crescut cu 65%, iar datoria publică – cu 147%. Orice familie şi orice companie cunoaşte că poţi cheltui mai mult decât câştigi, doar dacă te poţi împrumuta la costuri de dobândă rezonabile sau dacă ai acces la finanţări nerambursabile. Iar instrumentul pentru disciplinare în materie de venituri, cheltuieli şi deficite este bugetul. Pentru mulţi politicieni, această regulă de bun simţ nu funcţionează. În special în ultimii ani s-a format părerea că România se poate împrumuta fără măsură, pentru a finanţa deficite bugetare crescânde şi la dobânzi din ce în ce mai mari. Astfel, şi în anul 2024, deficitul bugetar a scăpat de sub control. De la un deficit bugetar prevăzut iniţial la 5% din PIB, s-a ajuns la circa 8%, cu o creştere a deficitului de la 88 la peste 141 miliarde lei. După cum se cunoaşte, Guvernul României a convenit cu CE să reducă deficitul bugetar de la 8% la 2,5% din PIB, în perioada 2025-2031. În consecinţă, programul de guvernare al celor patru partide politice proeuropene pentru perioada 2025-2028 va fi ghidat de angajamentele de reforme şi investiţii pe care România şi le-a asumat prin trei documente esenţiale: programul financiar european multianual 2021-2027, cu precizarea că, până în prezent, au fost absorbite doar 1,9 miliarde euro din fondurile structurale şi de coeziune alocate ţării, în sumă de peste 31 miliarde euro; programul naţional de redresare şi rezilienţă; planul bugetar -structural naţional 2025-2031. Nerealizarea acestor angajamente de reforme şi investiţii ar conduce la blocarea fondurilor europene nerambursabile şi rambursabile alocate României, cu consecinţe foarte dure: imposibilitatea continuării modernizării infrastructurii în toate domeniile; insuficienţa fondurilor valutare pentru finanţarea deficitului extern din comerţul internaţional cu bunuri şi servicii; deprecierea sensibilă a cursului de schimb şi reducerea masivă şi bruscă a deficitului bugetar. …..” Integral: https://www.bursa.ro/
“Amnistia fiscală a adus la buget cât mizau Finanțele. Grad de soluționare – 95% Amnistia fiscală a adus la bugetul statului 5,8 miliarde de lei, potrivit datelor obținute de Profit.ro, o sumă în linie cu estimarea revizuită a Ministerului Finanțelor, de 5,5-6 miliarde de lei. Suma obținută de stat din plata de datorii în cadrul amnistiei din acest an este de 4-5 ori mai mare față de amnistiile din 2015-2016 și 2020-2022, în contextul în care Ministerul Finanțelor s-a adresat acum unui număr mare de persoane, inclusiv persoane fizice, și a recurs chiar și la înștiințări trimise prin Poștă, pentru a informa datornicii că pot beneficia de amnistie. ….Informațiile privind rezultatele amnistiei, obținute de Profit.ro, sunt valabile la data de 16 decembrie, cu câteva zile înainte de termenul limită pentru soluționare, data de 19 decembrie. Termenul limită pentru solicitarea amnistiei a fost 25 noiembrie, dar termenul pentru soluționarea solicitărilor, emiterea certificatelor de atestare fiscală și plată, a fost extins până pe 19 decembrie.,,,,” Integral: https://www.profit.ro/
“Surse: Un nou blocaj pentru plata banilor din PNRR. Decizia CCR care desființează supraimpozitarea pensiilor speciale afectează reforma pensiilor speciale din cererea 3 de plată Plata sumelor din cererea 3 de plată din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) se lovește de un nou blocaj, după ce Curtea Constituțională a decis, joi, că supraimpozitarea pensiilor speciale este neconstituțională. Anterior, reforma pensiilor speciale, jalon în cererea 3, era blocată după ce Parlamentul a adoptat indexarea pensiilor militare. …. Plata sumelor din cererea 3 din PNRR este așteptată în luna decembrie, însă sursele Economedia arătau deja că România nu va primi niciun ban din PNRR în acest an. Un motiv era indexarea recentă a pensiilor militare, care majorează cheltuielile statului cu aproape 7 miliarde de lei anual. Comisia Europeană consideră că această indexare afectează reforma pensiilor speciale. Curtea Constituțională a fost sesizată pe această indexare, dar tocmai a decis să amâne o decizie pe Legea pensiilor militare pentru 4 februarie 2025. ….” Integral: https://economedia.ro/
“Reacții dure față de justificările procurorului general Alex Florența pentru eșecul în lupta contra extremismului. ”Cerere penibilă de modificare a legislației, o încercare menită să justifice neaplicarea legilor timp de 22 de ani” Marco Maximilian Katz, fondatorul organizației MCA Romania, a criticat vineri explicațiile date de procurorul general Alex Florența pentru eșecul în lupta contra extremismului. El le-a calificat drept ”o cerere penibilă de modificare a legislației, o încercare menită să justifice neaplicarea legilor timp de 22 de ani”. Și șeful Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc (IICCMER) a pus la îndoială propunerea lui Florența de creare a unui grup de lucru: ”nu pot să nu mă întreb dacă magistrații și reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne care vor face parte din grupul de lucru anunțat de dl Alex Florența au competență solidă în ceea ce privește trecutul recent și istoria totalitarismului în România”. Reacțiile celor doi vin după ce Procurorul general Alex Florența și-a justificat vineri eșecul în combaterea extremismului prin critici la legislație. Într-o declarație oficială, el a susținut faptul că instituția pe care o conduce monitorizează cu atenție aceste manifestări și desfășoară acțiuni pentru a trage la răspundere penală pe cei care săvârșesc astfel de infracțiuni. ….” Integral: https://www.g4media.ro/
“SURSE Motivul retragerii lui Ciolacu din coaliție: PNL voia să-l lase singur la guvernare pentru că refuză să înghețe pensiile și salariile bugetarilor / Rolul lui Hubert Thuma și Crin Antonescu în PNL ….Ședința PNL, la care a participat printre alții și Hubert Thuma, șeful PNL Ilfov, un apropiat al lui Eduard Hellvig, a avut loc joi dimineață la ora 9 și s-a încheiat în jurul orei 10.00. La ora 11.25, ….Care este miza politică și economică? Înghețarea pensiilor și salariilor bugetarilor, dar și ordonanța-trenuleț prin care sunt amânate creșteri semnificative de salarii pentru primari, parlamentari și alte cheltuieli precum alocarea pentru educație a unui buget de 6% din PIB. Fără aceste decizii rapide, deficitul bugetar în 2025 ar fi imposibil de ținut sub control, iar România va avea probleme reale să îl finanțeze. ….Liderii PNL și USR au insistat că președintele PSD e cel responsabil de derapajul deficitului bugetar, estimat să ajungă la 8,5% din PIB, și că actualul guvern e cel care trebuie să își asume această decizie. Ei susțin că în caz contrar, dacă următorul guvern de coaliție își asumă această decizie dură, acest nou guvern va pleca la drum cu o imagine negativă care îl va contamina și pe eventualul candidat comun. ….. Actualul guvern Ciolacu mai poate da OUG de înghețare a pensiilor până la sfârșitul zilei de vineri. De sâmbătă, ziua în care noul parlament e validat, guvernul Ciolacu e interimar și, potrivit mai multor juriști consultați, nu mai poate adopta ordonanțe de urgență. ….. Informațiile G4Media arată însă că cel care l-a propus pe Crin Antonescu a fost Hubert Thuma, liderul PNL Ilfov, cunoscut pentru relațiile bune cu fostul șef SRI Eduard Hellvig și cu o serie de lideri PSD. Ilie Bolojan nu a respins ideea, dar nici nu a anunțat că o susține sau că Antonescu va fi măsurat în sondaje. De remarcat că primul care a pronunțat numele lui Crin Antonescu drept posibil candidat comun al PSD și PNL la prezidențiale a fost Kelemen Hunor, liderul UDMR, în 10 decembrie (sursa). În ultimii doi ani, Kelemen Hunor și-a coordonat îndeaproape deciziile și politicile cu Marcel Ciolacu. ….Ce înseamnă apariția numelui lui Crin Antonescu ca posibil candidat comun la prezidențiale? Slăbirea poziției lui Ilie Bolojan ca președinte al PNL, dat fiind că în partid ar apărea un nou pol de putere în jurul lui Crin Antonescu, susținut acum de facțiunea lui Hubert Thuma. Aceeași facțiune care a început și criticile la adresa prim-vicepreședintelui Ciprian Ciucu, unul dintre puținii colaboratori apropiați ai lui Bolojan în partid. …..” Integral: https://www.g4media.ro/
“Momentul în care Călin Georgescu a început să-i alarmeze pe aliații occidentali. Suntem într-o zonă gri – politologul Ioan Stanomir ….. „Călin Georgescu este cu siguranță un caz aparte, pentru că domnul Georgescu nu este domnul Simion, domnul Simion, cu toate limitele sale politice și cu toate punctele sale de vedere criticabile, este cineva care și-a făcut cariera politică la vedere. Despre domnia sa știm destul de multe. Domnul Georgescu este un personaj aparent misterios, permanent îmbrăcat impecabil și care formulează cu seninătate anumite platitudini, dincolo de care se află însă un miez cu mult mai periculos decât mesajul partidului AUR și mă refer la formulările de tipul evaluării scutului antirachetă de la Deveselu. Acolo nu mai avem de-a face nici cu fraze luate din filme, nici cu platitudine, ci cu o poziționare geostrategică. Acela a fost, cred eu, momentul în care experimentul antropologic și sociologic numit Călin Georgescu a început să-i preocupe pe aliații României. Ce s-a întâmplat cu anularea alegerilor prezidențiale este la limita Constituției. S-a vorbit despre lovitură de stat. Nu suntem într-o formă clasică de lovitură de stat, dar nu suntem nici departe de forțarea Constituției. Suntem într-o zonă gri. Aliații occidentali au aprobat această soluție pentru că un candidat care reevalua scutul de la Deveselu era un candidat care punea imense probleme de securitate și de siguranța națională în momentul în care ar fi devenit președintele României. Poate că românii nu înțeleg suficient de bine acest lucru, dar președintele României prezidează CSAT și în CSAT intră informații interne și externe cu gradul cel mai înalt de secret posibil, iar la aceste informații președintele are acces. Iar un președinte care e inspirat de o putere străină ar fi, de fapt, ca și cum puterea străină ar prezida CSAT”. …. Președintele republicii, în calitate de președinte al CSAT, veghează la cele mai importante mecanisme ale statului. Or, tocmai aceste mecanisme ale statului s-au dovedit a fi irelevante în clipa în care noi am fost obligați să asistăm la anularea alegerilor prezidențiale. Președintele Iohannis trebuie să înțeleagă că este autorul moral și politic al impasului dramatic în care ne aflăm, că nu poate să dea vina pe nimeni altcineva decât pe domnia sa, că domnia sa este cea care a promis stabilitate și a oferit României anularea alegerilor prezidențiale“. ….”Principala problemă pentru cei care conduc România în acest moment este să nu facă greșeala fatală de a amâna alegerile pe un interval inacceptabil de lung, în speranța de a potoli, cu ghilimele de rigoare, astfel poporul român. Poporul roman nu este alcătuit din iobagi, nu este alcătuit din șerbi, este alcătuit din cetățeni. Pe cetățeni nu-i potolești. Cu cetățenii discuți și cetățenilor le explici. …..” Integral: https://spotmedia.ro/
“VIDEO Întrebare pentru Nicușor Dan: ”Ați spus că nu-l urmăriți pe Călin Georgescu. Nu vreți, totuși, să știți ce-i nemulțumește pe oamenii care-l votează? Ei nu sunt extremiști”. Ce a răspuns Nicușor Dan și legătura cu Piedone Nicușor Dan a povestit la HotNews că în campania de la locale Popescu Piedone era cotat cu o încredere imensă și că era, ca și Călin Georgescu, foarte promovat pe Tik Tok. Dar a doua opțiune era chiar el, Nicușor Dan, a povestit actualul primar. El crede că trăsăturile de politician antisistem o să-l ajute și acum. ”Ca și în cazul Piedone, cred că oamenii pot să-l evalueze pe Călin Georgescu. Acum au timp”. …. Nu e normal, politic vorbind, ca șeful statului, cel care numește șefii serviciilor secrete să spună: am greșit, plec eu?
- Este o opinie. A fost un eșec al instituțiilor și al șefului statului care le coordonează. Urgența este ca noi să lămurim ce s-a întâmplat pentru că e foarte important pentru statul român ca oamenii să recâștige încrederea în instituții. Oamenii care l-au votat pe Georgescu trebuie să aibă o explicație pentru ca să putem merge mai departe. Cei care conduc instituțiile și președintele trebuie să fie acolo pentru că cunosc tot ecosistemul și trebuie să vină repede cu un răspuns. ….
- La momentul în care am făcut sondajul și Piedone avea 40%, de la momentul acesta și până la alegeri au trecut 4 luni în care acest om a apărut la televizor și a primit întrebări și oamenii au putut să-l evalueze. La Georgescu au fost doar 2 săptămâni și oameni nu au avut și informații contrare.
- Cred că acesta este mesajul. E evident că sistemul are nevoie de o schimbare. E evident că există corupție. E evident că a fost o complicitate. Trebuie să luptăm cu corupția fără să aruncăm totul. ….
- Pe de o parte am fost adversar politic cu PSD, am criticat administrația PSD din mandatul 2016-2020 când primăria era condusă de Firea. Pe de altă parte niciodată nu am avut atacuri care să depășească sfera de administrație și de politică. Cred că votanții PSD sunt oameni raționali, faptul că au votat PSD și nu un partid care pune în pericol apartenența la NATO, înțeleg că asta e direcția corectă. O confruntare între mine și un populist, cred că mulți mă vor vota pe mine. ….
- Am avut 2 sau 3 întâlniri cu Iohannis. I-am spus două lucruri, cele pe care le-am supus votului bucureștenilor la referendum.
- Eu nu m-am dus la președintele Iohannis cu o listă de 30 de puncte. M-am dus cu 3-4-5 puncte. Dacă îi ceri 30, poți fi sigur că nu se va întâmpla nimic. M-am dus cu lucrurile cele mai importante. Suntem într-un context în care putem rezolva mai mult decât chestiunea banilor și a urbanismului din București, e vorba de funcționarea întregului proces administrativ.
- Tot timpul am înțeles că statul român în multe din componentele sale nu funcționează. În opinia mea, nu a existat înainte de 24 noiembrie contextul politic care să permită, acea uriașă presiune socială care să spună că vrem să schimbăm sistemul. Din cauza că nu a existat această presiunea, nu a existat și constrângerea partidelor de a merge spre reforme……” Integral: https://hotnews.ro/
“„România post-comunistă pare a fi gripată de influența serviciilor secrete.” Interviu cu Lavinia Stan, profesoară de științe politice la St. Francis Xavier University …. Lavinia Stan: Anul 2024 a fost un an electoral supra-încărcat, în care românii au fost chemați să-și aleagă reprezentanții la toate nivelele de guvernământ. Campania electorală a fost marcată accentuat și aproape continuu de confuzie, incompetență, violență verbală și numeroase platitudini. La 35 de ani de la căderea regimului comunist, este surprinzător cât de mulți dintre candidați nu au avut proiecte concrete, inteligibile, la obiect, eficiente și comprehensive. Atacurile la persoană – uneori josnice și meschine, alteori pur și simplu aberante – au primat în dauna politicilor publice de substanță. Promisiunile sunt fără acoperire, rămânând ancorate într-o înțelegere superficială și nerealistă a ceea ce este posibil și fezabil pe termen scurt și mediu. Spre exemplu, tot românul jelește corupția generalizată. Partidele și candidații lor răspund cu proiecte strict declarative: toate vor să smulgă răul din rădăcină, însă mecanismele prin care propriii lor corupți vor fi marginalizați par a fi tot cele folosite până acum, ineficiente și parțiale. Dinamitarea bugetului național de interesele personale și de grup, personalizarea proiectelor guvernamentale, instrumentalizarea partizană a luptei anticorupție nu fac decât să arate că suntem gata să aplicăm legea tuturor celorlalți, nu însă și grupului sau partidului nostru. ….Nu sunt consumatoare de televizor, dar remarc faptul că emisiunile românești de comentarii – cu moderator, profesori universitari, candidați, guru naționali, experți, sociologi cu sondaje de opinie – sunt complet inutile. Toți vorbesc unul peste altul, un bruiaj amețitor din care nu înțelegi nimic. Discuțiile sunt deraiate pe aspecte mărunte, întrebările nu sunt prioritizate. Toate veștile sunt paroxistice – totul este o mare bombă, un mare scandal, o deturnare josnică a țării și o distorsionare ocultă a intereselor sale. …. România ultimului deceniu pare a fi complet rătăcită, o țară fără proiect de țară. Ce vrem, unde ne îndreptăm, care ne sunt valorile? De când am obținut recunoașterea în Europa, voci tot mai insistente acreditează ideea că, de fapt, Europa ne face rău – ne privește de sus, nu ne recunoaște meritele destul, ne impune toleranța și diversitate, ne impune refugiați, ne smulge bogățiile, ne strică relațiile cu lumea ortodoxă, ne condamnă mișcările populare (gen legionare sau comuniste). Este foarte puțină auto-reflecție; cerem enorm de la alții, dar trecem cu vederea faptul că noi nu suntem calificați să fim arbitrii jocului. Din păcate, nici Biserica nu ne ajută să ne recăpătăm busola morală. Mergem la biserică, dar suntem răi, invidioși, ne abandonăm copiii, ne înșelăm soțiile. Din punctul meu de vedere, semiprezidențialismul impus în 1991 pentru ca domnul Ion Iliescu să poată controla România într-o formulă acceptată de puterile occidentale este complet disfuncțional aici. ….De fapt, România nu are nevoie de un președinte puternic, poate să reducă poziția la una ceremonială aleasă de către Parlament. Abuzurile de putere s-ar putea să fie mai rare, deciziile mai reprezentative pentru electoratul român. Dacă președinția se reduce ca atribuții, atunci și CSAT ar trebui să fie înlocuit. …. Mi se pare curios că generația decrețeilor l-a dat jos pe Ceaușescu pentru a avea drepturi fundamentale, pe când copiii acestora frecventează TikTok pentru a nega tocmai drepturile pentru care s-a murit în 1989. Comunismul a fost corupt și ineficient. Legionarismul a fost corupt și ineficient. Ele nu sunt alternative viabile la democrația coruptă actuală. …..” Integral: https://www.contributors.ro/
“Avertisment din Danemarca privind poziția Rusiei într-o regiune crucială: „Își va demonstra forța printr-un comportament agresiv” Danemarca, cea care asigură securitatea din Groenlanda și din jurul acesteia, a avertizat miercuri cu privire la un risc sporit de confruntare militară în Arctica, determinat de comportamentul agresiv și amenințător al Rusiei. ….„Rusia acordă prioritate regiunii și își va demonstra forța printr-un comportament agresiv și amenințător, care va implica un risc mai mare de escaladare decât cel observat anterior în Arctica”, se arată în raport. Este de așteptat ca Rusia să acorde Chinei un acces mai mare la Arctica. China, la rândul său, probabil că o să folosească acest acces pentru a-și consolida rolul în regiune și pentru a-și duce mai departe planurile de a stabili o prezență militară, se arată în raport. Arctica are o importanță strategică militară considerabilă ca zonă de desfășurare a submarinelor cu arme nucleare, care se pot ascunde sub gheață și, în caz de conflict, pot lovi cea mai mare parte a Americii de Nord, Europa și Rusia. Ruta de deasupra Polului Nord este, de asemenea, cea mai scurtă cale dintre America de Nord și Rusia, ceea ce face probabil ca alte rachete balistice să zboare pe deasupra Polului Nord către țintele lor într-un potențial scenariu de război. …..” Integral: https://hotnews.ro/
“Sentință cruntă! Mario Iorgulescu, condamnat la încă 8 ani de vacanță în Italia Justiția din România a demonstrat din nou că e nemiloasă. Infractorul Mario Iorgulescu a primit ieri o sentință definitivă de 8 ani suplimentari de vacanță în Italia, după 5 ani de procese, timp în care judecătorii români au chibzuit extrem de atent cât să-i mai dea. S-a considerat că 13 ani e prea mult, așa că s-a revenit asupra deciziei și s-a decis că 8 ani de vacanță suplimentară este la fix pentru infractorul Mario Iorgulescu. …..În acest moment toți românii care ar fi avut de gând să comită și ei omoruri stau cu frica în sân, îngroziți că ar putea și ei să pățească la fel ca Mario. ”8 ani de vacanță în Italia nu sunt de colo. Mă voi gândi de două ori înainte să omor și eu oameni cu mașina, beat și drogat”, a spus un cetățean obișnuit…..” Integral: https://www.timesnewroman.ro/
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“5 din 190
Clotilde Armand a renunțat oficial la mandatul de senator câștigat la alegerile parlamentare….”
https://hotnews.ro/clotilde-armand-a-renuntat-oficial-la-mandatul-de-senator-castigat-la-alegerile-parlamentare-1866346
“INVESTIGAȚIE. ANAF a descoperit că PNL e cel care a plătit o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok / SNOOP: Este campania „Echilibru și Verticalitate”, despre care CSAT a spus că este „identică” cu campania online lansată de Rusia înainte de invadarea Ucrainei
….Firma a cooptat 130 de influenceri de pe platforma FameUp, dar susține că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.
Kensington spune că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”.
Întrebată de Snoop de ce a mai plătit cu banii PNL dacă cineva i-a modificat campania, firma nu a mai răspuns.
În integralitatea ei, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al organizației nonguvernamentale Expert Forum.
Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, „unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, spune Expert Forum.
„Campania Echilibru și Verticalitate este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federația Rusă în Ucraina”, susține unul dintre documentele de secretizate de CSAT.
O analiză a Snoop, realizată chiar pe brief-ul trimis redacției de către firma angajată de liberali, arată că influencerii au respectat indicațiile prestabilite de către PNL. ….”
https://hotnews.ro/anaf-a-descoperit-ca-pnl-e-cel-care-a-platit-o-campanie-care-l-a-promovat-masiv-pe-calin-georgescu-pe-tiktok-snoop-este-campania-echilibru-si-verticalitate-despre-care-csat-a-spus-ca-este-identica-cu-1866501
“Nepotul lui Ciolacu a vândut una dintre cele două firme de energie eoliană, care aveau cifră de afaceri zero în 2022 și 2023, după ce a obținut pentru ele fonduri PNRR de peste 22 de milioane de euro. Cumpărătorul este firma unui mare mogul ceh ….”
https://hotnews.ro/nepotul-lui-ciolacu-a-finalizat-vanzarea-afacerii-cu-energie-eoliana-dupa-ce-a-obtinut-fonduri-pnrr-cumparatorul-firma-unui-mare-mogul-ceh-1866466
“ULTIMA ORĂ Azerbaidjanul tocmai a intrat oficial, prin gigantul său de stat, pe piața românească a gazelor naturale….”
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/ultima-ora-azerbaidjanul-tocmai-a-intrat-oficial-prin-gigantul-sau-de-stat-pe-piata-romaneasca-a-gazelor-naturale-21874920
Rock On! 🙂
Istoric:
Ilici la ocna!
Foarte actual:
Ca si in cazul Black Cube, si in afacerea Kensington toate firele duc spre Iohannis, insa acesta nu este in poza. Inca.
Cand apare a doua coincidenta nu mai ramane nicio coincidenta, zice pana si la manualul incepatorului de la GRU.
Sper ca de la anul sa-i pot ura si lui Iohannis ceea ce merita (si ce ii doresc de multa vreme lui Ilici)…