Revista Presei – 16 iulie.„Lista „găurilor negre” din buget ocolite de Guvernul Bolojan. Locurile unde se scurg zeci de miliarde prin investiții, achiziții și subvenții ….Stadioane fără număr ….Lucrări prin programele Anghel Saligny și PNDL…..”
16/07/2025 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de miercuri, 16 iulie! Valul de căldură va persista în jumătatea sudică a Olteniei și a Munteniei, precum și în Dobrogea continentală, unde va fi caniculă și disconfort termic ridicat. Indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăși ușor pragul critic de 80 de unități. Temperaturile maxime vor fi de 34…37 gr, iar nopțile vor fi tropicale, cu temperaturi minime de 19…22 gr. La munte, în Maramureș, nordul și nord-vestul Olteniei, vestul Moldovei și local în Transilvania, vor fi perioade cu instabilitate atmosferică accentuată ce se va manifesta prin averse torențiale, descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelii și izolat grindină. Bucuresti: 35/21 gr.C.
“Lista „găurilor negre” din buget ocolite de Guvernul Bolojan. Locurile unde se scurg zeci de miliarde prin investiții, achiziții și subvenții ….Stadioane fără număr În acest moment, Compania Națională de Investiții (CNI) are în derulare mai multe proiecte pentru construcția unor stadioane, în valoare totală de sute de milioane de euro, inclusiv în orașe unde echipele de fotbal locale evoluează în ligile inferioare și atrag un număr limitat de spectatori. Oradea – stadionul din Oradea ar urma să aibă 16.000 de locuri, iar costul este de 412,33 milioane de lei, echivalentul a 82 de milioane de euro. Orașul premierului Bolojan, președinte PNL, are echipă în liga a doua.Timișoara – noul stadion „Dan Păltinișanu” va fi construit în locul celui vechi, urmând să aibă 31.000 de locuri. Contractul a fost semnat la începutul anului, iar construcția costă 678 de milioane de lei, adică 135 milioane de euro, conform DigiSport. Orașul condus de Dominic Fritz, liderul USR, are echipă care evoluează în divizia a treia. Constanța – Cu o capacitate de 18.000 de locuri, stadionul în construcție va fi folosit de Farul, echipa de fotbal patronată de Gheorghe Hagi. Conform primăriei, proiectul costă 379 de milioane de lei, adică 76 de milioane de euro, din care 52,4 milioane de lei sunt de la bugetul local, scrie DigiSport. Slatina – aprobat de către Guvern în 2024, noul stadion din Slatina va avea o capacitate de 10.670 de locuri, conform GSP.ro. Costul: 271 de milioane de lei, adică 54 de milioane de euro. Echipa orașului, CSM Slatina, joacă în divizia a doua. Bistrița – cu o capacitate de 12.388 de locuri, noul stadion din Bistrița costă 318,3 milioane de lei, echivalentul a 63 de milioane de euro. Guvernul Ciolacu a aprobat proiectul în toamna anului 2024, iar licitația a fost demarată de CNI la începutul anului, scrie GSP.ro. Echipa Gloria Bistrița se află în liga a treia. Brașov – în municipiul Brașov se va construi un stadion de 9.700 de locuri, cu o valoare de 150 de milioane de lei, echivalentul a 30 de milioane de euro. Proiectul a primit girul Executivului în noiembrie 2024, iar în acest an a fost anunțată licitația. Noua construcție va fi realizată în locul fostului stadion „Tineretului”. ACS SR Municipal Brașov este în liga a treia a României. Galați – autoritățile locale anunțau în aprilie 2024 că în Galați va fi realizat un nou stadion, modern, cu o capacitate de 25.000 de locuri. Costul: 100 de milioane de euro, conform DigiSport. Echipa Oțelul se află în prima ligă. Botoșani – arena va avea o capacitate de 12.000 de locuri și va costa 32 de milioane de euro, finanțarea fiind asigurată tot prin CNI, conform Adevarul.ro. Hunedoara – construcția noului stadion Corvinul a demarat în acest an, contractul fiind semnat în aprilie de către premierul Marcel Ciolacu și ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, potrivit Profit.ro. Stadionul va avea 10.100 de locuri și va costa 313,8 milioane de lei, adică 62 de milioane de euro. Cheltuiala totală a statului român cu stadioanele enumerate este de peste 630 de milioane de euro. Lucrări prin programele Anghel Saligny și PNDL Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL), inventat de fostul ministru al Dezvoltării Elena Udrea, este, de fapt, o „hartă a clientelismului”, conform organizației neguvernamentale Expert Forum. Acest program se desfășoară prin intermediul Ministerului Dezvoltării, la fel ca și programul Anghel Saligny. Prin PNDL, primarii pot face investiții în stații de tratare a apei, platforme de gunoi, școli, grădinițe, spitale, drumuri, poduri, piețe, baze sportive și sisteme de distribuție a gazelor. Cu toate acestea, alocările și cheltuielile au fost mereu călcâiul lui Ahile, presa scriind de-a lungul timpului că banii s-au spart pe investiții inutile, precum terenuri de fotbal în pantă, canalizări nefuncționale sau asfaltarea de mai multe ori a acelorași drumuri. …..Bani tocați de primari. Rezultatele, incerte Curtea de Conturi a constatat în rapoartele sale implementarea deficitară a programelor de acest tip. Ultimul său raport, de pe anul 2023, publicat recent, arată dimensiunea dezastrului: „Una dintre cele mai relevante deficiențe identificate a fost gestionarea ineficientă și monitorizarea insuficientă a programelor guvernamentale de dezvoltare locală, implementate prin intermediul MDLPA (Ministerul Dezvoltării – n.r.), programe care însumează peste 85% din bugetul total al instituției. Deși s-au alocat peste 9,5 miliarde de lei în anul 2023, gradul de implementare a obiectivelor a fost redus, fiind constatate întârzieri sistematice, suprapuneri între programe și decontări nejustificate. Spre exemplu, programul Anghel Saligny a avut o rată de contractare de doar 56% și plăți efective de sub 5% din alocare”. …..” Integral: https://www.libertatea.ro/
“„Follow the money”. Propun o schemă care se poate aplica automat pe toate companiile active în România pentru a depista companiile cu risc de fraudă în licitațiile publice ….Propun o schemă care se poate aplica automat pe toate companiile active în România pentru a depista targetat companiile cu risc de fraudă în licitațiile publice. Toate informațiile există centralizat (SAFT, E-Factura, date financiare detaliate depuse la ANAF și MFP). Recomand procurorilor DNA, DIICOT, ANAF Antifraudă să verifice schema, cărora le ofer gratuit și necondiționat servicii de consultanță și recomandări despre cum să facă și să implementeze toate aceste recomandări. Știu unde și cum mă pot găsi. Haideți, avem foarte mult de treabă pentru reconstrucția și reformarea României. …. – Cum putem găsi automat, la click, toate firmele mufate la contracte publice? Semnal alarmă: compania privată beneficiază constant de contracte publice care reprezintă majoritatea veniturilor companiei (> 65% din cifra de afaceri) și se întâmplă următoarele scenarii care pot fi verificate automat în SAFT și e-Factura. Am aplicat ambele mecanisme pe două studii de caz foarte relevante: Buzatu din Vaslui (șpaga de 250.000 eur în portbagaj de la Farmazon) + Mihaela Neagu supranumită “regina contractelor cu statul” (profit mult peste concurență) ….(1) Depistare firme problematice: firma privată generează profituri mult peste media concurenților. Cum se poate așa ceva? Criteriul decisiv pentru alocarea contractului este prețul minim! Cum poți să faci profit superior dacă majoritatea cifrei de afaceri este realizată în baza contractelor alocate prin prețul minim? În cazul Farmazon – Buzatu din Vaslui soluția era refacerea periodică a lucrărilor (decopertare suprafață și reașezarea aceluiași material de pietriș de mai multe ori). Același lucru se întâmplă cu Mihaela Neagu, supranumita “regina contractelor cu statul” (mobilier școlar, servicii de curățenie, zahăr, consumabile medicale vândute către autoritățile controlate de PSD: Craiova, Teleorman, Sector 4 – Băluță) ….(2) Unde se duc banii: firma privată are cheltuieli de exploatare cu terții extrem de mari (facturi fictive emise de firma-căpușa care își iau partea?) Sau mută banii în străinătate – firma privată face transferuri (facturi, dividende, acționari sau holding) în off shore (cui?) Ori plătește dividende (bani către acționari) care nu se văd integral în avuția acestuia (depozite, active, investiții etc.) deoarece o diferență a fost redistribuită în comisioane cash plătite pentru șpagă? …..” Integral: https://republica.ro/
“Statistici neclare, sector public umflat artificial: cum a raportat România mai mulți bugetari decât Germania sau Cehia, dar servicii mai slabe și cheltuieli în creștere, fără reforme .… O primă mare problemă ține de ocolirea totală sau aproape totală a chestiunii calității (inclusiv moralității) foarte multor activități și mecanisme ale sectorului public românesc actual și a faptului că aceasta (calitatea) nu depinde nici pe departe proporțional nici de fondurile alocate, nici de numărul funcționarilor publici. Practic, analizele respective se poziționează ca și cum nu ar conta că în echipajul unei nave ar fi angajate multe persoane care nu au fost niciodată pe „mare” sau că tipurile de posturi ocupate nu ar fi corelate cu necesitățile efective ale navei, ci doar că numărul lor total ar fi cât al unui echipaj normal. Sau că nu ar conta că unele segmente din echipaj s-ar comporta mai degrabă ca niște „pirați”, decât ca angajați plătiți să deservească bunul mers al „navei” și pasagerilor acesteia. Sau, mai concret, că nu ar conta că numeroase primării din România au mult mai mulți angajați decât altele care administrează mai bine populații similare. Sau că sunt destule spitale în România care au de 3-4 ori mai mulți angajați decât pacienți lunar sau au chirurgi care operează de maxim 2-3 ori pe lună, în timp ce în alte spitale sunt cadre medicale care fac infarct în gardă. Sau că sunt destule licee care nu au mai dat absolvenți cu bacalaureat de peste 15 ani. … Sau că în multe județe din România sunt mai mulți ofițeri de poliție la poliția animalelor decât la antidrog sau la “economic”. Sau, cu caracter mai general, că aproape toate departamentele și corpurile profesionale care au atribuții în verificarea respectării legii sau în aplicarea ei în țară (inclusiv la nivel de procurori și judecători) sunt subdimensionate, în timp ce multe altele etalează „mega” organigrame, pe lângă numeroase concursuri de formă sau numiri pe poziții de decizie ale unor persoane care au luat bacalaureatul după vârsta de 35 de ani sau au excelat în viață doar la videochat. Sau că nu ar conta că se construiesc unele drumuri județene aproape la preț de autostradă. Sau că se fac cu banii publici și parcuri orășenești în păduri, precum și stadioane și grădinițe în localități cu 10-15 copii. Sau că se dau prime de zeci de mii de euro la pensionarea din unele instituții și companii de stat, mii de pensii foarte mari de la 47-48 de ani, precum și multe sporuri financiare pentru lucruri care ar uimi europeanul mediu. Sau că salariul mediu net din sectorul public este cu peste 20% mai mare decât cel din privat. Sau că segmente mari de români știu din experiență directă că nivelul de corupție este în continuare mare în numeroase zone de activități publice etc. …. De altfel, este evident din ultimii 20 ani că mărirea enormă a cheltuielilor bugetare în România (inclusiv cu vreo 5% ca cifra absolută în plus dintr-un PIB mult mai mare) și creșterea cu 60% a aparatului bugetar (deși au plecat câteva milioane de români din țară și s-a trecut și la ceva digitalizare) a avut un efect mult mai mic proporțional asupra calității, moralității și volumului activităților sectorului public din România. Orice persoană rezonabilă poate înțelege ușor și că dublarea sau triplarea salariului unui incompetent nu-l transformă într-un competent, ci doar într-un incompetent foarte bine plătit. La indolență, situația e mai nuanțată, dar este clar pentru foarte mulți români din viața de zi cu zi că sunt destule persoane la diverse autorități publice pentru care simpla mărire semnificativă de venituri nu a dus la niciun plus de efort sau de bunăvoință în activitate, ci, la unii, doar la un plus de aroganță. …..” Integral: https://republica.ro/
“De ce sunt facturile la electricitate din Europa atât de mari? Austria, unde companiile de utilităţi nu sunt concurente pe piaţă, ci mai degrabă înrudite, deţine răspunsul În Austria, pentru că firmele de energie refuză să concureze una cu cealaltă, consumatorii, aflaţi la mâna monopolurilor locale, au ajuns să plătească facturi mai mari decât ar trebui, iar problema se regăseşte la nivelul întregii Europe, notează Euractiv. Când preţurile energiei au crescut dramatic în această ţară dependentă de gazele ruseşti, iar principala companie de utilităţi din Viena a ajuns în pragul colapsului, guvernul a cerut autorităţilor antitrust şi celor din energie să analizeze sectorul. Finalizat după doi ani, raportul acestora înfăţişează o imagine copleşitoare a unei pieţe a energiei îngheţate în timp. „După 24 de ani de liberalizare, încă nu există o piaţă naţională competitivă funcţională“, a declarat Natalie Harsdorf, şefa autorităţii antitrust din Austria, BWB. În loc ca firmele de utilităţi să concureze la nivel naţional pentru businessul milioanelor de gospodării austriece, firmele şi-au creat fiefuri regionale, sau după cum s-a exprimat Harsdorf, „avem companii regionale care domină pieţele“. Austria înregistrează una dintre cele mai scăzute rate de schimbare a contractelor, un indicator cheie folosit pentru estimarea competitivităţii pieţei, de doar 4,5%. Un contract tipic nou de furnizare este în prezent cu aproximativ 10% mai scump decât în Germania vecină. Ancheta a scos la iveală o piaţă de retail a electricităţii plină de „nenumărate acţionariate încrucişate între companii“. Aceasta înseamnă că fiecare companie regională deţine participaţii în cadrul celorlalte. „Apare întrebarea: vor oare aceste companii cu adevărat să participe la concurenţa la nivel naţional?“, arată Wolfgang Urbantschitsch, director al autorităţii de reglementare a sectorului energetic austriac, E-Control. Majoritatea companiilor deţin de asemenea acţiuni în cadrul principalului producător de energie al Austriei, Verbund. Atunci de ce ar exista concurenţă? „Se pare că firmele nu au nevoie să concureze“, concluzionează Urbantschtsch. Situaţia a devenit atât de gravă, încât Austria a lansat în premieră un nou set de legi antitrust menite să restrângă dominaţia marilor furnizori de energie. Introdusă în 2024, legislaţia obligă firmele vină cu condiţii prietenoase cu clienţii oferite în alte părţi, sau să explice de ce nu o fac. …. Iar în pofida tuturor defectelor Austriei, opt ţări, printre care România, Slovacia, Polonia şi Luxemurg, stau mult mai rău. Problema: companiile dominante de utilităţi tind să ţină din răsputeri de clienţi. Odată ce ratele de schimbare a furnizorului scad sub 10%, autorităţile spun că 73% dintre gospodării sunt blocate la un furnizor dominant. ….„Dacă operatorii respectivi pot obţine astfel de randamente, atunci ceva este fundamental în neregulă cu cadrul de reglementare“, spune CEO-ul acestuia Robert Busch. ….” Integral: https://www.zf.ro/
“Europa socială în era autonomiei Într-o lume marcată de incertitudini, conflicte şi transformări tehnologice rapide, Uniunea Europeană este chemată să-şi regândească modelul de dezvoltare. Pandemia, criza energetică, războiul din Ucraina şi tensiunile comerciale globale au pus sub semnul întrebării dependenţele externe şi fragilitatea economică a continentului. În acest context, ideea de autonomie strategică deschisă a câştigat teren: nu un pas spre izolare, ci o formă de reafirmare a capacităţii europene de a acţiona independent, fără a renunţa la principiile deschiderii şi cooperării internaţionale. Dar autonomia nu este posibilă fără prosperitate economică durabilă. Iar în această ecuaţie complexă, discutam si despre modelul social european. Nu doar pentru că susţine o Europă mai echitabilă, ci pentru că propune un model de dezvoltare economică care pune accentul pe investiţii publice, inovare, solidaritate şi echilibru între interesele pieţei şi cele ale societăţii. Autonomia strategică nu poate însemna doar reconstrucţia unei industrii militare sau a unor capacităţi tehnologice de vârf. Ea trebuie să însemne refacerea capacităţii Europei de a-şi genera propria prosperitate, printr-o economie competitivă, dar şi echitabilă. Înseamnă reconsolidarea unor sectoare strategice – de la energie şi agricultură la microelectronică şi inteligenţă artificială – în paralel cu protejarea lucrătorilor, crearea de locuri de muncă bine plătite şi combaterea inegalităţilor. Autonomia strategică trebuie să fie pentru cetăţeni, nu doar pentru elitele economice. Ea presupune ca fiecare stat membru, fiecare regiune, fiecare comunitate să aibă acces real la oportunităţile dezvoltării. O Europă care produce şi inovează în interior, dar redistribuie în mod echitabil în exterior, este o Europă capabilă să fie cu adevărat autonomă – şi respectată în lume. Proiectele strategice ale UE trebuie să fie transparente, discutate public, controlate democratic. Fără implicarea cetăţenilor, a sindicatelor, a societăţii civile, autonomia poate deveni o decizie tehnocratică, înstrăinată de nevoile reale ale oamenilor. O Europă autonomă trebuie să fie şi o Europă participativă, în care vocea cetăţeanului contează. ….” Integral: https://www.zf.ro/
“Dan: Cazurile de femicid arată slăbiciunea statului român Cazurile de femicid arată o problemă de slăbiciune a statului român faţă acestui fenomen, spune, luni, preşedintele României, Nicuşor Dan. „Ce am văzut, fără să am o analiză completă asupra fenomenului… Ce am văzut este că multe din cazurile astea erau ale unor oameni care au recidivat în aceste fenomene. Pentru că, aşa cum am spus puţin mai devreme, de cetăţenii români care au ameninţat cu moartea jurnaliştii nu li s-a întâmplat nimic. Statul român nu dă o impresie de forţă de fermitate care să descurajeze tipul acesta de manifestări”, spune Nicuşor Dan, întrebat de cazurile de femicid din ultima vreme. Dan este de părere că lucrul cel mai important este că legile nu sunt aplicate sau sunt aplicate într-un termen care încurajează infracţiunea. .... El consideră că este o problemă gravă în ţara noastră faptul că sunt atât de multe cazuri de femicid. „Da, este o problemă gravă. Este o problemă de mentalitate. De condiţie a femeii. Şi este o problemă de slăbiciune a statului român faţă acestui fenomen”, a mai spus Nicuşor Dan. ….” Integral: https://www.businessmagazin.ro/
“România este principala piaţă de forţă de muncă pentru Europa de Vest. Peste 3 milioane de români sunt într-o altă ţară din UE. „În pofida caselor goale construite cu planuri de revenire, cu bani din migraţie în România, cuvântul de ordine în diaspora este „să aşteptăm să vedem.“ România se află pe primul loc între ţările Uniunii Europene raportat la numărul cetăţenilor săi care trăiesc peste graniţe, într-un alt stat membru al UE, arată un infografic prezentat de Parlamentul European. Erau 3,1 milioane de români în UE în anul 2024, respectiv 16% din populaţia ţării. Ca o reprezentare a impactului, ne putem imagina oraşele Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Constanţa şi Timişoara complet goale. ….„Este foarte probabil că numărul de români care revin în ţară este în creştere, dar pe principiul «aşteaptă şi vezi». În condiţiile în care nu se fac paşi semnificativi în reducerea corupţiei, în continuare, în pofida caselor goale construite cu bani din migraţie în România, cu planuri de revenire, cuvântul de ordine în diaspora este „să aşteptăm să vedem“. Dacă vreau să reduc numărul de români plecaţi pe termen lung în străinătate, n-am decât să îmbunătăţesc condiţiile de salarizare, de viaţă, sanitare din România. Sunt foarte multe lucruri de făcut aici, în materie de şcoală, de sistem sanitar, de organizare instituţională“, a spus Dumitru Sandu. …. În oglindă cu România, cea mai mică rată de migraţie raportat la populaţia ţării este în Germania şi Franţa. Sub 1% dintre francezi şi germani îşi părăsesc ţara pentru alta din UE. Analizând cifrele din clasamentul Parlamentului European, în partea de sus cu migraţie mare sunt ţările din centrul şi sud-estul Europei – România, Croaţia, Bulgaria, Slovacia, Ungaria, Polonia, iar cu procentele cele mai reduse sunt statele din vestul Europei, Spania, Austria, Italia, Franţa, Germania. …..” Integral: https://www.zf.ro/
“Românii, a doua cea mai mare comunitate de muncitori străini din Spania. Peste 350.000 înregistrați la asigurările sociale Numărul lucrătorilor străini înregistraţi la sistemul de asigurări sociale spaniole a atins o medie de 3.096.014 în iunie, un nou record, după ce au fost create 25.184 de noi locuri de muncă. Conform datelor publicate de guvernul spaniol, lucrătorii străini reprezintă 14,2% din total. Lucrătorii marocani ocupă primul loc, cu 375.042 de afiliaţi, urmaţi de lucrători din România (351.455), Columbia (243.781) şi Italia (213.466). ….Puţin sub o treime dintre afiliaţii cetăţeni străini provin din Uniunea Europeană (958.455), restul de 2.137.559 venind din alte ţări. ….” Integral: https://stirileprotv.ro/



Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul

“Pentagonul se retrage de la Forum de Securitate de la Aspen invocând incompatibilitatea acestuia cu valorile administraţiei Trump ….”
https://share.google/68WtLJzk0VwRK9FZ4
“Ministrul Finanţelor anunţă că noul şef al ANAF a schimbat 9 din cele 15 persoane cu funcţii de conducere din Direcţia Regională Antifraudă Fiscală Bucureşti / Nazare: Este inacceptabil ca semnalele evidente privind evaziunea fiscală să fie ignorate…..”
https://www.news.ro/economic/ministrul-finantelor-anunta-noul-sef-anaf-schimbat-9-cele-15-persoane-functii-conducere-directia-regionala-antifrauda-fiscala-bucuresti-nazare-inacceptabil-semnalele-evidente-privind-evaziunea-1922403715432025071122098855
“Dragoş Pîslaru, ministrul Fondurilor Europene, vine cu primele declaraţii după anunţarea planului de austeritate fiscală: România riscă să piardă 6,3 miliarde euro din PNRR. Căutăm surse alternative de finanţare pentru proiectele prioritare. CE nu ne impune nimic. România trebuie să-şi pună casa în ordine….”
https://www.zf.ro/eveniment/dragos-pislaru-ministrul-fondurilor-europene-vine-primele-declaratii-22856326
“Directorul Romsilva care a primit bonus de pensionare 100.000 de euro a dat în judecată Regia. Teodor Țigan cere despăgubiri cu dobândă
Teodor Țigan, fostul șef al Direcției Silvice Arad și fost director general interimar al Romsilva în perioada 2020-2022 a dat în judecată Regia Națională a Pădurilor întrucât nu i s-a prelungit contractul individual de muncă semnat după ce se pensionase și primise deja un bonus de 100.000 de euro la retragerea din activitate, conform contractului colectiv de muncă, scrie Rise Project pe pagina de Facebook.
Țigan a ieşit la pensie în februarie 2023 şi a beneficiat atunci de un bonus de aproape 100.000 de euro brut. După pensionare, el s-a reangajat în funcția de director la Direcția Silvică (DS) Arad, astfel că în 2023 a încasat atât 74.000 de lei brut pensie, cât şi 825.000 de lei brut, valoarea salariilor de la Romsilva……”
https://hotnews.ro/directorul-romsilva-care-a-primit-bonus-de-pensionare-100-000-de-euro-a-dat-in-judecata-regia-teodor-tigan-cere-despagubiri-cu-dobanda-2024722
https://www.g4media.ro/raportul-institutului-elie-wiesel-de-monitorizare-a-antisemitismului-o-treime-dintre-parlamentarii-romani-sunt-afiliati-la-partide-politice-care-isi-asuma-valori-de-extrema-dreapta.html
Cutremurator… Insa informatia e trunchiata, ar trebui putin completata ca sa nu se intre in ipocrizie maximala.
1. Guvernul de dreapta din Israel au sustinut recent pe orcii legionari scule ale rusilor din Romania. Si orcul de la Budapesta, bun si devotat prieten al guvernului de extrema dreapta din Israel a sustinut pe orcii legionari romanesti scule ale orcilor moskoviti.
Unde este scris in raport? Cum facem?
2. 7 Oct in Israel a fost atac al fascismului islamic impotriva evreilor. Dar Gaza de acum, cum o numim / definim / etc?
Cum le raportam la raport?
3. Gen Hodges a indicat ca si orcii fascisti rusi au fost in spatele lui 7 Oct in Israel. Criminalii legionari romanesti de astazi sunt scule ale acelor orci fascisti criminali.
Cum le legam si pe astea intre ele?
In esenta, da, legionarii criminali si tradatori de neam romanesti trebuie sa infunde puscariile pe vesniciile lor. aur-sos-pot, cu totii.