Revista Presei – 17 aprilie.”Eu consider că sistemul fiscal din România este inechitabil și nu pe ici pe colo… Este profund inechitabil.”
17/04/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de sambata, 17 aprilie! Vremea se va încălzi uşor, însă valorile termice se vor situa tot sub mediile multianuale specifice datei. Cerul va avea înnorări, mai accentuate seara și noaptea în jumătatea de sud-vest a țării, unde aria ploilor se va extinde. La munte se vor semnala precipitații mixte. Cantitățile de apă pot fi izolat mai însemnate. Temperaturile maxime se vor încadra între 10 și 17 grade, iar cele minime vor fi cuprinse între -2 şi 8 grade. Izolat vor fi condiţii de ceaţă și brumă. În București, valorile termice vor fi în creștere ușoară față de intervalul anterior. Cerul va fi variabil, cu înnorări mai ales spre seară și noaptea, când vor fi condiții pentru ploi slabe. Vântul va sufla slab până la moderat. Temperatura maximă va fi de 15…16 grade, iar cea minimă se va situa în jurul valorii de 6 grade.
Da, Voiculescu merita să plece. Dar nu ca să-și spele Cîțu imaginea …. Exploatarea politică a morților tragice îmi pare de o violență incredibilă în România. Și a fost un motiv vehiculat de dreapta fără grețuri, cât timp erau în opoziție. Sigur că trebuie găsiți responsabilii. Dar responsabili reali, clari, nu simbolici. De ce ar fi trebuit să plece Voiculescu? A fost cumva vreo dezbatere adevărată despre cum întărim sănătatea și economia pe timp de criză? S-au luptat PNL și USR-PLUS pentru măsuri extraordinare sociale? Pentru mai multe teste gratuite, pentru ajutoare adresate direct cetățenilor, pentru mărirea bugetelor sănătății, ca să nu vezi cum îți mor nesupravegheați oameni din cauza oxigenului administrat aiurea? Nu, pentru toate a existat mereu un răspuns anemic, o lipsă de soluții profundă care ascunde, de fapt, o vină comună. Vă amintiți cazul Costache, fostul ministru PNL al sănătății, angajat nonșalant ministru, direct din Spitalul Polisano, ca să legifereze pentru a livra bani publici cu lopata către firmele private medicale? Un conflict de interese mai flagrant n-am văzut. Dar se pare că DNA-ul e plictisit, nu se lasă impresionat de așa ceva. Și familia Moldovan e un tipic amestec de public cu privat. Andreea Moldovan deține (împreună cu Bogdan Moldovan, chirurg extrem de influent din Brașov) acțiuni la un spital privat de mari dimensiuni, Sf. Constantin din Brașov. Asta nu a împiedicat-o să fie director la un spital de stat din Brașov, nu a împiedicat-o să fie nici secretar de stat. Nu e în regulă! Pentru că una e o retorică generală că „la stat e nașpa”, alta e să zici că e nașpa când tu ai ditamai afacerea în privat. Victor Costache operează acum la Spitalul Sf.Constantin din Brașov, unde e acționară Andreea Moldovan. Eu nu pun aici în discuție competențele. Pe mine mă interesează coincidențe și obsesii lobbystice. Nici nu sunt atât de naiv să cred că se vor opri presiunile pentru mărirea conductei de bani publici către afaceri de sănătate private – e o piață enormă cu pioni extrem de potenți. Acest tip de politică o reprezintă și Voiculescu, și Costache, și Moldovan. Și Cîțu. Se vor găsi ușor și alții. (PSD are pioni mici în această piață, PSD e specialist în baroni-administratori din sistemul public, dar nu e conectat serios la piața privată de sănătate). Însă tocmai aceste motive nu sunt discutate. Pentru că sunt prea serioase. Nu am apucat să vedem de la Voiculescu & Moldovan măsuri flagrante ca în cazul Costache, dar agenda favorizării sau a scutirii privatului de griji îmi pare foarte clară. Am mai spus-o, mi se pare halucinant că, într-o criză serioasă de paturi, nimeni nu îndrăznește să forțeze sprijinul industriei private de sănătate – prin naționalizare, rechiziționare, închiriere, cum o fi. Cum să ceară Voiculescu așa ceva când are în preajma sa în funcții acționari ai unora dintre respectivele spitale? …. Apropo: Voiculescu merita să plece și pentru felul în care nu a zis nici „pâs” când Cîțu i-a aruncat un buget de batjocură la mii de infectați și sute de morți pe zi, plus alte mii de morți cauzate indirect (prin lipsa de acces la spital), în tot acest an de criza COVID. Integral: https://www.libertatea.ro
Coaliție, comunicare, condoleanțe. Cu ce am rămas din mandatul domnului Vlad Voiculescu Vlad Voiculescu a fost demis de premierul Cîțu fără a exista o consultare prealabilă cu ceilalți membri ai coaliției de guvernare. Dar asta s-a întâmplat după o serie de momente în care Vlad Voiculescu a luat o sumedenie de decizii fără a se consulta cu absolut nimeni. ….. Între scenele de la finalul documentarului Colectiv, în care Vlad Voiculescu este dezamăgit de rezultatul alegerilor parlamentare din 2016, și 23 decembrie 2020, când a redevenit ministru al sănătății, au trecut patru ani. Patru ani în care Vlad Voiculescu și-a dorit și s-a pregătit să se întoarcă într-o înaltă funcție administrativă. Și-ar fi dorit să candideze la Primăria Capitalei. Nu s-a putut, stătea mult mai slab în preferințele alegătorilor decât Nicușor Dan. A avut opțiunea de a fi viceprimar al Capitalei. Nu s-a concretizat nici acest lucru, din motive încă insuficient explicate. Dar, oricum, a venit noua numire la Sănătate, cumva așteptată. Dar această numire l-a luat pe Vlad Voiculescu prin surprindere. Cel puțin așa pare. …. Dacă Vlad Voiculescu este acel personaj dedicat 120% domeniului sănătății, atunci putem presupune că în cei patru ani petrecuți departe de fotoliile decizionale s-a gândit mult la reforma sistemului, căutând mijloacele de a reajunge la minister pentru a pune în practică această reformă. Putem presupune că patru ani sunt suficienți chiar și unui gânditor mai lent pentru a creiona un proiect solid de reformă. Mai ales că Vlad Voiculescu nu mai era un nou venit, nu mai era un outsider. Știa ce înseamnă sistemul de sănătate, știa, așadar, și cum ar putea fi îmbunătățit, reformat. Ei bine, asta a fost principala problemă a celui de-al doilea mandat de ministru al lui Vlad Voiculescu: lipsa oricărui proiect. Nu vorbim despre ceea ce a putut sau n-a putut face, despre ceea ce a făcut sau n-a făcut în scurtul mandat de doar trei luni și jumătate. Vorbim despre lipsa totală a unui proiect de reformă, proiect care trebuia să ne fie prezentat începând chiar cu 23 decembrie 2020. Din nefericire, așa ceva nu a existat și se pare că nu există nici acum. Dacă ar fi fost vorba despre un diletant, despre un om aflat la primul contact cu administrația și tot n-ar fi fost acceptabil. E cu atât mai inacceptabil că acest proiect nu exista, fiind vorba despre aproape diamantul, despre cea mai bună soluție pe care ne-o putea furniza USR-PLUS. Culmea este că Vlad Voiculescu nu avea un proiect nici pentru situația în care ar fi fost viceprimar al Bucureștiului și, așa cum se negociase, s-ar fi ocupat de spitalele din Capitală aflate în subordinea primăriei. Nu știm nimic despre ce avea de gând domnul Voiculescu să facă în acea ipostază. …. După trei luni și jumătate de când Vlad Voiculescu a redevenit ministru, nu am aflat care era planul domniei sale pentru Sănătatea din România. Și, totuși, ni se spune că reformele pe care le-a început au deranjat. Pe cine și, mai ales, care reforme? Cât despre lupta cu mafia… Să încercăm să fim puțin serioși, e un moment greu pentru țară și nu are rost să ne lansăm în bășcălii infantile. …. Se pare că membrii coaliției guvernamentale, inclusiv deja fostul ministru al sănătății, cât și premierul, au o singură responsabilitate: să apară la televizor sau pe Facebook și să transmită condoleanțe. Atât pot, atât fac. Ca emitent de condoleanțe, Vlad Voiculescu s-ar fi descurcat destul de bine dacă, din când în când, nu l-ar fi pufnit râsul în momentele cele mai nepotrivite. Ca ministru al sănătății nu avem cum ști cum s-ar fi descurcat, pentru că a refuzat să fie așa ceva. Tot ce s-a întâmplat în ultimele luni în domeniul sanitar nu a făcut parte din responsabilitățile domnului Voiculescu. Ba spitalele nu erau în subordinea sa, ba TIR-urile de ATI nu aveau legătură cu Sănătatea, ba era vina „pesedelei”, ba, ba, ba. Totul urmat de sincere condoleanțe. Integral: https://www.libertatea.ro
UDMR insistă să salveze Secția Specială. „Obsesia lor este ca magistrații să nu fie cercetați de DNA” În plin scandal privind schimbarea ministrului Sănătății, cu câteva minute înainte de a expira termenul pentru depunerea de propuneri la Legea de desființare a Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ), senatorul UDMR Császár Károly Zsolt, a depus un amendament care salvează practic secția de la desființare. Potrivit documentului consultat de Europa Liberă, posturile de procuror ale SIIJ se transferă către Secția de Urmărire Penală și Criminalistică (SUPC) a Parchetului General (PG), iar infracțiunile de corupție comise de magistrați sunt de competența acestei Secții din PG, nu de competența Direcției Naționale Anticorupție (DNA). „De la data intrării în vigoare a prezentei legi, sunt de competența Secției de urmărire penală și criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație şi Justiție infracțiunile săvârșite de judecători si procurori, inclusiv judecătorii şi procurorii militari şi cei care au calitatea de membri ai Consiliului Superior al Magistraturii”, se precizează într-un amendament al senatorului UDMR. O altă propunere este aceea ca la SUPC să fie angajați procurori numiți prin ordin al Procurorului General, cu avizul obligatoriu al plenului Consiliului Superior al Magistraturii (CSM). Procurorii care vor ancheta magistrați vor trebui să treacă de un concurs care va fi organizat de o comisie specială. Din această comisie se propune să facă parte „doi procurori de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție propuși de Procurorul General, doi procurori din cadrul Inspecției judiciare, desemnați de plenul CSM, la propunerea Procurorului General, precum și un formator din cadrul Institutului Național al Magistraturii”. Expertul anticorupție Laura Ștefan consideră că nu are importanță cine face ancheta atâta vreme cât CSM dă aviz pentru trimiterea în judecată a unui magistrat. „Atâta timp cât rămâne acest aviz, pe mine nu mă interesează cine face ancheta. Avizul în sine este letal pentru încrederea în justiție. E un fel de soluție la mijloc. Să nu rămână nici SIIJ, dar să nu se ducă dosarele la DIICOT și DNA pe motiv că ei au cazuri mari și multe. Dar și Secția de urmărire penală și criminalistică are dosare de lucrat. Ei trebuiau să desființeze SIIJ și gata. După aceea căutau o soluție ce să facă cu dosarele”, a declarat la Europa Liberă expertul anticorupție Laura Ștefan. Integral: https://romania.europalibera.org
Laura Scântei: Înalta Curte și CSM resping amendamentul UDMR care prevede ca magistrații să nu fie anchetați de DNA, ci de Parchetul General / Despre avizul CSM la trimiterea în judecată a magistraților: Nu vor “superimunități”, sunt de acord cu principiul egalității tuturor cetățenilor în fața legii Reprezentanții sistemului judiciar, printre care șefa Înaltei Curți de Casație și Justiție (ÎCCJ) și președintele Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), resping amendamentul depus de UDMR la proiectul de lege de desființare a Secției Speciale, care prevede ca magistrații să NU fie anchetați pentru corupție de DNA, ci de către Secția de Urmărire Penală și Criminalistică (SUPC) a Parchetului general, argumentând că acesta nu este de natură să ofere judecătorilor garanția eliminării unor presiuni externe sau a unor abuzuri, precum cele reclamate în trecut. De asemenea, și amendamentul adoptat de Camera Deputaților care prevede avizul obligatoriu al CSM pentru trimiterea în judecată a magistraților a fost dezavuat de șefii sistemului judiciar, care au argumentat că judecătorii nu au cerut și nu cer “superimunități”, sunt de acord cu principiul egalității tuturor cetățenilor în fața legii și orice magistrat care săvârșește o faptă penală trebuie să răspundă în fața legii, la fel ca orice cetățean. Punctele de vedere au fost exprimate miercuri, în cadrul unei ședințe a Comisiei juridice a Senatului dedicate dezbaterii proiectului de lege de desființare a Secției Speciale de anchetare a magistraților, și au fost relatate de președinta Comisiei, senatoarea PNL Laura Scântei pe Facebook. Senatul este for decizional în ceea ce privește acest act normativ, după ce el a fost adoptat de Camera Deputaților. Integral: https://www.g4media.ro
Românii au avut parte de cea mai mare scumpire a energiei electrice din Europa Consumatorii casnici de electricitate din România au făcut față celei mai mari creșteri de prețuri din Europa, potrivit datelor Comisiei Europene. Bucureștiul este capitala europeană în care prețul plătit de consumatorii casnici era, în februarie 2021, cu 18% peste cel plătit cu un an în urmă. Este, de departe, cea mai mare creștere dintre capitalele europene luate în calcul de ultima statistică Comisiei – după noi urmează Kiveul, cu 16%, și Belgradul, cu circa 9%. Dintre statele UE, în 13 dintre cele 27 de capitale prețurile au rămas la fel sau au scăzut, în timp ce creșterile consemnate în restul capitalelor europene au fost moderate, în general cu 5% în intervalul de referință, cu excepția Stockholm-ului sau Varșoviei, dar și aici creșterile sunt mult mai mici comparativ cu Bucureștiul….Tot anul trecut, populația a primit energie electrică la preț reglementat, în special de la Hidroelectrica și Nuclearelectrica. Hidroelectrica a fost obligată de stat să vândă energia pentru casnici la 109 lei/MWh, care-i asigura un profit reglementat de 5%. În piață însă, Hidroelectrica a vîndut energia la prețurile de piață, 233 de lei în medie pe toate contractele la termen cu livrare în viitor (forward), 222 de lei/MWh în piața spot și 261 de lei/MWh pentru proprii clienți din piața liberă. Deci prețurile stabilite de stat erau la jumătate față de ce a obținut compania vânzând energia în piață, și, cum situația nu s-a mai menținut și după 1 ianuarie 2021 – a venit liberalizarea, populația a început să plătească și ea prețurile de piață și de aici creșterea. Integral: https://www.economica.net
Poate fi campania de vaccinare un restart pentru administraţie? De ce nu putem vedea conferinţe de presă săptămânale şi la materii precum construcţia de autostrăzi, modernizarea de şcoli, de spitale sau reducerea poluării din marile oraşe? ….. În general oamenii au fost multumiţi de modul cum functionează platforma, de modul cum arată cabinetele, ce explicaţii au primit. Şi chiar se răspunde la telefonul indicat, chiar dacă mai apar erori de programare sau personalul din call center se vede că este abia aterizat pe job. În general, organizarea este bună până în acest moment. Aşa că poate fi o întrebare: cum ar putea fi preluat acest model de organizare şi pentru alte sectoare unde România este mult rămasă în urmă? De ce nu putem vedea conferinţe de presă săptămânale la materii precum construcţia de autostrăzi, modernizare de şcoli sau reducerea poluării din marile oraşe? Cum poţi urmări progresul unei lucrări sau a unui proces fără parametri de control, raportare periodică şi transparenţă? Desfăşurarea procesului de vaccinare poate că nu răspunde 100% acestor criterii, însă luând în calcul complexitatea operaţiunii, resursele implicate şi riscurile inerente până acum poate fi luată ca un reper de management administrativ pentru alte instituţii şi procese de lucru, inclusiv la nivelul colaborării instituţionale, unde România suferă masiv. Iată că este un exemplu aici pentru care delegarea responsabilităţii unui proces, a unui proiect, unei singure persoane, îşi arată beneficiile. Ai un om responsabil, ai o continuitate, ai o eficacitate. Ai un ministru care mai are 100 de teme, scade eficienţa. După acelaşi model, dacă în 30 ani rezultatele au fost proaste în construcţia de drumuri, oare nu ar fi mai nimerit să se selecteze cele 10 mari proiecte de infrastructură de care are nevoie România, printre care autostrada Piteşti- Sibiu, Centura Bucureşti, Ploieşti – Iaşi sau Bucureşti – Braşov şi să fie câte un colonel Gheorghiţă numit responsabil până se termină fiecare?…. La fel, construiesc o unitate specializată pentru modernizarea celor 1.000 de şcoli din România cu o evaluare bugetară şi urmăresc să se şi întâmple lucrurile până când pot să şterg problema de pe listă. Poate fi replicat acest model de urmărire a unui proces administrativ la nivelul consiliilor judeţene sau primăriilor. Slăbiciunea instituţiilor româneşti este dată în primul rând de sincopele aşa-numitei memorii instituţionale: se avansează în proiecte care apoi sunt anulate, de multe ori. Poate că mulţi înalţi funcţionari sunt bine intenţionaţi, dar acţionează ca nişte Don Quijote. Azi e o temă, mâine alta, şi la sfârşitul zilei iar o ia toată lumea de la capăt. Integral: https://www.zf.ro
INTERVIU Daniel Dăianu: Sistemul fiscal român este profund inechitabil. Cei care ne dau lecții cum să fie un regim optim ar fi bine să ne ajute să combatem profit-shifting-ul masiv Eu consider că sistemul fiscal din România este inechitabil și nu pe ici pe colo… Este profund inechitabil, a declarat profesorul Daniel Dăianu, într-un interviu acordat HotNews.ro, precizând că trebuie să creștem veniturile bugetului. „Nu merge numai prin restrângere de cheltuieli. Lărgirea bazei de impozitare și o colectare mai bună pot aduce probabil câteva procente din PIB în plus în câțiva ani”, a spus el. Am discutat în cadrul interviului pornind de la unele teorii economice, precum cea ricardiană, din care reiese că o creștere a datoriei astăzi se va vedea în taxare în viitor. Ce ar fi dacă piețele ar pierde încrederea în politica bugetară văzând deficite mari persistente? Declarațiile foarte pe scurt: • Economii emergente “nu pot da copy paste” la politici neconvenționale practicate de economii dezvoltate, nici utilliza inflația, cursul de schimb pe scară largă. • Noi nu putem clona practici din țări dezvoltate, care au musculatură financiară mare. • De aceea trebuie să ne reducem deficitele. • Dacă rata de creștere economică medie (de-a lungul unor ani) ar fi insuficientă, mai mică decât rata dobânzii cerute de finanțatori, datoria publica nu ar fi sustenabilă. • Credința că soluția este intrarea rapidă în zona euro, cum susțin unii, este o naivitate (vezi în text de ce). • Am crescut în mod prea rapid venituri personale în sectorul public mărind deficitul structural, deși trebuie spus că salariile personalului medical trebuiau crescute în mod substanțial pentru a atenua hemoragia de capital uman.. • Trebuie regândit sistemul fiscal, care implică lărgirea bazei de impozitare, eliminarea de portițe (loopholes) și, eventual, modificarea unor cote/impozite. . • Dacă vrem să reziste democrația, să fie atenuate tentații autoritariste, iliberale în societățile noastre, trebuie să căutăm ca sistemul economic să fie cât mai echitabil și aceasta trebuie să se vadă și în regimul fiscal. • Conformarea voluntară este un deziderat mai degrabă, decât mecanism în sine eficace. • Dacă nu există un regim clar de descurajare, pedepsire, a evaziunii și concurenței fiscale neloiale (tax avoidance) nu va fi posibil. Conformarea nu se rezolva prin simple îndemnuri.…. Una peste alta, economii emergente “nu pot da copy paste” la politici neconvenționale practicate de economii dezvoltate, nici utilliza inflația, cursul de schimb pe scară largă pentru a atenua presiuni în balanta de plăți din cauza supra-îndatorării. Cum aminteam mai înainte, există acum impactul pandemiei și era firesc ca deficite să explodeze peste tot în Europa; și datorii publice au crescut cu peste 10% din PIB în numeroase țări. Regulile fiscale în UE sunt dezactivate și pentru 2021-22. (vezi deficitele din prognoza FMI, World Economic Outlook, aprilie 2012). Romania are însă de realizat o corecție graduală a deficitului bugetar în urmatorii ani din cauza unui deficit structural mare, care precede criza sanitară și economică din 2020; acest deficit era peste 5% din PIB în 2019. Ar trebui să ajungem la deficit în jur de 3% din PIB la orizontul anului 2024 nu numai fiindcă opereaza EDP (procedura de deficit excesiv), ci și pentru ca prudența bugetară dictează așa ceva. Integral: https://economie.hotnews.ro
Inflația, povara datoriilor și procesele ascunse Începe să se contureze printre economiști viziunea că în economiile dezvoltate inflația va da o mână de ajutor pentru rezolvarea crizei produse de pandemie. Mai precis, creșterea randamentelor pe piețele de obligațiuni apărută în ultimele luni este privită ca semn al apariției anticipațiilor că cererea agregată și inflația vor crește. Astfel, povara pe care o exercită datoriile publice și private care au crescut în timpul pandemiei ar putea fi atenuată. Valoarea reală a datoriilor ar scădea, iar cash-flow-rile ar crește odată cu inflația, ceea ce ar fi un context norocos pentru cei cu datorii. Inflația este dorită de guverne și de alte entități cu datorii chiar mai mult decât era dorită înainte de apariția pandemiei. Pentru a produce efectele dorite într-o cantitate semnificativă, circumstanțele norocoase la care mă refer ar trebui să dureze. În viziunile la care m-am referit, este aproape sigur că producția va crește, nu numai pentru 2021, dar și pentru alți câțiva ani la rând. De asemenea, inflația ar crește pentru un număr de ani fără a atinge o limită de la care ar putea scăpa de sub control. Din păcate, nimeni nu știe această limită și ceea ce s-ar putea dovedi la început un noroc ar putea fi în final o mare problemă, mai ales dacă independența politicilor monetare a suferit o anumită erodare în perioada de inflație joasă ce a urmat crizei din 2008. O inflație prea mare ar putea fi declanșatorul unei instabilități financiare, ce ar încetini creșterea economică sau ar aduce o nouă recesiune și ar instala, poate, stagflația. Aceste riscuri par să fie ignorate de unii economiști și decidenți, astfel că, în viziunea lor, următorul scenariu pare să aibă o probabilitate relativ mare: stimulii fiscali aprobați recent în SUA și economisirile care au crescut neașteptat de mult, nu numai în SUA, sunt acolo pentru a facilita atât creșterea producției, cât și pe cea a inflației, în limitele dorite. Este clar că dacă inflația va crește și riscurile menționate nu s-ar materializa, povara datoriilor va scădea. Acest tip de viziune pare să ne spună că totul este predictibil și controlabil. În același timp însă nu este deloc clar dacă într-adevăr, odată ce pandemia încetează, ar urma o creștere a producției peste potențial și a inflației. Deși am văzut în trecut cum stimulii monetari și fiscali în exces duc la inflație ridicată, am văzut și că în ciuda unor relaxări cantitative fără precedent, inflația și producția au rămas sub nivelurile dorite după 2008 în economiile dezvoltate, sau chiar din anii 1990 dacă ne referim la Japonia. Astfel, este prudent să ținem minte că în ciuda unor argumente că inflația s-ar putea accelera, nu există nici o garanție în acest sens. Nu este exclus ca singurele efecte ale unui exces de stimuli, care printre altele țintește (în opinia mea iluzoriu) la creșterea egalității economice, să fie o alocare greșită a resurselor, care să ducă în final exact la adâncirea inegalităților economice, inclusiv pentru că încetinește creșterea economică…..Rămâne de văzut dacă într-o societate în care se înmulțesc obiectivele cu conținuturi iluzorii sau al căror grad de realizare este permanent discutabil (de exemplu egalitate/inegalitate economică, creștere inclusivă), băncile centrale vor putea minimiza interferența lor cu ordinea spontană sau vor fi nevoite să accepte compromisurile între obiectivele realizabile și obiective nerealizabile. În prezent, bănci importante ca Fed sau Banca Angliei adoptă priorități care indică mai degrabă o filozofie conform căreia politica monetară poate să contribuie atât la stabilitatea prețurilor, cât și la atingerea altor obiective. De exemplu, Fed, care are mandat dual, este pregătită să realizeze „ocuparea maximă și stabilitatea prețurilor”, unde „nivelul maxim al ocupării” este definit în 27 august 2020 ca „broad-based and inclusive”. Alte bănci centrale vorbesc de includerea de noi obiective alături de stabilitatea prețurilor, cum ar fi obiective referitoare la economia verde, iar Banca Angliei chiar a adoptat un obiectiv referitor la încălzirea globală. Integral: https://project-e.ro
Euobserver: Codașa Pactului Verde al UE? România riscă să piardă bani investind sume considerabile în tehnologii „de tranziție”, când de fapt atenția ar trebui să i se concentreze pe soluții concrete de decarbonizare …. În cazul țărilor din Europa Centrală și de Est precum România, pachetul de redresare ar putea reprezenta un catalizator important al tranziției energetice – dar nu și în lipsa unei planificări deliberate și concentrate pe viitor a investițiilor. România, ca și ceilalți membri UE, se confruntă cu sarcina apreciabilă de a atinge neutralitatea climatică până în 2050 și de a reduce emisiile cu efect de seră cu 55% până în 2030. Estimările guvernului plasează costul acestei tranziții undeva în marja de 15-30 de miliarde de euro – din care o parte semnificativă ar putea fi acoperită de RRF. Însă actualul plan al României nu exploatează la maxim această șansă de a dezvolta un plan de investiții calibrat pentru transformarea sectorului energetic….. RRF obligă statele membre să-și rezerve 37% din fondurile de redresare pentru măsuri referitoare la climă și biodiversitate. Pilonul „Tranziției Verzi” al planului (RRP) României se concentrează în principal pe administrarea apei și pe mobilitate (investiții care, deși relevante, ar fi putut fi încadrate la alți piloni), ceea ce lasă doar o proporție relativ mică pentru energia regenerabilă. Din totalul de 30 de miliarde alocat României de RRF, 1,3 miliarde de euro (adică numai 4%) sunt rezervate energiei regenerabile și eficienței energetice. Nu sunt precizate decât câteva exemple concrete de proiecte de energie regenerabilă care pot beneficia de pe urma finanțării. În ciuda necesității presante de decarbonizare a sectoarelor încălzirii și energiei din România, ea nu constituie o prioritate de investiție în planul de redresare…. Gazul e considerat un „combustibil de tranziție”, o abordare care nu reprezintă o administrare strategică a tranziției energetice și care riscă să prelungească dependența României de combustibilii fosili. Dat fiind intervalul relativ scurt de timp rămas până în 2050, nu ne-au mai rămas cicluri de investiție suficiente pentru o tranziție comodă, prin intermediul gazului, la energia regenerabilă. Investițiile realizate astăzi în infrastructura de gaz comportă riscul real de a nu aduce beneficiile adecvate. Mai mult decât atât, absența investițiilor în energie regenerabilă acum, când celelalte state UE le realizează, riscă să așeze România într-o postură retrogradă comparativ cu vecinii ei din UE. România are un potențial considerabil de energie regenerabilă, dar investițiile în ea au stagnat în ultimii ani din cauza schimbării permanente a politicilor, a obstacolelor birocratice și a mai sus menționatei concentrări politice pe gaz. În recomandările ei pentru fiecare țară în parte, Comisia Europeană a subliniat în cazul României importanța orientării politicilor de investiție spre surse energetice cu carbon redus și spre eficiența energetică. Acum chiar sunt disponibile fonduri UE pentru a se proceda astfel; României i-ar putea fi puse la dispoziție cel puțin 32 de miliarde de euro pentru tranziția verde, cu condiția de a fi implementate în mod adecvat integrarea politicilor climatice în programul guvernamental și reciclarea în scopuri climatice a profiturilor obținute din schema UE de tranzacționare a emisiilor….. România riscă să piardă bani investind sume considerabile în tehnologii „de tranziție”, când de fapt atenția ar trebui să i se concentreze pe soluții concrete de decarbonizare și pe scheme cuprinzătoare de finanțare a surselor regenerabile de energie. Includerea măsurilor climatice în programul guvernamental nu e un simplu exercițiu de bifare a unui punct pe o listă. Din contră, pentru acele state UE care sunt dispuse să profite de ocazie, reprezintă șansa unui salt remarcabil în cursa tranziției energetice. Integral: https://www.g4media.ro
12 simptome COVID trăite de Ion Ţiriac Banii nu mai aveau miros; Puteai să-i dai Moet şi să-i zici că e Veuve Cliquot şi nu-şi dădea seama; Era atât de fierbinte încât s-a dus să se întindă pe gheaţă pe patinoarul lui personal; Deşi era cald în casă, noaptea dormea învelit cu două piei de elefant; Se trezea dimineaţa cu banii leoarcă; Nici nu apuca să zică “Săracilor!” că-l lua tusea; …. Tremura atât de tare încât a ratat trei mistreţi; Era epuizat. Abia a reușit să plece în două vacanțe cu avionul lui privat; N-avea voie să stea pe iaht decât cu vată în urechi, să nu-l tragă briza;….Cel mai probabil a luat Covid de pe volanul unui Ferrari. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna dimineața
Am avut răbdarea aseară sa urmăresc ce spunea dl voiculescu /a durat aproape 2 ore
cam ce am reținut eu, cu montea mea simpla, nesofisticată și posibil, practica
– consilierii (!!!)ministrului voiculescu au descoperit discrepante mari privind modul de raportare a morților (de covid,in general- eu n am înțeles exact)…”descoperirea” s a petrecu “ acum 7-10 zile,nu mi amintesc exact” …”am verificat la unul,doua spitale si sunt diferențe majore”…” nu am discutat cu ceilalți ca n am terminat”
am pus ghilimele fiindcă așa răspundea ….
deci, tu- ministru- ai “consilieri” care te informează de nereguli grave ,dar nu iei măsuri urgentec de verificare,”aprofundezi”…”și …mai vedem/ după demitere arunci piatra fără dovezi clare
– “primul ministru a refuzat sa vorbească cu mine “ /in interviu a spus de câteva ori ca a avut discuții cu premierul
– el vede ministerul ca un grup de discuții
– daca Barna ar fi propus demiterea numai a d nei moldovan n ar fi spus nu/la reluarea întrebării as pus” poate n as fi fost de acord”
– ordinul care i a adus demiterea prevedea “ recomandări”/ la foișor n a avut fe face “ era un ordin care trebuia pus in aplicare”
deci cam așa gândește unul care a provocat și amenință România cu o criza majora
“Participa dar nu se baga”ca sa zic ca in Ferentari
Și ma gândesc ce s ar fi întâmplat cu România daca cei din CDR in 1997 ar fi acționat la fel, daca dl Constantinescu atunci președinte “ s ar fi gândit” in privința deciziei privind survolul…oamenii aia/ buni, rai- au luat decizii care trebuiau luate/ chiar daca asta a dus la dispariția lir de oe scena politica
Mi e teama ca usrplus prin felul cum acționează face jocul aur… orice decizie ar lua pierd…ies de la guvernare ce vir face? Vor vota demiterea guvernului alături de psd&aur?
rama la guvernare ,vir avea poziția șubrezită
Au vrut și obținut ministere importante: sănătate, justiție, transporturi, informatizare….ce livrează?
Stelian ion se mișcă…încet , cu compromisuri..dar mișcă / drula..și el mișcă și mișcă bine …
tot ce fac bine miniștrii usr – mult , putin- e anulat de acest voiculescu
Poate ar trebui sa va informati, inainte sa faceti aprecieri.
Ordinul Andreei Moldovan modifica un articol referitor la criteriile de evaluare dintr-un alt ordin emis de Tataru.
In ordinul initial (al lui Tataru) se spune clar ca propunerea de carantinare a DSP+INSP catre “comitetele vietii” este o RECOMANDARE. Dar decizia este la CNSU, poate sa tina cont/sau nu de recomandarea respectiva.
Pe fond, ordinul este echitabil pentru ca obliga DSP-urile sa evalueze obiectiv, prin introducerea unor punctaje. In plus, introduce criteriul numarului de teste cerut de multi primari care testeaza mult.
In context, ticalosia lui Arafat/Citu nu are margini, pentru ca ordinul Andreei Moldovan nu avea nevoie de o aprobarea CNSU. Legea 136/2020, care reglementeaza carantina spune explicit ca masurile dispuse in situatiile de risc epidemiologic stau in pixul CNSU, dar modalitatea de aplicare se stabileste prin ordin al MS.
Mai mult decat atat, nici criteriile initiale, stabilite de Tataru nu au fost aprobate de CNSU.
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/227994
Articolul 3
Carantinarea zonală
(1) Se RECOMANDA carantină zonală, în condițiile art. 12 din Legea nr. 136/2020 atunci când, în baza evaluării, se constată că riscul răspândirii infecției în comunitate nu poate fi controlat prin alte metode, iar procentul persoanelor infectate depășește pragul stabilit de Institutul Național de Sănătate Publică.
(2) Criteriile utilizate în evaluarea riscului epidemiologic de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în vederea instituirii carantinei zonale sunt:
(la 14-04-2021, Alineatul (2) din Articolul 3 a fost modificat de Articolul 1 din ORDINUL nr. 514 din 14 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 14 aprilie 2021 care abrogă ORDINUL nr. 506 din 9 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 382 din 13 aprilie 2021 )
(3) INSP evaluează analiza de situație locală propusă de către DSP și, în cazul avizării favorabile, o va transmite comitetului județean pentru situații de urgență, denumit în continuare CJSU.
(4) Carantina zonală se instituie prin ordin al șefului Departamentului pentru Situații de Urgență sau al persoanei desemnate de acesta, în baza hotărârii CJSU.
(5) Propunerea de ridicare a măsurii de carantină zonală se va face pe baza analizei situației epidemiologice efectuate de către DSP la 14 zile de la instituirea acesteia. Analiza va fi evaluată de către INSP și în cazul avizării favorabile, va fi transmisă către CJSU.
(6) Decizia de ridicare a carantinei se dispune prin ordin al șefului Departamentului pentru Situații de Urgență sau al persoanei desemnate de acesta, în baza hotărârii CJSU.
Multumesc….as fi apreciat in mod deosebit ca dl voiculescu sa explice ca Dvs de ce a fost necesar acel ordin…pe dumnealui nu asta îl interesează,îl interesează propria imagine
Nu explica pentru ca e varza. Varza la comunicare, varza la alegerea colaboratorilor, varza in gandire. Nu reusesc sa inteleg cum a coordonat proiectele cu care se lauda. O persoana atat de dezordonata, atat de lipsita de capacitatea de prioritizare a actiunilor intr-o functie de management.
In gandire? Poate ne ajutati sa intelegem. Chestia cu prioritatile si colaboratorii pot sa o inteleg dar cu gandirea nu? pentru ca eu am gasit in raportul “State of health in the EU” din 2019 urmatoarul paragraf – “Nu există o evaluare sistematică a performanței,
iar transparența, în general, lipsește. Au avut loc
schimbări frecvente la nivel de conducere, numărul
miniștrilor sănătății în ultimul deceniu fiind de 15,
precum și schimbări frecvente la nivelul conducerii
Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. Acest
lucru afectează stabilitatea, coordonarea și
progresul reformelor.”
Ma jautati sa inteleg?
Deci pe ce si cu ce date sa faci management? https://ec.europa.eu/health/sites/health/files/state/docs/2019_chp_romania_romanian.pdf
@mona buna ziua
Încercați sa găsiți pe digi -dacă exista- discuția de ieri…nu a fost un reporter acuzator…a încercat sa clarifice/l a întrebat de câteva ori dacă ar fi acceptat sau nu sa fie demisa d na moldovan,cea despre care vv a afirmat ca a întocmit ordinul….ba ar fi fost de acord,ba poate,ba nu….nici o clipa însă nu a afirmat ferm ca ar fi susținut o chiar dacă ar fi fost nevoit pentru asta sa demisioneze….in lumea in care eu mi am desfășurat activitatea după 90,liderul echipei(uneori eu eram acela) își asuma deciziile celor din echipa lui….
ori ești lider și conduci o echipa aleasa de tine-ceea ce Dl VoicuIescu ar fi trebuit sa facă -ori renunți ori -și as intui ca asta e speța-ai o strategie de a ți atinge obiectivele
personal mi am început cariera de “manager” in structuri piramidale …am ajuns manager in structuri “interstitiale”…de fiecare data oamenii din echipa nu erau cei aleși de mine…și nu vorbesc de “gica SRL “ vorbesc de multinaționale și nu eram “manager pe România,eram manager regional,culturi diferite”membrii echipei au mereu nevoie de sprijin chiar in condiții de competitivitate interna….
vedeți,dacă e disponibil interviul și gândiți va dacă v ați dori un manager(lider) ca Dl vv
Închei:pe vv puțin îl interesează rezultatele,îl interesează sa nu fie el responsabil de eșecuri …ori ,vorba lui pp Carp”aiasta nu se poate” sau -popular-nu poți și “
cu vaca grasa și cu fanul in pod”
“Intamplator Am azut programul. Am mai aflat intre timp ca aceste prerogative ale pemierului vin din perioada Adrian Nastase care si-a intarit pozitia conducand un guvern monocolor si a scos cuvantul de ” colegial” din paradigma de relationare in guvern, intarind pozitia premierului. Avand in vedere acest trist trecut eu le propun PNListilor sa lase politica de forta la o parte pentru ca pe nimeni nu intereseaza astazi cine este mai cucos in ograda. Pentru prima oara PNL are competitie reala si este bine sa nu-si piarda vremea in lupte inutile ci sa dea dovada de minte. Valabil si pentru usr/plus.
Multumesc pt explicatie.
Cred ca surprinde cheia a ce / cum / cine / de ce s a intamplat.
Buna ziua.
Apropo de ce face un ministru:e un interviu in G4media cu catalin drula….a se citi și a compara cu dl voiculescu/nu mi închipui ca in min transp nu sunt “conserve” ca alea menționate de ld voiculescu,care,sărmanul, n a putut lucra din cauza lor
“Un fost director din Primăria Capitalei de pe vremea lui Sorin Oprescu, condamnat la 6 ani de detenție cu executare pentru corupție / Instanța i-a confiscat și aproape 100.000 de euro / Fosta soție, în interceptări: ”Dacă ai sărit ca boul din Louis Vuitton”
Mădălin Dumitru Ionică, director al Direcţiei Generale Infrastructură şi Servicii Publice din Primăria Capitalei pe vremea lui Sorin Oprescu, a fost condamnat definitiv de Curtea de Apel București la 6 ani de detenție cu executare, potrivit deciziei instanței…..În baza art. 257 alin. 1 C.p. din 1969 rap. la art. 6 din Legea nr. 78/2000 cu aplic. art. 5 C.p. condamnă pe inculpatul Dumitru Mădălin Ionică la pedeapsa de 4 ani închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de trafic de influență (în legătură cu SC Astaldi SPA)…..În aceeaşi calitate, Mădălin Dumitru, prin recepţionarea unor lucrări neefectuate la obiectivul ‘Refacerea şi consolidarea structurii de rezistenţă a Pasajului denivelat suprateran Băneasa’, a creat premisele decontării de lucrări neefectuate în sumă de 372.636 lei fără TVA, respectiv la articolul deviz ‘Parapet metalic direcţional zincat’ au fost decontaţi în plus 701 metri parapet nepus în operă.
Tot în perioada 2009 – 2014, el a primit de la reprezentanţii a două societăţi comerciale două autoturisme, unul marca Mercedes, celălalt marca BMV X6, şi alte foloase necuvenite în cuantum de circa 50.000 de euro şi 9.000 lei în vederea obţinerii pentru acestea de lucrări în subcontractare, avize/aprobări, a efectuării plăţilor la timp.
De asemenea, procurorii anticorupţie au reţinut faptul că Mădălin Dumitru a mai primit de la reprezentanţii a două firme foloase necuvenite în valoare de 68.000 euro, precum şi subcontractarea de lucrări către firmele controlate de el, acordarea cu titlu gratuit a unui autoturism pentru o rudă a sa şi suportarea lucrărilor efectuate la imobilele familiei, iar pentru a ascunde provenienţa sumelor de bani primite ca urmare a traficului de influenţă exercitat, inculpatul a solicitat întocmirea unui contract ce atestă, în mod nereal, existenţa unui raport comercial între două societăţi comerciale.
Pentru derularea în bune condiţii a contractelor încheiate cu Primăria Bucureşti, la solicitarea lui Mădălin Dumitru, o societate comercială a încheiat contracte cu firmele pe care acesta le administra în fapt şi a efectuat plăţi nedatorate către acestea….”
https://www.g4media.ro/un-fost-director-din-primaria-capitalei-de-pe-vremea-lui-sorin-oprescu-condamnat-la-6-ani-de-detentie-cu-executare-pentru-coruptie-instanta-i-a-confiscat-si-aproape-100-000-de-euro.html
Normal ca s-a ofticat 🙂
Ea avea grija de prada in mod inteligent inteligent tinand low-profile, in timp ce boul Madalin-Ionica a inceput sa se dea mare cu ce nu putea sa aibe pe salariu corect… In ciuda avertismentelor…
A si divortat bagaboanda hoata de bou pana la urma de cretin ce-a fost si i-a risipit o parte (mica) din acumulare
Praduirea banului public se face prin managerii din spitale si prin orientarea in principal a banilor spre acestia, Cu toate astea spitalele sunt in continuare pline de infectii nozocomiale si de probleme.
Spicuiri din raportul asupra Starii de Sanatate 2019 UE. Cam aceasta este filiera banilor . In paralel cu lipsa de evaluare
-Finanțarea asistenței medicale este orientată către serviciile spitalicești
-Trecerea la asistența medicală comunitarăintegrată este îngreunată de numărul scăzut de medici generaliști și de utilizarea în exces a spitalelor
-Asistența medicală primară continuă să fie insuficient utilizată, în timp ce serviciile spitalicești sunt utilizate
excesiv,
-Ratele de vaccinare sunt mult sub media UE.
-Furnizorii de asistență medicală nu colectează în mod curent indicatori privind
siguranța pacienților și există o lipsă de date comparabile lanivel internațional cu privire la indicatorii de calitate pentru asistența spitalicească, cum ar fi spitalizările evitabile sau mortalitatea în urma spitalizărilor pentru afecțiuni acute
-Nivelurile de rezistență la antimicrobiene se mențin ridicateîn România. În 2017, s-a constatat în urma testărilor că 22,5 % din izolatele de Klebsiella pneumoniae erau rezistente la carbapeneme, o clasă puternică de antibiotice de ultimă linie. Această cifră este pe locul trei în lista celor mai mari procente din UE, deși a scăzut din 2016 (31,4 %)
(ECDC, 2018)
din nou,buna ziua@mona
eu mai împărtășesc experiențe personale pe acest blog…
recunosc,am ceva independența financiară ,nu depind de pensia mizerabila după 50 ani de “cotizare”
recent,cineva extrem de apropiat se confrunta cu o criza acută de hernie de disc,dusa “pe picioare” vreo 25 ani…trebuie decis… operație sau nu… apelezi la sistemul de asigurări sociale/ești consultat , și concluzia este ca se impun investigații suplimentare….RMN …ok…(durerile sunt insuportabile)…”sistemul” îți spune ca “sigur,se poate face dar peste 3 săptămâni “-n.b. cam așa e și in vest-ce faci? aștepți sau plătești la o clinica privată ?…am ales clinica privată …suma a fost rezonabila-€120 pentru RMN -ai rezulatatul și este evident ca intervenția chirurgicală e inevitabila … iar,ce faci?…aștepți lamentările doctorilor ca nu sunt locuri,ca nu se poate din cauza de covid ,ca și dacă sunt locuri ar dura pana ajungi la operație …și…. sau mergi in alta parte?…am început sa caut doctori…am găsit un medic care după stagii in vest a venit in țara ….a încercat sa facă ceva in”sistem” …n a reușit s a dus in privat ….ma programez,merg la consultație …discutam ,prezintă opțiunile și decid operația n.b nu mi a fost impusă!
sunt operat intr un spital privat….cost total €3k….( inclusiv investigațiile înainte de intervenție )
care este opinia mea?sigur,sistemul de asigurări sociale trebuie sa fie echitabil…dar oare este?inteleg ca trăiți in Suedia … e oare echitabil? eu știu cum e in Belgia și nu e chiar echitabil
Și…. după 3 zile de la operație am putut conduce mașina iar după 6 zile am condus 2k km…
de ce va plictisesc cu aceasta poveste? fiindcă toți avem o agenda personală …problema e dacă rezolvarea acestei agende se poate face fără a dauna altora sau a i prejudicia pe alții !
Și cred ca Dl vv vrea sa și rezolve agenda personală fără a se gândi la prejudiciul adus altora…
Corect 🙂
Buna ziua
In Italia aproape la fel .
– Rezonanta magnetica gratis , prin programare.
Vine rindul cam după 2- 3 săptămâni . Sau luni.
– Cu coplata,( preț fix între 40 și 80 euro , depinde de analiză ) timpul de așteptare nu depășește 2 săptămâni.
– Cu plata integrala , la privat și analiza in max 48 ore. Și aici pornim de la 100 de euro în sus. Culmea , o rezonanta magnetica sau tomografie computerizata la privat , vine făcută tot în spitalul de stat.
Care pentru a îmbunătății finanțele , din 12 ore de funcționare/ zi a ” sculei”, doua ore e întreținere, doua ore analize de stat ( alea gratis ) și restul timpului ” scula ” e închiriată firmelor private. 😀
PS. La latinii necorupti, 😀. medicina privată e pe noi culmi.
1- se finanțează pe bugetul statului ( rambursări concordate cu statul pentru orice. Analize , operații )
2- Suplimentar cere și bani de la cetățeanul de rind.
3- Medicina privata nu se baga in operații complicate , cu risc mare de deces. Iese cu proces, despăgubiri obligatorii . Și în acest caz NU le plătește statul.
De ce credeți că vedeți conferențiari , primari care lucrează part tine la stat și suplimentar full time in propria clinica privata ? 😀😀😀
Și mai e ceva. Se moare arși in incubatoare ? La stat că sunt vechi și cu improvizații.
La privat sunt relativ noi. Tot ok , nu arde nimeni.
Dar dacă ” sapi” un pic , descoperi că incubatorul din privat era al statului cu 3- 5 ani in urma. Cumpărat pe valută de stat. Dar în loc să înlocuiască alea vechi e revândut privatului( ales pe sprânceană) ca fier vechi.
Măcar în Italia toate astea apar in presa dar și prin tribunale.
Unii rămân desculți și după gratii.
Citi medici romani au ajuns după gratii pentru spaga, deturnare de fonduri ?
De aia in RO spaga e regulă si în Italia eu personal nu am văzut , auzit de ciubucul in spital. ( daca au fost 3 cazuri publice în 31 de ani )
Că vine arestat imediat. Infirmieri , doctor , primar , conferențiar, fara deosebire. Plus confiscată averea.
@ stefan …pai noi ne contram…ce facem?mu se poate sa fim de acord!!!
acum,serios…medicina este cel mai profitabil business …eu personal am noroc.. pana acum …am dat de un doctor bun…m a pus pe picioare …când unul mi a spus ca sunt “terminat” ca am tensiune,deși asta o am de peste 30 ani,altul,la care am fost ni a zis sa stau liniștit …când cu prostata-ca se zice sa ți o controlezi după 70,doctorul la care am fost mi a zis”la vârsta Dvs nu muriți de ea,muriți cu ea”..:pe de alta parte când merg la doctorul de familie -odată pe an-cu analizele bmvrea sa ma bage ba la programul de hipertensivi ba la ăla cu diabetici.::și eu tot refuz de vreo 10 ani și rezultatele la analize sunt aceleași fără sa iau medicamente
concluzia mea? Nu mai avem doctori,avem vânzători de medicamente
sa nu se înțeleagă ca sunt antimedici…sunt o persoana care crede in medicina dar nu in orice “vânzător de medicamne”
caz actual:anil asta a fost prima data când am făcut vaccinul antigripal,am făcut și vaccinul anticovid dar nu iau -acum-de bune faptul ca trebuie sa ma vaccinez in fiecare an …anul asta a fost gratis,,,anul viitor sigur nu…și nu e vorba de bani..e virba de utilitate
ca,acum in timp ce scriu ,fumez …la cardiolog spuneam ca fumez… stiti ce mi a spus?daca fumați de peste 30 ani v as recomand sa Renunțați dar nu cu fermitate ..:totul se rezuma la individ,nu la “ statistici”
Pe ce vă bazați ?
Pe experiența latina.
Doar in RO a venit ghotta medicinei sa ceara OFICIAL legalizarea șpăgii.
Întrebarea era pentru „Intâmplător”. Sau sunteți de fapt aceeași persoană ?
Fraza pe care ați scris-o mai sus este întredevăr bine ticluită ca să vă susțină poziția.
În ceea ce privește faptul – propunerea M.S. – la care vă referiți, a încercat aducerea la lumină a sumelor care circulă pe ascuns în sistemul de sănătate. Cine nu dorește să se aflle care este realitatea ?
pentru dl. Cetățean,
pe care mă supăram când se lua de vv:
⏰ Adevărul din spatele “Magicianului”
👉 Cum a ajuns Vlăduț Voiculescu ministru, direct de pe străzile din #Viena
Vlad Voiculescu sau “Vlăduț” așa cum este alintat ministru demis al sănătății, face parte din noua garnitură de politicieni, lansați după tragedia din 30 octombrie 2015 sau “incendiul de la Colectiv”. Am schimbat noi oare clasa politică după un incendiu?
Pe 30 a avut loc incendiul, pe 4 a demisionat Ponta, iar pe 17 era deja investit guvernul “tehnocrat” Cioloș. Ne putem imagina cum s-au găsit atâția tehnocrați în câteva zile? Cum au reușit ei oare să-și împartă mandatele, misiunea și programul de guvernare într-un timp atât de scurt?
Sau poate “tehnocrații” se aflau deja în stare de alertă, comasați în tunelurile puterii dintre palatele Victoria și Cotroceni, fiind pregătiți să preia guvernarea în orice moment?
Moartea accidentală a polițistului Gigină, petrecută în seara zilei de 20 octombrie 2015, cu zece zile înaintea tragediei de la Colectiv, avea să contureze “oportunitatea” schimbării guvernului Ponta. Pentru cei care uită repede, ascensiunea tehnocraților a fost generată nu de una ci două evenimente cu impact social deosebit, petrecute la o diferență de doar 10 zile: moartea lui Gigină, și mai apoi Colectiv.
Polițistul Gigină și-a pierdut viața în timpul serviciului. Făcea parte din dispozitivul de însoţire al ministrului de interne Gabriel Oprea, atunci când a căzut din neatenție cu motocicleta într-un șanț. La cinci zile s-au declanșat proteste la Piața Victoriei, guvernarea PSD fiind acuzată în bloc de corupție și incompetență pentru presupusa tentativă de “mușamalizare a anchetei” privind moartea agentului de poliție.
Se identificase veriga slabă, în persoana vicepremierului Gabriel Oprea. Pentru că nu corupția era problema arhitecților schimbării, ci destabilizarea majorității parlamentare PSD-UNPR-ALDE prin scoaterea lui Oprea din joc.
Protestele s-au declanșat în București pe 24-26 octombrie, iar în weekend-ul următor, vineri 30 octombrie a avut loc incendiul de la clubul Colectiv. Cinci zile mai târziu Ponta demisiona. Câtă sincronizare, am putea spune! Așa s-a născut guvernul tehnocrat Cioloș, iar proiectul s-a dovedit un succes politic.
👉 Afacerile familiei Voiculescu din #Brănești
Vlad Vasile Voiculescu, actualul ministru al sănătății, s-a născut pe 6 septembrie 1983 la spitalul din Pucioasa, și a locuit în satul Brănești (din comuna cu același nume), ambele din județul Dâmbovița.
Tot la Brănești a urmat și primele opt clase, pentru ca ulterior să mearagă la Liceul “Nicolae Titulescu” din Pucioasa, Dâmbovița, pe care l-a absolvit în vara lui 2001, la vârsta de 18 ani.
După terminarea liceului, Vlăduț a devenit patron prin înființarea societății Pro Vlad SRL (redenumită Luxus Garten SRL în iunie 2008).
Firma era specializată în “tăierea şi rindeluirea lemnului” având sediul declarat în satul Brănești, comuna Brănești, din același județ Dâmbovița, acolo unde se născuse și crescuse Vlad Voiculescu.
La prima vedere, această inițiativă pare să urmeze linia familiei, pentru că tatăl său lucrase mulți ani ca tâmplar.
În mod interesant, Pro Vlad SRL a avut ani la rând o cifră de afaceri de câteva sute de mii de euro, cu peste 20 de angajați, devenind astfel una dintre cele mai importante societăți din comuna Brănești.
Dar dacă ne uităm pe CV-ul oficial al ministrului sănătății, înțelegem că nu el s-a ocupat de afacere, deoarece în perioada 2000 – 2013, Vlad Voiculescu s-a aflat în străinătate, la Viena, acolo unde era student și angajat în același timp.
Probabil acesta este motivul din pricina căruia administrator la Pro Vlad SRL era un domn cu 28 de ani mai în vârstă decât Vlăduț, pe nume Alexandru Teleleu (născut în 1955 la Zărnești, lângă Brașov).
Mai multe despre activitățile acestei societăți nu se cunosc. Chiar dacă Vlad Voiculescu a devenit între timp un personaj politic important, nimeni nu s-a deranjat până la Brănești să afle despre începuturile antreprenoriale ale tânărului ministru.
Cert este că, în 2013, înainte ca Vlad Voiculescu să devină cunoscut publicului larg, firma a fost radiată. Conform documentelor depuse la Registrul Comerțului, la dizolvarea produsă efectiv în 2014, lui Vlad Voiculescu i-a fost repartizat întreg activul societății (bunurile) după cum urmează:
191mp, teren intravilan categoria curți construcții
109mp, șopron
87mp, teren intravilan, categoria curți construcții
38mp, camera uscător
89mp, teren intravilan, categorie curți construcții
40mp, central termică
42mp, șopron
👉 Tatăl lui Vlad Voiculescu, informator dovedit al fostei #Securități
Tatăl său, pe nume Vasile Voiculescu Iulian, de profesie sportiv, campion la înot, monitor de ski, profesor de sport, kineto-terapeut la Băile Pucioasa și-n final tâmplar, a fost colaborator al fostei Securități din 1978 și până la schimbarea de regim din 1989.
Chestiunea “colaborării” era cunoscută familiei și apropiaților încă din 2010, după o verificare a Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității (CNSAS) realizată la cererea Secretariatul de Stat pentru Problemele Revoluționarilor, din care a rezultat fără dubii că Iulian Voiculescu a fost omul Securității.
Deci încă din 2010 se știa că “revoluționarul” Iulian Voiculescu din Dâmbovița făcuse parte din două rețele informative, sub numele conspirativ “Victor” și că delațiunile sale pot fi încadrate la fapte de “poliție politică.” DOSARUL AICI https://romania.europalibera.org/a/tatăl-lui-vlad-voiculescu-a-colaborat-cu-securitatea-sub-numele-de-cod-victor-voiculescu-răspund-doar-pentru-faptele-mele-/30466618.html
După cum se poate observa, Vlad Voiculescu nu provine dintr-o familie bogată. Chiar el accentuează pe această problemă atunci când spune: “Casa și tot ce aveau ai mei a fost mereu ipotecata la bancă mai toată copilăria mea. Datoriile le-am plătit împreună abia în 2007, când eu aveam un job la Viena.”
👉 A plecat la Viena din motive financiare, în timp ce era #patron
Se reține că Vlad Voiculescu era sărac. Fix pe această chestiune se axează întreaga sa biografie. Și din acest motiv, fără a avea un ban în buzunar, Vlad Voiculescu a plecat să studieze tocmai Viena, imediat după terminarea liceului. Ciudat sau nu, așa se prezintă faptele în CV-ul oficial al ministrului sănătății.
Astfel, în anul 2001 Vlăduț a intrat la Vienna University of Economics and Business Administration, fără a se preciza dacă plătea taxă sau a fost admis pe locurile finanțate de la buget. Un lucru e sigur: diploma de bacalaureat de la Liceul din Pucioasa s-a dovedit deosebit de utilă.
De fapt, așa cum avea să se afle mai târziu, studiile i-au fost plătite printr-o bursă finanțată de Institutul Aspen, la care vărul său din România, Nic Voiculescu, este fondator și membru în consiliul de conducere. Mai simplu spus, Nic l-a ajutat pe văr-su de la țară să facă o școală mai bună. Așa a ajuns Vlăduț la Viena.
În perioada 2001-2005, adică timp de patru ani, nu știm din ce bani a trăit Vlad Voiculescu la Viena, deoarece primul său loc de muncă apare tocmai în decembrie 2005. Până atunci situația sa este una puțin enigmatică. Nu știm dacă a muncit sau a primit bani cadou, sau poate a cerșit? Cert este că nu apar alte activități în CV-ul lui Vlăduț înainte de finalul anului 2005.
Deci din postura de om fără ocupație, în 2005 este angajat la Dexia Kommunalkredit Bank AG unde primește sarcina de a coordona implementarea “Sistemului de Management al Informaţiei în toate filialele grupului.”
Dar atenție! Vlad Voiculescu a primit postul fără a avea o diplomă de licență, deoarece , așa cum avea să se afle, acesta și-a terminat facultatea tocmai în octombrie 2011.
După doi ani de zile își schimbă locul de muncă, fiind angajat în martie 2007 la Volksbank International AG, Viena unde devine “consilier al Consiliului de Supraveghere, Comitetelor de Audit, Comitetelor de Strategii şi Buget din mai multe filiale” ale băncii. Și aici este angajat tot fără diplomă de licență, adică în baza diplomei de BAC din România.
După încă trei ani, în octombrie 2010, pleacă de la Volksbank și ajunge la Erste Group Bank AG, cel mai mare grup financiar-bancar austriac, pe postul de “vicepreședinte al Diviziei de Finanțări de Infrastructură.”
Nici de această dată Vlad Voiculescu nu avea o diplomă de licență, angajarea fiind făcută doar pe baza bacalaureatului din Pucioasa. Incredibil, dar adevărat!
Și tocmai la un an după angajarea la Erste, în octombrie 2011, reușește și Vlăduț să-ți obțină Licența. Practic, Vlad Voiculescu a fost student timp de 10 ani, din 2001 până în 2011. Ați mai văzut așa ceva?
👉 Vlăduț și rețeaua #Citostaticelor
Momentul finalizării studiilor este unul important, pentru că așa cum vom vedea în continuare din acest punct începe “descoperirea” lui Vlad Voiculescu.
Astfel, un an mai târziu, jurnalistul Vlad Mixich publică la HotNews povestea unui tănâr misterios, pe nume Alin Alexandru, care de la fereastra biroului vienez în care lucrează trimite medicamente românilor bolnavi de cancer.
“Cum am devenit membru în rețeaua citostaticelor. Vrei să intri și tu?” rămâne astfel prima mărturie de presă despre viitorul ministru al sănătății, pentru că Alin Alexandru era de fapt Vlăduț al nostru de la Viena.
Așa avea să afle întreaga suflare, cum un baiat anonim care muncește în capitala Austriei se gândește și la muribunzii săi compatrioți, cărora le trimite “pe blat” medicamente care nu se găsesc în țară.
“Prima dată când a cerut un citostatic într-o farmacie vieneză a fost refuzat. Apoi s-a îmbrăcat în costum, a intrat într-o farmacie înființată cu 142 de ani în urmă, în apropierea Operei din Viena, s-a îndreptat spre cea mai bătrână farmacistă (chiar proprietara), i-a explicat situația și i-a lăsat o carte de vizită pe care era imprimată sigla companiei prestigioase la care lucrează. După câteva schimburi de email-uri, Alin a primit un număr de client permanent al farmaciei (44J) și a început să ridice citostaticele care îi erau cerute din țară. Plata o făcea din buzunarul propriu, urmând să-și recupereze banii de la pacienți după ce aceștia le primeau în România. Fără să-și adauge vreun comision, fără să ceară vreun ban pentru timpul și efortul consumat.”
Autorul acestui material de presă din HotNews, Vlad Mixich, avea să fie numit vicepreședinte la Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale în guvernul Cioloș.
Deci până și ziaristul care a promovat acest scenariu de film numit “rețeaua citostaticelor” era parte a viitorului guvern tehnocrat. Interesantă coincidență sau ce? Dar să nu fiți surprinși, pentru că politica de Dâmbovița este plină de asemenea încrengături nevinovate.
Urmare a publicării materialului citat, 400 de români din toată Europa s-au înscris ca voluntari în Rețeaua lui Vlăduț de la Viena, fiind dispuși să transporte medicamente peste graniță în bagajul de mână.
“Campania inițiată apoi de HotNews și sprijinită de mai multe televiziuni (cu orientări politice diferite) a creat presiunea publică necesară pentru schimbarea legislației și dispariția crizei citostaticelor. Dar a fost nevoie de aproape un an ca asta să se întâmple și, în această perioadă, regizorul Claudiu Mitcu a început să filmeze documentarul Rețeaua” care a fost difuzat în premieră de HBO România, joi, 24 septembrie 2015 de la orele 20.
Adică nu doar că au lansat o vedetă politică, dar s-au apucat și de filme despre rețeaua pusă la punct de Vlăduț vienezul. Evident că s-a lucrat intens la această campanie. Obiectivul oficial era unul deosebit (pacientul bolnav de cancer), dar pe lângă asta s-a strecurat și doza necesară de politică. Păi cum să ratezi așa ceva? Pentru cei interesați filmul REȚEAUA 👉 https://hbogo.ro/filme/reteaua-2015
👉 O relație cu Melania Medeleanu înseamnă multă #publicitate
În timp ce filmul era în pregătire, în anul 2013 celebra prezentatoare tv Melania Medeleanu și Vlăduț se asociază “pentru fapte bune” și înființează asociația de caritate MagiCamp.
Unde credeți că și-a declarat sediul social noua entitate? În satul Brănești, acolo unde funcționase anterior și firma Pro Vlad (radiată în 2014) pe care o patronase Vlăduț.
Dar, spre deosebire de treaba cu tâmplăria, MagiCamp a beneficiat de foarte multă publicitate prin implicarea celor mai tari trusturi media de la noi. Expunerea deosebită a alimentat conturile ONG-ului cu milioane de lei anual.
Atât de mulți bani a făcut Vlăduț cu această asociație, încât n-au avut timp să-i cheltuiască, după cum au documentat cei de la inPolitics.Ro. 👉 https://inpolitics.ro/o-ciudatenie-ce-se-intimpla-cu-banii-fundatiei-lui-vlad-voiculescu_18447549.html
Conform obiectivelor propuse, ONG-ul trebuia să lupte pentru copiii bolnavi de cancer, dar s-a transformat treptat într-un incubator de politruci, dacă se reține că “mare parte dintre colaboratorii lui Voiculescu sunt aduși de la Asociaţia MagiCamp” conform PSNews. 👉 https://psnews.ro/sanatatea-magicamp-cum-a-transformat-voiculescu-ministerul-in-ong-489532/
Din acest motiv, cei mai mulți “ștrengari” din gașca lui Vlăduț habar nu au despre sănătate, fiind instruiți în cu totul alte domenii. Dar ce contează? E pe bani publici.
A se reține că-n tot acest timp Vlad Voiculescu era încă angajat la Viena, la grupul Erste. El deschidea asociații, se implica civic, dădea interviuri, se iubea cu Melania, dar austriecii n-au uitat să-i vireze lunar salariul. Cine-ți dă salariu 3,555 Euro pe lună, în timp ce tu faci “minuni” undeva pe planetă?
👉 De la fina lui Băsescu, făcut #ministru în 5 luni
Puțini își mai amintesc probabil că Melania Medeleanu a fost căsătorită din 2002 până în 2006 cu solistul trupei Taxi, Dan Teodorescu. Cuplul a fost nășit de familia Băsescu, în perioada în care Traian Băsescu ocupa fotoliul de primar general al capitalei. Ulterior divorțului, relațiile prezentatoarei tv cu diverse personaje, unele din lumea politică la vârf, i-au adus o notoritate nu tocmai convenabilă.
Cert este că de la MagiCamp s-a ajuns la o relație intimă, Melania și Vlăduț formând un cuplu pentru vreo doi ani, în perioada 2015 – 2017. Este momentul în care Vlăduț demisionează de la Erste, renunță la cei 3,555 Euro pe lună, fiind numit în ianuarie 2016 director de cabinet al ministrului de finanțe tehnocrat Anca Dragu.
La scurt timp, ministrului sănătății Achimaș-Cadariu avea să-și prezinte demisia, iar premierul Cioloș s-a gândit că nu există om mai potrivit pentru șefia acestui domeniu sensibil decât Vlad Voiculescu.
Așa se face că, la doar 5 luni după ce revenise oficial în România, Voiculescu a fost numit, pe 20 mai 2016, direct ministru al sănătății.
Iar dacă ați citit până aici, înțelegeți deja că nu exista absolut nimic în CV-ul lui Voiculescu care să-l recomande pentru o asemenea responabilitate, nici măcar figura lui de băiețel ingenuu. La ce ordin a răspuns Cioloș?
👉 Nic Voiculescu, #Geoană, Vanghelie, Șova…
Iar aici trebuie să ne reamintim de vărul Nic Voiculescu, cel care i-a finanțat studiile lui Vlad Voiculescu la Viena
Ei bine, Nicolae Voiculescu zis “Don Nic” a fost timp de șapte ani directorul companiei de farmaceutice Novartis. Este membru fondator al Institutului Aspen România, condus de Mircea Groană, iar în 2008 a fondat compania Link Resources alături de avocatul Ion Nestor de la Nestor, Nestor, Diculescu, Kingston, Petersen, casă de avocatură deținută și de mama fostului ministru Dan Șova.
Nic și Geoană sunt prieteni apropiați, după cum aveam să aflăm încă din 2016, atunci când presa tabloidă i-a surprins pe cei doi împreună cu soțiile la un restaurant din București. VEZI MATERIALUL AICI 👉 https://www.cancan.ro/dezvaluiriimagini-super-exclusive-realizate-de-paparazzi-don-nic-si-mircea-geoana-celula-de-criza-cu-sotiile-imediat-dupa-dezvaluirile-din-cancan-ro-15565918
Mircea Geoană avea toate motivele să-l vrea debarcat pe Ponta de la guvernare, în mod special după ce fostul premier reușise să-l excludă pe Geoană din PSD, la pachet cu Venghelie și Șova, în noiembrie 2014.
Din acel moment zilele lui Ponta la Palatul Victoria au fost numărate. A mai reușit să se susțină doar un an, pentru ca pe 4 noiembrie să fie obligat să-și prezinte demisia imediat după tragedia de la Colectiv. Acum venise și rândul lui Vlăduț..
Claudiu Bacanu
Cezar-Victor Năstase
Mda… Nu era mai bine sa stea Vladut acasa, sa termine SNSPA sau vreuna dintre academiile de tablagii de pe meleagurile nostre? Sa-si ia si un doctorat (plagiat), ca tot omu’? Sa se “inscrie” in mafia Nationala a medicamentelor, alaturi de oamenii de bine? Sa lucreze la Eximbank, ca patriotii? Etc? Il ajuta tot don Nic, ca ar fi fost mai eficient un securist pe teritoriul national. Samd, nu mai insist, ca pierd vremea. O jale de ghiveci de fapte si prezumtii puse cap la cap si una peste alta, trase la tema, apoi aruncate pe Politeia.
Din insailatura conspirationista si patriotarda de mai sus lipseste explicit doar momentul in care don Nic (direct sau prin interpusi) sau poate chiar Vladut (ca sa fie faza mai tare) pune foc la Colectiv…
Si inca ceva: care e scopul acestei postari, de fapt? Nu era de ajuns un link catre pagina de FB “Desteapta-te, Romane”? Mai vedeam si noi si alte “materiale” p-acolo…
L am votat pe Vlăduț când că era in echipa Nicușorului.
Ce relevanta are? Textul de mai sus tot asa ramane, o troaca.
Iar eu nu sunt un fan al lui Vladut: pare un manager depasit de anvergura activitatii pe care a avut-o de manageriat; si in plus, nici nu (mai) pare sincer 100%. Nu stiu daca a deranjat pe careva (teza USRPLUS), daca a cazut de fazan sau daca chiar e fazan (inclin catre asta). Si am scris “pare/nu pare” pentru ca nu am date/informatii care sa duca la opinii mai ferme. Nu cred, insa, in Vladut – ticalosul programatic, cel zugravit mai sus, din bucati de file de poveste…
@mona multumesc
Eu nu ma refer la “prerogativele” premierului….eu cred in “Leadership “! In a inspira încredere echipei!!!!
Vv nu a trecut acest test,in opinia mea…e diferența intre “consultant” și “leader” ….vv poate ca e un bun consultant dar nu e un bun leader….
Da, așa a decis PNL !
Buna sera
Lansez o provocare pe acest blog,unde sunt oameni care au mai mult “decat doi neuroni”
Nu cumva dl VoicuIescu simțindu-se incapabil de a face fata provocărilor /problemelor și a premeditat demiterea?…
Este un scenariu cam complicat pe care, în opinia mea, Occam’s Rasor ar trebui să-l „bărbierească”.
Bună ziua!
Bănuiesc că, fiind demis, „cu surle și trâmbițe” (a se vedea cum a făcut „zid” plusereul pentru el!), e transformat în „victimă”, chiar într-un mic „martir”!… Cred că musiu voiculescu a (cam) vrut să fie „martirizat”, ca să adauge și asta la cv!…
Cred si eu ca o sa ne cam doara capetele si nervii de Barney asta… 🙂
Vrea sa ne prea-fericeasca cu prezenta intensa in viitor cocotzat vizionar pe culmi marete
https://www.g4media.ro/barna-intrebat-despre-o-noua-candidatura-la-prezidentiale-nu-exclud-ce-pot-sa-spun-acum-cu-fermitate-este-ca-imi-doresc-sa-am-o-prezenta-cat-mai-consistenta-in-politica-din-romania-si-in-urmatorii.html
Buna dimineata.
Buna dimineața.
Vineri Italia a avut recordul de vaccinări.
358.066 injecții / zi.
Criza vaccinurilor de care am scris mereu se afla la o rezolvare.
Prim ministrul italian , ” are pile” 😀😀. in USA.
După lungi discuții cu Biden și șefii caselor Pfizer, Moderna , pare că vin milioane de doze suplimentare.
Și cum nu vor sa fie prinși nepregătiți, organizarea vaccinării e prioritate națională.
A nu se confunda cu prioritatea zero (0) debitata de o grămadă de tovarăși și tovarase din ” esențiali” națiunii. Zero ca prioritate e ce zice matematica. Zero, nada , nimic. 😀😀😀
Revenind la macaronari , sa treci in scurt timp de la 75.000 vaccinări / zi la peste 350.000, e un efort organizativ , tehnic și uman , colosal.
Obiectivul oficial , in mai capacitate de a vaccina 500.000 persoane pe zi.
Sunt ferm convins că vor reusii.
Nu se caftesc membri guvernului între ei.
Rufele se spala in familie , nu în public.
Dar ce știu prostii ăștia de italieni. 😀😀😀😀😀😀😀😀
Problema cu un sistem de sanatate inechitabil sau inexistent este ca in pandemie un asemenea sistem poate functiona ciudat, si batalia este de viata si de moarte. Atunci nu stiu daca va mai conta cati prieteni si cati bani ai. Pentru ca nu te poti izola si pentru ca intotdeauna vor altii cu mai multi prieteni si mai multi bani. Intotdeauna vei fi supus riscului de cel care trece pe langa tine indiferent de buzunar. Europa se pare ca este pe drum de a realiza o concurenta si in acelasi timp o accesibilitate a majoritatii la beneficiile sistemului sanitar; Varianta privata, platesti mai mult mergi la specialist si scurtezi drumul lung si ateparea mare. Nu poti financiar atunci astepti si mergi pe drumul ieftin cu consecintele de rigoare. Nedrept dar asta este. Pastram o concurenta in acest fel. Ambele sisteme sunt subventionate de stat si aici nu am pareri ideologice pentru ca nu stiu exact cat costa sustierea acetor sisteme. Nu am nici idee daca statul trebuie sa se ocupe de asta sau nu? La noi lipsa medicilor de la tara se va vedea in cifrele de vaccinare si in faptul ca oamenii de acolo vor cadea prada teoriilor simple Ei vor reprezenta un pericol pentru toti. Banii se scurg clientelar la vedete din sistemul medical si la spitale in cea mai mare parte. In caz de pandemie nu doar spitalele sunt importante. Acum am avut noroc in nenoroc cu aceasta boala. Se pare ca o tin cat de cat sub control . Daca totusi cititi articolul din Nature, o sa vi-l trimit, si care cred ca a fost prezentat cui trebuie la inceputurile pandemiei veti vedea ca gena de Neandertal care poate cauza boala grava de Covid are o presupusa raspandire de 16% in Europa. In India si Pakistan de 50%. La populatia Europei asta inseamna cel putin 80 e milioane de oameni. Cred ca suntem undeva la 500 de milioane in Europa. Deci nu-ti poti permite un sistem atat de inechitabil si clientelar asa cum avem astazi in Romania pentru ca mori si tu indiferent de cati bani ai. In plus In plus exista posibilitatea ca noile lupte de putere sa se dea in acest fel. Asta inseamna coalitii bune, cercetare masiva si un sistem care iti permite accesul in toate cotloanele tarii.
https://www.nature.com/articles/s41586-020-2818-3
Concluzia mea ete ca viata ne cere sa fim solidari indiferent de ideologie, credinta sau capacitate financiara,
Bună ziua.
De pe recorder.ro, o discuție cu Sebastian Lăzăroiu.
https://www.youtube.com/watch?v=EPvlJL8Ub8k
Am revenit.
Citind comentariile :
1- @ dada.
Nu cunosc domnul @ întâmplător decit virtual. Ne mai ciufulim uneori . Virtual.
Nu am avut ocazia să îl cunosc personal și mai cred că e și santajabil. Are o slăbiciune pentru uleiul de măsline italian. 😀😀😀 Chiabur evident. 😀😀😀
2- din ce am citit și prin alte site , am tot mai mare convingerea că ultimele alegeri au consfințit trecerea vechilor protagoniști a politicii în umbră ( pensie , europarlament, funcții NATO sau alte organizații internaționale ) și înlocuirea lor cu o garnitura mai tinără.
Doar pura coincidenta, întâmplarea face ca această garnitura să aibă în compoziție fii , nepoții foștilor securiști , turnători , nomenclaturiști , toți reciclați.
Adică vechea lozinca a lui Iliescu ” la vremuri noi , tot noi” a fost abandonată. Acum e ” la vremuri noi, tot ai noștri dar mai tineri. ”
Și mai observ ceva.
Coaliția guvernării e ca cupola mafioților.
Un sef suprem cu mulți șefi de bande.
Identic ca la mafie , se mai cearta între ei dar diferit de mafie , ăștia o fac prin presă, tv , internet.
Adică involuție.
Ca pe vremea Pauker dar și Dej. Cînd slugile scriau articole , dădeau interviuri motivând epurările din partid. Nici vorbă de lupta crunta pentru putere, ciolan. 😀😀
PS.
Să scri pe fb ” victorie” că o agenție de rating a menținut ratingul ( mai jos e doar junk, adică gunoi) și să te lauzi că au schimbat perspectiva din negativă în staliba , ascunzând voit faptul că doar cu doua luni in urma ai dublat tot tu plana anuala către aceleași agenții, e de mincinosi patologici sau marionete.
Model Ponta sau Pinocchio .
Și asta că sa nu ziceți că nu va ofer informații . 😀
A murit Charles Geschke la 81 de ani.
Cine e ?
Cofondatorul firmei Adobe și părintele formatului pdf.
RIP. 🙏
Hai ca a inceput drumul inapoi la comuna primitiva…
https://equitablemath.org/wp-content/uploads/sites/2/2020/11/1_STRIDE1.pdf
Eu intotdeauna m-am mirat ca 2+2 trebuie sa dea 4 si negrilor… 😀
Salutare! 🙂
Faza cu matematica rasista, pentru cei care urmaresc evolutiile PC, woke, cancel culture etc, e deja veche. Am eu o propunere nou-nouta pentru activistii die-hard ai PC: SA SE DEA nota/calificativ maxim la toata lumea, fara testare; note diferite (notele fiind ele insele matematica, nu?) inseamna discriminare, adica rasism. Asa. Iar la final, rasistilor sa li se scada un procent proportional cu albeata pielii sau cu alte pacate pe care le mai au stramosii lor 🙂 .
Tot scriu asta: a luat-o lume razna, nene…
Auzisem faza, nu vazusem materialul…
L-am dat la verificat in SC la profesori de colegiu si liceu pe care intamplator ii cunosc sa vad daca nu-i cumva fake news (ultima speranta ca nu s-au tampit aia cu totul)
Se pare ca materialul din link NU a fost raspandit in scoli din South California; am verificat in 2 counties ;a cunoscuti.
Luna Februarie a fost Black History Month si au fost indicatii sa se aminteasca prin clase / cursuri despre black scientists in domeniile in care este cazul, dar nici pe departe sa se imprastie gunoi political correctness ca cel din materialul din link.
So far, materialul din link pare fake news. Sa speram ca ramane asa.
Cautarile trebuie incepute in Oregon, banuiesc:
https://www.foxnews.com/us/oregon-education-math-white-supremacy
Iar posibilele explicatii pentru viitor vin din… trecutul care incerca si el sa-si ghiceasca/descrie propriul viitor 😀 :
https://en.wikipedia.org/wiki/2_%2B_2_%3D_5
Seara buna tuturor!
For Those About To Rock, I Salute You! 🙂
Activitatea in Ministerul Afacerilor Interne i s-o parea in regula lui Vasile Citu? Militia, Trupele de Securitate, ISU etc? Ca tot a dat drumul la evaluari. Poate sa inceapa in cronologie inversa, cu mortul de la Pitesti. Si dup-aia s-o ia pe apa in sus, poate gaseste izvorul…
@mona
Modul in care vorbeste , repetand deseori cuvintele denota dezorganizare in gandire. O gandire bine structurata inseamna si o vorbire fluenta. Si nu cred ca e din cauza ca are vocabular sarac. Am observat ca in discutiile colocviale vorbeste mai fluent.
Chiar il simpatizez pe VV, chiar cred ca pentru mine, ca pacient, ca platitor de taxe, ministrul VV ar fi adus un plus de beneficii. Chiar stiu ca toate deciziile pe pandemie sunt la Arafat/Citu si cele pe vaccinare sunt la Gheorghita/Iohannis/Citu, ca a primit piedici de peste tot pentru ca intentiona sa le taie multora accesul ilicit la resurse. Asta nu ma impiedica sa-i vad si limitele. Si sa fiu furioasa ca aceste limite il impiedica sa guverneze eficient.
Bună seara!
Că musiu dîncu – „creierul” ciumei roșii! – crede că pușcăriașul de la Rahova (care era să „dinamiteze” România în 2017-2019!) poate fi „reabilitat” nu mă miră, doar hoții și borfașii se „acoperă” și se „ajută” între ei! Dar să mai fii și anca dragu, pluseristă și șefă a Senatului și să declari că guvernul lui „născase, 4 case” a fost cel mai performant, aiasta e, ori mo(n)stră de prostie și incultură (politică) crasă, ori dovada că plusereul e plin, și el, de „conserve”!…
Mă rog, observația legată de prostiile spuse, aproape zilnic, de pluseriști, o fac cu mare detașare: nu mai sunt obligat, deloc, să-i „susțin”, cum, din bună-credință, naivă, am făcut-o cândva!…
Citu, diamantul guvernarii…
A aparut documentul oficial de infiintare a grupului de lucru, grup despre care Vasile-Leaderul zicea ca nu exista, ca i-a spus lui Baciu:
https://spotmedia.ro/stiri/eveniment/grupul-pentru-investigarea-raportarii-deceselor-covid-chiar-a-fost-infiintat-de-andreea-moldovan-premierul-e-in-eroare-document