Revista Presei – 20 mai.”Aș prefera ca premierul României, în loc să jubileze pe seama acestor cifre, care n-au nicio relevanță pentru românii obișnuiți, să anunțe începerea reformelor în educație, sănătate, infrastructură, digitalizarea României, reforme în justiție, în sistemul pensiilor și salariilor… Reforme! Să lanseze reformele nu prin vorbe trântite pe Facebook, ci prin fapte.”
20/05/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de joi, 20 mai! Conform meteorologilor, va fi cod galben de ploi însemnate cantitativ, instabilitate atmosferică temporar accentuată în Transilvania, Maramureș și zona deluroasă a Olteniei, Munteniei și Moldovei, precum și în nordul Carpaților Orientali. Astfel, de miercuri de la ora 17:00 şi până vineri la prânz, vor fi averse însemnate cantitativ, descărcări electrice, intensificări ale vântului și, izolat, grindină. Cantitățile de apă vor depăși local 25 l/mp și izolat 40-50 l/mp. De asemenea, în acelaşi interval în Banat și Crișana, precum și în zona de munte vor fi ploi importante cantitativ, iar în intervale scurte de timp sau prin acumulare, se vor înregistra cantități de apă ce vor depăși 40-50 l/mp și izolat 70 l/mp. La altitudini de peste 1700-1800 m, ploile vor determina topirea și cedarea apei din stratul de zăpadă prezent în continuare la altitudini mari, unde măsoară în general între 15 și 140 cm. In Bucuresti ploua, temperaturi: 18-20 gr.C./9 gr.C.
Medicul Octavian Jurma: “Un guvern cu incredere de doar 20% nu poate sa vaccineze 60% din populatie” ….”Intrebare: “Cum poate un guvern in care are incredere doar 20% din populatie sa vaccineze 60% din populatie?” Raspuns: Nu poate! De asta de vaccinare se ocupa armata, care are cel mai inalt grad de incredere dintre institutiile statului. Avand insa in vedere politizarea completa a comunicarii in pandemie, campania de vaccinare risca sa devina la fel de credibila ca politicienii care o promoveaza si o exploateaza in propriul interes. De aceea e asa de importanta acum vocea celui mai credibil politician [conform sondajelor], Klaus Iohannis. Astazi, avem in sfarsit o recunoastere oficiala ca vaccinarea merge bine in Romania dar nu atat de bine incat sa justifice euforia aproape deliranta a politicienilor. Matematica vaccinarii e simpla si clara: in ritmul actual, targetul de 5 milioane persoane vaccinate cu minim o doza nu poate fi atins mai devreme de 10 iunie, iar cel de 10 milione nu mai devreme de 9 octombrie. De asemenea doar 30% din populatia vulnerabila este protejata vaccinal. Drept rasplata ca am rata tintele de vaccinare am primit relaxarea cu 15 zile mai repede desi guvernul refuza in continuare sa acorde beneficii de socializare celor vaccinati. E nevoie de o schimbare radicala de strategie in privinta vaccinarii si acest lucru se poate face in Romania doar pornind de la cel mai inalt nivel”, a scris acesta pe pagina sa de Facebook. Integral: https://ziare.com
Comitetul de la Sănătate care a încurcat decesele COVID e condus de același funcționar care a uitat să trimită o hârtie la Finanțe, lăsând neplătit personalul din centrele de vaccinare ….Este vorba despre director adjunct al Direcției Generale de Asistență Medicală și Sănătate Publică, Amalia Serban. „Ați întrebat de responsabilii din Ministerul Sănătății care priveau tocmai monitorizarea datelor raportate. Responsabilul din Ministerul Sănătății este un Comitet numit în mandatul precedent lui Vlad Voiculescu și vom lua toate măsurile pentru cercetarea disciplinară a acestora”, a afirmat luni în plenul Parlamentului, ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă. Comitetul invocat de aceasta a fost înființat în iulie anul trecut, în timpul mandatului de ministru al liberalului Nelu Tătaru, și poartă numele de Comitetul Operațional de Coordonare, Evaluare și Prognoză, pe scurt COCEP. Responsabilitatea acestui organism este, potrivit ordinului de ministru, stabilirea procedurilor privind raportarea datelor și informatiilor ce urmau a fi centralizate și asigurarea unui circuit unic, coordonat și coerent al datelor și informațiilor. Mai mult, COCEP trebuia să întreprindă demersurile necesare pentru corectarea, în timp operativ, a eventualelor erori de raportare constatate. Comitetul are în coordonare un Grup tehnic de lucru pentru operarea, monitorizarea și centralizarea datelor. În atribuțiile acestui grup tehnic intră monitorizarea zilnică a bazelor de date tehnice aferente sistemul electronic centralizat al Ministerului Sănătății și ale platformei „Corona Forms”, precum și evaluarea a concordanței datelor raportate în aceste platforme de către unitățile spitalicești și DSP-uri. Cine trebuia să coordoneze și să evalueze datele COCEP este condus de Amalia Șerban, care lucrează în Ministerul Sănătății încă din anul 2004 și ocupă funcții de conducere în instituție de 14 ani, din anul 2007, potrivit CV-ului său. Din Comitet mai fac parte în calitate de experți tehnici funcționari din MS: Avian-Daniel Pop, Costin Iliuță, Mariana Stanciu, Cătălin Popa. Secretar este Mihai Bundoi. Grupul tehnic era condus, potrivit ordinului de ministru, de Ovidiu Chirilă, consilier personal al fostului ministru al Sănătății, Nelu Tătaru. Hotnews.ro a scris în martie că Amalia Șerban este omul care a uitat să semneze și să trimită către Ministerul Finanțelor solicitarea pentru plata personalului din centrele de vaccinare din toată țara. Diferență de peste 7.000 de decese între alerte.ms.ro și Corona Forms Ce rezultate a avut COCEP, organismul care trebuia să monitorizeze, evalueze și să corecteze datele referitoare la criza COVID? După aproape un an, am aflat din raportul prezentat de Ioana Mihăilă că între sistemul Ministerului Sănătății și în platforma „Corona Forms” există o diferență de peste 7.000 de decese raportate.Integral: https://www.hotnews.ro
VIDEO “S-a terminat plafonul” – Președintele CNAS explică de ce ai dreptul la analize decontate, dar le plătești din buzunar: Finanțarea ar trebui să fie net superioară, iar reducerea pachetului de bază este o temă sensibilă …. Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate afirmă că “Nu există o formulă magică în momentul acesta – un singur lucru pe care îl facem cu adevărat catastrofal și pe care, dacă l-am rezolva, totul ar merge foarte bine. Cred că este nevoie aici și de o anumită prioritizare a serviciilor și investigațiilor incluse în pachet, și aici, aceasta este o decizie importantă de politică de sănătate. Ba chiar și o decizie de politică publică în afara politicii sanitare. În sensul că pachetul de bază în România este unul generos pe hârtie nu doar pentru investigații paraclinice, dar și pentru alte servicii. Ce lipsește este transpunerea uniformă a acestui pachet în servicii care să fie oferite consistent, la același standard, în toate părțile țării. Aici mai e mult de lucrat și dacă am încerca să facem un calcul de finanțare pentru tot ce este inclus în pachet acum am ieși cu un necesar net superior față de ce este alocat în acest moment. Pe de altă parte, reducerea pachetului este o temă sensibilă, care trebuie abordată cu un maxim de seriozitate, mai ales în ceea ce privește criteriile – adică hai să ne asumăm că facem ceva, oferim niște intervenții constant, la un nivel standard pentru toată lumea, indiferent de… Această analiză, după cunoașterea mea, nu a fost făcută, până în acest punct, dar sper ca în cadrul procesului de regândire a modelului de contract cadru, pe care l-am anunțat pentru a doua parte a anului, să avem ocazia să evaluăm și oportunitatea unui astfel de proces.” “Alocările pentru investigații paraclinice nu sunt foarte mari, raportat la buget, dar ele au crescut an de an, cu câteva zeci de milioane în ultimii ani, să spunem, și au un ritm de creștere cel puțin egal – procentual ma refer, de la un an la altul – cu media alocărilor pentru alte titluri din buget. În niciun caz nu au fost neglijate. Asta legat de bani”, a explicat președintele CNAS. “Pe de altă parte, instituția programării, a răspândirii costurilor în timp, este una aplicată în multe sisteme de sănătate, inclusiv în cel britanic, pe care îl cunosc mai bine. Dar faptul că există o așteptare nu este un element atât de grav, neapărat. Problema pe care o avem mai degrabă, în acest moment, este un anumit element de aleatoriu, de neprevăzut în această așteptare: cine și cât așteaptă?”, adaugă Adrian Gheorghe. “Aici într-adevăr avem instrumente insuficiente pentru a face această distincție, mai ales că în pachetul de investigații paraclinice nu doar că el este larg și generos pe hârtie, dar acolo sunt amestecate și foarte multe tipuri de investigații, de la cele foarte simple, care se pot rezolva cu o analiză de sânge, până la investigații foarte complexe, precum un RMN. Ori nu este normal să fie așa. În același timp, avem o densitate destul de mare de furnizori de servicii paraclinice, astfel încât bugetul se împarte între destul de multe entități, ceea ce cumva poate pune în unele contexte pacientul pe drumuri. Practic, pacientul este pus în situația de a face aceste drumuri fizic, efectiv”, subliniază el. Ce face Casa Națională de Asigurări de Sănătate ca element de strategie aici: “Avem un proiect pe fonduri europene scris deja, Sigma smart, care va digitaliza practic o grămadă de formularistică, inclusiv programări online pentru consultații și investigații decontate din fond, astfel încât va exista un singur instrument centralizat care va putea aloca programările într-un mod unitar și principial și mult mai puțin aleator decât în prezent.” Integral: https://www.hotnews.ro
Pe înțelesul tuturor: Decizia CJUE din 18 mai 2021 privind România 1. Ce efecte juridice are aderarea la UE? Potrivit art. 11 din Constituție, odată ce România a semnat un tratat ea trebuie să îl respecte. Art. 148 alin. (2) precizează că, urmare a aderării, reglementările obligatorii ale UE au prioritate față de dispozițiile contrare din legile interne. 2. Ce este CJUE? După aderarea la UE, România trebuie să aplice norme juridice emise de Uniune. Interpretarea oficială a actelor juridice adoptate de organismele UE este asigurată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene, cu sediul la Luxembourg. Instanțele naționale pot aplica direct dreptul european, dar acolo unde au dubii pot trimite întrebări preliminare pentru a solicita interpretarea normelor europene, în temeiul art. 267 TFUE. 3. Cum a ajuns la CJUE cazul de față? În contextul modificărilor la legile justiției din anul 2018, șase instanțe din România, sesizate cu diverse proceduri privind Inspecția Judiciară, Secția de Investigare a Infracțiunilor din Justiție și răspunderea personală a magistraților pentru erori judiciare au constatat posibile contradicții între legislația internă și dreptul UE. Ca urmare, au oprit judecata și au solicitat lămuriri de la CJUE. Așa s-a format cauza C-83/19 în care s-a pronunțat hotărârea pe data de 18 mai 2021. 4. Ce a avut de stabilit CJUE? Instanțele de trimitere au întrebat CJUE dacă legislația română care reglementează cele trei aspecte menționate este conformă cu dreptul UE, având în vedere că în timpul procesului de legiferare aceste aspecte au fost criticate chiar în cadrul rapoartelor MCV. 5. Ce rol are MCV? După aderare, România trebuie să respecte dreptul UE. Curtea de la Luxembourg a stabilit (para. 110) că dreptul UE conține nu doar dispoziții de drept primar (TUE, TFUE, CDFUE) – astfel, „statul de drept” este consacrat în art. 2 din TUE, iar „principiul independenței justiției” apare în art. 19 alin. (1) din TUE – ci și de drept derivat, cum este Decizia CE nr. 2006/928 prin care s-a instituit MCV cu privire la România și Bulgaria. CJUE a arătat că Decizia 2006/928, chiar dacă este anterioară aderării, a fost adoptată în baza Actului de aderare al României la UE, care la rândul său face parte din Tratatul de aderare (para. 153, 154). Această decizie a instituit Mecanismul de Cooperare și Verificare și a stabilit cele 4 obiective de îndeplinit de România în perioada post aderare pentru a se asigura respectarea valorii statului de drept și a se remedia deficiențele constate anterior aderării (para. 158, 161, 171). 6. MCV este obligatoriu? Decizia 2006/98 care instituie MCV este obligatorie până când va fi abrogată (para. 163). Cele patru obiective de referință care privesc reforma justiției și lupta împotriva corupției sunt obligatorii (para. 172). 7. Rapoartele emise în cadrul MCV sunt obligatorii? Modul în care România își realizează cele patru obiective de referință din Decizia 2006/98 este analizat în rapoartele anuale întocmite de Comisia Europeană. România trebuie să se conformeze Deciziei, ca urmare e obligată să țină seama de cerințele și recomandările formulate în rapoartele Comisiei (para. 177). Precizarea a fost necesară pentru că prin deciziile nr. 33/2018 (para 125 și următ) și nr. 547/2020 (para. 51 și următ) CCR a decis că recomandările MCV nu sunt obligatorii. 8. Se poate deroga de la MCV? Curtea a stabilit că niciun stat nu își poate modifica legislația astfel încât să regreseze în privința statului de drept; de exemplu, nu pot fi modificate legile justiției prin norme care afectează independența judecătorilor (para. 162). 9. Ce s-a constatat cu privire la șeful Inspecției Judiciare? În România, prin OG nr. 77/2018, Guvernul a stabilit că șef al Inspecției Judiciare să rămână o perioadă de timp o persoană care își încetase mandatul stabilit de CSM. În această privință, CJUE a constatat că cetățenii europeni au drepturi care trebuie protejate de instanțe (para. 190, 191); judecătorii trebuie să fie independenți față de puterile legislativă și executivă (para. 195), iar normele care consacră acest lucru trebuie să elimine îndoielile justițiabililor în privința posibilității ca judecătorii să fie influențați (para 197). Astfel de îndoieli nu pot exista nici în privința organismului care asigură anchetarea disciplinară a magistraților (para. 199), dar suspiciunile există în cazul de față, căci șeful Inspecției a fost numit politic în afara procedurii obișnuite (para. 205, 207). 10. Ce s-a constatat cu privire la SIIJ? Prin modificările din anul 2018 s-a înființat Secția specială. CJUE a decis că: o astfel de structură de parchet poate fi înființată numai dacă sunt justificări obiective și verificabile legate de buna administrare a justiției (para. 213) – or, expunerea de motive care însoțește proiectul de lege prin care s-a înființat SIIJ nu conține vreun argument (para. 215); existența SIIJ este susceptibilă de a aduce atingere încrederii pe care justiția ar trebui să o inspire justițiabililor (para. 216); se permite formularea abuzivă a unor plângeri împotriva magistraților mai ales în cauze complexe și de corupție, pentru a transfera dosarul de la parchet la SIIJ (para. 218); în Raportul MCV din anul 2019 s-a constatat că instituția acționează ca un instrument de presiune politică și că a intervenit pentru a schimba cursul unor anchete penale, inclusiv de mare corupție (para. 219); are un număr redus de procurori care nu sunt specializați (para. 222). 11. Ce s-a constatat cu privire la răspundea magistraților? Legea din anul 2018 încearcă să facă funcțională răspunderea materială a magistraților, stabilind că după ce statul acoperă prejudiciul generat de eroarea judiciară, Ministerul Finanțelor se îndreptă către magistrat, în baza unui raport consultativ al Inspecției Judiciare…… 12. Ce se întâmplă când legea națională contravine dreptului UE? CJUE reamintește că dreptul UE are supremație în fața dreptului național și că nicio instituție, fie ea și Curte Constituțională, nu poate trece peste aceasta (para. 245). 13. Ce aduce nou hotărârea CJUE? Până acum era clar că judecătorul național poate aplica dreptul UE în mod direct. Această decizie devine însă una istorică printr-o nouă putere dată judecătorului național: chiar dacă o lege este validată de Curtea Constituțională, dacă ea este contrară dreptului UE, judecătorul trebuie să ignore decizia Curții Constituționale, având obligația de a aplica direct textul european (para. 247). 14. Care sunt electele hotărârii CJUE? După comunicarea soluției CJUE către instanțele care au solicitat lămuriri, dosarele din România își vor relua cursul. Judecătorul național va da propria soluție în fiecare caz, fiind obligat să țină seama de interpretarea oficială dată de CJUE. Integral: https://www.contributors.ro
EXCLUSIV Rechizitoriu DNA: Culisele afacerilor din România dintre Elliott Broidy, omul lui Trump, și Liviu Dragnea / Miza: 10 miliarde de euro, contracte militare / La cât ajungea comisionul lui Cristian Burci / Dragnea l-a invitat pe Trump în România Rechizitoriul DNA prin care fostul lider PSD Liviu Dragnea a fost trimis în judecată pentru trafic de influență în legătură cu vizita în SUA la inaugurarea președintelui Donald Trump, în ianuarie 2017 conține detalii despre relațiile fostului lider PSD cu nume grele de oameni de afaceri din România și SUA. Astfel, alături de Dragnea, în prima parte a dosarului, au fost trimiși în judecată pentru cumpărare de influență și omul de afaceri Cristian Burci, patron al ziarului Adevărul și fost patron al Prima TV, fiul lui, Carlo Burci, și Dan Belcea, prieten și partener de afaceri al lui Cristi Burci, CEO al off-shore-ului controlat de Burci, Celeran Ventures LLC, din Tortola, Insulele Virgine Britanice. Potrivit procurorului DNA Jean Uncheșelu (acum, la Parchetul European), fostul lider PSD Liviu Dragnea și-ar fi traficat influența pe lângă premierul Sorin Grindeanu și reprezentanți ai MAPN și MAI astfel încât compania Circinius Defence LLC să obțină contracte cu Armata României pentru ”sistemul C4I cu capabilități de integrare ISTAR” și pentru un Centru de Analiză a Informațiilor din Surse Deschise (Open-Source intelligence – OSINT) pentru MAPN și MAI. Compania Circinius Defence LLC este controlată, prin fondul de investiții Broidy Capital Management, de Elliott Broidy, unul dintre fundraiserii și vicepreședinții Comitetului de inaugurare al președintelui SUA, Donald Trump. În 2009, Broidy a recunoscut la New York că a dat mită 1.000.000 de dolari unor oficiali ai statului și manageri ai fondurilor private de pensii, potrivit presei americane. ….Potrivit unui email al lui Cristian Burci către Elliott Broidy, citat în rechizitoriul DNA, <<Liviu Dragnea le-a transmis faptul că este pentru prima dată în istorie când liderul celui mai mare partid din România, care are majoritate semnificativă în Parlament și controlează Guvernul, dorește să construiască o relație ”onestă” cu SUA, dar a precizat în schimb că pentru a construi acest lucru are nevoie de dezvoltarea unei relații de afaceri Liviu Dragnea – Elliott Broidy, în cadrul căreia compania Circinius să își ”asume” procesul de achiziție de echipamente militare de către România pe o perioadă de 4 ani, cu o valoare de aproximativ 3.5 miliarde de dolari pe an>>, se arată în rechizitoriu DNA…. Totul ar fi plecat de la omul de afaceri Cristi Burci, în decembrie 2016, în contexul victoriei zdrobitoare a PSD la alegerile parlamentare. Potrivit procurorilor, Burci era prieten cu Gary Parenti, un consultant politic american, care i l-a prezentat pe Steven Reno Loglisci, un om de afaceri american cu investiții imobiliare, ”conectat la nivelul noii administrații americane datorită relațiilor strânse pe care le are cu Elliott Broidy, apropiat al lui Donald Trump și vicepreședintele trezoreriei Partidului Republican în perioada campaniei pentru alegerea președintelui SUA”, potrivit rechizitoriului DNA. Pe de altă parte, Cristi Burci era prieten cu Liviu Dragnea, ”despre care știa că este interesat de potențarea propriei imagini și a partidului la nivelul administrației americane”. Așa ar fi ajuns Burci la Broidy. Potrivit declarațiilor lui Steve Loglisci în fața FBI și citate în rechizitoriul DNA, inițial, Elliott Broidy nu ”știa unde este Bucureștiul”. Integral: https://www.g4media.ro
Uriașa afacere a gunoaielor din Portul Constanța. Un procuror avertizează: E doar vârful icebergului. Riscăm să ajungem pubela Europei 1.800 de tone de deșeuri au fost descoperite din martie până acum în mai multe containere din Portul Constanța Sud Agigea. Este vorba despre tocătură de electrice și electrocasnice, multe dintre ele periculoase. Au ajuns la noi în țară cu șase vapoare. Veneau din Germania, iar destinația finală era o firmă din Prahova. “Ce vedeți nu e nici măcar vârful icebergului. Sunt convins că în țară intră mii de tone de deșeuri zilnic”, a atras atenția la Digi24 Teodor Niță, unul dintre procurorii experți în infracțiuni de mediu. ….Este un fenomen emergent care se amplifică în proporție geometrică și care, în câțiva ani, va duce la transformarea României într-o uriașă pubelă de gunoi, dacă nu se iau m[suri legislative și organizatorice….. El a atras atenția că sunt probleme legislative care ar trebui reparate cât de curând posibil și organizatorice. Dacă din 3 – 5 containere probele nu sunt conforme, ar trebui ca operatorul economic să probeze că restul sunt conforme Procurorul a dat mai multe exemple care îngreunează activitatea procurorilor specializați în combatarea infracțiunilor de mediu.”În condițiile în care în țară vin 100 de containere cu deșeuri, într-o interpretare extrem de restrictivă a legii ar trebui să descărcăm cele 100 de containere sau vaporul plin cu deșeuri să îl mărunțim, omogenizăm și să vedem conținutul dacă respectă anumite procente. E imposibil, nu ai cum să faci aceste operațiuni, nu ai nici oameni, nici bani, nici tehnologie. Ar trebui implementată noțiunea de probe reprezentative, dacă din 3- 5 containere iau probe și nu sunt conforme, sarcina probei că restul e conform ar trebui să aparțină operatorului economic….. Înainte ca procuror, prin Codul de procedură penală puteam lua măsuri reparatorii, puteam repune lucrurile în situația de dinainte, acum avem dispoziții legale imposibile. Un alt exemplu este cel generat de nerespectarea de către România a recomandarilor Consiliului Europei din 2018, sunt normative publicate în Jurnalele oficiale ale UE legat de logistică, organizare și competența lucrătorilor de mediu”, a afirmat procurorul…..Un alt aspect semnalat de Teodor Niță este cel legat de fapul că probele de aer sunt luate prin laboratoare ale unor firme private, pentru că Agenția de Mediu nu are unul acreditat….. Sunt foarte mulți bani în transferurile ilegale de deșeuri. Nu văd de ce nu putem recicla deșeurile noastre și trebuie să importăm zeci de mii de tone de deșeuri din toată Europa. Avem mai nou și din Africa”, a precizat procurorul. Integral: https://www.digi24.ro
Legea privind monitorizarea cu bratari electronice in cadrul procedurilor judiciare si executional penale, promulgata …Actul normativ are ca obiect de reglementare crearea unei infrastructuri care sa permita monitorizarea electronica in cadrul unor procedurii judiciare si executional penale, cu ajutorul unor dispozitive mobile sau fixe, precum si stabilirea responsabilitatilor autoritatilor implicate in proces. Pe 21 aprilie, Camera Deputatilor a adoptat decizional proiectul de lege care reglementeaza infiintarea, organizarea si functionarea Sistemului Informatic de Monitorizare Electronica – SIME, modul de utilizare a dispozitivelor electronice de supraveghere si modul de actiune in situatia generarii unor alerte, precum si masuri de protectie a datelor din cadrul SIME. Conform actului normativ, SIME este un ansamblu de sisteme informatice dedicate, aplicatii, echipamente si retele de comunicatii si tehnologia informatiei, precum si de dispozitive electronice de supraveghere, destinat monitorizarii electronice in cadrul unor proceduri judiciare si executional penale. Dispozitivul electronic de supraveghere mobil va fi montat pe glezna persoanelor supravegheate. Prin exceptie, acest dispozitiv este montat pe bratul persoanei atunci cand montarea pe glezna nu este fizic posibila sau este contraindicata medical. SIME va mai fi folosit pentru supravegherea la distanta, conform legii 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal. “In cazul in care persoana protejata este un minor care nu a implinit varsta de 14 ani sau o persoana fara discernamant, consimtamantul cu privire la utilizarea dispozitivului electronic de supraveghere se exprima de catre reprezentantul legal, cu exceptia situatiei in care unicul reprezentant legal este chiar persoana supravegheata, caz in care consimtamantul se va exprima de catre reprezentantul Directiei de Asistenta Sociala, prevede un alt amendament. In scopul prevazut de proiectul de lege, organul de supraveghere si/sau operatorul tehnic are dreptul sa patrunda in imobilul unde se executa masura, fara acordul persoanei supravegheate sau al persoanelor care locuiesc impreuna cu aceasta“, mai arata legea promulgata de catre seful statului. Integral: https://ziare.com
Bucuria de contabil a lui Florin Cîțu când vede o statistică Premierul Florin Cîțu a devenit plictisitor și banal prin postările sale pe Facebook, preluate de presă, în care anunță creșteri macroeconomice și succese ale guvernării sale. Marți, 18 mai, Florin Cîțu a trăit un moment de bucurie, de extaz, de delir: „Am promis, am făcut. Economia României a crescut cu 2,8% în primul trimestru din 2021. Felicitări, români! România are cea mai rapidă revenire economică din istorie, ca răspuns la cea mai mare criză economică din ultima sută de ani”….. Trec cu vederea că, potrivit INS, economia a scăzut cu 0,2% în primul trimestru al anului 2021 comparativ cu aceeași perioadă din 2020, iar scăderea asta nu este pomenită în mesajul premierului. Cum să te lauzi cu o scădere, chiar dacă este de 0,2%? Numai cifrele care îți convin trebuie pomenite! Trec cu vederea și „cea mai rapidă revenire economică din istorie”. În 1976, la trei ani după criza mondială a petrolului, România a avut o creștere economică de 11,1%. Dar să nu comparăm „mere” (economia socialistă) cu „pere” (economia oarecum capitalistă a României, membră UE)! Sintagma „cea mai rapidă revenire” este scrisă de Cîțu pentru fani. Ceea ce este dezamăgitor în această postare (transformată în știre de presă, breaking news!) este că premierul nu precizează care au fost „motoarele” creșterii economice. Dar poporul trebuie să înțeleagă că este meritul măsurilor luate de guvernul Cîțu. Nu cred deloc că așa-zisele măsuri guvernamentale au avut vreun efect în economia reală. …. Consumul a rămas la putere, la fel ca și în guvernarea PSD. …. Economia reală a României, reprezentată de mediul privat, merge înainte fără niciun sprijin din partea guvernanților. Asta este lecția acestei reveniri de 2,8%! Pentru că, în fapt, creșterea asta de 2,8% este o revenire de la o valoarea negativă. Ar fi mai corect s-o numim revenire decât creștere, dar să nu insistăm asupra interpretărilor, să respectăm bucuria premierului! Sigur, în calitate de șef al guvernului, Florin Cîțu trebuie să semnaleze (public) realizările, să se bucure, să felicite poporul pentru creșterea economiei. Prost premier ești dacă nu te bucuri, dacă nu te lauzi, dacă nu bați toba pe Facebook. N-ar fi o surpriză să-l vedem seara la Digi24, explicând pe larg această „creștere istorică”. Totuși, perseverența de a face din orice creștere procentuală un motiv de laudă devine plictisitoare și seamănă cu propaganda din socialism, când colectivele de oameni ai muncii anunțau, la semnalul stabilit, depășirea planului cincinal. …. Aș prefera ca premierul României, în loc să jubileze pe seama acestor cifre, care n-au nicio relevanță pentru românii obișnuiți, să anunțe începerea reformelor în educație, sănătate, infrastructură, digitalizarea României, reforme în justiție, în sistemul pensiilor și salariilor… Reforme! Să lanseze reformele nu prin vorbe trântite pe Facebook, ci prin fapte. Dar pentru a face o reformă trebuie să ai o viziune. Florin Cîțu pare mai degrabă un contabil, nici măcar un Chief Financial Officer, care își anunță șeful că vânzările firmei au crescut cu 2,8%. Felicitări, Cîțu! Poate prinzi o nominalizare la Premiile Nobel pentru economie! Integral: https://www.libertatea.ro
Tărăgănarea construcției centralei de la Iernut este recompensată cu prelungirea termenelor pentru Programul Național de Investiții Ministerul Energiei vrea să prelungească toate termenele legate de Programul Național de Investiții (PNI), în condițiile în care proiectul Romgaz privind construirea noii centrale de producere a energiei electrice din Iernut este blocat. Astfel, termenul maxim de finalizare și punere în funcțiune a investițiilor finanțate nerambursabil din fondurile PNI, în sensul prelungirii acestuia de la 30 iunie 2021 până la data de 30 iunie 2022, potrivit unui proiect inițiat de Ministerul Energiei. Întregul proiect vine în ajutorul constructorilor care până acum nu și-au îndeplinit obligațiile. ….Proiectul de la Iernut este cuprins în PNI pentru că a primit finanțare în procent de 25% din valoarea cheltuielilor eligibile. Potrivit notei de fundamentare, Romgaz se află în imposibilitate de a finaliza centrala cu ciclu combinat de la Iernut la termenul prevăzut de legislație și de contractul de finanțare. Contractul de 300 de milioane de euro pentru realizarea centralei electrice pe gaze de la Iernut, de 430 MW, a fost semnat în urmă cu patru ani cu asocierea formată din Duro Felguera şi Romelectro. În cursul anului trecut au apărut neînțelegeri cu constructorii, care voiau mai mulți bani, pe motiv că ar fi crescut costurile din cauza pandemiei. Însă întârzieri începuseră să apară încă dinainte de pandemie. De altfel, compania spaniolă Duro Felguera a început să aibă și probleme financiare mari. Constructorii nu au mai lucrat și astfel s-a ajuns la întârzieri, fiind prelungit termenul de finalizare de la trimestru la trimestru. Construcția centralei trebuia finalizată în termen de trei ani, conform contractului. Centrala de la Iernut, un proiect controversat Termenul de finalizare a lucrărilor nu a fost respectat, acesta expirând la data de 26 decembrie 2020. Inițial, Romgaz nu a mai vrut prelungirea contractului, iar la începutul lunii aprilie a trimis notificarea de reziliere a contractului de lucrări. La scurt timp după ce a trimis această notificare, Romgaz s-a răzgândit și a suspendat rezilierea contractului. HotNews.ro a arătat încă de acum patru ani că este un contract controversat. Încă din momentul semnării contractului, 31 octombrie 2016, au apărut unele semne de întrebare. HotNews.ro a arătat la momentul semnării că Duro Felguera era investigată în Spania într-un caz de corupție, care se întindea până în Venezuela. Romelectro este o companie abonată la contractele mari cu societăți energetice de stat. Comisia de evaluare a Romgaz a transmis către HotNews.ro, în 2016 după semnarea contractului, că nu a avut cunoștință despre faptul că Duro Felguera este investigată în Spania pentru spalare de bani și dare de mită. Integral: https://economie.hotnews.ro
De ce a ajuns Dăncilă la BNR? Așa e stratificată România: cei care au rentă o să primească o rentă și mai mare! A te mira că Dăncilă a ajuns consiliera omului nr. 1 al finanțelor românești înseamnă a nu pricepe cum e construită România actuală. Țara este stratificată pe un sistem de pături sociale destul de închise. Nu chiar caste, dar circuitul e mic, pentru că nu mai avem multe ascensoare sociale. Dacă Dăncilă nu ajungea la BNR era o problemă: nu invers. Pentru că așa e desenat jocul de putere transpartinic din România. În acest moment, țara are mult mai puține ascensoare sociale decât în epoca comunistă. Și urcarea în ierarhia socială este mai puțin rațională și cu mult mai puține filtre. …. Asta mai spune că avem un sistem tot mai limitat de cadre și tot mai închis: circuitul este foarte restrâns. Asta mai înseamnă lipsa totală de reprezentativitate – apariția limitată a unor oameni care vin din multiple grupuri, pături sociale: grupurile lor sunt excluse din circuitul posibilității de ascensiune. În „noua boierie” fidelitatea bate orice formă de competență Cum se construiește ierarhia? Principalul mecanism de construire a ierarhiei este sistemul de rentă. E ceva destul de medieval. De multe ori noi confundăm corupția cu acest mecanism. Renta este o formă de plată, de recunoaștere a rangului, de recompensă pe bază poziției în ierarhia socială. Ca să intri în circuit trebuie să fii deja parte a unui „rang social” – a unei „boierii”, grup, clan, familii. Între ei își reglează relațiile de putere pe baza unei rente – recompense. Al doilea element fundamental: apartenența la grup se stabilizează prin fidelitate. Fidelitatea, subordonarea, bate orice formă de competență. Cum bine se știe în istoria luptei politice: există o luptă mai veche decât lupta dintre bine și rău – lupta dintre brutalitate și ipocrizie. Fidelitatea ipocrită bate orice sistem de valori, competențe și mecanisme meritocratice. Al treilea element: utilitatea în cadrul sistemului. Vă mai amintiți de Mircea Geoană care a fost „branduit” în campania prezidențială de „lumea bună” ca fiind „vândut la ruși”, „antioccidental” și „prost”. O campanie violentă și isterică. Unde este acum? Omul doi în NATO. Cazul se repetă și aici – există un sistem de rețele, de rente, de obligații, de servicii în interiorul „clasei privilegiate”. Sistemul te protejează și te folosește. Legătura dintre stat și marile companii Cazul Dăncilă este unul emblematic. Întrebarea este: Dăncilă a fost recompensată cu un astfel de post pentru că a fost șefă PSD sau și pentru că soțul este șef la OMV Petrom? …. De ce, zeci de ani, multe bănci nu raportează profit în România? Mai există o puternică stratificare prin sisteme de legi preferențiale și sisteme de impozitare. Câteva exemple aleatorii: de ce sistemul de pensii favorizează pe unii și îi exclude pe alții? Cum se creează rețelele de joburi-rente cu sume fabuloase? Acolo e o adevărată mină de aur pentru „privilighenția” românească. …. Cum s-a redactat noul Cod al Muncii şi noua Lege a Dialogului Social în epoca Boc-Băsescu-PDL? Cine a cerut modificarea legii? Ele nu au fost modificate la cerința Confederației Patronatelor şi a Sindicatelor locale, ci la cererea expresă a Consiliul Investitorilor Străini şi Camerei de Comerț Americană. În favoarea muncitorilor sau corporațiilor? De ce munca e mai impozitată decât capitalul? Adică cei săraci duc greul impozitelor, nu cei ce dețin capital. Până și FMI, și Banca Mondială ne avertizează – halucinant. De impozit progresiv nu mai vorbesc – noi și rușii mai folosim acest sistem: transformăm țara într-un soi de „paradis fiscal”. Să ne spună băncile cum reușesc zeci de ani să nu aibă profit în România? …. Deficit de democrație La ce duc toate acestea? La o stratificare radicală: cu o mică elită care deține monopol pe resurse, finanțe, joburi și o largă populație care trăiește din salariu minim – „mâna ieftină de muncă” și damnată la sărăcie. La o ruptură tot mai mare între cei puțin foarte bogați și cei mulți săraci. Acest tip de inegalități sociale știm unde duc – spre frământări sociale și violență. Integral: https://www.libertatea.ro
Despre sufletul caselor Asemeni grădinilor de care se înconjoară, adesea, casele îşi un suflet al lor: delicat şi nostalgic, el trăieşte în cărămida din care sunt alcătuite amintirile celor care au fost, cândva, parte din ele. Nici moartea , nici timpul nu pot întrerupe această blândă continuitate ce nu este decât un ecou al dragostei înseşi. Amintirea dăinuie, la fel cum dăinuiau, de demult, foarte de demult, firele de fum pe un cer de iarnă, aşternute de mâna copiilor ce visau, vegheaţi de bunici. Căci ce este fericirea, acea fericire calmă, întinsă, senină, decât contopirea cu casele ce se întind deasupra noastră ca nişte curcubee de jucărie? Căci ce este fericirea, acea fericire nostalgică şi învecinată cu trecerea, decât mişcarea de ore ce măsoară înaintarea noastră în timpul caselor, ca într-o largă grădină? Din toate acestea, din dureri şi din vise, din închipuiri şi din nori, se alcătuieşte, discret, sufletul caselor. Şi dacă ne oprim din alergarea zilelor oarbe putem să desluşim graţia de cutie muzicală a paşilor care au răsunat pe podele şi terase, ca nişte ecouri ale paşilor de dinaintea lor. În sufletul caselor se strânge, ca o ninsoare de frunze galbene, toamna, respiraţia generaţiilor ce se unesc în fluxul vremii şi al memoriei. Aici, doar aici, în casele zidite spre a dura, cei care sunt stau alături, înseninaţi, de cei care au fost. Aici, doar aici, în casele clădite pe solul dragostei, moartea nu mai este durere, nu mai este agonie, nu mai este spaimă, ci devine, treptat, crepuscul şi împăcare cu soarta ce ne este dată. În sufletul caselor tot ceea ce am fost, în vieţile noastre pământeşti, se decantează în fragmentele de lumină ce se desfăşoară în camerele tăcute, ca nişte cortine de teatru. În sufletul caselor risipirea şi greşelile se şterg, iar ceea ce rămâne este doar urma parfumată a înseninării resemnate. Şi dacă intrăm, discreţi ca nişte oaspeţi de seară, în intimitatea caselor noastre, sufletul lor ne dăruieşte pacea pe care am crezut-o pierdută. Sufletul caselor face să dea în lături porţile treziei, spre a face loc viselor în care dragostea de dincolo de moarte străluceşte cu intensitatea stroboscopică a irisului magnetic. Sufletul caselor ne îndrumă, îngăduitor şi răbdător, pe acele cărări pe care au mers, de demult, foarte de demult, paşii noştri. Sufletul caselor aşterne peste noi un linţoliu de sunete şi de imagini, astfel ca să putem simţi, din nou, mireasma fericirii pierdute. Şi dacă zidurile se pot prăbuşi, lovite de excavatoarele progresului orb sau măcinate de curgerea uitării, sufletele caselor sunt nepieritoare: tenace şi melancolice,ele rezistă asaltului vremii, ascunse în tăcerea ce cuprinde camerele ce au fost, cândva, o patrie a fericirii. Integral: https://www.marginaliaetc.ro
Dăncilă, zi grea la BNR! Va negocia un împrumut cu noua şefă FMI, Maria Grapini Viorica Dăncilă nu se ferește de muncă și s-a apucat de treabă la BNR. Și deja are pe cap o negociere extrem de dură: un nou împrumut de la FMI. Noua șefă a FMI, Maria Grapini, a sosit de două zile în țară, însă abia acum a reușit să găsească sediul BNR din Centrul Vechi al Capitalei. „Un consilier incompetent mi-a lăsat mesaj scris că sediul BNR se află în CV, așa că m-am dus în Covasna, bineînțeles“, s-a plâns Maria Grapini. „Cum adică CV vine de la Centrul Vechi? Asta e o prostie!“ Negocierile dintre cele două au început încă de dimineață, dar sunt îngreunate de faptul că, din cauza protocolului, Dăncilă și Grapini sunt obligate să negocieze în engleză, limbă pe care niciuna n-o stăpânește…..Întrebați de ce au numit-o pe Grapini șefă la FMI, reprezentanții instituției spun că dacă BNR și-a bătut joc de ei numind-o pe Dăncilă consilier, au decis să-și bată și ei joc de BNR, numind-o pe Grapini șefă și negociatoare exclusivă pentru România. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna dimineata!
O stire pe care sper sa o cititi si sa o comentati pe blog:
https://www.g4media.ro/document-teodosie-criticat-dur-de-patriarhul-daniel-intr-o-scrisoare-oficiala-prin-care-ii-e-refuzata-avansarea-in-ierarhia-bisericii-razvratire-sfideaza-patriarhia-atitudine-provocatoare-permite.html
Mie mi-a inseninat ziua de azi!
Cedric! 🙂
Razvratire si indisciplina… se spune clar. Numai ca e tardiv. Nu s-a luat nici o masura administrativa un an jumatate contra lui. Nici macar o mustrare pe cale ierarhica.
Buna, Cedric 🙂
Daca nu ai apucat inca sa te bucuri singur, o poti face impreuna cu noi (glumesc ) 🙂
Gata cu CCR, a venit ceea ce asteteptam de la CJUE de mai bine de doi ani de zile. Am scris alaltaieri un editorial rapid, insa a explicat si mai bine judecatorul Danilet ce s-a detonat in capetele celor de la CCR.
Legat de Teodosie, documentul acela e lansat in presa cu acceptul lui Daniel. Cei doi nu se iubesc deloc, si Daniel a profitat sa ii faca un rechizitoriu dur si apoi sa scurga documentul in presa. E primul semnal clar ca Teodosie e de capul sau si ca spatiul sau de manevra e extrem de limitat, poate chiar zero.
Foarte tarzie reactie. Daniel a permis patrunderea diavolului in bor prin ignorarea derbedeului pervers anticrestin si criminal economic de la Constanta. Sa-l dea pe mana procuraturii ca sa mai curete bor nitel de draci.
Reactia, in sine, m-a inseninat si pe mine.
https://m.ebihoreanul.ro/stiri/prefectul-de-bihor-criticat-ca-s-a-dat-peste-viitura-cu-funicularul-cu-care-aba-crisuri-masoara-cotele-apelor-163818.html
Parca e scena dintr-un film de E. Kusturica … numai muzica lipsește! 🙂
Seamana cu filmuletul ala cu gibon dement si “Fa, Doino” trasi cu barca pe uscat de niste slugi cretine. Iar muzica e cu gipsy king.
“Rechizitoriu DNA: Casa Albă a sesizat FBI falsul prin care Liviu Dragnea spera să ajungă la vicepreședintele Mike Pence / Bani cash dați prin parcări și în mașină pentru lobbyști
Administrația prezidențială americană a sesizat FBI ”privind acțiunile ilicite ale societății de lobby (Madison & Company LLC – n.r.) constând în contrafacerea invitației adresate lui Liviu Dragnea” de a se întâlni cu staff-ul vicepreședintelui SUA Mike Pence, în octombrie 2017 – potrivit rechizitoriului DNA prin care fostul lider PSD a fost deferit Justiției pentru trafic de influență și folosirea influenței de lider de partid pentru a obține foloase necuvenite. Compania de lobby a lui Alan Madison, plătită cu 100.000 de dolari, nu a reușit să obțină pentru Liviu Dragnea o întâlnire cu vicepreședintele SUA Mike Pence, ci doar cu staff-ul acestuia, reprezentat de Molly Montgomery și Joan O’Hara.
Prin urmare, Alan Madison ar fi falsificat invitația primită de Dragnea pentru a se întâni cu consilierii lui Pence în sensul că pe invitație a fost trecut ”Liviu Dragnea este invitat să se întâlnească cu Mike Pence” în loc de ”Liviu Dragnea este invitat să se întâlnească cu staff-ul lui Mike Pence”.
Lobbystul miza pe faptul că, la întânirea cu staff-ul lui Mike Pence, ”și-ar fi făcut apariția și vicepreședintele SUA Mike Pence, preț de câteva minute, ocazie cu care ar fi dat mâna cu Liviu Dragnea și ar fi făcut o poză cu acesta”….Liviu Dragnea a solicitat viză pentru SUA, pentru el, iubita lui, Irina Tănase, și șoferul său, Paul Ionescu. În momentul în care s-au făcut verificările necesare la nivelul Casei Albe, s-a constat că ”Mike Pence nu avea nicio întâlnire cu Liviu Dragnea, motiv pentru care a fost sesizat FBI”….”
https://www.g4media.ro/rechizitoriu-dna-casa-alba-a-sesizat-fbi-falsul-prin-care-liviu-dragnea-spera-sa-ajunga-la-vicepresedintele-mike-pence-bani-cash-dati-prin-parcari-si-in-masina-pentru-lobbysti.html
Inca o satisfactie pe ziua de azi!
https://www.g4media.ro/europarlamentarul-cristian-terhes-a-pierdut-procesul-de-la-cedo-in-care-a-reclamat-carantinarea-impusa-pe-durata-starii-de-urgenta-cedo-a-declarat-plangerea-inadmisibila.html
Acest asa zis popa, vandut politicului a luat o lovitura meritata peste bot:
“Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a respins ca inadmisibilă o plângere depusă de europarlamentarul Cristian Terheș, care a denunțat o presupusă ”detenție administrativă” pe durata carantinei impuse în România la debutul pandemiei, potrivit unui comunicat al Curții.
CEDO a decis că cererea lui Terheș este incompatibilă cu dispozițiile Convenției Drepturilor Omului și a respins-o.”
🙂 🙂 🙂
Buna ziua
In legătura cu preashpagarul Teodosie :Patriarhul are o opozitie destul de puternica in bir,in special de la eparhiile din Moldova ,și nu numai;trebuie sa facă echilibristica pe sarma/deocamdată Dumnezeu l a luat pe Pimen ,care era la fel ca Teodosie …
“Vaccinurile disponibile şi aprobate împotriva noului coronavirus sunt până în prezent eficace împotriva “tuturor variantelor virusului”, a anunţat joi Organizaţia Mondială a Sănătăţii.
OMS a îndemnat ţările lumii să continue să acţioneze “cu prudenţă” pe durata pandemiei de COVID-19, informează AFP.
În timp ce în Europa situaţia sanitară se îmbunătăţeşte, călătoriile internaţionale ar trebui să fie în continuare evitate ”în faţa unei ameninţări persistente şi a unor noi incertitudini”, a prevenit Hans Kluge, directorul OMS pentru Europa, referindu-se mai ales la incertitudinile legate de o nouă variantă virală îngrijorătoare, detectată mai întâi în India şi identificată apoi în jumătate dintre cele aproximativ 50 de ţări din acea regiune a lumii.
“Este o ameninţare incertă”, a subliniat Catherine Smallwood, coordonatoarea departamentului pentru situaţii de urgenţă din OMS Europa. “Pandemia nu s-a încheiat”, a adăugat ea….”
https://stirileprotv.ro/stiri/international/oms-vaccinurile-aprobate-sunt-eficace-impotriva-tuturor-variantelor-virusului.html#ziarecom
Buna ziua
– După alegeri a fost un asalt al coaliției pe funcțiile bănoase din ministere, agenții , etc.
Nimic nou. E realitatea oricărei guvernări.
– Acum suntem în faza ” mai avem flamanzi. Unde le găsim un os de ros ? ”
https://m.hotnews.ro/stire/24809874
Cumulat cu angajarea nulității la BNR , evoluția planificată in V a economiei atît de dragă marionetei Citu și lipsa crasă a interesului pentru oricare reforma credibilă ( nici la sănătate , invatamint , justiție dar se propune să lucrați pina la 70 de ani 😀😀 lasind specialii tot la 40 de ani cu pensia specială ) eu nu știu cum poate sa mai creadă cineva că PNL e divers de PSD.
Sunt doua fețe identice a aceleași adunături de habarniști , impostori , piloși, fii de securiști și tot ce a produs ” omul de tip nou “.
Am mai citit și pe zăpăcitul ăla de Horia Gustă, președinte al Asociației Administratorilor de Fonduri (AAF) care propune reducerea impozitului pe profit de la astronomicul 10% la mai eficientul 1 %.
De ce umblă cu cioara vopsita ? Să propună 0 % impozit.
Așa Romania va ajunge “pe noi culmi de progres și dezvoltare tovarăși.”
Mare e gradina Domnului .
Dap. 🙁 Avem inteligenti si profesionisti peste tot de 30 de ani…plus copii si nepoti care au ajuns acum in paine.
Incep sa pricep de ce nu mai sunt confiscări masive de droguri în Italia ( cîndva , alaturi de contrabanda cu țigări , erau cap de afiș in presa macaronara și saptaminal )
https://m.ziare.com/stiri/captura-record-de-heroina-in-romania-1680070
Tona jumate de heroina pura.( principalul exportator mondial Afganistan ) .
Cu ceva timp in urma , tona de cocaină pierduta pe plaja.
Și mai in urmă , elicopterul prăbușit care făcea contrabandă de țigări.
Gunoiul ilegal în containere in port.
Hai că depășiți Italia în curind. 😀😀😀
Toto Riina si Bernardo Provenzano, doi țărani italieni mafiosi.
Și aici o sa le dam clasa. ☹️☹️
Basca că în RO nimeni nu sta in pușcărie pe viață. Italienii mai prosti.
Sau mafiosi români au proptele beton în politică , guvern , servicii , MI ?
Întreb . Nu bag batul prin gard. 😀😀