Revista Presei – 19 iulie. O Europa neputincioasa, o Romanie mereu taxata
19/07/2014 | Autor Cetatean Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de sambata, 19 iulie. Sâmbătă, vremea se va menţine în general instabilă în estul, sudul şi centrul ţării, precum şi la munte, unde temporar înnorările vor fi accentuate şi pe arii relativ extinse se vor semnala averse şi descărcări electrice. În vest şi nord-vest astfel de fenomene vor fi pe spaţii restrânse. Izolat cantităţile de apă vor fi însemnate şi se menţin condiţiile de grindină. Vântul va avea intensificări în estul şi sud-estul ţării, dar trecător, în timpul averselor, şi în celelalte regiuni. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 24 şi 32 de grade, iar cele minime se vor situa între 11 şi 22 de grade. In Bucuresti vremea va fi în general instabilă. Cerul va avea înnorări temporar accentuate şi se vor semnala averse, descărcări electrice şi intensificări de scurtă durată ale vântului, pe parcursul zilei şi la începutul nopţii. Temperatura maximă va fi de 28…29 de grade, iar cea minimă de 17…19 grade.
Olanda şi Statele Unite trimit anchetatori în Ucraina, pentru a investiga prăbuşirea zborului MH17. Echipe de anchetatori din Statele Unite şi Olanda, precum şi ministrul olandez de Externe se vor deplasa în Ucraina, pentru a investiga cauzele prăbuşirii avionului malaezian. O echipă a Biroului olandez pentru Securitate, însoţită de şeful diplomaţiei Frans Timmermans, se află deja în drum spre Ucraina, potrivit unui purtător de cuvânt al Ministerului olandez de Externe. “Voi încerca să obţin acces în zona (unde s-a prăbuşit avionul), pentru ca experţii să-şi poată desfăşura ancheta”, a declarat Timmermans. El a subliniat importanţa unei anchete internaţionale independente, adăugând că nu exclude posibilitatea de a iniţia negocieri cu rebelii proruşi din estul Ucrainei. Ministrul a declarat că va rămâne pe teren “atât timp cât va fi necesar”. La rândul lor, Statele Unite au anunţat că FBI şi autoritatea americană a transporturilor, de asemenea, vor trimite anchetatori la locul accidentului. “Pentru început, poliţia federală va trimite cel puţin un anchetator” în Ucraina, a declarat un oficial guvernamental american. Avionul Boeing 777 al companiei Malaysia Airlines s-a prăbuşit joi într-o zonă din Ucraina aflată sub controlul insurgenţilor proruşi, accidentul soldându-se cu 298 de morţi, dintre care cel puţin 154 de olandezi. Stirea, pe Mediafax.
Morţii nu au naţionalitate. “Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point”. Înlocuiţi cuvântul „inimă/coeur” cu „război” şi veţi obţine teribila cruzime a războaielor: războaiele au argumente necunoscute raţiunii. elebrul proverb francez atribuit lui Blaise Pascal este astăzi pe buzele tuturor: nu numai din cauza faptului că în recentele confruntări dintre Israel şi Palestina au fost ucişi şi copii, şi nu numai pentru că în dezastrul din Ucraina, din 17 iulie, seara, au murit alţi 80 de copii. 298 de civili, în total, într-un zbor al Malaysian Airlines, care plecase cu doar câteva ore în urmă din Amsterdam. Deci, 140 de pasageri olandezi. De atunci, ruşii şi ucrainenii se acuză reciproc, separatiştii pro-ruşi din regiunea estului Ucrainei şi ei acuză pe cine pot, americanii, cei care supraveghează zona de mai multe luni, încă nu au lansat oficial mesajul care va termina această mascaradă în care vinovatul va ieşi până la urmă la suprafaţă. Nu va alunga de pe suprafaţa epidermei noastre senzaţia de frison, de dezgust, dorinţa de a vomita. S-a ajuns, în acest război care este departe de a fi unul al nervilor, al declaraţiilor, ca pe vremea Războiului Rece, la un stadiu inacceptabil pentru orice fiinţă umană. Victime nu mai sunt părţile beligerante, ci civili situaţi, fizic, psihic, geografic, politic, uman, la mii de kilometri de conflictul din estul Ucrainei. Din Ucraina. Din Europa. FOTO Avionul doborât în Ucraina: tragedia care a paralizat lumea, în imagini Ca întotdeauna în războaie, cei care suferă sunt cei care nu iau parte la conflict, civilii. Indiferenţii. Nu v-aţi săturat? Voi, lideri europeni, voi lideri occidentali, tu, Barack Obama, tu, Vladimir Putin, noi? Nu credeţi că a venit timpul ca toate, absolut toate ipocriziile să înceteze? Şi cea a nemţilor care nu vor sancţiuni economice prea drastice împotriva Rusiei, şi a Organizaţiei Naţiunilor Unite, care se tot poticneşte de veto-ul Kremlinului, şi cea a NATO, care se face că nu vede mişcările de trupe ruseşti, a englezilor, care cer ca sistemul financiar rus să nu fie faultat, căci The City are interese…a europenilor, a executivului de la Bruxelles, care nu doreşte să şifoneze prea mult sentimentele lui Vladimir Putin. Dar, mai ales, ipocrizia Franţei, cea dezvăluită, pentru a nu ştiu câta oară, de presa franceză. Integral pe Adevarul.
TRAGEDIA DIN UCRAINA. Occidentul crește presiunile asupra Moscovei. Un ofiţer explică pentu EVZ: „Sistemele anti-rachetă nu pot confunda avioanele”. În timp ce Rusia și Ucraina se acuză reciproc, la nivel oficial, pentru această tragedie, puterile occidentale, inclusiv SUA, susțin că separatiștii pro-ruși, din Estul Ucrainei, nu ar fi reușit să doboare avionul fără armament performant primit din Rusia. Aparatul Boeing-777, care zbura pe ruta Amsterdam-Kua- la Lumpur, s-a prăbuşit joi, în jurul orei locale 16.30, în apropiere de localitatea ucraineană Grabovo, situată la circa 50 km de oraşul Doneţk. Toate cele 298 de persoane aflate la bord şi-au pierdut viaţa. Preşedintele ucrainean Petro Poroşenko i-a informat, ieri, pe cancelarul german Angela Merkel și pe premierul britanic David Cameron în legătură cu echipa de anchetă internațională, care investighează circumstanţele tragediei aviatice. Liderul de la Kiev a subliniat că cele două cutii negre ale avionului ar trebui să rămână la experţii internaţionali şi să nu fie date unei terţe ţări. De asemenea, preşedintele Parlamentului ucrai- nean, Oleksandr Turcinov, a îndemnat comunitatea internațională s ă livreze arme moderne în Ucraina. „Ne adresăm întregii lumi civilizate: a venit timpul nu doar să-i compătimim pe ucraineni, ci să ne şi ajutaţi în plan tehnico-militar”, a scris Turcinov pe Facebook. Destinul tragic al pasagerilor avionului malaezian amintește de un alt incident, petrecut în urmă cu 31 de ani. Pe 1 septembrie 1983, un avion al liniilor aeriene sud- coreene, cu 269 de oameni la bord, decola din Anchorage (Alaska) cu destinația Seul. Cursa KAL 007 a companiei Korean Air avea să se în- cheie tragic: aeronava a fost doborâtă, la o altitudine de 11.000 metri, deasupra Mă- rii Japoniei, lângă Insula Sahalin. Integral pe EVZ.
*
ROMÂNIA LUI CRISTOIU. Traian Băsescu și-a desemnat succesorul la Cotroceni! E Cristian Diaconescu. Miercuri 16 iulie 2014, Traian Băsescu a acordat un interviu Evenimentului zilei, transmis în direct, ca de obicei, de B1 Tv. Din multele spuse ale de Traian Băsescu la întîlnirea cu redactorii ziarului mi-au sărit în ochi acestea: „PMP are candidat, pe Cristian Diaconescu, pe care îl voi susţine atît cît îmi permite calitatea de preşedinte, sper ca PMP să devină mult mai activ în a-l susţine în teritoriu, pe măsură ce-şi completează golurile de organizaţii pe care le au şi să scoată un scor onorabil, dacă nu cumva să intre în turul doi. Are cifre mici încă, dar este un salt de la 2 la sută, cu cît a început, la 7 la sută. Dacă va creşte în ritmul ăsta, va pune o problemă, mai ales că dl Iohannis este pe trend de scădere. Nu ştiu! Şi, dacă ne uităm la profil, un Cristi Diaconescu, care a fost ministru de externe…secretar de stat în externe, ministru de externe, ministrul justiţiei… Îmi pare rău, dar din punct de vedere profil este net superior lui Iohannis“. Răspunsul la întrebarea – Cine e desemnatul lui Traian Băsescu drept succesor la Cotroceni? – a dat insomnii presei noastre independente. În funcţie de conjuncturi, dar şi de interese, de la începutul lui 2014, ziarele şi televiziunile au oferit opiniei publice multe nume: Emil Boc, Mihai Răzvan Ungureanu, Elena Udrea, Klaus Iohannis, Crin Antonescu, ba chiar şi Victor Ponta. Aceste nume au fost dibuite de jurnaliști pe cont propriu, în afara unei declaraţii publice a lui Traian Băsescu. De fiecare dată, pornind de la anumite gesturi sau vorbe ale preşedintelui, tălmăcite de jurnalişti după formula de aproximaţii folosită de auguri pentru a ghici, citind zborul vulturilor, dacă noul război angajat de Roma va fi sau nu victorios. Miercuri 16 iulie 2014, Traian Băsescu însuşi a făcut public numele celui pe care-l va sprijini să ajungă preşedintele României. N-a fost o întîmplare. În interviul din Adevărul, Traian Băsescu a zis despre el: ”Cînd nu şi-a mai găsit soluţiile în PSD, s-a dus în altă parte, dar poate chiar acesta este unul din avantajele lui. Poate mai sunt electori ai PSD-ului care se pot gândi la un om onest“. Din cîte-mi dau seama, Traian Băsescu vede în ipostaza de fost PSD-ist un avantaj pentru Cristian Diaconescu. Integral pe EVZ.
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, audiat la DNA, într-un dosar de retrocedări ilegale. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, este audiat, vineri, la Direcția Națională Anticorupție (DNA), într-un dosar privind o serie de retrocedări ilegale, a precizat edilul. Oprescu este audiat în calitate de martor. Joi, doi funcționari publici din cadrul Primăriei Capitalei au fost puși sub control judiciar. Ei au fost acuzați că au aprobat restituirea ilegală a unui teren în valoare de peste trei milioane de euro. Potrivit DNA, în cazul lui Andrei George Creci, șef serviciu în cadrul Direcției Juridic, Contencios și Legislație – Serviciul instanțe civile și contencios administrativ și membru al Comisiei de aplicare a Legii nr. 10/2001 din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, la data faptelor, rezultă suspiciunea rezonabilă că acesta a săvârşit infracțiunea de abuz în serviciu cu consecinţe deosebit de grave. Totodată, Catia-Viviana Fălan, şef serviciu la Direcţia Juridic din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, la data faptelor, este cercetată pentru infracțiunea de favorizare a infractorului. ”În cursul anului 2004, inculpatul Creci Andrei-George, și-a încălcat atribuţiile de serviciu şi obligaţiile legale, care îi reveneau în virtutea funcţiei şi a rolului îndeplinit în cadrul comisiei interne de analiză a notificărilor formulate în baza Legii nr. 10/2001, prin faptul că a propus, în mod nelegal, la data de 19.11.2004, restituirea în natură a unui teren, amplasat în Capitală, aparținând domeniului privat al Municipiului București, în suprafaţă de 15.209,87 m.p. , evaluat la suma de 3.303.301 euro şi măsuri reparatorii pentru restul suprafeţei până la 3,5 ha”, arată procurorii anticorupție. Stirea video, pe Romania Libera.
Obrazul gros cu banii altora se ţine: şi taxe mai mari şi drumuri mai puţine. Relaxarea premierului şi a ministrului finanţelor, lipsa lor de stres în faţa întrebăriilor – “de unde vin banii pentru acoperirea deficitului suplimentar rezultat reducerea CAS” – este firească. A fost o vreme după 1989 în care bugetul de contribuţii sociale a finanţat bugetul de stat. Iar pensionarii se plângeau că pensiile nu cresc deşi bugetul e pe plus. Acum bugetul de stat finanţează bugetul asigurărilor în mod consistent – 3,5% din PIB este deficitul bugetului de pensii. Dacă ar fi ca pensiile să fie încasate doar în funcţie de venituri, atunci pensiile în România ar trebui reduse cu 25%. Bugetul României este cel mai “commun” dintre bugete, dar un buget nu poate fi, până la urmă, decât comunist. “Fiecăruia după nevoi” este corect, într-o măsură, când vorbim de un buget al statului. Nu putem face referendum naţional ca să decidem construcţia unei autostrăzi sau a alteia pentru că fiecare ar vrea ca autostrada să treacă neapărat şi pe lângă el. Prin urmare, potrivit mandatului încredinţat de alegeri, cei pe care i-am ales decid, consultându-ne când este cazul. Dacă este aşa, nici nu putem toată ziua bună ziua să vorbim de autostrăzi într-o ţară în care fiecăruia dintre cetăţenii ei îi revin 0,0003 kilometri de autostradă. Şi atunci de ce punem taxe nu pe autostrăzi, ci “pentru autostrăzi”? Taxa de 7 eurocenţi pe litrul de carburant trebuia să meargă doar în construirea de autostrăzi, aşa a spus premierul, la momentul introducerii ei şi de zeci de ori mai apoi. A spus, între altele, că taxa va fi “resorbită” pentru că, având drumuri mai bune, vom consuma mai puţin combustibil. În plin scandal privind sursele de acoperire a reducerii CAS, el susţine că măsura este acoperită contabil inclusive din creşterea accizei. Dar nu trebuia să construim autostrăzi cu banii ăştia? – 750 de milioane de euro anual? Nu cumva depăşeşte premierul convenţia comună – că decide până la un punct singur şi potrivit mandatului încredinţat? Pentru că oricât de “reprezentativă” ar fi democraţia, reprezentativitatea şi mandatul încredinţat nu înseamnă să zici azi una şi mâine alta. Oamenii nu sunt capre să-şi aleagă lupi şefi, oamenii merg pe încredere. Nu este rezonabil să nu distrugi această încredere? Integral pe Ziarul Financiar.
Asigurarea obligatorie a locuinţelor s-ar putea scumpi, despăgubirile ar putea fi mai mici. Asigurarea obligatorie a locuinţei s-ar putea scumpi, iar despăgubirile în caz de cutremure sau inundaţii ar putea fi mai mici. Din piaţă se aude că asigurătorii de locuinţe deja cer voie de la Autoritatea de Supraveghere Financiară să scumpească poliţele obligatorii. Şi, cel mai probabil vor fi lăsate, căci, de când este preşedinte al ASF, Mişu Negriţoiu încearcă să aducă mai multă lichiditate în sistemul asigurărilor. Chiar şi în sistemul asigurărilor obligatorii pentru locuinţe, care funcţionează separat de restul pieţei. Cele 12 companii din PAID spun că au nevoie de mai mulţi bani pentru administrarea fondului de asigurare obligatorie a locuinţelor, aşa că pregătesc o scumpire a poliţelor, potrivit unor surse din piaţă citate de Economica.net. În acest moment, pentru o despăgubire de maximum 20.000 de euro proprietarul unei case sau unui apartament trebuie să plătească 20 de euro şi pentru o despăgubire de maximum 10.000 de euro, poliţa costă 10 euro. Nu se ştie deocamdată ce scumpire vor să aplice companiile de asigurări din PAID. Ceea ce se ştie este că, pe lângă un preţ mai mare al poliţei, vor să introducă o franşiză de până la 10% din suma asigurată. Ceea ce înseamnă practic o scădere a despăgubirilor. Franşizele pot fi de două feluri: atinse, sau deductibile. La o franşiză atinsă de 10% pentru o asigurare de 20.000 de euro nu este acordată nicio despăgubire pentru daunele mai mici de 2.000 de euro. La o franşiză deductibilă de 10%, pentru acelaşi tip de asigurare, în cazul unei daune de peste 20.000 de euro, companiile îi oferă asigurătorului doar 18.000 de euro. Stirea video, pe Digi24.
Va urez o zi buna!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
buna dimineata !
Buna dimineata!
Ce multi de 1 ai nimerit 😀 (all for one and one for all)
‘neata
chiar 😛 . salve !
Salut spre amiaza.
0.cu un raport intre contributori/beneficiari demn de Guinness si cu evaziunea sport national rss ro nu va fi vreodata altfel decat super/ultra/mega taxata;
1.2.3.no comment;
4.amr 4 luni;
5.felceru-retrocedant se va “victimiza” in campanie;
6.oricat ar jongla cu cifrele cand aprox 3/4 din buget se aduna din taxe si impozite indirecte iar pe de alta parte se arunca banii pe fereastra de unde sa mai ramana si pt drumuri;
7.inc-o manareala a camatarilor legiferati.
Buna ziua,
Corlatean sustine o conferinta de presa -prima dupa tragedia din Ucraina. A vorbit numai prostii, cum n-au aflat de cetateanul romano-canadian pt ca era trecut Andre si nu Andrei pe lista pasagerilor, alte nimicuri. nimic despre pozitia MAE fata de atitudinea rusilor si prorusilor. Acum a trecut la Gaza, ca asta ne doare pe noi, soarta pitipoancelor care au plecat dupa banii palestinienilor.
Lua-l-ar dracu de imbecil, asta e “seful diplomatiei romanesti”.
Astept ca ziaristii sa-l faca praf, precum merita.
minte ! in presa olandeza e trecut Andrei Anghel !
si aici la fel : ” Andrei Anghel
The father of Canadian medical student Andrei Anghel, 24, told The Canadian Press that his son boarded Flight 17 on his way to vacation in Bali, CTV reported. Durham Regional police delivered the sad news to the father, according to the report. Anghel — from Ajax, Ontario — was enrolled at University of Waterloo before relocating to Romania for medical school, CTV reported.”
http://edition.cnn.com/2014/07/18/world/mourning-mh17/index.html?sr=sharebar_facebook
o jigodie mincinoasa si kagebista tov curlatzean .
nu-ti mai zic cum se poarta autoritatile locale de la amsterdam cu familiile victimilor – rezervare /cazare la hoteluri din amster , consiliere psihologica pentru familii si am inteles cate un ajutor financiar de 5000 usd oferit familiilor pentru a face fata cheluielilor . administratia Schipol ( aeroportul din amsterdam ) se comporta extraordinar .
pentru o comparatie : adu-ti aminte Cedric cum s au comportat jigodiile din Romania cu victimele accidentului din Apuseni.
Acu vorbeste cum s-au scremut ei sa salveze un traficant de droguri prins in Malaezia.Un nenorocit, vandut rusilor alaturi de Ponta si tot PSD ul.
Mi-a facut o sila enorma acest bou de la externe. N-am povestit cum a inceput conferinta de presa;
ca el si Ponta au facut in ultimele doua zile o vizita “istorica” pe valea Timocului, extrem de importanta pt soarta romanilor de acolo. in plus, el a fost si in Muntenegru, la locul accidentului de anul trecut. N-am inteles daca o fi taiat o panglica pe acolo, (asa spunea o comentatoare la Realitatea ca s-a dus sa-i tamaie acum pe morti ca anul trecut n-a avut timp nici el nici Ponta).
Imi pare rau ca n-a acceptat decat o singura intrebare de la ziaristi, apoi a lasat “celula de criza” sa-i lamureasca!
Nu stiu cum ii mai rabda pamantul pe nenorocitii astia!
Dar daca ii rabda pe criminalii de prorusi si rusi, cum sa nu-i rabde pe astia?
Mari nedreptati pe luma asta!