Revista Presei – 19 februarie.”De o lună, vârstnicii nu se pot programa pentru vaccinul anti-COVID:„Cei peste 55 de ani pot muri?””
19/02/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de vineri, 19 februarie! În jumătatea de sud-est a ţării vremea va fi rece, mai ales la începutul zilei, când va fi local geroasă în special în Moldova şi estul Transilvaniei; în restul teritoriului valorile termice vor fi apropiate de cele normale ale perioadei, iar în Banat şi Crişana vor caracteriza o vreme caldă pentru a doua decadă a lunii februarie. Temperaturile maxime se vor încadra între -5 grade în nordul Moldovei și în jurul a 10 grade în Dealurile de Vest, iar cele minime vor fi cuprinse în general între -8 și 2 grade. Cerul va fi variabil, cu înnorări mai persistente ziua în regiunile sudice, unde vor fi posibile fulguieli izolate, iar seara şi noaptea cu caracter temporar în majoritatea zonelor, iar pe spaţii mici, în nordul și nord-estul ţării, vor fi precipitaţii mixte ce vor favoriza depunerile de polei în Moldova. Pe arii restrânse, mai ales dimineaţa, se va semnala ceață, asociată cu depunere de chiciură. În București, vremea fi rece, cu temperaturi diurne în scădere, astfel că maxima va fi de 0…2 grade, iar minima de -6…-4 grade. Cerul va avea înnorări, mai persistente în prima parte a zilei şi temporare în restul timpului, dar condiţiile de fulguială vor fi reduse.
De o lună, vârstnicii nu se pot programa pentru vaccinul anti-COVID: „Cei peste 55 de ani pot muri?” O situație extrem de delicată în campania de vaccinare nu își găsește soluția: de la finalul lui ianuarie, persoanele în vârstă nu se pot programa pentru vaccinare. În unele județe, situația durează și de o lună. Problema, însă, pare mai degrabă să nu existe pentru autorități. Populația a semnalat imposibilitatea persoanelor în vârstă de a se programa pe platforma oficială a Ministerului Sănătății. (mesaje de pe pagina de FB aferentă) Mariana: Deci cei peste 65 ani pot sa moara,da (e vorba mai degrabă de 55 de ani limita până la care se poate administra vaccinul de la AstraZeneca)? Ca ati terminat cu programarile si vaccinurile pentru ei. Mioara: Despre oamenii de peste 65 de ani și despre cei cu boli cronice de ce nu spuneți nimic? Cred că nici 5% din ei nu sunt vaccinați!!!!! Etapa a ll-a. Locuri disponibile 0 (zero) de o lună de zile! I-ați amestecat cum ați vrut inclusiv ,,pilele”!!!!!! Iulian: Si cu cei care au peste 80 de ani de la tara cum ramane?pe astia ii lasati sa moara sub pretextul ca nu aveti vaccin,pentru ca s-au vaccinat toti care nu erau acum pentru vaccinare. Daniela: In Ploiesti nu se mai fac programari la telefon pentru persoanele peste 65 de ani de 1 luna de zile…nu sunt locuri…nu exista vaccin…etc…justificari de la call center Prahova…… Vlad: Pfizer când ??? Peste 55 ani când?? Imposibilitata programării reiese din capturile de mai jos luate de pe portalul: https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/ și care reprezintă o simulare pentru o persoană care are 75 de ani….. Pe aceeași pagină de FB mai sus menționată a fost postat un răspuns parțial: „Pentru persoanele cu vârste de peste 55 de ani și care sunt prevăzute în etapele I si II vor fi redeschise locurile la programare după 15 martie. Este o situație dificilă în toate statele UE și suntem condiționați de cantitatea de doze de vaccinuri pe care o recepționăm”. Integral: https://newsweek.ro
Cum au ajuns actorii de la TNB să se poată vaccina acum, în timp ce alți artiști o pot face abia în etapa a III-a: „Nu e aceeaşi expunere? Nu e acelaşi job?” Actorii, precum şi personalul tehnic sau administrativ al teatrelor, nu sunt cuprinşi în categoriile de lucrători în domenii-cheie din etapa a doua a campaniei naţionale de vaccinare, derulată în prezent. Dar cei angajaţi de teatrele naţionale, subordonate direct Ministerului Culturii, vor fi vaccinaţi în această etapă (ca şi când ar fi angajaţii ministerului), pe când colegii lor din alte teatre publice sau independente rămân neimunizaţi până în cea de-a treia etapă. La Teatrul Naţional din Bucureşti, conducerea a întrebat actorii pe un forum intern dacă vor să se vaccineze. Majoritatea au răspuns afirmativ, spun sursele ziarului, iar apoi teatrul i-a validat în platforma de vaccinare, unde ulterior s-au înscris individual pentru a fi vaccinaţi. „Noi ne-am înscris şi deja a început vaccinarea. Eu sunt programat pe 22, de exemplu”, spune Marius Manole, angajat la TNB. „Noi am cerut la Ministerul Culturii, că noi de Ministerul Culturii aparţinem, celelalte teatre aparţin de primărie. Şi noi, ca actori, le-am cerut directorilor noştri să facă acest demers ca să putem juca, pentru că altfel nu prea putem juca. Aproape toţi colegii s-au înscris, să zic 98%”, a mai explicat Manole. …. Din informaţiile ziarului, acest lucru a fost posibil mulţumită unei distincţii birocratice între teatrele care aparţin direct de Ministerul Culturii şi cele care ţin de primării, consilii judeţene sau sunt total independente. „Actorii TNB sunt angajaţii teatrului, dar ordonator de credite pentru teatrele naţionale este Ministerul Culturii. Probabil că asta explică diferenţa dintre ce se întâmplă în teatrele naţionale, unde personalul a putut intra în etapa a doua, şi ce se întâmplă în toate celelalte teatre din ţară, unde nu s-a dat încă drumul vaccinării la actori. Chiar dacă ai, ca actor, exact aceleaşi riscuri, vorbind tare pe scenă, fie că lucrezi la Bulandra, Teatrul Mic sau TNB”, a comentat situaţia o sursă din TNB care a preferat să rămână anonimă. … “E de două ori jenant: o dată faţă de toţi care aveau nevoie vitală şi prioritară de vaccin (vârstnici, persoane cu boli cronice) şi apoi faţă de întreaga breaslă, pentru că s-a căutat o soluţie pentru privilegiaţi, nu pentru toată lumea. Zero solidaritate”, a scris Cărbunariu. … „Noi, actorii, ştiam că nu suntem eligibili în această etapă. Oficial nu se ştia ce se întâmplă în teatrele naţionale. Nu a existat transparenţă şi vrem o explicaţie”, a declarat, pentru Libertatea, Ilinca Manolache, actriţă, angajată la Teatrul Mic. Integral: https://www.libertatea.ro
Zegrean: Nu sunt motive ca CCR să respingă eliminarea pensiilor speciale ale parlamentarilor….“Motivele invocate nu sunt valabile. Niciunul dintre ele nu ar duce la declararea neconstituționalității legii, pentru că, în primul rând, nu e vorba de o pensie, e vorba de o indemnizație pentru limită de vârstă. Foștii parlamentari au și o altă pensie contributivă. Nu trebuie tratată ca o pensie. Referitor la drepturile câștigate, nu este o teorie constituțională. În Constituție nu veți găsi nicăieri scris că un drept câștigat așa rămâne pe vecie. Dacă ar fi așa, ar însemna că nicio lege nu ar mai putea fi abrogată. Este o situație specială. Legea nu se referă la toată nația, ci la cei care au trecut prin Parlament. Este o lege specială pentru că este o lege adoptată în cele două camere ale Parlamentului, nu este o lege a pensiilor. Problema pensiilor rămâne, este foarte gravă. Faptul că le taie la parlamentari, nu le crește pe celelalte. Dacă nu s-ar fi referit și la cele aflate în plată, am fi avut două categorii de parlamentari, unii care primesc și unii care nu primesc. E posibil așa ceva? Cei care s-au nimerit să se afle în Parlament în perioada în care s-a aplicat această dispoziție din legea privind statutul deputaților și senatorilor o au și ar rămâne cu pensia, iar cei care ar ieși de la pensie de mâine n-ar mai primi? E posibil? E vorba de tratament egal. Dacă au avut un mandat de parlamentar și au primit pensie, și aia rămâne în continuare, atunci și cel care vine în continuare va fi tratat egal. Sunt pensii de serviciu”, a afirmat Augustin Zegrean la Digi24. Integral: https://www.digi24.ro
VIDEO Statul nu știe câți angajați are. Instituțiile publice refuză să îi declare Statul nu știe decât aproximativ câți angajați are în toate cele 13.800 de instituții publice din România. De asemenea, nu știe ce salarii se dau, ce sporuri și, mai ales, cât de competenți sunt salariații săi. Guvernul are doar cifre aproximative când vine vorba de cei pe care-i plătește din banii contribuabililor. Astfel, în România sunt astăzi aproximativ 1.300.000 de bugetari, dintre aceștia aproximativ 300.00 lucrează în administrația publică. Restul sunt profesori, medici, asistenți sociali, personalul din instituții culturale, soldați, polițiști, jandarmi. Dintre cei care lucrează în administrația publică, doar aproximativ 125.000 sunt funcționari publici, respectiv 40%. Restul de 60% dintre angajații din administrație sunt personal contractual. Abia de anul trecut, Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) a început să lucreze la o bază de date comună, care să adune toți angajații din cele 13.800 de instituții ale statului. Până acum, informațiile erau în baze de date separate, care nu comunicau. Numai că procesul se desfășoară lent, dintr-un motiv surprinzător: instituțiile de stat nu vor să spună statului câți oameni plătesc din bugetul de stat. „Programul E-bugetar nu va fi doar o simplă bază de date cu toți angajații din țară. În România, sunt aproximativ 13.800 de instituții publice. Noi trebuie să colectăm date de la toate aceste instituții. Dar nu o putem face din prima, căci mentalitatea celor care trebuie să ne trimită datele nu este bine pregătită pentru transparență. Primul pas este interconectarea cu bazele de date deja existente la Ministerul Finanțelor, la Revisal, la Ministerul Educație, la Evidența Populației. Abia în a doua fază, începând din 2022, vom face o aplicație on line, prin care instituțiile să se poată înscrie singurie în baza comună de informații.. Abia atunci vom ști câți bugetari sunt în sistem, ce fac, ce pregătire au, dacă au terminat Administrație publică, dacă cei de la Resurse Umane au studii de resurse umane, chiar și ce vârstă au, ne interconectăm cu ce e existent”, a explicat Violeta Vijulie, până marți președinte al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, într-un interviu pentru Newsweek România….. Fosta președinte a ANFP a menționat că au existat cazuri când instituțiile statului au refuzat să colaboreze. „Am avut cazuri concrete în care ni s-a exprimat acest lucru că nu și-ar dori să fie în această bază de date, deși Codul administrativ scrie clar că toți bugetarii trebuie să fie acolo. Nu au dat explicații concrete, au refuzat pur și simplu. Transparența scoate la iveală frici. Dacă acum am fi avut această bază de date, primul ministru ar fi avut o situație foarte clară a sporurilor din sistem. Cine are sport de calculator, cine are spor de praf”, a menționat demnitarul, pentru Newsweek LIVE…..Problema majoră este că legea prevede obligativitatea participării la baza de date comună a statului, dar nu a impus și sancțiuni pentru cei care refuză. Integral: https://newsweek.ro
Statul la stat. Doi oameni pe un post, la proiectele cu fonduri europene. Funcția vine cu o mărire de până la 50% a salariului În România, un funcţionar care lucrează la proiecte cu fonduri europene poate primi un salariu majorat cu până la 50 la sută. Vă închipuiţi că tentaţia este mare. Aşa s-a ajuns ca în echipele de implementare a proiectelor să apară câte doi oameni care au cam aceleaşi atribuţii. De pildă, un responsabil tehnic şi un coordonator tehnic sau un responsabil financiar şi un coordonator financiar. Vă întrebaţi ce face coordonatorul? Simplu: îl coordonează pe responsabil. În plus, la preluarea mandatelor, unii dintre noii preşedinţi de Consilii Judeţene au găsit scheme de personal supradimensionate, structuri paralele ineficiente şi multe cheltuieli fără rost. Când a preluat preşedinţia Consiliului Judeţean Vrancea, în octombrie anul trecut, Cătălin Toma a găsit 15 proiecte europene în derulare. Fiecare avea propria echipă de implementare din care făceau parte câte 10 persoane, angajaţi ai instituţiei. Noului şef i s-a părut cam mult, aşa că a început să verifice ce face fiecare. Cătălin Toma, preşedinte CJ Vrancea: Faptul că avem şi asistent manager, manager, ok. Dar când spui şi responsabil financiar şi coordonator financiar şi responsabil tehnic şi coordonator tehnic şi responsabil comunicare deja mi se pare prea mult. Curând a descoperit că treaba pe care o făceau 10 oameni putea fi făcută foarte bine doar de cinci. De pildă, coordonatorul tehnic al proiectului era considerat un fel de şef al responsabilului tehnic. Cu alte cuvinte, singura treabă a coordonatorului, era să îl coordoneze pe responsabil. De asemenea, exista şi un coordonator financiar care…, aţi ghicit, coordona activitatea responsabilului financiar. Reporter: Ce făcea coordonatorul tehnic şi ce făcea responsabilul tehnic? Luminiţa Oanele, manager de proiect: Da. Deci, potrivit cererii de finanţare fiecare avea atribuţii pe domeniul său de activitate. Coordoantorul tehnic, aşa cum spune şi denumirea, coordona activitatea responsabilului tehnic. Deci aveau în echipă un responsabil tehnic care era un inginer, în domeniul respectiv şi un coordonator tehnic cu o pregătire, cum să spun eu, mai avansată, dacă e corectă exprimarea, faţă de responsabilul tehnic. Într-o echipă, doar patru funcţii sunt absolut obligatorii. Restul, până la zece, sunt funcţii de suport Totul s-a făcut, însă, cât se poate de legal. Într-o astfel de echipă, doar patru funcţii sunt absolut obligatorii. Restul, până la zece, sunt funcţii de suport pentru activitatea celor patru. Evident că, în bunul spirit românesc, schema a fost încărcată până la ultimul om. Este important de ştiut că funcţionarii care lucrează cu proiecte europene pot beneficia de o mărire a salariului cu până la 50 la sută. Cătălin Toma, preşedinte CJ Vrancea: Este clar că era o supraîncărcare a acestor echipe pe care am ales să le diminuăm, şi acum media este de cinci membri în cele 15 echipe. Luminiţa Oanele, manager de proiect: Atribuţiile coordonatorului nu au fost desfiinţate, ele au fost preluate de responsabilul financiar care, pe lângă ceea ce făcea, el a preluat şi celelelate sarcini ale coordonatorului. Cu alte cuvinte, responsabilii au devenit proprii lor şefi şi, de acum, se coordonează singuri. Ilie Bolojan, preşedinte CJ Bihor: O structură administrativă stufoasă peste tot. Am constatat cheltuieli nejustificate. Personal supradimensionat, în general, la majoritatea instituţiilor. Structuri paralele ineficiente care nu îşi justifică existenţa în termeni reali. Sunt doar câteva dintre problemele constatate de noul preşedinte al Consiliul Judeţean Bihor, după preluarea mandatului. Aşa că, a decis reorganizarea Consiliului Judeţean, dar şi a instituţiilor din subordine, astfel încât costurile să fie reduse. La Agenţia Managementului Destinaţiei, de pildă, instituţie care se ocupă cu promovarea turismului în judeţ, lucrau nu mai puţin de 16 oameni. Acum au rămas doar doi. Fostul director recunoaşte că organigrama era supraîncărcată şi ar fi putut funcţiona foarte bine şi cu jumătate dintre angajaţi. La CJ Bihor, după reducerile de personal vor fi economisiţi aproximativ şase milioane de euro, anual …. Ilie Bolojan, preşedinte CJ Bihor: Dacă intraţi în curte la filarmonică, vedeţi un paznic la intrare, dacă mai urcaţi la etajul unu, la public, mai găsiţi un paznic, dacă mai faceţi doi paşi, în curte e un pompier care se învârte pe acolo. Şi practic, la toate instituţiile aveam servicii de pază şi de pompieri cu structuri, şefi servicii şi aşa mai departe care erau în paralel. Reorganizarea aparatului propriu al Consiliului Judeţean și a instituțiilor subordonate a dus la disponibilizarea a peste 400 de angajați.Integral: https://www.digi24.ro
Analiză Consiliul Fiscal, despre buget: Este nerealistă scăderea deficitului prin reducerea cheltuielilor de personal și cu asistenţa socială …. Un alt element asupra căruia atrage atenţia Consiliul este creşterea puternică a cheltuielilor bugetare pentru personal şi a celor cu asistenţa socială pe parcursul ultimilor ani. În 2020 acestea au atins un vârf, reprezentând 94,3% din veniturile fiscale (inclusiv contribuţii de asigurări), respectiv 23,9% din PIB. „Această situaţie nu este sustenabilă având în vedere că este localizată la nivelul categoriilor de cheltuieli permanente”, susține CF. Evaluarea CF cu privire la proiecţia de încasări bugetare pentru anul 2021 indică venituri fiscale şi din contribuţii de asigurări mai ridicate decât cele considerate de MFP în cuantum de 5,5 mld. lei sau 0,45 pp din PIB. „Aceste evaluări depind însă fundamental, pe de o parte, de valoarea reală a obligaţiilor bugetare amânate la plată de agenţii economici, asupra căreia planează o incertitudine ridicată, şi, pe de altă parte, de persistenţa unor mari incertitudini în economia naţională şi cea internaţională”, se arată în opinia Consiliului. Cheltuielile de investiţii au reprezentat în 2020 maximul ultimilor 5 ani fiind 5,1% din PIB şi sunt prognozate să crească la 5,5% din PIB în 2021, simultan cu modificarea structurii în sensul creşterii ponderii cheltuielilor aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile la circa 2,9% faţă de 2,0% în anul 2020. Consiliul Fiscal: Este îngrijorător că veniturile bugetare sunt proiectate să rămână la nivelul de 31% din PIB la finalul lui 2023 CF reiterează că procesul de consolidare fiscal-bugetară trebuie să aibă în vedere o restructurare a cheltuielilor bugetare, însă este absolut necesară creşterea veniturilor fiscale pentru a întări robusteţea bugetului public având în vedere nevoi acute prezente, inclusiv în domeniul sănătăţii publice şi educaţiei publice ca şi presiuni viitoare generate de schimbarea de climă şi alte ameninţări neconvenţionale. Din această perspectivă, Consiliul Fiscal consideră că este îngrijorător faptul că veniturile bugetare sunt proiectate să rămână la nivelul de 31% din PIB la finalul intervalului 2021-2023. Reducerea deficitului bugetar în perioada 2022-2024 cu 4,4 pp din PIB (de la 7,2% la 2,9%) este previzionată de Ministerul de Finanţe să se realizeze aproape exclusiv prin intermediul cheltuielilor bugetare. Cele trei categorii principale care ar duce la scăderea deficitului Mai precis, cea mai mare parte a ajustării are drept surse reducerea ponderii în PIB a cheltuielilor de personal (cu 1,9 pp), a celor cu bunuri şi servicii (cu 0,8 pp) şi a celor cu asistenţa socială (cu 1,3 pp). În opinia Consiliului Fiscal, o ajustare de 4 pp din PIB a deficitului bugetar pe seama celor trei categorii de cheltuieli menţionate nu este realistă: „O ajustare efectuată numai pe partea de cheltuieli este foarte dificilă şi este improbabil ca reducerea deficitului bugetar pe această cale să depăşească 2,5 pp din PIB”. Astfel, este dificil de imaginat realizarea consolidării bugetare în intervalul 2021-2024 în absenţa creşterii semnificative a veniturilor bugetare. Potrivit CF, aceasta ar putea proveni din îmbunătăţirea eficienţei colectării, lărgirea bazei de impozitare, îngustarea excepţiilor şi portiţelor care abat în sens negativ taxele plătite de unii contribuabili de la cotele standard, combaterea fermă a evaziunii fiscale şi a concurenţei fiscale neloiale şi optimizarea ratelor de impozitare/taxare. Un alt element analizat de CF se referă la datoria guvernamentală, care a ajuns în 2020 la 44,7% din PIB, şi impactul ei asupra necesarului de finanţare al României. Integral: https://www.digi24.ro
Un buget pentru România needucată Împărțeala posturilor și funcțiilor cu lipici la bani a durat peste o lună și jumătate. Normal, la câte guri hămesite sunt de îndestulat. Fix la câteva ore după declarațiile pompoase ale președintelui Iohannis legate de nevoile școlii și de finanțarea României educate, guvernul a scremut un șoricel. În fața căruia s-a extaziat în primul rând ministrul Cîmpeanu. „Sunt fericit”, a spus el la vederea celor 0,8% în plus din PIB. Are și de ce. Nu mai trebuie să-și dea demisia, așa cum anunțase țanțoș că va face în cazul în care Educația nu va avea un buget mai mare decât anul trecut. Și are, e drept, dar asta pentru că a dispărut din peisaj Cercetarea, de care în vremuri de pandemie România nu mai are nevoie pentru că oricum nu ținea pasul. Cu cei 0,8% suplimentari, șoricelul educației a ajuns de-a dreptul supraponderal: 2,5% din PIB. În loc de cei 6% prevăzuți de lege. Degeaba se încăpățânează ministrul Câmpeanu, cum o dai, cum o întorci, Educației i s-a aruncat în anul de grație 2021 cea mai mică alocație bugetară din 1995 încoace. Oricum nu contează, ne liniștește prezidentul, România educată va scăpa de toaletele din curtea școlii, profesorii incompetenți, handicapul testelor PISA și se va digitaliza mai ceva ca Statele Unite cu ajutorul banilor europeni. Ce vis frumos! Cele 30 de miliarde de euro din cornul abundenței Planului de reziliență se vor revărsa pentru a umple hăurile autohtone cu o condiție: să avem proiecte viabile, cu cap și coadă. Or, până acum n-a prea fost așa. Planul de reziliență a fost criticat dur de Comisia Europeană tocmai pentru că nu prevede nicio reformă serioasă, inclusiv în domeniul educației, fiind aruncate acolo, de-a valma, sute de proiecte și proiecțele. Inconfundabilul stil românesc, de parcă UE dă banii pentru baronii și clientela noastră politică. Dar să zicem că guvernul Cîțu va fi mai destupat la cap și va face proiectele așa cum ni se cer. Întrebarea e când vor fi acestea gata? Mai exact, peste câți ani se va vedea măcar și o fărâmă din ele în Educație? Nu știm, așa cum nu știm, în afară de generalități și gargară pentru conferințele de presă, care este reforma preconizată pentru Educație, pe ce direcții merge ea. De la Iohannis se înțelege că e ceva de genul de toate pentru toți. Iar de la Cîmpeanu nu se înțelege nimic. Asta, pentru că nu are de-a face cu vreo reformă, el e pus acolo pe post de țuțăr cu jumătate de normă. Așa se face că la redeschiderea școlilor nu s-a încropit nici măcar un plan de recuperare a materiei pierdute anul trecut. Totul se face din mers, pe genunchi, fiecare profesor după cum îl taie pe el capul. Și ca să nu fie probleme cu promovabilitatea la hectar, au fost scoase și anul acesta hălci din materia de la examenele de Capacitate și Bacalaureat. Judecând după dimensiunea incompetenței de la minister, e clar că nu rămâne decât providența: situația epidemiologică nu se va înrăutăți și nu vor fi tot mai multe școli care să intre în scenariul roșu. Așa s-a sperat și anul trecut în toamnă, când la o lună după începerea anului școlar s-a pus lacătul peste tot sistemul. Acum, deja au fost depistați peste 670 de elevi și profesori cu Covid în prima săptămână. E un început bun, ne liniștește Câmpeanu, doar 1 la mie. Ce e mai rău de abia urmează – noua tulpină are transmitere comunitară, spun specialiștii. Și ce dacă? Țara nu va prinde de veste din moment ce nu se fac secvențializări de genom. Sunt scumpe, ni se spune, de ce să dăm banii pe ceva ce oricum știm? În plus, de unde? Integral: https://revista22.ro
6.000 €/lună, 8 case, 6 terenuri, 3 mașini pentru șeful companiei care lasă Capitala fără apă caldă Lipsa apei calde în timpul verii și a căldurii iarna au devenit o normă pentru mulți bucureșteni. Directorul Termoenergetica, compania care ar trebui să livreze aceste servicii, nu este tulburat de lipsa de eficiență a acesteia. El a strâns, până la 35 de ani, o avere fabuloasă….. Avere incredibilă la 35 de ani Directorul general al instituției este Burghiu David Alexandru. Detalii AICI. El este absolvent al Academiei de Poliției, specializarea Drept, în 2008. De unde deduce că are în jur de 35 de ani. Are un master la Colegiul Național de Apărare. Până în 2014 a fost ofițer specialist MAI. Din 2016, devine consilier pentru relații externe la Compania Națională Aeroporturi. Din 2017 este, concomitent, administator neexecutiv Metrorex, administrator neexecutiv la Compania Națională de Parcuri și Grădini, Director la Compania Municipală de Management al Traficului (2017 – 2018). Din 2018 este și administrator special RADET. Burghiu are 5 venituri din bani publici – 37.524 de lei indemnizație CA Metrorex,- 104.285 lei Indemnizație Administrator special RADET; – 96.491 lei, indemnizație Director General Compania Municipală Termoenergetica – 43.652 de lei indemnizație Companie Muncipală parcuri și grădini – 65.762 lei Comisia pentru aplicarea legii 550/2002 (privind vânzarea spaţiilor comerciale proprietate privată a statului şi a celor de prestări de servicii, aflate în administrarea consiliilor judeţene sau a consiliilor locale, precum şi a celor aflate în patrimoniul regiilor autonome de interes local). În anul 2020 a câștigat suma de 347.714 lei, adică 6.000 de euro pe lună. Burghiu colecționează case, mașini, terenuri și bijuterii Are 6 terenuri din care două în Otopeni și două la Bran. Deține 8 clădiri, din care 2 la Chișinău și 2 în Otopeni. În 15 ani a colecționat bijuterii de 300.000 de euro. Are 3 mașini. Datoriile la bănci, în valoare de 200 de mii euro, sunt mai mici decât valoarea bijuteriilor pe care le deține. Compania condusă de Burghiu are în exploatare: 954,09 km conducte – reţele termice primare, 2963,3 km conducte – reţele termice secundare. Majoritatea sunt în stare înaintată de deteriorare. Integral: https://newsweek.ro
CCR a validat legea care salvează evazioniștii de închisoare dacă achită prejudiciul Judecătorii constituționali au respins sesizările ÎCCJ, Guvernului și Avocatului Poporului asupra legii prin care evazioniștii scapă de închisoare dacă achită prejudiciul. Camera Deputaților a adoptat acest proiect de lege în ultima ședință de plen a fostei legislaturi. Actul normativ a fost inițiat de fostul deputat PSD Cătălin Rădulescu – Mitralieră și îi scutește de pedeapsa cu închisoarea pe vinovații de evaziune fiscală dacă prejudiciul cauzat statului este mai mic de 100.000 de euro și dacă îl achită integral. În 17 decembrie, instanţa supremă a decis sesizarea CCR în legătură cu neconstituţionalitatea proiectului adoptat de Camera Deputaţilor de modificare a Legii 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, care prevede că se poate aplica o amendă în locul închisorii în cazul persoanelor acuzate de o evaziune fiscală de până la 100.000 de euro care achită integral prejudiciul. Potrivit ICCJ, sesizarea de neconstituţionalitate priveşte actul normativ în întregime, reţinându-se de către Secţiile Unite că se impune a se examina de către Curtea Constituţională dacă adoptarea actului normativ în discuţie s-a făcut cu încălcarea dispoziţiilor art. 61 alin. (2) şi ale art. 75 din Constituţie referitoare la principiul bicameralismului, întrucât forma adoptată de Camera Deputaţilor (Cameră decizională) modifică substanţial obiectul de reglementare şi configuraţia legii adoptate de Senat…. Proiectul de lege prevede: art. 10, alin. (1) În cazul săvârşirii unei infracţiuni de evaziune fiscală prevăzute la art. 8 şi 9, dacă în cursul urmăririi penale sau al judecăţii, prejudiciul cauzat este acoperit integral, iar valoarea acestuia nu depăşeşte 100.000 euro, în echivalentul monedei naţionale, se poate aplica pedeapsa cu amendă. Dacă prejudiciul cauzat şi recuperat în aceleaşi condiţii este de până la 50.000 euro, în echivalentul monedei naţionale, se aplică pedeapsa cu amenda. Integral: https://revista22.ro
Desființarea secției speciale, fără compromisuri … În 2019, aproape 83% dintre magistrații reuniți în adunări generale au votat pentru desființarea Secției de Investigare a Infracțiunilor din Justiție (SIIJ), un rezultat care ar fi trebuit să le transmită membrilor CSM, ce se presupune că îi reprezintă, că menținerea acestei secții nu mai poate fi susținută. SIIJ a fost creată cu dublu scop: pentru a funcționa ca instrument politic de presiune asupra magistraților care și-ar fi luat libertăți prea mari în anchetarea și condamnarea unor fapte aparținând liderilor de partid, în condițiile în care PSD era convins că va conduce România cel puțin încă 20 de ani. Cel de-al doilea, pentru a funcționa ca scut pentru protejarea magistraților corupți care ar fi protejat afaceri, persoane și grupuri de interese. Primul scop a folosit, de exemplu, la inculparea fostului procuror-șef Laura Codruța Kovesi pentru luare de mită și abuz în serviciu, la retragerea apelurilor DNA în cazuri de corupție și la hărțuirea unor magistrați în cazuri de corupție, care au permis unor mari corupți precum Sebastian Ghiță sau Viorel Hrebenciuc să scape de dosare. Apogeul exercitării acestei funcții politice l-a reprezentat punerea sub acuzare de către SIIJ a fostului vicepreședinte al Comisiei Europene, Frans Timmermans. Despre cea de-a doua funcție, cea de protejare a magistraților corupți, nu putem aduce argumente pozitive, dar putem sublinia că în cei trei ani de funcționare, SIIJ nu a deschis nici măcar un dosar de corupție în justiție, spre deosebire de perioada în care DNA găsea zeci, dacă nu sute de astfel de cazuri într-un an. De altfel, în afară de obsesia pentru Kovesi, cealaltă mare preocupare a SIIJ și a șefei acesteia, Adina Florea, a fost condamnarea fostului procuror de la Prahova, Mircea Negulescu, poreclit „Portocală”…… Strădaniile unor organizații de magistrați precum AMR, UNJR sau AJADO de a demonstra că reprezintă majoritatea magistraților și că, prin urmare, această majoritate ar susține existența SIIJ s-au dovedit futile. În schimb, Forumul Judecătorilor, Inițiativa pentru Justiție și Inițiativa pentru Cultură Democratică Europeană s-au poziționat de partea corectă a opiniei magistraților, condamnând avizul negativ dat de CSM. De unde rezultă că între corpul magistraților și acest organism se deschide o ruptură tot mai mare și că interesele lor și cele ale majorității membrilor CSM nu mai coincid. Principala obiecție pe care au adus-o cei 11 membri ai CSM care au votat împotriva avizării proiectului de desființare a SIIJ a fost insuficiența „garanțiilor” oferite de lege magistraților, nu necesitatea existenței SIIJ. SIIJ va fi condamnată de Curtea Europeană de Justiție și va trebui desființată. În esență, legea propusă prevede revenirea la statu quo-ul de dinainte de SIIJ, astfel că DNA anchetează infracțiunile de corupție, DIICOT pe cele legate de crimă organizată și droguri, iar celelalte parchete, alte infracțiuni. Problema, ca întotdeauna, nu o reprezintă un procuror care vinde droguri sau un judecător prins beat la volan, nimănui nu-i pasă de astfel de cazuri rare. Problema o reprezintă infracțiunile de corupție și revenirea acestora în competența DNA. Cei 11, în frunte cu președintele CSM, Bogdan Mateescu, au cerut garanții, în esență, împotriva DNA: trimiterea în judecată a magistraților să fie avizată fie de Procurorul General, fie de secțiile CSM pentru judecători, respectiv procurori. CSM nu vrea amenințările cu care venea SIIJ, dar vrea protecția pe care o oferă secția specială. Acest lucru nu poate fi nici legal, nici constituțional, pentru că, pe de o parte, ar limita drastic independența procurorilor, conferind Procurorului General o putere pe care nu o are de drept, iar pe de alta, pentru că CSM nu este instanță de judecată ca să judece dosare. „Garanțiile” la care se referă Mateescu & Co nu sunt, de fapt, decât imunități, iar magistrații nu au și nici nu trebuie să aibă imunitate. Prin urmare, includerea acestor „garanții” în lege, așa cum făcuse fostul ministru Predoiu, ar fi neconstituțională și antieuropeană. Cu toate acestea, cei 11 membri ai CSM au jucat această carte politic, mizând pe slăbiciunea la corupție a partidelor aflate la putere. În interiorul PNL și al UDMR se află destul de mulți care se tem de restaurarea puterii DNA și ar fi dispuși să voteze o lege care să ofere „garanțiile” cerute de CSM. Integral: https://revista22.ro
Tot timpul cu gândul la sporuri! Bugetarii se salută între ei cu „Să ai spor!“ Bugetarii au obiective clare, care le guvernează întreaga existență: sporuri, cât mai multe sporuri. Mintea lor este într-atât de acaparată de obținerea de sporuri încât până și formele de salut dintre ei conțin obligatoriu termenul „spor“…. Există chiar o superstiție printre bugetari, care spune că dacă nu primești nicio urare cu „spor“ într-o săptămână riști să rămâi fără o bună parte din sporurile pe care le ai. De aceea, bugetarii se sună între ei în weekenduri și-și urează sporuri, ca să nu riște nimic. Acum câțiva ani a avut loc însă un incident, când un nou angajat a înțeles prost urarea tradițională. „Omul a înțeles că-i urăm să muncească cu eficiență, așa că a stat tot programul de 8 ore la birou și a muncit ca disperatul. Așa că a doua zi a fost dat afară, că ne trăgea în jos. I-am dat un șut în cur și i-am strigat «Du-te, bă, la corporație!»“, a rememorat un bugetar. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Bună ziua!
Păi e „normal” pentru un „stat” ai cărui dușmani sunt proprii cetățeni și care se „străduie” din răsputeri să „crească” nu doar indivizi prost pregătiți sau chiar nepregătiți profesional, incompetenți, ci mutanți lipsiți de educație – respect, conștiință, bun-simț… – lipsiți de empatie, nesimțiți, indolenți, oportuniști, profitori, chiar pomanagii („să ni se dea”!)…
O vorbă veche zice: „Cine n-are bătrâni, să-i cumpere!”… Am descoperit, recent, ce semnificație avea expresia: orice sat avea un Sfat al Bătrânilor (strămoșul Consiliului Local, legiferat de Cuza, în 1864, prin Legea Comunală…). Acei bătrâni, care judecau diversele pricini dintre membrii comunității trebuiau să fie fără de „păcat”, să fi avut, în cursul vieții o conduită ireproșabilă. Se întâmpla, totuși, ca anumite sate, să NU aibă nici un astfel de moș neprihănit și, atunci, cumpărau (pe bune, cu bani!) din satele vecine, care aveau!…
Politicos-ipocriții cu „politically correctnes” neomarxist în gură au tot interesul să „dezrădăcineze” orice societate, orice cetățean care avea/are repere, transmise prin înțelepciunea populară bătrânească… Una dintre „tactici” e chiar „eliminarea” fizică a bătrânilor în cauză! Nu va recunoaște nimeni dintre ticăloșii ce aplică așa „politici” dar asta urmăresc jigodiile!…
La ce folosește „dezrădăcinarea” făcută „în masă”? Manipulatorii, politicos-ipocriți au pe cine manipula: o „turmă” de indivizi „pre(a)spălați pe creiere”, care, în schimbul a ce jigodiile manipulatoare „le dau”, vor „asculta” orbește, vor urma pe cei care-i manipulează!… Jigodiile manipulatoare politicos-ipocrite pot face ce vor, fără nici o jenă morală, fără vreo mustrare de conștiință, fiindcă asemenea repere – moralitatea (având la bază morala creștină), conștiința, bunul-simț, buna-credință, onestitatea, caracterul, coloana vertebrală, vor fi fost eliminate complet, fie prin „lichidarea” păstrătorilor și transmițătorilor acestor valori, din moși-strămoși (bătrânii), fie prin „reducerea la tăcere” a acelora care vor mai aduce vorba despre așa ceva (care, deja sunt taxați că fac „comentarii provocatoare”, când vorbesc de bun-simț, bună-credință, etc…)! Iar manipulații (tot mai) incompetenți, vor „descoperi” repede („adaptare la mediu”) cum „să se învârtă”, „să se aranjeze”, „să se descurce”, transformându-și „coloana vertebrală” într-o chestie de cauciuc, numai bine să se contorsioneze, ca o giruetă, în direcția din care „bate” orice „vânt al interesului personal” al lor!…
Cam ăsta (se prefigurează) să fie „viitorul” așa-zisei „omeniri”!… 🙁
Premierul Citu vrea ca unele functii de conducere din administratia publica sa fie pe mandat de cel mult 6 ani
https://m.ziare.com/florin-citu/functiile-de-conducere-din-administratie-pe-mandat-1663062
Vrea intoarcere la sistemul feudal, dinainte de Napoleon și transformarea administrației publice în feude politice cu relatii de vasalitate personala intre demnitarii numiți și directorii subordonati ! Practic anihilează istoria modernizarii europene începută cu revoluțiile de la 1948. E o agenda mai “conservatoare” decât cea stalinista a PSD-ului … :((
Buna ziua 🙂
https://www.kmkz.ro/de-ras/mama-cum-se-citeste-pe-fata-lui-pofta-de-scrie-25-de-carti-urmatoarele-3-luni
a transmis ca revine din Italia cand gaseste avion maine 🙂
Bună ziua!
Am înțeles că e „coadă” mare la biletele de avion și s-ar putea să nu prindă bilet pentru mâine!… 🙂
Si eu am impresia ca “maine” e asa cam la misto, dar s-ar putea sa ma contrazica porcu’ si sa vina pentru inca cateva luni de parnaie (din cei cativa 50 meritati)
Ați avut dreptate: porcul s-a predat, dar va scăpa repede – ca „scriitor”, pe „caz de boală”, etc…
Iaca, deloc surprinzător, pentru cei care au „deschis devreme aparatele (de radio sau de tembeliziune! 🙂 )”, la pluseriști a început lupta pentru ciolan(oș)!…
Musiu ciol(an)osh vrea și șef de plusereu, și candidat de prezident! Cam „modest” băiatul!…
“Motivarea Înaltei Curți în dosarul Romgaz al lui Ioan Niculae și Adriean Videanu: De ce a exclus o parte, dar a menținut o altă parte dintre probele administrate de DIICOT cu SRI / Instanța Supremă invocă posibilitatea Leguitorului de a salva probele excluse
Judecătorii de cameră preliminară ai Înaltei Curți, Oana Burnel și Ștefan Pistol, au motivat decizia din 14 iulie 2020 prin care au dat undă verde începerii procesului pe fond în dosarul Romgaz privindu-i pe magnatul Ioan Niculae și fostul ministru al Economiei, Adriean Videanu. În acest caz, compania Interagro, patronul ei, Ioan Nicuale, fostul ministru PDL al Economiei, Adrian Videanu și mai mulți funcționari sunt acuzați de producerea unui prejudiciu de 60 de milioane de euro prin obținerea de către Interagro de gaze ieftine din producția internă față de populația care a primit gaze scumpe, importate din Rusia.
Procesul a demarat după 10 ani de la debutul anchetei și după 3 ani de cameră preliminară (o procedură care privește aspectele de ordin procedural ale dosarului). Aceasta, deși – potrivit articolului 343 din codul de procedură penală – ”durata procedurii în camera preliminară este de cel mult 60 de zile de la data înregistrării cauzei la instanță”.
Completul de apel de cameră preliminară, alcătuit din judecătorii Oana Burnel și Ștefan Pistol, a exclus o parte dintre probele administrate de DIICOT cu SRI, dar au menținut altele. Cei doi au exclus mult mai multe probe administrate de procurori cu SRI față de completul de fond de cameră preliminară, format din judecătoarea Ioana Alina Ilie, întrucât, între timp, a apărut decizia 55 a CCR din 2020.
Astfel, față de judecătoarea Ilie, magistrații Burnel și Pistol au exclus toate probele culese de DIICOT cu SRI pe mandat de siguranță națională (MSN), în baza deciziei 55 a CCR din 2020….”
https://www.g4media.ro/motivarea-inaltei-curti-in-dosarul-romgaz-al-lui-ioan-niculae-si-adriean-videanu-de-ce-a-exclus-o-parte-dar-a-mentinut-o-alta-parte-dintre-probele-administrate-de-diicot-cu-sri-instanta-suprema-in.html
“Omul de afaceri Ioan Niculae, condamnat la 5 ani de inchisoare intr-un dosar de coruptie, a fost arestat pe Aeroportul Otopeni
Ioan Niculae, omul de afaceri condamnat la 5 ani de inchisoare intr-un dosar de coruptie, a ajuns vineri, 19 februarie, in Romania, si a fost arestat pe Aeroportul Otopeni.
Niculae a fost dat in urmarire generala joi, 18 februarie, dupa ce politistii nu l-au gasit la domiciliu pentru a-l duce la penitenciar. A ajuns din Italia vineri 19 februarie, in jurul pranzului, pe Aeroportul International Otopeni. De altfel, joi, dupa ce politia l-a dat in urmarire, omul de afaceri a declarat pentru un post de televiziune ca este internat intr-o clinica din Italia, insa va lua lua a doua zi un avion catre Romania.
Omul de afaceri Ioan Niculae a fost condamnat definitiv la 5 ani de inchisoare, joi, 18 februarie, intr-un dosar de coruptie cu un prejudiciu de 11 milioane de lei.
Decizia a fost data de Curtea de Apel Bucuresti. In faza de fond a procesului, Tribunalul Bucuresti il condamnase la 3 ani si 6 luni de inchisoare pentru instigare la evaziune fiscala, instigare la spalare a banilor si cumparare de influenta.In acelasi dosar, sotia miliardarului, Nicoleta Mariana Niculae, fosta Toncea, a fost condamnata, in faza de fond a procesului, la 3 ani de inchisoare cu suspendare pentru complicitate la evaziune fiscala si complicitate la spalare a banilor. Curtea de Apel Bucuresti a mentinut aceasta pedeapsa….”
https://ziare.com/stiri/justitie/ioan-niculae-a-ajuns-in-romania-si-s-a-predat-autoritatilor-1663148
“Secretar de stat din Ministerul de Finanțe, asociat într-o firmă cu un om de afaceri care a beneficiat de una dintre marile evaluări trucate de la ANRP și este dat în judecată pentru a restitui banii: Smiley mi l-a prezentat
Unul dintre marii beneficiari ai controversatelor despăgubiri de la Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților (ANRP) face afaceri cu secretarul de stat pentru politică fiscală din Ministerul de Finanțe. Gheorghe Adrian Manole (43 de ani) și Alin Chițu (39 de ani) sunt asociați într-o societate din domeniul imobiliar înființată în noiembrie 2020. În 2008, Manole și doi parteneri de afaceri au primit de la ANRP 375 de milioane de lei, iar, în 2019, o parte dintre cei care au aprobat plata au ajuns la pușcărie. În prezent, ANRP cere judecătorilor să anuleze actele de despăgubire, iar Manole să returneze suma încasată. În societatea Urban Financial District SRL București, legătura dintre Manole și Chițu nu este directă, ci după sistemul ”firmă în firmă”:
La Urban Financial District, asociați sunt NSD Kit SRL, Tiberiu Andrei Maria (cântărețul Smiley) și Urban Zoom Project SRL. Administrator este Alin Chițu, iar unic asociat la NSD Kit este soția acestuia;
La Urban Zoom Project, părțile sociale sunt împărțite între Luciana Maria Manole și Urban Biz District SRL. Femeia este soția lui Gheorghe Adrian Manole;
La Urban Biz District, asociați în cote egale sunt soții Manole și mama bărbatului.
Obiectul de activitate al firmei Urban Financial District SRL este dezvoltarea (promovarea imobiliară), iar sediul se află într-un imobil deținut de Chițu în Sectorul 1.Numele lui Gheorghe Adrian Manole a apărut frecvent în presă în contextul unor anchete ale DNA legate de despăgubiri ilegale aprobate în urmă cu 13 ani de ANRP. Mai mulți demnitari din instituție și evaluatori au fost trimiși în judecată pentru că au aprobat despăgubirea unor personaje controversate cu sume uriașe, de ordinul sutelor de milioane de lei, în contul unor imobile care nu mai puteau fi retrocedate.
În unele cazuri, aceștia au dat mită pentru ca evaluările să fie umflate, statul român fiind păgubit substanțial. Deseori, acești beneficiari erau cumpărători de drepturi succesorale, adică au cumpărat de la adevărații proprietari toate drepturile de a face demersurile și a încasa banii. Anchetatorii au demonstrat că adevărații proprietari nu reușeau să își încaseze despăgubirile de la ANRP, unde dosarele le erau blocate la nesfârșit, și își vindeau drepturile pe sume mici acestor ”samsari” cu influență în lumea politică. Unul dintre dosarele DNA a pornit de la o despăgubire de 375 de milioane de lei pentru un teren de 20,5 hectare din Sectorul 3, ulterior convertită în acțiuni la Fondul Proprietatea, beneficiari fiind Valentin Vișoiu (71% din sumă), Florin Șerban Barbu (17%) și Gheorghe Adrian Manole (12%).
În acest dosar au fost trimise în judecată 12 persoane: opt membri ai Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor din cadrul ANRP, un angajat al instituției și trei evaluatori. Vișoiu și Manole au recunoscut că l-au mituit cu 6,2 milioane de lei pe Theodor Cătălin Nicolescu, unul dintre cei opt membri ai Comisiei Centrale, în schimb acesta urmând să asigure soluționarea favorabilă și cu celeritate a dosarului de despăgubire….”
https://www.g4media.ro/secretar-de-stat-din-ministerul-de-finante-asociat-intr-o-firma-cu-un-om-de-afaceri-care-a-beneficiat-de-una-dintre-marile-evaluari-trucate-de-la-anrp-si-este-dat-in-judecata-pentru-a-restitui-banii.html
Bună seara!
https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-24617598-coronavirus-lume-numarul-noi-infectari-injumatatit-fata-ianuarie-este-vorba-cea-mai-puternica-mai-prelungita-scadere-inceputul-pandemiei.htm
Cred că și vaccinările au, deja, efect(e)!
“Vaccinul Pfizer/BioNTech nu mai trebuie pastrat la temperaturi extrem de scazute. Noile date ar putea accelera campania de vaccinare
Vaccinul BioNTech / Pfizer Covid-19 nu mai trebuie pastrat la temperaturi ultra scazute, mai reci decat iarna din Antarctica, conform noilor rezultate care vor permite extinderea dramatica a distributiei catre clinicile medicilor, farmaciile si regiunile mai indepartate, scrie publicatia Financial Times.
Datele de stabilitate, pe care companiile le-au prezentat autoritatii de reglementare din SUA, arata ca stocul poate fi pastrat la temperaturi normale ale congelatorului medical de la minus 15 grade celsius la minus 25 de grade celsius timp de pana la doua saptamani, comparativ cu conditiile de depozitare necesare anterioare intre minus 60 de grade celsius si minus 80 de grade celsius.
Ugur Sahin, directorul executiv al BioNTech, a declarat ca abilitatea de a pastra vaccinul la temperaturi mai ridicate va oferi centrelor de vaccinare “o mai mare flexibilitate”, adaugand ca compania continua sa dezvolte noi metode pentru a face vaccinul “si mai usor de transportat si utilizat”….”
https://ziare.com/social/vaccin-covid/vaccinul-pfizer-biontech-nu-mai-trebuie-pastrat-la-temperaturi-extrem-de-scazute-noile-date-ar-putea-accelera-campania-de-vaccinare-1663187
Guvernul a mai inchis un robinet 🙂
https://www.g4media.ro/surse-guvernul-a-taiat-la-zero-bugetul-fantomaticei-academii-a-oamenilor-de-stiinta.html