Revista Presei – 18 septembrie.”Cum ne furăm singuri căciula de pe cap, îi dăm foc și apoi luăm alta pe datorie. Analiza veniturilor bugetare din ultimii 7 ani ….Reforme? Care reforme?”
18/09/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
“Cum ne furăm singuri căciula de pe cap, îi dăm foc și apoi luăm alta pe datorie. Analiza veniturilor bugetare din ultimii 7 ani „Știm că sunteți săraci, dar dacă ne votați și venim la putere, o să fiți foarte săraci o vreme, până când se apropie iar alegerile și vă promitem să deveniți din nou doar săraci”. Asta pare să fi fost deviza guvernelor care s-au perindat în ultimii 7 ani. Politic, țara a fost condusă și de PSD și de PNL, și de Coaliția Națională pentru România (formată în 2021) care le-a inclus pe ambele, plus UDMR până mai recent. Singurul element comun și constant în această ecuație a fost a fost președintele Klaus Iohannis. Reforme? Care reforme? Așa zisele reforme fiscale, după ce că le-a complicat în ultimul hal viața contabililor (aceștia trezindu-se peste noapte cu tot felul de schimbări care trebuiau imediat operate în practică, ceea ce în cazul firmelor mari presupunea nervi de oțel, timp și bani), nici nu au adus bani mai mulți la buget (măsurați ca pondere în PIB). Au fost mai degrabă niște cârpeli făcute doar pentru a onora promisiuni politice, dar care în final doar au complicat sistemul, în niciun caz nu l-au reformat. Dau ca singur exemplu promisiunea de creștere salarială prin mutarea contribuțiilor de la angajator la angajat, care a fost îndeplinită. La nivelul salariului brut, salariile da, au crescut. Dar banii care le intrau pe card oamenilor în ziua de salariu erau la fel de puțini. Numărul de modificări fiscale din ultimii şapte ani şi jumătate este de 554, respectiv 1,2 norme modificate pe lună sau 74 pe an, a declarat, vineri, Ana Bobircă, cofondator The Tax Institute, un think-tank recent înființat, care a prezentat vineri premierului Ciolacu și Guvernatorului Isărescu un raport pe această temă. …. „Sistemul nostru fiscal ește ciuruit, a fost capturat de grupuri de interese. Ăsta e adevărul și trebuie să spunem acest lucru! Din păcate, cei care câștigă datorită acestui sistem fiscal sunt tocmai cei care acum vociferează!”, a explicat vineri academicianul Daniel Dăianu, președinte al Consiliului Fiscal și fost ministru de Finanțe. „Unii tot filozofează că deficitul acesta sau veniturile fiscale joase sunt o întruchipare a contractului social. Care contract social? Dl. președinte al Senatului vorbea de o mașină care nu se gripează. Păi mașina ESTE gripată și e alimentată cu benzină cumpărată pe datorie de la alții”, spune Dăianu. El a mai atras atenția că e nevoie de reforme fiscale reale, nu mimate, dar care să fie atent făcute, întrucât corecțiile fiscale vin la pachet cu neliniști și tensiuni sociale. „Această corecție nu se poate realiza printr-un miracol. Nu există miracole în economie! „Această corecție înseamnă nemulțumire, înseamnă frustrare, înseamnă mânie, pentru că ai o criză a nivelului de trai! Oamenii sunt speriați”, a mai adăugat vineri Daniel Dăianu. …. „Așa ceva rar găsești în istoria economică modernă! Pur și simplu nu se întâmplă așa ceva. Am ajuns cu veniturile fiscale de la 19% din PIB la 15% din PIB, o diminuare de 4 puncte procentuale din PIB! Și am fost avertizați, Guvernatorul știe! Ni s-a spus: Nu vă jucați cu focul că nu vă veți putea reveni!”, spune Dăianu. …. Singura explicație a acestei scăderi constă în măsurile de spulberare a bazei de impunere pentru impozitul pe profit aplicată în 2017, și anume eliminarea impozitului pe proft în HoReCa mare (Legea nr. 270/2016 privind impozitul specific, intrată în vigoare la 1 ianuarie 2017) și majorarea plafonului pentru microîntreprinderi de la 100.000 euro/an la 500.000 euro/an (OG nr. 3/2017, intrata în vigoare la 1 februarie 2017). ….” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Valentin Lazea: Din 2015 s-a mers în mod deliberat pe forţarea creşterii prin consum; acum a venit nota de plată….„Primul mesaj are de-a face cu mirarea care există în mediul de afaceri că, vezi Doamne, în ultimii ani economia mergea foarte bine, zbârnâia şi anul ăsta cine ştie ce accident s-a întâmplat, cineva, un ministru de finanţe n-a fost atent sau un director de la buget n-a fost atent şi pe o situaţie care altminteri era foarte roz şi foarte bună şi o maşină care, vezi Doamne, performa, a greşit cineva şi ne-a băgat într-o problemă. Eu vreau să spun şi studiul dumneavoastră arată acest lucru că din 2015 s-a mers în mod deliberat pe forţarea creşterii prin consum, printr-un consum mai mare decât oferta internă, adică prin importuri şi an de an lucrul ăsta s-a promovat şi a convenit tuturor. Hai să fim serioşi! Deci modelul de creştere pe consum, prin scăderea fiscalităţii, prin creşterea de importuri şi prin deficite a fost foarte convenabil. S-ar fi văzut acest lucru şi anul trecut, dacă nu era criza energetică şi inflaţia care a rezultat. S-ar fi văzut şi din 2020-2021, dacă nu era pandemia şi consumul nu ar fi fost reprimat din cauza aceea. Dar, toată lumea a tăcut, s-a complăcut. A zis maşina merge, nu s-a uitat că, vorba domnului Dăianu, era cu benzină de import. Deci modelul a fost deliberat făcut. A convenit tuturor creşterea pe consum şi nu pe investiţii şi nu prin exporturi, iar acum a venit în sfârşit, după nu ştiu câţi ani, nota de plată”, a spus Valentin Lazea, la evenimentul de lansare „The Tax Institute”, primul think tank dedicat fiscalităţii. ….„Voi aţi spus că toate măsurile alea au apărut în 2016, 2017, şi nici măcar nu aţi luat ca an de bază, faţă de care să faceţi comparaţiile, 2015, care a fost ultimul an „normal”. Acela a fost ultimul an „normal”. În 2015 s-a făcut ce s-a făcut. După aceea, an de an, a reverberat şi a crescut valul acesta de exceptări. E adevărat, dar hai să punem responsabilităţile acolo unde sunt, să începem povestea acolo unde trebuie începută povestea. În 2015 s-a dat semnalul: cota unică nu mai reprezintă nimic. Puteţi să exceptaţi de la ea cât vreţi. Grupurile de interese pot să apese când şi cum au chef şi aşa mai departe. Dar 2015, nu 2016, 2017, 2019, 2021 cum vă rezultă vouă din cifrele acelea”, a adăugat Lazea, citat de Agerpres. ….” Integral: https://cursdeguvernare.ro
“Droguri în Portul Constanța: Niciun gram confiscat în ultimii doi ani, deși activitatea din port a crescut / Doar 20 de tone în ultimul sfert de secol/ În Portul Rotterdam s-au găsit 70 de tone de cocaină doar în 2021, în Anvers peste 110 tone în 2022 (raport, grafice) …. Mai mult, într-un raport realizat în parteneriat cu mai multe instituții europene, DIICOT a precizat că România este o țară de tranzit pe Ruta Balcanică (mai ales prin porturile maritime la Marea Neagră), în special pentru droguri ca heroină, cocaină și ecstasy. În total, din anul 2000 până în prezent, autoritățile au confiscat doar 20 tone de droguri în Portul Constanța, arată o analiză G4Media bazată pe informațiile obținute de la IGPR. Spre comparație, în Portul Rotterdam au fost confiscate 70 de tone de cocaină doar în anul 2021, iar în august 2023 vameșii au depistat 8 tone de cocaină într-o singură zi. În Anvers (Belgia), au fost depistate peste 110 tone de cocaină doar în 2022. G4Media vă prezintă lista capturilor de droguri din Portul Constanța, confiscate de autorități în ultimul sfert de secol. …. În anul 2000, vameșii din Portul Constanța nu au depistat niciun transport de droguri, iar în 2001 au fost confiscate 8,6 tone de hașiș. Timp de 8 ani de zile autoritățile nu au mai depistat niciun gram de drog în port, până în 2009 când au fost confiscate 1,4 tone de cocaină. Ulterior, vameșii au mai găsit droguri din 2 în 2 ani și doar câteva kilograme: în 2011 – 160 kg de cocaină, în 2013 – 30 kg de cocaină, în 2015 – 2 tone de sare de sodiu a acidului MDP2P glicidic (pre-precursor de droguri de mare risc). În 2016 au mai fost depistate patru transporturi în cantitate totală de aproximativ 2,3 tone de cocaină. Timp de trei ani nu au mai fost depistate droguri, iar din 2019 au urmat 3 ani în care polițiștii au confiscat: 1,7 tone de cocaină, 1 tonă de captagon și 1,4 tone de hașiș (2020) și 1,5 tone de cocaină (2021). De doi ani, niciun transport de droguri nu a mai fost depistat în Portul Constanța, conform informațiilor IGPR. …. Una dintre vulnerabilitățile Portului Constanța este lipsa de personal a instituțiilor de control, care se resimte cu atât mai mult acum, când activitatea în Portul Constanța a crescut, ca urmare a războiului din Ucraina. ”În timpul vizitei de studiu, Serviciul Vamal, care este fără îndoială forța de stopare de la frontieră, a menționat că ar avea nevoie de o majorare cu 50 la sută a personalului său din port, pentru a fi eficient. De asemenea, raportul Snow White menționează că echipamentul mobil de scanare al Serviciului Vamal a fost complet nefuncțional. În portul Constanța, verificările efectuate de Serviciul Vamal sunt mai curând birocratice, se bazează pe o analiză a riscurilor. Principalii indicatori sunt: țara de expediție, expeditorul, sau expeditorul intermediar, destinatarul, tipul de ambalaj, costurile de transport și/sau descrierea mărfurilor. Acolo unde este cazul, evaluarea ar trebui dublată de o verificare fizică, cum ar fi o scanare cu raze X. În tot portul există însă doar două scannere cu raze X, iar Serviciul Vamal nu are niciun scanner funcțional în dotare. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Cumetriile din ASF: Ginerele baronului PSD Paul Stănescu, post cheie / Toți angajații au încasat azi prime de performanță Robert Modan, ginerele liderului PSD Paul Stănescu, exercită începând de vineri, funcția de secretar general al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), cu delegare, au confirmat vineri pentru HotNews.ro oficialii autorității. În plus, toți angajații ASF au încasat azi primă de performanță pentru anul trecut (între 50% și 100% din salariu în funcție de calificativ) și primă pentru „Ziua ASF” (încă un salariu), potrivit surselor HotNews.ro. ….. Înainte de numirea lui Robert Modan în funcția de secretar general al ASF, această poziție a fost deținută de Paul Tuță, fratele deputatului PNL George Tuță, care înainte de a deveni parlamentar a fost șef de cabinet al fostului șef al SRI Eduard Hellvig. …. Robert Marius Modan, soțul fetei lui Paul Stănescu, secretar general al PSD, a fost adus în ASF prin delegare și nu prin concurs în anul 2020, grație lui Nicu Marcu, actualul președinte al ASF, care este un apropiat liderului PSD, potrivit Bursa.ro. În 2019, înainte de promovare şi înainte de secretizarea din 2021 a declaraţiilor de avere dispusă Nicu Marcu, ginerele lui Paul Stănescu câştiga de la noua sinecură ASF, 14.000 de lei pe lună net. Numele soției sale și veniturile acesteia au fost anonimizate, la fel cum sunt și acum. …. Tot azi, toți angajații ASF au încasat o primă de performanță pentru anul trecut (între 50% și 100% din salariu în funcție de calificativ) și o primă pentru Ziua ASF (încă un salariu), potrivit surselor HotNews.ro. Amintim că sute de angajați ai Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) au amenințat că vor da în judecată autoritatea condusă de Nicu Marcu, dacă nu își vor primi până pe 15 septembrie „prima de performanță pe anul trecut” și ulterior „prima pentru Ziua ASF”, după cum au declarat la începutul acestei luni pentru HotNews.ro surse din cadrul ASF. ….” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Teama nu a plecat din nordul Deltei. Strategia falimentară a președintelui și guvernului …. Sute de mii de români nu au fost pregătiți de ISU și de armată pentru o astfel de situație critică, fiind lăsați să se descurce și să se informeze pe cont propriu, fără niciun fel de ghidare din partea guvernului. În prima săptămână după începerea războiului, atât guvernul condus de Nicolae Ciucă (PNL) cât și președintele au părut paralizați vreme de câteva zile, semn că atacarea țării vecine de către Vladimir Putin a fost cel puțin o surpriză în ce privește pregătirea unor scenarii de reacție. În declarația lui Klaus Iohannis din data de 24 februarie, după ședința CSAT, nu s-a făcut nicio referire la acțiunile României în ce privește sprijinul acordat refugiaților de război sau alte moduri prin care vom ajuta Ucraina. La acea vreme, principala grijă a liderilor politici a fost să anunțe că suntem apărați de calitatea noastră de membru NATO. Timp de o săptămână, între 24 februarie și 2 martie 2022, Ucraina a fost ajutată doar de persoane individuale și de organizații neguvernamentale din țara noastră. A fost o solidaritate emoționantă, care nu se mai văzuse din 1990, după nopțile și zilele violente ale Revoluției. …. Liderii de la București au fost, mereu, cu un pas, doi, în urma evenimentelor. Mai mult, au secretizat și tot ce înseamnă sprijin militar acordat Ucrainei. Senzația generală că România n-a fost pregătită pentru acest conflict e greu de îndepărtat chiar și acum, după mai mult de un an și jumătate de război. O uriașă criză de autoritate s-a observat în cazul raidurilor Kremlinului la gurile Dunării, când sute de cetățeni români au fost lăsați de izbeliște în fața dronelor rusești mai mult de cinci săptămâni, în atacuri în care violarea teritorială a României a fost greu de contestat. „Cine asigură protecția civililor din această zonă? Cu ce anume, cu tuneluri din beton? Ce să fac, să iau copiii și bătrânii de 80 de ani și să fug spre aceste tuneluri? E strigător la cer…”, a scris Florin Tudor Pascale, preotul comunei Ceatalchioi și satului Plauru, în 13 septembrie, într-un mesaj adresat spotmedia.ro. …. Locuitorii din Ceatalchioi, Plauru, Pardina și Chilia Veche s-au aflat în pericol de moarte, fiind expuși la incendii și explozii accidentale în urma confruntărilor militare ce se desfășurau chiar pe granița României, dar și cei din Tulcea și Galați, două orașe mari, auzeau dronele, reacția apărării antiaeriene ucrainene, observau incendiile și detonările care aveau loc pe malul ucrainean al Dunării. Sute de mii de români nu au fost pregătiți de ISU și armată pentru o astfel de situație, fiind lăsați să se descurce și să se informeze pe cont propriu, fără niciun fel de ghidare din partea guvernului. …. După toate indiciile, strategia liderilor români a fost să minimalizeze războiul care se desfășoară la graniță. Au transmis, în mod repetat, mesajul că noi, cetățenii, suntem protejați de faptul că trăim într-o țară membră NATO și nu va fi nicio problemă. Pentru a întări acest lucru, Klaus Iohannis a făcut o excursie în Deltă la începutul lunii septembrie, fără a se întâlni cu sătenii de pe graniță, afectați de atacuri, și fără a le trimite niciun mesaj. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“De ce trenurile românești de noapte au rămas „în beznă”, în timp ce restul Europei investește mult și lansează mereu rute noi România are multe trenuri de noapte, dar marea problemă nu este că sunt lente, ci vagoanele sunt foarte vechi, condițiile nu sunt grozave, iar prețurile sunt mari. Trenurile de noapte dispăruseră din Europa centrală și de vest, însă au renăscut în ultimii ani, mai ales datorită Austriei. Ce au făcut europenii pentru ca trenurile de noapte să fie un succes și să revină în forță. …. România are printre cele mai multe trenuri de noapte, dar viteza lor este în medie cam de 50-55 km/h și grav este că vagoanele de cușetă sau de dormit sunt vechi de câteva decenii. Sunt zone cu rugină, în altele jegul nu mai are cum să iasă și, uneori, cearșafurile și pernele nu sunt perfect curate. Au fost recent și cazuri de călători, dar și de ceferiști mușcați de ploșnițe și este sigur că ar trebui făcută curățenie mai riguros. Sunt destule cazuri în care aerul condiționat nu funcționează, iar dacă stai în patul de mijloc ai mari șanse să nu dormi grozav. Un minus ține și de faptul că nu mai avem vagon-restaurant (cel mult două sunt în circulație), așa că nu ai cum să consumi o mâncare caldă sau o băutură rece. Faptul că vagoanele sunt construite acum câteva decenii nu este o problemă de nedepășit: în Franța, Austria sau Belgia circulă vagoane produse și acum 50-60 de ani, dar au fost modernizate după 2010, fiindcă era mult mai ieftin decât să fie cumpărate altele noi. Aceste vagoane, deși tare vechi ca vârstă, au fost aduse în timpurile noastre și au aer condiționat, prize funcționale, lumini de tot felul în compartiment și multe spații de bagaje. Prețul biletelor este enervant de mare pentru ce oferă trenurile O problemă cu trenurile de noapte în România este prețul, mai ales ținând cont de călătoria lungă, de posibilele întârzieri și de condițiile deloc grozave de călătorie. De exemplu, București – Oradea, 652 km, 12 ore și 40 minute, costă 176 lei la cușetă cu 6 paturi și cu 18 lei în plus pentru un loc la cușetă cu patru locuri în compartiment. La vagonul de dormit biletul este 292 lei (în cabină cu două locuri). Cea mai confortabilă variantă este să dormi singur în compartimentul din vagonul de dormit, dar biletul costă 388 lei. …. Trenurile de noapte nu trebuie să fie foarte rapide, dar este musai să ofere confort În Europa, printre cele mai lungi trasee de trenuri de noapte se numără Paris – Viena, 1.244 km, 16 ore, operat de SNCF pentru brand-ul Nighjet. Din mai, o companie numită European Sleeper operează ruta Berlin – Bruxelles, 780 km, 12 ore. După cum se vede, vitezele medii nu sunt „supersonice”, dar trebuie spus că, fără îndoială, condițiile de călătorie sunt net mai bune ca la CFR Călători. Biletul Berlin – Bruxelles costă între 90 și 190 de euro. ….” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Radu Burnete, directorul confederaţiei Concordia: Lipsa conectivităţii, infrastructura insuficient dezvoltată, sursele de energie mult prea puţin diversificate sunt printre problemele regiunii dintre Marea Baltică, Marea Adriatică şi Marea Neagră. Flancul estic poate deveni o regiune prosperă, însă doar prin investiţii susţinute şi angajamente politice ferme Lipsa conectivităţii, infrastructură insuficient dezvoltată în raport cu nevoile antreprenorilor, sursele de energie mult prea puţin diversificate sunt doar câteva dintre problemele cu care se confruntă regiunea cuprinsă între Marea Baltică, Marea Adriatică şi Marea Neagră, iar flancul estic poate deveni o zonă prosperă, însă doar prin investiţii susţinute şi angajamente politice ferme, a declarat Radu Burnete, directorului confederaţiei patronale Concordia, în contextul participării la Summitul şi Forumul de Business din cadrul Iniţiativei celor Trei Mări, evenimente găzduite de România. ”Reprezentăm companiile din România la Three Seas Initiative Summit & Business Forum, o reuniune importantă care marchează relevanţa cooperării dintre cele 12 state membre ale formatului 3SI (statele membre ale Uniunii Europene din regiunea cuprinsă între Marea Baltică, Marea Adriatică şi Marea Neagră) în timpuri de crize multiple. În zilele care urmează, vom participa la dezbaterile despre transport, energie şi digitalizare, în vederea identificării de soluţii comune la problemele cu care regiunea se confruntă. Credem în cooperarea regională, iar când vine vorba despre Three Seas Initiative, ne aşteptăm ca proiectele prioritare agreate să depăşească stadiul de promisiuni. Flancul estic poate deveni o regiune prosperă, însă doar prin investiţii susţinute şi angajamente politice ferme”. ….” Integral: https://www.zf.ro
“Cum ajungi student la „stat” în 30 minute cu 150 lei. Nu ai reușit la drept, cazi la kinetoterapie …. Facultățile de stat „vânează” ultimii studenți aceștia putându-se înscrie până la finalul lunii septembrie. Admiterea se face, la majoritatea facultăților de stat, online, prin completarea unor câmpuri banale și prin încărcarea unor documente precum: diploma de bacalaureat, buletinul, certificatul de naștere sau căsătorie dacă e cazul. Cum ajungi student la „stat” în 30 minute cu 150 lei. Nu ai reușit la drept, cazi la kinetoterapie la Universitatea de stat 1 Decembrie din Alba Iulia totul durează 30 de minute, dacă nu te grăbești. Nu trebuie să ai emoții că nu intri la facultate, deoarece sunt numeroase locuri disponibile, chiar dacă e septembrie. Singurul criteriu este nota de la bacalaureat. Astfel că nu trebuie să te temi de organizarea unui concurs așa cum se întâmpla în urmă cu 20 de ani. Foarte important. Universitatea te îndeamnă să bifezi mai multe opțiuni, ca să fi sigur că intri la o facultate, nu contează specializarea. Așa că dacă nu mai sunt locuri la drept poți cădea la asistență socială, la resurse umane, administrație publică sau – în cel mai rău caz pentru cineva care voia o specializare de „uman”- la kinetoterapie. Am probat toate acestea la Universitatea 1 Decembrie din Alba Iulia universitate de stat. ….Sunt fix 8 pași de urmat pentru înscriere….Toți pașii se fac online. Ai putea să te poticnești doar dacă ai pierdut unul din documente. … După cum se vede e vorba doar de birocrație și nicideum de meritocrație. Regulamentul de concurs (vorba vine concurs) e foarte clar: Ierarhizarea candidaților la concursul de admitere se face în funcție de două criterii aplicate în următoarea ordine de prioritate: a) media generală de admitere, calculată potrivit prevederilor prezentului Regulament din cadrul secțiunii V.2 Probele de admitere; b) opțiunile candidaților, în ordinea în care acestea au fost menționate în Fișa de înscriere on-line. Detalii AICI…. E aproape imposibil să nu intri la una din facultăți. Deși e sesiunea din septembrie sunt 1.090 de locuri. Detalii AICI În plus, ești îndemnat de universitate să bifezi mai multe opțiuni (a se vedea slide-ul e mai sus). Astfel încât dacă, printr-un dezastru, nu intri la drept să poți cădea până la facultatea de kinetoterapie. Până și taxa este una accesibilă: 3.000 lei pe an. ….Și la alte Universități de stat se intră pe bază de dosar, la grămadă. Spre exemplu, la Universitatea Valahia din Târgoviște procedurile sunt apropae identice ca la Universitatea din Alba Iulia. ….” Integral: https://newsweek.ro
“Cui folosește manipularea printr-un sondaj care arată că extremismul va câștiga în România Cât de sigură și de durată este creșterea AUR și cine are nevoie ca pericolul extremismului în România să fie supradimensionat? Să nu uităm că ultimul sondaj, cel care cotează AUR cu prima șansă în alegeri, adăugându-i-o și pe senatoarea Șoșoacă, o creștere de 4 procente a unui partid despre care nimeni nu știe nimic, S.O.S., este lansat într-un context de anxietate socială generalizată, din care autoritatea statului pare a se fi retras. …. Adică în contextul fertil pentru teze și mesaje populist-extremiste, naționaliste, suveraniste, care să creeze percepția de cetate asediată, pentru salvarea căreia este nevoie de măsuri extreme. Toate acestea apar în sondajul INSOMAR, a cărui metodologie este îndoielnică, doar că miza nu este științifică, ci persuasivă, dacă ne uităm la mixarea întrebărilor. Altfel spus, miza nu este aceea de a ne-o vinde pe Gabriela Firea pe primul loc în topul încrederii, lângă patriarhul Daniel și mai sus ca Marcel Ciolacu, nici aceea de a ne arăta un tablou politic de moment, în care AUR și Șoșoacă depășesc împreună 30 de procente, ci aceea de a exacerba terenul anxios-naționalist, în care răul vine din afara țării, și anume dinspre Uniunea Europeană. ,,,, Felul în care sunt dozate și mixate întrebările, asociat cu lipsa unor criterii metodologice care să dea seama despre cei intervievați, indică intenția de a impune mai degrabă teze/mesaje anti-europene pe agendă, folosindu-se de strategia cetății asediate. În acest context, hiperbolizarea AUR plus Șoșoacă are dublă miză:
- Trenul victoriei este opțiunea suveranistă, naționalistă și extremistă.
- Capcana tușei prea grotești pentru bula care respinge din capul locului ideea că un partid submediocru ca AUR și un politician pro-rus nefrecventabil ca senatoarea Șoșoacă ar fi putut convinge 30% dintre români să lea votul.
Cui folosesc cele două efecte? …. Este mult mai plauzibil, așa cum atrăgea atenția și profesorul de științe politice Andrei Țăranu într-un intervi acordat Spotmedia, ca interesul cultivării unui teren suveranist să fie al unor facțiuni din PNL și PSD, fie cele apropiate de mișcarea protestantă americană, fie venite pe filiera unor mișcări ortodoxe dure, așa cum, de altfel, s-a văzut în prezența unui înalt prelat bisericesc la o întrunire a altei formațiuni de tip AUR/Șoșoacă, un partid republican fără istoric.……” Integral: https://spotmedia.ro
“Părinți revoltați că Drăgușanca e pe coperta manualului de Filosofie de a XII-a Noul an școlar le-a adus un șoc părinților care au copii în clasa a XII-a. Ei au descoperit cu stupoare că pe coperta manualului de Filosofie se află chipul Biancăi Drăgușanu. Mai mult, un întreg capitol din manual este dedicat „gândirii critice a Biancăi Drăgușanu”. …..„Este o bătaie de joc la adresa gândirii occidentale”, s-a revoltat un părinte din Sectorul 3. „Dacă voiau un gânditor de elită, trebuiau să-l pună pe copertă pe marele Dan Puric. Sau măcar pe Dana Budeanu, dar nu pe Bianca Drăgușanu! …..” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Klaus Iohannis a plecat la Adunarea Generală a ONU din SUA cu un avion privat. Ce dotări are aeronava închiriată – FOTO
Pentru călătoria în SUA, Administrația Prezidențială a închiriat un avion de la Global Jet Luxemburg, unul de tip Bombardier Global 6000, care poate transporta maximum 13 pasageri, notează sursa citată. Potrivit BoardingPass, scaunele din acest avion pot fi convertite în paturi – trei de o singură persoană și un pat dublu -, pentru confortul pasagerilor. „Durata zborului dintre Sibiu și Teterboro (SUA), ce va fi operat fără escală, va fi de aproximativ opt ore și 40 de minute. În ultimii ani, președintele a mai zburat în SUA cu avioane similare acestuia, dar produse de Gulfstream și Dassault, închiriate tot de la Global Jet Luxemburg”, mai scrie BoardingPass…..”
https://www.libertatea.ro/stiri/klaus-iohannis-a-decolat-spre-sua-la-adunarea-generala-a-onu-de-la-sibiu-ce-dotari-are-aeronava-4664263
‘FMI își începe săptămâna viitoare vizita anuală în România….’
https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-26541622-fmi-incepe-saptamana-viitoare-vizita-anuala-romania.htm
😆
Discutam “discutii”! 🙂