Revista Presei – 15 august.”România, patria perfectă pentru un loc „călduț” la stat. ”Bugetarii merg în vacanță gratuit din bani publici, au bonuri de masă, sporuri, prime și alte beneficii””
15/08/2022 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de luni, 15 august! Aversele şi descărcările electrice vor fi pe parcursul întregii zile de luni. Valorile termice de peste zi se vor încadra, în general, între 15 şi 23 de gr, iar pe timpul nopţilor nu vor depăşi 12 gr. Deci, sunt puţine şanse să vedem soarele la munte. Pe litoral va ploua în reprize, temperaturile maxime vor oscila între 27 şi 30 de gr, iar minimele, între 20 şi 22 de gr. De asemenea, apa mării va avea 24 – 26 de gr. Pentru luni, de Sfânta Maria, în Capitală, vom avea maxime de 28-29 de gr. Până la ora 22:00, vor fi de asemenea perioade în care se vor semnala averse torenţiale. De asemenea, vor fi descărcări electrice şi intensificări ale vântului.
“De ce doar unii oameni fac diabet de tip 2? Un studiu deslușește misterul …. Aceasta este o afecțiune care are un impact asupra modului în care organismul metabolizează glucoza, un zahăr care este o sursă majoră de energie. Afecțiunea era cunoscută cândva sub numele de diabet cu debut la vârsta adultă. Acest tip de diabet este frecvent asociat cu obezitatea. Pentru unele persoane, acest lucru înseamnă că organismul lor nu reacționează la insulină așa cum ar trebui. În schimb, acesta luptă împotriva efectelor insulinei. Insulina este un hormon generat de pancreas care facilitează intrarea zahărului în celule. Atunci când pancreasul este uzat în ultimele etape ale bolii, persoanele nu mai sunt capabile să genereze suficientă insulină pentru a-și menține nivelul de zahăr din sânge în limitele normale. În ambele scenarii, nivelul de zahăr din sânge crește, iar dacă este ignorat, consecința slăbește mai multe organe importante – uneori grav sau chiar mortal. Supraponderabilitatea, care este adesea provocată de consumul unor cantități excesive de grăsimi și zahăr împreună cu puține exerciții fizice, reprezintă un factor de risc major pentru diabetul de tip 2…..Rezultatele care demonstrează modul în care un anumit tip de microb intestinal face ca țesutul adipos alb să conțină celule macrofage – celule mari ale sistemului imunitar asociate cu rezistența la insulină au fost publicate în Journal of Experimental Medicine….„Experimentele și analizele noastre prezic faptul că o dietă bogată în grăsimi și zahăr acționează în primul rând în țesutul adipos alb, determinând daune legate de microbiotă în procesul de sinteză a energiei, duce la rezistența sistemică la insulină”, a declarat Morgun, profesor asociat de științe farmaceutice la Colegiul de Farmacie OSU. „Tratamentele care modifică microbiota unui pacient în moduri care vizează rezistența la insulină în celulele macrofage din țesutul adipos ar putea fi o nouă strategie terapeutică pentru diabetul de tip 2″…..” Integral: https://alephnews.ro
“Categoria profesională despre care românii cred că este cea mai coruptă. Date surprinzătoare ale ultimului barometru care măsoară percepția corupției în statele UE Românii cred că medicii sunt mai corupți decât politicienii, arată datele ultimului eurobarometru care măsoară percepția de corupție la noi în țară. Întrebați care sunt categoriile profesionale care se folosesc de mită şi abuzul de putere pentru câştig personal, românii au arătat cu degetul spre medici, în primul rând, apoi spre politicieni și polițiști. …. Întrebați despre cadourile sau atențiile oferite cadrelor medicale, cei mai mulți români au spus că au simțit că trebuie să le acorde sau li s-a spus că trebuie să plătească suplimentar pentru serviciile de sănătate. Potrivit barometrului, cei mai mulți au dat sume peste 200 de euro. Pe locul doi se află politicienii, indiferent că vorbim de cei de la nivel locale, regional sau național și partidele politice, ptrivit presasm.ro Nici polițiștii nu stau bine. Un procent de 40% dintre cei chesionați cred că mita și abuzul de putere sunt prevalente în rândul oamenilor legii. În top urmează funcționarii publici care eliberează autorizațiile de construcții și cei care decid câștigătorii licitațiilor publice.” Integral: https://m.ziare.com
“România, patria perfectă pentru un loc „călduț” la stat. ”Bugetarii merg în vacanță gratuit din bani publici, au bonuri de masă, sporuri, prime și alte beneficii” În România în prezent sunt aproximativ 1.300.000 de persoane angajate la stat. În iunie 2022, potrivit informațiilor Ministerului de Finanțe, erau 1.269.712 de posturi ocupate în instituțiile și autoritățile publice. Dintre acestea, 812.395 în Administrația publică centrală, iar 597.099 în instituții finanțate integral din bugetul de stat. Ministerul Afacerilor Interne are 123.753 de angajați, Ministerul Educației 292.021, iar Ministerul Sănătății 18.262 de angajați. Angajați de ordinul sutelor au și celelalte ministere, dar și Administrația Prezidențială sau Parlamentul. Peste 450 de mii de persoane lucrează și în Administrația publică locală….. În absența reformelor, a restructurării aparatului public din considerente electorale, România bugetară a ajuns un monstru birocratic care consumă resurse din ce în ce mai mari. Numai salariile celor 1,3 milioane de bugetari necesită un efort bugetar dublu față de acum 6 ani, de peste 130 miliarde de lei. În primul semestru din acest an, cheltuielile de personal ale statului au atins un adevărat record, de 58,3 miliarde de lei, în creștere cu 4,7%, iar rectificarea bugetară a mai adus un plus de 1,6 miliarde de lei”, a declarat analistul fiscal Adrian Negrescu. România se află pe primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește angajații la stat. Specialistul în fiscalitate este de părere că „pentru mulți români, jobul la stat a ajuns un fel de scop în viață”. „Iar angajările continuă pe bandă rulantă. Spre comparație, în Polonia sunt 800.000 de bugetari la o populație dublă…..” Integral: https://ziare.com
“Ce face Legea de reducere a inflației din SUA: taxează corporațiile, întărește Fiscul și ajută persoanele cu venituri mici / În România, statul a taxat pe toată lumea, iar unii și-au pierdut deja contractele Senatul din SUA a aprobat zilele trecute Legea de reducere a inflației 2022, prin care companiile mari sunt taxate, Fiscul este întărit, iar persoanele cu venituri mici primesc ajutor în privința cheltuielilor legate de sănătate (vezi mai multe detalii ceva mai jos). Dacă ne uităm, prin comparație, la ce a făcut România (prin OG 16/2022), observăm că a supra-taxat pe cei cu venituri mici care lucrează part-time (mulți și-au pierdut contractele, lucru confirmat de datele ITM), a crescut accizele la alcool și țigări, în unele domenii (agricultură, industria alimentară și construcții) salariile angajaților sunt legate de cifra de afaceri a anului în curs, ceea ce înseamnă că în multe cazuri la același brut vor lua ba salariile de până acum, ba mai puțin (în funcție de ceea ce face compania). De anul viitor impactul va fi mai mare, în România, deoarece urmează o nouă serie de majorări: mai crește încă o dată acciza la alcool, crește TVA la băuturile care conțin zahăr la 19%, crește TVA în Horeca la 9% (în plus nu vor mai avea impozit specific: deci trec pe micro sau profit), noi plafoane la PFA (care pot duce la creșteri de prețuri pe zona prestării serviciilor), se schimbă filosofia de microîntreprindere, care în multe cazuri poate însemna costuri mai mari (cu impact pe care, cel mai probabil, în vom vedea în prețuri)…..” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Deficitul comercial va sări în acest an de 31 mld. euro Diferenţa dintre exporturi şi importuri (deficitul comercial) va ajunge în acest an la cel puţin 31 de miliarde de euro – un salt de 35% faţă de 2021 ♦ De dragul istoriei, PIB-ul României a fost în 1990 de 40,8 miliarde de dolari (euro exista pe atunci doar ca proiect şi nimeni nu credea, la acea vreme, că va exista vreodată o monedă mai puternică decât dolarul ♦ Acum euro se bate cu dolarul deşi asta nu este o bucurie pentru UE). Datele publicate marţi de INS arată că România a înregistrat, la şase luni din 2022, un deficit al balanţei comerciale de 15,4 miliarde euro, cu 4,7 miliarde de euro mai mare faţă de perioada similară din 2021. Este o creştere de 43% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La şase luni din 2022, exporturile de bunuri au crescut cu 23,9% faţă de primele şase luni din 2021, până la 44,7 mld. euro, în timp ce importurile au crescut cu 28,5%, până 60,2 mld. euro. Aşa că deficitul comercial a crescut până la 15,4 mld. euro, ceea ce va duce deficitul, pe tot anul, la 30-31 mld. euro. Statul se împrumută din ce în ce mai scump, deficitul bugetar nu scade cât să rupă gura târgului – e mai mic, la şase luni, decât în aceeaşi perioadă a anului trecut (2,8% din PIB, la şase luni din 2021, faţă 1,7% din PIB, la şase luni din 2022). Dar nu este suficient pentru o reechilibrare în câţiva ani. Veniturile statului cresc, dar cresc şi pentru că inflaţia este de 15%…..Cu inflaţia cu două cifre, este de înţeles şi firesc, cumva, dar creşterea cheltuielilor statului va amâna consolidarea fiscală. Deficitele bugetar şi comercial apăsă pe deficitul de cont curent. În 2021, acesta a fost de 16,5 miliarde de euro. La cinci luni din 2022, este deja la 10 mld. euro, cu 79% mai mare decât în primele cinci luni din 2021. Or, cumva, cândva, cursul de schimb leu/valute va avea de suferit….. A încercat cineva “important” să spună, cândva, că, dacă cumperi mere din Polonia, dai de mâncare muncitorilor polonezi. Dar, dacă merele polonezilor sunt mai bune şi mai ieftine, cum reduci deficitul comercial?” Integral: https://www.zf.ro
“Cristian Băcanu (PNL) afirmă că există riscul ca România să piardă bani din PNRR pentru componentele Transporturi, Energie şi Mediu, întrucât nu a fost adoptată Strategia privind calitatea aerului: Ne jucăm cu focul şi riscăm ….. ”Avem un elefant imens în încăpere despre care văd că nu vorbeşte nimeni, aşa că, îmi asum eu acest rol, acela al avertizorului care pune un subiect important pe agenda publică. Le amintesc tuturor celor responsabili că sumele din PNRR pentru Transporturi, Energie şi Mediu sunt condiţionate de adoptarea de către România a strategiei privind calitatea aerului („Programul Naţional de Control al Poluării Atmosferice”)”, a scris Băcanu pe Facebook. Potrivit deputatului, acest program naţional ar fi trebuit adoptat de ceva vreme. ”Din păcate, ne aflăm în plin proces de infringement declanşat de Comisia Europeană, motiv pentru care banii pentru obiective naţionale strategice – de exemplu Autostrada A7 – sunt condiţionaţi de adoptarea acestuia. Da, aţi citit bine, dacă nu ne facem treaba privind calitatea aerului, nu avem drum de mare viteză între Iaşi şi Bucureşti sau plătim acest drum de la bugetul de stat”, a mai transmis liberalul. Potrivit acestuia, ultimul termen asumat de către România pentru adoptarea acestui program a fost iunie 2022 însă, aşa cum ştim cu toţii, acesta a fost deja depăşit. ”Ne jucăm cu focul şi riscăm foarte, foarte mult. Am încredere că Premierul Ciucă îi va convoca pe decidenţii relevanţi la o discuţie pe această temă, iar Guvernul va acţiona eficient ca un adevărat comandament de coordonare a unui task force de acţiune rapidă. Lucrurile nici nu pot sta altfel, trebuie să fim responsabili”, a mai transmis deputatul. Potrivit acestuia, de asemenea, de calitatea aerului depinde inclusiv sănătatea noastră, a tuturor. ….” Integral: https://economedia.ro
“ROMAERO anunță un „plan de restructurare” prin care va crește numărul de angajați de la 690 în prezent la 1.200-1.300 ….Astfel, ROMAERO afirmă că își propune, pe termen mediu și lung, „obținerea unui nivel maxim de eficiență” prin „creșterea progresivă la 1.200-1.300 a numărului de salariați, preponderent direct productivi, în corelație cu dezvoltarea afacerii la o valoare de peste 50 milioane de dolari pe an, în condițiile păstrării activelor productive critice (hangare, hale de producție, laboratoare, birouri, depozite, platforme de manevrare aeronave, diverse anexe, etc.) amplasate pe o suprafață a platformei industriale de aprox. 30 hectare și cu tranziția progresivă spre Tier 1 în relația cu marii producători de aeronave Airbus și Boeing, precum și consolidarea poziției de bază permanentă de inspecție și reparație aeronave, care să aibă posibilitatea ofertării și asigurării serviciilor de linie pentru aeronave civile pe ambele aeroporturi din București ale C.N. A.B., prioritar pentru TAROM S.A”. Printre altele, companie propune mărirea progresivă a numărului de angajați ai unei structuri până la 114 salariați, în acord cu extinderea activităților de mentenanță pentru aeronavele C-27J Spartan și elicopterului S-70I Black Hawk…..” Integral: https://economedia.ro
“Deloitte: O locuinţă în Cluj-Napoca a ajuns la acelaşi preţ cu una în Zagreb, Torino sau Riga Preţul mediu pe metru pătrat la locuinţe a ajuns în Cluj-Napoca la un nivel de circa 1.950 de euro, similar cu cel din oraşe europene precum Ostrava (Cehia), Zagreb (Croaţia), Wroclaw (Polonia), Torino (Italia) şi Riga (Letonia), potrivit studiului Deloitte Property Index, Overview of European Residential Markets. Din cele 68 de oraşe din 23 de ţări analizate pentru realizarea acestui raport, care includ şi alte mari oraşe din ţările luate în considerare, în afară de capitale, 17 au preţuri cuprinse între 1.000 şi 2.000 de euro pe metru pătrat în cazul locuinţelor. Cu o medie de 1.940 de euro pe metru pătrat, Cluj-Napoca se apropie astfel de valorile medii din oraşe precum Cracovia (2.099 de euro/mp), Varşovia (2.406 euro/mp) şi Budapesta (2.566 de euro/mp)…..” Integral: https://www.zf.ro
“Neorinocerizarea (I) Mă frământă oleacă de compasiune pentru teoreticienii putinismului subtil, inși parcă neorinocerizați, care se închină la Putin vituperând împotriva clarității morale, ai cărei apărători ar fi chipurile ”gardieni maligni autoselectați ai moralității publice”. Aceștia, ”gardienii” autodesemnați ai unei ”morale” prezumtiv fanteziste, (nu criminalii lui Putin) ar fi asasinii libertății, căci ar condamna ”imaginari” fasciști și ”putiniști”, cum am auzit spunându-se. Atari osândiri ar fi o nouă formă, de dreapta, a corectitudinii politice și a mișcării de extremă stânga, woke. Aceasta din urmă e o mișcare în opinia mea totalitară. Dar ce e oare ideologia (fascist-filetist-ortodoxistă) în baza căreia și-a declanșat Putin războiul? Nu e de asemenea totalitară? Pe detractorii „gardienilor moralei publice„, nu îi interesează doar (sau prima facies) Putin, ci mai ales desființarea nemiloasă, sistematică a celor care îl condamnă clar. Ce ar fi extrem de amuzant la această poveste, dacă n-ar fi tristă îndoctrinarea unor tineri de către niște tartori bătrâni, care se țin mai în fundal? Faptul că preopinenții înjură din greu, tocmai în numele libertății individuale, ”discernământul” și îi insultă ca ”gardieni autoselectați” pe oamenii reclamând claritatea morală (adică facultatea de a i se spune criminalului: ”criminal” și de a nu fi confundat făptașul cu victima). Ei, ”liberalii” cenzori ai clarității morale, sau ai celor ce practică discernământul, nu suportă să li se aducă atingere libertății prin îngrămădirea lor colectivistă (totalitară) într-o colectivitate infamantă (de fasciști și putiniști). Întrucât simt enorm și văd monstruos, li se pare că a se spune pe nume activității lor ideologice e echivalentă cu a-i plasa după niște gratii. Dar faptul că ei îi îngrămădesc pe adversarii lor după gratii, într-un grup infamant, declarând ”gardieni autoselecționați cu caracter malign” (un apelativ parcă nu mult mai puțin odios decât cel de fascist) pe cei care consideră măcelul de la Bucea, Irpin sau Mariupol a fi terorism și genocid, asta nu-i deranjează. Quod licet Iovi non licet bovi. Dacă vreun profesor de înalte studii le-a spus că e bine să gândească așa, păi de ce să-și mai chinuie ei neuronii oricum suprasolicitați să realizeze că se fac vinovați de acuze și gândire colectivistă tocmai când încearcă să se apere de acuza de putinism pe bază de liberalism? De ce să se chinuie să înțeleagă că fac exact ceea ce afirmă a fi rău la cei pe care îi învinuiesc cu aplomb și zel?….” Integral: https://petreiancu.wordpress.com
“Impresionat de ce a văzut la Bâlea, Yuval Harari a scris o nouă carte: Șlapiens …. Potrivit lui Harari, volumul „Şlapiens: o scurtă istorie a şlapilor” e inspirat de un traseu în Făgăraş, unde a văzut mii de oameni punându-şi la încercare şlapii, crocşii şi săndăluţele cu puf. „Când am ajuns la Bâlea, mi-am dat seama că nu focul ne-a propulsat pe aceste culmi ale dezvoltării, nici roata, nici uneltele de silex – ci abilitatea de a escalada munţii în şlapi, spărgând seminţe, cu o boxă bluetooth pe umăr. N-o să vezi un cimpanzeu făcând asta”, susţine Harari. „Una dintre teoriile revoluţionare izvorâte din experienţa de munţoman a lui Harari e că în momentul de faţă, pe planeta noastră coabitează două specii de Homo şlapiens: Homo şlapiens şlapiens şi homo şlapiens ciorapiens, cel de-al doilea fiind ceva mai bine adaptat la traseele închise iarna, cu pericol de avalanşe”, spune Gigi Aurel, un cont fals de pe Facebook care susţine că a citit cartea.” Integral: https://www.timesnewroman.ro
“….La viaţa cea pururea veşnică şi mai bună, moartea ta a fost trecere, Curată, din cea vremelnică, la cea Dumnezeiască cu adevărat şi netrecătoare mutându-te, Preacurată, vezi întru veselie pe Fiul şi Domnul tău. Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi. Ridicatu-s-au porţile cereşti, îngerii au lăudat şi a primit Hristos Vistieria Fecioriei Maicii Sale. Heruvimii te-au ridicat cu veselie şi Serafimii te slăvesc, bucurându-se….” Sanatate si numai bucurii celor care se sarbatoresc astazi! @Desy si @Cetatean
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Die Presse: 660.000 de hectare au căzut pradă flăcărilor în Europa / Este cea mai mare suprafața de când se înregistrează incendiile de pădure ….”
https://www.g4media.ro/die-presse-660-000-ha-a-cazut-prada-flacarilor-in-europa-este-cea-mai-mare-suprafata-de-cand-se-inregistreaza-incendiile-de-padure.html?fbclid=IwAR2BTnRGF9gi5wrm7h97Joe5HRy22_RafIFI4mPNUZjDGP1kOghFMnSYSsk
Buna ziua
Investiții inutile. ( sigur cu șpagă pe măsură )
https://m.adevarul.ro/locale/constanta/de-nu-circula-trenurile-romania-mai-160-kmh-explicat-asociatia-pro-infrastructura-1_62f9db2d5163ec4271a1a439/index.html
Deci :
-NU exista șine pentru 200 km/ ora in Romania.
Nici măcar 1 metru.
– și decenta viteza de 160 km/ ora e pe extrem de puține și scurte trasee.
( Modernizarea se face la viteza melcului)
– majoritatea caii ferate e îmbătrânită excesiv și reparațiile capitale se fac cu picătura.
– sistemul de semnalizare e din 1960 !!!!!!.
La viteze mari , sistemul de semnalizare trebuie adus în locomotiva și nu pe traseu.
Adică automatizare masivă.
TOTAL lipsa in RO.
Evident că Grindeanu se da rotund aruncând banii pe geam .
Inteligent sau prost habarnist , fiecare cum crede.
“Ministrul Grindeanu anunță achiziția de trenuri electrice care pot atinge 200 km/h și ilustează cu poze din Elveția. Asociația Pro Infrastructură: În România nu există linii unde trenurile pot atinge 200 km/h ….. “Domnule ministru, unde anume vor circula trenurile cu 200 km/h? Din seria “să ne facem imagine cu infrastructura și materialul rulant”, ministrul Grindeanu se laudă pe persoană fizică folosind poze din Elveția că o instituție a statului (ARF) a trimis “spre SICAP” o licitație de rame electrice care pot atinge 200 km/h și indică rutele pe care vor fi puse.
Pe porțiuni lungi din aceste trasee viteza maximă este sub 100 km/h!
În România nu există linii unde trenurile pot atinge 200 km/h și, probabil, nici nu vor exista mai devreme de 20 de ani. Viteza maximă a trenurilor autohtone este 160 km/h, pe aproximativ 170 km din cei 225 km de pe București-Constanța”, afirmă reprezentanții Asociaţiei Pro Infrastructură…..Potrivit acestora, în următorii ani, proiectele de reconstrucție întârziate cu câte 5-8 ani vor mai adăuga 475 km cu 160 km/h pe coridorul Brașov-Curtici. Segmentele Sighișoara-Simeria și Ghioroc-Curtici permit deja 160 km/h, dar sunt operate cu 140 km/h.
Ei spun că mai află în licitație aproximativ 200 km cu 160 (Arad-Caransebeș și Aleșd-Oradea), iar în pregătire sunt Ploiești-Vicșani, Pașcani-Iași, o parte din Cluj-Coșlariu și tunelurile Predeal și Balota de 7 km fiecare. Din experiența de până acum, între pregătire și dare în trafic trec cam 20 de ani. Așadar, cam asta va fi “rețeaua” CFR de 160 km/h peste două decenii….Uniunea Europeană impune și finanțează sistemul de semnalizare ERTMS/ETCS și teoretic noi îl avem instalat pe Ghioroc-Curtici și în curs de instalare pe Sighișoara-Simeria, dar practic a funcționat doar câteva zile pe zona pilot Buftea-Periș. Lipsa de interes pentru ERTMS din întreaga industrie feroviară, de la CFR SA la operatorii privați, nu ne dă speranțe că se va depăși curând pragul de 160 km/h.
Trecerile la nivel sunt un alt factor major: cresc foarte mult timpul de așteptare pentru șoferi dacă viteza maximă pe calea ferată este ridicată la 200. ….Asociația mai spune că este aproape indecent să vorbim de asemenea viteze în timp ce, cu toate reconstrucțiile faraonice de 160 km/h, unele finalizate în sfârșit după 10 ani de execuție, altele în lucru și deja întârziate, altele în pregătire, restul rețelei CFR este aproape de colaps, mare parte având scadență la reparație capitală.
Asociaţia Pro Infrastructură cere Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) să explice public cum a ajuns la concluzia că țara noastră trebuie să achiziționeze rame electrice de 200 km/h…..”
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-25734646-ministrul-grindeanu-anunta-achizitia-trenuri-electrice-care-pot-atinge-200-ilusteaza-poze-din-elvetia-asociatia-pro-infrastructura-romania-nu-exista-linii-unde-trenurile-pot-atinge-200.htm
Buna ziua
15% inflația oficială
Și realitatea
https://www.libertatea.ro/stiri/experiment-libertatea-am-comparat-preturile-din-ianuarie-la-30-de-produse-alimentare-cu-cele-din-august-in-total-platim-cu-43-mai-mult-4243192
Nu mai adăugăm scumpirile la gaze,energie electrică,benzina….
p.s in “coșul meu de produse”-cumpărături lunare de la Carrefour , am plătit dublu in Iulie 22 fata de Iulie 21/ “coșul” nu cuprinde carne sau produse din carne