Revista Presei – 19 aprilie.”Agresarea dascălilor – o altă față a disoluției statului”
19/04/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de miercuri, 19 aprilie! Potrivit ANM până pe 20 aprilie, ora 20.00, vor fi ploi moderate cantitativ și intensificări ale vântului în centrul, sudul și estul țării. Pe arii restrânse mai ales pe parcursul zilei de joi (20 aprilie) vor fi descărcări electrice și grindină.. În Carpații Meridionali și în Carpații de Curbură, la altitudini de peste 1700 metri, vor fi precipitații sub formă de lapoviță și ninsoare și se va depune strat de zăpadă. Vântul va avea unele intensificări în est și sud-est, precum și în zona montană înaltă. În Dobrogea și sud-estul Munteniei vor fi ploi care vor avea caracter de aversă. In Bucuresti pana in 20 aprilie, ora 20.00, cerul va avea înnorări, temporar va ploua. Joi vor fi posibile și descărcări electrice. Temperaturile maxime vor fi de 16-18 gr, iar cele minime de 6-9 gr.
“INTERVIU. Daniel Dăianu, despre reducerea cu 20 de miliarde a cheltuielilor de la stat: „În viața economică nu există miracole!”. Ce măsuri ar trebui luate „În 2024 va fi și mai rău”, spune Daniel Dăianu, președintele Consiliului Fiscal, instituție care a avertizat în repetate rânduri asupra situației bugetare a României. ….. Într-un interviu pentru ziar, Daniel Dăianu, președintele Consiliului Fiscal, a declarat că Guvernul ar trebui să reducă schemele supradimensionate de personal în administrație, companiile nu ar mai trebui să primească păsuiri la plata taxelor, iar scutirile de impozite de care beneficiază IT-iștii, constructorii și agricultorii ar trebui eliminate. Concomitent, autoritățile ar trebui să absoarbă mai multe fonduri europene. …. Anul trecut au fost câteva circumstanțe excepționale. În primul rând am avut o inflație dublă față de 2021, PIB-ul nominal a crescut cu 18%, ceea ce asigură venituri suplimentare. Apoi au fost veniturile din suprataxarea veniturilor din energie, pe care eu o consider justificată. Dar cred că ar fi trebuit să folosim mai bine aceste venituri, adică pentru reducerea deficitului. Apoi, în al treilea rând, unele cheltuieli au fost amânate anul trecut pentru 2023. Anul 2022 s-ar fi putut încheia cu un deficit mai mic. Trebuie să avem în vedere că circumstanțele erau favorabile. Nu suntem prezumțioși. Însă avem în vedere o experiență istorică, evoluția de anul trecut și condițiile din acest an. Guvernul își dă însă seama că ceva trebuie făcut. …. Noi am făcut o serie de recomandări în 2022. Sunt grupe de lucrători care au impozite mici față de restul (constructori, IT-iști, agricultori – n.r.). Ar trebui să se renunțe și la o serie de cheltuieli nepermanente. La achiziții mi-e greu să spun. Poți să umbli la schemele de personal umflate din administrație, dar asta numai șefii de consilii județene știu. În 2024 va fi și mai greu de făcut consolidare bugetară. De ce? Cu cât amâni, cu atât va fi mai greu. În viața economică nu există miracole! ….” Integral: https://www.libertatea.ro
“Criza climatică și ipocrizia. Cât au plătit anul trecut marile bănci giganților energiilor fosile Sute de miliarde de dolari pentru baronii încălzirii globale. Finanțarea bancară a producătorilor de petrol, gaze și cărbune. …. În 2022, marile bănci ale lumii au continuat să plătească sute de miliarde de dolari producătorilor de combustibili fosili, principala cauză a încălzirii globale. Este ceea ce au denunțat joi, 13 aprilie, într-un nou raport, ONG-urile din cadrul coaliției Banking on Climate Chaos, care reunește asociații care luptă împotriva schimbărilor climatice. ”Finanțarea de către bănci a combustibililor fosili aduce adesea amenințări grave la adresa vieții și a mijloacelor de trai ale comunităților locale din întreaga lume”, denunță coaliția. Miliarde pentru giganții petrolieri Potrivit calculelor lor, bazate pe baze de date de informații financiare precum Bloomberg, cele mai mari 60 de bănci din lume au plătit în total 673 de miliarde de dolari (616 miliarde de euro) unor companii precum Saudi Aramco, ExxonMobil și TotalEnergies, trei giganți petrolieri. O parte semnificativă din această finanțare – 150 de miliarde de dolari (136 de miliarde de euro) – a mers chiar către companii care continuă să lanseze noi proiecte de cărbune, petrol sau gaze. …. Totuși, această cifră de 673 de miliarde de dolari este în scădere față de 801 miliarde de dolari anul trecut. ”Este prea devreme pentru a spune dacă acest lucru este încurajator. Am văzut efecte de yo-yo în anii precedenți”, spune Lucie Pinson. Ea a spus că declinul ar putea fi explicat prin ”super-profiturile” realizate în 2022 de companiile din acest sector, care au avut mai puțină nevoie să strângă fonduri. Royal Bank of Canada și JP Morgan Chase, în fruntea clasamentului …. În fruntea acestui clasament 2022 se află Royal Bank of Canada, cu 42,1 miliarde de euro, cu puțin înaintea JP Morgan Chase (39,2 miliarde de euro). Cu toate acestea, banca americană rămâne cea care a finanțat cel mai mult combustibilii fosili din 2016 și până la Acordul de la Paris, tratatul central în lupta împotriva încălzirii globale semnat în noiembrie 2015. Scandal în Franța Cea mai importantă bancă franceză, BNP Paribas, se află pe locul 11 în clasamentul 2016-2022. Société Générale ocupă locul 21, chiar înaintea Crédit Agricole (23). ….În cel mai recent raport al său, Grupul interguvernamental francez de experți privind schimbările climatice (Giec) a remarcat că ”finanțarea publică și privată pentru combustibilii fosili este în continuare mai importantă decât finanțarea pentru atenuarea schimbărilor climatice și adaptarea la acestea”…..” Integral: https://www.fanatik.ro
“Agresarea dascălilor – o altă față a disoluției statului Profesori înjunghiaţi, agresaţi, obiecte ale fanteziilor sexuale ale elevilor: înregistrări care produc, firesc, emoţie publică şi ne fac să uităm de corupţie, plagiate, infractori eliberaţi din cauza unor legi prost scrise şi a unei Curţi Constituţionale parazitate de slugile infractorilor. Şi, totuşi, toate acestea au un numitor comun, o linie roşie aparent inobservabilă. Pentru o societate gestionată autoritar de un aparat de stat populat de incompetenţi a căror calitate unică a fost obedienţa faţă de ideile câtorva lideri comunişti şi care emitea legi a căror aplicare trebuia fentată, neîncrederea în liderii politici era firesc să fie ridicată. Mai ales că, după Revoluţie, aceştia au dovedit oportunism feroce şi dorinţa de îmbogăţire rapidă, sfidând alegătorii şi speranţele lor. Totuşi, acest sentiment s-ar fi putut atenua odată ce nivelul de trai a crescut şi România a intrat în cluburi internaţionale selecte. Totuşi, nu a fost aşa, ci dimpotrivă. Ultimul deceniu a adus o luptă a clasei politice cu justiţia, bunul-simţ şi valorile europene de care, la început, am fost seduşi. Odată ce în România “mari personalităţi” au luat drumul puşcăriilor pentru furtul banilor publici, aproape toate partidele care au format guvernele au avut ca principală grijă edictarea unor legi care să dea asigurări membrilor importanţi că nu vor mai putea fi plimbaţi cu cătuşe, iar averile ilicite confiscate. Iar în sprijinul partidelor conducătoare a venit o întreagă armată de televiziuni şi publicaţii deţinute ori stipendiate generos de personaje sulfuroase îmbogăţite fraudulos în anii tranziţiei. …. Când cetăţeanul vede impunitatea de care se bucură unii dintre membrii societăţii, îşi pierde încrederea în sistem. Când poliţia este parazitată politic, şefii inspectoratelor ascultă de baronii locali şi le solicită subalternilor să închidă ochii la ilegalităţile protejaţilor, respectul pentru lege şi ordine dispare. Imaginile cu poliţişti bătuţi de infractori, caschetele care zboară de pe capul acestora după ce primesc câte o palmă de la interlopi sunt simptomele unei maladii care a distrus în ultimii ani o instituţie esenţială pentru aplicarea legii. Cum ar putea fi altfel când însuşi ministrul de interne a fost declarat plagiator în două rânduri?……. În ultimii treizeci de ani, nu am mai avut vreun preşedinte care să fugă de o discuţie liberă şi ale cărui declaraţii să dea speranţă oricărui repetent de şcoală generală că, la un moment dat, ar putea şi el să ajungă “cineva”. Iar pentru a-şi ascunde puţinătatea intelectuală, toţi aceşti lideri buni să populeze tragi-comedii balcanice şi-au pavoazat CV-urile cu doctorate. Ce a însemnat obţinerea lor? Coruperea unui întreg sistem, transformarea Educaţiei într-o Cenuşăreasă condusă de interlopi intelectuali, puşi acolo de liderii de la centru pentru a satisface orgoliile şi foamea de bani a partidelor şi liderilor lor incompetenţi. Învăţământul nu se mai face pentru copii, ci pentru a prezerva interesele unor grupuri care au parazitat sistemul. An de an, procentul din PIB alocat Educaţiei este tot mai mic, de parcă guvernele doresc imbecilizarea românilor, iar nu pregătirea lor pentru provocările secolului XXI. Câmpeanu şi succesoarea sa (ştie cineva care nu e implicat direct în problemele Educaţiei numele şi figura actualului ministru?) demonstrează că nu sunt interesați de actualizarea programelor, de rezolvarea problemelor pe care le cunoaşte orice dascăl, ci de a perpetua un sistem anchilozat, parazitat politic, manevrabil după voia celor de la putere. …. Şi de ce ar gândi altfel părinţii sau bunicii care văd cum chipiele poliţiştilor zboară la palmele date de şmecheri, când infractorii sunt eliberaţi fiindcă s-au prescris infracţiunile lor evidente, când văd miniştri care vorbesc mai agramat decât fostul secretar PCR de care râdea întreaga fabrică, când premieri şi preşedinte se fac de râsul lumii când trebuie să citească două fraze de pe o foaie, când universităţile noastre sunt în urma celor din fostele colonii africane, dar România e plină de doctori şi generali, când pensiile se acordă după instituţia în care ai lucrat şi nu după contributivitate, când televiziuni şi ziare creează şi distribuie cu generozitate fake news despre conspiraţii mondiale şi organizaţii oculte care ne hărţuiesc liderii adevăraţi? ….” Integral: https://republica.ro
“Noua elită: ascensiunea aristocrației progresiste. Ordinea socială bazată pe merit se confruntă cu cea mai mare amenințare de până acum …. Asaltul asupra meritocrației s-a oprit pentru o vreme la cel mai înalt nivel al politicii, însă nu înainte de a provoca daune imense prin distrugerea școlilor gimnaziale. Margaret Thatcher a susținut că adevăratul motor al meritocrației nu este statul bine organizat, ci piața. Tony Blair a îmbrățișat clasamentele și școlile academice. Dar acum ne confruntăm cu un nou val de atacuri la adresa ideii meritocratice, mult mai grave decât cel din anii 1960. …. Meritocrația este „rasistă” și „antiteza corectitudinii” Stânga radicală prezintă acum o critică a meritocrației care este mult mai extremă decât orice a a fost înainte, dar care deține și mult mai multă putere culturală: un asalt „woke” asupra meritocrației. Aceasta începe prin repetarea plângerilor standard de stânga cu privire la meritocrație: că protejează inegalitatea socială deghizînd-o în inegalitate cognitivă, mărind astfel presiunea deja intolerabilă a vieții moderne. Apoi aruncă problema explozivă a rasei în miezul dezbaterii. Aceasta se bazează pe afirmația înjositoare că cea mai bună modalitate de promovare a membrilor minorităților etnice este prin „echitate” mai degrabă decât prin „excelență”. De asemenea, face mult mai dificil pentru oamenii obișnuiți să discute subiectul fără patimă și mult mai ușor pentru radicali să se implice în demagogie și polarizare. Și mai important, creează o nouă ierarhie a virtuții în inima societății. Trecem astfel la o etapă mai ambițioasă a lungii revoluții sociale a stângii: de la simpla desființare a meritocrației la crearea unei noi ordini sociale bazate pe virtute, mai degrabă decât pe abilități. ….Meritocrația este „rasistă” și „antiteza corectitudinii”, s-a pronunțat Alison Collins, fost comisar pentru educație în San Francisco. Și vechea idee de a judeca oamenii ca indivizi? Acesta este jocul omului alb de divide et impera. „Orbirea culorilor” – ceea ce obișnuiam să considerăm ca fiind absența discriminării – este respinsă ca o escrocherie, menită să tragă un văl peste milenii de exploatare. Întregul mecanism al meritocrației este respins ca fiind o moștenire a mișcării eugenice sau a imperialismului. Sau, poate, a modului „alb” de a privi lumea. „Folosirea testelor standardizate pentru a măsura aptitudinile și inteligența este una dintre cele mai eficiente politici rasiste concepute vreodată pentru a degrada mințile negrilor și a exclude legal corpurile negre”, scrie Ibram X. Kendi, autorul cărților „How to Be an Antiracist” și „Antiracist Baby”. …. „Aboliți albul!”, spune universitarul de la Cambridge Priyamvada Gopal. „Viețile albilor nu contează. Ca vieți albe”. ….În loc să progresăm spre un viitor post-discriminare, avem din nou o structură piramidală, dar de data aceasta inversată. În loc ca clasele superioare să stea în vârf, iar clasele inferioare să fie la bază, foștii proscriși ocupă înălțimile dominante. Conform noii ierarhii, cu cât aparții mai multor grupuri de asupriți, cu atât mai multă virtuți ai. În mod similar, cu cât deții mai multe caracteristici privilegiate, cu atât ești mai jos pe scara morală și cu atât mai mult trebuie să faci mai multe pentru a repara trecutul. …. IQ, înlocuit cu WQ Vechea noțiune de IQ este înlocuită cu WQ – un coeficient woke. Acest fenomen este cel mai avansat în SUA, în special în universitățile sale. Studenții universitari sunt selectați în funcție de WQ, așa cum reiese din declarațiile lor personale și activitățile extracurriculare („Mi-am petrecut vacanțele luptând împotriva rasismului în Guatemala”), precum și de notele academice. Într-adevăr, un număr tot mai mare de universități reduc ponderea acordată notelor standardizate la teste, punând mai mult accent pe criterii mai subiective. …. Yale are acum la fel de mulți administratori academici ca personalul titular. Mulți dintre ei au titluri care includ cuvântul „diversitate”, cum ar fi „director pentru diversitate” și „director adjunct pentru diversitate”. Responsabilii principali pentru diversitate au devenit o parte atât de familiară a scenei universitare, încât o firmă de recrutare a cadrelor, Hunt Scanlon, spune că aceștia ocupă „una dintre cele mai importante poziții pentru modelarea viziunii, a culturii și a imaginii instituțiilor de învățământ superior de la un capăt la altul al țării”. Este o regulă de aur a mediului academic: ceea ce fac astăzi universitățile americane vor face mâine universitățile britanice, dar în secret și la prețuri reduse. Angajamentul față de diversitate este din ce în ce mai mult folosit ca element de departajare în numirile academice. ….” Integral: https://adevarul.ro
“Curtea de Conturi Europeană: Transportul de animale în UE, încurajat de diferenţele de costuri dintre regiuni Miliarde de bovine, de porcine, de ovine, de caprine, de păsări de curte şi de cai sunt transportate în interiorul şi în afara UE în scopul reproducerii, al îngrăşării sau al sacrificării, în fiecare an, dat fiind că fermierii şi producătorii de carne încearcă să exploateze diferenţele de costuri dintre regiuni pentru a obţine profit, arată Curtea de Conturi Europeană într-un comunicat publicat luni….. Potrivit sursei citate, peste o treime dintre aceste călătorii durează mai mult de opt ore şi standardele privind bunăstarea animalelor nu sunt respectate întotdeauna. “Au apărut astfel semne de întrebare cu privire la caracterul adecvat al standardelor respective. În documentul de analiză publicat astăzi, auditorii UE evidenţiază tendinţele în transportul animalelor şi atrag atenţia asupra provocărilor cu care se confruntă factorii de decizie din UE, precum şi asupra oportunităţilor pe care aceştia le pot avea în vedere, în perioada premergătoare unei reformări iminente a normelor UE. Producţia animalieră nu este distribuită uniform între ţările şi regiunile din UE şi fermele tind să se specializeze pe o singură specie sau pe o singură etapă de producţie. În plus, există o tendinţă către ferme şi abatoare mai puţine şi mai mari”, precizează sursa citată. În acest context, fermierii şi producătorii de carne urmăresc să reducă la minimum costurile producţiei animaliere şi ale sacrificării, să maximizeze veniturile şi să optimizeze economiile de scară prin exploatarea diferenţelor de costuri dintre statele membre. Aceşti factori încurajează transportul animalelor, în special atunci când costurile de transport reprezintă o mică parte din preţul de vânzare cu amănuntul al cărnii. “Transportul de animale vii pe distanţe lungi poate avea consecinţe dăunătoare asupra bunăstării lor. Legislaţia UE privind transportul animalelor nu este pusă în aplicare în mod uniform de către statele membre şi există riscul ca transportatorii să exploateze lacunele care decurg din sisteme naţionale diferite de sancţiuni”, a declarat Eva Lindstrom, membra Curţii responsabilă de această analiză. Potrivit sursei citate, există riscul ca transportatorii să aleagă rute mai lungi pentru a evita să traverseze ţări care aplică cu mai mare stricteţe normele UE şi care impun sancţiuni mai severe. …. Animalele sunt supuse unui stres atunci când sunt încărcate în vehicule. În timpul transportului, ele pot suferi de foame, sete, căldură, lipsă de spaţiu şi lipsă de odihnă. De-a lungul vieţii sale, un animal poate fi transportat de mai multe ori: adesea, porcii îngrăşaţi şi sacrificaţi în Germania sunt născuţi în Danemarca sau în Ţările de Jos, în timp ce bovinele născute în Franţa, Irlanda sau Lituania sunt adesea îngrăşate şi sacrificate în Spania sau în Italia. .…” Integral: https://www.hotnews.ro
“Metoda simplă prin care statul poate mări durata de viață a bucureștenilor cu 4 ani, dar nu o aplică. Despre ce este vorba În contextul în care Bucureștiul este un oraș îmbâcsit și neprietenos pentru oameni, peste 50 de organizații nonguvernamentale solicită prin proiectul “Centura verde a Capitalei” protejarea de îndată a pădurilor și așa puține din județul Ilfov. Organizațiile cer programe de reîmpădurire, acolo unde este posibil. Primul pas a fost realizat. Un proiect de lege, realizat la inițiativa societății civile, a fost depus în parlament. La cei aproape două milioane de locuitori ai Capitalei ar trebui să existe peste 100 de mii de hectare de pădure pentru un mediu sănătos. Or, în prezent sunt în jurul Bucureştiului doar 18 mii de hectare, din care se tot taie. Bucureştiul a rămas, din păcate, cu aproape jumătate din bariera verde de altădată. În Ilfov, suprafața împădurită este de 16 la sută, în loc de 30. În toată zona metropolitană a oraşului au loc tăieri masive, iar Romsilva numeşte asta regenerare, acuză voluntarii de mediu. În realitate, imaginile filmate de la înălțime arată cum mii de hectare au fost rase de pe faţa pământului. Teoretic, o centură verde presupune suficiente păduri periurbane, care au un rol esențial în asigurarea calității vieții locuitorilor marilor orașe. ….Locuitorii Bucureștiului ar putea să câștige 4 ani de viață, potrivit Institutului Național de Sănătate Publică, dacă autoritățile și-ar îndeplini țintele deja asumate pentru combaterea poluării…..” Integral: https://stirileprotv.ro
“Gara de Nord, în loc să fie un mall de peste 1 miliard de euro, cu magazine moderne, cu spaţii de birouri pentru corporatişti rămâne în continuare îngropată într-o mizerie de nedescris unde nici ministrul Transporturilor, premierul sau preşedintele nu ar vrea să calce. Dar de ce să facem un proiect mare de unde statul să ia taxe şi impozite? Nu mai bine mărim taxele şi impozitele? Nu ştiu când Sorin Grindeanu, actualul ministru al Transporturilor, premierul Nicolae Ciucă, viitorul prim-ministru, Marcel Ciolacu, preşedintele PSD sau preşedintele Klaus Iohannis au trecut ultima dată prin Gara de Nord, asta dacă au trecut vreodată în ultimii ani. Unul dintre principalele repere ale Capitalei şi ale României, o ţară care şi-a dublat PIB-ul în ultimul deceniu ajungând la 300 de miliarde de euro, este un dezastru total. Când te duci cu trenul, milioane de oameni continuă să meargă cu trenul, tragi aer în piept când traversezi Gara de Nord până ajungi la linie, atunci când pleci cu trenul sau când ajungi cu trenul şi încerci să ieşi cât mai repede din Gară. Nu vrei să ai de-a face cu nimeni, nu vrei să te atingi cu nimeni, nu vrei să vezi mizeria din jur şi modul cum arată Gara de Nord. Nici dacă te-ar plăti cineva nu ai vrea să bei o cafea în Gară. Când investitorii privaţi încearcă să ridice România cu mall-uri cu toalete curate, cu clădiri de birouri unde tinerii să vină să lucreze îmbrăcaţi frumos, cu supermarketuri, statul român cu Gara de Nord, pentru că acest reper al Capitalei ţine de Ministerul Transporturilor, de Guvern, te aruncă în mizerie. Mulţi tineri pleacă din România, nu din motive de bani, ci din motive de mizerie şi mai ales de faptul că nu se face nimic pentru a curăţa această mizerie. Şi în primul rând statul nu face nimic. Indiferent de guvernare, aceeaşi oameni conduc statul. Grindeanu este în politică de peste două decenii, Nicolae Ciucă este mai nou, Marcel Ciolacu are si el aproape două decenii de lucrat la stat, iar preşedintele Iohannis este pe ştatul de plată al statului de când se stie. Plus ceilalţi din politică. Gara de Nord trebuie transformată complet într-un mall, cu magazine, cu restaurante şi cafenele în care să îţi dai loc de întâlnire, cu clădiri de birouri în care tinerii să vină să lucreze. Gara de Nord trebuie să rămână principalul punct feroviar al ţării, cu milioane de călători, dar care să fie integrat într-un complex imobiliar de care are nevoie Capitala. În zona Gării de Nord nu există niciun mall, aproape că nu există clădiri de birouri care să aibă deschidere la metrou. O dată la 10 ani, câte un ministru al Transporturilor anunţă un program de modernizare, consolidare şi reabilitare a spaţiilor din Gară, a clădirilor din staţia de călători Bucureşti Nord. Tocmai la începutul anului s-a anunţat lansarea licitaţiei pentru o primă etapă a modernizării Gării de Nord, proiect de 471 milioane lei, adica 95 milioane de euro din fonduri europene. https://www.zf.ro/economia-verde/reportaj-pagina-verde-transport-sustenabil-dar-cu-ce-infrastructura-21788090 Această modernizare, ca de altfel toate care au fost, v-a însemna un nou dezastru, un nou eşec al statului, o nouă şansă ratată de a schimba faţa unui punct important din Capitală. Clădirea Gării de Nord, istorică, poate fi menţinută foarte bine iar lângă poate fi construit un complex imobiliar modern, un proiect de peste 1 miliard de euro, care să aibă aceeaşi funcţiune de transport feroviar, dar care transport să fie integrat într-un mall şi într-un spaţiu cu birouri pentru corporatişti. …. Statul, guvernul, Ministerul Transporturilor, pentru că ei sunt acţionarii Gării de Nord, preferă mai degrabă să ne ţină în mizerie, să ne ţină în timp decât să dea acestei ţări, acestor tineri care vin din urmă o şansă de a lucra aici, într-un mediu care să rivalizeze cu ceea ce este în Occident. Toţi cei care sunt pe la putere, din când în când îşi aduc aminte, că străinii, că multinaţionalele ne fură ţara, că scot profitul din ţară, fără să se uite la mizeria pe care o patroneză în primul rând statul. Tot CFR-ul a fost şi este o vacă de muls care înghite anual sute de milioane de euro şi unde progresele sunt minime. Toate gările din ţară sunt un dezastru, trăiesc într-o mizerie de nedescris, iar cei de la putere ne îndeamnă să folosim transportul feroviar……” Integral: https://www.zf.ro
“Theodor Stolojan, În fața ta: E un coșmar! Când plec la Predeal merg de regulă noaptea, pentru că altfel e dezastru, în orice zi, nu numai vineri, sâmbătă și duminică …. Fostul premier spune că prioritară pentru economia României este realizarea tronsonului de autostradă Sibiu-Pitești. „E un coșmar! De aceea merg numai noaptea sau o iau pe Săcele. E un drum ocolit, e mai lung, dar nu ai nebunia aia de stat în trafic. De regulă noaptea circul, pentru că altfel e dezastru. Acum nu mai e vorba numai de vineri sau sâmbătă sau duminică, acum în orice zi în care te duci e o circulație foarte înghesuită acolo. S-a înmulțit foarte mult numărul de mașini. Nu e vorba numai de mașini mici, e vorba de faptul că o bună parte din importul și exportul țării se face cu tir-ul, cu camioane foarte mari, pentru care noi nu suntem pregătiți”, a subliniat fostul premier. Stolojan spune că Sibiu-Pitești este fără discuție ruta de care România are nevoie pentru tot ce înseamnă exportul românesc. „Comarnic-Brașov, sigur, e și ea o prioritate, pentru traseul acesta, și poate fi făcută. La noi se discută foarte mult că e zonă de munți. Păi italienii au făcut autostrăzi prin munți. În Tadjikistan dacă te duci treci prin n tuneluri, nu au autostrăzi, dar au șosele, au străbătut munții.” Fostul premier consideră că prioritatea numărul 1 a României este infrastructura, fie că discutăm de infrastructură de transporturi, sănătate, educație sau de la nivelul comunităților locale – reciclare de deșeuri, canalizare, apă potabilă. Europarlamentarul a mai amintit că, din cauza problemelor de infrastructură din transporturi, România a pierdut în fața altor state competiția pentru investiții cu nivel de tehnicitate ridicat, și a dat ca exemplu companiile Mercedes și Volkswagen care au ales Ungaria, respectiv Turcia, pentru deschiderea de noi fabrici. …” Integral: https://republica.ro
“Un moment de cotitură al Europei, discursul lui Macron de la Haga? Discursul președintelui Macron de la Haga este o pledoarie pentru suveranitatea Europei și creșterea autonomiei strategice a Uniunii, viziune care nu mai este la stadiu de discurs ci se întâmplă deja sub ochii noștri. Timp de 40 de minute și-a explicat viziunea, ideologia care era văzută în 2017 atunci când și-a expus-o pentru prima dată în discursul de la Sorbona ca un simplu discurs, vedem că astăzi este o realitate. În contextul anilor 2017 respectivi, trebuie explicat ceea ce a declanșat o discuție pe această tema au fost cu precădere anii președinției Trump, când cancelariile europene era incerte despre viitorul relațiilor cu cel mai puternic aliat, și de care suntem dependenți pe partea de apărare mai ales. Pandemia și războiul din Ucraina, nu au făcut decât să arate dependenta UE fata de China pe produse și tehnologii strategice, precum și dependenta energiei fata de Rusia, care a alimentat în ultimii ani, capacitatea de război a Rusiei în Ucraina. 5 piloni: competitivitate, politica industriala europeana, protecția intereselor UE, reciprocitate și cooperare cu statele terțe. Acești piloni nu mai sunt deziderate, ci au devenit încet, încet filosofia care alimentează noile propuneri și politici europene, de la transformarea verde și digitală, la întreaga economie și industrie europeană cu efecte extrateritoriale. Discursul lui Macron de la Haga se înscrie în tradiția Franței de a conduce dezbaterea ideilor la nivel european. Un discurs de 40 de minute, care, deși a început prin scandări din sală a unor activiști, a continuat calm și pedagogic într-o expunere a unei viziuni despre ce înseamnă suveranitatea Europei, făcând apel la filosoful politicii moderne din Haga, Baruch Spinoza. Despre visul unei Europe care nu asistă pasiv la schimbările geopolitice, ci reacționează și se luptă pentru viitorul democrației sale și a modelului său prin creșterea autonomiei strategice, sau mai altfel zis, prin realizarea suveranității Europene. …. Președintele Franței a spus că Europa nu trebuie să urmeze orbește Statele Unite, ci trebuie să se gândească la modalități de a crește autonomia strategică și fi un al treilea pol de putere, între China și Statele Unite. Cuvintele lui au fost destul de criticate de cancelariile statelor din estul Europei, care contează pe sprijinul SUA în războiul din Ucraina, dar și în general, consolidarea strategico-militară depinde de Statele Unite. În schimb, opinia lui Macron pare să fie una împărtășită în rândul celorlalte state din Europa de vest care, chiar dacă sunt mai puțin directe și publice în declarație, încă au vie în minte perioada președinției lui Donald Trump. De altfel, statele europene din vest sunt și cele cu industria cea mai dezvoltată, iar recent politica protecționistă a Statelor Unite anunțată prin Actul pentru Reducerea Inflației a alimentat o frică de o competiție care ar dezavantaja companiile europene. ….Practic, importanța subiectului se învârte în jurul unei mize mari la mijloc: viitorul Europei ține de această autonomie strategică, adică puterea de a ne decide noi, europenii, propriul viitor, model economic, fără a fi obligați ca, din cauza dependențelor noastre, să ne pliem pe regulile altora. Suveranitatea europeană înseamnă libertatea de a putea decide partenerii, nu a de fi restrânși în posibilități și fortați de împrejurări, așa cum a fost în pandemie când a ieșit la suprafața dependența față de China, sau de la începutul anexării Crimeei în 2014 cu dependența de gazul rusesc. De la medicamente, cipuri, tehnologii înalte, materii prime rare, energie, sectoare esențiale în care excelează alte țări, alte continente, nu UE. ….” Integral: https://www.contributors.ro
“Analiză Le Monde: Economia Ucrainei e tot mai legată de UE / România e poarta de ieșire spre restul lumii, Polonia e traseu pentru statele europene / Conflictul accelerează integrarea economică a Ucrainei Invadarea Ucrainei a schimbat harta rutelor comerciale ale țării. A fost blocat accesul prin porturile de la Marea Neagră; acum, fluxurile sunt terestre și înclină hotărât spre Uniunea Europeană, scrie Le Monde, potrivit Rador. …. În țara aflată în război, noile rute comerciale sunt terestre și toate duc către Uniunea Europeană. După închiderea multor porturi de la Marea Neagră și după închiderea granițelor cu Rusia și Belarus, Ucraina este profund ancorată în economia europeană. Astfel, 53,6% din exporturile sale au mers către UE în 2022, față de doar 39,1% în 2021. După ce au scăzut la începutul conflictului, exporturile către Uniune și-au revenit spectaculos la nivelul lor de dinainte de război, în jur de 2,5 miliarde de euro. Aflux fără precedent O schimbare facilitată de Bruxelles, care a suspendat, în iunie 2022, pentru un an de zile (reînnoibil), toate taxele sale de import din Ucraina, precum și toate măsurile antidumping pentru oțelul produs în această țară. Acest aflux fără precedent de mărfuri agricole nu trece neobservat. În martie, șefii de stat din cinci țări est-europene, printre care Polonia, România și Ungaria, au cerut ajutor de la Bruxelles pentru a-i sprijini pe fermierii locali, despre care spun că se confruntă cu „o creștere fără precedent” a importurilor din Ucraina, inclusiv cereale, semințe oleaginoase, ouă și păsări de curte. Kievul a anunțat la începutul lunii aprilie că țara sa va suspenda temporar vânzarea de cereale și semințe oleaginoase către Polonia. …. Cota de licență „Polonia a devenit țara de tranzit pentru restul Europei, în timp ce România este folosită în principal pentru exporturile noastre către restul lumii, prin porturi precum Constanța”, continuă viceministrul. Mărfurile comercializate cu China nu mai trec prin portul Odesa, ci prin cel din Gdansk, în Polonia, cu o prelungire a timpului de călătorie cu o săptămână. UE a suspendat, în iunie 2022, cota de permise acordată șoferilor ucraineni, care pot mult mai probabil să călătorească prin Europa datorită unui permis de o lună eliberat de Kiev. Acest lucru este esențial într-o țară în care legea marțială interzice bărbaților sub 60 de ani să părăsească țara. Acești șoferi ucraineni sunt cu atât mai numeroși cu cât niciun transportator european nu îndrăznește să se aventureze în țara lor aflată în război. Anterior, au venit peste 100.000 de persoane în fiecare an din Polonia. … „Inspecții foarte stricte” În 2022, aproape 15 milioane de tone de mărfuri agricole au fost încărcate pe barje din porturile Izmail, Reni și Ust-Dunaisk din Delta Dunării a Ucrainei, de trei ori mai mult decât în 2021. Mustafa Nayyem vrea să meargă mai departe: „Pentru a facilita transportul, nu este suficient să deschidem puncte de frontieră. Țările de frontieră trebuie să aibă încredere reciproc și să facă schimb de date pentru a evita repetarea formalităților administrative și a inspecțiilor”. În ciuda liberei circulații a mărfurilor, calea spre aderarea la piața unică este încă lungă. „Lipsa taxelor vamale nu înseamnă că piața europeană este complet deschisă”, a spus Oleksandr Sushko, directorul think tank-ului International Renaissance Foundation, cu sediul la Kiev, „deoarece mărfurile europene sunt supuse unor inspecții foarte stricte, care cresc timpii de așteptare în vamă”. ….” Integral: https://economedia.ro
“Românilor le-a rămas atâta mâncare după Paști că ar putea eradica foametea din Sudan …. Potrivit studiului, România dispune în acest moment de 8 milioane de sarmale, 600.000 de tone de salată de vinete, 1 milion de miei la grătar sau cuptor și peste 9 milioane de ouă roșii sparte la un capăt. Doar drobul rămas prin tăvi și caserole ar putea soluționa nevoile alimentare ale Eritreei, mai ales că acolo se mănâncă miel, arată studiul. Realizatorii studiului spun că treaba a mers greu, pentru că discuțiile erau întrerupte des de cioflăieli, râgâituri și manele în fundal. Cu salata boeuf rămasă ar putea fi rezolvată foametea din Darfur, dar se împotrivesc anumite autorități locale, care insistă ca maioneza să fie făcută cu ouă fierte, ceea ce e halucinant, spune Decebal Popescu, gastronom la ONU. Studiul arată că românilor le-a rămas atât de multă mâncare încât unii disperați și-au chemat soacra după Paști pe la ei, ca să halească ce mai e prin frigider…..” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“DOCUMENT Peste 100 de anchete penale în derulare privind achizițiile din pandemie / Unifarm a făcut achiziții fără nicio regulă de peste un miliard de lei și a rămas cu echipamente expirate de jumătate de miliard / Suma plătită pe vaccinuri, o necunoscută – raport comisia parlamentară de anchetă ….”
https://www.g4media.ro/exclusiv-peste-100-de-anchete-penale-in-derulare-privind-achizitiile-din-pandemie-unifarm-a-facut-achizitii-fara-nicio-regula-de-peste-un-miliard-de-lei-si-a-ramas-cu-echipamente-expirate-de-jumatat.html
“Imperiul post-imperial. Cum e transformată Europa de războiul din Ucraina – analiză a istoricului Timothy Garton Ash pentru Foreign Affairs ….”
https://www.g4media.ro/imperiul-post-imperial-cum-e-transformata-europa-de-razboiul-din-ucraina-analiza-a-istoricului-timothy-garton-ash-pentru-foreign-affairs.html
👍
……à propos de articolul privind agresarea dascălilor: nu plâng de mila niciunuia dintre ei, cam toți au „mârâit” când a apărut noua lege a lui Funeriu, apoi s-au complăcut (sigur, alături de masele de părinți) în revenirea la trista „normalitate”.
Punctual, despre cazul profesoarei de engleză batjocorite în timpul orei, consider relevante și următoarele informații
– profesoara a declarat că nu s-a întâmplat „nimic grav” (nu știm dacă atât a dus-o mintea sau a fost forțată de conducere, etc., oricum e „grav” din acest punct de vedere)
– declarația primarului comunei că dacă ar fi după el ar desființa școala din satul respectiv! Explicația lui cred că se bazează destul de mult și pe realitate fiindcă a explicat că… profesorii de la școala din satul respectiv sunt slab pregătiți și chiulangii!!
Pe scurt, ca orice alte reforme vitale în statul nostru, realizarea unei adevărate reforme a educației trebuie să se bazeze nu atât pe… „consensul democratic” (o formă fără fond), cât pe impunerea unor legi cu bătaie mai lungă spre viitor, oricât de jalnic sau amenințător ar suna strigătele sau schelălăiturile cadrelor didactice, asociațiilor de părinți, asociațiilor de elevi sau ONG-urilor de tot felul!
👍
Buna ziua.
Încă o dovadă că ajungem din urmă italienii.
https://www.g4media.ro/targu-mures-2-300-de-tone-de-gunoi-menajer-sufoca-orasul-ramas-fara-operator-de-salubritate-primaria-cere-asociatiei-de-dezvoltare-intercomunitara-sa-ia-masuri-urgente-si-propune-incheierea-de-con.html
Palermo, Napoli. Acolo e normalitate ( gunoiul pe străzi ).
Cu puțin efort ai vom depăși. 😀😀
Romania lucrului bine făcut. 🖕🖕🖕
Despre articolul (nejustificat de) laudativ al lui Alin Orgoan la adresa discursului laudativ al lui Macron la Haga mi-am spus părerea chiar pe site-ul „Contributors”…
https://www.contributors.ro/un-moment-de-cotitura-al-europei-discursul-lui-macron-de-la-haga/#comment-552908
*la adresa discursului lui Macron