Revista Presei – 20 februarie.”Reformă cu frâna trasă: încă avem peste 100 de secretari de stat”
20/02/2024 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
“Reformă cu frâna trasă: încă avem peste 100 de secretari de stat Reforma statului, prin reducerea numărului demnitarilor (secretari și subsecretari de stat), continuă într-un mod foarte lent. În timp ce un stat cu o populație de trei ori mai mare, Franța, are un nou Cabinet de doar 35 de persoane (premierul, 13 miniștri, 16 miniștri delegați și cinci secretari de stat), la nivelul Guvernului Ciolacu în continuare sunt în acest moment 103 secretari de stat și subsecretari de stat. Aceștia sunt completați și coordonați de premier, un vicepremier și alți 18 miniștri. Iar posturi vacante de demnitari sunt în prezent încă 11 la nivelul ministerelor. Apogeul din perioada Cabinetului Ciucă Într-adevăr, numărul demnitarilor din Guvern a mai scăzut față de apogeul din perioada Ciucă, la momentul februarie 2023 fiind nu mai puțin de 131 de secretari și subsecretari de stat. Mai precis, e vorba doar de secretari și subsecretari de stat de la nivelul ministerelor, ai premierului și de la Secretariatul General al Guvernului, fără a ține cont de persoane care au rang sau salarizarea asimilată acestei categorii de demnitari. …. Ministerele fruntașe În continuare, rămân ministere cu un număr foarte mare de demnitari. La Ministerul Afacerilor Interne sunt ocupate toate funcțiile, adică șase secretari de stat și 4 subsecretari de stat. La Ministerul Dezvoltării sunt pe funcție cinci secretari de stat și trei subsecretari de stat. ….La Ministerul Educației, demnitarii aflați în subordinea Ligiei Deca sunt șapte la număr, adică cinci secretari de stat și doi subsecretari de stat, fiind vacant un loc de secretar de stat. Și la Agricultură e un loc de secretar de stat vacant, din totalul de șase funcții de secretar de stat și un subsecretar de stat……” Integral: https://adevarul.ro
“Cum își fură statul român singur căciula. Factura plătită pentru că nu suntem capabili să schimbăm o lege din 1968 ….„Avem prea multe comune, prea multe localități, nu numai orașe. Ministerul Dezvoltării a făcut în 2020 o analiză a gradului de sustenabilitate a localităților din România. Și din cele 3.600 de unități administrativ territoriale, care înseamnă și județe, și orașe, și comune, doar o parte aveau posibilitatea să se autosusțină”, spune Pîrvulescu. Iar dacă cea mai mare parte a comunelor și a satelor nu mai au bani pentru a-și plăti primarii, consilierii locali și pentru alte cheltuieli administrative, automat ele sunt o povară pentru stat. … Condamnați la subdezvoltare Problema este că aceste localități sunt condamnate la subdezvoltare, pentru că statul nu are suficienți bani. Multe dintre ele sunt îmbătrânite, iar populația a scăzut prin migrarea tinerilor spre marile orașe sau înspre alte țări, pentru a-și construi un viitor. Asta înseamnă că ele nu vor reuși să obțină finanțări pentru proiectele necesare și vor rămâne practic încremenite în timp. … „E clar că este o problemă economică, de resurse și de finanțare. Dacă nu am bani, cine împrumută o comună cu 2.000 de locuitori sau 3.000 de locuitori, majoritatea pensionari, ca să-și dezvolte servcii publice? Nimeni. Pe piață nimeni nu va lua în serios o asemenea comună. Ca urmare va depinde într-una de buget, nu va putea niciodată să se dezvolte, nu vor fi niciodată stimulați să devină inventivi, iar noi vom suporta toți această situație pentru că va trebui să finanțăm în continuare de-a pururea ineficiența acestei administrații”, adaugă el. În total, spune Cristian Pîrvulescu, ar fi vorba de zeci de miliarde de lei anual, în condițiile în care cheltuielile fiecărei comune și a fiecărui oraș depășesc milioane sau chiar zeci de milioane, de la caz la caz. …. Regionalizarea, o soluție pentru rezolvarea problemei Însă nu doar comunele ar trebui comasate, ci și județele. Așa s-ar ajunge la rezolvarea unei alte probleme – regionalizarea – despre care de asemenea s-a vorbit enorm, dar pentru care nu s-au făcut niciun fel de pași concreți. Prin comasarea unor județe și regionalizare s-ar obține o serie de beneficii. În primul rând, bugetul național ar fi degrevat de o serie de cheltuieli pe care le are cu administrațiile județene, de cele mai multe ori inutile. Și aici s-ar vorbi de economii importante la bugetul de stat, bani care ar putea fi dirijați spre proiecte importante. ….„Ar trebui schimbat articolul 3 din Constituție care privește organizarea administrativă. Dar nu în ceea ce privește desființarea comunelor, ci doar în ceea ce privește regionalizarea. Comasarea comunelor se poate face prin lege. Ele nu au o protecție personală. Județele sunt prevăzute în Constituție. În Constituție nu scrie că România e împărțită în 42 de județe. Scrie că e împărțită în județe. Deci până la urmă pot să folosesc aceeași unitate, dar într-un județ se introduc patru județe”, încheie Cristian Pîrvulescu. …” Integral: https://adevarul.ro
“Bugetul pe 2024 este și el făcut prost? Se bazează pe venituri din e-Factura, dar lipsesc instrumentele de analiză a datelor Bugetul pe 2023 a fost scris greșit, a văzut toată lumea, iar Guvernul a încercat să mascheze asta prin lipsa unei rectificări. Cel pe 2024 pare să aibă aceeași problemă. Dacă în 2023 au fost băgate venituri ipotetice din prețurile la energie, în 2024 s-a băgat digitalizarea, precum e-Factura, care să aducă mulți bani la buget. Mai exact: 19 miliarde lei. Problema este că acele date nu pot fi analizate, deoarece nu există încă tehnologia de analiză a datelor, ca și în cazul SAF-T (contribuabilii mijlocii încă nu trimit, iar unii dintre cei mari nu se descurcă) ori casele de marcat care sunt conectate la servele ANAF. Sunt multe date transmise de contribuabili, dar nu pot fi folosite din acest motiv. Rezolvarea va veni abia în 2026, când va fi gata programul APIC. Până atunci, ajung într-un punct mort. Așadar, acea sumă este inventată, ea fiind imposibil de bifat din motivul menționat: nu există tehnologia de analiză a datelor, deci nu poate fi fructificat potențialul. Deci, banii din digitalizarea ANAF nu vor exista în 2024. Invitații de la TaxEu Forum și-au amintit, în cadrul evenimentului, că de unde autoritățile spuneau că nu o să crească nimic în 2024, nu doar că au crescut anumit cote în zona de TVA de la 5% la 9%, de la 9 la 19%, dar s-au și introdus impozite noi…..„Cel mai mare pericol pentru noi este că deja s-a băgat în buget creșterea colectării și ghici ce? O să ne explodeze cum ne-a explodat anul trecut criza bugetară care a fost generată de ce? De niște supraestimări, că n-am avut nicio molimă, nu a fost război în România, nu s-a întâmplat nimic”, a declarat avocatul Gabriel Biriș în cadrul TaxEU Forum. ….” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Unde se face evaziunea în România / Gabriel Biriș: Suntem preocupați de reducerea gap-ului de TVA? Pe dracu! Evaziunea fiscală în România, în special pe zona de TVA, este mare. Decalajul de TVA este de 9 miliarde de euro (36,7%), adică bani care nu sunt colectați, aceste cifre fiind valabile la nivelul anului 2021 (în acest an vin cele pentru 2022). Pe scurt:
- Decalajul de TVA vine din import, din problema legată de bunurile care nu se declară
- Pe granița cu Ucraina se fac facturi electronice? Ori pe granița cu Moldova sau Serbia? Nu se face nimic. Acolo este evaziunea fiscală – Dan Schwartz
- Cred că printr-o vamă mică din România se strâng zilnic câteva sute de mii de euro din acest comerț paralel. Ne uităm dar nu putem să-l atingem – Cristian Rădulescu
- Cel puțin 70% din gap-ul de TVA vine din B2B, din frauda de tip carusel – Gabriel Biriș
- Prin e-Sigiliu se va putea urmări tot? Inspectorii fiscali sunt depășiți din punct de vedere al capacității
- „Introducerea pe față în ANAF a ofițerilor SRI a dus la mizerii de genul (declarația) 088 sau campania de trimitere a antreprenorilor în penal pe motiv că ar fi trebuit să știe că furnizorul furnizorului furnizorilor au furat TVA. Adică răspunderea pe fapta altuia „– Gabriel Biriș
- SAF-T trebuia să fie un sistem detaliat de raportare care să elimine multe alte declarații. Câte a eliminat?
- Conectarea caselor de marcat la ANAF ar fi trebuit să reducă din frauda pe TVA
- AMEF în Cehia, Croația, Portugalia înseamnă aplicații de emitere de bonuri. Nu ai nevoie de case de marcat
- În acele țări ai nevoie doar de un scaner cu care să te conectectezi la o aplicație, dai informația și primești numărul unic pe bon
- Croații când le-au implementat și-au recuperat costurile în 3-4 ore din TVA colectat suplimentar
- Suntem preocupați de reducerea gap-ului de TVA? Pe dracu! Nu suntem preocupați de asta – Gabriel Biriș…..” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Cum a ajuns fiscul să verifice rețete de prăjituri, în loc să se ocupe de marea evaziune Fiscul va verifica rețete de prăjituri și înghețată. De ce? Pentru a vedea dacă s-a aplicat corect cota de TVA pentru produsele care conțin mult zahăr. Să sperăm că în tot acest timp, marii evazioniști nu vor continua să zburde nestingheriți. Noua lege intrată în vigoare de la începutul anului, care își propune să taxeze în plus alimentele și băuturile care conțin mult zahăr, creează un adevărat coșmar birocratic. Despre ce este vorba? În primul rând, în funcție de cantitatea de zahăr inclusă într-o prăjitură sau înghețată se aplică o cotă de TVA de 9% sau de 19%, adică au un preț mai mare sau mai mic. Mai precis, dacă un produs alimentar conține 10 grame de zahăr la 100 de grame de produs legea consideră că există o cantitate mare și drept urmare cota de TVA aplicată va fi de 19%. Evident, antreprenorii în domeniul produselor dulci își pun problema: cum va judeca fiscul prevederile legii? Sau, mai exact, cum vor verifica inspectorii fiscali aplicarea legislației? Experții fiscali răspund că reprezentanții ANAF vor verifica rețeta de fabricație a produselor și nu conținutul efectiv. Cu alte cuvinte, comercianții vor trebui să prezinte rețeta după care este produsă marfa. Dar, dacă inspectorii fiscali vor fi mai catolici decât papa, adică vor vrea să verifice nu doar rețeta alimentară, ci efectiv ingredientele din conținutul produsului. Probabil că în această situație, produsele vor trebui trimise la un laborator de analiză. Este aproape hilar. Fiscul va verifica rețetele de fabricație ale prăjiturilor sau înghețatelor și dacă va avea suspiciuni vis a vis de cantitatea de zahăr pe care o conțin și implicit nivelul de TVA aplicat, atunci inspectorii fiscali vor putea să facă o analiză de laborator pentru a demonstra conținutul de zahăr. Este evident un coșmar birocratic atât pentru producători și comercianți, cât și pentru fisc. Toate acestea pentru verificarea dacă nivelul de TVA de 9% este corect aplicat. ….. În al doilea rând, tot pe tema TVA mai există o situație complicată. Este vorba despre aplicarea taxei în funcție de locul de consum. Din dorința de a încuraja consumul în restaurante sau cofetării legislația a prevăzut o cotă de TVA de 9%, iar în cazul în care produsele sunt luate acasă TVA crește la 19%. Legislația este ciudată. Complică în loc să simplifice și aduce ambiguități în loc de clarificări. În această speță, îi transformă pe inspectorii fiscali în maeștrii cofetari în așa fel încît să descopere eventuale neconformități…..” Integral: https://www.rfi.ro
“EXCLUSIV Cât câștigă membrii CA-urilor companiilor Primăriei Sectorului 5 / Președinte în 3 consilii de administrație și angajat la Primărie, în medie 6.500 de euro net pe lună Primăria Sectorului 5 are 4 societăți comerciale – Infrastructură Sector 5, Amenajare Edilitară Sector 5, Salubrizare Sector 5 și Economat. Din cele 4 societăți, Economat este în insolvență, având administrator judiciar. Restul de trei au consilii de administrație compuse din 7 membri. Aceștia câștigă, participând în principal la o ședință pe lună, undeva între 7.000 lei și 9.000 lei, doar indemnizația fixă, la care se adaugă o indemnizație variabilă potrivit surselor HotNews.ro. Sigur, informațiile sunt ținute la secret de companii, deși primarul Cristian Popescu Piedone se laudă cu transparența și corectitudinea. ….Un exemplu este Ceti Claudiu-Octavian. Acesta a fost în 2022 președinte în 3 consilii de administrație la 3 dintre companiile Primăriei Sector 5, a fost angajat full time la Primăria Sectorului 5 și part time la Economat. În medie a încasat undeva la 6.500 euro/lună. …. Ceti Claudiu-Octavian, numit în CA prin HAGA nr. 17/ 12.10.2023, pe o perioada de 5 luni. În 2022, potrivit declarației de avere, acesta a încasat 395.000 lei de la stat, aproape 80.000 de euro, o medie de 6.580 euro/lună. Detaliat, încasările au fost următoarele:
- 95.000 lei – indemnizație ca președinte CA Infrastructura S5;
- 95.000 lei – indemnizație președinte CA Salubrizare Sector 5
- 80.000 lei – indemnizație președinte CA Amenajare Edilitară S5
- 85.000 lei – salariu de la Primăria Sector 5
- 40.000 lei – salariu part-time Economat Sector 5;….” Integral: https://www.hotnews.ro
“Incursiune în bugetele lunare ale românilor din Diaspora: o comparație România versus 11 țări din UE privind costul vieții Români care trăiesc în 11 țări din Uniunea Europeană ne-au împărtășit sumele pe care le plătesc lunar, atât pentru chirie și utilități, cât și pentru cheltuielile de zi cu zi. Informațiile sunt utile pentru a vedea dacă viața în România este chiar atât de ieftină, precum ne sugerează politicienii de la putere. În urmă cu câteva zile, primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, se lăuda că și-a cumpărat mâncare pentru trei zile cu doar 46 de lei. La sfârșitul anului trecut, premierul Marcel Ciolacu spunea și el că și-a luat dintr-un supermarket „tot ce avea nevoie” cu 100 de lei. ….În septembrie 2023, România a fost pe locul doi la nivel european, după Ungaria, cu cele mai ridicate rate ale inflației, în timp ce, la polul opus, ţările membre UE cu cele mai scăzute rate anuale ale inflaţiei au fost Ţările de Jos (cu o inflaţie anuală negativă de minus 0,3%), Danemarca (0,6%) şi Belgia (0,7%). ….Mâncarea, alcoolul și tutunul au avut cele mai mari creșteri, urmate de servicii. Prețurile la produsele alimentare, în ianuarie 2024, au ajuns la cel mai redus nivel din ultimii aproape trei ani, conform Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură (FAO), dar în România, la raft, acestea continuă să rămână ridicate, chiar dacă plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază a fost prelungită iar. …. În aceste condiții, am fost curioasă să aflu cum trăiesc și cât cheltuie lunar pe utilități românii mutați în diferite țări din Europa, dar și ce-și pot lua de la supermarket cu echivalentul a 20 de euro (100 de lei). Am pornit în această incursiune în cheltuielile lunare ale românilor din Diaspora, după ce mi-au făcut propriile socoteli: eu locuiesc într-un apartament cu două camere din București, cu încălzire pe centrală a blocului, unde pe timp de iarnă plătesc pentru întreținere în jur de 470-500 de lei (100 euro). Curentul electric este între 50 și 70 de lei pe lună, iar abonamentele la telefon, cablu și internet, plus platformele de streaming, îmi mai scot din buzunar încă 450-500 de lei. Cu 100 de lei pot să-mi iau de la magazin, ouă, lapte, o telemea, ceva mezeluri, o salată, dar și câteva legume, iar dacă pun și apa, cred că am depășit bugetul. Dacă aș găti săptămânal acasă și mi-aș face cumpărăturile exclusiv de la supermarket, probabil aș cheltui peste 350 de lei, dacă includ și alcoolul sau dulciurile. …. Adina din Italia, 36 de ani, Associate Creative Director în publicitate: cu 100 de euro pe săptămână se descurcă decent la supermarket „În funcție de sezon, consumul pentru căldură variază între 40 de euro (200 lei) și 150 de euro (iarna). Chiria este mare în Milano și prețurile au crescut în ultima vreme. Spre exemplu, un apartament decent care să arate bine și să fie și într-o zonă bună, costă peste 1300 de euro pe lună”, zice Adina. Pentru curent electric plătește aproximativ 50 de euro, iar pentru internet 25 de euro. Pentru cumpărăturile săptămânale la supermarket, tânăra spune că te poți descurca decent cu 100 de euro. ….Cu 20 de euro de la supermarket? Adina spune că poți pune în coș lapte, carne, cum ar fi pui, câteva legume, dar și o sticlă de prosecco. …” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Cum a ajuns judecătoarea care i-a condamnat pe Udrea și pe Oprescu să se împace cu “marea prescripție”. Pentru Claudia Jderu CEDO e mai „tare” ca CJUE , cea care în trecut a condamnat-o pe Elena Udrea la 8 ani de pușcărie pentru finanțarea ilegală a campaniei electorale din 2009 și pe Sorin Oprescu la 10 ani și 8 luni de închisoare pentru șpăgile pe care le lua la Primăria Capitalei, l-a scăpat acum pe fostul liberal Marin Anton de răspunderea penală pentru o mită de 5,3 milioane de euro, apreciind că drepturile omului sunt superioare intereselor financiare ale Uniunii Europene. „Interesele financiare ale Uniunii merită să fie protejate, însă acest lucru nu poate avea întâietate în fața apărării unui drept fundamental precum cel reprezentat de principiul retroactivității legii penale mai favorabile”, notează judecătoarea Claudia Jderu în motivarea deciziei din data de 12.02.2024, prin care l-a scăpat pe Marin Anton de răspunderea penală. Este vorba despre dosarul în care fostul lider al liberalilor din Giurgiu, Marin Anton, primise pe fond 5 ani de închisoare pentru o mită de 5,3 milioane de euro în legătură cu lucrările de modernizare a Aeroportului Henri Coandă…..” Integral: https://ziare.com
“Analiză|Cum s-au lepădat PSD, PNL și USR de principii când a dictat interesul electoral. Despre traseism, plagiat și alegeri comasate …. În ceea ce privește comasarea alegerilor (în 2024, în România sunt alegeri europalamentare, locale, parlamentare și prezidențiale) – subiect fierbinte zilele acestea, fără rezultat concret, ironia face că tocmai PSD și PNL – atunci când formau Uniunea Social-Liberală (USL) – au contestat la Curtea Constituțională un astfel de proiect. Ideea unei comasări a fost lansată de adversarul politic – Partidul Democrat Liberal (PDL) – pentru alegerile din 2012. Atunci, democrat-liberalii voiau să comaseze alegerile locale cu cele parlamentare. Pe 22 decembrie 2011, USL a depus contestația la Curtea Constituțională (CCR). „Prin legea pentru comasarea alegerilor se încalcă articolul 1 din Constituţie privind separarea puterilor în stat, articolul 11 legat de respectarea tratatelor internaţionale – respectiv Codul bunelor practici în materie electorală, dar şi articolele 15, 36, 37, 124 şi 126 referitoare la prelungirea mandatelor primarilor, consilierilor şi preşedinţilor de consilii”, spunea liderul deputaților PSD de la acea vreme, Mircea Duşa. …. La 12 ani distanță, PSD și PNL nu se împiedică de argumentele juridice ale Curții Constituționale. Ce împiedică acum cele două partide să ia o decizie pentru comasarea alegerilor locale cu cele europarlamentare, pe 9 iunie 2024, sunt calculele și interesele politice care țin de alianțe mai largi decât cele pentru alegerile din vară. …. Primarii traseiști. Când folositori, când nefolositori Partidul Social Democrat (PSD) și Partidul Național Liberal (PNL) par dispuse la începutul lui 2024 să modifice Codul Administrativ și să le permită primarilor să treacă de la un partid la altul în prag de alegeri, fără să-și piardă mandatul, scrie Libertatea. Lucru interzis de legea actuală. Schimbarea e dictată de interesele electorale imediate ale celor două mari partide. În cazul în care vor ajunge la un acord cu privire la comasarea alegerilor locale cu europarlamentarele, iar acestea vor avea loc pe 9 iunie, primarii în funcție au o problemă dacă vor să candideze din partea altui partid. Mandatul lor se termină abia în septembrie. Deci, ca să schimbe tabăra, trebuie să renunțe la funcția de edil. Însă, odată modificată legea, problema e ca și rezolvată. Acum patru ani, părerile erau altele. ….„Interlopi politici cu mentalitate mafiotă care faceți trafic de influență la masa Guvernului! Toți cei care va bateți joc de banul public doar pentru a face din PNL un partid-stat! Pentru a avea toata puterea! Pentru voi, pentru neamurile voastre, pentru a căpușa și a fura în continuare! Asta face PNL în aceste zile! Cară primari la București sau le promit în țară tot felul de proiecte și bani în schimbul sfintei adeziuni la PNL – partidul-stat. Cine nu cedează, este amenințat și șantajat!”, scria atunci Marcel Ciolacu pe Facebook…..” Integral: https://romania.europalibera.org
“Rusia a luat Avdiivka și vrea la Gurile Dunării. Soluțiile unui general român dacă vom deveni vecini cu rușii Generalul (r) care a reprezentat România la Comandamentul NATO de la Bruxelles, Virgil Bălăceanu, avertizează că, după ce au capturat Avdiivka, rușii ar putea ajunge la gurile Dunării în doi-trei ani. România trebuie să treacă de pe acum la pregătirea populației, a teritoriului și a economiei pentru apărare, pentru a descuraja orice eventuale intenții agresive ale rușilor. ….. Aceasta este cea mai mare victorie simbolică a Rusiei după eşecul contraofensivei de la Kiev, vara trecută, și după capturarea unui alt bastion important ucraiean, în 2023. Situația se poate dovedi extrem de gravă pentru ucraineni, admit mulți analiști occidentali, retragerea forţelor ucrainene din Avdiivka deschizând calea pentru cea mai mare victorie a Rusiei de la capturarea Bahmut, în mai 2023, și le facilitează rușilor controlul regiunilor Donețk și Luhansk. Potrivit AFP, retragerea ucrainenilor din Avdiivka este dovada „costului inacţiunii” Congresului american, care blochează un ajutor militar suplimentar de 60 miliarde de dolari Kievului, a denunţat sâmbătă Casa Albă. …. Ocuparea Odesei și a porturilor de pe Dunăre, coroborată cu cucerirea întregului Donbas, le-ar permite rușilor să sugrume complet economia Ucrainei. „Ca atare, pe fondul unor probleme economico-financiare grave, pot provoca nemulțumiri, mișcări sociale puternice care ar putea aduce la putere alți polticieni care sunt mai favorabili Federației Ruse”, adaugă generalul. …. „Rușii mai au de cucerit sub jumătate din oblastul Donețk. Cucerirea Avdiivka deschide de-a lungul unei austostrăzi (H20) direcția de acțiune. Mai sunt 100 de kilometri, nu 1.000, până la orașele Kramatorsk, Sloviansk, să luăm în calcul și Lîman. Sunt trei localități care, odată cucerite, înseamnă că Donabsul este în mâinile rușilor. Cu Meritopol, cu Mariupol, cu Kramatorsk, Severodonetsk. Cu tot ceea ce înseamnă Donbasul – resurse minerale, industrie siderurgică, care chiar dacă a fost distrusă, poate fi refăcută.” Și asta nu e tot, spune generalul român. Rușii pot profita de o anumită degringoladă din tabăra ucraineană și pot cuceri și alte localități. „O țintă ar fi Luganskul, pentru că, dacă se cucerește Severodonetsk și se creează condiții favorabile de apărare pe râul Oskil, Kupianskul fiind în Harkov, și Luganskul ar fi în totalitate în mâinile rușilor. Deci vom avea două regiuni – Donețk și Lugansk, care erau împărțite între ucraineni și secesioniști, în mâinile rușilor”, atenționează el. …. E momentul, spune el, ca România să se pregătească pentru orice situație. „Rușii au inițiativa, problemele de apărare ale ucrainenilor sunt serioase, sprijinul occidental nu e bine conturat. Ca atare, să revenim la nevoile de apărare ale României și să gândim scenariul care schimbă paradigma de apărare când Federația Rusă va avea graniță maritimă, terestră, aeriană și fluvială cu noi, cu probabilitate destul de ridicată în următorii doi-trei ani.” Vestea bună ar fi, spune el, că probabilitatea de conflict între Federația Rusă și NATO e foarte scăzută. Vestea proastă e că nimic nu poate fi exclus 100%. ….” Integral: https://adevarul.ro
“Diana Șoșoacă și-a suspendat soțul din partid cu un făcăleț Pe fondul unor neînțelegeri cu privire la doctrina partidului, precum și a unor serii de informații că domnul Diana Șoșoacă ar fi influențat de servicii, senatoarea Șoșoacă a decis suspendarea acestuia din funcția de vicepreședinte al partidului SOS. Domnul Șoșoacă a transmis presei un comunicat în care a încercat să explice că această decizie nu este una statutară, moment în care Diana Șoșoacă a pus mâna pe făcăleț ca să confirme decizia. Membri ai Biroului Electoral Central, care au fost martori la aceste dezbateri politice, aduse de dl. Silvestru Șoșoacă, au decis în unanimitate că senatoarea are dreptate și că fostul vicepreședinte ar trebui să se care cât mai rapid, dacă dorește să mai aibă dinți în gură. ….” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Războiul din Ucraina, mană cerească pentru giganții energetici. Profituri cât PIB-ul unei țări pentru super-greii petrolului
Cele mai mari cinci companii petroliere din lume au obținut profituri de 281 de miliarde de dolari, de la invazia Rusiei în Ucraina. Investitorii vor fi răsplătiți cu sume uriașe …”
https://www.fanatik.ro/razboiul-din-ucraina-mana-cereasca-pentru-gigantii-energetici-profituri-cat-pib-ul-unei-tari-pentru-super-greii-petrolului-20611985
https://www.g4media.ro/premierul-republicii-moldova-institutiile-statului-au-determinat-ca-george-simion-face-parte-din-efortul-de-destabilizare-in-tara-si-i-am-comunicat-si-premierului-ciolacu.html
“Un fleac, m-au ciuruit”
https://www.g4media.ro/fostul-judecator-cristi-danilet-a-castigat-la-cedo-impotriva-statului-roman-dupa-ce-a-fost-sanctionat-pentru-postari-pe-facebook.html
Buna ziua, o sa avem in curand postare pe aceasta tema, in maxim 2 ore 🙂
Postare 9
https://politeia.org.ro/editoriale/cristi-danilet-cedo-taie-coltii-csm-ului/72821/