Revista Presei – 20 decembrie.”Expert în digitalizare: România riscă să irosească banii europeni în proiecte ineficiente, prefăcându-se că face digitalizare / Patru exemple de proastă utilizare a fondurilor UE”
20/12/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de miercuri 20 decembrie! În cea mai mare parte a ţãrii, regimul termic, în special cel diurn se va menţine peste cel normal specific datei. Cerul va fi variabil, dar şi cu nebulozitate stratiformã sau ceaţã în a doua parte a intervalului în regiunile intracarpatice, iar la începutul zilei şi noaptea, pe alocuri şi în zonele joase din restul tarii. Izolat vor fi condiţii de burniţã. Temperaturile maxime se vor încadra în general între 6 şi 15 grade, iar cele minime între -5…-4 grade în estul Transilvaniei şi 5…6 grade pe litoral. Bucuresti: 9/0 gr.C.
“Kelemen Hunor anunță că bugetul de stat pentru 2024 e ”catastrofal” și spune că guvernul a prevăzut zero lei pentru 26 de noi spitale …. ”PNL a făcut bugetul. Ministrul de Finanţe, dacă ştiu eu bine, dacă nu s-a întâmplat ceva în ultimele ore, e de la PNL. Să fii uimit, după ce ai trimis un buget catastrofal în Parlament… acuma ce să vă spun? Au uitat că banii pentru 26 de spitale, care sunt în programul Băncii Europene de Investiții (BEI), acum apare în bugetul pentru 2024 cu zero lei. Să spui că e un buget catastrofal – au avut dreptate, dar ei l-au făcut”, a declarat Kelemen Hunor la Digi 24. ….”Mai e o chestiune, nu un buget, ci un trenuleţ cică, au lucrat mai mişto, aşa între ghilimele. În ordonanţa trenuleţ au introdus pentru prima dată după foarte mulţi ani, că noi am luptat ani de zile să rămână impozitele pe venit la autoritatea locală. Anul viitor, în 2024, aproape 12 miliarde rămân la nivel naţional. Nu va ajunge la primării, cu toate că acele impozite pe venit, pe pensii, pe dividende şi aşa mai departe, ar fi trebuit să meargă către bugetele locale. Brusc în ordonanţa trenuleţ au introdus că merg la bugetul central, făcut de PNL, făcut de Boloş, de domnul ministru Boloş”, a declarat Kelemen Hunor. …. ”Eu nu ştiu dacă trebuie mărite taxele sau nu, ei au făcut bugetul. Din punctul meu de vedere nu trebuie. Nu ştiu dacă nu trebuie din cauza proiectului prost pregătit. Nu îmi dau seama. Eu la impozite nu aş umbla deloc. Până la a umbla la impozite şi a mări impozitele şi taxele mai sunt câteva chestiuni care trebuie clarificate: ce facem cu veniturile, cum adunăm acele venituri, care 13-14, unii spun 30 de miliarde din TVA rămân undeva între bugetul naţional şi firme. Colectarea este la un nivel catastrofal. Apoi munca este taxată mult mai mult decât ar fi trebuit să fie într-o ţară cum e România, în curs de dezvoltare. Acolo ar fi trebuit să reducem, nu să mărim taxele. Şi mai sunt câteva zone unde va trebui să umblăm. Sunt câteva probleme cu deficitul structural. Până când Guvernul nu va avea curajul sau viziunea de a umbla la deficitul structural, aceste improvizaţii nu vor rezolva nimic, nici la spitale, nici la pensii, nici la şcoli”, a declarat Kelemen Hunor. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Situație paradoxală: România importă gaze naturale, deși are depozitele pline / Care este motivul …. Datele Transgaz analizate de HotNews.ro arată că, de cel puțin două săptămâni, în România intră fluxuri de gaze, fără a exista și exporturi. Spre exemplu, astăzi la ora 12:00, consumul intern de gaze era de 45,9 milioane de metri cubi/zi, asigurat în felul următor: producție internă – 23,8 milioane, extras din depozitele de înmagazinare – 18,2 milioane de metri cubi și import – 3,9 milioane de metri cubi. Importul se realizează din Bulgaria prin punctul de intrare de la Negru Vodă. Zilele trecute se importa și din Ungaria, prin punctul Csanadpalota. În același timp, exportul este zero, după cum arată datele privind fluxurile fizice prin sistemul național de transport al gazelor, ceea ce înseamnă că tot volumul importat rămâne în țară. Surse din piață au declarat, pentru HotNews.ro, că această situație vine ca urmare a faptului că gazele din import sunt mai ieftine decât cele românești. Aceasta este și explicația oferită de reprezentanții Transgaz, care au arătat că există gaze românești suficiente pentru a acoperi consumul intern, însă furnizorii preferă să importe. …. La bursa europeană de gaze, cotațiile TTF în perioada aprilie – octombrie (perioada de înmagazinare) au fost între 45 și 64 de euro pe MWh, iar acum sunt la 33 – 35 de euro pe MWh. Așadar avem depozitele pline cu gaze scumpe și preferăm să aducem gaze mai ieftine din import. În plus, pe piața gazelor din România există suspiciuni că prețurile nu se stabilesc corect, iar ANRE a demarat mai multe controale în acest sens. ….” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Dragos Damian, Terapia Cluj: Marcel Ciolacu, lasă-i să ţipe, Bugetul 2024 este în regulă. Cu bani din PNRR, cu ordonanţă-trenuleţ, cu e-factură, cu Directiva UE 2523, etc., o să ţină. …. Salariu minim brut de 3.300-3.700 lei Nimeni nu poate trăi din netul unui salariu minim de 3.300 lei, sau de 3.700, propunerile de pe masă. Ţinem captivi 1,5 milioane de angajaţi şi polarizăm ţară într-o manieră greu de stăpânit. De înţeles că oamenii de afaceri se plâng prietenilor din partide că nu pot susţine un brut de 4.000-5.000 lei fară scutiri la care să adauge şi sponsorizările politice, dar să tii angajaţii pe un net de 2.000 de lei, în ziua de astăzi, este să-i condamni la sărăcie. Şi nu, Romania nu are cea mai mare fiscalitate în muncii din UE, mint cei care spun asta, păcat că mulţi dintre ei sunt consultanţi economici serioşi. Impozit 1% pe cifra de afaceri O măsură care nu este neapărat lipsită de justiţie poetică dacă ne uitam la săracele companii care au creşteri de venituri de două cifre şi, magie şi suspans, înregistrează de ani de zile pierderi. Introducerea măsurii ar demonstra însă că statul roman nu este capabil să ţină sub control maximum 500 de companii mari, care au cifra de afaceri peste un anumit prag, darămite sute de mii de alti agenţi economici. Şi ştiţi ce se discuta acum în laboratoarele consultanţilor, analiştilor, lobistilor? Cum să sprijinim companiile cu marje mari de profit ca să şi le aducă la pragul de maximum 6%. Schemele de ajutor de stat Ne-strategizate – mâncare, chimie, energie, apărare – schemele de ajutor de stat fie trimit bani la clienţii politici, fie la cei care s-ar descurca şi fară ele, fie la cei care investesc în sectoare care nu aduc valoare adăugată pentru Romania. Simpla condiţionalitate a păstrării locurilor de muncă create din care se returnează ajutorul de stat este insuficienta. Este necesară o strategizare sectoriala. Aruncăm bani pe fereastră şi nu cerem nimic la schimb. Suplimentele alimentare. Sunt nişte băieţi pe undeva care au ceva cu NC2106, văd surse de câştiguri bugetare, deşi aici sunt încadrate produse utilizate de obicei de persoanele cu probleme de sănătate. În 2022 produsele încadrate la NC2106 nu au fost scutite de efectul legii 81, creând haos pentru producători şi retailul farmaceutic, unde se vând marea lor majoritate. Acum, în 2023, în ordonanţă-trenuleţ apar fară noimă şi cu o dedicaţie – manoza, haha! – o serie de prevederi referitoare la cota de TVA corelată cu conţinutul de zahar şi la regimul accizelor nearmonizate, din nou, fară a fi scutite produsele din NC2106 – nimeni nu ia, de exemplu, vitamina C sau calciu sau sirop de tuse din plante, ca să-şi astâmpere pofta de sete sau de dulce. Aşadar, paradoxal, produse care sprijină sănătatea cad victime colaterale ale introducerii de taxe şi accize pe produse care dăunează sănătăţii. A comentat vreun partid politic la asta? Sau aşteaptă scandalul de după 1 ianuarie când se vor scumpi vitamina C şi calciu şi siropul de tuse din plante? ....” Integral: https://www.zf.ro
“Expert în digitalizare: România riscă să irosească banii europeni în proiecte ineficiente, prefăcându-se că face digitalizare / Patru exemple de proastă utilizare a fondurilor UE …. Absorbția fondurilor europene nu ar trebui să fie un obiectiv în sine, ci un mijloc pentru a digitaliza România cu adevărat, se mai arată în raportul întocmit de ICDL – The Digital Skills Standar, care a făcut bilanțul evaluării competențelor digitale ale României în 2023. Potrivit experților, se remarcă o tendință de repartizare a proiectelor finanțate pe criterii care nu au nicio legătură cu selectarea pe baze competitive a celor mai buni furnizori de training și certificare pentru competențele digitale. Un exemplu din PNRR îl constituie proiectul de formare în pedagogie digitală a 100.000 de cadre didactice, care riscă să fie lăsat doar în responsabilitatea Caselor Corpului Didactic. Un alt exemplu în acest sens îl reprezintă bibliotecile publice, desemnate să se ocupe de alfabetizarea digitală a 100.000 de cetățeni, deși suntem cu toții conștienți de stadiul în care se află multe dintre bibliotecile publice din România. Redăm mai jos evaluarea ICDL-The Digital Standard: ”Anul acesta au fost demarate procesele de digitalizare prin PNRR, care includ programe de creștere a competențelor digitale. România, codașă în clasamentul european al competențelor digitale (DESI), are acum o oportunitate uriașă, cu sume considerabile alocate pentru digitalizare. Ce constatăm însă în implementarea proiectelor finanțate este faptul că sunt acceptate și chiar încurajate compromisuri de slăbire a exigențelor de evaluare. Dacă înainte ne raportam la standarde de certificare internaționale precum ICDL, Microsoft sau Oracle, care și-au demonstrat impactul și eficiența în creșterea competențelor digitale, acum, în goana după digitalizare, riscăm să confundăm democratizarea noilor tehnologii și competențele digitale aferente cu acceptarea oricărui așa-zis sistem de evaluare și certificare, ca indicator de atingere a rezultatelor urmărite. …. 4 exemple de ineficiență și irosire a banilor:
- 1. De multe ori, programele de însușire a competențelor digitale nu includ evaluări și certificări cu recunoaștere internațională, europeană sau măcar națională. În cazul în care există evaluări, acestea sunt pur formale. Situația cea mai frapantă o constituie examenul de competențe digitale din cadrul examenului național de Bacalaureat, care nu are un prag de promovabilitate, reprezentând doar o formalitate de prezentare la examen. Totodată, competențele digitale specifice pentru funcționarii publici au început să fie recunoscute prin referire la participarea la orice tip de program de formare, chiar și din curricula universitară, chiar dacă ea nu are nicio legătură cu profilul profesional actual.
- 2. În plus, se remarcă o tendință de repartizare a proiectelor finanțate pe criterii care nu au nicio legătură cu selectarea pe baze competitive a celor mai buni furnizori de training și certificare pentru competențele digitale. Un exemplu din PNRR îl constituie proiectul de formare în pedagogie digitală a 100.000 de cadre didactice, care riscă să fie lăsat doar în responsabilitatea Caselor Corpului Didactic. Un alt exemplu în acest sens îl reprezintă bibliotecile publice, desemnate să se ocupe de alfabetizarea digitală a 100.000 de cetățeni, deși suntem cu toții conștienți de stadiul în care se află multe dintre bibliotecile publice din România.
- 3. Deși avem competențe digitale de bază mult sub media UE pentru forța de muncă activă în IMM-uri, multe proiecte sunt orientate către competențe digitale avansate, pentru care nu există o masă critică de candidați care să aplice.
- 4. Pe lângă toate acestea, există și impedimente birocratice și întârzieri în furnizarea platformelor pe care urmează să se desfășoare cursurile și testările din cadrul proiectelor, ceea ce riscă să ducă la pierderea unor sume importante din PNRR.
În acest moment riscăm să irosim banii europeni în proiecte ineficiente, prefăcându-ne că facem digitalizare…..” Integral: https://www.g4media.ro
“În plină austeritate, apare o nouă agenție guvernamentală. ARCTIS va prelua atribuțiile Oficiului de Compensare în Achizițiile Militare, însă cu un număr dublu de posturi în organigramă Guvernul înființează o nouă agenție – Agenția Română de Cooperare Tehnologică și Industrială pentru Securitate și Apărare (ARCTIS) care se va ocupa cu offset-ul la achizițiile militare din străinătate, potrivit unui Proiect de ordonanță de Urgență, având ca inițiator Ministerul Economiei, lansat în dezbatere publică. Offset presupune un anume grad de integrare locală, prin transfer de tehnologie, prin subcontractări, prin crearea de locuri de muncă în România, a unor echipamente militare importate. Legea spune că minim 80% dintr-o achiziție trebuie să se întoarcă în economia românească, lucru care, în general, nu s-a întâmplat. De acest lucru s-a ocupat până acum, cel puțin teoretic, Oficiul de Compensare pentru Achiziții de Tehnică Specială (OCATS), care avea ca scop reglementările privind derularea operațiunilor compensatorii și a tuturor documentelor conexe acestora. În vederea îndeplinirii obligațiilor de compensare asumate, contractanții derulează operațiuni compensatorii, cunoscute pe plan internațional sub denumirea de offset. După ce această OUG va fi adoptată și va apărea în Monitorul Oficial, OCATS dispare iar locul lui va fi luat de ARCTIS. Tot subordonată Ministerului Economiei va fi, însă crește importanța sa. O agenție este mai importantă decât un Oficiu. Prin urmare, se dublează numărul de posturi la 50 (OCATS avea în organigramă doar 25 de posturi), conducerea va fi asigurată de un președinte cu rang de secretar de stat și un vicepreședinte. ….” Integral: https://economedia.ro
“Războiul nostru nici sfânt, nici imperial, nici glorios Un internat, construit în anul 1900, a căzut peste copiii cazați acolo. Unul a murit, unul a fost resuscitat cu greu, încă doi au fost răniți. Fără cutremur, fără bombă, fără dronă, fără explozie. Pur și simplu. Fie pentru că nimeni nu a realizat cât e de șubredă e clădirea, deși avea avizele la zi, potrivit autorităților locale. Fie pentru că lucrările executate în curte pentru conectare la canalizare au dezechilibrat clădirea. De ce se făceau lucrări cu 97 de copii cazați acolo nu poate răspunde nimeni. Pe timp de pace, în România am văzut operațiuni de salvare identice cu cele din Ucraina sau Fâșia Gaza în război. În aceeași zi o femeie a murit în spital, cu medicul lângă ea, într-un lift blocat. Cu o zi înainte, în decembrie, o lăuză a fost trimisă acasă, la peste 100 de km, în cămașă de noapte și papuci, pentru că se închisese garderoba și nu a putut să-și ia hainele. În septembrie, într-un miez de noapte, o conductă de gaz sărea în aer pe șantierul autostrăzii A7, în Vrancea. De ce, nici acum nu e clar: că lucrările au ignorat existența magistralei, că aceasta nu era în starea cea mai bună și nici la adâncimea corectă, că s-a lucrat prea mult noaptea, că proiectul nu trebuia să intersecteze magistrala? Cert e că au murit 4 oameni. La Crevedia funcționa fără aviz, complet ilegal, o stație GPL. Vizavi de poliție, în mijlocul localității se întâmplau operațiuni improvizate și duhnea a gaz. Un miros reclamat repetat și degeaba de un localnic. Explozia din 26 august a fost un dezastru apocaliptic. Șase oameni au murit, inclusiv cel care reclamase. Mai înainte, la 2 Mai, un șofer drogat a măcelărit pe șosea doi tineri. Fusese oprit de poliție de două ori înainte de tragedie, la unul dintre controale i-au fost găsite droguri în mașină, dar la alcooltest a ieșit bine, iar aparatul Drugtest era încuiat în dulap. Vrem în Schengen și un inculpat celebru aflat sub control judiciar a fugit din țară cu câteva ore înainte de condamnare folosind pașaportul unui nepot cu 10 ani mai tânăr. Polițistului de frontieră i s-a părut că e el și l-a lăsat să treacă. Șefii mai mici găsiți vinovați au fost mutați în alte funcții precum ciorapii de pe un picior pe altul. Șeful cel mare e inamovibil. Batem din picior pentru Schengen, dar o mașină declarată furată din Belgia încă din 2016, la un an după ce fusese înmatriculată în România, s-a plimbat liniștită prin țară, pentru ea s-au plătit impozite, de vreo 4 ori a trecut inspecția tehnică, înregistrată la RAR cu respectiva serie de sașiu dată în urmărire din 2016, a ieșit din țară în fiecare an. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“Tragedia de la Odorheiu Secuiesc: Ce scria ZF în urmă cu cinci ani. Sorin Pâslaru, ZF. România educată: în loc să ceară campusuri şcolare moderne, cu săli de sport şi bazine de înot, preşedintele Iohannis ne propune şcoala generală de şase ani şi liceul de trei ani Preşedintele Klaus Iohannis a lansat ieri programul România educată, dar în tot cuprinsul proiectului nu există niciun rând despre starea infrastructurii din educaţie şi necesarul de investiţii pentru a aduce şcolile din România la nivelul secolului XXI. Este o întrebare dacă, având în vedere că 3.500 de şcoli din România se încălzesc cu lemne şi sunt sub standardul de condiţii igienico-sanitare, măsura trecerii şcolilor la comunităţile locale din punctul de vedere al administrării activelor a fost bună. …. Subfinanţarea cronică a învăţământului face ca pe prima poziţie în topul cheltuielilor să fie salariile. Reformă în învăţământ înseamnă în primul rând construcţie şi reconstrucţie de şcoli şi campusuri şcolare. În 29 de ani România nu a construit niciun mare campus şcolar modern care să fie un exemplu despre cum ar trebui să arate învăţământul în următoarele decenii. Au construit astfel de campusuri instituţii private: American School, liceul francez, şcoala turcă, unele chiar cu susţinerea guvernelor din ţările respective. Nici măcar antreprenorii români nu au fost în stare să se alieze şi să fondeze o instituţie privată de învăţământ, în replică la aceste şcoli americane, franceze, turceşti sau britanice, poate sub numele „Şcoala Românească”. În cei 29 de ani de când profesorii, inspectorii şi responsabilii cu învăţământul din România au tot vizitat şcoli din străinătate, din Germania, Franţa, Belgia sau Italia, niciunul nu a venit să construiască în România măcar o şcoală de stat care să semene cu ceea ce există astăzi în Occident. ….” Integral: https://www.zf.ro
“Singurul premier ieşean din ultimul secol: Mi-am propus să mut munţii din loc şi bolovanul a căzut peste mine …. ”Din punctul meu de vedere, surpriza, dacă vreţi rana moţiunii de cenzură, s-a închis demult. În primul rând sunt istoric. În al doilea rând sunt suficient de puternic ca să pot înţelege ce se întâmplă în jur. Pot înţelege de asemenea cât de inadecvată a fost politica în raport cu corupţia aproape generalizată din statul român în cele aproape trei luni de mandat. Mi-am propus atunci – şi evident că nu puteam reuşi decât în condiţii miraculoase – să mut munţii din loc. Or, ştiţi cum împinge celebrul personaj mitologic, Sisif, bolovanul la deal. Bolovanul a căzut peste mine.”, a spus Mihai Răzvan Ungureanu la Prima TV Fostul prim-ministru susţine că nu a fost omul politic ”capabil să-şi ţină gura”, prin urmare şi-a atras antipatia unei bune părţi a clasei politice, fapt care a provocat căderea guvernului pe care l-a condus. ”Mi s-a ridicat împotrivă o bună parte din clasa politică românească. Nu eram omul politic capabil atunci să-şi ţină gura şi să se autocenzureze. Puţini oameni politici, când ajung în poziţii de asemenea responsabilitate, îşi pot permite când, în loc ca oamenii din sat să dea zăpada de pe drumuri, stau în birt şi lasă jandarmii îngheţaţi de frig să o facă, să le spună: „Puneţi mâna pe lopată! Puneţi mâna şi munciţi!”. România nu poate exista, nu poate dura pe lene. E imposibil! Şi niciun lucru nu poate dura pe lene. E adevărat, lenea n-a omorât pe nimeni. Însă comoditatea, lipsa de proiect, poate, într-adevăr, pune o ţară pe butuci”, a concluzionat Mihai Răzvan Ungureanu. ….” Integral: https://www.ziaruldeiasi.ro
“Imaginea de ansamblu: Afacerile rusești în România și aplicarea sancțiunilor În contextul invaziei ilegale, neprovocate a Rusiei împotriva Ucrainei și a sancțiunilor ulterioare impuse agresorului, 45north, în parteneriat cu Beacon Project au investigat potențiala vulnerabilitate a României la acțiuni prin care sancțiunile la adresa Rusiei sunt ocolite. În acest raport încercăm să construim o imagine de ansamblu asupra afacerilor rusești care își desfășoară activitatea în România, precum și a contextului legislativ referitor la sancțiuni, arată investigația lor. …. Mai jos găsiți o selecție a principalelor constatări extrase din cercetarea 45north. Pentru lista completă, precum și pentru o mai bună înțelegere a acestora, vă rugăm să consultați varianta integrală a raportului.
- 457 de companii unice se încadrează în definiția și metodologia descrise în acest raport – fie au un cetățean rus declarat beneficiar real și/sau au cel puțin un acționar/asociat care este cetățean rus/persoană juridică cu sediul în Rusia;
- Cifra de afaceri totală pentru 2022, pentru toate cele 457 de companii, a fost de aproximativ 3,4 miliarde de euro (3.412.295.416 de euro). Aceasta înseamnă aproximativ 1,2% din PIB-ul României (pentru 2022, măsurat de Banca Mondială);
- În intervalul 2014-2022, Lukoil a realizat în medie 79% din cifra de afaceri totală, anuală, a celor 457 de companii, fiind, de departe, cea mai mare companie rusă prezentă în România;
- Excluzând companiile din grupul Lukoil, primele zece companii după cifra de afaceri în 2022 au acumulat 505 milioane de euro, 73% din cifra de afaceri totală pentru 2022 a tuturor companiilor analizate; Aceleași zece companii au înregistrat un profit total anual pentru 2022 de 32,6 milioane de euro, cu 3.077 de angajați;
- După anul înființării, 57% dintre companii au fost constituite în intervalul 2014-2023 (10 ani), în timp ce doar 43% în intervalul 1990-2013 (24 ani);
- Excluzând Lukoil, locul numărul unu după cifra de afaceri pentru 2022 este deținut de Strabag SRL, cu 185 de milioane de euro. Alte companii prezente în top zece: Sun Wave Pharma SRL (companie farmaceutică, deținută în cele din urmă de fondul de investiții londonez LetterOne, fondat de oligarhii ruși Petr Aven și Mikhail Fridman; într-un comunicat, firma de investiții a spus că cei doi acționari au drepturile vot și fondurile asociate cu LetterOne „înghețate”, dar asta nu înseamnă că nu dețin încă legal acțiunile respective); Antrepriza de Lucrări și Reparații A R L Cluj S.A. (unde Strabag AG deține 99% din acțiuni, iar Ministerul Transporturilor din România deține 1%); Torgservice RM SRL (filiala din România a companiei ruse Svetofor, un lanț de supermarketuri de tip hard discounter deținut de familia Shnaider; proprietarii și firmele aferente sunt sancționate în Ucraina); SAT Reabilitare Reciclare SRL (deținută 100% de Strabag SE). ….” Integral: https://www.hotnews.ro
“„O alegere teribilă”: ISW avertizează SUA asupra unei confruntări între Rusia și NATO dacă îl lasă pe Putin să câștige în Ucraina / Washingtonul ar putea plăti un „cost mult mai mare” decât își imaginează Institutul pentru Studiul Războiului (ISW) a avertizat că Statele Unite ar putea plăti un „cost mult mai mare” decât își imaginează majoritatea oamenilor dacă vor permite Rusiei să câștige în Ucraina, relatează Sky News. …. Analiza sa are loc în condițiile în care Washingtonul rămâne într-un impas în ceea ce privește continuarea finanțării apărării teritoriului Kievului, democrații și republicanii fiind în conflict pe această temă. ISW a declarat că, dacă Rusiei i se permite să câștige, acest lucru ar avea ca rezultat faptul că SUA ar trebui să desfășoare „o parte considerabilă a forțelor sale terestre” și „un număr mare de avioane stealth” în Europa de Est. Institutul susține că această decizie ar duce probabil la faptul că Washingtonul ar trebui să facă o „alegere teribilă” între apărarea aliaților săi din NATO în Europa și protejarea Taiwanului de agresiunea chineză în Pacific. „Întregul demers va costa o avere, iar costurile vor dura atâta timp cât amenințarea rusă continuă – potențial pe termen nelimitat”, afirmă ISW. Acesta adaugă: „A ajuta Ucraina să mențină liniile acolo unde sunt prin sprijin militar occidental continuu este mult mai avantajos și mai ieftin pentru Statele Unite decât să permită Ucrainei să piardă”. „Înghețarea” conflictului este mai rău decât continuarea ajutorului acordat Ucrainei în luptă – acest lucru ar oferi pur și simplu Rusiei timp și spațiu pentru a se pregăti pentru un război reînnoit pentru a cuceri Ucraina și a se confrunta cu NATO. „A ajuta Ucraina să recâștige controlul asupra întregului sau a celei mai mari părți a teritoriului său ar fi mult mai avantajos, deoarece ar alunga forțele rusești și mai mult spre est. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Ligia Deca felicitată pe Facebook pentru cum s-a îmbrăcat la internatul surpat …. „FELICITĂRI, doamnă, ați dat dovadă de o înaltă ținută cu această ocazie. Admirabil cum ați asortat acel sacou cu cureaua și poșeta, minunat. Avem încredere în dumneavoastră”, este doar unul din sutele de mesaje de felicitare pe care le-a primit ministrul Ligia Deca. Câțiva jurnaliști au sesizat că mesajele par aproape identice și sunt lăsate de conturi ce par să se ocupe exclusiv de asta. În același timp mesajele critice sunt șterse. ….În privința dărâmării internatului, ministrul spune că nu se pune problema să existe consecințe politice. „Dacă-l mai țineți minte pe ministrul sănătății, Nelu Tătaru, ei bine, în timpul mandatului său au luat foc vreo 5 spitale și au murit mult mai mulți oameni. Mai am până să-l ajung. Spuneți-mi dacă dl. Tătaru nu este cumva apreciat, prin comparație cu, să zicem, Rafila. Așa și eu, măcar nu sunt analfabetă ca restul persoanelor care au ocupat postul. Tavane mai cad, pățăști”…..” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
https://www.timesnewroman.ro/politic/dovada-ca-simion-s-a-vazut-cu-papa-cineva-a-scris-basarabia-e-romania-pe-capela-sixtina/
😁
“Parisul și Berlinul au ajuns la un acord privind Pactul de Stabilitate / „O veste excelentă pentru Europa” …”
https://www.hotnews.ro/stiri-international-26768361-parisul-berlinul-ajuns-acord-privind-pactul-stabilitate-veste-excelenta-pentru-europa.htm
Buna ziua
Vom vedea cum e cu pactul asta de stabilitate.
Pentru cine are datoria de stat mai mare de 60 %PIB, e obligat să aibă excedent anual de 0,5% PIB. Cazul italian și grecesc su datoria publică enorma, acest excedent e ridicat la 0,65 % PIB.
Adică de la deficit peren sa treci la excedent de 60-70 miliarde euro, basm de adormit copii.
Presupun că în realitate se va ascunde sub preș anumite cheltuieli bazate pe datorie.
Care inca nu sunt clar specificate. Pare că achizițile militare vor fi excluse de la calculul datoriei.
Vom vedea ce și cum.
“Sfârșit de an – 2023
….Dacă AUR are România TV și Realitatea la picioare, PNL în schimb (cu generalul Ciucă poticnit la vorbă și încet la gând) a fost nevoit să plătească din greu bunăvoința televiziunilor. Liberalii a dat 1 milion de euro numai la Digi. Asta Digitalizare! Ministrul Boloș a modificat de atâtea ori calculele bugetului încât Ciolacu s-a plâns că „produce mai mult decât putem noi citi”. Sigur, Ciolacu nu e vreun mare cititor și ar pica testul PISA dovedind (precum Ciucă, Simonis și alții) că oficialii noștri nu știu ce scriu și nu înțeleg ce citesc. Oricum, ultimele calcule greșite la buget s-au făcut cu DNA la ușa secretarului Purice de la Finanțe care cumpărase 17 terenuri în 2 ani. De-aia ne mănâncă puricii! Averea lui Purice e încă nimic față de cea a fostului general SRI Celea (noul șef al CNAS) care deține 23 de terenuri, 2 case, 3 apartamente, 4 mașini și 3 șalupe. Ce e ciudat e că n-are niciun elicopter. Să poată zbura dacă-și pierde impunitatea la un moment dat. Cum se vede, la generali stăm bine. A reapărut și generalul Oprea care proaspăt vopsit, coafat, pensat și bine îngrășat (în ajun) a fost reales șef al defunctei UNPR pentru a-i bântui fantomatic pe alegători. Aceste exemplare parazitare n-au impiedicat România să ocupe locul 2 în UE la capitolul fericire. Hai, c-am rupt-o-n fericire! 46% din acești fericiți (altfel foarte nervoși) cred însă că în comunism era mai bine. Probabil cei care nu l-au apucat. ….”
https://revista22.ro/bref/tia-serbanescu/sfarsit-de-an-2023
“Expert Forum: Partidele politice au cheltuit aproape 100 de milioane de lei pentru presă și propagandă în primele 10 luni ale anului, adică circa jumătate din totalul subvențiilor acordate de la bugetul de stat pe 2023….”
https://www.g4media.ro/expert-forum-partidele-politice-au-cheltuit-aproape-100-de-milioane-de-lei-pentru-presa-si-propaganda-in-primele-10-luni-ale-anului-adica-circa-jumatate-din-totalul-subventiilor-acordate-de-la-buget.html
https://www.timesnewroman.ro/politic/ambasada-rusiei-i-a-chemat-pe-simion-si-sosoaca-sa-se-impace/
😁