Revista Presei – 2 ianuarie.”Un raport de audit al Curții de Conturi arată de ce criza energetică a prins țara noastră complet nepregătită, cu o scădere constantă a producției interne”
02/01/2024 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de marti, 2 ianuarie! Vremea va fi caracterizată tot de temperaturi peste cele specifice perioadei. Cerul va fi temporar noros și va ploua, local în sudul țării, în nord-vest și izolat în rest. La altitudini mari la munte, pe alocuri vor fi precipitații sub formă de lapoviță și ninsoare. Vântul va sufla slab și moderat, cu intensificări în zona montană, în special la altitudini mari în Carpații Orientali și Occidentali, iar la viteze mai mici și în zonele joase din nord-vest. Temperaturile maxime se vor încadra în general între 4 și 12 gr, iar cele minime între -6 gr în estul Transilvaniei și 6 gr în Dealurile de Vest. Bucuresti: 9/-1 gr.C.
“Cinci lucruri simple pe care le poți face în 2024 ca să ai o sănătate de fier …. Adoptarea unei diete antiinflamatoare, cu indice glicemic scăzut Fiecare aliment are un scor de la zero la 100 în funcție de modul în care afectează nivelurile glicemiei, potrivit indexului glicemic. Alimentele din partea inferioară a indexului au un impact minim, cele cu scoruri mari provoacă modifiarea glicemiei. “Trecerea la o dietă cu indice glicemic (IG) scăzut va reduce nivelul de insulină și va duce la pierderea de grăsime, fără pierderea masei musculare, atât timp cât aportul caloric zilnic este adecvat”, a spus Osborn. Cea mai mare parte a carbohidraților ar trebui obținută din legume și legume, recomandă el, evitând carbohidrații simpli – inclusiv zahăr, pâine, paste și orez – cu indici glicemici mai mari de 40. “Consumă fără restricții cantități mari de grăsimi – ulei de măsline, avocado, nuci și unt – pentru a-ți antrena corpul să ardă grăsimea și consumă cu moderație proteine (din carne slabă și pește) pentru a-ți susține masa musculară. Nu uita, cheia pentru arderea grăsimilor este acumularea sau menținerea masei musculare. E motorul tău”, a spus specialistul. Prioritizarea antrenamentului de forță Pierderea masei musculare odată cu înaintea în vârstă nu este asociată doar cu fragilitatea, dar și cu declinul cognitiv, de aceea e important să-ți protejezi musculatura prin antrenamente de forță. “E clar că abilitatea ta de a evita bolile legate de vârstă, cum ar fi bolile de inimă și cancerul, rezidă în masa musculară”, a spus Osborn. …. Urmărirea tensiunii arteriale “Nu există un mod mai simplu de a reduce riscul de boli caracteristice vârstei decât să-ți monitorizezi tensiunea”, a spus Osborn. …. Cel mai bun mod de a-ți menține tensiunea arterială în limite normale este să mănânci sănătos, să faci mișcare zilnic și să reduci stresul. “Suplimente precum magneziul, extractul de sfeclă roșie și acizii grași omega-3 pot ajuta, de asemenea, la reducerea tensiunii sanguine”, a spus expertul. Analizele de sânge făcute periodic Pe măsură ce oamenii înaintează în vârstă, inflamația crește, nivelul hormonilor scade și devine mai greu să reglezi nivelul glicemiei. “Combinația dintre acești trei factori și alții accelerează procesul de îmbătrânire”, a spus Osborn, comparând acest proces cu cel de ruginire pe dinăuntru, cum se întâmplă la o mașină. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“PREVIZIUNI | Care sunt pericolele pentru economie în 2024? Prof. Cristian Păun: „Cuvintele-cheie rămân prudență, inteligență și cumpătare” …. Principalul pericol pentru anul viitor este ca deficitul bugetar să fie mai mare decât cel prognozat, adică statul să se întindă cu cheltuielile cu mult mai mult decât își permite, ceea ce poate duce la o spirală inflație – salarii cu consecințe negative asupra puterii de cumpărare a românilor, consideră Cristian Păun, Cristian Păun, profesor universitar la Academia de Studii Economice (ASE) din București, în cadrul Facultății de Relații Economice Internaționale. „În principiu, anul 2024 va fi identic cu cel din 2023. Dar mai rău. Ne va scutura mult mai tare și o să avem nevoie de alți 2-3 ani ca să ne revenim. Principalul pericol din spatele deficitului excesiv rămâne însă populismul, tipic unui an electoral. Care îl poate face și mai excesiv decât ne așteptăm”, scria profesorul universitar, într-o postare pe Facebook, pe care a o ilustra și cu o schemă succintă: ….. Profesor Cristian Păun: Sigur că da, doar că Guvernul va fi, părerea mea, foarte atent la acele categorii sociale numeroase. Adică fiind an electoral, va fi atent să-i mulțumească în primul rând pe cei mulți care pot ieși în stradă și pot face balamuc destul de mare. Și atunci cu siguranță are o strategie electorală Guvernul, pentru că oricum nu va putea mări tuturor aceste salarii și atunci cumva va trebui să aleagă. Va trebui să aleagă și cu siguranță alegerea va fi mai degrabă electorală, va fi mai degrabă orientată pe vot și cu ochi la urnele din anul electoral. Deci foarte probabil, foarte probabil cei mulți vor primi ceva, dar, fiind mulți, resursele sunt foarte importante din buget și atunci cumva Guvernul va alege pe cei mulți și importanți, dar nu le va putea acorda niște creșteri semnificative. Probabil va merge pe niște firimituri, asta dacă nu riscă această majorare a deficitului mult peste ce și-a propus. Eu nu cred că Guvernul se va încadra în 5% din PIB într-un an electoral robabil. Vom merge cu un deficit chiar peste cel din 2023, undeva către 7%. Am văzut și estimările făcute de Consiliul Fiscal, sunt și ele tot cam în zona respectivă. Deci, din punctul meu de vedere, se vor da ceva majorări, dar încă o dată, repet, se vor da aceste majorări foarte țintit electoral și nu în procentul pe care îl așteaptă aceste categorii sociale. ….Deci cuvintele-cheie rămân și pentru 2024 prudență, inteligență și, evident, cumpătare. Pentru că nu va fi un an ușor. Inflația, în general, sărăcește pe cei săraci, pe cei cu venituri medii. Inflația deteriorează clasa de mijloc foarte, foarte mult și o aduce în zona de sărăcie. Dacă nu ești atent cu cheltuielile pe care le faci și în continuare, mergi pe același tip de comportament, ca și cum nu se întâmplă nimic în jurul tău, riști să sărăcești semnificativ de mult. ….” Integral: https://www.gandul.ro
“Dezastrul din industria energetică. Cum și-a sabotat România producția de gaze naturale și a pierdut 2 miliarde de euro Un raport de audit al Curții de Conturi arată de ce criza energetică a prins țara noastră complet nepregătită, cu o scădere constantă a producției interne România este al doilea cel mai mare producător de gaze naturale din Uniunea Europeană, după Olanda. Totuși, scăderea constantă a investițiilor din sectorul energetic în ultimii 15 ani a dus la o scădere a producției interne astfel încât România a fost nevoită să crească importurile de gaze naturale, importuri efectuate la prețuri mai mari decât cel de export al gazelor naturale din producția internă. România, fără o strategie energetică națională Luna trecută, Curtea de Conturi a publicat raportul unui lung control de audit, desfășurat între anii 2017 și 2021 la Ministerul Energiei și ANRM (agenția pentru resurse minerale, al cărui șef a fost mutat recent la ANRE), privind strategiile și politicile publice din domeniul producției de gaze naturale. O parte din concluziile acestui raport arată și de ce, în anii 2021-2022, criza energetică a lovit România atât de puternic. ….În prezent, România are o strategie națională în energie adoptată în urmă cu 16 ani – au mai existat încercări în anul 2016 de elaborare a unei noi strategii, însă proiectul nu a fost finalizat, deși Ministerul Energiei a alocat circa 2 milioane de lei – ce presupunea investiții în sectorul gazelor naturale de 1,5 miliarde euro, însă și acestea au fost realizate doar parțial. Raportul subliniază că începând cu 2015 toate Guvernele au recunoscut necesitatea elaborării unei noi astfel de strategii, rezultatul fiind unul în care până și Ministerul Energiei a ajuns să nu mai publice date relevante pentru industrie….. În ceea ce privește urmărirea gradului de implementare a obiectivelor strategice, s-a remarcat faptul că Ministerul Energiei nu a colectat, sintetizat şi nici nu a publicat periodic date relevante privind îndeplinirea obiectivelor stabilite prin Strategia energetică a României, nerealizându-se astfel o monitorizare eficientă a stadiului implementării acestor obiective”, arată raportul Curții de Conturi, unde este subliniat faptul că în cei patru ani în care s-a desfășurat controlul de audit ministerul nu a elaborat nici măcar o politică energetică pe baza programelor de guvernare ….. Lipsa investițiilor serioase avea să afecteze și capacitatea de stocare, a cărei importanță strategică a fost vizibilă anul trecut, atunci când statele UE au adoptat o politică comună de stocare a rezervelor de gaze naturale pentru iarna trecută. ….” Integral: https://www.fanatik.ro
“USR-istul Radu Miruță: Ciolacu inventează dosarul cu șină varianta 2.0. Cloud-ul guvernamental e doar o mega afacere pentru unii .… 𝐃𝐞 𝐜𝐞 𝐧𝐞–𝐚𝐫 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐞𝐬𝐚 𝐩𝐨𝐯𝐞𝐬𝐭𝐞𝐚 𝐚𝐬𝐭𝐚? Dincolo de faptul că e pe banii noștri, digitalizarea ar însemna o viață mai ușoară pentru fiecare dintre noi: am scăpa de timp pierdut pe la ghișee, de drumuri, de copii după diverse acte, de nervi și operațiuni inutile, am tăia o serie de cheltuieli de pe listă, de a ne mișca mai repede cu totul, ca țară. Si…de a creste produsul intern brut, acel izvor din care se alimentează pensiile, învățământul, sănătatea, transporturile…cam tot”, spune Radu Miruță. Acesta arată că din 2022, instituțiile statului român s-au bătut între ele pentru a gestiona o bucată cât mai mare din ceea ce printr-o Ordonanță de Urgență statul român numea Cloud Privat Guvernamental, respectiv Autoritatea pentru Digitalizarea României a luat bucata de Software as a Service, STS a luat bucata de Infrastructure as a Service și Platform as a Service, iar SRI a luat bucata de securitate cibernetică a serviciilor. După aproape 1 an se constată că niciuna dintre aceste instituții n-a făcut ceva concret. „Atunci, Guvernul României a anunțat cu mare fast deblocarea proiectului de Cloud, prin simplul fapt că se împărțiseră căprăriile. Fiecare instituție a plecat la scara ei și, după aproape 1 an am constatat că niciuna dintre ele n-a făcut ceva concret, ci s-a cam uitat neputincios la bucata cu care a rămas în brațe. Și… atât! STS a mai mișcat câte ceva, SRI încă nu a prea avut material pentru care să lucreze, livrabilul către ei trebuind să vina după ce STS și ADR ar fi făcut din bucata lor, iar ADR nu a făcut mai nimic”, spune Miruță. …. „Simplu, un nou OUG în care au împărțit întreg Cloud-ul guvernamental în două bucăți: statul ia una, probabil o firmă privată ia alta. Nu-i asta drama, ci că pe aceiași bani pe care și asumase statul să facă, dublează cu ceva făcut de la zero, de alții care se pricep. Altfel spus, fiecare instituție (ADR, STS, SRI) rămâne responsabilă de aceeași tehnologie (SaaS, PaaS, IaaS), dar doar pe o suprafață mult mai mică”, afirmă Miruță. El adaugă că nici premierul Ciolacu, nici miile de oameni din subordinea sa responsabili cu digitalizarea nu explică:
- De ce două Cloud-uri?
- De ce instituții ale statului român și-au redus parohiile în povestea Cloud-ului, după ce inițial se băteau pentru o felie mult mai mare?
- Ce se va întâmpla cu banii, deja, alocați pentru o bucată mai mare, dacă cei responsabili fac doar o bucată mai mică?
- Ce aplicații se vor muta în Cloud-ul făcut de către stat și ce aplicații se vor muta în “celalalt”, probabil cumpărat ca soluție la cheie de la marile companii?
- De ce Guvernul cumpără pentru Cloud consultanță de la Banca Mondială și de la BERD, cât timp a înființat instituții pentru digitalizarea României, unde angajații sunt plătiți cu zeci de mii de euro? ….” Integral: https://www.g4media.ro
“”Lipsă de viziune”, plan managerial lipsit de claritate. Cum motivează CSM avizul negativ pentru procuroarea Mihaiela Moraru-Iorga, propusă de Gorghiu la șefia unei secții din DNA ….Secția pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) spune în motivarea deciziei de a aviza negativ propunerea ministrului Justiției că proiectul de management al procuroarei Moraru-Iorga – structurat în 4 capitole – a fost redactat în termeni generali, fără a include o prezentare concretă a structurii și a activității Secției de combatere a corupției DNA, pentru a cărei conducere candidează. Conform procurorilor din CSM, soluțiile pe care le-a propus Mihaiela Moraru-Iorga nu ar fi fundamentate pe date concrete privind resursele umane existente în Secția de combatere a corupției și volumul de activitate înregistrat de procurorii acestei secții, date pe care aceasta nu le-a putut prezenta nici la interviu, în urma întrebărilor adresate. Planul de management, „lipsit de claritate și precizie” și fără soluții concrete
- „Prin urmare, nu rezultă că doamna procuror are o viziune clară asupra strategiei de management propuse, aceasta fiind întocmită fără a fi avut în vedere specificul Secției de combatere a corupției, motiv pentru care planul de management are un caracter superficial.
- Doamna Moraru-lorga Mihaiela a menționat în cuprinsul proiectului că obiectivele generale ale procurorului șef de secție trebuie să se suprapună cu cele ale Ministerului Public și trebuie să fie de natură a asigura obținerea rezultatelor urmărite prin planul managerial al procurorului șef al Direcției Naționale Anticorupție, fără a avea, însă, o viziune referitoare la cooperarea interinstituțională și internațională a Direcției Naționale Anticorupție cu partenerii europeni și internaționali, unul dintre punctele importante ale planului de management al procurorului șef al structurii de specialitate. ….” Integral: https://www.hotnews.ro
“Omul modern este mai puțin liber în acțiunile și gândurile sale decât au fost strămoșii săi Interviu cu Thierry Wolton ….”După ce am studiat vreme îndelungată istoria secolului trecut, marcată de apariția unor regimuri totalitare care au fost rodul, printre altele, al progresului, al unei voințe etatiste și al unei pasivități generale, după ce am văzut nemijlocit ce s-a ales de popoarele care au trecut printr-un asemenea sistem, după ce mi-am dat seama ce reprezintă libertatea pentru cei care au fost lipsiți de ea, am ajuns la concluzia că drumul pe care am pornit duce înspre o servitute de o eficiență și o amplitudine nemaivăzute până acum. Omul s-a mai lăsat pradă de-a lungul vremii de nenumărate ori unei servituți adesea voluntare, din comoditate, câteodată din lașitate, dar cea de acum se dovedește a fi de o amploare fără precedent, întrucât instrumentele utilizate pentru a se impune acoperă toate planurile existenței noastre, de la cel personal și familial până la cel politic, economic, social, cultural, atingând chiar și sfera securității și a sănătății. De aici paradoxul în care trăim: tehnologia deschide calea înspre libertate pentru țările în care libertatea e îngrădită, în vreme ce, în țările care se bucură de libertate, tehnologia devine un inegalabil instrument de control“ ….. Tehnologia nu este niciodată neutră, totul depinde de scopul în care este folosită. Rețelele de socializare, care sunt o moștenire și o extensie a revoluției Internetului, sunt mijloace formidabile de exprimare accesibile tuturor. Ele sparg monopolul așa-numitor „cunoscători” – elita intelectuală, dar și alții – și al „vorbitorilor”, adică mass-media tradiționale. Într-un cuvânt, putem spune că ele permit oamenilor să se exprime. Ceea ce are și dezavantaje: în primul rând, nu toată lumea are ceva interesant de spus, ceea ce înseamnă că rețelele de socializare conțin o mulțime de banalități, de prostii și chiar idioțenii. Pe urmă, aceste medii care facilitează exprimarea tuturor promovează și fenomenul de „panurgism”, când toată lumea este îndreptată să meargă în aceeași direcție, adică nu mai este vorba de a gândi, ci de a urma, într-un mimetism generalizat, un curent principal, fenomen generat de teama de a te îndepărta de ceilalți. Acest lucru duce la explozii de expresii populiste extrem de dăunătoare pentru viața într-o societate și pentru democrație. …. O dictatură care are capacitatea de a controla discursul public nu suferă la fel de mult de pe urma acestei distorsionări. Armele sunt de fapt inegale, deoarece dictaturile profită de acest fenomen de masă pentru a influența opinia publică în interiorul democrațiilor, în schimb, reglementările asupra rețelelor sociale împiedică democrațiile să riposteze corespunzător. Pe scurt, Internetul, care a fost văzut inițial ca un instrument eliberator, se dovedește, în practică, a fi o armă destabilizatoare pentru aceste insule ale libertății care sunt democrațiile. …. Internetul este despre libertate, dar se pare că este și despre control și supraveghere, iar niciun stat nu va renunța la asta, inclusiv democrațiile. Pentru o dictatură, Internetul a devenit astăzi cel mai bun gardian al puterii, o demonstrează din plin China. Prin diverse aplicații, Puterea poate ști realmente ce gândesc și ce spun oamenii, ce fac și ce consumă etc., ceea ce este visul oricărei dictaturi. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“România trebuie să preia rapid imigranții care ajung în Austria, via România. Ce prevede acordul București-Viena în cazul Schengen …. Ce prevede Documentul de acord Colaborarea în vederea limitării mișcărilor secundare în conformitate cu dreptul Uniunii, în special prin angajamentul de a aplica rapid și cu diligență întregul acquis de la Dublin, prin preluarea imediată a tuturor solicitanților de azil pentru care Bulgaria și România sunt responsabili în conformitate cu Regulamentul Dublin (și cu viitorul regulament privind azilul și Regulamentul privind gestionarea migrației), fără nicio limitare (în special în ceea ce privește numărul de persoane care urmează să fie preluate în decursul unei luni), prin preluarea beneficiarilor de protecție internațională în BG și RO, precum și prin garantarea rapidă (max. 3 zile lucrătoare) la răspunsurile la cererile de preluare/preluare. În prezent, acest lucru este în special relevant pentru solicitanții de azil afgani și sirieni. CM 5950/23 4 ….” Integral: https://www.gandul.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna dimineata tuturor 🙂
Cand vezi ce usor a obtinut Ferma Dacilor dreptul de a functiona (desi nu avea avizele necesare) dar cand vezi si cate institutii are statul pentru a aviza/controla/verifica/aproba (toate populate cu sinecuristi care sug bani de la buget!), iti dai seama ca in aceasta tara, taxele si impozitele sunt nu pentru a alimenta o infrastructura (social-economica, in beneficiul tuturor) pentru partide, ca sa aiba ele unde isi plasa oamenii care le vor executa ordinele.
Bugetul este vaca de muls. Administratia publica este loc pentru parcat cadrele de partid. Taxele si impozitele sunt dijma prin are partidele si cadrele lor supravietuiesc.
Cat despre “cloud-ul guvernamental”, ar fi de ras daca nu ar fi de plans. O afacere pentru servicii, care nu au competenta tehologica necesara pentru asa ceva, dar care vor doar sa fie la radacina informatiilor, de frica sa isi piarda privilegiile de a sti si de a influenta. Atat. Bine zice Miruta:
“Ce aplicații se vor muta în Cloud-ul făcut de către stat și ce aplicații se vor muta în “celalalt”, probabil cumpărat ca soluție la cheie de la marile companii?”.
In loc sa ia la cheie ceva de la marile companii vestice, Ciolacu, ghidonat bine, se chinuie sa ii bage pe fir pe cei care il sprijina sa ramana unde este. Insa, rasul dracului, aia habar nu au cum sa faca bine acest cloud, dar vor sa fie ei cei care isi trag partea leului.
“Muntele Pietricica a ars ca o torță în noaptea de Revelion. Incendiul a izbucnit din cauza artificiilor….”
https://www.google.com/url?q=https://m.ziare.com/incendiu/munte-pietricica-incendiu-revelion-artificii-1844573&source=gmail&ust=1704265515822000&usg=AOvVaw2FuL8g3MNFm_9F8HUWbpXB
Se vindeau la liber imprejurul unui mall, la chioscuri. A fost cea mai zgomotoasa noapte traita….parca era razboi. 🙁
“O treime din produsele agricole ”Made in Italy” sunt produse de muncitori străini / Cei mai mulți sunt români, 21% din totalul agricultorilor străini
Comunitatea de lucrători agricoli străini cea mai prezentă în Italia este cea românească, cu 78.214 angajați oficiali, anunță presa italiană. Românii sunt urmați la mare distanță de indieno cu 39.021 de persoane și de marocani, cu 38.051 de muncitori…..”
https://www.g4media.ro/o-treime-din-produsele-agricole-made-in-italy-sunt-produse-de-muncitori-straini-cei-mai-multi-sunt-romani-21-din-totalul-agricultorilor-straini.html
Buna ziua
In realitate , culesul legumelor , zarzavaturilor de pe câmpuri, sere e cam 90 % efectuat de străini.
Nu se baga italienii ” la munca de jos”.
Inclusiv în industria prelucrătoare , care transformă salata in pachet gata de mâncat, carnea de porc-vita in salam sau felii confecționate, tot străinii care lucrează sunt principala forță de munca.
La abatoare, măcelarii , angajații sunt 99 % străini.
Restul de 1% sunt italieni. Șeful de tură, șeful stabilimentului și personalul TESA. 😄
Că nota suplimentara, groase probleme cu legislația din sector.
Multe cooperative ( oferă mana de lucru)si care exploatează dur străinul care nu are habar de drepturile lui. Plata orară redusă arbitrar și orele suplimentare rar plătite.
Revin
” efectul termic al curentului electric ” 🥺
De aici :
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26794535-avocat-dosarul-ferma-dacilor-astept-functionarii-din-primarie-fie-retinuti-nu-exclud-varianta-unei-maini-criminale-focul-propagat-doua-laturi-ale-cladirii.htm
Tradus in limbaj uman 😄. :
Întreaga instalație electrică a fost făcută de un Dorel.
– Protecții magnetotermica ( siguranțe automate) lipsa sau prea mari față de secțiunea conductoarelor ( fire) de curent.
La un fir comun cu secțiune de 2,5 milimetri pătrați, nu poți cupla 2-3-4 resouri, calorifere electrice de încălzire.
Se încălzește tot mai mult firul , izolația ia foc și se produce scurtcircuit cu incendierea materialelor inflamabile.
De aia ” curentul” nu se poate lăsa pe mana ageamiilor.
Fie ei și cu diploma ( de căcat)
Iar normativele prevăd clar și inechivocabil :
– separarea circuitelor .
– firele calibrate pe măsură consumului ipotetic + o marja de siguranță.
– fire de curent , aparataj omologate C E.
NU China Export care are tot simbolul CE dar cu literele apropriate.
– obligatoriu fire, cabluri ” nu propaga flacăra”.
– secțiunea firelor , standard european ( in milimetri pătrați)
NU in modelul China unde secțiunea e data tot in milimetri dar e diametrul firului.
Basca fire cupru chineze realizate prin reciclarea conductoarelor vechi cu un minim adaus de fire noi .
E drept, costa jumătate din un fir/ cablu de calitate dar se vede clar la ce se poate ajunge prin ” prețul cel mai mic” combinat cu imitații de meseriași.
NOTA.
Meseriașul e cel care răspunde legal pentru oricare deviere de la normativă și proiect. ( că e instalație electrică, apa, gaz , zidărie , neimportant)
Remarc că hardughia aia de construcții erau în o totală ilegalitate.
Fara proiect, fara aprobări, fara controale, far cap in general.
Realitatea românească bazată pe Pile, Cunoștințe, Relații.
Corupția e normalitate cotidiană.
Și se plătește cu vieți umane.
Romania lucrului bine făcut, un basm de adormit copii.