Revista Presei – 15 iunie. De ziua Mineriadelor, CCR face poporului un cadou …
15/06/2016 | Autor Cetatean Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de miercuri, 15 iunie. Vremea se va încălzi în toată ţara. Temperaturile maxime se vor încadra între 21 şi 30 de grade, iar cele minime între 9 şi 20 de grade, informează ANM. Vremea se va încălzi în toată ţara. Temperaturile maxime se vor încadra între 21 şi 30 de grade, iar cele minime între 9 şi 20 de grade. Mai ales după-amiază şi seara, vor fi înnorări temporar accentuate, averse şi descărcări electrice, în regiunile vestice şi de nord-vest, local în cele centrale şi de răsărit şi izolat în restul teritoriului. Punctiform, cantităţile de apă vor depăşi 15…20 l/mp şi vor fi condiţii de grindină. Vântul va sufla slab şi moderat cu unele intensificări în zona montană înaltă, dar de scurtă durată, în timpul ploilor şi în celelalte zone. Spre sfârşitul intervalului este posibil să se producă ceaţă. LA BUCUREŞTI: vremea se va încălzi. Cerul va fi variabil, cu unele înnorări spre seară. Vântul va sufla slab şi moderat. Temperatura maximă se va situa în jurul valorii de 29 de grade, iar cea minimă va fi de 16…17 grade, mai scăzută în zona preorăşenească.
ANALIZĂ: CCR decide miercuri dacă dezincriminează abuzul în serviciu. 800 de dosare DNA care ar rămâne fără obiect. Kovesi: Dacă va fi dezincriminat, nu vom mai putea efectua investigaţii. CCR decide în şedinţa de miercuri în legătură cu dezincriminarea abuzului în serviciu, subiectul stârnind reacţii pro şi contra, de la cele 800 de dosare DNA care ar rămâne fără obiect şi până la UNJR care o acuză pe Laura Codruţa Kovesi că face presiuni asupra CCR înainte de hotărâre. Pe ordinea de zi a şedinţei de miercuri există 8 sesizări de neconstituţionalitate legate de articolul 297 din Codul Penal şi articolul 13(2) din Legea nr.78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, printre semnatarii sesizărilor fiind fosta şefă DIICOT, Alina Bica, Nicuşor Constantinescu şi Gheorghe Bunea Stancu. Articolul articolul 297 din Codul Penal prevede că ”fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică”. Într-una dintre sesizările făcute la Curtea Constituţională de către Adrian Simion, inculpat într-un dosar de corupţie aflat pe rolul Tribunalului Brăila, se arată că “sintagma „vătămare a drepturilor sau intereselor legitime” din cuprinsul dispoziţiilor art.297 Cod penal este lipsită de claritate şi previzibilitate, nepermiţând determinarea exactă a conţinutului constitutiv al infracţiunii de abuz în serviciu, această situaţie contravenind principiului legalităţii incriminării prevăzut la art.1 din codul penal şi art.7 din Convenţia pentru Apărarea Drepturilor Omului şi a Libertăţilor”. Integral pe Mediafax
Clotilde Armand, scrisoare către Iohannis. “Societatea românească de azi e profund dezbinată”. Clotilde Armand, i-a transmis o scrisoare deschisă preşedintelui Klaus Iohannis în care îi cere să îşi asume rolul de preşedinte în ceea ce priveşte “reconcilierea naţională” şi să ceară partidelor PNL și PSD “să-și ceară scuze sincere față de poporul român pentru crimele mineriadelor”. Clotilde Armand spune că în prezent societatea românească este profund dezbinată şi îi cere lui Iohannis să îşi asume rolul de președinte în chestiunea reconcilierii naționale. Scrisoarea publicată de Clotilde Armand pe Facebook: “Scrisoare deschisă către domnul președinte Johannis.Sunteți președintele tuturor românilor. Știți ca noi toți că societatea românească de astăzi este profund dezbinată: clasa politică derivată din fostul FSN care tine la privilegiile și la imunitatea ei versus restul poporului; românii mai modești care din teamă sau inocență, prin manipulare sau din resemnare acceptă această clasă politică versus românii care opun rezistență, fie ea activă sau reținută, dar puternică. Niște fapte istorice au creat aceste dezbinări. Vorbesc aici de mineriada de acum exact 26 de ani.O reconciliere națională nu va fi posibilă atât timp cât crimele la originea diviziunilor nu sunt recunoscute, și dacă nu se cere sincer iertare. Vă scriu ca o persoană profund empatică cu România, dar nu subiectivă sau frustrată. Vin din exterior, nu am trait evenimentele, cred că pot privi fenomenul mineriadei rațional și obiectiv.”Integral pe Realitatea
Șocant: Operatoarele de la 112 știau că mașinile SMURD sunt la Colectiv când ele nici nu ajunseseră. Pe lângă dramatismul pe care-l dezvăluie, stenogramele apelurilor primite de serviciul de urgență 112 în noaptea de 30 spre 31 octombrie 2015 mai dezvăluie ceva. Haosul. Faptul că Bucureștiul – și implicit România – e luat prin surprindere de o tragedie de mari proporții.Ce am avut până acum? În prima zi, luni, am publicat transcrierea primelor două apeluri primite la 112. Potrivit anchetatorilor de la Omoruri, care au verificat camerele de supraveghere din Clubul Colectiv, incendiul a izbucnit la 22.32.16. În cele 44 de secunde rămase din acel minut, s-au înregistrat 8 apeluri. 6 sunt expediate rapid, pentru că deja existau informațiile primare. Morți, răniți, sute de oameni panicați.Operatoarele știau deja de la primii doi martori că într-o locație cu o singură ieșire fuseseră surprinse cel puțin câteva sute de persoane. Aveau nevoie cel puțin de sprijin pentru a-și reveni din respirat fum. Știau că sunt răniți foarte grav, mari arși. Mai mult, unul dintre cei care a sunat spunea că există pericolul unei explozii. Din telefonul dat la 112 de unul dintre medicii de la Ambulanță înțelegem că la ora 22.57 SMURD-ul nu ajunsese la locul catastrofei. Răniții foarte grav nu puteau fi ajutați. Evident, în astfel de momente de tensiune, cei care relatează tind să agraveze ce văd, le scapă unele amănunte, dar unui salvator profesionist de vieți îi putea scăpa un utilaj de câteva tone? Categoric nu. Mai mult, Planul Roșu de intervenție fusese declarat la ora 22.50. Fără oameni ai SMURD la fața locului? Nici măcar 7 minute mai târziu? Din primul comunicat al MAI, din 31 octombrie, aflăm că tot la ora 22.50 deja răniții erau sortați pentru a se stabili către ce spital merg. Pe bune? Mai am o stenogramă interesantă, tot dincolo de oroarea momentului, interesantă pentru a înțelege cum s-a acționat, pentru a se trage învățăminte. Integral pe EVZ
Augustin Zegrean: Noi, la CCR, suntem ca şi călugării. Călugării se întâlnesc fără să se cunoască, trăiesc fără să se iubească şi mor fără să se plângă. Judecătorii Curţii Constituţionale sunt ca şi călugării – se întâlnesc fără să se cunoască, trăiesc fără să se iubească şi mor fără să se plângă, spune fostul preşedinte al Curţii Constituţionale, Augustin Zegrean, într-un interviu pentru News.ro. Despre mandatul ca judecător al CCR, Zegrean spune că a fost “cea mai grea perioadă de la înfiinţarea Curţii Constituţionale”, precizând că din cele 35.000 de decizii din 1992, când s-a înfiinţat instituţia, 25.000 au fost în ultimii nouă ani. Zegrean susţine că judecătorii constituţionali sunt numiţi politic şi, în acest context, s-ar putea spune că deciziile luate la CCR ar fi 100% politice, însă, în realitate aceştia nu ţin seama de politică în dezbateri, iar în măsura în care se pot desprinde de această parte, pot fi independenţi. El spune că, în cei nouă ani de mandat de judecător la Curtea Constituţională, au fost multe decizii disputate, printre care tăierile de salarii, reducerea pensiilor cu 15%, declarată în final neconstituţională, şi suspendarea preşedintelui, din 2012. Despre discuţiile la CCR privind constituţionalitatea deciziei de reducere a salariilor cu 25% în Guvernul Boc, Zegrean spune că au fost îndelungate, iar aceea a fost prima şedinţă pe care a condus-o în calitate de preşedinte al Curţii. El susţine însă că argumentele au fost atât de puternice în favoarea măsurii încât judecătorii constituţionali nu au putut să o declare neconstituţională. Despre decizia de suspendare a preşedintelui Traian Băsescu, din 2012, Zegrean spune că o lună s-a tot judecat la CCR, pentru că zilnic se modificau legile. El susţine că CCR nu a nesocotit votul la referendum, iar în final a fost foarte greu să declare referendumul nevalid. “Dacă votam altfel, dacă validam referendumul, puteam să fim traşi la răspundere”, susţine Zegrean. Integral pe Adevarul
Ponta, vacanță de jumătate de an plătită din bani publici. După debarcarea sa din fruntea Guvernului, Victor Ponta și-a luat o pauză de peste șase luni din Parlamentul României, activitatea lui fiind ca și inexistentă. În tot acest timp, fostul premier a ridicat peste o mie de euro lunar, bani publici, pentru nemunca pe care a prestat-o în Camera Deputaților. Alți foști miniștri au procedat la fel.Victor Ponta și-a înaintat demisia din funcția de premier în 5 noiembrie 2015, în urma protestelor de stradă declanșate de incendiul din clubul Colectiv. În ultima parte a anului trecut și în primul trimestru a lui 2016, Ponta a intrat într-un con de umbră, dispărând de pe scena publică aproape în totalitate. Mai grav este că el nu și-a mai făcut simțită prezența în Parlament unde a fost lipsit de inițiative dar și din comisiile parlamentare din care a făcut parte.Ponta a revenit în arena publică începând cu luna mai, cu atacuri lansate la adresa lui Klaus Iohannis, a guvernului, aruncând ironii la adresa PNL, implicându-se în algerile locale. Zilele acestea Ponta a anunțat că – după înlăturarea lui Valeriu Zgonea – vrea să devină președintele Camerei Deputaților deși activitatea lui din ultimele luni ca deputat nu îl îndreptățește să ocupe această poziție. Potrivit interogării adresate Camerei Deputaților, din 5 noiembrie 2015 până în 9 iunie 2016 (7 luni de zile), Victor Ponta nu a avut nicio inițiativă legislativă. El nu a luat niciodată cuvântul în plen și nu a făcut declarații politice. Ultimul vot menţionat de portalul Camerei Deputaţilor pe care Victor Ponta l-a dat în plen a fost în 13 octombrie 2015 pe când era premier. Integral pe Romania Libera
Legătura dintre dărâmarea DNA şi “tehnocraţii” şpăgii. În anul 2015, DNA a solicitat, potrivit procurorului sef Laura Codruța Kovesi, formarea a 117 comisii rogatorii.Informația este interesantă din cel puțin două puncte de vedere. O dată, prin aceea că oferă o confirmare oficială numeroaselor indicii că actele de corupție derulate pe teritoriul României au implicații care depășesc frontierele țării. De altfel, una dintre cele mai grave implicații este aceea că sume colosale de bani sunt scoase din circuitul național. Context în care, inclusiv recentele dezvăluiri prilejuite de scandalul “Panama Papers” vin să legitimeze cu vârf şi îndesat această componentă internațională a luptei anticorupție, dusă de procurorii DNA. Apoi, operațiunile derulate împreună cu autoritățile de resort din alte state sunt ele însele dovada vie a faptului ca instituția condusă de Kovesi este cât se poate de “money oriented”. Pe de altă parte, pe cât sunt de importante aceste comisii în logica eficientizării luptei anticorupție, pe atât au devenit un mobil principal al acțiunilor de decredibilizare duse de adeversarii DNA. Da, e o ironie, şi nu neaparat singura în peisajul actual, faptul că unul dintre succesele majore ale parchetului anticorupție – punerea pe roate a unui număr considerabil de comisii rogatorii – a ajuns totodată şi o sursă serioasă de pericole pentru DNA. Scena politică este arhipopulată şi arhipoluată de personaje ale căror averi lăsate la vedere se bat cap în cap cu opulența afişată de-a lungul anilor; ale căror venituri declarate au fost puse sub semnul întrebării de serii întregi de anchete jurnalistice solide. Or, aceşti oameni s-au trezit, de la un moment încolo, că accesul la banii negri dosiți te miri pe unde şi agonisiţi grație influenței dobândite în mandatele de demnitari, nu mai e, azi, la fel de simplu ca ieri; ba mai mult, panica le e sporită de tendința DNA de a urmări drumul finanțelor în jurul Globului, iar prin asta de a deschide dosare penale noi. Integral pe Digi24
România va conduce brigada multinațională NATO din sud-estul Europei. NATO va avea o brigadă multinațională în sud-estul Europei, a cărei conducere va fi asigurată de România. Acest proiect a fost analizat marți, la Bruxelles, în cadrul întrevederii miniștrilor Apărării din România și Bulgaria, Mihnea Motoc și Nikolai Nencev. Cei doi miniștri “au salutat eforturile de creare a unui comandament de divizie multinațional pentru flancul de sud-est al NATO și au discutat inițiativa de a forma o brigadă multinațională în NATO, cu România ca națiune – cadru”, a anunțat Ministerul Apărării de la Sofia.După cum se știe, Comandamentul Multinațional de Divizie Sud-Est (MND-SE) funcționează deja la București și urmează să ia în subordine cele două comandamente tip NFIU (NATO Force Integration Unit) de la București și de la Sofia. MND-SE este subordonat Comandamentului NATO de la Napoli (Italia).Pe de altă parte, brigada multinațională NATO din sud-estul Europei este deocamdată în stadiul de proiect. În afară de România și de Bulgaria nu se știe, deocamdată, ce alte state aliate ar putea participa la ea.Mihnea Motoc și Nikolai Nencev s-au aflat marți la Bruxelles cu prilejul reuniunii miniștrilor Apărării din toate țările NATO. Integral pe Romania Libera
Ziua cand CCR deschide usile puscariilor? Marea amnistie. Dupa interviul acordat de Augustin Zegrean pentru News.ro, antepronuntare cu acte in regula in opinia mea, nu cred ca mai sunt multe indoieli legate de hotararea pe care o va lua CCR in cazul abuzului in serviciu.Daca discutam in termeni de constitutionalitate a textelor de lege care incrimineaza abuzul in serviciu, raspunsul a fost dat deja de chiar CCR prin Decizia nr. 299/2007. Curtea a respins tocmai critica referitoare la imprecizia si generalitatea textului legal: “Imprejurarile in care se comite o fapta antisociala si incadrarea juridica a acesteia intr-o infractiune ori alta nu este atributul instantei de contencios constitutional, fiind de competenta exclusiva a judecatorului de drept comun sa interpreteze si sa aplice legea. (…) Exista multe legi care se servesc, prin forta lucrurilor, de formule mai mult sau mai putin vagi, a caror interpretare depinde de practica, asa cum se intampla si in cazul judecatorului roman. (…) O lege care atribuie o putere de apreciere (cum este, in speta, cazul judecatorului roman) nu contravine, in principiu, acestei exigente”.Deci pe vremea cand CCR nu se erija in supra-instanta de fond, ci evalua cu adevarat constitutionalitatea textului legal, raspunsul a fost dat. Cat despre cei care acuza disparitia sintagmei “cu stiinta” din definitia abuzului, asa cum este reglementat in art 297 din noul Cod Penal, acesta este un argument pentru profani. Integral pe Ziare.com
Creşterea violentă a consumului în 2016, cu aproape 20%, îi determină pe oficialii FMI să recomande o abordare mai cumpătată pentru strategia de dezvoltare economică. România trebuie să ia măsuri pentru a-şi asigura creşterea economică pentru câteva decenii, în loc să privească doar de la un an la altul. Eu aş prefer să văd România crescând cu 3,5% pe an timp de zece ani, decât să o văd crescând cu 4,5% timp de cinci ani şi apoi să vedem o criză economică“, este recomandarea lui Jeffrey Franks, fostul şef al misiunii FMI în România. Americanul, care în prezent este director al biroului FMI pe lângă Uniunea Europeană, a fost invitatul Ministerului Finanţelor Publice la o conferinţă organizată ieri la Institutul Naţional de Statistică. Franks, omul desemnat de FMI pentru redresarea României după derapajul în care ajunsese în 2009, a afirmat că ţara arată mai bine decât ultima oară când a fost la Bucureşti, avertizând însă şi îndemnând decidenţii politici să investească în îmbunătăţirea sistemului judiciar, educaţional şi al sănătăţii, triunghi reformator care a transformat ţări precum Singapore sau Coreea de Sud. Actualul director al biroului FMI de la Bruxelles a spus că urmăreşte în continuare ştirile din România şi a apreciat lupta anticorupţie va atrage noi investiţii. „Creşterea economică în România nu este acum atât de mare cât a fost în perioada precriză. Dar nu ne dorim să fie la fel de mare, pentru că atunci s-a dovedit a fi nesustenabilă. Întrebarea cu care ne confrontăm acum este dacă unii din paşii care au fost făcuţi în domeniul taxelor şi salariilor în ultimul an conduc la menţinerea stabilităţii sau vin în contradicţie cu aceasta. Cred cu adevărat că trebuie să fim atenţi să nu repetăm acelaşi greşeli în România făcute în trecut“, a mai spus Franks. Integral pe ZF.ro
Va urez o zi buna, desi semne bune nu prea sunt!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna dimineata
Ce inseamna “interesul personal”
D na Bica e persoana care a coordonat realizarea noilor coduri penale;atunci definirea “abuzului in serviciu”era corecta
Azi,nu mai e
Mai mult,argumentul ca sunt prea multe reglementari si prea neclare e cel putin ridicol…
Cine oare face aceste legi si reglementari?nu cumva chiar cei care azi le contesta
Mare ticalosie…
Salut
Brigada aia NATO condusa de Romania e doar pe hartie .
Lipsesc trupele cu desavirsire .
Deja e dificil sa gaseasca alti 1.000 militari pentru brigada NATO din Polonia si tarile baltice.
Degeaba oferim “teren” sau “cazarma” pentru aceasta brigada . (cum facem mereu de vreo 26 de ani si in oricare domeniu, dam teren si atit )
Din 2004 (12 ani !!!! ) ar fi trebuit sa se invete la Bucuresti ca frumoasele discursuri trebuie sustinute si cu fapte .
Cind promiti ca te inarmezi (cit de cit) si in realitate doar maresti pensile speciale , cam greu sa te creada/bage in seama/asculte cineva la sediul NATO .
Unde NU sint mega generali pensionati la virste de 45 de ani si nici colonei , generali dar fara scoala militara.
Nici macar o flota NATO la Marea Neagra nu vom obtine . Simplu . Nu avem cu ce sa o aparam . Nici avioane de lupta , nici elicoptere antisubmarin , nici macar capacitatea de a patrula propriile ape nationale 24/24 ore nu avem .
Cum am mai scris , Putin a avut in realitate la Bucuresti o intreaga gasca de nenorociti dar cu gura mare . Au cumparat constinte cu pensionari timpurii (si grase) distrugind oricare capacitate militara de aparare .
La spartul tirgului cum se spune , cind situatia (Crimea) cerea masuri reale din punct de vedere al capacitatii nationale de aparare , a aparut :
a- “sa vina NATO sa ne apere”
b- marim bugetul MApN la 2 % PIB .
In schimb nu a vazut nimeni :
– Dogaru cu banda lui de pomanagii au demostrat repede .
– Ca efect , guvernul a garantat pensia speciala la 80 % din ultimele venituri . (la prostii de civili , tot punctul de pensie e marota cu care il zapacesc )
– MApN , MI , servicile , nu mai varsa nici o contributie la sistemul national de pensi .
La asa “strategii” , asa rezultate tovarasi .
postare noua, in avans!
http://politeia.org.ro/editoriale/mineriada-din-justitie/47242/
Pînă să se anunțe rezultatul votului la Curtea Constituțională în privința abuzului în serviciu vreau să fac publică poziția mea în această problemă spinoasă, așa numai ca să o confrunt cu cea a onoraților comentatori de pe acest forum.
– Da, Zegrean pare că s-a antepronunțat și nu e bine. Cato spunea că „cel mai apropiat de Dumnezeu este acela care știe cu chibzuință să tacă.” (Proximus ille Deo qui scit ratione tacere)
– Nu, deși am și eu sentimentul că dacă forma în care s-a legiferat abuzul în serviciu va fi declarată neconstituțională vor scăpa de o pedeapsă meritată în justiție un număr însemnat de infractori, aceasta nu face mai… constituțională redactarea infracțiunii de abuz în serviciu din Codul Penal. Aceasta e pur și simplu proastă și lasă loc atîtor interpretări încât ar trebui rescrisă. Problema e așadar a Parlamentului, nu a unor profesioniști care ar trebui să-și facă datoria și să o declare neconstituțională. În funcție de redactarea deciziei CCR instanțele de judecată mai pot „salva” și ele actele și procedurile penale efectuate de procurori. Și aici trebuie însă profesionalism. Nu servește la nimic. ba, din contră, e contraproductivă, răspîndirea neîncrederii în justiție pe toate căile, așa cum se procedează la noi.
Corect si logic punct de vedere. Din nefericire asistam in ultima perioada la o forma de atac deosebit de perversa, un fel de picatura chinezeasca – justitia nu-si face treaba, justitia incearca sa-si construiasca o pozitie de forta in raport cu cetatea.
Buna ziua,
din pacate se pregatesc “ingredientele ” care pot distruge sau cel putin repozitiona un stat.intr-o anumita perioada de timp. In acest caz,o intoarcere in timp. Suntem mai aproape de marginea prapastiei decat ne imaginam; economic si financiar suntem intr-un echilibru extrem de precar , care doar si numai cu un efort si vointa politica ( ferma !)poate evita colapsul. Social , suntem un popor profund divizat ,din doua motive principale : situatia materiala si situatia educationala. Militar , am reusit cu abnegatia si daruirea unor militari ( foarte putini) adevarati eroi ; si a catorva specialisti ,prin a caror munca,deocamdata reusim sa ne mentinem in tabara democratica,sub o umbrela sigura.Politic;stam foarte rau ,spre dezastru.
Principala cauza a starii de fapt este CORUPTIA URIASA promovata de politicieni ;incompetenti in marea majoritate.
Nu am mari asteptari ,doar o speranta….mica si plapanda.
Asaltul asupra justitiei a inceput in 2012 ; si dpmdv ,presedintele de atunci trebuia sa solicite ( sa depuna plangere) ca justitia sa-si faca datoria.Acum Romania isi joaca viitorul democratic.
PS Camera deputatilor a adoptat tacit “scoaterea” presedintelui si a min. justitiei din numirile procurorilor sefi… initiator ,un politician plin de “bube” : Tariceanu.