Home
» Stiri / Revista Presei » Revista Presei – 2 septembrie.”Guvernul a dat liber la cheltuieli de personal, până să echilibreze bugetul cu ordonanța austerității. Salariile bugetarilor vor putea crește fără urmări, în afara legii responsabilității fiscale”
Revista Presei – 2 septembrie.”Guvernul a dat liber la cheltuieli de personal, până să echilibreze bugetul cu ordonanța austerității. Salariile bugetarilor vor putea crește fără urmări, în afara legii responsabilității fiscale”
Buna dimineata intr-o zi de sambata, 2 septembrie! Vremea va fi în general frumoasă, dar local călduroasă în sudul țării. Cerul va fi variabil la senin, cu înnorări temporare în a doua parte a zilei la munte și în sud-estul teritoriului unde izolat vor fi posibile ploi slabe. Temperaturile maxime se vor încadra între 26 și 31 gr C, pe alocuri mai ridicate -până la 33 gr C- în Câmpia Română; minimele termice vor fi cuprinse între 7-8 gr C în depresiunile Carpaților Orientali și 20-22 gr C pe litoral. Duminică, 3 septembrie, vremea călduroasă va fi pe suprafețe mai extinse decât în ziua anterioară, cu precădere la câmpie. Temperaturile maxime se vor încadra între 26 și 34 gr C, cu cele mai ridicate valori în sudul Câmpiei Române; minimele termice vor fi cuprinse între 8-9 gr C în depresiunile Carpaților Orientali și în jurul a 21 gr C pe litoral. În Capitală, sambata, vremea va deveni călduroasă, astfel că maxima va fi de 32 gr C. Temperatura minimă va fi de 15-17 gr. C. Duminica: 33/18 gr.C.
“Dr. Simin Florescu, despre cazurile de COVID: Nu zic să pună lumea mască pe stradă, e vorba de măsuri banale de igienă. Am auzit:“Păi şi cât timp ne mai spălăm pe mâini?”/Ce spune despre simptome / Medicul semnalează număr în creştere de copii cu rujeolă“În ultimele zile, săptămâni, vedem o uşoară creştere a cazurilor, şi la spital, adică dacă în timpul verii am avut şi zile în care nu era absolut nimeni care să vină pentru testare, acum încep uşor uşor să vină cazuri care încep să se testeze, să se consulte, avem pacienţi internaţi, din aceeaşi categorie de risc, în special vârstnici, aceeaşi poveste ca şi până acum, nu mulţi, dar există. Ca tip de tulpină virală circulantă, respectăm acel protocol privind secvenţierea cazurilor la decizia medicilor curanţi, deocamdată nu sunt decât tulpinele variantei Omicron, deci probabil că vorbim de variaţia sezonieră a cazurilor, aşa cum este şi în multe alte tipuri de infecţii virale. Întotdeauna începerea şcolilor şi crearea marilor aglomeraţii la nivel de şcoli, grădiniţe, evident că duce şi la creşterea numărului de cazuri, per total, probabil că o să vedem ceva mai multe cazuri, dar nu cred, cel puţin până deocamdată nu avem ceva surprinzător cel puţin din punct de vedere al manifestărilor clinice, ci mai multe infecţii de tract respirator superior, că aşa se manifestă, fără implicaţii deosebite, câteva cazuri mai grave la pacienţi vârstnici şi cu mari probleme anterioare de sănătate. Majoritatea celor care vin la noi să se consulte, să ne ceară sfatul, sunt pacienţi cu infecţii de tract respirator superior, cu rinită, faringită, laringită, iar cazurile care sunt spitalizate sunt cele cu forme moderate de pneumonie, dar nimic care să se asemene cu severitatea cazurilor din valurile Delta, sau valurile anterioare, cel puţin până acum nimic surprinzător”, a explicat Dr. Florescu.….Am auzit ceva de genul ”Păi şi cât timp ne mai spălăm pe mâini:”. Totdeauna ne vom spăla pe mâini, pentru că aşa este normal, dacă vrem să nu ne îmbolnăvim şi să nu-i îmbolnăvim şi pe cei din jur”, a spus medicul. ….” Integral: https://www.news.ro
“Rafila: Guvernul a adoptat lista vaccinurilor decontate. Compensarea îndepărtează orice discuţie legată de obligativitatea vaccinării …. „Este o modificare a hotărârii de Guvern 720 din 2008 şi se introduce o nouă listă, sublista E se numeşte, cu denumiri comune internaţionale corespunzătoare vaccinurilor pentru decontare. Regimul de decontare va fi între 50 şi 100%. Iar această hotărâre va intra în vigoare imediat, pentru că de acum, din luna septembrie, vor putea fi decontate pentru categoriile la risc vaccinurile gripale, iar de la 1 decembrie, celelalte vaccinuri. Şi aş vrea să le enumăr: pneumococic, meningococic, HPV, DTP, acelular pentru adulţi, vaccinul hepatitic tip B, vaccinul Rubeola Rujeola Oreion, respectiv vaccinul varicelic, care vor fi compensate în proporţie variabilă, în funcţie de categoria care este recomandată de către Comitetul Naţional de Vaccinologie”, a precizat Rafila. El a menţionat că unele dintre vaccinuri, precum cel antigripal, se vor putea administra direct în farmacie. Totodată, Rafila a declarat că această compensare se va realiza prin solicitarea unei prescripţii la medicul de familie. ….” Integral: https://www.economica.net
“Guvernul a dat liber la cheltuieli de personal, până să echilibreze bugetul cu ordonanța austerității. Salariile bugetarilor vor putea crește fără urmări, în afara legii responsabilității fiscale- Document Guvernul României a adoptat un proiect de Ordonanță care, practic, “liberalizează” creșterile de salarii în instituțiile de stat. Măsura vine în condițiile în care Guvernul este în plină campanie de reechilibrare a bugetului și pregătește o OUG cu măsuri de austeritate, în timp ce negociază cu CE un deficit bugetar mai mare. Ordonatorii de credite (de la ministere și autorități locale până la companii) vor putea să depășească limitele de cheltuieli cu personalul fără a mai respecta măsurile de echilibrare prevăzute de Legea 69/2010, a responsabilității fiscale, modificată chiar în 2023. Așa reiese din Ordonanța 32, adoptată de Guvern în 24 august anul acesta, adică săptămâna trecută. …. Concret, dacă nu vor mai trebui respectate alineatele citate mai sus, se vor putea depăși sumele alocate pentru cheltuieli cu personalul fără a mai lua măsuri ulterioare de echilibrare. Alin 3 al art 18 din legea responsabilității fiscal bugetare se referă la situațiile în care ordonatorul de credite (de la minister sau autoritate locală până la companii de stat) nu se încadrează în limita trimestrială pentru cheltuieli de personal.….” Integral: https://www.economica.net
“Pasarea răspunderii sub semnul incapacității de plată…. Indulgența Bruxelles-ului e greu de obținut, tocmai pentru că propunerile de până acum sunt precum ulciorul care a fost de prea multe ori la apă. Că desființeaz[ 200.000 de posturi neocupate din administrație, că mai taie din șefime, că mai taie de la administrația locala și de la companiile de stat, cele mai multe găuri negre, toate au mai fost invocate și nu au produs niciun efect. Deja în procedura de deficit excesiv, România și-a asumat la începutul anului o țintă de 4,4% din PIB. Că făcut-o în baza unui buget construit absolut fantezist, bazat pe o minciună, ca să se închidă cu toate populismele și dezmățul bugetar, e tipic pentru responsabilitatea actualei clase politice românești. Ținta e clar nerealizabilă. Până la 1 august, deficitul era de aproape 40 de miliarde de lei și chiar Marcel Ciolacu recunoaște că ne ducem spre un procent total de 6,2% din PIB, deci cam 50% mai mare decât cel asumat. Dacă se va întâmpla asta, CE va face un sigur lucru, cunoscut și asumat ca efect dintr-un bun început: taie fonduri europene. …. Pe de-o parte cu UE, acuzată că ne cere, de exemplu, creșterea TVA. Ceea ce e fals. Economedia a obținut un răspuns fară echivoc al CE: “Este de competența României să decidă ce măsuri specifice adoptă pentru a atinge țintele de deficit bugetar”. …. Se vorbește despre majorarea TVA, dar România pierde anual 37 de miliarde de lei din colectarea deficitară a actualului TVA, cea mai proasta din UE. Fără nicio majorare, dacă statul român ar colecta tot ce are de colectat, cele 40 de miliarde lipsă de anul acesta ar fi aproape acoperite. Dar pentru asta trebuie să ai un ANAF bine pus la punct, logistic și ca resursă umană, și să nu mai protejezi tot felul clienți politici. O altă sursă de bani ar fi reducerea imensului aparat bugetar, cel mai mare din ultimii 33 de ani. Nu posturile neocupate, ci posturi ocupate și inutile, ministere inutile. Dar dacă faci asta, strici echilibrele politice în și între partide, ceea ce e întotdeauna mai important decât starea țării. Ce zicea dl Ciolacu în scandalul azilelor despre instituții care ar trebui desființate cu totul? N-a dispărut niciuna. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“Cum a luat televiziunea lui Pandele 200.000€, fonduri peste plafonul maxim, de la Departamentul Românilor de Pretutindeni Firma care administrează Metropola TV a primit un grant de 900 de mii de lei (aproape 200 de mii de euro) pentru realizarea a două emisiuni pentru diaspora, conform unui document de atribuire publicat pe 22 august. Atât Metropola TV, cât și DRP sunt instituții finanțate din bani de la stat. …. Publivol Creativ S.A. – firma care administrează Metropola TV – apare, în documentele publice ale DPRP, pentru prima dată, pe 27 iulie 2023. Conform listei de proiecte care au fost evaluate la acea dată, firmei care administrează Metropola TV i-a fost respins proiectul înregistrat cu numărul 3967/04.05.2023 pentru că a fost „neeligibil”. …. Pe 1 august, DRDP lansează o nouă sesiune de finanțare pentru proiecte nerambursabile pentru anul 2023. Condițiile sunt păstrate. Printre ele, cel potrivit căruia, pentru proiectele ce au în vedere mass-media, solicitanții pot primi maximum 500 de mii de lei. Într-un răspuns trimis Europei Libere, DRP a precizat că Metropola TV a solicitat înscrierea pentru sesiunile de finanțare de la categoria „Spiritualitate și tradiții” unde plafonul maximal era de 2 milioane de lei. 22 de zile mai târziu, apare și prima listă de atribuire. Publivol Creativ S.A., firma Metropola TV, primește 900 de mii de lei, cu 400 de mii mai mult decât limita stabilită în ghidul de finanțare. De data aceasta, pe lângă emisiunea „Ora românilor de pretutindeni” mai apare un nume, „Noi, românii”. Noul proiect a fost depus pe 7.08.2023, sub numărul 7.618. …. Până în momentul publicării acestui articol, pe site au fost urcate 17 emisiuni. Unul dintre invitații emisiunii a fost chiar directorul DRDP, Gheorghe Cîrciu, numit de PSD, sau Natalia Intotero, parlamentar PSD, fost ministru al Românilor de Pretutindeni. Alți invitați nu au nicio legătură cu diaspora, sunt anteprenori locali. …. Cine conduce DRP La finalul lui 2022, Gheorghe Cârciu a fost numit director cu rang de secretar de stat al DPRP. Membru al Partidului Social Democrat, el a terminat o facultate privată după 20 de ani de la terminarea liceului, în 2021, la Universitatea din Lugoj, după cum relata G4Media. …. Directorul DPRP spune că, după terminarea liceului, s-a stabilit în Franța și s-a apucat de afaceri. În 2020, a candidat pentru primăria Bixid. A intrat în politică mai întâi ca membru al Partidul Ecologist Român, condus de fostul jurnalist Radu Moraru, și, în 2014, a candidat pentru o poziție de europarlamentar din partea acestui partid. ….. Publivol Creativ S.A. a fost înființată în 2019 și are ca acționari Fotbal Club Voluntari S.A. și Primăria Voluntari. A avut un capital social la înființare de 90.000 de lei și activează ca agenție de publicitate. Conform site-ului, administrează Metropola TV și Radio Sport Total FM. În 2022, Publivol Creativ S.A. a primit direct din bugetul Primăriei Voluntari 4 milioane de lei (880 de mii de euro), prin intermediul Direcției de Cultură. …..” Integral: https://romania.europalibera.org
“Cât de veche este rețeaua de electricitate din România / Pe hârtie, planurile de investiții în energie arată bine, dar pe teren, instalațiile și-au depășit durata normală de viață Infrastructura de transport și distribuție a energiei electrice este atât de veche și uzată încât cea mai mare parte a ei a depășit durata normală de viață sau se află la limită, potrivit unor date dintr-un raport pe 2022 al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Electricitatea a ajuns să circule prin instalații chiar mai vechi de 60 de ani. Distribuitorii declară investiții de multe sute de milioane de lei anual, însă pe teren gradul de înlocuire a liniilor electrice și transformatoarelor este extrem de mic, chiar tinde spre zero în unii ani. Trebuie precizat că aceste investiții declarate se regăsesc mai departe în facturi, tarifele de transport și distribuție fiind reglementate.
În cazul liniilor electrice aeriene aparținând Operatorul de Transport și Sistem – Transelectrica, aproximativ 97% au anul punerii în funcțiune în perioada 1960 – 1999. Liniile aeriene puse în funcțiune până în anul 1979 au un grad mediu de utilizare peste 100%, în condițiile în care acestea reprezintă 83% din totalul liniilor electrice aeriene de transport.
În ceea ce privește situația transformatoarelor/autotransformatoarelor din stațiile electrice ale Transelectrica, 73% din puterea instalată a acestora a fost pusă în funcțiune după anul 2000.
În cazul liniilor electrice de înaltă tensiune de 110kV din gestiunea distribuitorilor, ponderea punerilor în functiune dupa 2000 este de doar 4,53% din lungimea totală. Numărul stațiilor electrice din rețelele de distribuție, puse în funcțiune după 2000 reprezintă doar 10,8% din numărul total al acestora, iar numărul posturilor de transformare și al punctelor de alimentare instalate după 2000 reprezintă 34,32% din numărul total.
Fiind rețeaua veche și uzată, apar multe întreruperi de electricitate. În 2022 au mai scăzut față de anul precedent, dar rămân în continuare semnificative. SAIDI (indicele durată medie a întreruperilor pentru un utilizator) întreruperi planificate a înregistrat o scădere a valorii medii la 132,21 minute/an față de valoarea de 155,59 min./an înregistrată în anul 2021, iar SAIDI întreruperi neplanificate înregistrează o scădere la valoarea de 108,25 min./an, față de 130,43 min./an în 2021……” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Haiducia din comerțul cu GPL în România. De ce catastrofa de la la Crevedia era mai degrabă o chestiune de “când”, nu de “dacă” și ce trebuie să se schimbe …. Gazul petrolier lichefiat (GPL) este un combustibil folosit de multă vreme, mai întâi în celebrele butelii de aragaz și, mai apoi în transportul auto, de unde, din acei cilindri de culoare în general albă (skid-uri) sunt pompați în rezervoarele automobilelor cu instalații de GPL în acele locuri amenajate special și autorizate. Avantajul pentru șofer ar fi cumva unul legat de preț (litrul de GPL costă mai puțin de jumătate față de litrul de benzină de exemplu), chiar dacă autoturismul are un consum ceva mai mare. Pe de altă parte, acest carburant este socotit și mai ecologic, emisiile fiind mai reduse – de fapt vorbim, pentru GPL auto, de un amestec de gaze – butan și propan. Toate cele trei rafinării românești produc GPL, și avem, în plus, și terminale (Galați, Giurgiu, Midia, Mangalia), prin care cantități de GPL se importă sau exportă. Potrivit unor date ale ZF, consumul național ar fi undeva la 400.000 de tone, dintre care ceva mai mult de jumătate folosit pentru încălzire. O piață estimată de ZF undeva la aproape jumătate de miliard de euro, cu actori mari și cunoscuți în distribuție (Rompetrol Gas, Gaspeco, Butan Gas, Bulrom Gas Impex, Forte Gaz) dar și cu mulți mai mici si unii traderi (City Gas – terminal Galati, Vixon Gas – terminal Giurgiu). În România ar fi, în total, circa 1.300 de puncte de încărcare cu GPL. Prima problemă nu este la producător și nici măcar (în mare parte) la ultimul comerciant – proprietarul skid-ului, dacă acesta funcționează legal. Ci pe drum. …. În general, de la punctul de încărcare cu GPL (rafinărie, terminal, depozit) gazul se încarcă, în mediu autorizat și controlat, în cisterne mari, cu o capacitate de circa 20-22 de metri cubi, pentru transport. Ca să poată fi transportat, el se lichefiază, iar în cisterne presiunea este undeva la 17 bari. Problema este că aceste cisterne nu au voie, legal, după ce pleacă de la punctele de alimentare, să intre în orașe și să alimenteze skid-urile mici, care au o capacitate de 4-5 metri cubi, Aici au acces doar cisternele mai mici, de 7,5-8 metri cubi. Așadar, pentru a ajunge la skid, gazul trebuie transvazat – mutat – din cisterna mare în cisterna mică. Din păcate, în extrem de multe situații acest transfer nu se face în spații dedicate, autorizate, sau în depozite, în condiții de siguranță și cu toate echipamentele adecvate. Ci în spații improprii, și “la fereală” –, sub poduri, pe marginea drumurilor foarte puțin circulate, în păduri, în parcări sau, așa cum s-a văzut și-cel mai probabil se va și demonstra după anchetă – în incinte ca cea a firmei Flagas din Crevedia. Asta inclusiv pentru faptul că multe dintre firmele mici, no-name, au autorizație de comercializare a GPL fără să aibă și depozite. Asta pentru că un transfer într-un punct autorizat costă și este “la vedere”, și, la fel, să încarci o cisternă “mică” la depozit cu care să bați zeci sau sute de kilometri până la skidul din localitate nu mai este la fel de profitabil. De aceea, se alege foarte des acest transfer ilegal, făcut cât de discret se poate, și, desigur, extrem de periculos. Și se poate inclusiv pentru că, după cum spune omul nostru, autoritățile nu au dezvoltat un sistem de urmărire a transporturilor rutiere de GPL, cum se întâmplă în cazul transporturilor de carburanți clasici, de exemplu. Se știe doar cine și unde încarcă, dacă merge la un depozit/terminal al unei firme mari să încarce. Iar această tranzvazare ilegală se mai face dintr-un motiv, desigur tot cu scopul de a câștiga mai mult. Mai există o practică, din ce spune omul nostru: unii aleg se cumpere GPL, mai ales din import, mai slab calitativ decât ce ar trebui să ajungă la skid, care este mai ieftin. Ei amestecă o parte din acest GPL cu GPL cumpărat și adus cu altă cisternă de la un producător cunoscut, cu specificațiile tehnice corecte, cumva “mai bun”. Practic amestecă cele două tipuri de gaz, astfel încât calitatea să nu scadă totuși sub minim, și duce amestecul la skid-ul de unde alimentează mașinile, însă în acte cu specificațiile de la producătorul de unde a luat gazul “mai bun”. ….” Integral: https://www.economica.net
“Gazul, oltenii și rușii. De unde provine gazul imperiului GPL al familiei Doldorea În 2010, trei mari jucători de pe piața gazului lichefiat din Oltenia se unesc. Și ia naștere gigantul Ade Gas Oil. Competitori pe piața internă, afacerea lor comună a devenit comerțul engros cu GPL. Au creat o mega companie, care are atestat pentru importul de combustibil din Rusia și Kazahstan. Socotelile făcute de patronii celor trei firme au fost bune. Afacerile lor separate au înflorit în paralel cu cele ale companiei în care toți erau acționari. Cumpărau prin firma Ade Gas GPL în cantități uriașe, cu discounturi foarte bune, și revindeau gazul prin firmele proprii sau la terți. Ade Gas Oil înseamnă:
Azalis SRL – deținută de Cristi Berceanu;
Dolchimex – deținută de frații Doldorea, Ionuț și Cristian; (*Unul dintre depozitele familiei Dordulea, deținut prin firma Flagas SRL a explodat sâmbătă, la Crevedia).
Eurogenetic – deținută de familia Crețan – Ionuț, Mihăiță și Gheorghe;
Din 2012 și până în 2022, cifra de afaceri a crescut la toate cele trei firme acționare de câteva ori. Dar și a celorlalte afaceri din portofoliul acționarilor. De departe, cea mai valoroasă, și cu cea mai spectaculoasă evoluție, este SC Flagas, deținută de Ionuț Doldorea și Ionuț Cosmin Stîngă. Cifra de afaceri a crescut de 500 de ori între 2009 și 2022. Unde se intersectează interesele firmei Ade Gas Oil cu Rusia? Un fost director al Ade Gas Oil a declarat că firma importă gaze din tot spațiul ex-sovietic Într-un interviu acordat revistei Oltenia Business, în 2013, Corina Culiță, abia numită director al companiei, a vorbit despre afacerile concernului Ade Gas Oil și despre importurile de gaze din Rusia. Dar lasă și să se înțeleagă că venirea ei a deschis firmei noi piețe, mai ales pentru import. Corina Culiță venea cu know-how-ul Rompetrol Gas, acolo unde a fost director comercial. …. „În Oltenia ajunge GPL de un înalt nivel calitativ din toate țările ex-sovietice – Rusia, Kazakhstan, Ucraina, Belarus, Turkmenistan. ADE Gas este una din puţinele companii din România care a reuşit într-un timp relativ scurt, datorită dezvoltării relaţiilor externe şi abilităţilor de negociere, să devină unul din cei mai importanţi importatori de GPL”, mai adăuga Corina Culiță. ….” Integral: https://romania.europalibera.org
“Infrastructura surpată a României. Drumuri și poduri intrate în reparații imediat după inaugurare Reparațiile pentru drumuri și poduri în România încep la scurt timp de la inaugurare, ultimul exemplu fiind cel al podului de la Brăila, cărui acum i se verifică șuruburile. ….. Pe rețelele de socializare au apărut imagini în care un cetățean scoate fără eforturi șuruburile dintr-un parapet al podului care leagă Brăila de Tulcea. În plus, porțiuni din asfalt sunt deja denivelate de podul comparat la deschidere cu celebrul Golden Gate. Astfel, s-a ajuns ca CNAIR să emită un comunicat jenant referitor la șuruburi. …. În iunie 2022, podul de la Luțca (jud. Neamț) s-a prăbușit în apele râului Siret, cu tot cu două mașini care treceau pe el și ucigând 16 oi. În acest caz, Dorel a fost președintele CJ Neamț, Ionel Arsene. Se știa de multă vreme că podul are nevoie urgentă de reparații, iar o expertiză din 2018 recomanda înlocuirea completă a suprastructurii podului și consolidarea pilonilor. Însă soluția adoptată de CJ Neamț a fost lucrări superficiale de refacere și modernizare care au costat totuși 8,3 milioane de lei. „S-au făcut modernizări, dar fără a se umbla la structura de rezistență”, a precizat după surpare patronul firmei care a făcut lucrările, acesta apărându-se prin faptul că a respectat proiectul tehnic. ….Un alt pod care se apropie de stadiul în care șoferii ar trebuie să facă o cruce mare înainte să intre pe el este pasajul Basarab. Deocamdată nu au fost descoperite probleme la structura de rezistență, dar pasajul are nevoie de reparații. Pasajul Basarab a fost inaugurat în 2011, costând peste 250 de milioane de euro, însă nu a fost recepționat de Primăria Capitalei nici până în ziua de astăzi, iar în lipsa recepției, nu se pot face reparațiile. Recepția nu s-a făcut pentru că Primăria Generală a constatat că unele lucrări făcute de către constructorii FCC Construccion (Spania) și Astaldi (Italia) nu erau conforme proiectului inițial. …. Drumuri cu traseu variabil ….Pe lângă faptul că autostrăzile sunt greu de terminat, acestea au tendința să ai un traseu variabil. Adică uneori, o iau la vale. Alegerile, prezidențiale sau parlamentare, au tendința să avarieze autostrăzile în construcție. Un lot al autostrăzii dintre Sibiu și Orăștie a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu puțină vreme înainte de prezidențiale, în prezența premierului Victor Ponta, după o perioadă în care s-a lucrat în ritm susținut. Însă în decembrie 2015, autostrada a trebuit închisă după ce au apărut crăpături în asfalt, iar lucrările de remediere au durat mai multe luni. A trebuit demolată și refăcută o porțiune de 200 de metri de drum. Problemele nu au fost remediate complet, astfel că o expertiză tehnică a CNAIR realizată în acest an arată că viaductul de la Aciliu, cu o lungime de un kilometru, suferă de fisuri atât la pilonii de susținere, cât și la infrastructură. Cutremurele din luna februarie au accelerat degradarea viaductului astfel că sunt necesare lucrări urgente de consolidare. Și liberalii au reușit să afecteze o autostradă din considerente electorale. Tronsonul de autostradă Alba Iulia – Sebeș a fost inaugurat de ministrul Transporturilor de atunci, Lucian Bode, în decembrie 2020, în preajma alegerilor parlamentare. Inaugurarea a fost precedată de un ritm intens al lucrărilor, cu asfaltări pe ploaie, la temperaturi scăzute. După fix doi ani, o alunecare de teren la Pârâul Iovului a provocat apariția de crăpături în asfalt. ….” Integral: https://www.fanatik.ro
“Pandemii administrative Pe fondul invaziei de nenorociri publice care lovesc la intervale din ce în ce mai frecvente România (accidente rutiere pe fond de consum de alcool și droguri la vârste fragede, incendii rezultate cu morți și răniți din activități clandestine, pacienți decedați din nepăsare pe treptele spitalelor, un sistem judiciar care închide ochii în fața fărădelegii etc.), puțini sunt cei care își mai pun încrederea în funcționarea minimal suficientă a instituțiilor statului român, aflate în completă degringoladă internă. Doar clanurile interlope și afaceriști politici ce căpușează bugetul de stat au un cuvânt greu de spus în ministerele României. Uniunea Europeană nu se ocupă de politica internă a unui stat până la a verifica activitatea reală din prefecturi, secții de poliție, primării, judecătorii, azile, orfelinate și spitale. …. Ce se petrece în Tecuci, Crevedia, Caracal, Calafat, Mizil, Bârlad, Botoșani etc. e de domeniul fantasticului românesc, unde anarhia veselă (și criminală) dictează dezordinea publică. Sărăcia și lipsa de oportunități economice creează corupția vânoasă și violentă, un teritoriu al nimănui în afară de câteva clanuri prăduitoare și puțin generatoare de mărfuri și servicii umane. Statul nostru, în ciuda bugetelor consistente din aria siguranței și ordinii publice (relativ la cele pentru educație și sănătate, desigur), nu își controlează cetățenii atunci când se încasează taxe și impozite sau în lumea diversă a crimei organizate (de la trafic de droguri la cel, cumplit, de persoane). E un stat polițienesc doar la realizarea și alocarea bugetului de stat. În realitate, banii se folosesc ineficient și se pierd pe drum, neajungând la ținta finală: beneficiul cetățeanului. Grija autorităților, alese politic, este de a trimite situații de completat sub forma unor tabele în Excel și a de redacta raportări în Word, limba de lemn și edulcorarea situației reale având necontenit câștig de cauză. În locul verificării alarmate la fața locului, pe care autoritățile în stat la fac în silă și cu amenințări, chitite pe mărunțișuri fără sens sau deschizând dosare penale în stânga și dreapta, închise după câteva luni sau prescrise după șapte ani, atunci când deja s-a produs dezastrul, instituțiile de stat se acoperă din timp cu hârtii, semnate și contrasemnate de directorii din acele instituții publice, de parcă prin trasarea responsabilității prin multiple semnături și ștampile se anticipează vinovatul unui accident deja real, pe cale să se producă live, eventual prezentat ca un breaking news.Se previzionează dezastrele cu răspunderi scrise, însă nu se tratează din timp problemele. Nu tratăm, ci simulăm prea târziu tăierea în carne vie. …. Pe acest fond de neîncredere legitimă a populației adulte în ordinea politică în stat, școlile și liceele redevin extrem de active din 11 septembrie 2023. Avem o rată a abandonului școlar ridicată, mult mai mare în realitate decât în raportările oficiale. Actele de violență, consumul de droguri etc. nu au scăzut din unitățile de învățământ preuniversitar în ultimii ani, în ciuda comisiilor naționale de disciplină care există, ci, dimpotrivă, au crescut. DGASPC-urile și-au dovedit limitele în scandalul azilelor groazei din iulie 2023. Ce se va întâmpla în acest an școlar preuniversitar? Imposibil de spus, dar pe fondul implementării Legii Nr. 198 din 2023, care nu are încă metodologiile și procedurile puse la punct (iar incoerența lor se va verifica din mers, ca de obicei) se vor produce atâtea ciudățenii sistemice încât riscul unor crize publice pe măsură sunt mari. …..” Integral: https://www.contributors.ro
“Alertă falsă. Cei doi bizoni evadați de la Zoo Târgu-Mureș erau primarul și prefectul Informații de ultimă oră de la Târgu-Mureș, unde a fost emisă o avertizare de tip Ro-Alert după ce a fost semnalată evadarea a doi bivoli de la grădina zoologică din localitate. Se pare că nu ar fi vorba de bizoni, ci de primarul orașului și de prefectul de Mureș, care au fost confundați din nou cu teribilele patrupede nord-americane. Se pare că cei doi ar fi încercat să sustragă un cotlet din cușca leului, cu pretextul că fac o vizită pe teren după ce un turist a fost mușcat de tigru cu o zi înainte, chiar la Zoo. Când au fost întrebați de Poliția Locală ce caută acolo, cei doi și-au zburlit coama și au spart un gard cu greabănul. …..” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii: Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
2 Raspunsuri la Revista Presei – 2 septembrie.”Guvernul a dat liber la cheltuieli de personal, până să echilibreze bugetul cu ordonanța austerității. Salariile bugetarilor vor putea crește fără urmări, în afara legii responsabilității fiscale”
Saracii de ei. NU au reușit să prevină o grămadă de falimente assicurative, dar cer prime.
PENTRU CE ?
E o instituție inutilă ( făcută la cererea UE dar nu face nimic din ce ar trebui să facă. E DOAR un loc de posturi extrem de bine plătite pentru piloși. )
Printre cei ” revoltați” e si un pensionat special din SRI. General .
” săracul” avea pensia mica și evident, un salariu de mii de euro lunar cumulat cu pensia e tipic de ” patrioții ” ăștia care au adus tara la sapa de lemn.
” sapa de lemn” ?
Clar și vizibil.
Nu degeaba Ciolacu e la UE cu căciula in mana să poată marii deficitul.
Bugetari multi, pensionați speciali/ de serviciu idem, buget construit prost, multa clientela politică flămândă , basca alegeri anul următor și nici o reformă realizată .
Clar că bugetul e prea mic pentru o familie așa de mare care trăiește pe datorie.
PS.
DACA nu le aproba UE doleanțele mai exista o UNICA salvare. FMI. Unde am mai fost.
Așa e când diplomații cu studii mărețe, doctorate, master, ajung la banul public.
Dezastru financiar dar oficial camuflat.
Buna ziua.
https://economie.hotnews.ro/stiri-pensii_private-26502376-criza-asf-fara-sprijin-politic-oamenii-lui-marcu-parasesc-institutia-sute-angajati-isi-cer-primele-mii-euro-neacordate.htm
Saracii de ei. NU au reușit să prevină o grămadă de falimente assicurative, dar cer prime.
PENTRU CE ?
E o instituție inutilă ( făcută la cererea UE dar nu face nimic din ce ar trebui să facă. E DOAR un loc de posturi extrem de bine plătite pentru piloși. )
Printre cei ” revoltați” e si un pensionat special din SRI. General .
” săracul” avea pensia mica și evident, un salariu de mii de euro lunar cumulat cu pensia e tipic de ” patrioții ” ăștia care au adus tara la sapa de lemn.
” sapa de lemn” ?
Clar și vizibil.
Nu degeaba Ciolacu e la UE cu căciula in mana să poată marii deficitul.
Bugetari multi, pensionați speciali/ de serviciu idem, buget construit prost, multa clientela politică flămândă , basca alegeri anul următor și nici o reformă realizată .
Clar că bugetul e prea mic pentru o familie așa de mare care trăiește pe datorie.
PS.
DACA nu le aproba UE doleanțele mai exista o UNICA salvare. FMI. Unde am mai fost.
Așa e când diplomații cu studii mărețe, doctorate, master, ajung la banul public.
Dezastru financiar dar oficial camuflat.
Saracii de ei! 🙁