Revista Presei – 18 martie.”Turismul de vaccinare, varianta românească pentru relansarea HORECA.”
18/03/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de joi, 18 martie! Joi dimineață la ora 6:00 intră în vigoare o informare meteo care expiră sâmbătă la ora 10:00 și anunță că aria precipitațiilor va cuprinde cea mai mare parte a țării. La munte va ninge, în sudul Banatului, în Transilvania, în Maramureș, în cea mai mare parte a Moldovei, precum și în zona subcarpatică a Olteniei și a Munteniei treptat vor predomina ninsorile, iar în rest vor fi mai ales ploi. În zona de munte va continua să ningă, temporar însemnat cantitativ și se va depune strat nou de zăpadă peste cel foarte important deja depus. In intervalul 18 martie, ora 8.00 – 19 martie, ora 8.00, in Capitala, vremea va fi in continuare inchisa si rece pentru aceasta data. Indeosebi din orele dupa-amiezii, temporar se vor semnala precipitatii la inceput sub forma de ploaie, iar in cursul noptii mixte. Temperatura maxima se va situa in jurul valorii de 8 grade, iar cea minima va oscila intre 0 si 2 grade.
Turismul de vaccinare, varianta românească pentru relansarea HORECA …. Armata nu este, în secolul XXI, în România, cel mai bun, cel mai eficient organizator. Și nu este nici cel mai democratic sau empatic organism al societății. De aproximativ 8 decenii, armata română funcționează în forme de asociere sau în alianțe în care are cel puțin un rol de subordonare față de liderul asocierii/alianței și nici nu este mereu pe picior de egalitate cu ceilalți participanți. 80 de ani petrecuți în acest fel nu favorizează apariția unor gânditori strategici sau vizionari în Armată își atrofiază capacitățile de anticipare a neprevăzutului, capacități indispensabile în acest domeniu. De aceea, poate că nu a fost cea mai bună decizie ca actuala campanie de vaccinare să fie lăsată exclusiv în seama militarilor. Există companii private din domeniul comerțului online care astăzi au capacități de organizare și tehnologice mult superioare celor ale armatei române. …. Dincolo de bâlbe organizatorice inacceptabile pentru o instituție care ar trebui să funcționeze precum un ceas elvețian, mai ales în timp de pace, când nu are presiunea inamicului și nu-i vâjâie nimănui obuze pe la ureche, campania de vaccinare pusă sub umbrela armatei suferă de o uluitoare lipsă de empatie, de incapacitatea organizatorilor de a se gândi la oameni așa cum trebuie să te gândești la oameni în 2021. Crescuți cu exemple precum cele ale filosofiei societății militarizate spartane, în care nevolnicii sunt inutili, spiritul cazon pare în contrasens cu termenii unei societăți contemporane, în care cei slabi sunt luați în considerare și ajutați, nu desconsiderați. … Dacă la această lipsă instituționalizată de empatie adaugi superioritatea îngâmfată a unor politicieni care investesc în cărămizi, nu în oameni, rețeta disprețului de care ne lovim astăzi are tot ce-i trebuie. În plus, pe organizatorii campaniei de vaccinare nu-i ajută uneori nici logica și nici cunoștințele de geografie pe care ar trebui să le aibă unii meniți să ne apere în orice parte a țării ar fi nevoie de asta. Ori ei, săracii, nu-și cunosc țara, habar n-au care sunt distanțele reale dintre localități. Se uită pe o hartă sau deschid o aplicație banală de pe smartphone și văd că între municipiul Tulcea și Sfântu Gheorghe (același județ), Sulina, Letea, Cardon, C.A. Rosetti, Chilia sau Periprava sunt câteva zeci de kilometri. Deci, nu-i așa, este extrem de ușor de ajuns, așa că facem centru de vaccinare în Tulcea. Uneori însă, acele câteva zeci de kilometri înseamnă, în lumea reală, o expediție de 2-3 zile, pentru că legătura se face doar naval și, uneori, doar cu o navă care circulă din două în două zile. Sau, poate, cetățenii români care locuiesc în acele localități izolate nu sunt prioritari. … Că nu-s esențiali știm. Cei mai mulți dintre români nu sunt esențiali în viziunea strategilor vaccinării. Oare ce trebuie să fie în sufletul unui defavorizat al sorții care, totuși, vrea să trăiască. „Păi pentru ce să trăiască, dacă tot e defavorizat?”, ar zice unii. Păi poate are copii pentru care se zbate să le ofere o viață mai bună. Poate își dorește pentru el însuși o viață mai bună și nu i-a dispărut orice urmă de speranță. Motive sunt nenumărate. Posibilități, mai puține. … Țăranii ăia sunt antivacciniști și conspiraționiști, uite, de-aia sunt locuri acolo unde mă duc eu să salvez de la expirare dozele de vaccin nefolosite. Și așa s-a ajuns la un adevărat turism de vaccinare, mai ales de la începerea etapei a treia, aia pentru dispensabili. Din mașinile lor de oameni realizați, diverși au ajuns să defileze prin fața unor oameni nedumeriți, care nu înțeleg de ce, brusc, localitatea lor în care nu se întâmplă nimic a devenit atât de căutată de vilegiaturiști. Dar este simplu. Geniile militare au amplasat acolo un centru de vaccinare. Oamenii din localitate, probabil, nu s-au vaccinat nici 20%. Unii pur și simplu nu au acces la internet, ca să se programeze pe platforma făcută tot de militari, cei de la STS. Unii n-au acces nici la un medic de familie. … Ce facem cu cei care nu se pot programa pentru că nu au acces la internet, la medic de familie, la cunoștințele tehnice necesare? Le facem cu mâna din mașină, proaspăt vaccinați, zâmbind condescendent la acești săraci proști. N-are rost să ne mai întrebăm unde este societatea civilă atât de implicată în acte de caritate de Paște și de Crăciun? E pe la Suraia, prin Teleorman, pe unde a găsit locuri să se vaccineze cât mai repede. Are nevoie de certificatul ăsta de vaccinare pentru city-break-urile ce vor veni după acest vaccin-break reușit. Integral: https://www.libertatea.ro
De ce practică românii turismul de vaccinare și cât de etic este…… De ce există turism de vaccinare? În context românesc, apar dileme etice similare cu cele din Statele Unite. E normal sau echitabil să dai dozele alocate județului X unui bucureștean care are resursele necesare pentru a călători unde-i poftește lui inima? Ce criterii sunt luate în considerare atunci când autoritățile alocă un număr de doze fiecărui județ în parte? Care a fost scopul în timpul etapei a doua, de exemplu, să prioritizezi populația vulnerabilă locală sau să înțepi pe cine prinzi? PressOne a încercat să afle răspunsuri la toate aceste întrebări și s-a lovit de explicații uneori contradictorii. Un prim indiciu privind logica distribuirii poate fi găsit chiar în textul strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România. Într-un subcapitol privind stabilirea și prioritizarea grupurilor populaționale, documentul spune că această prioritizare ia în considerare cinci criterii mari și late. Primul e destul de vag și face referire la „principii de etică și echitate socială”. Al doilea este cel care ne interesează pe noi și vorbește despre criterii epidemiologice „care să permită flexibilitate în alocarea vaccinului la nivel regional și local – în funcție de evoluția infecției în teritoriu, cum ar fi: creșterea rapidă, exponențială a numărului de cazuri peste o anumită valoare prag (definirea unui prag de incidență) la nivelul unei regiuni va permite, în funcție de caracteristicile populației, distribuirea prioritară a vaccinurilor la nivelul populației respective pentru limitarea răspândirii virusului”. Abia apoi sunt menționate criterii de natură medicală (riscul de evoluție severă și deces în caz de infecție, de exemplu) sau ce țin de natura esențială a domeniului în care lucrează vaccinatul. Cert e că criteriul geografic pare cel puțin la fel de important ca acestea din urmă. Pe românește, criteriul geografic de distribuire presupune că, dacă în județul X rata de infectare trece de un anumit prag, populația sa capătă prioritate în campania locală de vaccinare, pentru a limita răspândirea locală a virusului….„INSP (n.r. Institutul Național de Sănătate Publică), în baza ordinului de repartiție al Ministerului Sănătății, va încărca în RENV (n.r. Registrul Electronic Naţional de Vaccinări) stocurile de vaccin distribuite către centrele regionale de stocare, iar centrele, în baza evidenței numărului de persoane, vor distribui vaccinul către utilizatorii din teritoriu la nivelul centrelor de vaccinare locală și la nivelul cabinetelor de medicină de familie, după caz.”„ Vor distribui vaccinul către utilizatorii din teritoriu” este sintagma cheie ce trebuie reținută aici. Ce spun DSP-urile locale În ciuda acestor pasaje clare din documentul ce ar trebui să ghideze campania de vaccinare, câteva dintre DSP-urile județene contactate de PressOne par să fie de altă părere. De pildă, DSP Arad a transmis că „în cadrul campaniei de vaccinare nu există doze rezervate populației unui anumit județ”, sugerând că așa scrie în Strategia de vaccinare împotriva COVID-19, fără a specifica și la ce capitol sau subcapitol ar putea fi găsită această informație. DSP Sibiu a ținut să precizeze că procesul de vaccinare este „voluntar, gratuit și necondiționat”, fără a exista „o condiționare geografică”. La rândul său, DSP Covasna a transmis PressOne că strategia permite vaccinarea celor din alte județe și nu există niciunde în document vreun criteriu geografic de programare. … „Dacă dintr-un sat pleacă 100 de oameni la muncă în Italia, cu familii și tot, conform statului român ei încă sunt în localitatea aceea. Văzusem o hartă cu locuri libere și Moldova era verde. Pentru că acolo, oficial, în acte sunt oameni. Un alt fenomen: în Vaslui și Iași foarte mulți oameni din Republica Moldova au obținut cetățenie română. Și ca să ai cetățenie, trebuie să ai adresă în România. Și sunt în Vaslui și Iași creșteri imense ale populației pentru că oamenii au găsit niște localnici care să spună ok, omul ăsta locuiește aici. De aceea în acte ai sute de mii de oameni care de fapt nu sunt acolo, sunt cetățeni români cu adresa acolo, dar în practică ei probabil sunt la muncă, în străinătate. Sunt tot felul de distorsiuni, unele mai mici, unele mai mari, iar când se adună, ai situații de genul acesta. Sistemul de evidență a populației e croit pentru o societate mult mai așezată, cu mobilitate mult mai mică. E gândit în timpul comunismului. Și sistemul comunist, când te lua dintr-un loc și te ducea în altă parte să muncești la fabrică, îți dădea și apartament. Aveai și proprietate, aveai și carte de identitate. Nu e construit pentru o societate în care ai chiriași, migrație masivă în centrele universitare sau în străinătate”, explică Barbu Mateescu….. În plus, scandalul privind existența unor centre de vaccinare paralele, cu circuit închis, ce nu apar în platforma oficială de programare, indică o altă posibilă cauză a turismului de vaccinare. Mai exact, oamenii din etapa a doua au trebuit să recurgă la navetă nu din moft, pentru că nu mai aveau răbdare, ci pentru că multe centre din propriile orașe le erau pur și simplu inaccesibile, iar cele accesibile își epuizaseră deja dozele. De pildă, o investigație Buletin de București publicată săptămâna trecută arăta că, în intervalul 1-5 martie, 56% dintre persoanele vaccinate în Capitală fuseseră imunizate în centre care nu apăreau pe platformă. Situații similare puteau fi găsite și în Cluj, cu 30% vaccinați paralel, în Ilfov, cu 33% sau Bacău, cu 34%. În condițiile astea, vina morală – asta dacă există una – pare să nu fie a orășeanului care alege să urce în mașină și să conducă zeci sau sute de kilometri pentru a se vaccina. Investigația Vox menționată anterior spunea așa în titlu: „Don’t hate the vaccine tourists, hate the vaccine game”. Integral: https://pressone.ro
România ca spital multilateral dezvoltat …. Pînă una alta, însă, primul ministru vrea să vadă cel puţin 1600 de unităţi ATI, în spitalele existente. Ministerul sănătăţii să găsească soluţii. Suntem cu criza ATI la uşă… mă rog, unii zic că mortu-i deja pe masă… dar să nu vorbim de funie în casa spînzuratului. Acum, pentru că primul nostru ministru e om de cifre şi cifrele sunt precise, chiar şi cînd sunt măsluite, ori scoase din burtă, ca să nu se chinuie poetul de la sănătate cu matematica, logica şi organizarea, îi dăm noi spaţiul total de soluţii la problema cu care l-a pus în cîrje, mai marele său. Nu există decît trei soluţii pentru criza ATI. Desigur, soluţia banală ar fi ca mîine să nu mai fie nimeni bolnav de covid. Ca şi în matematică, ea nu este chiar cea mai probabilă. Prin urmare, prima soluţie netrivială ar fi să mărim viteza fluxului. Omul intră la ATI, stă ce stă, dar după aia mai şi pleacă. Pe picioarele proprii sau cu picioarele înainte. Altă soluţie nu există, tertium non datur. În loc să ocupe patul două săptămîni şi să creeze îmbulzeală la uşa salonului, introducem o regulă de procedură simplă, după care nimeni nu stă mai mult de trei zile la ATI. E criză nene, e situaţie de urgenţă, aici nu-i nici hotel, nici salon de băi. Nici măcar pentru ăia cu pile. Îl intubăm, îl sedăm, îl legăm de pat, îl tratăm cu ce avem, cu ce ştim, cu ce putem, dar în trei zile trebuie să se hotărască: începe să respire, merge singur şi atunci îi dăm drumul pe picioare, ori nu şi atunci înseamnă că oricum nu mai are mult de trăit aşa că îi dăm drumul, dar cu targa spre morgă. Şi dacă n-a murit, încă? Ei, asta-i acum! Treaba lui. O să moară pe scări sau în lift, în drum spre salon, ori după externare, ori cînd l-o chema Ăl de Sus, la El? Doar nu o să ne apucăm acum să facem şi treaba lui Dumnezeu; slavă cerului, avem noi, ale noastre, destule pe cap! A doua soluţie este să reducem debitul la intrarea pe conducta ATI. Adică ce, cum nu mai poate unu să respire, gata la ATI??!! Ia mai lăsaţi-ne nenică cu mofturile astea. Din zece cîţi intră acu, de mîine intră numai trei!! Ia să vedeţi cum se înmulţesc locurile disponibile. Sigur, morga spitalului o să fie puţin mai aglomerată, dar dacă “aparţinătorii” sunt mobilizaţi la timp sau punem pe roate un serviciu mobil de livrare a cadavrelor direct la cimitir, cu cheltuielile acoperite desigur de rude şi prieteni, atunci se poate rezolva uşor şi aglomeraţia temporar creată la morga spitalului, ba chiar mai punem şi de o afacere cu pompe funebre, tot nu sunt resurse suficiente la sănătate. A treia soluţie ar fi să mărim secţiile de ATI ori să înfiinţăm altele suplimentare. Abordarea aceasta, însă, este complet nerealistă din două motive: cere costuri foarte mari şi de unde să mai scoatem acum fonduri, iar în plus cere eforturi de organizare pe care aproape nimeni nu mai este în stare ori dispus să le facă. Nu mai spun despre timp… ceva care nouă ne lipseşte cronic şi istoric. În spaţiile actualelor spitale, crearea de noi locuri sau secţii ATI este o problemă mai grea decît soluţia la cvadratura cercului, iar ca să creezi secţii ATI flotante, alţi bani altă distracţie… de unde spaţii, de unde infrastructură, de unde resurse, de unde personal… etc. O soluţie complementară există, însă. Să lăsăm lucrurile aşa cum sunt şi, cu viziune, cu putere de anticipare, să ne ocupăm de lărgirea masivă a capacităţii de primire şi găzduire a gropilor din cimitire, respectiv de creşterea randamentului de prelucrare a crematoriilor în 24h. Criza dispare aproape de la sine, iar dacă nu dispare, oricum, devine mult mai puţin vizibilă! Ce mai, de-a dreptul suportabilă. Pe termen lung, desigur. Cum pe termen lung? Păi ce, nu avem vaccinurile?! Acuşi, acuşi, mîine, poimîine, dăm noi şi de capul pandemiei! Mă rog, asta o pot spune doar visătorii şi cei care încă nu au aflat cam pe ce lume ne aflăm. Marii producători de vaccinuri, care ne-au şi inundat cu producţia, ca să ne salveze din chinuri, nu cred şi nici nu susţin că aşa zisa imunizare ar putea să opereze dincolo de cele 12 luni ale unui an. Ba, unii mai precauţi s-au limitat la 6 luni!!! Şi, pe urmă?? Alt vaccin, altă imunizare, alţi bani, altă distracţie!!…. Mai doriţi un argument că pandemia asta nu se termină aşa cu una cu două, ori că după covid vine alta, pentru care tot cu vaccinuri ne spălăm pe cap de păcate? Simplu, aflaţi cine ia deciziile cu privire la gestiunea actualei crize. Nu, nu, nu… nu… lăsaţi-l pe Cîţu, pe inocentul de la sănătate, pe Stan şi Bran de la interne şi alţi guguştiuci. Nu, puteţi să uitaţi şi de Organizaţia Mondială a Sănătăţii. Ea este doar parte din poză şi anume partea care contează tot mai puţin, spre deloc. Organismul ad-hoc, creat “de cei interesaţi” şi necontrolat nici de guverne, nici de OMS, nici de altcineva care să reprezinte interesele populaţiei se numeşte Alianţa globală pentru vaccinuri Covid-19, (COVAX) care la rîndul ei are în nucleul dur de decizie Coaliţia pentru inovaţie în pregătirea epidemică (CEPI). Ghici cine, dintre “cei interesaţi” sunt cel mai bine reprezentaţi?? Sigur că da… pălărie într-un picior, ghici ciupercă ce-i? Marile corporaţii “interesate” de binele şi propăşirea omenirii care pot finanţa de azi pe mîine producţie, dezvoltare şi distribuţie în nici jumătate de an şi, desigur, producătorii de vaccinuri!!! Integral:https://www.bursa.ro
Naționalismul vaccinului | Guvernele plătesc să aducă producția acasă Pandemia de coronavirus a pus statele în fața unui test extrem de important: de a colabora pentru a opri împreună criza sanitară care a ucis peste 2,5 milioane de persoane. Cel mai important test a fost cel al vaccinului care să ajungă la toată lumea. Dacă veștile bune au venit prin decizia statelor membre ale Uniunii Europene de a cumpără împreună dozele necesare și a le împărțit, respectiv prin crearea mecanismului COVAX sub egida OMS, frustrarea cauzată de primirea greoaie a dozelor necesare a dus la instincte vechi. Guvernele au început să investească bani pentru a muta liniile de producție pe teren propriu și a avea astfel acces mai ușor și mai rapid la doze suplimentare. Au urmat și exemple clare de egoism. Washingtonul i-a transmis Uniunii Europene că nu ar trebui să se aștepte să primească prea curând dozele de vaccin AstraZeneca fabricate în Statele Unite, potrivit unor informații exclusive obținute de Reuters. Cu câteva zile înainte, Guvernul italian a blocat un transport de 250.000 de doze de vaccin AstraZeneca în Australia pe motivă că UE nu a primit dozele convenite în angajamentul semnat cu compania anglo-suedeză….La nivel internațional, mai mulți experți au atras atenția asupra unui pericol care a apărut și cu ocazia altor pandemii: așa-numitul „naționalism al vaccinului”. Dacă fiecare țară acționează pe cont propriu, pe principiul „fiecare pentru el”, există riscul ca accesul la vaccin să aibă doar statele puternice la nivel global, care dispun de resurse financiare și economice mari…. În orașul german Dessau a fost înființat în 1921 un institut pentru a produce în masă vaccinuri care ulterior au contribuit la consolidarea Republicii Democrate Germane. Exact 100 de ani mai târziu, locația se pregătește să fie un centru unic pentru a produce vaccinuri COVID-19 pentru campania de vaccinare a Germaniei, arată Reuters. Institutul are sprijinul guvernului regional, ca parte a efortului național de a asigura aprovizionarea și a adăuga vaccinuri la exporturile Germaniei. Premierul din Saxonia-Anhalt, Reiner Haseloff, a declarat că este de părere că Germania ar putea deveni un producător de vaccinuri, în același mod în care companiile electrice își mențin capacitatea în perioadele de cerere puternică…. Spre deosebire de Statele Unite, unde Operațiunea Warp Speed a guvernului a început să finanțeze extinderea și modernizarea fabricilor de produse farmaceutice la începutul pandemiei, puține țări la nivel global au opțiunea de a dezvolta fabrici. Planul german este unul dintre tentativele guvernelor din întreaga lume de a preveni lipsurile prin sprijinirea producției locale a companiilor farmaceutice. Statele precum Australia, Brazilia, Japonia și Thailanda fac parteneriate de fabricație cu producătorul de medicamente AstraZeneca. În altă parte, Italia a promis sprijinul statului pentru un centru de producție de vaccinuri public-privat, în timp ce Austria, Danemarca și Israel planifică un fond comun de cercetare și dezvoltare și vor explora dacă își vor produce propriile vaccinuri. India joacă un rol semnificativ în producția de vaccinuri la nivel global, iar Statele Unite, Japonia și Australia intenționează, de asemenea, să contribuie la finanțarea capacității de producție a vaccinurilor…..Criza vaccinului din Europa a arătat că statele care depind de livrările de la marile companii pot fi vulnerabile. În ianuarie, AstraZeneca a redus aprovizionarea blocului cu mai mult de jumătate decât convenise pentru primul trimestru și a acuzat Bruxelles-ului că nu este capabil să furnizeze dozele din Belgia destinate Regatului Unit…..Berlin vizează o capacitate anuală de 2 miliarde de doze de vaccin COVID de la IDT și alte facilități, a declarat pentru Reuters o persoană familiarizată cu problema. Pentru comparație, AstraZeneca și-a declarat ambițiile de a produce până la 3 miliarde de doze de vaccin până la sfârșitul acestui an, ceea ce îl va face cel mai mare producător de vaccin COVID-19 la nivel global. Integral: https://romania.europalibera.org
UDMR modifică legea pentru a ascunde cum cheltuie banii primiți de la stat Uniunea Democrată a Maghiarilor din România a blocat în Parlament și vrea să modifice un proiect de lege care ar fi lărgit transparența în ceea ce privește modul cum sunt cheluiți banii publici. Actul normativ vizează organizațiile neguvernamentale de utilitate publică. Uniunea Democrată a Maghiarilor din România este o organizație cu statul special. Are dreptul de a participa la alegeri, are aleși la nivel local și parlamentar, este parte a coalițiilor de guvernare, dar nu este partid politic. Totuși, are dreptul să deconteze cheltuielile făcute în campaniile electorale, ca orice partid politic. În schimb, primește bani de la statul român pentru că reprezintă minoritatea maghiară. Un proiect de lege aflat în dezbatere în Parlament care își propune mărirea gradului de transparență a instituțiilor publice și a organizațiilor finanțate cu bani publici este blocat de UDMR. Inițiativa prevedea apariția la nivelul fiecărei instituții publice a unui registru care să cuprindă solicitările și răspunsurile oferite în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public. De asemenea, în proiect sunt definite mai bine instituțiile care se supun legii, iar informațiile puteau să fie cerute și în format electronic, potrivit Radio Europa Liberă. Spaima UDMR are legătură cu faptul că actul normativ impune obligativitatea ca și partidele politice, organizațiile neguvernamentale de utilitate publică și persoane juridice de drept public sau entități publice care beneficiază de finanțare din bani publici să fie obligate să declare public, la cererea cetățenilor, cum au cheltuit respectivele fonduri. UDMR vrea ca legea să se aplice organizațiilor neguvernamentale cu statut de utilitate publică, obținut prin hotărâre a Guvernului. „În această formulare, UDMR nu mai intră sub incidența legii, pentru că statutul său de utilitate publică nu este obținut prin hotărâre a Guvernului. Dacă amendamentul propus de UDMR ar fi adoptat, atunci toate partidele și organizațiile minorităților naționale cu statut de utilitate publică, obținut prin hotărâre a Guvernului ar ramane sub incidenta legii, pe cand UDMR ar fi exceptată”, a explicat Ovidiu Voicu, de la Centrul pentru Inovare Publică. În plus, USR-PLUS a venit cu un amendament ca fiecare solicitare sau răspuns să apară în 15 zile în format electronic pe site-ul instituției. UDMR propune eliminarea integrală a articolului, iar instituțiile să nu mai fie obligate să aibă acest registru pe site. Integral: https://newsweek.ro
Surse | Compromisul desființării Secției Speciale: aviz CSM pentru judecarea magistraților Surse din Coaliția de guvernare au declarat pentru Europa Liberă că soluția de compromis agreată pentru ca UDMR să voteze proiectul pentru desființarea Secției Speciale a fost existența unui aviz obligatoriu de la CSM pentru trimiterea în judecată a unui procuror sau judecător…. La capătul celor două runde de discuții s-a ajuns la câteva soluții agreate de experții juriști. În primul rând, desființarea Secției Speciale va primi un vot în Camera Deputaților până la împlinirea termenului de adoptare tacită a proiectului, care era la începutul lunii aprilie. Exista pericolul ca fără acordul UDMR, proiectul trimis de Ministerul Justiției să nu primească un vot în Camera Deputaților, ceea ce ar fi putut ridica probleme la Senat. A doua propunere agreată este ca după desființarea SIIJ dosarele să fie repartizate respectându-se competențele materiale ale Parchetelor, astfel dosarele de corupție vor ajunge la DNA. Pentru ca toate aceste puncte să fie validate și de UDMR s-a apelat la o soluție de compromis. „În momentul când e finalizat rechizitoriul, înainte ca acesta să fie trimis în instanță, trebuie să aibă avizul conform al CSM. Fără existența acestui aviz, dosarul nu poate ajunge în instanță. Pe scurt, CSM poate bloca trimitere în instanță a unui dosar. Aceasta este formula care a primit cea mai mare susținere din partea partidelor din Coaliție”, susțin surse participante la discuții. Reprezentanții UDMR sunt de acord cu această soluție, iar ea trebuie materializată prin depunerea unui amendament comun al tuturor grupurilor parlamentare din Coaliție la proiectul de lege venit de la Guvern privind desființarea Secției Speciale. „Într-o ordine a soluțiilor legislative discutate, aceasta este prima, cea din capul listei”, au spus sursele citate…. „CSM va avea criterii obiective pentru a respinge ca un dosar să ajungă în instanță, vorbim de CSM. Dosarul unui procuror va fi analizat de secția pentru procurori, iar cel al unui judecător de Secția pentru judecători”, au spus surse parlamentare pentru Europa Liberă. Potrivit surselor citate, soluția găsită respectă recomandările din Mecanismul de Cooperare și Verificare, opinia Comisiei de la Veneția, deciziile Curții Constituționale și angajamentul politic din programul de guvernare privind desființarea SIIJ. Integral: https://romania.europalibera.org
Guvernul Cîțu a șters de pe site-ul oficial secțiunea dedicată echipei premierului, după ce PressOne a solicitat CV-urile consilierilor Guvernul Cîțu a șters de pe site-ul oficial al instituției o secțiune unde trebuia să publice numele, funcția și CV-urile consilierilor din cabinetele premierului Florin Cîțu și al vicepremierilor Dan Barna și Kelemen Hunor. Secțiunea a fost ștearsă în ultimele două săptămâni, după ce PressOne a solicitat Guvernului să transmită componența cabinetelor și copii electronice după CV-urile membrilor echipei….În răspunsul transmis marți, 16 martie, la solicitarea PressOne, Guvernul susține că CV-urile consilierilor din cele trei cabinete – adică ale premierului și vicepremierilor – nu sunt date de interes public. Am revenit cu un telefon la Serviciul de Comunicare al Guvernului, pentru a solicita să vorbim cu purtătorul de cuvânt al instituției. Voiam să întrebăm de ce acea secțiune a fost ștearsă. Am avut parte de acest dialog: Reporter: Aș dori să știu cine e purtătorul de cuvânt al Guvernului, pentru a-i adresa o întrebare. Funcționar: Vă rog să faceți o cerere pe 544! Reporter: Vorbiți serios, trebuie să fac o cerere pentru a afla cine e purtătorul de cuvânt? Funcționar: Mai aveți și altă întrebare? … „Transparență 100%” e mantra pe care premierul PNL, Florin Cîțu, o repetă insistent în declarații de presă și la emisiuni televizate, încă de când a intrat în politică. „Transparență 100%” transmitea anul trecut, la finalul lunii august, în timp ce era încă ministrul Finanțelor. „Toți miniștrii trebuie să arate transparență”, declara Cîțu săptămâna trecută, la B1 TV. Totuși, la începutul lunii martie, reporterul PressOne a constatat că pe site-ul Guvernului, la secțiunea dedicată prim-ministrului Florin Cîțu, listele cu componența cabinetelor Barna, Hunor și Cîțu sunt doar niște fișe goale, completate cu liniuțe în dreptul locurilor unde ar fi trebuit să fie numele, funcțiile și CV-urile acestora. Ca și cum membrii echipelor lor nu ar exista…. Dar Guvernul Cîțu a mai făcut ceva – a șters de pe site-ul guvernului secțiunea în care ar fi trebuit să apară membrii echipelor, cu nume, prenume, funcții și CV-uri. Acea secțiune exista în 3 martie, înainte ca PressOne să ceară aceste informații, în meniul pop-up care se deschide la activarea zonei „Prim-ministru” de pe site. Acum apare ca fiind inexistentă. Integral: https://pressone.ro
Poliția, o mlaștină pe care nimeni nu vrea să o asaneze Pentru a stabiliza sistemul este nevoie de o analiză a actualei structuri a MI, de o subțiere a rândurilor acestora și de o rafinare a lor în sensul acumulării de competență…. Domnul prim-ministru Cîțu a declarat în urmă cu câteva zile că situația din Poliție s-a fosilizat în ultimii 30 de ani, că românii nu mai acceptă și că e necesară o reformă „din temelii”. De acord. Ministru Bode, care prin incompetență și inadecvare este un candidat la legendă alături de celălalt ministru de interne PNL, Marcel Vela, a propus drept măsuri de reformă angajarea a 30.000 de oameni pentru a acoperi pierderile din sistem din ultimii cinci ani și organizarea de concursuri „de sus până jos” pentru ocuparea diverselor posturi. Ambele „măsuri de reformă” sunt niște tâmpenii de mari proporții care au drept menire uciderea în fașă a oricărei reforme. În ceea ce privește personalul, în Ministerul de Interne trebuie disponibilizați oameni, nu angajați unii noi. Pentru a stabiliza sistemul este nevoie de o analiză a actualei structuri a MI, de o subțiere a rândurilor acesteia și de o rafinare a lor în sensul acumulării de competență. A se slăbi cu vaietele că au un volum de muncă foarte mare și că nu mai fac față. La sporurile pe care le iau și având în vedere faptul că se pensionează la 45 de ani cu pensie specială și se vaccinează la „esențiali”, ar face bine să muncească pe rupte și să-și merite banii. Cât despre „concursurile de sus până jos”, la ce bun să faci concursuri dacă sistemul este putred și corupt de sus până jos? Ceea ce vei obține vor fi polițiști incompetenți și corupți ca negociatorul din Bacău, care a ajuns „ofițer tactic” SAS după ce și-a luat o diplomă în Drept la învățământ la distanță la Sibiu. Nici un student la ID nu învață cu adevărat niciodată nimic dacă nu merge la cursuri și seminarii, iar examenele sunt de formă, la fel cum e și examenul de licență. Praf în ochi. Rezultatul s-a văzut la Onești, unde negociatorul a negociat până când doi ostatici au fost ciopârțiți cu un cuțit. Concedierile pot sau ar trebui să înceapă cu instituțiile de formare profesională de sus, de la Academia de Poliție, până jos, la școlile de subofițeri sau cum se mai cheamă ele zilele astea. Investigațiile Emiliei Șercan au dovedit că la vârful formării profesionale a polițiștilor, sistemul e caracterizat de fraudă academică și de corupție. Academia de Poliție este, așadar, complet inutilă în această formă. Aceasta ar trebui să fie prima reformă esențială. La capătul ei, polițistul trebuie să fie capabil să demonstreze în cadrul unor teste că știe ce face, nu că râde ca prostul când oamenii sunt legați cu cuțitul la gât. Misiunea polițistului nu e să râdă ca prostul. După cum nu e să abuzeze cetățenii. Cazurile de răpire, tortură și abuz de la Secția 16 din București nu trebuie tratate ca un caz special, ci ca un sindrom generalizat. De altfel, declanșarea reformei trebuie să suspende prezumția de competență. Orice cod nou de conduită va trebui să plece de la prezumția că polițistul este potențial incompetent, posibil autor de abuzuri și înclinat la corupție și infracționalitate. Dacă vrei să beneficiezi de privilegii, ar trebui să fii un model de conduită. Din acest punct de vedere, politica față de abuzurile asupra cetățenilor trebuie să fie una de toleranță zero. Nu mai aștepți condamnarea în instanță, îl/o acuzi de comportament lipsit de etică și îi desfaci contractul de muncă. Această politică zero este cu atât mai necesară, cu cât în ultimii ani, mai exact din mandatul doamnei Carmen Dan, orice cetățean care a avut de-a face cu poliția a putut observa o creștere a brutalității și violenței comportamentului angajaților MI, care s-a manifestat „plenar” pe 10 august 2018. Îngroparea acelui dosar la DIICOT este o dovadă că se trece peste abuz într-un mod care ar trebui să fie inacceptabil într-o societate liberă. Pentru că am ajuns aici, ar trebui să examinăm puțin activitatea parchetelor. În ultimii trei ani, DNA a trimis în judecată 18 sau 19 polițiști pe an. De la DIICOT, care nu ține o astfel de evidență, aflăm din când în când, destul de rar, că polițiștii sunt implicați în trafic de droguri, de persoane sau de contrabandă. Este limpede că aceste acțiuni timide ale procurorilor nu acoperă dimensiunea fenomenului…..Apropo de DIPI, aici s-au scăpat cu totul lucrurile de sub control, încât nu mai știi dacă DIPI este brațul înarmat al partidului care controlează MAI, o organizație care oferă servicii de consum de droguri sau un bordel unde se cheltuiesc banii pentru petreceri de lux în stil Playboy. Doi și un sfert ar trebui desființată și reînființată și pusă sub un control de transparență în ce privește cheltuirea banilor publici. În sfârșit, depolitizarea trebuie să aibă în vedere, pe lângă DIPI, și sindicatele, devenite un fel de organizații legale de racketeering cu protecție politică. Integral: https://revista22.ro
„Adresa” prin care Episcopia Hușilor îi amintește unui preot că nu și-a ridicat cota de vin a devenit virală. Reacția BOR Episcopia Huşilor i-a cerut unui preot din judeţul Vaslui, printr-o adresă, să-și cumpere vinul pentru liturgie doar din „rodul istoricei vii a Episcopiei Huşilor”, nu din alte surse. …. Preotului i se atrage atenția în document că parohia la care slujește nu a comandat deloc vin din producția Episcopiei, față de alte biserici, de rang inferior. „Preacucernice părinte (…), vă adresăm respectuos rugămintea, în spiritul comuniunii şi al disciplinei, statuate de către legislaţia bisericească în vigoare, de a folosi vin liturgic curat, fără impurităţi chimice, din rodul istoricei vii a Episcopiei Huşilor”, se arată în adresa Episcopiei Huşilor către o parohie din judeţul Vaslui. Documentul este înregistrat cu data de 18 ianuarie. Potrivit adresei Episcopiei Huşilor, cantitatea de vin ridicată de parohia din Vaslui este „inexistentă”, în comparaţie cu alte parohii care sunt clasificate cu un grad inferior. …. BOR: Vinul liturgic trebuie să fie curat şi certificat de Biserică „Vă pot spune doar că este ceva absolut firesc ca vinul liturgic dintr-o eparhie să fie procurat dintr-o sursa sigură, oficială”, a declarat pentru Libertatea și Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei. E absolut normal ca vinul liturgic (folosit la Sfanta Împărtășanie, nu la un chef cu prieteniii), să fie curat si certificat de Biserică. Asta face orice cult religios responsabil in legătură cu produsele si obiectele folosite in cult. …. Fiecare eparhie să distribuie vinul produs din podgoriile proprii (Centrul eparhial, mânăstiri şi parohii) doar prin pangarele bisericilor sau prin magazinele de obiecte bisericeşti ale eparhiei; Eparhiile care nu pot asigura necesarul de vin liturgic din viile eparhiei să solicite, în scris, sprijin de la eparhiile care pot produce peste trebuinţele proprii, la un preţ acceptabil, de solidaritate fraternă; Vinul bisericesc preluat de la o altă eparhie să fie distribuit prin pangare şi magazine de obiecte bisericeşti cu eticheta eparhiei unde se distribuie; Eparhiile pe teritoriul cărora sunt identificaţi agenţi economici care valorifică vin sub denumirea de “vin liturgic”/ “vin bisericesc”/ “vin euharistic” sau alte forme similare să informeze prin ordin circular unităţile de cult din subordine în legătură cu interdicţia de a folosi aceste produse şi să sesizeze autorităţile statului pentru sistarea comercializării. Integral: https://www.libertatea.ro
Mai sunt 3 doze de Pfizer la staţia românească de la Polul Sud Veşti bune pentru românii dispuşi să călătorească un pic pentru a se injecta cu vaccinul preferat! Potrivit platformei RoVaccinare, mai sunt disponibile 3 doze de Pfizer la staţia de cercetare Law-Racoviţă din Antarctica. „Ar fi chiar drăguţ să vină cineva să ne ajute să terminăm vaccinul, noi suntem doar doi aici da’ dintr-un motiv sau altul am primit doze pentru cinci persoane. Partea bună e că nu se strică, sunt -60 de grade afară. Le-am putea ţine şi pe balcon dacă nu ne-ar fi frică că ni le fură pinguinii, cum ne-au furat anul trecut hârtia igienică, de a trebuit să folosim ţurţuri”, explică Marcel Petre, om de ştiinţă. „Dacă veniţi din Bucureşti, cel mai scurt drum e cu maşina până la Otopeni, apoi cu avionul pe ruta Paris – Santiago de Chile, trenul până în Punta Arenas, autostop până în Ushuaia, traversat strâmtoarea Magellan cu spărgătorul de gheaţă iar apoi o scurtă expediţie cu sania trasă de câini. Cine vine, să-mi aducă şi mie un cartuş de Kent cu biluţă, sper că se mai fac”, adaugă cercetătorul român. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
https://ziare.com/politica/minister/surse-cine-este-functionara-din-ministerul-sanatatii-care-ar-fi-uitat-sa-semneze-pentru-salariile-personalului-vaccinator-considerata-o-apropiata-a-lui-alexandru-rafila-1667941
In raport cu alte institutii, reprezentantul Ministerului e ministrul. Cui ii delega atributii si cum sunt realizate e ciorba internă a Ministerului, care nu intereseaza decât ca rezultat … de care raspunde tot ministrul ! Sa identifice un funcționar “mostenit”, în opoziție cu bunătatea de consilieri “personali” e o idiotenie politică și managerială. Cu un astfel de ministru nici un funcționar nu e motivat … 🙁
https://ziare.com/usr/claudiu-nasui/registrul-securistilor-propus-de-nasui-istorici-cnsas-1667940
Gargara pur politică la fel ca nenumăratele legi de “abrogare” a pensiilor “speciale … 🙁
Buna dimineața.
Evident că e gargara. Registrul asta e ilegal din naștere.
Ar trebui in prealabil o sentință definitivă prin care Securitatea sa fie recunoscută că organizație criminala.
( cum a fost în cazul Gestapo) .
Așa și doar așa poți publică , tine evidenta ofițerilor organizației ( de stat) criminale.
Dar rămâne tara fără politicieni , generali in pensie și ” capitaliști”. 😃
O sentință definitivă cum am scris , ar permite și degradări in masă, tăieri masive de pensi speciale.
Nici o șansă în democrația de carton.
“…România a avut, în februarie, a treia mare creștere a prețurilor de consum din Uniunea Europeană, potrivit datelor biroului european de statistică, Eurostat. Rata anuală a inflației în România a crescut față de ianuarie, de la 2% la 2,5%. Cea mai mare creștere anuală a prețurilor de consum, de 3,6%, a fost înregistată în Polonia. Clasamentul scumpirilor este completat de Ungaria, cu o rată anuală a inflație de 3,3%…”
https://www.profit.ro/insider/macro/romania-urca-in-clasamentul-european-al-scumpirilor-20067683
https://www.nytimes.com/2021/03/17/world/europe/AstraZeneca-vaccine-trust-Europe.html?campaign_id=51&emc=edit_mbe_20210318&instance_id=28180&nl=morning-briefing%3A-europe-edition®i_id=94339106&segment_id=53654&te=1&user_id=75ca6dda885a858b5f060059f1299d5b
Buna ziua
https://www.contributors.ro/astra-zeneca-si-coagularea-eternul-conflict-dintre-imaginatie-si-calcul/?cfcc
Bun articol … argumentație bazată pe informare incompletă: au fost experti care au indicat nr de tromboze așteptat pt populatia generala (cca 30 la 1 milion INTR-UN AN ! ). Conflictul între povesti simbolice si rațiune critică bazata pe date verificabile e prezent de la începuturile civilizației … simbolismul irational e specific uman ! 🙂
Da! 🙂
Cartea aia de povesti nemuritoare, biblia, este cel mai bun exemplu de simbolism irational care tot dainuie si dupa iesirea speciei din pestera cu lilieci; chiar daca zaresc direct de la lumina soarelui creierele multe sunt blocate tot ca si cand ar privi doar umbrele de la foc pe peretii pesterii.
Multi… multi, da’ prosti.
Sarut mainile , buna ziua.
Excelent articol, intr-adevar ! Subiectiv fiind 🙂 , mi-am permis sa extrag doua comentarii, cele ale domnului MIhai Badici (cu postari dintre cele mai interesante pe platforma) si respectiv cea a domnului Mihai Gandu ; e posibil sa mai fie doua trei, la fel de bune…
“și metoda științifică are două abordări: cea statistică și cea fenomenologică. Metoda statistică e utilă atunci când nu știi prea multe despre un fenomen. Statistic vorbind, putem observa niște corelații. Am putea remarca de exemplu că numărul celor călcați de tramvai e mai mare în rândul vaccinaților cu AZ. Ceea ce ar putea avea o explicație logică: în zilele noastre oamenii ies mai rar din casă, unul din motivele ieșirii e vaccinarea, ergo… dacă nu ieșea din casă nu îl lovea tramvaiul. Doar că evident acest efect nu are legătură cu reușita vaccinului. Pe de altă parte, fenomenologic vorbind, știm că infectații cu Covid pot dezvolta cheaguri, pentru asta se prescriu anticoagulante preventiv. Vaccinul AZ e un vaccin clasic, cu virus atenuat deci e posibil să producă același efect ca si virusul (desigur, asta e o schiță de gândire, bazată pe ce știu eu din presă) . Știind asta, putem să prevenim efectul sau să mergem mai departe cu statistica și să vedem dacă riscul de a nu te vaccina și a te expune la aceleași consecințe din cauza virusului e mai mare sau mai mic decât viceversa. . Ba chiar am putea discuta dacă e nimerită administrarea preventivă de anticoagulante. Eu aș vrea totuși să văd și niște date brute despre eficiența AZ, așa cum au publicat israelienii despre Pfizer. Cred că deja există destule date pe la ministere, și în UE și în UK . Pentru că asumarea riscurilor depinde și de aceste date… dacă e eficient poți să ți le asumi, dacă nu…” (domnul Badici)
“În viață contează și norocul. Cine nu prea a avut știe despre ce vorbesc.
Cânta și Anda Călugăreanu ceva pe tema asta.. o tempora..
Adică te poți vaccina cu oricare dintre cele 3 și totul să fie în regulă.
Un mic disconfort o zi-două acolo, nu se pune.
Și marea majoritate a celor vaccinați au sărit cu bine pârleazul, ceea ce sincer vă urez și dvs.
Și nu sunt puțini, vreo 50 de mii deja la noi și peste 100 de milioane pe glob.
Toate bune și frumoase, poate scăpăm mai repede de pandemie.
Dar ce te faci cu ghinioniștii ? Cei cărora li se tot întâmplă toate relele posibile..
Mai concret avem în România, în afara bătrânei de 73 de ani (cu tot felul de boli, săraca..)
încă 3 decese la persoane între 45 și 55 de ani fără cine știe ce probleme de sănătate.
Hipertensiunea și dislipidemia sunt atât de comune, încât ..
Cei de la Oxford au căzut de măgăruș din motive politico-economice post brexit. Întârzieri la livrare, amenințări cu mutarea fabricației în afara UE, încălcarea de către partea britanică a acordului de comerț privind Irlanda de Nord …etc
Pentru cine știe rețeta celor 3 vaccinuri, e limpede că cel de la Oxford nu e mai periculos decât Pfizer sau Moderna. Sunt diferențe la eficiența lor. Să spunem că asta e vestea bună.
Vestea proastă e că toate 3 prezintă același factor major de risc..
Ați ghicit, e vorba de riscul formării de cheaguri de sânge, care dacă o iau din loc pot provoca infarct, embolie pulmonară ..etc Și se poate ajunge ușor la deces.
De unde acest risc ? De la acei țepi din învelișul virusului nostru „drag”, proteina Spike mai precis, definită ca antigen pentru Sars-Cov-2.
E vorba de activitatea HEMAGLUTINANTĂ a acestei proteine, cum foarte bine documenta cineva pe articolul domnului Pătrașcu, la care faceți referire.
Este, mai pe românește, procesul de lipire a globulelor roșii, urmată de depunerea lor pe suprafața vasculară, adică formarea de cheaguri…
Bine-bine, veți spune, dar cu asta ne omoară virusul..
Din păcate și vaccinurile astea 3 induc producția de proteină Spike, care să antreneze răspunsul sistemul nostru imunitar pentru un viitor atac al Sars-Cov-2.
Diferă doar mecanismul de comandare a acestei activități. ARN mesager obținut sintetic, sau adeno-virus atenuat care produce ARN-ul mesager. Iar ARN-ul mesager cere țepi(e).. :))
O discuție bine documentată pe această temă, aștept cu interes, de ce nu la tv, dar s-ar părea că sunt slabe șanse.. Toate televiziunile au sărit pe prima fentă, cea cu Astra-Zeneca (Ooxford)…”
Dincolo de polemica vaccinului AZ eu NU VAD INCA NICAIERI o discutie despre planificarea vaccinarii
anti-covid la iarna ! Cum se va desfasura ? Cand isi vor putea masura oamenii obisnuiti titrul de anticorpi ? Vom putea la un moment dat pe medicii de familie ?!? In Germania orizontul de timp este luna mai pentru ajungerea vaccinului in farmacii , in Marea Britanie va incepe vaccinarea in septembrie cu vaccin “booster” pentru seniori samd
Eu m-am saturat deja de “scrisorele” prin presa, pentru “urale si aplauze de la galerie”, domnul Rafila sa il sune pe ministrul Harababura , sa-i spuna ce crede el ca ar fi solutiile, Harababura il refuza si dupa aceea sa iasa in presa ! Campania electorala parca e in 2024, sau gresesc ?!!?
La fel si viceversa, ministrul Harbabura “se bucura” de 10-20 de ori intr-o fraza , isi publica ostentativ diploma de absolvire la fiece postare crezand ca puncteaza electoral cu mistocareala asta a dumisale,
destul de puerila…
https://ziare.com/politica/stiri-politice/rafila-atac-la-voiculescu-in-legatura-cu-masurile-luate-pentru-combaterea-pandemiei-1668083
Bine punctat … dar valabil pentru majoritatea ministerelor … De vreme ce coordonarea e la MApN , Ministerul Sănătății considera ca nu are nicio atributie “activa” … iar ministrul e inapt pt a conduce orice structură birocratică … 🙁
“Misiunea de investigație a OMS în China a identificat originea probabilă a pandemiei de COVID-19
După o investigație de mai multe luni, Organizația Mondială a Sănătății a concluzionat că fermele de animale sălbatice din China sunt cea mai probabilă sursă a pandemiei de COVID-19, relatează Live Science . Aceste ferme de animale sălbatice, multe dintre ele situate în jurul provinciei Yunnan din sud-vestul Chinei, furnizau animale comercianților din piața de fructe de mare din Wuhan unde au fost depistate primele cazuri de contagiere cu coronavirusul anul trecut.
O parte a acestor animale sălbatice ar fi putut să fi fost infectate cu SARS-CoV-2 de către liliecii din zonă.
Informația a fost dezvăluită într-un acordat NPR de zoologul Peter Daszak, unul dintre experții care a făcut parte din misiunea de investigație a OMS în China.
Este așteptat ca raportul OMS privind originea pandemiei să fie publicat în următoarele săptămâni….”
https://m.hotnews.ro/stire/24672525
“UPDATE Scandal la Comisia Juridică pe tema desființării Secției Speciale / Șefii Înaltei Curți și ai CSM au părăsit ședința / Corbu: Eu cred că părerea mea nu contează / Mateescu: Polarizarea din societate trebuie oprită
Comisia Juridică discută, joi, proiectul legii privind desfiinţarea Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie. Proiectul de lege este o promisiune făcută de Coaliție, dar a întâmpinat probleme după ce liderii UDMR au condiționat votul în Parlament și au cerut modificări. Una dintre modificări vizează introducerea unui aviz obligatoriu de la CSM pentru trimiterea în judecată a unui procuror sau judecător. La o jumătate de oră de la începerea ședinței preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Corina Corbu, şi preşedintele CSM, Bogdan Mateescu, au părăsit lucrările Comisiei juridice, învocând că “discuțiile sunt politizate”.
UPDATE 13.45 Ministrul Justiţiei, Stelian Ion, a pledat pentru proiectul Guvernului ca fiind varianta “cea mai corectă”.
Stelian Ion: Acum câţiva ani, s-a înfiinţat această secţie cu multă emoţie, în general a fost emoţie negativă, au fost discuţii aprinse.
Cert este că această secţie nu este absolut deloc eficientă, că bazele pe care s-a conceput această secţie au fost fundamental greşite. O singură structură centrală nu poate face faţă şi nu poate face anchete cu privire la toate plângerile formulate împotriva magistraţilor.
Varianta cea mai corectă este cea propusă de către Guvernul României, este o variantă care ţine cont de necesităţile reale
S-a văzut că un argument important a fost activitatea DNA. Eu sunt absolut convins că DNA trebuie susţinut în activitatea sa, DNA trebuie să-şi desfăşoare activitatea în continuare în mod corect, are acest sprijin şi a veni cu soluţii legislative care ciuntesc practic din competenţa DNA nu ar fi deloc un semn bun, ar fi un semn în care dorim să atacăm această instituţie. Şi rugămintea, dacă se vor discuta amendamente, să ţineţi cont de acest lucru. Parlamentul este suveran.
Trebuie găsită o soluţie astfel încât obiectivul principal, cel asumat şi în Programul de guvernare, cel argumentat foarte bine pe atâtea pagini, cel pe care l-am prezentat foarte transparent de ani de zile, să fie atins – acela al desfiinţării secţiei şi al continuării combaterii acestui fenomen, din fericire, de mică amploare, referitor la infracţiunile săvârşite de către magistraţi UPDATE 13.05 Șeful Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA), Crin Bologa, spune că înfiinţarea Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din Justiţie a fost “o insultă” pentru majoritatea procurorilor şi judecătorilor….”
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-24672524-tema-care-creat-tensiuni-coalitie-desfiintarea-sectiei-speciale-intra-dezbaterea-comisiei-juridice.htm
BREAKING Desființarea Secției speciale de anchetare a magistraților a fost aprobată de deputații juriști / A fost inclusă și condiția UDMR ca judecătorii și procurorii să nu poată fi trimiși în judecată fără avizul CSM / Magistrații acuzați de corupție vor fi anchetați de DNA
https://www.g4media.ro/desfiintarea-sectiei-speciale-de-anchetare-a-magistratilor-a-fost-aprobata-de-deputatii-juristi-a-fost-inclusa-si-conditia-udmr-ca-magistratii-sa-nu-poata-fi-trimisi-in-judecata-fara-avizul-csm.html
https://www.bbc.com/news/world-europe-56440139
EU agency says AstraZeneca vaccine is ‘safe and effective’
“….Vaccinul poate fi asociat cu apariția a două afecțiuni extrem de rare: coagulare intravasculară diseminată și tromboza de sinus venos cerebral, ambele afecțiuni fiind asociate cu scăderea numărului de trombocite.
Deși nu s-a demonstrat o relație de cauzalitate a acestor afecțiuni cu administrarea vaccinului, aceasta nu poate fi exclusă în acest moment, dovezile disponibile fiind insuficiente pentru a stabili o cauzalitate, urmând să fie colectate și analizate mai multe date. Informațiile despre medicament (Rezumatul Caracteristicilor Produsului și Prospectul) vor fi actualizate pentru a include date cu privire la atenționarea riscului de apariție a tulburărilor de coagulare și trombocitopenie….”
https://www.g4media.ro/breaking-decizie-finala-a-agentiei-europene-a-medicamentului-vaccinul-astrazeneca-este-sigur-si-eficient.html?fbclid=IwAR0G7y3W1XKcQTMk46lSh6vB14mq-mQHaF1ut6cvdQRrMT2VIQgN1CoKScc