Revista Presei – 18 iunie.”Ce face guvernul cu taxele si impozitele pe care noi le platim, unde se duc banii, ca noi nu-i vedem? Acopera gaurile din evaziunea fiscala, munca la negru, facilitatile fiscale inutile si amnistiile clientelare. Crime fiscale la care contribuie cu sarguinta si antreprenorii romani.”
18/06/2022 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de sambata, 18 iunie! Manifestãrile de instabilitate atmosfericã se vor extinde treptat, astfel cã se vor semnala în cea mai mare parte a ţãrii, cu o probabilitate mai mare în zonele montane şi deluroase, precum şi în centru, sud şi est şi se vor intensifica, îndeosebi dupã-amiaza şi seara. Cerul va avea înnorãri temporar accentuate şi vor fi perioade cu averse torenţiale, descãrcãri electrice, intensificãri ale vântului, vijelii şi grindinã. Cantitãţile de apã vor depãşi pe arii restrânse 25…40 l/mp. Temperaturile maxime se vor încadra între 20 şi 30 de grade, iar cele minime între 9 şi 18 gr. Bucuresti: 27/15 gr.C., ploi.
“De ce este atât de scumpă benzina în România. ”Statul îndeasă în buzunarele sale pline de găuri un profit de 36 de ori mai mare decât benzinarul” Economistul Cristian Păun a făcut, într-o postare pe Facebook, o analiză a prețurilor carburanților din țara noastră și a profitului uriaș obținut de statul ”lacom și ticălos”. Potrivit acestuia, marele câștigător de pe urma scumpirilor este statul. ”În litrul de carburant avem cam așa: 1. 1,9 lei / litru acciza 2. 1,7 lei / litru TVA (care se aplică inclusiv la acciză) 3. Profitul mediu al benzinăriilor 10 bani / litru (Sursa: Digi FM), impozitat și el, desigur. Adică, statul încasează un profit de circa 3,6 lei / litru fără să miște un deget și benzinarul ia 10 bani / litru făcând el toată treaba. Desigur, la aceste taxe se adaugă și altele pe care le plătește benzinarul dar nici nu mai merită menționate. Cu alte cuvinte, statul îndeasă în buzunarele sale pline de găuri un profit de 36 de ori mai mare decât benzinarul, la fiecare litru de carburant pe care benzinarul în produce și ni-l vinde. Statul e de 36 de ori mai lacom și mai obsedat de profit decât benzinarul. Minim! Las deoparte faptul că statul cel lacom și ticălos nu ne oferă mare lucru de acest profit de 36 de ori mai mare, spre deosebire de benzinarul care trage el tot greul din afacerea asta”, a scris economistul…...Și de vină pentru criză rămâne războiul și criza energetică, desigur! Niciodată statul cel lacom și ticălos. Hai liberare!”, a conchis economistul.” Integral: https://ziare.com
“Primele gaze din Marea Neagră: adevărata veste bună.…. În sine, cantitatea de gaz de care discutăm este importantă, dar nu schimbă semnificativ jocul, nici pentru noi, nici pentru țările din jur. Vorbim de un zăcământ de 10 bcm, ceva mai puțin decât consumul pe un an al României. Exploatat 10 ani, înseamnă cam 10% din consum. Dat fiind că producția internă e în scădere (vreo 20-25% în ultimii 5 ani) și importurile în creștere, proiectul celor de la BSOG va mai reduce un pic din dependența de import în următorii câțiva ani față de cum ar fi fost altminteri. Pe scurt, ajută, dar nu cât să ne apucăm acum să facem rețele de gaz în toată țara și să construim centrale pe gaz peste tot. Ca să punem lucrurile puțin în context, Romgaz a descoperit prin 2017 un zăcământ de 3 ori mai mare (30 bcm) la Caragele, în județul Buzău, care în continuare nu e exploatat și Romgaz nu se arată în stare să facă investiția. Asta nu l-a împiedicat însă să se angajeze entuziast într-un proiect și mai complicat, Neptune Deep din Marea Neagră, în care și-a blocat cam toate resursele. Proiectul Neptune Deep (inițial Petrom-Exxon, acum Petrom-Romgaz), adevărata miză în Marea Neagră, cu un zăcământ de ”42-84 bcm”, rămâne în continuare sub semnul întrebării și azi există multiple riscuri – de la faptul că e aproape de război și până la faptul că exploatarea gazului pe o perioadă lungă de timp, până spre 2050, devine din ce în ce mai riscantă pentru un investitor, nu va mai prea exista cerere atunci. OMV Petrom va lua o decizie finală de investiție undeva anul viitor. Așadar, veștile bune nu sunt neapărat cele legate de cantitățile de gaz din Marea Neagră care vor intra în piață, acum sau peste 5-6 ani. Prima veste cu adevărat bună e faptul că acum avem un jucător nou în piața de gaze. Până la urmă, beneficiile unei piețe liberalizate apar cu adevărat atunci când există concurență și pe sursele de gaz, nu doar în piața de retail între furnizorii pe care ni-i alegem în calitate de consumatori finali. Piața românească de gaze este dominată de Petrom și Romgaz,plus ce surse de import vom avea când va exista cu adevărat interconectare în regiune. În loc să încercăm diversificarea surselor pentru concurență și să spargem duopolul Petrom-Romgaz, statul român a gândit că e bine ca Petrom și Romgaz să mai și facă un un proiect împreună. A doua veste, și mai bună, e faptul că BSOG e într-o relație mai ”contractuală” cu statul român decât Petrom sau Romgaz și îl va trage la răspundere. Romgaz e companie de stat….. Înseamnă că BSOG va împinge la maximum respectarea contractului cu statul român, spre deosebire de ceilalți doi, care sunt mai dispuși să discute, să negocieze, să găsească niște compromisuri, ca să nu-și compromită relația cu autoritățile. BSOG nu riscă mult dacă se ia la trântă cu statul pe aplicarea legii…..” Integral: https://www.contributors.ro
“Cel mai mare speculant. Guvern, fă-te că muncești!.…Iată că după 30 de ani speculantul este din nou împins spre devorare poporului furios printr-o ordonanță de urgența adoptată joi de Guvern. ….. Deci, ca să scurtăm vorba, oricând va vrea Guvernul să fie o criză și va defini ca atare o situație, pentru anumite produse pe care le va alege tot el, va putea să dea iama cu mercurialul printre comercianți și producători. Cele trei acțiuni incrimintate abundă în termenul “nejustificat”. Ce înseamnă nejustificat? Pentru o sancționare constituțională a unui comportament ilicit, acesta trebuie să fie foarte precis explicat. Deci ce este “nejustificat” ar trebui să-i fie comerciantului/producătorului cristal de clar. Un interviu întreg aproape am încercat să aflu de la președintele Consiliului Concurenței ce înseamnă nejustificat și nu am reușit să aflu decât că “fiat justitia et pereat mundus” nu este dictonul preferat al domniei sale. Se vede, aș zice!…. E interzis să majorezi salariile angajaților, dacă ții să-i păstrezi, în condițiile crizei majore de forță de muncă? Până unde e majorarea salarială corectă și de unde e artificială? Dacă majorarea e simulată, fapta devine evaziune. Cât despre limitarea stocurilor sau a producției, ele sunt proprietatea firmei respective. Dreptul de proprietate și libertatea economică, ambele de rang constituțional, nu pot fi limitate prin OUG. OUG se referă la crize viitoare, pentru că noi nu ne aflăm în acest moment în niciuna dintre situațiile la care face trimitere OUG. Deci e greu de justificat urgența reglementării. În mod normal, Avocatul Poporului ar trebui să atace OUG imediat la CCR și, oricât de favorabilă se anunță Curtea actualei guvernări, aberațiile din această OUG sunt atât de mari încât e greu să fie ignorate. Din cauza lor ori nu va fi niciodată aplicată, ori va deschide calea unor abuzuri imense în care orice inspector al Consiliului Concurenței sau ANPC să poată hăitui orice comerciant pentru ceea ce el consideră a fi nejustificat. Cam care e potențialul de corupție în povestea aceasta?…. Să luăm carburanții. Creșterea prețurilor este rezultatul unor înțelegeri neconcurențiale? Consiliul Concurenței susține că nu. Deci prețul este întâlnirea cererii cu oferta. S-au golit șoselele și benzinăriile? Deloc. Se circulă în draci la aproape orice oră din zi și din noapte. Ce s-ar întâmpla dacă Guvernul ar scădea acciza sau TVA? S-ar circula și mai abitir, cererea ar fi și mai mare, prețul ar reveni rapid la nivelul anterior intervenției Guvernului. Guvernul ar trebui să ajute consistent, nu cu 50 de bani/litru, firmele de transport persoane și mărfuri, astfel încât prețul carburanților să nu se mute, prin prețul celorlalte produse, la categoriile vulnerabile, care nu fac parte din cererea directă de carburanți. ….Iar daca e să vorbim de speculă, cel mai mare speculant e statul prin inflație sau prin prețurile practicate la energie de companiile de stat.” Integral: https://spotmedia.ro
“Dragoş Damian, Terapia Cluj: Încerc eu să răspund la întrebările pe care şi le pun antreprenorii români cu privire la situaţia actuală din economie….. De ce la noi preturile cresc asa de mult? Se cheama specula si ati pus toti umarul la ea. Ati mers dupa principiul “lasa ca eu scap” si, iata, nu ati scapat. De ce pretul la gaze a crescut atat de mult, daca avem gaze? Teapa pentru toata UE. A vrut sa respiram aer nepoluat si a trimis chimia in China, combustibilii si gazele in Rusia si a suprasubventionat energiile alternative, fara o pregatire a tranzitiei. Dupa care (sau tocmai de aceea) a venit razboiul. De ce benzina si motorina au crescut atat de mult? Vezi raspunsul la intrebarea de mai sus. Plus, ati vrut capitalism, care vine cu cerere si oferta. Treceti pe langa o benzinarie si veti vedea cozi. Bravo lor, benzinarilor! De ce importurile din agricultura au crescut atat de mult in cateva luni? Unde sunt combinatele de ingrasaminte chimice ale noastre? De ce a trebuie sa le inchidem si sa stam la mana strainilor? Pai, ne-am dorit din tot sufletul blocuri si mall-uri si cladiri de birouri, unde era sa le construim? Fagaras, Pitesti, Codlea, Tarnaveni, Tg Mures, Slatina, Victoria, Valea Jiului, etc. Floarea chimiei romanesti, odata cea mai mare exporatoare din Europa de Est, zace moarta, aruncata in sant. De ce luam legume din Polonia si marfa noastra nu o ia nimeni, nu o iau retailerii? Poate pentru ca sunt straini? Un consultant economic de la Guvern, Presedintie sau Parlament o sa va zica ca se cheama “globalization” si “vertical integration” si “economy of scale” si “leverage”. Si o alta explicatie este in poza de mai jos, orarul unei hale agroalimentare romanesti. Trei zile a lucrat in total doar la jumatate din timpul in care au lucrat retailerii straini. Astfel de poze sunt peste tot in vitrinele magazinelor romanesti….. De ce nu au fost trecute irigatiile in PNRR, ca sa luam bani de la UE pentru refacerea acestui sistem? Voi chiar mai credeti ca PNRR-ul este executabil? Este sursa de banuti la cei care scriu proiectele si atat, pentru ca noi nu avem ingineri, muncitori, tehnologie si echipamente ca sa construim toata lista de cumparaturi de acolo. Si cu irigatii in PNRR, tot nu s-ar fi executat proiectele. De ce nu mai avem zootehnie si am ajuns sa importam carne de porc? Pai importam orice, 90% din ce se afla in salile de hotel in care ati tinut conferintele este din import. Si ce ati mancat in pauza de networking era probabil tot din import….. De ce nu mai avem forta de munca, ce face guvernul? Unde sunt romanii nostri? E bine ca s-au prins antreprenorii romani ca nu au forta de munca, eu o spun din 2018. Pleaca toti romanii de aici, probabil au ramas mult sub 15 milioane in tara. O sa lucreze in tara asiaticii, care vin buluc. Inca un an-doi si o sa aveti destui. Ce face guvernul cu taxele si impozitele pe care noi le platim, unde se duc banii, ca noi nu-i vedem? Acopera gaurile din evaziunea fiscala, munca la negru, facilitatile fiscale inutile si amnistiile clientelare. Crime fiscale la care contribuie cu sarguinta si antreprenorii romani. De ce Orban isi apara tara si guvernantii nostri nu?……” Integral: https://www.zf.ro
“Nou proiect de cloud guvernamental/ Specialiști: Suntem departe de o viziune coerentă. Noua formă păstrează încă prevederi care descurajează puternic concurența/ Avertisment privind puterea SRI Pe de o parte, noul proiect introduce termenul de „cloud hibrid”, adică un Cloud Guvernamental care include și o componentă de cloud privat, implementată și administrată de statul român. Cu toate acestea, nu este detaliată modalitatea de funcționare a acestui cloud hibrid. În esență, în alegerea unui tip de cloud, opțiunile sunt privat, hibrid și public. De obicei, alegerea unuia dintre aceste tipuri se face de către fiecare autoritate în parte, în funcție de nevoile sale și în funcție de tipurile de date utilizate de către autoritate, dacă acestea sunt mai sensibile sau nu. Însă proiectul nu clasifică aceste lucruri, ci precizează că Guvernul va stabili la nivel central, prin hotărâre, cadrul de management și stocare a datelor și mecanismul de achiziție a resurselor și serviciilor din cloud, „ținând cont de nivelul de senzitivitate al datelor”. Practic, Guvernul va lua de la centru o decizie pentru toate autoritățile, în loc să le lase pe acestea să stabilească o soluție în funcție de propriile necesități și de evaluarea proprie. În plus, noul proiect departajează autoritățile centrale de autoritățile locale, spre deosebire de prima variantă, prin care cloud-ul se aplica tuturor autorităților. Această variantă de cloud guvernamental se aplică doar central, în timp ce autoritățile locale pot alege să cumpere cloud..…. Noul proiect prevede și o serie de instituții exceptate de la obligația de a migra și folosi cloud-ul guvernamental. Printre acestea se regăsesc autoritățile publice din domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale, dar și câteva autorități prevăzute în Constituție, respectiv Parlamentul, Preşedintele României și autoritatea judecătorească (instanţele judecătoreşti, Ministerul Public, Consiliul Superior al Magistraturii). În acest caz, de exemplu, date precum cele deținute de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, aflată sub Poliția Română, nu pot fi incluse în cloud. Totodată, noul proiect introduce un „control parlamentar”…..” Integral: https://economedia.ro
“Guvernul a aprobat proiectul de lege pentru achiziționarea a 32 de aronave F-16 second-hand din Norvegia, scoase deja din uzul aviației norvegiene / Achiziția va costa 454 milioane de euro Guvernul Ciucă a aprobat joi proiectul de lege pentru cumpărarea a 32 de avioane de vânătoare F-16 second hand din Norvegia, aeronave vechi de 40 de ani, potrivit unui comunicat al executivului. Conform proiectului, care trebuie aprobat și de Parlament, Guvernul României va atribui Guvernului Regatului Norvegiei contractul de achiziție a 32 de aeronave F-16, cu suport logistic inițial și a unui a pachet de bunuri şi servicii complementar (de la Guvernul Statelor Unite ale Americii)….. Potrivit guvernului norvegian, avioanele F16 pe care forțele aeriene norvegiene le au în uz au circa 40 de ani (sursa). Norvegia a vândut deja în luna februarie 12 aparate F16 către o companie americană, care le va folosi pentru antrenamente. De altfel, Ministerul Apărării din Norvegia arată pe site-ul propriu că aeronavele F16 se apropie de finalul perioadei de serviciu, iar Ministerul Apărării a fost însărcinat încă din septembrie 2019 să înceapă pregătirile pentru scoaterea lor din uz și eventuala vânzare…..” Integral: https://www.g4media.ro
“Nu toate opririle sunt avarii în termoficarea Capitalei…. Avaria este imprevizibilă, iar noi avem marele noroc că există fosta RADET, devenită CMTEB, ca s-o rezolve în numai în 2-3 zile, poate o săptămână, nu mai mult! Dar cât de imprevizibilă este oare așa-zisa „avarie”? Iată un fapt discutabil. Căci, printre diferitele avarii, prezentate pe site-ul prin care compania informează publicul consumator despre oprirea apei calde, iată ce mai putem citi, de exemplu, la rubrica întitulată „cauze”: „Mentenanță pentru schimbătoarele de căldură în punctul termic pe circuitul de apă caldă de consum”…. Orice inginer, chiar și începător, știe însă că operațiunile de întreținere și reparație fac parte dintr-un program – de obicei, anual – care se întocmește din timp, se prevede cu termene precise, unul pe baza căruia se efectuează aprovizionarea cu cele necesare, se asigură forța de muncă adecvată și se informează toți factorii interesați, ca să știe fiecare că, într-o anumită perioadă, eventualele servicii dependente de instalația aflată în revizie devin indisponibile. Pentru acest motiv, graficele cu revizii, reparații, înlocuiri de conductă mentenanță ar trebui să fie publice și afișate, spre cunoștința tuturor abonaților companiei. În opinia mea, inginerii de la fosta RADET devenită CMTEB și funcționarii de la Relațiile cu publicul ai companiei fac însă altceva: sfidează publicul, își bat joc de cei pe care ar trebui să-i servească și să-i informeze „ante factum” despre termenele tuturor lucrărilor programate în rețeaua de termoficare și – înainte de toate – să le respecte….. Ca să vedeți, ei își incasează salariile totdeauna la timp și niciodată cu întârziere, iar eu primesc apa caldă numai dacă ei nu și-au prevăzut vreo mentenanță, de care eu habar n-am! Dar mentenanța nu este singurul fapt care intervine în afara avariilor. La rubrica intitulată „cauze”, mai citesc adesea (foarte frecvent) și explicația „Lipsa parametrii (sic!) pentru livrare apa calda de consum”. Vorba lui Nae Ipingescu: „e scris adânc”. Sau a lui Moromete: „Ăsta vorbește străinește, nu înțeleg”. Căci parametru este, conform DEX, „mărime proprie a unui obiect, unui mecanism, unui sistem, unui fenomen etc., care servește la caracterizarea unor proprietăți ale acestora”. Ei bine, „lipsa parametrii (sic)” e scrisă și adânc, și străinește, căci este greu să înțelegi ce „mărime proprie a unui obiect le lipsește”, de nu ne pot da apă caldă…..Mai citesc, tot la rubrica cu „cauze”: „Lucrari de reparatii si inlocuire retea primara”. Deci, atenție, reparații obișnuite și nu avarie. Și mai citim încă: „Revizie tehnică”. Oho, cu cât timp înainte se programează o revizie și cu cât timp înainte ar trebui să știe toată lumea, inclusiv bietul abonat, săpunit pe tot corpul?….Dar, mă întreb, dacă-i atât de simplu, de ce nu se conformează specialiștii din CMTEB, de ce nu-i obligă managerii, de ce nu intervin inspectorii din Primărie? Recunosc că nu știu de ce, dar nici nu pot crede că, dacă asemenea program există, atunci manageriatul ar avea motive să nu-l facă public și chiar să nu se laude cu profesionalismul lor, afișându-l…..Totuși, Nicușor Dan, chiar dacă se situează sub așteptările mele, tot mi se pare mai corect decât niște predecesori, precum Firea, Oprescu, Videanu, Băsescu sau trioul Lis-Ciorbea-Halaicu, cu toții vinovați că ani în șir nu s-a executat nimic din lucrările de mentenanță, prevăzute toate de proiectant în Caietul de Sarcini al instalației….. ” Integral: https://spotmedia.ro
“The New York Times: Cinci adevăruri pe șleau despre războiul din Ucraina/ Ce altceva ar mai putea face administrația Biden? Cinci propoziții rezumă războiul din Ucraina, așa cum se prezintă el acum, scrie The New York Times, citată de Rador. Rușii își epuizează armele ghidate de precizie. Ucrainenii își epuizează muniția sovietică. Lumea își epuizează răbdarea în privința războiului. Administrația Biden își epuizează ideile privind gestionarea lui. Iar chinezii urmăresc totul cu atenție. Lipsurile cu care se confruntă arsenalul Moscovei, evidente deja de săptămâni bune pe câmpul de luptă, constituie un motiv de ușurare pe termen lung și unul de groază pe termen scurt. Ușurare fiindcă mașinăria de război a Rusiei, pe a cărei modernizare Putin a cheltuit masiv, a fost expusă drept un tigru de hârtie incapabil să creeze probleme serioase pentru NATO într-un conflict convențional. Groază pentru că o armată care nu poate purta un război cu tehnologie de vârf, care provoacă relativ puține daune colaterale, va purta unul cu tehnologie depășită, care provoacă îngrozitor de multe daune colaterale. Ucraina, după propriile ei estimări, îndură 20.000 de morți pe lună….. Acum a venit momentul ca Joe Biden să-i spună echipei sale de securitate națională ce i-a spus Richard Nixon alei sale atunci când Israelul se afla în dificultate din cauza pierderilor suferite în Războiul de Yom Kippur. După ce i-a întrebat ce arme le ceruseră israelienii, cel de-al 37-lea președinte le-a dispus subordonaților să „dubleze” cantitatea respectivă: „Acum cărați-vă naibii de aici și faceți-vă treaba”. Nevoia de a obține urgent victoria – sau cel puțin de a forța trupele ruse în retragere pe un front vast, astfel încât Moscova, iar nu Kievul, să fie cea care cere pacea – e agravată de faptul că timpul nu e neapărat de partea Occidentului. Sancțiunile contra Rusiei poate că provoacă daune de lungă durată capacității ei de dezvoltare economică. Dar sancțiunile au numai un efect imediat limitat când vine vorba de a știrbi capacitatea Rusiei de a distruge. Și fix aceleași sancțiuni provoacă pagube și restului lumii, iar prețul pe care restul lumii e pregătit să-l plătească pentru solidaritatea cu Ucraina nu este nelimitat….. Ce altceva ar mai putea face administrația Biden? Ea trebuie să-și asume două riscuri calculate, pe baza unui anume concept inovator. Riscurile calculate: În primul rând, așa cum a propus amiralul în retragere James Stavridis, SUA ar trebui să se pregătească să conteste blocada maritimă a Rusiei la Odesa, escortând navele de transport dinspre și înspre port. Acest lucru va presupune mai întâi ca Turcia să fie convinsă să accepte trecerea navelor de război NATO în Marea Neagră prin strâmtorile sale, ceea ce ar putea implica unele concesii diplomatice dezagreabile față de Ankara. Dar pericolul și mai mare este acela că navele de război NATO pot ajunge în imediata proximitate a celor rusești. Însă, juridic, Rusia nu are nici un drept să blocheze ultimul mare port care i-a rămas Ucrainei, nu are nici un drept moral să împiedice produsele agricole ucrainene să ajungă pe piața globală, și nici nu are forțe navale suficient de puternice pentru a se măsura cu Marina americană. În al doilea rând, SUA ar trebui să confiște activele băncii centrale a Rusiei din străinătate, estimate la 300 de miliarde de dolari, și să finanțeze cu ele armata și reconstrucția Ucrainei…..Dar dacă războiul se va încheia cu Putin rămas confortabil la putere și cu Rusia în posesia unei cincimi din Ucraina, atunci Beijingul va trage concluzia că agresiunea funcționează. Și atunci vom avea o luptă pentru Taiwan – cu tot costul ei uman și economic copleșitor – mult mai curând decât ne închipuim acum…..” Integral: https://www.g4media.ro
“Vizita mușchetarilor și optimismul ministrului ucrainean al apărării….. O întrebare cheie mi se pare a fi: de ce abia acum? De ce s-au dus abia acum la Kiev Scholz, Macron și Draghi? De ce s-au moșmondit timp de aproape patru luni? Pentru ca Macron să poată da glas perlelor sale cu Rusia care ”n-ar trebui umilită”, iar apoi să recidiveze la Kogălniceanu? Unde i-a învățat pe români, vorba unui prieten, nu doar că ”Europa se teme de Rusia” ci și că ”Putin poate schimba geografia cum vrea și așa rămâne, că doar e geografie, care nu se schimbă”, iar un ”război poate fi împiedicat după ce a început”, în vreme ce ”locuitorii unui imperiu sunt un popor…”? Nu? Din alte motive? De ce Europa apuseană a lăsat luni de zile Ucraina cu o fracțiune de 10% (livrată de englezi, americani, polonezi, cehi și slovaci) din arsenalul de care ar avea nevoie ca să împiedice Rusia să învingă în acest război de agresiune, terorist și genocidar? Nu știu mușchetarii deplasați în patru la Kiev, la 16 iunie, ce hram poartă războiul colonialistului regim Putin într-o țară supusă încă de pe acum nu doar ocupației imperialiste, ci și rusificării forțate? Și dacă știu, când au aflat? Abia acum? De ce? Sau încă nu s-au dumirit cu adevărat și pe deplin nici după vizita lor de la Irpin? Poate mai au nevoie, ca să se limpezească la cap și să prindă curaj, de un pahar, două de vin? Oare ce anume le-a mai trebuit ca să aprobe Ucrainei statutul de țară candidată la aderarea la UE? Vizita la Kiev pentru note bune în fața propriului electorat înaintea scrutinului de balotaj francez? Și de ce nu reușește vestul să asigure, la nevoie manu militari, exporturile de grâne din Ucraina, ca să combată pericolul existențial crescând al unei foamete asasine în lume, care să ucidă sute de milioane de oameni? O călătorie tardivă și clivajul dintre promisiuni și realități Ar putea fi grotesc dacă n-ar fi trist, deprimant și tragic. Căci Rusia e încă, în prea multe privințe, bine mersi. Încasează din Vest un miliard pe zi pentru exportul hidrocarburilor ei. Și se cască o imensă prăpastie între masivul ajutor occidental din promisiuni și din calculul hârtiei și între ce parvine să-i ajute efectiv pe militarii Ucrainei care se sacrifică zilnic, cu zecile sau sutele, pe câmpul de bătaie. Alt hău desparte consecințele firești ale măcinării zilnice a trupelor ruse, de ocupație, care au vădite probleme în a-și completa efectivele decimate, pe de o parte, și situația cumplită a forțelor ucrainene apărând puținul pe care-l mai controlează la Severodonețk și în regiunea Lugansk, pe de alta. Dacă pe teren regimul Putin continuă să atace și să ocupe 20 la sută din teritoriul țării neprovocat agresate e ceva profund în neregulă cu ajutorul acordat victimei de lumea civilizată, în ciuda periodicelor reiterări americane, potrivit cărora ”am reafirmat angajamentul ca SUA vor fi alături de Ucraina în timp ce ea își apără democrația și susțin suveranitatea și integritatea sa teritorială”. Cum stăm. Și ce ne interesează, după ce de vorbe ne-am săturat Din două una. Ori se anunță în Occident cai verzi pe pereți în materie de ajutoare. Ori ele ar fi bune și chiar sublime putem zice, dar lipsesc cu desăvârșire pe ici pe colo prin punctele esențiale când e nevoie de ele, astfel încât să schimbe realmente situația. La Kiev, un Macron parcă spășit a mai promis 6 obuziere suplimentare. Scholz a continuat să mintă fără jenă, afirmând că va face și va drege ajutând militar, în vreme ce-a omis să indice adevărul: că acasă interzice industriei sale de armament – a patra din lume – să livreze tancurile pe care le-ar putea livra. Și le-ar livra. Dar nu i se dă voie. Și e chiar Scholz cel care nu îi dă voie. Urmarea e că neajunsul la destinație al mult promiselor tancuri, al artileriei suplimentare, al rachetelor antinavale și al sistemelor de apărare avansate dă armatei ruse șansa ca, bătută măr într-o primă fază, să pară că renaște din cenușă ca pasărea Phoenix, spre a cotropi noi și noi teritorii. Ceea ce erodează vizibil moralul apărătorilor, defectând arma secretă, magică, a Ucrainei, în primele luni de război……Căci de fapte, numai de fapte duce lipsă mult trâmbițata ajutorare a Ucrainei. Nu de vizite simandicoase, dar tardive. Ori de vorbe involuntar hazoase. Ori meșteșugite. Ca ale lui Iohannis, la Kiev, vorbind patetic despre ”un viitor ucrainean”, imposibil de garantat, în realitate, fără arme. Pe care România nu le dă. Sau ale lui Macron, afirmând că va face dimpreună cu Europa ce nici Franța și nici Europa n-au făcut până acum în contra ”barbarelor” atacuri ale Rusiei, deplânse din vârful buzelor, pe gratis, la Kiev, de șeful de la Elysee. …. Realitatea este că președintele României a făcut bine că s-a deplasat la Kiev, decizie pentru care e de elogiat. În fapt, hotărârea a luat-o probabil motorul franco-german al Europei. Scholz și Macron l-au vrut pe Iohannis cu ei, pentru că au fost acuzați de scindarea Bătrânului Continent, pe care l-au reîmpărțit între vestul continentului pe de o parte, și răsăriteni ca polonezii, cehii, slovacii și balticii împreună cu englezii, pe de alta……Și e inexplicabil că Ucraina nu dispune încă de un scut de apărare antirachetă, de tancuri germane Marder și Leopard, de obuziere suficiente, de lansatoare multiple de rachete Himars în număr rezonabil. E inexplicabil, intolerabil, etic nejustificabil. Pentru Ucraina, ai cărei cetățeni mor cu zile sub obuzele, rachetele și bombele cu fragmentație rusești e înfiorător. Pentru vest e înjositor. Pentru tirani, stimulator. Iar pentru est și pentru toate națiunile iubitoare de libertate și de pace, sinistru. Și potențial mortal….” Integral: https://petreiancu.wordpress.com
“Iohannis, erou la Kiev! A doborât o dronă rusească cu mingea de golf Vizibil obosit după ce a trebuit să meargă cu trenul la Kiev președintele Klaus Iohannis a stat câteva minute la poze cu restul liderilor europeni și, pentru că tot nu-l băga în seamă nimeni, s-a ușchit rapid și a plecat să joace niște golf să se mai relaxeze după atâta muncă. Mișcarea s-a dovedit a fi una inspirată pentru că după mai multe lovituri a reușit să doboare o dronă rusească cu o minge de golf. Iohannis a fost lejer deranjat de incident și a cerut sepepiștilor să împrăștie mulțimea care-l aplauda fericită că nu avea linie directă să mai bage o minge în gaura 7, unde plănuia să ajungă. ….Spre dup-amiază președintele s-a întâlnit cu câțiva ucraineni care locuiau într-un bloc renovat recent și le-a transmis cuvinte de încurajare, că războiul se va termina în curând și că, după asta, având în vedere cât spațiu liber au prin zonă, să se apuce de golf, că e un sport foarte fain, poate fi practicat la orice vârstă și chiar și de persoane care au fost un pic mutilate de bombardamente…..” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua
1- foarte corect ce scrie administratorul de la Terapia.
Păcat că borfașii surzi din guvern nu îl bagă în seamă. Le strica afacerile.
2- legea privind achiziția F 16 din Norvegia , mai are cale lungă. Aprobare comisii dedicate și în parlament. Nimic nu se că vedea pină in 2023. Putin permițând. 😀
Ca noutate puțin publicizata , se cumpără și 13 motoare noi pentru avioane.
Oficial ca ” piese de schimb”.
Neoficial dar real, efurile din Norvegia sunt niste aparate extrem de uzate Printre recondiționările bligatorii, la multe trebuie schimbat și motorul . Că e uzat pină la limita funcțională.
PSD nu spune asta că face rău imaginii și laudei.
3- cei trei din occident au mers în Ucraina cu o propunere inconfesabila de armistițiu. Teritorii in schimbul păcii ( temporare) . Bastonul și morcovul adică.
“Cedează teritorii și noi o sa facem , dregem sa reconstruim ce a fost distrus. ”
Armele vin la ucraini in cantități mici ( comparat cu promisiunile) , cu multa întârziere în timp iar Franța, Germania , Italia , sunt in mana rușilor ( cu gazul).
Ieri Franța nu a mai primit gaz rusesc. ( e doar 10 % din consumul zilnic francez dar războiul hibrid e in plină desfășurare )
Germania are și ea redus gazul ce vine prin North Stresam iar Italia are asigurate doar 33 milioane metri cubi zilnic de la Rusia. La o cerere normala de 65 milioane zilnic.
A nu se uita.
Domnia , ca și prostia , se plătesc. Scump.
Ca acum.
” Video Victor Rebengiuc: Naționalismul e un pericol. Nu pot să fiu naționalist. Nu cred că românul e ăl mai deștept om din lume
….Eu nu pot să fiu naționalist. Din firea mea nu pot să fiu naționalist. Să spun, „domne, eu sunt român…”. „Sunt român!”. Și ce-i cu asta? Eu ca român trebuie să muncesc cinstit, să îmi văd de treaba mea, să fac tot ce pot să fac pentru ca să fie bine în țara mea. Nu trebuie să mă bat cu pumnul în piept și să-i omor pe ceilalți care nu sunt români.
Și să nu cred că românul e ăl mai deștept om din lume. Să nu cred așa ceva. Românii au avut oameni foarte deștepți. Dar nu numai românii au avut oameni foarte deștepți în lumea asta. Noi avem lumină electrică aici nu de la români. Avem de la un american amărât…..Când îl văd pe Oprescu ăsta, Doamne, Dumnezeule… Spune că „eu mi-am cinstit țara, eu n-am stat în genunchi”. Nu, că-i intrau banii automat în buzunar. Era circuitul clar făcut și banii curgeau. Așa a și fost prins, pentru că banii curgeau în continuare.
„Păi, ce-i cu banii ăștia?”. „Păi, i-am împrumutat eu, n-am știut că-i 16, și credeam că-i 11…”……Cum au spus de Codruța Kovesi că „nu-i bună româncă”. Ea nu e „româncă bună”, „nu și-a iubit nația și poporul, și țara”. A vrut să ne scape de corupție, dar ea „a nenorocit România”. Că așa e România înfloritoare, cu corupți la conducere. Ministerele, toate, sunt de sus până jos numai corupție, la fiecare nivel.”
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/victor-rebengiuc-nationalismul-e-un-pericol-nu-pot-sa-fiu-nationalist-nu-cred-ca-romanul-e-al-mai-destept-om-din-lume-1979719
Meserie, Victor Rebengiuc.
Mare om, mare actor. Un adevarat artist al poporului.
Bună ziua!
Am cerut, de ani de zile, ca, la plata impozitelor – de pildă, către Primărie – să existe o rubrică prin care eu, plătitor de taxe, să oblig autoritățile să folosească banii plătiți de mine exact la ceea ce cer – de pildă, la restaurat clădiri cu valoare istorică! Nu pare important, dar, dacă din vreo 200 de mii de plătitori de taxe din Iași, măcar câteva zeci de mii ar pune o asemenea condiție, s-ar cam termina, măcar în parte, cu „pomana electorală” a autorităților, care se dă inclusiv în ani „neelectorali”, cum e și acesta!
Iar dacă treaba s-ar generaliza (ȘI) la nivel național, toți pomanagii și, mai ales cei care-i țin în stare de „dependență” electoral-pomanagistică, ar începe să aibă probleme!…