Revista Presei – 19 februarie. “Monopolul pe care statul este chemat să îl administreze, spre a-i putea duce mai grabnic pe cetăţenii săi la moarte în spitale, nu trebuie ştirbit….Cetăţeanul nu are decât un drept, acela de a cotiza şi de a-şi aştepta, resemnat, sfârşitul.”
19/02/2020 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de miercuri, 19 februarie! Desi calendaristic mai este pana vine primavara, afara vremea pare exact ca in acest anotimp. Insa se mai anunta si averse prin unele regiuni. Pentru miercuri meteorologii prognozeaza ploaie in Muntenia, Transilvania, Banat si Oltenia. Vor fi maxime de 12 grade in Moldova, 10 in Maramures, 12 in Crisana, 10 in Transilvania, 12 in Banat, 11 in Oltenia, 11 in Muntenia si 11 grade in Dobrogea. In Bucuresti, vor fi 12 grade si se anunta ploi. Iata maximele de miercuri in alte orase din tara: Brasov: 9 grade, Oradea: 11 grade, Constanta: 9 grade, Suceava: 9 grade, Baia Mare: 8 grade, Cluj-Napoca: 9 grade, Pitesti: 9 grade,Sibiu: 9 grade, Iasi: 11 grade, Galati: 12 grade, Arad: 12 grade.
Statul român, după Dragnea Nimic mai emoţionant decât reîntâlnirea, pe aceeaşi scenă, dintre Marcel Ciolacu şi Victor Ponta: solidaritatea pesedistă, dincolo de graniţe, este reafirmată. În cele din urmă, în pofida conflictelor, perspectivele reunificării celor despărţiţi de ambiţia lui Liviu Dragnea sunt mai mari ca niciodată: singurul absent de la această scenă de fraternizare este Călin Popescu-Tăriceanu, cel fără de care uselismul reinventat după ruperea USL nu ar fi fost de imaginat. Dincolo de acest nivel al grotescului politic, remarcabilă este supravieţuirea, în epoca de după căderea lui Liviu Dragnea, a statului de care Liviu Dragnea s-a servit, până la căpăt. Ca şi în post-ceauşism, eliminarea conducătorului demonizat nu a afectat ordinea sistemului: eşaloanele pe care hegemonia lui Dragnea le stânjenea sunt, acum, libere să se manifeste, spre a-şi extinde reţeaua clientelară. Liviu Dragnea, ca emblemă a unui tip de stat şi de guvernare, este dus mai departe de cei pentru care cleptocraţia şi complicitatea sunt temelia puterii lor. De la sistemul medical la puterea judecătorească, sentimentul de continuitate este covârşitor. Absenţa, fizică, a lui Liviu Dragnea este compensată de travaliul celor pe care regimul său i-a promovat şi sprijinit. Monopolul pe care statul este chemat să îl administreze, spre a-i putea duce mai grabnic pe cetăţenii săi la moarte în spitale, nu trebuie ştirbit, după cum nu trebuie atins, în nici un fel, soclul pe care se aşază statuia de sfânt laic a lui Raed Arafat. Cetăţeanul nu are decât un drept, acela de a cotiza şi de a-şi aştepta, resemnat, sfârşitul. Demnitatea umană, garantată de constituţie, este un moft oarecare. În spaţiul magistraturii şi al instituţiilor ei, letargia complice pe care regimul Dragnea a instituit-o este intactă, după cum intacte sunt solidarităţile în jurul cărora s-au construit carierele impecabile ale atâtor judecători şi procurori. Reducerea la irevelanţă a unor organisme precum DNA sau DIICOT este parte din această normalitate ce corespunde marasmului autohton. La ICCJ sau la CSM, apărătorii legii sunt la fel de inactivi. Cât despre sentinţa în cazul asasinilor lui Gheorghe Ursu, ea este proba acelei continuităţi toxice şi niciodată întrerupte cu adevărat între RSR şi România post-comunistă. Privit fără emoţie şi fără exaltare naivă, statul român de acum este statul cu care regimul Dragnea a trăit în simbioză. Tarele sale sunt cele atât de familiare: ostil cetăţenilor, ineficient, criminal şi parazitat de reţele cleptocrate, statul nu are altă misiune decât aceea de a apăra casta privilegiaţilor. Egalitatea în faţa legii, cea în numele căreia revolta civică a mobilizat pe atâţia dintre noi, este, în epoca de după Liviu Dragnea, neutralizată de un sistem de instituţii indiferent la comandamentele legale şi constituţionale. Integral: http://www.contributors.ro
Ceremoniile realităţii: Avocatul Poporului sau Avocatul Diavolului? …În societățile democratice cu o tradiție de sute de ani, instituțiile statului funcționează singure indiferent de balansul puterii politice. Sigur că se fac și aici schimbări la vîrful acestora, însă osatura, coloana vertebrală rămîne aceeași, în serviciul cetățeanului, de la o guvernare la alta. Sigur că și aici se înregistrează accidente de parcurs, dar acestea sînt remediate de organisme de control care au menirea de a reașeza lucrurile în matca lor. Clasa de mijloc, majoritară, este cea care face posibil ca instituțiile să se autoguverneze, să nu fie la cheremul puterii politice. În România realitatea e inversă, viciată de o transcriere agramată la a doua mînă, ajungînd astfel să se constituie într-o clonă a ei. Instituțiile publice sînt feudele celor care le conduc, ale celor cărora le-au fost date în arendă pe termen limitat, mai exact pentru atîta timp cît conducătorii de mucava achită nota de plată adevăraților proprietari, politicienii. În România pusă pe butuci de regimul de extracție comunistă al lui Iliescu, lăsat apoi moștenire ucenicilor săi, lipsește clasa de mijloc, cea care este motorul nu doar al bunăstării materiale, dar și al celei morale și al implicării civice în sensul cenzurării oricărui derapaj al poterii politice. Votul celor mulți a fost bolovanul pe care minoritarii, incluzînd aici și bruma de clasă de mijloc, îl duc în spate de treizeci de ani. Cabina de vot este cea care a creat monștrii politici și acolo unde ei nu existau. Exemplul implacabil al celor spuse este Ion Iliescu, trimis în judecată pentru crime împotriva umanității, cea mai oribilă fiind uciderea din culpă a copiilor decembriști: dacă de-a pururi comunistul Iliescu nu ar fi existat, atunci el ar fi fost inventat. Răspunzînd prezent la strigarea catalogului pervers de către mineri, securiști, imeghebiști, femeile de la APACA sau gospodinele care aplaudau justițiarii huilei pe străzile Bucureștiului în 14-15 iunie 1990, poporul celor mulți nu a făcut decît să îi ascută ghearele și să-i dea drumul din lesă într-o țară secătuită de comunism. Așa a început vrerea celor mulți. Concubinajul între CCR și Avocatul Poporului Cînd puterea politică are în subordine, prin șefii pe care i-a numit „democratic“, două instituții fundamentale ale statului, Curtea Constituțională și Avocatul Poporului, justiția funcționează cu cătușele la mîini. Tandemul CCR-AV calcă în picioare orice tentativă autohtonă de accedere către valorile fundamentale europene. Întrebare: Oare de ce Curtea Constituțională a respins anul trecut revizuirea Constituției în urma referendumului din 26 mai inițiat de președintele Iohannis, cînd 6,4 milioane de români au votat pentru:…. Între instituțiile-persoane CCR și Avocatul Poporului există un concubinaj cununat și vegheat îndeaproape de eternul PSD, care, chiar dacă a pierdut puterea executivă, continuă să guverneze justițiar în virtutea numirilor pe criterii politice ale șefilor instituțiilor de stat, numiri anterioare căderii guvernului PSD-ALDE. Recentele sesizări la Curtea Constituțională ale președintelui Avocatului Poporului Renate Weber, numită în funcție la mijlocul anului trecut de parlamentul lui Dăncilă Viorica Vasilica și Tăriceanu Popescu Călin, sînt în spiritul contractului semnat cu puterea politică pesedisto-aldistă. Una dintre ele atacă tăierea pensiilor speciale de către guvernul Orban în stare de funcționare. CCR a anunțat că se va pronunța în această speță la 1 martie. Decizia o știm de pe acum – pensiile nesimțite la pătrat sau chiar la puterea a treia vor fi livrate în continuare celor 160.000 de pensionari speciali: polițiști, securiști, magistrați, parlamentari – noua nomenclatură a eternei și fascinantei Românii. Cea de-a doua sesizare a Renatei Weber va avea, în situația în care CCR îi va da cîștig de cauză, consecințe de o gravitate fără precedent. Fosta luptătoare civilă pentru drepturile omului Renate Weber, care în anii ’90 a fost co-președinte APADOR-CH, a atacat pe 9 decembrie anul trecut la curtea lui Valer Dorneanu o lege de acum paisprezece ani care eliminase condiția aberantă a „pregătirii specializate în combaterea infracţiunilor de corupţie“ pentru procurorii DNA. În sesizare, Weber susţine că inculpaţilor le-a fost încălcat dreptul la un proces echitabil prin faptul că procurorii DNA nu sînt specializaţi pentru anchetarea faptelor de corupţie. Dacă CCR va admite sesizarea președintelui Avocatului Poporului, altfel spus, dacă Valer Dorneanu va bate palma cu Renate Weber, toate dosarele instrumentate de către DNA din 2005 până acum ar putea fi anulate, iar infractorii condamnaţi ar putea fi eliberaţi şi rejudecaţi. Printre ei, se înțelege, și Liviu Dragnea, care, iată, își activează antenele perverse și din pușcărie. Integral: https://www.dw.com
45 de milioane de euro cheltuiți în 2019 pentru transportul, chiria sau diurna magistraților / Aproximativ 390 de milioane de euro, pentru drepturi salariale câștigate de magistrați în instanță Ministerul Justiției trebuie să plătească în perioada 2020-2024 aproximativ 390 de milioane de euro pentru drepturi salariale ale magistraților care și-au recuperat în instanță sporuri, de exemplu, în timp ce în ultimii patru ani s-au plătit în acest sens aproximativ 200 de milioane de euro, a declarat ministrul desemnat al Justiției, Cătălin Predoiu, marți, la audierile din comisia parlamentară. Predoiu a vorbit despre “perfecta dezordine în sistemul salarial din justiție”, spunând că guvernele au pierdut treptat din mână politica salarială în domeniul justiției. El a afirmat că legi necorelate și prost scrise în domeniul salarial au deschis calea acțiunilor în instanță pentru recuperarea unor sporuri, dobânzi sau penalizări, iar hotărârile instanțelor în acest sens “s-au rulat precum un bulgăre de zăpadă care a devenit uriaș, în ciuda intervențiilor legislative de eșalonare”. Potrivit lui Predoiu, pentru plata acestor drepturi obținute în instanță s-au alocat următoarele sume: – în 2015 – aproximativ 11 milioane de euro; -în 2016 – 18,3 milioane de euro; =2017 – 63 de milioane de euro; -2018 – 38 de milioane de euro; -în 2019 – 65 de milioane de euro. “Sunt bani datorați și plătiți de Guvern rezultați din legi necorelate”, a afirmat Predoiu. El a precizat că, pe baza datelor pe care le are Ministerul Justiției de la instituțiile pentru care este ordonator principal de credite, se estimează că pentru perioada 2020-2024 se vor plăti aproximativ 390,2 milioane de euro pentru drepturi salariale stabilite prin hotărâri judecătorești. O altă cheltuială semnificativă în domeniul Justiției este cea pentru diurne, transport și chirii. Integral: https://www.hotnews.ro
SIIJ contesta decizia Curtii supreme de restituire la Parchet a dosarului Mineriadei Sectia pentru investigarea infractiunilor din justitie (SIIJ) a anuntat, marti, ca a contestat decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie din luna mai a anului trecut prin care s-a decis retrimiterea la Parchetul General a dosarului Mineriadei din 1990. “In cauza cunoscuta generic sub denumirea ‘Dosarul Mineriadei din 13-15 iunie 1990’, la data de 14 februarie, Sectia pentru investigarea infractiunilor din justitie (structura competenta in acest moment) a declarat contestatie impotriva Incheierii 192 pronuntata la 8 mai 2019 de Inalta Curte de Casatie si Justitie – Sectia penala, cu privire la inculpatii: Iliescu Ion, Roman Petre, Voiculescu Gelu Voican, Magureanu Virgil, Florescu Mugurel Cristian, Dumitrescu Emil, Ionescu Cazimir Benedict, Sarbu Adrian, Cozma Miron, Drella Matei, Burlec Plaies Cornel, Dobrinoiu Vasile, Peter Petre si Ghinescu Alexandru”, precizeaza SIIJ int-un comunicat. Un judecator de la Inalta Curte de Casatie si Justitie a decis, anul trecut, retrimiterea la Parchetul General a dosarului Mineriadei din 1990 in vederea refacerii rechizitoriului. Judecatorul de camera preliminara a constatat nelegalitatea rechizitoriului intocmit de procurorii militari si a dispus restituirea dosarului la Parchet…..Procurorii militari sustin ca, in zilele de 11 si 12 iunie 1990, autoritatile statului au hotarat sa declanseze un atac violent impotriva manifestantilor aflati in Piata Universitatii din Bucuresti, care militau in principal pentru adoptarea punctului 8 al Proclamatiei de la Timisoara si isi exprimau, in mod pasnic, opiniile politice in contradictie cu cele ale majoritatii care forma puterea politica la acel moment. Integral: http://www.ziare.com
CCR a decis: Ordonanta care prevede vanzarea cartelelor prepay doar cu buletinul e neconstitutionala Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) a decis, marti, ca OUG care modifica ordonantele referitoare la Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta si comunicatiile electronice este neconstitutionala. Este vorba despre OUG 62/2019 pentru modificarea si completarea OUG 34/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta si pentru completarea OUG 111/2011 privind comunicatiile electronice. Printre altele, OUG 62 reglementeaza vanzarea cartelelor prepay doar cu buletinul si prevede stocarea datelor. “In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu unanimitate de voturi, a admis exceptia de neconstitutionalitate si a constatat ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 62/2019 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta si pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.111/2011 privind comunicatiile electronice este neconstitutionala, in ansamblul sau”, a transmis CCR intr-un comunicat de presa remis marti Ziare.com. Curtea precizeaza ca Executivul “nu a motivat in cuprinsul actului normativ criticat situatia extraordinara a carei reglementare nu putea fi amanata si nici urgenta reglementarii, limitandu-se la a justifica oportunitatea si necesitatea reglementarilor, aspecte care nu se circumscriu criteriilor de constitutionalitate prevazute de art.115 alin.(4) din Constitutie, asa cum acestea au fost dezvoltate in jurisprudenta constanta a Curtii Constitutionale”. Totodata, CCR precizeaza ca principala modificare a OUG 111/2000 – cea referitoare la achizitionarea serviciilor de telefonie destinate publicului la puncte mobile pentru care plata se face in avans – a fost amanata deja de doua ori. Integral: http://www.ziare.com
Avocatul Poporului a atacat la CCR legea care acorda statut special profesorilor: Afecteaza grav dreptul la aparare al elevilor Avocatul Poporului a sesizat Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) referitor la legea initiata de senatorul PSD Serban Nicolae privind acordarea statutului de autoritate publica profesorilor. Intr-un comunicat de presa, institutia precizeaza ca sesizarea a fost trimisa la CCR luni. “Avocatul Poporului a trimis luni, 17 februarie 2020, la Curtea Constitutionala a Romaniei Obiectia de neconstitutionalitate referitoare la prevederile art. 1 si art. 4 din Legea privind investirea personalului didactic de predare, de conducere, de indrumare si de control cu exercitiul autoritatii publice pe timpul si in legatura cu indeplinirea atributiilor de serviciu, lege adoptata de catre Senat in 3 februarie 2020. In opinia Avocatului Poporului, actul normativ incalca principiul securitatii raporturilor juridice, prin faptul ca devine lipsit de claritate si de previzibilitate, intrucat, pe de o parte, atribuie activitatii didactice caracterul unei activitati desfasurate in regim de putere publica, iar, pe de alta parte, creeaza o neclaritate in ceea ce priveste statutul functiilor didactice in general”, se arata in comunicat. De asemenea, Avocatul Poporului considera ca “activitatea didactica nu presupune un raport de putere publica si, pe cale de consecinta, nici structurile care presteaza servicii publice de invatamant nu sunt autoritati publice, ci institutii publice, prestand anumite servicii publice specializate, in diverse domenii administrative, in speta servicii de educatie pentru copii si tineri”. Un alt motiv de neconstitutionalitate evocat in document este “afectarea grava a dreptului la aparare al elevilor”. Integral: http://www.ziare.com
Ce se intampla cu legea care permite Jandarmeriei sa te ancheteze. Ce vor sa faca parlamentarii Liderul senatorilor PNL Alina Gorghiu si liderul senatorilor UDMR Attila Cseke au afirmat, ca nu ar sustine proiectul de lege care acorda puteri sporite Jandarmeriei si anume posibilitatea ca acestia sa te poata retine 12 ore fara mandat de la procuror sau judecator. Potrivit proiectului care se afla la Senat, jandarmii vor putea opri masini in trafic, sa perchezitioneze fara mandat si sa cheme cetateni la audieri. “Este un proiect pe care eu personal nu l-am agreat deloc. Eu intotdeauna cred ca functioneaza parghii de preventie, societate civila, alte modalitati decat cele de accentuare a functiei de autoritate a statului. Nu e nevoie sa le dai si alte atributii suplimentare”, a afirmat Alina Gorghiu. Liderul senatorilor UDMR a afirmat ca va exista o discutie la grup, insa, de principiu Uniunea nu sustine propunerea de lege. “O sa avem o discutie in grupul parlamentar dar in principiu noi nu sustinem”, a explicat Attila Cseke. Deputatul USR Bogdan Rodeanu a precizat ca proiectul de lege are aspecte pozitive si negative. “Proiectul in sine are doua parti, una mai buna si una foarte nociva. Partea buna este ca vom crea niste competente pentru jandarmi in zona de control silvic. Partea mai odioasa este ca cineva a incercat sa creeze competente de natura judiciara jandarmeriei 1.11 1.16 Un jandarm nu poate ancheta un civil. Proiectul este clar neconstitutional din acest punct de vedere”, a declarat Bogdan Rodeanu. Potrivit acestui proiect de lege, jandarmii vor putea opri masini in trafic, vor putea face perchezitii fara mandat si vor putea sa cheme cetateni la audieri. De asemenea, acestia vor avea si dreptul de a restrange temporar libertatea de miscare a cetatenilor, mai exact ii vor putea retine 12 ore. Initiativa prevede retinerea timp de 12 ore, fara mandat de la procuror sau judecator.Integral: http://www.ziare.com
Ritmul de indatorare ne duce la 60% din PIB in 2025: Profilul Romaniei in Raportul Comisiei pe “deficitul excesiv” Romania a fost pusa, vineri, in fata raportului Comisiei Europene privind procedura de deficit excesiv, dupa depasirea semnificativa a pragului de 3% din PIB la finele anului trecut. Deficitul de 4,6% din PIB pe anul 2019 consemnat de tara noastra a declansat procedura prevazuta de articolul 126 (3) din Tratatul de Functionare al Uniunii Europene. Raportul reaminteste ca Romania a fost plasata sub bratul preventiv al Pactului de stabilitate si crestere (abreviat SGP – Stability and Growth Pact in lb. engleaza) inca din primavara anului 2017, dupa ce a inregistrat in 2016 o abatere semnificativa de la deja celebrul MTO (obiectiv pe termen mediu sau medium term objective in lb. engleza). In lipsa unor masuri care sa readuca parametrii de echilibru financiar-bugetar, s-a ajuns in situatia de a fi nevoiti acum sa venim cu un plan mult mai clar de atenuare a dezechilibrului fiscal, care va fi suspus examinarii la nivel european. Din pacate, estimarile pentru anii 2020 si 2021 difera deocamdata semnificativ intre Bruxelles si Bucuresti, cu observatia ca ecartul se majoreaza pentru anul viitor. In context, ar fi de subliniat ca estimarea CE in privinta cresterii economice a Romaniei este si ea mai retinuta in raport cu datele oferite Comisia Nationala de Strategie si Prognoza (+3,8% in loc de +4,1% pentru anul in curs si, respectiv, +3,5% fata de +4,2% pentru anul viitor). Integral: http://www.ziare.com
Violeta Alexandru a descoperit ca un roman are nevoie de 18 documente ca sa munceasca in alta tara europeana: E calvar! Ministrul Muncii vorbeste despre certificatul pe care trebuie sa-l obtina orice cetatean roman detasat la munca in strainatate, pentru evitarea dublei impozitari. “Romania, tara membra UE, pare ca face tot ceea ce este posibil ca viata unui angajat roman – detasat intr-o alta tara europeana – sa fie calvar”, spune Violeta Alexandru care arata ca este nevoie de nu mai putin de 18 documente pentru eliberarea certificatului. Violeta Alexandru are, luni seara, pe Facebook, o postare intitulata “A1 – Formularul de cosmar pentru oameni care vor sa munceasca”. “Pentru evitarea dublei impozitari, un roman detasat sa munceasca intr-o tara UE are nevoie de Certificatul A1. Trebuie sa il depuna cu 30 de zile inainte de plecare. Legea vorbeste de 25 de zile pentru procesare cerere, in realitate, e grav. Dosarul pentru a obtine acest formular A1 cu care se pleaca la munca este stufos si necesita nu mai putin de 18 documente pentru eliberarea lui. Unele persoane ajung sa apeleze la firme de intermediere sau chiar la avocati. Nu am nimic cu business-urile din domeniu, dar nu pot tolera incompetenta statului care duce la astfel de situatii, ajungand sa devina totul o povara pentru oameni”, a scris Violeta Alexandru pe Facebook. Aceasta se declara revoltata sa vada cum o persoana alearga dupa: certificat constatator al societatii emis de Registrul Comertului competent, Certificat de atestare fiscala emis pentru societate de la ANAF, Declaratia 112 depusa de societate impreuna cu Anexa 1.1 si 1.2 la ANAF, in loc sa comunice institutiile intre ele. “De ce? Pentru ca Statul isi bate joc de oameni, pentru ca nu s-a facut, efectiv, nimic, pentru ca institutiile publice sa interconecteze bazele de date si sa ii fie omului simplu mai usor. Practic, persoana alearga, efectiv, de la firma care il detaseaza la Registrul Comertului, la ANAF, la Casa de Pensii (daca a mai completat anterior un asemenea formular) si se prezinta, umilit, la Casa Nationala de Pensii Publice pentru Formularul completat in baza celor minim 18 documente mentionate. Integral: http://www.ziare.com
Ministerul Educației abuzează de GDPR ca să-i protejeze pe plagiatori și mediocri: tezele de doctorat din 2016 până în prezent vor fi făcute publice doar dacă autorul e de acord / Legea educației: “Teza de doctorat este un document public” Ministerul Educației invocă în mod abuziv reglementările privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR) și își încalcă propria Lege de funcționare, pentru a stopa publicarea integrală a tezelor de doctorat. Instituția le oferă doctorilor posibilitatea “de a se opune pentru motive întemeiate” publicării tezelor de doctorat. După ce ministrul Monica Anisie a anunțat că va face publice 7.000 de teze de doctorat, instituția pe care o conduce le-a transmis tuturor universităților o adresă în care le spune că publicarea tezelor de doctorat se poate realiza după “oferirea posibilității de a se opune pentru motive întemeiate”. Motivarea invocată de Minister: GDPR. Legea educației prevede că “Teza de doctorat este un document public” – fără niciun fel de excepție. Ministerul Educației le-a transmis tuturor universităților o adresă cu privire la publicarea tezelor de doctorat. Instituția anunță că vor fi făcute publice numai doctoratele “susținute începând cu anul 2016”. Integral: https://www.edupedu.ro
Aurescu: 111 diplomaţi au fost promovaţi în mod excepţional, fără respectarea unor criterii minime de transparenţă. S-a creat o nemulţumire puternică în rândul diplomaţilor La cea mai recentă promovare la nivelul MAE, 111 diplomaţi au fost promovaţi în mod excepţional, fără respectarea unor criterii minime de transparenţă, a declarat, marţi, în Parlament, ministrul propus la Externe, Bogdan Aurescu, transmite Agerpres. El a vorbit la audierea din comisiile reunite de specialitate şi despre reforma Ministerului Afacerilor Externe.”Reorganizarea MAE a avut în vedere în primul rând promovarea unei noi organigrame a ministerului, care să echilibreze competenţele pe diversele departamente şi care să adapteze activitatea MAE la noile priorităţi şi realităţi pe plan extern”, a afirmat ministrul desemnat. El a adăugat că, în mandatul său, a redus numărul de secretari de stat de la şapte la patru. “Am propus spre numire secretari de stat profesionişti, cu competenţă recunoscută”, a evidenţiat acesta. A mai vorbit despre faptul că a demarat “un proces de reformă al politicii de resurse umane. Necesitatea organizării de concursuri”. Totodată, a amintit că la 31 august vor înceta detaşările din privat la MAE. În această chestiune, a spus Aurescu, există un grup de lucru “care a evaluat şi continuă să evalueze oportunitatea detaşărilor din mediul privat”. Ministrul a făcut referire, de asemenea, la necesitatea de “rescriere” a procedurii pentru plecarea la post a diplomaţilor şi pentru încadrarea la post a diplomaţilor. “Este necesar ca încadrarea diplomaţilor să se facă pe criterii de profesionalism, pe baza competenţelor lor”, a afirmat Bogdan Aurescu. Totodată, a ridicat şi problema acordării gradelor diplomatice. Integral: https://www.hotnews.ro
Cărtărescu e şi în 2020 cel mai bun scriitor din lume, potrivit cănii de la el de pe birou Scriitorul român Mircea Cărtărescu debutează cu succes și în 2020 fiind declarat deja cel mai bun scriitor din lume. Trofeul se află deja pe biroul acestuia, sub forma cănii pe care scrie că Mircea este cel mai bun din lume. Înmânarea a fost făcută în cadrul unei ceremonii oficiale în care i s-a mai oferit și o diplomă care confirmă acest lucru, precum și un ceai de mușețel, pe care să-l bea cu noua cană. Mircea Cărtărescu a mulțumit familiei și celor apropiați pentru acest premiu, cum era și normal, dealtfel. Scriitorul a anunțat și planurile sale pentru 2020, care includ scrierea unei noi cărți monument, care să cântărească cel puțin patru kilograme. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
https://www.g4media.ro/dan-barna-visul-pnl-si-psd-este-ca-alianta-usr-plus-sa-devina-irelevanta-electoral.html
Barney are dreptate. Toti porcii criminali, inclusiv cei din cecere, avocatul dracului, bor – in afara de politici, vor ca USR+ sa dispara. Si sculele criminalilor strecurate ca sa saboteze dinauntru vor si fac asta.
Buna ziua.
Buna dimineata! 🙂
Asa este:
“…„Primari în două tururi e fata morgana care se duce, parcă tot se îndepărtează, deci perspectiva e spre zero, iar anticipatele sunt, în momentul de faţă, un “ghici” care depinde de multe elemente. Dacă ne uităm la ce s-a întâmplat în Senat, dinspre PSD pare că nu o să avem anticipate. Din perspectiva asta, cui profită să nu ai nici primari în două tururi, nici anticipate? Cel mai mult PSD-ului şi, într-o măsură la fel de mare, PNL-ului. Atunci, vă întreb, e blat sau nu e blat? În noiembrie putea fi dată ordonanţă, vedeam dacă putea trece de Curtea Constituţională. Sunt multe modalităţi de a ajunge la un obiectiv. (…) Constat că obiectivele pe care le-am agreat nu au fost realizate, obiective care erau pentru România”, a susţinut preşedintele USR.
Barna a afirmat că în acordul semnat cu Ludovic Orban erau 18 puncte, care erau importante pentru România şi pentru stabilitatea ţării, care nu erau în beneficiul USR şi se va vedea în perioada alegerilor locale care va fi poziţionarea liberalilor.
„Pentru că noi nu suntem nici ALDE, nici Pro România, ca să încercăm să ne introducem oamenii în Guvern sau să încercăm să obţinem beneficii şi sinecuri. Singurele lucruri pe care le-am discutat şi negociat cu premierul Orban erau obiective care nu erau în beneficiul USR, erau pur şi simplu obiective pentru a ieşi din această criză….”
https://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-23670362-dan-barna-facem-depinde-noi-ajungem-anticipate-nu-certitudine-vom-avea.htm?fbclid=IwAR33r9uhZ9Xh_YLTQzRXb7DwcX8Nxr8TaYatZSP-uUJkVUKuyM4TBolPij8
Bineinteles.
Buna dimineata 🙂
De acord cu radiografia lui Barna. OUG-ul ala pentru primari in doua tururi trebuia dat instant, in noiembrie. Astfel mai erau mai mult de luni pana la alegeri, si in plus ar fi fost motivat mai bine OUG-ul.
Asa, va pica sigur la CCR, pe motivul ca nu e “motivat” (ceea ce e corect) si pe criteriile suplimentare (cele 4) inventate de CCR in anii 2010-2011 (care nu au toate suport constitutional, ci sunt niste simple fantasmagorii ale CCR-ului de atunci).
OUG-ul deci va pica, asa ca vor fi cel mult alegeri anticipate si sigur alegeri la primar intr-un singur tur.
Pe 24 februarie, CCR-ul si Parlamentul se invita reciproc: “pronunta-te tu mai intai, ca sa nu mai am eu nimic de zis”. In Parlament se va trage de timp pana spre seara pentru a vedea ce zice CCR-ul (care se pronunta in jurul orei 14-15, de regula).
Daca CCR zice “este CJNC” si nu publica totusi decizia in aceeasi zi in M.Of, Parlamentul, el, genereaza CJNC, pentru ca este obligat sa dea un vot in maxim 15 zile de cererea lui Orban. Iar ei s-au dus cu termenul de 24 fix dupa 15 zile de la solicitare.
Altfel spus, planul Parlamentului este sau sa astepte de la CCR favorabila o decizie de tip “este CJNC” sau sa nu se pronunte nici dupa cele 15 zile. Vor sa traga de timp si sa NU voteze prima cerere.
Oricum, batalia nu este doar la CCR, este si pe cvorumul din Parlament, care nu se va realiza, si intram intr-o zona gri-neagra, in care se ajunge iar la CCR daca Parlamentul refuza sa dea vot de investitura pe motiv de non-cvcorum.
Inca ceva: PNL sustine anticipatele cu jumate de gura, numai la presiunea lui Iohanis si doar dupa ce au vazut sondaje care ii dau mult peste 40%. In realitate, vor alegeri la termen, desi stiu ca nu sunt bani pentru marirea pensiilor cu 40%.
Bună ziua!
Jigodii până la capăt! Poate că este mai bine așa, vor înrăi și mai tare electoratul și se va alege praful. – ”Social-democrații iau în calcul să nu participe la ședința de săptămâna viitoare. Potrivit informațiilor G4Media.ro, Marcel Ciolacu ar fi discutat cu câțiva lideri importanți ai partidului despre această variantă. Sunt voci în partid care susțin că liberalii trebuie lăsați sa se descurce pentru asigurarea cvorumului. În plus, unii lideri spun că PNL va pierde capital de imagine ținând cont că parlamentarii vor fi in plenul reunit și nu vor vota propriul Guvern.”
https://www.g4media.ro/surse-psd-ia-in-calcul-boicotarea-votului-pentru-guvernul-orban-2-ciolacu-negociaza-cu-grindeanu-sa-faca-echipa-la-sefia-partidului.html
Buna, mar 🙂
Ce ziceam eu mai devreme de cvorum?! Astia nu sunt chiar asa de criptici pe cat se cred, sunt previzibili!
off topic…
Pana acum, Covid-19 mai contagioasa ca Sars si Mers, dar si mai putin mortala decat astea:
https://www.msn.com/en-us/health/health-news/chinese-cdc-study-finds-covid-19-virus-to-be-more-contagious-than-sars-or-mers/ar-BB108Z9X?ocid=spartanntp
Buna ziua,
Daca Partidul vrea, rata mortalitatii poate fi chiar mai mica. As lua cu un bob de sare tot ce publica chinezii. Sa asteptam niste date publicate de expertii din Singapore, US sau Europa. Desi este posibil ca anumite aspecte a fie ascunse sau minimizate, ca sa nu se imprastie panica. WHO a avut pana acum o prestatie lamentabila si si-a pierdut orice credibilitate.
Poate.
Deocamdata, rezultatele studiului sunt preluate pe canale media vaste. Nu mai sunt nici chinezii (Partidul) ce-au fost.
Când Constituția se face după chipul și asemănarea camarilei roșii se ajunge în acest punct. – ”Plenul Senatului a respins miercuri, cu 86 de voturi ”pentru” (PSD, UDMR, ALDE, PMP) și 34 de voturi ”împotrivă” (PNL, USR), ordonanța de urgență privind alegerile anticipate”
https://www.g4media.ro/ordonanta-de-urgenta-privind-anticipatele-a-fost-respinsa-de-senat-actul-normativ-va-fi-trimis-camerei-deputatilor-forul-decizional.html
Bună ziua!
La Iași, o altă dovadă că usl trăiește! Și încă foarte bine! Jigodia de bodea – care a faultat, în 2016, la locale, Mișcarea Pentru Iași (viitor membru al USR) – a anunțat că ex-psd-istul chir(n)ica va fi catindatul găștii gălbejite la Primăria Iași!
Scuze că nu dau link, dar e dezgustător blatul psd-pnl!… Știrea se găsește pe HotNews…
Uite aici un uselist persistent imputit de la inceput… a rupt toate sperantele, vad ca si Tapalaga il ia la ture acum…
https://www.g4media.ro/cine-sunt-viitorii-procurori-sefi-adevarurile-nespuse-despre-propunerile-facute-de-ministrul-predoiu-scurt-apel-catre-presedintele-iohanis.html
Simpla lui numire la justitie a indicat prematur care-i directia la porcii penele.
MU1EUSL
Salut iarasi!
Daca e adevarat ce scrie aici,
https://www.comisarul.ro/articol/informatie/probleme-la-ccr-presedintele-intalnire-_1070297.html
se confirma ce am spus aici
https://politeia.org.ro/editoriale/anticipatele-cum-poate-fi-evitata-capcana-pesedista-de-la-ccr/63329/
“In aceasta prima ipoteza numerotata de mine cu a), CCR va avea in vedere finalitatea procedurii (obtinerea investirii de catre Guvern) si principiul juridic actus interpretandus est potius ut valeat quam pereat: legea (inclusiv cea fundamentala) trebuie interpretata in sensul producerii de efecte, nu in sensul neaplicarii ei. Procedura de la articolul 103 alin 1) trebuie interpretata in sensul ca acel candidat desemnat drept premier trebuie sa fie desemnat in mod manifest cu scopul de a obtine majoritate. O desemnare facuta cu scopul manifest de a NU obtine majoritatea necesara investiturii ar face aproape sigura o solutionare a unui CJNC in favoarea PSD. Spun “aproape sigura” pentru ca acolo conduce intrerpretarea corecta a principiului loialitatii constitutionale, a argumentarii teleologice si a principiului de drept roman invocat mai sus. Insa la CCR se judeca “politic”, a nu se uita spusa lui Valer Dorneanu, si PSD a numit 4 judecatori din 9. Pana la 5 din 9 nu le mai trebuie decat un vot.
Singurul lucru aproape cert in ipoteza a) este ca, in caz de CJNC, CCR ar statua pentru prima data ca un premier care tocmai a fost demis nu mai poate fi desemnat de Presedinte pentru a cere votul de investitura.”.
Exista o singura interpretare pe care CCR o poate folosi pentru a fi de acord cu a DOUA nominalizare a lui Orban, dar nu si cu a TREIA: dreptul Presedintelui de a trimite o singura data la Parlament o lege aprobata. CCR nu poate rationa decat prin analogie (daca e de buna credinta, insa nu este) pentru a zice ca Orban mai poate fi propus o data, insa nu de doua ori.
Nu am vrut sa scriu asta acum doua saptamani ca sa nu dau idei, insa acum zvonurile merg spre aceasta directie. Ma rog, zvonurile Comisarul, care nu sunt prea fiabile.
Nu se poate la SS, trecem la Inspecție.
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23671418-refugiul-procurorilor-nume-grele-dar-controversate-lista-candidatilor-inspectia-judiciara.htm
ca sa controleze procurorii, ca Netejoru.
Tupeu de cocalar roșu 👿 – ”Ciolacu: Vom respinge OUG privind alegerile anticipate și la Camera Deputaților. Vom veni cu un proiect propriu”
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23671749-ciolacu-vom-respinge-oug-privind-alegerile-anticipate-camera-deputatilor-vom-veni-proiect-propriu.htm
”Liderii PSD au votat în unanimitate miercuri în ședința Comitetului Executiv să nu participe la ședința plenului reunit al Camerei Deputaților și Senatului din 24 februarie în care este programat votul pentru învestirea Guvernului Orban 2, au declarat pentru G4Media.ro surse participante la ședință.”
https://www.g4media.ro/breaking-liderii-psd-au-votat-in-sedinta-cex-sa-boicoteze-investirea-guvernului-orban-2.html
Seara buna.
Slabi oameni politici are tara asta.
Strategii slabe , exclusiv de acces la ciolanul numit buget dar si schioape ca nu ai majoranta parlamentara sa te sustina.
Iohannis daca dorea anticipate , numea pe Monica Macovei prim ministru. O tranteau toti ca le e frica de doamna asta .
Ulterior numea pe Boc ca nou prim ministru. Nu gasea nici o majoranta evident. Cadea si a doua propunere si se mergea drept catre anticipate. Cu constitutia in mana.
Aducere aminte. Sintem in un cerc vicios exclusiv datorita lui herr presedinte care adormit si fara viziune ” am decis sa mai dau o sansa PSD ” prin numirea rusinii nationale Dancila ca prim ministru.
Restul sint toate improvizatii pentru a ascunde greselile catastrofale.
Ps. Predoiu e un carierist afon de justitie.
In halul in care e justitia NU ERA NEVOIE de un “yes man” pe functia asta. Mai ales ca e implicat pina in gat in modificarile codurilor penale. Alea declarate neconstitutionale. ” expert” ca Ciordache si Toader.
Buna seara
@adrian&aa
Cam așa e ….rata mortalității e cam aia stabilita de partid …nu mai zic de “exceptionala mobilizare și capacitate”=aceea de a construi un spital gigant in 6 zile….și ma întreb,unde oare sunt spitalele de campanie ale celei mai mari armate din lume?
Nu sunt specialist ,dar cred ca am dreptul sa ma întreb=oare nu era mai eficient sa ai mai multe spitale de campanie militare cu o capacitate mai mică decât un colos cu 1600 locuri???
Și “bomboana pe coliva” :tocmai au expulzat 3 Ziariști de la wsj ca nu au laudat eforturile autorităților ….și ma mai întreb :cum ar reacționa Xi daca ar fi înjurat ,nu zilnic ci doar odată,așa cum e înjurat Trump sau Merkel sau Macron sau -de ce nu-Iohannis?…rog in loc de Xi sa citiți Putin sau Victor Orbán
Seara buna
Un spital de campanie e unu mobil. Care trateaza ranitii din lupta.
Coronavirus are nevoie de izolament individual. Ca SARS, EBOLA.
Si asta necesita containerizare mobila. Putini au asa ceva in dotare. Nimeni , nici macar USA nu au asa ceva pentru zeci de mii de cazuri.
Cel mult citeva zeci de containere de izolament.
Pina la sute de cazuri , unii au spitale de boli infectioase dedicate si dotate. Unu , doua, cel mult trei spitale cu ” sculele” necesare.
Repet , izolarea e individuala la coronavirus si nici o tara pe planeta nu are 20.000 -60.000 camere isolate.
– Daca se injura partidul sau conducatorul iubit , reactia e identica ca in URSS, RSR sau Rusia de azi.
Puscarie de exterminare. Pardon reeducare. Sau mai simplu , ucis. Cazul Ursu la noi , o gramada de cazuri in Rusia lui Putin.
Diferenta vizibila , de baza intre democratii si dictaturi.
Ps. Nu stiu daca se stie in RO.
Mortii de coronavirus in China vin facuti scrum in crematoare autorizate special si sub strict control. Directiva a partidului. Un fel de OUG dat de guvern.
@stefan…așa o fi…dar cum e in cazul unui atac NBC???!!!?s au desființat trupele alea? Nu mai exista măsuri?acum vreo 50 ani, când am făcut eu armata , erau corturi etanșe pentru așa ceva….
NBC= nuclear- bacteriologic- chimic
Echipament NBC e pentru armata si echipe de pompieri.
La restul , Dumnezeu cu mila.
Mai tineti minte mastile de gaze obligatorii din RSR ?
Faceau zero barat cu ele in caz de atac cu neurotoxine care intra prin piele sau radiatii.
Doar ca de chestile astea se tacea chitic.
O cifra
Peste 4 miliarde euro colectați in România in 2018 din taxe pe mediu ,795%,dintaxele colectate/ media UE 6%
O întrebare
Ce s a făcut cu banii ăștia?
Bugetul ro e harceaparcea.
Cheltuielile au crescut fara acoperire financiara ( cum cere expres legea ) si atunci oricare banut e binevenit. Basca deficitul care acopera prin imprumuturi cheltuieli fara acoperire financiara din incasari fiscale.
Nici Olguta , Dancila. Teodorovici , nu au explicat si niciodata de unde scoateau suplimentar mai mult de 25 miliarde lei pentru marirea aia de pensi cu 40 %.
Ca zecile alea de miliarde de undeva trebuie luate. De regula taiau din investitii + sanatate + cerau tot profitul firmelor de stat. Nici asa nu le ajungea si se imprumutau in draci.
Banana republic. Unica tara UE unde de 3 ani deficitul a crescut constant. Fara sa zica nimeni nimic.
Acum vine ue cu procedura de infractiune. ( sint mai multe proceduri deschise ca nu am aplicat ce era obligatoriu. La mediu , deseuri , finante , etc ).
S-a umflat taratza din cocina in liberali
https://adevarul.ro/news/politica/s-a-umflat-orezulin-liberali-1_5e4d7a5b5163ec42713ecf5f/index.html
Buna dimineata.
https://www.nature.com/articles/d41586-020-00154-w?utm_source=Nature+Briefing&utm_campaign=a1666e07b7-briefing-dy-20200219&utm_medium=email&utm_term=0_c9dfd39373-a1666e07b7-44146089
Coronavirus latest: has the outbreak in China peaked?…