Revista Presei –15 ianuarie. Marea harababura in vaccinare peste tot in tara.
15/01/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de vineri, 15 ianuarie! Meteorologii au emis, joi dimineaţa, avertizări Cod galben de viscol, valabile în zonele montane din şase judeţe situate în Transilvania, Moldova şi Muntenia. Conform Administraţiei Naţionale de Meteorologie (ANM), până la ora 10:00, în zona de munte a judeţului Cluj, la o altitudine de peste 1.800 de metri, va ninge şi vor fi intensificări ale vântului cu rafale de 60-70 km/h, viscolind ninsoarea şi determinând scăderea vizibilităţii. În următoarele patru zile, gerul va cuprinde aproape întreaga țară. Nu va mai ninge, dar temperaturile vor scădea noaptea până la minus 20 de grade Celsius. Vineri: -13/-8 gr.C. In București +1/-7 gr.C.
Cum pregateste statul roman marea vaccinare a populatiei. Primarul unui oras important din Romania: “N-are cum sa inceapa pe 15 ianuarie la noi” Guvernul Citu a amanat adoptarea Ordonantei de Urgenta initiata de Ministerul Sanatatii privind infiintarea centrelor de vaccinare si plata personalului medical implicat in campania de vaccinare, arata digi24.ro. Premierul a anuntat ca urmeaza sa se discute toate detaliile pentru functionarea centrelor si plata personalului medical. In aceste conditii, oamenii din provincie direct responsabili cu organizarea centrelor pentru imunizare se arata debusolati. In absenta ordonantei guvernamentale, nu se pot organiza centrele de vaccinare necesare pentru debutul etapei a doua a campaniei de vaccinare, programata oficial pe 15 ianuarie. “In momentul de fata, cheltuielile respective nu pot fi aruncate in sarcina primariilor pentru ca nu avem un cadru legal pentru a plati personalul medical din centrele respective. Avand in vedere reactia Asociatiei Municipiilor din Romania, prin vocea domnului Emil Boc, cei de la guvernare au analizat si au descoperit cu aceasta ocazie ca ingrijorarile noastre sunt indreptatite. Amanarea ordonantei s-a facut pentru a putea fi modificata, in sensul in care sa se faca o linie de buget pentru sarciniile pe care Guvernul ni le da”, a afirmat Viorel Marian Dragomir, primarul municipiului Braila, contactat de Ziare.com. Primarul sustine ca, intr-un calcul estimativ, costul unui centru de vaccinare se ridica la 90.000 de lei pe zi. “Noi am facut un calcul estimativ pentru ce ar inseamna cheltuielile in municipiul Braila si am ajuns la suma de 90.000 de lei pe zi. Daca s-ar fi lucrat si in weekend ajungeam aproximativ la 25 de milioane de lei pe luna. Daca aceasta vaccinare dureaza patru-sase luni, primariile nu ar avea bani nici sa plateasca iluminatul public”, este de parere primarul Brailei. Centrele de vaccinare din Braila nu vor putea fi deschise in data de 15 ianuarie, desi ele sunt complet echipate, sustine Dragomir. “In momentul de fata noi asteptam aceasta ordonanta care, speram noi, sa deconteze cheltuielile de personal din bugetul de stat. Primariile nu au angajate asistente si medici…..O situatie asemanatoare este si la Iasi, unde spre deosebire de Braila, nici nu s-au facut achizitiile necesare dotarii centrelor. “Am stopat sa fac cheltuieli, pana nu apare aceasta ordonanta”, a afirmat primarul din Iasi, Mihai Chirica, pentru Ziare.com. Conform Ordinului Ministrului Sanatatii din luna decembrie, autoritatile locale au responsabilitatea sa organizeze centrele de vaccinare si sa le doteze cu materialele necesare. “Ne-a prins putin pe picior gresit, in conditiile in care sunt cateva anomali legislative. Un ministru al Sanatatii nu poate sa emita prin ordin o modalitate de angajare a unei unitatii publice locale, cum suntem noi. Noi prin prisma a ceea ce poate sa faca administratia locala avem o serie de limite. Noi vrem sa sprijinim in totalitate activitatea de vaccinare pentru ca atat banii locali, cat si cei de la guvern sunt tot banii romanilor, in schimb, fiecare institutie trebuie sa isi faca treaba”, a afirmat Mihai Chirica. Integral: https://ziare.com
Povestea unui caz COVID-19: ce funcționează, ce merge “și așa” și unde lucrurile nu se potrivesc… DSP București a răspuns la telefon imediat, medicul de familie a trimis un SMS cu o grilă de tratament, în care era trecut și un antibiotic și vom vedea că e un detaliu de care poate să depindă intriga poveștii, simptomele indicau un caz ușor. A doua zi a venit cu o veste proastă, un medic infecționist tocmai dăduse un interviu în care avertiza asupra riscurilor de a trata boala cu antibiotic, fără a avea în prealabil dovada unei infecții bacteriene. Un alt medic, epidemiolog și el, avea un avertisment public și mai serios: oamenii ajung în stare gravă la spital, pentru că nu se duc în timp util la medic și ratează astfel fereastra de oportunitate în care să le fie administrat tratamentul care contracarează acea furtună de citokine care înclină balanța. Cu rezultatul pozitiv de COVID-19 pe masă și acces la informații de acest fel, altminteri rezonabile, un pacient face eforturi să rămână calm și să nu își alimenteze anxietatea. În fond, a citit și asta, că frica, anxietatea, panica sunt factori agravanți pentru boală. Doar că pe masă stă și antibioticul prescris de medicul de familie, cumpărat de la farmacie (fără rețetă) și lăsat la ușă de un prieten, despre care infecționistul tocmai a spus că nu trebuie luat fără analize. Și cum să faci analize în carantină, când nu poți ieși din casă? Dar epidemiologul tocmai a spus că așa ajung pacienții tineri la ATI, pentru că nu merg la evaluare medicală de specialitate în primele zile de boală. În plus, unde e anxietate și unde e nesiguranță? Binele ca drojdia E o poveste personală, povestea unei boli care a trecut prin mai multe etape și a lăsat astfel să se vadă cum se intersectează ”lasă că merge și așa” al oamenilor cu efortul medicilor și voluntarilor de a face cărări de funcționalitate și umanitate într-un (non)sistem despre ale cărui erori și derapaje avem cu toții câte o poveste. Le iau pe rând. Lucrurile cu DSP București au funcționat bine pentru că la telefon a răspuns un voluntar. Motivația acestuia, conștiința binelui comun care nu e aritmetic și care nu presupune maximizarea propriului bine, ci, din contră, efort și ieșire din confortul personal, contagiunea binelui (Andrei Pleșu avea undeva o imagine a binelui ca drojdia – în cantitate mică, dospește și crește aluatul), toate acestea au făcut o breșă în sistem. Dar nu au reparat sistemul, pentru asta e nevoie și de voință politică. După confirmare însă și sub alarma că antiobioticul trebuie luat doar dacă există proba unei infecții bacteriene, ceea ce, implicit, însemna o contrazicere a tratamentului dat de medicul de familie, mi-am dat seama că, după zile întregi de știri și interviuri în pandemie, nu știu ce pârghii am pentru a ști că fac lucrurile așa cum trebuie, ca pacient. … Așa am ajuns, în cea de-a cincea zi după diagnostic, la spitalul Marius Nasta. Unde breșa în sistem era făcută chiar de personalul medical, depășit numeric de pacienți, dar care funcționa în virtutea unei profesii eroizate de când a început pandemia, dar pusă la zid, de-a valma, atunci cand oamenii povestesc despre sistemul medical….. Am primit un tratament îmbunătățit, menit să prevină o reacție imunitară exagerată a organismului. Și tot din noroc, la finalul bolii, repetând analizele, am aflat că în doar câteva zile testele de coagulare s-au dat peste cap, așa că au urmat câteva zile de injecții auto-administrate acasă și un tratament pe termen lung. Şi cu sechelele cum rămâne? Sunt însă bolnavi care nu știu cum și nu ajung să facă o evaluare medicală în timpul bolii, pentru a ști dacă e nevoie de un tratament personalizat sau nu. Pe măsură ce în literatura medicală apar studii privind efectele pe termen mediu și lung ale COVID-19, în România nu există un program articulat de monitorizare a pacienților și foștilor pacienți. Pneumologul din sistemul privat pe care l-am întrebat – sistemul privat, pentru a degreva sistemul medical de stat – m-a îndemnat să caut pe YouTube tutoriale cu exerciții pentru refacerea capacității pulmonare. Câți foști pacienți au acces măcar la astfel de informații? Integral: https://spotmedia.ro
Exclusiv: Ministrul Justiției despre pensiile și salariile magistraților, ordonanța pentru SIIJ, DIICOT, reformarea CSM și cronometrul CEDO – Interviu video …. Într-un interviu exclusiv acordat SpotMedia.ro, ministrul Justiției a admis că avocatul pe care l-a propus pentru funcția de secretar de stat, Alexandru Dimitriu, ține ședințe cu directorii din minister și are acces la actele oficiale ale ministerului, fără de a avea o calitate oficială (la momentul realizării interviului – n.red.). Stelian Ion nu are deocamdată o soluție pentru decizia pilot a CEDO în privința situației din pușcării, deși prelungirea pentru conformare expiră în martie și dacă ea nu se produce pot începe condamnările împotriva României. Iată principalele declarații pe scurt. Interviul integral poate fi urmărit în varianta video….. Am primit întrebări în conferința de presă privind vârsta de pensionare și am răspuns că ne gândim și pe viitor putem avea în vedere inclusiv acest aspect, fără a intra în detalii. Am solicitat apoi documentele. La 1 ianuarie 2021, erau pensionabili 211 procurori și 455 de judecători. Măsura ar fi fost nepotrivită. Asta nu înseamnă că tema nu rămâne. Deci nu renunțați la creșterea vârstei de pensionare a magistraților? Pentru moment, este abandonată. Dar orice chestiune poate reveni….V-ați schimbat poziția și în chestiunea SIIJ. Pe 04.05.2020 spuneați așa: „Îi solicit premierului Ludovic Orban să se ţină de cuvânt şi să desfiinţeze această secţie prin ordonanţă de urgenţă. Tema a fost arhidezbătută în spaţiul public, nu ia prin surprindere pe nimeni” Ca ministru spuneți: „Eu cred că varianta cea mai bună este aceea de a se adopta acest proiect de lege prin Parlament, tocmai pentru a nu vulnerabiliza acest proiect şi pentru a nu fi contestat pe motivul că nu sunt respectate condiţiile prevăzute de Constituţie”. Ce s-a schimbat în Constituție din mai până în decembrie? (detalii la min 09.44) Nimic. Sunt poziții doar aparent contradictorii. În mai 2020, aveam un acord cu Ludovic Orban prin care s-a angajat ca Guvernul să ia toate măsurile de urgență necesare pentru desființarea SIIJ, adică OUG. Să dea o OUG despre care spuneți chiar dvs că ar fi neconstituțională? Există un risc. Dar atunci doar Guvernul își putea asuma, nu exista majoritate parlamentară, ca acum. OUG ajungea după 5 zile în Parlament și putea fi respinsă de majoritate. Putea să fie sau să nu fie. Nu poți să stai cu mâinile în sân. Dvs ați inițiat un proiect de lege pe tema desființării SIIJ care a fost respins în Parlament. Am încercat, am așteptat și de la ceilalți. Ați așteptat ceva neconstituțional? Cu potențial neconstituțional. Au picat și alte proiecte la CCR. Aici era o chestiune de apreciere a condițiilor pentru OUG, a urgenței. Și referendumul? Da, și aceasta e o problemă de interpretare…. La CSM există din februarie 2020 un proiect de lege al MJ de desființare a SIIJ. L-ați retras pe acela când l-ați trimis pe al dvs în primele zile de mandat sau există amândouă la CSM? (detalii la min 14.59) Este același proiect, nu s-a reluat procedura. După dezbaterea publică, am făcut o mică modificare de eliminare a superimunității magistraților, cu care nu am fost nici eu de acord. Cu această modificare mergem înainte cu același proiect. Voi insista să fie introdus pe ordinea de zi pentru a se da rapid un aviz. Deci nu ați trimis la CSM un nou proiect de lege după cum s-a înțeles în spațiul public, ci doar ați modificat proiectul aflat la CSM din februarie anul trecut? Exact….. Președintele și super-ministrul Modificarea se referă la avizul conform al CSM. Beneficiarul avizului este președintele României. Pe el îl limitați când avizul este conform, nu facultativ? (detalii la min 23.05) Decizia 358/2018 stabilește că rolul central în actuala arhitectură constituțională în privința numirii procurorilor de rang înalt îl are ministrul. Deci o solicitare a ministrului de retragere a propunerii adresată direct președintelui, după aviz, poate produce efecte. Legea ar trebui să precizeze mai clar situația, ceea ce face varianta acum în discuție. Rolul președintelui e opțiunea leguitorului. Președintele, prin prisma legitimității votului obținut, ar trebui să aibă un cuvânt de spus și să poată refuza chiar de mai multe ori. Nu mă așteptam să vă fundamentați un act procedural și prerogativele pe Decizia 358/2018 de demitere a dnei Kovesi și care a creat din ministrul Justiției un super-ministru, ceea ce dvs spuneți că nu e corect. Nu voi uza de acele prerogative, însă, încerc să anticipez care vor fi deciziile pe care CCR le va da în privința noilor legi ale Justiției. Legile Justiției și reforma CSM Cele trei proiecte de modificare a Legilor Justiției sunt în dezbatere publică până la sfârșitul lui martie. Ce faceți cu ele? (detalii la min 27.53) Fie mergem cu aceste legi într-o pocedura accelerată. Dar dacă va fi nevoie de o dezbatere mai îndelungată e posibil să facem o modificare a legislației în doi timpi: o lege de corectare a anomaliilor și apoi adoptarea celor 3 mari noi legi ale Justiției după o dezbatere mai îndelungată. Spuneați că vă gândiți să amânați reforma până în toamnă. Voi decide în maximum două săptămâni. Dacă anul acesta avem noi legi ale Justiției în vigoare e foarte bine. Integral: https://spotmedia.ro
Cu ce este noul Parlament mai altceva decât cel vechi? România este ca o țară care arde. I-a dat foc piromanul Dragnea și, de atunci, este mereu în flăcări. Au venit mulți s-o stingă, dar prioritare sunt posturile lor. Sondajele arătau anul trecut o cotă de 9% în ce privește încrederea cetățenilor în vechiul Legislativ. Era o palmă usturătoare pe obrazul Ciolacilor, al Tăricenilor sau Cazanciucilor, majoritarii de atunci, care gestionau votarea legilor doar în interesul clientelei lor și în baza principiului „pentru că putem”. Mi-aș pune acum o întrebare elementară: ce cotă ar acorda-o astăzi românii noului Parlament, ales de ei, după opțiunilor lor vădit anti-pesediste și constituit într-o nouă majoritate, rezultată din votul lor? Nu s-au făcut noi sondaje pe această temă, dar așteptările românilor, atunci când așezau buletinul în urnă, sunt evidente. Se așteptau ca aleșii lor să demareze în forță ceea ce promiseseră ei în campanie: îndreptarea Legilor Justiției, un nou cadru legislativ pentru Educație și Sănătate, un buget bine chibzuit. Da’ de unde! Aleșii și-au demarat mandatul plecând cu toții în vacanță! Bingo! … Ca mâine, se prevede o grea criză economică, iar Parlamentul ia astăzi vacanță! Pe de o parte, vacanța este prevăzută de lege, iar de altă parte tocmai sindromul de farniente care stigmatizează imaginea parlamentarilor aflați în vacanță, este una dintre cauzele deprecierii acestora în ochii alegătorilor și ale scăderii încrederii care ajunsese anul trecut la 9%, iar anul acesta nu face nimeni eforturi să fie altfel. Cum se poate așa ceva? Alegătorii n-au încredere în Parlamentul pe care ei singuri și l-au ales, cu mâna lor și exact așa cum au dorit ei? Pare un nonsens, un absurd, o aberație. Dar Constituția nu e deloc aberație. Ea spune la art 66 pt 2 și 3: „Camera Deputaţilor şi Senatul se întrunesc şi în sesiuni extraordinare, la cererea preşedintelui României, a biroului permanent al fiecărei Camere ori a cel puţin o treime din numărul deputaţilor sau al senatorilor. Convocarea Camerelor se face de preşedinţii acestora”. Așadar, dacă noile birouri permanente ale Camerelor ar fi socotit ca stringentă crearea unui nou cadru legislativ pentru Educație și Sănătate sau dacă ar fi fost preocupate de Legile Justiției, schimonosite de fosta majoriate, nimic nu le împiedica să fi cerut deja întrunirea unei sesiuni extraordinare, dedicată exact acestui scop. Vacanța nu este obligatorie! Se ferește președintele Iohannis să ceară convocarea Parlamentului în sesiune extraordinră? Vorbeam mai sus de birourile permanente ale Camerelor, dar nu ele sunt primele stipulate în Constituție cu drept de a cere convocarea unei sesiuni extraordinare. Mai întâi este președintele României. Iar președintele așteaptă de cinci ani să se instaleze un Parlament nedominat de o majoritate toxică, cu destulă voință și putință pentru a adapta legislația noastră la cea europeană, pentru a îndrepta tot ce a stricat PSD+ALDE și pentru a statua în țară principiul lucrului bine făcut, atât de drag domniei sale. Mi se pare de neînțeles de ce președintele, care așteaptă de atâta timp să vadă un nou Parlament, n-a uzat de o prerogativă specificată chiar în Constituție, pentru ca acest Parlament să treacă imediat la treabă și nu să intre imediat în vacanță….. Ar fi suficient ca astăzi să dea un semnal, pentru ca mâine domnul Ludovic Orban și doamna Anca Dragu să convoace sesiunea extraordinară a Camerelor, iar poimâine acestea să-și înscrie pe ordinea de zi prioritățile țării. Ce bine i-ar sta Parlamentului să repună pe rolul dezbaterilor legile blocate în trecut de majoritatea toxică, spre exemplu, legea „fără penali în funcții publice”, propusă de USR, care a figurat pe ordinea de zi, dar a fost împotmolită și blocată de acea majoritate!… Mai curând, îmi imaginez că președintele are în minte un calcul cât se poate de practic. Domnul Cîțu este un excelent economist, un profesionist de vârf al finanțelor, dar nu pare uns cu toate alifiile, condiție inevitabă pentru un prim ministru. Nu se știe cum va face față atacurilor pe care opoziția pesedistă a și anunțat că le va declanșa de la tribuna Parlamentului. Guvernul este vulnerabil. Îl așteaptă o campanie de sâcâire, de chemare toată ziua la raport, de bombardare cu moțiuni simple și de cenzură, toate cu scopul pervers de a bloca activitatea ministerelor, de a le slăbi, iar în final de a le critica slăbiciunile…. Activitatea Parlamentului, de atunci și până la vacanță, s-a caracterizat de o luptă acerbă pentru posturi. Domnul Barna se socoate destul de câștigător în alegeri, pentru ca să merite un post de mare șef. Domnul Orban a câștigat și el, deci se cuvine să fie și el mare șef. Oriunde o fi, dar mare șef să fie. Pentru telespectator, spectacolul este penibil. Fără îndoială, se întreabă fiecare în gând: pentru asta i-am votat noi pe ei, ca să se certe pe posturi? Și uite cum credibilitatea scade în loc să crească, pe primul loc menținându-se mereu pompierii. De ce pompierii? Pentru că atunci când este foc, ei nu se ceartă niciodată, întrebâdu-se cine să fie șef peste tulumbă. Sar cu toții să stingă focul. Integral: https://spotmedia.ro
Inflație de 2,06%. S-au scumpit fasolea cu 18%, făina cu 7%, pâinea cu 5%. Au mai urcat prețurile și în servicii, precum cele medicale Rata anuală a inflației a scăzut ușor în decembrie, la 2,06%, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, de la 2,14% în noiembrie. Așa cum am spus de multe ori, faptul că a scăzut inflația nu înseamnă că bunurile și serviciile s-au ieftinit, ci că au crescut într-un ritm puțin mai lent. Asta pentru că inflația reprezintă un fenomen de creștere a prețurilor. Dacă ne uităm la creșteri, produsele alimentare sunt foarte importante, pentru că o persoană săracă pe asta își cheltuiește banii. Ea e cea mai afectată de creșteri. De exemplu, salariul minim a crescut cu 3%, conform Hotărârii publicată ieri în Monitorul oficial. Un astfel de angajat în mod sigur își cheltuiește banii pe mâncare. În medie, produsele alimentare au urcat anul trecut cu 3,24%, deci peste majorarea salariului stabilită acum. Bineînțeles, depinde ce consumă. Dacă ne uităm pe datele INS, dacă mare parte din bani se duceau pe pâine, fructe, fasole, carne, e clar că e mult mai afectat. Au fost creșteri de peste 4%, chiar 18% la fasole. Ce s-a scumpit cel mai mult în ultimul an*comparație decembrie 2020 la decembrie 2019 Mărfurile alimentare au cunoscut o creștere a prețurilor de 3,24% anul trecut. Cel mai mult s-au scumpit fasolea boabe și alte leguminoase cu 18%, uleiul comestibil cu 7,55%, făina cu 7,36%, fructele proaspete cu aproape 7%, brânza de oaie cu 5,88%, preparatele din carne și conservele din carne cu peste 5%, pâinea cu peste 5%, carnea de porc și de bovine cu peste 4%, mălaiul cu 4,5%, cea de pasăre cu 2,6%, zahărul și mierea cu peste 3%….. Mărfurile nealimentare au cunoscut o creștere a prețurilor de 1%. Majorări au fost la tutun, de peste 8%, confecții, tricotaje, incaltaminte de piele de peste 2%, mașini de spălat de peste 2%, articole de igiena și cosmetice de 3%, energia termică cu 2,7%. Serviciile s-au scumpit cu aproape 2,7%. Cele mai mari creșteri de prețuri au fost la serviciile poștale cu peste 12%, transportul aerian cu 10%, igienă și cosmetică (saloane de infrumusețare) cu 5,82%, îngrijire medicală cu 4,7%, restaurante – cafenele cu 2,3%. Integral: https://economie.hotnews.ro
ANAF ne vrea 100% cinstiti, dar ne ofera dictatura financiara si 0% transparenta Daca nu lucrezi si cu bani in numerar, din 11 ianuarie, ANAF poate sa stie tot ce faci cu banii tai. Daca platesti cu cardul, aproape orice smecher din aceasta institutie publica poate sa afle unde ai mancat, cat dai pe excursii, ce brand de haine cumperi, cat te costa combustibilul pe luna, cati bani cheltui pe an etc. Practic, alaturi de BNR, ANAF devine SRI-ul banilor romanilor care au conturi deschise la banci. In aceste conditii, nu ma mira ca suntem tara din UE cu cei mai multi cetateni care nu au niciun cont! Stiu ei de ce … Agentia Nationala de Administrare Fiscala a fost pana acum, de departe, una dintre cele mai ineficiente reprezentante ale statului roman. De la recuperarea TVA la falimentul unor banci (vezi Bancorex), de la evaziunea fiscala din vami pana la spalarea masiva de bani, ANAF a demonstrat ca “vrea” dar nu poate. Si pana acum, daca se dorea la nivel politic, rezultatele ANAF puteau fi infinit mai bune. Dar, ce sa vezi, nu s-a dorit! Intrebarea este daca, in urma noilor reglementari, se va schimba ceva? Singurul element de noutate consta in faptul ca sunt furnizate informatii privind beneficiarii reali ai conturilor si beneficiarii imputerniciti pe cont. Aceste informatii nu erau disponibile ANAF decat la cerere de la banci. BNR a fost pana acum jandarmul banilor oamenilor de rand. Cei cu putere de influenta au fentat bancile, uneori cu complicitatea acestora…..Oare, cine manuia pana acum bani negri nu se va descurca in viitor? Oare, cine a devenit expert in evaziune fiscala isi va pierde dexteritatea intr-ale furtului calificat sau hotiei premeditate? Greu de presupus, dar ramane de vazut. Macar de s-ar reforma ANAF si ar contribui real la bugetul statului, nu la saracirea lui prin inactiune sau incompetenta. Ceea ce ma ingrijioreaza putin este faptul ca, din tastatura, orice angajat ANAF care va avea acces online la banii oamenilor corecti poate sa intre in viata oricui, pana la cele mai mici detalii. In aceste conditii, preferabil sa umbli cu ceva cash la tine decat sa-ti expui orice cheltuiala pe un monitor. Iar daca un inspector fiscal se leaga de suma in numerar cheltuita, dar ridicata de la bancomat, atunci consider ca nu mai are rost sa stai in Romania. Contrabanda cu tigari, alcool, droguri si alte produse aflate la mare cautare pentru consum imediat este in floare. Nu cred ca mafiotii si traficantii de profesie se vor incurca in detaliile introduse de ANAF. Cine e chitit sa fure statul va fi mult mai atent. Cine dadea tepe ANAF-lui va da si de aici inainte. Cine avea in sange sa nu plateasca la timp furnizorii sau, mai rau sa nu mai plateasca deloc anumite facturi, o va face la fel ca inainte. Din experienta mea de peste 25 de ani, ca antreprenor pur-sange, caracterul unui om care are sau conduce o afacere legala sau mai putin legala se transmite direct la nivelul gestionarii acesteia. Din cand in cand inspectorii fiscali mai prind cate un “pestisor”. “Pestii de captura”, care sunt mult mai prevazatori si experimentati sa traiasca in ape tulburi, ma tem ca vor gasi solutii sa scape bine-merci, ca si pana acum. Aveti idee cam cate sute de milioane de dolari/euro s-au transferat, in ultimile trei decenii, prin banci, din Romania in strainatate? BNR ar fi trebuit sa stie. De ce se face ca nu stie e simplu de banuit! Pentru ca nu s-a dorit sa afle si poporul cum sta treaba cu asa-zisul secret bancar. Secret e numai pentru popor….Daca astazi mergeti la orice banca si vreti sa scoateti cash peste 10.000 euro trebuie sa dati declaratie ce faceti cu banii. Statul roman vrea sa stie tot. OK, pot sa inteleg. Chiar si sa accept. Dar vreau sa stiu si eu cat a platit Ministerul Sanatatii pe un vaccin. De ce? Ca fapt divers, ca e de actualitate subiectul! Eu, cetatean roman, vreau sa se aplice aceeasi transparenta si pentru banii cheltuiti de statul roman. Orice contribuabil e obligat sa declare tot ce i se cere, dar cand statul este chemat sa dea socoteala de un contract sau o factura enorma, fie nu se mai gaseste contractul (vazi cazul Bechtel), fie toti bugetarii responsabili se fac ca ploua sau nu inteleg intrebarea, fie transparenta nu apare pentru politicieni in DEX. Integral: https://ziare.com
ASF, sursă de scandaluri și de nepotism pe salarii uriașe Autoritatea pentru Supraveghere Financiară (ASF), o instituție în care posturile sunt vânate de politicieni și familiile acestora pentru salariile impresionante, a fost în mai multe rânduri ținta unor scandaluri. Instituția a anonimizat veniturile angajaților pe siteul propriu, declarațiile de avere fiind completate cu bară în dreptul salariilor și al numelor soților. Motivul este unul tot mai des întâlnit printre funcționarii statului, pretextul fiind o clauză de confidențialitate eliberată de angajator, clauză care este trimisă la Agenția Națională de Integritate (ANI). Agenția primește declarațiile de avere complete, dar anonimizează salariul în baza unui articol din Codul Muncii, care spune că „prin clauza de confidenţialitate părţile convin ca, pe toată durata contractului individual de muncă şi după încetarea acestuia, sa nu transmită date sau informaţii de care au luat cunoştinţă în timpul executării contractului, în condiţiile stabilite în regulamentele interne, în contractele colective de muncă sau în contractele individuale de muncă”. Șefi cu voia Parlamentului Din analiza declarațiilor de avere ale angajaților ASF care au depus aceste documente în 2020, rezultă, fără echivoc, faptul că instituția este populată de rude ale politicienilor…. Consiliul ASF este compus din 9 membri, aceștia fiind și cei mai bine plătiți funcționari ai instituției. Respectând „tradiția” instituției, șefii au susținere exclusiv politică, fiind votați de majoritatea parlamentară. Cei mai mulți dintre ei au fost votați de parlamentarii PSD- ALDE, în noiembrie 2018. Excepție reprezintă directorul instituției, Nicu Marcu, susținut recent în funcție atât de PSD, cât și de PNL. Elena Dascălu, vicepreședinte al ASF, a fost în 2017 consilier de stat al premierului Mihai Tudose, iar în mai 2018 preşedinte al Consiliului de Administraţie de la Electrica. În noiembrie 2018 a fost numită de Parlament vicepreşedinte al Autorităţii de Supraveghere Financiară. Potrivit declarației de avere, a câștigat în 2019 664.000 de lei, la care se adaugă pensia de 130.000 de lei. În total, prim-vicepreședintele ASF a încasat în 2019 800.000 de lei, adică 14.000 de euro pe lună. Cristian Roșu, vicepreședintele ASF a primit în 2019 un salariu de „doar” 612.000 de lei, adică 10.500 de euro pe lună. Ștefan Daniel Armeanu este alt membru al Consiliului ASF. În 2019, Armeanu a încasat 638.000 de lei, iar soția sa, având funcția de „consilier” fără să se precizeze unde, alți 133.000 de lei. Gabriel Grădinescu – vicepreşedinte al (ASF), responsabil cu piaţa de capital din România, a încasat din această funcţie suma de 618.652 de lei în anul 2019, ceea ce corespunde unui venit lunar de 51.550 de lei, adică 10.860 de euro….. Pile, cunoștințe și relații la ASF Susținerea politică sau relațiile de familie sunt criterii decisive pentru a fi angajat la ASF, inclusiv în cazul angajaților de rînd, nu doar pentru cei numiți de Parlament. Familia Baciu, Bogdan și Monalisa, câștiga, în 2016, de la ASF 150.000 de lei, declarațiile pe 2020 fiind anonimizate, inclusiv la numele soțului sau la adresa angajatorului. La fel a provcedat și Angela Bichi, responsabilă de Controlul sectorului Asigurări din cadrul ASF. Ea și-a anonimizat salariul dar și numele soțului sau al instituției care-l plătește, respectiv Banca Națională a României, soțul ei fiind consilierul guvernatorului Mugur Isărescu…..Pe site-ul ASF apar doar 193 de persoane cu funcții de conducere care lucrează în cadrul Autorității, numărul total al angajaților fiind mult mai mare. În 2016, instituția avea 480 de angajați. Integral: https://romania.europalibera.org
Video Exclusiv Deliciile banului public în provincie: Când preotul e și director, subalterni sunt rudele; Când nu-ți place slujba, stai acasă 9 luni Caz incredibil la Biblioteca Municipală din Câmpulung Muscel. Directorul, care este şi preot, a falsificat chiar în faţa primarului semnătura de pe un document oficial. Este vorba despre cererea de concediu a fiicei sale, angajată şi ea a bibliotecii. De altfel, întreaga familie a directorului lucrează acolo. În plus, un funcţionar al Primăriei nu a mai venit la serviciu timp de nouă luni de zile. Iniţial a spus că este bolnav, apoi a recunoscut că nu îi mai place slujba. Spune că a ales să lucreze la stat pentru aici postul este mai sigur şi mai bine plătit. Urmăriţi cum s-a întâmplat totul într-un nou episod al campaniei „Statul la Stat”. La biblioteca municipală lucrează o întregă familie. Tatăl, Ştefan Ştefănescu, este director şi, în acelaşi timp, preot la o biserică din oraş. Şi-a adus lângă el fiica şi ginerele, iar soţia se ocupă de contabilitatea instituţiei. La apariţia primarului, fiica directorului nu era la serviciu…..Prins cu minciuna, preotul recunoaşte că el este cel care a comis ilegalitatea şi a semnat cererea în locul fiicei sale chiar atunci, pe loc….Apoi, preotul-director mai face o mărturisire. La angajarea fiicei sale a facut parte chiar din comisia de evaluare. Spune însă că nu crede să fi fost vreun conflict de interese…..Între timp îşi face apariţia şi soţia preotului. Lucrează la muzeul din oraş, dar ţine contabilitatea şi pentru Bibliotecă, treabă pentru care este plătită separat….. La Casa de Cultură lucrează şi două profesoare de canto. În momentul vizitei, lipseau. Chiar dacă de la începutul pandemiei nu s-a mai organizat niciun curs de canto, directorul susţine că au activitate intensă. Activitate de teren….. Registrul Agricol dăunează grav la coloană și la psihic Vă propunem, acum, să faceţi cunoştinţă cu un angajat al Primăriei care timp de nouă luni de zile nu a mai dat pe la serviciu. Într-o zi le-a spus colegilor că s-a îmbolnăvit şi dus a fost…..O concluzie dureroasă dar cât se poate de adevărată. Am văzut câteva exemple din ce înseamnă un stat sufocat de funcționari care, de multe ori, doar mimează munca. Oameni care nu au cum să performeze şi să ofere cetăţenilor un serviciu de calitate atât timp cât rămân să lucreze într-o instituţie publică doar pentru că postul este mai sigur şi mai bine plătit. Integral: https://www.digi24.ro
De la numerologie la ”România Educată” 1.Religiozități arhaice în contemporaneitate O doamnă inspector din Galați a dat o circulară școlilor cu privire la un ”training” (inevitabil, online) de numerologie care ”le e adresat cadrelor didactice” din subordinea dânsei. Câțiva oameni de carte – pe care doar faptul că sunt vocali îi face să pară numeroși – au reacționat rapid, denunțând impostura. Problema e aceea că majoritatea dascălilor din Galați (sau din orice altă parte a țării) n-ar fi avut nimic de obiectivat. Dacă le-ar fi fost prezentată friendly, numerologia ar fi intrat în categoria elucubrațiilor spirituale gen Dulcan, ”creaționism științific”, ”psihologii motivaționale”, astrologie, ”puterea tămăduitoare a apei/pietrelor/icoanelor” etc. Ar fi fost de așteptat ca singurii indignați de asemenea pseudo-științe să fie cei din anumite culte protestante pentru care – de data asta în mod corect – asemenea teorii și practici țin de domeniul magiei (care e opusă credinței, așa cum o înțeleg ei) și ar fi refuzat să-și trimită copiii la orele în cauză (dacă ”trainingul” ar fi avut și consecințe practice). Nu trebuie să fim de acord cu ei și asupra altor lucruri, dar aici chiar au dreptate: e vorba de magie, adică de credința că universul e însuflețit, că sufletul nostru e în comuniune cu ”marele suflet universal” și că – prin niște ritualuri sau ”tehnici” spirituale – ne putem ”acorda” cu fondul universului sau chiar putem capta ”energiile” lui pentru a le folosi în beneficiu propriu. De asemenea, nu trebuie să fii un cunoscător foarte rafinat în istoria religiilor, ori în cea a științei pentru a ști că majoritatea formelor de religiozitate arhaică și chiar știința modernă la începuturile ei au împărtășit asemenea credințe. În fine, o educație religioasă autentică i-ar fi învățat pe oameni faptul Dumnezeu – în calitatea lui de Creator ”al tuturor celor văzute și nevăzute” – e transcendent (adică e separat de lumea aceasta și nu e parte a ei) și că Providența (adică logica desfășurării creației) este, pentru cel care o ia în serios, obiect al credinței și nu al speculației realizate cu mijloace umane. Pentru cel care o trăiește cu adevărat, religa e conștiința legăturii sale cu Dumnezeu și a dependenței de Acesta, și în nici un caz faptul că Dumnezeu poate fi influențat de oameni prin tot felul de ”tehnici” și procedee magice…. Spun aceste lucruri deoarece, așa cum d-l Cristian Presură observa recent, ”programul-cadru” al orelor de liceu face un loc mult mai mare religiei decât orelor de științe (în mod particular de fizică, la care se referea dânsul). Partea proastă e aceea că, pe de o parte, religia e percepută (de marea masă a societății) ca o contrapondere a sufletului (Noica ar fi spus, mult mai corect, a suflețelului) la materialismul dezolant al timpurilor pe care le trăim, pe de alta că (în școală) se face – cel mai adesea – la nivelul apologiei unor practici ritualice mai apropiate de magie decât de fondul credinței creștine. Nu am văzut nici un studiu detaliat care să ne spună ce anume înțeleg elevii din ceea ce li se predă și cu ce rămân la capătul a 12 ani (!) de asemenea ”educație”. Nu e clară nici formarea profesorilor ce țin această disciplină. …. Există, la scară mare, un fond de credulitate pe care prind conspirativitele de tot soiul, de la cele cu Revoluția făcută de ”turiști ruși”, la ”persecutarea” lui Donald Trump, și de la ubicuitatea lui Arsenie Boca la ”cifra fiarei” din carduri, cip-uri și – mai nou – din vaccinul anti-Covid. Față de lucrurile acestea (și de multe altele) ne comportăm ca niște copii: nu le înțelegem – între altele, pentru că nici nu facem efortul de-a le înțelege – și ”completăm” cadrul cam pustiu al zvonului preluat de te-miri-unde cu culorile imaginației (și mai ales ale spaimelor) noastre. Invers, cu aceeași candoare, ne investim speranțele în tot soiul de ciudățenii culese din varii locuri: de la Caritas la feng-shui și de la yoga la numerologie. O educație pertinentă, făcută deopotrivă acasă, la școală, prin media și prin lecturi, ne-ar fi făcut să zâmbim amuzați la propunerea ”trainingului” de numerologie sau la prezentarea unui amplificator de chitară pe post de cip subversiv (à propos, în țara ”geniilor informaticii”, câți elevi de-a X-a mai știu citi o schemă electronică simplă?). Faptul că asemenea situații, ba cu ”proful” TikTok, ba cu ”trainingul” minune atestă o carență uimitoare a educației (inclusiv a celei teologice) în lumea noastră. Și mai atestă ceva: că nu suntem orășeni decât pentru că cumpărăm de la Lidl și Kaufland; în rest – adică acolo unde lucrurile sunt cele mai importante, pe plan interior – suntem la fel de rurali ca strămoșii noștri. Orașul nu e pentru noi decât un sat inform din care a dispărut coeziunea de clan a celui din care-am plecat. 2.Nebunia proiectelor Și totuși, vă veți întreba, cum se poate ca inspectori școlari – și nu doar unul – să distribuie o asemenea enormitate? Foarte simplu. Doamna (și alți domni) în cauză au de ”bifat” niște ”activități” (acum online) care se cuantifică în ”punctajele” după care sunt ”evaluați” (de inspectorul general, de ARACIP, de Minister) și după care li se stabilesc primele și premiile. În urmă cu câțiva ani era moda ”granturilor POSDRU” din care s-au făcut mii de proiecte. Fie-mi îngăduită o conjectură: probabil cel mult 10 % din ele au fost făcute pentru realiza ceva util; restul, de 90 %, n-au fost nimic altceva decât niște abureli la fel de deștepte ca numerologia, menite a toca banii Uniunii Europene. Îngăduiți-mi să vă dau câteva titluri, culese de pe internet: ”Șansa la demnitate”, ”Academia de antreprenoriat bazat pe cunoaștere”, ”Doctorat în economie la standardele Europei cunoșterii (DoEsEC)”, ”Practica de calitate pentru manageri – manageri în practica de calitate!”, ”Societatea bazată pe cunoaștere – cercetări, dezbateri, perspective”, ”ASA DA! – Asigurararea Sănătății și securității angajaților – Deziderat de Atins!”, ”O șansă în plus”, ”Către un viitor durabil”, ”FUNCTIONARUL ELECTRONIC”, ”Un viitor mai sigur!”, ”Cariera e în mâinile tale!”, ”Împreună pentru ocupare” (?!) și – mai aproape de noi – ”Porți închise abandonului școlar” (eu le-am luat de pe: Lista actualizată a proiectelor finanţate din POSDRU old.fonduri-ue.ro › posdru › images › downdocs › lista… Dacă vă simțiți triști în aceste zile ale unui anotimp incert, vă puteți îmbunătăți starea – fără numerologii și feng-shui-uri – doar citind de pe asemenea liste.)…..Nu are rost să ne indignăm, ”Cumpănașu” e un nume generic pentru mii de alții – toți cu diplome, unii dintre ei clienți ai d-nei Emilia Șercan, alții ai d-lui Valeriu Nicolae, alții (încă) anonimi – care au sifonat banul public (în acest caz european) sub genericul: ”dacă tot e, de ce să nu-l luăm?”. Nu m-ar mira să aflu că și doamna de la Galați (și alți ”diseminatori” ai celebrului ”training”) au luptat din greu – chiar dacă nu ca ”șefi de proiect” – pe vremea ”de aur” a POSDRU-urilor. Își imaginează cineva că astfel de oameni chiar sunt atenți la un titlu? Din punctul lor de vedere, titlul e făcut doar ca ”să meargă”. Iar o sintagmă așa cool ca ”o 9 legătură dascăl – elev” trebuie că va fi fost exact ceea ce d-na inspector (sau șefii dânsei) vor fi dorit să audă pe fond de pandemie. Probabil că termenul de ”numerologie” nu-i va fi spus decidentului nimic clar: ceva cu numere, cine știe, poate legat de aritmetică, n-ar fi exclus cu jetoane, culori sau aplauze la comandă. Adevărul e acela că, după sute de asemenea ”proiecte” – la fel de ”inteligente” și de ”utile”, nimeni nu le mai întregistrează conținutul sau măcar ideea de bază. …Problema cea mare a unei lumi primitive și sărace e aceea că nu cunoaște umanul care e comun tuturor oamenilor. Pentru ea nu există decât două realități: lupta – pe viață și pe moarte – pentru putere (sancționată fie de privilegii, fie de umilință) și solidaritatea de clan (pentru că nu ești ”om” cu adevărat decât în familia ta). În numele acestei stări de lucruri s-a omorât în Război, odată cu instaurarea comunismului, s-au falsificat cifre și statistici pe vremea lui Ceaușescu și în deceniile de după. Și, tocmai de aceea, se pleacă orbește din țară. Cei ce se duc nu caută doar un salariu mai bun, ci – poate în primul rând – o lume în care, chiar dacă nu cunosc ”pe cineva”, sunt tratați ca oameni. Adică nu trebuie să umble la portofel în fața portarului, a funcționarului de la orice ghișeu, a ”băiatului” ce decide – după propria-i voință – fericirea sau nefericirea ta, a profesorului, a doctorului, a celui de la cablu și practic a oricui. Cei care părăsesc România caută o lume în care ceilalți sunt deschiși față de ei (și, așa, învață și ei să se deschidă față de alții) și fug de ”țara” în care cea mai măruntă atenție trebuie cumpărată. Dincolo de enormitatea ”numerologiei” e realitatea tristă a indiferenței față de ceea ce se face și față de cei cărora le e destinată activitatea în cauză….. 3.Profesori ”pe puncte” ”Prima formă de manifestare a răului constă într-o patologie a discernământului.” – spunea Andrei Pleșu. Nimic din ceea ce am spus mai sus nu justifică faptul că un om cu studii superioare ia drept bun titlul unui training în care apare termenul de ”numerologie”. Varianta cea mai probabilă e aceea că cea/cel de la care a pornit totul nu știe ce înseamnă cuvântul. Ca om de catedră, ar fi trebuit să aibă un orizont de cunoștințe – formate în anii de studiu – în care să fie și elemente de istoria științei și a religiilor care să-i permită să înțeleagă ”din prima” la ce se referă un cuvânt nu tocmai uzual. Din păcate, trebuie să spunem limpede că lucrurile nu stau nici pe departe așa. Cultura generală și cea domenială, adică fondul – cu profunzime variabilă – pe care se proiectează și în funcție de care dobândesc consistență cunoștințele absolvenților noștri (fie de liceu, fie de facultate) nu mai e nimic altceva decât o enormă absență pe care fâlfie, purtate de vântul modelor, petice de ”informații” deprinse în familie, auzite pe la cunoscuți, culese din social-media sau de la televizor. Cultura a fost abolită de facto – fără nici un decret pe subiect – în școala românească Integral: https://www.contributors.ro
Cu stiletto pe pârtia de ski sau cum mint politicienii că… depolitizează educația Politicienii, noi și vechi, vor să… depolitizeze educația cu grația unei doamne care, după șampania de anul nou, o ia pe pârtia de ski încălțată cu stiletto… Există totuși speranță, președintele Iohannis promițând recent organizarea concursurilor ”ca la carte”. Să vedem însă despre ce ”carte” e vorba. Chiar dacă lucrurile sunt foarte simple, niciun politician nu le explică, în schimb toți își fac PR pe seama acestei chestiuni fundamentale. Nu le explică pentru că, în opacitatea cețoasă, pot fi făcute orice mișculații, pe care ei, politicienii, știu să le ambaleze în fraze meșteșugite din care nu pot să lipsească “depolitizare”, “bun profesionist”, “concurs corect”, “menegiment profesionist” și alte baliverne. Așadar, fiat lux! Singura nevoie a societății pe care politicienii trebuie să o satisfacă e să avem directori buni. Directori cu știință de carte și pedagogie, gospodari, cu autoritate în fața corpului profesoral, părinților, elevilor, primarului, inspectorului școlar general și a comunității. Restul e periferic: vârsta, sexul, etnia, apartenența politică nu trebuie să intereseze și nici nu e legal să intereseze pe cineva. E de o ipocrizie grețoasă să ceri directori care să nu fie membri ai vreunui partid politic: apartenența politică e un drept garantat prin Constituție și nu poate fi luat directorilor decât tot prin Constituție. Nu apartenența la un partid e problema, ci condiționarea accesului la funcție de apartenența la un partid. Dar pe cine mai interesează logica astăzi? Rețineți așadar: singurele elemente care trebuie să fie corect legiferate sunt: a) calitatea omului și b) absența mijloacelor de a condiționa accesul în funcția de director de apartenența politică … Subliniez că, oricât ai fi de intransigent și de informat, e imposibil de controlat de către minister modul de desfășurare al celor 8000 de concursuri: nu poți să urmărești dacă pila preotului din satul X e mai capabilă ca pila șefului de post, ai în schimb datoria să te asiguri că toți candidații, indiferent de sistemul PCR (pile, relații, cunoștințe) căruia îi aparțin, sunt de calitate. Cum a fost, ulterior, deturnată această măsură? Destul de simplu, fără modificarea legii: guvernul plagiatorului Ponta, prin ordinul OMECTS 4838/2012, semnat Andronescu, a denaturat toate criteriile de calitate stabilite de mine, perimțând și nulităților accesul în “corpul experților” în care, de-acum, erau prezenți și oameni capabili și oameni slab pregătiți. B: Ce am făcut pentru a mă asigura că accesul la funcție nu e condiționat de apartenența politică? Simplu conceptual: – am evitat ca politicul să impună directorul de sus în jos, pe verticala de putere ministru-inspector școlar general, legiferând organizarea concursului pentru director de jos în sus, de către consiliul de administrație al școlii, din care fac parte profesori (6 din 13 membri), reprezentanții părinților (3 din 13 membri), și ai primăriei (1 din 13 numit de primar și 3 din 13 numiți de Consiliul Local). E limpede că într-o asemenea compoziție în care toți cei interesați sunt reprezentați, e aproape imposibil de impus un director pe criterii politice. E vorba de (art. 257 și 258 din Legea 1/2011, inspirat de raportul comisiei Miclea). – În plus, fapt esențial, am prevăzut că în caz de vacantare a postului, devine director o persoană numită de consiliul de administrație, adică din nou de jos în sus, mult mai greu de influențat pe criterii politice. De ce anume e importantă această ultimă prevedere? Pentru că una din șmecheriile des utilizate pentru a avea directori cu cheie politică în spate constă în a aștepta ca mandatul directorului (obținut prin concurs, sub un guvern de culoare politică diferită) să expire, și numirea ”temporară”, dar care în realitate dura cât dura și sprijinul politic al respectivului, de sus în jos, de către inspectorat, adică, în practică, de filiala locală a unui partid. …. Câteva concluzii:
- Soluția corectă azi este o revenire la varianta originară a Legii 1/2011 pentru că dacă se organizează concursuri de directori conform legii actuale, condiționarea accesului la funcția de director de apartenența politică e ga-ran-ta-tă.
- Așa cum am arătat mai sus Legea 1/2011 prevedea cu precizie cea mai bună soluție pentru a ne asigura că cei care participă la concurs sunt de calitate și că este imposibilă condiționarea accesului la funcția de director de apartenența politică. Conform Legii 1/2011 se asigură reprezentarea în comisia de concurs a celor interesați de bunul mers al școlii: profesori, părinți, primărie.
- Responsabili de modificările prin OUG ale Legii 1/2011 sunt binomurile Ponta/Pricopie și Cioloș/Dumitru, aceștia din urmă aducând modificări minore răului făcut de OUG semnat Ponta/Pricopie. Consider că OUG 96/2016 (Cioloș/Dumitru) a ratat șansa de a repara ceea ce stricase Ponta.
- Îi îndemn pe habarniști, așa cum dovedește că e în ale educației domnul vicepremier Barna, să se abțină de la comentarii publice și de la reinventarea apei calde și să pună mâna să citească legislațiem că nu e greu. Aceste lucruri, spuse de vicepremier, nu de un wanabe de opoziție introduc confuzie. Integral: https://www.contributors.ro
Raport al unor oameni de știință de top: Amenințarea la adresa existenței tuturor formelor de viață este mai mare decât s-a crezut Planeta se va confrunta cu un viitor cumplit, extincție în masă a vietăților, un declin al sănătății indivizilor și tulburări sociale puternice generate de schimbările climatice, avertizează o echipă internațională de cercetători, conform The Guardian care citează un articol de specialitate, publicat de această echipă. Toate acestea sunt consecința ignoranței și lipsei de acțiune în ce privește schimbările climatice – oamenii încă nu au realizat că situația în care ne aflăm este extrem de urgentă și că nu numai omenirea dar și viața pe planetă este pusă în pericol de comportamentul iresponsabil susținut al societăților. Cei 17 experți, printre care și profesorul Paul Ehrlich de la Universitatea Stanford din Statele Unite, spun că planeta se află într-o stare chiar mai proastă decât mulți oameni, chiar cercetători, au crezut. „Scara la care au ajuns amenințările asupra biosferei și tuturor formelor de viață, inclusiv asupra omenirii, este atât de mare încât este greu de înțeles chiar și pentru cei mai informați experți”, scriu cei 17 specialiști într-o lucrare în Frontiers in Conservation Science, un articol care are la referințe peste 150 de alte studii care detaliază cele mai mari probleme ecologice cu care se confruntă planeta. Cercetătorii spun că faptul că există o întârziere între acțiunile împotriva lumii naturale și consecințele evidente ale acestor acțiuni face ca impactul să nu fie perceput în mod corect, iar oamenii nu își dau seama cât de gravă este problema în acest moment….. În articol se avertizează că ne așteaptă migrații în masă, din ce în ce mai multe pandemii și conflicte pentru resurse, iar acestea vor fi inevitabile dacă nu se acționează rapid și consistent.„Apelul nostru nu este la capitulare – vrem să dăm «dușul rece» decidenților pentru a înțelege că trebuie să înceapă să planifice și să acționeze pentru evitarea acestui viitor cumplit”, adaugă cercetătorii. Pentru a putea gestiona enormitatea acestei probleme, însă, este nevoie de schimbări drastice la filosofia capitalismului global și în domenii precum educația și egalitate, se arată în articol. Printre aceste schimbări de substanță ar putea fi și renunțarea la ideea creșterii economice perpetue, renunțarea la folosirea combustibililor fosili și încheierea activităților de lobby distructiv al companiilor. În ultimii 10 ani nu a fost înregistrat niciun progres în țintele de mediu Raportul cercetătorilor vine în contextul în care guvernele lumii nu au reușit să atingă nici măcar o țintă de biodiversitate Aichi, stabilite de ONU în 2010 prin protocolul de la Nagoya. Este vorba de a doua oară în care guvernele eșuează în a-și atinge obiectivele de mediu Din acest motiv, estimările ONU arată că aproximativ un milion de specii ar putea dispărea, multe dintre ele chiar în deceniile următoare….. Oceanele ating temperaturi record din nou în 2020, în ciuda scăderii emisiilor de carbon generată de lockdown-uri În 2020, apa oceanelor a ajuns la cea mai ridicată temperatură înregistrată vreodată în istorie, o altă consecință a fenomenelor meteo extreme și schimbărilor climatice. Peste 90% din căldura captată de emisiile de carbon este absorbită de oceane – încălzirea accelerată a apelor reprezintă semnalul incontestabil al crizei cu care ne confrumtăm. Din 2015 și până în 2020, temperatura oceanelor a depășit recordul an de an, iar nivelul încălzirii din 1986 și până astăzi este de opt ori mai mare decât cel înregistrat între 1960 și 1985. Măsurătorile din 1940 până astăzi arată că oceanele sunt mai calde decât au fost în ultimii 1000 de ani și se încălzesc mai repede decât au făcut-o vreodată în ultimii 2000. Apele mai calde furnizează mai multă energie pentru furtuni, fapt ce le face mai severe, iar în 2020 a fost depășit recordul de furtuni tropicale în Atlantic – 29. Încălzirea oceanelor perturbă, de asemenea, și cantitatea de precipitații, care la rândul ei duce la inundații, secetă și incendii de pădure. Dezastrele vin în cascadă – oceanele din ce în ce mai calde duc și ele la topirea ghețarilor existenți, fapt ce ridică și nivelul mărilor. Integral: https://www.digi24.ro
Așa da! Terasa cu mici din Obor amenajează și centru de vaccinare Vaccinare smart! Prostul exemplu al autorităților, care se ceartă cum să vaccineze în loc să facă ceva util, a fost ignorat de oamenii care fac mici la Terasa Obor. Aceștia au deschis un centru de vaccinare chiar lângă terasă și toți care se vaccinează primesc bonus un mic, o chiflă și muștar. Cei de la Terasa Obor spun că o halbă de bere rece elimină orice disconfort în momentul injecției și că e bine să bagi câțiva mici înainte, ca să fortifici organismul. ”Vaccinul ajută, dar tot imunitatea e de bază, și asta se construiește la noi, cu usturoi”, spune Decebal Popescu, patronul Terasei Obor. Cei care sunt vaccinați la Obor nu au nevoie de certificat, pentru că miros a mici câteva zile. Pentru o imunitate deplină, trebuie refăcut vaccinul, dar tot la Obor, după 2 săptămâni. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00071-6?utm_source=Nature+Briefing&utm_campaign=036ffa0609-briefing-dy-20210114&utm_medium=email&utm_term=0_c9dfd39373-036ffa0609-44146089
Cam 5 luni imunitate dupa prima vindecare de covid.
Incepe sa se contureze o impresie ca s-ar putea sa se scape de / diminueze vechea gripa / flu / influenza cum ii mai zic astia… mult mai putine cazuri in US, Europa fata de ani precedenti datorita lui mask-up.
“Cati bani a incasat Tel Drum de la statul roman in 2020. Aflata in insolventa si judecata pentru fraude cu fonduri UE, compania este in continuare prospera
Societatea Tel Drum, aflata in stare de insolventa si judecata pentru fraude cu bani europeni, a castigat si anul trecut contracte cu statul roman, mai putine decat in 2019, anul condamnarii lui Liviu Dragnea la inchisoare, dar cu o valoare similara.
In 2020, Tel Drum a reusit sa castige patru contracte cu statul roman, in valoare totala de 136 de milioane de lei, comparativ cu sapte contracte, care se apropie de suma de 120 de milioane de lei, obtinute in 2019, anul condamnarii lui Liviu Dragnea, pe care procurorii DNA il acuza ca ar controla Tel Drum prin interpusi.
Majoritatea contractelor au fost semnate cu Consiliul Judetean Teleorman, condus acum de Adrian Ionut Gadea, considerat un apropiat al lui Liviu Dragnea, care i-a luat apararea fostului lider PSD dupa condamnare. Inaintea lui Gadea, institutia a fost condusa de Danut Cristescu.
Contracte de 136 de milioane de lei
La final de octombrie, Tel Drum castiga de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere contractul, tip acord cadru pentru urmatorii patru ani, pentru intretinerea curenta pe timp de iarna a autostrazilor si a drumurilor nationale din administrarea Directiei Regionale Drumuri si Poduri Bucuresti, subunitatea Alexandria. Pentru 34,7 milioane de lei, Tel Drum trebuie sa monteze si sa demonteze parazapezi, sa deszapezeasca si sa ofere informatii privind starea drumurilor.
Tot Tel Drum deszapezeste in aceasta iarna si drumurile judetene din Teleorman, potrivit unui contract subsecvent, parte a unui acord cadru incheiat in 2017. Anual sunt incheiate contracte subsecvente. Compania a primit cate 20 de milioane de lei in 2017, 2018 si 2019. In baza acordului cadru, firma a primit, pana acum, 60 de milioane de lei si urmeaza sa primeasca alte 20 de milioane de lei pentru 2020.
In luna septembrie, compania a incheiat un contract in valoare de aproape 23 de milioane de lei, pentru modernizarea drumul judetean 612, Radoiesti – Saceni, in lungime de 11,8 kilometri….”
https://ziare.com/stiri/autostrada/tel-drum-in-insolventa-contracte-cu-statul-roman-in-2020-1656477
“Norway Warns of Vaccination Risks for Sick Patients Over 80
Norway says there are risks that Covid-19 vaccinations may be too risky for the very old and terminally sick, after 23 people died within a short time of receiving their first shot.
Of those deaths, 13 have so far been autopsied with the results suggesting that common side effects may have contributed to severe reactions in frail, elderly people, according to the Norwegian Medicines Agency.
“For those with the most severe frailty, even relatively mild vaccine side effects can have serious consequences,” the Norwegian Institute of Public Health said. “For those who have a very short remaining life span anyway, the benefit of the vaccine may be marginal or irrelevant.”
Norway has so far given at least one dose to about 33,000 people, focusing on those considered to be most at risk if they contract the virus, including the elderly. Most of the shots given are from BioNTec/Pfizer, with the Moderna vaccine now also being administered.”
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-15/norway-warns-of-vaccination-risks-for-sick-patients-over-80
“Platforma online și numărul de telefon pentru programări în etapa a doua de vaccinare nu funcționează, la peste o oră de când ar fi trebuit să se dea, oficial, startul înscrierilor
Platforma online de programare pentru etapa a doua a campaniei de vaccinare împotriva COVID-19 și numărul unic de telefon la care ar trebui să se poată face programări – 021.414.44.25 – nu funcționează în acest moment, în condițiile în care astăzi, la ora 15:00, ar fi trebuit să se dea, oficial, startul înscrierilor pentru etapa a doua a vaccinării.
După ce în prima etapă a campaniei s-au putut vaccina doar cadrele medicale, în etapa a doua au dreptul să se programeze la vaccinare persoanele cu vârsta peste 65 de ani, bolnavii cronici și angajații din “domenii cheie”. Referitor la nefuncționarea platformei, Serviciul de Telecomunicații Speciale precizează că aceasta nu este blocată din cauza numărului mare de accesări, ci este în procedură de actualizare, deoarece în acest moment se realizează transferul tuturor serviciilor de pe platforma disponibilă pentru etapa 1 pe varianta actualizată pentru etapa 2.
“Specialiștii STS desfășoară activitățile tehnice necesare pentru asigurarea funcționării în condiții de siguranță a platformei de programare la vaccinare”, mai precizează reprezentanții Serviciului de Telecomunicații Speciale. …”
https://www.hotnews.ro/stiri-sanatate-24542816-platforma-programare-numarul-telefon-pentru-programari-pentru-etapa-doua-vaccinare-nu-functioneaza-ora-cand-trebuit-dea-oficial-startul-inscrierilor.htm
Buna ziua…pt București platforma funcționează
Felicitari… sper pentru programare 🙂
Seara buna .
Mâine dimineața nevasta la vaccin.
Cu Moderna că Pfizer e in cantități insuficiente.
(nu e explicat de ce 30 % din dozele primite de Italia trebuie ținute ca rezervă. Culmea , nu explică nici ministrul de resort care a dat acest ordin )
Pina in seara asta , in Italia au fost vaccinați COVID peste un milion persoane.
Cifra mare dar raportat la 60 milioane locuitori , ridicolă.
Continua problemele de personal , doze suficiente , seringi și în special organizare.
Romanica se gaseste si aici, cum naiba sa lipseasca?….
https://www.citizensforethics.org/reports-investigations/crew-reports/president-trump-legacy-corruption-3700-conflicts-interest/